Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:18:
Voor de resterende Sothis week.... Nu op 190 Mill . Conda of Python?
Ik lees van Leutje dat je de sjaak kunt zijn met je lage snelheid en eventueel lange FSD recovery. Was die conda max gewicht dan, ik bedoel kan er ook een configuratie zijn met bv iets minder cargo om dat gewicht af te vangen?
En zag de reactie van Rob ook. Tussen een M en L pad. Ik vind die asp al een heel gedoe iedere keer weer om die zonder shields door die gleuf te rammen met 250😂 Wat zal die conda dan doen met mij met beperkt zicht en het feit dat die huge is...
Voor 181 miljoen heb ik een tijdje geleden een aardige tradaconda in elkaar gedraaid:
https://coriolis.io/outfi...Iw18ZlA=.MwBhCYy6YRnhMLSA

Valt vast het één en ander op deze build aan te merken, maar uit ervaring, hij werkt ook prima tegen NPC piraten, tegen niet ervaren NPC's maakt hij waarschijnlijk geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:18:
Voor de resterende Sothis week.... Nu op 190 Mill . Conda of Python?
Ik lees van Leutje dat je de sjaak kunt zijn met je lage snelheid en eventueel lange FSD recovery. Was die conda max gewicht dan, ik bedoel kan er ook een configuratie zijn met bv iets minder cargo om dat gewicht af te vangen?
En zag de reactie van Rob ook. Tussen een M en L pad. Ik vind die asp al een heel gedoe iedere keer weer om die zonder shields door die gleuf te rammen met 250😂 Wat zal die conda dan doen met mij met beperkt zicht en het feit dat die huge is...
Ik heb eergisteren een python gekocht en deed er rond de 65mil per avond mee. Geen problemen met interdicts, gewoon toegeven en direct weer weg boosten en supercruise. Alleen als een conda mij interdict moest ik even moeite doen om een paar keer boost te doen, rest was te klein om de jump tegen te houden (mass lock) Kga vanaaf een conda kopen en kijken hoe dat gaat.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Soggoth schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:
Heb zelf geen beta access maar dat melden testers op reddit.
Ik heb in de beta direct een Beluga liner gekocht, A-graded en vol met Luxury class cabines. Geen idee wat ik ervoor betaald heb (is ook niet relevant want ik had 1 miljard en daarnaast kost alles maar 10% in de beta). Anywho, ik heb me de sufte gevlogen met passenger missies om een en ander goed door te testen.

Conclusie: toeristen zijn klootzakken :X

Ze wijzigen halverwege de route, vragen op de meest onmogelijk momenten om 'consumer products' en als je dan 1000 kylies (kilo light years a la Kylie Minogue) gevlogen hebt om bij het uitzichtpunt te komen zeggen ze 'breng me naar het eerstvolgende station, ik wil eruit' en kun je naar je centen fluiten.

Okay, dat was een slechte ervaring. Ook een beetje mijn eigen fout want ik had de missie timer later verlopen omdat ik door een andere bug niet in het juiste systeem kon komen. Andere missies waren stukken vermakelijker en interessant om mee te maken. Let op: het is een toeristenindustrie dus verwacht niet dat je een Arke-Bus kunt uitrusten met 5A gimballed heat ray guns. 8)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Euh, de Beluga kost 74 (en een beetje) miljoen in de beta? Of 7.4 miljoen in de beta en 74 miljoen wanneer 2.2 uit komt? Want 740 miljoen voor de Beluga lijkt me wel erg veel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
EliteGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Euh, de Beluga kost 74 (en een beetje) miljoen in de beta? Of 7.4 miljoen in de beta en 74 miljoen wanneer 2.2 uit komt? Want 740 miljoen voor de Beluga lijkt me wel erg veel. :o
Dus wat zou het zijn denk je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Mijn missionboard is behoorlijk gaar de laatste week. Super traag met opstarten of start helemaal niet, het accepteren van missies duurt wel 20+ seconde. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:40:
Mijn missionboard is behoorlijk gaar de laatste week. Super traag met opstarten of start helemaal niet, het accepteren van missies duurt wel 20+ seconde. Meer mensen last van?
ja helaas ik ook schiet echt niet op

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Parcival44 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:41:
[...]

ja helaas ik ook schiet echt niet op
Idem! :O

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Zijn er na/voordelen voor een python vs conda? En dan specifiek M/L landing pads? Ik snap dat outposts max M zijn, maar maakt dat voor sothis/ceos trading uit?

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:15:
Zijn er na/voordelen voor een python vs conda? En dan specifiek M/L landing pads? Ik snap dat outposts max M zijn, maar maakt dat voor sothis/ceos trading uit?
*mijn* Anaconda doet 352T met 46ly per jump (zonder cargo), maar kan enkel op L pads landen.
*mijn* Python doet veel minder cargo, ook maar 23ly per jump, maar kan wel op M pads landen.

Ik had een goede FSD roll op de Anaconda, de Python kom nog wel eens aan de beurt. Beide schepen zijn *voor mij* niet uitermate geschikt voor battle. Daarvoor heb ik een Vulture, een FdL en sinds kort ook een Imperial Clipper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 17:30
Sothis heeft twee stations. Eéntje is een outpost dus daar kun je met je Anaconda niet terecht.
De aangeboden missies zijn af en toe naar een outpost dus die moet je dan laten liggen.
Geld zat te verdienen met een Anaconda.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

Dus wat zou het zijn denk je? :+
100 miljoen miljard! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
God miljaar.

