Daar zal wel een reden voor zijn?

Waarom zou je - als je Sothis runs doet - mijnen laden waarbij je na een interdiction de tegenstander
moet laten naderen om ze effectief te laten zijn? Ik vertrek liever zsm zo ver mogelijk van hem af en heb in die situatie geen enkele zin om mijn tegenstander aan te vallen, hoe dan ook.
In andere situaties kunnen ze wellicht nuttiger zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
Tyoi schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:52:
Ik heb een mening nodig van jullie die hard traders. Voor een super newb in trading die ook een poging wilt doen met dit Sothis/Ceos ding; ik heb wat credits over voor een python, is
dit een beetje goede layout?
Een Python is prima geschikt voor Sothis, maar dan moet je wel zoiets nemen
http://coriolis.edcd.io/o...w18eQ==?bn=Trade%20Python
Maximale cargo, inderdaad een licht schildje, wat actieve defense. Jumprange van deze layout is ook groter dan de jouwe, en 17Lj (volgeladen) tegen 26Lj van een ASP. Dat betekent dat je op 15 jumps met een ASP met deze er dus een stuk of 7-8 meer moet doen met deze Python. En nog een prima boost van 312m/s, met een jumprange van maar liefst 27Lj leeg.
(Kleinere tank is te doen als je de route een beetje kent, sommige lijnen van Sothis naar center zitten vol met unscoopable sterren, hoeft geen probleem te zijn, maar kan je een jump extra kosten als je verkeerd plant)
Een discovery scanner is leuk voor een paar keer, maar je krijgt een paar honderd duizend credits voor je reis, terwijl die 4T extra 1-1,6miljoen op kan leveren als je de juiste missies hebt en op een gegeven moment heb je alles weg gescand (ik volg zelf zowieso een min of meer vaste route vanaf een bepaald vertrekpunt omdat ik daar weinig verkeer tegenkom en zeer weinig unscoopable sterren)
Inderdaad kun je met een ASP verder jumpen, maar wanneer je Python 2x zoveel cargo kan meenemen levert dat meer op, want je bent niet 2x zoveel tijd kwijt aan die extra jumps. Een ASP zit met 20-25M aan opbrengst wel vol, met een Python haal je 50M
let wel: de ASP vind ik geweldig om mee te vliegen en die is uiteraard uitermate geschikt om Sothis runs te doen, maar als je maximale profit wil maken en je hebt voldoende credits (ook voor insurance) dan is i.m.o. de Python de keuze.
En inderdaad, ik heb ook de indruk dat een Python gevaarlijkere tegenstanders aantrekt dan de ASP. Met de ASP heb ik tijdens mijn Sothis runs niet één interdiction gehad, met de Python altijd. Voor meer zekerheid/veiligheid bij interdictions en iets prettiger vliegen zou ik ook de ASP nemen
[
Voor 4% gewijzigd door
Stefke op 13-10-2016 09:44
]