CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
mixing a drink and music

Nouja, misschien volgende week wel bereikbaar
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik op tijd terug ben vanaf Beagle Point (alhoewel,... er is natuurlijk wel een optie om snel terug te zijn,...), maar als ik op tijd terug ben in de bubble dan ga ik zeker mee!azteke schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:19:
Zijn er al tweakers onder ons die zich aangemeld hebben voor de Christmas Carriers Convoy? Ik ben het in ieder geval van plan, alleen weet ik nog niet of ik een rol wil pakken (Cargo carrier, fighter of fuel rat) of dat ik als freelancer ga. Schip is ook nog een onduidelijke factor
Edit:
38000 lightyear achter de rug, nog 27000 te gaan voor Beagle Point

[ Voor 8% gewijzigd door Drumatiko op 15-10-2016 18:03 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Een cutter zal ik dsn wss nog niet hebben (of ik moet veel meer tijd hebben komende maand als voorzien) mssr met een anaconda neem ik ook wel wat mee. Fuel rat lijkt me okk wel grappig alleen geen idee hoe dat wertk
mixing a drink and music
Irukama (96 ly)
Blaauw City (325 ls)
Kopen: Irukama Giant Snails
Lave (160 ly)
Lave Station (295 ls)
Kopen: Lavian Brandy
Tanmark (179 ly)
Cassie-L-Peia (414 ls)
Kopen: Tanmark Tranquil Tea
Witchhaul (47 ly)
Hornby Terminal (222 ls)
Kopen: Witchhaul Kobe Beef
Aramzahd (155 ly)
Norman - Marvis's Bingo Palace (536 ls)
Eat, Sleep, Sell, Repeat
De trip naar Hutton Orbital voor de Centauri Mega Gin zit er niet in
De afstanden vallen best mee en de aanwezige voorraden zijn bij rares altijd bescheiden (ik haal zo rond de 25 ton per roundtrip) dus je komt met een klein schip al een heel eind.
Alle stops zijn stations, dus je hebt niet speciaal een klein schip nodig.
Rare's zijn ook niet bijzonder duur dus je hebt geen groot startkapitaal nodig om mee te doen.
[ Voor 37% gewijzigd door GeeBee op 15-10-2016 19:56 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Kan ik dat met een Anaconda doen of zijn er ook M pads nodig?GeeBee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:13:
Voor wie mee doet aan de rare-collection CG voor het Bingo paleis van Norman Marvis in Aramzahd: hier is mijn route.
Irukama (96 ly)
Blaauw City (325 ls)
Kopen: Irukama Giant Snails
Lave (160 ly)
Lave Station (295 ls)
Kopen: Lavian Brandy
Tanmark (179 ly)
Cassi-L-Peia (414 ls)
Kopen: Tanmark Tranquil Tea
Witchhaul (47 ly)
Hornby Terminal (222 ls)
Kopen: Witchhaul Kobe Beef
Aramzahd (155 ly)
Norman - Marvis's Bingo Palace (536 ls)
Eat, Sleep, Sell, Repeat
De trip naar Hutton Orbital voor de Centauri Mega Gin zit er niet in
De afstanden vallen best mee en de aanwezige voorraden zijn bij rares altijd bescheiden (ik haal zo rond de 25 ton per roundtrip) dus je komt met een klein schip al een heel eind.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Goeie aanvulling: nee dus.RobV schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:25:
[...]
Kan ik dat met een Anaconda doen of zijn er ook M pads nodig?
Ehh.. nee je hebt geen klein schip nodig, ja je kunt met een Anaconda mee doen.
[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 15-10-2016 19:30 ]
De effecten zijn hetzelfde, alleen verschillen de engineers qua maximum level. Zo kun je bij de een tot lvl 3 upgraden, en bij de ander tot lvl 5.stefijn schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:21:
Maakt het iets uit bij welke Engineer je bijv. een FSD upgrade uitvoert? De recepten zijn hetzelfde, zijn de effecten dat ook?
Felicity Farseer = lvl 5 range
Elvira Martuuk = lvl 5 range
Professor Palin = lvl 3 range
Colonel Bris Dekker = lvl 3 range
http://inara.cz/galaxy-blueprint/2
Hoe hoger het level, hoe lastiger de materialen te verkrijgen zijn (over het algemeen)
[ Voor 25% gewijzigd door Drumatiko op 15-10-2016 19:33 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nee, Geen M pad nodig of Nee dat kan niet met de Anaconda?
Tja... die verwarring krijg je als je twee inverse vragen in één steltRobV schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:30:
[...]
