Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vanhorck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 01:13
@Menace_1981 shameless plug van mijn gemaakte bestandje voor trade route en elements rondom blaauw city. Misschien heb je er wat aan :)

FDL ben ik zelf op coriolis mee aan het spelen kijken wat allemaal mogelijk is. Weet nog niet wat voor wapen setup ik erop wil.....

Vette met 2 fixed Huge beam laser (liefst engineered met effecient lvl5 en thermal vent experimental).....is net zo lekker als de Python-space-shotgun.

[ Voor 43% gewijzigd door vanhorck op 17-09-2017 10:54 . Reden: toevoeging ]

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 10:30

maquis

Maak je niet te sappel........

Yea, dit wat echt te gek. snel es vaker doen :)

Gymnastisch freeweelen op entrancegates is een ware ontdekking, om over het skydyven met trusters maar niet te spreken. Na 2 keer diven was het echt genoeg trouwens. Die klim was niet misselijk. Respect voor de volhouders..

GruB God

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 15:50
Leutje schreef op zondag 17 september 2017 @ 01:03:
Kuch en ik ontliepen elkaar weinig.
Van Harte gefeliciteerd Kuch! 5 hele seconde sneller als ik :D
De foto's vertellen alles, bijna de hele rit had ik een bumperklever aan me hangen, zo'n met goud volgehangen type. Ik wist niet hoe snel ik naar boven moest.
(nee niemand heeft de reis naar beneden overleefd lol)
Daar hebben we het maar niet meer over :)

Als hoofdprijs leek me een SRV paintjob wel toepasselijk. :+

CMDR G'Kuchhoest profile

Dit is ook wel een leuke kandidaat voor een volgende race (én een duidelijk eindpunt i.v.m. beacon op de top)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cliI0tM.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

MD1975 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:35:
[...]

De foto's vertellen alles, bijna de hele rit had ik een bumperklever aan me hangen, zo'n met goud volgehangen type. Ik wist niet hoe snel ik naar boven moest.

[...]

Daar hebben we het maar niet meer over :)

Als hoofdprijs leek me een SRV paintjob wel toepasselijk. :+
Deal!
(Pm me aub je volledige ingame naam zodat ik die kan copy/pasten. Dan heb je ze vandaag nog ;))

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• MD1975
Leutje schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:29:
(Pm me aub je volledige ingame naam zodat ik die kan copy/pasten. Dan heb je ze vandaag nog ;))
Gelukt!
Hij staat mooi in de hanger, de nieuwe General Lee... :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YDPrIOc.jpg

CMDR G'Kuchhoest profile

• vanhorck
Nogmaals gefeliciteerd. Zeker hard genoeg voor gewerkt hehe, wat een klim zeg.

Gisteren hadden we het na de race nog even over wat andere topics, zoals de neutron highway. Vanmorgen toch even een poging aan gewaagd en zat na 2,5uur (met lunchpauze en koffiepauzes) met nog beetje uitvogelen hoe het werkte en snelste manier vinden toch alweer 27KLy weg van Blaauw City.
Dit dan ook mede omdat volgens mij Leut zei dat 'mijn' zwarte gaten veld al ingepikt zou kunnen zijn :P

Nou lijkt erop van niet. En ook alweer twee mooie systemen gevonden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
bhun chi war met medium pad erg goed te doen!

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• MD1975
Parcival44 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:11:
bhun chi war met medium pad erg goed te doen!
Ha, grappig:
That system was first discovered for EDSM by daPet on Dec 14, 2015, 9:57:41 PM

CMDR G'Kuchhoest profile

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 21:30
Leuk om de plaatjes te zien van de bijeenkomst van schepen en SRV's. Toch jammer dat je vanuit de PS4 niet in dezelfde instantie kan spelen. Volgende keer op de PS4 naar dezelfde plek toe en dan maar screenshots achteraf overlayen :+

Maar de komende tijd ben ik even weg uit HIP 87414. Heb mn AspX uitgerust met een 5A FSD, 5B fuelscoop, AFMU (just-in-case) en een first class passenger cabin. Uiteraard ook een advanced discovery scanner en detailed surface scanner aan boord.

En ik ben nu op weg met explorers die naar Colonia willen.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

• vanhorck
Ja was ook zeker geslaagd. Volgende keer moeten jullie op PS4 ook gewoon meeten :)
Of nog beter we hebben dan crossplay haha.

Ben je met zo'n expeditie mee? Of gewoon wat vrienden naar Colonia?
Ander vraagje, ook met de neutron highway of ga je daar geen gebruik van maken?

Ben nu zelf terug aan het komen van mijn zeer korte solo expeditie naar mijn zwarte gaten veld hehee Maar dit was vooral om die neutron highway te testen en moet zeggen zelfs Colonia komt zo wel erg dichtbij. In kortere tijd dan de laatste meeting met race naar de top kun je ook naar Colonia.

Mijn andere vraag aan pc spelers. Zouden er mensen geintresseerd zijn in een, korte, exploring trip samen?
Heb wel wat ideeen ook hoe je ook beetje samen kunt blijven etc. Maar weet niet of hier animo voor is.
mja...

EXPLORING IS BORING! :P Aldus een Lave Radio reclame lol
Ik denk niet dat dat voor mij weg gelegt is ook al heb ik 5 keer lange afstanden gedaan. Maar dat was met een doel! 1 keer sag A en 4 keer Formidine rift

...maar om zomaar.... Laat eens wat van je ideetjes horen dan? :P

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Leutje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:45:
mja...

EXPLORING IS BORING! :P Aldus een Lave Radio reclame lol
Ik denk niet dat dat voor mij weg gelegt is ook al heb ik 5 keer lange afstanden gedaan. Maar dat was met een doel! 1 keer sag A en 4 keer Formidine rift

...maar om zomaar.... Laat eens wat van je ideetjes horen dan? :P
Boring :? Ik zit nu op 30kLY+ en verveel me nog lang niet. Ik ga tegen de klok in, onderweg drop ik ff langs bij beagle point, dan verder tegen de klok en dan richting colonia. Dan is Sag A een blokkie om en dan nog een leuke route naar huis, via Formidine ofzo. Al met al denk ik ergens in 2019 terug te zijn :P
Ik honk elk systeem, als het enigzins interessante eigenschappen heeft ga ik het uitgebreid scannen, rondrijden op low G maantjes en piccies trekken. Geen haast ;)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Als je Lave Radio luistert en je maakt een (FTL) hyperjump, krijg je dan een uitzending te horen uit het verleden? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 20-09-2017 22:34 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

lol Ik bedoel te zeggen dat het exploren mij niet zo trekt.
en @GeeBee Ligt aan de podcat die ik luister onderweg naar mn werk :P

• scorpion-biker
vanhorck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:39:
Ben je met zo'n expeditie mee? Of gewoon wat vrienden naar Colonia?
Ander vraagje, ook met de neutron highway of ga je daar geen gebruik van maken?

Ben nu zelf terug aan het komen van mijn zeer korte solo expeditie naar mijn zwarte gaten veld hehee Maar dit was vooral om die neutron highway te testen en moet zeggen zelfs Colonia komt zo wel erg dichtbij. In kortere tijd dan de laatste meeting met race naar de top kun je ook naar Colonia.
Sorry, ik bedoelde explorers als passagiers. Ik moet een "Famous Explorer" heen en terug brengen.
Dus vlieg er in mn eentje heen.
Op dit moment nog niet via de neutron highway. Ik heb dat ook nog niet eerder gedaan. Het zijn nu dus vooral veel sprongen (max. 27 Ly), maar dan kan je wel een hoop zonnestelsels scannen. Genoeg waar nog geen andere mensen zijn geweest.

Niet eens aan gedacht dat je ook met meerdere mensen samen zou kunnen exploren. Maar lijkt me ook wel lastig om bij elkaar te blijven.

