"When you grow up your heart dies"
Laat ik mijn standpunt verduidelijken. Iedere coureur is maar zo goed als de auto die hij krijgt. En Vettel was gewoon erg goed onder die regels en structuur.YakuzA schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:24:
[...]
Volgens mij was de periode 2010-2013 het echt enorm veel closer in de top dan nu met Mercedes die 3 jaar lang 0,5-2 seconden per rondje harder gaan.
Ham had ook flink geluk in de slotrace waar hij uitgerangeerde Massa net kon verslaan.
(Merc waar Ham flink goed met zun neus in de boter is geland en 2 kampioenschappen kado heeft gekregen)
(zo makkelijk als jij VET weg probeert te zetten kun je HAM ook wegzetten)
Vettel is ook zeker een goede coureur. Beter als Webber toentertijd.
Maar in mijn mening is het onderscheid naar de echte top of je in staat bent een auto door te ontwikkelen, het maximale er onder alle omstandigheden uit te halen. Dan moet je wel een team hebben dat je daartoe in staat stelt.
Alonso deed dat in zijn jaren bij Ferrari. Met een auto die zeker niet de beste was (ook niet de slechtste) werd hij tot twee keer toe bijna kampioen. Hamilton heeft meegeholpen aan de opbouw van Mercedes en was aantoonbaar sneller dan zijn teamgenoot in die periode. Schumacher zou ik ook willen noemen, maar daar speelde ook andere dingen. Ontegenzeggelijk heeft hij ook het team, de auto beter gemaakt.
Toen Vettel naar Ferrari ging was dat ook de vraag. Was het de auto, was het de coureur die de vier wereldtitels heeft verzamelt. Tot nu toe lijkt het de auto zijn geweest. Helaas zou ik er bij willen zeggen.
In de F1 heeft het wel een andere betekenis; namelijk de periode waarin het onzeker is, of bekend gemaakt wordt, welke rijder waar gaat rijden.Feihcretsam schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:34:
[...]
Silly season is gewoon de engelse term voor "komkommertijd". Er gebeurt weinig tussen seizoenen van sporten/dingen in en veel media zijn aan het vissen naar informatie, van iedere scheet word een heel verhaal gemaakt.
Niet specifiek een F1 term, niet eens per se een sport term zelfs.
https://onzetaal.nl/taaladvies/hij-wil-hij-wilt ("hij wilt"is altijd fout)
Juist niet. Hamilton is geen bouwer, hij is een gebruiker. De McLaren van 2007/2008 was al heel erg goed, en het is juist Rosberg geweest die samen met Schumi de Mercedes heeft ontwikkeld als rijder, niet Hamilton.BlauweFles schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:44:
Hamilton heeft meegeholpen aan de opbouw van Mercedes
Hamilton is een uitstekende coureur, maar iemand die je contracteert als je al een uitstekende auto hebt om dan te scoren.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
http://www.motorsport.com...talian-f1-juniors-860568/
De vraag is wel.... waar laat dat Haas? Als Ferrari met Alfa Romeo een junior team begint, dan raakt Haas denk ik zijn hechte band met Ferrari wel kwijt. Dat wordt nu een beetje gezien als een junior team.Pyr0_ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:15:
Ferrari president Sergio Marchionne hint op een mogelijke terugkeer van Alfa Romeo als junior team. Het zou wat zijn!
http://www.motorsport.com...talian-f1-juniors-860568/
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
De Ferrari werd echt niet beter onder Alonso. De Mercedes werd niet echt beter onder Schumacher, de Merc was een notoire banden eter en bleef dat ook, totdat de nieuwe regels in 2014 geïntroduceerd werden.
De enige manier waarop jij als coureur een verschil zou kunnen maken (imo) is als jij ervoor zorgt dat de beste technische mensen met jou meegaan naar een specifiek team.
Vanaf ~2:42 kletst RIC nog wat over de F1, onder de Australische zon (

