Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Jawel, dat is nog steeds geldig. Alleen voor de passengers wordt de opbrengst niet meer gezien als exploring.L1nt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:23:
[...]
Maar als ik dus een actieve passenger missie heb, heeft het scannen dus eigenlijk geen nut?
Ik had begrepen dat dit hiervoor wel zo was. De verdienste van de passengers worden meegenomen in de ranking voor exploring. Dát gebeurt niet meer. Je sales voor de scandata doen wel mee, ongeacht of je een actie passenger missie hebt of niet. Althans, de laatste beta heb ik niet meer gespeeld, dus ik weet niet of dit in Beta 5 is aangepast.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nee, het exploren word juist beter betaaldL1nt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:30:
[...]
Heb een hele tijd niet meer gespeeld ivm andere zaken en ME: Andromeda maar begrijp ik dus goed dat ik straks voor jan met de korte achternaam 15.000+ ly zou vliegen en enkel paar credits krijg??
Het slaat enkel op het stacken (meerdere missies tegelijk) van passagiers missies. Die krijg je dus niet dubbel of trippel uitbetaald.De missies natuurlijk wel maar niet het exploratie gedeelte
In de beta kreeg ik handen vol centen door enkel van ster tot ster te vliegen dus dat zit wel goed
Maaruh.. Ik heb al nameplates
Ik zat op mijn werk en ik had door dat Elite down ging.
k*t... ik zit op mijn werk. Maar ik ben net thuis en het is er nog niet
Ik zit in HIP 20...iets (geen idee uit mijn hoofd) Waar een Thargoid Capital Ship zou moeten zijn! Dat ding uit de trailer! WOEI!
En Rob? Als ik online ben wil ik je best een rondleiding geven
En met een beetje mazzel is de Col 70 sector ook eens vrij! (je weet wel azteke)
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
HIP 22460? Had er iets van gelezen dat mensen weeral die locatie hebben kunnen achterhalen via de trailer en de stand van de sterren ofzo.Leutje schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:14:
[...]
Ik zit in HIP 20...iets (geen idee uit mijn hoofd) Waar een Thargoid Capital Ship zou moeten zijn! Dat ding uit de trailer! WOEI!
En Rob? Als ik online ben wil ik je best een rondleiding geven
En met een beetje mazzel is de Col 70 sector ook eens vrij! (je weet wel azteke)
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er de komende dagen gevonden gaat worden. Mogeljiks wordt alles al gevonden voor ik de tijd heb om online te komen
Om Salomé te helpen, wordt het nog altijd verwacht dat dat zich in Maia gaat afspelen?
I'll do what I can, but expect very little.
Als het goed is ergens rond Sol.4bit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:42:
[...]
Om Salomé te helpen, wordt het nog altijd verwacht dat dat zich in Maia gaat afspelen?
Maar... dat kan altijd nog een paar honderd lichtjaar schelen
Er zal worden gevochten (doe dus niet mee als je liever niet dood wilt gaan)
Er word een achtervolging verwacht. (dus een beetje kunnen springen is wel een optie. Tevens een fuelscoop lijkt me handig)
Een kansje om vereeuwigd te worden in de Elite Lore (via het boek)
Grooooote kans om Harry Potter of 1 van zijn slaafjes tegen te komen.
---
(geloof wel dat het die HIP was inderdaad.)
[ Voor 33% gewijzigd door Leutje op 11-04-2017 18:10 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
anyway uit de patch notes:
General
• New mysterious things added
• New organics added to surfaces
Dat ding slaat nergens op maar is o zo vernietigend!
Een sidey is weg na een enkel shot. All the way tot een explorer asp
Federal ships met 2 a 3 keer knallen en een corvette.. keertje of 10
Oftewel, elk schip is binnen no time weg!
Mits het geen player multi-crew is. Want dat duurt wat langer en ik loop zeker schade op
Overigens.. 2.3 is LIVE!
bbl... much later...
---
WHAT!!! Ik ben niet meer in HIP 22460! En die is nog altijd permit locked
[ Voor 9% gewijzigd door Leutje op 11-04-2017 19:09 ]
Ik kan mijn muis bijna niet gebruiken ingame (als in holo-me of een menu)
Heb nog niet eerder een halve bea gezien in een live build. Erg jammer
Hij staat vast al wel ergens, maar heb je een loadout? Ben benieuwd...Leutje schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:04:
Jazeker!
Dat ding slaat nergens op maar is o zo vernietigend!
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
5 keer overcharged met specials: flak cannons
Enorme shield voor een python.
Dirty drive level OMG (voor een python dan he
hull is nogal ... groot
en evengoed nog 25 lj kunnen springen
Maar die flak cannons. Het is behoorlijk wennen. Want een schip op een kilometer afstand doe je er geen pijn me. Dit is een echte "close up and personal" wapen Ik hang het liefst ergens zo dicht mogelijk tegen de hull aan en BAM BAM BAM weg is mijn target.
Een beetja anaconda in een RES is vaak al met 3 keer knallen weg (das 9 schoten trouwens)
Het is dan ook een prima PVE schip en PVP deed hij achteraf ook best aardig
Maar alles boven de 4 a 500 meter... dan lachen ze naar mij
Een correolis loadout heb ik dus niet. Das me veel te veel werk
edit: EDDI doet t nu niet meer bij mij (gisteren nog wel, zal wel aan de update van ED liggen dan)
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 11-04-2017 20:52 ]
Ik ben gelukkig niet de enige zag ik op het fdev forum
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Alles doet het weer zoals het hoort!
