Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Even een post van mijn wapens

https://inara.cz/galaxy-blueprint/48/ Dubbel shot grade 5 allemaal max of over Zelfs een 78% ergens)
Deze keer nergens een Special effect. Had ik die wel dan kom ik waarschijnlijk zijn schild nog sneller naar beneden brengen.

Verder is alles maar dan ook echt ALLES eens door een engineer onder handen genomen.
Van een light hull upgrade (enforced natuurlijk) tot Sensoren.
Aangezien ik flaks afvuur had ik niks aan long distance dus die allemaal weer shielded.
FSD,Thrusters enzo ook allemaal richting maximaal geupgrade.
Shield boosters natuurlijk ook alemaal een lvl 5 upgrade. Je kan het zo gek nog niet bedenken of ik heb het wel :)
Daarom kon ik VanHorck verslaan. Was hij een ChrisWoo (voor wie hem kent) Dan had ik geen enkele kans. Die is nog erger met alles upgraden. Hij heeft 10 anacondas omdat zijn opslag te weinig was :D Slaat hij zijn upgrades daar maar op haha

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Sassem schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:13:
Zo dus wij houden onze eigen E games laten we het ED games noemen dan het prijzen geld komt nog wel😉
Om het extra spannend te maken moet het dan wel plaatsvinden boven een planeet (dus met zwaartekracht, 5g lijkt me wel toereikend >:) )

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drum schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Om het extra spannend te maken moet het dan wel plaatsvinden boven een planeet (dus met zwaartekracht, 5g lijkt me wel toereikend >:) )
Met flight assist off. >:)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Achenar 3? (6G) I'm in! Daar heb ik mijn courier gevlogen met 1425m/s :D En het overleefd!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

potver,.. koffie tegen mijn scherm... _O-

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• vanhorck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 01:13
Leutje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:27:
Even een post van mijn wapens

https://inara.cz/galaxy-blueprint/48/ Dubbel shot grade 5 allemaal max of over Zelfs een 78% ergens)
Deze keer nergens een Special effect. Had ik die wel dan kom ik waarschijnlijk zijn schild nog sneller naar beneden brengen.

Verder is alles maar dan ook echt ALLES eens door een engineer onder handen genomen.
Van een light hull upgrade (enforced natuurlijk) tot Sensoren.
Aangezien ik flaks afvuur had ik niks aan long distance dus die allemaal weer shielded.
FSD,Thrusters enzo ook allemaal richting maximaal geupgrade.
Shield boosters natuurlijk ook alemaal een lvl 5 upgrade. Je kan het zo gek nog niet bedenken of ik heb het wel :)
Daarom kon ik VanHorck verslaan. Was hij een ChrisWoo (voor wie hem kent) Dan had ik geen enkele kans. Die is nog erger met alles upgraden. Hij heeft 10 anacondas omdat zijn opslag te weinig was :D Slaat hij zijn upgrades daar maar op haha
Dank voor de screengrab.
Zijn wel mooie wapens. Ga zelf toch nog eens wat meer wapens engineeren :)
Drum schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Zat nu al te zweten, met 5g....ugh gaat hem niet worden. Niet in mijn cutter tenminste :9

• EliteGhost
  • Laatst online: 03-11 09:59
Drum schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/b513e461676faad826a7d4a3c6d6eebf/tumblr_mt2qair1Mh1rnr47go1_500.gif

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Drum schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/l3V0gmhfRG12VuuZy/giphy.gif

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

:D

@EliteGhost & @MacNetron : lol! :P

Iets minder leuk is die toerist die ik rondvlieg:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0MXJq2Y.jpg

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Drum schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:43:
@EliteGhost & @MacNetron : lol! :P

Iets minder leuk is die toerist die ik rondvlieg:
[afbeelding]
Och, heb je tijd om met je neus en koffie te experimenteren :+

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

daPet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Och, heb je tijd om met je neus en koffie te experimenteren :+
Maar mijn Asp heeft geen neus, enkel een veredeld aquarium waarin de commander de zee van sterren verkent :+

ááánd we are home again:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QE6kBwq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gx95ykT.jpg

Die planeet is trouwens wel erg scheef zeg, net een aardappel _O-

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11 21:08
Dat scheelt inderdaad niet veel met een aardappel. :Y)

Road 2 riches begon nogal te vervelen. Passagiersmissies maar weer eens opgepakt. Dolphin de deur uitgedaan en de ASP X omgebouwd naar passagiersschip. Wat een verademing! _/-\o_

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 18:37
Zijn er PS4 spelers die een Hotas 4 gebruiken? Wat is jullie ervaring? Ik zag dat iemand ook een Saitek en Hotas Warthog (wel prijzig) werkend had gekregen.

Elite spelen met een stick lijkt mij wel heel vet!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Drum schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Maar mijn Asp heeft geen neus, enkel een veredeld aquarium waarin de commander de zee van sterren verkent :+

ááánd we are home again:
[afbeelding]

Die planeet is trouwens wel erg scheef zeg, net een aardappel _O-
Ja inderdaad lijkt wel of de aardappelen in de aanbieding zijn moest in Kano ook al op zo'n aardappel landen :F

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Menace_1981 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:29:
Zijn er PS4 spelers die een Hotas 4 gebruiken? Wat is jullie ervaring? Ik zag dat iemand ook een Saitek en Hotas Warthog (wel prijzig) werkend had gekregen.

Elite spelen met een stick lijkt mij wel heel vet!
Ik gebruik nu sinds een tijdje de instap Hotas van Thrustmaster voor de ps4.
En het is echt een wereld van verschil tegenover de gewone controller, imho.
Immersie is beter, landen gaat makkelijker/beter en zeker dogfighting is een enorme vooruitgang.

Ondanks dat het gevaarte wat el-cheapo oogt en enigszins voelt, werkt hij bijzonder goed.
De enige twee pijn-puntjes voor mij zijn het ontbreken van een tweede hat-knop en dat hij niet extreem zuiver centreert. (Niet dat je gelijk rond tolt bij center-stick hoor... dat valt mee, maar het kan beter.)

Het wel-/niet aan de praat krijgen van andere (betere/duurdere) modellen durf ik helaas geen antwoord op te geven. :)

PSN ID: Ancta

• EliteGhost
Verdeurie. Ik heb nu ook koffie op het scherm van m'n werklaptop.

Ben bezig om het Engels van mijn projectmanager te corrigeren en kom de meest geniale dingen tegen.

Neem hem niks kwalijk, het is een hele slimme man en hij geeft zelf ook toe dat zijn Engels niet geweldig is... maar nondeju wat een lol!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik heb gisteren voor 16 euro ED gekocht in de Playstation store. Nu vraag ik me af, hoeveel uurtjes kan je vooruit met het basis spel voordat je de uitbreidingen nodig hebt? Natuurlijk kan dit heel erg verschillen per persoon, maar ik vraag me dit af omdat het spel relatief goedkoop is. Is het dan een 'klein' spel?
Heeft het zin om in het begin (zodra ik weet dat het spel leuk genoeg is) de Season pack al aan te schaffen? Of is het aan te raden eerst het basis spel volledig (uit) te spelen?

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 21:30
Ik had gelijk de commander editie gekocht (inclusief Horizons), omdat deze met PS Plus extra in de aanbieding was. Ik vind het zelf wel leuk om gelijk ook op planeten te kunnen landen en een beetje rond te scheuren in de SRV.

Verder kan je dit spel niet echt "uit" spelen.

@EliteGhost @Menace_1981 Ik zit ook nog na te denken om een Hotas voor de PS4 te halen. Twijfel nog een beetje, omdat ik niet weet waar ik het dan op moet zetten om er goed mee te kunnen spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door scorpion-biker op 30-08-2017 11:30 ]

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

• vanhorck
technoaddict schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:25:
Ik heb gisteren voor 16 euro ED gekocht in de Playstation store. Nu vraag ik me af, hoeveel uurtjes kan je vooruit met het basis spel voordat je de uitbreidingen nodig hebt? Natuurlijk kan dit heel erg verschillen per persoon, maar ik vraag me dit af omdat het spel relatief goedkoop is. Is het dan een 'klein' spel?
Heeft het zin om in het begin (zodra ik weet dat het spel leuk genoeg is) de Season pack al aan te schaffen? Of is het aan te raden eerst het basis spel volledig (uit) te spelen?
Je kan er honderden uren aan kwijt. Ik en zoveel CMDR's met mij hebben die uren er in gestopt voordat Horizons uit was.
Heeft het echter zin, jazeker de dlc voegt een paar erg leuke dingen waaronder de meest belangrijke landen op planeten.
Erg zijn geen doelen in ED dus uitspelen kan niet echt.

Mijn advies zou zijn als je financien het toestaan eerst een paar uurtjes tutorial doen en vliegen in sidewinder, als het spel je aanspreekt de dlc aanschaffen aangezien die genoeg meerwaarde heeft.

• technoaddict
Landen op planeten lijkt me inderdaad een leuke en belangrijke toevoeging.
Ik ga idd de tutorials doen en daarna een paar uurtjes in de main game spelen, om vervolgens de dlc aan te schaffen als het spel leuk genoeg is.
Thanks!

