“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Jammer genoeg niet, het is een OpenVR - dingetje. Gewoon een Vive kopen dus.Drumatiko schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:41:
[...]
Werkt dat alleen met de viive, of ook normaal ingame? Lijkt me heel handig i.i.g.!

Een mogelijk alternatief voor niet-bril dragers: https://ontopreplica.codeplex.com/.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
De Vive is het probleem niet, maar het leek me wel handig om het altijd in beeld te hebben wanneer ik met de eyetracker speel (zal vanavond eens kijken of ik een Always-on-top add-on kan vinden voor Firefox, of die replica appSacreBleu schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:50:
[...]
Jammer genoeg niet, het is een OpenVR - dingetje. Gewoon een Vive kopen dus..
Een mogelijk alternatief voor niet-bril dragers: https://ontopreplica.codeplex.com/.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik meen ergens gelezen te hebben - van iemand die met een groep zijn minor faction aan het boosten was (eigenlijk probeerdie de BGS te testen) - dat het ook kan lonen om de influence van je eigen minor faction in een systeem te verlagen. Dit had er onder andere mee te maken dat je dan min of meer kan sturen welk volgend systeem geselecteerd wordt voor expansion.Drumatiko schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Het heeft altijd nu om missies voor TG te doen.
Ik zal een kijken of ik die uitleg weer kan vinden.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Ik ben benieuwd of je het nog kunt vinden, wil er namelijk graag wat meer van weten.
Is inderdaad een beetje lastig. Een faction heeft een influence status per systeem, dus kan in het ene systeem weinig influence hebben ten opzichte van andere factions en toch een boom status hebben omdat die heel erg geboost wordt in een ander systeem. Of zoietsDrumatiko schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:21:
Volgens mij heeft het verlagen van de influence alleen nut als je in het eigen systeem een oorlog wilt uitlokken met een van de andere facties (je moet dan namelijk bijna evenveel innfluence hebben, anders treedt de oorlog niet op). Voor expansion weet ik het niet zeker, maar ik verwacht dat je juist een booming-faction moet hebben om genoeg geld te hebben voor expansie (geen idee of de simulatie zo complex/simpel is).
Ik ben benieuwd of je het nog kunt vinden, wil er namelijk graag wat meer van weten.
Dit is m volgens mij Azteke:azteke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Is inderdaad een beetje lastig. Een faction heeft een influence status per systeem, dus kan in het ene systeem weinig influence hebben ten opzichte van andere factions en toch een boom status hebben omdat die heel erg geboost wordt in een ander systeem. Of zoiets
https://forums.frontier.c...ns-and-the-Background-Sim

Mr. Explorer is niet bij...

Maar... Dit wil ik meemaken

Hmm... helaas geen escape pod te zien

Byebye!
[ Voor 27% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2017 18:02 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Jammer! Maar het gaat om de reis tochGeeBee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:37:
Zoals verwacht heb ik de Passenger Mission niet gehaald omdat ik binnen de gestelde tijd heen én weer terug moest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar... Dit wil ik meemaken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Byebye!
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
@Drumatiko dit is precies de thread die ik bedoelde! In de TS zelf staat al een hoop info, nog meer in de thread (die veel te lang isMavors schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Dit is m volgens mij Azteke:
https://forums.frontier.c...ns-and-the-Background-Sim
Er is in ieder geval nog genoeg ruimte voor verbetering aan dit soort missies. Bijvoorbeeld aan het werken naar realistischere verwachtingen van passagiersGeeBee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:37:
Zoals verwacht heb ik de Passenger Mission niet gehaald omdat ik binnen de gestelde tijd heen én weer terug moest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar... Dit wil ik meemaken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Byebye!
The Gathering
Current influence: 48%
A lockdown is currently active.
They are looking forward to an economic boom.
Preparing for war with Defence Party of Kano in Adit.
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
een plek zes scan 3 mill in de bank
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Nightspark aan het knokken met een clipper (kon ze niet bijhouden in mijn Corvette):

Op een gegeven moment waren de autoriteiten hostile, en heb ik er een uit de lucht geschoten toen die achter Nightspark aan ging (zag daarna pas dat het de politie was

Ben nu 5 dagen wanted in hip87414
Goedzo, ik mag hip87414 toch voorlopig niet meer inMacNetron schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:36:
Volgens de Faction Status summary in HIP 87414:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Drumatiko op 25-01-2017 21:47 ]
Happiness is the road

