Ik hoor wel vaker de opmerking dat een alarmsysteem pas reageert zodra men al binnen is. Op zich klopt dat natuurlijk, maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat er van een alarmsysteem een preventieve werking uitgaat, mits van buitenaf zichtbaar (stickers, bedieningspaneel bv.). Net als met goed hang- en sluitwerk en cctv, gaat het dievengilde dan graag een deurtje verder. Ook zorgt een loeiende sirene ervoor dat men niet op het gemak gaat snuffelen. Door de enorme stress zal men snel naar buiten gaan, voor zover ze het lef hadden om verder binnen te komen.Rtificial schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:41:
[...] Ik heb daarvoor gekozen omdat ik wel geinteresseerd ben in wie er op ons perceel komt of is, maar niet post-factum van een alarmcentrale hoef te horen dat iemand binnengekomen is. Dan is het kwaad al geschied.
Zelf heb ik al jaren veel plezier van mijn alarmsysteem, doordat.... het nooit alarm slaat. Als ik niet gebeld word door mijn alarm, weet ik redelijk zeker dat alles ok is. Fijne gedachte als je 1500 km verderop bent, vind ik persoonlijk.
Dat kan, maar hoe vind je het als er een of meerdere gasten in je huis hebben rondgelopen en daarbij alles hebben omgekeerd om te zien of er niet toch wat interessants tussen zit? Uit ervaring (wel lang geleden gelukkig) kan ik je melden dat dit niet fijn is.Er is bij mij verder ook niets te halen.