“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nog 7800ly te gaan
Ik wacht nu even op repair van mijn FSD, en dan gaan we weer volle sjaak verder.
[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 15-01-2017 20:16 ]

Ik ga nu Unified Bhun Chi helpen in de civil war (die duurt me te lang
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Superchargen terwijl je scooped

edit: nog 5000ly. Nu aanbeland bij de Traikaae -nevel. Die heb ik op de heenreis ook aangetikte, met een grote boog naar boven. Ik denk dat ik een andere - snellere - route naar de bubble ga zoeken. Neutronensterren zijn vanaf hier dungezaaid...
Verder vlieg ik recht naar 17 Draconis. Mijn Anaconda heeft geen boost meer om zoveel mogelijk gewicht te sparen, dus ik wil zo snel mogelijk een betere powerdistributor en een wat steviger schild en 17D is het systeem wat ik het eerste tegen kan komen en waar het hopelijk rustig genoeg is zodat ik geen interdiction krijg straks.
[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 15-01-2017 20:44 ]

Maar helaas nog de nodige moeite om de ingang te vinden, zelfs met dat 3D-kaartdingetje links van de radar. Bij het naar binnen gaan een van die groene lampen geramd en bijna een ander schip

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
De meeste van dit soort stations zweven in een baan rond een planeet. De ingang zit dan bijna altijd aan de kant van de planeet. Misschien helpt datjacobras schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:31:
Dit vind ik de tofste parkeerlocatie, zo'n mega-station:
[afbeelding]
Maar helaas nog de nodige moeite om de ingang te vinden, zelfs met dat 3D-kaartdingetje links van de radar. Bij het naar binnen gaan een van die groene lampen geramd en bijna een ander schip![]()
[afbeelding]
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Nu paar honderd lightyears aan het reizen voor een snollebol die een en ander wou zien. Houd je bezig voor 300.000cr
Benieuwt wat de cartograaf straks wil betalen voor wat er gescant is allemaal
[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 15-01-2017 21:29 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat heb ik ook een eeuwigheid gehad totdat iemand mij erop wees dat als je eerst het station target (niet schieten!jacobras schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:31:
Dit vind ik de tofste parkeerlocatie, zo'n mega-station:
[afbeelding]
Maar helaas nog de nodige moeite om de ingang te vinden, zelfs met dat 3D-kaartdingetje links van de radar. Bij het naar binnen gaan een van die groene lampen geramd en bijna een ander schip![]()
[afbeelding]

Sinds de laatste patch merk ik dat ik vrij vaak overheat, hebben jullie daar ook last van (met name met die 2x MC lvl4.)

Uiteindelijk 1,3m combat bonds bij elkaar geschoten voordat ik moest herladen.

Hopelijk kunnen we binnenkort voor TG in een (civil) war knokken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daar kwam ik eerder al achter, scheelde bij mij ook flink wat rondjes vliegenbase_ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Dat heb ik ook een eeuwigheid gehad totdat iemand mij erop wees dat als je eerst het station target (niet schieten!), er pijltjes op de afbeelding van het station in de radar linksonder verschijnen naar de ingang!!