Nee, Geen M pad nodig of Nee dat kan niet met de Anaconda?
"Ja graag."
Weet iemand of er een mogelijkheid/programma is waarmee ik de 2 draaiknoppen (of axis) op mijn x56 HOTAS kan toewijzen aan 2 verschillende volume sliders van windows? Bijvoorbeeld 1 aan elite dangerous volume en 1tje aan mijn muziekspeler o.d.?
Edit:
Voor elkaar gemaakt! Diegene die intresse hebben: In saitek heb ik de beide rotary knoppen aan 'directional axis' keybindings gekoppeld (senitivity aangepast zodat de hele axis van de knop wordt gebruikt). Bijvoorbeeld knop + = ctrl+up en knop - = ctrl+down. Daarna programma 'Power mixer' gedownload (shareware). Met dit programma kan je keybindings aan bepaalde programma's koppelen. Dit gedaan voor chrome (luister vaak via soundcloud) en elite dangerous.
[ Voor 49% gewijzigd door Tyoi op 15-10-2016 20:27 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
God god god ik ben ook waardeloos ook zeg.. waarom moet ik zo vaak jumpen? Nou miscchien omdat je in je unmodified clipper zit en niet in je 46ly anaconda sukkel.

Update: leuk om weer eens CG's te doen. Ik heb 2 loops voor rares gedaan maar vrijwel alles was uitverkocht. Ik vond de payout ook wel meevallen. En dan de security CG: met 400k bounties kwam ik al in de De 50% dus ik denk dat ik daar nog maar even mee door ga.
[ Voor 66% gewijzigd door RobV op 15-10-2016 21:21 ]
Oh die krijg ik ook, zelfs rond HIP87414, maar helaas mis ik de skillz om skimmer misies te doen (teveel defense schepen en +++ security). Ik krijg ook mooie cargo missies, het probleem is het stacken van de grotere misies..EliteGhost schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:31:
Kijk aan, ook buiten sothis krijg ik missies voor 2.3 mil credits aangeboden. Anaconda uitschakelen, 8 skimmers neermaaien: 4.3 mil credits binnen. Voor de skimmers heb ik de Courier gepakt. Niet de beste keus, maar wel de leukste. De cockpit is gewoon net een straaljager!
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
6) You just checked it.
mixing a drink and music
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Nee, je kunt in de galaxy map geen route aanmaken met meerdere bestemmingen. Je kunt wel bookmarks maken om je route in te plannen, en dan naar de volgende bookmark plotten. Er gaan wat dingen veranderen in 2.2, maar precies weet ik het niet.Tyoi schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:25:
Heb ik het goed als ik zeg dat je geen trading route aan kan maken? Ofwel: een destination met een paar tussenstops.
Daar lijkt het inderdaad een beetje op, moet ik toegeven. Echter, Het Engelse Herring schrijf je met twee keer een 'r'...RobV schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:10:
Haring? Haha jij komt vast niet uit het westland, lol.
Daar heb ik het schip nog niet voorazteke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:09:
Zo, ik heb me aangemeld voor de Christmas Carriers Convoy! Als carrier in een nog aan te schaffen Anaconda. Mijn schip gaat heten: Galactic Anaconda Transport H3R1N6. Nu nog zoeken naar een mooie loadout
Ah cool! Zojuist besloten om rechtsomkeert te maken en terug te gaan naar de bubble, anders ben ik niet op tijd terug tenzij ik belachelijke hoeveelheden tijd er tegenaan ga gooien. Welke rol ik ga vervullen weet ik nog niet. Mag je trouwens als carrier totaal geen wapens meenemen, of enkel niet gebruiken?azteke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:09:
Zo, ik heb me aangemeld voor de Christmas Carriers Convoy! Als carrier in een nog aan te schaffen Anaconda. Mijn schip gaat heten: Galactic Anaconda Transport H3R1N6. Nu nog zoeken naar een mooie loadout
Mijn PR blijft dus steken op: 38361 ly vanaf Tweakers HQ (en dus is er nog een doel voor de volgende trip
Hull/components schade: 10% (met name door per ongeluk uit SC te vallen)

Dat je het met rr schrijf in het Engels was mij bekend, maar wat bedoel je dan wél, als ik zo vrij mag zijn?azteke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:14:
[...]
Daar lijkt het inderdaad een beetje op, moet ik toegeven. Echter, Het Engelse Herring schrijf je met twee keer een 'r'...
