Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
captain_ghost schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:58:
Ik kwam toevallig deze half uurtje opname van star citizen gameplay..
Wat vind jullie hiervan?..

Ik zeg: mijn oog is in de war..

[video]
Prachtig. Maar noem het dan Planet Citizen.

Edit: Als SC het kan, dat lukt FDev het ook wanneer ze planeten doen met atmosfeer. :+

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 12-10-2016 22:08 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Ik moest ook even achter het oor krabben voor die SC vid. Ben bang dat ze te veel doorschieten a la no mans sky en te weinig overhouden in de daadwerkelijke space. Maar, ziet er wel super tof uit. Maar eens in het weekend weer die alpha demo installeren, kijken of ik met mn backer schepen kan vliegen :O

Ik heb een mening nodig van jullie die hard traders. Voor een super newb in trading die ook een poging wilt doen met dit Sothis/Ceos ding; ik heb wat credits over voor een python, is dit een beetje goede layout?

[ Voor 9% gewijzigd door Tyoi op 12-10-2016 22:54 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Voor 100 miljoen dollar zou je echt verwachten dat ze niet zelfde fouten maken als men bij "No man Sky".
Maar het kan een serieus concurrentie zijn voor Elite Dangerous!

ED levert nu al een puik werk, tegenstelling SC, die best lang over doet om spel perfect te maken.
Ik ben eerder bang dat ze zelfde toeren uithalen als Half life waarin eigenlijk een derde deel zou komen, maar na tien jaar zijn ze nog niet uit of willen ze niets aan doen....

Voor een veilige run kunnen maken heb je aantal voorwaarden nodig.
- Snelheid minimaal 360 of meer
- 5a of hogere klasse schild zodat je tijd geeft om ontsnappen van jouw belager.
- Veel bagageruimte..

Hoewel ik een slechte ervaring heeft met Python ship.
Ikzelf zou deze zo afstellen gebruiken. Met militair bepanstering kostte je wel 50m bij. Wel noodzaak.

Anders moet je even aan Leut vragen. Die is gek op python.. En weet van alles over.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 17:30
Tyoi schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:52:
Ik moest ook even achter het oor krabben voor die SC vid. Ben bang dat ze te veel doorschieten a la no mans sky en te weinig overhouden in de daadwerkelijke space. Maar, ziet er wel super tof uit. Maar eens in het weekend weer die alpha demo installeren, kijken of ik met mn backer schepen kan vliegen :O

Ik heb een mening nodig van jullie die hard traders. Voor een super newb in trading die ook een poging wilt doen met dit Sothis/Ceos ding; ik heb wat credits over voor een python, is dit een beetje goede layout?
Ik zou doen:
5a thrusters om snel weg te kunnen komen bij een interdiction
4d life support, tijd is niet zo relevant, maar D is altijd lichter dan E, dus levert je een betere jumprange op
6d sensors, idem
Fuelscoop zou je ook 4a kunnen doen, 5 wordt dan cargo (lagere jumprange)
Misschein toch 3a shield voor de interdictions
Advanced discovery scanner om onderweg systemen te kunnen scannen. Je komt nog eens ergens bij die trips en levert cash en rank op.
Defences kunnen allemaal weg. Ik heb wel een heat sink launcher voor tijdens het scoopen of als je per ongeluk te vroeg jumpt en je nog te dicht bij de zon bent...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain Ghost heeft gelijk! ik ben gek op mijn Python! :D
Maar.. Neem eens een kijkje bij een ASP. Deze bijvoorbeeld.
Hij kan inderdaad minder vervoeren maar doet het dan wel 2 keer zo snel. Dan heb ik het niet over de snelheid die dik in orde is maar van ster begin naar ster einde. Bovendien is hij stukken goedkoper als een Python. Mijn voorbeeld heeft maar 1 miljoen rebuy! Mijn Python bijna 10 :P

Als je de ASP leert kennen is het een leuk handel/verkenning schip. Je kan zo naar Maia vliegen bijvoorbeeld. Een willekeurige Python doet daar flink langer over. (ook al red hij het prima)
Deze ASP leent zich ook prima voor de beginnende engineer (Farseer inc! Bij oma Felicity) Als je deze site opent zie je wat je bij oma Felicity kan doen. En met een ASP is dit het eerste wat je zou moeten doen..

Ja dat kan allemaal ook met een Python. Maar een Python lokt gewoon grotere tegenstanders aan binnen het spel. De Python is nu eenmaal wat langzamer als een ASP. Dus vluchten met de ASP gaat nu eenmaal beter.

Weet je, die Python komt vanzelf wel. En dan maak je er een echte multi role schip van ipv een... zal ik het maar zeggen :P een beetje mieterig schip die zich ook python mag noemen.

Mijn Python zonder alle (ja allemaal. ook 4keer shield boosters.. alle wapens hebben special abillities..Hull boosting enzovoort) Engineer mods. Mijn trots! Mijn alles!

Maar toch vlieg ik het meest in mijn ASP :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Gisteren de imperial cutter gekocht (of was het nou clipper) iig 20M cr (de een na duurste), en dat ding heeft wel een fijne turnrate maar echt stevig vind ik hem niet. Bij een eerste aanvaring met een Elite FdL als 45% hull en een canopy breach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
Leutje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 04:15:
[...]

Captain Ghost heeft gelijk! ik ben gek op mijn Python! :D
Maar.. Neem eens een kijkje bij een ASP. Deze bijvoorbeeld.
Hij kan inderdaad minder vervoeren maar doet het dan wel 2 keer zo snel. Dan heb ik het niet over de snelheid die dik in orde is maar van ster begin naar ster einde. Bovendien is hij stukken goedkoper als een Python. Mijn voorbeeld heeft maar 1 miljoen rebuy! Mijn Python bijna 10 :P

Als je de ASP leert kennen is het een leuk handel/verkenning schip. Je kan zo naar Maia vliegen bijvoorbeeld. Een willekeurige Python doet daar flink langer over. (ook al red hij het prima)
Deze ASP leent zich ook prima voor de beginnende engineer (Farseer inc! Bij oma Felicity) Als je deze site opent zie je wat je bij oma Felicity kan doen. En met een ASP is dit het eerste wat je zou moeten doen..

Ja dat kan allemaal ook met een Python. Maar een Python lokt gewoon grotere tegenstanders aan binnen het spel. De Python is nu eenmaal wat langzamer als een ASP. Dus vluchten met de ASP gaat nu eenmaal beter.

Weet je, die Python komt vanzelf wel. En dan maak je er een echte multi role schip van ipv een... zal ik het maar zeggen :P een beetje mieterig schip die zich ook python mag noemen.