Nog 1 post en ik knijp er tussenuit voor vandaag:jacobras schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:48:
[...]
Daar kwam ik eerder al achter, scheelde bij mij ook flink wat rondjes vliegenBlijf het alleen lastig vinden, heb ook het idee dat tegen de draairichting van het station in vliegen niet te doen is en voordat ik zelf goed meedraai met het station zijn we alsnog wat rondjes verder
Simple method for finding the docking bay entrance quickly
1. Look at the station and identify its axis of rotation
2. Choose either end of the axis and point the nose of your ship a few degrees past the end you chose and along the axis.
3. Roll your ship so that the station is above you. (Without changing pitch or yaw.)
4. If the station appears to be moving from right to left in front of you, this is the entrance side, if it is moving from left to right it is the opposite side.
Gaan we daar nog dominant worden of zijn we nu met een andere plek bezig..?
Na openen beperkt houdbaar
In hip87414 (blaauw City) zijn we al de dominante factie, maar je kunt er gerust missies dien om TG sterker te maken (op een gegeven moment kunnen we expansion status krijgen en uitbreiden naar nieuwe systemen). Op het moment focussen we ons op Bhun Chi omdat dit een systeem is waar ook grote schepen kunnen landen en het station heel dicht op de ster ligt.pa1fw schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:55:
Nooit problemen gehad met de ingang zoeken behalve bij Blaauw City. Ik zal wel moe zijn...
Gaan we daar nog dominant worden of zijn we nu met een andere plek bezig..?
Had gisteren al na 1 missie voor TG al Cordial status, is stiekem veel leuker om het voor een factie te doen die je kent.
Met de Asp ga ik dan wel verder in Bhun Chi.
Wou al binnen de Federation gaan ranken voor een Corvette maar misschien nu gewoon eerst flink The Gathering helpen en flink sparen voor een Anaconda. Mogelijk wel met tussenstap want de Cobra MkIII is al weer beetje te klein.
Een Python is een superschip, niet zo sterk als een Anaconda, maar ook niet zo traag. Maar een Python met multipurpose uitrusting mag wel ong 125 miljoen plus kosten... Vergeet de verzekeringspremie van 5 miljoen plus niet.
Imho beter een volledig uitgeruste Cobra dan nét een standaard Python kunnen betalen die je niet fatsoenlijk uit kunt rusten.
Met andere schepen heb ik weinig ervaring,daar kan iemand anders wel comments op geven.
Wat is je budget momenteel? (geen idee hoeveel credits je hebt)
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 16-01-2017 10:45 ]
Paar dagen terug 1,5miljoen uitgegeven voor een Discovery Scanner en alleen al de vlugge 30 hops naar Blaauw City leverden volgens mij al iets van 200k op. In naar mijn idee relatief korte tijd (niet heel veel tijd om te spelen gehad) al weer bijna op 1M credits, dus die dikke 6 miljoen is goed te sparen met de Cobra.
Kan iets van 19LY jumpen uit mn hoofd en redelijke firepower.
Huidige cr ligt rond de 400.000cr
@hierboven: Die Discovery scanner staat ook op mijn lijstje. Mooi geld verdienen tijdens passenger jobs enzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 16-01-2017 10:46 ]
Wat is behoorlijk aangekleed? Welke modules, allemaal type A?
Is er een mogelijkheid om ergens online je schip te bekijken? Dan kan ik details geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 16-01-2017 11:09 ]
Dat is er niet voor het schip waar je in Elite rond mee vliegt. Wat je wel kan doen is op coriolis een schip met componenten samenstellen en daar de specificaties van bekijken. Super handige site!L1nt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:03:
Paar A, Paar B. Life support nog E geloof ik.
Is er een mogelijkheid om ergens online je schip te bekijken? Dan kan ik details geven.
Zelf ook enkele dagen serieus begonnen met Elite: Dangerous. Had het al sinds release in bezit, maar niet echt in kunnen komen.
Speel nu zelf een weekje met een Logitech Force 3D Pro, werkt opzich prima maar nu toch een T.16000M FCS Hotas aangeschaft. Mede hierdoor zou ik ook mijn Force 3D Pro willen doorspelen aan een volgende ED speler, uiteraard onder dezelfde voorwaarden als de Extreme 3D die hier rondgaat. Joystick werkt prima, maar heeft wel een kleine afwijking en daardoor moet je toch wel de een beetje deadzone instellen.
Overigens zou ik het tof vinden als elke tweaker die hem in gebruik neemt z'n username erop zet zodat we straks een goed gevulde pretstok hebben
Tegen verzendkosten gaat hij zo naar de volgende speler
[ Voor 10% gewijzigd door ECP0WERS op 16-01-2017 22:50 ]
AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD
ECP0WERS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:34:
Hey Hallo allemaal.
Zelf ook enkele dagen serieus begonnen met Elite: Dangerous. Had het al sinds release in bezit, maar niet echt in kunnen komen.
Speel nu zelf een weekje met een Logitech Force 3D Pro, werkt opzich prima maar nu toch een T.16000M FCS Hotas aangeschaft. Mede hierdoor zou ik ook mijn Force 3D Pro willen doorspelen aan een volgende ED speler, uiteraard onder dezelfde voorwaarden als de Extreme 3D die hier rondgaat. Joystick werkt prima, maar heeft wel een kleine afwijking en daardoor moet je toch wel de een beetje deadzone instellen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Top actie!ECP0WERS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:34:
Ik kwam zojuist dit model tegen op de brobar (discord chat van Josh Hawkins). Erg simpel maar heel tof!
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Welkom en toffe actie!ECP0WERS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:34:
Hey Hallo allemaal.
Ow en nog een tip: sommige passenger missies tellen tegenwoordig mee voor je exploration rank:
Zie:
https://forums.frontier.c...for-your-exploration-rank
[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 16-01-2017 19:57 ]

Een Orange Giant, die heb ik volgens mij nog niet zo vaak gezien.

Niet zo heel oud, maar wel opgebrand. Supernova waiting to happen?
[ Voor 53% gewijzigd door GeeBee op 16-01-2017 20:37 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
We zijn vandaag wat afgezakt qua influence in Bhun Chi, en de civil war gaat nog steeds door tussen die andere partijen (al is het verschil wel wat groter geworden).

Met 1 tourist-missie á 10miljoen verdien je ca. 5% pioneer rank

Ik schrik me steeds rot wanneer zo'n ding op mijn scherm verschijnt.

Full pips to weapons engines!
Volgens mij wel jaDrumatiko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:29:
Yikes, staat daar nu 100ls afstand!?
Ik kwam er met scoopen in Supercruise gewoon niet voorbij.
Dat kan ik me voorstellen. Wat je ook doet, drop daar niet uit supercruise als je dichtbij bent (hitte)GeeBee schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:35:
[...]
Volgens mij wel ja
Ik kwam er met scoopen in Supercruise gewoon niet voorbij.

Nu de Explorer nog even rondvliegen en dan T'rug noar huus!

En nu we er toch zijn, want ik kom hier waarschijnlijk nooit weer

Vandaar de missie om "Red and Green Glory" te bezoeken.

Hier moet ik landen

Ik hoop niet rondrijden, want een SRV heb ik niet...........
Nee, hier niet

Op naar huis.

Ik hoop niet dat ik binnen een week ook weer terug moet zijn.

De koers is gezet

Afstreepkaartje.

Ik scan alle systemen onderweg (ik zal de tel eens bijhouden, nu staat de teller op 5866 systems visited) en alle bij tussenstops doe ik een discoveryscan.

[ Voor 131% gewijzigd door GeeBee op 16-01-2017 21:30 ]
Dat is schrikken he, als je zo een systeem binnenspringt. Normaal zie je de ster altijd eerst klein en dan snel groter worden, nu is ie gelijk grootGeeBee schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:20:
Jeemig de peemig! Deze zon is echt enorm!
[afbeelding]
Een Orange Giant, die heb ik volgens mij nog niet zo vaak gezien.
[afbeelding]
Niet zo heel oud, maar wel opgebrand. Supernova waiting to happen?
Blue supergiant op 270ls afstandDrumatiko schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:29:
Yikes, staat daar nu 100ls afstand!?