• EliteGhost
scorpion-biker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:

@EliteGhost @Menace_1981 Ik zit ook nog na te denken om een Hotas voor de PS4 te halen. Twijfel nog een beetje, omdat ik niet weet waar ik het dan op moet zetten om er goed mee te kunnen spelen.
Als je op de bank zit, misschien zo'n klein tafeltje dat je over je benen heen zet? Het is heel lullig, maar het kan werken. Anders moet het in ieder geval iets zijn waarbij je, als je rechtop zit, je armen recht op kan leggen zonder dat je met opgetrokken schouders moet zitten. Dat speelt het fijnste.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
EliteGhost schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:21:
Verdeurie. Ik heb nu ook koffie op het scherm van m'n werklaptop.

Ben bezig om het Engels van mijn projectmanager te corrigeren en kom de meest geniale dingen tegen.

Neem hem niks kwalijk, het is een hele slimme man en hij geeft zelf ook toe dat zijn Engels niet geweldig is... maar nondeju wat een lol!
offtopic:
nooit gedacht deze ooit nog eens te gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7rou5mdagjii73s/donttakemeinthemailing.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/1vgnv00dtnngne5/makethatthecatwise.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dc6nkj2h4u62xq4/thatknockslikeabus.jpg?raw=1

niet voor niks gemaakt :)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

MacNetron schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

offtopic:
nooit gedacht deze ooit nog eens te gebruiken

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

niet voor niks gemaakt :)
_O-

After much wicking and weighing we decided to watch the cat out of the tree.

Ontopic: een HOTAS voegt echt veel toe aan het spel, en met name de Trustmaster schijnt een hele goede te zijn i.r.t. de prijs.

• Ghostley
scorpion-biker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:

Ik zit ook nog na te denken om een Hotas voor de PS4 te halen. Twijfel nog een beetje, omdat ik niet weet waar ik het dan op moet zetten om er goed mee te kunnen spelen.
Ik heb vrij lange armen en het lukt prima om hem gewoon op schoot te houden. Mocht dat toch na een tijdje vervelend worden, werkt zo’n ontbijt-op-bed-tafeltje van de Ikea erg goed.
Overigens heb ik de stick en gashendel gewoon aan elkaar vast laten zitten.

@Drum ik kan idd beamen dat voor die prijs het een uitstekende koop is.

• Menace_1981
Ghostley schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Ik heb vrij lange armen en het lukt prima om hem gewoon op schoot te houden. Mocht dat toch na een tijdje vervelend worden, werkt zo’n ontbijt-op-bed-tafeltje van de Ikea erg goed.
Overigens heb ik de stick en gashendel gewoon aan elkaar vast laten zitten.

@Drum ik kan idd beamen dat voor die prijs het een uitstekende koop is.
Goed om te horen.

Ik vind die Hotas 4 wat plastic ogen en ben dan iemand die graag iets meer betaalt om wat meer kwaliteit te hebben, maar ja, als die niet compatible is of veel gedoe oplevert om werkend te krijgen, dan maar niet. Ik zit wel op dit forum, maar ben absoluut geen tweaker 😊

Edit: en heb de hotas 4 besteld!
Gefeliciteerd! :D

Mocht iemand nog een reden nodig hebben om wat rond te knallen; we zijn in oorlog met Adit Nationals in Adit.

edit:
technoaddict schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:25:
Welkom, het aantal uren die je hiermee zoet zult zijn ligt ergens tussen 1~x000 :P

[ Voor 73% gewijzigd door Drum op 31-08-2017 08:03 ]

• daPet
technoaddict schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:37:
Landen op planeten lijkt me inderdaad een leuke en belangrijke toevoeging.
Ik ga idd de tutorials doen en daarna een paar uurtjes in de main game spelen, om vervolgens de dlc aan te schaffen als het spel leuk genoeg is.
Thanks!
Welkom ;)

Met de Horizons uitbreiding krijg je ook de mogelijkheid tot het upgraden van je schip middels de engineers, die zitten planetside.
Ik ben ook met de base game begonnen want ik had toen nog een 32bit pc en Horizons is 64bit. Toen ik de uitbreiding kocht ging er een wereld voor me open ;) Heb er nu zo'n 1200 uur in zitten en ik ben nog nergens Elite ranked, nog steeds geen Sol Permit en ik heb alleen dode Thargoids gezien. Je bent een keer uit gespeeld maar deze game speel je niet uit, met of zonder Horizons ;)

o7

• technoaddict
daPet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Welkom ;)

Met de Horizons uitbreiding krijg je ook de mogelijkheid tot het upgraden van je schip middels de engineers, die zitten planetside.
Ik ben ook met de base game begonnen want ik had toen nog een 32bit pc en Horizons is 64bit. Toen ik de uitbreiding kocht ging er een wereld voor me open ;) Heb er nu zo'n 1200 uur in zitten en ik ben nog nergens Elite ranked, nog steeds geen Sol Permit en ik heb alleen dode Thargoids gezien. Je bent een keer uit gespeeld maar deze game speel je niet uit, met of zonder Horizons ;)

o7
Thanks.
Enkele uurtjes erop zitten. Man wat een moeilijke game.
Die controls leren wordt nog wel een uitdaging. De tutorials waren al behoorlijk lastig.
Moest een keer landen, maar O + pijl naar beneden zorgde er niet voor dat mn landing gear naar beneden ging. Ik activeerde elke keer die boost. Na opnieuw die missie spelen lukte het, met de zelfde toetsencombinatie opeens wel. Maar toen was ik nog buiten het schip, en kon ik de ingang niet vinden. Uiteindelijk kwam ik er na een kwartier pas achter dat op de 3d radar pijlen aanwezig zijn die wijzen naar de ingang :)
Snelle manouvres maken is ook niet eenvoudig. Die advanced fighting tutorial heb ik dan ook nog niet succesvol afgerond.

Heb na de speelsessie een tutorial op YouTube gekeken. Dat is volgens mij wel nodig om in het begin te weten wat je aan het doen bent.
Zo begon ik de game uiteindelijk, en accepteerde ik gelijk een missie in het Mission Board. In die Tutorial liet die jongen echter zien dat je goed moet kijken of de missie te bereizen is. Je (hyper)motor ofzo kan maar zoveel Ly reizen.. Daar had ik natuurlijk niet naar gekeken.

Tot nu toe wel positief. Maar moet het spel snel onder de knie krijgen om het onder de aandacht te houden.

Ok, enuf said.

• Ghostley
technoaddict schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Thanks.
Die controls leren wordt nog wel een uitdaging. De tutorials waren al behoorlijk lastig.
Moest een keer landen, maar O + pijl naar beneden zorgde er niet voor dat mn landing gear naar beneden ging. Ik activeerde elke keer die boost. Na opnieuw die missie spelen lukte het, met de zelfde toetsencombinatie opeens wel. Maar toen was ik nog buiten het schip, en kon ik de ingang niet vinden. Uiteindelijk kwam ik er na een kwartier pas achter dat op de 3d radar pijlen aanwezig zijn die wijzen naar de ingang :)
Snelle manouvres maken is ook niet eenvoudig. Die advanced fighting tutorial heb ik dan ook nog niet succesvol afgerond.

Heb na de speelsessie een tutorial op YouTube gekeken. Dat is volgens mij wel nodig om in het begin te weten wat je aan het doen bent.
Zo begon ik de game uiteindelijk, en accepteerde ik gelijk een missie in het Mission Board. In die Tutorial liet die jongen echter zien dat je goed moet kijken of de missie te bereizen is. Je (hyper)motor ofzo kan maar zoveel Ly reizen.. Daar had ik natuurlijk niet naar gekeken.

Tot nu toe wel positief. Maar moet het spel snel onder de knie krijgen om het onder de aandacht te houden.

Ok, enuf said.
Top dat je positief bent, misschien wat kleine tips :)
- Het per ongeluk boosten i.p.v. landinggear is een dingetje (zelf vaak genoeg achterin een station gebeukt :P ) , eventueel een andere knop toewijzen is een oplossing.
- over het algemeen wijst de ingang van een station (enigszins) richting de planeet waar deze omheen draait, dat oriënteert iets makkelijker
(Outposts maakt niet uit, die hebben geen deur)
- voor snelle manoeuvres moet je proberen je throttle in het blauwe gebied te houden
(Mij lukt die advanced fighting tutorial ook niet trouwens... na tientalle pogingen)
- verder staat in de start post heel veel nuttige info d:)b

Hou vol! Het is het waard. :)
Menace_1981 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Goed om te horen.

Ik vind die Hotas 4 wat plastic ogen en ben dan iemand die graag iets meer betaalt om wat meer kwaliteit te hebben, maar ja, als die niet compatible is of veel gedoe oplevert om werkend te krijgen, dan maar niet. Ik zit wel op dit forum, maar ben absoluut geen tweaker 😊

Edit: en heb de hotas 4 besteld!
Tof!
Een klein advies, zorg eerst dat in de settings je hotas is geselecteerd.
Als je direct gaat vliegen kom je er namelijk achter dat wat knoppen omgedraaid blijken te zijn waardoor je vuurt op het station... loopt niet goed af, weet ik helaas uit ervaring. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostley op 31-08-2017 00:43 ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Ghostley schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:25:
[...]

Tof!
Een klein advies, zorg eerst dat in de settings je hotas is geselecteerd.
Als je direct gaat vliegen kom je er namelijk achter dat wat knoppen omgedraaid blijken te zijn waardoor je vuurt op het station... loopt niet goed af, weet ik helaas uit ervaring. ;(
En nadat je dus weet dat de juiste hotas is geselecteerd, gooi de bindings config file in de Elite: Dangerous Reference Sheet Generator. Die genereert dan een plaatje met alle controls erop!