Met wat vlieg je?Drumatiko schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Ah cool! Zojuist besloten om rechtsomkeert te maken en terug te gaan naar de bubble, anders ben ik niet op tijd terug tenzij ik belachelijke hoeveelheden tijd er tegenaan ga gooien. Welke rol ik ga vervullen weet ik nog niet. Mag je trouwens als carrier totaal geen wapens meenemen, of enkel niet gebruiken?
Mijn PR blijft dus steken op: 38361 ly vanaf Tweakers HQ (en dus is er nog een doel voor de volgende trip).
[afbeelding]
[afbeelding]
Met een Asp, maar met een Cobra III kun je ook makkelijk exploren (en kost een bak minder credits)
Edit: Geniale naam Azteke
[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 16-10-2016 12:42 ]
Wow, respect voor de afstand die je hebt afgelegd!Drumatiko schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Ah cool! Zojuist besloten om rechtsomkeert te maken en terug te gaan naar de bubble, anders ben ik niet op tijd terug tenzij ik belachelijke hoeveelheden tijd er tegenaan ga gooien. Welke rol ik ga vervullen weet ik nog niet. Mag je trouwens als carrier totaal geen wapens meenemen, of enkel niet gebruiken?
Mijn PR blijft dus steken op: 38361 ly vanaf Tweakers HQ (en dus is er nog een doel voor de volgende trip).
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je de naam Galactic Anaconda Transport H3R1N6 helemaal afkort kom je uit op GATH3R1N6RobV schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Dat je het met rr schrijf in het Engels was mij bekend, maar wat bedoel je dan wél, als ik zo vrij mag zijn?

Kwartje valt! Eehm €0,20 muntstuk bedoel ik natuurlijk.azteke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:32:
Als je de naam Galactic Anaconda Transport H3R1N6 helemaal afkort kom je uit op GATH3R1N6
Ook jij zit al wat verder ja ik vlieg nog met sidewinder en heb nu zowat 200.000 credits ben nu nog aan het afvragen wat ik zou doen.Drumatiko schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Met een Asp, maar met een Cobra III kun je ook makkelijk exploren (en kost een bak minder credits)
Edit: Geniale naam Azteke
Wil eigenlijk ook wel exploren maar dat is wat duurder dacht ik en ik heb geen idee voor welk ship ik dan best ga. Tips zijn welkom
Budget Cobra III voor exploring voor 3,8M:XaeonBE schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:55:
[...]
Ook jij zit al wat verder ja ik vlieg nog met sidewinder en heb nu zowat 200.000 credits ben nu nog aan het afvragen wat ik zou doen.
Wil eigenlijk ook wel exploren maar dat is wat duurder dacht ik en ik heb geen idee voor welk ship ik dan best ga. Tips zijn welkom
http://coriolis.edcd.io/o...3v62i2f.Iw18gDCQ.EwBj4yKA
Kaalgestripte Cobra III waarmee je min of meer kunt exploren (0,98M)
http://coriolis.edcd.io/o...43v6-2h.Iw18gDCQ.EwBj4yKA
Budget Hauler (0,24M), je kunt hier een beetje mee exploren.
http://coriolis.edcd.io/o...-v63u2h.Iw19A===.Aw19A===
Met name de scanner is een duur component. Met de basisscanner kan je alleen maar bodies binnen r=500ls vinden, terwijl je met de andere scanner r=1000ls of r=oneindig bereik hebt (de laatste kost 1,5M).
Dan ga ik nog tot 3.8M iets anders moeten doen voor centjes en misschien tijdelijk een viper kopen voor bounty hunting.Drumatiko schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:44:
[...]
Budget Cobra III voor exploring voor 3,8M:
http://coriolis.edcd.io/o...3v62i2f.Iw18gDCQ.EwBj4yKA
Kaalgestripte Cobra III waarmee je min of meer kunt exploren (0,98M)
http://coriolis.edcd.io/o...43v6-2h.Iw18gDCQ.EwBj4yKA
Budget Hauler (0,24M), je kunt hier een beetje mee exploren.
http://coriolis.edcd.io/o...-v63u2h.Iw19A===.Aw19A===
Met name de scanner is een duur component. Met de basisscanner kan je alleen maar bodies binnen r=500ls vinden, terwijl je met de andere scanner r=1000ls of r=oneindig bereik hebt (de laatste kost 1,5M).
mixing a drink and music
Check nogmaals of de reclaim bounty zichtbaar is, negatief...
Owkee, geen beta... iemand advies?
Is mij ook al eens overkomen: van Sothis 400+ ly jumpen, daar missie inleveren, take off terug naar Sothis en er bij terugkomst achter komen dat ik bij een andere factie in hetzelfde systeem nog wat in had moeten leveren...
Update; OF je zet je sensors aan... duh..