De solar radius van dit monster is 48,338,300
edit: nog 2300ly
staat er een ontvangstcomite klaar?
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 16-01-2017 21:24 ]
hehe, dat gebeurt ook af en toe jastefijn schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:16:
Weet je wat schrikken is, een dubbelster (triple) binnenvliegen waar de sterren heel dicht om elkaar draaien. Ik zweer dat ik gisteren dóór de "tweede" ster heen ben gejumped. Die zat net in mijn baan....
edit: nog 2300ly
Moet ook nog even tussenstop maken want madam wou extra wijn.
Tot hier heb ik het helemaal op de neutronenhightway kunnen doen tot het eindpunt van die lijn toch echt lag bij een vrij zeldzame carbon-ster
Nu één jump van 212ly en dan moet ik de resterende 1200ly op de normale manier doen. Ik zit nu vrij hoog boven de bubble in een gebied met zeer weinig sterren. De onderlinge afstand is toch wel 30-50ly, geen gebied om in terecht te komen met een beperkte range/tank. Wel opletten dat ik zelf niet in een pocket met unscoopables raak nu.
En oppassen nu ik de bewoonde wereld weer nader....

Hoog boven het vlak

Leegte....

Carbonster

[ Voor 58% gewijzigd door Stefke op 16-01-2017 22:08 ]
Nu zie ik dus alleen nog maar regenbogen en spinnewebben,,,,,,,

(voor het geval dat ik weer eens onbegrijpbaar ben: centerspeaker/plank is op televisie gevallen, televisie/monitor daarna op de grond, speaker geen schrammetje, televisie nogal stuk......)
Nu maar hopen dat ze bij <mag geen reclame maken> op m'n "nieuwjaarsdeal maken" ingaan, dan heb ik iig binnenkort een nieuwe LG OLED55B6V.....
[ Voor 39% gewijzigd door zion op 16-01-2017 22:44 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
@hieronder: ik krijg een "Not Found" error (https://ic.tweakimg.net/c..._22_44_33_17_Draconis.png)
[ Voor 78% gewijzigd door zion op 16-01-2017 22:50 ]
systeem
Acer B296CL was in de aanbieding, dus maar even kijken of dat wat is, anders is hij iig prima als 2e scherm (90gr. kantelbaar) en € 289,- is geen geld voor 29" UW 2560*1080 (non-curved) scherm....
Moet morgenochtend binnenkomen, dus dan kan ik tenminste even Eliten
*bah* weet niet wat er met de servers aan de hand is (ofwel bij mij, ofwel bij frontier.... tot 4x toe eruit gegooid midden in een missie, (kill piratelord bladerdiebla)..... meer dan 1M kwijt.
had ondertussen echt wel eens A-specced kunnen zijn, heb het nu maar te doen met:

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 17-01-2017 06:52 ]
systeem
Gisteren avond even langs Bhun Chi (of zoiets) gegaan en zag dat The Gathering is preparing for war.
Well done Commanders o7!
Even rond gevlogen met een trace op EDDN met filter MacNetron, maar ik zag helaas geen messages voorbij komen die de faction presence in een systeem bij werken. Vandaar ook dat mijn (database)queries geen resultaat voor Bhun Chi opleveren.
Ik ga hier nog even verder induiken...
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
* HIP 93889 Guardians of Tradition toegevoegd
* The Gathering toegevoegd
https://eddb.io/system/2329
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Ik vrees van wel. Als je een mission niet voor het eind van de timer inlevert is hij "failed".GeeBee schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:48:
Ik hoop niet dat ik binnen een week ook weer terug moet zijn.
[afbeelding]
Tip: gebruik http://coriolis.edcd.io/ in plaats van de originele coriolis. De originele wordt momenteel niet onderhouden en is nog gebaseerd op ED 2.0. De edcd versie is bijgewerkt voor ED 2.2
zal ik doen, bedanktazteke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Tip: gebruik http://coriolis.edcd.io/ in plaats van de originele coriolis. De originele wordt momenteel niet onderhouden en is nog gebaseerd op ED 2.0. De edcd versie is bijgewerkt voor ED 2.2
systeem
Je hebt juist de belangrijkste zaken niet op A specs, FSD, thrusters, etc
Genoeg te verbeteren nog
Ik zou juist die military bulkheads even inwisselen voor een betere thrusters en FSD. Je voegt een berg gewicht toe terwijl je juist de modules die daar last van hebben niet upgrade
[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 17-01-2017 11:55 ]
Heeft iets te maken met credits, maar goed dat je het zegt, ik ben idd voor survivability gegaan, niet voor dps......stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Je hebt juist de belangrijkste zaken niet op A specs, FSD, thrusters, etc
Genoeg te verbeteren nog
Ik zou juist die military bulkheads even inwisselen voor een betere thrusters en FSD. Je voegt een berg gewicht toe terwijl je juist de modules die daar last van hebben niet upgrade
ed(i)t... en ik ging er een beetje vanuit dat ik vandaag toch wel alles A had, helaas ziekt het leven je soms.....
[ Voor 10% gewijzigd door zion op 17-01-2017 12:09 ]
systeem
Dat is heel mooi nieuws, bedankt voor het melden!MacNetron schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:23:
Van het weekend terug gekomen in Hip87414.
Gisteren avond even langs Bhun Chi (of zoiets) gegaan en zag dat The Gathering is preparing for war.
Well done Commanders o7!
Even rond gevlogen met een trace op EDDN met filter MacNetron, maar ik zag helaas geen messages voorbij komen die de faction presence in een systeem bij werken. Vandaar ook dat mijn (database)queries geen resultaat voor Bhun Chi opleveren.
Ik ga hier nog even verder induiken...