• daPet
technoaddict schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Thanks.

Ok, enuf said.
Probeer in supercruise het station te benaderen op ongeveer 7 seconden (50% throttle) aanvliegtijd, dan kan je er niet voorbij vliegen.
99% van de orbitals draaien linksom, met dat in het achterhoofd vlieg je automatisch de goede kant op. Zodra je binnen bent zie je op je kompas een witte stip die je landingsplaats aanwijst.
Een landingsplaats heeft een nummer, deze behoort voor je te blijven dan hoef je niet te draaien.

Voor de controls raad ik je aan alle opties op je gemakje na te lopen, en ze stuk voor stuk instellen hoe het voor jou het prettigste is, maar doe dit wel in een stuk ruimte waar verder niets is. Dit zijn er een berg en is misschien een beetje een grind maar niets is irritanter dan zoeken naar knoppen precies wanneer je onder vuur ligt of terwijl je gaat landen.

o7
Hij heeft PS4, weet niet of die ook zo'n file hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door daPet op 31-08-2017 21:43 . Reden: oops verkeerd gelezen ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Morgen op vakantie naar Ardennen.
Gaat me helaas niet meer lukken de edtg website bij te werken naar nieuwste versie.
Beetje lezen, beetje wandelen, beetje sauna, beetje belgisch bier drinken, ...
Ik hang even 3 weken bij een tourist beacon.
Fly safe commanders! o7!

• technoaddict
daPet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Probeer in supercruise het station te benaderen op ongeveer 7 seconden (50% throttle) aanvliegtijd, dan kan je er niet voorbij vliegen.
99% van de orbitals draaien linksom, met dat in het achterhoofd vlieg je automatisch de goede kant op. Zodra je binnen bent zie je op je kompas een witte stip die je landingsplaats aanwijst.
Een landingsplaats heeft een nummer, deze behoort voor je te blijven dan hoef je niet te draaien.

Voor de controls raad ik je aan alle opties op je gemakje na te lopen, en ze stuk voor stuk instellen hoe het voor jou het prettigste is, maar doe dit wel in een stuk ruimte waar verder niets is. Dit zijn er een berg en is misschien een beetje een grind maar niets is irritanter dan zoeken naar knoppen precies wanneer je onder vuur ligt of terwijl je gaat landen.

o7

[...]

Hij heeft PS4, weet niet of die ook zo'n file hebben?
Grappig dat je over Supercruise begint, want gisteravond in mijn laatste game sessie ging het vooral fout met Supercruise. Ik was opnieuw begonnen (met Horizons :p) en moest wat afleveren bij een Outpost. Ik ging in Supercruise, maar vloog er telkens keihard voorbij. Het lukte mij maar niet om uit die Supercruise te komen. Uiteindelijk heb ik daarna op internet opgezocht hoe dat nou werkte, en blijkbaar moet ik rekening houden met idd die 7 seconden, maar ook dat de snelheid in de blauwe zone zit (50% throttle?). Ik zou dan 1 maal op het driehoekje moeten klikken (PS4) om uit de Supercruise te komen. Hmz, naar mijn idee had ik dat ook 100 keer gedaan, maar ik zal de eerst volgende keer checken.
technoaddict schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:54:
[...]

Grappig dat je over Supercruise begint, want gisteravond in mijn laatste game sessie ging het vooral fout met Supercruise. Ik was opnieuw begonnen (met Horizons :p) en moest wat afleveren bij een Outpost. Ik ging in Supercruise, maar vloog er telkens keihard voorbij. Het lukte mij maar niet om uit die Supercruise te komen. Uiteindelijk heb ik daarna op internet opgezocht hoe dat nou werkte, en blijkbaar moet ik rekening houden met idd die 7 seconden, maar ook dat de snelheid in de blauwe zone zit (50% throttle?). Ik zou dan 1 maal op het driehoekje moeten klikken (PS4) om uit de Supercruise te komen. Hmz, naar mijn idee had ik dat ook 100 keer gedaan, maar ik zal de eerst volgende keer checken.
Mocht je er uiteindelijk toch voorbij dreigen te schieten, dan kun je jezelf een beetje afremmen door dicht langs de planeet te vliegen. En als de ETA rond de 0,05 zit ipv 0,07, dan kun je het soms nog wat corrigeren door te zigzaggen :P
Overigens heb ik na meer dan duizend uur nog steeds problemen met het vinden van de ingang van het Coriolis station (dit is de hoofdreden waarom ik een docking computer heb).
MacNetron schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:24:
Morgen op vakantie naar Ardennen.
Gaat me helaas niet meer lukken de edtg website bij te werken naar nieuwste versie.
Beetje lezen, beetje wandelen, beetje sauna, beetje belgisch bier drinken, ...
Ik hang even 3 weken bij een tourist beacon.
Fly safe commanders! o7!
Enjoy! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Drum op 01-09-2017 08:32 ]

• scorpion-biker
Gisteren een vlucht gedaan met een "gezochte" passagier. Toch grappig dat de melding "Illegal passenger" er voor kan zorgen dat je gejaagder speelt. :o Had echt het idee dat ik moest op letten dat ik niet gescand zou kunnen worden.

En ook eens gekozen voor Fastest route in de route plotter, maar wat gaat je brandstof er dan in een keer hard door heen. Heb een paar rondjes om een zon gevlogen om weer voldoende te fuel scoopen.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Het handigste is als je een knop toewijst aan 75% throttle. Zodra je die indrukt blijft je namelijk precies op 0:06sec ETA vliegen als je in een rechte lijn naar het station vliegt.

Ik doe het zelf anders, want ik vind het "aanvliegen" één van de leukere dingen, kleine uitdaging om het zo efficient mogelijk te doen.

Meestal vlieg ik volle snelheid door - een stuk onder de planeet gericht - tot de computer 3sec aangeeft. Dan ga ik hard om de planeet cirkelen terwijl ik de ETA op 0:03 probeer te houden. Ik trek dan naar "boven" zodat ik bovenin de ruiten de planeet kan blijven zien.
Wanneer ik dicht genoeg bij de planeet ben draai ik richting een van de twee polen en scheer dan laag over de planeet - zo laag als kan zonder dat de FSD uitschakelt - richting het station. Het station is altijd met de ingang naar de planeet gekeerd, dus wanneer je vanaf de planeet richting het station vliegt zit je zowieso altijd (schuin) voor de ingang.

De zwaartekracht van de planeet remt me vervolgens af waardoor ik meestal zelfs weer volgas moet om niet teveel af te remmen, en zo kom ik over het algemeen met een mooie 3 a 4 sec ETA uit op de afstand waar ik de FSD kan uitschakelen.

Dan een thrust en ik ben binnen range om een landing aan te vragen en meestal kan ik in een bijna rechte lijn naar binnen knallen.

Heel soms scheer ik te dicht langs de planeet en dan knalt de FSD uit (1 op de 100), heel soms zit ik aan de verkeerde kant van 0:03 ETA en schiet ik mijn doel voorbij (1:50).

Dit gaat overigens het beste met mn Asp, die draait lekker snel. De Anaconda draait er net iets te traag voor, daarmee vlieg ik ook regelmatig gewoon recht omdat de kans op een misser wat groter is. Wel gebruik ik dan ook de planeet om af te remmen, maar dan zit ik meer rond de 0:04-0:05 te mikken. Dan hoef je minder scherp te draaien.

• Ghostley
technoaddict schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:54:
[...]

7 seconden is inderdaad de magische grens. Voor mij werkt het fijnste om de throttle op vol gas houden en wachten tot de tijd gaat terug tellen. Bij 10 seconden terug naar 75% zodat je op 7 seconden blijft hangen. (Let op: zwaartekracht beïnvloed de snelheid, dus ook de tijd... als je dicht langs een planeet gaat zal de tijd iets oplopen.)
Supercruise kun je pas uit zodra je onder 1Mm (mega meter, oftwel 1000km) afstand zit van je target.
Daar buiten kan ook wel als je gas terugneemt of twee keer achter elkaar driehoekje drukt, maar dan zit je in niemandsland. :)

Om zo min mogelijk last te hebben van de planeet volg ik meestal de orbit ring van het station tot 3Mm en duik dan naar het midden, maak een S bocht zodat m’n neus weer naar de deur wijst, waarna ik vaak op 900km uitkom en meteen SC uit kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostley op 01-09-2017 11:57 ]

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Nadat ED laatst voor een erg mooi prijsje op PSN was, ook meteen gekocht. Helaas nog maar 1 keer de tijd gehad om uit te proberen. Even de tutorial gedaan en wezen oefenen met het op tijd remmen na de supercruise. Maar hij bleef maar roepen dat ik te vroeg/te laat ging remmen. Waardoor ik het idee kreeg naar het verkeerde waypoint te zijn gevlogen. Nu kreeg ik alleen nergens een soort missie log te zien, dat ik kon terug kijken wat ik nu eigenlijk moest doen.
Het werd al snel duidelijk dat dit een best pittig spel is om te leren. Hopelijk krijg ik snel wat meer tijd om weer een keer te proberen. Want als ik jullie stukjes telkens lees over afremmen door de zwaartekracht van planeten, het scoopen van brandstof, het rondvliegen van personen of cargo etc etc, dan begint t zo mega te kriebelen om alles te ontdekken en te leren begrijpen. Alles is nu nog zo'n grijs gebied. Snap de helft nog niet waar jullie het over hebben haha. Komt vast door de ouderdom en mijn net papa zijn :)

