• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Rtificial schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:41:
[...] Ik heb daarvoor gekozen omdat ik wel geinteresseerd ben in wie er op ons perceel komt of is, maar niet post-factum van een alarmcentrale hoef te horen dat iemand binnengekomen is. Dan is het kwaad al geschied.
Ik hoor wel vaker de opmerking dat een alarmsysteem pas reageert zodra men al binnen is. Op zich klopt dat natuurlijk, maar je gaat dan wel voorbij aan het feit dat er van een alarmsysteem een preventieve werking uitgaat, mits van buitenaf zichtbaar (stickers, bedieningspaneel bv.). Net als met goed hang- en sluitwerk en cctv, gaat het dievengilde dan graag een deurtje verder. Ook zorgt een loeiende sirene ervoor dat men niet op het gemak gaat snuffelen. Door de enorme stress zal men snel naar buiten gaan, voor zover ze het lef hadden om verder binnen te komen.

Zelf heb ik al jaren veel plezier van mijn alarmsysteem, doordat.... het nooit alarm slaat. Als ik niet gebeld word door mijn alarm, weet ik redelijk zeker dat alles ok is. Fijne gedachte als je 1500 km verderop bent, vind ik persoonlijk.
Er is bij mij verder ook niets te halen.
Dat kan, maar hoe vind je het als er een of meerdere gasten in je huis hebben rondgelopen en daarbij alles hebben omgekeerd om te zien of er niet toch wat interessants tussen zit? Uit ervaring (wel lang geleden gelukkig) kan ik je melden dat dit niet fijn is.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:41:
[...]

Even ter info... ik heb die over van een project.. ik ben absoluut geen webshop of winkel.
ik ben aan die prijs gekomen omdat ik ze bij een aantal webshops voor dezelfde prijs ben tegen gekomen dus ze zijn er wel voor die prijs ;)

Jij hebt het waarschijnlijk over PG, die waren inderdaad de eerste maar tegenwoordig zijn ze bij meerdere distribiteurs te krijgen o.a. een ADI en SMART ik weet uit ervaring dat er helaas niks aan gedaan wordt door hikvision als ze maar verkopen.

Dus als ze zeggen dan mag je er niet kopen dan kopen handelaren ze wel bij andere partijen of uit China :-(

Die markt van Hikvision en dahua is verpest en dat hebben zij zelf gedaan doordat ze zoveel mogelijk omzet willen.
Een Mobotix. Axis, Bosch hebben dat veel beter geregeld met beperkte distribiteurs waar niet iedereen zomaar kan kopen.
Met die merken is de kans ook groter dat je iemand met ervaring en kennis hebt om het te installeren dan bij die Chinese merken daar kan iedereen ze instaleren omdat je ze overall kan inkopen ik denk dat het meeste zelfs van alli komt
Ik ken het helemaal ja, Hikvision is dood geconcurreerd. Vandaar dat PG ook de strijd aangaat met ADI en SMART (zelfs als ADI platinum kortingen geeft als je net zilver ben).
Ik beschuldig ook niemand ergens voor hoor, maar webwinkels gaan ze nu harder tegen optreden (bericht vanuit hoofddorp zelf).

Zelf kom ik de Gold line niet tegen op smart en adi(ADI is ermee begonnen zie ik ja)..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Dat is een heel nare ervaring.
Maar dat voorkomt een alarmsysteem dus niet méér dan een paar cameras. In beide gevallen gaan de meeste inbrekers liever een deur verder. Een hond is waarschijnlijk nóg effectiever.
Een bewegingsmelder die een aanwezigheidssimulatie met verlichting en eventueel geluid doet werkt in dat opzicht ook prima waarschijnlijk.
Feit blijft dat functioneel een alarm in principe post-factum is, en voor mij dus niets toevoegt. Iemand die binnen wil komt binnen. Overigens koop je voor een paar euro oordopjes waarmee je volstrekt geen last hebt van de sirene. Voor diezelfde euro's koop je ook een muts of pet waarmee je gezicht onherkenbaar is vanuit veel van de camera-hoeken.
Een aardig advies daar tegen is overigens buiten zichtbare cameras ook een wat meer verborgen camera op te hangen op een vrij lage hoogte, die omhoog kijkt tegen de gebruikelijke "vluchtrichting" in.
Ten aanzien van de oordoppen is de 'mist' die ik eerder noemde een heel effectieve en betaalbare oplossing. Als je iemand echt wil desoriënteren, dan hang je er nog een stroboscoop bij.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rtificial schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:28:Overigens koop je voor een paar euro oordopjes waarmee je volstrekt geen last hebt van de sirene.
Het idee van een sirene is dat er aandacht wordt gevraagd van buurtbewoners. Als inbreker zijnde moet je er rekening mee houden dat er snel ongewenste aandacht komt (ondanks dat men niet meer zo opkijkt van een auto- of huisalarm). Tenzij je heel erg afgelegen woont, is dat een erg effectief middel en zorgt ervoor dat de inbraak meestal beperkt blijft tot seconden.

Voor het overige ben ik het eens met je. De hidden cam is een goede, zal eens kijken of ik dat hier kan toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Web-Brielle schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:26:
[...]

Ik ken het helemaal ja, Hikvision is dood geconcurreerd. Vandaar dat PG ook de strijd aangaat met ADI en SMART (zelfs als ADI platinum kortingen geeft als je net zilver ben).
Ik beschuldig ook niemand ergens voor hoor, maar webwinkels gaan ze nu harder tegen optreden (bericht vanuit hoofddorp zelf).

Zelf kom ik de Gold line niet tegen op smart en adi(ADI is ermee begonnen zie ik ja)..
Zou mooi zijn als ze er nu echt wat aan gaan doen want het is nu een rommeltje, ik heb vaak genoeg gehad dat je hikvision aanbied en klanten zelf met bijvoorbeeld alli aankomen van, kijk hier kost ie zoveel dat scheelt wel erg veel met jouw... :( Tegenwoordig vermeld ik ook geen type nummers meer bij facturen, scheelt een hoop gezeur achteraf.

Dahua is op dat gebied helemaal erg, begin ik ook niet meer aan.

Ik had smart paar weken geleden aan de telefoon en vertelde dat ze te bestellen waren alleen nog niet op de site stonden :? zo ie zo niet mijn favoriete shop voor cameras
Rtificial schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:28:
Ten aanzien van de oordoppen is de 'mist' die ik eerder noemde een heel effectieve en betaalbare oplossing. Als je iemand echt wil desoriënteren, dan hang je er nog een stroboscoop bij.
Zijn echt top die mist generators i.c.m. met een stroboscoop en sirene _/-\o_
Tijdens installatie per ongeluk ervaring mee gehad in een benzine station, ik was echt goed de weg kwijt

[ Voor 18% gewijzigd door Slux op 28-09-2017 16:53 ]

• Web-Brielle
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:37:
[...]

Zou mooi zijn als ze er nu echt wat aan gaan doen want het is nu een rommeltje, ik heb vaak genoeg gehad dat je hikvision aanbied en klanten zelf met bijvoorbeeld alli aankomen van, kijk hier kost ie zoveel dat scheelt wel erg veel met jouw... :( Tegenwoordig vermeld ik ook geen type nummers meer bij facturen, scheelt een hoop gezeur achteraf.

Dahua is op dat gebied helemaal erg, begin ik ook niet meer aan.

Ik had smart paar weken geleden aan de telefoon en vertelde dat ze te bestellen waren alleen nog niet op de site stonden :? zo ie zo niet mijn favoriete shop voor cameras
We hebben nu veel aan camera systemen gekocht via ADI en Smart de afgelopen jaren. ADI is echt verschrikkelijk, smart vind ik wel goed. Lobeco is ook super moet ik zeggen. PG zitten we nu echt net bij, echt een super partij zo met de eerste bestelling! Ook een leuk contact met onze vertegenwoordiger en heel veel goodies _/-\o_ (en ik hou van goodies O-) )

• Slux
  • Niet online
Web-Brielle schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:47:
[...]

We hebben nu veel aan camera systemen gekocht via ADI en Smart de afgelopen jaren. ADI is echt verschrikkelijk, smart vind ik wel goed. Lobeco is ook super moet ik zeggen. PG zitten we nu echt net bij, echt een super partij zo met de eerste bestelling! Ook een leuk contact met onze vertegenwoordiger en heel veel goodies _/-\o_ (en ik hou van goodies O-) )
Dank voor tip zal eens naar Lobeco kijken, hier ook meeste bij ADI en Anixter, 80% van installaties die wij doen zijn van Axis, smart gebruik ik meer voor de toegangscontroles en installatie dingetjes.
PG is top goede ervaringen mee, zit een hoop kennis weten wat ze hebben en hoe werkt, Als je ook alarm systemen doet kijk dan eens naar Jablotron bij hun, Ik vind het zelf het beste systeem waar ik ooit mee gewerkt heb.

Iemand hier al bekend met deep learning camera's ?

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Joepla schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:18:
[...]

Het idee van een sirene is dat er aandacht wordt gevraagd van buurtbewoners. Als inbreker zijnde moet je er rekening mee houden dat er snel ongewenste aandacht komt (ondanks dat men niet meer zo opkijkt van een auto- of huisalarm). Tenzij je heel erg afgelegen woont, is dat een erg effectief middel en zorgt ervoor dat de inbraak meestal beperkt blijft tot seconden.