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hier nog het oostenrijkse interview met Nicky Lauda & Helmut Marko..
Wie anders?
Tom? Nee
Sven? Nee
Dorian? Misschien
Ferry? Outsider, denk zelf van niet
Blijft VES over..
Nee komkommertijd is de exacte vertaling. In de UK wordt dit ook wel silly season genoemd.sjaool schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:33:
[...]
Stoelendans is een beter Nederlands woord.
Specifiek voor sport wordt het vaak in 1 adem genoemd met de wissels tussen seizoenen.
Nope, dat heeft hij na de nominatie al aangegeven. Door vakantie zou hij er niet bij zijn, en liever zag hij dan ook dat de prijs naar iemand anders zou gaan (die wel aanwezig is). Daarnaast leek het hem sowieso niet zoveel te doen.jorank schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:44:
Is max eigenlijk wel aanwezig bij het gala?
Tweetje van NOC-NSF was wel behoorlijk kansloos.. https://twitter.com/TeamNLtweets/status/811678912229048321

[Voor 100% gewijzigd door nachtnet op 21-12-2016 22:21]
Klopt die is op vakantie dat had ie al gezegd hehe. Hij zei ook dat het hem eigenlijk niet zoveel kon schelen in een interview haha
PSN: Korumera | XBX: Korumera

http://nos.nl/artikel/214...portman-van-het-jaar.html
hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie
Al zullen ze dat altijd ontkennen, ik denk dat de liefde uit de band van Haas met Ferrari meer van de kant van Haas komt, dan van Ferrari. Ik denk toch dat Ferrari Haas toch meer heeft gezien als het nieuwe jongetje van de klas die zijn lunchgeld aan de oudste van de klas geeft.ATS schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:19:
[...]
De vraag is wel.... waar laat dat Haas? Als Ferrari met Alfa Romeo een junior team begint, dan raakt Haas denk ik zijn hechte band met Ferrari wel kwijt. Dat wordt nu een beetje gezien als een junior team.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ozQeFXguaKQ]
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Kan wel wezen maar in de F1 gaat het om stoeltjes en daar wordt dus druk over gespeculeerd. Dus stoelendans is in dit geval een beter woord om te gebruiken in het Nederlands. In Nederland wordt komkommertijd meer gebruikt in de zomer als er niet veel nieuws te melden is en men dus op zoek gaat naar wilde katten op de Veluwe of wolven in de Noordoostpolder. Nou in de F1 is altijd wel wat te melden dus komkommertijd kun je het echt niet noemen.Bosmonster schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:10:
[...]
Nee komkommertijd is de exacte vertaling. In de UK wordt dit ook wel silly season genoemd.
Specifiek voor sport wordt het vaak in 1 adem genoemd met de wissels tussen seizoenen.

"When you grow up your heart dies"
Jammer dat mijn Deutsch so ganz slecht is, anders had ik die uitzending wel ergens willen (terug)kijken.
Ik geloof overigens niet dat Max en RIC echt als allereersten aan de telefoon hingen

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Persoonlijk vind ik het niet terecht. Ja, Max was bijzonder afgelopen jaar, maar hij heeft ook maar één van de 21 races gewonnen. Geen titel. Ik had liever Dorian of Ferry hem zien winnen... Max had hem mogen komen ophalen wanneer hij WDC geworden is...nachtnet schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:05:
Wie anders?
Tom? Nee
Sven? Nee
Dorian? Misschien
Ferry? Outsider, denk zelf van niet
Blijft VES over..

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hoe je het wend of keert, hij heeft dan geen WDC gewonnen, maar de sport wel weer op de kaart gezet. Zowel in. Nederland als Mondiaal. Iedereen spreekt over Max Verstappen in positieve of negatieve zin. Mr. B. De grote leider van het circus ziet in Max de ambassadeur van de F1 voor de komende jaren. Her en der zie je "bekende" Nederlanders en andere sporters hun waardering en respect uitspreken voor de acties van Max.MikeyMan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 06:45:
Moet je perse een titel winnen om sportman van het jaar te worden dan? Met een individuele sport wellicht, maar met een teamsport lijkt me dat anders liggen.
Dus om jou vraag te beantwoorden. Lijkt dit dus meer een prijs op basis van sportieve impact ipv sportieve prestaties (die er ook al niet om liegen).
PSN: IS_DJ

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Nee, maar het was het het argument om Van Gerwen niet eens te nomineren...MikeyMan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 06:45:
Moet je perse een titel winnen om sportman van het jaar te worden dan? Met een individuele sport wellicht, maar met een teamsport lijkt me dat anders liggen.