Ps. Ik zal mijzelf even toevoegen zsm aan de lijst

psn: splettervlek

• vanhorck
RavenLord schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:59:
Nadat ED laatst voor een erg mooi prijsje op PSN was, ook meteen gekocht. Helaas nog maar 1 keer de tijd gehad om uit te proberen. Even de tutorial gedaan en wezen oefenen met het op tijd remmen na de supercruise. Maar hij bleef maar roepen dat ik te vroeg/te laat ging remmen. Waardoor ik het idee kreeg naar het verkeerde waypoint te zijn gevlogen. Nu kreeg ik alleen nergens een soort missie log te zien, dat ik kon terug kijken wat ik nu eigenlijk moest doen.
Het werd al snel duidelijk dat dit een best pittig spel is om te leren. Hopelijk krijg ik snel wat meer tijd om weer een keer te proberen. Want als ik jullie stukjes telkens lees over afremmen door de zwaartekracht van planeten, het scoopen van brandstof, het rondvliegen van personen of cargo etc etc, dan begint t zo mega te kriebelen om alles te ontdekken en te leren begrijpen. Alles is nu nog zo'n grijs gebied. Snap de helft nog niet waar jullie het over hebben haha. Komt vast door de ouderdom en mijn net papa zijn :)

Ps. Ik zal mijzelf even toevoegen zsm aan de lijst
Het is inderdaad best veel om allemaal te leren maar ook zo leuk.
Speel zelf nu zo'n kleine 800 uur en ga nog regelmatig de mist in met de meest basic dingen.
Zolang je niet in een wing zit kan niemand het zien denk ik altijd maar 8)
(zoals volop crashen bij planetary landing, 3 dubbele loop of shame, shieten voordat ie wanted aangeeft etc etc)

Anyways gefeliciteerd met ED en papa zijn :>

**edit: doet de ED tweakers communitie ook wel eens grote meetings houden. Lijkt me toch wel een gaaf om met 10+ schepen of zo samen te landen etc? Misschien kleine SRV race houden

[ Voor 5% gewijzigd door vanhorck op 01-09-2017 23:30 . Reden: toevoeging ]

• daPet
vanhorck schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:28:
[...]

Het is inderdaad best veel om allemaal te leren maar ook zo leuk.
Speel zelf nu zo'n kleine 800 uur en ga nog regelmatig de mist in met de meest basic dingen.
Zolang je niet in een wing zit kan niemand het zien denk ik altijd maar 8)
(zoals volop crashen bij planetary landing, 3 dubbele loop of shame, shieten voordat ie wanted aangeeft etc etc)

Anyways gefeliciteerd met ED en papa zijn :>

**edit: doet de ED tweakers communitie ook wel eens grote meetings houden. Lijkt me toch wel een gaaf om met 10+ schepen of zo samen te landen etc? Misschien kleine SRV race houden
In het discord kanaal heeft iemand al eens geoppert een LAN party te houden O-) Maar zover is het nog niet gekomen. Maar lijkt me gezellig, neem ik de rift mee.
Dus wanneer kunnen we dan langskomen? :P

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 10:19
Hele tijd (lees: maanden) weinig actief geweest, maar zo'n aankondiging van 2.4 zorgt er dan toch voor dat ik weer eens de knuppel in handen heb genomen. Nog zo'n 2500ly richting huis en dan kan ik ook weer eens aan dingen gaan meedoen.
vanhorck schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:28:
[...]

De laatste was helaas om afscheid te nemen van RobV :'(
Maar zo heel af en toe doen we wel vaker dingetjes. een SRV race waarbij iemand nog een Shipskin won :)
Een zoektocht nar Ruines met @azteke
Een verlaten basis met @Drum en @RobV bezoeken
Maar ook met heel veel mensen bij een thargoid shipcrash zijn. Of samen met zijn allen de eerste Guardian ruine bezoeken (deed ik met Josh Hawkins. en we crashte het spel zo hard dat we allemaal het spel opnieuw moesten opstarten :P

Maar een hele grote groep in The Gathering doen we helaas niet zo vaak.
Als iemand een idee heeft? Bijvoorbeeld een Unengineerd Eagle ship fight houden :D (deed ik met Rusty dog en nog 10(?) man)
Lijkt me leuk om met zijn allen iets te doen :) Jammer dat de xbox/ps4 groep helaas altijd een aparte groep blijft

• Stefke
daPet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:47:
[...]

In het discord kanaal heeft iemand al eens geoppert een LAN party te houden O-) Maar zover is het nog niet gekomen. Maar lijkt me gezellig, neem ik de rift mee.
Dus wanneer kunnen we dan langskomen? :P
Dacht ik ook al eens aan, lijkt me wel leuk

• Menace_1981
Ik heb een Cobra waarbij ik 40t cargo kan vervoeren. Ben gisteren bezig geweest met de community goal (traden). Heeft het zin om mijn shield te droppen voor een cargo rack van 16 om te proberen in een hogere ranking voor de community goal te komen of moet ik dan opboksen tegen de grotere cargo ships?

Hoe staan jullie tegenover het verkopen van mn wapens om verder te kunnen jumpen?
Menace_1981 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:39:
Ik heb een Cobra waarbij ik 40t cargo kan vervoeren. Ben gisteren bezig geweest met de community goal (traden). Heeft het zin om mijn shield te droppen voor een cargo rack van 16 om te proberen in een hogere ranking voor de community goal te komen of moet ik dan opboksen tegen de grotere cargo ships?

Hoe staan jullie tegenover het verkopen van mn wapens om verder te kunnen jumpen?
Met een cobra heb je genoeg snelheid om NPC's te ontlopen, en een PVP-speler kan je amper tegenhouden met een cobra 3 (tenzij je heel behendig bent). Je kunt je wapens dus gerust verkopen, maar ik adviseer je wel een schild te houden; het schild biedt enige bescherming tegen raketten. Een paar hits met een raket en je motoren ligger eruit.

Misschien is het leuk om met zijn allen in 2.4 samen te komen bij een alien site (zal ongetwijfeld een nieuwe opduiken?)? Een SRV rally in een high-g canyon lijkt me ook wel stoer (of demolition derby in kleine krater) :D

[ Voor 11% gewijzigd door Drum op 02-09-2017 09:11 ]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Drum schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:08:
[...]
...maar ik adviseer je wel een schild te houden; het schild biedt enige bescherming tegen raketten. Een paar hits met een raket en je motoren ligger eruit.
Daarnaast is het erg sneu als je door een beetje hardhandige landing je schip verliest vanwege geen schild.
En dat gáát een keer gebeuren als je -tig cargo runs achter elkaar gaat doen.
Been there... done that!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

GeeBee schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:19:
[...]

Daarnaast is het erg sneu als je door een beetje hardhandige landing je schip verliest vanwege geen schild.
En dat gáát een keer gebeuren als je -tig cargo runs achter elkaar gaat doen.
Been there... done that!
Yup, en wanneer je op de boostknop drukt i.p.v. deploy landinggear :D

• vanhorck

Ik zelf heb altijd 1 traderschip met alles D rated met A rated FSD-drive en de rest alleen maar cargo racks en 3D shield gen, voor de bumps bij landen etc.
Leutje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:40:
[...]

Maar zo heel af en toe doen we wel vaker dingetjes. een SRV race waarbij iemand nog een Shipskin won :)
Een verlaten basis met @Drum en @RobV bezoeken
Maar ook met heel veel mensen bij een thargoid shipcrash zijn. Of samen met zijn allen de eerste Guardian ruine bezoeken (deed ik met Josh Hawkins. en we crashte het spel zo hard dat we allemaal het spel opnieuw moesten opstarten :P

Maar een hele grote groep in The Gathering doen we helaas niet zo vaak.
Als iemand een idee heeft? Bijvoorbeeld een Unengineerd Eagle ship fight houden :D (deed ik met Rusty dog en nog 10(?) man)
Lijkt me leuk om met zijn allen iets te doen :) Jammer dat de xbox/ps4 groep helaas altijd een aparte groep blijft
Het is inderdaad jammer dat het geen cross platform is, dan zouden we met z'n allen kunnen joinen.
Ik hoop zelf dat 2.4 iets leuks brengt, misschien op een bepaalde plek of zo, dan kunnen we daar misschien met een clubje gaan kijken.

We zouden ook voor de engineers liefhebbers onder ons kunnen afspreken op davs hope een keertje.
Leuke plek met verhaal, en wat materials.

• Ghostley

Ik zat gister op dezelfde locatie voor de CG.
En ik gebruik een deels engineered (FSD, Thrusters en Power) Type-6. (35LY jumprange)
Nadeel is alleen wanneer je interdicted word door PVP gasten (zoals @Drum al zegt), dan ben je de sjaak.
Zoals mij gisteren gebeurde door 3 spelers die gebruik maakte van de heavy traffic rondom de CG.
Dat was dus bye bye voor m'n schip en m'n cargo twv. 1 miljoen... :'(

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Terug van vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pqPoJVo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mME4GDN.png
I salute you! You will be missed, commander :|

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 02-09-2017 13:34 ]

• Menace_1981
Bedankt voor de antwoorden. Ik had het gisteren al een paar keer dat ik per ongeluk op boost drukte in een station :) Ik houd mn schild wel.
Ghostley schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:50:
[...]

Ik zat gister op dezelfde locatie voor de CG.
En ik gebruik een deels engineered (FSD, Thrusters en Power) Type-6. (35LY jumprange)
Nadeel is alleen wanneer je interdicted word door PVP gasten (zoals @Drum al zegt), dan ben je de sjaak.
Zoals mij gisteren gebeurde door 3 spelers die gebruik maakte van de heavy traffic rondom de CG.
Dat was dus bye bye voor m'n schip en m'n cargo twv. 1 miljoen... :'(
Ja man, ik zag gisteren bij uitloggen dat je Elite aan het spelen was. Anders had ik je misschien kunnen beschermen 😊

Zelf ben ik recent gestart met de game en heb ik niet veel tijd dus ben blij dat ik een cobra met wat upgrades heb en nu iets meer dan 1 mio op mn bankrekening. Engineers ben ik nog niet eens aan begonnen...

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Zulke spelers hou je niet tegen met je cobra vrees ik. Het zullen wel sdc achtige spelers zijn met alles maxed out engineered. Je bent echt letterlijk in 1 schot dood. Zulke battles duren niet lang tenzij je goed ge-engineerde schilden hebt.

• captain_ghost
  • Laatst online: 07-11 20:44
siren schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:50:
Zulke spelers hou je niet tegen met je cobra vrees ik. Het zullen wel sdc achtige spelers zijn met alles maxed out engineered. Je bent echt letterlijk in 1 schot dood. Zulke battles duren niet lang tenzij je goed ge-engineerde schilden hebt.
Je kan naar solo of private server zoals moebius.. Daar wordt je niet door spelers neergeschoten. Alleen door bots (computers) daarvoor moet je bootje minste +350 ms halen.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• Ghostley
siren schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:50:
Indeed... waren volgens mij (heb niet achterom gekeken :P) twee corvettes en een anaconda.
Zwaar mass-locked, en m'n boost drukt tot 400m/s, maar was niet genoeg.
FSD zat op 70% charge en toen was het boem... *huil*
Gelukkig maar 1x tegen gekomen, nog 5 runs kunnen maken daarna.
300k winst per run en in de top 50% van de CG. (zal nu wel gezakt zijn)
Menace_1981 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:42:

Ja man, ik zag gisteren bij uitloggen dat je Elite aan het spelen was. Anders had ik je misschien kunnen beschermen 😊

Zelf ben ik recent gestart met de game en heb ik niet veel tijd dus ben blij dat ik een cobra met wat upgrades heb en nu iets meer dan 1 mio op mn bankrekening. Engineers ben ik nog niet eens aan begonnen...
No probs! Ik zag ook te laat dat je er was. :)
Als je er weer zit trek ik je wel in een wing. Kunnen we eventueel wat jagen bij een nav-beacon of resource site.
Na de CG kun je eventueel (mee-) reizen naar ons eigen station, allied raken en missies runnen. Dan gaan je credits wel hard.
captain_ghost schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:24:

Je kan naar solo of private server zoals moebius.. Daar wordt je niet door spelers neergeschoten. Alleen door bots (computers) daarvoor moet je bootje minste +350 ms halen.
Mobius bestaat wel op de PS4, weet alleen niet zeker of dat ook de welbekende PVE groep is.
Verder had ik zoiets van "ach, als het 1x gebeurt... het is nu eenmaal een risico van de game."
Was het keer op keer op keer, zoals je bij GTAO vaak hebt dat mensen je blijven achtervolgen na respawn, dan was ik wel naar solo gegaan. :)

• Menace_1981
Ghostley schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:27:
[...]

Indeed... waren volgens mij (heb niet achterom gekeken :P) twee corvettes en een anaconda.
Zwaar mass-locked, en m'n boost drukt tot 400m/s, maar was niet genoeg.
FSD zat op 70% charge en toen was het boem... *huil*

No probs! Ik zag ook te laat dat je er was. :)
Als je er weer zit trek ik je wel in een wing. Kunnen we eventueel wat jagen bij een nav-beacon of resource site.
Na de CG kun je eventueel (mee-) reizen naar ons eigen station, allied raken en missies runnen. Dan gaan je credits wel hard.

[...]

Mobius bestaat wel op de PS4, weet alleen niet zeker of dat ook de welbekende PVE groep is.
Verder had ik zoiets van "ach, als het 1x gebeurt... het is nu eenmaal een risico van de game."
Was het keer op keer op keer, zoals je bij GTAO vaak hebt dat mensen je blijven achtervolgen na respawn, dan was ik wel naar solo gegaan. :)
Yes, lijkt me gezellig! Gisteren ben ik ook 30 min bij de nav beacon geweest, maar zag alleen maar spelers die op zoek waren naar anderen die een bounty op hun naam hadden staan. Sowieso is het mij een raadsel waarom je als menselijke speler/pirate daarheen zou gaan. Er zitten letterlijk >10 gasten te wachten om je uit de lucht te knallen. Aangezien er vrij weinig gebeurde ben ik maar gaan traden voor de CG goal.

Voor de rest zou ik niet zo snel op een private server. Juist het onvoorspelbare wat een pvp server met zich meebrengt vind ik vet. Ook al gebeurt het soms dat je zelf de klos bent.

Lijkt mij overigens super vet om ooit zelf als pirate te spelen 😊 Mensen hunten en hun cargo af te pakken haha.

Tot slot lees ik op reddit dat een python het ultieme schip is om mee traden, exploren en dog fighten. Wat vinden jullie? Want anders wordt dat in de komende tijd mn doel!
Menace_1981 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:53:
[...]

Tot slot lees ik op reddit dat een python het ultieme schip is om mee traden, exploren en dog fighten. Wat vinden jullie? Want anders wordt dat in de komende tijd mn doel!
Tja, moet ik hier op antwoorden jongens? :P
Op dit moment heeft mijn python plaats aan 30 passagiers en 72 ton cargo.
In dat zelfde schip heb ik eergister een wing van 3 Anaconda's verslagen. Daarna 7 keer achter elkaar een clipper. En toen was mijn ammo op
Ik denk wel dat de python OP is (maar wat is OP? geen idee lol) Absoluut geen slechte keuze dus

Er zijn schepen die dingen beter kunnen als een python. Maar nooit allemaal tegelijk

• vanhorck
[...]

Yes, lijkt me gezellig! Gisteren ben ik ook 30 min bij de nav beacon geweest, maar zag alleen maar spelers die op zoek waren naar anderen die een bounty op hun naam hadden staan. Sowieso is het mij een raadsel waarom je als menselijke speler/pirate daarheen zou gaan. Er zitten letterlijk >10 gasten te wachten om je uit de lucht te knallen. Aangezien er vrij weinig gebeurde ben ik maar gaan traden voor de CG goal.

Voor de rest zou ik niet zo snel op een private server. Juist het onvoorspelbare wat een pvp server met zich meebrengt vind ik vet. Ook al gebeurt het soms dat je zelf de klos bent.

Lijkt mij overigens super vet om ooit zelf als pirate te spelen 😊 Mensen hunten en hun cargo af te pakken haha.

Zelf van de week 2 keer neer gehaald rondom de CG in mijn 50m rebuy cutter. Zonder echte reden, want had geen bounty of cargo. Maar vinden Harry Potter etc leuk van SDC.
Daarom als ik wat krapper bij kas zit na aankoop ga ik zelf naar solo/private om het weer wat bij te werken. Ik vind de interactie met anderen leuk, maar SDC niet zo..als het een piraat is die mijn cargo wil of iets dergelijks vind ik het wat minder.

Verder python is zeker een goed mid allround schip. Met wat meer kosten kun je van de Anaconda ook een goede allrounder maken.
Voor puur vechten zou je ook FDL/Vulture kunnen gaan
Voor traden T9, Anaconda
Voor Exploren DBX, AspX of Anaconda.

Alhoewel voor engineers etc ik met mijn T6 naar Sag-A ben gegaan 8)
Leutje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:04:
[...]

Tja, moet ik hier op antwoorden jongens? :P
Op dit moment heeft mijn python plaats aan 30 passagiers en 72 ton cargo.
In dat zelfde schip heb ik eergister een wing van 3 Anaconda's verslagen. Daarna 7 keer achter elkaar een clipper. En toen was mijn ammo op
Ik denk wel dat de python OP is (maar wat is OP? geen idee lol) Absoluut geen slechte keuze dus

Er zijn schepen die dingen beter kunnen als een python. Maar nooit allemaal tegelijk
Ik ben bang voor dat ding......

Enige die misschien in de buurt komt is anaconda voor variatie met 1 schip

[ Voor 16% gewijzigd door vanhorck op 02-09-2017 15:25 . Reden: reactie op leut ]

• Ghostley

Het onvoorspelbare is inderdaad wat het leuk maakt (solo voelt zo 'leeg'.)
Ik denk wel dat als je voor de bouny-hunting CG wilt gaan, je niet veel keuze hebt dan private of solo sessie.
(Anders is het lang wachten op een potentieel target, en PVP ben ik lang niet sterk genoeg voor. En ben sowieso meer een PVE persoon.)

Python lijkt mij ook erg nice, alhoewel ik meer uitkijk naar een Imperial Clipper, want het design. :9~
Probleem is alleen dat die Imperial rank maar niet op schiet. :P

Ik vloog in de buurt van Sirius richting een space station, en zag dit beeld (zoals gewoonlijk wel een beetje ge-edit :D). Helaas vloog ik in open anders had ik een high-ress screenshot ervan gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ayLbimQ.jpg

Een van mijn betere shots al zeg ik het zelf 8)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Wat maakt Open <> Non-Open uit voor het maken van een screenshot?

