Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit had ik paar dagen terug trouwens. Rechts bovenin. Lijken 3 andere schepen maar bewegen, IMHO, best raar. Of is dit heel normaal?
[ Voor 94% gewijzigd door Player1S op 24-02-2017 13:43 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat zijn drie schepen die als wing vliegen in supercruise. Eén is de 'leider' en de andere twee vliegen daar wat raar omheen en proberen dichtbij te blijven. Helaas niet heel bijzonder...L1nt schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:32:
oa ik.
Dit had ik paar dagen terug trouwens. Rechts bovenin. Lijken 3 andere schepen maar bewegen, IMHO, best raar. Of is dit heel normaal?
[video]
Het zijn er niet zoveel maar je vindt ze in de Commander lijst in de topic startGreyAllan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:23:
Zijn er hier ook spelers die op xbox one spelen?
Welkom
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
PPP-index voor Miners vanaf HIP87141 HIP87414:MacNetron schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:46:
Miners beste verkoop vanaf HIP87141, binnen 50 LY, query met data van 20-02-2017:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 PPP PPPG system_name dist_ly station_name dist_ls palla plati paini gold 111974 121703 Bodia 43.58 Hickam Orbital 250 13906 23645 74423 9729 111512 121576 Kundjiban 45.97 Kirby Orbital 1292 13863 23588 74061 10064 111077 121175 HIP 104206 36.51 Hansen Dock 20423 13876 23008 74193 10098 110681 120624 Adit 13.25 Lewis Port 31603 13754 23490 73437 9943 54209 64358 HIP 87414 0 Blaauw City 218 13901 19633 20675 10149 53416 63565 HIP 87414 0 Schaumasse Port 728 13901 19633 19882 10149 18654 27735 HIP 87414 0 Harris Terminal 220 18654 9081

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Dus 1 unit painite is 74423 credits in Hickam Station?
En dit mine je in 1 van de ringen bij HIP 87414?
Zo werkt het idd als ik het goed heb. Al is bijna 75k per ton wel errug veelL1nt schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:08:
ik niet snap. Dat zijn credits per unit ??
Dus 1 unit painite is 74423 credits in Hickam Station?
En dit mine je in 1 van de ringen bij HIP 87414?
Maar ik kreeg er volgens mij ook geen 70000 voor? Dat was niet wat deze pagina aangaf volgens mij: http://edtools.ddns.net/?s=HIP+87414&a=hs
Moet zeggen dat ik totaal niet oplette wat ik precies kreeg, uiteindelijk ving ik voor 320ton zo'n 3,9miljoen
Vanavond ga ik weer terug, met meer collector limpet controllers
edit: toch wel, ik heb zelfs 80k per ton painite gekregen
edit: toch niet...gisteren gaf bovenstaande website 120k op voor de PPP, maar ik heb uiteindelijk maar 20k gekregen per ton!??
[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 24-02-2017 20:50 ]
https://www.reddit.com/r/...out_trappist1_discoverys/
Vanaf 2.3 dus naar de Trappist1 iedereen!
[ Voor 22% gewijzigd door Leutje op 25-02-2017 01:50 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
http://www.nu.nl/wetensch...ige-gloed.html?redirect=1
[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 25-02-2017 10:43 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
10miljard ly vanaf Sol huh... beetje te ver helaas.GeeBee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:43:
De eerste suggestie voor 2.4 is ook al binnen
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Aangenomen dat "we" +/- 13.4 Mld jaar oud zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 25-02-2017 17:49 ]
Rand?GeeBee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:49:
Dan ben je al een heel eind op weg naar de rand van het heelal.
Aangenomen dat "we" +/- 13.4 Mld jaar oud zijn.
Dat ze Trappist gaan toevoegen en dat het een redelijk 'minor tweak' is is zeer positief imo. Zou kunnen betekenen dat ze meer feitelijke gegevens gaan toevoegen. Stellar Forge is echt fantastisch.
De skybox (alles buiten de melkweg) mag van mij wel wat kleurrijker en meer gevuld. Bijv. Andromeda is echt miniem in ED terwijl het zeker vanuit de ruimte veel duidelijker te zien zou moeten zijn.
Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel een keer goed komt
[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 25-02-2017 18:26 ]
Thargoids??GeeBee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:43:
De eerste suggestie voor 2.4 is ook al binnen
Oh ja, het heelal heeft geen rand, alleen een grens. Toch
Maar de wetenschap is daar nog altijd niet over eens. het kan dus beide vreemd genoeg
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Yup, dat is de grens van het zichtbare heelal. Verder (terug) kunnen wij niet kijken. De dichtheid was toen zo hoog dat het heelal nog niet transparant was. En door de uitdijing ligt dat punt ondertussen minimaal twee maal zo ver. Maar het fysieke heelal kan dus nog oneindig veel groter zijn dan het zichtbare heelal.GeeBee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:21:
[...]