En nu? Naar bed
Mijn Cutter: Zr.Ms. Karel Doorman ("Join Support Ship")
Mijn Corvette: Zr.Ms. De Ruyter (Fregat)
Mijn Anaconda: Zr.Ms. Luymes (Hydrografisch opnemingsvaartuig heeft de belangrijke taak om de zeebodem in kaart te brengen, zoals mijn anaconda de Melkweg in kaart brengt
Namen corresponderen ook met waar ik mijn schepen voor gebruik.
Schip ID is standaard "EU-" met daar een de initialen van een EU land achter. Zoals je merkt: ik ben wel pro-EU
Dus de Corvette: EU-NL. De Anaconda: EU-UK (voorlopig).
Nu naar bed.
Ga ik maar weer bountyhunten
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Whoops...zion schreef op woensdag 12 april 2017 @ 06:09:
*Kudt* laatste dagen weinig/niet kunnen spelen, en nu dus 2.3 live, heb ik net gister m'n ASPx kunnen omkitten naar passengervessel (en m'n eerste Pmissie uit de lucht geknald worden omdat ik blijkbaar een crimineel aan boord had (ff niet goed opgelet), dus dááág 2,5M missiecredits, dááág 750K insurance, en nu dus dan geen rep increase meer voor passenger missies.....
Ga ik maar weer bountyhunten
Op zich kan het geen kwaad om toch nog wat toeristen-missies te voltooien; ze geven behoorlijk wat credits en geven je daardoor wat meer speelruimte om het "uit de lucht geschoten te worden wanneer je illegalen meeneemt" te kunnen betalen.
(jaja ik weet het,.. het is een paradox)
Vanavond maar eens de patch binnenharken (zal wel weer een uurtje of 5 duren gok ik zo), en kijken of ik het meest goddelijke lichaam van het noordelijk halfrond óók in elite kan krijgen, dan kan ik tenminste wat selfies gaan maken
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
een uurtje of vijf? hoe groot is die update wel niet? (anders is het bye bye elite voor me terwijl ik nog aan boord zit, met een één mbit sateliet verbindingkje.....)Drum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:17:
[...]
Whoops...
Op zich kan het geen kwaad om toch nog wat toeristen-missies te voltooien; ze geven behoorlijk wat credits en geven je daardoor wat meer speelruimte om het "uit de lucht geschoten te worden wanneer je illegalen meeneemt" te kunnen betalen.
(jaja ik weet het,.. het is een paradox)
Vanavond maar eens de patch binnenharken (zal wel weer een uurtje of 5 duren gok ik zo), en kijken of ik het meest goddelijke lichaam van het noordelijk halfrond óók in elite kan krijgen, dan kan ik tenminste wat selfies gaan maken
aargh... "Ready to launch in approximatly 4 days 12 hours"
[ Voor 3% gewijzigd door zion op 12-04-2017 08:37 ]
systeem
Gisteravond zag ik dat de patch 10,nogwat Gb groot was, maak je borst dus maar nat.zion schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:35:
[...]
een uurtje of vijf? hoe groot is die update wel niet? (anders is het bye bye elite voor me terwijl ik nog aan boord zit, met een één mbit sateliet verbindingkje.....)(en ik moet nog 3 weken, daar moet ik wat op verzinnen dan!)
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
damn.... dat gaat hem niet worden dan, das zelfs teveel om via m'n telefoon binnen te harken.Drum schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:41:
Gisteravond zag ik dat de patch 10,nogwat Gb groot was, maak je borst dus maar nat.
Dus m'n hele E:D+Horizons install is -maar- 19,1GB, en een sub-update (versie 2.2 naar 2.3, niet eens 2.2 naar 3.0 ofzo) is 10+GB?!?!
Nu dan maar bandwidth limited =256kbps, dan heeft de rest van het schip nog 3/4 bandbreedte over
[ Voor 14% gewijzigd door zion op 12-04-2017 09:19 ]
systeem
Tja, dat hangt er een beetje vanaf hoe de boel "gepackaged" is. Stel even dat de resources van de asteroid-bases bij alle al bestaande starports en outposts zit.zion schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:47:
[...]
damn.... dat gaat hem niet worden dan, das zelfs teveel om via m'n telefoon binnen te harken.
Dus m'n hele E:D+Horizons install is -maar- 19,1GB, en een sub-update (versie 2.2 naar 2.3, niet eens 2.2 naar 3.0 ofzo) is 10+GB?!?!
Nu dan maar bandwidth limited =256kbps, dan heeft de rest van het schip nog 3/4 bandbreedte over, see you somewhere next week.....
De oude file is 10 MB. De nieuwe is inclusief asteroid-bases 12 MB. Dan zal je in je update zeer waarschijnlijk de 12 MB overhalen.
Ofwel, ik verwacht niet dat de totale file-size van 2.3 dan nu 19 + 10 = 29 GB is, maar minder (even afgezien van het feit dat starten/spelen van ED ook bestanden genereert) .
Edit: ik had geluk. Had de steam-update aangezet na het squashen en ben gaan eten. Bij het naar bed gaan was ie klaar dus kon computer weer uit. Vanavond maar eens even kijken naar 2.3...