Nu onderweg vanuit Blaauw naar 100ly verderop. Python gerigged voor cargo en met 200t aan spøl onderweg. Totaal 17M cr aan cargo en boom data voor 12 jumps, niks Sothis/Ceos.
Warning: ”hostile ships may be sent after you" oh god oh god.

[ Voor 9% gewijzigd door RobV op 18-10-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En ik word schijtziek van die crashes. GPU 4% underclocked en ik leek er vanaf te zijn, maar nu in Diaguandri kom ik niet eens meer van een planeet af terwijl ik mijn kaart al 7,5% underclocked heb :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:33:
En ik word schijtziek van die crashes. GPU 4% underclocked en ik leek er vanaf te zijn, maar nu in Diaguandri kom ik niet eens meer van een planeet af terwijl ik mijn kaart al 7,5% underclocked heb :r
Ik heb ee geen verstand van, maar als je je kaart moet gaan underclocken zit er 'ergens' iets niet helemaal jofel in de setup. Misschien je gfx settings iets omlaag zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb al verschillende malen contact gehad met FD hierover, en schijnbaar is het underclocken van bepaalde kaarten de "enige" goed werkende oplossing tot nu toe voor dit probleem

https://forums.frontier.c...t-lock-a-buffer?p=4618193

Maar waar ik bij 4% underclock ineens weer op diverse planeten kon komen die voorheen crashes gaven werkt dat ook niet meer (dwz er zijn nu weer andere planeten waar ik niet meer normaal kan komen)
Heb nu mijn drivers helemaal gecleaned en opnieuw geinstalleerd, ook zonder resultaat.

Ja, er zit vast iets niet goed, maar kom op zeg. Dit is echt een structureel probleem van dit spel.

Mijn kaart draait 60fps@50 graden, wat zou het verlagen van de settings daaraan kunnen verhelpen?

edit: wel verdomme, nu al zo'n crash in het hoofdmenu!

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 18-10-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jeetje... wat voor graka heb je?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
sapphire r9 290 tri-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
bizar.. maar het verklaart wel waarom ik je elke keer in en uit zie loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Mission board in open is ook erg langzaam en geeft steeds een melding dattie de gegevens niet kan ophalen :(

[ Voor 97% gewijzigd door Tyoi op 18-10-2016 20:08 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tyoi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:07:
{}}{}}{}}{}}{}}{}}{}}M{}}{}{}[]]i
Whut? Is er een Thargoid op je keyboard gaan zitten? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:08:
[...]

Whut? Is er een Thargoid op je keyboard gaan zitten? :D
Sorry, bugje in mn volume settings. Verholpen :D

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soggoth schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:51:
Gisteren vanuit Blaauw met een ASP Scout 31 jumps gemaakt om bij mijn Python te komen, met het idee: ik ga lekker eens beginnen aan Engineering. Had gelezen dat Farseer een goede engineer om mee te beginnen, dus ik vlieg fanatiek door naar het Deciat systeem. De meeting requirements voor Farseer zijn 'Gain exploration rank Scout or higher.', ik denk 'dat zit wel snor'.

8 jumps verder, 3 pogingen om op de planeet te landen (glide failed, ben nog niet heel ervaren met planetary landings). Begint Felicity Farseer om 1 meta alloy te vragen, oeps beter inlezen de volgende keer. Even op google opzoeken waar ik die Meta Alloys kan vinden/kopen. Maia systeem. Hmm dat is ook weer 21 jumps verder. Daar had ik even geen zin meer in. Speelsessie van anderhalf uur en ik heb helemaal niks bereikt :-(

Heb er bijna 190 uur op zitten in game en voel me nog steeds een enorme noob af en toe.
Welcome to the club :9

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
We all live in a similar yellow submarine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:24:
We all live in a similar yellow submarine...
Die van mij is anders mooi roze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Roze? Daar doen we hier niet moeilijk over. Ben blij dat je uit de outpost bent /lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben er voorlopg even klaar mee. 3 weken geleden was er niets aan de hand. Ineens (op 2-10) kreeg ik crashes als ik bepaalde planeten wilde benaderen. Dat heb ik "opgelost" door op aanraden van FD mijn kaart te underclocken.

Nu echter beginnen de crashes overal te komen: hoofdmenu, missionboard, verlaten van planeet, naderen van planeet. Ik kan geen normale sessie mee afmaken. En dan ook die gare missionboard de laatste dagen....

:net voor 10m missies gedaan maar ik krijg ze niet ingeleverd na diverse pogingen om de planeet te bereiken doet t missionboars t miet

FD FU

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 18-10-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:54:
Ik ben er voorlopg even klaar mee. 3 weken geleden was er niets aan de hand. Ineens (op 2-10) kreeg ik crashes als ik bepaalde planeten wilde benaderen. Dat heb ik "opgelost" door op aanraden van FD mijn kaart te underclocken.

Nu echter beginnen de crashes overal te komen: hoofdmenu, missionboard, verlaten van planeet, naderen van planeet. Ik kan geen normale sessie mee afmaken. En dan ook die gare missionboard de laatste dagen....