De sporter van het jaar zou wat mij betreft zijn sport moeten domineren. Hoewel Max zeker het talking point van de F1 was, was hij niet de dominante coureur. Dorian heeft dit jaar opnieuw met overmacht het olympisch goud gepakt in het windsurfen. Dat is nogal uniek. Echt, ik ben fan van Max, maar ik denk dat hij nog veel meer gaat laten zien.
Niet zo vreemd. Die krijgen geen kans meer, want de meesten van hen kunnen eigenlijk alleen in een olympisch jaar winnen.
[Voor 16% gewijzigd door ATS op 22-12-2016 08:40]
Het fysieke aspect was toch het argument waarom Van Gerwen niet in de picture kwam?ATS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:39:
[...]
Nee, maar het was het het argument om Van Gerwen niet eens te nomineren...![]()
De sporter van het jaar zou wat mij betreft zijn sport moeten domineren. Hoewel Max zeker het talking point van de F1 was, was hij niet de dominante coureur. Dorian heeft dit jaar opnieuw met overmacht het olympisch goud gepakt in het windsurfen. Dat is nogal uniek. Echt, ik ben fan van Max, maar ik denk dat hij nog veel meer gaat laten zien.
[...]
Niet zo vreemd. Die krijgen geen kans meer, want de meesten van hen kunnen eigenlijk alleen in een olympisch jaar winnen.
Afijn, ik heb ook het idee dat het draait om de sporter die veel impact veroorzaakt. Ik ben het dus eens met i-dj in deze. Dominantie is voor mij persoonlijk ook geen vereiste trouwens.
Kan je mij daar een daadwerkelijke bron van geven of is dat iets wat je denkt?gambieter schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:03:
[...]
Juist niet. Hamilton is geen bouwer, hij is een gebruiker. De McLaren van 2007/2008 was al heel erg goed, en het is juist Rosberg geweest die samen met Schumi de Mercedes heeft ontwikkeld als rijder, niet Hamilton.
Hamilton is een uitstekende coureur, maar iemand die je contracteert als je al een uitstekende auto hebt om dan te scoren.
Hamilton heeft namelijk wel veel inspraak, wel zijn ding gezegd, wel op zijn voorkeur zijn er zaken verandert, zodanig totdat het de mercedes werd die je nu zag.
De mercedes waar hij in rijd is niet allemaal voor hem geregeld, zonder zijn inspraak.
Uiteraard, het zijn niet de coureurs die tijdens de pits de banden verwisselen of nieuwe bouwtekeningen maken (bij geen 1 coureur).
Hamilton rijdt het liefst in een uitstekende auto, niet in een auto waar van alles aan moet gebeuren, dat is wel een groot verschil.
Je brengt het leuk daar niet van, maar dat is meer een beeld wat jij misschien hebt maar totaal geen feit

Van iedereen in die zaal heeft Max de meeste headlines gehad afgelopen jaar. En binnen Nederland domineerd Max de autosport natuurlijk volledig.Joster schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:43:
[...]
Het fysieke aspect was toch het argument waarom Van Gerwen niet in de picture kwam?
Afijn, ik heb ook het idee dat het draait om de sporter die veel impact veroorzaakt. Ik ben het dus eens met i-dj in deze. Dominantie is voor mij persoonlijk ook geen vereiste trouwens.
Volgen mij wordt de sportman van het jaar trouwens gekozen door de sporters zelf. En alle criticasters die zeggen, hij heeft maar 1 wedstrijd gewonnen, dat hebben de meeste olympisch kampioenen ook

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het argument om Van Gerwen niet te nomineren zat hem toch in iets met de dartbond of de mondiale impact van de sport oid? Te weinig landen die deelnemen aan de kampioenschappen en dus geen mondiale topsport.ATS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:39:
[...]
Nee, maar het was het het argument om Van Gerwen niet eens te nomineren...![]()
[...]
https://www.gogetaway.nl/nl/formule-1-reis