Stond dat overigens op Galnet, ik zag het zelf niet staan in menu 4 namelijk
Nee, ik was naar Bhun Chi gevlogen en gedocked op station. Daar kun je een system faction summary opvragen en daar stond het.Drumatiko schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:14:
[...]
Dat is heel mooi nieuws, bedankt voor het melden!
Stond dat overigens op Galnet, ik zag het zelf niet staan in menu 4 namelijk
Gister avond nog even 2 stuks commodities aangeschaft voor een FSD klasse 4 upgrade en hoop deze avond nog minimaal 1 Eccentric Hyperspace Trajectory te kunnen scannen. Dan heb ik 1 klasse 4 upgrade voor de Anaconda en 1 voor de Cutter.
Dan is het nog een kwestie van de fighter bay ruilen voor één met Imperial fighters (op aanrader van één van jullie) en kan ik op pad.
Brandstoftanks, hull & module reinforcements, cargo bay voor het geval dat, SRV's en fighters ingeladen, maintenance module mocht het mis gaan, A klasse thrusters voor planeten met hoge zwaartekracht en een grote fuel scoop.
De Anaconda levert iets in qua jumprange maar we doen het voor de reis.
Mij zien jullie een tijdje niet terug in de bubbel!
*Framshiftdrive charging*
(Ik dacht trouwens dat je geen commodities meer nodig had voor Engineering?)
My two cents:
Neem twee maintenance modules, die kunnen elkaar repareren. Hull reinforcements is echt niet nodig, je moet gewoon een beetje uitkijken. Dat moet je toch, want al heb je zoveel armour, je wil het toch op 100% houden. Een fout en je leert het wel voor de volgende keer...
Brandstoftanks? Het ligt eraan waar je heen wil, maar imo ook niet nodig. Ik had alleen een 32T tank bij me en niet één keer zelfs een beetje in de problemen gekomen, ook niet in het laatste stuk waar de sterren 40ly uit elkaar lagen. Let alleen op dat je niet een wolk unscoopables invliegt
Ik zal zelfs - als ik al ooit nog een keer ga explorer - mijn boost inleveren voor extra range (lees: te kleine powerdistributor scheelt gewicht, maar een te kleine PD zorgt ervoor dat je geen boost meer hebt). Ik heb m niet gemist...
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 17-01-2017 15:55 ]
Cool! Dat ga ik zeker gebruikendaPet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
Voor diegene die veel neutron jumps doen; je kan de FSD charge stacken
[video]
In het filmpje zegt Dr. Kai ook dat hij denkt dat het opgelost gaat worden in een volgende release.SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:00:
Dat moet een bug zijn, lijkt mij...
Deze kan je vrij eenvoudig vinden door naar een systeem te zoeken die de status Famine heeft. Daarin vind je soms een punt die 'Distribution Center' heet. Bij dat DC jumpen veel schepen in en uit, en die wakes kan je scannenEliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Gister avond nog even 2 stuks commodities aangeschaft voor een FSD klasse 4 upgrade en hoop deze avond nog minimaal 1 Eccentric Hyperspace Trajectory te kunnen scannen. Dan heb ik 1 klasse 4 upgrade voor de Anaconda en 1 voor de Cutter.
Je hoeft niet je hele fighter bay te verkopen, het hangt van het systeem af welk type fighters je daar in kan stoppen. Imperial fighters kan je voornamelijk alleen komen in empire-aligned systemenEliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Dan is het nog een kwestie van de fighter bay ruilen voor één met Imperial fighters (op aanrader van één van jullie) en kan ik op pad.
Hoeveel brandstoftanks? Ik heb 1 extra meegenomen die mijn hoeveelheid fuel verdubbelde. Tenzij je van plan bent erg ver buiten de galactic plane te reizen door gebieden zonder veel scoopable sterren zou ik niet meer dan 1 extra tank adviserenEliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Brandstoftanks, hull & module reinforcements, cargo bay voor het geval dat, SRV's en fighters ingeladen, maintenance module mocht het mis gaan, A klasse thrusters voor planeten met hoge zwaartekracht en een grote fuel scoop.
Hmmm, even een oorwurm inplanten. Ik heb er geen last van, maar bij veel spelers schijnt de boordcomputer 'Friendship drive charging' te zeggen.EliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
De Anaconda levert iets in qua jumprange maar we doen het voor de reis.
Mij zien jullie een tijdje niet terug in de bubbel!
*Framshiftdrive charging*
Als mijn vriendin langs huppelt als ik zit te vliegen zegt ze toch standaard: ben je weer dat stomme vliegspel aan het doen?azteke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:55:
[...]
Hmmm, even een oorwurm inplanten. Ik heb er geen last van, maar bij veel spelers schijnt de boordcomputer 'Friendship drive charging' te zeggen.
Eensch!stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:
Hmmm....ik zou toch voor een lvl5 FSD gaan voor je gaat... je bent zo dichtbij!
Hoeveel damage had jij ook alweer uiteindelijk bij thuiskomst van Colonia via Sag A* naar huis?stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:
Hull reinforcements is echt niet nodig, je moet gewoon een beetje uitkijken. Dat moet je toch, want al heb je zoveel armour, je wil het toch op 100% houden. Een fout en je leert het wel voor de volgende keer...
Je hebt boost inderdaad niet nodig, veruit de meeste tijd vlieg je toch in supercruise. Als je op veel planeten wilt landen zou ik wel boost willen en A-rated thrusters uitzoeken. Misschien zou ik die wel lichter engineeren...stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:
