Zo, vanavond m'n eerste sessie gestart. Uiteraard begonnen met de training missies.
De controls zijn flink wennen. Maar goed, naarmate ik meer ga spelen, zal ik die controls ook wel meer onder de knie gaan krijgen.
Ik was even vergeten dat ik first person-achtige spellen altijd wat lastig vind. Oeps. Dus het docken in een station (in de training) was even heel rustig aan doen en wennen aan de omvang van het schip. Ging gelukkig goed in één keer.
Daarna de combat trainings gedaan. De eerste ging redelijk goed. Daarna aan de Advanced Combat training begonnen. En daar gaat 't mis. Ik raak constant de tegenstander kwijt en heb moeite met oriënteren. Ook daar zal ik wel aan gaan wennen, dus ik blijf oefenen. De eerste tegenstander in die advanced combat training ging uiteindelijk neer. (Ben wel diverse keren al ontploft en dus opnieuw moeten beginnen.) Daarna komen er nog enkele tegenstanders en toen ging 't heel vlug weer mis. Na 1 keer maar even gestopt omdat m'n vrouw ook nog even tv wilde kijken.
Er wordt tijdens die training vrolijk uitgelegd dat je kunt schakelen waar je je energie naar wilt sturen tijdens een gevecht, maar niet
hoe
Ga ik straks maar even opzoeken en vooral waar ik op moet letten wanneer ik wat waar naar toe moet voeren.
(Ik speel op de PS4, dus ik heb te maken met een beperkt aantal knoppen en dus met veel knop-combinaties.)
Na de combat trainings komen nog de mining trainings, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Eerste indruk na een anderhalf uur stoeien:
Grafisch ziet 't er al erg goed uit en ik heb eigenlijk nog zo goed als niks gezien.
Controls erg wennen.
Combat uitdagend - weet nog niet of ik dit ooit goed onder de knie ga krijgen maar ik ga oefenen.
Ben erg benieuwd naar het exploren en vooral genieten van de ruimte.
Ik kan niet wachten om poging 2 in die advanced combat training op te gaan pakken en uiteindelijk de echte zandbak in te duiken.