:
Heb je al eens (veel) oudere drivers geprobeerd?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nee, dat wordt mijn laatste pogimg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:59:
nee, dat wordt mijn laatste pogimg
Ik lees over de fps limiet uitzetten, ik zie niet of je dat al geprobeert hebt?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
daPet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Ik lees over de fps limiet uitzetten, ik zie niet of je dat al geprobeert hebt?
Uit? Ik dacht juist aan? (ook meerdere keren voorbij zien komen in lijstjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Is dat met 2.1? Want de afgelopen 4 weken is er geen update geweest op 2 1. En vanaf de server kunnen ze volgens mij niet specifieke dingen stuk laten gaan. Bugs in de drivers en/of os instelling lijken mij dan aannemelijk.

Ik neem aan dat je een support ticket hebt aangemaakt en niet enkel op het forum geschreven hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door RobV op 18-10-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, 2.1

Tot 2-10 had ik geen problemen, d.w.z. ik was het niet tegengekomen. Nu heb ik niet heel lang gespeeld daarvoor, ik denk een maand of zo (na een pauze van een jaar of zo) dus misschien bestond het probleem al maar kwam ik het niet tegen.

Ja, ticket aangemaakt. Laatste wat ik meldde was dat na het underclocken ik weer naar diverse planeten kon waar ik eerst niet naartoe kon: bij -3% kon ik reproduceerbaar crashes voorkomen bij planeet X, bij -4% ook bij planeet Y.

Maar nu staat ie op -10% en waar ik nu ben is het erger dan voorheen en treden de crashes overal op (en ik ben niet de enige getuige dat topic)

Ben nu AMD drivers van ergens begin dit jaar aan het installeren.

[ Voor 61% gewijzigd door Stefke op 18-10-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Je hebt gelijk, ik scroll wat verder terug en lees dat nu ook. Tegenstrijdige berichten dan...

Je kan ook een grafisch profiel forceren via het nvidia panel, daar al mee gespeeld?

[ Voor 31% gewijzigd door daPet op 18-10-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
AMD

Ja, ik had Elite een underclocked profiel gegeven. Verder niks aan de settings gewijzigd wat zou ik moeten proberen? AA settings en zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:33:
Ik meende dat jij een R9 290 gebruikt? Ik had dat ook , enkel met Horizons. De 'normale' versie van ED kon ik de r9 290(x) de rambam overclocken. Na aanschaf Horizons ook die dropouts/CTD.

Ook ik kwam na veel research dat underclock verhaal tegen. Bij mij heeft het wel gewerkt, via MSI boost of hoe heet dat overclock programmatje.
Voor wat jij dr aan hebt... Ik heb de GPU op 950hz en memory 1200. Dan het voltage schuifje op +4 tikjes, nooit geen probleem meer gehad. Ook in dit programma heb ik aangevinkt 'constant voltage'

Ik heb een Saphire 290 met een asus firmware hierdoor is het een 290x geworden. Bovenstaand getallen moet ik even controleren als ik straks thuis ben , natuurlijk mag je alles proberen maar wel op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:13:
AMD

Ja, ik had Elite een underclocked profiel gegeven. Verder niks aan de settings gewijzigd wat zou ik moeten proberen? AA settings en zo?
Elke setting zo laag mogelijk beginnen en steeds een tandje opvoeren. Is een grind en wellicht kan je het speelbaar krijgen en anders weet ik het ook niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
RobV schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
Roze? Daar doen we hier niet moeilijk over. Ben blij dat je uit de outpost bent /lol
Naam voor m'n Cutter: Analo Gaaaaaay! O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oban606
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:54:

:net voor 10m missies gedaan maar ik krijg ze niet ingeleverd na diverse pogingen om de planeet te bereiken doet t missionboars t miet

FD FU

Jet kan zijn dat ik dingen zeg die jij al weet of kent of geprobeerd hebt. Ik ken jou verder niet, probeer je alleen te helpen en geen bet weter uit te hangen oid. Ik weet hoe waardeloos het kan zijn als je dit probleem hebt....

Ow dit is wel een ander verhaal zeg... Klinkt een stuk ernstiger. Ik ben geen expert maar ik herken dit gedoe allemaal wel. Bij mij was het de voeding destijds.. Doet je pc het ook bij andere games? Video stress/benchmark al gedraaid?

Als jij andere games en of benchmarks kunt laten crashen zou ik onderstaand doen waar mogelijk:
Kies een benchmark die erg veel vraagt van je GPU. Mijn 290 zit bijna altijd op 100%
-Volledige driver controle
-voeding swap
-GPU swap
-Mem sticks 1 voor 1 proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
In andere games geen problemen. PC is 6 maanden oud nu (kaart is 2jr oud), i5 6600k, 16Gb, 750w voeding. Zal eens wat van je tips proberen om de PC zelf te testen. Wat voor benchmark zou je aanraden?

Ik heb nu oude drivers. Vloog zojuist van Rothman Vista naar Ray Gateway en zo halverwege de grens van de planeet en de ruimte enorme haperingen, maar het liep wel door. Dat is volgens mij het moment waarop ik vaak die crashes heb.
Ook terug kunnen vliegen. Is niet representatief natuurlijk, maar ik ga even kijken of het hier wel mee lukt.

Horizons heeft een probleem volgens mij, ook als ik lees van Oban606 typt....

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 18-10-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Fijn dat je @stefijn wilt helpen, @Oban. Ik heb hier echt nul verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:31:
In andere games geen problemen. PC is 6 maanden oud nu (kaart is 2jr oud). Zal eens wat van je tips proberen om de PC zelf te testen.

