Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:43
wian schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor de tip! Ziet er heel goed uit, ga vanavond grondig de reviews lezen.

Wat is bij jou 's nachts ong. het effectieve bereik in meters? Ik bedoel, de max afstand waarop je iemand zou kunnen identificeren?
Klein tuintje, dus ik kijk niet verder dan een meter of 7 :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik zou ook de HDW5231R-Z adviseren. Perfecte camera; zeker een goed nachtbeeld.
Deze hangt aan mijn voorgevel om mijn auto op de parkeerplaats in de gaten te houden.

Via onvif gekoppeld aan mijn Synology, maar deze komt ook voor in de database van Surveillance Station. Dus je zou m tevens kunnen koppelen op merk en type.

Op het ipcam forum (zoals @matthijst aangeeft) is er een uitgebreid draadje over de specs en de how-to's.

EDIT: Je kunt deze camera ook hier kopen. Heb er goede ervaringen mee.

Wel laatst de pech dat het pakket werd onderschept door de douane. Had het pakket laten versturen via e-EMS (Epacket) wat normaliter met prio wordt behandeld en doorgaans door bedrijven wordt gebruikt.

Meestal gaat het wel goed. :P

[ Voor 37% gewijzigd door marigo op 18-09-2017 21:53 . Reden: Ook andere (goede) shops bieden deze camera aan. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@matthijst, @marigo bedankt, ik heb hem besteld via Andy op ipcamtalk. Heb hem benaderd via email (kingsecurity2014@163.com) en betaald via paypal. Komt zo met beugel en incl. verzenden op 155 euro.

Prima prijs en dan heb ik een verkoper die goede ondersteuning en firmware updates levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
wian schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:36:
@matthijst, @marigo bedankt, ik heb hem besteld via Andy op ipcamtalk. Heb hem benaderd via email (kingsecurity2014@163.com) en betaald via paypal. Komt zo met beugel en incl. verzenden op 155 euro.

Prima prijs en dan heb ik een verkoper die goede ondersteuning en firmware updates levert.
ff gezegd dat ie de tax free method gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Geen idee hij gebruikt UPS. Staat wel "tax free" op het Paypal betaalverzoek. Zal hem even pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 20:49
wian schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:52:
Geen idee hij gebruikt UPS. Staat wel "tax free" op het Paypal betaalverzoek. Zal hem even pingen.
Aantal weken terug was dit via DHL Express. Erg snel geleverd binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Was dat toen zonder extra inklaringskosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:43
hier kwam die via ups ook zonder inklaring.
Andy doet volgens standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste mensen, een vraagje.

Ik ben op zoek naar een camera om buiten op te hangen om te zien of er iemand voor de deur staat. Ik ben zelf al wel wat aan het rondkijken geweest maar ik kom er niet helemaal goed uit.

Hij is enkel nodig om te zien of er iemand voor de deur staat. Puur bedoeld om in de gaten te houden als ik een pakketje verwacht.

Ik ben zelf de Hikvision DS-2CD2020F-I tegengekomen maar ik snap niet helemaal wat het punt is van POE als je de injector aan de camera zelf hangt met nog geen halve meter kabel.

Het idee is om hem onder de dakgoot te hangen aan de rechterkant van het huis met de deur aan de linkerkant en dan via een te boren gaatje een slaapkamer in maar dat gaat hem niet echt worden met deze stijl POE injector, ik heb eigenlijk een camera nodig waar je gewoon een ethernet kabel op aansluit en je de injector 10m verderop zelf kunt aansluiten.

Eisen:
- ONVIF/RTSP (geen proprietary app, ik heb al Zoneminder voor een Xiaomi camera).
- Waterdicht, want buiten.
- Nachtzicht.
- Minimaal 720p
- Max +/- 100 Euro

Weet iemand hier mij de gouden tip te geven?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
wian schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:11:
Was dat toen zonder extra inklaringskosten?
Ja!
Snel dus en niet te duur.
Geen garantie denk ik dat de douane geen controle uitvoert want dat doen ze wel.
Bleek ook wel uit de trackinggegevens van de zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Leo1010 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:35:
Beste mensen, een vraagje.

Ik ben op zoek naar een camera om buiten op te hangen om te zien of er iemand voor de deur staat. Ik ben zelf al wel wat aan het rondkijken geweest maar ik kom er niet helemaal goed uit.

Hij is enkel nodig om te zien of er iemand voor de deur staat. Puur bedoeld om in de gaten te houden als ik een pakketje verwacht.

Ik ben zelf de Hikvision DS-2CD2020F-I tegengekomen maar ik snap niet helemaal wat het punt is van POE als je de injector aan de camera zelf hangt met nog geen halve meter kabel.

Het idee is om hem onder de dakgoot te hangen aan de rechterkant van het huis met de deur aan de linkerkant en dan via een te boren gaatje een slaapkamer in maar dat gaat hem niet echt worden met deze stijl POE injector, ik heb eigenlijk een camera nodig waar je gewoon een ethernet kabel op aansluit en je de injector 10m verderop zelf kunt aansluiten.

Eisen:
- ONVIF/RTSP (geen proprietary app, ik heb al Zoneminder voor een Xiaomi camera).
- Waterdicht, want buiten.
- Nachtzicht.
- Minimaal 720p
- Max +/- 100 Euro

Weet iemand hier mij de gouden tip te geven?
POE gaat over de ethernetkabel. Meer is er niet nodig aan de kant van de camera.
Aan de andere kant van de camera dus ergens in huis sluit je de ethernet kabel aan op de POE adapter.
Deze zit dan in het stopcontact of is via een losse voeding op het stopcontact aangesloten.
Afhankelijk van het type POE adapter.
Dit werkt verder prima en je hebt dus maar één kabel nodig.
Hivision heeft een app waarmee je op je smarphone kunt zien wie er voor de deur staat of gestaan heeft als je terug zoekt. Nachtzicht is op korte afstand altijd wel voldoende.
1080 is wel ongeveer de standaard wat de meeste camera's bieden.

Je moet wel even kijken wat de afstand is van de camera tot de voordeur en zo de lens bepalen dus
2,6 mm of 4mm of nog anders.
Dat is even puzzelen maar op Youtube staan goede filmpjes waar de afstand tot het object zichtbaar wordt gemaakt. Wil je gezichten kunnen herkennen moet je uiteraard verder kunnen inzoomen.
Dahua of Hikvision zijn prima cameras en passen binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
HoppyF schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:59:
POE gaat over de ethernetkabel. Meer is er niet nodig aan de kant van de camera.
Ik weet wat POE is, het probleem is dat bij een hoop cameras die ik tegenkom de POE injector aan de camera vast lijkt te zitten met amper een halve meter kabel.

Bij de Hikvision die ik noemde ziet het er zo uit,

Afbeeldingslocatie: https://www.jaggsalarm.nl/image/cache/catalog/hikvision/bullet/hikvision-ds-2cd2020f-i-bullet-camera-2-megapixel-a5840-800x800.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Shamalamadindon op 19-09-2017 16:32 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Leo1010
Het is geen PoE injector die aan de camera vast zit. Het is de contrastekker waar je een RJ-45 plug (netwerk/ethernet kabel) in drukt. :)

Bij de meeste Hik's en Dahua's is dit stukje idd erg kort. Ik kies er meestal voor om de kabel in een box weg te werken. Van Dahua weet ik dat ze voor bijna elke camera wel een montage box hebben. Kun je mooi de kabel in weg werken.

