Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Hehe

Ik heb ook genoten van Drummie met zijn. 'Ik wist niet dat je self destruct niet kon cancelen!" :D
Maar eigenlijk had ik het dus het makkelijks op de 4g planeet. BONK!! (nog geen half streepje shield weg). BONK BONK! Oww! Niks aan het handje.
Eigenlijk had iedereen wel schade opgelopen. Behalve ik.. tot halverwege de terug weg er spontaan een ster overstak :P toch 2% stiekum haha.

Dus wat heeft meneer kaktus geleerd? Never fly without a rebuy Good shield!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Leutje schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:52:
Hehe

Eigenlijk had iedereen wel schade opgelopen. Behalve ik..
Jaja, Mr. 14% SRV Scarab :w
een nieuwe kost 265 credits niet zo zeuren :P
nee de scheeps hullen bedoel ik

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Gelukkig had ik hier nog net op tijd gelezen dat het 3.7 G was, anders had ik het met mijn 3D shields van mijn AspX explorer build niet gered zonder schade.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MD1975 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Ik zag je als een raket omlaag zakken, toch gewoon de neus recht naar boven en maar boosten en boosten, het hielp he-le-maal niks :)
Inderdaad. De SpaceX manier werkt niet in 3.8G _O-

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hehe

Ik heb ook genoten van Drummie met zijn. 'Ik wist niet dat je self destruct niet kon cancelen!" :D
Maar eigenlijk had ik het dus het makkelijks op de 4g planeet. BONK!! (nog geen half streepje shield weg). BONK BONK! Oww! Niks aan het handje.
Eigenlijk had iedereen wel schade opgelopen. Behalve ik.. tot halverwege de terug weg er spontaan een ster overstak :P toch 2% stiekum haha.

Mijn Courier bleek toch ook behoorlijk te kunnen stuiteren zonder schade te hebben 8) Alleen een SRV kwijtgeraakt maar verder is alles nog heel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Zandhond schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:15:
Gelukkig had ik hier nog net op tijd gelezen dat het 3.7 G was, anders had ik het met mijn 3D shields van mijn AspX explorer build niet gered zonder schade.
Was voor mijn Aspie niet genoeg. Gelukkig hebben jullie van mijn epische crash kunnen genieten op Maxine's World. O-)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

MacNetron schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:48:
[...]

Was voor mijn Aspie niet genoeg. Gelukkig hebben jullie van mijn epische crash kunnen genieten op Maxine's World. O-)
En episch was 'ie! Ik heb nog een tijdje gevoetbald met je wrak, vanuit mijn Courier :D

Hehe

Mjah, ik herinnerde me later dat ik ooit in colonia selfdestruct had gedaan en het wel kon cancelen (echter was dat gewoon met silent running en extreme oververhitting a.g.v. boosten, en niet met de harde self-destruct functie). Mijn enige dood op deze commander is nu dus bij Rob's place, dus wat mij betreft acceptabel. :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ben ook geland in een ASP met 3D schilden :) 3x zelfs, en zonder schade :D Vloog alleen weg met schade omdat er een courier op me neerstorte :D

Landen op een hoge G planeet is niet moeilijk, zolang je maar geduld hebt :)

wat ik altijd doe, is helemaal vlak gaan vliegen als je uit cruise komt. Vlieg je helemaal vlak, en verlies je geen hoogte meer, dan ook de horizontale snelheid eruit halen. Lig je helemaal stil, dan een paar millimeter de neus naar beneden totdat je heel langzaam naar voren en beneden glijd.

Op deze manier hou je controlle en kan je ook makkelijk sturen met Q, E, A & D. Geen gas geven, en zeker niet naar beneden thrusten. dan op 15m een mooi plekje zoeken, en dan heel kort naar beneden thrusten. Schild houd het net dan :+

Zijn de G's zo hoog dat horizontaal vliegen ook niet meer kan, dan de neus omhoog net zolang tot je niet meer daalt. Desnoods eniges first naar beneden :p En dan de laatste paar meter de neus naar beneden en hopen dat landings gestel locked.

Goede oefening zijn de passenger missies. Voor sommige moet je ijs/lava geisers bezoeken op planeten. Sinds ik terug ben in de bubble is dat een goede oefening geweest, en het heeft me ook nog eens flink wat credits op geleverd.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

-PassY- schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
Vloog alleen weg met schade omdat er een courier op me neerstorte :D
Ik weet van niks O-) Ik landde zo bevallig als een ehhh... baksteen. 8)7 Wel apart dat jij schade hebt terwijl mijn hull nog op 100% zit. :D

(En sorry voor de lak, het was een lease-bak toch?)

• -PassY-
SnoeiKoei schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Wel apart dat jij schade hebt terwijl mijn hull nog op 100% zit. :D
Een ASP Explorer voelt heel zacht aan. Of aaien jullie je schip niet voor het opstijgen?

En de schade was iets van 9k credits. Heb meer verdient aan de 2 planeten waar mijn naam nu op staat omdat ik de eerste was die een scan erop deed :D 1 was iets van 28k waard 8)7

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

27 februari! De dag dat chapter one van Beyond live gaat. Geen 2.X meer vanaf die dag

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Zijn er sinds de start van de beta nog veranderingen doorgevoerd in het nieuwe engineer systeem? Of kan ik beter voor de patch nog even snel wat mods doen voor de chieftain.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Het kan nooit kwaad om lvl 5 mats te verzamelen. Want de material trader (enz) kunnen die omzetten naar lagere settings mocht je die nodig hebben. en dan vanaf 6 tot 100 stuks naargelang de afstands groter word ;)

Beste @azteke We (Jij :P ) willen graag nog een rondje thargoids doen toch? Nu lijkt het me het verstandigst om dat voor de 27ste te doen ivm de update naar 3.0.
Dus ik nodig je uit voor vrijdag of zaterdag avond of mischien op zondag middag.
Je hoeft daar in principe niks voor te doen ;) Behalve richting pleiades sector te gaan.