Nou was de concurrentie natuurlijk ook niet geweldig voor een olympisch jaar...de enige 2 die goud haalden waren Dorian en Ferry (die buiten hun gouden medaille eigenlijk niet veel bekendheid hebben).DJTimo schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:56:
Persoonlijk zal de Sportman vh Jaar verkiezing mij niet warm of koud krijgen. Vrienden van mij echter wel en vinden het ronduit belachelijk. Een aantal van hen zijn afgelopen zomer zelfs naar Rio geweest en echt grote sportfans (alleen van èchte sporten dan). Wat ik hen nu dus inwrijf, is dat als Max deze prijs wint in een Olympisch jaar, hij het volgend jaar zéker wordt! Pislink worden ze er van.
![]()
mweh - zelf boeken / kopen is aanzienlijk voordeliger (incl. vlucht kom ik goedkoper uit dan zij aanbieden)RonaldMcDonald schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:54:
Voor de mensen die naar de GP van Belgie, Hongarije of Spanje willen:
https://www.gogetaway.nl/nl/formule-1-reis
entree (80) + vlucht (30) + vervoer (15) + overnachting (35)
//edit - correctie, jouw link gaat uit van weekend, ik alleen vd race
[Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 22-12-2016 10:33]
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Zelf vind ik overigens dat Max toch wel van zich laat zien door hem niet op te halen of op voorhand al laks te zijn over de prijs. Jammer en mede daardoor had ik liever gezien dat het naar iemand anders was gegaan, iemand die er meer bewondering voor heeft of omdat het een sport betreft die normaal niet zoveel aandacht krijgt. Max of bv wielrenners en voetballers krijgen al genoeg aandacht en genoeg inkomsten. Gun dit dan iemand die op een houtje moet bijten omdat ie geen goede financiering voor elkaar kan krijgen omdat er te weinig aandacht is. Ook vond ik het raar dat er nog geen speciale prijs is voor gehandicapten die bv aan de Paralympics hebben meegedaan. Beste mannelijke/vrouwelijke paralympiër of iets.
Niet dat ik treurig ben dat ie hem wel gewonnen heeft.
Max kiest er niet voor om genomineerd te worden en de sporters kiezen uiteindelijk de winnaar. Daar kan hij verder ook weinig aan doen. Ben het wel met je eens dat ik het zelf ook niet zo handig vond dat hij aangaf geen waarde aan deze prijs te hechten. Al kan het een quote zijn die uit zijn verband is gerukt.Martinspire schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:52:
Hoe je het ook wend of keert, Max heeft gewoon als allereerste Nederlander een race gewonnen in de hoogste autosportklasse. Kun je zeggen dat ie geen wereldkampioen is, maar de sport werkt nou eenmaal anders dan de meesten. Erin komen is veel lastiger dan bv bij het wielrennen waar 150 man aan 1 race deelneemt. Een zwemfinale halen is ook maar een handvol wedstrijden op een toernooi doorkomen en de laatste winnen. Bovendien had Tom ook maar een wedstrijd in de tour gewonnen met een zilveren plak op de spelen. Niet bepaald dominant.
Zelf vind ik overigens dat Max toch wel van zich laat zien door hem niet op te halen of op voorhand al laks te zijn over de prijs. Jammer en mede daardoor had ik liever gezien dat het naar iemand anders was gegaan, iemand die er meer bewondering voor heeft of omdat het een sport betreft die normaal niet zoveel aandacht krijgt. Max of bv wielrenners en voetballers krijgen al genoeg aandacht en genoeg inkomsten. Gun dit dan iemand die op een houtje moet bijten omdat ie geen goede financiering voor elkaar kan krijgen omdat er te weinig aandacht is. Ook vond ik het raar dat er nog geen speciale prijs is voor gehandicapten die bv aan de Paralympics hebben meegedaan. Beste mannelijke/vrouwelijke paralympiër of iets.
Er is overigens gewoon een prijs voor de paralympische sporters hoor.
Dit is volgens mij het interview waar het uit komt.SpaceAce schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:00:
[...]
Max kiest er niet voor om genomineerd te worden en de sporters kiezen uiteindelijk de winnaar. Daar kan hij verder ook weinig aan doen. Ben het wel met je eens dat ik het zelf ook niet zo handig vond dat hij aangaf geen waarde aan deze prijs te hechten. Al kan het een quote zijn die uit zijn verband is gerukt.
Er is overigens gewoon een prijs voor de paralympische sporters hoor.
[Voor 3% gewijzigd door Ereaser op 22-12-2016 11:17]
Mij verbaast het allerminst, en ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Max gaat voor de winst, niet meer en niet minder. Al het andere is bijzaak. Verder heeft ie al vaker te kennen gegeven niks met gala's te hebben, dus dat ie liever op vakantie gaat vind ik ook niet zo verassend.Martinspire schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:52:
[...]
Zelf vind ik overigens dat Max toch wel van zich laat zien door hem niet op te halen of op voorhand al laks te zijn over de prijs. Jammer en mede daardoor had ik liever gezien dat het naar iemand anders was gegaan, iemand die er meer bewondering voor heeft of omdat het een sport betreft die normaal niet zoveel aandacht krijgt.
[...]
Is dat arrogant? Ja, misschien wel. Maar zonder een zekere mate van arrogantie word je ook geen topsporter. Bovendien waardeer ik z'n eerlijkheid wel. Gewoon recht voor z'n raap, geen politiek correct gelul. Wat anderen ervan vinden is hun probleem, niet het zijne.