* RobV logt uit.
[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 16-10-2016 18:08 ]
Waarom zou je je sensors in de eerste plaats uit gezet hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door Tyoi op 16-10-2016 18:11 ]
6) You just checked it.
Onvoldoende powerTyoi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:11:
Met mijn game gaat gelukkig alles goed. Na een avondje of 2 met AspX trading in sothis/ceos en long haul missies gedaan te hebben een Python gekocht en net eerste run ingeleverd voor totaal 40+ mil. Binnen 1 run dus al de helft van python terugverdient. Me likey likey.
Waarom zou je je sensors in de eerste plaats uit gezet hebben?

Kennelijk hebben we allebei "zo'n dag".Drumatiko schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:29:
Lol, ruim 2 weken speeltijd en ik kom er nét pas achter dat je de schaal van je radar kan aanpassen door met je muiswiel te scrollen (doordat ik de muis aantikte met mijn koffiekop).

shhhh, laat me even blij zijnRobV schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Oh die krijg ik ook, zelfs rond HIP87414, maar helaas mis ik de skillz om skimmer misies te doen (teveel defense schepen en +++ security). Ik krijg ook mooie cargo missies, het probleem is het stacken van de grotere misies..

Er is schijnbaar een bug dat die missies, waar je standaard 23u 59 min voor krijgt, al na 23u zijn expired. Je moet ze dus al binnen 23u inleveren. Misschien is dat je probleem. Heb ik ook een aantal keren gehad. Zat niks anders op dan abandon.Oban606 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:49:
Leuk, Asp vol met 4 verschillende missies. Eentje met 7.8 mill reward. Gedocked en claimen, dacht ik.. ik zie geen claim reward optie. Missie check, klopt. Galaxy map check, ik zie het missie icoontje waar ik ben. System check, ik zie het missie icoontje op het station waar ik gedocked ben.
Check nogmaals of de reclaim bounty zichtbaar is, negatief...
Owkee, geen beta... iemand advies?
edit: de missionboard doet erg vervelend vanavond, bij jullie ook? Wil niet openen of is heel traag
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 16-10-2016 20:38 ]
124 Mill Anaconda. Is het mogelijk van die credits een TradeAconda te realiseren? Cargo hoeft niet max. Wel voldoende snelheid/boost om weg te vluchten bij interdictions. En wat meer jumpeange dan standaard...Heerlijk hoe die asp dat doet...
Ga ik dat redden met die paar Mill die ik dan nog over heb of beter met de asp nog een paar dagen heen en weer?
"Do not fly without insurance". In het geval van jouw anaconda zou ik nog even doorsparen zodat je een fatsoenlijke FSD erin kunt zetten.Oban606 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:43:
Nah snap d'r niks van, missie geannuleerd. Nu plus 150 Mill , thx Asp👍
124 Mill Anaconda. Is het mogelijk van die credits een TradeAconda te realiseren? Cargo hoeft niet max. Wel voldoende snelheid/boost om weg te vluchten bij interdictions. En wat meer jumpeange dan standaard...Heerlijk hoe die asp dat doet...
Ga ik dat redden met die paar Mill die ik dan nog over heb of beter met de asp nog een paar dagen heen en weer?
6) You just checked it.
De hele tijd switchen kost ook veel tijd. Ik begin meestal op Ceos, neem daar zoveel mogelijk goed betaalde trade missies mee naar Sothis. Rest vul ik met data missies. Daarna in Sothis data missies inleveren en nog meer goede trade missies mee. Lege missie plekken opvullen met data missies naar Ceos. Daarna blijf ik nog even in Ceos hangen om alle data missies in te leveren en mijn cargo te vullen tot de max. Dat is meestal vrij snel geregeld dan.Tyoi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:23:
Als jullie (de CMDR traders onder ons) sothis/ceos missies aanpakken, switchen jullie dan solo/open totdat je genoeg (max 20) missies hebben voor een volle cargo hold?
Nu, wat vind ik goed betaald? Alles meer dan 100.000 credits per ton haul is voor mij goed genoeg. Als het beter kan is dat mooi meegenomen.
Ja, inclusief private Mobius.Tyoi schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:23:
Als jullie (de CMDR traders onder ons) sothis/ceos missies aanpakken, switchen jullie dan solo/open totdat je genoeg (max 20) missies hebben voor een volle cargo hold?
