A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Want was het ook niet zo dat alles met Tweakers in de naam niet mocht vanwege de drugs-reference?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
https://www.humblebundle.com/store/promo/scifi-week
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
De clip is verwijderbaar door de deksel (magnetisch) van de headset (logitech G933) af te trekken.
Heren, help mij even, ben ik nou gek of is het volgende veranderd: Voorheen kon je na een standaard scan en/of een KWScan toch in de target info panel (links onder) zien of een NPC wanted was of niet? Nu staat er alleen 'Lawless' en moet ik op mijn linker scherm, op de contacts tab, kijken of de NPC een bounty heeft.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Wat betreft de wanteds: Ik geloof dat het te maken heeft met de state van het stelsel, maar zeker weten doe ik het niet.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
https://steamcommunity.co...ons/0/483366528913490148/
Welke raden jullie aan ???daPet schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:35:
Ff schaamteloze cross post uit het discord kanaal van de brocast ; humble heeft nu mooie sci-fi aanbiedingen!
https://www.humblebundle.com/store/promo/scifi-week
Ik heb mij (vroeger en nu met de HD remake) altijd erg vermaakt met de Homeworld serie (1 en 2). T'is alleen zeker niet zoiets als ED, maar meer een soort van C&C in space, ofwel een space RTS.Sassem schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:58:
Welke raden jullie aan ???
Edit:
Let op met de EVE aanbeidingen: dit is een MMO en heeft een maandeljikse toelage nodig (voor omega clone).
[ Voor 9% gewijzigd door Tyoi op 10-08-2017 12:10 ]
6) You just checked it.
No way you get a free ship. Je bedoelde vast 'gimme a holler'.Tyoi schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:09:
gimme a hauler.
6) You just checked it.
Net terug van de Guardians missie van Ram Tah. Dus mooi even wat geld binnengesleept binnen een paar uur! Aanrader
Ja, mooi!Ghostley schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:15:
@RobV Eyecandy? Is dit iets?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik ben in de bubbel stations tegengekomen met aanzienlijk meer details dan Blaauw, wellicht dat er in de buurt van HIP87414 meer van dat soort gedetailleerde stations hangen. Ik heb ook gehoord van mining bases en space docks voor hele grote schepen. Die heb ik zelf nog niet gezien dus ik hoopte dat men hier er een paar kende zodat met niet al te veel LY's een tripje kon maken. Enfin je snap het.
[ Voor 0% gewijzigd door RobV op 10-08-2017 22:23 . Reden: j = t ]
Die andere nog nooit gezien. (Helaas)
Mocht ik binnen normale afstanden vanaf blaauw echt bijzondere plekken tegenkomen zal ik ze noteren.
PSN ID: Ancta
Dat type is inderdaad érg mooi, idem voor de rode versie (industrie denk ik). Je kunt overigens ook met de camera rondvliegen terwijl je schip gedokt is, hiermee kun je details op je gemak even bekijken (erg leuk om even te doen).Streskip schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:06:
Ik vloog laatst voor het eerst zo'n mooi groene station binnenWeer eens wat anders dan al dat industriële
![]()
[afbeelding]
offtopic; Support is er nog niet over uit of ze me een halve reset kunnen/willen geven,.. *fingers crossed*
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Is er een hotspot waar je een beetje betrouwbaar missies kan doen? Mag (long haul) trading zijn of combat bijvb. 't Hoeft niet !!!900mil/h!!! te zijn, maar gewoon betrouwbaar paar mil/isk per 'ronde'. Om de reserves weer aan te vullen, heb nog maar een half miljard, wil daar weer minimaal een miljard van maken voor reserves e.d.
Spelen we trouwens nog steeds in mobius, of is iedereen gefragmenteerd in open/solo/private?
6) You just checked it.
Die bedoel ik!Streskip schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:06:
Ik vloog laatst voor het eerst zo'n mooi groene station binnenWeer eens wat anders dan al dat industriële
![]()
[afbeelding]
Quince. Daar kun je planetary scan missions doen, op het moment dat je helemaal bevriend bent met de facties kun je ong 300-2,5M per missie krijgen. je hoeft alleen maar naar de (dichtbijzijnde) planeet te vliegen, een POI te scannen en weer terug.Tyoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:58:
Ceos/Sothis is nog steeds generfed merkte ik, en ook de locatie waar ik meerdere skimmer missies kon doen lijkt ook niet meer winstgevend.