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Knokken met een clipper... doelloos rondjes draaien omdat al mijn systemen down waren is de werkelijkheid. Knokken klinkt leukerDrumatiko schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:46:
Dacht eerst dat ik een Dropship aan het tanken was, maar bleek een Anaconda te zijn. Samen met Nightspark vlot kunnen neerhalen (waren continu op zoek naar nieuwe doelwitten)
[afbeelding]
Nightspark aan het knokken met een clipper (kon ze niet bijhouden in mijn Corvette):
[afbeelding]
Op een gegeven moment waren de autoriteiten hostile, en heb ik er een uit de lucht geschoten toen die achter Nightspark aan ging (zag daarna pas dat het de politie was).
[afbeelding]
Ben nu 5 dagen wanted in hip87414
[...]
Goedzo, ik mag hip87414 toch voorlopig niet meer in
Inmiddels weer in blaauw city, kon mij bounty afkopen op een klein station. Kwam ik toevallig tegen in mijn reis om meer dan 300ly vanaf start te komen voor de engineer.
Home sweet home.
Dit weekend nog maar een keer proberen te overleven.
Zo wat was dit machtig mooi vanavond. Echt supergaaf en wat een controle geeft die X52 Pro. Echt 1000x beter als een Xbox One controller! Super bedankt voor de aanrader heren, ben er erg blij mee.
Vandaag ook mijn eerste schip gekocht, een Viper Mk3 en meteen 4 Multi-canons erop en lekker Pirate Lord hunting gedaan met een Kameraad. Erg tof was dat. Hier ga ik me nog vele uren in VR mee vermaken
alleen dat naar hip komen heeft me ondertussen wel bijna alles gekost, eerst snelste route gekozen zonder fuelscoop aan boord, dus super tof fuelrats (serieus), jullie waren nog maar seconden weg, top service ook al lukt het dan een keer niet), daarna de volgende trip uit de lucht geknald, daarna tegen een spacestation aan geknald, en nu wanted omdat een of andere NPC achter mijn piratelord aanvliegt..... (dit not see him coming
ondertussen probeer ik gewoon genoeg geld te verdienen om van verzekering tot verzekering te komen (dat krijg je met een overpowered MKIII die altijd (half)vol zit met cargo, waarmee je vrolijk gaat bountyhunten, neem ook niemand iets kwalijk behalve mezelf. maar moet nu wel echt oppassen, dat kreng kost ondertussen 200K verzekering, en heb er 350K... (heb wel weer een fuelscoop
Dat brengt me dan weer tot mijn vraag --edit-- Google, google heeft altijd het antwoord, sorry dat ik jullie met zulke trivia wilde lastigvallen /--edit--
[ Voor 32% gewijzigd door zion op 26-01-2017 00:03 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
O, ik heb dat niet alleen? potjandoosje 130LY komen vliegen (wel eerst gezorgd dat ik goed uitgerust was dit keer, voor zover mogelijk voor een n00bAwesomo4k schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:39:
Zo, ik ben weer thuis! Lockdown... Ik kan een viper kopen en adit invliegen, is dat een idee? Of gewoon naar de alien runes op 10 jumps?
Maar maakt allemaal niet uit, ik ben in Blaauw!!!! (eindelijk) 10x

kon gelukkig nog wel m'n viper transferren naar blaauw (dus zo lockeddown zijn ze nu ook weer niet
[ Voor 17% gewijzigd door zion op 26-01-2017 04:46 ]
systeem
Dat is puur een kwestie van alternatieve feiten. We did grab 'em by the hardpoint!Mavors schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:09:
[...]
Knokken met een clipper... doelloos rondjes draaien omdat al mijn systemen down waren is de werkelijkheid. Knokken klinkt leuker