Mijn Python zonder alle (ja allemaal. ook 4keer shield boosters.. alle wapens hebben special abillities..Hull boosting enzovoort) Engineer mods. Mijn trots! Mijn alles!

Hehe, ik ben ook onderweg om met de Asp verder te gaan Engineeren. Python is wel leuk, maar wat duurt het lang voor je ergens bent.
Wat betreft jouw build, zou ik er nog wel 2 dingen aan veranderen: powerplant naar 3A: lichter en minder last van verhitting. 4D Power distributor, want lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Heren, dank u voor de reacties. Ik ga vanaaf wel eens, op aanraden van Leut ;), kijken naar de ASP. Laat ik een Python even staan voor de volgende keer dat ik bij de dealership ben. Moet er toch komen, wil alle schepen eens een keer gevlogen hebben. Lees:allez hebbuh! O-)

Ohja, aan degene die rondhoppen in Gathering FOB: Is er dichtbij een systeem met een hazres die tot max 10ls van een station af ligt? Kwil best wel na de 2.2 release een verhuisdoosje vullen en langskomen maar afkicken van bounty hunten is mss ff te veel :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Tyoi op 13-10-2016 08:50 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
ik had op de asp ook een 3a powerplant en zelfs een 3d power Distributor. Daarnaast is een discovery scanner leuk tot je een keer een missie van 3M niet kan meenemen door net dat beetje cargo te kort.
Niemand doet hier aan mines, ik vond dat wel erg leuk hoor. Dan kun je eventueel de thusters ook stevig downgraden, hou je ongeveer dezelfde jumprange.

Ik zou je persoonlijk ook aanraden om eerst de asp te nemen, dan pas de python. Dan voel je het verschil. De asp is een super ding, de python leer je van te houden. Anaconda vliegt als een baksteen (zeker met downgraded thrusters ea zoals ik heb) maar kan veel mee :-D ik denk wel dat ik dat ding na een paar trade runs ga upgraden voor andere taken of in de mottenballen zet.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Daar zal wel een reden voor zijn? :) Waarom zou je - als je Sothis runs doet - mijnen laden waarbij je na een interdiction de tegenstander moet laten naderen om ze effectief te laten zijn? Ik vertrek liever zsm zo ver mogelijk van hem af en heb in die situatie geen enkele zin om mijn tegenstander aan te vallen, hoe dan ook.
In andere situaties kunnen ze wellicht nuttiger zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
Een Python is prima geschikt voor Sothis, maar dan moet je wel zoiets nemen
http://coriolis.edcd.io/o...w18eQ==?bn=Trade%20Python
Maximale cargo, inderdaad een licht schildje, wat actieve defense. Jumprange van deze layout is ook groter dan de jouwe, en 17Lj (volgeladen) tegen 26Lj van een ASP. Dat betekent dat je op 15 jumps met een ASP met deze er dus een stuk of 7-8 meer moet doen met deze Python. En nog een prima boost van 312m/s, met een jumprange van maar liefst 27Lj leeg.
(Kleinere tank is te doen als je de route een beetje kent, sommige lijnen van Sothis naar center zitten vol met unscoopable sterren, hoeft geen probleem te zijn, maar kan je een jump extra kosten als je verkeerd plant)
Een discovery scanner is leuk voor een paar keer, maar je krijgt een paar honderd duizend credits voor je reis, terwijl die 4T extra 1-1,6miljoen op kan leveren als je de juiste missies hebt en op een gegeven moment heb je alles weg gescand (ik volg zelf zowieso een min of meer vaste route vanaf een bepaald vertrekpunt omdat ik daar weinig verkeer tegenkom en zeer weinig unscoopable sterren)

Inderdaad kun je met een ASP verder jumpen, maar wanneer je Python 2x zoveel cargo kan meenemen levert dat meer op, want je bent niet 2x zoveel tijd kwijt aan die extra jumps. Een ASP zit met 20-25M aan opbrengst wel vol, met een Python haal je 50M

let wel: de ASP vind ik geweldig om mee te vliegen en die is uiteraard uitermate geschikt om Sothis runs te doen, maar als je maximale profit wil maken en je hebt voldoende credits (ook voor insurance) dan is i.m.o. de Python de keuze.

En inderdaad, ik heb ook de indruk dat een Python gevaarlijkere tegenstanders aantrekt dan de ASP. Met de ASP heb ik tijdens mijn Sothis runs niet één interdiction gehad, met de Python altijd. Voor meer zekerheid/veiligheid bij interdictions en iets prettiger vliegen zou ik ook de ASP nemen

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-10-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Vreemd, die mineswerken bij mij prima. Ik hou net genoeg afstand dst ik nauwelijks geraakt wordt (komen iig nooit door het kleine schildje heen) en ze gaan er altijd rij snel aan. Scheelt ook dst je niet nog een keer door dexelfde een interdiction krijgt.
In de oython sloopte ik zo bv een andete python (200k bounty) en ook een anaconda.

Conclusie over asp vs python voor dst lo g haul traden: het kan allebei, net wat je hdt leukst vindt. Ik deed ook allebei en had met beiden plezier :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Even de taalnazi uithangen. Het is namelijk geen ASP, maar Asp Afbeeldingslocatie: https://media1.britannica.com/eb-media/30/142430-004-C938E404.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

[...]

@Leutje, mag ik vragen waarom je een docking computer gebruikt? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik heb ook nog nooit problemen gehad met docking. Je zou er zo andere mooie dingen voor kunnen neerzetten, bv een extra fuel tank. Ben benieuwd!

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat wil ik ook wel weten. Heb hem ook nog nooit gebruikt (alleen in Elite v1.0 in '84 ;) )
celshof schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:47:
Even de taalnazi uithangen. Het is namelijk geen ASP, maar Asp [afbeelding]
weet ik, komt omdat ik zo snel type dat in de tijd dat mijn shift weer terug omhoog is ik al weer twee karakters heb getypt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 13-10-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Mijn Trade-aconda zit ook volgepropt met mijnen, werkt prima hoor. Als ik een interdiction krijg submit ik, zodat mijn FSD snel opgeladen is, selecteer de piraat, zorg dat de piraat direct achter me vliegt, mijnen deployen, 9 van de 10 keer een kill voordat de piraat 2 ringen van mijn schild weg heeft geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, omdat jullie dit deden heb ik het ook geprobeerd, maar mijn achtervolgers vlogen simpelweg om alle mijnen heen, en ondertussen was ik binnen bereik van hun wapens en kreeg op mijn kloten (met een klein schildje dat zo weg was). Dus ik zal het wel verkeerd doen, maar ik kies voor wat anders :) Ik submit iig ook direct bij een interdiction, want anders kom je helemaal moeilijk weg (en ik vind dat interdicitionspelletje maar vervelend ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Had ik in eerste instantie ook last van, de sleutel is wachten met de mijnen deployen totdat je target in een rechte lijn achter je vlieg op de radar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
azteke schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