Is er een hotspot waar je een beetje betrouwbaar missies kan doen? Mag (long haul) trading zijn of combat bijvb. 't Hoeft niet !!!900mil/h!!! te zijn, maar gewoon betrouwbaar paar mil/isk per 'ronde'. Om de reserves weer aan te vullen, heb nog maar een half miljard, wil daar weer minimaal een miljard van maken voor reserves e.d.
Spelen we trouwens nog steeds in mobius, of is iedereen gefragmenteerd in open/solo/private?
Je kunt missies stacken, maar opnieuw aanloggen ververst het missionboard niet. Reken op 5-8 missies, die je tussen de 5 en 10M opleveren met een beetje geluk. Ik denk dat je best een keer of 3-4 per uur op en neer kunt. Easy money, 15-30M per uur.
Ik ben er afgelopen week geweest omdat ik de mats/data nodig had die het scannen van POI datapoints oplevert. Ik kreeg over het algemeen maar in één "instance" scanmissies, reloggen naar een andere instance (open, group etc) leverde niks op.
Als je je missies hebt ingeleverd zijn er in dezelfde instance niet altijd opnieuw missies, soms werkt dan reloggen wel, maar volgens mij heeft dat ook te maken met de civil war die nu daar actief is (er zijn nu meer "massacre x ships" missies die overigens ook heel veel opleveren.
Als je in Open speelt, dan hoef je niet eens te scannen, want als iemand anders in hetzelfde gebied bezig is triggert zijn scan jouw missies.... (en het is altijd dezelfde plek die een paar POI spawned)
Ik speel meestal in The Gathering.
Btw...ik had een bugje: toen ik zo'n datapoint scande zakte hij weer naar beneden (zoals gebruikelijk), maar er bleef een "kopie" bovenin staan (er stonden er twee boven op elkaar oid). Ik kon onbeperkt doorblijven scannen
[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 11-08-2017 10:32 ]
Behalve dan 1 die naar sagittarius a wilde voor 25 miljoen. Ik had even niet goed gekeken en ik heb er ja op gezegd, gelukkig heb ik er 3 weken voor.
De planner in ED is ongeschikt om zulke grote trips te plannen, maar met de planner Neutron Highway kun je de trips opdelen in stukken van 1000 LY. Die kun je ook zó instellen dat je de neutronensterren niet gebruikt.
[ Voor 67% gewijzigd door GeeBee op 11-08-2017 09:59 ]
Ik ga er nog wel mee door, maar "opent" het spel zich pas was later met andere schepen enzo?
Het voelt nu zo routine aan. Ingang zoeken in space station, landen, vullen. Missies zoeken en weer gaan.
Het spel "opent" zich nergens, alles wat je kunt doen kun je in principe al vanaf de eerste seconde. Maar er is wel meer te doen dan missies vliegen. Als het nu al als routine voelt wordt het denk ik tijd om je op combat te stortenSosua schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:56:
Heb het nu een paar uur gespeeld. Tot nu toe is het vooralsnog missie accepteren. Route plannen en veel wachten in die jumps?
Ik ga er nog wel mee door, maar "opent" het spel zich pas was later met andere schepen enzo?
Het voelt nu zo routine aan. Ingang zoeken in space station, landen, vullen. Missies zoeken en weer gaan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Paar keer geprobeerd, maar dat mikken op de ps4.SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Het spel "opent" zich nergens, alles wat je kunt doen kun je in principe al vanaf de eerste seconde. Maar er is wel meer te doen dan missies vliegen. Als het nu al als routine voelt wordt het denk ik tijd om je op combat te storten
Tegelijkertijd komt ook die mega update uit van No Man's Sky, dus zal voornamelijk pendelen tussen deze twee games.
F*ck....
[ Voor 15% gewijzigd door Poog op 11-08-2017 10:57 ]
Dank je! Ik zal daar vanaaf wel even docken en babbelen met de station controller
ED is een open game, je maakt zelf eigen doelen ect. Net zoals bijvb. EVE-online of zelfs een spel zoals minecraft. In feite is alles al unlocked zodra je begint (afgezien van een paar schepen waarvoor je een bepaalde reputatie nodig hebt) en kan je alles al doen en vliegen mits je het geld ervoor hebt. Je kan ook gelijk overal naar toe en alles uitproberen, minen, trading, exploration, bounty hunting, en/of de nodige missions. Het spel kan zeker monotoon aanvoelen als je steeds maar 1 ding doet, zoals bijvb trading. Maar goed, wat wordt niet monotoon als je steeds hetzelfde blijft doen?Sosua schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:26:
Paar keer geprobeerd, maar dat mikken op de ps4.. Ik ga lekker door, hoop dat er iets meer afwisseling in omgevingen zit en space stations.