Meestal hangt ik daar uurtje lang rond en switchen.. (elke 10 minuten is er nieuwe missies, maar met switch kan wat sneller gaan)
Daarna met volle lading richting bubbels
[ Voor 8% gewijzigd door captain_ghost op 16-10-2016 22:52 ]
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Smuggling missions aangenomen (amongst others) Jump naar target station, silent running en probeer te docken. Disconnect. Reconnect 10km van station af met een wanted python voor me die mij aan fladerden schiet (&^%$#&%#^!!!). Weer disconnect. Reconnect, rebuy ship en een zoot missies failed. De smuggle misses echter niet, maar ik heb de cargo niet meer, wat nu?
6) You just checked it.
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Zo op de achtergrond is er weer een mysterie binnen Elite bezig. Raan Corsen is op de vlucht nadat zijn CEO is gedood. Hij zou een Meta drive hebben gejat. (blijkbaar)
Een meta drive? wat is dat?
We weten alleen dat het beter is als de friendship drive (ja ik weet frameshift
Raan Corsen is dus op de vlucht. 1 persoon. Die tot 2 keer een capital ship achter zich aan krijgt. 2 tegelijk dus! De federatie zit hier dus ook diep in. En met name Sirius corp.
1 van zijn berichten aan een mede speler was dan ook "Do not trust Sirius Corp!"
Dit akkefietje heeft tot vragen gelijd. Waar komt dat vandaan. waar komen de friendship drives van nu dan vandaan.. Zelfs het ancient artefact wat bijna 1000 jaar geleden op mars is gevonden kwam boven drijven.
Blijkbaar heet die wat met de friendship drive te maken en waar we nu doorheen vliegen is GEEN WITCHSPACE.
oh.. dat verklaard waarom niemand ooit meer door een thargoid is ontrokken in hyperspace.
Precies!
Raan Corsen is Dood... Maar niet voordat hij met Salomé heeft gepraat.
Oh die naam ken ik. Salomé is diep betrokken bij het Formidine rift mysterie. Maar dat is een heel ander verhaal
Blijkbaar heeft Salomé dus nu het prototype te pakken van de nieuwste hyper/witchspace drive.
Het mysterie word nog groter dat ze dat ontvangen heeft terwijl ze eigenlijk huis arrest heeft. Ze had het namelijk ontvangen in een compleet ander systeem.
hmmm
Raan Corsen youtube momentjes <> link
----------
En ik moest lachen om Drumatiko en RobV
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Werd er gek van, de beste computer dame maar uitgezet
[ Voor 3% gewijzigd door Tyoi op 17-10-2016 09:05 ]
6) You just checked it.
Ik hoor dat al vanaf dag 1Tyoi schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:04:
Serieus... nu hoor ik dus ook friendshipdrive... dank je Leutje![]()
Werd er gek van, de beste computer dame maar uitgezet

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Avonturen met Tech: EDTracker Reviewdegeens schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:11:
Gebruikt er iemand een EDTracker (Pro)? Ik had graag gehoord wat jullie ervaringen zijn en hoe jullie 'm aan je headset bevestigen.
Is het te doen om 'm met een elastiek op z'n plek te houden? Ik zoek nl. een oplossing om de tracker er gemakkelijk af te kunnen halen en er terug op te zetten.
Men review op tweakblog van de oude versie. Ondertussen wel de micro-usb poort afgebroken van de printplaat
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Leutje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:29:
Meta drive!
Zo op de achtergrond is er weer een mysterie binnen Elite bezig. Raan Corsen is op de vlucht nadat zijn CEO is gedood. Hij zou een Meta drive hebben gejat. (blijkbaar)
Een meta drive? wat is dat?
We weten alleen dat het beter is als de friendship drive (ja ik weet frameshift) die we nu hebben. Hoe "beter" het is weet dus niemand.
Raan Corsen is dus op de vlucht. 1 persoon. Die tot 2 keer een capital ship achter zich aan krijgt. 2 tegelijk dus! De federatie zit hier dus ook diep in. En met name Sirius corp.
1 van zijn berichten aan een mede speler was dan ook "Do not trust Sirius Corp!"
Dit akkefietje heeft tot vragen gelijd. Waar komt dat vandaan. waar komen de friendship drives van nu dan vandaan.. Zelfs het ancient artefact wat bijna 1000 jaar geleden op mars is gevonden kwam boven drijven.
Blijkbaar heet die wat met de friendship drive te maken en waar we nu doorheen vliegen is GEEN WITCHSPACE.
oh.. dat verklaard waarom niemand ooit meer door een thargoid is ontrokken in hyperspace.
Precies!
Raan Corsen is Dood... Maar niet voordat hij met Salomé heeft gepraat.
Oh die naam ken ik. Salomé is diep betrokken bij het Formidine rift mysterie. Maar dat is een heel ander verhaal
Blijkbaar heeft Salomé dus nu het prototype te pakken van de nieuwste hyper/witchspace drive.