Ik was overigens wel verbaasd dat mijn fighter die clipper niet kon/ging inhalen (ze zal door de rank ondertussen wel kapsones hebben gekregen
Niet echt enerverend, en het kan soms lang duren. Maar goed, het scannen van zo'n basis kan soms 400k opleveren; wat ik nog niet zo slecht vind.
Maar goed, geef mij maar trade missies; dan kom je nog eens ergens
Dat komt met name door die lockdown status; die moeten we zien te verbreken door het binnenhalen van Bounties (ik ga er vanavond weer mee verder, moet alleen even mijn eigen wanted status zien te dumpenDND_Roche schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:18:
Ik krijg van de gathering op dit moment in Adit maar een beperkt aantal missies; ik mag in het volgende systeem illegale militaire documenten oppikken of op een paar basissen op verschillene planeten scannen.
Niet echt enerverend, en het kan soms lang duren. Maar goed, het scannen van zo'n basis kan soms 400k opleveren; wat ik nog niet zo slecht vind.
Maar goed, geef mij maar trade missies; dan kom je nog eens ergens
Ik ben er nu eindelijk, hoe kan ik mijn deel(tje) bijdragen door iets te doen,Drumatiko schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:31:
[...]
Dat komt met name door die lockdown status; die moeten we zien te verbreken door het binnenhalen van Bounties (ik ga er vanavond weer mee verder, moet alleen even mijn eigen wanted status zien te dumpen).
missies, traden, bountyhunten, maakt me echt allemaal niks uit... ben gemiddeld level 3, dus wil alles voor the gathering doen, maar kan nog niet zoveel, m'n bootje is nu ongeveer lvlAB, maar als ik goederen kan vervoeren, of alleen maar mensen kan lastigvallen, of misschien wel belangrijker onderstuenen, ben alleen n00b, dus ben welwillend, alleen niet erg kundig
Ga dus bounties proberen binnen te halen, zal niet veel verschil uithalen, maar het best uit adit begrijp ik dus.....heb dus nu maar schroter geselecteerd, en zie het dan wel, maar als jullie tips hebben hoor ik het graag, ga nu gewoon even grinden.Drumatiko schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:31:
Dat komt met name door die lockdown status; die moeten we zien te verbreken door het binnenhalen van Bounties (ik ga er vanavond weer mee verder, moet alleen even mijn eigen wanted status zien te dumpen).
[ Voor 57% gewijzigd door zion op 26-01-2017 09:11 ]
systeem
Koop een sidewinder en dan wil ik je wel van die bounty af helpenDrumatiko schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:31:
[...]
Als jij Drumatiko afschiet sta je wel op de top van m'n killlist héMavors schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:13:
Koop een sidewinder en dan wil ik je wel van die bounty af helpen
ff serieus, adit kan ik dus ook geen missies krijgen, waar is het dichtsbijziijnde voor wat voor the gathering van invloed is dan (CR: Novice, TR: Merchant, ER: Scout)
ok, op dit moment vind ik het ook al goed als ik gewoon missies kan doen, en voornamelijk mijn wapens weer kan upgraden, want daar heb ik de het meeste van verkocht zodat ik m'n schilden/powerplant/distribution naar 4A kon krijgen, maar heb nu wel echt weer wapens nodig
[ Voor 23% gewijzigd door zion op 26-01-2017 09:40 ]
systeem
Dit zijn de systems waar The Gathering momenteel aanwezig is:zion schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Als jij Drumatiko afschiet sta je wel op de top van m'n killlist hé(ja was grap)
ff serieus, adit kan ik dus ook geen missies krijgen, waar is het dichtsbijziijnde voor wat voor the gathering van invloed is dan (CR: Novice, TR: Merchant, ER: Scout)
distance name id is_populated 0 HIP 87414 8767 True 13.2494472172427 Adit 471 True 18.0792796195673 HIP 100968 5986 True 18.200516175716 Bhun Chi 2329 True
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Gisteren ben ik vanuit Gende vetrokken richting het centrum van de melkweg. Daar moet je als CMDR toch wel een keer geweest zijn. Na een 1000 ly begon het aantal verkende stelsel af te nemen en ging ik lekker meteen met de surface scan aan de slag. Ik scan alleen de planeten wanneer er interessante objecten zijn: water werelden, gasreuzen met ijs of metaal achtige ringe, zwarte gaten etc.
Uiteraard allemaal met VR en daar heb ik 1 probleem mee: de galaxy map is een draak om mee te werken in VR en ik word er letterlijk kotsmisselijk van.
De komende tijd iets meer tempo maken richting het centrum!
[ Voor 4% gewijzigd door EliteGhost op 26-01-2017 09:41 ]
O we zijn nu ook echt op bhun chi? mooi, doe ik ff doervliegenMacNetron schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Dit zijn de systems waar The Gathering momenteel aanwezig is:
distance name id is_populated 0 HIP 87414 8767 True 13.2494472172427 Adit 471 True 18.0792796195673 HIP 100968 5986 True 18.200516175716 Bhun Chi 2329 True
systeem
Volgens mij mis je er nog een paarMacNetron schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Dit zijn de systems waar The Gathering momenteel aanwezig is:
zie https://gathering.tweaker...message/48287527#48287527
Ik ben helaas niet first, al was ik er wel heel dicht bij.stefijn schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:45:
Leuk...een first? Of is dit al eerder ergens gezien (ik heb wel eens landable planeten gezien waar in de omschrijving stond "waterbased life")
Er staat niets over leven in de beschrijving, wel dat er geisers zijn. Deze had ik eerder al gevonden.
Helaas is dit vrijwel niet vanuit de lucht te zien, je ziet pas iets van de 2-2,5km. Ik vlieg al een tijdje rond op 5-10km op zoek naar ruïnes.
Het helpt ook niet dat sinds de patch de ground textures er verrot uit zien, de resolutie is drastisch gedaald. Daar snap ik echt niets van want het zag er zo goed uit. Je ziet het verschil goed in plaatjes van de eerst gevonden ruïnes.Ook zijn er geen tools tot onze beschikking om te scannen op leven, structuren of whatever. Puur je ogen (en oren) gebruiken. Zonder de hint van Ram Tah zouden we deze echt nooit gevonden hebben.
Nu met deze vier nieuwe systemen zijn hele volksstammen aan het zoeken maar hebben nog niets gevonden, buiten dit leven wat wel heel vet is.
Er groeien drie soorten 'vruchten' aan, deze kan je los schieten zoals je met barnacles doet. Er komt Manganese, Carbon en Ruthenium uit.
ik lees net dat het er 4 zijn, die had ik nog niet gevonden
[ Voor 16% gewijzigd door daPet op 26-01-2017 10:10 ]
Helaas worden de minor faction presences, dus het enkel aanwezig zijn in een system, niet gelogd. Daardoor zijn handmatige edits op EDDB/ROSS vereist.Drumatiko schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Volgens mij mis je er nog een paar
zie https://gathering.tweaker...message/48287527#48287527
Had ik dus gedaan voor Bhun Chi. Als de overige nog steeds correct zijn, dan zal ik die doorvoeren. Daarna komen ze dan in de datadump beschikbaar, en dus waarschijnlijk ook op alle andere sites die die dumps gebruiken.
Als het niet veel werk is dan zou het super zijn als je ze toevoegt, en anders even goede vrienden.MacNetron schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:02:
[...]
Helaas worden de minor faction presences, dus het enkel aanwezig zijn in een system, niet gelogd. Daardoor zijn handmatige edits op EDDB/ROSS vereist.
Had ik dus gedaan voor Bhun Chi. Als de overige nog steeds correct zijn, dan zal ik die doorvoeren. Daarna komen ze dan in de datadump beschikbaar, en dus waarschijnlijk ook op alle andere sites die die dumps gebruiken.
Leuk om te zien dat je uit zo'n berg data de relevante systemen kunt filteren.
Awesome! Volgende stap zijn bomen en een atmosfeerdaPet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:43:
Op zoek naar de ruïnes vinden we geen ruïnes maar wel leven
[afbeelding]