Ik heb nu oude drivers. Vloog zojuist van Rothman Vista naar Ray Gateway en zo halverwege de grens van de planeet en de ruimte enorme haperingen, maar het liep wel door. Dat is volgens mij het moment waarop ik vaak die crashes heb.
Ook terug kunnen vliegen. Is niet representatief natuurlijk, maar ik ga even kijken of het hier wel mee lukt.

Horizons heeft een probleem volgens mij, ook als ik lees van Oban606 typt....
Mooizo, stukje vooruitgang! Zelf ben ik ook huiverig voor het upgraden van drivers. If it aint broke, don't fix it!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W0xJRYS.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik heb nog even een tussenstop gemaakt in PHEIA AUSCS PT-G D11-445 (28k ly vanaf de bubble) voor wat selfies:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/otNvRg3.jpg

Deze is bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf, ik heb de nabewerking niet meer kunnen reproduceren met de high-res versie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlD67r7.jpg

En nog een lekker abstract shotje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jGYOEJs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Die 2e is erg mooi gelukt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 18-10-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
hm zit ondertussen in mijn langste jump ooit 6 minuten lang een jump XD
er gaat echt iets niet goed met de servers :P

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Parcival44 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:05:
hm zit ondertussen in mijn langste jump ooit 6 minuten lang een jump XD
er gaat echt iets niet goed met de servers :P
Mijn record met 2.0 was 21 minuten :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Zo, mijn oude trouwe Python staat nu in de opslag:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gaACR4u.png

Daarvoor in de plaats heb ik nu een Anaconda. Hij is gedopen - met een champagnefles tegen de romp - de Galactic Anaconda Transport H3R1N6
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XmVHs7k.png

Tijd voor zijn haar maiden voyage!

[ Voor 1% gewijzigd door azteke op 19-10-2016 10:12 . Reden: zijn --> haar ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EliteGhost
Laatste Sothis run gedaan.
Cutter gaat terug de mottenballen in, naast m'n Corvette en Anaconda.

Daarvoor in de plaats neem ik m'n Fer-De-Lance weer eens voor het premiejagen. Ik zit op 73% Deadly, dus die Elite rang is binnen handbereik. Ik kan de warmte voelen!

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/260472870320230359/DCD126FCB728E232C351B23831EAB2FAE802076F/

Als ik het plaatje nou ook eens werkend krijg....

[ Voor 8% gewijzigd door EliteGhost op 18-10-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
azteke schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:33:
Zo, mijn oude trouwe Python staat nu in de opslag:
[afbeelding]

Daarvoor in de plaats heb ik nu een Anaconda. Hij is gedopen - met een champagnefles tegen de romp - de Galactic Anaconda Transport H3R1N6
[afbeelding]

Tijd voor zijn maiden voyage!
Gratz m8!
Wat was je kwijt voor die tradeConda? Heb je de setup ook die je kunt delen hier (met mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:50:
[...]

Gratz m8!
Wat was je kwijt voor die tradeConda? Heb je de setup ook die je kunt delen hier (met mij)
Hij is nog niet geoptimaliseerd en heb 'maar' 288 cargo nu beschikbaar. Ik zal morgen even een coriolis build opslaan. Ik heb hem gekocht in Li Yong gebied, dan krijg je standaard korting van 15 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Oban606 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:27:
[...]

Jet kan zijn dat ik dingen zeg die jij al weet of kent of geprobeerd hebt. Ik ken jou verder niet, probeer je alleen te helpen en geen bet weter uit te hangen oid. Ik weet hoe waardeloos het kan zijn als je dit probleem hebt....

Ow dit is wel een ander verhaal zeg... Klinkt een stuk ernstiger. Ik ben geen expert maar ik herken dit gedoe allemaal wel. Bij mij was het de voeding destijds.. Doet je pc het ook bij andere games? Video stress/benchmark al gedraaid?

MSI Afterburner
https://gaming.msi.com/features/afterburner

Furmark GPU testing & CPU stresstest
http://www.geeks3d.com/dl/show/522
(temps e.d van GPU zijn af te lezen binnen furmark, dacht niet van de CPU temps daarom Coretemp)

CPU temp controle programma
http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Mocht je wat meer info willen kijk hier dan eens naar > http://www.pcworld.com/ar...est-your-pc-hardware.html
Beetje meer van hetzelfde maar dan met uitleg...

Omdat andere games het wel doen wil het niet zeggen dat je voeding niet kapot is. Ook een gedachte waar ik mij een keer in heb vergist...
Verder mooi systeem m8

Als jij andere games en of benchmarks kunt laten crashen zou ik onderstaand doen waar mogelijk:
Kies een benchmark die erg veel vraagt van je GPU. Mijn 290 zit bijna altijd op 100%
-Volledige driver controle
-voeding swap
-GPU swap
-Mem sticks 1 voor 1 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Mooie quote, oban!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Wauw ik heb veel posts gemist :P

Goed om te zien dat ik actieve spelers gevonden heb. Spelen jullie ook ooit samen of hebben jullie ergens een chat? Zo ja mogen noobies daar ook bij? :P

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Weet niet of we een chat/teamspeak/discord hebben, maar wel een soort van forward operating base: HIP87414 - Blaauw City. En iedereen is welkom, newb of veteraan!