Voor het overige ben ik het eens met je. De hidden cam is een goede, zal eens kijken of ik dat hier kan toepassen.
Ik denk dat dat in deze maatschappij in veel gevallen niet meer werkt. Ik woon vrij afgelegen, maar denk dat mijn buren wel de politie zouden bellen als ze de sirene horen, maar ook dat is te laat. Zelf gaan mensen niet snel naar je huis als een sirene gaat, dus ik geloof echt niet dat een inbreker snel vlucht als ze een sirene horen. In het algemeen zijn zo binnen 90 seconden sowieso je huis al uit.

De hidden cam zorgt ervoor dat je een grote kans hebt op identificatie, niet meer niet minder.

Om te voorkomen dat iemand met je spullen aan de haal gaat is mist met stroboscoop en eventueel een sirene het meest effectief. Dat desorienteert een mens dusdanig dat ze mogelijk zelfs niet meer naar buiten kunnen komen. Dus een hogere pakkans. Omdat ze niets kunnen zien, gaan ze ook geen waardevolle spullen vinden.

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Hartstikke mooi die mistgeneratoren........... voor in een bedrijf. In een woonhuis is dat niet te doen, dan mag je er wel een paar aanschaffen en dan is de aanschafprijs niet leuk meer.

Lobeco: zeer goede partij. Hebben echt alles qua inbraak, cctv, brand etc.
Evenals OSEC, ook daar goede ervaringen.

• Web-Brielle
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:08:
[...]

Dank voor tip zal eens naar Lobeco kijken, hier ook meeste bij ADI en Anixter, 80% van installaties die wij doen zijn van Axis, smart gebruik ik meer voor de toegangscontroles en installatie dingetjes.
PG is top goede ervaringen mee, zit een hoop kennis weten wat ze hebben en hoe werkt, Als je ook alarm systemen doet kijk dan eens naar Jablotron bij hun, Ik vind het zelf het beste systeem waar ik ooit mee gewerkt heb.

Iemand hier al bekend met deep learning camera's ?
Hij vertelde ook al over jabratronic. Zelf doen we nu meer dan 20 jaar honeywell en deze weten we allemaal uit ons hoofd. Overstappen naar een ander systeem zien we nu gewoon (nog) niet zitten.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Paddywacker schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:26:
Hartstikke mooi die mistgeneratoren........... voor in een bedrijf. In een woonhuis is dat niet te doen, dan mag je er wel een paar aanschaffen en dan is de aanschafprijs niet leuk meer.

Lobeco: zeer goede partij. Hebben echt alles qua inbraak, cctv, brand etc.
Evenals OSEC, ook daar goede ervaringen.
Gaat wel, kost een 1000€ per stuk ongeveer, en er zijn in de meeste huizen maar een beperkt aantal plaatsen zinvol. Is als investering op zichzelf niet zo gek. Aan camerabewaking ben je in totaal al snel meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rtificial schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:11:
[...]
Aan camerabewaking ben je in totaal al snel meer kwijt.
Voor 1000 euro koopt een Tweaker 10 camera's, een NVR (incl. HDD) en je hebt dan nog 150 euro over voor kabels e.d. :9

Zie eerder in dit topic de Dahua prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Hmm deze tweaker zit naar 300+ aan hdds voor de nieuwe nvr te kijken. Met 10 cameras moet je wel wat opslag hebben :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Joepla schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:23:
[...]

Voor 1000 euro koopt een Tweaker 10 camera's, een NVR (incl. HDD) en je hebt dan nog 150 euro over voor kabels e.d. :9

Zie eerder in dit topic de Dahua prijzen.
Dat de gemiddelde Tweaker optimistisch is ben ik wel met je eens ;)
Je bent dat geld sneller kwijt dan je denkt, zelfs met Dahua's onder de 100€. Sowieso moet je dat soort investeringen goed, doen, en dus niet gaan voor de goedkoopste camera's, maar dan tenminste eigenlijk starlights van Dahua, zodat je nog goed nachtzicht hebt.

Overigens verwacht ik dat een echte tweaker een mistgenerator voor minder dan 500 euro zelf kan maken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Voor mij worden het:
Dahua IPC-HDW5231R-Z €150
Dahua DH-SD22204TN-G €130
Dahua DH-SD49212T-HN €250

Alleen de midelste heeft geen starlight chip. Mooie is het mounting systeem van dahua. Plaatje op muur geschroefd waar de mount aan hangt. Nieuwe camera met een andere mount is dan zo op te hangen zonder dat je weer boren moet etc. dus als er ooit nog een mini ptz met starlight chip komt vervang ik die wel een keer.

NVR.is NVR5416-4Ks2 €387
Mounts zijn PFB-203W €16
Ptz mounts zijn PFA-151 €55 en PFA-120 €18
6 TB wd purple drive €175

Alles bij elkaar telt het toch wel door

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 29-09-2017 11:28 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:06:
Deze is vrij populair: IPC-HDW5231R-Z
http://www1.dahuasecurity.../ipc-hdw5231r-z-3651.html
Zelf ook hangen, rond de 180 euro inclusief verzenden en ophangbeugel was die...

Topic met gebruikerservaringen, empiretecandy verkoopt ze:
https://ipcamtalk.com/thr...ret-ipc-hdw5231r-z.14683/
<>
Nou, ik heb hem binnen, maar er zit geen voeding bij. Heb dus een POE injector nodig. Op aliexpress kom ik deze tegen die 802.3af compatible is. Volgens de beschrijving is die 48v. Maar als ik op de 1e link hierboven kijk heeft de Dahua 12v nodig (802.3af). Schakelen die POE injectors automatisch? Of heb ik een andere POE injector nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

wian schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:35:
[...]

Nou, ik heb hem binnen, maar er zit geen voeding bij. Heb dus een POE injector nodig. Op aliexpress kom ik deze tegen die 802.3af compatible is. Volgens de beschrijving is die 48v. Maar als ik op de 1e link hierboven kijk heeft de Dahua 12v nodig (802.3af). Schakelen die POE injectors automatisch? Of heb ik een andere POE injector nodig?
Dat wil normaal gezien zeggen dat je hem met standaard Poe kan voeden (48v) of apart met een eigen 12v voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

wian schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:35:
[...]
Die POE injector werkt hier prima, heb er een aantal in gebruik voor Dahua's. Let wel op als je er ooit andere dingen mee wilt voeden. Er zit geen intelligentie in, hij knalt gewoon 48V op de lijn. Die 802.3af kreet is dus bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Goedemiddag Tweakers,

Graag jullie advies over het volgende.

Helaas is er op zaterdagnacht ingebroken in mijn auto en is het e.e.a. ontvreemd. We maken gebruik van een Synologie NAS server om de beelden op te slaan tezamen met twee Hikvision IP camera's. Al deze apparaten zijn op dezelfde groep in de meterkast aangesloten.

Eerder deze nacht is door nog onbekende oorzaak de zekering van deze groep afgeslagen, waardoor er geen opname heeft kunnen plaatsvinden van de inbraak. Ik ben momenteel op zoek naar een soort accu; die in staat is om de stroomvoorziening te regelen indien de primaire stroomvoorziening uitvalt.

Kortom; een soort backup stroomvoorziening voor deze groep. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wie kan mij hierin adviseren? :-)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Gewoon een UPS waarachter je de NAS en de POE voeding van de camera's op hangt.
Je kunt dan afhankelijk van de capaciteit van de UPS snel een uur overbruggen.

Bij stroomuitval hier had ik dacht ik iets van 90 minuten met een load van 70 watt (nvr,4 cameras, access point en. 2 switches en de experia box) AVR
Na een uur de nvr en cameras maar uitgezet omdat ik thuis aan het werk was. Dus alleen de netwerk componenten die ndoig waren aan. Dat rekte het op naar 2 uur toen.

Je Moet even nazoeken hoeveel je NAS en je camera's gebruiken en dan bij een uPS leverancier naar de grafieken kijken welke tijd ze leveren kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Opgebaarde schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:47:
Goedemiddag Tweakers,

Graag jullie advies over het volgende.

Helaas is er op zaterdagnacht ingebroken in mijn auto en is het e.e.a. ontvreemd. We maken gebruik van een Synologie NAS server om de beelden op te slaan tezamen met twee Hikvision IP camera's. Al deze apparaten zijn op dezelfde groep in de meterkast aangesloten.

Eerder deze nacht is door nog onbekende oorzaak de zekering van deze groep afgeslagen, waardoor er geen opname heeft kunnen plaatsvinden van de inbraak. Ik ben momenteel op zoek naar een soort accu; die in staat is om de stroomvoorziening te regelen indien de primaire stroomvoorziening uitvalt.