TOP!
[ Voor 35% gewijzigd door Drumatiko op 26-01-2017 10:37 ]
Ik bedoelde meer of dit nu als eerste in het spel gezien is, uberhaupt ergensdaPet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:56:
[...]
Ik ben helaas niet first, al was ik er wel heel dicht bij.
Ik geloof dat het uniek is ja.stefijn schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:10:
[...]
Ik bedoelde meer of dit nu als eerste in het spel gezien is, uberhaupt ergens
IC 2391 Sector ZE-A d101 C 3 A 11.41 / 48.44
Niet de eerste levensvorm (eerder al zwammen en barnacles) maar wel de eerste van dit type.daPet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Ik geloof dat het uniek is ja.
IC 2391 Sector ZE-A d101 C 3 A 11.41 / 48.44
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
The Gathering toegevoegd aan:Drumatiko schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:04:
[...]
Als het niet veel werk is dan zou het super zijn als je ze toevoegt, en anders even goede vrienden.![]()
Leuk om te zien dat je uit zo'n berg data de relevante systemen kunt filteren.
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door MacNetron op 26-01-2017 10:36 ]
Zolang de status Lockdown niet is opgelost zullen er geen of zeer weinig missies op de borden verschijnen.
Edit:
Excuus, Lockdown is een vaste periode tussen 3 en 14 dagen. Er zijn geen activiteiten die een lockdown periode kunnen verkorten, aldus Michael Brooked van Frontier.

Ik ben bang dat we hierin vast zitten tot de volgende cycle (dinsdagen).
Edit 2:
En het lijkt erop dat Bounty Hunting toch invloed heeft. Excuus, er is soms wat tegenstrijdige informatie beschikbaar. Dus: alsnog, get to the choppah and hunt the bounty (of zoiets

[ Voor 60% gewijzigd door Mavors op 26-01-2017 13:59 ]
en missies zat ( je krijgt geen missies in gathering owned stations )
en ben ondertussen 40 milljoen rijker
en krijg tussen 3-9 mil. per rondje ga naar planeet in hip scan data beacon ( can een beetje fiddly zijn maar als je je best doet kan je ze van buiten de defense perimiter scannen)
go to adit honk go to planet base scan beacon en klaar 20 missies door 2 plekken te bezoeken ( is vast een soort van bug maar leuk verdient anyways)
Ik snap er niet veel van maar wtf wat een cash. Vanavond eindelijk weer tijd om te spelen!Parcival44 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:15:
stukje tekst
Na openen beperkt houdbaar
lol zal vast wel aan mij liggenpa1fw schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:28:
[...]
Ik snap er niet veel van maar wtf wat een cash. Vanavond eindelijk weer tijd om te spelen!