Ik maak voor mijzelf meestal een lijstje voor wat ik wil gaan doen/mij interresant lijkt. Nu heb ik op puntje 1 staan om mijn geld reserves aan te vullen op welke manier dan ook, dan rep grinden voor de fed. corvette en tussendoor als ik er even geen zin in heb bijvoorbeeld het hele Thargoid verhaal eens gaan volgen. Kwil ook nog eens naar Sol (ons eigen stelsel irl) vliegen en daar eens een kjkje nemen, is er nog nooit van gekomen.
Also, het is natuurlijk ook erg leuk om met mede tweakers iets te gaan doen, een hazres belt inspringen en te gaan bounty hunten of dergelijke. Of wellicht dat multi-seat ding (wat ik zelf nog niet heb geprobeerd) in de grotere schepen.
- Over Thargoids; er zal zeker wel iemand zijn die mij van een paar pagina's kan voorzien waar de ontwikkelingen van de afgelopen tijd in staat beschreven, I need to read up on that!
- The Gathering? Nieuwe groep voor alleen tweakers? Laat maar. Is gewoon de eerste zin in de TS
6) You just checked it.
NMS heb ik niet meer aangeraakt sinds ik met Elite begonnen ben.Sosua schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
Paar keer geprobeerd, maar dat mikken op de ps4.. Ik ga lekker door, hoop dat er iets meer afwisseling in omgevingen zit en space stations.
Tegelijkertijd komt ook die mega update uit van No Man's Sky, dus zal voornamelijk pendelen tussen deze twee games.
Ik vermoed ook niet dat die update veel bijzonders gaat toevoegen behalve dan een vorm van fast-travel.
Er ontbreekt nog steeds diversiteit in planeten (vooral het feit dat ze allemaal even groot zijn en dezelfde orbit hebben...
Het mikken in Elite op de ps4 is zo slecht nog niet, zelfs toen ik nog de standaard controller gebruikte.
Veel met je throttle werken om snel te kunnen draaien en geen fixed lasers gebruiken.
En verder wat @Tyoi zegt, je moet er zelf wat van maken, je krijgt niets op een presenteerblaadje behalve je start schip/kapitaal.
(En dat vind ik persoonlijk 1 van de grote pluspunten.)
Ik zit in Quince waar de scan missies 3 ton tot 3 miljoen opleveren als ik die 3 miljoen zie dan pak ik er 2 en hop ik wat boards en probeer ik er zoveel mogelijk voor imperials te krijgen 20 miljoen in een kwartier haal je wel binnen. Ik zit er puur voor imperial ranking maar heb wel een miljard op de bank ondertussen.Tyoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:58:
Ceos/Sothis is nog steeds generfed merkte ik, en ook de locatie waar ik meerdere skimmer missies kon doen lijkt ook niet meer winstgevend.
[ Voor 4% gewijzigd door siren op 11-08-2017 11:52 ]
6) You just checked it.
Koop een sidewinder sloop alles eruit srv bay erin cargo racks en doe de missies, als je wanted wordt laat je jezelf kapot schieten en heb je 2k rebuy. In een conda met 20 miljoen rebuy loont het niet. En met een sidey-rebuy hoef je alleen maar enkele reis die 0.16 ls van het station.Tyoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:02:
@siren 20mil/15min is ruim voldoende om mijzelf de aankomende paar avonden mee bezig te kunnen houden. Heb volgens mij ook nog niet echt scan missies gedaan, dus leuk om iets nieuws te doen. Ik gok maar zo dat het niet nodig is om een Anaconda voor zulke missies te doen, dus kan ook weer even leuk bezig zijn met de kleinere schepen. Afwisseling
op welk schip vlieg je nu ermee?Poog schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:27:
@GeeBee Ja ik had de eerste 1000 lichtjaar al uitgestippeld (van de 29000 lichtjaar) en dat was al 59 jumps dus dat is meer dan 1700 jumps....
F*ck....
Trouwens je kan ook via neutronster extra ly meepakken bij sprong.
Neutron route berekening
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Ghostley schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:09:
[...]