Oh ja, het heelal heeft geen rand, alleen een grens. Toch
Mind boggling stuff, hiermee voel je je zo nietig
[ Voor 8% gewijzigd door daPet op 25-02-2017 23:38 ]
Ik zit ook echt te hopen dat als er in het echte heelal een supernova gebeurd dat ze die dan ook gaan toevoegen in de database dat zou toch heel gaaf zijn, met dan een leuke beloning voor degene die er als eerste is.daPet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:11:
[...]
Rand?
Dat ze Trappist gaan toevoegen en dat het een redelijk 'minor tweak' is is zeer positief imo. Zou kunnen betekenen dat ze meer feitelijke gegevens gaan toevoegen. Stellar Forge is echt fantastisch.
De skybox (alles buiten de melkweg) mag van mij wel wat kleurrijker en meer gevuld. Bijv. Andromeda is echt miniem in ED terwijl het zeker vanuit de ruimte veel duidelijker te zien zou moeten zijn.
Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel een keer goed komt
Is het niet zo dat de snelheid van het licht dicteert hoe groot het heelal is voor ons. Met andere woorden wij zien op dit moment andere sterrenstelsels die al een enorme red shift hebben en dus bijna met de snelheid van het licht van ons af reizen, maar we kunnen nooit de stelsels zien die sneller als het licht reizen? Misschien baseren we onze natuurwetten op wat we kunnen zien maar zou het best kunnen zijn dat er buiten die 14k lichtjaar ook stelsels zijn?daPet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:35:
[...]
Yup, dat is de grens van het zichtbare heelal. Verder (terug) kunnen wij niet kijken. De dichtheid was toen zo hoog dat het heelal nog niet transparant was. En door de uitdijing ligt dat punt ondertussen minimaal twee maal zo ver. Maar het fysieke heelal kan dus nog oneindig veel groter zijn dan het zichtbare heelal.
Mind boggling stuff, hiermee voel je je zo nietig
[ Voor 35% gewijzigd door siren op 26-02-2017 01:14 ]
Ingame chat rooms bestaan niet als zodanig. Je zit bij elkaar in een instantie, welke een solo, prive groep of open instantie is.abacaxi schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:23:
Tjeehet is niet dat ik onhandig ben met pc's maar iemand een suggestie voor een ingame chatroom voor beginners?
We gebruiken wel een chat programma waar wij met elkaar communiceren en dat is Discord. Een link naar de chatroom vind je hieronder in mijn onderschrift.
Verwijderd
In de jaren ’80 was Elite mijn favoriete spel en ik was er vrij goed in: het lukte me zelfs om de “Elite” status te halen. Dus ik was erg blij om te zien dat er een nieuw, goed, Elite-spel op de markt kwam (ik bedoel natuurlijk Elite Dangerous) en ik heb geprobeerd het de afgelopen weken af-en-aan te spelen. Ik heb de “basis”-versie van het spel en een Thrustmaster joystick met een speed controller.
Helaas heb ik behoorlijke problemen om het spel te leren. Ik heb natuurlijk de training video’s en training missies bekeken (tenminste de relevante – in mijn geval maar tot level 2). En ik heb aardig wat andere YouTube video’s bekeken. Ik heb ook de PDF game manual waar ik aardige delen van heb gelezen. Alleen gaat die meer over de user interface dan over het bereiken van zaken in het spel.
Zoals ik schreef, heb ik dus behoorlijke problemen met het leren van het spel en mijn vooruitgang is dan ook erg, erg langzaam. Zo heb ik ben ik bijvoorbeeld nooit in staat geweest training missie 2 af te ronden. Het is me gelukt in de buurt te komen van Azeban City en andere "steden" (na vele spel-obstakels) en nu lijk ik weer vast te zitten. Ik krijg soms foutmeldingen over de dropout zone waarvan ik niet eens weet wat ze betekenen. En soms lukt het met om vlak bij de Azeban City te komen, maar dan lijkt de stad weg te vliegen met een enorme snelheid (het is waarschijnlijk mijn schip dat verkeerd vliegt, maar zo lijkt het). Vaak probeer ik te doen wat me wordt verteld in een training missie, maar heb ik niet echt een idee wat ik nu precies aan het doen ben of probeer te bereiken.
Vandaar mijn vraag: hoe hebben jullie Elite Dangerous geleerd? Wat ik denk dat ik echt nodig heb is een handleiding die me verteld wat ik moet proberen te bereiken en hoe dat moet in een behoorlijke mate van detail. En ik mis veel van dat in de training video’s/missies.
Ideaal zou zijn als een ervarener speler met mij het begin van het spel zou willen spelen, maar ik realiseer me dat dat veel gevraagd is. Ik woon in het midden van het land (Amersfoort) en kan reizen.
Ik speel het zelf al vanaf de beta, dus ik ben er een beetje ingerold. In het begin had je maar een stuk of 10 systems waar je heen kon met alleen maar wat coriolis stations, naarmate de beta vorderde werd die 'bubble' steeds groter. Ook had je maar een paar schepen en kon je je modules nog niet upgraden dus er was nog niet zo veel te doen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:00:
Hoe hebben julllie Elite Dangerous geleerd?
[...]