Edit:
Nou ik had een beetje fisco avond vandaag. Conda gekocht, gefit en alles prima. Daarna missionboard drama in sothis/ceos. Wou steeds niet laden e.d.. Daarnaast deden een paar extra programma's die ik heb draaien naast E:D vreemd dus ik had er even de balen in. Trading run aan 't doen, laatste missie inleveren: 350.000LS verderop :( En om het erger te maken, systeem had ik nog nooit gescanned en het wat een planetary base. Dus k*t, komt niet tevoorschijn in je navi tab. Eerst maar naar de dichtbijzijnste systeem/station met een outfit shop om een scanner te kopen om dan terug te vliegen en ruim 10min in supercruise naar planneet te komen. Genoeg voor vandaag, morgen weer een dag :X

Edit2:
Wat is een station entrance opeens super klein geworden als je zo'n groot log schip bestuurd :P

[ Voor 99% gewijzigd door Tyoi op 19-10-2016 00:26 . Reden: Verhaal toegevoegd ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ooit wel, nu zijn er wat aan het grinden...

Volgens mij mag iedereen joinen hoor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Soggoth schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Voor 181 miljoen heb ik een tijdje geleden een aardige tradaconda in elkaar gedraaid:
https://coriolis.io/outfi...Iw18ZlA=.MwBhCYy6YRnhMLSA
Mensen mensen waarom zoveel fuel mee nemen? Dat is gewoon 96!! ton extra die je niet kan vervoeren EN je jump afstand verkleint.
Vanaf 2.2 is dat helemaal overbodig want je moet rond elke ster vliegen die je meteen kan scoopen. Kan dat 2 of 3 keer niet moet je even naar je galaxy map kijken. Even (al dan niet economic) een goede ster zoeken en verder gaan. Dat geld dus ook voor nu.
Tyoi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:15:
Jazeker. Alle twee voor en nadelen. Daarom heb ik ze ook alle twee ;)
Soggoth schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:51:
Gisteren vanuit Blaauw met een ASP Scout 31 jumps gemaakt om bij mijn Python te komen, met het idee: ik ga lekker eens beginnen aan Engineering. Had gelezen dat Farseer een goede engineer om mee te beginnen, dus ik vlieg fanatiek door naar het Deciat systeem. De meeting requirements voor Farseer zijn 'Gain exploration rank Scout or higher.', ik denk 'dat zit wel snor'.

8 jumps verder, 3 pogingen om op de planeet te landen (glide failed, ben nog niet heel ervaren met planetary landings). Begint Felicity Farseer om 1 meta alloy te vragen, oeps beter inlezen de volgende keer. Even op google opzoeken waar ik die Meta Alloys kan vinden/kopen. Maia systeem. Hmm dat is ook weer 21 jumps verder. Daar had ik even geen zin meer in. Speelsessie van anderhalf uur en ik heb helemaal niks bereikt :-(

Heb er bijna 190 uur op zitten in game en voel me nog steeds een enorme noob af en toe.
Zoals gezegd, welcome to the club. Ik denk dat iedereen dat hier kan navertellen. inclusief ik haha
Meta alloys kan je als het goed is nog altijd kopen in Darnels progres. Een planet based settlement onder Obsidian orbital.
Met deze versie van 2.1 is al weken niks aan veranderd. Ik zou eens goed je computer bekijken. Haal hem eens uit elkaar en bekijk de stof bende eens. een 2 jaar oude graka kan aardig wat stof verzamelen ;) Of anders wat RobV zegt
Alleen deze al een+1 :)
EliteGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:46:

Daarvoor in de plaats neem ik m'n Fer-De-Lance weer eens voor het premiejagen. Ik zit op 73% Deadly, dus die Elite rang is binnen handbereik. Ik kan de warmte voelen!
Ik ben nog maar dangerous :(
XaeonBE schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:52:
Wauw ik heb veel posts gemist :P

Goed om te zien dat ik actieve spelers gevonden heb. Spelen jullie ook ooit samen of hebben jullie ergens een chat? Zo ja mogen noobies daar ook bij? :P
Zo af en toe hebben we een samen momentje. Hartstikke gezellig en jij bent ook van harte welkom.
Maar meestal doen we lekker alles alleen. gewoon omdat dat voor de meeste mensen het beste werkt
Als anderen ook zin hebben kunnen we mischien zaterdag met zijn alleen de 2.1 afsluiten met iets leuks :)

Wel zitten de meeste van ons in Mobius. Dat is open voor niet SDC leden :P oh en noob? Wij kennen geen noobs. Dit is geen highscore spel en iedereen is gelijk.
Je bent net begonnen? ik ben in de buurt? ik wil best even met je mee vliegen enzo.. beetje uitleg geven maar noob ben je na een uurtje niet meer. Zoals *kuch* enkele mensen hier het muiswiel hebben uitgevonden voor een zoom.. of *kuch* vergeten een module aan te zetten.. iedereen is net zo slim/dom als de ander (deze 2 voorbeelden kan ik helaas ook over mee praten :P)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:54:
...Zoals *kuch* enkele mensen hier het muiswiel hebben uitgevonden voor een zoom.. of *kuch* vergeten een module aan te zetten.. iedereen is net zo slim/dom als de ander (deze 2 voorbeelden kan ik helaas ook over mee praten :P)...
I lol'ed for real :P

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achteraf he :P

WTF waarom scant mijn schip niet? hij doet het niet!? BUG!!!...oh wacht,,,, Helaas heb ik dat ook mee gemaakt (gelukkig wel lang geleden lol)
Ik speel al dik een jaar ED en zo af en toe denk ik nog.. oh gaat dat zo? hmm handig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Leutje op 19-10-2016 01:01 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ach, zo zet ik rotational correction uit en begin 10min later te schelden op m'n schip en het station omdat ik het niet voor elkaar krijg om te landen. Everything is spinning out of control!!!