Kortom; een soort backup stroomvoorziening voor deze groep. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wie kan mij hierin adviseren? :-)

Alvast bedankt voor het meedenken.
Dat is geen leuke ervaring ;(

ik had laatst bij iemand zelfde meegemaakt, bleek dat de boefjes kortsluiting hadden veroorzaakt met een tuinlampje die een installatie bedrijf op de zelfde groep had aangesloten als de camera's. 7(8)7
Weg Audi RS6, S3 en een Ducati.
Nu alles op een aparte groep aangesloten en bij een wat hoger risico omgeving altijd een UPS ertussen anders begin ik er niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

UPS / UPS stekkerdoos. Van APC bijvoorbeeld :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:51:
UPS / UPS stekkerdoos. Van APC bijvoorbeeld :)
Deze stekkerdozen gebruiken wij ook vaak ja.
pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
Grotendeels worden deze (bij ons) gebruikt op alarminstallaties met IP doormelding.
In het stekkerblok zit dan alleen het modem om door te melden, de installatie zelf heeft al een accu (die het 24 uur met gemak volhoud).
Meldkamer krijgt een melding, paar tellen later gaat de telefoon :) (of via een app uiteraard).

Mochten mensen een NVR hebben, dan zetten we deze er gewoon bij (ookal heb ik met een NVR meestal een grotere staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Slux schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

Dat is geen leuke ervaring ;(

ik had laatst bij iemand zelfde meegemaakt, bleek dat de boefjes kortsluiting hadden veroorzaakt met een tuinlampje die een installatie bedrijf op de zelfde groep had aangesloten als de camera's. 7(8)7
Weg Audi RS6, S3 en een Ducati.
Nu alles op een aparte groep aangesloten en bij een wat hoger risico omgeving altijd een UPS ertussen anders begin ik er niet eens aan.
Zeker niet leuk.
Maar hoe toevallig moet het zijn dat er precies een groep uitvalt èn er ingebroken wordt?
Kan geen toeval zijn.
Een UPS kan helpen maar je kunt je huis onmogelijk als een vesting gaan inrichten.
Het is de Nederlandse Bank niet of het Rijksmuseum.
Verder vraag ik me af hoe (moderne en dure) auto's zo makkelijk gestolen worden.
Je steekt deze toch niet in je rugtas?
Daarbij komt dat dit soort auto's toch wel op zichzelf zwaar beveiligd moeten zijn en wellicht zelfs zijn voorzien van een GPS tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:29:
[...]
Daarbij komt dat dit soort auto's toch wel op zichzelf zwaar beveiligd moeten zijn en wellicht zelfs zijn voorzien van een GPS tracker.
Professionals hebben geen enkele moeite met het verstoren van het GPS & GSM signaal. Plaatsbepaling en doormelding is dan lastig. De auto wordt veiliggesteld en zodra men de beveiligingsapparatuur onklaar heeft gemaakt, volgt de rit naar Oost-Europa of men bewaart hem nog even voor de volgende plofkraak.

Altijd handig, zo'n RS6, als er weer eens een politie-Mitsubishi Spacestar met 90 pk achter je probeert bij te houden...

[ Voor 9% gewijzigd door Joepla op 02-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:29:
[...]

Zeker niet leuk.
Maar hoe toevallig moet het zijn dat er precies een groep uitvalt èn er ingebroken wordt?
Kan geen toeval zijn.
Een UPS kan helpen maar je kunt je huis onmogelijk als een vesting gaan inrichten.
Het is de Nederlandse Bank niet of het Rijksmuseum.
Verder vraag ik me af hoe (moderne en dure) auto's zo makkelijk gestolen worden.
Je steekt deze toch niet in je rugtas?
Waarschijnlijk ook via de tuiverlichting of stroom punt buiten een taser erop gezet.

Een UPS wordt in mijn omgeving vaak gebruikt hoor, die dingen zijn niet zo duur.
De meeste alarmsystemen hebben ook een accu waarom dan een risico nemen met camera's ?

Dat valt helaas vies tegen hoe autos tegenwoordig beveiligd zijn.
Ze hebben waarschijnlijk de sleutels op afstand uitgelezen, of wat ik laatst hoorde is dat ze sleutels aan huis kunnen uitlezen schijnt 2 weg communicatie in sleutels te zitten oid .. geen idee hoe het precies werkt.
GPS schakelen ze heel makkelijk uit door een jammer te gebruiken.
Motor had ook GPS en gegevens zijn aan de politie en verzekering gegeven maar die hebben er weinig mee gegaan, verzekering wou ze niet eens hebben.

Naast de standaard voorwaarden die verzekeringen eisen met wat luxere auto's een paar extra tips de om het ze moeilijker te maken, maar als ze echt iets willen hebben dan pikken ze het toch wel. :'(

Alarm systeem met o.a. voip.ptsn, lan en failover SIM, en op een aparte groep
Camera systeem met failover recording en UPS op een aparte groep
Sleutels niet in de buurt van de voordeur bewaren of in een sleutel kastje van lood
ODB stekker van de auto weg werken of vervangen voor 1 waar stroom op staat })
GPS tracker met noodstroom in de bumper plaatsen en niet in de auto zelf wat de meeste doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Slux schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Sleutels niet in de buurt van de voordeur bewaren of in een sleutel kastje van lood
Heb jij radioactieve sleutels dan? :)

Je wilt waarschijnlijk een kooi van Faraday, om het uitlezen van je transponder lastiger te maken. Daarvoor kun je beter een goed geleidend materiaal nemen, bv, koper. Lood is vanwege zijn hoge soortelijke massa beter geschikt om nucleaire straling tegen te houden, voor een kooi van Faraday heeft dat geen zin.

En niet vergeten goed te aarden.

[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 02-10-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Nee :P

Nee ik bedoel dit soort kluisjes, voelt aan als lood veranker je ook aan de muur :9
http://www.kluissafes.nl/?sleutelkluizen,46

Werkt volgens mij het zelfde als Faraday idee, als je in zulke kluisjes een draadloze pir of sensor, gsm in legt werkt ie niet meer en je krijgt ze niet zo snel open als boefje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Slux Ok! Lood is niet geschikt voor kluizen, veel te zacht (en tegenwoordig ook vrij kostbaar). Vaak zit er gewoon erg veel staal in, soms ook gruis (steen). Gewicht is een deel van de beveiliging, evenals goede bevestiging.

Je kan je sleutels ook in de magnetron leggen, da's een beste Faraday kooi ;)
NIET per ongeluk aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarviinL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-09 18:10
Goedenavond tweakers,

Ik ben voor een vriend aan het zoeken naar een setje camera's voor een buitenterrein.
Ik heb even een lijst met dingen die hij er graag bij wil, en wat de camera's moeten kunnen.

-4 camera's
-Nachtzicht tot ong. 25 mtr
-In ieder geval 1 camera met bewegingsdetectie, en dan een pushmelding op mob.
-Opname mogelijkheid
-PoE camera's

Zag al wat deze camera Hikvision DS-2CD2122FWD-I en deze NVR DS-7604NI-E1/4P/A.
Hoop hier wat duidelijkheid en (betaalbare) tips te kunnen krijgen van jullie!

Grt. Marvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09
Kan je ook een fieldplug gebruiken voor een PoE camera?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bron: de Telegraaf
Vanavond wordt in Opsporing Verzocht speciaal aandacht gevraagd naar camerabeelden langs de route die Faber vrijdagavond heeft afgelegd. Sommige huizen hebben camerabewaking. In de buurt staan verschillende kapitale panden.
Hieruit blijkt maar weer dat camerabeelden welkom zijn juist al ze ook op de openbare weg gericht zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
De politie vindt het denk ik geen bezwaar wat je ook opneemt, maar de moraalridders wel.
Hier ook al een buurman van 10 deuren verder een keer langs gehad, of ik nog opnames van 3 maanden terug had omdat er wellicht iemand in zijn auto geweest is.

Tja, ik neem mijn eigen autos op, en niet de rest van de straat, en 3 maanden mag ik geen beelden opslaan.
Ohh was het toen, denk dat hij volgende keer wel eerder komt vragen.

Volgende huis toch maar mini ptz aan de voorgevel, kan ik als ik wil wel de straat opnemen. De politeman die paar deuren verder gaat bouwen vindt het wel interessant en dacht zelf ook over cameras na. Dus de beste man maar wat tips gegeven. Zitten nog wel meer mensen in de straat die ook cameras gaan installeren, is de straat mooi afgedekt op paar punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@jacovn Ik snap wat je bedoelt, maar zodra je er een Big Brother-straat van maakt, hoeft er maar 1 serieuze klacht te komen en iedereen kan z'n cameraatjes opnieuw gaan uitrichten en stickers gaan plakken. Net zolang tot alles aan de wet voldoet. Bij een volgende constatering wellicht een fikse boete.

Ik ben persoonlijk meer low-profile als het aankomt op alarmering en cctv. Het spul zit er, onopvallend, maar zichtbaar en doet z'n werk 24/7. Ik kijk er niet naar om, totdat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-07 18:18
Ik weet niet of dit helemaal de juiste plaats is maar misschien hier iemand die raad weet. (Of me kan zeggen waar ik dit best post)

Ik heb thuis een Canary (https://canary.is/canary/). Deze heb ik in juni gekocht. Toen was het zo dat je basis functionaliteiten hebt en extra betalende functionaliteiten. De basis was 24u lang volledige opnames terug bekijken en downloaden. Opnemen als je thuis bent. Als je thuis verlaat ging hij automatisch opnemen. Opnemen in de context van de Canary is als hij beweging detecteert start hij een opname tot dat de beweging gedaan is. Er is geen constante opname. Betalende membership functionaliteiten was bv 30 dagen lang opnames bekijken. Toestel koste bij aankoop 179 euro. Voor thuis vond ik de basis functionaliteiten voor die prijs genoeg en besloot om hem dus aan te schaffen zonder membership nodig te hebben.