Daardoor was het in het begin allemaal redelijk simpel. Ik heb de training missies nooit gedaan omdat die er toen nog niet in zaten. Maar richt jezelf daar niet teveel op. Met gewoon een beetje rondklooien leer je alles ook wel.
Dat van die 'dropout' zone snap ik niet helemaal, maar ik denk dat je de 'safe' drop uit supercruise bedoelt. Als je uit supercruise bij een station of een ander punt wil komen, dan moet je 4 dingen voor elkaar hebben:
- Je moet het als target ingesteld hebben
- Je moet er op gericht zijn (in het midden van je cockpit)
- Je moet binnen de juiste afstand zitten (meestal 1Mm dus 1000km)
- Je moet niet te hard vliegen (minder dan 1Mm/s)
Als je dit niet doet en je dropt toch uit supercruise dan krijg je eerst een waarschuwing als je het probeert. Als je dan nog een keer op de knop drukt, dan krijg je damage (alleen in het geval dat je te snel vloog voor een safe drop, dan wordt het een emergency drop) en drop je bovendien op het punt waar je op dat moment vloog, waarschijnlijk niet in de buurt van iets interessants.
Je hebt links een indicator zitten voor zowel snelheid als afstand. Daar moet je naar kijken. Je moet zowel qua snelheid als afstand in het blauwe gebied zitten, afstand is hierbij het belangrijkst want als je met de 'safe' snelheid naar je doel gaat vliegen kan het heel lang gaan duren
Dus ik doe dat laatste altijd. Wat invloeg heeft op je supercruise snelheid is andere massa's zoals planeten enzo, als je daar langs vliegt ga je vanzelf langzamer. MAAR, als je daar met een enorme snelheid op af knalt (zeg 100 or 200c ofzo, 200 x de lichtsnelheid) dan heb je de tijd niet om op tijd af te remmen en dan kan je dus nooit binnen de safe limiet bij het station uitkomen. Wat je dan moet doen is throttle op 0, er voorbij vliegen en dan terug op een redelijke snelheid
Ik begrijp dat dit verhaal niet zo simpel klinkt maar ik weet niet hoe ik het simpeler uit moet leggen
Samen spelen is trouwens geen optie want ik woon zo'n 1200km van Amersfoort
Je kan een vergelijkbaar verhaal trouwens ook hier vinden op wikia, een zeer goede site voor info over Elite Dangerous. Deze video legt het ook goed uit
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2017 00:24 ]
Zoals hierboven ook beschreven word.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:00:
lang verhaal
In den beginne krijg je een sidewinder. In grote lijnen kun je hiermee doen wat je wilt want als hij kapot gaat krijg je een nieuwe.
De manier om het te leren is door met je Sidewinder alle fouten te maken die er maar zijn zodat je ze later met je Anaconda of Python(nog steeds mijn favoriet) niet meer maakt.
Mijn advies is dus maak het niet groter dan het is. En maak veel (domme) fouten.
Ik heb nu bijna 800 uur erin zitten en kan nu redelijk vliegen (maak niet zo vaak domme fouten meer
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Nou je conclusie klopt in ieder geval. Steden (of stations) vliegen niet met enorme snelheden weg, dat doe je zelf.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:00:
... En soms lukt het met om vlak bij de Azeban City te komen, maar dan lijkt de stad weg te vliegen met een enorme snelheid (het is waarschijnlijk mijn schip dat verkeerd vliegt, maar zo lijkt het).
Mijn tip zou zijn: zorg ervoor dat je met name het navigation (links) paneel weet te vinden. Daar kies je je bestemming waarna je, met behulp van de navigatie crosshair (op de afbeelding helemaal rechts, het kleine oranje rondje, met de blauwwitte stip) deze voor je neus kan krijgen. Is het blauwwitte stipje gevuld, dan is het doel voor je. Is het blauwwitte stipje hol, dan is het doel achter je.

Bestemming bereikt: allignment = ok, distance = ok, speed = ok. Alles in het blauw.
Als je eenmaal de juiste kant op vliegt, dan volg je het verhaal hierboven van GekkePrutser. Probeer je verwachte aankomsttijd op 7 seconden te krijgen/houden, dan schiet je nooit je doel voorbij.
Mocht je de bestemming met SuperCruise bereikt hebben, maar vlieg je er nog steeds bij vandaan? Dan heb je de reverse thrust gevonden, en vlieg je letterlijk achteruit. Dat kan in Supercruise niet, maar in 'trage modus' wel. Default keybind hiervoor weet ik zo niet, maar dat kan je wel vinden in de opties.
Ook voor mij is Amersfoort iets te ver weg voor zoiets (154 km volgens gmaps). Maar mocht je een tweede huisje in Fryslân hebben, dan wil ik je best daar eens opzoeken.
Verder is Discourt een goed idee van daPet. Met voicecoms zou een van ons je ook gemakkelijk kunnen helpen denk ik.