Natuurlijk kunnen andere mensen ook mee maar overleg dat dan Met Azteke

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:06

azteke

King

Leutje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:35:
Beste @azteke We (Jij :P ) willen graag nog een rondje thargoids doen toch? Nu lijkt het me het verstandigst om dat voor de 27ste te doen ivm de update naar 3.0.
Dus ik nodig je uit voor vrijdag of zaterdag avond of mischien op zondag middag.
Je hoeft daar in principe niks voor te doen ;) Behalve richting pleiades sector te gaan.

Natuurlijk kunnen andere mensen ook mee maar overleg dat dan Met Azteke
Vrijdagavond na 20:00 ben ik je man (als de kleine het toelaat, mevrouw azteke is dan naar de tupperware party in de RAI). Heb ik nog iets nodig als corrosive cargo, of speciale wapens?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

neuh Ik regel alles wel. Neem wel voor de zekerheid 2 SRV's mee. Want 1 kan zomaar stukgaan in het proces. (is nog niet gebeurt maar je weet nooit) Ik denk dat ik mijn Asp pak. Zonder wapens :)

Als er meer mensen zijn die mee willen kijken hoor ik dat ook wel

Waarschijnlijk schuif ik ook nog even aan, dus dank voor het aanbod! d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:18
Ik wil deze game weer een beetje oppakken op de ps4. Had destijds de game met dlc gekocht.

Zijn er ergens handige links waarvan jullie zeggen dat is mooi om mee te starten. Het komt allemaal nogal snel/veel op je af. Zonde om aan het begin domme keuzes te maken.

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-10 17:54
Volgens mij zijn er niet echt 'domme keuzes' die je kunt maken. Tenzij je direct als crimineel van start wilt gaan, want dan heb je vrij vlot een behoorlijke bounty op je hoofd.

Blijf uit de buurt van alles wat illegal is, en schiet niet op schepen die je niet eerst gescand hebt en die als 'wanted' zijn gemarkeerd. Voor de rest kan je gewoon alles doen wat je wilt.

Oh en ik zou eerst ook nog even wachten met exploration totdat je een schip hebt wat zeker 30 LY kan jumpen. Maar verder, gewoon proberen!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Sosua schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:29:
Zijn er ergens handige links waarvan jullie zeggen dat is mooi om mee te starten. Het komt allemaal nogal snel/veel op je af. Zonde om aan het begin domme keuzes te maken.
Wat hierboven al staat zijn er niet echt domme keuzes.
Dat komt grotendeels omdat de eventuele straf die je krijgt als je iets illegaals doet (of per ongeluk iemand afknalt voordat je deze hebt gescanned.) best meevalt.

Er zit (helaas) nog steeds geen echte tutorial/kennismaking in de game.
Maar ik kan de vids van Obsidian Ant aanraden voor algemene game know-how en die van Yamiks over de pro's en con's van de verschillende schepen.

Ik ben momenteel (ook ps4) bezig om m'n Federation rank wat te verhogen, want ik wil toch wel erg graag m'n Sol permit hebben. :P

PSN ID: Ancta

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38

GeeBee

Oddball

Kijk en zo werkt ED: stel een doel en stippel je pad uit (y)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Drum schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:11:
Waarschijnlijk schuif ik ook nog even aan, dus dank voor het aanbod! d:)b
Het is waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik dit doe hoor.
Nietemin vind ik het nog steeds impressive!

Ik stel voor het ietsje anders te doen. De hive ship uiteraard maar eerst even bij een barnacle field kijken?
Ben er ook geweest maar nog niet eerder daar een thargoid zien /tanken/whateverhedoes.
We zijn waarschijnlijk met zijn 4en dan. Azteke, Drumatiko Executeur en ik en dan is de kans ietsje groter dat er 1 komt kijken.

Ghostley schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Wat hierboven al staat zijn er niet echt domme keuzes.
Dat komt grotendeels omdat de eventuele straf die je krijgt als je iets illegaals doet (of per ongeluk iemand afknalt voordat je deze hebt gescanned.) best meevalt.

Er zit (helaas) nog steeds geen echte tutorial/kennismaking in de game.
Maar ik kan de vids van Obsidian Ant aanraden voor algemene game know-how en die van Yamiks over de pro's en con's van de verschillende schepen.

Ik ben momenteel (ook ps4) bezig om m'n Federation rank wat te verhogen, want ik wil toch wel erg graag m'n Sol permit hebben. :P
Helemaal mee eens met 1 kleine aantekening.
TheYamiks is inderdaad leuk om te kijken. Maar als je hem niet kent lijkt hij heel erg negatief over ED.
LIJKT! want heel stiekem houd hij echt van dit spel. en op zijn manier probeert hij dingen duidelijk te maken ;)

• Sato
Leutje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:19:
[...]

Het is waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik dit doe hoor.
Nietemin vind ik het nog steeds impressive!

Ik stel voor het ietsje anders te doen. De hive ship uiteraard maar eerst even bij een barnacle field kijken?
Ben er ook geweest maar nog niet eerder daar een thargoid zien /tanken/whateverhedoes.
We zijn waarschijnlijk met zijn 4en dan. Azteke, Drumatiko Executeur en ik en dan is de kans ietsje groter dat er 1 komt kijken.
Reageer weer eens te laat, Dus mee kunnen zit er waarschijnlijk niet in.
Mag ik op de reserve lijst?

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
Sato schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:48:
[...]

De hive is zo groot dat er zeker tien in kan.
Ik zie geen reden om een reserve in de lijstje plaatsen.

Bovendien is iedereen gewoon welkom.. Morgen om 20.00 uur bij buurt Maia of Maia zelf.. Leut geeft wel aan waar precies moet wezen.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Je kunt alleen niet met >4 in een wing, dus weet je dan wel zeker dat je in dezelfde instance terecht komt, ook al zit iedereen wel in The Gathering?