NMS heb ik niet meer aangeraakt sinds ik met Elite begonnen ben.
Ik vermoed ook niet dat die update veel bijzonders gaat toevoegen behalve dan een vorm van fast-travel.
Er ontbreekt nog steeds diversiteit in planeten (vooral het feit dat ze allemaal even groot zijn en dezelfde orbit hebben...), en het grinden is extreem.
Het mikken in Elite op de ps4 is zo slecht nog niet, zelfs toen ik nog de standaard controller gebruikte.
Veel met je throttle werken om snel te kunnen draaien en geen fixed lasers gebruiken.
En verder wat @Tyoi zegt, je moet er zelf wat van maken, je krijgt niets op een presenteerblaadje behalve je start schip/kapitaal.
(En dat vind ik persoonlijk 1 van de grote pluspunten.)
AspX en zo'n neutronenster jump beschadigd mijn apparatuur een beetje toch, dat is voor een keertje niet erg maar 100 keer zou wel een beetje pijn gaan doencaptain_ghost schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:46:
[...]
op welk schip vlieg je nu ermee?
Trouwens je kan ook via neutronster extra ly meepakken bij sprong.
Neutron route berekening
I retract my previous statement!
Dat wordt pendelen tussen beide.
Bij de basis van de betreffende Engineer de news artikelen lezen (oudste eerst). Daarin wordt vaak vermeld waar materialen gevonden kunnen worden.
Ben nu net terug in de Bubble van een reis naar Colonia en Sag A in mijn AspX.
Halverwege de terugreis heeft mijn antieke Logitech Freedom 2.4 joystick het begeven. Ik ben nu overgestapt op een Thrustmaster 16000 fcs HOTAS en wat een verademing is dat.
Helaas maakt mijn laptop een tikkend geluid (waarschijnlijk het lager van mijn videokaart) en is ie even weg voor reparatie. Dus even wachten met het inleveren van al die miljoenen aan Explorer data
En pas zeker op dat je FSD niet uitschakelt als je in de uitlaat van een neutronenster zit.
De beste tip: gebruik ED engineerZandhond schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:48:
Tip voor het verzamelen van materialen voor Engineer updrades:
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 11-08-2017 13:54 ]
AFMU aanschaffen! Saved my baconPoog schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
AspX en zo'n neutronenster jump beschadigd mijn apparatuur een beetje toch, dat is voor een keertje niet erg maar 100 keer zou wel een beetje pijn gaan doen. Ik breng de beste man gewoon weer terug naar het station.
maar ja, waar laat je de passagierscabine dan? of je gaat zonder SRV bay reizen maar dat is ook saai.
Vanavond ga ik richting blaauw weer en missies doen. Zal gelijk weer mw ogen open houden voor een prachtig eyecandy stelsel.😉
http://elite-dangerous.wi...to_Field-Maintenance_Unit
Je kunt er je schip mee repareren. Handig voor onderweg, zeker als je via neutronensterren springt.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 11-08-2017 18:35 ]
Pas op, je kunt er alleen modules mee repareren en niet je hull of cockpitraam. Modules die gerepareerd worden gaan tijdelijk uit, dus kun je er logischerwijs geen powerplant mee repareren en ook de AFMU niet (maar die laatste kun je wel repareren met een tweede AFMUGeeBee schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:34:
AFMU = Auto Field-Maintenance Unit
http://elite-dangerous.wi...to_Field-Maintenance_Unit
Je kunt er je schip mee repareren. Handig voor onderweg, zeker als je via neutronensterren springt.
En repareer ook niet bijvoorbeeld je FSD terwijl je in supercruise zit.
Gewoon wat tips... waarvan ik wilde dat ik ze had gehad voor ik de fout inging
(Nog een geinige stunt, gelukkig niet zelf overkomen: je thrusters repareren terwijl je boven een planeet vliegt
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-08-2017 18:58 ]
Het antwoord van support is dat ze het niet zullen doen omdat het oneerlijk zou zijn tegenover andere spelers (want die kunnen niet hetzelfde bereiken binnen het spel).Drum schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:12:
Zo,.. even aan de ED support gevraagd of mijn commander gereset kan worden (met uitzondering van Fed/Empire/Engineer ranking).![]()
*fingers crossed*
Als Fed/Empire ranking op een beetje een normale manier te behalen zou zijn (bv. vechten voor een van die partijen), dan zou ik er geen problemen mee hebben om mijn complete savegame te verwijderen. Maar wéér twee keer die geestdodende grinds doorlopen om weer een Cutter/Corvette te kunnen behalen: no way.