Belangrijkste tip die je hier geeft is inderdaad: zorg ervoor dat je niet te hard gaat. Mijn advies: zet je throttle in supercruise ruim op tijd terug naar de 75% (throttle meter dan ruim in het 'optimale' gebied). Ja, je kan sneller je doel bereiken, maar het is beter om het eerst op de langzame manier te begrijpen
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Verwijderd
En als iemand in het midden van het land woont en het een keer samen met mij wil spelen: ik houd me van harte aanbevolen!
Daarna kun je in rechte lijn naar het station vliegen en met je roll jezelf enigzins op de brievenbus blijven richten. Zodra je binnen bent afremmen en direct op de kleine radar kijken, daar wordt dan namelijk de positie van je landingpad aangegeven.
Volgende stap is roll tot het pad recht onder je ligt, daana in dalende lijn schuin naar beneden naar je pad vliegen. Iets voor je pad richt je omhoog en vlieg je weer horizontaal, totdat de landingindicator gaat branden. Die vertelt je precies wanneer je boven je pad hangt.
Je moet er een redelijk goed gevoel van richting voor hebben, maar als t eenmaal lukt is t best leuk. Ik heb zelf geen enkele moeite om een Anaconda met een salto door het slot te persen en in een - min of meer
Je kunt ook een landingcomputer kopen...
Ander tip: als je het staton nadert vanaf de planeet zit je altijd min of meer aan de juiste kant (elk station orbit met de ingang richting de bijbehorende planeet)
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 27-02-2017 14:49 ]
Vooral als je zonder shields vliegt is dit wel prettig omdat je dan niet over de grond schraapt.
Ik gebruik hiervoor de knoppen op de HOTAS die ik normaal voor vorig/volgend target heb, je kan het zo instellen dat als je je landingsgestel uit hebt, je sommige knoppen kan overriden in landing mode. Erg handig.
Voor de zijwaartse thrusters heeft mijn HOTAS zelfs een analoge wiebelknop, echt super. Helaas moet ik omhoog/omlaag met aan/uit knoppen doen.
ik heb zo een axis knopje toegewezen voor links/recht en onder/ boven thrusters
die samen met een throttle werken echt ideaal voor het landen of opstijgen
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
De achterkant van je schip zal dan met de volgende panelen uitlijnen. Als je de volgende panelen in je cockpit kan zien, dan moet je het schip omdraaien.

Bij de grotere stations zal dit geen probleem zijn, gewoon naar binnen vliegen en landen
Het lijkt erop dat als je "foutmeldingen" krijgt over dropout zone, terwijl je dit niet verwacht, dat je dan de planeet waarom de space station heen cirkelt, te dicht benaderd.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:00:
In de jaren ’80 was Elite mijn favoriete spel en ik was er vrij goed in: het lukte me zelfs om de “Elite” status te halen. Dus ik was erg blij om te zien dat er een nieuw, goed, Elite-spel op de markt kwam (ik bedoel natuurlijk Elite Dangerous) en ik heb geprobeerd het de afgelopen weken af-en-aan te spelen. Ik heb de “basis”-versie van het spel en een Thrustmaster joystick met een speed controller.
[...]
Zoals ik schreef, heb ik dus behoorlijke problemen met het leren van het spel en mijn vooruitgang is dan ook erg, erg langzaam. Zo heb ik ben ik bijvoorbeeld nooit in staat geweest training missie 2 af te ronden. Het is me gelukt in de buurt te komen van Azeban City en andere "steden" (na vele spel-obstakels) en nu lijk ik weer vast te zitten. Ik krijg soms foutmeldingen over de dropout zone waarvan ik niet eens weet wat ze betekenen. En soms lukt het met om vlak bij de Azeban City te komen, maar dan lijkt de stad weg te vliegen met een enorme snelheid (het is waarschijnlijk mijn schip dat verkeerd vliegt, maar zo lijkt het). Vaak probeer ik te doen wat me wordt verteld in een training missie, maar heb ik niet echt een idee wat ik nu precies aan het doen ben of probeer te bereiken.
[...]
Dit kan ook bij een zon gebeuren als je te dicht nadert, je gaat dan uit super-cruise naar de "trage modus". Zie het als een zwaartekracht-val, waar de super-cruise niet tegen op kan.
Als je een planeet nadert, probeer dan goed te kijken naar waar het rondje van je doel zit tov de ronde planeet. Als deze bijvoorbeeld links lijkt uit te lijnen, dan hou je ook links aan om om de planeet heen te gaan. Zo voorkom je dat je de planeet te dicht nadert. En nog beter is de bocht extra ruim te maken zodat je uiteindelijk haaks aan komt: het station recht in het midden voor de planeet.
Ik weet niet of je Elite speelt via Steam, want anders kan ik wel eens proberen om te streamen, dan kan je live meekijken.
EDIT: als oude rot moet docken je zeker gaan lukken. Als je in de 1984 elite een spacestation kan binnengaan, dan zeker in ED
[ Voor 3% gewijzigd door MacNetron op 27-02-2017 15:43 ]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Eerste reacties op dat forum: wat een klaagvee zeg, manmanman.