@Leutje ik vind het zeker niet boring. Zo kom je nog eens ergens 8)

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Eerste doel bereikt! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IGGBWwkKxnzn4tQniAYL1QjA/full.jpg

Nu op naar het volgende! Flinke tocht perhaps?!

En tijdens een toeristentochtje nog op een wintersportgebied beland
(Volgens de marker dan :P)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vIv566KqgZet4JIAxJKZkvd2/full.jpg

PSN ID: Ancta

• vanhorck
@scorpion-biker Oh zo haha. Ik heb zelf nog 0 passagier missies gedaan, vandaar dat ik je ook niet begreep denk ik.
En neutron highway is ook meer voor snelheid want alles is al door iemand anders gevonden.
Succes met de reis!

@Ghostley Nice! :). Ik ken een paar mensen waar geen terrein te gek voor is.

@Leutje Simpele versie: Bijvoorbeeld 6 vaste punten waar we dan samen komen op bepaalde tijd. Hier dan beetje klooien met SRV/SLF.

Ligt er allemaal ook een beetje aan. Zeggen er 2 ja en willen een project als DaPet aangaan. Im game. Misschien willen er 10 mee maar liever niet verder als 10KLy. Im game. Galactic Graffiti, een molen (ofzo) tekenen. Im game.
Het punt is, eigenlijk 2 punten, dat ik deze week avond diensten heb. (behalve vandaag lol)
en volgende week Thargoids! En daar MOET ik bij zijn :P

Avond diensten verdienen leuk maar ik ben vaak pas erg laat online. Dus hang ik er een beetje achter. Oftewel SOLO. En das nie leuk :(
Thargoids.. Nouja, ik word soms LoreMaster genoemt dus tjah (dat wil ik absoluut niet missen)

• vanhorck
Oh ik heb er ook absoluut geen haast mee. Sterker wilde kijken of er animo voor was/is en dan met een goed uitgewerkte expeditie komen. En juist met de meeting points om het solo er een beetje uit te halen.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar thargoids. Maar ben nog meer benieuwd naar hoe het allemaal uitgerold gaat worden. Hoop op totale chaos. Verwacht USSs threat 6 thargoids of conflict zones rondom Merope met thargoids.

• Ghostley
vanhorck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:12:
Nice! :). Ik ken een paar mensen waar geen terrein te gek voor is.
Ghehehe, die ken ik ook. Maar dit was toch wel een serieuze afdaling! Ik durfde er niet vanaf met m’n srv. Dan was ik nu nog aan het rollen. :P

Ben wel blij de rank voor de courier alvast gehaald te hebben (maar wauw, wat maakt dat ding een herrie!)
Nog even kijken wat voor rol ik er aan geef, was vooral ‘voor de heb’. :)
De weg naar de volgende Imperial is helaas nog erg ver.

Ik verwacht in eerste instantie dat we de goede Thargoids tegen komen. Dat later in 2.4. de slechte erachter aankomen. Dan rennen!!! (er moeten 2 facties zijn namelijk)
Maar je zegt het zelf al. Eerst zien hoe het allemaal uitgerold word ;)

Ghostley schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:45:
Eerste doel bereikt! :D

[afbeelding]

Nu op naar het volgende! Flinke tocht perhaps?!

En tijdens een toeristentochtje nog op een wintersportgebied beland
(Volgens de marker dan :P)

[afbeelding]
Dat ding vliegt echt super; gooi er advanced thrusters op, mod ze naar dirty drive 5 en maak je schip zo licht mogelijk. Dat ding gaat dan zo verschrikkelijk snel dat je voor het leven verpest bent :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drum schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:04:
[...]

Dat ding vliegt echt super; gooi er advanced thrusters op, mod ze naar dirty drive 5 en maak je schip zo licht mogelijk. Dat ding gaat dan zo verschrikkelijk snel dat je voor het leven verpest bent :P
Inderdaad. iCourier is zónder engineering al een geweldige canyon racer maar met wat moeite is 'ie helemaal ziek briljant. :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ghostley
Drum schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:04:
[...]

Naaiz! Die dingen koop je bij Farseer toch?
Vanavond andere verplichtingen, dus vrijdag gelijk maar even regelen dan. O-)

• vanhorck
Thrusters lvl 5 (dirty of clean maakt niet uit) zijn bij Prof Palin in Maia.
<3 Imperial design. En voor max snelheid, pimp eens een iEagle.
vanhorck schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:26:
Thrusters lvl 5 (dirty of clean maakt niet uit) zijn bij Prof Palin in Maia.
<3 Imperial design. En voor max snelheid, pimp eens een iEagle.
Ik meen me te herinneren dat de eagle iets wendbaarder is, en de coutrier wat meer snelheid heeft. O-)

Enfin, van het weekend maar eens kijken welke modules lightweight gemod kunnen worden (moet waarschijnlijk nog véél te veel engineers unlocken). Doel is om permanent in de blindspot van thargoids en grote schepen te kunnen blijven. Voor CZ ga ik ooit weer eens een laser-conda maken :P

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 19:58
Gisteravond de Commander versie van Elite: Dangerous aangeschaft voor de PS4. Dit is dus inclusief de Horizons expansion. Gedownload maar nog niet gestart. Na het lezen van diverse pagina's onder andere op http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Elite_Dangerous_Wiki, het bekijken van video's op youtube en het lezen van (een klein deel van) dit topic het ik erg veel zin om heerlijk in het diepe te duiken.
In het verleden heb ik me zo'n 4-5 jaar gruwelijk goed vermaakt met EVE Online, dus ik heb wel wat ervaring met sandbox games.

Ik kom nog regelmatig terug in dit topic voor vragen, tips en meelezen.

Ben benieuwd of ik andere Tweaker spelers een keer tegen ga komen in het grote universum.

PSN ID: MrMichel_75

MisterMichel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:48:
Gisteravond de Commander versie van Elite: Dangerous aangeschaft voor de PS4. Dit is dus inclusief de Horizons expansion. Gedownload maar nog niet gestart. Na het lezen van diverse pagina's onder andere op http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Elite_Dangerous_Wiki, het bekijken van video's op youtube en het lezen van (een klein deel van) dit topic het ik erg veel zin om heerlijk in het diepe te duiken.
In het verleden heb ik me zo'n 4-5 jaar gruwelijk goed vermaakt met EVE Online, dus ik heb wel wat ervaring met sandbox games.

Ben benieuwd of ik andere Tweaker spelers een keer tegen ga komen in het grote universum.
Welkom! d:)b

In de topic-start kun je de tweak-commander lijst raadplegen voor andere PS4 ED spelers van dit forum (en je kunt jezelf er registreren). Tip: staar je niet blind op het verdienen van credits en ga vooral dingen doen die je leuk vindt. De credits komen dan vanzelf binnen ;)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Drum schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ik meen me te herinneren dat de eagle iets wendbaarder is, en de coutrier wat meer snelheid heeft. O-)

Enfin, van het weekend maar eens kijken welke modules lightweight gemod kunnen worden (moet waarschijnlijk nog véél te veel engineers unlocken). Doel is om permanent in de blindspot van thargoids en grote schepen te kunnen blijven. Voor CZ ga ik ooit weer eens een laser-conda maken :P
De eagle is zowel sneller als wendbaarder. https://coriolis.edcd.io/

Maar de courier heeft natuurlijk veel meer vuurkracht en cargo opties.

@MisterMichel: Welkom! Ik zal je helaas niet tegenkomen omdat ik PC speel. Jammer dat dat niet gecombineerd is.

• vanhorck
Drum schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:41:
[...]

Betwijfel het. Voordeel is wel je kan de een strippen en het op de ander zetten. iEagle is dan vind ik zelf meer voor snelheid alleen. iCourier kan je tenminste ook nog echt wat mee ;)
Ikzelf zit nu op 846m/s:
846m/s
Volgens mij snelste 868m/s in outfitting op het moment. Maar vind het moeilijk om dit soort dingen accuraat te vinden. (..903 ingame en beta)

Veel plezier. Zou willen dat ik de beginner ervaring nog een keer mocht overdoen. Dont fly without a rebuy!
o7

Hopelijk ooit crossplay met pc.

