Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Rolucious schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:48:
Hoi allemaal. Ik ga mijn huis binnenkort beveiligen met 2 mooie Dahua HD-5231R-Z. Afwachtend op het ontvangst van het pakketje uit china wil eea alvast voorbereiden.
Ik vraag me vooral af in hoeverre mensen allemaal braaf een sticker bij de deur plakken waarop staat dat er opgenomen wordt.
Ik lees overal dat het officieel wel moet, maar ik heb het nog nooit gezien volgens mij (behalve bij bedrijven). Daarnaast wordt het me ook niet duidelijk wat de gevolgen zijn als je het niet hebt, je camera beelden blijven schijnbaar bruikbaar bij een rechtszaak.
Hoe doen jullie dit?
Om gezeur te voorkomen heb ik pas een setje stickers bij AliExpress besteld voor iets van 2 euro en inmiddels ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
HoppyF schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Om gezeur te voorkomen heb ik pas een setje stickers bij AliExpress besteld voor iets van 2 euro en inmiddels ontvangen.
Linkje? :)
Tp link PoE injector binnen en werkt als een zonnetje nu :).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Phyt_ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Linkje? :)
Tp link PoE injector binnen en werkt als een zonnetje nu :).
https://nl.aliexpress.com...ng-Decal/32822631544.html

De TP link POE injector is prima.
Wel veel duurder dan een POE injector uit China maar omdat deze toch 24x7 aan de 230V hangt is mij een stukje extra zekerheid dit wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jacovn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Een 2e nvr nemen en die opvallend plastsen (meterkast bijvoorbeeld, want daar kijken ze vast)
Je opname nvr weg stoppen ergens waar ze niet zo snel kijken.
Te koop gevraagd: defecte NVR of iets dat erop lijkt :P
Andere oplossing is ergens op andere locatie een unit neerzetten en met een vpn tunnel verbinden.
Wel opletten met fair use, want dan heb je continue 5-10 mbps per camera lopen >:)
Ik heb inderdaad erover gedacht om op een andere locatie zo'n zelfde NVR te plaatsen en dan de cams "kruislings" te koppelen. Met glasvezelverbindingen op beide adressen (500/500 Mbps) is dat geen probleem, ook niet qua FUP, maar het is iets onhandiger qua beheer. Wel een rocksolid oplossing inderdaad.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Joepla schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:35:
@HyperBart lijkt een handig systeem, zeker als je niet teveel eraan wilt hobby'en. Heb hier al menig uur besteed aan het uitzoeken hoe bepaalde zaken (het best) werken.

Over online opslag gesproken: Ik zou eigenlijk het omgekeerde willen doen. Lokaal sla ik alles op (NVR), maar zou graag een online opslagsysteem daarbij willen. Wat lagere kwaliteit of framerate is geen probleem, als er maar een backup is. Je zou de eerste niet zijn waar de complete opname-apparatuur wordt meegenomen.

Heeft iemand ooit zoiets (betaalbaar) gevonden? Je praat dan over 1 TB online opslag of meer. Via bv. TransIP is dit volgens mij niet te doen.
NVR, SD continue en motion naar FTP, SMTP met bijvoorbeeld stack en een dedicated mail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarviinL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-09 18:10
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met Amiko camera’s/nvr’s?

Kwam vandaag bij een shop dit (nieuwe Hongaarse?) merk tegen. Lijken me wel degelijke cam’s met HiSilicon sensoren. En tegen nette prijzen.

Ben benieuwd of er al mensen zijn met ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Slux schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:59:
[...]
NVR, SD continue en motion naar FTP, SMTP met bijvoorbeeld stack en een dedicated mail account.
Kun je dit wat toelichten? Ik snap de kreten, maar zie even niet hoe dit gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Joepla schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

Kun je dit wat toelichten? Ik snap de kreten, maar zie even niet hoe dit gaat werken.
Je neemt continue op via je NVR/NAS en laat motion opnemen op je SD kaartje.
Continue opnamen worden hier geregeld door een VMS Milestone

Dan stel je in op de camera (dus niet op de NVR/DVR/VMS) dat bij motion detectie ook plaatjes worden verstuurd naar een (S)FTP server en eventueel naar een email adres laat sturen.

Bij Axis bijvoorbeeld kan je regels aanmaken wat er moet gebeuren met live feed en detectie,alarm daar kan je meerdere regels aan een motion,alarm hangen.

ik heb zelf een VPS draaien en laat daar via SFTP motion plaatjes uploaden, vroeger liet ik de plaatjes naar een lokale server schrijven en dan naar slack, beetje omslachtig/traag.

Stel ze breken in en nemen mijn NAS mee dan staan de beelden altijd nog op het SD kaartje, en plaatjes staan dan al op een externe server en nog een mail account, voor internet heb ik een 3G failover en de camera's hangen op een verborgen APC/UPS en op een aparte groep.

Aan elke camera hangt een PIR anders krijg je een hoop valse meldingen maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de mensen die bij de bekende Andy (store) hebben besteld; hoe hebben jullie shipping gevraagd?
Zijn standaard methode is DHL maar dat is (zeker met een camera) een garantie voor extra invoerkosten.

We hebben het hier in dit topic vaker over gehad; maar ik kom beide varianten tegen; DHL en dan heb je er ook geen last van (via ander land o.i.d. naar Nederland) of vragen om alternatieve verzending wat dus langzamer gaat maar ook minder kans op extra kosten (een manier die mij ook bekend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:52:
Voor de mensen die bij de bekende Andy (store) hebben besteld; hoe hebben jullie shipping gevraagd?
Zijn standaard methode is DHL maar dat is (zeker met een camera) een garantie voor extra invoerkosten.

We hebben het hier in dit topic vaker over gehad; maar ik kom beide varianten tegen; DHL en dan heb je er ook geen last van (via ander land o.i.d. naar Nederland) of vragen om alternatieve verzending wat dus langzamer gaat maar ook minder kans op extra kosten (een manier die mij ook bekend is).
Ik heb het al eens genoemd maar de DHL zending is bij mijn zoon zonder verzendkosten of invoerrechten aangekomen. Geen garantie natuurlijk dat het altijd zo gaat maar andersom is het dus ook niet zo dat iedere DHL Express zending (want dat was het) met extra kosten hier in NL belast wordt.
Een gewone zending is ook geen garantie want ik heb eens een normale zending uit de USA gehad die inclusief verzendkosten 23 euro kostte. Daar moest ik dus mooi wèl invoerrechten/btw over betalen.
Net een euro boven de 22 euro. Zo krom is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19

Voor mij verstuurd hij het niet met DHL naar mij.
Het gaat ergens naar een bedrijf wat dat belasting afdraagd.

Ooit nagevraagd toen ik een nvr en 2 cameras in een zending had, en toen was er sprake van 150$ aan import kosten die hij nog afdraagt. De bestelling was 683€ voor mij (de kosten op Ali express)
Dus die marge zit er dan blijkbaar tussen. Maar DHL shipping zal niet veel minder zijn op een NVR en 2 cameras denk ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:43

Even mailen met hem dan komt het goed. Bij mij keek het met UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 17:33
Ik dacht slim te zijn bij 3 leveranciers een pakketje te bestellen om telkens onder de 150€ te blijven. Even geen rekening gehouden met inklaringskosten :'). Nu maar hopen dat ik mazzel heb anders tikt dat wel hard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@HoppyF @jacovn @sjnelle ; thanks. Heb hem maar even een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Piet91 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:30:
@HoppyF @jacovn @sjnelle ; thanks. Heb hem maar even een bericht gestuurd.
Vraag dan naar slow shipping duty free.

Dat slow valt wel mee, meestal dikke week, en max 2 weken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
Hallo, ik ben nog vrij nieuw op dit forum. Lees met veel interesse de keuzes die worden gemaakt. Echter kom er voor mijzelf niet helemaal uit wat de beste keuze is.

Bezig met de bouw van een nieuwe vrijstaande woning, waarbij ik een 3 tal (zwarte) camera's wil hangen.
De voorzieningen die ik heb geregeld zijn op 3 meter hoogte aangebracht (Cat6 en 220v).

Nu zie ik de Ring Floodlight cam ( https://ring.com/floodlightcam ) maar weet niet hoe dit kwalitatief staat ten opzichte van andere camera's.

Het is van belang dat de camera's zwart zijn uitgevoerd vanwege de esthetische uitgangspunten bij de woning.

Daarnaast beschik ik over een Synology NAS... waarbij ik lees dat hierop eventueel ook opnames gestored kunnen worden.

Heeft iemand ervaring of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 06:12:
Vraag dan naar slow shipping duty free.