• Menace_1981
Ben er vanmiddag achter gekomen dat een Python nog heel lang niet binnen handbereik zal komen. Iets van 50 mio ofzo.

En zoiets bij Quince doen verpest wat mij betreft de game dus ik ga gewoon de dingen doen die ik leuk vind en dan zien we wel. Waarschijnlijk mijn cobra volledig met A spul upgraden, want wat houd ik van dat ding 😊

Jammer inderdaad dat er geen crossplay is. Las laatst wel dat MS en Sony gesprekken hebben dus fingers crossed!
GeeBee schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:13:
Wat maakt Open <> Non-Open uit voor het maken van een screenshot?
In open werkt "alt + F11" niet, dus maak je een screenshot op normale resolutie i.p.v. op een resolutie 4x zo groot (of beter gezegd,.. 4x4=16 maal meer pixels).

• vanhorck
Drum schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:59:
Ik vloog in de buurt van Sirius richting een space station, en zag dit beeld (zoals gewoonlijk wel een beetje ge-edit :D). Helaas vloog ik in open anders had ik een high-ress screenshot ervan gemaakt.

[afbeelding]

Een van mijn betere shots al zeg ik het zelf 8)
erg mooi plaatje, ookal licht ge-edit
Menace_1981 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:16:
Ben er vanmiddag achter gekomen dat een Python nog heel lang niet binnen handbereik zal komen. Iets van 50 mio ofzo.

En zoiets bij Quince doen verpest wat mij betreft de game dus ik ga gewoon de dingen doen die ik leuk vind en dan zien we wel. Waarschijnlijk mijn cobra volledig met A spul upgraden, want wat houd ik van dat ding 😊

Jammer inderdaad dat er geen crossplay is. Las laatst wel dat MS en Sony gesprekken hebben dus fingers crossed!
Ja al spelende verdien je meer dan genoeg credits etc. Heb zelf paar Robigo runs gedaan toen dat nog bestond. Maar merkte al snel dat dit het spel niet leuker maakt.

Python is duur maar dan heb je ook wat :). Vergeet ook de 15% korting niet bij Li Yong Rui op schepen en modules (beinvloed ook je rebuy cost). Hoeft hiervoor niet eens pledged te zijn.
Vooral in het begin maakte ik hier gebruik van. Moest dan weer extra vliegen om goedkoop te kopen, maar bracht me ook naar nieuwe plekken.

ED is 1 van de spellen die wel werkt in crossplay imho, dus zou wel gaaf zijn. Maar ik heb de technische knowhow niet of het allemaal wel kan.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

@Drum Ah... dat wist ik niet (dat 1e, 2e wel)

@Voor wie mee wil doen met de CG:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 02-09-2017 18:48 ]

• vanhorck
GeeBee schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:45:

***members only***
Net met met Corvette naar CG gevlogen, maar kan hier geen nee tegen zeggen. Dank! o7

• Ghostley
GeeBee schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:45:

***members only***
Members only:

• technoaddict
Is het zo dat je de ene keer wel een welkomstmissie krijg en de andere keer niet? Was weer eens opnieuw begonnen, maar kreeg geen startmissie.
Heb maar een missie geaccepteerd waarbij ik Cobalt moet zoeken. Ik ben nu uren bezig geweest en weet dat ik naar een rocky ring moet. Maar als ik verschillende stelsels bekijk zijn er maar enkelen, die overigens nog steeds te ver weg zijn, met een rocky ring om een planeet. Ik dacht, dan vlieg ik wel in fases, dus eerst naar het volgende stelsel, dan weer de volgende, om zo dichterbij te komen. Maar op de één of andere manier blijf ik te ver weg, en is de enige hop die ik nog kan nemen ook te ver weg :)
Nu uren later zit ik dus nog steeds op het aantal startcredits van 1000 :) En heb ik nog niks bereikt.
Op de één of andere manier wil ik deze missie niet afslaan, om een nieuwe aan te nemen.. Maar het duurt nu wel heel lang :)

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:06

azteke

King

Leutje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:40:
[...]

Getriggerd door de @tag van @Leutje geschrokken het nieuws gelezen over RobV. Ik ben alweer een tijdje niet actief ingame en in dit forum, dus ik wist niet dat het niet goed ging. Sterkte aan in de eerste plaats familie en vrienden, maar natuurlijk ook aan de mede-tweakers hier.

o7, RobV

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Ghostley
technoaddict schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:12:
Is het zo dat je de ene keer wel een welkomstmissie krijg en de andere keer niet? Was weer eens opnieuw begonnen, maar kreeg geen startmissie.
Heb maar een missie geaccepteerd waarbij ik Cobalt moet zoeken. Ik ben nu uren bezig geweest en weet dat ik naar een rocky ring moet. Maar als ik verschillende stelsels bekijk zijn er maar enkelen, die overigens nog steeds te ver weg zijn, met een rocky ring om een planeet. Ik dacht, dan vlieg ik wel in fases, dus eerst naar het volgende stelsel, dan weer de volgende, om zo dichterbij te komen. Maar op de één of andere manier blijf ik te ver weg, en is de enige hop die ik nog kan nemen ook te ver weg :)
Nu uren later zit ik dus nog steeds op het aantal startcredits van 1000 :) En heb ik nog niks bereikt.
Op de één of andere manier wil ik deze missie niet afslaan, om een nieuwe aan te nemen.. Maar het duurt nu wel heel lang :)
Ik denk dat je beter met een ander soort missie kan beginnen. Iets van piraten jagen of afleveren van spullen/data.
Cobalt haal je inderdaad uit rocky rings, maar je hebt er ook een mining-laser en raffinaderij voor nodig. Als je die niet hebt is je vlucht voor niets. :)
Als je wat geld hebt gesprokkeld kun je je FSD upgraden. Dat maakt het wat makkelijker om die afstanden naar stelsels met (rocky)ring planeten te overbruggen.

• technoaddict
Ghostley schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:35:
[...]

Ik denk dat je beter met een ander soort missie kan beginnen. Iets van piraten jagen of afleveren van spullen/data.
Cobalt haal je inderdaad uit rocky rings, maar je hebt er ook een mining-laser en raffinaderij voor nodig. Als je die niet hebt is je vlucht voor niets. :)
Als je wat geld hebt gesprokkeld kun je je FSD upgraden. Dat maakt het wat makkelijker om die afstanden naar stelsels met (rocky)ring planeten te overbruggen.
Volgens mij kon ik niet zo heel veel missies kiezen om te doen. Meeste missies waren te ver weg.
Was zelfs nog naar een ander station gevlogen om daar te kijken wat voor missies ze hadden, maar was ook niet veel beter. Las een keer dat de missies elke 10 minuten veranderen, maar had geen geduld.
Na een tip op het ED forum kwam ik op onderstaande planeet terecht, deze is echt een aanrader om te bezoeken.
Stelsel: Epsilon Indi
Planeet: Mitterand Hollow

Ik zeg er verder niets over behalve:
- Succes met het aanvliegen
- Zorg dat je altijd 10seconden vooruit kunt kijken >:)

Jeetje nu pas drummie? :P

Dit systeem is een vautje van FDEV. Maar omdat het zo speciaal is laten ze het zo ;)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drum schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:13:
Na een tip op het ED forum kwam ik op onderstaande planeet terecht, deze is echt een aanrader om te bezoeken.
Stelsel: Epsilon Indi
Planeet: Mitterand Hollow

Ik zeg er verder niets over behalve:
- Succes met het aanvliegen
- Zorg dat je altijd 10seconden vooruit kunt kijken >:)
Die planeet is echt geweldig inderdaad :D

• vanhorck
Hmm in ieders geval een doel in ED vandaag.
Mitterand Hollow bezoeken.

Mitterand Hollow bezocht. Is inderdaad een erg geinige plek om te bezoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door vanhorck op 03-09-2017 21:30 . Reden: Mitterand Hollow bezocht ]

• scorpion-biker
Ghostley schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:27:

Voor zover ik weet wel. Ik heb me aangemeld voor deze groep, moest me eerst registreren op hun website, friend request doen op PS4 en vervolgens verzoek voor toelaten in private group.
Zitten iets van ruim 800 mensen in.

Ik weet niet hoe het op de pc is, maar zelfs Open play op de PS4 voelt nog best eenzaam. Ben pas een keer echt iemand in mijn directe omgeving (zelfde stelsel) tegen gekomen.

En ff voor mijn info... CG, is dat een Community Goal? (nog niet aan meegedaan trouwens)
@vanhorck Wat is SDC?

En stel dat je met iemand wingt, wordt je dan weg getransporteerd van de locatie waar je zit. Want ik zag gisteren wel iemand online, maar je zit als snel 100-den Ly van elkaar vandaan.

Ik ben gisteren naar Maia gevlogen om Meta-Alloy te kopen voor Farseer. Had verder geen cargo of passagiers meegenomen, maar wel ruim 1 mln Cr verdient met het discovery scannen van stelsels.

• Menace_1981
Ik zag de naam Harry Potter en SDC voorbij komen gisteren en ben toen gaan opzoeken wat dit was.

Dit lange maar leuke artikel geeft je daar inzicht in: http://www.eurogamer.net/...s-causing-a-rift-in-space

• Ghostley
scorpion-biker schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:30:
[...]