Ik zal zelfs - als ik al ooit nog een keer ga explorer - mijn boost inleveren voor extra range (lees: te kleine powerdistributor scheelt gewicht, maar een te kleine PD zorgt ervoor dat je geen boost meer hebt). Ik heb m niet gemist...
Boost kan je redding zijn als je:azteke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:59:
Je hebt boost inderdaad niet nodig, veruit de meeste tijd vlieg je toch in supercruise. Als je op veel planeten wilt landen zou ik wel boost willen en A-rated thrusters uitzoeken. Misschien zou ik die wel lichter engineeren...
- merkt dat het oppervlak van een planeet toch wel oncontroleerbaar snel dichterbij komt (neus omhoog en boosten!)
- per ongeluk uit supercruise gaat in de cone van een neutronenster of witte dwerg. Dan schudt je schip te hard heen en weer om de escape vector te vinden maar op goed geluk boosten als je schip ongeveer de goede kant op wijst schijnt ongeveer je enige redding te zijn.
Ik ga ws. mijn schip nog lichter maken (voor zover dat kan) als ik nog eens ga (áls)....55ly is toch niet echt veel
En ik zal zonder boost gaan, maar ws. met een Asp, want die Anaconda draait me toch te traag.
@snoeikoei, boosten in een neutronenflame zou imo alleen zin hebben als je zó dichtbij de rand bent dat je nét de flame uitschiet. Ik denk dat je die afstand vrijwel nooit kunt overbruggen (je bent immers toch enkele tienden van een lichtseconde in SC de ster geschoten, een enorme afstand voor normale space), of je moet wel heuuel veel geluk hebben. En als dat lukt, dan denk ik dat je ook zonder boost er wel net uit kunt floepen.
Het is mij één keer gelukt om uit een n-ster uit normale space te ontsnappen door een ster te selecteren die recht voor me lag, FSD in te schakelen en met enig geluk op het juiste moment te ster in mijn vizier te hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 17-01-2017 16:49 ]
Het gaat erom dat als je per ongeluk in een cone uit supercruise raakt, je je FSD charged maar waarschijnlijk te hard heen en weer geslingerd wordt om de escape vector in het vizier te krijgen. Dan wacht je tot je bij toeval vlakbij de escape vector zit en dan boost je. Je schip stabiliseert dan even en met een beetje mazzel ga je dan in hyperjump. Ik heb het zelf gelukkig niet hoeven proberen maar op het Frontier forum heb ik wel berichten gelezen dat dit schepen heeft gered.stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:38:
@snoeikoei, boosten in een neutronenflame zou imo alleen zin hebben als je zó dichtbij de rand bent dat je nét de flame uitschiet. Ik denk dat je die afstand vrijwel nooit kunt overbruggen (je bent immers toch enkele tienden van een lichtseconde in SC de ster geschoten, een enorme afstand voor normale space), of je moet wel heuuel veel geluk hebben. En als dat lukt, dan denk ik dat je ook zonder boost er wel net uit kunt floepen.
Het is mij één keer gelukt om uit een n-ster uit normale space te ontsnappen door een ster te selecteren die recht voor me lag, FSD in te schakelen en met enig geluk op het juiste moment te ster in mijn vizier te hebben.
Ik heb het er niet over dat je helemaal uit de cone moet zien te boosten, dat gaat inderdaad niet werken.
Sowieso is de kans dat je nu in normal space in een cone geraakt veel kleiner dan voorheen, de enige mogelijkheid dat dat nu nog mag gebeuren is als je zelf uit supercruise gaat. Na een disconnect in sueprcruise moet je er nu buiten worden gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-01-2017 16:59 ]
Ik ga de fighter bay ook niet verkopen. Ik sla die op, met fighter en al. Heb voor elke fighter een doosjeazteke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:55:
[...]
Cool! Dat ga ik zeker gebruiken![]()
[...]
In het filmpje zegt Dr. Kai ook dat hij denkt dat het opgelost gaat worden in een volgende release.
[...]
Deze kan je vrij eenvoudig vinden door naar een systeem te zoeken die de status Famine heeft. Daarin vind je soms een punt die 'Distribution Center' heet. Bij dat DC jumpen veel schepen in en uit, en die wakes kan je scannen
[...]
Je hoeft niet je hele fighter bay te verkopen, het hangt van het systeem af welk type fighters je daar in kan stoppen. Imperial fighters kan je voornamelijk alleen komen in empire-aligned systemen
[...]
Hoeveel brandstoftanks? Ik heb 1 extra meegenomen die mijn hoeveelheid fuel verdubbelde. Tenzij je van plan bent erg ver buiten de galactic plane te reizen door gebieden zonder veel scoopable sterren zou ik niet meer dan 1 extra tank adviserenModules kan je repareren met AFM, dus die hoef je niet per se te reinforcen. Hull kan, maar gaat wel ten koste van jumprange. Ik heb zelf 2 afm's meegenomen, 1 AFM kan namelijk niet zichzelf repareren.
[...]
Hmmm, even een oorwurm inplanten. Ik heb er geen last van, maar bij veel spelers schijnt de boordcomputer 'Friendship drive charging' te zeggen.
Moet de imperial fighter misschien even uit de Cutter halen.
Neem ook 1 extra tank mee, die verdubbeld de hoeveelheid brandstof ook
De module reinforcement neem ik mee omdat de AFM "minutie" gebruikt. Die kan ik dus niet onbeperkt gebruiken. Dus die ik wil alleen in geval van nood gebruiken. Ondertussen gewoon volhouden met de versterking. 2 van die dingen mee nemen lijkt me niet helemaal nodig. Bovendien zit m'n schip vol