Edit 2: voor de volledigheid, changelog 2.3: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/341916
Edit 3: jajajajaja, uit de Player Journal:
• The Docked event will now also include the distance from the star
• Include local minor faction information in the player journal when arriving in a system
[ Voor 19% gewijzigd door MacNetron op 12-04-2017 10:05 ]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Het opstellen van het lijstje met invloed van The Gathering wordt wellicht wat makkelijker te automatiseren.
De faction informatie zit blijkbaar standaard in de journal-messages die door de verscheidene tools wordt geuploaded naar EDDN:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
| {
"header": {
"softwareVersion": "2.2.6.2",
"gatewayTimestamp": "2017-04-12T10:42:26.728296Z",
"softwareName": "E:D Market Connector [Windows]",
"uploaderID": "MiLaNT100"
},
"$schemaRef": "http://schemas.elite-markets.net/eddn/journal/1",
"message": {
"StarSystem": "Bhotho",
"SystemFaction": "Bhotho Commodities",
"timestamp": "2017-04-12T10:42:24Z",
"SystemSecurity": "$SYSTEM_SECURITY_medium;",
"SystemAllegiance": "Federation",
"SystemEconomy": "$economy_Refinery;",
"StarPos": [
-65.375,
-19.406,
86.531
],
"Factions": [
{
"Allegiance": "Independent",
"FactionState": "None",
"Influence": 0.015,
"Name": "Workers of Kakas Free",
"Government": "Democracy"
},
{
"Allegiance": "Federation",
"Influence": 0.607,
"Name": "Bhotho Commodities",
"Government": "Corporate"
},
{
"FactionState": "Boom",
"Influence": 0.061,
"Name": "United Bhotho Progressive Party",
"Government": "Democracy"
},
{
"Influence": 0.056,
"Name": "Bhotho Autocracy",
"Government": "Dictatorship"
},
{
"Influence": 0.01,
"Name": "Bhotho Rats",
"Government": "Anarchy"
},
{
"Influence": 0.154,
"Name": "Bhotho Systems",
},
{
"Allegiance": "Federation",
"Influence": 0.097,
"Name": "United Bhotho Collective",
}
],
"event": "FSDJump",
"SystemGovernment": "$government_Corporate;"
}
} |
Hier ben ik best wel blij mee
update:
Wat waren de update zo slecht, te veel bugs...
Zon verversen gaat het schokkende, maar je kan wel voorbij vliegen.
Muis.. dat moeten ze wel even snel aanpakken.. gelukkig heb ik joystick op afgestemd.
Al moet ik nog een nieuwe naam bedenken voor mijn cutter!
[ Voor 55% gewijzigd door captain_ghost op 12-04-2017 16:09 ]
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Tijdens het spel op menu klikken dan het grafische gedeelte kiezen. En daar zoek je naar je muis.
Dan heb je ergens 2 opties. En 1 van de 2 werkt wel uitstekend
Wat die 2 opties waren weet ik helaas niet meer maar ik was binnen 30 seconden klaar.En toen deed alles het weer prima
En idd de muis schoot alle kanten op. Gelukkig kan het ook allemaal met m'n hat-switch.
[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 12-04-2017 17:48 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Dat zou het leven wel een heel stuk makkelijker makenMacNetron schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:48:
@Drum
Het opstellen van het lijstje met invloed van The Gathering wordt wellicht wat makkelijker te automatiseren.
De faction informatie zit blijkbaar standaard in de journal-messages die door de verscheidene tools wordt geuploaded naar EDDN:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75{ "header": { "softwareVersion": "2.2.6.2", "gatewayTimestamp": "2017-04-12T10:42:26.728296Z", "softwareName": "E:D Market Connector [Windows]", "uploaderID": "MiLaNT100" }, "$schemaRef": "http://schemas.elite-markets.net/eddn/journal/1", "message": { "StarSystem": "Bhotho", "SystemFaction": "Bhotho Commodities", "timestamp": "2017-04-12T10:42:24Z", "SystemSecurity": "$SYSTEM_SECURITY_medium;", "SystemAllegiance": "Federation", "SystemEconomy": "$economy_Refinery;", "StarPos": [ -65.375, -19.406, 86.531 ], "Factions": [ { "Allegiance": "Independent", "FactionState": "None", "Influence": 0.015, "Name": "Workers of Kakas Free", "Government": "Democracy" }, { "Allegiance": "Federation", "FactionState": "None", "Influence": 0.607, "Name": "Bhotho Commodities", "Government": "Corporate" }, { "Allegiance": "Independent", "FactionState": "Boom", "Influence": 0.061, "Name": "United Bhotho Progressive Party", "Government": "Democracy" }, { "Allegiance": "Independent", "FactionState": "None", "Influence": 0.056, "Name": "Bhotho Autocracy", "Government": "Dictatorship" }, { "Allegiance": "Independent", "FactionState": "Boom", "Influence": 0.01, "Name": "Bhotho Rats", "Government": "Anarchy" }, { "Allegiance": "Independent", "FactionState": "Boom", "Influence": 0.154, "Name": "Bhotho Systems", "Government": "Corporate" }, { "Allegiance": "Federation", "FactionState": "None", "Influence": 0.097, "Name": "United Bhotho Collective", "Government": "Corporate" } ], "event": "FSDJump", "SystemGovernment": "$government_Corporate;" } }
Hier ben ik best wel blij mee![]()
![]()
Edit: volgens mij ben ik debiel aan het worden, of hebben jullie ook ruzie met de route-planner, mogelijkheid tot maken bookmarks, etc. Heb net jump voor jump een route terug naar HIP87414 moeten zoeken. Zometeen maar eens de integriteit van de spelmap door steam laten controleren.