*zucht*.. first world problems,...
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Wat is er mis met de federation?Bedankt, je gegevens zijn verwerkt. Fly Safe commander o7 (tenzij je voor de Federation vliegt....)
[ Voor 33% gewijzigd door wootah op 11-08-2017 21:30 ]
Edit: Fed rools!
[ Voor 5% gewijzigd door Tyoi op 11-08-2017 22:04 ]
6) You just checked it.
Je explorer rank kun je heel snel omhoog halen met road to richesTyoi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:03:
F*ck, dat moment dat je er achter komt dat je explorer rank te laag is na al die uren/dagen/weken spelen omdat het je niet interesseerde en je het nu nodig hebt om wat geld te verdienen....
Edit: Fed rools!
Vul je huidige positie in het vak bovenin klik op het clipboard voor de syteem naam control V die in je galaxy search en scan de planeten die er achter staan.
Gemiddeld haal je een miljoen aan credits per systeem op en je explorer rank schiet omhoog, als je naar je volgende systeem gaat zet je ook even je visited op yes.
Je komt nooit echt ver uit de bubble en scanned superwaardevolle planeten die geschikt zijn voor terraforming.
[ Voor 6% gewijzigd door siren op 11-08-2017 22:25 ]
Also: Deze pagina geeft je de mogelijkheid om de route af te vinken, werkt wellicht ook goed.
6) You just checked it.
6) You just checked it.
Ja normaal zou je de ster scannen en dan interessante bodies, nu scan je alleen de bodies het is immers allang ontdekt.RobV schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:12:
Wat moet je eigenlijk doen op die road to riches? Enkel de detailed surface scan of is er meer?
Als je in the void zo een planeet vind en je scanned de ster niet dan komt je naam er niet bij nu gaat het daar helemaal niet om.
Dit is gewoon een lijst met meest uitbetalende planeten om zo snel mogelijk geld te verdienen met gerichte scans.
1. Road to riches exploration data verzameld (20mil).
2. Ingeleverd in ORANG (Empire), waardoor ik met de "eigenaren" Allied ben geworden.
3. Missions boards afgezocht naar Rank Up missions (game modes switchen).
Mis ik hier iets? Of is het verkrijgen van een Rank Up mission RNG?
Soms is hij er gewoon niet, maar als je in orang een beetje tussen de stations gaat pendelen zal je er wel snel 1 tegenkomen als je empire balk op 100% staat.SparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:32:
Ik probeer een rank up mission te vinden voor Empire. Op de één of andere manier lukt dit niet... Wat heb ik tot nu toe gedaan:
2. Ingeleverd in ORANG (Empire), waardoor ik met de "eigenaren" Allied ben geworden.
Je hebt hem ook niet over het hood gezien, het lijkt een gewone missie alleen staat er "for imperial navy" bij.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Inmiddels een missie gevonden! Ik moet 32 pirates omleggen. Heb er nu 4 v.d. 32 gevonden, maar man man man wat zijn ze zeldzaam. Dit wordt een lange saaie grind...haarbal schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Soms is hij er gewoon niet, maar als je in orang een beetje tussen de stations gaat pendelen zal je er wel snel 1 tegenkomen als je empire balk op 100% staat.
Je hebt hem ook niet over het hood gezien, het lijkt een gewone missie alleen staat er "for imperial navy" bij.
Resultaat:

Let's rock!
Beste plek voor de empire ranking up. Snelste ook nog.SparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:32:
Ik probeer een rank up mission te vinden voor Empire. Op de één of andere manier lukt dit niet... Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Bezoek naar Wu Guinagi en neem zoveel mogelijk data levering missies ( er ligt 3 stations wiens allemaal empire is) En lever dat bij Hip 10716 die van 11 ly vandaan, andersom ook.
geld donatie is bonus..
Hola je rank gaat extreem snel omhoog. Ik heb in 24 uur van prince naar king bezorgd, dankzij deze stelsel.
Zodra je 100% staat, kan je nog altijd naar WU, een van drie station kijken of er een imperial missies te vinden.
Dapper... maar ook erg zonde, vind ik. Ik overweeg het niet eens.Drum schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:06:
Had een muntje opgegooid,.. kop = herstart, munt = geen herstart.
Resultaat:
[afbeelding]
Let's rock!