Goed, bedtijd. G'nite Leutje (en rest die nog online is).

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weltrusten ;)

En stefijn.

Ik bedenk me mischien een andere oplossing als je eventueel geen stoffige kaart hebt.

1. Gehele de-installatie van alles van frontier.
2. Her instaleren in een nieuwe folder.

Dit zijn mischien 2 simpele stappen. Jammer dat deze 2 stappen erg lang duren. Je zou (ja dat gebeurt ook met een pc van 6 maanden) een iets kapotte harde schijf kunnen hebben en net in de FD map een bad cluster zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XaeonBE
Ik ga voor ik verder weg vlieg nog even bounty hunten met mijn Sidewinder. Zodat ik een goed exploration schip koop en dus verder weg ga vliegen.

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XaeonBE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 01:08:
Ik ga voor ik verder weg vlieg nog even bounty hunten met mijn Sidewinder.
Best line ever :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:58:
En om het erger te maken, systeem had ik nog nooit gescanned en het wat een planetary base. Dus k*t, komt niet tevoorschijn in je navi tab. Eerst maar naar de dichtbijzijnste systeem/station met een outfit shop om een scanner te kopen om dan terug te vliegen en ruim 10min in supercruise naar planneet te komen. Genoeg voor vandaag, morgen weer een dag :X
Je kunt ook gewoon het NavBeacon scannen vlakbij de ster. Dan ben je er ook. Als er stations/outposts zijn, dan is er een Navigation Beacon.
Wat is een station entrance opeens super klein geworden als je zo'n groot log schip bestuurd :P
O-)
Wel zitten de meeste van ons in Mobius. Dat is open voor niet SDC leden :P oh en noob? Wij kennen geen noobs. Dit is geen highscore spel en iedereen is gelijk.
+1
[...] of *kuch* vergeten een module aan te zetten.. [...]
-O- :X
Leutje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 01:07:
Weltrusten ;)

En stefijn.

Ik bedenk me mischien een andere oplossing als je eventueel geen stoffige kaart hebt.

1. Gehele de-installatie van alles van frontier.
2. Her instaleren in een nieuwe folder.

Dit zijn mischien 2 simpele stappen. Jammer dat deze 2 stappen erg lang duren. Je zou (ja dat gebeurt ook met een pc van 6 maanden) een iets kapotte harde schijf kunnen hebben en net in de FD map een bad cluster zit.
Je weet dat er in de Launcher een menukeuze zit met de titel 'Validate Game Files'?

[ Voor 22% gewijzigd door RobV op 19-10-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bedankt voor de tips, ik zal nog eea proberen. Kaart/PC heb ik vorige week nog afgestoft (hij wordt maar 51 graden tijdens Elite ... bij een ATI kaart betekent doorgaans dat dat de atomen bijna stil staan)

Dat validate heb ik ook al gedaan, en het spel opnieuw installeren ook (niet op een andere drive nog, zou ik kunnen proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
[...]

Mensen mensen waarom zoveel fuel mee nemen? Dat is gewoon 96!! ton extra die je niet kan vervoeren EN je jump afstand verkleint.
Vanaf 2.2 is dat helemaal overbodig want je moet rond elke ster vliegen die je meteen kan scoopen. Kan dat 2 of 3 keer niet moet je even naar je galaxy map kijken. Even (al dan niet economic) een goede ster zoeken en verder gaan. Dat geld dus ook voor nu.
Ik neem ook relatief veel brandstof mee en een kleinere fuelscoop. Zo kan ik vaker achter elkaar jumpen (met een paar seconden scoopen omdat je toch even dicht bij de ster komt).
Al die kleine beetjes op een grote tank zorgen ervoor dat ik nooit lang om een zon hoef te draaien, dat scheelt best in tijd. Het scheelt ongeveer 32 ton aan vracht die ik minder mee kan nemen en dat valt best mee. Daarbij: brandstof raakt ook langzaam op dus kan je verder springen OF kost het minder brandstof om de zelfde sprong te maken, dus het gaat weer sneller.

Eigenlijk moeten 2 mensen eens een test doen: levert meer op per uur. Normale hoeveelheid brandstof en meer vracht, maar langer onderweg.
Of meer brandstof, dus vrijwel geen extra scooptijd, maar minder winst per rit.

Ik denk dat minder brandstof toch wel wat meer oplevert, maar de tijd die ik win is me persoonlijk meer lief. Ik vind het te eentonig en begin me wat sneller te vervelen. :P Gisteren vloog ik bijna een zon in omdat ik even naar het bureaublad schakelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
Wat bedoel je ermee precies :P ;)
Ik denk gewoon voor ik een langere afstand vlieg dat ik best zorg dat ik exploration ship heb. Dan heb ik teminste onderweg iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
stefijn schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:30:
Bedankt voor de tips, ik zal nog eea proberen. Kaart/PC heb ik vorige week nog afgestoft (hij wordt maar 51 graden tijdens Elite ... bij een ATI kaart betekent doorgaans dat dat de atomen bijna stil staan)

Dat validate heb ik ook al gedaan, en het spel opnieuw installeren ook (niet op een andere drive nog, zou ik kunnen proberen).
Een R290x staat erom bekend vanwege z'n hoge stroom verbruik. Hoog stroomverbruik betekend altijd veel warmte. Jouw R290 is geen 51 graden toch ? Typ foutje of lees foutje aan jou kant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
EliteGhost schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:41:
[...]