Overigens: ik ben niet echt dicht bij de klasse 5 upgrade, daarvoor moet ik nog heel wat materialen verzamelen om het voortgangsbalkje vooruit te krijgen. Ik ben zeer tevreden met een klasse 4 upgrade dus daar ga ik het nog even op houden.
Dat vrij spelen van upgrades gaat vrij snel:3 keer upgraden van 1 klasse speelt de eerstvolgende klasse vrij. Na 3 klasse 4 upgrades kan je dus gelijk een klasse 5 upgrade uitvoerenEliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:05:
[...]
Ik ga de fighter bay ook niet verkopen. Ik sla die op, met fighter en al. Heb voor elke fighter een doosje![]()
Moet de imperial fighter misschien even uit de Cutter halen.
De module reinforcement neem ik mee omdat de AFM "minutie" gebruikt. Die kan ik dus niet onbeperkt gebruiken. Dus die ik wil alleen in geval van nood gebruiken. Ondertussen gewoon volhouden met de versterking. 2 van die dingen mee nemen lijkt me niet helemaal nodig. Bovendien zit m'n schip vol![]()
Overigens: ik ben niet echt dicht bij de klasse 5 upgrade, daarvoor moet ik nog heel wat materialen verzamelen om het voortgangsbalkje vooruit te krijgen. Ik ben zeer tevreden met een klasse 4 upgrade dus daar ga ik het nog even op houden.
Dan moet ik eerst naar extra Manganese gaan zoeken en de materialen voor de klasse 5 upgrade. GEEN ZIN IN! Ik wil op pad met de Viveazteke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:17:
[...]
Dat vrij spelen van upgrades gaat vrij snel:3 keer upgraden van 1 klasse speelt de eerstvolgende klasse vrij. Na 3 klasse 4 upgrades kan je dus gelijk een klasse 5 upgrade uitvoeren
Geduld is een schone zaak. Ik ben niet schoon!
1: Ik krijg bij scans van obelisks vaak "mission critical message" te horen maar verschijn er geen bericht.
2: Berichten die ik wel krijg, lijken pas na een andere scan binnen te komen (ik scan bijvoorbeeld met een juiste combinatie items in mijn cargo, maar krijg de standaard "something is missing" bericht en na de scan van de volgende obelisk het bericht dat ik voor de vorige scan hoor te krijgen).
Spel opnieuw opstarten lijkt niet te werken iig, het probleem blijft. Uit frustratie ben ik voorlopig maar gestopt met die missie.
FDev heeft toegegeven dat in solo de puzzel Bugged is!
---
Sorry dat ik wat minder post de laatste dagen maar ook ik kan het druk hebben buiten het spel
Over het spel.
Er is op dit moment echt zo veel te doen wat Lore betreft ik zou niet eens weten waar ik zou moeten beginnen.
Uiteraard weten we nu allemaal van de Alien hyperdiction (THARGOIDS!!!!)
Voor degene die hem nu zoekt. het is mogelijk alleen zijn ze wel heel zeldzaam geworden.
Korte tip: Ga eerst in en rond Maia vliegen zonder UP. Ga dan naar HIP 14479 en vlieg naar de achterste planeet met een hele grote boog. Pik daar in dat systeem een UP op (die verschijnt vanzelf als een USS) en vlieg weer naar MAIA en probeer het zelfde te doen als eerst. Allemaal met economical routes.
Geloof me. het is zo anders als je het meemaakt ipv naar een jijbuis filmpje te kijken
De formidine rift mystery. (het eerste grote mystery verhaal binnen elite en ong altijd niet opgelost)
Mischien weten jullie wel dat ikondertussen 4 keer geprobeerd heb om "het" te vinden. "Het"is nog altijd niet gevonden maar in de rift, Hawkins gap en nog een plaats die me even ontschoten is zijn wel settlements gevonden. Alllemaal zo leeg en ze bestaan (volgens het spel dus) al dik 20 jaar
http://imgur.com/a/Jwial
Met allemaal van deze rare verhalen.
Als je er meer naar zoekt snap je wel dat de hyperspace verhalen ook wel eens Thargoids kunnen zijn.
De ruine en de guardians.
Als je deze verhaaltjes leest op het frontier forum Kom je ook weer een aantal dingen te weten. Als je wat tussen de regels leest merk je zelfs dat er mischien wel 3 rassen zijn anders als de mensen. Ik zit op dit moment "vol" van de lore. Het is zoveel allemaal dat ik denk dat ik vanavond maar even mijn combat rank ga upgraden
1 ding is zeker. het contact met de anderen (wie van de 3 dan ook lol) zal toch echt dit jaar plaats vinden.
Maar met welke bedoelingen...
(insert x-files music)
...(en ik mis robbie...)
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik ben d'r ook bang voor. Ik hoop dat ik 'm dan haal. Deze week niet écht veel tijd.SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Ik vrees van wel. Als je een mission niet voor het eind van de timer inlevert is hij "failed".
Dat klopt, en het verkleint je jumpafstand. Er is natuurlijk een gulden middenweg tussen geen extra tanks en veel, dus doe wat je wil.EliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:05:
[...]
- Je kunt je AFM reloaden met vrij gemakkelijk te oogsten materialen op planeten. je kunt hem dus - min of meer - onbeperkt gebruiken, tenzij hij <80% gaat. Dan zal hij ws. minder goed gaan werken. Het is dus belangrijk om je AFM in topconditie te houden. Dat kan alleen met een andere AFM.De module reinforcement neem ik mee omdat de AFM "minutie" gebruikt. Die kan ik dus niet onbeperkt gebruiken. Dus die ik wil alleen in geval van nood gebruiken. Ondertussen gewoon volhouden met de versterking. 2 van die dingen mee nemen lijkt me niet helemaal nodig. Bovendien zit m'n schip vol
Een dubbele AFM was de beste tip die ik gekregen heb m.b.t. explorer
- je kunt je hull uberhaupt niet repareren (het lijkt erop dat je denkt dat dat mogelijk is?)....dat kan een reden zijn om je hull te versterken idd
- je schip zit vol omdat je zaken hebt geladen die strikte genomen minder nodig zijn
Het is zoals hierboven gezegd inderdaad heel gemakkelijk om dat balkje vol te krijgen. Ik meen zelfs dat je met 50lvl 1 rolls (of zoiets) al lvl 5 ontgrendeltOverigens: ik ben niet echt dicht bij de klasse 5 upgrade, daarvoor moet ik nog heel wat materialen verzamelen om het voortgangsbalkje vooruit te krijgen. Ik ben zeer tevreden met een klasse 4 upgrade dus daar ga ik het nog even op houden.
Anyway, met je lvl4 FSD gaat het ook wel lukken, succes in ieder geval!
Ik ben er ook even mee gestopt, was er ook ff klaar mee. Als je nog verder wilt, niet inleveren in Meede! Dan kan je niet meer verder namelijk.xoleum schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:43:
Ik ben van de week begonnen met de missie "Decoding the ancient ruins", maar ik loop tegen een paar mogelijke bugs aan (of het is bedoeld om de spelers te verwarren).
1: Ik krijg bij scans van obelisks vaak "mission critical message" te horen maar verschijn er geen bericht.
2: Berichten die ik wel krijg, lijken pas na een andere scan binnen te komen (ik scan bijvoorbeeld met een juiste combinatie items in mijn cargo, maar krijg de standaard "something is missing" bericht en na de scan van de volgende obelisk het bericht dat ik voor de vorige scan hoor te krijgen).
Spel opnieuw opstarten lijkt niet te werken iig, het probleem blijft. Uit frustratie ben ik voorlopig maar gestopt met die missie.
Het probleem met de ancient site(s?) is voor mijn gevoel voor een groot deel instancing. Op het FD forum en reddit is denk ik genoeg te vinden over de problemen.
Zeker kan je er verder mee! Even het systeem verlaten, eventueel uitloggen en dan weer naar felice dock en je missie is er weerdaPet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:11:
[...]
Ik ben er ook even mee gestopt, was er ook ff klaar mee. Als je nog verder wilt, niet inleveren in Meede! Dan kan je niet meer verder namelijk.
Het probleem met de ancient site(s?) is voor mijn gevoel voor een groot deel instancing. Op het FD forum en reddit is denk ik genoeg te vinden over de problemen.
Ik weet het, ben niet nieuw met exploren.stefijn schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:11:
[...]
Dat klopt, en het verkleint je jumpafstand. Er is natuurlijk een gulden middenweg tussen geen extra tanks en veel, dus doe wat je wil.
[...]
- Je kunt je AFM reloaden met vrij gemakkelijk te oogsten materialen op planeten. je kunt hem dus - min of meer - onbeperkt gebruiken, tenzij hij <80% gaat. Dan zal hij ws. minder goed gaan werken. Het is dus belangrijk om je AFM in topconditie te houden. Dat kan alleen met een andere AFM.
Een dubbele AFM was de beste tip die ik gekregen heb m.b.t. explorer
- je kunt je hull uberhaupt niet repareren (het lijkt erop dat je denkt dat dat mogelijk is?)....dat kan een reden zijn om je hull te versterken idd
- je schip zit vol omdat je zaken hebt geladen die strikte genomen minder nodig zijnmaar je moet natuurlijk doen wat je wil
[...]
Het is zoals hierboven gezegd inderdaad heel gemakkelijk om dat balkje vol te krijgen. Ik meen zelfs dat je met 50lvl 1 rolls (of zoiets) al lvl 5 ontgrendelt
Anyway, met je lvl4 FSD gaat het ook wel lukken, succes in ieder geval!
Heb het schip uitgerust naar vorige tekortkomingen.
Em voor de 2e keer: de fsd 5 upgrade lijkt niet ver weg, maar dat is ie wel. Ik wil gewoon op pad, daar is de 5 niet voor nodig.