Gek genoeg voelt het op een vreemde manier bevrijdendSnoeiKoei schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:27:
[...]
Dapper... maar ook erg zonde, vind ik. Ik overweeg het niet eens.
Kost je wel 4 miljard aan credits, maar dan heb je ook wat niets
Een paar keer eerder heb ik een tijdje niet meer gespeeld, maargoed nu heb ik een excuus om een Cobra mkIII als hoofdschip te nemenSparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:05:
@Drum In dat geval zou ik toch even een stop ingelast hebben en een andere game oppikkenNieuwe content komt (hoop ik) vanzelf wel weer.
[ Voor 48% gewijzigd door Drum op 12-08-2017 16:28 ]
Doe ik iets verkeerd, of is dit weer een mooi grindfest van Frontier?
@Drum In dat geval zou ik toch even een stop ingelast hebben en een andere game oppikken
[ Voor 21% gewijzigd door SparksNL op 12-08-2017 16:06 ]
@SparksNL Resource belt inspringen? Of heb je die niet in je huidige systeem?
In welk station doen jullie die planetary scan missions in Quince? Ik heb er nu een paar gedaan maar krijg eigenlijk alleen maar massacre missies met een veelste lage reward (36 kills voor nog geen miljoen, frontier, echt waar?)
6) You just checked it.
Je vliegt van Millerport naar Kosmala rewards soms heb je veel missies en kan je in 1 run rond de 10 /15milj ophalen soms heb je maar 1 missie van een paar 100k je moet wel al die factions ranken dan krijg je betere/meer scan missiesTyoi schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:27:
@Drum Dude, je bent een held!
@SparksNL Resource belt inspringen? Of heb je die niet in je huidige systeem?
In welk station doen jullie die planetary scan missions in Quince? Ik heb er nu een paar gedaan maar krijg eigenlijk alleen maar massacre missies met een veelste lage reward (36 kills voor nog geen miljoen, frontier, echt waar?)
Maar volgens mij heb je eens in de zoveel tijd (zoveel miljoen) een wat langere pauze in nieuwe scan missies
Bevrijdend van wat? Het is niet dat je in ED een richting kiest die je niet meer ongedaan kan maken (zoals bijv. in een RPG)Drum schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Gek genoeg voelt het op een vreemde manier bevrijdend
Kost je wel 4 miljard aan credits, maar dan heb je ook wat niets
Het is moeilijk uit te leggen, probeer het zelfs eensstefijn schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Bevrijdend van wat? Het is niet dat je in ED een richting kiest die je niet meer ongedaan kan maken (zoals bijv. in een RPG)
Doordat je opnieuw start heb je niet 20 schepen met allemaal goede mods erop, je hebt een brakke cobra en moet proberen wat credits bij elkaar te schrapen. De grote credit inkomstenbronnen ga ik mijden als de pest, en ik overweeg ook in ironman modus te spelen (lichte variant waarbij ik bij de dood niet het schip terugneem waar ik mee vloog, m.u.v. dood door grievers), en max 1 schip tegelijk bezitten (ik ben immers een piloot, geen vastgoed magnaat)
Mochten er nog meer tegen hetzelfde aanlopen, dit werkt verreweg het beste:
1. Koop/monteer een FSD interdictor.
2. Ga cruisen in het desbetreffende systeem.
3. Scan het eerste de beste schip wat je tegenkomt.
4. Is het schip WANTED en MISSION TARGET? Zo ja, ga verder met stap 7.
5. Neem gas terug en drop uit super cruise.
6. Wacht tot de FSD recharged is en ga opnieuw cruisen. Ga terug naar stap 3.
7. Ga achter het schip vliegen en interdict het.
8. Schiet schip naar de mallemoeren.
9. Vol gas, terug naar super cruise.
10. Repeat.
9 van de 10 keer is het eerste schip wat je scant kassa
Edit: na 2 jaar geleerd dat RNG bij Elite staat voor 'Random Number Generator' en daarmee de juiste benaming is voor mijn 'enemy generator'.
[ Voor 39% gewijzigd door RobV op 12-08-2017 22:53 ]
Nog sneller (volgens mij): ga een RES in, volg system security schepen en help ze mee alles aan puin te knallen wat wanted is.SparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:51:
Nou... inmiddels heb ik dan toch eindelijk(!) de Rank Up mission voltooid. Ik moest 32 pirates zoeken en omleggen in een systeem. Volgens de description moest kon je ze vinden in RES, POI e.d. Na lang zoeken en proberen heb ik een goede manier gevonden.