• Ghostley

Welkom!
Het gaat nog ergens op lijken zo met de ps4. :P
(Nu die crossplay nog... komop Sony, let go the reins!)

ED kun je deels wel vergelijken met EVE, alleen is de learningcurve lager.
Het ontbreekt wat aan uitleg ingame, maar gelukkig is veel info te vinden op de locaties die je al noemde. :)

Voeg me gerust toe en ik zie je wel in de buurt verschijnen.
(Tenzij ik aan een lange reis begonnen ben 8) )

• vanhorck
daPet schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:25:
[...]

Boring :? Ik zit nu op 30kLY+ en verveel me nog lang niet. Ik ga tegen de klok in, onderweg drop ik ff langs bij beagle point, dan verder tegen de klok en dan richting colonia. Dan is Sag A een blokkie om en dan nog een leuke route naar huis, via Formidine ofzo. Al met al denk ik ergens in 2019 terug te zijn :P
Ik honk elk systeem, als het enigzins interessante eigenschappen heeft ga ik het uitgebreid scannen, rondrijden op low G maantjes en piccies trekken. Geen haast ;)
Heb je toevallig een link van je build op coriolis of edshipyard? Ben wel benieuwd hoe je die rondtrek aan het maken bent. En ook stiekem wel beetje jaloers.
GekkePrutser schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:56:
[...]

De eagle is zowel sneller als wendbaarder. https://coriolis.edcd.io/

Maar de courier heeft natuurlijk veel meer vuurkracht en cargo opties.

@MisterMichel: Welkom! Ik zal je helaas niet tegenkomen omdat ik PC speel. Jammer dat dat niet gecombineerd is.
vanhorck schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:54:
[...]

Betwijfel het. Voordeel is wel je kan de een strippen en het op de ander zetten. iEagle is dan vind ik zelf meer voor snelheid alleen. iCourier kan je tenminste ook nog echt wat mee ;)
Ikzelf zit nu op 846m/s:
[afbeelding]
Volgens mij snelste 868m/s in outfitting op het moment. Maar vind het moeilijk om dit soort dingen accuraat te vinden. (..903 ingame en beta)

[...]

Veel plezier. Zou willen dat ik de beginner ervaring nog een keer mocht overdoen. Dont fly without a rebuy!
o7

Hopelijk ooit crossplay met pc.
I stand corrected d:)b

Ik dacht me te herinneren dat er op Reddit geschreven was dat de courier sneller was, maar wat er echter geschreven was is:
I have both. The courier can handle more weight without sacrificing speed. My iEagle goes 5 m/s faster at 789 but has no guns or shields or energy to run scoop etc. Courier hits 785 but has 3 MCs (lightweight), a shield, scoop and cargo racks.

Would definitely recommend the courier. Bit more forgiving it you smack the toaster rack at full speed.
bron: https://www.reddit.com/r/...mperial_eagle_or_courier/

Quae nocent docent :+

• daPet
vanhorck schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:35:
[...]

Heb je toevallig een link van je build op coriolis of edshipyard? Ben wel benieuwd hoe je die rondtrek aan het maken bent. En ook stiekem wel beetje jaloers.
Uhw, ok. Ik heb niet een erg bijzondere build maar zal straks ff kijken op de pc.

Wat mij ook wel helpt om de trip aan te gaan is dat ik soms via multicrew wat anders kan doen en dat ik nog een account heb wat momenteel in Blaauw hangt :+

Beter gaan Microsoft en Sony gewoon meewerken om ons allemaal in een universe te krijgen! Zeker verzonnen door mensen die geen games spelen :S

• MisterMichel
Zo, vanavond m'n eerste sessie gestart. Uiteraard begonnen met de training missies.
De controls zijn flink wennen. Maar goed, naarmate ik meer ga spelen, zal ik die controls ook wel meer onder de knie gaan krijgen.
Ik was even vergeten dat ik first person-achtige spellen altijd wat lastig vind. Oeps. Dus het docken in een station (in de training) was even heel rustig aan doen en wennen aan de omvang van het schip. Ging gelukkig goed in één keer. :Y

Daarna de combat trainings gedaan. De eerste ging redelijk goed. Daarna aan de Advanced Combat training begonnen. En daar gaat 't mis. Ik raak constant de tegenstander kwijt en heb moeite met oriënteren. Ook daar zal ik wel aan gaan wennen, dus ik blijf oefenen. De eerste tegenstander in die advanced combat training ging uiteindelijk neer. (Ben wel diverse keren al ontploft en dus opnieuw moeten beginnen.) Daarna komen er nog enkele tegenstanders en toen ging 't heel vlug weer mis. Na 1 keer maar even gestopt omdat m'n vrouw ook nog even tv wilde kijken.

Er wordt tijdens die training vrolijk uitgelegd dat je kunt schakelen waar je je energie naar wilt sturen tijdens een gevecht, maar niet hoe :?
Ga ik straks maar even opzoeken en vooral waar ik op moet letten wanneer ik wat waar naar toe moet voeren.
(Ik speel op de PS4, dus ik heb te maken met een beperkt aantal knoppen en dus met veel knop-combinaties.)

Na de combat trainings komen nog de mining trainings, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Eerste indruk na een anderhalf uur stoeien:
Grafisch ziet 't er al erg goed uit en ik heb eigenlijk nog zo goed als niks gezien.
Controls erg wennen.
Combat uitdagend - weet nog niet of ik dit ooit goed onder de knie ga krijgen maar ik ga oefenen.
Ben erg benieuwd naar het exploren en vooral genieten van de ruimte.

Ik kan niet wachten om poging 2 in die advanced combat training op te gaan pakken en uiteindelijk de echte zandbak in te duiken.

• vanhorck
Asp, DB, annie?
En wat voor utilities ben ik vooral benieuwd naar.

Heb zelf wel eens nagedacht over een cirkel om de rand heen te maken. En denk dat ik het wel iets anders wil vliegen dan mijn meer speedy exploring runs.
Zoals mining lasers en collector limpets voor materials te verzamelen. Helemaal mooi met 2.4 de limpets synthesis. Dubbele AFMU. Ben er met mijn laatste trip achter gekomen dat size niet zoveel uitmaakt, helemaal als je bereid bent om synthesis te doen.
En dan natuurlijk de grootste vehicle hanger. Want met zo'n lange trip wil je natuurlijk meerdere malen landen.

Misschien nog andere handige tips?

• daPet
vanhorck schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:51:
Asp, DB, annie?
En wat voor utilities ben ik vooral benieuwd naar.

Heb zelf wel eens nagedacht over een cirkel om de rand heen te maken. En denk dat ik het wel iets anders wil vliegen dan mijn meer speedy exploring runs.
Zoals mining lasers en collector limpets voor materials te verzamelen. Helemaal mooi met 2.4 de limpets synthesis. Dubbele AFMU. Ben er met mijn laatste trip achter gekomen dat size niet zoveel uitmaakt, helemaal als je bereid bent om synthesis te doen.
En dan natuurlijk de grootste vehicle hanger. Want met zo'n lange trip wil je natuurlijk meerdere malen landen.

Misschien nog andere handige tips?
Veel geduld :P

https://eddp.co/u/6Mv2EMGR

Wat ik al zei, het is geen bijzondere build. Heb nog een hele weg te gaan om het uit te engineeren maar daar had ik helemaal geen zin in. Ik wilde weer op pad na twee semi mislukte pogingen.