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 23-02-2018 09:30 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
GeeBee schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:30:
Je kunt alleen niet met >4 in een wing, dus weet je dan wel zeker dat je in dezelfde instance terecht komt, ook al zit iedereen wel in The Gathering?
Ja dat lukt wel, zodra je in dezelfde instance zit kan je uit de wing en kan een ander joinen.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Sato schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Ga jij maar in het squadron, dan hobbel ik wel achter jullie aan ;)

• Sato
Thanks Drumatiko!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

daPet schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Ja dat lukt wel, zodra je in dezelfde instance zit kan je uit de wing en kan een ander joinen.
En dan zorgen dat je allemaal in dezelfde instance start of kan dat alleen op de eindbestemming?
Oftewel, blijf je na een hyperspace-jump allemaal in dezelfde instance?

Met maar 4 a 5 mensen of zelfs 10 is de instantie best te houden @GeeBee
Het is enkel zorgen dat je ze inwingt op het juiste moment ;)

Zo zaten we met 15 man prima in Kepler_20 en pas na de 10 zagen enkelen elkaar niet. Maar ze waren er wel!

Voor de mensen die vanavond mee gaan

Hyades Sector AQ-Y d81 C 2

Daar zit ik nu en wacht op jullie komst :) (20:00 that is... )

• Ghostley
Leutje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Helemaal mee eens met 1 kleine aantekening.
TheYamiks is inderdaad leuk om te kijken. Maar als je hem niet kent lijkt hij heel erg negatief over ED.
LIJKT! want heel stiekem houd hij echt van dit spel. en op zijn manier probeert hij dingen duidelijk te maken ;)
Klopt als een bus.
Hij zit te vloeken en te tieren omdat hij vind dat er meer potentie in zit wat er (nog) niet lekker uit komt.
Daarom neem ik het hem ook niet kwalijk, want ook ik vind dat, ondanks dat ik nog niet zo heel lang speel.

Ondanks "the grind" is het heerlijk om een paar uur te verliezen met sight-seeing, space-trucking, of whatever makes you happy. :D

• -PassY-
Dan kan ik je drivers paradise aanbevelen.

Is niet heel ver van Sol, en vlak naast een grote basis op een maan. En voor je het weet ben je uren aan het rijden in je SRV, sightseeing, etc.

Weet niet zo 1 2 3 welke sterrenstelsel dit is, maar als je rond Sol een tourist oppakt die een rondje wil vliegen, dan heb je een grote kans daarnaartoe gestuurd te worden.

Hahaha, laat ik gister nou net mijn Dolphin, Asp en Conda terug gevlogen te hebben vanuit de regio rond Maia

Voor degenen die er gister of eerder bij waren. Dit was de eerste keer dat zowel het eerste als het tweede gedeelte werd gedaan.
Lave Radio was erbij!

Uiteraard niet de hele video maar ongeveer vanaf de eerste keer

• azteke

azteke

King

Hi, ik heb wat screenshots gemaakt tijdens ons event gisteren. Niet zo veel, dus het is niet echt een verhaal geworden, dit zijn de beste!

Leutje Tours #01 - Thargoid edition - To the Thargoid surface site

Crew of The Gathering on the way to find a Thargoid link. - Klik voor grotere versie

Commander azteke just transferred a Thargoid link to Leut, who has a corrosion resistant cargo rack on board. - Klik voor grotere versie

Wow, we've reached the unknown structure. What is this? - Klik voor grotere versie

It is huuuuge! The unknown structure can be entered with an SRV. - Klik voor grotere versie

CMDR azteke looking at the Thargoid device that got furious on the ancient relic. - Klik voor grotere versie

CMDR Leut (black python), CMDR Kuchhoest (white python), CMDR Sato (in the SRV on top of the red Python) and CMDR azteke (red python) in an afterparty after enjoying the Thargoid shows. - Klik voor grotere versie

Mooie screens Az, was tof om het weer eens te zien (en dank voor de moeite Leut!).

• captain_ghost
Wanneer gaan we een mooiste schip show doen. Alle foto's komt daarmee hier staan!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Kan je de kleur van de cockpit UI veranderen?

• GekkePrutser
  • Niet online
Wat cool @azteke! Jammer dat ik het gemist heb.

Kan je dat ook in je eentje doen? Je kan er zeker niet gewoon heenvliegen en een kijkje nemen?

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2018 22:21 ]

• captain_ghost
Hurtebise schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:47:
Kan je de kleur van de cockpit UI veranderen?
Ja, via http://arkku.com/elite/hud_editor/

Staat ook onder pagina 1 bij nuttige linken (20ste).
Voortaan ook even daar kijken.

JE kan het in je eentje doen ja. Moet je op zijn minst een Thargoid sensor en een probe mee nemen ;)
Geen idee waar te krijgen?
De Pobe vind je bij Pleiades sector KC-U B3-1 op de achtste planeet (Amonia wereld) Ga daar boven hangen en wacht op een 'non human signal source threat 2 (twee is best belangrijk lol elke stap hoiger zijn complete thargoids)
De sensor vind je op HIP 17403 planeet a4a op coordinaten -31 -141. Het wrak ligt in het midden van de krater sie je daar vind en je kan meerdere sensors op pakken.
Vergeet overigens niet je cargo resistand raks te kopen bij Palin. Of vanaf dinsdag ook in de bubble (als de beta klopte iig)

Daarna naar HIP 14909 planeet 2a
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/224120690968756224/417079498358521857/unknown.png
Neem de sensor en probe mee naar binnen en puzzelen maar ;)

De deur gaat alleen open als je een sensor of probe bij je hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Leutje op 24-02-2018 23:05 ]

• -PassY-
Zojuist 100m aan credits uitgegeven aan een fer-de-lance ...

Maar jeetje, Dat geluid maakt alles goed :D Kreeg er bijna een extra stuurknuppel(tje) bij toen ik de eerste keer de dock uit booste :+

Ah, nu weet ik waarom ik voor een gesloten deur stond een paar werken terug |:(

Maar ik ga nog een rondje vliegen O-)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Space Ship Comparison Chart :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P2Badjs.png

Groter plaatje:
http://www.elite-dangerou...rints/scale-plain-2.4.jpg

Trouwens wel een prachtige verzameling "blueprints" op http://www.elite-dangerous-blog.co.uk/

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 26-02-2018 17:01 ]

• daPet
GeeBee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:03:
Space Ship Comparison Chart :)

[afbeelding]

Groter plaatje:
http://www.elite-dangerou...rints/scale-plain-2.4.jpg

Trouwens wel een prachtige verzameling "blueprints" op http://www.elite-dangerous-blog.co.uk/
Mooi 'foto' ook even verderop!