Dat slow valt wel mee, meestal dikke week, en max 2 weken.
Hij kwam zelf al met verzendmethodes op de proppen voor verzending naar de EU nadat ik hem gecontacteerd had via het ipcamtalk forum.
Order is nog niet letterlijk geplaatst maar uiteindelijk moet er een IPC-HDW5232R-ZE en PFA137 mount deze kant op komen. Ben erg benieuwd naar de prestaties van die camera.
Wel weer even opnieuw deze POE-injector bestellen, want mijn eigen heb ik erbij verkocht. :P
(Fijne injector voor mijn Hikvision geweest; en deze zou ook gewoon voor Dahua moeten werken)

Wat is overigens dé Android app voor Dahua? Ik zie er verscheidene staan op Play maar het wordt mij niet echt helemaal duidelijk welke ik moet hebben.
hfunny schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:55:
Hallo, ik ben nog vrij nieuw op dit forum. Lees met veel interesse de keuzes die worden gemaakt. Echter kom er voor mijzelf niet helemaal uit wat de beste keuze is.

Bezig met de bouw van een nieuwe vrijstaande woning, waarbij ik een 3 tal (zwarte) camera's wil hangen.
De voorzieningen die ik heb geregeld zijn op 3 meter hoogte aangebracht (Cat6 en 220v).

Nu zie ik de Ring Floodlight cam ( https://ring.com/floodlightcam ) maar weet niet hoe dit kwalitatief staat ten opzichte van andere camera's.

Het is van belang dat de camera's zwart zijn uitgevoerd vanwege de esthetische uitgangspunten bij de woning.

Daarnaast beschik ik over een Synology NAS... waarbij ik lees dat hierop eventueel ook opnames gestored kunnen worden.

Mijn redenen om hier niet voor te kiezen:

- Ziet er oerlelijk uit, zeker met die floodlights erbij.
- Duur
- Verbinding met je netwerk via Wifi; is mij te instabiel en onzeker. Het was een verademing toen mijn camera bedraad werd aangesloten.
- Opnemen in de cloud. Zal vast genoeg Tweakers zijn die dit juist wél willen, maar ik niet.
Ik kan zo ook niet vinden of je dit kunt koppelen aan je NAS.
- Je betaalt tussen de $30-100 per jaar om je opnames terug te kunnen kijken. Voor dergelijke prijzen kun je al snel goedkoper een NAS of NVR kopen en ben je goedkoper uit.
- Plus; wat als Ring over een paar jaar de stekker eruit trekt uit cloud opnames, of failliet gaat of whatever?
Dan zit je met camera's waar je waarschijnlijk niets aan hebt.
Heb zelf een schurfthekel aan de producten die je tegenwoordig steeds meer hebt; waarbij je voor de gebruik van het artikel volkomen afhankelijk bent van de fabrikant.

Persoonlijk zou ik als ik meerdere camera's wil aanbrengen bij huis een paar goede camera's kopen van bekende merken (ik neig dan naar Hikvision of Dahua, maar kan ook hier uit Nederland halen) met een NVR erbij.

[ Voor 39% gewijzigd door Piet91 op 16-10-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF

Die Ring Floodlight camera lijkt alleen maar met WiFi te werken en geen vaste UTP aansluiting te hebben.
Niet handig dus want WiFi alleen is vragen om problemen.
Je kunt dus beter een camera zoeken met een POE aansluiting dan is een netwerkkabel op de plek was de camera moet komen voldoende.
De kleur is meestal wit of crème wit.
Je kunt dit zelf zwart spuiten of iets dergelijks.
Goede camera's zijn hier in het topic al genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Hikvision goldlabel die hebben zwarte domes tegenwoordig
Of Axis companion line, die zijn er ook allemaal in het zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5UDQE3WOLSYKCxCdvdd5eAKO/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1uq1uA3DFacHMPKvOTofK3j4/full.png
Ben je wat handiger en beperkt budget zou ik Hikvision nemen.
Configuratie Axis gaat wat makkelijker en veiliger met Companion.
Hik gaat via P2P en Axis gaat via VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb deze POE-injector naar tevredenheid gebruikt i.c.m. mijn Hikvision, maar deze zou toch ook gewoon prima moeten werken met de Dahua camera's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:46:
Ik heb deze POE-injector naar tevredenheid gebruikt i.c.m. mijn Hikvision, maar deze zou toch ook gewoon prima moeten werken met de Dahua camera's?
Ja die werkt

Er is een tijdje terug een partij van zulke adapters op de markt geweest die brandgevaarlijk waren.
ze zien er hetzelfde uit als die.
Ik zou persoonlijk daar niet op besparen en alleen van de bekende merken kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
Bedankt voor jullie tips, ik ga eens kijken bij de met POE bedrade camera's kijken. De argumenten die bij mij met name wel aanslaan zijn wat als Ring.com stopt met de service... dan heb je echt niets meer....

Ik lees dat jullie via Aliexpress camera's kopen, ik ga mij hier even in verdiepen...

De specificaties van camera's zeggen mij nog niet zo heel veel, dus ga hier verder in duiken. Als iemand een goede tip heeft van een shop ontvang ik graag een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hfunny schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:09:
Bedankt voor jullie tips, ik ga eens kijken bij de met POE bedrade camera's kijken. De argumenten die bij mij met name wel aanslaan zijn wat als Ring.com stopt met de service... dan heb je echt niets meer....

Ik lees dat jullie via Aliexpress camera's kopen, ik ga mij hier even in verdiepen...

De specificaties van camera's zeggen mij nog niet zo heel veel, dus ga hier verder in duiken. Als iemand een goede tip heeft van een shop ontvang ik graag een PM.
Zie ook het recente bericht van @Piet91
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

POE werkt prima en de opslag in eigen beheer houden biedt voordelen.
Opslaan op SD kaart of NAS of anders cloudopslagdienst erbij zoals de gratis TransIP opslag.
Continu beelden opslaan vergt wel veel van je opslag maar meestal ben je alleen geïnteresseerd in gebeurtenissen niet in uren beeld waar niets op te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
HoppyF schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:37:
[...]

Opslaan op SD kaart of NAS of anders cloudopslagdienst erbij zoals de gratis TransIP opslag.
Continu beelden opslaan vergt wel veel van je opslag maar meestal ben je alleen geïnteresseerd in gebeurtenissen niet in uren beeld waar niets op te zien is.
Bedankt voor je tip, ik wil inderdaad alleen bij gebeurtenissen opnemen.

Had ik inderdaad gezien de post van @Piet91, nu zie ik Hikvision en DAHUA veel op het forum staan. Als het gaat om kwaliteit en gemak van configureerbaar maken van deze camera's zit hier verschil in?

Op dit moment is mijn oog gevallen op : Hikvision

Moet ik hierbij nog letten op speciale dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
hfunny schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:55:
[...]

Had ik inderdaad gezien de post van @Piet91, nu zie ik Hikvision en DAHUA veel op het forum staan. Als het gaat om kwaliteit en gemak van configureerbaar maken van deze camera's zit hier verschil in?

Let er op dat je de kabels moet boren door je gevel, muur of waar hij ook komt te hangen. Kan je de kabels niet weg werken, moet je andere types nemen waar je een junction box voor kan kopen of waar ruimte is om de kabels in te verwerken.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Hou er rekening mee dat op een SD kaart recording uitval groter is, ik gebruik nu die speciale video sd kaartjes die werken wat beter maar ik blijf toch wat vaker uitval hebben op SD kaartjes dan op een NAS/NVR en gebruik ze daarom alleen als backup/failover recording

Hoe gebruikt jij de transip stack opslag ? ondersteunen ze al SFTP ?ik vond het altijd omslachtig eerst naar een server te sturen en daarna met WebDav pas naar stack.

Je kan imo beter teveel dan te weinig opnemen, opslag kost bijna niks meer en met zipstream en H265 bespaar je een hoop ruimte, motion zie je altijd in de tijdbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
Wimlem schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:10:
[...]

Let er op dat je de kabels moet boren door je gevel, muur of waar hij ook komt te hangen. Kan je de kabels niet weg werken, moet je andere types nemen waar je een junction box voor kan kopen of waar ruimte is om de kabels in te verwerken.
Bedankt voor je tip, ik ga er vanuit dat ik alle kabels kwijt kan in de junction box van Hikvision zelf?
https://data.kommago.nl/f...s-1280zj-xs_datasheet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 17:33
hfunny schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:55:
[...]

Een belangrijk ding is de grootte mm lens. Hoe kleiner de lens, hoe groter de hoek.
Hoe groter de hoek, hoe breder je kan filmen. Gevolg is wel dat beelden op een afstandje slechter leesbaar worden. Bepaal van te voren dus goed hoe je camera wilt plaatsen ivm uitzoeken type lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[...]
Daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk, maar ik heb ooit de tip gehad om 24/7 op te nemen, dat doe ik en heb daar geen spijt van gehad. Nadeel van alleen events opnemen is dat je dan de periode voorafgaand niet hebt (op een paar seconden na misschien) terwijl dat vaak waardevolle informatie kan zijn. Of er gebeurt iets dat geen event triggerd en dat je toch graag had gezien. Een flinke HDD kan een aantal dagen/weken opnemen en is het wel waard imho. Je kunt je ook afvragen wat zinvoller is: je bewaart events 3 maanden (wat moet je ermee na zo'n lange tijd?) of dat je bv. 24/7 opnames gedurende 1 week bewaart.