Het mysterie word nog groter dat ze dat ontvangen heeft terwijl ze eigenlijk huis arrest heeft. Ze had het namelijk ontvangen in een compleet ander systeem.
hmmm
Raan Corsen youtube momentjes <> link
----------
En ik moest lachen om Drumatiko en RobV
Weet je of iemand heeft geprobeerd de tracking te verbeteren/drift te verminderen door een magneet aan de hoofdsteun van de stoel te bevestigen?BlaSfem0n schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:10:
Men review op tweakblog van de oude versie. Ondertussen wel de micro-usb poort afgebroken van de printplaat. Eens terug solderen als ik goesting heb
[EDIT] Vraagt deze nieuwsgierige TrackIR en Vive eigenaar.
[ Voor 7% gewijzigd door TNJ op 17-10-2016 14:53 ]
Combinatie van GalNet, Elite Reddit, Cannon Reddit. Forum van frontier en als laatste Lave radio nr127 waar alles op een rijtje gezet isazteke schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:43:
[...]
Respect voor het delen van dit nieuws! Moeten we vaker doen wanneer we iets leuks zien! Ik volg enigszins Galnet, hoe ben je uiteindelijk bij die Raan Corsen filmpjes terecht gekomen?
Ik ben dus iemand die elke week Lave radio luistert vanaf episode 80.
De nieuwe pro heeft een betere gyroscoop/accelerometer en heeft dus bijna geen last meer van drift. Ik moest de mijne toch ieder 30min/60min resetten.TNJ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:16:
[...]
Weet je of iemand heeft geprobeerd de tracking te verbeteren/drift te verminderen door een magneet aan de hoofdsteun van de stoel te bevestigen?
Ik ga zelf er niet al te veel meer mee bezig zijn aangezien er eind van het jaar toch een VR bril in huis komt.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Eens gekeken naar wat eigen statistieken, best grappig. Ben nu 340m waard, heb een schip van 200m en 65m oo de bank, de rest zit in schepen die hier en dssr geparkeerd staan...
mixing a drink and music
Verdomme daar gaat mijn deep-space gevoel,.. friends everywhere

leuk stukje trouwens!
Ik ben "wanted" in systeem Y, maar niet in systeem X waar ik rond vlieg. Vervolgens komt er een schip aan dat op mij begint te schieten. Aangezien ik in het systeem waar ik rond vlieg geen prijs op m'n hoofd heb zou dat toch niet kunnen zonder dat het andere schip een prijs op z'n hoofd krijgt!?
Nope, geen anarchy system (Gende is van THE GLORIOUS EMPIRE!) en had niks in m'n ruim (anders zegt de NPC daar ook wel wat over).Drumatiko schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:39:
Zat je toevallig in een anarchy systeem met spullen in je cargo hold? Bounties zouden inderdaad per systeem geregeld moeten zijn.
Hm, ik schoot terug en kreeg toen wel een bounty op m'n hoofd. Snel het spel afgesloten want had geen zin in die onzin. Vervolgens start ik het weer op en is de bounty op m'n hoofd weg...
[ Voor 20% gewijzigd door EliteGhost op 17-10-2016 20:46 ]
Ja, maar niet met de factie van het schip dat me aan vielDrumatiko schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:59:
Hmmm vreemd, ben je dan misschien hostile met een van de factions in het systeem?
Hmm dan zal die wel geen friendshipdrive hebben gehadEliteGhost schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:08:
[...]
Ja, maar niet met de factie van het schip dat me aan viel
Drumatiko schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
Hmm dan zal die wel geen friendshipdrive hebben gehad

Ik speel echt enkel in het weekend want dan heb ik tijd.
Ik heb nu vakantie, niet dat ik dan meer tijd heb ofzo
Ik denk dat ik straks eens op zoek gaat naar Cas A
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Vanaaf 67,5 mil opgehaald met smuggling en long range missies. Raak nog zeker niet verveeld met trading e.d.. Ook al opgepompt naar entrepreneur rank... volgens mij is dit pas de 4e dag dat ik trading doe (helemaal vanaf pennyless).
Ik ben aan het sparen voor een Conda, is de volgende build wat? Linkie loadout. Geen idee of het aan te bevelen is om wat meer shields of weaps te fitten. Met m'n Python kom ik eigenlijk tot nu toe overal mee weg (geen weaps/utils)
Edit:
Of is deze beter?
[ Voor 16% gewijzigd door Tyoi op 18-10-2016 00:59 ]
6) You just checked it.