Sinds 3 oktober is dit echter gewijzigd. Nu kan je enkel opnames bekijken in preview, 30 seconden. s'nachts opnemen als je thuis bent gaat niet meer. Opnames downloaden gaat ook niet meer. Nu ben je voor deze features verplicht 9,99 dollar per maand te betalen of jaarlijks 99 dollar. Dit is allemaal gegaan zonder officieële communicatie. Geen nieuwe 'accepteer de voorwaarden' scherm in de applicatie. Geen mail met aandacht voor wijzigingen. Meer info heb ik hier gevonden na zelf te gaan zoeken. https://help.canary.is/hc/en-us/articles/115012435047

Nu vraag ik me echt af of dit wel wettelijk is en ik als consument hier iets kan tegen doen. Het bedrijf belooft features bij het aankopen van een toestel en neemt ze achteraf weg om er dan extra voor bij te betalen. Dit is zoals de garage plots zou zeggen dat je per maand extra moet betalen als je het stuur van je auto wilt verder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
MarviinL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:35:
Goedenavond tweakers,

Ik ben voor een vriend aan het zoeken naar een setje camera's voor een buitenterrein.
Ik heb even een lijst met dingen die hij er graag bij wil, en wat de camera's moeten kunnen.

-4 camera's
-Nachtzicht tot ong. 25 mtr
-In ieder geval 1 camera met bewegingsdetectie, en dan een pushmelding op mob.
-Opname mogelijkheid
-PoE camera's

Zag al wat deze camera Hikvision DS-2CD2122FWD-I en deze NVR DS-7604NI-E1/4P/A.
Hoop hier wat duidelijkheid en (betaalbare) tips te kunnen krijgen van jullie!

Grt. Marvin
Ik zou zelf niet voor de Dome gaan, maar de Turret.
Het beeld s'nachts is toch fijner met een separate Infrarood.
Vooral de nieuwe Goldline is super :) Denk bijvoorbeeld aan de DS-2CD2335FWD-I
Deze heb je in 2, 3, 4, 5 én 8MP.

De recorder, ook de nieuwere versie is er: DS-7604NI-K1/4P
Deze kan 4K aan en heeft een hogere bandbreedte.

Voor meer informatie, je zit in het juiste topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Web-Brielle op 04-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Joepla schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:43:
@jacovn Ik snap wat je bedoelt, maar zodra je er een Big Brother-straat van maakt, hoeft er maar 1 serieuze klacht te komen en iedereen kan z'n cameraatjes opnieuw gaan uitrichten en stickers gaan plakken. Net zolang tot alles aan de wet voldoet. Bij een volgende constatering wellicht een fikse boete.

Ik ben persoonlijk meer low-profile als het aankomt op alarmering en cctv. Het spul zit er, onopvallend, maar zichtbaar en doet z'n werk 24/7. Ik kijk er niet naar om, totdat het nodig is.
Een mini ptz zie je niet echt van waarop deze gericht staat. Lijkt op een normale dome.
Opnieuw richten is paar klikjes met muis..

Het gaat mij erom dat er mensen die er niets te zoeken hebben rond dwalen en autos openmaken en airbags etc. stelen. Als die door mijn beeld komen gaat het naar de wijkagent. Die kan er niet heel veel mee, behalve patroon uit halen wanneer ze er zijn en welke route door wijk (er zijn hier ook meer mensen met cameras)
Helaas film ik 90 graden op de weg-as (voor eigen auto's) en dus zie je alleen zij profiel. Ze houden nooit halt bij onze autos, dus goed stilstaand beeld krijg ik eigenlijk nooit.

Beter was het direct in zijn porum te filmen met een flink ingezoomde camera, maar ja dat mag niet.

Hopenlijk krijgen ze die gasten een keer te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Een mini ptz zie je niet echt van waarop deze gericht staat. Lijkt op een normale dome.
Opnieuw richten is paar klikjes met muis..

Het gaar mij erom dat er mensen die er niets te zoeken hebben rond dwalen en autos openmaken en airbags etc. stelen. Als die door mijn beeld komen gast het naar de wijkagent. Die kan er niet heel veel mee, behalve patroon uit halen wanneer ze er zijn en welke route door wijk (er zijn hier ook meer mensen met cameras)
Helaas film ik 90 graden op de weg-as (voor eigen auto's) en dus zie je alleen zij profiel. Ze houden nooit halt bij onze autos, dus goed stilstaand beeld krijg ik eigenlijk nooit.

Beter was het direct in zijn porum te filmen met een flink ingezoomde camera, maar ja dat mag niet.

Hopenlijk krijgen ze die gasten een keer te pakken.
Afgelopen week heb ik op de TV meerdere keren verzoeken van de politie gezien waarbij gevraagd wordt om camerabeelden. Gisteren ook weer ivm de vermissingszaak van Anne Faber.
Even los van wat de reden is blijven camerabeelden onmisbaar om snel te kunnen reageren.
Stel dat er in mijn straat wat zou zijn gebeurd en ik beelden zou kunnen aanleveren zou ik dit graag doen.
De politie zou hier blij mee zijn en er geen bal om geven als er beelden van auto's in de straat op staan of van een mevrouw die haar hondje aan het uitlaten is.

99,99% van de tijd is er ook niets bijzonders te zien op de beelden anders dan wat struiken en straatstenen. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat iemand daar een bezwaar tegen kan hebben.

Mensen die bezwaren hebben ivm de privacy kunnen beter snel de Sleepwet petitie tekenen.
Dat is pas echt een aantasting van de privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@jacovn / @HoppyF: Ondanks dat ik er ongeveer ook zo over denk, moet je denk ik voorzichtig omgaan met dit soort materie. Er is eigenlijk niet zo heel veel verschil tussen de sleepwet en je halve straat filmen (want dat gebeurt als je massaal met de buren allemaal kleine stukjes straat meepakt, zoals hierboven gemeldt).

Jouw internetgedrag is waarschijnlijk niet erg interessant, toch wil je niet dat daar "zomaar", zonder goede aanleiding, in gesnuffeld wordt. Zo wil jouw overbuurman ook niet dat jij met je camera's kan zien wat hij eet, terwijl dat echt niets speciaals is en jij er niet eens in het bijzonder op let. Hij "heeft niets te verbergen", maar wil dat gewoon niet en dat is zijn goed recht.

Mijn punt is: Je kunt beter met mate dit soort technieken gebruiken, dan werkt het lange tijd probleemloos. Zodra jan en alleman camera's gaat ophangen (dat is eigenlijk al aan de gang), dan volgt er al snel strengere regelgeving. Net als met het streamen van films, net als met het vliegen met drones, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ach ik zie een buurman die niet werkt en een uitkering heeft bijna elke nacht rond 02:30 thuiskomen. Maar die beste man moet maar doen wat hij niet laten kan, ik neem voor gemak maar aan dat zijn clubhuis rond die tijd sluit.

Dus dat soort informatie is wellicht iets wat deze persoon liever niet heeft dat ik film. Dus ik snap het bezwaar ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ik heb inmiddels mijn Dahua NVR 4108-P-4KS2 toch nog redelijk vlot binnen gekregen. Het leek erop dat mijn favoriete Ali verkoper niet over de brug kwam (steeds nieuwe trackingnummers, slappe excuses over late levering vanaf de fabriek, terwijl hij er 9991 in voorraad zou hebben...). Maar na 19 dagen kan ik niet echt klagen. Ziet er op alle fronten origineel uit, prijs ca. 2,5x (!) goedkoper dan in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UQjQmPKsf3tA6Jsa67pMxton/full.png
Dit is dus een 8 kanaals NVR, met 4 POE ethernetaansluitingen voor 4 cams. De andere 4 moet je via LAN/WAN aansluiten en dat is bij mij de bedoeling. Het wordt voorlopig een mix van 3 lokale cams en 2 cams op een totaal andere locatie.
Je kunt de NVR direct configureren/bekijken via een HDMI of VGA aansluiting (zelfs de muis hiervoor is meegeleverd :) ) of remote via je browser of via de Dahua app, die best goed werkt.

Voorlopig even een oude 500 GB HDD erin geknutseld, cams laten opzoeken en binnen een half uurtje werkt bijna alles. Ik neem nu 24/7 op met 3 cams tegelijkertijd (2x 2688×1520/20 fps, 1x 1980x1080/20 fps) en dat gaat goed. Het is duidelijk dat de NVR veel beter en sneller in staat is om een of meer streams te laten zien via bv. de iDMSS app. Direct naar de cam duurde het soms even (tot 10 sec) voordat er beeld kwam. Ook terugkijken gaat erg snel: binnen ca. 2 sec. is de stream beschikbaar. Ben nog wat andere mogelijkheden aan het uitzoeken, sommige afkortingen moet je echt in de maual opzoeken wat ze betekenen), maar voor nu een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Even een vraag voor een leek :) Voor mijn nieuwe woning wil ik 2 keer de ipc-hdw5231r-z halen, als ik dan ook deze NVR met een HD erin koop en ik sluit de camera's middels POE aan. Klopt het dan dat je de beelden gewoon middels een app terug kunt kijken of via een ip adres ( stream)

Het gaat er mij om dat ik dan niet ergens een licentie voor hoef aan te schaffen om de beelden terug te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Beste Joepla,

Welke verkoper is dit op Aliexpress? Ziet er goed uit.en denk dat ik deze wel in wil zetten ipv mijn Synology NAS
Joepla schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:53:
Ik heb inmiddels mijn Dahua NVR 4108-P-4KS2 toch nog redelijk vlot binnen gekregen. Het leek erop dat mijn favoriete Ali verkoper niet over de brug kwam (steeds nieuwe trackingnummers, slappe excuses over late levering vanaf de fabriek, terwijl hij er 9991 in voorraad zou hebben...). Maar na 19 dagen kan ik niet echt klagen. Ziet er op alle fronten origineel uit, prijs ca. 2,5x (!) goedkoper dan in NL.