Voor zover ik weet wel. Ik heb me aangemeld voor deze groep, moest me eerst registreren op hun website, friend request doen op PS4 en vervolgens verzoek voor toelaten in private group.
Zitten iets van ruim 800 mensen in.

Ik weet niet hoe het op de pc is, maar zelfs Open play op de PS4 voelt nog best eenzaam. Ben pas een keer echt iemand in mijn directe omgeving (zelfde stelsel) tegen gekomen.

En ff voor mijn info... CG, is dat een Community Goal? (nog niet aan meegedaan trouwens)
@vanhorck Wat is SDC?

En stel dat je met iemand wingt, wordt je dan weg getransporteerd van de locatie waar je zit. Want ik zag gisteren wel iemand online, maar je zit als snel 100-den Ly van elkaar vandaan.

Ik ben gisteren naar Maia gevlogen om Meta-Alloy te kopen voor Farseer. Had verder geen cargo of passagiers meegenomen, maar wel ruim 1 mln Cr verdient met het discovery scannen van stelsels.
Ah, ik zal er over nadenken. Misschien is die website iets voor in de start post?

Voor nu is het prima in open en het brengt ook extra spanning.
Gisteren nog iemand in een python die me letterlijk aan het opwachten was in Adan net buiten de no-fire zone. Ben er als een haas vandoor gegaan en zag hem op de radar achterop naderen.
Uiteindelijk werd ik wel door hem interdicted, maar m’n bootje ging toen net uit supercruise. :D
(Mwuhaha, te laat, Sjaak! :P)

CG is inderdaad Community Goal.
En daar is het nu echt stervensdruk.
Rondom het startgebied bij Asellus Primus zit altijd veel volk, maar uiteraard hoe verder je daar vandaan gaat, des te minder kom je mensen tegen.

Als je een wing vormt word je niet naar elkaar toegezapt. Dat is enkel wanneer iemand je joint als Crew dacht ik. Maar een paar honderd LY is niet zo ver toch?! :)

En explorer data kan leuk aantikken. Daarom zijn passenger missies zo lucratief. ;)

• vanhorck
@scorpion-biker Smiling Dog Crew berucht en beroemd voor de PVP. Rennen er niet voor weg om totale noobs te ganken met 3 vol engineered corvettes. Maar rennen ook niet weg voor andere gevechten, dat moet ik dan ook weer zeggen.

Denk zelf dat zo'n groep er moet zijn in ED. Maakt het ook een stuk spannender in open (als je daar naar op zoek bent)

Gelukkig als ik wil netflixen en wat doen is er solo/private en hoef ik er even geen zorgen om te maken en kan ik mijn dure rebuy schepen gebruiken rondom CG's

Members only:

CG = inderdaad Community Goal. Vaak druk bezochte plek.

Voor wing moet je nog steeds naar elkaar vliegen. Wat wel zou kunnen mocht je dat willen doen is 1 van de 2 spelers heeft Ship Launched Fighters op zijn schip en dan kan iemand de SLFs besturen en samen bijv bij nav beacon wat hunten.

• Menace_1981
Zojuist 3 kwartier de Hotas 4 uitgeprobeerd. Eerst trainingsmissie en vervolgens in Open. De besturing had ik wonder boven worden bijna meteen onder de knie.

Landen ging met controller al goed, maar met de Hotas nog lekkerder. Alleen de snelheid van het landen zit ik nog een beetje mee. Ik kom altijd met 10-15 (km per uur?) aanvliegen, maar dan merk ik dat 'ie niet lekker docked. Wat is volgens jullie de sweet spot?
Menace_1981 schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:40:
Zojuist 3 kwartier de Hotas 4 uitgeprobeerd. Eerst trainingsmissie en vervolgens in Open. De besturing had ik wonder boven worden bijna meteen onder de knie.

Landen ging met controller al goed, maar met de Hotas nog lekkerder. Alleen de snelheid van het landen zit ik nog een beetje mee. Ik kom altijd met 10-15 (km per uur?) aanvliegen, maar dan merk ik dat 'ie niet lekker docked. Wat is volgens jullie de sweet spot?
Dat landen verschilt per schip, de grote schepen vlieg ik vrij rustig naar binnen (stukje boven de landingplaats waarbij ik wacht tot ik precies boven het midden ben en daarna naar beneden donder als een baksteen). Bij mijn Asp probeer ik met mijn neus de grond aan te tikken met 'volle' snelheid (wel landingsgestel uitgeklapt) waarna ik als schrapend, hortend en stotend naar de juiste plek toe duikel (behalve op planeten...). Soms heb ik ook wel eens de pech in een keer de landingsplaats op de juiste plaats te raken.

En wanneer ik in een luie bui ben staat de docking computer aan (vaak dus :D).

Ben nu even een reisje van 6k aan het maken voor Palin, maar zal bij terugkomst een kijken hoe snel ik vlieg bij het landen (maar niet met al die exp. data).
Leutje schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:46:
Jeetje nu pas drummie? :P

Dit systeem is een vautje van FDEV. Maar omdat het zo speciaal is laten ze het zo ;)
Ja maar ik vlieg pas een maand rond... O-)
Die planeet/maan is trouwens wel een enorm toffe plaats voor de race/ destruction derby (moeten we wel allemaal rijden zonder lampen aan).

[ Voor 13% gewijzigd door Drum op 03-09-2017 20:56 ]

• Ghostley

Ik kom meestal onder een hoek van 40-45 graden aanzetten met een redelijk gangetje... dan als m’n neus bijna het platform raakt trek ik hem recht en vlak voordat ik boven het midden hang m’n throttle op 0. Dan alleen nog recht naar beneden. Gaat bijna altijd in 1 keer. :P
(Snelheid is een beetje op gevoel)

• vanhorck
Drum schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:54:
[...]

Die planeet/maan is trouwens wel een enorm toffe plaats voor de race/ destruction derby (moeten we wel allemaal rijden zonder lampen aan).
Als het dan KotH stijl is, dan ramp ik de lucht in boost en vlieg de ruimte in en blijf als laatste over. Sta er nu al even geparkeerd. Wat een planeet is het zeg hahaa...

Maar zonder grappen ik ben in voor een SRV derby.

Met grote schepen vaak zelf tot dicht bij de ingang brengen de rest auto (anders duurt het me te lang).
Middel met neus eerst naar beneden, dan landingsgestel uit en kont laten zakken.
Met kleine, nou ik heb alleen met racer iEagle met bijna 800 boost, dus ja dat gaat bijna nooit helemaal lekker

[ Voor 46% gewijzigd door vanhorck op 03-09-2017 21:38 . Reden: reactie op menace ]

• Menace_1981
Dank allemaal. Ik ben erachter gekomen dat ik moet gassen totdat ik er boven zit en dan op 0 en naar beneden zakken. Zakken als een baksteen zoals eerder werd gezegd gaat niet, want dan stuiter je zo verder haha. Maar met beleid lukt het goed dus kom nu aan met wat snelheid en dan verticaal dalen. Kind kan de was doen.

Vandaag verder gegaan met de trade missies voor de CG, maar merkte dat ik voor mn laatste vracht berrilium (?) vanuit Adan in het rood sprong. Zeer waarschijnlijk zijn de prijzen vanavond verandert?

Verder ben ik vanavond maar liefst 5x interdicted door AI (denk ik). Ik vlieg met een Cobra en de eerste keer was ik bijna dood doordat ik in paniek alles in drukte op mn Hotas waardoor mn FSD maar niet wilde starten. Kwam ik erachter dat ik mn cargo scoop en landinggestel uit had staan haha. Nooooob...

Morgen maar kijken of ik iets kan bijdragen aan de bounty hunt CG voor de minimale 600k. Zit nu op 2,5 mio dus mijn vermogen groeit gestaag.

• Ghostley
Menace_1981 schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:55:
Dank allemaal. Ik ben erachter gekomen dat ik moet gassen totdat ik er boven zit en dan op 0 en naar beneden zakken. Zakken als een baksteen zoals eerder werd gezegd gaat niet, want dan stuiter je zo verder haha. Maar met beleid lukt het goed dus kom nu aan met wat snelheid en dan verticaal dalen. Kind kan de was doen.

Vandaag verder gegaan met de trade missies voor de CG, maar merkte dat ik voor mn laatste vracht berrilium (?) vanuit Adan in het rood sprong. Zeer waarschijnlijk zijn de prijzen vanavond verandert?

Verder ben ik vanavond maar liefst 5x interdicted door AI (denk ik). Ik vlieg met een Cobra en de eerste keer was ik bijna dood doordat ik in paniek alles in drukte op mn Hotas waardoor mn FSD maar niet wilde starten. Kwam ik erachter dat ik mn cargo scoop en landinggestel uit had staan haha. Nooooob...

Morgen maar kijken of ik iets kan bijdragen aan de bounty hunt CG voor de minimale 600k. Zit nu op 2,5 mio dus mijn vermogen groeit gestaag.
Prijzen zijn niet veranderd, maar de CG is completed, dus het station heeft geen spullen meer nodig. ;)
(Kon zelf nog snel 1 run maken voordat de top tier was bereikt.)
De bounty-hunt loopt nog wel.
Nu nog wachten tot ze afgelopen zijn, dan kun je cashen.

Als het AI is die je interdict zie je linksboven altijd zo’n tekstje waar iets staat ala “there is the one with the big haul, surprised you made it this far” etc.
Geen tekst = andere speler.