- ja maar ik heb vrijgenomen
- wtf alweer
- kunnen jullie dan ook helemaal niets
- ik ga zelfmoord plegen nu
- kunnen jullie niet gewoon bugs fixen
Etc.
Best comment: ik ga nu naar de kroeg.
[ Voor 61% gewijzigd door RobV op 27-02-2017 19:00 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Beter is natuurlijk iets ludieks dus: welk ander spel spelen we vanavond met z'n allen?
inderdaad wat een "lieve" mensjes allemaal
Ik denk dat dit de grootste beta uit hun geschiedenis is (met uitzondering van de allereerste natuurlijk) En als je de beta opstart en 90% van de mensen kan niet eens inloggen... tja.. dan stel je hem uit he?
Ik wacht geduldig af
Ik ben het helemaal met jullie eens, als iets niet goed genoeg is kunnen ze het beter uitstellen. Er kunnen altijd last-minute issues naar voren komen, en je wilt niet de PR schade oplopen die je krijgt als er veel grote issues zijn.RobV schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:18:
Prinsessengedrag, kiddies denken dat ze ergens recht op hebben. "Ik wil NU chocolademelk". Jank.
Aan de andere kant moet Frontier zo goed als mogelijk verwachtingen managen door pas definitieve aankondigen te doen wanneer het interne testproces is afgerond. Geen idee in hoeverre de huidige situatie overmacht is, maa rhet voelt in ieder geval dat dit enigszins voorkomen had kunnen worden
Da's het punt, FD heeft alleen aangegeven wanneer ze hoopten dat ze de beta konden starten ("aiming for the 27th"). Die schatting is nu 2x bijgesteld maar er is nooit een definitieve aankondiging geweest. Maar dat moet je mensen vertellen die vrij nemen voor een beta...azteke schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Aan de andere kant moet Frontier zo goed als mogelijk verwachtingen managen door pas definitieve aankondigen te doen wanneer het interne testproces is afgerond.
Het me niet zou verbazen als het gewoon trollers zijn, maar je hebt van die idioten, heSnoeiKoei schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Da's het punt, FD heeft alleen aangegeven wanneer ze hoopten dat ze de beta konden starten ("aiming for the 27th"). Die schatting is nu 2x bijgesteld maar er is nooit een definitieve aankondiging geweest. Maar dat moet je mensen vertellen die vrij nemen voor een beta...
Anyhow, als Fdev hierdoor imagoschade op zou lopen (denk het niet) dan kunnen ze daar een volgende keer rekening mee houden
Ik gebruik sinds een tijdje EDDI dat ook prima werkt zonder Voice Attack en volgens mij alle data verzamelt en opstuurt naar de centrale databases.MacNetron schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:10:
[...]
Een tooltje dat ik gebruik, en vanwege het versturen bij docken jij waarschijnlijk ook, is de EDMC ( market connector). Ik vind het ook niet meer dan logisch, aangezien ik de rauwe data van eddb zelf ook gebruik dat ik dan ook mijn steentje bijdraag bij het verzamelen en updaten.
Ik hoop dat de 2.3 update ook straks het data vergaren via tooltjes weer wat makkelijker maakt.
Ik ga zo de game pc aanzetten en eens kijken of ik de 'computer needs updates' overleef alvorens de 2.3b een schop te geven.Leutje schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:10:
De beta is live! Helaas moet ik na de download gewoon werken
Staan weer leuke dingen tussen, buiten de multicrew.
New mysterious things added
New organics added to surfaces
Dolphin playable ship added
Dolphin NPC ships added.
Added asteroid base type station (including air traffic controllers)
Added 32 asteroid bases in various deep space locations
Ship Naming
Added Megaships:
Tanker
Cargo
Asteroid Miner
Flight Operations
Prison Ship
Science Vessel
Passenger
???
???
I'll do what I can, but expect very little.
Ik moet verdorie squashen vanavond!! Kan Frontier dan nou niet even afstemmen met mij?? GG%%^^&%$#%hfLeutje schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:10:
De beta is live! Helaas moet ik na de download gewoon werken
EDIT: Asteroid bases hopelijk FTW trouwens...
[ Voor 7% gewijzigd door MacNetron op 28-02-2017 17:35 ]
https://forums.frontier.c...Commanders-Beta-Changelog
Of ik lees eerst...
[ Voor 12% gewijzigd door daPet op 28-02-2017 18:51 . Reden: |:( ]
Is er nog een mogelijkheid om mee te doen aan de beta? Of was de pre-order van Horizon de enige optie..?
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het officieel gereleased wordt. Zit daar nog een gemiddelde tijd aan vast?
Opvallend dat multicrew nog niet in deze beta zit!
Asteroid bases, stations in planetary rings... awesome!
YouTube: 2.3 Beta Suprise
hehe
There are coming they are here
Holy crap!Parcival44 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:22:
opzoek naar beta content kwam ik deze tegen
YouTube: 2.3 Beta Suprise
hehemind blown
There are coming they are here
Wie maakt even zo'n Obi-Wan Kenobi meme met 'you're supposed to be our guardians' etc...