Of is dit niet wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
matthijst schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:
[...]

ff gezegd dat ie de tax free method gebruikt?
Begrijp ik hieruit dat er een manier is om het eea te skippen?
Ik wil best wat meer betalen voor wat zekerheid. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
marigo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:57:
@Leo1010
Het is geen PoE injector die aan de camera vast zit. Het is de contrastekker waar je een RJ-45 plug (netwerk/ethernet kabel) in drukt. :)
Ok ik kom er niet meer uit. De Hikvision DS-2CD2020F-I word op zowel de Pricewatch als de Hikvision website beschreven als POE camera maar ik kan geen enkele foto vinden van een bijgeleverde injector en de termen "POE" en "Power over ethernet" kan ik niet eens vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Als het een PoE camera is zal je de PoE injector er separaat bij moeten kopen of de camera voeden met 12Vdc.

Ik zou adviseren om de power via de netwerk kabel te leveren. Scheelt weer grote gaten boren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Juist, dat hadden ze er ergens bij mogen zetten eerlijk gezegd... enfin.

Iemand verder nog kritiek op mijn keus voor de Hikvision DS-2CD2020F-I?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
marigo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:59:
[...]

Begrijp ik hieruit dat er een manier is om het eea te skippen?
Ik wil best wat meer betalen voor wat zekerheid. :p
Ja, ff verkoper mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
marigo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:16:
Als het een PoE camera is zal je de PoE injector er separaat bij moeten kopen of de camera voeden met 12Vdc.

Ik zou adviseren om de power via de netwerk kabel te leveren. Scheelt weer grote gaten boren. ;)
Zelf heb ik deze POE injector.
Kosten 20-25 euro.
pricewatch: TP-Link TL-POE150S
In de Pricewatch staan er nog wel meer.
Ivm een 230V aansluiting valt mijn keuze voor een POE injector bij een Nederlandse webshop en niet op een shop uit China.
Mijn Hikvision komt wel uit China.

Je kunt een Hikvision of Dahua best uit China laten komen wel kijken of het een Engelstalig model betreft en ook of de firmware te upgraden is, dit is niet altijd zo.
Of een camera dmv POE te voeden is staat erbij.
Er zijn wel meerdere POE standaarden dus daar ook op letten dit geldt ook voor de POE injector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Leo1010 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:22:
Juist, dat hadden ze er ergens bij mogen zetten eerlijk gezegd... enfin.

Iemand verder nog kritiek op mijn keus voor de Hikvision DS-2CD2020F-I?
De camera heeft nette specs. Zal prima voldoen voor bij de voordeur.
Zie dat er standaard een 4mm lens in zit. Je zoomt dan wel iets in.
HoppyF schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:45:
[...]
Zelf heb ik deze POE injector.
Kosten 20-25 euro.
pricewatch: TP-Link TL-POE150S
In de Pricewatch staan er nog wel meer.
Ivm een 230V aansluiting valt mijn keuze voor een POE injector bij een Nederlandse webshop en niet op een shop uit China.
Ik gebruik de PoE wel uit China. Ongeveer €5 per stuk. Nog geen issues mee gehad en worden ook niet echt warm. Die TP-link 105S is ook prima.

[ Voor 42% gewijzigd door marigo op 19-09-2017 21:37 ]

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb nu een Xiaomi Fang, EM6225 and 2 Hikvisions staan, en nog 8 2e handse op de bank die ik moet testen voordat het retourtermijn om is.

Beide camera's gaan tot dezelfde resolutie en ondersteunen 15m, WDR, etc.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zaxYlqY.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o3nyNVQ.png
Misschien is het kwaliteitsverschil niet zo goed te zijn, maar 1 camera is een stuk beter 's nachts.

Het ziet er hier nog best mooi uit, maar je zou nooit het gezicht van iemand herkennen, ook al is het 1080p. Kan iemand mij verwijzen naar wat goed introductie leesmateriaal over veiligheidscamera's? Het liefst kort en begrijpelijk.

Bovenstaande camera's hebben erg veel dezelfde specificaties. Ik zie geen spec die het verschil kan verklaren?
  • 4 megapixel high resolution, Full HD 1080p real-time video
  • 2.8mm fixed lens, IR Range upto 30m
  • Wide dynamic range, 3D DNR & BLC. IP66
  • Support on-board storage (up to 128GB). PoE
  • Dual stream. 3 Axis mount.
De betere camera heeft maar 3 megapixel.

[ Voor 31% gewijzigd door chronoz op 20-09-2017 01:08 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@chronoz wat ik mis in je specs, is de lichtgevoeligheid (Lux). Dat zegt iets over de beeldkwaliteit 's nachts.
Met de nadruk op "iets"... Eigenlijk kun je alleen beslissen aan de hand van het echte plaatje. Met specs wordt gerommeld of er worden truukjes toegepast om het beeld te verbeteren. Stilstaand beeld is dan goed, zodra er beweging komt, zie je een uitgesmeerd persoon rondlopen. Niet voldoende voor identificatie.
Hoe meer pixels, hoe minder lichtgevoelig, geldt voor veel camera's. Klopt niet altijd: een hele dure veel-megalpixel cam kan best weer beter zijn.

Ik zou gewoon de types die je in gedachten hebt, opzoeken. Youtube, IP cam talk forum, etc.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ter info

Dahua Europe BV has recently received user feedback concerning recording devices that
were compromised after a network attack, resulting in users being unable to use their devices
in a normal fashion. Dahua Europe BV and the Dahua Cybersecurity Center (DHCC) responded
instantly to provide solutions to help our partners and end users restore the compromised
equipment to normal functionality, while at the same time increasing security levels.
Attackers remotely attacked devices which were older models, were running on older firmware
and/or did not have their standard usernames and passwords changed. After gaining
unauthorized access, the attackers changed channel names and image display settings, leading
to black camera screens on devices. DHCC has already provided the following solutions
to these issues:
To restore a compromised recording device, customers need to upgrade the device firmware
to the latest version, restore the device to the factory default and change the default password.
The latest firmware can be found here: http://www.dahuasecurity.com/firmware_
111.html
Customers can also contact the local Dahua support team for assistance;
For recording devices functioning properly, customers need to make sure to change the default
password, preferably into a strong password to avoid devices being compromised.
To maintain optimal device security, customers also need to upgrade to the latest firmware
regularly. The latest firmware can be found here: http://www.dahuasecurity.com/firmware_
111.html
We also suggest customers to look at our suggestions to create a more secure security
system:
http://www.dahuasecurity.com/best-practices.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14
Als er iets onoverzichtelijk is dan is het de firmware lijst van Dahua wel :P Je moet een halve studie verricht hebben om te weten welke firmware je moet hebben.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

ChiLLeR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:54:
Als er iets onoverzichtelijk is dan is het de firmware lijst van Dahua wel :P Je moet een halve studie verricht hebben om te weten welke firmware je moet hebben.
Dat is zeker waar, zelfs het inkloppen van mijn cameramodel in de zoekfunctie geeft 0 resultaat. Je zou bijna denken dat het expres zo gemaakt is.