Een beetje conda kan prima 5 keer jumpen. Vanaf 2.2 kan je zelfs jump routes plannen en minder non-scoopables aandoen. Vandaar de extra fueltank weg. Scheelt toch een beetje extra cargo
Een 5D schild klinkt toch wat minder als een 4A schild. Toch zou ik daar voor gaan. want toch weer 2 ton minder en dus betere jumps.
Dit geeft meteen een beetje ruimte voor een extra shield booster
Voor deze week is dit (lijkt mij dan hoor) een prima cargoconda. Vanaf volgende week is dat compleet niet meer waar. SHIP LAUNCED FIGHTERS!
---------
Enuh... sorrie aan iedereen voor...euh de FRIENDSHIP DRIVE!
Maar over dat verhaaltje van gister, beseffen jullie dat FD dus met een nieuwe manier van reizen bezig is? Raan Corsen was een ingehuurde piloot en deed precies wat FD hem vroeg. Tot ontploffen in zijn ruimte schip zelfs. Voor de meeste mensen is dit verhaallijntje helemaal verloren gegaan. (youtube views van niks lol) Maar dit kan enorme gevolgen hebben binnen het spel.
Dit ga ik dus zeker in de gaten houden. Net als de rift. Mijn bookmarked planet voor het planeten mystery van laatst.. de barnacles, de AU's en UP's.. Het alien ruimte schip... pfff ik krijg het nog druk!
Zoals David Braben al zei na een vraag over Thargoids, Winter is coming!
(Voor de nieuwkomers.David Braben is de algemeen directeur van heel frontier develepments)
mixing a drink and music
Ik was zo trots dat hij binnen 15 minuten na release mijn laatste filmpje geliked had. Of eigenlijk de tweet dat ik dat filmpje had gereleased.(Voor de nieuwkomers.David Braben is de algemeen directeur van heel frontier develepments)
Voelt als de ultieme erkenning
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Ben benieuwd... misschien dat we met die nieuwe drive wél in Witch Space komen? (Thargoids!)Leutje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 02:26:
Maar over dat verhaaltje van gister, beseffen jullie dat FD dus met een nieuwe manier van reizen bezig is?
Pas maar op, want je bent zo een keer de sjaak. Je bent gewoon te traag met een Anaconda, geen enkele defense geeft je weinig tijd bij een interdiction. Alleen snelle schepen kun je zonder enige defense als trader gebruiken. Ik ben afgelopen week weer 8M kwijtgeraakt door een interdiction aan verzekeringspremie, dat was overigens een Anaconda die door zijn gewicht ervoor zorgde dat mijn FSD wel 2 minuten duurde om op te starten? Dat schild was zo weg (4a)Boefmans schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:58:
Grappig, ik heb nagenoeg dezelfde cargoconda maar dan met nog kleinere shields (4d geloof ik) en enkel minelaunchers, verder geen deffence of shield boosters.
Je moet toch tijd winnen wanneer er geschoten gaat worden en je je FSD aan het starten bent.
Chaff is denk ik toch wel t minimale, naast een schildje? Kost ook nagenoeg geen jumprange.
Wapens zoals lasers hebben geen zin als je er maximaal mee wil traden, je wil helemaal geen gevecht aangaan met 50M in je cargo
edit: o ja, voor jou werken die minelaunchers, las er overheen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 18-10-2016 09:10 ]
Clipper: L pad required. Python, M pad.Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:10:
Is het voor mij dan niet wijzer om de anaconda even te laten voor wat het is, met m'n 160 Mill.. en een python uit te rusten voor trade? Ik zag gisteren met het configureren van schepen dat een imperial clipper een stuk goedkoper was dan een python. Deze heeft wel hoge snelheid en veel cargo. Ik ben echter geen baron, dus dan zou ik daar veel voor moeten gaan grinden, wat generfed is atm... keuzes keuzes...
Over landingsplaatsen gesproken. Die Type 7 verdient een medium landingsplaats. Met de toekomstige upgrade voor de Type 7 is dat dan echt een vrachtschip dat nog naar de outposts kan. Ik heb nog nooit in een Type 7 gevlogen maar het lijkt me een logische stap.