In oorlog gaan met de G O T .... kan nooit goed komenDrumatiko schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:09:
We zijn nog niet in oorlog, maar dat kan nooit lang meer duren
[afbeelding]
systeem
Kheb er zin an!zion schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:13:
[...]
In oorlog gaan met de G O T .... kan nooit goed komen

Zo,... nu eerst maar eens even postbode spelen:

OMG ik moet 13 systemen afgaan

[ Voor 5% gewijzigd door Drumatiko op 17-01-2017 20:42 ]

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
May ze force be wis youEliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:10:
[...]
Ik weet het, ben niet nieuw met exploren.![]()
Heb het schip uitgerust naar vorige tekortkomingen.
Em voor de 2e keer: de fsd 5 upgrade lijkt niet ver weg, maar dat is ie wel. Ik wil gewoon op pad, daar is de 5 niet voor nodig.
[ Voor 97% gewijzigd door Drumatiko op 05-02-2017 12:49 ]
merci mein herr.
Overigens: ik had het mis. Blijkbaar heb ik alle materialen voor de grade 5 FSD upgrade bij elkaar geschraapt. Met de materialen die ik had voor FSD 4 upgrades kon ik meteen door naar 5, dus dat scheelt.
Volledig beladen Anaconda kan nu 35 ly springen. Als ik er wat uit gooi kan het meer worden maar 35 ly vind ik prima. Heb volgens mij niet de meest geweldige nummers gekregen.
Voor nieuwe verf heb ik geen geld
EliteGhost schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Ben de voorbereidingen aan het treffen voor een verkenningsreis. Vive met supersampling maakt alles heel mooi, alleen de galaxy map is een kriem!