Dat is inderdaad precies waar ik nu ook last van heb, best wel een vervelende bug want reizen over lange afstand is nu echt een dramabase_ schreef op donderdag 13 april 2017 @ 00:31:
gedver galaxy map werkt niet lekker > fullHD: https://steamcommunity.co...ons/0/133261907148834806/
[ Voor 9% gewijzigd door Drum op 13-04-2017 15:14 ]
Opties - Controls (dacht ik) - Mouse render op 'OS' (o.i.d.) zetten.
Sorry voor de vage hulp, maar dit verhelpt het probleem van een muis die alle kanten op schiet.
Ja en nee...Drum schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:32:
[...]
Dat zou het leven wel een heel stuk makkelijker makenKan je met je routine in een klap de TG systemen uitvragen, of moet je dan eerste alle oude galnet publicaties uitvragen?
[...]
Ja, want ik kan (straks) een query maken die van faction The Gathering opzoekt in welke systems deze aanwezig is.
Nee, want het blijft zo dat deze data enkel ge-updated wordt als het betreffende system of station bezocht wordt.
Lekker Tron-esque
Edit:
https://www.frontierstore...naconda-pulse-purple.html

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-04-2017 13:27 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Aww waawwww... Ik ga er toch bij blijven dat ik pas paint-jobs koop als deze voor alle ships gelden, net zoals bijvoorbeeld de laser-colors en de nameplates (welke dan wel weer erg hoog op mijn lijstje staan).
Edit: ja, die purple is echt geweldig!
Edit 2: de color code is luminous: https://www.frontierstore...?limit=64&ship_colour=251
[ Voor 16% gewijzigd door MacNetron op 13-04-2017 13:32 ]

Voor diegene die nog last hebben van die galaxy map bug; als je je beeld op borderless zet ipv fullscreen, dan heb je wel weer het menu waarmee je planeten/sterren kunt selecteren.
Dat scheelt al heel veel zoekwerk aangezien we vaak de systemen rond HIP87414 bezoeken en die stelsels dus geregeld updaten. Knap werkMacNetron schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:01:
[...]
Ja en nee...
Ja, want ik kan (straks) een query maken die van faction The Gathering opzoekt in welke systems deze aanwezig is.
Nee, want het blijft zo dat deze data enkel ge-updated wordt als het betreffende system of station bezocht wordt.
[ Voor 49% gewijzigd door Drum op 13-04-2017 15:19 ]
Zit nog niet in mijn code hoor! Er moet ook af en toe echt gewerkt wordenDrum schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:16:
[...]
Dat scheelt al heel veel zoekwerk aangezien we vaak de systemen rond HIP87414 bezoeken en die stelsels dus geregeld updaten. Knap werk
Die had ik al geprobeerd, dat helpt niet m.b.t. galaxy map op 1080+ resoluties helaasEliteGhost schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:34:
Mensen die problemen hebben met hun muis:
Opties - Controls (dacht ik) - Mouse render op 'OS' (o.i.d.) zetten.
Sorry voor de vage hulp, maar dit verhelpt het probleem van een muis die alle kanten op schiet.
Aan de snelheid houden gaat me met deze upgrade niet lukken,... eens kijken of ik mijn Python een beetje bite kan gevenEliteGhost schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:58:
Boete voor te hart rijden. Als ik nou zo veel geld had als in E:D zou het wat minder pijn doen. Weer een herinnering dat ik me gewoon aan de snelheid moet houden
Uitrusten met 5 mining beams?Drum schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:24:
[...]
Aan de snelheid houden gaat me met deze upgrade niet lukken,... eens kijken of ik mijn Python een beetje bite kan geven
[afbeelding]
Erg mooie worp! ik hoop dat je hem hield!
Zekers, ben nu onderweg naar de dwijler voor een power distributer upgrade. Wat heb jij in je Python zitten (extra weaponrecharge of overall recharge)?Leutje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:27:
[...]
Uitrusten met 5 mining beams?
Oh ik dacht dat die dingen juist heel snel je capacitator leeg zogen vanwege die grote hoeveelheid schade die je in een korte tijd uitdeeltLeutje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:02:
Mijn python gebruikt bijna niets. (flak he) Dus volledig op charged enhanced en dan speeden als een idioot!
Op de python heb ik nu:
• 2x large beam laser, long range + healing mods erop (kan jullie schilden dus snel herladen als het nodig is).
• 2x medium rail gun, lightweight + plasma slugs zodat ze alleen maar fuel gebruiken (dus onbeperkt schieten)
• 1x large plasma accelerator zonder mods (de data en materials voorraad is zo ondertussen behoorlijk geslonken). Hoe is jullie ervaring met PA,.. nuttig of niet?
Met die railguns kan ik mooi leren mikken, misschien kan ik dan ooit de overstap maken van gimballed naar fixed lasers
Ze doen te weinig schade en geven iets te veel warmte
En Plasma slugs klinkt leuk... tot je na een uur tegen een lege fuel tank aankijkt LOL
Flaks op een halve pip kan ik alsnog iets van 20 keer mee schieten dacht ik.Maar ondertussen laad hij weer heel langzaam op natuurlijk (met een halve pip heel langzaam) dus kan ik mijn schild mooi inzetten met folle pips!. Lekker beuken tegen tegenstanders. Want zo maak ik de meeste hitpoints tenslotte
Whooptiem0th3rfrakkindoe..... nog maar 2 dagen 8 uurtjes....zion schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:35:
(sorry, * zion is gefrustreerd)
systeem
Wat maakt dat nou een mooie worp? Ik zie voornamelijk rood... terwijl de meeste ook in blauw kunnen.Leutje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:27:
[...]