Aangezien ze Sothis ook weer de grond in gaan stampen ga ik de komende dagen proberen om nog wat runs te doen. Als ze nou eerst eens met een fatsoenlijk alternatief komen voor bulkvracht missies voordat ze de boel afsluiten
Zit d'r net lekker in ff...😂
Nee, het is een gerucht dat tijdens tot nu toe iedere beta wel opduikt. Een paar beta-spelers proberen long distance missions te vinden in Sothis, zien er geen en concluderen dat het generfd is. Intussen zijn er op het ED-forum ook alweer spelers die zeggen dat er niks veranderd is.Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:09:
Is dat zeker dan dat Sothis generfed gaat worden?
https://forums.frontier.c...35&viewfull=1#post4649135
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-10-2016 11:31 ]
Dank je Leut! Ik heb al genoeg credits liggen voor deze setup + insurance, ga vanaaf proberen
Ik hoop wel dat sothis/ceos niet generfed wordt, zit er net een paar daagjes in en het bevalt me tot nu toe prima, begin juist wat meer van de game's verschillende aspecten te genieten. Of anders relatief snel een alternatieve plek voor dergelijke trading

6) You just checked it.
De actie, omdat de beta toch stopt, om helemaal los te gaan binnen de beta.
Zo van. ik heb een half miljard verdient in de beta (geen leugen) en hoe ga ik dat opmaken
Niet zeker, maar aangezien het in de beta wel zo is, leert het verleden ons dat het ook blijft wanneer 2.2 uit komt.Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:09:
Is dat zeker dan dat Sothis generfed gaat worden?
6) You just checked it.
Klopt het dat de prijzen van schepen in beta 10% zijn van de definitieve prijzen?
Jep. Niet dat je iets aan hebt, want aan het eind van de beta gooien ze toch alles weg. Maar het maakt het wel voor iedereen mogelijk om nieuwe dingen te proberen.azteke schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Klopt het dat de prijzen van schepen in beta 10% zijn van de definitieve prijzen?
8 jumps verder, 3 pogingen om op de planeet te landen (glide failed, ben nog niet heel ervaren met planetary landings). Begint Felicity Farseer om 1 meta alloy te vragen, oeps beter inlezen de volgende keer. Even op google opzoeken waar ik die Meta Alloys kan vinden/kopen. Maia systeem. Hmm dat is ook weer 21 jumps verder. Daar had ik even geen zin meer in. Speelsessie van anderhalf uur en ik heb helemaal niks bereikt
Heb er bijna 190 uur op zitten in game en voel me nog steeds een enorme noob af en toe.
[ Voor 5% gewijzigd door Soggoth op 18-10-2016 15:54 ]
Passenger missies lijkt me niks anders dan normale missies alleen hebben ze het woord "ton" veranderd in "passenger"? Of is there more to it...Tyoi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:46:
Nou, ik ga de avonden totaan de update flink traden/sparen voor het geval dat sothis/ceos generfed wordt. Kan ik daarna de ongelukjes/probeerseltjes en dergelijke opvangen totdat ik/wij/jullie/who-ever een alternatief hebben gevonden. Denk dat ik dan lekker engineers ga ontdekken en de passenger missies. Hoeveel kost de beluga in beta trouwens?
Anyway... Indien Sothis/Ceos niet meer "werken" zijn skimmermissies een optie. Ben nu in een systeem bezig om mijn relaties te verbeteren en de verdiensten beginnen al op te lopen.
Niet helemaal, sommige passagiers houden er bijvoorbeeld niet van als ze gescanned worden, terwijl andere passagiers het minder plezierig vinden als je met je schip ergens tegenaan vliegt. Als je te veel dingen doet die de passagiers plezierig vinden gaan ze via een escape pod van boord. Daarnaast gaan de passenger missies naar exotische plekken zoals een nebula of sag A of zo. Heb zelf geen beta access maar dat melden testers op reddit.stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:03:
[...]
Passenger missies lijkt me niks anders dan normale missies alleen hebben ze het woord "ton" veranderd in "passenger"? Of is there more to it...
Ik lees van Leutje dat je de sjaak kunt zijn met je lage snelheid en eventueel lange FSD recovery. Was die conda max gewicht dan, ik bedoel kan er ook een configuratie zijn met bv iets minder cargo om dat gewicht af te vangen?
En zag de reactie van Rob ook. Tussen een M en L pad. Ik vind die asp al een heel gedoe iedere keer weer om die zonder shields door die gleuf te rammen met 250😂 Wat zal die conda dan doen met mij met beperkt zicht en het feit dat die huge is...
Mijn weekend is van donderdagavond tot en met maandag avonddaPet schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:46:
Jouw weekend duurt tot maandag avond?
Ik heb nu vakantie, niet dat ik dan meer tijd heb ofzo
Ik denk dat ik straks eens op zoek gaat naar Cas A
Dit jaar mag ik niet veel vakken volgen jammer genoeg waardoor ik wat meer vrije tijd heb, maar dit heb ik groot en deels wel opgelost door online courses erbij te doen