@Slux
Er is een tijdje terug een partij van zulke adapters op de markt geweest die brandgevaarlijk waren.
ze zien er hetzelfde uit als die.
Heb je hier een bron van? Ik heb een paar van dit soort injectors en zou graag weten of er een mogelijkheid is om te checken of ze bij die partij horen

[ Voor 15% gewijzigd door Joepla op 17-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk, maar ik heb ooit de tip gehad om 24/7 op te nemen, dat doe ik en heb daar geen spijt van gehad. Nadeel van alleen events opnemen is dat je dan de periode voorafgaand niet hebt (op een paar seconden na misschien) terwijl dat vaak waardevolle informatie kan zijn. Of er gebeurt iets dat geen event triggerd en dat je toch graag had gezien. Een flinke HDD kan een aantal dagen/weken opnemen en is het wel waard imho. Je kunt je ook afvragen wat zinvoller is: je bewaart events 3 maanden (wat moet je ermee na zo'n lange tijd?) of dat je bv. 24/7 opnames gedurende 1 week bewaart.

@Slux

[...]

Heb je hier een bron van? Ik heb een paar van dit soort injectors en zou graag weten of er een mogelijkheid is om te checken of ze bij die partij horen
Beiden methodes hebben voor en nadelen.
Urenlang iets opnemen waar geen enkele activiteit te zien is heeft naar mijn idee weinig zin.
Teveel gebeurtenissen opnemen heeft ook geen zin omdat je dan nooit een speld in een hooiberg moet zoeken.
Toch blader ik als het nodig is liever wat valse gebeurtenissen door voordat er echt iets bijzonders te zien is.

@Slux
Direct opslaan van de camera naar een TransIP opslag gaat niet.
Ik heb dit via een NAS koppeling getest maar dat werkt toch niet lekker.
Nu dus maar op SD kaart èn tegelijk op mijn eigen NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:17:
[...]
Beiden methodes hebben voor en nadelen.
Urenlang iets opnemen waar geen enkele activiteit te zien is heeft naar mijn idee weinig zin.
Teveel gebeurtenissen opnemen heeft ook geen zin omdat je dan nooit een speld in een hooiberg moet zoeken.
Toch blader ik als het nodig is liever wat valse gebeurtenissen door voordat er echt iets bijzonders te zien is.
Urenlang een statisch plaatje opnemen heeft inderdaad geen zin. Maar vaak zijn er voorafgaand aan bv. een inbraak activiteiten (personen die de buurt verkennen, een "vreemde" auto die opeens vaak langsrijdt), die je op dat moment niet interessant vindt, maar later goed kunt gebruiken.

Zoals ik al aangaf: wat doe je als er iets gebeurd dat niet als event wordt aangemerkt? Die opname mis je dan. Je hebt waarschijnlijk wel een aantal niet-relevante opnames van events rondom die gebeurtenis, maar juist datgene dat je wilt zien, ontbreekt. Dan sta je daar met je hitech systeem...
Het terugzoeken van zoiets is even puzzelen, maar hoe vaak komt dat voor? 1x per 5 jaar misschien?

Iedereen mag natuurlijk zelf bepalen hoe en wat er wordt opgenomen. Ik ga voor 100% beschikbaarheid van beelden, ten koste van een (veel) kortere opslag. Ik verwacht uiteindelijk -zodra mijn systeem gereed is- nog altijd zo'n 2-3 weken te kunnen terugkijken. Genoeg om een vakantie te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb 24x7 ingesteld op cameras die naar de straat gericht zijn en in de binnentuin en binnen in huis op motion.

Iemand die de tuin in komt moet langs een camera die altijd aan staat (door poort in 3 meter hoge tuinmuur)
Voor iemand die van tuin naar tuin over schuttings klimt hangt een camera in de tuin.

Dat is hier het beste compromis

En opname tijd kun je verlengen met meer disc space, dat is relatief goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 18-10-2017 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sinds ik bij de verkoop van de camera's; beide geheugenkaarten (64GB) ook verkocht heb zit ik ook naar opslag te kijken.

Heb aantal keuzes:
- Weer een 64GB geheugenkaart à ~€25.
- Een 128GB geheugenkaart à ~€50
- Dahua NVR met HDD.

Meest eenvoudige Dahua NVR die er is, is (volgens mij) de NVR4104-4KS2 en kost zo'n €85.
Een vereiste is natuurlijk wel H.265. De goedkoopste WD Purple HDD is 1TB en kost zo'n €50; net zoveel als een 128GB geheugenkaart.
Meerprijs van zo'n NVR is dan wel €85, maar het geeft me dan ook bijna 8x zoveel opslagruimte, of zelfs bijna €16x zoveel in vergelijking met een 64GB geheugenkaart. (meerprijs is dan wel €110).
Kan natuurlijk ook een oude laptopschijf in de NVR zetten maar weet niet of dat zo slim (lees: betrouwbaar) is.
Punt is dat ik met een NVR natuurlijk wel gewoon 24/7 kan opnemen met events, i.p.v. alleen events.

Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:16:
Sinds ik bij de verkoop van de camera's; beide geheugenkaarten (64GB) ook verkocht heb zit ik ook naar opslag te kijken.

Heb aantal keuzes:
- Weer een 64GB geheugenkaart à ~€25.
- Een 128GB geheugenkaart à ~€50
- Dahua NVR met HDD.

Meest eenvoudige Dahua NVR die er is, is (volgens mij) de NVR4104-4KS2 en kost zo'n €85.
Een vereiste is natuurlijk wel H.265. De goedkoopste WD Purple HDD is 1TB en kost zo'n €50; net zoveel als een 128GB geheugenkaart.
Meerprijs van zo'n NVR is dan wel €85, maar het geeft me dan ook bijna 8x zoveel opslagruimte, of zelfs bijna €16x zoveel in vergelijking met een 64GB geheugenkaart. (meerprijs is dan wel €110).
Kan natuurlijk ook een oude laptopschijf in de NVR zetten maar weet niet of dat zo slim (lees: betrouwbaar) is.
Punt is dat ik met een NVR natuurlijk wel gewoon 24/7 kan opnemen met events, i.p.v. alleen events.

Hmm...
Vergeet het energieverbruik niet....
Een NVR met disk gebruikt toch wat stroom zeker als deze 24x7 aanstaat.
Daarbij heeft een harddisk altijd slijtage ook al zijn de Purple HDDs geschikt om streaming data te kunnen opnemen.
Blijft dus een persoonlijke afweging wat het zwaarste weegt.
Bij meerdere camera's is een NVR wellicht weer handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:44:
Vergeet het energieverbruik niet....
Een NVR met disk gebruikt toch wat stroom zeker als deze 24x7 aanstaat.
Mwah, zo'n probleem is dat niet.
Anders eens mijn Qnap vervangen door een DIY Xpenology met aparte Purple drive voor de Dahua. :9
(om zo NAS en NVR te combineren)
Daarbij heeft een harddisk altijd slijtage ook al zijn de Purple HDDs geschikt om streaming data te kunnen opnemen.
Denk dat ik eerder slijtage krijg aan een SD-kaart dan aan een Purple drive.
Blijft dus een persoonlijke afweging wat het zwaarste weegt.
Zeker. Vooral het prijsverschil met een nieuwe Purple drive is fors. Met een gebruikte schijf een stuk minder; toch gelijk geprijsd, maar of dat nou zo betrouwbaar is...
Bij meerdere camera's is een NVR wellicht weer handiger.
Vanaf 2 camera's inderdaad al. 2 64GB geheugenkaarten kost je zo'n €50. Voor 2 128GB kaarten ben je €100 kwijt; voor dat geld ben je dan nog maar €35 verwijderd van een NVR + 1TB HDD.
Maar bij 1 camera is het wel een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
tip als je sd kaartjes neemt

koop deze types of vergelijkbare
https://www.dataio.nl/win...assing=beveiligingscamera

voorheen veel gedoe gehad met sd kaartjes, deze werken beter.
HDD (Purple) blijft het betrouwbaarst imo, je krijgt ook eerder melding van een defect van je NAS/DVR
en alert instellen bij sd failure op de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Voor mijn nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een goede camera oplossing,
nu kwam ik in dit topic de volgende (deurbel)camera voorbij; Hikvision DS-KB6003-WIP

Alleen kan ik hier nergens reviews/voorbeeld filmpjes en uitgebreide info over vinden.