Nu is Dahua ook niet erg actief met fw updates. Volgen mij mag je al blij zijn als er eentje beschikbaar is. Heb begrepen dat dit soort fabrikanten een enorme batch maken van een bepaald type en dan direct doorgaan met het volgende type. Het ontwikkelteam heeft dus niet zo'n belang bij het ondersteunen van "oude" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

Iedereen hier op de hoogte van dit gigantisch gat in Hikvision IP cams?

https://ipvm.com/reports/hik-exploit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Die heb ik al eens gepost hier is al wat ouder komt uit April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Inderdaad, ik dacht dat het over een nieuwe exploit ging, maar nu zijn het de vrijgegeven details.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Timeline:
---------------
March 5, 2017:
    Backdoor discovered.
March 6, 2017:
    - Hikvision notified of the backdoor, technical details provided.
March 7. 2017:
    - Hikvision confirmed vulnerability and promised firmware update.
March 12, 2017:
    - Hikvision issued a memo about the vulnerability to partners.
    - Hikvision started publishing firmware updates for affected devices.
May 4, 2017:
    - ICS-Cert released advisory ICSA-17-124-01
Sep 11, 2017:
    Vulnerability details released in the full disclosure distribution list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik wil 1/2 dome camera's plaatsen onder de overkapping bij de voordeur.
Zal ik dan voor een 2.8mm lens gaan of een 4mm lens ?
De Dome camera komt aan het plafond te hangen, puur om te zien wie er voor de deur staat als er aangebeld wordt.
Ws, wel een hikvision maar nu zie ik net bovenstaande exploit :(.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Presentatie gehad van 1 van onze leveranciers :)
Hikvision komt met een deurbel :)
De Hikvision DS-KB6003-WIP

Hij is al besteld.
Zodra deze leverbaar is, komt deze direct naar mij toe.

Heb al een demo mogen krijgen, beeldje is weer mooi :)
Nadeel van deze deurbel ten opzichte van de andere intercom systemen, hij heeft geen alarm out..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Web-Brielle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:58:

Hij is al besteld.

Nadeel van deze deurbel ten opzichte van de andere intercom systemen, hij heeft geen alarm out..
ik snap de nut niet echt van deurbellen zonder i/o out

edit ik zag je linkje niet
Ik denk dat je het over dat smalle dingetje hebt die een beetje op dat model van Axis lijkt?
Ander nadeel is ie alleen wifi is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Slux schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:10:
[...]

ik snap de nut niet echt van deurbellen zonder i/o out

edit ik zag je linkje niet
Ik denk dat je het over dat smalle dingetje hebt die een beetje op dat model van Axis lijkt?
Ander nadeel is ie alleen wifi is
Alarm out gebruiken wij altijd om een deur open te sturen, dus dat is ons nadeel.
Ook dat die alleen Wifi is, is best vervelend ja..

Maar een mooi dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Web-Brielle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:13:
[...]

Alarm out gebruiken wij altijd om een deur open te sturen, dus dat is ons nadeel.
Ook dat die alleen Wifi is, is best vervelend ja..

Maar een mooi dingetje :)
Ik heb ze de Axis A8105-E hangen werkt top i/o out en PoE
alleen de prijs voor een deurbelletje is wat aan de hoge kant :X

Ik vond de bediening van die Hikvision ook niet helemaal top werken met de app, misschien komt het nog in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Web-Brielle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:58:

Hij is al besteld.

Interessante voeding daar aangeraden door die site. 24 V 3 ampere. Da's om je bezoekers te kunnen dood laseren in geval van alarm?
Slux schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:18:
[...]

Ik vond de bediening van die Hikvision ook niet helemaal top werken met de app, misschien komt het nog in de toekomst
Dat is voor mij ook de reden dat ik geen Hikvision en andere Chinese cams moet hebben, verschrikkelijke software. (+ exploits uiteraard)

[ Voor 27% gewijzigd door Bob op 22-09-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Slux schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:18:
[...]

Ik werk er dagelijks mee (werk) en ik zie het probleem er niet van..
Vooral met de nieuwe Hik-connect app heb ik nergens last meer van (alleen dat ik de IVMS fijner vond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bob schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:19:
[...]

Interessante voeding daar aangeraden door die site. 24 V 3 ampere. Da's om je bezoekers te kunnen dood laseren in geval van alarm?
:P
Je kan hem aansluiten op de 5v voeding van je huidige deurbel zo ver ik weet
Web-Brielle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:19:
[...]
Ik werk er dagelijks mee (werk) en ik zie het probleem er niet van..
Vooral met de nieuwe Hik-connect app heb ik nergens last meer van (alleen dat ik de IVMS fijner vond).
Ik heb er een paar maanden geleden mee gespeeld en toen werkte het audio gedeelte nog niet goed en als je een app melding kreeg moest je eerst een paar keer doorklikken om beeld te krijgen

[ Voor 42% gewijzigd door Slux op 22-09-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Slux schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:20:
[...]

:P
Je kan hem aansluiten op de 5v voeding van je huidige deurbel zo ver ik weet
16 VAC to 24 VAC accepteerd die volgens de specs..
Maar ik kreeg te horen dat deze via de bestaande bel aangesloten kan gaan worden (eerst zien, dan geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bob schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:19:
[...]
Dat is voor mij ook de reden dat ik geen Hikvision en andere Chinese cams moet hebben, verschrikkelijke software. (+ exploits uiteraard)
Meeste kan je gewoon met andere apps bedienen zoals Axis cams app, Exploits komen wat vaker voor met die modellen ja maar als je ze up to date houdt is er niet zoveel aan de hand.
Ik merk wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan in de praktijk, veel mensen hangen hem vaak op en kijken er niet meer naar om, wij tweakers letter er wat meer op waarschijnlijk maar de meerderheid niet.
En je hebt ook nog een groep die het niet kan schelen 8)7
Web-Brielle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:21:
[...]

16 VAC to 24 VAC accepteerd die volgens de specs..
Maar ik kreeg te horen dat deze via de bestaande bel aangesloten kan gaan worden (eerst zien, dan geloven).
Dat klopt hij werkt gewoon op je huidige bel trafo

[ Voor 51% gewijzigd door Slux op 22-09-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
Phyt_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:51:
Ik wil 1/2 dome camera's plaatsen onder de overkapping bij de voordeur.
Zal ik dan voor een 2.8mm lens gaan of een 4mm lens ?
De Dome camera komt aan het plafond te hangen, puur om te zien wie er voor de deur staat als er aangebeld wordt.
Ws, wel een hikvision maar nu zie ik net bovenstaande exploit :(.
Zojuist 1 2.8mm dome besteld als test. :).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Slux schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:24:
[...]

Meeste kan je gewoon met andere apps bedienen zoals Axis cams app, Exploits komen wat vaker voor met die modellen ja maar als je ze up to date houdt is er niet zoveel aan de hand.
Ik merk wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan in de praktijk, veel mensen hangen hem vaak op en kijken er niet meer naar om, wij tweakers letter er wat meer op waarschijnlijk maar de meerderheid niet.
En je hebt ook nog een groep die het niet kan schelen 8)7

[...]

Dat klopt hij werkt gewoon op je huidige bel trafo
Software bugs en exploits komen overal voor (helaas).
Het nadeel van software maar daar is nauwelijks onderuit te komen.
De prijs/prestatie verhouding van Hikvision en Dahua camera's is echter prima en de meeste gebruikers zullen om die reden een dergelijke camera aanschaffen.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Bestaan er ook camera's die geleverd worden met een platte kabel?

Ik zou graag een IP camera willen ophangen aan het kozijn van de gangdeur. Deze heeft zicht op de voordeur als deze open gaat.

Het kozijn waar ik hem tegenaan wil plaatsen is op de meterkastdeur dus de kabel kan gelijk de meterkast in. Alleen deze heeft wel een gleuf ertussen (1 tot 1,5 mm) maar daar past geen kabel tussen. Een platte kabel wel.

Zijn er camera's op de markt die alleen maar geleverd worden met platte kabels? Want ik kan een netwerkkabel wel plat kopen maar als het eerste gedeelte bij de camera niet plat is heb ik er niks aan..

• Slux
  • Niet online
Jordyz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:39:

Ik zou graag een IP camera willen ophangen aan het kozijn van de gangdeur. Deze heeft zicht op de voordeur als deze open gaat.