@Leutje, mag ik vragen waarom je een docking computer gebruikt? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik heb ook nog nooit problemen gehad met docking. Je zou er zo andere mooie dingen voor kunnen neerzetten, bv een extra fuel tank. Ben benieuwd!
Ik gok omdat hij lui is ;)
Da's in ieder geval mijn reden. Binnen 7.5 km de docking computer aan en ik kan weer naar de koelkast voor een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Soggoth schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:32:
Had ik in eerste instantie ook last van, de sleutel is wachten met de mijnen deployen totdat je target in een rechte lijn achter je vlieg op de radar.
Als ik interdicted wordt met miljoenen aan beloning in mijn ruim wacht ik nergens op :) (al ws het maar omdat ik de reis al te lang vind duren .. ;) )

Zal het nog eens testen in een andere setting.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 13-10-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
[...]

mmm geen turrets ? geen problemen tegen kleine schepen ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
celshof schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
Ik gok omdat hij lui is ;)
Da's in ieder geval mijn reden. Binnen 7.5 km de docking computer aan en ik kan weer naar de koelkast voor een biertje.
en bij smokkelen is het best praktisch (al moet je het DC gebruik dan wel in de vingers krijgen even). Ongeveer naar het midden vande ingang vliegen, DC aan (dan positioneert die exact goed), DC uit en veel vaart maken, silent running aan, en als je binnen bent weer met DC. Ik heb nog nooit een scan gehad tijdens smokkelen(ook niet zonder DC trouwens, met DC voelt het relaxter igg,zeker met een anaconda).

Als je tijdens een smokkelmissie een scan krijgt, wordt je dan ook aangevallen of enkel een boete (zoals normaal met illicit cargo?>)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!
azteke schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

"SCAN! DETECTED!"
* Leutje knalt zo hard mogelijk de mailslot in om daarna direct de autodock aan te zetten

of idd luiheid :P
Land eens met je cutter op een 2+g planet. Wedden dat het met de computer sneller gaat?
dabelg schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

mmm geen turrets ? geen problemen tegen kleine schepen ?
Turrets? ga je schamen! :P
zelfs condors hebben een probleem bij mij. mits ik ze raak dan want oh boy wat zijn ze snel. Maar 1 of 2 keer een tik en weg zijn ze

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Leutje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Land eens met je cutter op een 2+g planet. Wedden dat het met de computer sneller gaat?
Heb ik gedaan met een Anaconda met minimale thrusterjes, geen schild en volgeladen op een 2,5G planeet. Dat was bijzonder lastig (en enorm risicovol, ik meen dat ik nog 60% hull overhad daarna)

Was ook de eerste keer op zo'n planeet en misschien de 5e planetlanding uberhaupt dus een volgende keer zal het iets soepeler gaan ;)

Lijkt me trouwens niet prettig om (in reallife) op zo'n planeet in een SRV los te gaan...

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 13-10-2016 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
Waar ligt die planeet met 2+ G
Wil keer bezoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Probeer Achenar 3 eens. Planeet met 6.75 g Tis te doen maar neem flinke thrusters mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
captain_ghost schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:42:
Heren en dames..

Ik heb een simpel vraag. wat is de beste oorlogssetup voor schip Federal Corvette.
Tenzij je een fortuin uit kan geven aan rompversterking: in ieder geval iets waarmee je je schild op kan houden. De romp van de Corvette valt me tegen ivm de Anaconda.
Zelf heb ik 4 beam lasers (2 kleine + 2 medium), 1 grote pulse laser en 2 huge multicanons. Soms wat moeite om de kleinere schepen te raken. De medium en grote schepen schiet ik zo aan flarden :p

Veder 3 shield boosters, 2 setjes shield cell banks (1 reserve, 1 actief)
1 setje heatsinks (een beetje hitte in noodgevallen kan het ding wel hebben), een paar point defences en een KWS voor bounty hunting als het nog om de centen gaat en een beetje power management.

Let wel: de jumprange van het ding is dramatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Gebruik je je Vette voor bounty hunten of...?

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik begin nu een beetje te snappen waarom mijn ranks zo laag zijn...HIP 87414is niet aligned, maar Independent! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom was ik tijden lang imperial Rob. (een van de duvals. Die met dat blauwe haar)
Maar dat is verleden tijd
* Leutje kijkt naar zijn Cuttertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Met die sothis runs heb ik nu voldoende centjes. Maar eens een nieuwe hobby zoeken. Exploration niet helemaal mijn ding. Wellicht volgende week, ga ik cruise-captain worden of zo. Toerist uithangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
RobV schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:46:
Ik begin nu een beetje te snappen waarom mijn ranks zo laag zijn...HIP 87414is niet aligned, maar Independent! :(
Laten we Hip een Empire gebied van maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben stiekem al bij de Californa nevel for reasons...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Leutje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:04:
Ben stiekem al bij de Californa nevel for reasons...
Als je gaat lopen hinten ga ik happen. Vertelnou maar gewoon wat je daar aan het doen ben dat scheelt mij weer typen. :X

Update: boy oh boy oh boy

https://forums.frontier.c.../297784-Beta-2-2-Update-7

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 13-10-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Okey wauw, Sothis en Ceos zijn 500LY van mijj vandaan. Geen idee of dat echt ver is maar het lijkt mij een stukje reizen. Voordat ik een poging ga wagen om daar heelhuids aan te komen, heeft het zin om als rookie daar te gaan proberen de long haul missies te doen in een AspX of is het aan te raden om eerst ergens anders (huidige allied systems) je trading rank omhoog te krijgen?

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:18:
Okey wauw, Sothis en Ceos zijn 500LY van mijj vandaan. Geen idee of dat echt ver is maar het lijkt mij een stukje reizen. Voordat ik een poging ga wagen om daar heelhuids aan te komen, heeft het zin om als rookie daar te gaan proberen de long haul missies te doen in een AspX of is het aan te raden om eerst ergens anders (huidige allied systems) je trading rank omhoog te krijgen?
500ly is niet 'ver', het is ver als de 10ly kan springen, maar met 25ly oid in een Asp is het binnen een uur gebeurd. Space is Big. Get used to it. Een long hail ceos missie is ook regelmatig >350ly. De trading rank maakt niet zoveel uit, wat belangrijker is, is je relatie met de lokale facties. En die kun je in ceos/sothis heel snel opkrikken doordat er 'boom data delivery' missies vlakbij elkaar zitten tussen die 2 stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Laatst getimed, het is ongveer 45 sec per jump. Dat is zonder fuel scoopen natuurlijk. Een uur reistijd lijkt me alsnog wat overdreven voor 20 jumps maximaal.