Omdat mijn voordeur en gevel 60cm verwijderd zijn van de stoep en straat, spreekt mij de 180 graden view wel aan.
Verder lijkt hij ook niet zo diep te zijn.
De verbinding met wifi had ik liever gezien over utp.
De bel optie zelf vind ik niet noodzakelijk.
Opnemen op SD-kaart vind ik dan weer wel een plus.

Dus kortom kan ik deze Hikvision DS-KB6003-WIP gebruiken als motion security camera en is de kwaliteit acceptabel.

Of zijn er betere opties die aan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-12-2021
Goedenavond Tweakers,

Na een groot deel van deze thread doorgelezen te hebben zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer ;-).

Vorige week is helaas mijn auto gestolen (met enkele duizenden euro's aan waarde IN de auto, hier heb ik zeer zeker van geleerd en zal voortaan al mijn spullen ook uit de auto halen).
Voor de toekomst zou ik het daarom erg prettig vinden om een camera op te hangen welke zicht heeft op de oprit.

Eisen zijn als volgt:

- Opname op SD
- Draadloos
- Eenvoudige bediening via smartphone (incl. terugkijken van beelden).
- Eenvoudig in te stellen.
- Bullet model.

Prijs? Geen idee, hoeft geen high-end camera te zijn maar dient gewoon acceptabel beeld te geven en goed te functioneren d.m.v. een app op mijn Adroid toestel. Heb op Aliexpress diverse modellen gezien maar twijfel of deze voldoen aan mijn eisen.

Hebben jullie wellicht camera's die jullie mij aanraden? Alvast bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
Roeland123 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:10:
Goedenavond Tweakers,

Na een groot deel van deze thread doorgelezen te hebben zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer ;-).

Vorige week is helaas mijn auto gestolen (met enkele duizenden euro's aan waarde IN de auto, hier heb ik zeer zeker van geleerd en zal voortaan al mijn spullen ook uit de auto halen).
Voor de toekomst zou ik het daarom erg prettig vinden om een camera op te hangen welke zicht heeft op de oprit.

Eisen zijn als volgt:

- Opname op SD
- Draadloos
- Eenvoudige bediening via smartphone (incl. terugkijken van beelden).
- Eenvoudig in te stellen.
- Bullet model.

Prijs? Geen idee, hoeft geen high-end camera te zijn maar dient gewoon acceptabel beeld te geven en goed te functioneren d.m.v. een app op mijn Adroid toestel. Heb op Aliexpress diverse modellen gezien maar twijfel of deze voldoen aan mijn eisen.

Hebben jullie wellicht camera's die jullie mij aanraden? Alvast bedankt voor jullie moeite!
O jee! :'(
Dit soort diefstallen komt helaas vaker voor dan men denkt....
Een camera zal een diefstal vermoedelijk niet altijd kunnen voorkomen maar wel helpen de daders op te sporen.
Eerlijk gezegd vraag ik me nog steeds af hoe het mogelijk is dat (moderne) auto's zo makkelijk gestolen kunnen worden ondanks alle beveiligingsmaatregelen.
Andere discussie wellicht die hier niet thuis hoort maar toch?

Goede camera's die niet te duur zijn en een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben zijn Hikvision en Dahua. Afhankelijk van je budget moet hier wel een keuze uit te maken zijn.
Kies bij voorkeur een camera die ook in het pikkedonker nog een goed beeld geeft.
Dit als je oprit ook echt donker is anders zijn de beelden nog niet echt bruikbaar.

Links kun je wel in het topic hier vinden naar Aliexpress ook kun je in een NL webshop terecht waarbij je dan garantie hebt maar uiteraard wel duurder uit bent om die reden.

Kies bij voorkeur GEEN draadloos, of alleen maar draadloos maar neem een camera met een vaste UTP aansluiting. Je moet ter plaatse toch een kabel hebben voor stroom of netwerk.
Neem dan liever een POE geschikte camera waarbij de voeding over de netwerkkabel loopt.
Zodoende heb je geen 230V nodig op de plek van de camera en heb je toch het voordeel van een vast netwerk. Dit is bij HD beelden zeer aan te bevelen, WiFi is te onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Of kijk eens naar Foscam FI9900P bijvoorbeeld, goede camera voor niet al te veel geld.
Overigens zou ik niet alleen SD kaart opslaan, maar ook in de cloud, zo weet je zeker dat je toch net niet dat stukje mist toen je auto gejat werd op je oprit.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Piet91 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:16:
Ik heb sinds enkele weken een 4108-P-4KS2 (met POE dus) en een WD Purple HDD (6 TB). Momenteel 3 verschillende Dahua cams in gebruik. 4e komt vanmiddag :)

Het systeem draait stabiel en de responstijd bij opvragen van zowel live- als playbackstreams is erg goed. Terugzoeken van gebeurtenissen gaat inmiddels ook goed, gewoon het markeringtje op de tijdlijn zoeken en je ziet wat er toen gebeurde.

Kennis van me heeft ook een Dahua NVR en we hebben ze sinds enkele dagen gekoppeld. Ik neem nu dus ook zijn cams op en hij die van mij. Gewoon om eens te testen hoe dat werkt.
Gisteren een cam via WAN aangesloten, werkt (pas een halve dag in bedrijf) ook prima.

Al met al heb ik geen spijt van mijn aankoop. Als ik zo de ervaringen lees (hier en op andere forums), kun je zonder NVR best leven, maar alles wordt ineens een stuk makkelijker als je een dedicated apparaat hebt, ipv bv. een NAS die dit "erbij" doet, of vertrouwd op (lokale) SD kaartjes. Zeker als je een wat serieuzer systeem opzet met meerdere cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:31

Boost9898

Software developer

Heeft iemand hier de laatste tijd ook problemen met Hikvision IP camera's? Sinds een weekje doet hij heel raar en lijkt het wel alsof iemand er mee zit te kloten.

Het begon ermee dat de Synology NAS geen verbinding meer had met de camera. Dus ik voer het IP in in mijn browser en vervolgens krijg ik het default scherm na een reset. Ik moest alles opnieuw instellen, een nieuw admin wachtwoord opgeven etc. Nadat ik dat allemaal gedaan had ging het weer een aantal dagen goed. Dit herhaalde zich zo een aantal keer. Vervolgens heb ik in de router wat dingen aangepast qua beveiliging, heeft niets uitgemaakt.

Nu komt er nog iets bovenop, als ik inlog in de camera via de browser kan ik even in de software aan de gang gaan maar na een aantal minuten word ik eruit gegooid. Als ik dan wil inloggen krijg ik de melding dat hij 30 minuten geblokt is.

Wat moet ik hiermee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

BrokenRules schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:40:
Voor mijn nieuwbouw woning ben ik op zoek naar een goede camera oplossing,
nu kwam ik in dit topic de volgende (deurbel)camera voorbij; Hikvision DS-KB6003-WIP

Alleen kan ik hier nergens reviews/voorbeeld filmpjes en uitgebreide info over vinden.

Omdat mijn voordeur en gevel 60cm verwijderd zijn van de stoep en straat, spreekt mij de 180 graden view wel aan.
Verder lijkt hij ook niet zo diep te zijn.
De verbinding met wifi had ik liever gezien over utp.
De bel optie zelf vind ik niet noodzakelijk.
Opnemen op SD-kaart vind ik dan weer wel een plus.

Dus kortom kan ik deze Hikvision DS-KB6003-WIP gebruiken als motion security camera en is de kwaliteit acceptabel.

Of zijn er betere opties die aan mijn eisen voldoen?
Ik heb ook mn ogen op deze deurbel laten vallen. Lekker minimalistisch. Maar inderdaad weinig reviews erover kunnen vinden. LTS (Amerikaanse webshop) heeft deze deurbel ook onder hun huismerk uitgebracht en daar is een beetje wat over te vinden, maar niets gedetailleerd.
@Web-Brielle had em volgens mij in bestelling. Heb je deze al binnen @Web-Brielle ? Zou je je ervaringen willen delen? ;)

Aangaande voeding. Volgens de specificaties vraagt deze deurbel 16 VAC tot 24 VAC. De huidige bel is verbonden aan een beltrafo van 8V @ 1A.
Volgens CCTVTEK, waar deze deurbel 127 GBP kost excl verzendkosten, heeft deze deurbel een whopping 24V @ 3A nodig :+ . Lijkt mij wel erg veel.
Kan ook geen beltrafo's vinden die zoveel leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 19-10-2017 21:18 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Yellowneck schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:17:
[...]