Uitrusten met 5 mining beams?
En die bovenste is slechts een 2% in de plus.
(ik blijf het lastig interpreteerbaar te vinden die engineers...)
[ Voor 11% gewijzigd door MacNetron op 14-04-2017 09:33 ]
Ik had hem zeker "applied" maar ik denk dat ik bij deze rol ook nog had doorgerold om te kijken of de overige waarden iets beter konden icm een iets lagere o.m.
Klopt, het is met name die optimal multiplier die je boost snelheid enorm verbeterd (zat rond de 450~460 dacht ik), maar er is nog op genoeg punten verbetering mogelijk.stefijn schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:18:
wat er mooi aan is is dat ie boven de "haalbare" waarde van de optmail multiplier is uitgekomen (de nominale waarde is de rode balk). Dat krijg je niet zo vaak.
Ik had hem zeker "applied" maar ik denk dat ik bij deze rol ook nog had doorgerold om te kijken of de overige waarden iets beter konden icm een iets lagere o.m.
• Thermal load --> altijd prettig om minder hitte te genereren, maar tot noch toe geen problemen mee.
• Power draw --> idem, de powerplant voldoet al met een lvl2 upgrade, dus nog genoeg speelruimte.
• Integrity --> in PvE niet echt een probleem want het schild blijft meestal intact.
• Optimal Mass --> hier is nog veel in te verbeteren.
Helaas had ik geen mats meer, anders was ik uiteraard langer doorgegaan met de engineer-slotmachine crafts.
Met zo'n download grind verdien je eigenlijk een separate rank: Elite Data Retrieverzion schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:27:
[...]
Whooptiem0th3rfrakkindoe..... nog maar 2 dagen 8 uurtjes....![]()
![]()
![]()
(sorry, * zion is gefrustreerd)
[ Voor 13% gewijzigd door Drum op 14-04-2017 14:24 ]
Gelukkig kwamen we in NL aan, en een collega met een dikke 4G mobiele i-netbundel heeft even over z'n hart gestreken (nou ja, ik heb hem omgekocht met een kratje bierDrum schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:22:
Met zo'n download grind verdien je eigenlijk een separate rank: Elite Data Retriever
[ Voor 41% gewijzigd door zion op 14-04-2017 14:48 ]
systeem
Zo weining? Als ik me niet vergis haalt mijn Python al ~420 met een lvl3 clean drive. had eigenlijk wel > 500 verwachtDrum schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:22:
[...]
Klopt, het is met name die optimal multiplier die je boost snelheid enorm verbeterd (zat rond de 450~460 dacht ik), maar er is nog op genoeg punten verbetering mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 14-04-2017 15:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door MacNetron op 14-04-2017 15:59 ]
Met name de Liz Ryder--> Hera Tani route. Een lvl 5 power upgrade is eigenlijk gewoon nodig met een Vulture (heb er zelf ook 1)
Ik heb dan ook nooit meer power problemen met dat ding
Niemand minder als Harry Potter zit in de "i will protect Salomé" groep
Ik moet dus maatjes worden met hem LOL
Er is namelijk een apparte Discord voor de 29ste opgezet en Harry will graag helpen
Dat klinkt toch wel heel erg als een backstab methode...Leutje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:53:
Geloof het of niet maar...
Niemand minder als Harry Potter zit in de "i will protect Salomé" groep
Ik moet dus maatjes worden met hem LOL
Er is namelijk een apparte Discord voor de 29ste opgezet en Harry will graag helpen
Op een ander vlak: ik ga e:d weer eens opstarten. Mag een 32 inch 4k scherm testen en hoe kan dat beter dan met een paar mooie plaatjes in onze melkweg
Nee echt?Mavors schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:06:
[...]
Dat klinkt toch wel heel erg als een backstab methode...
Ik heb hem al een bericht gestuurd dat als hij dit echt meent hij mij na het event mag opblazen. (moet nog antwoord krijgen lol)
In een anderhalf uur tijd zeker 8 disconnects & 1 keiharde crash to desktop (incl. chrashreport).
Dat is me sinds ik Elite speel nog nooit gebeurt (crash dan, disconnects wel)
Ondertussen wel surveyor geworden dankzij passenger missie (eerste succesvolle
systeem
Maar een keiharde crash to desktop? Niet sinds 2.3 live is gegaan.
En gefeliciteerd met het behalen van Surveyor!
zion schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:09:
Ondertussen wel surveyor geworden dankzij passenger missie (eerste succesvolle) +2,5m rijker, toch lekker voor bovengenoemde 1,5 uur
Nu maar gaan sparen voor m'n FDL (150M+, dat gaat wel ff duren
Ben er trouwens achter dat 90% van m'n disconnects/crashes in Bhun Chi voorkomen, dus of er zit een bugje in dat systeem, of het is gewoon een erg druk systeem voor de server.
[ Voor 19% gewijzigd door zion op 16-04-2017 00:32 ]
systeem
Het is een goed combat schip. Maar dat was het dan ook. Exploren of een beetje handelen zit er niet in.