in In hip 87414 Bij de planeet waar Blaauw city
https://eddb.io/system/8767
heb je Harris terminal
daar krijgen wij als factie ook missies ( alleen de gathering owned stations hebben geen missies door lockdown)
een van de missies die je krijgt zijn Planetary scan missies( surface vehicle hanger plus srv nodig)
Deze spannen niet altijd maar momenteel krijg ik er 1-5 per refresh ( als je wisseld tussen de verschillende game modes solo, open en private Mobius verversen de missies telkens opnieuw )
De planetary scan missies zijn scan het betreffende systeem met je discovery scanner, je krijgt een locatie van een planeet plus een plek daar op .( je hebt dus horizons nodig ? )
Daarna ga je daar heen en zal de zoek locatie als je in de buurt komt een aantal keer wat verschuiven als je in de buurt komt totdat hij stopt een een planetary base. ( kost mij meestal niet eens een minuut)
Daarna land je op een paar honderd meter van de base en ga je ernaartoe in je srv buggy.
Bij beide missies kan je door net op het randje van proximity(defense) zone te gaan staan een voor een de data points scannen ( beetje gedoe want selecteer apart een data point in je zij paneel en dan via je turret telkens scannen) .
je hoeft telkens maar een scan te voltooien om alle missies op een plek ( planeet) te voltooien.
de extra scans geven data materials en credits voor intel aan 1 van de mayor empires?
De gathering missies in hip 87414 brengen mij telkens naar en gathering owned outpost. niks wordt dan voor mij zomaar hostile, tenzij ik een security breach veroorzaak( volgens mij door data te "stelen "van de data points)
dan andere brengt mij naar een planeet in adit, deze factie is wel vijandig te krijgen naar mij.
soms zijn er security ships geparkeerd naast de basis als je de basis hostile krijgt kan het zijn dat ook zij achter je aan komen!
Daarnaast is bij mij alles in de basis al wanted als je wat voorzichtiger wilt spelen kan je ervoor kiezen alles 1 voor 1 af te knallen voordat je de Zone binnengaat!( boohoo
zo duidelijker
[ Voor 12% gewijzigd door Parcival44 op 26-01-2017 16:06 . Reden: kleine aanpassing ]
Voor dat laatste heb je sowieso Horizons nodig, anders kom je niet eens in de buurt van het planeetoppervlak.Parcival44 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:03:
[...]
( je hebt dus horizons nodig ? )
...
Daarna land je op een paar honderd meter van de base en ga je ernaartoe in je srv buggy.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Er spoken veel verschillende theorieën rond hoe je de lockdown status kunt verbreken (mijn persoonlijke favoriet is het ritueel verbranden van belasting enveloppenMavors schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:45:
Ik zie meerdere berichten voorbij komen over het uitblijven van missies voor The Gathering in alle systemen waar wij als minor faction aanwezig zijn. Dit klopt!
Zolang de status Lockdown niet is opgelost zullen er geen of zeer weinig missies op de borden verschijnen.
Edit:
Excuus, Lockdown is een vaste periode tussen 3 en 14 dagen. Er zijn geen activiteiten die een lockdown periode kunnen verkorten, aldus Michael Brooked van Frontier.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben bang dat we hierin vast zitten tot de volgende cycle (dinsdagen).
Edit 2:
En het lijkt erop dat Bounty Hunting toch invloed heeft. Excuus, er is soms wat tegenstrijdige informatie beschikbaar. Dus: alsnog, get to the choppah and hunt the bounty (of zoiets)
Anyway ik ben even bij het nieuwe leven op visite geweest. ze lijken (aldus ik en 3 anderen daar) op thargoid brains on a stick!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Het was wel even echt zoeken naar de juiste instellingen voor de hotas. Eigenlijk heb ik stap voor stap ieder ding aan de hotas toegevoegd, leuk maar veel tijd ingestoken... Die link , hier kort geleden gepost, over de Warthog en Track-IR heb ik dan ook helemaal ten harte genomen. Die gaat een stuk verder dan mijn settings, dus dank voor het posten, die blijft:)
Om die reden ook Voice-Attack maar eens opnieuw geinstalleerd en EDEN gekocht. Maar man man man, wat kun je toch een aantal hotas toewijzingen aan haar, super fijn met de warthog want die heeft volgens mij toch wat minder knopjes dacht ik zo...
Ondertussen ben ik aan het oefenen en fine tunen met deze setup. Gisteren naar BLAUW gejumpt en inderdaad voor mij was alles locked. Als bounty hunten wat doet wil ik ook wel helpen, blijf ik daar ff hangen. Ik zit daar met een vulture , anaconda , cobra e.d. Ik login op Mobius.
Alleen duurde het laden steeds erg lang. Paar missies waar ik moest landen op een planeet. Paar keer een mafkees die het goud wou en toen was het 23:20 en moest ik toch ECHT naar bed.
Gelukkig de laatste missie kunnen afronden en nog een 5A FSD kunnen aanschaffen. Nu kan ik ongeveer 26LY jumpen. Dus nu nog op pad naar de engineers hiervoor.
Vanavond en morgen overdag echter geen tijd want dan heb ik de kids. Zaterdagavond gaan we weer los.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
In de mappen van VoiceAttack staan ook keybinding bestanden. Deze gebruik ik voor mijn X52, volgens mij bestaat hij ook voor de Warthog. Deze keybindings bevatten ook alle keyboard inputs die nodig zijn voor het werken van Eden.[b][message=50027815,noline]
Om die reden ook Voice-Attack maar eens opnieuw geinstalleerd en EDEN gekocht. Maar man man man, wat kun je toch een aantal hotas toewijzingen aan haar, super fijn met de warthog want die heeft volgens mij toch wat minder knopjes dacht ik zo...
Ondertussen ben ik aan het oefenen en fine tunen met deze setup. Gisteren naar BLAUW gejumpt en inderdaad voor mij was alles locked. Als bounty hunten wat doet wil ik ook wel helpen, blijf ik daar ff hangen. Ik zit daar met een vulture , anaconda , cobra e.d. Ik login op Mobius.
En helpen met bountyhunten is altijd meegenomen! Dankjewel!
Het leukste van zulke ontdekkingen is de sfeer die er hangt.. Complete volksstammen gaan erheen maar het is desondanks gemoedelijk.Leutje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:05:
Gaat goed met ons ingame...
Anyway ik ben even bij het nieuwe leven op visite geweest. ze lijken (aldus ik en 3 anderen daar) op thargoid brains on a stick!
[afbeelding]
Wie zegt dat verkennen saai is? Ben na afloop even op de WC gaan zitten...
TMI !![b]
Wie zegt dat verkennen saai is? Ben na afloop even op de WC gaan zitten...
Welke Field of View hebben jullie ingesteld?
Ik speel zelf op een 27" monitor. Ga er wel mee spelen maar lees dingen tussen 70 en 80 als optimaal? Iemand een tip?
Welnee. De WC zelf, en dan heb ik het echt over dat ding, daar heb ik pas verhalen over. Wat voor een rotding het is
85Mavors schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:16:
Ik zit wat dingen te lezen op internet en heb een vraagje.
Ik speel zelf op een 27" monitor. Ga er wel mee spelen maar lees dingen tussen 70 en 80 als optimaal? Iemand een tip?
edit: motivatie, lekker veel in beeld. De letters in de UI zijn toch ook al veel te groot
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 27-01-2017 14:07 ]
Jazeker! Sterker nog, het middelpunt van de melkweg is een enorm zwart gat. Sagittarius A.Awesomo4k schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:06:
Ik heb gisteren iets gezien dat op een zwart gat lijkt.... bestaan die? Het was in de buurt van thuis... denk 1 of 2 jumps vander van Bun Chi.... Grote zwarte cirkel met een rode gloed eromheen.
Ik ben wel benieuwd waar je m tegengekomen bent, ben in mijn E:D tijd nog geen zwart gat tegengekomen.

Meet van Azteke en ondergetekende een week of 3 geleden
Ik ben onderweg gebieden tegengekomen waar meer zwarte gaten zaten dan normale sterren
Er is een BH in de buurt geloof ik, ik meen dat ik die opgeslagen heb als favo. Kwam afgelopen week een White Dwarf tegen midden in de buuble (FSD 2x supercharge) en ik vloog er bijna in mijn mn net gepoetste Python.
[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 27-01-2017 16:45 ]
Of natuurlijk doorheen vliegenstefijn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:43:
voorzichtig voederen a.u.b.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Head of Community Management
Elite Dangerous: The Commanders (2.3) beta
Greetings!
We’ve been receiving transmissions from Commanders all over the galaxy seeking more information on our next update. I’m pleased to be able to confirm that the beta of Elite Dangerous: The Commanders (2.3) will be landing the week ending February 26! This will be available to everyone with Horizons beta access.