Eenmaal verkeken op een hele kleine neutron, orbit lines stonden uit en kwam in de body exclusion zone waar ik niet meer uit kwam (12kLY) en een andere keer had ik me vergist in het aantal jumponium materials wat ik nog dacht te hebben, en kwam vast te zitten in een systeem zonder landables, geen jump meer mogelijk. Suicide op 15kLY O-)

[ Voor 0% gewijzigd door daPet op 21-09-2017 22:40 . Reden: Hangar vergeten :P ]

• vanhorck
Dank, ziet er uit als een leuk schip.
En oei, heb zelf gelukkig nog geen grote fouten gemaakt met exploren dat ik niet heelhuids terug in de bubbel kwam. Heb dan ook erg veel respect voor de echte pioneers die met jumponioum sprongen maken en soms maar hopen terug te kunnen. Weet niet zeker of ik dat in me heb. Ja van spacemadness misschien.
Wel paar keer half op aan het letten en die exclusion zone van zwarte gaten gezeten. Hoofdpijn momenten.

Ga zowiezo wachten tot 2.4 dropt. En paar weken daarna aangezien ze al gezegd hebben dat het langzaam uitgerold gaat worden. Maar ben zo wel rustig bezig met met annie om te bouwen. Zou graag met aspx of liever nog dbx gaan maar kan geen nee zeggen tegen al die ruimte om alles mee te nemen.
(En met neutron sterren vind ik grote schepen een stuk makkelijker).

• daPet
Op een van die trips was ik met de anaconda, maar die beviel mij niet zo, alsof je een olietanker bestuurd. En vooral in supercruise is dat lastig als je langs sterren vliegt. Wat wil je eigenlijk allemaal meenemen?

• vanhorck
Nou mijn ervaring met exploren dusver is T6 naar sag A, AspX naar colonia en Annie. DBX gebruik ik als taxi en als er meer slots op zaten zou ik er zo mee weg vliegen, maar er zo'n rondje doen kan ik gewoon niet denk ik.

Maar met deze ervaring ben ik er iig achter gekomen dat max LY niet alles is. Sterker nog dat 45-50LY jumprange meer dan ruim voldoende is. Mijn power plant had na mijn laatste trip best wel een klap gekregen dus wil die A-rated met lvl 5 armoured doen ipv de D met overcharged. Goede hull met lightweight. En alle wapens plasma slug (nu mee bezig om te verzamelen) zodat ik munitie van fuel maak.
Je weet tenslotte maar nooit waar we thargoids allemaal gaan tegenkomen. Afhankelijk van hoe de repairlimpets allemaal precies gaan werken en zwaar wegen denk ik een beetje richting deze build te gaan:

https://eddp.co/u/tqklXrzd

Kan een buts hebben en uitdelen (testing pending.....) En heeft nog steeds genoeg LY jumprange.

Ondertussen is het alweer 00:30, op coriolis kan ik me soms net zo goed vermaken als op ED haha....en truste :z

• scorpion-biker
Ik kwam histeren deze afbeelding tegen op Reddit toen ik aan het zoeken was hoe of waar ik evt. terraformable of earthlike planeten tegen zou kunnen komen.

Misschien hebben meer mensen hier wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qdYFOP7.jpg

• captain_ghost
  • Laatst online: 07-11 20:44
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RZFiZCw.jpg

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• MisterMichel
Gisteravond uiteindelijk toch nog even verder gegaan met de tutorials. De Advanced Combat Training mislukte wederom na diverse pogingen. Het eerste schip kreeg ik niet eens goed te pakken. Ben toen eens wat gaan Googlen en las dat meerdere spelers (zelfs sommige met ervaring) de Advanced Combat Training als pittig ervaren.
Ben daarna maar aan de slag gegaan met de mining en landing tutorials. Nu staat er nog 1 tutorial open die ik hopelijk vanavond kan doen waarna ik het diepe in ga duiken.

Wel weet ik nu (na zelf te proberen en logisch redeneren) hoe die energie toevoer naar Systems, Weapons en Engine kan regelen. Via het d-pad op de controller dus (PS4).

Leuk om zo langzaam maar zeker die dingetjes te leren :)

• vanhorck
@scorpion-biker Weet niet zeker of de plaatjes in de topicstart staan. Maar als je daar de andere exploring links aanklink kom je uiteindelijk ook bij die info en meer. Maar het kan nooit kwaad. Heb vooral aan die tweede erg veel gehad.

@MisterMichel Uitvogelen zal altijd een ding blijven. In ieders geval voor mij. Zoveel opties :)
Maakt het ook zo'n heerlijk spel.
Kan me de training trouwens niet herinneren. Als je al een beetje kan vliegen en landen kom je al een heel eind.
Succes! o7

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11 09:28

wootah

They see me trollin'

Nou, de Quince "spaaractie" is bijna ten einde (update van 26-09-2017 lost de glitch op waarschijnlijk ;( )
Ondertussen heeft het al wel veel vruchten afgeworpen! Van 0 naar 100% gegaan voor Empire _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1j1erl.jpg

En een Type-9 gekocht, voor het grote transport werk 8)
En nog zo'n 750m credits over :)

Je kan er van zeggen wat je wilt; maar ik ben al ongeveer sinds dag 1 Elite speler; had voor Quince al ruim 300 uur speeltijd; eindeloos lang de "grind" gedaan om te verdienen; daarna het spel lang aan de kant gezet omdat het begon te vervelen. Nu kan ik eindelijk de schepen kopen die ik wil hebben :)
wootah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:05:
Nu kan ik eindelijk de schepen kopen die ik wil hebben :)
Ik zou de Cutter proberen >:)

edit:

Ter info:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Euhyvr.png

[ Voor 15% gewijzigd door Drum op 22-09-2017 19:30 ]

• wootah

wootah

They see me trollin'

Drum schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:24:
[...]

Ik zou de Cutter proberen >:)

edit:

Ter info:
[afbeelding]
"maximum cargo capacity 792 t" :/
Shoot, en ik maar denken dat de T-9 veel kon meenemen 8)7
Moet ik wel eerst ff Duke rank halen :+
Sowieso, die T-9 is net een baksteen, bijna niet te beheersen vergeleken met de T-7 die ik al heel erg lang vlieg. Met een landing op een planeet ook al bruine onderbroek momenten gehad omdat hij wel heel erg snel richting de grond ging :+ :+

• captain_ghost
Wat @Drum zegt.

Een cutter met circa 760 cargo ruimte (zonder schild) kan je afhankelijk van markt 4 a 5 m cr per retour opleveren. Kan meer.. maar ja

Bijvoorbeeld deze marktprijs van 2 stelsel

Je ziet dat 2 station van 28 ly vandaan, Met cutter kan in 2 sprongen er al. En beide station is ook niet ver van zon vandaan. Hele dag heen en weer vliegen kan je 30-50 m opleveren..

Maar niet Cutter schepen kan ook hiervan profiteren..
Ik vind wel jammer dat T-9 heel traag vergelijken met cutter of corvette..
Misschien komt er T-10 eraan dat dat verandering zal brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door captain_ghost op 22-09-2017 19:40 ]

@wootah Sorry, was een beetje gemeen van me hehehe :P

• vanhorck
@wootah Zou zeggen spelen zodat jij er plezier uit haalt. Er zullen altijd plekken zijn waar dingen makkelijker te halen zijn. Ik maak zo gretig gebruik van Davs Hope (alhoewel er een paar dagen geleden site 426 is gevonden, en nu daar naar toe ga).

Er is een manier om fed/emp rank te grinden en is volgens frontier ook legit. Iemand heeft het ooit als bug gepost maar admins gaven aan dat de mechanic werkt zoals die bedoeld is.

@Drum Thanks voor de info. Zou dit niet gezien hebben. Alhoewel als ik in mobius speel ik altijd super oplet met CMDRs om me heen. Misschien wel meer als in open lol.

** Edit: Nog ff wat frustratie kwijt. Vandaag 2 keer in mijn Gunship uit supercruise getrokken. Geen bounty, geen cargo racks, niet pledged en niet rondom cg. Helaas had ik er nog niets mee gedaan, qua engineering. En 1 van de 2 had torpedos dus dat was vrij snel baai baai zwaai zwaai.
Geprobeerd gesprek aan te gaan maar beide keren niets. Baalde hier best wel ff van.
Ooooh lucht op.......