Het kozijn waar ik hem tegenaan wil plaatsen is op de meterkastdeur dus de kabel kan gelijk de meterkast in. Alleen deze heeft wel een gleuf ertussen (1 tot 1,5 mm) maar daar past geen kabel tussen. Een platte kabel wel.

Zijn er camera's op de markt die alleen maar geleverd worden met platte kabels? Want ik kan een netwerkkabel wel plat kopen maar als het eerste gedeelte bij de camera niet plat is heb ik er niks aan..
Meeste cams hebben een eigen UTP aansluiting, dan kan je dus je eigen kabel trekken.

• HoppyF
Slux schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:40:
[...]

Meeste cams hebben een eigen UTP aansluiting, dan kan je dus je eigen kabel trekken.
Ja, maar dat korte stukje kabel is wel rond met die contra UTP aansluiting eraan vast.
Als je dus direct vanaf de camera een platte netwerkkabel wilt om deze verder makkelijk te kunnen wegwerken zal je denk ik zelf aan de gang moeten en het korte stukje losmaken en een platte kabel monteren of solderen. Dit heeft wel gevolgen voor de garantie en je moet ook handig genoemd zijn om te kunnen uitvoeren.

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Ja, maar dat korte stukje kabel is wel rond met die contra UTP aansluiting eraan vast.
Als je dus direct vanaf de camera een platte netwerkkabel wilt om deze verder makkelijk te kunnen wegwerken zal je denk ik zelf aan de gang moeten en het korte stukje losmaken en een platte kabel monteren of solderen. Dit heeft wel gevolgen voor de garantie en je moet ook handig genoemd zijn om te kunnen uitvoeren.
Daar heb je een junctionbox voor.

• Jordyz
Dank voor de reacties.
Paddywacker schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:45:
[...]

Daar heb je een junctionbox voor.
Daar heb je gelijk in maar binnen bij het kozijn is dat niet echt een nette afwerking. Het liefst zie je natuurlijk helemaal geen kabel.

• Paddywacker
Jordyz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:46:
Dank voor de reacties.

[...]

Daar heb je gelijk in maar binnen bij het kozijn is dat niet echt een nette afwerking. Het liefst zie je natuurlijk helemaal geen kabel.
Geen idee hoe jouw kozijn+meterkast eruit ziet of de afstand tussen die twee. Misschien dat een foto helpt?
En dan ook nog de vraag wat voor IP camera natuurlijk :)

Een fotootje of tekening/schets zou misschien wat kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Zit er boven die meterkast niet een lucht rooster of spleet ?
Ik heb hier een binnencamera gewoon aan de lucht spleet gehangen met een plaatje aan achterkant van de spleet en 2 van de 4 boutjes vast maken zodat de camera tegen plaatje aan getrokken wordt. Maar hier kon de kabel prima door de lucht spleet heen (zit rj-45 socket op de camera, en geen kabelboom)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:20:
[...]

Je maakt het moeilijker dan het is.
Als je bijvoorbeeld een Hikvision DS-2CD2335FWD-I dan kan je daar je kabels in kwijt
Andere types merken zijn er zoals hier boven al staat installaties doosjes voor.

Of je neemt bijvoorbeeld een Axis camera, die hebben een directe UTP aansluiting.
Je kan naar de companion lijn kijken die zijn redelijk betaalbaar.

De chinezen cams hebben dat vaak niet.
Hikvision komt er binnenkort ook mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 24-09-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Paddywacker schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:58:
[...]

Geen idee hoe jouw kozijn+meterkast eruit ziet of de afstand tussen die twee. Misschien dat een foto helpt?
En dan ook nog de vraag wat voor IP camera natuurlijk :)

Een fotootje of tekening/schets zou misschien wat kunnen helpen.
Ik heb helaas geen rooster boven mijn meterkast anders had ik dit inderdaad kunnen doen.

Foto kan ik wel maken heb ik ook geprobeerd maar daar wordt het niet duidelijker van dat de kabel er niet door doorheen past.

De bedoeling is dat de camera op de hoek van het kozijn komt, deze heeft dan precies zicht op de voordeur. Alleen zoek ik eigenlijk een camera die platte kabels heeft of waar je de UTP kabel zelf in moet doen in plaats van een kabelboom eraan want die gaat niet door ede gleuf van de deur.

Een andere optie is dat ik moet gaan boren, kan ook een optie zijn mocht mijn wens niet haalbaar zijn.

Heb tot nu toe niet echt camera´s gevonden die platte kabels hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Je kan toch een platte UTP kabel gebruiken, en de camera op een junction box zetten, en daarin de platte kabel aansluiten op de kabelboom?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Jordyz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:39:

Anders ook makkelijk, alle Hikvision Gold label camera's hebben een ingebouwde junction box. Hierdoor kan je een kabel trekken naar de camera en deze monteren zoals je zelf wilt. Dus als je een netwerkkabel plat maakt, door het gat heen en in de box, ben je klaar :) Groot voordeel is dat je hierdoor geen extra box nodig heb.
Afbeeldingslocatie: https://www.pg-securitysystems.nl/images/Artikelen/thumb_600x600_3044.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Web-Brielle schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:13:
[...]

Anders ook makkelijk, alle Hikvision Gold label camera's hebben een ingebouwde junction box. Hierdoor kan je een kabel trekken naar de camera en deze monteren zoals je zelf wilt. Dus als je een netwerkkabel plat maakt, door het gat heen en in de box, ben je klaar :) Groot voordeel is dat je hierdoor geen extra box nodig heb.
[afbeelding]
Bedankt, hier ga ik naar kijken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 21:40
Web-Brielle schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:13:
[...]

[afbeelding]
Maar 't blijft pielen, want echt veel ruimte heb je niet ;)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wimlem schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:39:
[...]

Maar 't blijft pielen, want echt veel ruimte heb je niet ;)
Met die nieuwe gold label cams heb je echt zat ruimte hoor.

Axis had een paar jaar terug ook zo ''pig tail' zijn ze snel weer vanaf gestapt nu hebben alles gewoon weer met een utp aansluiting veel makkelijker.

De nieuwere modellen van Hikvsion komen binnenkort ook zonder ''pig tail''

Snap zo ie zo niet waarom Dahua en Hikvsion een pig tail gebruiken erg onhandig altijd, 1 van de redenen dat ik ze minder gebruik, scheelt in montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Slux schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:47:
[...]

Met die nieuwe gold label cams heb je echt zat ruimte hoor.

Axis had een paar jaar terug ook zo ''pig tail' zijn ze snel weer vanaf gestapt nu hebben alles gewoon weer met een utp aansluiting veel makkelijker.

De nieuwere modellen van Hikvsion komen binnenkort ook zonder ''pig tail''

Snap zo ie zo niet waarom Dahua en Hikvsion een pig tail gebruiken erg onhandig altijd, 1 van de redenen dat ik ze minder gebruik, scheelt in montage
Behalve UTP heb je ook nog te maken met microfoon ingang of alarm in en out aansluitingen.
Vandaar de korte uitstekende kabeltjes.
Een junctionbox is dan een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:52:
[...]

Behalve UTP heb je ook nog te maken met microfoon ingang of alarm in en out aansluitingen.
Vandaar de korte uitstekende kabeltjes.
Een junctionbox is dan een oplossing.
Die kunnen ze toch ook gewoon in de camera maken ? o.a. Axis heeft het al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Slux schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:01:
[...]

Die kunnen ze toch ook gewoon in de camera maken ? o.a. Axis heeft het al jaren zo.
Mogelijk heeft dat te maken met de afdichting. Bij Dahua is de bedrading door een witte, soort semi-flexibele giethars afgedicht (klinkt simpel, maar ziet er toch netjes uit en voldoet). Bij Axis zal dit waarschijnlijk via een waterdichte wartel gaan en dan is het de vraag hoe goed een paar kabeltjes echt dicht worden doorgevoerd. Door dagelijks optredende drukverschillen & capilaire werking is dat een behoorlijke uitdaging. Deze oplossing zal ook duurder zijn.