Ik heb ook mn ogen op deze deurbel laten vallen. Lekker minimalistisch. Maar inderdaad weinig reviews erover kunnen vinden. LTS (Amerikaanse webshop) heeft deze deurbel ook onder hun huismerk uitgebracht en daar is een beetje wat over te vinden, maar niets gedetailleerd.
@Web-Brielle had em volgens mij in bestelling. Heb je deze al binnen @Web-Brielle ? Zou je je ervaringen willen delen? ;)

Aangaande voeding. Volgens de specificaties vraagt deze deurbel 16 VAC tot 24 VAC. De huidige bel is verbonden aan een beltrafo van 8V @ 1A.
Volgens CCTVTEK, waar deze deurbel 127 GBP kost excl verzendkosten, heeft deze deurbel een whopping 24V @ 3A nodig :+ . Lijkt mij wel erg veel.
Ik heb geen verstand van deze deurbel maar ik ben (of was...) hardware engineer.
Het maximaal vermogen van deze deurbel is volgens de specs 12W maximaal.
Dit betekent dat je transformator dus 0,5A moet kunnen leveren als deze 24VAC is.
Geen 3A dus.
Als je een veilige marge wilt aanhouden is 1A ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Yellowneck schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:17:
[...]

Helaas nog niet, ik wacht met smart tot de leverancier deze eindelijk vrijgeeft voor de verkoop (prijs heb ik al).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Wie kan me wat meer uitleggen over de POE functie van een Dahua NVR ?
Ik wil namelijk een ZXTECH installatie (camera's en recorder) aanpakken, de nvr van zxtech eruit en Dahua erin. Nu krijg ik de POE enkel met Dahua camera's aan de gang.
Wat is er anders aan de dahua POE uitgang, dan mijn standaard POE switch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
macmouse schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:47:
Wie kan me wat meer uitleggen over de POE functie van een Dahua NVR ?
Ik wil namelijk een ZXTECH installatie (camera's en recorder) aanpakken, de nvr van zxtech eruit en Dahua erin. Nu krijg ik de POE enkel met Dahua camera's aan de gang.
Wat is er anders aan de dahua POE uitgang, dan mijn standaard POE switch ?
Werkt je PoE switch wel als je 1 camera aansluit erop ?
Waarschijnlijk heeft je huidige PoE switch te weinig budget om je cameras te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb ook sterke voorkeur voor een netwerk met POE poorten en een gewone NVR zonder POE.
Meestal zitten anders je cameras in een netwerk segment waar je alleen door de nvr toegang tot hebt. Of je moet de zaak gaan routeren, of een extra netwerk interface van je pc in dat PoE segment zetten.
Meeste switches die POE hebben zijn gelijk managed. Wil je het dan uit elkaar houden maak je vlans aan. Zit je er wel weer mee dat je moet routeren, of een extra ethernet adapter voor je netwerk segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Web-Brielle schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Helaas nog niet, ik wacht met smart tot de leverancier deze eindelijk vrijgeeft voor de verkoop (prijs heb ik al).
Ik zie via google dat hij 199,95 kost? best prijzig voor een deurbel.
*prijs was via marktplaats bij Viewshop of iets dergelijks.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Martinusz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Tis geen deurbel? Tis een intercom met een 2MP camera

Zojuist trouwens mijn eerste camera binnen gekregen via Aliexpress; Hikvision DS-2CD2542FWD-IWS, binnen 5 dagen via DHL en ook nog eens door de douane geglipt. Gewoon Internationale versie met ondersteuning voor firmware updates :)

Camera komt buiten te hangen in een pergola waar de auto onder staat geparkeerd.
In de hal was ik van plan om een Hikvision DS-2CD2442FWD-IW camera op te hangen, aangezien deze PIR ingebouwd heeft en relatief klein én goedkoop is (~90 USD).
Voorgevel wou ik dus de Hikvision DS-KB6003-WIP ophangen en dan is de gehele woning redelijk goed gedekt. Het geheel ben ik van plan om te laten opnemen naar een Hikvision DS-7604NI-K1 NVR . Deze setup samen met de alarminstallatie maakt de woning hopelijk onaantrekkelijk genoeg om in te breken :>

[ Voor 38% gewijzigd door Yellowneck op 20-10-2017 18:19 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

haha, ik zag het ook ja! Maar hij gaat wel zoiets kosten (verkoop incl BTW), zodra die er is zal ik alles melden (en misschien een leuke tweakers actie voor de liefhebbers).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat ik gewoon weer voor een 64GB SD-kaart ga.
De camera ondersteunt t/m 128GB maar zo'n kaart kost €50 (i.p.v. zo'n €25 voor 64GB).

Een NVR is leuk, maar kost inclusief goedkoopste Purple schijf zo'n (€85 NVR + €55 schijf) €140; net zoveel als de camera zelf. (en die €55 uitsparen en een gebruikte oude laptopschijf gebruiken lijkt me niet verstandig)

Voordeel van de NVR is natuurlijk 24/7 opnemen met ondersteuning van IVS, eenvoudig output over HDMI naar een TV en makkelijk terugkijken als je meerdere camera's hebt.
Live of playback kijken op een TV (wat een NVR kan) interesseert mij niet echt; plus zo'n NVR bij je TV zetten is ook niet echt de slimste plek en de HDD en fan maken geluid).
24/7 opnemen is fijn, maar met goede instelling van IVS is dat op zich ook niet heel erg nodig.
En ik heb maar 1 camera.

Ik had bij de Hikvision line crossing ingesteld (met iets van een minuut voor- en daarna opnemen) en dat werkte eigenlijk prima. Op die manier kon ik een aantal weken terug kijken op een 64GB kaart.
Met een vergelijkbare instelling op de Dahua zou ik met een 64GB kaart denk ik ook wel weer kunnen uitzingen; naast het feit dat de Dahua natuurlijk ook H.265 ondersteunt waardoor de opnames minder ruimte in beslag namen op de kaart.

Ik had overigens bij de Hik ook ingesteld dat hij opnames doorstuurt naar mijn Qnap. Was nog best lastig en de bestandsstructuur en bestandstypes is onhandig. Ondertussen is deze map van opnames al ruim 300GB groot. Die straks maar wissen en kijken of de Dahua ook (makkelijk) opnames kan doorsturen naar de Qnap. Het liefst dan ook dat die automatisch na zoveel tijd/GB oude bestanden gaat wissen maar ik vrees dat dat alleen met Surveillance Station kan...

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 21-10-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:32:
Heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat ik gewoon weer voor een 64GB SD-kaart ga.
De camera ondersteunt t/m 128GB maar zo'n kaart kost €50 (i.p.v. zo'n €25 voor 64GB).

Een NVR is leuk, maar kost inclusief goedkoopste Purple schijf zo'n (€85 NVR + €55 schijf) €140; net zoveel als de camera zelf. (en die €55 uitsparen en een gebruikte oude laptopschijf gebruiken lijkt me niet verstandig)

Voordeel van de NVR is natuurlijk 24/7 opnemen met ondersteuning van IVS, eenvoudig output over HDMI naar een TV en makkelijk terugkijken als je meerdere camera's hebt.
Live of playback kijken op een TV (wat een NVR kan) interesseert mij niet echt; plus zo'n NVR bij je TV zetten is ook niet echt de slimste plek en de HDD en fan maken geluid).
24/7 opnemen is fijn, maar met goede instelling van IVS is dat op zich ook niet heel erg nodig.
En ik heb maar 1 camera.

Ik had bij de Hikvision line crossing ingesteld (met iets van een minuut voor- en daarna opnemen) en dat werkte eigenlijk prima. Op die manier kon ik een aantal weken terug kijken op een 64GB kaart.
Met een vergelijkbare instelling op de Dahua zou ik met een 64GB kaart denk ik ook wel weer kunnen uitzingen; naast het feit dat de Dahua natuurlijk ook H.265 ondersteunt waardoor de opnames minder ruimte in beslag namen op de kaart.

Ik had overigens bij de Hik ook ingesteld dat hij opnames doorstuurt naar mijn Qnap. Was nog best lastig en de bestandsstructuur en bestandstypes is onhandig. Ondertussen is deze map van opnames al ruim 300GB groot. Die straks maar wissen en kijken of de Dahua ook (makkelijk) opnames kan doorsturen naar de Qnap. Het liefst dan ook dat die automatisch na zoveel tijd/GB oude bestanden gaat wissen maar ik vrees dat dat alleen met Surveillance Station kan...
Klopt NVR is leuk in de meterkast maar zeker niet naast de TV maken teveel lawaai, gebruik dan een tablet oid om beelden terug te kijken.

Als je betrouwbaar wilt opnemen zou ik zelf niet besparen op de opslag, ook als is het bijna net zo duur als je camera. Als je het goed doet doe je er ook jaren mee zit ook 3 jaar garantie op de meeste.

Nadeel van alleen een SD kaartje is dat ze wel eens stuk gaan helemaal als je budget kaartjes gebruikt (hd ook natuurlijk)en als de camera wat hoger hangt kom je er niet altijd makkelijk bij

Ik neem zelf ook op naar een QNAP dat gaat erg goed, gebruik dan wel Axis.
Aparte volume van een TB voor aangemaakt en de streams gaan daarheen die kan ik dan met Milestone en Companion terug zien, wordt ook automatisch overschreven.