[ Voor 24% gewijzigd door vanhorck op 22-09-2017 20:18 ]

• Ghostley
Om het weekend te vieren maar twee nieuwe bootjes gekocht. Een iEagle (<3) en een Python. Uitbouwen van die tweede gaat alleen wat tijd kosten. :P
(Gelukkig heb ik tijd... nu de credits nog :D)

vanhorck schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:14:
@wootah Zou zeggen spelen zodat jij er plezier uit haalt. Er zullen altijd plekken zijn waar dingen makkelijker te halen zijn. Ik maak zo gretig gebruik van Davs Hope (alhoewel er een paar dagen geleden site 426 is gevonden, en nu daar naar toe ga).

Er is een manier om fed/emp rank te grinden en is volgens frontier ook legit. Iemand heeft het ooit als bug gepost maar admins gaven aan dat de mechanic werkt zoals die bedoeld is.

@Drum Thanks voor de info. Zou dit niet gezien hebben. Alhoewel als ik in mobius speel ik altijd super oplet met CMDRs om me heen. Misschien wel meer als in open lol.

** Edit: Nog ff wat frustratie kwijt. Vandaag 2 keer in mijn Gunship uit supercruise getrokken. Geen bounty, geen cargo racks, niet pledged en niet rondom cg. Helaas had ik er nog niets mee gedaan, qua engineering. En 1 van de 2 had torpedos dus dat was vrij snel baai baai zwaai zwaai.
Geprobeerd gesprek aan te gaan maar beide keren niets. Baalde hier best wel ff van.
Ooooh lucht op.......
Ik dacht altijd dat torpedo's binnen de kortste keren uit de lucht geschoten werden door point-defence, of had je die er niet op zitten?

• vanhorck
Heb eigenlijk altijd KWS en de rest shield boosters. Nooit echt met point defense, chaff of die andere bezig geweest.

Maakte ook de fout de tweede keer door fsd-charge halverwege te cancellen. Door die paar extra seconden raakte mijn shields down en was mijn hull instant kapot.

• MisterMichel
Allemaal al bedankt voor jullie warme welkom. o7

Gisteravond voor het eerst het diepe in gesprongen en aan de slag gegaan. De eerste missie (gewoon wat data vervoeren) ging als een tierelier. Daarna een missie geaccepteerd waarbij ik dacht spullen te moeten vervoeren van A naar B. Bleek achteraf dat ik eerst bepaalde spullen moest kopen op de markt die ik op het huidige station moest afleveren. Dat heeft me uiteindelijk heel erg lang geduurd voor ik begreep waar ik het moest halen. Via google op een site terecht gekomen waar ik de markt makkelijk kon bekijken zodat ik met maar 1 jump van huidige systeem de spullen kon kopen.

De markt in het spel zelf snap ik nog niet goed. Waar kan ik nou makkelijk zien wat er beschikbaar is in de verschillende stations? Links naar sites die het goed uitleggen zijn van harte welkom!

Uiteindelijk toch de missie goed volbracht en daarna diverse missies gedaan waarbij alleen data vervoerd hoefde te worden. De avond afgesloten met een aardig bedrag. Lijkt erop dat ik nu een leuk nieuw bootje kan kopen. Weet nog niet welke. De Hauler lijkt me wel wat. Niet duur en kan al wat vervoeren.

Waar moet ik ongeveer aan denken in kosten als ik zo'n klein bootje wil upgraden met wat fatsoenlijke modules? Ik wil genoeg achter de hand houden zodat ik 'm opnieuw kan kopen want ja, een Sidewinder is leuk, maar ik wil wat meer.

Een andere optie is om de Sidewinder te upgraden zodat die verder kan vliegen en wat meer kan hebben.

Ben nog aan 't twijfelen. Vanavond duik ik er weer lekker in en ga ik rustig rondsnuffelen op de markten.

Oh ja, die Community Goals lijken me wel leuk om af en toe te doen. Als je daar voor 'Sign up' doet, krijg je dan problemen met bepaalde facties later? Ik wil nu nog alle mogelijkheden open houden. Ik zou 't zuur vinden als ik nu keuzes maak waardoor ik later bepaalde gebieden niet meer in mag - niet dat de ruimte te klein is of zo...

• vanhorck
@MisterMichel Ik zou zeggen kijk neus eens in de openingspost. Daar staat de meeste informatie verzameld.
Hauler is ook erg leuk begin schip met wat range. Keuzes zat hehe.

CG's zijn voor zover ik weet nooi negatief in welke vorm dan ook. Het enige waar je misschien wel rekening mee wilt houden als ik het zo lees is pledge bij powerplay dan. Dan ben je in bepaalde delen van de bubbel wel minder welkom door spelers en NPCs

Toch paar linkjes kan het niet laten.

https://coriolis.edcd.io
https://inara.cz
https://eddb.io
https://www.edsm.net

o7

• Ghostley
MisterMichel schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:56:
Allemaal al bedankt voor jullie warme welkom. o7

Gisteravond voor het eerst het diepe in gesprongen en aan de slag gegaan. De eerste missie (gewoon wat data vervoeren) ging als een tierelier. Daarna een missie geaccepteerd waarbij ik dacht spullen te moeten vervoeren van A naar B. Bleek achteraf dat ik eerst bepaalde spullen moest kopen op de markt die ik op het huidige station moest afleveren. Dat heeft me uiteindelijk heel erg lang geduurd voor ik begreep waar ik het moest halen. Via google op een site terecht gekomen waar ik de markt makkelijk kon bekijken zodat ik met maar 1 jump van huidige systeem de spullen kon kopen.

De markt in het spel zelf snap ik nog niet goed. Waar kan ik nou makkelijk zien wat er beschikbaar is in de verschillende stations? Links naar sites die het goed uitleggen zijn van harte welkom!

Uiteindelijk toch de missie goed volbracht en daarna diverse missies gedaan waarbij alleen data vervoerd hoefde te worden. De avond afgesloten met een aardig bedrag. Lijkt erop dat ik nu een leuk nieuw bootje kan kopen. Weet nog niet welke. De Hauler lijkt me wel wat. Niet duur en kan al wat vervoeren.

Waar moet ik ongeveer aan denken in kosten als ik zo'n klein bootje wil upgraden met wat fatsoenlijke modules? Ik wil genoeg achter de hand houden zodat ik 'm opnieuw kan kopen want ja, een Sidewinder is leuk, maar ik wil wat meer.

Een andere optie is om de Sidewinder te upgraden zodat die verder kan vliegen en wat meer kan hebben.

Ben nog aan 't twijfelen. Vanavond duik ik er weer lekker in en ga ik rustig rondsnuffelen op de markten.

Oh ja, die Community Goals lijken me wel leuk om af en toe te doen. Als je daar voor 'Sign up' doet, krijg je dan problemen met bepaalde facties later? Ik wil nu nog alle mogelijkheden open houden. Ik zou 't zuur vinden als ik nu keuzes maak waardoor ik later bepaalde gebieden niet meer in mag - niet dat de ruimte te klein is of zo...
Een hauler kan een leuk begin zijn en is lekker goedkoop.
Maar je zou ook kunnen denken aan een Cobra III.
Multi-inzetbaar en de prijs valt mee. (350.000)
Standaard (multi-purpose) setup kost je inclusief aanschaf 5.2miljoen totaal en de rebuy zit rond de 264k.
Later heb je daar ook nog wat aan, terwijl je een sidewinder waarschijnlijk nooit meer gebruikt. :)

Community goals zullen geen negatieve invloed hebben op je status what-so-ever.
Als je er wat tijd in steekt kan het je makkelijk een paar miljoen opleveren.
Hou er wel rekening mee dat wanneer je in 'open' speelt er ook andere spelers (kunnen) rondhangen die er een sport van maken je uit de lucht te schieten. ;)
(Hoewel dat op de PS4 tot nu toe mee valt.)