Guardians en Thargoids zijn toch niet hetzelfde volgens mij...JJvdM schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:24:
[...]
Holy crap!![]()
Wie maakt even zo'n Obi-Wan Kenobi meme met 'you're supposed to be our guardians' etc...
Waarschijnlijk heb je gelijk. Mijn excuses! Ik heb er echter nog geen één in het echt gezien, dus tot die tijd.... who knows...MacNetron schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:46:
[...]
Guardians en Thargoids zijn toch niet hetzelfde volgens mij...
Ze hadden best vaak oorlog met elkaar. Hierbij waren ze nog altijd milieu bewust bezig trouwens...
De Guardians hadden er toen genoeg van en gingen over op gemaakte wezens die oorlog met elkaar voerden.
De Guardians zijn er niet meer.....
De wezens dus wel... Thargoids?
Thargoids are the guardians!
Dit heb ik vaker gezegt en ik kan het erg fout hebben maar toch...
Zelf heb ik zonder al te veel te weten over de ontmoetingen wel een thargoid ontmoet. Dit was zonder twijfel het meest intense en meest indrukwekkend wat ik binnen ED heb mee gemaakt! EVER!
YouTube: Elite Dangerous First Contact.
Hey vriendje. We hebben alle twee Beta.
We houden alle twee van ED.
Vanaf Beta2 (het zit nog niet in beta 1 namelijk) wil ik je uitnodigen voor een kleine 1000 lichtjaar tochtje voor een verrassing
Ik ga natuurlijk niks tegen je zeggen maar het is wel speciaal voor you!
Ik hoop serieus dat je mee gaat
Ik hoop dat je de energie hebt om die toch samen met mij te doen! Samen met FDev (jazeker
haha
HA!Leutje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Zelf heb ik zonder al te veel te weten over de ontmoetingen wel een thargoid ontmoet. Dit was zonder twijfel het meest intense en meest indrukwekkend wat ik binnen ED heb mee gemaakt! EVER!
YouTube: Elite Dangerous First Contact.
Ik heb ze op de Commodore 64 al neergeschoten!
Pew pew pew...
Klinkt spannend Leut.Leutje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:15:
@ RobV
Hey vriendje. We hebben alle twee Beta.
We houden alle twee van ED.
Vanaf Beta2 (het zit nog niet in beta 1 namelijk) wil ik je uitnodigen voor een kleine 1000 lichtjaar tochtje voor een verrassing
Ik ga natuurlijk niks tegen je zeggen maar het is wel speciaal voor you!
Ik hoop serieus dat je mee gaat!
Ik hoop dat je de energie hebt om die toch samen met mij te doen! Samen met FDev (jazeker) hebben we .....
hahadat zie je dan wel!
Peet
Overigens gisteren de pc een duw gegeven. Kostte veel moeite om in de stoel te zakken. Soort van fysio misschien? Na 10 minuten stoeien met app updates en verdwenen profiles voor joystick curves was de energie weer weg. Maar: one small step for men, etc.
We hoeven het niet perse in 1 keer te doen
Leuk te horen dat jet al spannend vind!
Bring it on. Net mn AspX geupgrade bij Farseer dus bring it on.
Kan alleen pas weer zaterdag avond verder. Vanavond komen de kids weer tot zaterdag en de oudste slaapt op de kamer waar de xbox staat.
Maar goed, nu nog kleine 900ly tot doel en dan nog 7.800ly terug en ruim 3 weken te gaan.
Gaaf. Ik denk dat ik mijn tripje naar het centrum maar ga afbreken en nog lekker wat meer werken aan het upgraden van mijn Asp (er zijn nog voldoende onderdelen over die lichter kunnen) en meer voor TG doen. Dan kan ik ook dit soort dingen gaan doen.L1nt schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:34:
Inmiddels hier een nieuwe uber missie opgepakt. Iemand wil 7.800ly reizen om wat data te verzamelen. Levert me 22,2 miljoen credits op.
Bring it on. Net mn AspX geupgrade bij Farseer dus bring it on.
[ Voor 3% gewijzigd door celshof op 02-03-2017 09:48 ]
Arizona sunshine, zombie spel. Komt een horde op me af en de minutie raakt op: granaten!
Na 2 granaten heb ik spontaan een rubberen gele eend in m'n hand: laat maar! *gooit eend tegen zombie*...*squee*.
Shit...
Ik heb recentelijk een edtracker aangeschaft en deze bovenop mijn headset geplaatst.stefijn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:12:
Jammer dat VR nog zo duur is. Ik zal er nooit meer dan 250 euro aan uit willen geven
Werkt eigenlijk best goed. Moet voor de leuk nog even proberen in een ander spel dan ED, bijvoorbeeld Project Cars.
http://www.edtracker.co.uk/
Werkt dit ook prettig wanneer de game op 1 scherm draait?MacNetron schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:17:
[...]
Ik heb recentelijk een edtracker aangeschaft en deze bovenop mijn headset geplaatst.