Afbeeldingslocatie: http://www.elite-dangerous-blog.co.uk/image.axd?picture=/the-return/scary.jpg

Super _/-\o_

Dat is echt een spectaculaire shot, is het ingame gemaakt of fan-art (ik verwacht het laatste)? :9~

Vanavond even de patch downloaden, en dan morgen starten met het afwerken van de engineers in de Chieftain (gisteren reeds extra set thrusters van DD5 voorzien) *O*

• daPet
Drum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:59:
Dat is echt een spectaculaire shot, is het ingame gemaakt of fan-art (ik verwacht het laatste)? :9~

Vanavond even de patch downloaden, en dan morgen starten met het afwerken van de engineers in de Chieftain (gisteren reeds extra set thrusters van DD5 voorzien) *O*
Moest ff zoeken maar heb het terug gevonden, het is een screenshot bewerkt met een telefoon, zie reddit ( https://www.reddit.com/r/...s_and_found_one_of_those/ )

Ongelofelijk zeg, dan moet je echt goed kunnen mikken met die camera :Y)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Middenin lijkt het wel een half transparante cockpit met een alien hoofd erachter.
Wie weet een organisch/machine combinatie net als de Cylon-raiders?

• daPet
GeeBee schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:59:
Middenin lijkt het wel een half transparante cockpit met een alien hoofd erachter.
Wie weet een organisch/machine combinatie met als de Cylon-raiders?
De Borg (ST) is het meest voor de hand liggend denk ik :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Die waren meer organisch met mechanische ...ehhh... opties.
De Cylons waren meer vergroeid met hun schepen (De Ronald Moore serie bedoel ik dan, niet de 1980 serie)

• captain_ghost
Eerder shaduwschepen van Babylon 5

• -PassY-
2 uur wachten (wijk centrale is ver), en ik heb een update binnen. Dacht dat deze pas vrijdag kwam :+ en dacht nog even snel wat te kunnen rondvliegen :\

Ga er vanuit wat ik nu het Fer-de-Lance effect noem in ED, gaat komen met deze update ;) Ben namelijk erg benieuwd naar de planet overhaul, en hoe dat er uit ziet in de SRV. En van wat ik gezien heb, moet dat goed zijn :D

Ik ga even wat doen wat geen bandbreedte opslokt

Yuk, 5 uurtjes wachten hier, tijd om nog wat Factorio te doen :P

offtopic:
@zion hieronder; volg in het begin eerst de tutorial/missies, en start daarna een hele nieuwe wereld. De eerste wereld kan je het beste zonder biters spelen zodat je op je gemak kunt uitvogelen hoe alles werkt. Starterstip voor elektra; 1 waterpomp kan 20 boilers van water voorzien, en elke boiler kan weer 2 steamengines aandrijven (welke ieder 900kw leveren), koppel deze met elektramasten aan je kolenmijnen, en breng de kolen via een lopende band naar je centrale toe. Ik kan je tips geven die het spel véél makkelijker maken, maar het is het leukste om het zelf uit te vogelen. Succes met het spel (spreek je over 500uur wel weer :w ). Ow,.. en.. think big.... ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Drum op 27-02-2018 22:52 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Drum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:36:
Yuk, 5 uurtjes wachten hier, tijd om nog wat Factorio te doen :P
offtopic:
Heel erg offtopic, maar heb hem net aangeschaft (Factorio), omdat het me gaaf leek, en iedereen er redelijk tot zeer positief over is, nog must have links naar beginner tips/trics/websites? (of gewoon een tip)
Kom ik 2 maart eindelijk weer thuis van zee, heb ik E:D met major update en Factorio waar ik aan moet beginnen, én mijn gameroom die zit te wachten op een mega overhaal.... (verfen/nieuwe vloer/bureau timmeren/kast timmeren), auto poetsen en verkopen....
Daar heeft een mens toch allemaal niet genoeg tijd voor?! * zion deelt zichzelf in vieren.
Gelukkig The Witcher 3 (incl HoS/B&W) eindelijk uitgespeeld.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Ancient ruines kennen we wel he? Nu sta ik in een guardian structure.. wow :D ik werd nog beschoten ook :P

Col 173 Sector HR-M B23-3 B 7 Bijna 1000 lj van huis. dus ga er niet heen met een klein jumpvermogen ;)

Er is veel nieuws te zien daar. en van boven af.. lijkt het of het kan vliegen..ooit. Nouja ga zelf eens kijken :)

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 05:53:
Ancient ruines kennen we wel he? Nu sta ik in een guardian structure.. wow :D ik werd nog beschoten ook :P

Col 173 Sector HR-M B23-3 B 7 Bijna 1000 lj van huis. dus ga er niet heen met een klein jumpvermogen ;)

Er is veel nieuws te zien daar. en van boven af.. lijkt het of het kan vliegen..ooit. Nouja ga zelf eens kijken :)
Whut! Hebbie foto's? Ik kan me er nog niks bij voorstellen.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Leutje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 05:53:

is die ancient ruin mission voor 80milj nog steeds actief ? en zijn alle ruins vernieuwd ?

mmm misschien ED nogeens aanzetten is al tijdje stof aan het vergaren wegens de toch tegenvallende thargoid implementatie :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/418261239056039937/unknown.png?width=400&height=278
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/418262990551515156/unknown.png?width=400&height=207