En met de asp x is het de snelste ma ier om geld te verdienen, daarheen!

[ Voor 19% gewijzigd door Boefmans op 13-10-2016 20:39 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!
celshof schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:47:
Even de taalnazi uithangen. Het is namelijk geen ASP, maar Asp [afbeelding]
hoho,.. ASP refereert niet naar de Asp, maar naar het acroniem

Awesome
Space
Pioneer

Net zoals:

Accelerated
New
Action
Combat
Obliterating
Nasty
Definitive
Annihilator

:*)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Annaconda lijkt me niet new, ook niet versneld?

Het acroniem van asp is wel weer vet dan.

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

RobV schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Als je gaat lopen hinten ga ik happen. Vertelnou maar gewoon wat je daar aan het doen ben dat scheelt mij weer typen. :X
Heeft het misschien hier mee te maken? https://community.elitedangerous.com/communitygoals Stond in het ED launcher schermpje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
azteke schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Heeft het misschien hier mee te maken? https://community.elitedangerous.com/communitygoals Stond in het ED launcher schermpje :)
"Each year, the Annual Galactic Games Organisation holds an elaborate gaming tournament known as the Gathering, enticing the rich and famous to a chosen system for a week-long party."

Wtf, gaan ze er nou gewoon zomaar met onze naam vandoor? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik ben er net achter gekomen dat 500LY inderdaad helemaal niet ver is. 8)7

Sorry, enigste wat ik meestal reis is naar CG's en een hazres op 1ls van een station :P

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 21:59
Gebruikt er iemand een EDTracker (Pro)? Ik had graag gehoord wat jullie ervaringen zijn en hoe jullie 'm aan je headset bevestigen.

Is het te doen om 'm met een elastiek op z'n plek te houden? Ik zoek nl. een oplossing om de tracker er gemakkelijk af te kunnen halen en er terug op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb een trackir met track clip pro (gemodde, aan een lipo accutje vast gesoldeerd) maar die is best wel flimsie en probeer ik zo weinig mogelijk aan te raken.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leutje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:20:
Voor iedereen die aan 2.2 begint.
Hireing crew!
Heel leuk dat er shiplaunced fighters zijn. Heb me er ook flink mee vermeackt! ;)
Maar.... Stel dat je een expert als crew neemt neemt hij 12% van je onkomen af.

OOK ALS JE HEM NIET GEBRUIKT!

Dit word natuurlijk hoger als je npc in rang stijgt
Dus neem je 3 keer een expert maar je laat ze thuis dan ben je dus 36% van je inkomen kwijt! Stel een sothis run van 50 miljoen en je bent al 18miljoen aan je niet gebruikte crew leden kwijt.

Erg belangrijk om te weten
Doet een crew trouwens nog iets anders dan het besturen van je schip/fighter?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
degeens schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:11:
Gebruikt er iemand een EDTracker (Pro)? Ik had graag gehoord wat jullie ervaringen zijn en hoe jullie 'm aan je headset bevestigen.

Is het te doen om 'm met een elastiek op z'n plek te houden? Ik zoek nl. een oplossing om de tracker er gemakkelijk af te kunnen halen en er terug op te zetten. :)
Tyoi schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:19:
Ik heb een trackir met track clip pro (gemodde, aan een lipo accutje vast gesoldeerd) maar die is best wel flimsie en probeer ik zo weinig mogelijk aan te raken.
Ik heb een EDTracker zelfbouw, met tape aan mijn koptelefoon gezet. Ik was daar geheel niet tevreden mee. Hele vreemde resultaten, niet stabiel en dus ook niet prettig.
Ik heb een playstation IR camera in bestelling en ben een baseball cap met IR ledjes aan het maken. Een stuk minder overgevoelig voor de magnetische golven die ik hier in huis heb. Het heeft vast iets te maken met de hoogspanning van de lift en/of de meterkast. 8)7

De trackir clip ga ik dit weekend (als ik er aan toe kom) 3D-printen hier 8)

Los hiervan is een triple-display ook groot genoeg en is een headtracker niet echt noodzakelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Nou, ik kwam er echt net achter dat ondanks mn 3 schermen die headtracking (voor mij) nog wel onmisbaar is. Batterij was op :/

Ik heb 3 missies voor 2,5mil cr elk net afgeleverd (vanaf sothis > systemen 300LY verderop). Wat doen jullie daarna, met leeg schip terug naar sothis/ceos?

[ Voor 38% gewijzigd door Tyoi op 13-10-2016 22:42 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Tyoi schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:35:
Nou, ik kwam er echt net achter dat ondanks mn 3 schermen die headtracking (voor mij) nog wel onmisbaar is. Batterij was op :/

Ik heb 3 missies voor 2,5mil cr elk net afgeleverd (vanaf sothis > systemen 300LY verderop). Wat doen jullie daarna, met leeg schip terug naar sothis/ceos?
Die missies krijg je ook naar sothis / ceos. 8 ly jump is goed verdienen dan :)

Je kan je cargo vol gooien wat je dan in ceos / sothis verkoopt. Geen miljoenen maar meer dan niets.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
daPet schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:55:
[...]

Die missies krijg je ook naar sothis / ceos. 8 ly jump is goed verdienen dan :)

Je kan je cargo vol gooien wat je dan in ceos / sothis verkoopt. Geen miljoenen maar meer dan niets.
Of voordat je sothis/ceos vertrekt een donatie missies aannemen.
Na afleveren van goederen, koop je spullen die goed is voor donatie. Goed voor je ranks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Zo, vandaag in een paar uurtjes weer zo'n 40 miljoen verdiend met Sothis / Ceos. Van het weekend nog twee of drie keer en dan kan ik een anaconda kopen!

* azteke is blij met zijn erg mooie Faulcon DeLacy Python!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LsOqSr4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobV schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Update: boy oh boy oh boy

https://forums.frontier.c.../297784-Beta-2-2-Update-7
Nog een beta update? hmmz ben te vroeg weg gegaan :P
Nou Robbie.. vriendje van me. (en anderen o.a. met prive berichten haha)
Jullie weten dat ik me erg met de lore bezig houd. Toch?
Dat is deze keer niet anders. Tijdens de laatste elitemeet werden er filmpjes gelekt. (met toestemming van FD trouwens hehe) Waaronder deze

Dat is wat ik ga zoeken. En aan barnardsloop te zien ligt dat achter de california nevel.
Ik weet dus niet de specifieke locatie. Zelfs niet de juiste stelsel waar ik moet zoeken. ik weet wel dat ik niet de enige ben in die buurt
Overigens wist ik niks van de CG die daar af gaat spelen.
Maar Obsidian orbital is ook ooit zo begonnen. En enkele sprongen verder ligt dat alien schip. Er zijn daar in de buurt barnacles gevonden. De UP Wijst specifiek naar Merope 5c
Dus wie weet :) Typisch iets voor FD dus

Maargoed. Excuses voor het in ongewisse laten. Ik dacht dat het al duidelijk was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drumatiko schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:34:
[...]