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Je hebt juist bij Hik en Dahua wartels nodig voor je utp, en vervolgens als je het goed wilt doen moet je de audio/io/mic nog afplakken/doppen om het weer/vocht er niet in te krijgen

Bij Axis heb je een rubber ringetje waar je het kabeltje doorheen kan drukken klaar.

Blijf het vreemd vinden maar goed, de nieuwe Chinese modellen komen binnenkort ook zonder ''pig tail'' maakt de installatie voor mij een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Slux: Jij hebt het nu over de junction box begrijp ik?

Daar wil je inderdaad geen vocht in, maar in de camera zelf al helemaal niet. Bij domes zie je dat in ieder geval heel snel, zodat je snel actie kunt ondernemen.

Een rubber ringetje klinkt voor mij niet als een briljante afdichting, zeker niet als je meerdere kabeltjes gebruikt (en dat doe je als je ook audio/alarm aansluit). Eigenlijk moet je per kabel een doorvoertje hebben, dan is het beter dicht te krijgen.

Overigens zit in mijn Dahua domes een zakje silicagel, zag ik. Op zich wel handig om het laatste restje vocht in de behuizing vast te houden en een klein lekje (dat er eigenlijk altijd wel is) lange tijd probleemloos te houden.
Denk dat ik wat kleine zakjes bestel en af en toe preventief vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:28:
@Slux: Jij hebt het nu over de junction box begrijp ik?

Daar wil je inderdaad geen vocht in, maar in de camera zelf al helemaal niet. Bij domes zie je dat in ieder geval heel snel, zodat je snel actie kunt ondernemen.

Een rubber ringetje klinkt voor mij niet als een briljante afdichting, zeker niet als je meerdere kabeltjes gebruikt (en dat doe je als je ook audio/alarm aansluit). Eigenlijk moet je per kabel een doorvoertje hebben, dan is het beter dicht te krijgen.

Overigens zit in mijn Dahua domes een zakje silicagel, zag ik. Op zich wel handig om het laatste restje vocht in de behuizing vast te houden en een klein lekje (dat er eigenlijk altijd wel is) lange tijd probleemloos te houden.
Denk dat ik wat kleine zakjes bestel en af en toe preventief vervang.
Nee ik heb het over een gold label cam zonder junctionbox die heb je niet meer nodig met de laatste Hik cams de kabeltjes vallen in de behuizing maar je moet echt de utp en andere outs goed afdichten, bij hik en Dahua krijg je ook een wartel voor de UTP kabel bij, audio en outs dopjes heb ik nog niet gezien en ik moet ze altijd met tape afplakken.

Je hebt inderdaad meerdere rubberen doorvoer dopjes op een Axis camera ;)

Ik denk niet dat die zakjes helpen met buiten cams en dauw punten, als je het goed aansluit heb je nergens last van, ik ben zelf nog nooit cams die goed aangesloten waren tegengekomen met vocht schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:45:
[...]
Je hebt inderdaad meerdere rubberen doorvoer dopjes op een Axis camera ;)
Ok!
Ik denk niet dat die zakjes helpen met buiten cams en dauw punten, als je het goed aansluit heb je nergens last van, ik ben zelf nog nooit cams die goed aangesloten waren tegengekomen met vocht schade
Dat betwijfel ik toch... Een dome camera moet je minimaal 1 keer openen om hem goed te kunnen afstellen. Daarbij komt er dus lucht (met weinig of veel vocht, afhankelijk van de momentele RV) in je behuizing. Dat vocht kan er vervolgens niet meer uit, dus het is fijn dat de silicagelbolletjes de laatste procentjes vocht nog opeten en vasthouden. Zeker als het een keer echt koud is, zou je transparante deel van je dome kunnen beslaan. Dat ziet er niet uit natuurlijk. Doordat de elektronica enigszins als verwarming werkt, zal het wel meevallen, maar toch...

Iets dergelijks zit/zat ook in gloeilampen, maar dan met een stof die zuurstof aan zich bindt. Een klein beetje in de lamp, zorgde ervoor dat de laatste achtergebleven hoeveelheid zuurstof werd gebonden, waardoor de levensduur langer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hackers Globally Attacking Dahua Recorders
Dahua recorders are being hacked and vandalized around the world, as confirmed by dozens of reports to IPVM since the attacks surged 5 days ago.

Key points:
•If you have Dahua recorders and you port forwarded it (as they unfortunately recommend), check your recorders immediately for impact.
•Disable port forwarding immediately and block public access to these recorders.
•Try to upgrade firmware, if possible for your units, though Dahua regularly had challenges distributing firmware for various models and partners.
•If you have one of the many Dahua OEM recorders (e.g., ADT who we have confirmed multiple reports), disable port forwarding and contact your manufacturer.

Inside, we share full details of the reports we have and the technical elements / vulnerabilities behind this. Dahua says they will provide a response later today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Gisteren uitzonderlijk een Dahua camera aangesloten. Wat een geknoei. Normaal werken wij enkel met Axis (en zijn het de techniekers die de aansluiting doen, ik ben een lompe ICT'er), en idd dat is zoveel eenvoudiger. Wat ik niet begrijp bij een Dahua coax camera, is hoe je in godsnaam die kabel in de aftakdoos krijgt zonder het 'rubberke' compleet om zeep te helpen. Die coax stekker is toch veel te groot en zit vast aan de camera? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben opzoek naar een tweetal 1080p PoE IP camera's voor buiten, met goede nightvision (aangezien het hier in de straat gewoon pikdonker is 's nachts). Verder een beetje modern als dat kan. Ik wil ze ook laten opnemen door mijn Synology, dus daarmee moeten ze kunnen samenwerken. Nice to have is bewegingsdetectie (eventueel gekoppeld aan een Android app met push meldingen), en mogelijkheid tot opnemen van geluid.

Ik zie echter door de lijst van camera's de goede camera niet meer. Zijn er hier een aantal tweakers die een model kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Als je het budget hebt: https://www.axis.com/global/en/products/axis-p3225-lve
Als je wat minder budget hebt: https://www.axis.com/global/en/products/axis-m3105-lve

Als je nog minder budget hebt neem je de product selector van een van de Chinese merken hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

De modellen die jij aanhaalt zijn inderdaad beide nogal prijzig. Ik hoopte eigenlijk voor €200 per camera wel een eind te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:00:
Ik ben opzoek naar een tweetal 1080p PoE IP camera's voor buiten, met goede nightvision (aangezien het hier in de straat gewoon pikdonker is 's nachts). Verder een beetje modern als dat kan. Ik wil ze ook laten opnemen door mijn Synology, dus daarmee moeten ze kunnen samenwerken. Nice to have is bewegingsdetectie (eventueel gekoppeld aan een Android app met push meldingen), en mogelijkheid tot opnemen van geluid.

Ik zie echter door de lijst van camera's de goede camera niet meer. Zijn er hier een aantal tweakers die een model kunnen aanraden?
MeltedForest schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:02:
De modellen die jij aanhaalt zijn inderdaad beide nogal prijzig. Ik hoopte eigenlijk voor €200 per camera wel een eind te komen :P
Alstu: https://www.aliexpress.co...010615.0.0.73c63ed3NvGg7p

Voor dat geld ga je niets beter krijgen, zeker niet qua nachtzicht.

Zit zelf er aan te denken om mijn Hikvision dome te hiermee te vervangen, maar weet niet wat ik dan met die Hik kan doen...