........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@dropkikker: via de app kun je real time en playback streams zien. Via andere apps gaat dat (real time) ook, dan via RTSP.
Je zult wel iets moeten doen met bv een VPN of evt. port forwarding (liever niet) of je moet gebruik maken van de Dahua service(liever helemaal niet, mijn persoonlijke mening). Die is ook kosteloos, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Edit: licenties zijn er niet. Wellicht de betaalde versie van de app om push berichten te kunnenontvangen (heb hier nog geen details van/ervaring mee).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Joepla op 05-10-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Nu online
Ik ga dan deze week ook even 2 camera's bestellen en een NVR. Ik had echter nog 1 vraag, hoe kan ik deze dan het beste monteren op de plekken aangegeven met de rode stip? Kun je de camera's er gewoon aan vast schroeven op je dan nog een montage ding iets voor nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qZz69jN09Bts2X569W7rVXSZ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oqx0dtRhkismfoV9SzMNL2Ju/thumb.jpg

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@dropkikker ik heb zelf deze cam niet, maar voor de 1e situatie heb je een soort "haakse" montagebeugel nodig, lijkt me. Dit soort cams zijn voor plafondmontage bedoeld, zoals in je onderste foto. Ook dan heb je meestal een doosje nodig, om de bedrading netjes en waterdicht weg te werken. Eerder in dit topic vind je een overzicht welke accessoires bij welke cam horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Nu online
Helemaal top! Ik heb even gekeken en ik ben op onderstaand lijstje uitgekomen, is er dan nog iets wat ik mis om alles werkend te krijgen?

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.vKYAVF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:13:
@jacovn / @HoppyF: Ondanks dat ik er ongeveer ook zo over denk, moet je denk ik voorzichtig omgaan met dit soort materie. Er is eigenlijk niet zo heel veel verschil tussen de sleepwet en je halve straat filmen (want dat gebeurt als je massaal met de buren allemaal kleine stukjes straat meepakt, zoals hierboven gemeldt).

Jouw internetgedrag is waarschijnlijk niet erg interessant, toch wil je niet dat daar "zomaar", zonder goede aanleiding, in gesnuffeld wordt. Zo wil jouw overbuurman ook niet dat jij met je camera's kan zien wat hij eet, terwijl dat echt niets speciaals is en jij er niet eens in het bijzonder op let. Hij "heeft niets te verbergen", maar wil dat gewoon niet en dat is zijn goed recht.

Mijn punt is: Je kunt beter met mate dit soort technieken gebruiken, dan werkt het lange tijd probleemloos. Zodra jan en alleman camera's gaat ophangen (dat is eigenlijk al aan de gang), dan volgt er al snel strengere regelgeving. Net als met het streamen van films, net als met het vliegen met drones, etc.
Het gaat mij er niet om wat mijn overbuurman eet.
Dit komt ook niet in beeld uiteraard. Ik film hooguit een paar meter straat en stoep meer niet.
En.... niet onbelangrijk, niet 24x7 maar alleen als zich een event voordoet welke mogelijk het weten waard is dus dat er iemand mijn oprit op loopt.
Dat kan heel onschuldig de postbode zijn maar ook iemand met andere bedoelingen.

Ik ben het met je eens dat de OVERHEID zeker geen 24x7 hoeft op te nemen in de hele straat maar daar gaat het ook niet om. Alleen bij incidenten zoals iemand die vermist is of bij een misdrijf kunnen beelden opgevraagd worden. Dat is een legetiem doel en de buurvrouw die haar hondje uitlaat heeft niets te vrezen en zal ook niet geregistreerd worden hoe vaak zij haar hondje uitgelaten heeft.

Het toenemende aantal camera's is niet voor niets.
Het is niet zo dat mensen graag geld willen uitgeven om een camera op te hangen om hun buren te begluren maar het gaat vrijwel altijd om de beveiliging van het eigen huis en goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

dropkikker schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:55:
Helemaal top! Ik heb even gekeken en ik ben op onderstaand lijstje uitgekomen, is er dan nog iets wat ik mis om alles werkend te krijgen?
NVR, camera's, brackets. In principe is dit genoeg om een leuk systeempje te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Nee, geen andere componenten meer nodig: de DVR geeft voeding aan de camerea via POE en je hebt 2 beugels gekozen waar de camera aan geinstalleerd kan worden (1 v/d 2 nodig). Je hebt enkel nog Ethernet kabels nodig.

o ja een hdd of een SSD in de NVR zetten. Goede ervaring met WP purple.

[ Voor 4% gewijzigd door jacovn op 05-10-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Nu online
Top mannen! Ik bestel dan wel beide beugels, een voor aan het plafond en de ander voor aan de voorgevel.
Maakt het nog uit wat voor ethernet kabel je neemt? In mijn vorige huis had ik alles Cat5 bedraad, maar ik zag al dat je nu al bij 7 zat ondertussen..

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
dropkikker schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:10:
Top mannen! Ik bestel dan wel beide beugels, een voor aan het plafond en de ander voor aan de voorgevel.
Maakt het nog uit wat voor ethernet kabel je neemt? In mijn vorige huis had ik alles Cat5 bedraad, maar ik zag al dat je nu al bij 7 zat ondertussen..

Wat jullie?
Daar is een heel topic over: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
Komt er in het kort op neer, als je de goede kabel gebruikt (zie bovenstaande topic), maakt het niks uit. (een ip-camera zal ook niet de volledige bandbreedte vol trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jacovn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:04:
[...]
Goede ervaring met WP purple.
Zat ook al een tijdje te kijken naar een surveillance HDD, met name de "purple" serie van WD, heeft denk ik toch voordelen boven een standaard HDD. Daarbij loopt mijn test-500GB HDD rap vol ;)

Heb de WD60PURZ aangeschaft, momenteel in V&A te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 06-10-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Joepla schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

Zat ook al een tijdje te kijken naar een surveillance HDD, met name de "purple" serie van WD, heeft denk ik toch voordelen boven een standaard HDD. Daarbij loopt mijn test-500GB HDD rap vol ;)

Heb de WD60PURZ aangeschaft, momenteel in V&A te krijgen.
Ja die 6 TB hdd's heb ik ook voor nieuwe NVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@jacovn Kun je iets zeggen over het geluid dat deze schijven produceren? Mijn oude (>6 jaar denk ik) Samsungetje is erg goed hoorbaar, staat door de 24/7 registratie ook continu aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Joepla schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:11:
@jacovn Kun je iets zeggen over het geluid dat deze schijven produceren? Mijn oude (>6 jaar denk ik) Samsungetje is erg goed hoorbaar, staat door de 24/7 registratie ook continu aan natuurlijk.
Ik heb ze nog niet in de nieuwe nvr gezet. Die maakt best wel veel lawaai met 3 fans, dus ik denk niet dat ik de hdd's hoor.
In de oude nvr zitten de 4 TB uitvoering en die staat in de meterkast. Je hoort ze wel, maat storen doet het hier niemand. In de hikvision draait ook alleen de hdd die nodig is, andere gaat spindown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Afbeeldingslocatie: http://nadzor.ua/images/Products/Komplekts/3g-9851/9851-8.jpg

Vandaag deze camera gekocht, hopelijk morgen binnen dan kan ik er gelijk mee aan de slag.
Ik hoop dat ie gaat passen tussen de deur en het kozijn (sluit niet helemaal).

In de keuken staat de monitor al klaar die het live beeld moet tonen. In de toekomst ook voor in de achtertuin en de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg telkens een melding wanneer er beweging is op de camera..
Ik krijg telkens e-mails, weet iemand hoe ik dit uit moet zetten want bewegingsdetectie in het schema staat al uit? Mis ik ergens een optie die ik vergeten ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lang leve de internet community.

Zojuist mijn non-upgradable Hikvision geüpdate naar firmware 5.4.5. i.p.v. het verouderde en geïnstalleerde 5.2.5.

Nu eens kijken wat er allemaal veranderd is; eerste verandering was heel duidelijk; m'n telefoon kreeg plots notificaties van de line detection. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

En lang leve de nieuwe 6 TB HDD :)

Gisteravond binnengekomen, direct gemonteerd in de NVR, vannacht meteen prijs: paar idioten hebben een aantal (minimaal 3, mogelijk een veelvoud daarvan) auto's beschadigd. Die van mij zat daar niet bij, gelukkig.

Afstand en lichtomstandigheden maken identificatie onmogelijk, maar je ziet exact wat, hoe en met hoeveel personen dit gebeurd.