Ik ben toen voor de python gegaan. En heb er nog altijd geen spijt van
Sterker nog, ik ben geen enkele FDL tegengekomen die niet het loodje legde
btw, De echte combat ready/overgeenigneerde/shootonsite piloot zal zeker voor de FDL gaan. Ik zou de anderen aanraden om eerst eens te kijken naar een Python.
Al was het maar om na de vechtmissie meteen 150 ton te laden en 100+ lichtjaar te vervoeren voor veel te veel geld
Ik wilde idd een FDL om mijn combat rating wat op te schroeven, maar de Python lijkt me ook een zeer fijn scheepje, Ik zal tegen de tijd dat ik die 150M+ bij elkaar heb eens kijken welke van de twee het word.Leutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:51:
Waarom gaat iedereen toch voor de FDL?
Het is een goed combat schip. Maar dat was het dan ook. Exploren of een beetje handelen zit er niet in.
btw, De echte combat ready/overgeenigneerde/shootonsite piloot zal zeker voor de FDL gaan. Ik zou de anderen aanraden om eerst eens te kijken naar een Python.
Al was het maar om na de vechtmissie meteen 150 ton te laden en 100+ lichtjaar te vervoeren voor veel te veel geld
p.s. Iemand nog een duidelijke site waarin alle ins and outs van engineers beschreven staat? ik vind het allemaal maar een beetje hocus pocus nog, maar nu m'n ASPje qua gear af is, en ik er nog wel een tijdje in zal vliegen, was ik toch maar van plan een bezoekje aan Felicity (en Tod) te geven, maar op de meta-alloys en 100k bounty na weet ik niet echt wat ik er nou mee aan moet, waant ik hoor steeds mensen over een goede rol, of een slechte rol....
edit: en weet iemand waar ik die Meta-Alloys kan krijgen, eddb geeft alleen maia aan, maar dat is 600LY de verkeerde kant op
[ Voor 4% gewijzigd door zion op 16-04-2017 09:42 ]
systeem
zion schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:55:
[...]
![]()
Full Class A ASPje
![]()
![]()
![]()
Promoted to Trailblazer
![]()
![]()
![]()
Friendly met the Gathering
![]()
![]()
Friendly met the Empire (Outsider)
![]()
![]()
Nu maar gaan sparen voor m'n FDL (150M+, dat gaat wel ff duren)
Ben er trouwens achter dat 90% van m'n disconnects/crashes in Bhun Chi voorkomen, dus of er zit een bugje in dat systeem, of het is gewoon een erg druk systeem voor de server.
Dit is precies de reden waarom ik nu mijn Python aan het opbouwen ben. De Corvette is een beest voor gevechten (idem voor FDL), maar voor missies en langere afstanden is het dramatisch. De Anaconda zou ook een goede kandidaat zijn als allround-schip, ware het niet dat deze alleen op grote landingsplaatsen kan landen.Leutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:51:
Het enige dat de python mist is een ship launghed fighter, maar dit is op zich wel terecht omdat deze het voordeel van medium landingsplaatsen heeft.
Na de Python ga ik van 1 van de 2 Cutters een long-range healinglaser turretboot maken (deels voor multi-crew); hij is snel, enorm taai en vliegt als een vrachtvliegtuig
Voor 500m/s zou ik zo tekenen (om sneller bij doelwitten te zijn), maar het grootste voordeel is dat de wendbaarheid van het schip enorm omhoog gaat.stefijn schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:41:
[...]
Zo weining? Als ik me niet vergis haalt mijn Python al ~420 met een lvl3 clean drive. had eigenlijk wel > 500 verwacht
[ Voor 27% gewijzigd door Drum op 16-04-2017 09:47 ]
Moet nog wel ge-update worden naar 2.3 maar het komt zon beetje op het zelfde neer
Lee chung heeft trouwens sensor upgrades. Zeker met de wat zwaardere scheepen zou ik een ligtweight namen. Dit scheelt toch weer een aantal (ja aantal) lichtjaren wat je kan springen
Zeker een goede tip!, en long range scanners zijn ook zéér handig. Je levert scan-angle in, maar dat is niet relevant omdat je op grotere afstand per saldo een grotere scan-cone-radius overhoud (ik denk dat eenzelfde mogelijk is voor de bounty-scanners). Een van de laatste engineers die ik moet vrijspelen is de Sarge; deze kan met name mining-schepen verbeteren.Leutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:37:
http://inara.cz/galaxy-engineers
Moet nog wel ge-update worden naar 2.3 maar het komt zon beetje op het zelfde neer
Lee chung heeft trouwens sensor upgrades. Zeker met de wat zwaardere scheepen zou ik een ligtweight namen. Dit scheelt toch weer een aantal (ja aantal) lichtjaren wat je kan springen
qua combat zou ik zeggen ga voor een Vulturezion schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:36:
[...]