Werkt eigenlijk best goed. Moet voor de leuk nog even proberen in een ander spel dan ED, bijvoorbeeld Project Cars.
http://www.edtracker.co.uk/
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Doordat je virtuele hoofd veel sneller draait dan je echte, is het heel natuurlijk. Jij kijkt naar de linkerkant van je scherm, en je avatar kijkt over z'n linker schouder. Het is even wennen, maar na een paar dagen voelt het heel natuurlijk en kan je gewoon "om je heen" kijken door je hoofd maar een paar graden te draaien.Team-RiNo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:14:
[...]
Werkt dit ook prettig wanneer de game op 1 scherm draait?
Dit werkt prima op één scherm. Ik ben hiermee begonnen op m'n 17 inch beeldbuis jaren geleden en zelfs toen werkte het al goed, en met meer pixels in de breedte werkt het alleen maar beter.
Ik heb thuis dual screen, met een game altijd links en de rest (discord, EDMC, voiceattack, browsert (rotterdamse chrome), steam, ...) op rechts.Team-RiNo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:14:
[...]
Werkt dit ook prettig wanneer de game op 1 scherm draait?
Deze tracker is net een joystick en mapt dus ingame hoofdbewegingen naar "mouse-look".
Dat werkt dan zoals JJvdM hierboven verteld.
Ik heb een toggle op de thruster om aan-uit te zetten, aangezien ik vaak bij auto-docking en jumps op andere delen van mijn bureau aan het klooien ben
Hallo Rob, Ik zie met jouw staat van dienst en reactie, dat je al lange tijd hier actief bent. Ik ken je niet (wederzijds waarschijnlijk), maar wat bedoel je met te zwak om in/uit je stoel te klimmen? lichamelijke beperking?RobV schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:00:
Hoe ongelofelijk trots ik ook ben op mijn game chair, ik ben te zwak om er in/uit te klimmen. Ik zit er dan ook steeds harder over te denken om de beeldschermen en knoppenpanelen eraf te slopen en over te stappen op VR. Met de schermen weg kan de stoel een stuk hoger waardoor het instappen een stuk makkelijk wordt. Ik moet hier dan ook nog even SERIEUS over nadenken...
Of ik ga even zoeken en heb het antwoord al...JayBee0206 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:42:
[...]
Hallo Rob, Ik zie met jouw staat van dienst en reactie, dat je al lange tijd hier actief bent. Ik ken je niet (wederzijds waarschijnlijk), maar wat bedoel je met te zwak om in/uit je stoel te klimmen? lichamelijke beperking?
video: Gathering of the Tweakers - De Elite Dangerous-simpit van RobV
Dat is wel een zinvolle investering geweest maar tat een gave opstelling zeg! zoals je zegt maakt VR het wel voor een groot deel overbodig.
Tja, in de Video waren de vooruitzichten nog goed, maar sinds januari dit jaar is mijn gezondheid weer hard in elkaar gezakt.JayBee0206 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Of ik ga even zoeken en heb het antwoord al...![]()
![]()
video: Gathering of the Tweakers - De Elite Dangerous-simpit van RobV
Dat is wel een zinvolle investering geweest maar tat een gave opstelling zeg! zoals je zegt maakt VR het wel voor een groot deel overbodig.
Ja, en dan ga je denken. Misschien moet ik mijn setup aanpassen zodat ik in elk geval kan spelen.
Je kan je xbox streamen naar je: Laptop, tablet, telefoon, mediastreamer... Alles wat Android of Win10 isL1nt schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:
Kan alleen pas weer zaterdag avond verder. Vanavond komen de kids weer tot zaterdag en de oudste slaapt op de kamer waar de xbox staat.
Kan maar kan ook wel paar dagen zonderAwesomo4k schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Je kan je xbox streamen naar je: Laptop, tablet, telefoon, mediastreamer... Alles wat Android of Win10 isXbox controller cabled erop
kun je toch spelen!
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
welke ship past is afhankelijk van je budgetTeam-RiNo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:29:
Wat voor schip raden jullie aan om te beginnen met mining? Ben redelijk nieuw in dit spel, heb net m'n cobra Mk 3 gemaxed link en wil gaan voor de Asp Explorer. Credits verdienen gaat aardig goed, verdien nu zo'n 3 mil per uur in een res site.
een asp exp kan erg veel dus ook mining ( beste betaalbare explorer)
het enige is dat hij geen type 4 slot heeft voor 4a refinery ( ja hij kan in een 5 ;P)
budget opties kunnen zijn ( in de nieuwste versie van coriolis)
type 6
https://coriolis.edcd.io/...2FkA%3D%3D.Aw1%2FkA%3D%3D.
Of cobra mk4 : https://coriolis.edcd.io/...Iw18SQ%3D%3D.Aw18SQ%3D%3D.
en natuurlijk deze mining guide: https://docs.google.com/p...9AhQ-CcCI/edit#slide=id.p
ja de rest is hoeveel credits heb je hoever ga je heen en weren
lees de popular mining guide door ja hij is wat ouder maar gaat echt voor 85 % gewoon op !!