Camera zit bij de voordeur en pakt (onvermijdelijk uiteraard) een klein stukje straat mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Joepla op 08-10-2017 20:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacovn
Joepla schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:56:
En lang leve de nieuwe 6 TB HDD :)

Gisteravond binnengekomen, direct gemonteerd in de NVR, vannacht meteen prijs: paar idioten hebben een aantal (minimaal 3, mogelijk een veelvoud daarvan) auto's beschadigd. Die van mij zat daar niet bij, gelukkig.

Afstand en lichtomstandigheden maken identificatie onmogelijk, maar je ziet exact wat, hoe en met hoeveel personen dit gebeurd.

Camera zit bij de voordeur en pakt (onvermijdelijk uiteraard) een klein stukje straat mee.
Naar de wijkagent, ze hebben er wellicht wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:28:
Lang leve de internet community.

Zojuist mijn non-upgradable Hikvision geüpdate naar firmware 5.4.5. i.p.v. het verouderde en geïnstalleerde 5.2.5.

Nu eens kijken wat er allemaal veranderd is; eerste verandering was heel duidelijk; m'n telefoon kreeg plots notificaties van de line detection. :P
Geldt dit ook voor mijn Hikvision?
DS-2CD3145F-IS met firmware 5.3.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
HoppyF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:33:
[...]

Geldt dit ook voor mijn Hikvision?
DS-2CD3145F-IS met firmware 5.3.8.
+1 maak onze community ook blij ;) Ik gebruik ook zwaar verouderde firmware omdat ik het nooit heb aangedurft om te upgraden. Zelfde voor m'n NVR hoewel je daar geloof ik minder kans hebt om te bricken?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De fix staat in dit topic beschreven. Lijkt aardig imponerend maar viel uiteindelijk erg mee, zeker met hun hulp. Maar let wel; als je het verkeerd doet heb je kans dat je camera een paperweight wordt. ;)

https://ipcamtalk.com/thr...thod-fixup-roundup.21586/

Geldt dus niet voor alle Hikvision camera's, maar je kunt altijd vragen.

Ik heb overigens 2 camera's te koop staan mocht er interesse voor zijn:
V&A aangeboden: Hikvision DS-2CD2032F-I
V&A aangeboden: Hikvision DS-2CD2132F-IWS

[ Voor 38% gewijzigd door Piet91 op 09-10-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Piet91 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:46:
De fix staat in dit topic beschreven. Lijkt aardig imponerend maar viel uiteindelijk erg mee, zeker met hun hulp. Maar let wel; als je het verkeerd doet heb je kans dat je camera een paperweight wordt. ;)

https://ipcamtalk.com/thr...thod-fixup-roundup.21586/

Geldt dus niet voor alle Hikvision camera's, maar je kunt altijd vragen.

Ik heb overigens 2 camera's te koop staan mocht er interesse voor zijn:
V&A aangeboden: Hikvision DS-2CD2032F-I
V&A aangeboden: Hikvision DS-2CD2132F-IWS
Thanks, lijkt inderdaad imponerend met die hex edits etc. Ik zal er eens goed voor gaan zitten. Ook ff kijken hoe ik de camera's kan bereiken vanaf m'n LAN. Tot nu toe altijd gedaan door m'n laptop in 1 van de switch poorten op de NVR te pluggen en een ip in dezelfde range als de camera's te klussen.

edit: alle info doorgespit en het is redelijk duidelijk. firmware moet lager zijn dan 5.3.0. Als dat niet zo is dan eerst downgraden.
share aanmaken en mtdblock6 downloaden. Deze met een hex editor aanpassen en terugzetten naar de camera en deze rebooten.
Upgrade uitvoeren in 3 stappen, 5.2.5 naar 5.3.0 naar 5.4.0 naar 5.4.5

Enige wat me nog niet helemaal duidelijk is: welke regel precies aanpassen en hoe de checksum gelijk houden maar zal eerst de file downloaden en dan kijken wat ik tegen kom. NVR is in m'n dochters slaapkamer en die slaapt nu dus ga daar nu niet zitten met m'n laptop aan de switch poort van de NVR ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Caeruleus op 09-10-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Caeruleus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:52:
[...]

Thanks, lijkt inderdaad imponerend met die hex edits etc. Ik zal er eens goed voor gaan zitten. Ook ff kijken hoe ik de camera's kan bereiken vanaf m'n LAN. Tot nu toe altijd gedaan door m'n laptop in 1 van de switch poorten op de NVR te pluggen en een ip in dezelfde range als de camera's te klussen.
Behoorlijk complex met al die verschillende modellen Hikvision camera's met ieder zijn eigen firmware.
Mijn Hikvision is er eentje op het G0 platform wat niet echt de makkelijkste lijkt te zijn.
De huidige firmware doet het wel maar lekken worden nu niet gefixed terwijl er mogelijk wel een nieuwe versie voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vanavond op het RTL nieuws een item over de slechte kwaliteit van beveiligingscamera's in winkels.
Hè hè, het kwartje lijkt eindelijk te gaan vallen dat je een behoorlijke camera moet ophangen om bruikbare beelden te kunnen verzamelen zodat dieven e.d. herkend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
HoppyF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:49:
Vanavond op het RTL nieuws een item over de slechte kwaliteit van beveiligingscamera's in winkels.
Hè hè, het kwartje lijkt eindelijk te gaan vallen dat je een behoorlijke camera moet ophangen om bruikbare beelden te kunnen verzamelen zodat dieven e.d. herkend kunnen worden.
ik denk dat het gros van de winkels nog analoog heeft hangen van jaren geleden. Ze hebben al een systeem dus snel vervangen doen ze dan meestal niet.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wimlem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

ik denk dat het gros van de winkels nog analoog heeft hangen van jaren geleden. Ze hebben al een systeem dus snel vervangen doen ze dan meestal niet.
Analoge cameras worden nog heel veel gebruikt en geplaatst, o.a. Dahua is grote voorstander van coax en spendeerden er een hoop marketing/verkoop verhalen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Slux schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:14:
[...]

Analoge cameras worden nog heel veel gebruikt en geplaatst, o.a. Dahua is grote voorstander van coax en spendeerden er een hoop marketing/verkoop verhalen aan.
Nou je kunt vrij eenvoudig aantonen dat IP camera’s prima werken en een haarscherp beeld kunnen leveren.
Daar kan geen verkooppraatje tegenop. De politie is duidelijk geweest, ze willen gewoon dat er goede bruikbare beelden komen iets dat wij al jarenlang roepen over de baggerkwaliteit die in bv Opsporing Verzocht getoond werd.
Het wordt zeker beter dus ontwikkelingen zijn er wel.
Het is ook eigen belang voor winkeliers en bedrijven want beter bewijs levert een beter resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ze kunnen met hd cvi wel de coax hergebruiken en dan cameras en nvr vervangen.
Zijn qua lens en chip dezelfde als de ip cameras denk ik.

Daar is niets analoog meer aan volgens mij, behalve dan wellicht transport over de coax in een frequentieband (weet ik niet zeker)

[ Voor 32% gewijzigd door jacovn op 10-10-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

jacovn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:22:
Ze kunnen met hd cvi wel de coax hergebruiken en dan cameras en nvr vervangen.
Zijn qua lens en chip dezelfde als de ip cameras denk ik.

Daar is niets analoog meer aan volgens mij, behalve dan wellicht transport over de coax in een frequentieband (weet ik niet zeker)
Het transport kan je ook gerust digitaal noemen. Ik denk dat een coax cam verder nog wat cheaper blijft dan een IP cam omdat er geen ganse network stack + webserver moet ingebouwd worden.

Als je niet veel flexibiliteit nodig hebt een prima oplossing dus. En al zeker als je het schijt hebt aan crashende cams, een coax cam zal niet snel crashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vanavond in Opsporing Verzocht weer een heel verhaal over de kwaliteit van beveiligingscamera's.
Er wordt dus flink aandacht aan besteed en terecht.
Dit keer burgemeester Aboutaleb.
Verder vroeg de politie in de zaak van Anne Faber nu ook om beelden van dashboard camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Hmmm,

Zojuist geprobeerd m'n eerste camera te upgraden. Alle stappen gevolgd en voor 95% zeker dat ik de hex file goed heb aangepast. Terug geplaatst, upgrade uitgevoerd naar 5.3. Upgrade succesvol. Camera inlogscherm in de browser, probeer in te loggen: incorrect password, account is locked, try again in 30 mins.
Die melding kwam meteen bij de eerste inlogpoging. Op ipcamtalk stond dat het default password waarschijnlijk is veranderd in 5.3 maar bij iedere poging: account is locked, try again in 30 mins.
Toen maar bedacht dat ik voor vanavond genoeg heb geklust en de camera maar even op 5.3 laat (en inderdaad maar 30 minuten te wachten of liever gezegd tot morgen). Anyway, ik had verwacht dat de camera zou werken aangezien ik wel de inlogpagina van de camera kreeg te zien maar in de recorder staat hij als "Offline, ip camera does not exist".
Weet nu dus niet of de upgrade naar 5.3 goed is gegaan. Weet niet wat de symptomen zijn van een "bricked" camera maar als ik de inlogpagina van de camera zie dan lijkt me toch dat er nog hoop is?
Anyway, kijk morgen wel verder (oh ja, recorder ook al een paar keer herstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Caeruleus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:09:
Hmmm,