En sowieso, zoveel tijd voor vakantie zal hij ook wel niet hebben. Paar weken ertussenuit is ook voor topsporters geen overbodige luxe.hlvnst schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:40:
[...]
Mij verbaast het allerminst, en ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Max gaat voor de winst, niet meer en niet minder. Al het andere is bijzaak. Verder heeft ie al vaker te kennen gegeven niks met gala's te hebben, dus dat ie liever op vakantie gaat vind ik ook niet zo verassend.
Is dat arrogant? Ja, misschien wel. Maar zonder een zekere mate van arrogantie word je ook geen topsporter. Bovendien waardeer ik z'n eerlijkheid wel. Gewoon recht voor z'n raap, geen politiek correct gelul. Wat anderen ervan vinden is hun probleem, niet het zijne.
Uhm...Martinspire schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:52:
Hoe je het ook wend of keert, Max heeft gewoon als allereerste Nederlander een race gewonnen in de hoogste autosportklasse. Kun je zeggen dat ie geen wereldkampioen is, maar de sport werkt nou eenmaal anders dan de meesten. Erin komen is veel lastiger dan bv bij het wielrennen waar 150 man aan 1 race deelneemt. Een zwemfinale halen is ook maar een handvol wedstrijden op een toernooi doorkomen en de laatste winnen. Bovendien had Tom ook maar een wedstrijd in de tour gewonnen met een zilveren plak op de spelen. Niet bepaald dominant.
Wielrennen is veel groter. Probeer van de amateurs maar bij die 150 te komen.
Zwemfinale moet je toch wel even door alle voorrondes. In F1 hoef je je alleen maar even te qualificeren om een race te rijden en te mogen winnen (als we zo gaan vergelijken)
Tom Dumoulin wint niet 1 maar 2 etappes in de tour. Daarnaast nog 2 in de Giro en met een gebroken pols zilver op de OS (En Tom heeft wel uitstraling)
En waarom alleen een prijs voor beste paralympier? waarom moet die aan de Paralympics hebben meegedaan, je kunt toch ook als gehandicapte uitblinken in andere wedstrijden. En gelukkig heeft de NOC/NSF daar meer besef voor dan jij want die uitreiking is er al sinds 2002:
Wikipedia: Gehandicapte sporter van het jaar (Nederland)
Wat mij betreft heeft je betoog wel veel haken en ogen......
Ik snap dat je in dit topic de advocaat van de duivel speelt, maar ik wil toch even reageren.
Mwoah dat er meer mensen meedoen maakt iets niet moeilijker/makkelijker. Gewoon anders. Verder kun je van die 150 ook al aardig wat wegstrepen (te slecht of in dienst van team). F1 of racing in het algemeen is sowieso een duurdere sport waardoor er sowieso al minder mensen mee gaan doen.[...]
Uhm...
Wielrennen is veel groter. Probeer van de amateurs maar bij die 150 te komen.
Mijn punt is eerder dat er nog nooit een Nederlander zo succesvol is geweest. Iets wat met de andere sporten al wel eerder is geweest.
Maar het probleem is juist om in de F1 te komen en ook nog eens goed op te vallen om bij een topteam te rijden. Dat is knapper imo want het ligt niet alleen aan je persoonlijke kracht.Zwemfinale moet je toch wel even door alle voorrondes. In F1 hoef je je alleen maar even te qualificeren om een race te rijden en te mogen winnen (als we zo gaan vergelijken)
Dat winnen van etappes is natuurlijk knap maar niet iets wat nog nooit is voorgekomen. Plus dat de concurrentie dit jaar ook niet zo geweldig was (van wat ik heb begrepen zijn veel toppers de afgelopen jaren weggegaan of geschorst).Tom Dumoulin wint niet 1 maar 2 etappes in de tour. Daarnaast nog 2 in de Giro en met een gebroken pols zilver op de OS
Verder is het maar de vraag of alles wel zo eerlijk gebeurt met al die doping (en ja, ga maar vanuit dat er nog steeds middelen worden gebruikt).
Paralympier is inderdaad niet het goede woord, maar ik kwam even niet op de andere. Sue me. Maar idd die doen ze wel. Ik heb er alleen niks van mee gekregen. Alle headlines gingen over Max en Sanne.En waarom alleen een prijs voor beste paralympier? waarom moet die aan de Paralympics hebben meegedaan, je kunt toch ook als gehandicapte uitblinken in andere wedstrijden. En gelukkig heeft de NOC/NSF daar meer besef voor dan jij want die uitreiking is er al sinds 2002:
Wikipedia: Gehandicapte sporter van het jaar (Nederland)
Wat mij betreft heeft je betoog wel veel haken en ogen......
http://www.autoblog.nl/ni...-niet-naar-mercedes-93969
Motorsport heeft al gemeld dat ze uit anonieme bronnen hebben vernomen dat Massa terug gaat naar Williams, zodat Bottas naar Mercedes kan. Dus zij hoeven natuurlijk niet meer te brengen dat Wehrlein niet naar Mercedes gaat, omdat ze vrij zeker zijn dat het Bottas wordt.Pyr0_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:43:
Autoblog meent met zekerheid te weten dat het niet Wehrlein word voor mercedes. Ik zie nog niets op motorsport.com staan dus neem ik het met een korreltje zout...
bron
[Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 22-12-2016 21:48]