Vanavond dacht ik even makkelijk te scoren. Pas begonnen, niet veel gespaard nog: een kleine 10k CR. Met een missie om wat zooi te verslepen voor 70k CR dacht ik daar mooi wat aan te doen. Leek in de buurt, missie geaccepteerd. Toen ontdekte ik dat ik geen route kon plotten. Geen probleem, vlieg ik daarheen en vind ik dat ding zelf wel. Mooi niet dus.. geleerd dat je geen routes kan plotten als iets je max. FSD-afstand overstijgt
Twee jumps terug en mijn Sidewingdinges geüpgradet met een grotere FSD. Op naar planeet aardappel!

Paar rondjes om het station heen later (blijft oefenen..) was ik binnen en trof ik dit schip aan, van de ruimtepolitie volgens mij. Tenminste, er werd hard naar me gebruld toen ik op landingspad 09 ging landen terwijl ik 29 moest hebben

Missiecargo overhandigd en een kaart verkocht. Van 10k naar 85k CR en geen last gehad van hostile ships
Opties:
- Eagle à 44.8k CR
- Hauler à 52.7k CR
- Doorsparen voor een Adder à 87.8k CR
- Langer doorsparen voor een Viper MKIII à 142.9k CR
Persoonlijk heb ik pad SW -> Eagle -> Viper (MKIV) -> Cobra (MKIII) doorlopen, en met die upgrades heb je het letterlijk over uurtjes voordat je genoeg cash hebt om te upgraden.....jacobras schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:32:
[...]
Ik heb mijn instellingen ook eens bekeken. Had de instelling op het hoogst gezet: ultra. Niet gezien dat je in dat lijstje nog verder kan scrollen naar VR ultra
Nu dat geselecteerd en HMD iets op 1.25 gezet. Een stuk scherpere teksten nu!
Vanavond dacht ik even makkelijk te scoren. Pas begonnen, niet veel gespaard nog: een kleine 10k CR. Met een missie om wat zooi te verslepen voor 70k CR dacht ik daar mooi wat aan te doen. Leek in de buurt, missie geaccepteerd. Toen ontdekte ik dat ik geen route kon plotten. Geen probleem, vlieg ik daarheen en vind ik dat ding zelf wel. Mooi niet dus.. geleerd dat je geen routes kan plotten als iets je max. FSD-afstand overstijgtMisschien kan ik nu ook eindelijk een route naar Bhun Chi plotten!
Twee jumps terug en mijn Sidewingdinges geüpgradet met een grotere FSD. Op naar planeet aardappel!
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar rondjes om het station heen later (blijft oefenen..) was ik binnen en trof ik dit schip aan, van de ruimtepolitie volgens mij. Tenminste, er werd hard naar me gebruld toen ik op landingspad 09 ging landen terwijl ik 29 moest hebben![]()
[afbeelding]
Missiecargo overhandigd en een kaart verkocht. Van 10k naar 85k CR en geen last gehad van hostile shipsWelnu, wat te doen met die poen? Mijn Sidewingdinges verder upgraden of een stapje hoger qua schip gaan? Kan je componenten van een schip eenvoudige overzetten op een nieuwe? Ik zag dat de eerstvolgende stap, een Eagle, diverse interne componenten heeft van hogere levels dan ik nu heb. Lijkt me voordeliger dan die op mijn huidige schip zelf los upgraden.
Opties:
- Eagle à 44.8k CR
- Hauler à 52.7k CR
- Doorsparen voor een Adder à 87.8k CR
- Langer doorsparen voor een Viper MKIII à 142.9k CR
Let wel even op dat de aanschafprijs niet de main issue is, je bent zo nog 1 a 2 miljoen verder qua outfit....
systeem

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Jazeker. In een conflictzone is de fighter zo neer, maar bij bounty hunten en interdictions is het echt een sterke asset (als ik me niet vergis is het vergelijkbaar met een Huge hardpoint).pa1fw schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:47:
Maken jullie gebruik van een crew trouwens? Heeft dat echt voordelen?
Kan alleen op bepaalde (grotere) schepen, want die hebben ruimte voor een fighterbay.pa1fw schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:25:
Heb je zelf al vroeg een crewlid genomen of pas vanaf een bepaald type schip?
Ik vind het zelf ook vooral erg leuk en heb er - conflictgebieden niet mee geweest - best goede ervaringen mee. Ik had een piloot vanaf beginner in training, maar die heb ik ontslagen omdat hij me teveel geld kostte tijdens de trip naar Colonia
[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 18-01-2017 09:54 ]
Had je die piloot pas in Colonia ontslagen? Als dat zo is dan voel ik me helaas genoodzaakt je aan te geven bij de Pilot's Federation voor uitbuiting! Naast de eindeloze reis richting Colonia, hoe moet die arme piloot dan nog terug komen naar de bubble?stefijn schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Kan alleen op bepaalde (grotere) schepen, want die hebben ruimte voor een fighterbay.
Ik vind het zelf ook vooral erg leuk en heb er - conflictgebieden niet mee geweest - best goede ervaringen mee. Ik had een piloot vanaf beginner in training, maar die heb ik ontslagen omdat hij me teveel geld kostte tijdens de trip naar Colonia