Verder moet je zelf maar kijken :P

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat ziet er wel bad-ass uit, Leut!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
Ik ben net begonnen met ED op de PC met joystick en vind het echt hemels maar start natuurlijk met nagenoeg niets, iemand tips hoe ik snel beetje wegwijs kan raken en wat leuk vlot credits kan verdienen? zit nu in LHS 3447 als ik mij niet vergis (nadat ik al twee keer kapot ben geschoten hehe)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
yvdb schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:58:
Ik ben net begonnen met ED op de PC met joystick en vind het echt hemels maar start natuurlijk met nagenoeg niets, iemand tips hoe ik snel beetje wegwijs kan raken en wat leuk vlot credits kan verdienen? zit nu in LHS 3447 als ik mij niet vergis (nadat ik al twee keer kapot ben geschoten hehe)
High intensity resource extraction site opzoeken (op planeten met ringen) en de federals "helpen" Scannen of ze wanted zijn en wachten tot ze op 30% zitten. 1 schot en je pikt zo de bounty mee. Wel zorgen dat je de federals zelf niet raakt. Met een bepaalde scanner kan je er voor zorgen dat je de bounty uit elk systeem krijgt en dan gaat het nog sneller. 2 tot 3 miljoen per run is een eitje met wat ervaring. Wel pas uitbetaling als je ze inlevert bij een station dus zorgen dat je blijft leven ;)

Oh ja en echt alleen wanted schepen beschieten anders ben je er zelf 1 ;) En als er geen grote schepen zijn gewoon opnieuw joinen of een stuk wegvliegen. En geen lading meenemen anders wordt je zelf lastig gevallen :+

• yvdb
Ga ik dat toch maar verder uitzoeken thanks had al wel website gevonden die verteld welke stukken het beste bij jou in de buurt zijn ervoor.
Beakzz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:18:
[...]

High intensity resource extraction site opzoeken (op planeten met ringen) en de federals "helpen" Scannen of ze wanted zijn en wachten tot ze op 30% zitten. 1 schot en je pikt zo de bounty mee. Wel zorgen dat je de federals zelf niet raakt. Met een bepaalde scanner kan je er voor zorgen dat je de bounty uit elk systeem krijgt en dan gaat het nog sneller. 2 tot 3 miljoen per run is een eitje met wat ervaring. Wel pas uitbetaling als je ze inlevert bij een station dus zorgen dat je blijft leven ;)

Oh ja en echt alleen wanted schepen beschieten anders ben je er zelf 1 ;) En als er geen grote schepen zijn gewoon opnieuw joinen of een stuk wegvliegen. En geen lading meenemen anders wordt je zelf lastig gevallen :+
@yvdb Laat me je een tip geven die lang geheim is geweest onder de veteranen:
When shit hits the fan; run! :+

• yvdb
Hahaha dat doe ik ook zeker gisteren avond ging het alleen fout jammer genoeg, misschien stomme vraag maar je kan met crew vliegen zag ik maar kan je dat ook met vrienden en wat is het nut ervan?
Drum schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:29:
@yvdb Laat me je een tip geven die lang geheim is geweest onder de veteranen:
When shit hits the fan; run! :+
Het voordeel van een crew is dat je de krachten kunt bundelen, en zo zwaarder bewapende schepen op de knieën kunt dwingen (of gewoon sneller kunt afschieten). Daarnaast is het gewoon leuk om met meerdere spelers samen aan een gemeenschappelijk doel te werken. Als een crew-lid op je eigen schip meevliegt, dan krijg je ook een extra power-blokje waardoor je bijvoorbeeld standaard wat extra energie hebt voor je wapens.
Je kunt ook een NPC lid inhuren om met je mee te vechten. Het vereiste is in dat geval dat je een SLF (ship launched fighter) in laat bouwen in je schip, dit kan niet bij ieder schip.

Als je samen met andere Tweakers wilt spelen (of gewoon wat wilt ouwehoeren), dan kan je ik aanraden om je bij ons te vervoegen in het Discord kanaal (link staat in Leut zijn signature en in de topicstart onder "tweakcommanders").

Enfin, welkom en veel plezier met het ontdekken van dit geweldige spel d:)b

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
yvdb schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:58:
@Beakzz Res sites is een goede tip.
Je kan met trading wat credits proberen te verdienen, met een excellente trade planner: http://etn.io/
Of richting HIP 87414 komen en met een klein groepje van ons een Wing vormen en daarna naar een Res-site of Combat zone. Dan kunnen we je helpen met neerhalen en delen we de credits :)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• yvdb
Hmm dat is misschien inderdaad wel een idee :)! ik hou het in gedachten bedankt allemaal voor de tips!!
MacNetron schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
[...]

@Beakzz Res sites is een goede tip.
Je kan met trading wat credits proberen te verdienen, met een excellente trade planner: http://etn.io/
Of richting HIP 87414 komen en met een klein groepje van ons een Wing vormen en daarna naar een Res-site of Combat zone. Dan kunnen we je helpen met neerhalen en delen we de credits :)
Ga ik vanavond zeker even toevoegen!
Drum schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:44:
Het voordeel van een crew is dat je de krachten kunt bundelen, en zo zwaarder bewapende schepen op de knieën kunt dwingen (of gewoon sneller kunt afschieten). Daarnaast is het gewoon leuk om met meerdere spelers samen aan een gemeenschappelijk doel te werken. Als een crew-lid op je eigen schip meevliegt, dan krijg je ook een extra power-blokje waardoor je bijvoorbeeld standaard wat extra energie hebt voor je wapens.
Je kunt ook een NPC lid inhuren om met je mee te vechten. Het vereiste is in dat geval dat je een SLF (ship launched fighter) in laat bouwen in je schip, dit kan niet bij ieder schip.

Als je samen met andere Tweakers wilt spelen (of gewoon wat wilt ouwehoeren), dan kan je ik aanraden om je bij ons te vervoegen in het Discord kanaal (link staat in Leut zijn signature en in de topicstart onder "tweakcommanders").

Enfin, welkom en veel plezier met het ontdekken van dit geweldige spel d:)b

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
DC gejoind.Thrustmaster T-Flight Hotas X afgestoft. Waar zijn fijne layouts te vinden voor ED?

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11 09:59
yvdb schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:03:
Hmm dat is misschien inderdaad wel een idee :)! ik hou het in gedachten bedankt allemaal voor de tips!!

[...]

Ga ik vanavond zeker even toevoegen!

[...]
We kunnen het weekend wel even samen vliegen. Kleine kickstart d.m.v. bounty hunting. Kan ik je ondertussen misschien wat tips geven.