Testing, one, two ...
Mee eens, maar ik denk niet dat Max zonder geld in de F1 was gekomen.... jij wel?Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:14:
Je lijkt te vergeten dat in F1 komen (zonder te betalen) an sich al een bizarre prestatie op zich is.
Dat geeft Lauda ook aan in bovenstaand filmpje. Ze vinden hem te jong en moet nog rijpen. Bottas schijnt inderdaad over te gaan, inclusief een korting van €2.000.000 op de motorendeal met Mercedes voor Williams.Pyr0_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:43:
Autoblog meent met zekerheid te weten dat het niet Wehrlein word voor mercedes. Ik zie nog niets op motorsport.com staan dus neem ik het met een korreltje zout...
Dr. Marko is absoluut niet te spreken over het feit dat Bottas (met Wolff als manager) naar Mercedes gaat, want belangenverstrengeling enzo. Ook spreekt hij zich zeer negatief uit over het junior-programma van Mercedes, waaruit ze dus nu geen rijder kiezen.
Heerlijk stukje tv, leuke, directe discussies tussen de drie heren.
Ik denk het ook niet. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit meer. De reis naar de f1 is kostbaar en voor normale mensen niet te betalen, ook al ben je een wereldtalent. De tijd dat je, zonder centen, een testrit kon afdwingen bij Williams bijvoorbeeld is niet meer.Smultie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:47:
[...]
Mee eens, maar ik denk niet dat Max zonder geld in de F1 was gekomen.... jij wel?
Zo komt het wel heel negatief over toch?Incognitum schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 04:26:
[...]
Dat geeft Lauda ook aan in bovenstaand filmpje. Ze vinden hem te jong en moet nog rijpen. Bottas schijnt inderdaad over te gaan, inclusief een korting van €2.000.000 op de motorendeal met Mercedes voor Williams.
Dr. Marko is absoluut niet te spreken over het feit dat Bottas (met Wolff als manager) naar Mercedes gaat, want belangenverstrengeling enzo. Ook spreekt hij zich zeer negatief uit over het junior-programma van Mercedes, waaruit ze dus nu geen rijder kiezen.
Heerlijk stukje tv, leuke, directe discussies tussen de drie heren.
Maar als je het helemaal leest dan zie je dat de sfeer gewoon met een dolletje is. (Dat Max en Ricardo als eerste belde om in de Merc te komen etc)
Dus dit is ook gewoon een sneer/grapje terug verwacht ik.
*Het is zo makkelijk van een grapje iets negatiefs te maken, zoals dit weer laat zien.