Werkt ook goed met Dahua en Hik, bij HIK kan je onder gevorderd van je opname schema aangeven om te overschrijven, zal zo ook wel met dahua gaan.

Je moet even opletten met h265+bij sommige modellen schakelt ie o.a. video analyzes uit, had ik laatst bij een klant was even zoeken waarom die opties weg waren, hij had dus H265+ aangezet.
En vergeet niet op de camera zelf een email notificate te maken voor als je SD kaartje uitvalt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Boost9898 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:22:
Heeft iemand hier de laatste tijd ook problemen met Hikvision IP camera's? Sinds een weekje doet hij heel raar en lijkt het wel alsof iemand er mee zit te kloten.

Het begon ermee dat de Synology NAS geen verbinding meer had met de camera. Dus ik voer het IP in in mijn browser en vervolgens krijg ik het default scherm na een reset. Ik moest alles opnieuw instellen, een nieuw admin wachtwoord opgeven etc. Nadat ik dat allemaal gedaan had ging het weer een aantal dagen goed. Dit herhaalde zich zo een aantal keer. Vervolgens heb ik in de router wat dingen aangepast qua beveiliging, heeft niets uitgemaakt.

Nu komt er nog iets bovenop, als ik inlog in de camera via de browser kan ik even in de software aan de gang gaan maar na een aantal minuten word ik eruit gegooid. Als ik dan wil inloggen krijg ik de melding dat hij 30 minuten geblokt is.

Wat moet ik hiermee aan?
Bumpje? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Heb je poorten opengezet om hem op afstand te benaderen ?
Gebruikt je Hik-connect ?
Heb je p2p op de camera aanstaan ?
Welke firmware draai je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Slux schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:51:
[...]

1. Heb je poorten opengezet om hem op afstand te benaderen ?
2. Gebruikt je Hik-connect ?
3. Heb je p2p op de camera aanstaan ?
4. Welke firmware draai je ?
1. Nee, hij is bekabeld aangesloten naar mijn Synology NAS.
2. Ja, als ik op het lokale netwerk ben kan ik de camera op mijn telefoon bekijken.
3. Nee.
4.
Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/aElnZn566.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Heb je UpnP aanstaan ?

Hoe heb je hem verbonden met hik-connect via online of een lokaal IP ?
staat hij hier ook tussen ?
https://www.hik-connect.com

Volgens mij is dat een oude firmware die je draait
https://threatpost.com/hi...oor-in-ip-cameras/125522/

Maar als alles dicht staat zoals je zegt kan je er ook niet vatbaar voor zijn.

Het klinkt wel als die hack zoals jij het beschrijft.

Als je een reset hebt gegeven en een ander wachtwoord maar dat niet hebt aangepast op je NAS dan wordt je ook geblokeerd, dat kan je laatste puntje verklaren dat je eruit gegooit wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Beste mensen,

Ik zit te denken aan de volgende set:
https://www.annkesecurity...ideo-security-system.html

Redenen:

1 draadloze camera's gezien ik geen kabels kan trekken naar het station zelf. Stroom is wel aanwezig.
2 Apart scherm en ook mogelijk om alles op de telefoon te kijken.
3 Prijs

Wat vinden jullie van deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
MrN schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:19:
Beste mensen,

Ik zit te denken aan de volgende set:
https://www.annkesecurity...ideo-security-system.html

Redenen:

1 draadloze camera's gezien ik geen kabels kan trekken naar het station zelf. Stroom is wel aanwezig.
2 Apart scherm en ook mogelijk om alles op de telefoon te kijken.
3 Prijs

Wat vinden jullie van deze set?
Troep. De camera's zijn 1,3 mp (1280*960), dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt. Verder zou ik persoonlijk niet draadloos doen, tenzij er echt geen andere optie is. Om die reden heb ik éénmaal bij een kennis de DS-2CD2022F-IW opgehangen en die werkt prima. Maar je moet echt een goed wifi signaal hebben anders heb je er niets aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Wimlem op 26-10-2017 20:11 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

In mijn geval is er echt geen andere optie ik heb namelijk geen kruipruimte en geen loze leidingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Met Aruba, Ubiquiti en Engenius kan je wel goede verbindingen opzetten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmm, UPS mag wel eens opschieten. Of zou Andy de camera nog niet aan UPS hebben overgeleverd?
M'n Dahua staat al meer dan een week op "Order processed: Ready for UPS".

Media Markt heeft momenteel ook een 128GB Samsung geheugenkaart voor €39, op zich wel iets voor deze Dahua. Denk dat ik de NVR laat schieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 27-10-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
MrN schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:20:
In mijn geval is er echt geen andere optie ik heb namelijk geen kruipruimte en geen loze leidingen over
Als er wel stroom op de plek zit waar de camera moet komen en daar geen netwerkkabel ligt en ook niet bijgetrokken kan worden kun je beter de stroom daar weghalen en in deze leiding een netwerkkabel trekken.
POE via de netwerkkabel voedt dan de camera mits deze uiteraard geschikt is voor POE.
Beter en betrouwbaarder dan een draadloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zojuist mijn IPC-HDW5231R-ZE binnengekregen. Kan alleen de plug-in niet downloaden die er voor zorgt dat je de beelden kunt zien. Downloadpagina is niet beschikbaar }:| ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:00:
Zojuist mijn IPC-HDW5231R-ZE binnengekregen. Kan alleen de plug-in niet downloaden die er voor zorgt dat je de beelden kunt zien. Downloadpagina is niet beschikbaar }:| ...
Andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Internet Explorer, Chrome, Pale Moon.
Lijkt erop dat er aan de kant van Dahua er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wordt die plugin niet door de camera zelf geladen ?
Zo werkt het wel met o.a. axis en volgens mij ook Hikvision
anders installeer je smartpss

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 30-10-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Hier loopt ook een grote cam talk juist over dit type
https://ipcamtalk.com/thr...ret-ipc-hdw5231r-z.14683/
Heb niet gecheckt of het al ergens in het grote topic genoemd werd.
Slux schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:50:
Wordt die plugin niet door de camera zelf geladen ?
Wat schrijft de handleiding hier over?

[ Voor 32% gewijzigd door route99 op 30-10-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
route99 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:20:
Hier loopt ook een grote cam talk juist over dit type
https://ipcamtalk.com/thr...ret-ipc-hdw5231r-z.14683/
Heb niet gecheckt of het al ergens in het grote topic genoemd werd.

[...]

Wat schrijft de handleiding hier over?
Geen idee dan moet je hem even lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 31-10-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb nu al een tijdje een Netatmo aan mijn schuur hangen. Prachtig product. Hij herkend personen en dieren en geeft een verbazend mooi beeld met een brede kijkhoek. Feitelijk is het een buitenlamp met ingebouwde camera.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Slux schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:27:
[...]Geen idee dan moet je hem even lezen.
Mag de TS zelf uiteraard doen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Laatst online: 09-10 13:03
Goedenavond medetweakers. Ik heb afgelopen twee uurtjes eens wat zitten Googelen, reviews bekeken en dit topic doorgespit en het lijkt dat voor mij de keus gaat vallen op een Dahua, maar ik ben nog niet zeker welke. Nu is mij een tweetal dingen niet duidelijk. Als ik het goed begrijp is er een CN versie en een Internationale? Wat is het verschil?

En is er een seller die altijd legit stuff verkoopt op AE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@snaggyheadshot hier is toch wel erg veel over te vinden, maar kort gezegd is de CN versie goedkoop en niet met de firmware op de Dahua site te updaten. Westerse distributeurs doen geregeld hun best om geruchten te verspreiden dat er backdoors in zitten. En misschien is dat ook wel zo. Net als in zeer veel officiële EU/US exemplaren...

Ik heb zelf alleen maar de CN versies (nu een paar maanden) en ik vind het erg fijne cams met een berg mogelijkheden die hier prima werken, 24/7.

Kijk ook eens op dit forum, daar vind je een paar uur leesvoer specifiek over Dahua incl. een verkoper die als een god wordt aanbeden.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 01-11-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb net bij Andy de resterende cameras besteld.

En die zijn gewoon te upgraden voor zover ik weet.

[ Voor 35% gewijzigd door jacovn op 01-11-2017 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jacovn schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:27:
Ik heb net bij Andy de resterende cameras besteld.

En die zijn gewoon te upgraden voor zover ik weet.
En dat zijn dan ook de niet-Chinese cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:15
Ik heb gisteren ook een complete set Dahua camera's en NVR besteld bij Andy, dat gaf mij toch iets meer vertrouwen dan via een verkoper middels Aliexpress. De verwachte levertijd is volgens hem 10 dagen..