• MisterMichel
vanhorck schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:14:
@MisterMichel Ik zou zeggen kijk neus eens in de openingspost. Daar staat de meeste informatie verzameld.
Hauler is ook erg leuk begin schip met wat range. Keuzes zat hehe.

CG's zijn voor zover ik weet nooi negatief in welke vorm dan ook. Het enige waar je misschien wel rekening mee wilt houden als ik het zo lees is pledge bij powerplay dan. Dan ben je in bepaalde delen van de bubbel wel minder welkom door spelers en NPCs

Toch paar linkjes kan het niet laten.

https://coriolis.edcd.io
https://inara.cz
https://eddb.io
https://www.edsm.net

o7
Dank je wel voor die links. Zal er eens gaan rondsnuffelen. De startpost heb ik al eens doorgelezen maar ook die zal ik nog eens goed doornemen.
Ghostley schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:38:
[...]

Een hauler kan een leuk begin zijn en is lekker goedkoop.
Maar je zou ook kunnen denken aan een Cobra III.
Multi-inzetbaar en de prijs valt mee. (350.000)
Standaard (multi-purpose) setup kost je inclusief aanschaf 5.2miljoen totaal en de rebuy zit rond de 264k.
Later heb je daar ook nog wat aan, terwijl je een sidewinder waarschijnlijk nooit meer gebruikt. :)

Community goals zullen geen negatieve invloed hebben op je status what-so-ever.
Als je er wat tijd in steekt kan het je makkelijk een paar miljoen opleveren.
Hou er wel rekening mee dat wanneer je in 'open' speelt er ook andere spelers (kunnen) rondhangen die er een sport van maken je uit de lucht te schieten. ;)
(Hoewel dat op de PS4 tot nu toe mee valt.)
Cobra III is inderdaad een schip wat me heel erg aanspreekt. Nu heb ik nog niet genoeg voor het basis schip zelf - nog een paar missietjes doen, dus duurt niet lang meer. Maar met die setup die je laat zien waar ik 5.2 miljoen + nog eens 264k rebuy voor nodig hebt, dat zit er voorlopig nog niet in. Wel een erg leuk doel om voor te gaan! Dank je wel.

Leuk om te horen dat die Community Goals geen negatieve invloed op wat dan ook hebben. Zal eens gaan kijken waar ik naar toe moet en wat ik daar voor nodig ga hebben. Ook al doe ik nog niet direct aan zo'n goal mee, toch is het misschien een leuk tripje er naar toe waar ik onderweg nog leuke missies kan doen. Ik wil niet in het start systeem blijven rondhangen en de rest missen.

• wootah

wootah

They see me trollin'

Na een beetje te hebben gespeeld op coriolis kom ik uit op zo'n ~560 miljoen credits voor een mooie transport Cutter. Tenminste, als ik 10% korting in Jameson Memorial krijg :)
Het leek me wel interessant om met een Asp Explorer eerst elite status te krijgen voor discovery, met de road to riches tool moet dat wel lukken toch?
Daarna kan ik met de Cutter elite krijgen voor trading :+

• vanhorck
10% korting krijg je inderdaad. Volgens mij meer als je 2 of 3 elite hebt. 2,5% als ik het correct heb.
Linkje naar build, ik ben altijd benieuwd :)

Als je het makkelijkst elite status wilt krijgen is de road to riches zeker de manier. Rond de 300/350 mil moet je bij profits from exploration hebben dacht ik.

• MD1975
wootah schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:05:
Na een beetje te hebben gespeeld op coriolis kom ik uit op zo'n ~560 miljoen credits voor een mooie transport Cutter. Tenminste, als ik 10% korting in Jameson Memorial krijg :)
Met zulke bedragen loont het altijd meer om naar een Li Yong Rui station te gaan, die geven 15% korting (ook op outfitting). Deze korting is voor iedereen, dus niet alleen voor de Li Yong Rui'ers :)

Dit station bijvoorbeeld:
https://eddb.io/station/15881

Edit: let op, deze korting blijft ook terugkomen in je rebuys. :+

[ Voor 22% gewijzigd door MD1975 op 24-09-2017 11:29 ]

CMDR G'Kuchhoest profile

@wootah ; voordat je vol hoop richting dat station gaat moet je je wel realiseren dat je nog wat moet doen aan je empire ranking. Van de week had je deze screenshot gepost, dus zo te zien heb je nog wat werk voor de boeg :+

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/531ed3ff7fe3cd90542d824626e483ba14da77be/?url=http%3A%2F%2Fi63.tinypic.com%2F1j1erl.jpg

• wootah

wootah

They see me trollin'

MD1975 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:27:
Met zulke bedragen loont het altijd meer om naar een Li Yong Rui station te gaan, die geven 15% korting (ook op outfitting). Deze korting is voor iedereen, dus niet alleen voor de Li Yong Rui'ers :)

Dit station bijvoorbeeld:
https://eddb.io/station/15881

Edit: let op, deze korting blijft ook terugkomen in je rebuys. :+
Misschien interessant voor de rest van de outfitting gezien ik nog wat ranks door moet lopen bij de empire ;)
Drum schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:06:
@wootah ; voordat je vol hoop richting dat station gaat moet je je wel realiseren dat je nog wat moet doen aan je empire ranking. Van de week had je deze screenshot gepost, dus zo te zien heb je nog wat werk voor de boeg :+
Nou, ik had dus gehoord dat dat niet uitmaakt als je richting de founders world gaat met elite status: dan kun je alles kopen :D

Ik sta sowieso al een paar weken als rank none op 100%, nog steeds geen speciale rank up missie gezien :X

• vanhorck
wootah schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:20:
[...]
Nou, ik had dus gehoord dat dat niet uitmaakt als je richting de founders world gaat met elite status: dan kun je alles kopen :D
Klopt dat je alles kunt kopen maar wel met dezelfde limieten. Dus rank locked of zoals de cobra mk IV als je Lifetime Expansion Pass of voor 2016 Feb E:D en E:D Horizons hebt gekocht.
Daarbij dan de 10% korting in Jameson Memorial waar ze alle schepen en modules hebben. En 2.5% korting in alle andere stations.

Je progressie gaat gelukkig verder ookal rank je niet. En als je al een tijdje in Quince hangt...is de kans daar minder groot dat je een naval progression missie krijgt. Kun je beter naar iets dichter bevolkt gebied van de bubbel.

En als je echt wilt kan je rank gewoon kopen. Dus met Quince en Road to Riches denk ik dat je en voldoende geld hebt en niet echt geeft om 'exploits' te gebruiken. Ik vel geen oordeel btw, speel zoals je zelf meeste plezier hebt.

*Quince nu in boom ook, zelf even zonder board flippen mijn bankrekening klein beetje aanvullen.

[ Voor 34% gewijzigd door vanhorck op 24-09-2017 12:52 . Reden: extra comment ]

• wootah

wootah

They see me trollin'

vanhorck schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:46:
[...]

Klopt dat je alles kunt kopen maar wel met dezelfde limieten. Dus rank locked of zoals de cobra mk IV als je Lifetime Expansion Pass of voor 2016 Feb E:D en E:D Horizons hebt gekocht.
Daarbij dan de 10% korting in Jameson Memorial waar ze alle schepen en modules hebben. En 2.5% korting in alle andere stations.

Je progressie gaat gelukkig verder ookal rank je niet. En als je al een tijdje in Quince hangt...is de kans daar minder groot dat je een naval progression missie krijgt. Kun je beter naar iets dichter bevolkt gebied van de bubbel.

En als je echt wilt kan je rank gewoon kopen. Dus met Quince en Road to Riches denk ik dat je en voldoende geld hebt en niet echt geeft om 'exploits' te gebruiken. Ik vel geen oordeel btw, speel zoals je zelf meeste plezier hebt.