alles kan off-topic
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ahtlOeR-fGw]
[Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 23-12-2016 09:18]
een massa?Ankona schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:51:
Lijkt me duidelijk dat Mercdes met Hamilton een goede rijder hebben maar niet een die veel bijdraagt aan de ontwikkeling. Ze hebben dus een tweede rijder nodig die helpt de auto te ontwikkelen maar gelijk genoegen neemt met een ondergeschikte rol.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Mooi hoe dit filmpje niet "Jos Verstappen" heet, maar "Max Verstappen his father"

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit dus. Waarom gewoon niet "Jos Verstappen his epic racing moment` of iets in die richting ipv "Max Verstappen zijn vader"..Jasphur schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:22:
[...]
Mooi hoe dit filmpje niet "Jos Verstappen" heet, maar "Max Verstappen his father"
Are you a one or a zero
Omdat de Jos Verstappen fans dit wel kennen. Maar de mensen die zoeken op Max Verstappen, het nu ook tegenkomen.iTeV schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:25:
[...]
Dit dus. Waarom gewoon niet "Jos Verstappen his epic racing moment` of iets in die richting ipv "Max Verstappen zijn vader"..
Gewoon slim gedaan dus.
https://wren.co/join/Devian
Jim Clark SPA 1963
En nog een artikel over nieuwe regels voor gebruik van de koppelling..
http://www.f1technical.net/news/21124
Doel? Meer slechte starts ....
[Voor 40% gewijzigd door nachtnet op 23-12-2016 09:44]
Op zich niks mis mee toch?nachtnet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:42:
Omdat het vrijdag is:
[afbeelding]
Jim Clark SPA 1963

Ik heb in ieder geval rete veel zin in F1 2017!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik vind het jammer. Kijk, dat iemand een mindere start heeft is prima, maar zo veel als dat het scheelt op dit moment vind ik gewoon jammer. Dan kun je vanaf de eerste startrij al snel terugvallen tot plek 10. Als je in plaats daarvan iets van 4 plekken verliest is nog te doen, maar dit is gewoon overdreven ver. En sommige teams vinden daar toch wel weer wat op.nachtnet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:42:
Anoniem: 827409
Bij dat laatste sluit ik mij ook aan!Jasphur schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:08:
[...]
Op zich niks mis mee toch?Verwacht dat we eerste paar races sowieso relatief slechte starts gaan zien en later in het seizoen gewoon weer een boel goede als de coureurs eraan gewent zijn.
Ik heb in ieder geval rete veel zin in F1 2017!

13/15, vraag 4 en 14 fout, het zit in de 4 hoor.BlauweFles schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:44:
Ik had er 12 van de 15 goed.
http://www.skysports.com/...st-your-knowledge-on-2016
“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je kan we zien waar Max het geleerd heeft

Ha ... same here.Martin0 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:49:
[...]
13/15, vraag 4 en 14 fout, het zit in de 4 hoor.
PSN: IS_DJ

Race 1 ultra super en de soft, de tweede race super, soft en medium.
Wie maakt er een 2017 topic?
Naast de epische race van Jos ook het epische commentaar van Murray Walker...
"Jos the Boss from Holland!"

Verplichte kost voor alle "grindbak" grappenmakers. Dat jaar was de Arrows met de Sauber van dit jaar te vergelijken.
Canada was ook zo'n pareltje
[Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 23-12-2016 18:34]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als ik het goed herinner had die auto een chronisch gebrek aan downforce. Hopeloos in de bochten, maar op het rechte stuk liep dat ding als de brandweer.backupdevice schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:32:
[...]
Verplichte kost voor alle "grindbak" grappenmakers. Dat jaar was de Arrows met de Sauber van dit jaar te vergelijken.
Canada was ook zo'n pareltje
Bijna goed. Slechte downforce en de motor kwam snel op snelheid maar de top was waardeloosdennisfr schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:40:
[...]
Als ik het goed herinner had die auto een chronisch gebrek aan downforce. Hopeloos in de bochten, maar op het rechte stuk liep dat ding als de brandweer.
Ik meen me te herinneren dat Jos op Monza zowat de hoogste topsnelheid had tijdens een race in de Arrows? De geringere tankinhoud, dat staat mij wel bij.backupdevice schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:50:
[...]
Bijna goed. Slechte downforce en de motor kwam snel op snelheid maar de top was waardeloos
Edit: 357 km/h voor de Arrows in 2000 zag ik net even voorbij komen in het archief, en Jos zelfs 4e die race