Hopen dat pakketje door de douane komt, heb weinig zin om over 500 euro nog btw te moeten betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@dropkikker Het schijnt dat deze verkoper de BTW en evt. invoerrechten voor je afhandelt. Wel handig om dat vooraf even zeker te maken...

Zo niet, dan heb je grote kans dat je mag aftikken. Een pakketje met een dergelijk volume/gewicht komt er niet zomaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:15
Dat zou heel goed kunnen, ik kreeg dit namelijk in een reactie " We pay all tax for you, for the shipping time around 10days, buddy ."

Dus waarschijnlijk is dat dan allemaal al geregeld. Maar dat merken we dan snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dropkikker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:43:
Dat zou heel goed kunnen, ik kreeg dit namelijk in een reactie " We pay all tax for you, for the shipping time around 10days, buddy ."

Dus waarschijnlijk is dat dan allemaal al geregeld. Maar dat merken we dan snel genoeg :)
Als het via DHL Express gaat loopt verzending erg snel kan binnen een week.
Belangrijker is inderdaad dat er geen extra kosten bijkomen.
Ik verwacht dat het wel goed zal gaan.
Laat je de uitkomst hier weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mijn Dahua is in elk geval zonder extra kosten hier afgeleverd.
Heb hem ook duidelijk aangeven dat ik in Nederland woonde en graag van zijn mogelijkheden gebruik wilde maken wat betreft verzending en invoerkosten.
Daarom dus niet via DHL maar UPS verzonden.

Ondertussen werkt de stream in Internet Explorer (maar de hele interface is daar f*cked up), in Chrome (met een IE tab extension) maar ook daar is de interface niet helemaal ok.
Firefox werkt niet; nog steeds bericht dat het de plugin niet kan downloaden.
De enige browser waar het écht goed werkt is Pale Moon.
Niet erg handig allemaal...

Vandaag opgehangen en ik moet de instellingen nog bij langslopen; maar op het eerste gezicht is het een enorme verbetering t.o.v. de Hikvision dome.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 01-11-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:43:
Mijn Dahua is in elk geval zonder extra kosten hier afgeleverd.
Heb hem ook duidelijk aangeven dat ik in Nederland woonde en graag van zijn mogelijkheden gebruik wilde maken wat betreft verzending en invoerkosten.
Daarom dus niet via DHL maar UPS verzonden.

Ondertussen werkt de stream in Internet Explorer (maar de hele interface is daar f*cked up), in Chrome (met een IE tab extension) maar ook daar is de interface niet helemaal ok.
Firefox werkt niet; nog steeds bericht dat het de plugin niet kan downloaden.
De enige browser waar het écht goed werkt is Pale Moon.
Niet erg handig allemaal...

Vandaag opgehangen en ik moet de instellingen nog bij langslopen; maar op het eerste gezicht is het een enorme verbetering t.o.v. de Hikvision dome.
Heb je in internet explorer de link toegevoegd aan compatibiliteitsweergave ? Dat wil soms nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 17:44
Ik heb 2 vragen. Ik heb nu 2 Hikvision camera's waarbij ik de benodigde poorten in de router open heb gezet. Tevens heb ik ze via www.Hik-connect.com connected.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel 'Illegal Login' pogingen. afgelopen nacht zelfs 500 pogingen! Dus ik wil de de poorten weer dichtgooien en uitsluitend via Hik-Connect de camera's beheren.

Echter als ik de poorten dicht gooi, dan kan ik extern de Admin niet meer bereiken? Of kan dat alsnog wel via Hik-Connect?

Tevels ben ik aan het kijken voor een derde camera, ik zie dat de 4MP camera's veelal erg gunstige prijzen hebben, ik heb nu 3MP camera's.
Als je voor hetzelfde geld tussen 3MP en 4MP kunt kiezen, waar ga je dan voor?
Wel las ik online dat bij hoger aantal megapixels de low light capaciteit wat minder (kan) worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
mr_niceguy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:39:
Ik heb 2 vragen. Ik heb nu 2 Hikvision camera's waarbij ik de benodigde poorten in de router open heb gezet. Tevens heb ik ze via www.Hik-connect.com connected.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel 'Illegal Login' pogingen. afgelopen nacht zelfs 500 pogingen! Dus ik wil de de poorten weer dichtgooien en uitsluitend via Hik-Connect de camera's beheren.

Echter als ik de poorten dicht gooi, dan kan ik extern de Admin niet meer bereiken? Of kan dat alsnog wel via Hik-Connect?

Tevels ben ik aan het kijken voor een derde camera, ik zie dat de 4MP camera's veelal erg gunstige prijzen hebben, ik heb nu 3MP camera's.
Als je voor hetzelfde geld tussen 3MP en 4MP kunt kiezen, waar ga je dan voor?
Wel las ik online dat bij hoger aantal megapixels de low light capaciteit wat minder (kan) worden?
De externe admin kan je nog wel bereiken met hik-connect het werkt met p2p, het lost je probleem met logins dus niet op, je had ook geen poorten open hoeven te zetten als je hik-connect gebruikt, je kan wel ip adressen blokkeren in je camera maar dat is ook dweilen met de kraan open.
Beste is om eerst een VPN connectie op zetten, het is wat omslachtig maar wel het beste met hik en dahua.

Je geeft er al antwoord op, hoe hoger de pixels hoe slechter de lichtgevoeligheid wordt, de waardes van die merken moet je zo ie zo met een korreltje zout nemen.
De camera zal eerder in IR modus gaan waardoor je ZW beeld krijgt maakt dat je niet uit en er zit een IR ledje in dan kan je voor 4MP gaan.
is lichtgevoeligheid belangrijk voor je dan zou ik zelfs voor een 2MP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 17:44
Slux schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:30:
[...]

De externe admin kan je nog wel bereiken met hik-connect het werkt met p2p, het lost je probleem met logins dus niet op, je had ook geen poorten open hoeven te zetten als je hik-connect gebruikt, je kan wel ip adressen blokkeren in je camera maar dat is ook dweilen met de kraan open.
Beste is om eerst een VPN connectie op zetten, het is wat omslachtig maar wel het beste met hik en dahua.

Je geeft er al antwoord op, hoe hoger de pixels hoe slechter de lichtgevoeligheid wordt, de waardes van die merken moet je zo ie zo met een korreltje zout nemen.
De camera zal eerder in IR modus gaan waardoor je ZW beeld krijgt maakt dat je niet uit en er zit een IR ledje in dan kan je voor 4MP gaan.
is lichtgevoeligheid belangrijk voor je dan zou ik zelfs voor een 2MP gaan.
Bedankt voor je reply, ik hou het bij 3MP. Voor wat betreft Hik-Connect, hoe connect ik de camera dan extern? Nu doe ik dat met IPadres/poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
mr_niceguy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 06:50:
[...]

Bedankt voor je reply, ik hou het bij 3MP. Voor wat betreft Hik-Connect, hoe connect ik de camera dan extern? Nu doe ik dat met IPadres/poort
Dat gebeurt met P2P protocol, de camera zet zelf een connectie op naar hik-connect.
Doordat de camera het zelf doet is hij ook gewoon extern benaderbaar zonder dat je poorten hoeft te forwarden/openen.

Zie het een beetje als een internetpagina, jij typt in dat je bijvoorbeeld naar youtube wilt browsen je zet dan een connectie op naar hun servers en dan komt de stream met alle content/cookies naar jouw browser daar hoef je ook geen poort voor open te zetten want jij maakt de connectie, in dit geval doet je camera dat.

Het is een soort VPN maar dan zonder de beveiliging en ik raad het zeker niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:15
Sta op het punt om 2 Hikvision camera's aan te schaffen op Aliexpress. Met 11.11 in het vooruitzicht gaan sommige modellen daar met mooie korting van de hand.

Mijn keuze is gevallen op de volgende combinatie:

2 x Hikvision DS-2CD2385FWD-I 8MP H.265 + POE

1 x Hikvision DS-7804N-K1/4 P 4 K POE H.265 NVR

Na het doorlezen van dit topic heb ik nog teen tweetal vragen alvorens over te gaan tot de definitieve aankoop:

1) Is 8MP niet overkill? tov een vergelijkbaar 5MP model scheelt het bijna niks meer qua prijs namelijk.

2) welke lens focus? Ikzelf neig naar de 4mm versies. De eerste zal worden gebruikt om de voordeur en oprit van +- 4m breed en 11 meter lang in de gaten te houden. Camera zal komen te hangen onder overstek voor de garage dus hangt droog.
De 2e camera zal worden gebruikt om de achtergevel + tuin in de gaten te houden. Afmetingen tuin +- 10 x 10 meter.

De NVR is niet perse noodzakelijk want heb een Synology Ds213 staan. Maar ik gok er op dat deze niet lekker presteert bij een camera van 4MP of meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 13:10
Je neemt 8MP cams en je NVR gaat t/m 5MP.... waar gaat het fout :P
Dan kan je beter of 5MP cams nemen of een NVR die wel 8MP aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:15
Paddywacker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:56:
[...]