Ik neem ook relatief veel brandstof mee en een kleinere fuelscoop. Zo kan ik vaker achter elkaar jumpen (met een paar seconden scoopen omdat je toch even dicht bij de ster komt).
Al die kleine beetjes op een grote tank zorgen ervoor dat ik nooit lang om een zon hoef te draaien, dat scheelt best in tijd. Het scheelt ongeveer 32 ton aan vracht die ik minder mee kan nemen en dat valt best mee. Daarbij: brandstof raakt ook langzaam op dus kan je verder springen OF kost het minder brandstof om de zelfde sprong te maken, dus het gaat weer sneller.

Eigenlijk moeten 2 mensen eens een test doen: levert meer op per uur. Normale hoeveelheid brandstof en meer vracht, maar langer onderweg.
Of meer brandstof, dus vrijwel geen extra scooptijd, maar minder winst per rit.

Ik denk dat minder brandstof toch wel wat meer oplevert, maar de tijd die ik win is me persoonlijk meer lief. Ik vind het te eentonig en begin me wat sneller te vervelen. :P Gisteren vloog ik bijna een zon in omdat ik even naar het bureaublad schakelde :+
Precies dat. Natuurlijk kan mijn Anaconda meer vracht meenemen, maar ik heb hem voornamelijk gebruikt om long range trades te doen vanuit Sothis, voor 20+ jumps hoef ik maar een paar keer te scoopen, minder scoopen betekend aandachtiger netflix kijken op mijn andere monitor :-).

Als Ceos/Sothis generfed krijgt de Anaconda een grote overhaul, mijn enige schip wat een SLF bay heeft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Ja morgen voor de zekerbeid weer even dagje sothis runs doen. Nu naar maia geweest voor een engineer onderdeel eens kijken of dat engineren lukt.
Ook wst missies meegenomen, ben ik bijna op bestemming, na 15 jumps, of ik die cargo toch ergens in maia wil afleveren. Met 120k bonus voor de moeite. Ja doei.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

[...]

Ik heb ook een 32 ton extra fuel tank in mijn anaconda gezet. Ik durf het niet aan om te rond te vliegen met een potentie van slechts 4 jumps. 128 ton totaal vind ik overigens ook wel erg veel.
XaeonBE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:44:
[...]
Wat bedoel je ermee precies :P ;)
Een sidewinder is niet het meest handige schip om mee te bounty hunten :D Ik heb het zelf ook gedaan in het begin, maar het wordt erg lastig als je een anaconda probeert aan te vallen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XaeonBE
azteke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:30:
Een sidewinder is niet het meest handige schip om mee te bounty hunten :D Ik heb het zelf ook gedaan in het begin, maar het wordt erg lastig als je een anaconda probeert aan te vallen :+
Ja dat snap ik wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:23:
Je kunt ook gewoon het NavBeacon scannen vlakbij de ster. Dan ben je er ook. Als er stations/outposts zijn, dan is er een Navigation Beacon.
Ik zag wel de 2 outposts in de navigation tab, maar geen settlements/planetary bases. Als ik de nav beacon scan komen die dan ook naar voren?

6) You just checked it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
Lekker met de politie mee schieten :) Zijn doen 95% va het werk, jij krijgt de centen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Tyoi schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Ik zag wel de 2 outposts in de navigation tab, maar geen settlements/planetary bases. Als ik de nav beacon scan komen die dan ook naar voren?
Yep, dat zou zeker moeten gebeuren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 17:30
azteke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:30:
It has been done....
YouTube: Sidewinder vs Elite Anaconda assassination mission - Elite Dangerous

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
EliteGhost schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Lekker met de politie mee schieten :) Zijn doen 95% va het werk, jij krijgt de centen.
Daarvoor doen we het eh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

azteke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Yep, dat zou zeker moeten gebeuren!
Weer wat geleerd, thnx Rob (en Azteke)!

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Jazeker. Let op voor nav beacon scan:
- je moet uit supercruise, dus disengengage binnen de 3Mm van de beacon.
- dan moet je in je CONTACTS tab de nav beacon selecteren
- zorg dat je de geselecteerde nav beacon in je hud krijgt
- pas dán begint de nav beacon scan automatisch. Het duurt een paar seconden maar je hoeft geen knopjes te drukken verder.
Dus: nav beacon waypoint <> nav beacon contact 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nadeel van nav beacons is dat je geen exploration data krijgt, dus eerst zelf ff honken als die centen je interesseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SnoeiKoei schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:56:
Nadeel van nav beacons is dat je geen exploration data krijgt, dus eerst zelf ff honken als die centen je interesseren.
Kheb nu een scanner moeten neerzetten ten koste van een 4E cargo rack, dus dan maar geen exploration scanner op mn tradeconda ;)

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
Ja lap nu begin ik ook al Elite Dangerous te spelen door de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
Ik heb net iemand afgeschoten en dit gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zH33C8m.png

Nu ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wat doe ik hiermee :P :P

[ Voor 24% gewijzigd door XaeonBE op 19-10-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Voor scoopen hoef je toch echt rond te draasien? Ik scoop meestal wel iets mee en om de 5-6 jumps even volledog volladen, dan stop ik gewoon. Kijk ik ff nasr de kssrt enzo en dan kan ik weer door.