Je bent me net voorLeutje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:15:
Zac Antonaci Zac Antonaci is online now
Greetings!
We’ve been receiving transmissions from Commanders all over the galaxy seeking more information on our next update. I’m pleased to be able to confirm that the beta of Elite Dangerous: The Commanders (2.3) will be landing the week ending February 26! This will be available to everyone with Horizons beta access.
https://forums.frontier.c...erous-The-Commanders-(2-3
Ik zou dit niet proberen bij Sagittarius Ajacobras schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:11:
[...]
Of natuurlijk doorheen vliegenVooral het effect aan het eind ziet er interessant uit:
[video]
edit: alhoewel, ik heb gehoord dat als je Sag-A invliegt je dan spontaan in de bubble terug bent
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 27-01-2017 18:54 ]
En we weten allemaal wat dat betekend!! ..toch?
..nee ik ook niet maar ik verwacht thargoids
Landable ELW's?Leutje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:52:
Maargoed. 2.3 is onderweg.. en dan komt.... (wait for it...) 2.4!!
Bugfixes?Leutje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:52:
:P[/small]

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Neu.... dat mag dan ook wel, want ik mag dan misschien wel heel slecht zijn in dat spel (ben ik ook), maar o o o wat zitten er veel bugs in...Leutje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:52:
Net vandaag horizons + alle updates gedraait, maar wordt er niet beter op (slechter zelfs)
* zion vind het een topspel, en houdt er ook van, maar mán wat een bugs!
De hele neu was pun intended, vanwege :Leutje dus geen blabla over m'n grammatica
Deze hele post was eigenlijk bedoeld voor robs oneliner "bugfixes", nu slaat de hele post eigenlijk nergens op.... laten we het maar houden op weekend en vroeg

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 28-01-2017 08:10 ]
systeem
Awesome!Leutje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:15:
Zac Antonaci Zac Antonaci is online now
Greetings!

Maximum als ik de eyetracker gebruik, met VR wordt automatisch een waarde gekozen meen ik me te herinneren.Mavors schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:16:
Ik zit wat dingen te lezen op internet en heb een vraagje.
Mwoea,.. als je voor de grap je resolutie instelt op 1280*1024, dan zie je waarom sommig tekst amper te lezen is in VR. Sommige elementen mogen absoluut in een groter/duidelijker font weergegeven worden (met name coördinaten op een planeet zijn een drama).stefijn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:59:
[...]
85
edit: motivatie, lekker veel in beeld. De letters in de UI zijn toch ook al veel te groot
Of ik heb te lang in B-stars gekeken en ben langzaam aan het aftakelen

Wie wilt er meehelpen om deze oorlog te winnen? Als we winnen krijgen we Auwers Terminal, als we verliezen dan raken we Schroter Station kwijt.

Sommige elementen wel, maar de tekst in de hoofdvensters is imo veel te groot, waardoor er te weinig weergegeven wordt/kan worden.Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Mwoea,.. als je voor de grap je resolutie instelt op 1280*1024, dan zie je waarom sommig tekst amper te lezen is in VR. Sommige elementen mogen absoluut in een groter/duidelijker font weergegeven worden (met name coördinaten op een planeet zijn een drama).
Of ik heb te lang in B-stars gekeken en ben langzaam aan het aftakelen
Zowieso vind ik de informatievoorziening in alle schermen veel te beperkt. Bijv de missies: in het missieoverzicht zie je echt helemaal niks, en het detailscherm is zo onnodig ruim opgezet dat je altijd nog even naar beneden moet scrollen om de laatste regels te zien (vaak de nuttige info).
De werking van de UI vind ik geweldig, de opzet bepaald niet.
Ook de scattering van de systeeminfo wanneer je jumped tegenwoordig slaat nergens op. Rechtsboven, midden in je hud en linksonder. Waarom staat er linksonder niet wat meer nuttige info, waarom wordt die jumpinfo niet gewoon allemaal daar getoond. Je weet af en toe niet waar je moet kijken.
Mijn temperatuurgauge is vaak niet te lezen doordat ie overschaduwd wordt door signalen op de radar...
Etc etc
The glow... the beautiful glow!
Quote komt volgens mij uit een C&C?

En hoewel de Bubble wel weer lonkt, zeker met de ontwikkelingen en de war waar we in zitten, wil ik hier wel even voor omvliegen...

Yep, a black hole.