Je neemt 8MP cams en je NVR gaat t/m 5MP.... waar gaat het fout :P
Dan kan je beter of 5MP cams nemen of een NVR die wel 8MP aankan.
tnx, dat wordt dus op zoek gaan naar een 8MP NVR dan. Tenzij 8mp echt overkill is voor huis-tuin en keukengebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Heeft iemand ervaring met IP video intercoms? Ik vind de Dahua VTO3211D-P2 wel interessant, die voldoet aan mijn eisen (2 deurbellen, voeding via PoE, relais voor poortopener). Alleen jammer dat het relais niet via een HTTP commando aan te sturen is.

Iemand nog andere suggesties?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 13:10
paul-s83 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:34:
[...]

tnx, dat wordt dus op zoek gaan naar een 8MP NVR dan. Tenzij 8mp echt overkill is voor huis-tuin en keukengebruik?
Voor 8MP ondersteuning kan je kijken naar NVR4108/4116-8P-4KS2 (is van Dahua, daar ik niets meer met Hikvision doe.
Denk je zelf dat het overkill is? Dan is twijfel een slechte raadgever :) Zoals ik al zei; ik heb niets meer met Hikvision, dus ik kan je ook niets/meer vertellen over dit type cam.

Voor een soortgelijke situatie zoals jij hebt, heb ik gewoon 4MP, 2.8mm genomen en dat werkt prima. Je kan natuurlijk ook gewoon 'motorized' nemen, dan zit je zeker goed. Zit je niet vast aan het vaste brandpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:03
Inmiddels 4 dahua cameras in en rondom het huis, voldoet helemaal prima.

Gebruik het icm DS cam, surveillance station op een synology.
In eerste instantie had ik motion detect aan staan, dit werkt in mijn beleving echter voor geen meter. Overdag is het nog te doen, maar snachts zijn regen en insecten het grootste probleem waardoor er te veel valse alarmen tussen zitten.

Is hier nog een beetje een praktische oplossing voor te bedenken? Alle settings die ik heb geprobeerd geven helaas geen verbetering. Dan is het risico om iets te missen wat wel moet worden opgenomen juist weer heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@okio Motion detection kan redelijk werken, maar is erg afhankelijk van de situatie en je zult een aantal zaken inderdaad niet kunnen voorkomen, zoals false triggers bij een half bewolkte dag, sneeuw/hagel of autolichten die beweging lijken te zijn.

IVS werkt daarintegen wél goed, vind ik dan. Je kunt een aantal methodes selecteren, waarbij ik de tripwire en intrusion veel gebruik. Om een idee te geven: met bewegingsdetectie (alle planten/bomen e.d. had ik uitgekadert) kreeg ik bij een bepaalde camera zo'n 20-30 meldingen per nacht (van 00:00 tot 07:00 uur).
Met IVS ben ik deze allemaal kwijt. Enige dat ik nog zie, is een spin, kat, egel of vogel die triggert. En zelfs die meldingen zou je grotendeels kunnen uitfilteren door een minimale objectgrootte in te stellen.

IVS triggers zijn alleen niet compatible met je NAS, dat werkt alleen met een Dahua NVR of als je lokaal op SD opneemt. Als alternatief zou je PIR melders kunnen aansluiten, mits je camera's een alarmingang hebben.

Ik wil de discussie over 24/7 opnemen (met daarbij IVS of PIR triggers) niet opnieuw aangaan, maar overweeg dat eens. Niets is frustrerender dan juist die opnames te missen die nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:03
Okay thanks, ik dacht al waarom krijg ik dat IVS niet aan de praat...

Werkt IVS ook niet met opslaan op de NAS middels NFS ipv surveillance station gebruiken?

Ik neem al 24/7 op, maar zou het wel fijn vinden om wat gerichter terug te kunnen kijken als er echt iets te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

okio schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:40:
Werkt IVS ook niet met opslaan op de NAS middels NFS ipv surveillance station gebruiken?
Ik heb zelf geen NAS, ik kan hier niets over zeggen.
Ik neem al 24/7 op, maar zou het wel fijn vinden om wat gerichter terug te kunnen kijken als er echt iets te zien is.
Klopt, zoiets moet je eigenlijk ook wel hebben. Met een NVR worden die IVS events zichtbaar gemaakt en kun je snel zoeken. Ik had de keuze uit het aanschaffen van een NAS of een NVR, mede hierdoor ben ik voor de laatste gegaan. Al het andere is toch een soort compromis dat voor sommigen misschien prima werkt, maar ik wilde graag die IVS functionaliteit.

[ Voor 18% gewijzigd door Joepla op 06-11-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 22:25
Voor een nieuwbouwhuis wil een tweetal camera's kopen. In eerste instantie om tijdens de bouw te gebruiken als beveiliging, maar na oplevering om permanent te monteren en als bewegingsmelder. Ik wil de camera's het liefst kunnen koppelen aan een domotica systeem. Zodat als die beweging ziet, hij gaat opnemen, maar ook een signaal geeft naar bijvoorbeeld Domoticz, zodat ik lampen en sirenes kan aansturen.

Hebben jullie een advies voor mij? Kan dit uberhaubt met een IP camera. Ik heb alle draadjes in dit topic doorgelezen en Dahua of Hikvision spreekt mij wel aan.

Verdere wensen:
-IR / nachtfunctie.
-Budget per camera 100-200 euro
-Verbinding: geen voorkeur. Denk dat PoE het beste blijft
-Opslag: Mag in eerste instantie SD kaart, maar optie tot aansluiting op NVR
-Uitgang of koppelmogelijkheid met Domotica.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Is er aan een IP cam (Unifi UVC-G3) nog iets te tweaken om hem goed kentekens te laten lezen 's nachts? Filters ervoor zetten?

Zo niet, iemand ervaring met een camera die 's nachts kentekens op bewegende auto's kan registreren?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17

Bob

Damian schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:03:
Is er aan een IP cam (Unifi UVC-G3) nog iets te tweaken om hem goed kentekens te laten lezen 's nachts? Filters ervoor zetten?

Zo niet, iemand ervaring met een camera die 's nachts kentekens op bewegende auto's kan registreren?
Efficientste is een IR spot loodrecht op de nummerplaat laten schijnen en een camera gebruiken die zijn IR filter kan uitschakelen. De meeste degelijke cameras kunnen dit.
Zonder IR spot moet je al naar een heel erg lichtgevoelige camera gaan om de shutter time kort genoeg te kunnen zetten.

Ivm je unifi: kijk eens naar UVC-G3-LED

[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 07-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Bob schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:15:
[...]

Efficientste is een IR spot loodrecht op de nummerplaat laten schijnen en een camera gebruiken die zijn IR filter kan uitschakelen. De meeste degelijke cameras kunnen dit.
Zonder IR spot moet je al naar een heel erg lichtgevoelige camera gaan om de shutter time kort genoeg te kunnen zetten.

Ivm je unifi: kijk eens naar UVC-G3-LED
Afbeeldingslocatie: https://www.wifihouse.nl/Files/2/37000/37095/ProductPhotos/MaxContent/315795869.jpg

Zou dit helpen? Extra InfraRood LED ring.

Ik heb nu het probleem dat het kenteken 1 grote verlichte plaat is waarop geen letters te zien zijn.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17

Bob

Damian schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:18:
[...]

[afbeelding]

Zou dit helpen? Extra InfraRood LED ring.

Ik heb nu het probleem dat het kenteken 1 grote verlichte plaat is waarop geen letters te zien zijn.
Wanneer je camera een veel meer filmt dan enkel de nummerplaat is het idd soms lastig om de herkenning goed af te regelen. Kan ik zo niet veel meer over zeggen, ik heb geen hands on ervaring met unify cams. Je kan wat met helderheid, exposure zones en contrast spelen, veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Joepla schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:40:
@okio Als alternatief zou je PIR melders kunnen aansluiten, mits je camera's een alarmingang hebben.

Ik wil de discussie over 24/7 opnemen (met daarbij IVS of PIR triggers) niet opnieuw aangaan, maar overweeg dat eens. Niets is frustrerender dan juist die opnames te missen die nodig hebt.
Je kan die ook aansluiten zonder dat je camera's met alarmingang hebt, met een ADAM-6050 I/O module. Werkt prima met Synology SS maar ook bijvoorbeeld met Milestone Xprotect.

Voor mij persoonlijk was PIR de beste optie. Ook met IVS had ik te veel valse meldingen, of gemiste echte meldingen, afhankelijk van de instellingen. Maar goed, ik woon op een nogal boomrijk perceel, dus op een zonnige dag heel veel beweging in beeld, zeker als de wind waait, en dat is voor beeldherkenning net wat te complex.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Pagina: 1 ... 14 ... 91 Laatste