Ik wilde idd een FDL om mijn combat rating wat op te schroeven, maar de Python lijkt me ook een zeer fijn scheepje, Ik zal tegen de tijd dat ik die 150M+ bij elkaar heb eens kijken welke van de twee het word.
p.s. Iemand nog een duidelijke site waarin alle ins and outs van engineers beschreven staat? ik vind het allemaal maar een beetje hocus pocus nog, maar nu m'n ASPje qua gear af is, en ik er nog wel een tijdje in zal vliegen, was ik toch maar van plan een bezoekje aan Felicity (en Tod) te geven, maar op de meta-alloys en 100k bounty na weet ik niet echt wat ik er nou mee aan moet, waant ik hoor steeds mensen over een goede rol, of een slechte rol....
edit: en weet iemand waar ik die Meta-Alloys kan krijgen, eddb geeft alleen maia aan, maar dat is 600LY de verkeerde kant op
echt heb hem wel flink engineerd maar talking bang for buck
https://coriolis.edcd.io/...A28QgIwV0A%3D&bn=engivult
voor de gene die ooit echt van dog fighting houden is dat echt de master ik vond combat ech mwa maar met de vulture kan ik best meekomen
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Alle kudo's voor een vulture, maar das toch wel een iets ander kaliber als een FDL/Python, heeft mij net even te weinig hardpoints/optional internals.... Misschien als ik straks wat beter in het geld zit dat ik hem idd voor "fun dogfights" nog wel koop, maar voorlopig is het ASPje upgraden tot max wat engineers me willen geven, en sparen voor FDL/PythonParcival44 schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:32:
[...]
qua combat zou ik zeggen ga voor een Vulture![]()
echt heb hem wel flink engineerd maar talking bang for buck![]()
https://coriolis.edcd.io/...A28QgIwV0A%3D&bn=engivult
voor de gene die ooit echt van dog fighting houden is dat echt de master ik vond combat ech mwa maar met de vulture kan ik best meekomen
systeem
Fd heeft dat eindelijk in de planing
Voor 2.4 that is...
maar hoe wie wat waar?Leutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:22:
Crime and punishement!
Fd heeft dat eindelijk in de planing
Voor 2.4 that is...
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Een FD stream dus
JammerLeutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:42:
Dit is in een niet uitgezonden stream te horen. Deze stream is dus niet meer te zien helaas.
Elite was in de aanbieding dus ik heb nog een account gekocht genaamd CMDR The Gathering. Dan hebben we nu ook een private group die zo heet
Dus join allen de groep The Gathering
[ Voor 6% gewijzigd door daPet op 17-04-2017 00:49 ]
daPet schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:49:
[...]
Jammer
Elite was in de aanbieding dus ik heb nog een account gekocht genaamd CMDR The Gathering. Dan hebben we nu ook een private group die zo heet
Dus join allen de groep The Gathering
Yup (moet meteen weer denken aan dat fly-by filmpje van RobLeutje schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:29:
Herkenbaar?
https://clips.twitch.tv/LongTalentedMouseKappaPride
Voor mij wel LOL
*note to myself: scoor ergens van die ogen voor op de vive
Vrij nieuwe site met vanalles en nog wat over ED. Maar ook met volledige engineers waarden
Dus ook lee Chung en meerdere met Sensor waarden
Het schild van de FDL is veel sterker. De Python is leuk als je tussendoor nog wat anders wilt doen, maar voor puur vechten moet je bij de FDL zijn.Leutje schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:51:
Alhoewel ik de ophangpunten van de python wel weer beter vind.
Er is een doorbraak(je) geweest in het (o.a.) Formidine Rift mystery!
Er zit genoeg info in de video. Maar we weten dus dat er veel meer zit
Dit word nog lastig. Formadine of 29ste... helemaal alleen of harry potter als vriendje (lolyeahrigh! VriendjeLOL)
Maar de Formadine Rift zit volgens mij vol met ....THARGOIDS!! Als je alles bij elkaar optelt
Vliegt Harry Potter nog steeds in z'n FdL? Zo ja, dan zegt dat genoeg!EliteGhost schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:05:
[...]
Het schild van de FDL is veel sterker. De Python is leuk als je tussendoor nog wat anders wilt doen, maar voor puur vechten moet je bij de FDL zijn.
Alhoewel ik de ophangpunten van de python wel weer beter vind.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Eerst kon je shield battery banks stacken, toen niet meer en nu voelt het weer anders aan. ik heb die engineers ook echt nodig om oververhitten tegen te gaan in de FDL. Qua PvP vond ik CQC toch nog wel het leukste. Het was vrij eerlijk meestal. Niet 3 Python-FDL-Python tegen 1 type6 zoals in Open meestal gebeurd. Jammer dat het doodgebloed is.
En wat een verhalen over Harry Potter, die kende ik helemaal niet. Wel die Majinvash, volgens mij deed die destijds mee met dat Lave systeem gedoe, maar daar kon je tenminste wel mee onderhandelen.
We hebben een eigen inlog voor een server
"THE GATHERING"
En die staat dan ook bovenaan in de topic start!
OOoo..
Verwijderd
Ander vraagje; gisteren speelde ik in Open en wou ik even wat upgrades veranderen op de founders world.
Nu vloog daar een of ander griefer rond met van die PA kannonnen die al je modules in de war schoppen.
De eerste keer ontweek ik de interdiction vrij makkelijk. De tweede keer deed ik een submit, want ik was nieuwsgierig wat er loos was. Dat koste me een schip. Het was zo'n federal ship volledig getweaked.
Ik vlieg er weer heen in Open, denkende ik ontwijk hem gewoon voortaan, maar ik werd 2 keer achter elkaar ge-interdict en de 4de keer klom de blauwe meter helemaal niet meer. Ook al had ik hem volledig opgelijnd een tijd lang en met elk klein tikje er buiten de oplijning klom de rode balk vrij snel. Hoe kan dit? is dat ook een module tweak? Ik werd geforceerd om te combat loggen, waar ik een hekel aan heb.. maar ja, het spel lijkt stuk en ik vloog ook niet echt in een goedkoop schip.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 07:17 ]
lol wut? Is dat een "lokale" instantie waarin dan iedereen zichtbaar is die daarmee inlogd? Zodat we niet meer hoeven te proberen in de delzefde mobieus te komen?Leutje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:25:
Met dank aan Dapet!