[ Voor 73% gewijzigd door Piet91 op 26-09-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:10:
Alstu: https://www.aliexpress.co...010615.0.0.73c63ed3NvGg7p

Voor dat geld ga je niets beter krijgen, zeker niet qua nachtzicht.

Zit zelf er aan te denken om mijn Hikvision dome te hiermee te vervangen, maar weet niet wat ik dan met die Hik kan doen...
Ik zou dan eerder voor de Hikvision gold label gaan als je al een hik hebt hangen
Als je een beetje zoekt dan kan je ze voor +/-175 euro vinden met 3 jaar garantie en een EU model.

Lees de kleine lettertje maar van je Dahua link, is een imitatie versie zonder logo

@MeltedForest Je kan ook nog naar de Axis Companion serie kijken die bullet werkt goed en de app werkt beter (sneller, veiliger) dan die van synolgy

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 26-09-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:34:
Ik zou dan eerder voor de Hikvision gold label gaan als je al een hik hebt hangen

Als je een beetje zoekt dan kan je ze voor +/-175 euro vinden met 3 jaar garantie en een EU model.
Ik heb maar 1 camera en ook geen NVR; dus merk maakt mij niet zoveel uit.
Lees de kleine lettertje maar van je Dahua link, is een imitatie versie zonder logo
Die verkoper is hét adres voor Dahua camera's, tenzij je per se in NL wil kopen.
Het is geen imitatie model (en firmware is dus gewoon te updaten), verkoper zorgt voor veel support, kan na overleg een persoonlijke prijs geven en op ipcamtalk is men niets dan lovend over zowel de verkoper als deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb maar 1 camera en ook geen NVR; dus merk maakt mij niet zoveel uit.

[...]

Die verkoper is hét adres voor Dahua camera's, tenzij je per se in NL wil kopen.
Het is geen imitatie model (en firmware is dus gewoon te updaten), verkoper zorgt voor veel support, kan na overleg een persoonlijke prijs geven en op ipcamtalk is men niets dan lovend over zowel de verkoper als deze camera.
Okay ik had er zelf niet gekocht als ik de lettertjes daar lees

''Voor retail DAHUA producten, worden ze zonder DAHUA logo standaard. als u vereisen DAHUA logo, laat bericht om ons wanneer u volgorde. let de levertijd van de producten met DAHUA logo zal veel langer (normaal20-30 werkdagen''

op Ipcamtalk weten ze het wel dus zal dan wel goed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:03:
[...]

Okay ik had er zelf niet gekocht als ik de lettertjes daar lees

''Voor retail DAHUA producten, worden ze zonder DAHUA logo standaard. als u vereisen DAHUA logo, laat bericht om ons wanneer u volgorde. let de levertijd van de producten met DAHUA logo zal veel langer (normaal20-30 werkdagen''

op Ipcamtalk weten ze het wel dus zal dan wel goed zijn ;)
Logo zit er misschien aan de buitenkant niet op maar het is wel een echte Dahua camera.
Beeld is ook prima weet ik van mijn zoon want die heeft deze camera hangen.
Beeld is veel beter van mijn Hikvision vooral als het donker is.
Bij de Dahua is dat scherp en contrastrijk bij mijn Hikvision allemaal wat waziger.
Het beeld overdag van mijn Hikvision is wel prima en haarscherp het heeft gewoon met de lichtgevoeligheid te maken.
Als het nog niet echt pikkedonker is maar de schermertoestand tussen licht en donker is het beeld met IR ook al veel beter. Hoe donkerder het wordt hoe minder zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:39:
[...]

Logo zit er misschien aan de buitenkant niet op maar het is wel een echte Dahua camera.
Beeld is ook prima weet ik van mijn zoon want die heeft deze camera hangen.
Beeld is veel beter van mijn Hikvision vooral als het donker is.
Bij de Dahua is dat scherp en contrastrijk bij mijn Hikvision allemaal wat waziger.
Het beeld overdag van mijn Hikvision is wel prima en haarscherp het heeft gewoon met de lichtgevoeligheid te maken.
Als het nog niet echt pikkedonker is maar de schermertoestand tussen licht en donker is het beeld met IR ook al veel beter. Hoe donkerder het wordt hoe minder zeg maar.
Ik heb altijd mijn twijfels met producten zonder logo uit China maar dat ben ik.

Het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor hikvision camera je hem vergelijkt als die al een paar jaar oud is, is het bijwijzen van appels met peren vergelijken ,zo snel gaat die techniek de laatste jaren.
Die gold label zijn prijs kwaliteit top of de line op het moment, het is alleen jammer dat die Chinese merken hun firmwares en installaties niet beter op orde hebbe.n

Qua beeld zijn hik en dahua net zo goed, het is wat fletser/kunstmatiger beeld dan met bijvoorbeeld een Axis, Bosch, Mobotix vind ik zelf

Ik vind persoonlijk de GUI en het hik-connect wat beter werken dan bij dahua, plus de bekabeling kan je tegenwoordig kwijt zonder extra installatie doosjes maar dat zal Dahua tegenwoordig ook wel hebben denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:09
Ik ben al een tijdje op zoek naar een niet te opvallende camera om aan de voorgevel te hangen en mensen die aanbellen te kunnen zien, de stream zal ook opgenomen worden naar een 24/7 server/NAS. Daarnaast is een stabiele RTSP stream een must om te gebruiken met Homebridge (https://www.npmjs.com/package/homebridge-ip-camera). Tot slot is een onopvallend type wel interessant voor de WAF, zelf voel ik er ook niet veel voor om een monster van een camera te hangen. PoE is geen probleem.

Budget is rond de 120 EUR en het bereik van de camera moet maar enkele meters zijn. Ik loop mezelf altijd verloren in het MP vs resolutie en lens verhaal.

Ik heb al wat gezocht en kwam op volgende type uit:
pricewatch: Foscam FI9853EP

Dit lijkt me op papier een prima camera om op plafondhoogte iemand aan de voordeur te kunnen identificeren (en dit duidelijk). Lens tot gezicht afstand zal iets van een 3 tot 4m zijn.

Iemand enig advies of bedenkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:00:

Zoals @Slux ook al zei, ik zou voor de Hikvision Goldline gaan. Deze gebruiken ook de darkfighter technologie waardoor deze goed beeld geven met weinig tot geen licht. Goed zoeken kan een leuke prijs opleveren met 3 jaar garantie (wat elke hikvision dealer direct krijgt na aanmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:13
HyperBart schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:04:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een niet te opvallende camera om aan de voorgevel te hangen en mensen die aanbellen te kunnen zien, de stream zal ook opgenomen worden naar een 24/7 server/NAS. Daarnaast is een stabiele RTSP stream een must om te gebruiken met Homebridge (https://www.npmjs.com/package/homebridge-ip-camera). Tot slot is een onopvallend type wel interessant voor de WAF, zelf voel ik er ook niet veel voor om een monster van een camera te hangen. PoE is geen probleem.

Budget is rond de 120 EUR en het bereik van de camera moet maar enkele meters zijn. Ik loop mezelf altijd verloren in het MP vs resolutie en lens verhaal.

Ik heb al wat gezocht en kwam op volgende type uit:
pricewatch: Foscam FI9853EP

Dit lijkt me op papier een prima camera om op plafondhoogte iemand aan de voordeur te kunnen identificeren (en dit duidelijk). Lens tot gezicht afstand zal iets van een 3 tot 4m zijn.

Iemand enig advies of bedenkingen?
Ik heb precies dezelfde hangen bij de voordeur. Beeld is uitstekend voor een camera uit deze prijsklasse. Zowel overdag als met nachtzicht kun je iemand duidelijk herkennen als hij over het pad loopt en aan de deur staat.