*Quince nu in boom ook, zelf even zonder board flippen mijn bankrekening klein beetje aanvullen.
Awww, moet ik nog even doorwerken dus :-(
Maar goed, ik ga eerst wel ff dingen ontdekken, ik heb dat namelijk nog niet echt gedaan.

Maar goed echt exploits zou ik het niet willen noemen, het zit gewoon in het spel. Alleen als je een purist bent is het een exploit, net zoals op zoek gaan naar handels routes in eddb, anders koop je namelijk wel trade data in het spel he :+
Sowieso ik heb nooit mijn schip in de grond geboord daar in quince, dat kun je je schip toch niet aandoen :'(
Je progressie gaat gelukkig verder ookal rank je niet.
Dus onder water zit mijn rank misschien al op 700% ofzo, alleen zie ik dat niet bedoel je? :D
Als ik naar mijn credits kijk, en gemiddeld bedrag voor een scan missie, dan heb ik rond de 1600 missies gedaan in quince :)
Ook donaties e.d. Want dan krijg je meer en betere missies met je lokale rank :)

[ Voor 10% gewijzigd door wootah op 24-09-2017 15:41 ]

• vanhorck
Helaas is Elite rank halen geen shortcut.

Ja daarom al ' exploits' en gemeld dat ik niemand ooit zal vertellen hoe je moet spelen. Sterker wil uitleggen hoe alle manieren werken als iemand daar behoefte aan heeft.

Over ranks inderdaad. Je kunt misschien al 3 ranks omhoog zijn gegaan als je zoveel missies in Quince (en dan voor de juiste facties ) hebt gedaan. Kwestie van naar iets meer bevolkt gebied te gaan en die naval missies krijgen.

• wootah

wootah

They see me trollin'

En opeens kom je een fout-parkeerder tegen :(

Ja hallo, dat is mijn parkeer plek!

vanhorck schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:22:

Helaas is Elite rank halen geen shortcut.

Ja daarom al ' exploits' en gemeld dat ik niemand ooit zal vertellen hoe je moet spelen. Sterker wil uitleggen hoe alle manieren werken als iemand daar behoefte aan heeft.

Over ranks inderdaad. Je kunt misschien al 3 ranks omhoog zijn gegaan als je zoveel missies in Quince (en dan voor de juiste facties ) hebt gedaan. Kwestie van naar iets meer bevolkt gebied te gaan en die naval missies krijgen.
Over dat elite halen maak ik me geen zorgen. Ik heb nog maar 3 ranks naar elite te gaan in trading en 4 in exploring :)

Ik weet dat je dat heb gezegd en snap ik ook wel, alleen is "exploit" zo negatief :+

Ik ben wel van 0% naar 100% allied gegaan voor de empire met die missies in quince, dus ik hoop op 't beste :*)

[ Voor 5% gewijzigd door wootah op 24-09-2017 17:12 ]

• scorpion-biker
Nu ruim 10.000 Ly onderweg en vond dit wel een mooi beeld om te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UkJ4mWgx3J20OLbedp2MmKk4/full.jpg

• MD1975
scorpion-biker schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:51:
Nu ruim 10.000 Ly onderweg en vond dit wel een mooi beeld om te delen.
Kerst komt vroeg bij jou. o<:)

CMDR G'Kuchhoest profile

Oja.. moet binnenkort weer de kerstboom in mijn cockpit zetten :D

• MisterMichel
Nou, zaterdag uiteindelijk de Adder gekocht en daarmee aan de slag gegaan. Een paar missies gevlogen.
Prima bootje!

Ik dacht even een route te plannen naar Tweakers HQ: Blaauw. Na enkele jumps kwam ik zonder fuel te zitten en iets te dicht in de buurt van een zon. Resultaat: ploef. Nu weet ik meteen wat er gebeurt wanneer je schip ontploft: je komt terug in een station en hebt de keuze hetzelfde schip te pakken of weer terug in de Sidewinder te stappen.

Ik zit nu dus in Adder nummer 2. Maar weer eerst missies doen voordat ik de tocht naar Blaauw ga ondernemen. Heb al in de gaten dat ik de volgende keer een Fuel Scoop moet installeren voor de wat langere tochtjes.

Voorlopig geniet ik echt van het spel. Geen haast hebben. Beetje aanklooien in de ruimte. Stoeien met docken - ook al gaat dat steeds vlotter. Prima!
Leuk zo'n spel waar veel mogelijk is, waar niks moet en je gewoon je eigen pad moet uitstippelen. d:)b

• Ghostley
MisterMichel schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:48:
Nou, zaterdag uiteindelijk de Adder gekocht en daarmee aan de slag gegaan. Een paar missies gevlogen.
Prima bootje!

Ik dacht even een route te plannen naar Tweakers HQ: Blaauw. Na enkele jumps kwam ik zonder fuel te zitten en iets te dicht in de buurt van een zon. Resultaat: ploef. Nu weet ik meteen wat er gebeurt wanneer je schip ontploft: je komt terug in een station en hebt de keuze hetzelfde schip te pakken of weer terug in de Sidewinder te stappen.

Ik zit nu dus in Adder nummer 2. Maar weer eerst missies doen voordat ik de tocht naar Blaauw ga ondernemen. Heb al in de gaten dat ik de volgende keer een Fuel Scoop moet installeren voor de wat langere tochtjes.

Voorlopig geniet ik echt van het spel. Geen haast hebben. Beetje aanklooien in de ruimte. Stoeien met docken - ook al gaat dat steeds vlotter. Prima!
Leuk zo'n spel waar veel mogelijk is, waar niks moet en je gewoon je eigen pad moet uitstippelen. d:)b
Kleine tip:
Als je weer opweg gaat (dit keer inclusief fuel-scoop :P) filter dan je route op de bovenste type sterren in de galaxy map.
Ezelsbruggetje is KGBFOAM. Dat zijn de type sterren waar je kunt scoopen.
Koop ook de duurste FS die je kunt krijgen, anders hang je steeds 5 minuten stil voor je verder kan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostley op 25-09-2017 16:57 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 10:19
Ghostley schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:54:
[...]
Koop ook de duurste FS die je kunt krijgen, anders hang je steeds 5 minuten stil voor je verder kan. :)
Ik koop altijd de grootste die ik kwijt kan, na zaken als schilden en eventueel cargo ruimte en dan vaak type A, omdat er bij de grotere FS's nogal een verschil zit tussen A en B qua prijs, maar niet zo qua scooping

• Ghostley
celshof schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:31:
[...]
Ik koop altijd de grootste die ik kwijt kan, na zaken als schilden en eventueel cargo ruimte en dan vaak type A, omdat er bij de grotere FS's nogal een verschil zit tussen A en B qua prijs, maar niet zo qua scooping
Daar zit ook weer wat in natuurlijk. Je zou er dan voor kunnen kiezen om voor een lange reis een grote B variant in je schip te zetten en bij aankomst deze in storage te gooien (voor later) en te vervangen voor iets anders.

Morgen is het zover. De 2.4 update waar ik al lang op wacht.
De servers zullen offline gaan rond 10 uur (gok) en als het zoals vaker gaat is alles klaar rond 18 uur. (maar dit is ook al eens in 2 uur gebeurt.)

Wat er ook gebeurt, ik ben in Maia of omgeving. Ik zal niet als eerste schieten maar al mijn flaks zijn paraat :)

In alle serieusheid, 2.4 is een verhaal. Mischien gebeurt er morgen niet eens wat :P
Niemand weet ook precies wat er gebeuren zal.

Hier enkele dingen die besproken worden.

1. We worden massaal uit hyperspace getrokken. Ze bekijken of je fed bent en zullen dan besluiten of ze....
2. Col 70 sector permit verdwijnt. Waarna we in grote getalen (incl.ikzelf) die kant op gaan
3. Slechts enkelen zullen uit hyperspace worden getrokken. Word er niet door een cmdr geschoten zullen ze, op hun manier uiteraard, een soort handel opgezet worden (of iets anders lol geen idee)
4. 1 van de lore systemen (denk aan Lave, Reorte of mischien wel Sol) zal vallen door een enorme vloot Thargies
5. Iemand anders nog iedeeen?