[ Voor 50% gewijzigd door GeeBee op 28-01-2017 10:25 ]
nogmaals, ik ben een kluns, n00b (en heb blijkbaar geen tekort aan zelfspot) maar als ik ook maar iets kan doen.... tell me!Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:40:
We zijn in oorlog met Defence Party of Kano in Adit![]()
Wie wilt er meehelpen om deze oorlog te winnen? Als we winnen krijgen we Auwers Terminal, als we verliezen dan raken we Schroter Station kwijt.
[afbeelding]
systeem
Hehe bedankt voor het aanbod (ik doelde meer op het volk met Vultures, Fer-de-lances, Corvettes, Anaconda's, iCutters, etc.). Conflict zones zijn nu waarschijnlijk nog te gevaarlijk voor je (ik schat in dat het vanaf een geupgrade Vulture langzaamaan te doen is). Als je gewoon af en toe wat missies doet voor the gathering, dan helpt dat alzion schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:28:
[...]
nogmaals, ik ben een kluns, n00b (en heb blijkbaar geen tekort aan zelfspot) maar als ik ook maar iets kan doen.... tell me!
Werkt eerst maar lekker aan het upgraden van je spul, er komen nog genoeg gelegenheden waarbij je kunt helpen. Zelf ga ik even de stations in Adit af om te kijken of er mascara missies te vinden zijn.
Begrijpelijk, ik doelde dan ook meer op zijn er bepaalde dingen die ik vooral niet moet doen en/of wat ik mogelijkerwijs kan doen om the gathering bij te staan, maar goed, jullie zetten in een uur meer om dan ik in een week, dus dat ik weinig hulp ben snap ik zelf ook wel.....Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:33:
[...]
Hehe bedankt voor het aanbod (ik doelde meer op het volk met Vultures, Fer-de-lances, Corvettes, Anaconda's, iCutters, etc.). Conflict zones zijn nu waarschijnlijk nog te gevaarlijk voor je (ik schat in dat het vanaf een geupgrade Vulture langzaamaan te doen is). Als je gewoon af en toe wat missies doet voor the gathering, dan helpt dat al![]()
Werkt eerst maar lekker aan het upgraden van je spul, er komen nog genoeg gelegenheden waarbij je kunt helpen. Zelf ga ik even de stations in Adit af om te kijken of er mascara missies te vinden zijn.
systeem
Ik bedoelde het overigens niet verkeerd hoor, bedankt voor je hulp (het zijn de hoeveelheid missies doe invloed verzorgen, nuniet zozeer de beloning).zion schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:41:
[...]
Begrijpelijk, ik doelde dan ook meer op zijn er bepaalde dingen die ik vooral niet moet doen en/of wat ik mogelijkerwijs kan doen om the gathering bij te staan, maar goed, jullie zetten in een uur meer om dan ik in een week, dus dat ik weinig hulp ben snap ik zelf ook wel.....
Het vervoeren van secury rapporten (komt soms voor als missie) is handig, en als je bounties in kunt leveren dan helpt dat wellicht ook om de Lockdown te verbreken. Wat je i.i.g. NIET moet doen is stelselmatig schepen van The Gathering uit de lucht schieten (bij bounty hunten maakt het niet zoveel uit zolang je de bounties maar inlevert bij een station welke onder controle staat van TG), en ook niet voor de party of Kano gaan knokken in een CZ
Niet verkeerd opgevat, lees deze topics al sind ED uit is, en je bent nog nooit onaardig geweest tegen n00bs. (en sowieso nooit tegen mij)Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:45:
Ik bedoelde het overigens niet verkeerd hoor, bedankt voor je hulp (het zijn de hoeveelheid missies doe invloed verzorgen, nu zozeer de beloning).
Ja ik moet zeker in deze sector hard vechten voor mijn geld (krijg relatief gezien niet genoeg voor de betere vijanden die ik hier heb als in startgebied) maar probeer gewoon minimaal 2x verzekering te houden, en vechten hoort erbij, al sinds 1984Ik zou het zonde vinden als je schip uit de lucht geschoten wordt als je aan het begin veel moeite heb moeten doen om het bij elkaar te sparen (later maakt het weinig uit omdat je dan meer credits hebt dan je kunt besteden).
Kijk dat is nuttige info, maar nu knal ik sowieso niks wat "clean" is uit de sky, alleen "wanted", maar ik begrijp dat ik daar dus ook op mee moet letten?Het vervoeren van secury rapporten (komt soms voor als missie) is handig, en als je bounties in kunt leveren dan helpt dat wellicht ook om de Lockdown te verbreken. Wat je i.i.g. NIET moet doen is stelselmatig schepen van The Gathering uit de lucht schieten (bij bounty hunten maakt het niet zoveel uit zolang je de bounties maar inlevert bij een station welke onder controle staat van TG), en ook niet voor de party of Kano gaan knokken in een CZ
systeem
Gelukkig maarzion schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Niet verkeerd opgevat, lees deze topics al sind ED uit is, en je bent nog nooit onaardig geweest tegen n00bs. (en sowieso nooit tegen mij)
[...]
Ja ik moet zeker in deze sector hard vechten voor mijn geld (krijg relatief gezien niet genoeg voor de betere vijanden die ik hier heb als in startgebied) maar probeer gewoon minimaal 2x verzekering te houden, en vechten hoort erbij, al sinds 1984
[...]
Kijk dat is nuttige info, maar nu knal ik sowieso niks wat "clean" is uit de sky, alleen "wanted", maar ik begrijp dat ik daar dus ook op mee moet letten?
Alles wat wanted is is fair game (dus ook wanted TG schepen), maar bij voorkeur de bounties inleveren in een station die onder controle is van TG (zoals Blaauw Station).
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Edit: er zijn ook veel strategic data-transfer missies beschikbaar