• RavenLord

RavenLord

Kheb mijzelf toegevoegd... excuse the ED name... helaas kan ik die niet aanpassen volgens mij en is dat dus je psn id helaas, en stamt die nog uit de tijd dat ik vol hormonen zat enzo :P haha

Gisteren even verder kunnen oefenen met de super cruise training. Bleek dat ik de vorige keer compleet fout vloog en bij een of andere fabriek aan was gekomen en daarom telkens de melding kreeg te vroeg/te laat uit SC kwam. Ging nu meteen goed.
Ook wat gevechten kunnen oefenen maar dat was nog best lastig met de controller. Wel weer veel geleerd. Dus toen de open wereld maar opgestart. En toen voelde ik mij weer noob. Wat een hoeveelheid data allemaal om door te nemen. Dus eerst maar weer verder lezen hoe alles werkt als je net start, hoe de map werkt etc. Erg gaaf allemaal!

Ik dacht trouwens dat je bij de special edition een aantal credits keeg die je in de store kon wisselen tegen paintjobs etc. Maar wellicht was dat enkel met de versie op dvd en niet via de psn store?

• scorpion-biker
@RavenLord Daarvoor moet je idd de Legendary Edition kopen, daar krijg je 1000 Frontier Points bij.
Had zelf ook even gedacht dat je bij de PSN Commander editie er punten bij zou krijgen, maar je krijgt het volgende als extra:

Sidewinder, Viper MKIII & Cobra MKIII Paint Packs

https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=378

[ Voor 10% gewijzigd door scorpion-biker op 04-09-2017 09:03 ]

• RavenLord

RavenLord

Je hebt gelijk ja! Dankje! Dan hoef ik niet verder te zoeken waar mijn punten zijn haha.
Maar dus wel wat anders moois begrijp ik. Binnenkort snel uitzoeken

• Menace_1981
RavenLord schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:26:
Gisteren even verder kunnen oefenen met de super cruise training. Bleek dat ik de vorige keer compleet fout vloog en bij een of andere fabriek aan was gekomen en daarom telkens de melding kreeg te vroeg/te laat uit SC kwam. Ging nu meteen goed.
Ook wat gevechten kunnen oefenen maar dat was nog best lastig met de controller. Wel weer veel geleerd. Dus toen de open wereld maar opgestart. En toen voelde ik mij weer noob. Wat een hoeveelheid data allemaal om door te nemen. Dus eerst maar weer verder lezen hoe alles werkt als je net start, hoe de map werkt etc. Erg gaaf allemaal!
Ik ben 2 weken geleden begonnen en ben aardig op weg om de mechanics steeds beter te leren kennen. Wat erg helpt is dat ik het gevoel heb dat ik kan bepalen wat ik wil doen om mn geld te verdienen daarbij rekening houdend dat ik nog moet verkennen hoe je moet minen, (echt traden, want doe nu meer boom delivery missions), bounty hunten, exploren etcetera. Ik heb als ik inlog een soortement van doel terwijl ik weet dat ik nog veel kan leren.

De first 30 minutes on PS4 van youtuber ObsideanAnt hebben mij iig goed op weg geholpen. Misschien goed om eens een video van hem te bekijken.

• vanhorck
The Gathering Rep Status

Zo, ook weer op goede voet met The Gathering :)
Zijn er trouwens mensen die actief zijn met uitbreidingen etc van The Gathering? Of meer toepasselijke naam vandaar thuisbasis?
De Beta 2.4 is over en uit!
Dat betekend dat 2.4 elk moment live kan gaan. (maar waarschijnlijk nog niet deze week...hoewel. :P)

Wat betekend dat ook weer? nou.. THARGOIDS!!! Onze ammonia ademende vriendjes :D
Deze vredelievende insectoiden zullen zich dan (langzaam?) laten zien!
Ik ga dan ook naar Maia met een leuk boeketje en zal ze opwachten

Maar in alle serieusheid zal er in de pleiades sector een hoop kunnen veranderen. Met mischien wel een uitloop naar de bubble.

In de beta en de trailer zitten een paar hints wat betrefd Thargoids.
Causting weapon reinforcements. (dus een 4de wapenschade soort in ED)
Een 2de Thargoid ras? Groene en rode varianten waarbij de een vriendelijker is als de andere. De andere zal je zonder pardon uit de lucht schieten MUAHAHAHAhaha,,, ..sorry..
Afbeeldingslocatie: https://laveradio.com/wp-content/uploads/2017/08/Possible-Thargoid-Fire..png
Foto van de rode variant

Lang niet alles zal tegelijk met de dag dat 2.4 uitkomt ook blijken. Dit verhaal zal weken/maanden duren en net als de spontane hyperdiction ook zomaar op een dag aangevallen worden door een thargoid is dan een optie (mischien ook wel in de bubble)
Ze kunnen elk schip met 2 schoten doden. 1 voor de shields. de andere voor 100% hull
Dit is overigens een mooie voor mijn python :D Achter hem blijven hangen als hij mij wilt doden en zelf terug schieten als een malle! Want als het goed is schienen ze maar 1 kant op. Van onder hun raampje zeg maar (zie 100.000 youtube filmpjes)
Het worden mooie tijden :) Ik zal vandaag nog in Maia aankomen! je weet maar nooit

• vanhorck
Heb zeker zin in thargoids en ben dan ook erg benieuwd hoe het allemaal geimplementeerd gaat worden.

Is het al confirmed dat het 1 shot is ongeacht 10mj shield of 4kmj shield?

Hoe dan ook kan niet wachten, heb meerdere uren gevlogen in de zone waar je geinterdict kon worden maar no luck. En nooit naar barnecles etc geweest, zou dat met wat Amerikaanse vrienden doen waar ik het spel mee gekocht heb maar die zijn gestopt. Hoop dat ze met de thargoid actie ook misschien dan weer even ED oppikken.
Toepasselijke naam _o-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JOaDrqY.jpg

Zal morgen even wat screenshots van de skybox posten 8)

• vanhorck
Vandaag eens gewingd met CMDR Psicrime and later ook nog CMDR Dubbeldrank.
Met Psicrime eerst in mobius voor CG wat lopen knallen en uitvogelen hoe wat alle control zijn voor samen te vliegen en voip. Het was echter vechten om de kills omdat er paar andere commanders waren.
Hierna besloten om naar The Gathering group te gaan en naar de hazrez te gaan. Hier wat lol gemaakt en wat omhoog gegaan bij de CG. Dubbeldrank er later nog bijgekomen en nog heel wat meer bounties verzameld.

Weer veel geleerd vandaag en erg veel lol gehad. Thanks beide heren o7
Hopelijk snel weer eens. Voegde voor mij toch erg veel toe aan de ervaring.

jawel ik zie je wel zitten XD

• GeeBee

GeeBee

Oddball

... ook al praatten jullie wel erg door mijn Steely Dan playlist heen... LOL
In een wing is het gewoon gezelliger hunten en ook nog eens een stuk sneller. Dikke targets aanpakken... doeiiiiii met je Elite Anaconda :w

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Zijn er hier ook mensen die voice attack gebruiken? Ik vind het namelijk erg prettig werken. Het nadeel is dat je alles moet instellen wat je commando's zijn en welke keybinds dus dat is wel even werk, maar dan heb je ook wat. Zijn er evt. tips of er nog andere plugins zijn die gecombineerd prettig te gebruiken zijn met voice attack?

• Stefke
Ik gebruik het voor een paar dingen, zoals bijvoorbeeld strategische commando's voor mijn wingman. En verder een paar dingen die net niet op mijn joystick passen of die ik zo vaak nodig heb dat praten net even sneller is.

Ik heb voor bepaalde commando's (systeemzaken) een vliegtuigping ingebouwd, zodat ik een mooie sfeervolle feedback krijg als ik wat roep. Achter mijn wingman commando's heb ik zon piep gezet van zon "nasa gesprek" (naam even kwijt)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:30
Ik moet de full version van voice attack misschien eens aanschaffen, met trial+joystick red ik het net in vr. :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Drum schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:23:
Zal morgen even wat screenshots van de skybox posten 8)
Systeem: CSI+47-21046
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XNZlI48.jpg

Damn wat een trip, die Lyrae Weed was toch net iets te veel van het goede,... :D
Raverty schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:06:
Zijn er hier ook mensen die voice attack gebruiken? Ik vind het namelijk erg prettig werken. Het nadeel is dat je alles moet instellen wat je commando's zijn en welke keybinds dus dat is wel even werk, maar dan heb je ook wat. Zijn er evt. tips of er nog andere plugins zijn die gecombineerd prettig te gebruiken zijn met voice attack?
Jazeker, met de EDDI plugin krijg je continu extra informatie wanneer je aan het rondvliegen bent. Daarnaast zijn de voice-packs wel een aardige aanvulling.

[ Voor 43% gewijzigd door Drum op 05-09-2017 20:04 ]

• captain_ghost
  • Laatst online: 07-11 20:44
Drum schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:02:
[...]

Systeem: CSI+47-21046
[afbeelding]

Damn wat een trip, die Lyrae Weed was toch net iets te veel van het goede,... :D

[...]

Jazeker, met de EDDI plugin krijg je continu extra informatie wanneer je aan het rondvliegen bent. Daarnaast zijn de voice-packs wel een aardige aanvulling.
Binnenkort zitten allemaal mensen die drug gebruiken in deze stelsel relaxet spacen.. (combinatie met wiet en VR bril.)

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Pagina: 1 ... 71 ... 123 Laatste