10. Repeat.
@SnoeiKoei Geloof me, dat is niet sneller! Ik heb echt 2/3 uur in RES gevlogen. Uiteraard kom je ontzettend veel WANTED schepen tegen, maar niet de MISSION TARGET. In 2/3 uur in RES/POI vliegen heb ik 6 MISSION TARGETS gevonden. Door 2 uur in super cruise te interdicten heb ik de overige 27 targets gevonden
Owww, dat verandert de zaak, ik dacht dat ieder wanted ship in het juiste systeem een mission target was.SparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:51:
@SnoeiKoei Geloof me, dat is niet sneller! Ik heb echt 2/3 uur in RES gevlogen. Uiteraard kom je ontzettend veel WANTED schepen tegen, maar niet de MISSION TARGET. In 2/3 uur in RES/POI vliegen heb ik 6 MISSION TARGETS gevonden. Door 2 uur in super cruise te interdicten heb ik de overige 27 targets gevonden
Klopt. Je ziet in je navigation tab alleen de dichtstbijzijnde X-aantal systems en alleen binnen een bepaalde afstand. Als je een iets betere frameshift drive dan standaard koopt zit je al heel snel boven die afstand en zie je het volgende system in je route niet meer in je navigation tab. Beetje useless maar dat is één van die dingetjes...Streskip schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:06:
Kan iemand mij helpen? Als ik een route plan via de Galaxy map zie ik de route niet in m'n Nav tab? Ik zie wel hoeveel jumps het is alleen het eerstvolgende system voor de route geeft ie niet aan (waar normaal het route symbool achter staat)..
Tip; maak een keybind voor "next system in route" of iets dergelijks, kun je met 1 druk op een knop je route hervatten nadat je bv even wat planets hebt gescand, of handmatig naar een system bent gesprongen dat niet op de route lag. Handig!
Toppie, ga ik gelijk doen!SnoeiKoei schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:29:
[...]
Klopt. Je ziet in je navigation tab alleen de dichtstbijzijnde X-aantal systems en alleen binnen een bepaalde afstand. Als je een iets betere frameshift drive dan standaard koopt zit je al heel snel boven die afstand en zie je het volgende system in je route niet meer in je navigation tab. Beetje useless maar dat is één van die dingetjes...
Tip; maak een keybind voor "next system in route" of iets dergelijks, kun je met 1 druk op een knop je route hervatten nadat je bv even wat planets hebt gescand, of handmatig naar een system bent gesprongen dat niet op de route lag. Handig!
Sorry Cmdr eXtremeNL, wilde je niet negeren (ik ben Cmdr Carlos Sultana), zag je berichtje weer te laat
Ik denk dat ik het gewoon bij de cargo delivery rank up missies houd.SparksNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:51:
Nou... inmiddels heb ik dan toch eindelijk(!) de Rank Up mission voltooid. Ik moest 32 pirates zoeken en omleggen in een systeem. Volgens de description moest kon je ze vinden in RES, POI e.d. Na lang zoeken en proberen heb ik een goede manier gevonden.
10. Repeat.
Mechwarrior Online: Flapdrol
6) You just checked it.
[ Voor 21% gewijzigd door captain_ghost op 13-08-2017 21:45 ]
6) You just checked it.
Fehu misschien, daar ben ik al tijdje niet geweest..Tyoi schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:58:
F*ck, nou dan maar weer terug naar ouderwets knallen in een belt en CG's.
Anders in Blaauw met passagier missies..
heb er echt geen last ik vind het nogal winst gevend zie mijn eerdere post maar ik ben hier ook maar sinds vorige week weet dus niet hoe het vroegurrr wasTyoi schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:34:
Ligt het aan mij of Quince nerfed? Ik ben nu een weekendje bezig geweest in open/solo/private maar krijg max 3 missies bij elkaar, met een beetje geluk, per uur. Dat is nog geen eens 20mil/h, laat staan per kwartier. De enigste missies die worden aangeboden zijn massacre missies (the foundaion vs die andere groep) die het geld geen moment waard zijn, risk vs reward wise.
[ Voor 17% gewijzigd door Sassem op 13-08-2017 22:22 ]
Bijv. Als ik in Blaauw City een zes tal scan missies op pak... van verscheidene facties... en ook verspreid over 2 of meer systemen (+/- 17 LY uit elkaar) en ik scan 1 van de surface locaties met m'n SRV, zijn ze gelijk alles 6 completed. Makkelijk verdienen natuurlijk met 500/600k per stuk... maar toch.