We hebben een eigen inlog voor een server![]()
"THE GATHERING"
En die staat dan ook bovenaan in de topic start!
Pics or it didn't happen (vraag ik omdat ik vandaag en morgen niet bij mijn PC kan om te checken!)
Wat is jou keuze?
Het is gewoon een Private Group, zoals jij die ook kan aanmaken. Maar ik heb m'n account speciaal zo genoemd zodat we een 'eigen' server hebben. 'Nadeel' ten opzichte van Mobius is dat we alleen elkaar tegen komen, zij hebben duizenden leden en wij nu 10MacNetron schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:21:
[...]
lol wut? Is dat een "lokale" instantie waarin dan iedereen zichtbaar is die daarmee inlogd? Zodat we niet meer hoeven te proberen in de delzefde mobieus te komen?
Pics or it didn't happen (vraag ik omdat ik vandaag en morgen niet bij mijn PC kan om te checken!)
Van de week even bij Stefijn ingesprongen. Het is best fun, multicrew. Ik zit ergens een paar duizend lichtjaar weg en kan instant meedoen met combat. Dat geeft wel wat afwisseling. Alleen kon ik als gunner niet zoveel uitvoeren, als fighter meedoen ging wel goed. Maar nu blijkt dat dat een bug is las ik. Een rejoin schijnt het op te lossen.
[ Voor 6% gewijzigd door daPet op 19-04-2017 21:06 ]
Die heb ik ook twee op mijn Anaconda, 2x overcharged Pulselaser met zo'n Scramble Spectrum. Werkt geweldigVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:09:
Nu vloog daar een of ander griefer rond met van die PA kannonnen die al je modules in de war schoppen.
De eerste keer ontweek ik de interdiction vrij makkelijk. De tweede keer deed ik een submit, want ik was nieuwsgierig wat er loos was. Dat koste me een schip. Het was zo'n federal ship volledig getweaked.
Verwijderd
Ja, maar de complete combinatie van al die engineer wapens maakt je compleet kansloos in PvP. Ze zijn sneller, ze kunnen je makkelijk mass-locken en je modules disablen. Waarom ik die interdictie verloor terwijl k die had moeten winnen snap ik nog steeds niet. Gelukkig is dat nog het enige dat wel op skill is gebaseerd, maar ik snap niet dat mijn blauwe balk niet klom. Is dat ook een engineer upgrade?stefijn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:20:
...
Die heb ik ook twee op mijn Anaconda, 2x overcharged Pulselaser met zo'n Scramble Spectrum. Werkt geweldigregelmatig gaan mijn targets maar wat doelloos rondtollen.
@Leutje Ja, multicrew is best wel tof ja! Ik heb mensen zien zeuren over dat er belangrijkere dingen waren die ze hadden moeten doen, maar het is leuk even tussendoor wat snelle combat te kunnen doen in een supersnelle fighter voor de afwisseling en het levert nog wat op ook. Zeker als je rank niet ver af ligt van de gastheer.
Rancor Scene... Meet your death Solo...

En hij kan nog gekker
[ Voor 26% gewijzigd door Leutje op 21-04-2017 18:32 ]
Laatste wat ik destijds deed was voornamelijk smuggling missies doen, omdat die nog enigszins een acceptabel bedrag opleverde. Hoe is dit nu? Krijg je tegenwoordig wat hogere bedragen?
Ik vlieg vooralsnog in een ASP Explorer, maar vond de grind naar de grotere schepen to much destijds.
Met toeristen missies hark je heel snel credits bij elkaar (9~15m voor missies waar je 400ly moet vliegen), en met een Asp gaat dit vrij snel.SparksNL schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:43:
Ik heb al een aardig poosje niet meer gespeeld. Laatste keer was een paar maanden na de release van horizons. Zijn er in de tussentijd nog wat leuke features bijgekomen, of is het nog steeds voornamelijk één groot grindfest?
Laatste wat ik destijds deed was voornamelijk smuggling missies doen, omdat die nog enigszins een acceptabel bedrag opleverde. Hoe is dit nu? Krijg je tegenwoordig wat hogere bedragen?
Ik vlieg vooralsnog in een ASP Explorer, maar vond de grind naar de grotere schepen to much destijds.
Lol dat lijkt een beetje op die bad-guys uit FireflyLeutje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:48:
https://www.frontierstore...explorer-raider-pack.html
!!
[afbeelding]
En hij kan nog gekker
[ Voor 19% gewijzigd door Drum op 21-04-2017 18:56 ]
Mijn PVP Build Python

...oh god....
Maar dat zie je niet in het core internal gedeelte.
o cargo all bulkjhead(modded)
also we made it! Alle vips zijn veilig aangekomen
[ Voor 29% gewijzigd door Leutje op 23-04-2017 00:40 ]
Volgens mij bedoelt hij te vragen waarom je maar Lightweight alloy bulkheads hebt in het eerste slot?Leutje schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:38:
Die hangt er vol mee
Maar dat zie je niet in het core internal gedeelte.
o cargo all bulkjhead(modded)(uiteindelijk net geen 3000 integ)
also we made it! Alle vips zijn veilig aangekomen
Zijn de add-on modules misschien beter voor hetzelfde gewicht?