Doet een crew trouwens nog iets anders dan het besturen van je schip/fighter?
Op jouw zak teren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Okey, gisteren dus traden geprobeerd op sothis/ceos. Eerst heen en weer gevlogen met boom data delivery's. Zit geen geld in maar was goed voor de rep. Iets van 6/7 keer heen en weer gejumped waarna ik een drietal trade missies kreeg voor elk ~2.5mil cr. Die, samen met de boom data delivery missies en de scandata van de reizen hebben mijn explorer rank en trader rank (voor 2 uurtjes vliegen) behoorlijk opgekrikt (merchant en scout). Is dus voor herhaling vatbaar :*)

Ik werd trouwens wel een 7 keer geinterdict in mn AspX. De eerste keer de fout gemaakt om het interdict spelletje te spelen, maar na verlies ook aan flarden geschoten. Bij de resterende 6 de interdict toegegeven en vrij snel weer weggevlogen.

Is er een manier om de aangeboden missies te zien in de galaxy map? Zodat je bijvoorbeeld een aantal missies die bij elkaar liggen aan kan nemen?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:18:
Okey, gisteren dus traden geprobeerd op sothis/ceos. Eerst heen en weer gevlogen met boom data delivery's. Zit geen geld in maar was goed voor de rep. Iets van 6/7 keer heen en weer gejumped waarna ik een drietal trade missies kreeg voor elk ~2.5mil cr. Die, samen met de boom data delivery missies en de scandata van de reizen hebben mijn explorer rank en trader rank (voor 2 uurtjes vliegen) behoorlijk opgekrikt (merchant en scout). Is dus voor herhaling vatbaar :*)

Ik werd trouwens wel een 7 keer geinterdict in mn AspX. De eerste keer de fout gemaakt om het interdict spelletje te spelen, maar na verlies ook aan flarden geschoten. Bij de resterende 6 de interdict toegegeven en vrij snel weer weggevlogen.

Is er een manier om de aangeboden missies te zien in de galaxy map? Zodat je bijvoorbeeld een aantal missies die bij elkaar liggen aan kan nemen?
"View on galaxy map" toont enkel de geselecteerde missie, en de missies die je al had geaccepteerd. Dus nee. Maar meestal zu je zien dat ze allemaal redelijk dezelfde kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Klopt, die missies die je krijgt liggen in mijn ervaring tussen 370 en 430Lj in een bubble bij elkaar. Je kunt gewoon alle missies accepteren, je hoeft hooguit een keer of 3-4 te jumpen van het ene naar het andere uiterste van de afleveradressen.

En vergis je niet in die boomdata deliveries. Misschien komt het door mijn rep (maxed out bij alle groepen), maar ik verdien er 50k tot wel meer dan 100k per missie mee. Een volle agenda met alleen boomdata deliveries Ceos/Sothis kan zo tegen een miljoen opleveren.
Tyoi schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:18:
Om die reden vlieg ik altijd "bovenlangs" eerst naar een bepaald systeem, dit systeem ligt aan de bovengrens van de bubble waarin de afleveradressen altijd liggen. Weet de naam zo even niet. Of het echt werkt weet ik niet, maar op die route heb ik heel weinig interdictions en ook heel weinig rode sterren dus nooit problemen met scoopen.
Deze route ligt een 20-25lj boven het gebied waar je anders doorheen gestuurd wordt en daar kwam ik altijd veel rode sterren tegen (en moest soms een omweg maken om alsnog te kunnen tanken) en daar was het imo ook drukker (en dus meer interdictions)

[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 14-10-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Leutje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 03:30:
[...]

Dat is wat ik ga zoeken. En aan barnardsloop te zien ligt dat achter de california nevel.
Ik weet dus niet de specifieke locatie. Zelfs niet de juiste stelsel waar ik moet zoeken. ik weet wel dat ik niet de enige ben in die buurt
Overigens wist ik niks van de CG die daar af gaat spelen.
Maar Obsidian orbital is ook ooit zo begonnen. En enkele sprongen verder ligt dat alien schip. Er zijn daar in de buurt barnacles gevonden. De UP Wijst specifiek naar Merope 5c
Dus wie weet :) Typisch iets voor FD dus

Maargoed. Excuses voor het in ongewisse laten. Ik dacht dat het al duidelijk was ;)
Thanks voor de uitleg! Mijn eerste en enige exploration trip startte in een Cobra MkIII richting de California nevel, en ik wilde naar de horsehead nebula doorreizen. Helaas kwam ik kwam daar vast te zitten in een groep stelsels die geblokkeerd waren :X Naief als ik was (cuuuute) wilde ik toen doorzetten naar de Heart en Soul nebulae, maar na een paar 1000 lightyear had ik bedacht dat het toch te ver was voor mijn Cobra 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Leuk om te lezen dat er spelers zijn die allemaal wat credits aan het grinden zijn. Straks betere schepen, kan altijd handig zijn als we eens een keer d'r op uit gaan in een wing👍
Zelf zit ik nu op 100 Mill en dat is erg fijn. Bijna alle factions op allied dmv boom data missions. Eenmaal 20 Mill in m'n AspCargo😂 Is het een makkie richting de bubble om daar te cashen..

Maar nu, als ik daar ben ga ik leeg terug. Ik zoek al even een optie om d'r achter te komen wat ik mee terug kan nemen naar Sothis - Ceos. Kom alleen maar setups tegen van schepen.
Iemand een tip hoe ik m'n cargo in de bubble kan vullen met goodies voor SC? Trade een beetje omhoog gooien was het idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik geloof dat in die bubble wat systemen zitten met rares (ik geloof dat ik zelf ook Ceos/Sothis missies heb moeten afleveren op systemen met rares). Als je je cargo daarmee vult (kost wat werk want de meeste rares zijn maar in enkele tonnen beschikbaar) kun je nog eens redelijk cashen als je terugvliegt.
Sothis heeft trouwens ook een rare. dus als je ruimte over hebt kun je die ook kopen en verkopen in de afleverbubble

edit: of inderdaad onderstaand. Doe ik ook liever

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 14-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

captain_ghost schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

Of voordat je sothis/ceos vertrekt een donatie missies aannemen.
Na afleveren van goederen, koop je spullen die goed is voor donatie. Goed voor je ranks!
of gewoon terug met lege cargo want dan ben je er zo in 10-15 jumps :)
met volle cargo zijn je jumps korter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Scheelt indwrdaad veel tijd. Als je toch iets mee wilt nemen, advanced medicines doen het altijd goed. Weet wel: levert met 120csrgo soace mss 250k op, persoonlijk vind ik het de tijdsinvestering niet waard.