Dat is het hele idee achter scan missies 'stacken'. Volgens mij klopt het niet dat je missies uit andere systemen ook completed zijn, maar goed, dit soort dingen gaan wel vaker kaputt bij FDGhostley schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:53:
Is het trouwens normaal dat scan missies aan elkaar gelinked zijn? (Althans, zo lijkt het.)
Bijv. Als ik in Blaauw City een zes tal scan missies op pak... van verscheidene facties... en ook verspreid over 2 of meer systemen (+/- 17 LY uit elkaar) en ik scan 1 van de surface locaties met m'n SRV, zijn ze gelijk alles 6 completed. Makkelijk verdienen natuurlijk met 500/600k per stuk... maar toch.
[ Voor 4% gewijzigd door daPet op 14-08-2017 11:23 ]
In speel inderdaad in open. En dat de scans in hetzelfde systeem tegelijk opgaan kan ik nog wel in komen, maar dat ook die in andere systemen mee gaan vond ik wat apart.daPet schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:21:
[...]
Dat is het hele idee achter scan missies 'stacken'. Volgens mij klopt het niet dat je missies uit andere systemen ook completed zijn, maar goed, dit soort dingen gaan wel vaker kaputt bij FDHeeft denk ik te maken met instances, speel je soms in open?
Zal inderdaad zijn, wat je zegt, vanwege de instance.
Ach, m'n Empire rank gaat wel hard zo.
En kan het niet met een surface scanner dat je op je schip kan zetten?
alleen autootje is al voldoende, in dat autootje zit de scanner al inbegrepen.endechaos schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:55:
Nog nooit een surfaces scan missie gedaan. Ik zag dat je daar een srv voor nodig had. Moet je de srv dan ook uitbreiden met iets om te scannen? K zag gister bij blaauw namelijk best wel goedbetaalde scan missies maar wilde er nog niet aan beginnen omdat ik niet zeker weet of ik de goede loadout heb.
En kan het niet met een surface scanner dat je op je schip kan zetten?
Vanuit schip scannen is niet mogelijk. Dus autootje nemen.. Leuke ervaring voor je!
Geloof dat op elke onder schip kan hangen. Sterker nog het is meestal makkelijke missie, afhankelijk van de vestingen.
Top vanavo d maar even doen in en rondom blaauw. Misschien zie ik je daar nog vliegen. En misschien daag ik je wel uit voor een race op een planeet😲😉.captain_ghost schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:59:
[...]
alleen autootje is al voldoende, in dat autootje zit de scanner al inbegrepen.
Vanuit schip scannen is niet mogelijk. Dus autootje nemen.. Leuke ervaring voor je!
Geloof dat op elke onder schip kan hangen. Sterker nog het is meestal makkelijke missie, afhankelijk van de vestingen.
Zeker? Gezien tegenwoordig deze scanner ook in je fire group zit van je schip. Heb het alleen nog niet geprobeerd.captain_ghost schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:59:
[...]
alleen autootje is al voldoende, in dat autootje zit de scanner al inbegrepen.
Vanuit schip scannen is niet mogelijk.
Als je een surface scanner hebt, scant deze automatisch mee als je een planeet scant, dus targetten in je HUD en dan wachten tot hij gaat 'lopen'. Als je de surface scanner hebt dan worden je scans meer waard, plus dat je kan zien wat voor metalen er op het oppervlak gevonden kunnen zijn.
Edit: Ah de data link scanner dus, dat wist ik niet, niet veel gespeeld sinds 2.3.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 15-08-2017 10:22 ]
Ik ben nu op vakantie dus kan nu niet kijken maar ik weet vrij zeker dat ik niet de surface / discovery scanner bedoel maar de data link scannerGekkePrutser schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:31:
De surface scanner is niet diegene die je in de fire group zet. Dat is de discovery scanner. Daar doe je de 'ping' mee als je een systeem binnenvliegt.
Als je een surface scanner hebt, scant deze automatisch mee als je een planeet scant, dus targetten in je HUD en dan wachten tot hij gaat 'lopen'. Als je de surface scanner hebt dan worden je scans meer waard, plus dat je kan zien wat voor metalen er op het oppervlak gevonden kunnen zijn.