Zojuist geprobeerd m'n eerste camera te upgraden. Alle stappen gevolgd en voor 95% zeker dat ik de hex file goed heb aangepast. Terug geplaatst, upgrade uitgevoerd naar 5.3. Upgrade succesvol. Camera inlogscherm in de browser, probeer in te loggen: incorrect password, account is locked, try again in 30 mins.
Die melding kwam meteen bij de eerste inlogpoging. Op ipcamtalk stond dat het default password waarschijnlijk is veranderd in 5.3 maar bij iedere poging: account is locked, try again in 30 mins.
Toen maar bedacht dat ik voor vanavond genoeg heb geklust en de camera maar even op 5.3 laat (en inderdaad maar 30 minuten te wachten of liever gezegd tot morgen). Anyway, ik had verwacht dat de camera zou werken aangezien ik wel de inlogpagina van de camera kreeg te zien maar in de recorder staat hij als "Offline, ip camera does not exist".
Weet nu dus niet of de upgrade naar 5.3 goed is gegaan. Weet niet wat de symptomen zijn van een "bricked" camera maar als ik de inlogpagina van de camera zie dan lijkt me toch dat er nog hoop is?
Zal wel het default admin login geworden zijn.
Anders misschien kijken met de SADP tool of je wat kunt resetten of doen.

Ik heb nog geen upgrade poging ondernomen op mijn Hikvision camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
zojuist zag ik dit topic, ook ik ben een fan.

Heb zelf een Hikvision NVR van het type: DS-7609NI-I2
En een 5 tal losse Hikvisions:

Hikvison DS-2CD2542FWD-IWS
Hikvison DS-2CD245f-IW
2x Hikvision DS-2CD234WD-I
Hikvison DS-2CD2742FWD-IS

Allemaal met orginele engelse firmware

Heb onderhand al vrij veel verschillende Hikvisions gehad, ook de PTZ modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Caeruleus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:09:
Hmmm,

Kan het zijn dat je een NVR of NVR-software zoals Synology Surveillance Station hebt draaien die probeert in te loggen met het oude wachtwoord? Dan wordt ie na een paar pogingen van de NVR natuurlijk steeds geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Rtificial schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
Kan het zijn dat je een NVR of NVR-software zoals Synology Surveillance Station hebt draaien die probeert in te loggen met het oude wachtwoord? Dan wordt ie na een paar pogingen van de NVR natuurlijk steeds geblokkeerd.
Ik gebruik een Hikvision NVR dus denk niet dat dit het probleem is maar bedankt voor het meedenken. :)
HoppyF schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Zal wel het default admin login geworden zijn.
Anders misschien kijken met de SADP tool of je wat kunt resetten of doen.

Ik heb nog geen upgrade poging ondernomen op mijn Hikvision camera.
Ik zal vanavond de SADP tool eens proberen, net ff gezocht naar de tool aangezien ik hem nog nooit heb gebruikt en kwam het volgende tegen:
Hikvision NVRs with firmware version above V3.3.0 and cameras with firmware version above V5.3.0 connected to the network for the first time are detected by the SADP app as "Inactive". It is associated with additional protection introduced by Hikvision to hinder access by unauthorized people. To activate a device, the user must set a new password for the "admin" account. This can be done via a web browser at the first logon, via the SADP app, or directly from the NVR. To activate a device using SADP, the user should:
in the SADP app select an inactive device (or several inactive devices that should be simultaneously activated with the same password),
enter a new password and confirm it with OK button.
Ik heb dus net de upgrade naar 5.3.0 uitgevoerd dus wellicht dat alles in orde is maar dat ik de camera eerst moet activeren via de SADP tool. Weet alleen niet waarom hij meteen aan gaf dat het admin account disabled was voor 30 minuten aangezien de tekst hierboven suggereert dat het ook zou moeten werken via de web interface van de camera.

... wordt vervolgd

[ Voor 4% gewijzigd door Caeruleus op 11-10-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
Beste, inmiddels mijn hikvision`DS-2CD3145f-is binnen maar zoek nu een geschikte POE adapter.
Ik had er 1 liggen maar die levert maar 48v en 0.35A waardoor hij zo het lijkt niet genoeg A levert.
Met een losse adapter doet hij het wel namelijk, veel injectors geven niet de A waarde aan alleen 48v.
Nederlandse webshop mag ook dit i.v.m snellere levertijd.

Ik hoop dat jullie mij de goede weg kunnen wijzen :).
alvast bedankt.

link naar de camera: Linkje

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:27
Ik gebruik een TP-link PoE injector, werkt probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
kikkeraap schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:38:
Ik gebruik een TP-link PoE injector, werkt probleemloos
Is dat deze toevallig tp-link-tl-poe150s ? ik neem aan dat daar een voedingsadapter al bij zit?

pricewatch: TP-Link TL-POE150S

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 23:17
Phyt_ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:25:
[...]

Is dat deze toevallig tp-link-tl-poe150s ? ik neem aan dat daar een voedingsadapter al bij zit?

in de handleiding :
Package ContentsTL-POE150S, Power Adapter, RJ45 cable, Installation Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Paradox schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

in de handleiding :
Package ContentsTL-POE150S, Power Adapter, RJ45 cable, Installation Guide
pff thanks die had ik nog niet gevonden #teweinigkoffie.
Ik ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb al weer enige tijd een https://www.foscam.com/FI9828P.html, gekoppeld aan 'n Synology NAS.
Bevalt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Phyt_ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:28:
Beste, inmiddels mijn hikvision`DS-2CD3145f-is binnen maar zoek nu een geschikte POE adapter.
Ik had er 1 liggen maar die levert maar 48v en 0.35A waardoor hij zo het lijkt niet genoeg A levert.
Met een losse adapter doet hij het wel namelijk, veel injectors geven niet de A waarde aan alleen 48v.
Nederlandse webshop mag ook dit i.v.m snellere levertijd.

Ik hoop dat jullie mij de goede weg kunnen wijzen :).
alvast bedankt.

link naar de camera: Linkje
Die camera heb ik ook alleen dan een versie die niet ge-update is maar wel uit China komt
met aangepaste internationale firmware.
Ik heb er 5.3.8 in zitten en nog geen poging gewaagd te upgraden.
De POE adapter is de zelfde die al genoemd wordt.
Werkt prima op deze camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caeruleus
Vervolg op: Caeruleus in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Victorie :)
Zoals ik al had gedacht was mijn hex edit geslaagd evenals de update. Probleem was dat het admin wachtwoord was veranderd en het account locked out raakte.
- Account lockout: mijn NVR draait een oude firmware, deze probeert automatisch het oude default wachtwoord voor het plug en play toevoegen van een camera, dit veroorzaakte waarschijnlijk de lockout (zoals @Rtificial al suggereerde)
- Wachtwoord: als ik het standaard wachtwoord had veranderd voor de upgrade was het waarschijnlijk goed gegaan (dit ga ik bij de volgende camera proberen). Het oude standaard wachtwoord is niet meer toegestaan omdat het te simpel is. Na de upgrade had ik helaas geen idee waarin het wachtwoord was veranderd (door de firmware upgrade, niet door mijzelf).
Gelukkig blijkt er een tool te bestaan die misbruikt maakt van een vulnerability in de camera :') en hiermee kon ik het admin wachtwoord aanpassen.

Toen het wachtwoord was aangepast was het makkelijk, upgrade naar 5.4, upgrade naar 5.4.5 en in de NVR standje plug and play omzetten naar handmatig en het nieuwe admin wachtwoord ingevuld en alles draait weer als een zonnetje :)
De overige 3 camera's zijn binnenkort aan de beurt en daarna eens kijken wat het risico is bij het upgraden van de NVR.

[ Voor 4% gewijzigd door Caeruleus op 11-10-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Caeruleus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:24:

Zoals ik al had gedacht was mijn hex edit geslaagd evenals de update. Probleem was dat het admin wachtwoord was veranderd en het account locked out raakte.
Zou je een high level stappen plan kunnen posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Caeruleus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:24:

- Account lockout: mijn NVR draait een oude firmware, deze probeert automatisch het oude default wachtwoord voor het plug en play toevoegen van een camera, dit veroorzaakte waarschijnlijk de lockout (zoals @Rtificial al suggereerde)
Dat zeg ik. :D d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
kikkeraap schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Zou je een high level stappen plan kunnen posten?
Op zich staat het hier uitgelegd: https://ipcamtalk.com/thr...thod-fixup-roundup.21586/ maar ik zal proberen eea te verduidelijken.