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captain_ghost
Zojuist Achenar bezocht, interessant ster en planeet.. Wel met moeite mee. zweven met cutter.. zonder bagage in achterin. 40% hp eraf, goed voor 130k cr

Achenar 3

Achenar 3

[ Voor 4% gewijzigd door captain_ghost op 14-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Mooi die Cutter. Ik twijfel door dat schip, doorsparen sothis voor een cutter , eventueel een exploration versie hiervan. Gewoon omdat het er dik uit ziet.
Realistisch gezien is het beter om m'n favo Asp te gebruiken, max pimp en misschien nog een lvl 4 en 5 fsd upgrade. Dan richting Leutje, weet niet waarom, lijkt mij wel een mooi uitgangspunt....
Maar goed, sowieso na de patch maar eens kijken wat er gebeurd met sothis runs en tech status van schepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wat is trouwens zo bijzonder aan Sothis/Ceos? Is het de data deliveries zodat je snel max rep krijgt bij beide systemen? Of...? De long haul missies zijn toch niet exclusief aan Sothis/Ceos?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
Ene zegt dat je nu beter zoveel mogelijk credit verdienen voordat nieuwe patch komt, waarbij grootste geldbron drooggelegd wordt.
Conda, cutter en corvette koste al gauw 140~180m zonder onderdelen, met onderdelen erbij is 300~500m.
Daarna kan je richten op opvoeren van jouw schip (engineer).

Andere zegt, gewoon Asp en rustig gaan opbouwen, het komt vanzelf wel goed... Er is genoeg manier om toch berg cr verdienen..

Sothis/Ceos, levert meestal biowaste van 15 tot 50 ton voor 3 a 5 miljoen, daarvoor moet je bevriend zijn van factions daar. Anders krijgen je niet snel zulke aanbod voor. Er zijn ook bod van 10 miljoen voor 100+ ton. Die neem ik niet aan.
Stel dat jouw schip kan cargo van 100 ton aan kan. Je hebt bijvoorbeeld 3x 15 ton (45 ton) goed voor 13~15 miljoen.
Cutter de grootste van allen kan minste 600-700 ton vervoeren. Reken maar gerust uit hoeveel dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Feit dat je idd twee systemen naast elkaar hebt, drie station (waarvan wel een outpost). Maakt ook smokkelmissies tussen de systemen mogelijk en reo stijgt snel.
Ik wil later als ik groot ben wel een cutter, maar anaconda lijkt me toch meer het grote basisschip. Jumpt verder enzo.

Als je het goed doet: met een asp 20-25 m per run, met een oython max 50 (voor een snelle run 30) met een anaconda weet ik nog niet maar denk ook zo 50 tot 75 oid

[ Voor 22% gewijzigd door Boefmans op 14-10-2016 14:32 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja die ceos sothis smokkel missie is gruwelijk.... ondanks bijna alles op allied zie ik die maar bar weinig😟
Lijkt dr op dat die sothis outpost mij de beste missies geeft tot nu toe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
het heeft schijnbaar ook met de state van de systemen te maken. Als ze booming zijn krijg je die missies het vaakst (of alleen dan?), al heb ik ook missies gedaan toen Sothis in War was. Bij de Sothing Mining Outpost krijg je wel veel (smokkel)missies met edelmetalen. Die heb ik maar links laten liggen, ging er vanuit dat dat veel geinteresseerden trekt.
captain_ghost schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:29:
Sothis/Ceos, levert meestal biowaste van 15 tot 50 ton voor 3 a 5 miljoen, daarvoor moet je bevriend zijn van factions daar. Anders krijgen je niet snel zulke aanbod voor. Er zijn ook bod van 10 miljoen voor 100+ ton. Die neem ik niet aan.
Cutter de grootste van allen kan minste 600-700 ton vervoeren. Reken maar gerust uit hoeveel dat oplevert.
De meest lucratieve missies zijn die van 4ton voor 1,6 miljoen. Dat is 400k per ton. Alleen zijn die missies niet dikgezaaid. Verder is er een limiet van 20 missies (oid) dus een Cutter met 100 van dat soort missies gaat niet lukken. Dus dan worden het missies met 8, 12, 16 of 20 ton etc. Veel meer wordt minder interessant omdat de opbrengsten dan terug gaan lopen per ton (tot <100k per ton).
Maar hoe groter je schip hoe minder kieskeurig je hoeft te zijn. Met een Pyhton (max 268 cargo zo ongeveer) kom je aan 50 miljoen, met een Anaconda zou je wel 100M kunnen vervoeren als je het geduld hebt om de missies te verzamelen.

Andere missies die veel op kunnen brengen zijn smokkelmissies tussen Ceos en Sothis, dat kan ook meer dan 400k per ton opleveren, maar je loopt wat risico a.g.v. interdicties.

Smokkelmissies van Sothis/Ceos naar de "bubble" zijn er ook, maar dat brengt marginaal meer op dan de normale vervoersmissies, terwijl je wel meer risico loopt door de lange afstand.

Let op dat er ook smokkelmissies zijn tussen Ceos en Sothis waarbij je van de ene naar de andere moet vliegen maar pas bij "de andere" te horen krijgt dat je 400Lj verderop moet zijn. Dit staat in de missieomschrijving ook vermeld (maar je moet er op letten)

edit: te lang getypt, t staat er al

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 14-10-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Tyoi schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:22:
Wat is trouwens zo bijzonder aan Sothis/Ceos? Is het de data deliveries zodat je snel max rep krijgt bij beide systemen? Of...? De long haul missies zijn toch niet exclusief aan Sothis/Ceos?
Ik denk vooral omdat de long haul missies relatief dicht bij elkaar afgeleverd moeten worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
PFFFFFttttt..... nog 7K ly om terug in the bubble te komen. Almost there!
Ben eind mei 2016 in mijn Asp X (Spaceball One) gestapt om met een omweggetje Sag A* te gaan bezoeken.
Niet alle avonden gespeeld (vakantie, werk, andere games...)