Thanks!Parcival44 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:40:
[...]
welke ship past is afhankelijk van je budget
een asp exp kan erg veel dus ook mining ( beste betaalbare explorer)
het enige is dat hij geen type 4 slot heeft voor 4a refinery ( ja hij kan in een 5 ;P)
budget opties kunnen zijn ( in de nieuwste versie van coriolis)
type 6
https://coriolis.edcd.io/...2FkA%3D%3D.Aw1%2FkA%3D%3D.
Of cobra mk4 : https://coriolis.edcd.io/...Iw18SQ%3D%3D.Aw18SQ%3D%3D.
en natuurlijk deze mining guide: https://docs.google.com/p...9AhQ-CcCI/edit#slide=id.p
ja de rest is hoeveel credits heb je hoever ga je heen en weren![]()
lees de popular mining guide door ja hij is wat ouder maar gaat echt voor 85 % gewoon op !!
Iemand nog een goede serie die hij/zij kan aanbevelen?
VoyagerEliteGhost schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:13:
7821 lichtjaar te gaan.
Seven deadly sinsEliteGhost schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:13:
7821 lichtjaar te gaan.
Start de game op (xbox one) en mijn passanger missie zegt enkel "Wilbert Watson wants to go to , and collect data.
Kan back of abandon kiezen, geen map, geen destination meer ingevuld en geen bedrag meer.
Al keer helemaal afgesloten.
Ben dus ook met een nieuwe missie bezig en water spouts en lava gijsers zijn al gezien!
De beluga (het vorige passagier schip) is mij te groot en te lomp. De orca.. blijft de orca lol..
De Dolphin is echter een erg leuke verrassing!
Orca wordt binnenkort gebufft, hull weight wordt gehalveerd wat een flinke boost op de jump range gaat opleveren.Leutje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:31:
De orca.. blijft de orca lol..
Heren, ik ben bijna thuis
Onderstaand een paar kiekjes van de reis
We beginnen met het doel van de reis. Een plek waar iedere CMDR toch wel een keer geweest moet zijn als hij/zij een ontdekkingsreis wil maken.
Het volgende doel: een vreemde blauwe nebula op een paar 1000 lichtjaar afstand van "The Center"
En toch een nu 1 van die vreemde taferelen:
Iemand bezig geweest met het verdelen van sterren?
Na een lange reis, vandaag om 15:40: ik ben thuis!
[ Voor 16% gewijzigd door BinaryRun op 05-03-2017 17:00 ]
er is een hoop! verandert bijgekomen sinds BetaBinaryRun schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:36:
Ik heb voor het laatste Elite Dangerous gespeeld tijdens de beta tot een paar weken na de release. Maar overweeg om weer terug te komen, heeft dat nog een beetje zin voor iemand van die periode of wordt het moeilijk om mee te komen? In m'n account staat dat ik een Cobra MKIII heb en 60k credits.
maar met een cobra en 60 k kan je een hoop leuke dingen
maar Elite is gewoon geen game waarbij het moment van instappen veel uit maakt
Het zal een beetje toe doen wat je leuk vindt in de game maar zolang je iig altijd maar genoeg geld hebt voor je Rebuy kan je alles proberen!
( een beetje meer geld geeft meer opties maar geld vergaren is niet echt een hele grote uitdaging gewoon kwestie van wat tijd en mocht je BV traden leuk vinden dan ook nog vermakelijk)
Ps check eventueel even de topic start staan al een hoop dingen in over de huidige vorm vd game :
[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4
neem er even 5-10 voor kijk wat er leuk en of anders is heb je nog vragen daarna kom gerust terug.
we zijn er hier echt niet te beroerd voor om allerlei basic uit te leggen of te herhalen
maar jij weet wat je al wel of niet kan / begrijpt en bovanal wat JIJ leuk vindt
Want dat is naar mijn mening toch echt de parel van deze game je kan wegkomen met het deel van de game wat JIJ zelf echt leuk vindt: Combat, Traden, exploren, mining, faction play, pasenger misies enzoverder
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Veel credits overgehouden aan de exploration?EliteGhost schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:03:
De reis heeft 3 maanden geduurd, met verveling en mooie momenten. Vreemde taferelen en mooie gebeurtenissen.
Onderstaand een paar kiekjes van de reis
We beginnen met het doel van de reis. Een plek waar iedere CMDR toch wel een keer geweest moet zijn als hij/zij een ontdekkingsreis wil maken.
Het volgende doel: een vreemde blauwe nebula op een paar 1000 lichtjaar afstand van "The Center"
En toch een nu 1 van die vreemde taferelen:
Iemand bezig geweest met het verdelen van sterren?
Na een lange reis, vandaag om 15:40: ik ben thuis!
Neuh, miljoentje of 14.Team-RiNo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:49:
[...]
Veel credits overgehouden aan de exploration?
Toevoeging: weet iemand hoe land 2.3 in beta blijft? Over het algemeen duren die beta's va Frontier een aantal weken voordat de definitieve(-ish) versie uit komt.
[ Voor 30% gewijzigd door EliteGhost op 06-03-2017 09:36 ]