Enigste nadeel is dat je er snel in vergist hoe groot hij is. Het is geen kleine unit. Hij hangt hier ook in de buurt van de deur op plafond hoogte en de eerste keer was het toch wel even schrikken dat hij zo opviel. Maar het went snel en de kwaliteit die je er voor terug krijgt maakt veel goed. Ik heb er even over gedacht hem nog zwart te maken. Maar het "opvallen" kan ook een groot voordeel zijn.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 17:44
Beste mede-forummers,

Ik sta op het punt om een Hikvision DS-2CD2335FWD-I te bestellen en weet niet goed of ik 2.8 of 4mm of 6mm moet kiezen.

De camera is voor mijn oprit en zal ik op circa 2,5-3m hoogte ophangen en wil met name 2 de rode vlakken (voor de ramen en nog belangrijk bij de voordeur) goed in beeld hebben en de gezichten van eventuele indringers zo scherp mogelijk op beeld hebben. Dus qua afstand en breedte valt het erg mee. Wat is wijsheid qua lens?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21359x4.jpg

• Slux
  • Niet online
ik zou een 2.8 nemen

Hier is een handig tooltje waar je het zelf mee kan uitrekenen
https://www.axis.com/gh/en/tools/lens-calculator
http://polarisusa.com/lens-calculator
https://www.ptgrey.com/lens-calculator

[ Voor 22% gewijzigd door Slux op 27-09-2017 08:06 ]

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 14:08
Menig winkel/tankstation kan een voorbeeld nemen aan de beveiligingscamera die de opname gemaakt heeft van de beschieting van een woning in Enschede..

Video schietpartij in Enschede (bron RTV-oost)

• Slux
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:12:
Menig winkel/tankstation kan een voorbeeld nemen aan de beveiligingscamera die de opname gemaakt heeft van de beschieting van een woning in Enschede..

Video schietpartij in Enschede (bron RTV-oost)
Vind het nogal tegen vallen moet ik zeggen voor een Hik of Dahua
Veel tankstations hebben tegenwoordig al high-end cams van o.a. Axis hangen met kenteken registratie

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 14:08
Slux schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:25:
[...]

Vind het nogal tegen vallen moet ik zeggen voor een Hik of Dahua
Veel tankstations hebben tegenwoordig al high-end cams van o.a. Axis hangen met kenteken registratie
Ik doel niet op kentekenregistratie, dat begrijp ik ;)
Vaak genoeg zie ik oproepen via Facebook wat gefilmd is met een aardappel met 2 pixels.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 17:44
Bedankt voor je input, ik heb de calculators bekeken en ze geven verschillende uitkomsten waardoor ik nog steeds twijfel. Waarom zou je voor een 2.8 gaan? Niet beter een 4 of 6mm omdat het gebied dat in de gaten gehouden moet worden small is?

Tevens geeft de verkoper nu aan dat ik veel beter voor een DS-2CD2035FWD-Ibullet ipv turret kan gaan.
De camera komt tegen de muur en niet onder een afdakje oid.

Verwijderd

Hebben jullie beveiligingscamera-gebruikers ook een alarmsysteem? Zo nee, waarom heb je gekozen voor een camerasysteem en niet voor een alarmsysteem?

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Aksnes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:57:
[...]

Ik heb precies dezelfde hangen bij de voordeur. Beeld is uitstekend voor een camera uit deze prijsklasse. Zowel overdag als met nachtzicht kun je iemand duidelijk herkennen als hij over het pad loopt en aan de deur staat.

Enigste nadeel is dat je er snel in vergist hoe groot hij is. Het is geen kleine unit. Hij hangt hier ook in de buurt van de deur op plafond hoogte en de eerste keer was het toch wel even schrikken dat hij zo opviel. Maar het went snel en de kwaliteit die je er voor terug krijgt maakt veel goed. Ik heb er even over gedacht hem nog zwart te maken. Maar het "opvallen" kan ook een groot voordeel zijn.
Ik zie dat daar geen kap o.i.d. over heen zit, heb je dan geen last van spinnen en ander ongedierte die in die behuizing kruipen (dus tussen de bal en de behuizing, als je begrijpt wat ik bedoel...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:33:
Hebben jullie beveiligingscamera-gebruikers ook een alarmsysteem? Zo nee, waarom heb je gekozen voor een camerasysteem en niet voor een alarmsysteem?
Ik heb geen alarmsysteem, er valt niets (ok amper iets) te stelen bij ons dus onze camera's zijn puur praktisch, stijl: is het pakje bij de buren, is de hond in de tuin, wie heeft onze kat platgereden etc.

• HoppyF
Bob schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb geen alarmsysteem, er valt niets (ok amper iets) te stelen bij ons dus onze camera's zijn puur praktisch, stijl: is het pakje bij de buren, is de hond in de tuin, wie heeft onze kat platgereden etc.
Inderdaad.
Het voordeel heb ik al ontdekt.
Vanmorgen kijk ik door het raam naar buiten zie ik bij de voordeur een grijze zak liggen op de grond.
Ongeveer 10x10cm.
Blijkt dus een zending uit China te zijn, een sensor lamp, waarde ongeveer 5 euro.
Past duidelijk NIET door de brievenbus.
Teruggekeken blijkt dus gisteren om 12:30 de postbode te zijn geweest ik zie hem het pad oplopen met een envelop en het grijze pakje er bovenop.
Pakje ligt er dus al even en had er nog langer kunnen liggen als ik vanmorgen niet naar buiten gekeken had.
De voordeur gebruiken we zelf nauwelijks want we gaan via de achterdeur naar buiten.
Vanaf de straat valt het misschien niet zo erg op maar toch...
Gelukkig geen dure zending geweest maar je wilt toch ook niets kwijtraken.

• Piet91
  • Niet online
Deze is ook handig: https://calculator.ipvm.com/
HoppyF schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:56:
Teruggekeken blijkt dus gisteren om 12:30 de postbode te zijn geweest ik zie hem het pad oplopen met een envelop en het grijze pakje er bovenop.
Hehe, zelfde hier een keer gebeurd. DHL mevrouw belt niet eens aan maar legt het pakketje direct in de garage (deuren stonden los). Dit terwijl wij achter het huis waren.

Gebeurd ons overigens alleen bij DHL (van die bezorgers met eigen auto), niet bij PostNL. Die bellen altijd aan en als we er niet zijn wil die nog wel eens het pakketje in de schuur leggen.

Toevallig gisteren de bekende Dahua Starlight op Aliexpress nog eens bekeken en prijs op euro gezet i.p.v. dollar. Dan is het nog best weinig; wist niet dat de koers zo gunstig was. Verleidelijk hoor. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 27-09-2017 11:15 ]

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:13
Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:37:
[...]

Ik zie dat daar geen kap o.i.d. over heen zit, heb je dan geen last van spinnen en ander ongedierte die in die behuizing kruipen (dus tussen de bal en de behuizing, als je begrijpt wat ik bedoel...)
Hij zal hier nu een maand hangen. Maar nog geen last van ongedierte of spinnen gehad.

De camera bestaat uit 3 "delen". De ring die je aan de muur bevestigd met daarop de 2de ring die de camera vast maakt. Een kap die te draaien is. Hierop staat het foscam logo. Deze is los van de behuizing en bol te draaien. En dan nog de bol zelf.

Ik heb het zo even niet voor me, maar volgensmij sluit hij naadloos af. In iedergeval niet z'n gapend gat als de foto's laten zien.

• Joepla

Joepla

Dit is denk ik typisch een situatie waarin een varifocal handig is. Je weet niet exact wat je nodig hebt, daar kom je in de praktijk achter en je past je camera daar eenvoudig op aan. Kost je wat meer, maar voorkomt een miskoop.