Disclamer: Alles op eigen risico, bij mij ging het goed, ik geef geen garanties dat het bij jou ook goed gaat. Ik beschrijf alleen hoe ik het heb gedaan.
  • Firmware van de camera mag niet hoger zijn dan 5.2.5 Is deze hoger dan eerst omlaag klussen. Ik hoefde dit niet te doen maar volgens mij kan dat met de brik fix tool
  • verander het admin wachtwoord van de camera in minimaal 8 characters met cijfers en letters, ik had dit niet gedaan en mjn oude standaard wachtwoord (12345) werkte niet meer. Mbv HikPasswordHelper kon ik dit weer fixen maar voorkomen is beter dan genezen
  • Kopieer MTDBLOCK6 van de camera naar je pc, uitleg is in de originele link te vinden
  • Nu komt het gedeelte dat ik het minst duidelijk vond in de uitleg, het aanpassen van mtdblock6
  • [quote] At the telnet/SSH shell prompt, use the command 'prtHardInfo' to see the value of the 'devType'. This is in decimal, convert to hex, for example with a DS-2CD2232-I5 devType = 38919 which is 0x9807 in hex. Using a good hex editor such as HxD, make the following changes to mtdblock6 0x10 language byte set to 0x01 for EN instead of the 0x02 for CN 0x64 and 0x65 devType bytes set to the value from your prtHardInfo command, for example 0x9807 (ie 0798 for the correct byte order) for the DS-2CD2232-I5 0x04 and 0x05 Checksum-16 bytes Set to the Checksum-16 value as calculated by HxD for the 0xF4 bytes starting from location 0x09 remembering the correct byte order, 0x04 is the least significant byte. [/quote] Wat hier staat is: Via SSH/Telnet vind de waarde van "devType" via het prtHardInfo commando, deze zet je om naar hex via een converter. Met HxD als hex editor pas je de file aan. Regel 0, kolom 00 verander je 02 naar 01 Regel 60 kolom 04 en 05 verander de waarde naar de hex waarde van jouw devType (let op de volgorde, zie voorbeeld in originele link) Vervolgens bereken je de checksum, vanaf regel 00, kolom 09 selecteer je een lengte van 0xF4 bytes, de lengte kun je onderaan het scherm zien. Als je dit hebt geselecteerd ga je naar analysis, checksum-16 en het resultaat staat onderin beeld. Zet deze waarde in regel 00, kolom 04 en 05. Let op de volgorde ;)
  • Kopieer mtdblock6 terug naar de camera
  • Upgrade firmware van 5.2.5 naar 5.3, naar 5.4 naar 5.4.5. Firmware is te vinden op Hikvision Europe site
Hou de originele link aan als handleiding, bovenstaande is alleen een poging tot verduidelijking met name hoe de checksum moet worden gedaan.

Edit: nav Piet hieronder moet je mogelijk ook mtdblock1 aanpassen. Ik heb dat niet gedaan maar zal het voor de rest van m'n camera's wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En hier staat hoe ik het gedaan heb: https://ipcamtalk.com/thr....21586/page-4#post-217960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Heren, bedankt, zodra er tijd is, ga ik me hier verder in verdiepen om 2 camera's te voorizen van een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Leuk maar ik heb helemaal geen SSH toegang tot mijn camera en kan dit ook niet aanzetten in het configuratie menu omdat deze optie niet eens bestaat!
Gaat dus wel lastig worden om er dan andere firmware in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:41:
Leuk maar ik heb helemaal geen SSH toegang tot mijn camera en kan dit ook niet aanzetten in het configuratie menu omdat deze optie niet eens bestaat!
Gaat dus wel lastig worden om er dan andere firmware in te krijgen.
Ik lees hierboven dat je firmware 5.3.8 draait; schijnbaar heeft Hikvision vanaf 5.3.5 SSH eruit gehaald.
Daarnaast werkt deze hack ook alleen bij firmware 5.2.5 of ouder. Je zou dan sowieso de firmware moeten terugdraaien.
En de hack werkt ook niet bij elke Hikvision camera. dus je moet jezelf wel eerst goed inlezen voordat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Ik lees hierboven dat je firmware 5.3.8 draait; schijnbaar heeft Hikvision vanaf 5.3.5 SSH eruit gehaald.
Daarnaast werkt deze hack ook alleen bij firmware 5.2.5 of ouder. Je zou dan sowieso de firmware moeten terugdraaien.
En de hack werkt ook niet bij elke Hikvision camera. dus je moet jezelf wel eerst goed inlezen voordat je het doet.
Klopt, 5.3.8.
Beetje kip en ei verhaal dus als SSH nodig hebt om een andere firmware te laden waar dan SSH wel in werkt.
Ik las daar nog een topic over de G0 camera's maar daar is men nog druk mee aan de gang ivm de bootloader die nogal lastig doet met veranderingen.
Ik kijk het wel even aan zo'n haast heeft het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 17:33
Hoi allemaal. Ik ga mijn huis binnenkort beveiligen met 2 mooie Dahua HD-5231R-Z. Afwachtend op het ontvangst van het pakketje uit china wil eea alvast voorbereiden.
Ik vraag me vooral af in hoeverre mensen allemaal braaf een sticker bij de deur plakken waarop staat dat er opgenomen wordt.
Ik lees overal dat het officieel wel moet, maar ik heb het nog nooit gezien volgens mij (behalve bij bedrijven). Daarnaast wordt het me ook niet duidelijk wat de gevolgen zijn als je het niet hebt, je camera beelden blijven schijnbaar bruikbaar bij een rechtszaak.
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Rolucious Heb al jaren een simpel onopvallend webcammetje bij de voordeur hangen, om eenvoudig verkopers te kunnen filteren. Elke beweging werd als snaphot ergens naartoe ge-FTP'ed. Al die tijd nooit een sticker geplakt.

Nu ik het wat professioneler aanpak (dome buiten bij voordeur en diverse cams op andere -nog te bepalen- plaatsen) heb ik alvast wel stickers geplakt (camerabeveiliging en alarm). Ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden op dit gebied, om evt. discussies te voorkomen.

Het enige dat lastig is, is dat zo'n sticker eigenlijk zichtbaar moet zijn voordat je in beeld komt. Dat gaat bij een voordeur vrij lastig, mijn "oprijlaan" is extreem kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:57
Een beetje een niet zo standaard IP camera hier, maar ik wou toch even mijn ervaringen delen.

Sinds kort in proef een Logitech (Logi) Circle 2 Wired hier in huis. Volgende week wordt hij buiten opgehangen maar hij staat al even binnen hier.

Heel tevreden eigenlijk, bij beweging worden er clips opgenomen en default zonder kost kan je deze 24h lang bekijken of terug ophalen. Bonus is integratie met Homekit. Aangezien mijn volledige woning via HomeKit bedienbaar is (homebridge + KNX) is dit wel leuk, bij motion detection krijg ik onmidellijk een knopje mee aangeboden om het licht buiten aan te doen. Daarnaast kan je een "day brief" generen wat een stop motion is van alle filmpjes gecombineerd. Handig om op een minuutje tijd je hele dag samengevat te zien, wil je wat meer detail dan kijk je naar de timestamp en zoek je het tijdstip op.

Ik zoek wel nog een manier om via een API of een hackje de filmpjes toch lokaal te stockeren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 13-10-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HyperBart lijkt een handig systeem, zeker als je niet teveel eraan wilt hobby'en. Heb hier al menig uur besteed aan het uitzoeken hoe bepaalde zaken (het best) werken.

Over online opslag gesproken: Ik zou eigenlijk het omgekeerde willen doen. Lokaal sla ik alles op (NVR), maar zou graag een online opslagsysteem daarbij willen. Wat lagere kwaliteit of framerate is geen probleem, als er maar een backup is. Je zou de eerste niet zijn waar de complete opname-apparatuur wordt meegenomen.

Heeft iemand ooit zoiets (betaalbaar) gevonden? Je praat dan over 1 TB online opslag of meer. Via bv. TransIP is dit volgens mij niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:57
Ja, het is ook heel handig maar met handig komt vaak ook weer "de cloud" erbij kijken, het ding is niet standalone te gebruiken en das wel een beetje jammer voor de Tweak-factor. Maar inderdaad, als ik bv. kijk naar een projectje binnen de familie met 2 IP cam's, dan mag je alweer een NAS gaan instellen, dat ding moet best wat storage hebben om 2 camera's in Full HD op te nemen (ach ja, want anders herken je er niemand op). Als ik dan nu zie hoe snel en eenvoudig en vooral GOED die Logi Circle werkt, tja, dat is verademend ja.

Dit ding heeft 5V DC nodig en een wifi verbinding en 't is in orde.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 13-10-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Joepla schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:35:
@HyperBart lijkt een handig systeem, zeker als je niet teveel eraan wilt hobby'en. Heb hier al menig uur besteed aan het uitzoeken hoe bepaalde zaken (het best) werken.

Over online opslag gesproken: Ik zou eigenlijk het omgekeerde willen doen. Lokaal sla ik alles op (NVR), maar zou graag een online opslagsysteem daarbij willen. Wat lagere kwaliteit of framerate is geen probleem, als er maar een backup is. Je zou de eerste niet zijn waar de complete opname-apparatuur wordt meegenomen.

Heeft iemand ooit zoiets (betaalbaar) gevonden? Je praat dan over 1 TB online opslag of meer. Via bv. TransIP is dit volgens mij niet te doen.
Een 2e nvr nemen en die opvallend plastsen (meterkast bijvoorbeeld, want daar kijken ze vast)
Je opname nvr weg stoppen ergens waar ze niet zo snel kijken.

Andere oplossing is ergens op andere locatie een unit neerzetten en met een vpn tunnel verbinden.
Wel opletten met fair use, want dan heb je continue 5-10 mbps per camera lopen >:)

Pagina: 1 ... 13 ... 91 Laatste