Hoe dan ook! Ik heb zin in deze update :D

Leutje schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:16:
De servers zullen offline gaan rond 10 uur (gok) en als het zoals vaker gaat is alles klaar rond 18 uur. (maar dit is ook al eens in 2 uur gebeurt.)

Wat er ook gebeurt, ik ben in Maia of omgeving. Ik zal niet als eerste schieten maar al mijn flaks zijn paraat :)

In alle serieusheid, 2.4 is een verhaal. Mischien gebeurt er morgen niet eens wat :P

1. We worden massaal uit hyperspace getrokken. Ze bekijken of je fed bent en zullen dan besluiten of ze....
2. Col 70 sector permit verdwijnt. Waarna we in grote getalen (incl.ikzelf) die kant op gaan
3. Slechts enkelen zullen uit hyperspace worden getrokken. Word er niet door een cmdr geschoten zullen ze, op hun manier uiteraard, een soort handel opgezet worden (of iets anders lol geen idee)
4. 1 van de lore systemen (denk aan Lave, Reorte of mischien wel Sol) zal vallen door een enorme vloot Thargies

Total war + probes

*O*

• MD1975
Er komt vrede en we krijgen allemaal de aftiteling te zien. The End.

CMDR G'Kuchhoest profile

• scorpion-biker
Geen idee wat er gaat gebeuren. Ben wel benieuwd.

quote: Brett C;5943490
I've a feeling the forums are going to be flooded tomorrow with OMG THE THARGOIDS KILLED ME... [and i didn't have insurance@!!!11!1one!1]
Brett C Is een officiele Fdevver. o oh.. :D

• wootah

wootah

They see me trollin'

Ik hoop het niet als ik binnenkort op verkenningstocht ga :+

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

De Targoids blijken onze kant op te komen omdat ze op de vlucht zijn voor hun eigen gemuteerde afstammelingen uit de Verstrooiing.
Die worden op hún beurt weer opgejaagd door de zelfdenkende machines Erasmus en Omnius.
De twaalfde ghola van Salomé zal de mensheid redden door een fusie aan te gaan met...
Oh nee, was Duin...

[ Voor 37% gewijzigd door GeeBee op 26-09-2017 00:05 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

GeeBee schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:46:
De Targoids blijken onze kant op te komen omdat ze op de vlucht zijn voor hun eigen gemuteerde afstammelingen uit de Verstrooiing.
Die worden op hún beurt weer opgejaagd door de zelfdenkende machines Erasmus en Omnius.
De twaalfde ghola van Salomé zal de mensheid redden door een fusie aan te gaan met...
Oh nee, was Duin...
_O-

Mijn dag kan niet meer stuk :P

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Muad'Dib Mac is back van vakantie. Veel regen in de Ardennen gehad.

In de tussentijd had thuis de Ziggo Mediabox wifi problemen gehad, waardoor ik nu een nieuwe ConnectBox voor internet only heb gekregen.
Nieuwe ip-ranges uiteraard voor intern netwerk en nieuw ip aan de buitenkant.
Kan ook niet bij de lokale NAS (nog geen idee waarom) met Git op dit moment om mijn vakantie-edits te pushen zodat ik de Pi's kan updaten met vernieuwde versie edtg... *zucht*

Ofwel, edtg is even niet bereikbaar tot ik alles ge-herconfigureerd heb. :(

EDIT: Teaser met geleende data van een andere commander

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/kuylm8kaf1a0cb6/Schermafdruk%202017-09-26%2008.51.49.png?raw=1

[ Voor 15% gewijzigd door MacNetron op 26-09-2017 08:53 ]

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• EliteGhost
  • Laatst online: 03-11 09:59
Nou ik word weer gedetacheerd dus heb een maand of 3 doordeweeks geen computer om spelletjes te spelen :p
Misschien kerbal space program op me eigen laptop :')

• 4bit
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Ik ben ook benieuwd, we hebben er een heel stuk langer op moeten wachten dan verwacht. Dacht eerste dat het Horizons seizoen maar 1 jaar ging duren. Maar nu zijn we ongeveer 2 jaar verder.
Hopelijk wat meer te beleven dan het druppelsgewijs toevoegen van Targoid content tot nu toe. Maar heb er wel een goed gevoel bij.

Zelf zit ik nog bij Lei Chung, dacht er gisteren te laat aan dat het vandaag Space Independence Day ging zijn. En heb wijselijk besloten om te gaan slapen ipv nog 28 jumps te doen.

Ik hoop wel dat ze de content meer in-game ontdekbaar gaan maken. Ipv dat je al die informatie via de forums enz moet halen omdat het anders bijna niet te vinden is wat je moet doen.

I'll do what I can, but expect very little.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Hmm gaat niet helemaal goed geloof ik net een nieuwe launcher geinstalled, herstart en ik krijg de melding dat mijn launcher out of date is waarna ik de net geinstalleerde download weer geserveerd krijg.

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
siren schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
Hmm gaat niet helemaal goed geloof ik net een nieuwe launcher geinstalled, herstart en ik krijg de melding dat mijn launcher out of date is waarna ik de net geinstalleerde download weer geserveerd krijg.
Hum, goed idee om uberhaupt weer eens naar Windows te booten 8)7

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

siren schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
Je kunt sowieso niks, vandaag is de update naar patch 2.4 en dat gaat tot vanavond duren.
We expect the galaxy servers to be down from 9AM BST for approximately 9 hours +. There is a chance that this could run over, so we really appreciate your patience. As usual with these updates we'll keep you as up to date as possible... I'll post the changelogs here, and add update information to the thread as it comes in.
Bron: https://forums.frontier.c...erver-Downtime-(26-09-17)

[ Voor 36% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2017 13:17 ]

• captain_ghost
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/356767474836045826/362195610570457089/ed_update.JPGServer is nog steeds aan updaten.. dus je kan nog niet gaan spelen..

Ennog een uitgebreid patch van 7 gb dus..
Een link naar wat allemaal veranderd wordt

[ Voor 34% gewijzigd door captain_ghost op 26-09-2017 13:18 ]

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Oh wacht even er wordt een nieuwe snelkoppeling neergezet als je het vinkje snelkoppeling op bureablag aanmaken klikt dant krijg je de juiste. Heel vreemd dat ze de ouwe er nog in laten.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor wie leesvoer wil, de 2.4 patch notes: https://forums.frontier.c...-4-The-Return-Patch-Notes

• scorpion-biker
Updated route plotting system:
maximum route plotting range is now 20Kly
Dit is wel handig.
Al is het ook wel leuk om zelf in stappen van 1000 ly je route samen te stellen

• 4bit
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Toch een mooie 7GB aan updates. Dat zal wel een gedetailleerde Thargoid zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

yay!! geen 32bit meer :)

En ik ben op tijd thuis!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:03:
yay!! geen 32bit meer :)

En ik ben op tijd thuis!
Op tijd om met de rest mee te wachten! *O*

Hoezo? Ik speel al hoor! Ben gelukkig nog niet neergeschoten :P

* Leutje wacht wat langer op de Thargoids

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:19:
Hoezo? Ik speel al hoor! Ben gelukkig nog niet neergeschoten :P

* Leutje wacht wat langer op de Thargoids
Uhhuh, bijna geloofwaardig ;)

* SnoeiKoei gaat lekker eten. :Y)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:30
Oculus is ook begonnen met updaten zo te zien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Ik start ED nu wel op :) (no joke) Downloaden gaat snel als je 1 van de eerste bent!

• vanhorck
Steam is ED aan het updaten voor me....happy happy joy joy
Pagina: 1 ... 73 ... 123 Laatste