Met jumps van 25ly nu weer bijna thuis met data van ruim 2600 nieuwe systemen.
De terugweg gaat wel in één rechte lijn....je ruikt de stal, he...
In totaal dan bijna 70.000K ly afgelegd....
Ik zal blij zijn als ik weer op een landingpod land!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
De afgelopen dagen zitten tekenen om een soort van roll cage om mijn gaming chair te bouwen:
- extra stevigheid
- buizen om vast te pakken bij in/uit stappen.
- buis boven niet in het midden (makkelijker opstaan)
- triple screen hangt 'vrij' tussen de 2 poten, maximale beenruimte

Ik heb een kennis die een buizenbuiger heeft staan en wel goed is in lassen, zou mooi winterprojectje kunnen zijn!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GValEGQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
tof. als ik wat meer ruimte zou hebben (lees: een kamer over, of twee eigenlijk voor the wife factor) zou ik ook wel zoiets willen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Boefmans schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:35:
tof. als ik wat meer ruimte zou hebben (lees: een kamer over, of twee eigenlijk voor the wife factor) zou ik ook wel zoiets willen :-)
1.5x2m, hij staat bij mij in een hoekje naast het bureau. Ik woon ook niet ruim, maar wel alleen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=48726865,noline]
Je ziet ze op de map als een oranje wereldbol. Vaak kijk ik welk stelsel het dichtst bij is, en ga daar vervolgens eerst langs bij afleveren (of ik kijk wat een logische route is om ze 1 voor 1 af te leveren). Bij missies van Sothis/Ceos liggen alle missies overigens dicht bij elkaar, meestal 2 (soms 3) jumps uit elkaar qua afleveren.
JayBee0206 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:55:
PFFFFFttttt..... nog 7K ly om terug in the bubble te komen. Almost there!
Ben eind mei 2016 in mijn Asp X (Spaceball One) gestapt om met een omweggetje Sag A* te gaan bezoeken.
Niet alle avonden gespeeld (vakantie, werk, andere games...)

Met jumps van 25ly nu weer bijna thuis met data van ruim 2600 nieuwe systemen.
De terugweg gaat wel in één rechte lijn....je ruikt de stal, he...
In totaal dan bijna 70.000K ly afgelegd....
Ik zal blij zijn als ik weer op een landingpod land!
Wauw dat is nog eens een verkenningsreis, onwijs gaaf om bijna een half jaar rond te zwerven door het heelal. Pas trouwens op met het vliegen in open met zoveel data; op het forum zie je af en toe verhalen van explorers langs komen die met maanden aan data door andere speler aan flarden worden geschoten. Zelf ben ik nog op weg naar Beagle Point (ben halverwege), en ga daarna langs Jacques station (of bij tijdgebrek direct naar HIP 87414 terug i.v.m. X-mas konvooi welke naar Jacques gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:24:
De afgelopen dagen zitten tekenen om een soort van roll cage om mijn gaming chair te bouwen:
- extra stevigheid
- buizen om vast te pakken bij in/uit stappen.
- buis boven niet in het midden (makkelijker opstaan)
- triple screen hangt 'vrij' tussen de 2 poten, maximale beenruimte

Ik heb een kennis die een buizenbuiger heeft staan en wel goed is in lassen, zou mooi winterprojectje kunnen zijn!

[afbeelding]
Cool! Als je het voor de lol nog eens constructief wil laten doorrekenen, dan moet je me maar de specs sturen (afmetingen, profielen). Is dit de eerste stap naar een sim-behuizing/cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
Drumatiko schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

Pas trouwens op met het vliegen in open met zoveel data; op het forum zie je af en toe verhalen van explorers langs komen die met maanden aan data door andere speler aan flarden worden geschoten.
in the bubble ga ik echt wel in solo mode.... trouwens exploren zelf ver buiten de bubble kan prima in open...je komt toch geen hond tegen..... (zelfs geen alien).... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
RobV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

1.5x2m, hij staat bij mij in een hoekje naast het bureau. Ik woon ook niet ruim, maar wel alleen :'(
Precies. Ruimte zat op zich maar niet voor zoiets, met twee kinderen en een vrouw in huis. Die gaan het niet pikken als ik hier een kamer voor ombouw :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatiko schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

Cool! Als je het voor de lol nog eens constructief wil laten doorrekenen, dan moet je me maar de specs sturen (afmetingen, profielen). Is dit de eerste stap naar een sim-behuizing/cockpit?
Kuch, is niet alleen bedoeld als stevige monitorsteun maar ook als 'klimrek' aka bejaardenbeugel. De huidige monitorstandaard is 20x20 alu buis en is niet stevig genoeg om jezelf aan beet te houden of als balans. Ik wil met opzet geen 40x40 constructieframe zoals je vaak bij racing sims ziet, maar echt iets wat erg vet en custom uitziet. Vandaar deze oefening.

Tussen de twee vertikale steunen wil ik achter de monitoren een montageplaat vastzetten in een hoek, waar de scherm aan vastgemaakt kunnen worden. Daarmee wordt het middelste scherm 'zwevend,.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Lekker positief het weekend in! :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Die ed tracker, besteld uit uk?

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Aan wie vraag je dat?

Als je het mij vraagt, ik heb hem zelf gemaakt. Eigen pcb, verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erg mooi gemaakt Shrimp, ik kwam het al tegen op het ED forum _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fraai!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
JayBee0206 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

in the bubble ga ik echt wel in solo mode.... trouwens exploren zelf ver buiten de bubble kan prima in open...je komt toch geen hond tegen..... (zelfs geen alien).... 8)7
Er is toch wel het advies gegeven om vanaf nu bewapend te gaan exploren ;)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daPet schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:22:
[...]
Er is toch wel het advies gegeven om vanaf nu bewapend te gaan exploren ;)
Het beste wapen is snelheid, gewoon dirty drives op je Asp gooien en je kunt waarschijnlijk altijd op tijd weg komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
2.2beta, passenger mission. pissing 600ly vliegen met een std Beluga, 45jumps. Eenmaal aangekomen gaat die gast vragen om consumer goods. Best, maar die liggen 350ly verderop. Nog twee jumps oor de aankomst zegt ie 'get me off at the next station', mission failed. ---beta momentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
RobV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:45:
2.2beta, passenger mission. pissing 600ly vliegen met een std Beluga, 45jumps. Eenmaal aangekomen gaat die gast vragen om consumer goods. Best, maar die liggen 350ly verderop. Nog twee jumps oor de aankomst zegt ie 'get me off at the next station', mission failed. ---beta momentje.
Als je het meemaakt is het niet grappig , snap ik... maar hoe je het in Jip en Janneke taal ff wegzet heb ik er beelden bij 😂
Tis beta dus er mag gelachen worden😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Oban606 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:03:
[...]