Moet alleen nog even een ander ship halen. Zweef nog ergens tussen Kepler 20 en.. witnie. Ik zweef ergens :+

• yvdb
Zal de discord installeren vanavond van het weekend moet denk ik wel lukken :)
EliteGhost schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:04:
[...]

We kunnen het weekend wel even samen vliegen. Kleine kickstart d.m.v. bounty hunting. Kan ik je ondertussen misschien wat tips geven.

Moet alleen nog even een ander ship halen. Zweef nog ergens tussen Kepler 20 en.. witnie. Ik zweef ergens :+

• GekkePrutser
  • Niet online
Hurtebise schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:39:
DC gejoind.Thrustmaster T-Flight Hotas X afgestoft. Waar zijn fijne layouts te vinden voor ED?
Ik heb ook de HOTAS X.. Ik heb zelf mijn eigen layout bedacht, verander hem ook regelmatig omdat je net wat knoppen tekort komt eigenlijk. Dus het hangt er erg vanaf met wat voor schip je vliegt. Als ik combat vlieg wil ik een knop voor chaff, op lange afstanden gebruik ik die liever voor target next point in route, bijv.

Verder een heerlijke stick voor Elite met name omdat het nulpunt van de throttle in het midden zit net als in het spel.

• daPet
GekkePrutser schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:22:
[...]
Verder een heerlijke stick voor Elite met name omdat het nulpunt van de throttle in het midden zit net als in het spel.
Ben er helaas op de verkeerder manier achter gekomen dat de throttle niet meer reset als je een systeem in jumped. Pre 3.0 was het gas op het nulpunt en koffie halen. Nu kostte die koffie me 3% damage overall :/

Het is helaas geen optie in het controls menu, ik heb btw ook de Hotas X.

Welkom nieuwe spelers! Ondertussen zitten er 73 members in The Gathering prive groep 8)

[ Voor 14% gewijzigd door daPet op 02-03-2018 20:23 ]

@daPet Ik heb ook een vergelijkbaar (maar toch anders) probleem maar onndertussen ook een oplossing gevonden.
Ik heb ook een mooie throttle maar meestal gebruik ik 5 tot 9 om met 25% snelheid aan te passen (8 is dan ook een mooie 75% en ideaal om naar een station te gaan)
Bij elke sprong stond ik dan ook opeens op 0%. en dan ook echt elke sprong.
Heb mijzelf weer aan moeten leren om de stick te gebruiken en er geen last meer van te hebben ;)

Dus probeer 1 keybind te maken en zet daar 75% snelheid onder. Mischien dat je vanaf nu weer altijd naar nul kan gaan bij elke sprong

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sjeetje. Al even niet meer gespeeld, maar toen ik zojuisr van Maia naar een naburig stelsel sprong werdt ik uit hyperspace getrokken. Dat had ik nog niet meegemaakt :) is dat nieuw sinds de update of zat dat er al in? Alien encounters op signal sources had ik al wel gezien..

Heeft iemand verder nog een tip voor een discovery ship? Ik wil gaan exploren. Ik heb ong 5mil om een schip te kopen.

Dank!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Jazeker zat dat er al in ;) AL dik een jaar eigenlijk @Wilde

EN met maar 5 miljoen en explorer plannen? Een diamondback scout denk ik.

Want de rest is veel te duur ;)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:27
Ja dan zou ik eerst een uurtje of 2-3 gaan bountyhunten. Dan heb je minstens het dubbele en kan je tenminste wat onderweg.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Leutje schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:17:
Jazeker zat dat er al in ;) AL dik een jaar eigenlijk @Wilde

EN met maar 5 miljoen en explorer plannen? Een diamondback scout denk ik.

Want de rest is veel te duur ;)
geen fuel scoop?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/419513660596289566/unknown.png

Verwijderd

Ik ben al 50k Ly op pad met de volgende configuratie. Met een beetje sparen kom je een heel eind. Jump range, een fuel scoop en een route met scoopable sterren is alles wat je nodig hebt!

https://coriolis.io/outfi...mAbdEEKAbABwCcQA%3D%3D%3D

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Met een lager budget kan je mss een type 6 overwegen:
https://coriolis.edcd.io/...BhBGA2EoFMCGBzANokMK6A%3D

of cobra want die kan alles
https://coriolis.edcd.io/...BhBGA2EoFMCGBzANokMK6A%3D

[ Voor 29% gewijzigd door haarbal op 03-03-2018 16:23 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• azteke

azteke

King

Leuke review van iemand die Elite heeft leren spelen met een VR kit. Heel herkenbaar en geniaal!

[ Voor 24% gewijzigd door azteke op 04-03-2018 12:01 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hurtebise schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:39:
Ik gebruik al een hele tijd https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=223392 . Ik vind deze mapping erg fijn. Ik zit aan wat kleine aanpassingen te denken (link rechts op de stick voor links/rechts van de SRV ipv de het twisten van de stick bijv..)

[ Voor 18% gewijzigd door Creepy op 04-03-2018 12:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GekkePrutser
  • Niet online
Creepy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik al een hele tijd https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=223392 . Ik vind deze mapping erg fijn. Ik zit aan wat kleine aanpassingen te denken (link rechts op de stick voor links/rechts van de SRV ipv de het twisten van de stick bijv..)
Hmm.. Alles heeft dubbele functies daar. Dat vind ik zelf behoorlijk verwarrend.

Wat ik heb gedaan is gewoon niet alles mappen. Daardoor heb ik geen dubbelfuncties voor elke knop. Dingen die ik heel weinig gebruik heb ik dan op het toetsenbord. Zelfs met de Oculus op kan je bijv. de spatiebalk en linker/rechter control toetsen nog steeds prima op de tast vinden. Daar heb ik mijn chaffs bijvoorbeeld op gemapt, en de retract hardpoints.

Dingen als meerdere fire groups gebruik ik zelden dus zitten op het toetsenbord. Omhoog/omlaag thrusten heb ik alleen gemapt in landing mode, die zitten op dezelfde knoppen als vooruit/achteruit door de target lijst gaan. En zo zijn er nog meer dingen die je op die manier kan combineren (de SRV functies bijvoorbeeld).