[ Voor 18% gewijzigd door Drumatiko op 28-01-2017 11:47 ]
Ja zal ik dus onthouden, dat deed ik nu nog random (lees: eerste station waar ik kwam)Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Gelukkig maar![]()
Alles wat wanted is is fair game (dus ook wanted TG schepen), maar bij voorkeur de bounties inleveren in een station die onder controle is van TG (zoals Blaauw Station).
en ben novice, maar alles expert/deadly, weet niet wat hoger is
systeem
Niet doen dus, wat je verliest er reputatie mee.
Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:42:
Het is 120.000ls vliegen, maar Vlaicu Settlement (HIP 100968) stikt van de Massacre Missies. Zijn ze nu ook in Adit te krijgen nu de lockdown voorbij is (uur terug niet)?
Edit: er zijn ook veel strategic data-transfer missies beschikbaar
Vanavond maar eens kijken wat ik kan doen. Vlieg nu in een aspx.Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:33:
[...]
Hehe bedankt voor het aanbod (ik doelde meer op het volk met Vultures, Fer-de-lances, Corvettes, Anaconda's, iCutters, etc.). Conflict zones zijn nu waarschijnlijk nog te gevaarlijk voor je (ik schat in dat het vanaf een geupgrade Vulture langzaamaan te doen is). Als je gewoon af en toe wat missies doet voor the gathering, dan helpt dat al![]()
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ah nice, dat is een stuk beter dan naar dat afgelegen station te vliegen. De eerste batch ga ik nu inleveren:thinkingaboutit schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:16:
de massacre missies zijn nu ook "thuis" in Blaauw op te pikken
[...]

Ik zag dat ik een lvl 5 FSD (range) upgrade mocht doen, ik heb nu lvl4 FSD. Had ik het maar gelijk gedaan...
Echter, ik had ergens gelezen dat je beter een 'virgin' , dus nieuwe 5A FSD kon kopen en daar je lvl 5 upgrade op moest loslaten. Reden zou zijn dat je 'role' aanzienlijk meer kans zou hebben op een goed resultaat.
Dus, uiteindelijk alles gefixt wat ik moest fixen. Was al laat geworden dus naar bed. Vanmorgen ingelogd om het ten uitvoer te gaan brengen.
Helaas, lv5 locked.
Is er iets wat ik gedaan kan hebben wat mij een negatieve rep heeft opgeleverd? Dus zou lvl5 van unlocked naar locked kunnen zijn gedaan door mijn gedrag?
Als tweede, nu lvl 5 gelocked is... Hoe krijg ik die zo snel mogelijk unlocked. Ik heb materialen voor 6 roles...
Weet je zeker dat je alle materialen hebt (dus ook de benodigde data) voor de craft?
Ik kom ze niet tegen in Blaauw... Is er alleen een high intensity CZ overigens? Beide Low's zijn de civil war dacht ik.Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:43:
[...]
Ah nice, dat is een stuk beter dan naar dat afgelegen station te vliegen. De eerste batch ga ik nu inleveren:
Na het inleveren van mijn vorige M-missies was ik naar Blaauw City gevlogen en zag ik ze ook niet. Als ik weer nieuwe missies ga halen, dan check ik het nog 1 keer, en anders vlieg ik weer naar dat ver gelegen station (daar waren ook veel data transport missies)Mavors schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:18:
[...]
Ik kom ze niet tegen in Blaauw... Is er alleen een high intensity CZ overigens? Beide Low's zijn de civil war dacht ik.
Tof! Ik zal eens in mijn scheepje stappen en kijken of ik die kant op kan komen. Is het wel gewoon veilig om daar rond te hangen of moet ik ergens rekening mee houden? (de oorlog bijvoorbeeldDrumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:40:
We zijn in oorlog met Defence Party of Kano in Adit![]()
[afbeelding]
Overigens: als ik een nieuw schip koop en ik laat mijn Sidewinder ergens achter, moet ik dan onthouden waar of kan ik dat ergens terugvinden? Wil die Sidewinder misschien ook nog wel gebruiken om voorzichtig wat vechtervaring op te doen namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door jacobras op 28-01-2017 18:25 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Valt reuze mee hoor. Gewoon rustig aan doe n en in een conflict zone zo snel mogelijk wegwezenjacobras schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:20:
[...]
Tof! Ik zal eens in mijn scheepje stappen en kijken of ik die kant op kan komen. Is het wel gewoon veilig om daar rond te hangen of moet ik ergens rekening mee houden? (de oorlog bijvoorbeeld)
Je sidewinder zal altijd zichtbaar blijven door middel van een gekleurd vakje in de galaxy map.
---
Ik heb mijn FDL eens van stal gehaald en er long range weapons mods op gezet... HEERLIJK!
Ik heb eigenlijk altijd een beetje een hekel gehad aan deze ondingen maar vandaag in adit wat ...eh... "gescoord" voor the gathering en WOW ik knal de schilden weg vanaf dik 5 kilometer
Moet ik maar eens vaker doen geloof ik
[ Voor 5% gewijzigd door Leutje op 28-01-2017 18:27 ]
Of ik zeker ben? Nou ja, die 3 dingen die je nodig hebt voor 1 role: Arsenic, chemicaliën manipalators, detamined wake exeptions , daar heb ik er 6 van bij alle drie.Drumatiko schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:03:
Je kunt bij engineers ervaring verliezen door een special effect toe te passen nadat je een craft hebt uitgevoerd. Dit is alleen mogelijk bij wapens (en bij Farseer kan je geen wapens upgraden). Wanneer je je FSD laat modden, dan is het naar mijn weten niet mogelijk om experience te verliezen bij Farseer.
Weet je zeker dat je alle materialen hebt (dus ook de benodigde data) voor de craft?
Meer materialen zie ik niet die ik zou moeten hebben. Maar ik zie ook geen opdracht of taak die ik zou moeten doen om lvl5 open te spelen....
slechts 22jumps