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Boefmans schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:56:
Voor scoopen hoef je toch echt rond te draasien? Ik scoop meestal wel iets mee en om de 5-6 jumps even volledog volladen, dan stop ik gewoon. Kijk ik ff nasr de kssrt enzo en dan kan ik weer door.
Scoop aan, parkeren rond 65% heat. Koffie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

XaeonBE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:55:
Ik heb net iemand afgeschoten en dit gevonden.

[afbeelding]

Nu ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wat doe ik hiermee :P :P
Dat zijn materialen waarmee engineers upgrades kunnen maken van modules enzo van je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Hoe is het dst jouw beeld blauw is?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Dat zijn materialen waarmee engineers upgrades kunnen maken van modules enzo van je schip.
Dat verklaard waarom een speler me ervoor afschoot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Scoop aan, parkeren rond 65% heat. Koffie halen.
Dit. En waar mogelijk alvast zoveel mogelijk alignen met volgende systeem in de route.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

XaeonBE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Spelers (en NPCs) zijn grotendeels psychopaten, die alles en iedereen aanvallen wat beweegt, ongeacht of ze een kans hebben te winnen. Als je dat als uitgangspunt gebruikt heb je de grootste kans te overleven :D

Voor engineeringsmaterialen zullen ze je niet hebben aangevallen want die kunnen ze toch niet jatten (of zien op hun cargo scanner). Maar zodra je "ship cargo" (dingen die in je cargoracks gaan) hebt ben je inderdaad een magneet voor psycho's. Helaas heb je voor sommige engineers ook commodities (ship cargo dus) nodig en voor je dat bij elkaar hebt ben je soms al tig keer aangevallen. Waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

XaeonBE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:21:
[...]
Je kan je ook aanmelden bij Mobius. Dan vliegen RL spelers om je heen zoals open maar iedereen is PvE. Volgens mij zitten de meeste die op dit forum zitten ook in Mobius.

[ Voor 18% gewijzigd door Tyoi op 19-10-2016 13:35 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mobius is hetzelfde als OPEN met uitzondering van griefing. Van die spelers die zonder wat te zeggen je in hun veel te veel geupgraded FDL/corvette/whatever aanvallen en jij zit in je explorer ASP zonder wapens .
Jij met een veel te dure rebuy, grievers met een whopping bounty van 9000 credits... :X

Dit is dus de reden dat Mobius is opgericht. Dit is zo oneerlijk dat het in Mobius niet mag.

Voordelen van Mobius is dan ook als je in je explorer rondvliegt en je komt iemand tegen. Je krijgt er soms een leuk gesprek voor terug :D In mijn geval bijv. dat ik samen met nog 10 mede explorers bij het alien ruimteschip was en rustig zonder zorgen een bak koffie kon pakken en even naar de wc kon gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
Leutje schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:44:
Mobius is hetzelfde als OPEN met uitzondering van griefing. Van die spelers die zonder wat te zeggen je in hun veel te veel geupgraded FDL/corvette/whatever aanvallen en jij zit in je explorer ASP zonder wapens .
Jij met een veel te dure rebuy, grievers met een whopping bounty van 9000 credits... :X

Dit is dus de reden dat Mobius is opgericht. Dit is zo oneerlijk dat het in Mobius niet mag.

Voordelen van Mobius is dan ook als je in je explorer rondvliegt en je komt iemand tegen. Je krijgt er soms een leuk gesprek voor terug :D In mijn geval bijv. dat ik samen met nog 10 mede explorers bij het alien ruimteschip was en rustig zonder zorgen een bak koffie kon pakken en even naar de wc kon gaan
Ik ben blij dat je dit zegt ik ga dit zeker overwegen al is het maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Je kan zelf gewoon kiezen in welke modus je de game speelt, open, private group (mobius) of solo. No strings attached en je kan switchen wanneer je wilt.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Er zijn inderdaad meerdere gevallen gerapporteerd van spelers die de reis naar jaques station hebben afgelegd (20.000 LY) om daar door andere spelers vernietigd te worden. Of spelers die een lange exploration trip naar Sag. A hebben afgerond en terug in de bubble zijn afgeschoten door een ander. Weg exploration data. Daarom: Lekker in Mobius spelen, niets is zo leuk als andere spelers tegenkomen bij bv Sothis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, de laatste keer werd mijn niet al te sterk beschermde Anaconda binnen 10sec naar de andere wereld geholpen bij Sothis. Zo leuk was dat niet, 8M aan premie kwijt plus 40M aan cargo...
Maar goed, dat was dan ook per ongeluk in Open.

Kreeg sterk de indruk dat daar gewoon mensen hangen die het leuk vinden om spelers die hard werken om geld te verdienen doelgericht te naaien. Je weet vrij zeker dat veel schepen daar max op cargo gericht zijn dus gemakkelijke prooien.
Voor "hun" valt er ook niks te vangen, behalve biowaste..

Heb er verder geen woord aan vuil gemaakt, had ook niet in open moeten vliegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 19-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Lijkt me leuk om in 2.2 (in Open) een keer met een wing van 4 man met fighter bays Sothis in te vliegen, met een lokschip. Zodra die wordt aangevallen keihard terugaanvallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:52:
Lijkt me leuk om in 2.2 (in Open) een keer met een wing van 4 man met fighter bays Sothis in te vliegen, met een lokschip. Zodra die wordt aangevallen keihard terugaanvallen >:)
Prima plan! Count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als ik een zakcentje heb gespaard (en mn conda heb omgetoverd tot iets wat kan schieten) doe ik ook mee :D

6) You just checked it.

Pagina: 1 ... 11 ... 122 Laatste