Maargoed dat is juist het mooie aan dit spel, dat je alles naar wens kan aanpassen :9

Ik denk er trouwens aan om met de 3D printer een extra controller te bouwen zodat ik meer dingen kan mappen (bij voorkeur meer analoge sticks voor thrusten bijv.).

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 04-03-2018 13:26 ]

• -PassY-
Altijd leuk als je onderweg bent naar je locatie en gescanned word, en direct de idioot ... ik bedoel passagier het contract cancelled van 17m credits :X Kon het ook inwisselen voor 16m credit en ++++ influence voor The Gathering fractie, maar dat kan dus nu niet meer :(

En dat op 1 jump van zijn bestemming na 6,5kly vliegen, dacht nog even nabijgelegen nebula te bezoeken, vond bij toeval een een gigantisch toeristen schip, dus ik kijken, en ja hoor. Direct een scan.

De passagier wil dat ik hem nu binnen 30m ergens afzet ... nou succes :D Heb mijn schip maar geparkeerd naast een zwart gat nu, volgens de melding moet hij of afgezet worden, of stapt hij zelf uit >:)

Van mij mag hij nu zelf uitstappen >:)

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 19:01
Hahaha! Herkenbaar. Ik ben daarom gestopt met dat soort passenger-missies. Nu doe ik big cargo met een 'new and improved' T9. 720 ton vracht met een A5 shield, A4 fuelscoop en nog een 2G SRV voor de leuk. Dat extra 8-size slot met deze update maakt de T9 nu een perfecte freighter. Jump-range is met de nieuwe engineers een lekkere 20+ ly fully laden en fueled (33-34ly zonder cargo). Verder alles engineered voor energy/heat-efficiency. Loopt default op 19-20%. Dat blijkt superhandig te zijn. De nieuwe engineering is weliswaar nog steeds een grind, maar je hebt in ieder geval niet meer die god-rolls nodig om mooie upgrades te hebben. Ik denk dat ik mijn Anaconda binnenkort ook eens overzet op de nieuwe engineering upgrades.

Anyway, met dit soort cargo-space zijn de cargo-missies voor wings ook solo goed te doen. Met 2-4 korte trips verdien je ergens tussen de 2M-4M. Dat is niet slecht.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• -PassY-
ik stop er niet mee :) Traden vind ik bv weer saai :p En met passagiers kom je soms op de meest intressante plekken. Maar ja, zo is er voor iedereen wel wat te doen in ED :D

Gister avond (na mijn passagier afgezet te hebben bij/in een zwart gat), lekker in de schemer rond gereden met een Class G ster achter me die opkomt en net zijn eerste lichtstralen over de horizon heen schijnt, voor me 3 nebula's waarvan 1 van het zwarte gat die de lucht donker blauw maakte. Er is nu ook 1 planeet in die regio waar nu alle mineralen weg zijn btw ;) Zal binnenkort eens wat screenshots uploaden die ik onderweg gemaakt heb.

Maar meestal kan je wel 1x gescanned worden. Maar nu was het direct "contract cancelled". Voortaan ga ik weer criminelen rond vliegen over 2kly+ afstanden die op vakantie willen. Die wetenschappers zijn zeikerds.

En ik kan iedereen de regio rond de s171 nebula aanranden (is iets van 3kly volgens mij). Stuk of 20-30 class O sterren, met bruine dwergen tot aan zwarte gaten als "planeten" en "manen". Kwam deze tegen op de heen weg, en het was zeker de moeite waard om hiervoor even om te vliegen in mijn geval.

Maar ik moet wel zeggen. De planeten/manen zien er echt een heel stuk beter uit als voor de patch. Niet alles is aangepast, het moet wel speciaal blijven. Maar na een beetje vliegen kom je zeer mooie dingen tegen. Zeker als je dan geland bent

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Planeten zien er inderdaad veel beter (afwisselender) uit dan voorheen, gaaf!

Ik ben gisteren eens begonnen aan de Ram Tah missie (de oude), nu je daarvoor geen spreadsheet meer hoeft te gebruiken maar de obelisken gewoon zelf laten zien welke objecten je in je SRV moet hebben tijdens de scan. Of ik hem ook afmaak weet ik nog niet, het blijft een langdurig proces om de verzameling compleet te krijgen, maar voorlopig heb ik er nog lol in verschillende ruïnes te bezoeken. Heb er speciaal een combat ready Python voor ge-engineerd want dat is toch een stuk praktischer dan een conda. De Danger Noodle is weerbaar tegen evt piraten, heeft een redelijke jump range, genoeg cargo space voor die guardian objecten, 3 SRVs voor als er wat kapot gaan (met name als ik ook nog naar die nieuwe Guardian Structures ga want daar zijn wel hostiles heb ik begrepen) en is nog makkelijk te landen. Ik had trouwens eigenlijk een Chieftain willen optuigen voor deze trip (want nieuw) maar die heeft te weinig internals voor wat ik mee wil nemen. Bummer... :'(

Ook handig: je kunt nu op je galaxy map filteren op systems waar Guardian (of Thargoid) meuk is en als je in zo'n system bent zie je die meuk in je navigation screen verschijnen als je er minder dan 1000ls vandaan bent. Zo vlieg je er makkelijk naar toe ipv speld in de hooiberg / irritante coördinatenjacht. De meeste veranderingen die met de laatste patch zijn gekomen zijn wat mij betreft wel fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-03-2018 13:34 ]

• Ghostley
Hou er rekening mee dat bij de nieuwe Guardian Structures het terrein nogal ongelijk is, dus medium / grote schepen is lastig om mee te landen. Ik ben er met m'n Python heen gegaan en had serieus moeite een goeie plek te vinden die een beetje in de buurt van de structure zat.

Er zitten overigens inderdaad hostiles, maar deze zijn niet zo heel erg wat betreft damage die ze doen.
De meeste damage aan m'n SRV komt door de extreme low gravity waardoor ik honderd keer van een heuvel af rol. :F

• captain_ghost
Ik onderzoek op dit momenteel ook Guardain ruines en basis. Ik vlieg met ASP, zelfs is dat moeilijk te parken bij basis. Maar bij Ruines is wel makkelijker en idd veel werk zoals Snoeikoei schreef.