Volgens mij was dat een van de hoogste, zo niet dé hoogste snelheid die race.
[Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2016 21:32]
Testing, one, two ...
https://www.formula1.com/...1-2016-season-a-to-z.html
Veel korte video's
De H is echt geweldig!!

De U is ook prima!
en bij de X kan ik alleen maar denken aan 2 bejaarde vrouwtjes op de parkeerplaats van de supermarkt..
[Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 23-12-2016 21:48]
I stand corrected. Het was de tank inderdaadhardware-lover schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:39:
[...]
Ik meen me te herinneren dat Jos op Monza zowat de hoogste topsnelheid had tijdens een race in de Arrows? De geringere tankinhoud, dat staat mij wel bij.
Edit: 357 km/h voor de Arrows in 2000 zag ik net even voorbij komen in het archief, en Jos zelfs 4e die race
Volgens mij was dat een van de hoogste, zo niet dé hoogste snelheid die race.

de H had wat mij betreft ook wel voor "Honestly.. what are we doing?" kunnen staannachtnet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:22:
F1.com heeft weer een leuk overzichtje geplaatst
https://www.formula1.com/...1-2016-season-a-to-z.html
Veel korte video's
De H is echt geweldig!!
De U is ook prima!
en bij de X kan ik alleen maar denken aan 2 bejaarde vrouwtjes op de parkeerplaats van de supermarkt..

Of voor "He is an [beeeeep], that's what he is"LoeWn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:00:
![]()
[...]
de H had wat mij betreft ook wel voor "Honestly.. what are we doing?" kunnen staan

Testing, one, two ...
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
http://nos.nl/artikel/214...sportmoment-van-2016.html
Kan nu niet stemmen, maar Max staat er dus 2 keer in.
Hello Word

Iemand niet wakker daar
Was toen al een baas zegPierre schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 08:01:
Geen idee of deze al geplaatst was hier maar Max was als 12 jarig ventje ook lekker bezig met inhalen

Hij remt er gewoon naar toe.
Tsjezus, wat een houtje-touwtje opzet. Hoe kun je trouwens een moment selecterenMartinspire schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:23:
Ok, zeg het maar. Wie heeft de poll van Sportmoment van het jaar verkloot?
http://nos.nl/artikel/214...sportmoment-van-2016.html
Kan nu niet stemmen, maar Max staat er dus 2 keer in.

Ja dat gaat dus nu niet omdat die site plat ligt. Laatste item zou je moeten kunnen stemmen. Heb ze al een tweet gestuurd daaroveralexbl69 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:56:
[...]
Tsjezus, wat een houtje-touwtje opzet. Hoe kun je trouwens een moment selecteren
[Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 24-12-2016 17:52]
Gestemd.. Barca dan maar.LoeWn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:52:
Het werkt nu naar behoren. Max' winst in Barca staat bovenaan (107 votes) , gevolgd door Sanne Wevers. (97 votes). De derde plaats heeft 59 votes en is wederom van Max
Aan de ene kant heel mooi dat er bij de NOS eindelijk eens aandacht voor de F1 is en Max zelfs 2 keer genomineerd is.
Aan de andere kant... Die 2 keer zorgt er inderdaad wel voor dat de punten voor Max verdeeld gaan worden over 2 momenten.
Laat 'm dan maar op p1 en p3 komen

(Vooralsnog loopt Sanne in op Max in Barca, 117 vs 102)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
https://www.nrc.nl/nieuws...verdient-5909689-a1538272
[Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-12-2016 10:51]
Mijn gevoel zegt dat er nog wel een boek gaat komen met het hele verhaal.MikeyMan schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:59:
Leuk artikel idd... Had nog wel iets meer willen weten van de leermomenten uit de carrière van jos.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1