Als je het meemaakt is het niet grappig , snap ik... maar hoe je het in Jip en Janneke taal ff wegzet heb ik er beelden bij 😂
Tis beta dus er mag gelachen worden😉
Kwam ook een beetje doordat ik tegen de missie deadline zat. Toen ik hem dinsdag startte kon ik de beacon niet vinden. Bug aangemeld, reactie gekregen hoe het op te lossen. Niets aan de hand dus. Daar is het een beta voor. Er was overigens al een storing in het starten van de beta voor mij want mijn profiel was corrupt, ik mocht dus beginnen in een sidewinder met 1 miljard credits :*) :*) :*) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is trouwens wel maf om te zien dat je nét buiten de core meer sterren ziet dan wanneer je precies in het centrum zit. Waarschijnlijk komt het omdat wanneer je in de core zelf zit, alle sterren om je heen zijn verspreid terwijl wanneer je buiten de core zit de bulk in 1 hoek zichtbaar is.

Het maken van screens verveelt nooit i.i.g. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TZvQVxQ.jpg

Soms kom je ook wel aparte delingen tegen in de skybox; kies je voor de dark side of the light side?

Choose your path wisely you must young explorer :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZqvp5M.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Stomme Duitsers weer.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/260472595016471122/1310184A349BAD4A0E7A938B39533395103920FE/

In mijn verdediging: ik zat in een Viper Mk3 en de aardappelman in een Fer-De-Lance.. en hij was "Elite".

[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 14-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatiko schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:38:

Soms kom je ook wel aparte delingen tegen in de skybox; kies je voor de dark side of the light side?

Choose your path wisely you must young explorer :+
[afbeelding]
Dat van die skybox had ik ook. Vreemd gezicht idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:02:
[...]

Dat van die skybox had ik ook. Vreemd gezicht idd.
De volgende keer dat ik dit zie zal ik even controleren of ik niet toevallig aan de onderzijde van de disk vlieg. Dat zou namelijk een logische verklaring zijn waarom die lijn zichtbaar is. :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oban606
Van de week natuurlijk de lange versie proberen te kijken van de presentatie van Star Citizen. Nu heeft m'n favo YouTube Elite Dangerous uploader een mooie samenvatting online gezet.
Wellicht spelers in geïnteresseerd hier... : YouTube: Star Citizen - CitizenCon - Desert Planets, Surface Ship Wrecks, Upd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Oban606 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:17:
Van de week natuurlijk de lange versie proberen te kijken van de presentatie van Star Citizen. Nu heeft m'n favo YouTube Elite Dangerous uploader een mooie samenvatting online gezet.
Wellicht spelers in geïnteresseerd hier... : YouTube: Star Citizen - CitizenCon - Desert Planets, Surface Ship Wrecks, Upd...
Bijzonder indrukwekkend, maar zei hij nou dat het ze nog zeker een jaar nodig hebben om naar alpha status te komen? Dan speel ik voorlopig nog even verder met Elite 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Paar shots van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fDEI5LM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zy1vhHc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90k6P97.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H57qHKx.jpg

Het zou mooi zijn als de debug camera verder zou kunnen uitzoomen (en fly-by's zou ondersteunen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
RobV schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Bijzonder indrukwekkend, maar zei hij nou dat het ze nog zeker een jaar nodig hebben om naar alpha status te komen? Dan speel ik voorlopig nog even verder met Elite 8)
Ja het duurt nog even. De hele opzet van Robert is anders dan normaal gedaan wordt , crowdfunding.. Ik was er vroeg bij en heb ook een cheapass pakketje gekocht. Ze houden heel veel dan niet alles transparant wat ze bereiken. Alle updates komen online en daar kun je , nu in alpha , meekijken en praten en natuurlijk downloaden en spelen.

Maar goed, het is een eind weg nog maar man man man wat een visie 👍 Persoonlijk denk ik dat die Robert de lat hoger gaat leggen voor de hele industrie. 1 nadeel, launchday krijg ik alle componenten binnen van m'n nieuwe pc haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oban606 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:17:
Dat ziet er erg goed uit, tot noch toe kan je bij SC enkel in de ruimte rondvliegen/lopen toch? Zodra het landen mogelijk is zal ik het ook maar weer eens downloaden (heb vroeger eens een of ander budget vliegtuig + spel gekocht). Ik ben benieuwd of de engine van ED ook dergelijke mooie plaatjes kan maken.

Dit filmpje geeft nog wat extra inzicht in de ontwikkeling van SC;
https://robertsspaceindus...63-The-Road-To-CitizenCon

[ Voor 8% gewijzigd door Drumatiko op 15-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik ga jullie toch verzoeken hierover verder te gaan in het SC topic: [PC] Star Citizen - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een ieder die naar dit op zoek is moet je dus niet naar de california nevel gaan maar de witchhead nebula. Ik zat een beetje vaut :P
Hoewel ik denk dat jullie vechters/sothis runners enzo daar geen interesse in hebben ;)

Mocht ik het mis hebben dan zit het iig in de buurt van de witchhead nevel. En zo ver is dat nu ook weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Systeem: HYPUAE BRIAE KS-A D15 1693
Nebula; geen flauw idee wellke het is, maar leuke plaatjes levert het wel op :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dCLHsBH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ucIVGYw.jpg

edit:

Hier is nog een handige kaart met verschillende nevels rondom SOL:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUna3LU.jpg
Leutje schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:39:
Voor een ieder die naar dit op zoek is moet je dus niet naar de california nevel gaan maar de witchhead nebula. Ik zat een beetje vaut :P
Hoewel ik denk dat jullie vechters/sothis runners enzo daar geen interesse in hebben ;)

Mocht ik het mis hebben dan zit het iig in de buurt van de witchhead nevel. En zo ver is dat nu ook weer niet
Een tijdje terug had je daar nog een permit voor nodig. Wellicht handig om even na te kijken voordat je erheen gaat :P

[ Voor 73% gewijzigd door Drumatiko op 15-10-2016 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Pfff een normale ceos run, moest nog een afleverstation (gelukkig maar). Voor de terugweg een missie om wat vlees mee te brengen, prima alvast gekocht. Een dude wilde me daarvan afhelpen. Ik zou geld krijgen als ik hem ging slopen.
Enfin, ik verlaat een station, die dude duikt op, politie achter hem aan. Ik boost om stagion snel te verlaten mssr die politieviper doet een vreemde draai om die dude te pakken, knslt tegen me aan (boete voor mij), ontploft een seconde later (bounty voor mij). Ik zat nog heel dicht bij het station, ben in 10s dood. Minus 10m voor mijn schip en een missie weg twv 4m (meeste al ingeleverd gelukkig).
Aan de ene kant jammer, ook wel weer leuk dit soort avonturen.

mixing a drink and music

Pagina: 1 ... 9 ... 122 Laatste