Misschien gaat het sneller als we samenwerken?..

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:32:
Planeten zien er inderdaad veel beter (afwisselender) uit dan voorheen, gaaf!

Ik ben gisteren eens begonnen aan de Ram Tah missie (de oude), nu je daarvoor geen spreadsheet meer hoeft te gebruiken maar de obelisken gewoon zelf laten zien welke objecten je in je SRV moet hebben tijdens de scan.
Weet je misschien of er een manier is om die missie weer te krijgen? Ik heb hem ooit geaccepteerd na dat bericht van hem, maar niets mee gedaan en toen ging hij na een maand natuurlijk automatisch op failed :-(
Zijn station in Meene moet je wezen Prutser :)

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 19:01
-PassY- schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:18:
ik stop er niet mee :) Traden vind ik bv weer saai :p
Hahaha! Traden met een T9 zorgt voor een gevulde bankrekening, wat voor mij nu een doel is. En ach, ik vraag me soms af wat ik nu écht leuk vindt aan ED. Het idee dat je in de melkweg rondvliegt heeft wel wat. In ED is dat voor mijn gevoel best realistisch (sci-fi vs fantasy). Als je dan naar Sag A* gaat en weer terug krijg je een klein besef van hoe groot de melkweg is. En dan realiseer je je dat de melkweg zélf nietig is vergeleken met het universum...

De grind is minder leuk, hoe je het ook wendt of keert. ED moet eigenlijk toch nog wat meer toegankelijke content krijgen denk ik. Gepuzzel met de Guardians vind ik ook al snel saai worden. En exploration kreeg ik na een paar maandjes ook wel genoeg van.

Echter kun je dan gewoon wat anders gaan doen. Ik wilde andere schepen en dan is trading en verkopen van exploration data een manier, zonder veel credits krijg je immers geen grotere/interessantere schepen. En toen kwam ik erachter dat het optimizen van schepen voor een specifiek doel ook erg leuk kan zijn. Maar ook hier kom je 'the grind' tegen... Fronteer is ons wel wat tegemoet gekomen, met de nieuwe traders en ook het dobbel-gehalte bij de engineers te verwijderen.

Toch is er nog steeds wat veel grinding imho. Maar goed, we moeten wat te mekkeren hebben toch? :*)

Uiteindelijk wil ik ook wel een Cutter en Corvette, maar eerlijk gezegd weet ik (nog) niet of ik die grinds wel wil doen. Voorlopig zijn er voor mij alternatieven met de Anaconda en T9 Heavy. Die heb ik nu beiden en vooral met de Anaconda kun je veel kanten uit.

Uiteindelijk is dat de kracht van ED. Het is erg divers, zeker als je de vele aspecten van het spel onder de knie hebt, want die 'steep learning curve' is er wel degelijk. Dat is de achilleshiel van het spel, maar ook de kracht van de community. Steek je veel aandacht in het begrijpen van het spel dan krijg je dat weer terug. Ik ken niet veel spellen die dat ook doen. _/-\o_

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• captain_ghost
Leutje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:46:
Zijn station in Meene moet je wezen Prutser :)
in stelsel Klopt, je kan alleen via Mitchell Dock of Weber Dock te krijgen (in bericht).
Let op, beide station hebben geen L landingspad.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

captain_ghost schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:28:
[...]

in stelsel Klopt, je kan alleen via Mitchell Dock of Weber Dock te krijgen (in bericht).
Let op, beide station hebben geen L landingspad.
Ik heb 'm idd in Mitchell Dock gekregen geloof ik. Nee dus, Felice Dock moet het zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-03-2018 15:32 ]

• -PassY-
Je moest eens weten hoeveel geld ik heb verdient door zwarte boxen/kunst/andere shit te verzamelen, criminelen rond vliegen (als toerist), beetje scannen hier en daar. Bijna Elite status (nog 12%)

Maar inderdaad. Ben je iets zat, ander schip, en lekker schieten, ben je dat weer zat, hup, zwarte boxen verzamelen, ben je dat weer zat, ga je iets anders doen. Ik probeer altijd iets voor een fractie te doen (fed/ally/emp), dan grind je redelijk automatisch zonder constant boom data te moeten vervoeren ofzo.

Maar, ik bedenk me nu ook, dat sinds de patch, je kan kiezen voor: geld, REP en inf. Het grinden zou dus minder geworden moeten zijn.

Ben alleen nooit verder gekomen als 10 units grinden .... ik bedoel minen O-) Maar ik weet vrij zeker dat dat niet snel meer word :D Al is de beloning misschien wel leuk vanwege de armor engineer.

Als ik terug ben in de bubble maar eens kijken of ik die Ram Tah missie opnieuw kan doen. Was het na een tijdje wel zat, en er is nu ook meer te verkennen. Ook was mijn ASP toen nog niet echt helemaal explorer proof, nu wel (hoop ik)

Planning nu is, 5-10kly naar rechts langs de rand, of helemaal naar de rand, maar dat is serieus nog 12kly. De buitenste ring is niet goed zichtbaar, maar HUUUUUUUUUUUGE.
Heb de hoop iets te ontdekken rond de unknown permit stelsels. Sommige dingen zie je al vanaf 3kly, dus wie weet wat ik tegenkom.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb de laatste tijd last van een "hangende" knop op m'n Warthog Hotas. Er worden daardoor constant turbo-boost-opdrachten gegeven. Wat vooral erg lastig is als je binnen een station je landingspoten al hebt ingetrokken en op weg bent naar de uitgang.

Iemand tips?
Ik heb verder geen Thrustmaster-software geïnstalleerd, dus alleen de Windows-drivers doen hun werk.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Die knop niet meer aan boost verbinden, anders moet je het mechanisch gaan oplossen.
En geen cola naast je joystick meer.

[ Voor 19% gewijzigd door siren op 07-03-2018 23:52 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 123 Laatste