Je weet ongetwijfeld dat een 2.8 mm enorm veel ziet, maar waarbij identificatie/herkenning erg snel ophoudt naarmate de afstand toeneemt.

Ik heb nog geen turrets, wel domes en een bullet. Persoonlijk zou ik de bullet nooit op m'n gevel willen.

• Slux
  • Niet online
Beide 2 Axis cameras aan de gevel 1 Axis deurbel en een Jablotron alarm systeem (aanrader trouwens Jablotron)
En nog een waak hond, die de deur openhoudt als er een inbreker binnen zou komen :+

Camera's voor de autos en oprit, het alarm systeem puur voor het huis en schuur als iemand achterom of via de zijkant zou komen, cameras in de achtertuin ben ik niet zo voorstanden van ook al heb ik geen buren aan de overkant.

• Joepla

Joepla

Toch maar besloten om een NVR aan te schaffen, ondanks dat het met de lokale SD kaartjes inmiddels stabiel en snel werkt. Het is de NVR4108-P-4KS2 geworden (8 kanaals, 4 POE ethernetpoorten). De bedoeling is om uiteindelijk 3-4 cams rondom het huis op te hangen en 3 camera's op 2 verschillende externe locaties.
Denk dat ik een "surveillance" HDD ga gebruiken. WD Purple 3TB bv. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Jammer genoeg heeft mijn Ali-verkoper de laatste tijd de gewoonte om pas na 4 dagen een trackingnummer te geven. Paar dagen later meldt hij dan steeds dat dat fout was en geeft vervolgens een nieuw nummer. Lijkt erop dat hij de spullen niet snel kan krijgen (misschien ook een cash probleem), maar door de order op "processed" te zetten met een fake trackingnummer, kun je niet meer cancellen. Jammer, voorheen was het bestellen en 9-10 dagen later was de boel in huis. Nu is het nog niet eens onderweg na 10 dagen :(

Edit: had hem vriendelijk gevraagd of deze manier van verzenden zo blijft in de toekomst. Komen natuurlijk excuses, unit was 5 dagen geleden verstuurd en ze hebben nu voorraad van 100 stuks. Right...

Edit 2: GB -> TB

[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 28-09-2017 12:42 ]

• Paddywacker
Joepla schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:57:
Denk dat ik een "surveillance" HDD ga gebruiken. WD Purple 3GB bv. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Die hdd's zijn er speciaal voor. Ikzelf gebruik altijdWD Purple in nvr's (pak meestal de 4TB), wat jij met 3GB moet weet ik niet :) ). Ze hebben bij Dahua een mooie lijst welke hdd er wordt ondersteund voor hun producte.

• Joepla

Joepla

@PaddywackerAangepast ;)
Ok, zal die lijst eens opzoeken, neem aan dat deze purple er gewoon in staat?

Staat o.a. hier (mogelijk verouderd) en wordt in diverse units ondersteund, zoals eigenlijk wel verwacht.
Ga er 1 bestellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Joepla op 28-09-2017 12:49 ]

• Web-Brielle
  • Niet online
Ik ben installateur van camera systemen en inbraak systemen.
Ik vind een inbraak systeem wel een veiliger gevoel geven en een camera systeem als ondersteuning.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Slux schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:34:
[...]

@MeltedForest Je kan ook nog naar de Axis Companion serie kijken die bullet werkt goed en de app werkt beter (sneller, veiliger) dan die van synolgy
Ik ben nu wat aan het zoeken voor de Hikvision Gold, maar er zijn best wel een hoop verschillende modellen (met verschillende prijzen), ik zie alleen sowieso nergens €175. Heb je toevallig een linkje?

• Web-Brielle
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:12:
[...]

Ik ben nu wat aan het zoeken voor de Hikvision Gold, maar er zijn best wel een hoop verschillende modellen (met verschillende prijzen), ik zie alleen sowieso nergens €175. Heb je toevallig een linkje?
@Slux heeft deze zelf in zijn Tweakers V&A.
Normaliter gaan deze prijzen niet in webwinkels, als je weet wat de inkoop is..

Daarnaast is de (momenteel enige) leverancier in NL hier streng op samen met Hikvision. Mensen die dump prijzen vragen, hoeven na melding niet meer te rekenen dat ze daar mogen kopen (vorige week nog met deze partij samen gezeten).

[ Voor 20% gewijzigd door Web-Brielle op 28-09-2017 13:23 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Web-Brielle schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:21:
[...]

Daarnaast is de (momenteel enige) leverancier in NL hier streng op samen met Hikvision. Mensen die dump prijzen vragen, hoeven na melding niet meer te rekenen dat ze daar mogen kopen (vorige week nog met deze partij samen gezeten).
Vandaar, dan moet ik maar eens contact zoeken met @Slux :-)
Blijf nu alleen twijfelen tussen de eerder genoemde Dahua IPC-HDW5231R-Z en deze Hikvision. Zit dus veel te Googlen naar reviews en ervaringen icm Synology Surveillance Station (de DAHUA staat specifiek genoemd in de supported camera lijst) en de mogelijkheden in de Android apps. Mocht ik nog vragen hebben dan kom ik hier nog wel even terug O-)

• Web-Brielle
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:37:
[...]

Vandaar, dan moet ik maar eens contact zoeken met @Slux :-)
Blijf nu alleen twijfelen tussen de eerder genoemde Dahua IPC-HDW5231R-Z en deze Hikvision. Zit dus veel te Googlen naar reviews en ervaringen icm Synology Surveillance Station (de DAHUA staat specifiek genoemd in de supported camera lijst) en de mogelijkheden in de Android apps. Mocht ik nog vragen hebben dan kom ik hier nog wel even terug O-)
Zelf zeer weinig ervaring met Dahua (3 camera's in het veld). Hikvision ben ik groot fan van (200+ camera's in het veld).
Veel succes met de keuze in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Ik heb enkel cameras, geen alarmsysteem. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik wel geinteresseerd ben in wie er op ons perceel komt of is, maar niet post-factum van een alarmcentrale hoef te horen dat iemand binnengekomen is. Dan is het kwaad al geschied.
Er is bij mij verder ook niets te halen.
Ik heb er overigens nog wel eens over nagedacht, en vond zelf de alarmsystemen die naast de eventuele sirene ook een ondoorzichtige mist produceren de meest interessante en effectieve.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Slux
  • Niet online
Web-Brielle schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:21:
[...]

Even ter info... ik heb die over van een project.. ik ben absoluut geen webshop of winkel.
ik ben aan die prijs gekomen omdat ik ze bij een aantal webshops voor dezelfde prijs ben tegen gekomen dus ze zijn er wel voor die prijs ;)

Jij hebt het waarschijnlijk over PG, die waren inderdaad de eerste maar tegenwoordig zijn ze bij meerdere distribiteurs te krijgen o.a. een ADI en SMART ik weet uit ervaring dat er helaas niks aan gedaan wordt door hikvision als ze maar verkopen.

Dus als ze zeggen dan mag je er niet kopen dan kopen handelaren ze wel bij andere partijen of uit China :-(

Die markt van Hikvision en dahua is verpest en dat hebben zij zelf gedaan doordat ze zoveel mogelijk omzet willen.
Een Mobotix. Axis, Bosch hebben dat veel beter geregeld met beperkte distribiteurs waar niet iedereen zomaar kan kopen.
Met die merken is de kans ook groter dat je iemand met ervaring en kennis hebt om het te installeren dan bij die Chinese merken daar kan iedereen ze instaleren omdat je ze overall kan inkopen ik denk dat het meeste zelfs van alli komt

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 28-09-2017 14:48 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 91 Laatste