Card Nox schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:11:
Legend
Blauw : toegangswegen begane grond
Groen : 3 punten in het huis beveiligen
Rood : 2 punten buiten het huis
Heb een DJ213J zou dit interessant zijn.
Kwaliteit: Geen goedkope rotzooi maar ook geen high-end 4K streaming.
Budget: Geen idee.
Heb overal een loze buis liggen dus kan er stroom en data naar toe brengen, liever geen WiFi toestanden.
.
Voor een paar euro ga je het niet doen vrees ik.
De beste oplossing is een overzicht hebben en op de zgn choke points indentificatie.
Overzicht is meestal met een hoger geplaatste camera met een 2.8 mm lens.
Choke point (waar iemand langs moet lopen) met identificatie dmv van 4mm, 8mm of nog meer lenzen.
Dat houdt dan min of meer in:
Bij elke toegang toegangs deur een camera
- onder carport
- voorkant huis bij voordeur
- onder veranda (2x)
- garagedeur
Camera motion detection is niet echt betrouwbaar.
Je zou sensoren met pir en radar kunnen overwegen voor motion detection onder je carport, voordeur en onder veranda. Die kun je meestal afstellen op huisdieren zodat je niet te veel valse alarmen krijgt.
Ik ga bijvoorbeeld optex units gebruiken.
VXI-DAM voor de oprit en zijkant huis:
http://www.optex.net/oc/en/sec/product/motion_detector/vxi_dam/index.html
En AX-100 perimiter units voor de schuttingen.
Optex is wel duur, maar op ebay zijn vaak wel leuke prijzen te vinden. En false alarmen wordt je niet blij van (om het mild uit te drukken) en het ergste is, niemand reageert er na een tijdje meer op.
Ik ga de sensoren gebruiken om een event op de tijdlijn van de NVR te krijgen. Dan kun je simpelweg voor een nacht van event naar event springen.
Dat heb ik nu via motion, of beter gezegd hikvision cross line. Dus het is Kat, kat, kat en dan een fietser om 04:09 (de spotter van de auto inbrekers)
[
Voor 27% gewijzigd door
jacovn op 05-09-2017 06:34
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase