Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:43:
[...]

Gebeurt dat automatisch via het spel? Of moet je handmatig gegevens invoeren (brrrr)
Automagisch! d:)b oOo

Vandaag in de Festive Countdown: Chrome skin voor de Cobra Mk IV
https://www.frontierstore...as/festive-countdown.html

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-12-2016 13:37 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
SnoeiKoei schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:01:
[...]

Automagisch! d:)b oOo

Vandaag in de Festive Countdown: Chrome skin voor de Cobra Mk IV
https://www.frontierstore...as/festive-countdown.html
Nog paar dagen wachten voordat er goede paintjob langs komt. Want ik wil nu van ASP, Cutter, Vulture en Corvette.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het aanbod van de paintjobs echt bedroevend.

Ze doen alsof ze iedere dag iets unieks aanbieden, maar na zoveel dagen is er enkel een wireframe en een chrome skin uitgebracht. Ik vermoed zo dat de volgende 8 ook wireframe en chrome zijn, enkel voor andere scheepjes. En aangezien er bijna 30 scheepjes zijn, en minder 'adventvakjes' gaan de mensen die een Python hebben wellicht teleurgesteld het nieuwe jaar in.

Waarom niet een wireframe skin voor ieder schip, of een chrome skin voor ieder schip? Is er eigenlijk al een body kit voor de FdL?

/einde moppermode (EOMM voor ingewijdden)

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 16-12-2016 16:32 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Argg... tijden niet meer met VR gespeeld (vive), en nu ik het eindelijk weer eens wil proberen doet de joystick het niet (x52 pro; 3 assen van de stick, en de throttle reageren niet). Als ik het spel in niet-vr start, dan werkt alles gewoon goed. 7(8)7

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Edit: het is gefixed; het lag aan "mode switches --> UI focus", dit optie was op een of andere reden van slag. Na mijn oude bindings weer op te zoeken en over de "nieuwe" binding te schrijven doet alles het weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Drumatiko op 16-12-2016 17:53 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:23:
@azteke: twee neutronensterrne om elkaar heen of een foutje? Ziet er gaaf uit.
Dat zijn inderdaad twee neutronen sterren bij elkaar! Ik ben dat in twee verschillende systemen tegen gekomen, de screenshot die op een mannetje met vlinders lijkt is een ander systeem. Dat moet je echt uitkijken als je je FSD wil superchargen :)

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

:D

Ik was best goed in het begin maar dit eindigde om 6 uur.. IN DE OCHTEND! lol wat was ik moe toen
Hard gelachen in deze vreemde stream :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Zo, das een lange zit.

Hebben wij zelf nog een channel op Discord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:09:
Zo, das een lange zit.

Hebben wij zelf nog een channel op Discord?
Jazeker :)

https://discord.gg/WSkkds9

Tis er alleen niet erg druk. Kom je de boel opleuken? :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
daPet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:18:
[...]

Jazeker :)

https://discord.gg/WSkkds9

Tis er alleen niet erg druk. Kom je de boel opleuken? :P
Hopping in...

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
Heb em maar in m'n sig opgenomen. Wordt het wellicht wat drukker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 15:35

Fustje

Koel bewaren

Vandaag paar milight rgbw lampen binnen gekregen voor m'n gameroom, app geinstalleerd die m'n schermkleuren vertaalt naar de lampen. Best leuk effect eigenlijk B)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/n9j58ja8t/2016_12_16_21_04_30_SSTGLMC_G0138507_002698.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/e30ul950d/2016_12_16_21_20_37_2_MASS_J18165680_1701247.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/drje8hokd/2016_12_16_21_36_42_PW2010_95.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/6plgmakyl/2016_12_16_21_45_41_2_MASS_J18180108_1657054.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/c2ewe5y8t/2016_12_16_22_34_11_PW2010_210.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/qmvz8zt7h/2016_12_16_22_46_29_PW2010_210.png

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/ez1xeg42l/2016_12_16_22_55_19_PW2010_210.png

IN de buurt van de Omega Nebula, een zwerm witte sterren. Veel neutronensterren, ook veel sterren met daarom heen meerdere sterren-in-wording, die vanwege hun gewicht als een planeet worden afgebeeld in de systemmap. De laatste shots van een ster met daarom heen een enorm ringsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Prachtige fotos @stefijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Drumatiko schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:03:
[...]

Ow en geef even door dat ze als de tierelier PayPal of Ideal moeten toevoegen als betaalmiddel. :9
[offtopic]
*-* update *-*

Mochten hier nog anderen zijn die wel een Tobii eyetracker willen kopen, maar geen creditcard willen/kunnen gebruiken dan heb ik goed nieuws. Als je contact zoekt met support dan kun je ook een handmatige opdracht laten maken. Ze sturen je dan een nota per email, waarna je kunt betalen met een directe overschrijving en na ontvangst van het geld sturen ze de hardware op. Wellicht is het iets meer risico omdat je vooraf betaald, maar ik heb het er maar op gegokt.

En nu maar hopen dat het voor de kerst binnen is!
[/offtopic.]
azteke schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:09:
Ik ben onderweg ook veel foto's aan het maken, maar heb nog niets gepost. Dus bij deze een eerste post met wat plaatjes uit de begintijd van de CCC reis. Ik ben pas voorbij Flyiedgai Nebula gevlogen en ben nu bijna bij het doel van aanstaande zondag beland, Sacagawea Space Port :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:39:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

IN de buurt van de Omega Nebula, een zwerm witte sterren. Veel neutronensterren, ook veel sterren met daarom heen meerdere sterren-in-wording, die vanwege hun gewicht als een planeet worden afgebeeld in de systemmap. De laatste shots van een ster met daarom heen een enorm ringsysteem.
Mooie shots heren, altijd leuk om te zien dus blijf ze posten! d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik had zo gedacht eens te kijken naar vliegen met Flight Assist Off (FA/off), en dan is het prettig om fine control te hebben. De meesten verwezen mij door naar een appje genaamd 'joystick curves'. Alhier een uitgebreide tutorial/review

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Good thing i can understand Scottish! :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:26:
Briljant accent idd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
RobV schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:22:
Ik had zo gedacht eens te kijken naar vliegen met Flight Assist Off (FA/off), en dan is het prettig om fine control te hebben. De meesten verwezen mij door naar een appje genaamd 'joystick curves'. Alhier een uitgebreide tutorial/review

[video]
Handig. Ik zou wel een iets minder gevoelige besturing willen op de uiteinden in de SRV....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Leutje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:26:
Ik was al op zoek naar de ondertitels maar toen bedacht ik me dat een biertje drinken ook goed werkt om schots te verstaan (twas gisteravond dat ik het bekeek). d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:52
RobV schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:46:
[...]

[...]

Ik was al op zoek naar de ondertitels maar toen bedacht ik me dat een biertje drinken ook goed werkt om schots te verstaan (twas gisteravond dat ik het bekeek). d:)b
Biertje in de ochtend kan toch ook?

Oh ja... geen studenten meer hierzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
EliteGhost schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:44:
[...]

Biertje in de ochtend kan toch ook?

Oh ja... geen studenten meer hierzo.
define 'ochtend'

Als ik nachtdienst heb gehad is mijn ochtend rond 4 uur 's middags :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het is nu ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
Even quick question: er zijn er hier vast meer met een X52 Pro. Ik vind dat mijn POV2 hat redelijk los zit. Is al vanaf het begin zo maar vroeg me af of dat normaal is, of dat het alleen bij mijn joystick zo is. Ik bedoel dus de zwarte POV hat links boven op de stick.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roxsman schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:32:
Even quick question: er zijn er hier vast meer met een X52 Pro. Ik vind dat mijn POV2 hat redelijk los zit. Is al vanaf het begin zo maar vroeg me af of dat normaal is, of dat het alleen bij mijn joystick zo is. Ik bedoel dus de zwarte POV hat links boven op de stick.
Mijn X52 zit nog altijd zo vast (of los) als dat de dag dat ik hem binnen kreeg.
Er zit inderdaad een klein beetje speling in. Neemt niet weg dat hij het verder prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Beetje offtopic misschien, maar spelen jullie ED met ingame muziek of een andere muziekbron?

Ik heb vaak Spotify aan achter de pc maar gisteravond beviel het nieuwe album van Deadmau5 me wel, past imho goed bij het space gevoel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik draai wel eens SOMA FM Space Station. Dan hoor je NASA chatter door spacy muziek heen.

edit: ingame muziek heb ik al een tijdje uitstaan, dus speel ook vaak zonder.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 18-12-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
daPet schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:55:
[...]

define 'ochtend'

Als ik nachtdienst heb gehad is mijn ochtend rond 4 uur 's middags :O
Dan is het nog altijd 4 uur 's middags en is het dus heerlijk wakker worden met een pilsje :D

Doe toch maar niet. Kop koffie is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
EliteGhost schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:34:
[...]

Dan is het nog altijd 4 uur 's middags en is het dus heerlijk wakker worden met een pilsje :D

Doe toch maar niet. Kop koffie is beter.
Tenzij je nog steeds in disco of cafe is de bier of wijn nog wel op plaats. Anders maar gaan slapen.. Koffie :r :r lust ik niet..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heeft iemand de link naar de CCN forumpagina (waar oa de route op staat?)

Trouwens, op discord sta ik twee keer in de group, één keer als admin (maar dat is niet de user waar ik mee inlog). Verkeerd aangemaakte account?

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 18-12-2016 14:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
stefijn schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:41:
Heeft iemand de link naar de CCN forumpagina (waar oa de route op staat?)

Trouwens, op discord sta ik twee keer in de group, één keer als admin (maar dat is niet de user waar ik mee inlog). Verkeerd aangemaakte account?
Alsjeblieft :*) :
https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy

Edit: voor degene die de frontpage nog niet bezocht hebben:
Een zestienjarige gamer heeft software gemaakt voor de spraakassistent van Amazon, waardoor hij Alexa kan gebruiken in de ruimtegame Elite: Dangerous. De benodigde aanpassingen om ruimteschepen met spraak te besturen heeft hij in een stappenplan gezet.

Austin Wilson heeft zijn aanpassingen voor de Alexa-speaker van Amazon uiteengezet op Hackster.io. Geïnteresseerden kunnen zijn software gebruiken, of zelf verder bouwen aan de applicatie om eigen functies toe te voegen. Voor de Alexa schreef Wilson een skill in Node.js. Om die te openen hoeft hij simpelweg te zeggen: "Alexa, open ship assistant". Dat spraakcommando resulteert in een session id, dat gekoppeld kan worden aan een applicatie die zorgt voor de verbinding tussen de spraakassistent en de game.

Om ruimteschepen in Elite: Dangerous te besturen met Alexa, moet de spraakassistent commando's naar het spel kunnen sturen. Wilson maakte daarvoor een Universal Windows App die informatie vanuit de game naar Alexa kan sturen en de binnenkomende commando's van Alexa kan verwerken. Met een C# Console Application worden de inkomende stemcommando's vertaald naar toetsinvoer, die uitgevoerd wordt in de game.

Bron: https://tweakers.net/geek...k-in-elite-dangerous.html

_/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door Drumatiko op 18-12-2016 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Creatief!

* RobV vraagt zich af of dit met Siri ook zou kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobV schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:04:
Creatief!

* RobV vraagt zich af of dit met Siri ook zou kunnen...
Als ik deze webpagina erop nasla, dan zou het op een mac mogelijk moeten zijn.

Zelf gebruik ik nu met voiceattack de volgende commando's (trial versie gaat tot 20 commandos). Het is nog een beetje primitief omdat ik het eerst wil uitproberen voordat ik het aanschaf. Net even een combatzone onveilig gemaakt, en het werkt toch wel lekker om al pratende tegen de SLF commandos door te geven en door "main target" te roepen automatisch het gevaarlijkste doelwit te targetten :P

Was overigens wel blij verrast dat de pc mijn steenkolenengels begreep; "Engeesj Freem Shift Drijfwe" en "Prévi-jous Tar-get" kwamen prima door als commando's *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efLlXZ2.jpg

Tutorial: https://forums.frontier.c...g-Elite-Dangerous-A-Guide

[ Voor 5% gewijzigd door Drumatiko op 18-12-2016 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatiko schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:22:
[...]

Als ik deze webpagina erop nasla, dan zou het op een mac mogelijk moeten zijn.
Wie heeft het over een mac? Ik heb het over siri, dus iphonelbla ---IoT --> game PC.

Neemt niet weg dat ik allemaal heel toffe innovaties zijn. ”computer! One tea, earl grey, hot".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Vallende sterren - PW2010 super cluster - Klik voor grotere versie

Vliegend richting PW2010 super cluster - Klik voor grotere versie

Vier zonnen, twee nebula en een super cluster zichtbaar vanaf de planeet
4 zonnen, twee nebula en een super cluster zichtbaar vanaf de planeet - Klik voor grotere versie

Eagle's Landing 1 - Klik voor grotere versie

Eagle's Landing 2 - Klik voor grotere versie

Flyiedgai Nebula dark side - Klik voor grotere versie

Flyiedgai Nebula light side - Klik voor grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toffe shots, zeker de tweede en de zesde :9~ . Is dat speciale sterrencluster die op de achtergrond te zien is?
RobV schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:42:
[...]

Wie heeft het over een mac? Ik heb het over siri, dus iphonelbla ---IoT --> game PC.

Neemt niet weg dat ik allemaal heel toffe innovaties zijn. ”computer! One tea, earl grey, hot".
Ow sorry, ik had op google wel gevonden dat siri bij een apple product hoorde, dus ging er vanzelf vanuit dat het van toepassing was op een desktop/mac. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:32:
[...]

Toffe shots, zeker de tweede en de zesde :9~ . Is dat speciale sterrencluster die op de achtergrond te zien is?
Thanks!!

Het cluster sterren is PW2010 Super Cluster en die nebula is Flyiedgai Nebula 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohhhja! Flyiedgai!!.... what? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Eagles landing! Toch? Daar was ik vanavond ook... Ben stevig doorgevlogen en Ik moet nog 1300ly voor de volgende tussenstop. Lig iets achter op schema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:33:
[...]

Eagles landing! Toch? Daar was ik vanavond ook... Ben stevig doorgevlogen en Ik moet nog 1300ly voor de volgende tussenstop. Lig iets achter op schema
Yep, dat is Eagle's Landing! Ik ben met een omweg richting sacagawea gevlogen, langs Flyiedgai nebula. Vlieg nu tussen Flyiedgai en de tussenstop, nog zo'n 600 LY te gaan. Ik gebruik o.a. dit om mooie dingen te vinden: https://www.edsm.net/en/galactic-mapping#6/-3870/0/9490|deepSpaceOutpost,nebula,starCluster

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefke
Ik zit nu in t Skaude gebied, nog 1300Ly. Ben daarvoor net door Flyiedge gekomen, maar dat is weer iets anders dan Flyiedgai blijkbaar :D Je zit een stuk links van me

Uit mijn vorige range van plaatjes, dit was ook bij/in die supercluster bij de Omega Nebula
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/ac734c498e2188188fd34f81531b80076d87c80f/?url=http%3A%2F%2Fs28.postimg.org%2Fdrje8hokd%2F2016_12_16_21_36_42_PW2010_95.png

Dat EDSM is wel indrukwekkend hoor, wat een informatie
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/oimbq18yv/Knipsel.pngwindows 7 screenshot

En hier mijn laatste avonturen
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/zfbr26ck7/2016_12_18_16_54_21_Eagle_Sector_OS_T_b3_1.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/ewlgauo0n/2016_12_18_16_56_53_OJV2009_J18184606_13482624.png
Cluster van nieuwe sterren nabij Eagle's Nebula

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/h2fr5crh3/2016_12_18_17_08_34_Eagle_Sector_IR_W_d1_117.png

Eindelijk op eagles landing
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/mrvzpnxnb/2016_12_18_17_21_27_Eagle_Sector_IR_W_d1_117.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/fd6nxabrr/2016_12_18_19_00_39_Lysoosms_SC_M_d7_84.png
Voor het eerst gezien, een landable planeet mét eigen ringsysteem

host image

[ Voor 71% gewijzigd door Stefke op 19-12-2016 10:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Holy shite...

https://forums.frontier.c...ut-a-Fuel-Scoop-Challenge

Commander Allitnil (bekende naam onder explorers) vliegt van Sol naar Colonia met een Anaconda waarin niks anders zit dan de nodige core internals, een disco scanner en... fuel tanks!!!

Geen fuel scoop! En geen landingen tussendoor op outposts. Met 1 lading fuel de hele reis maken, dankzij economy route! Hij is nu vlakbij Colonia en gaat waarschijnlijk nog 85T fuel overhouden aan het eind.

Damn. Da's hardcore. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:14:
Holy shite...

https://forums.frontier.c...ut-a-Fuel-Scoop-Challenge

Commander Allitnil (bekende naam onder explorers) vliegt van Sol naar Colonia met een Anaconda waarin niks anders zit dan de nodige core internals, een disco scanner en... fuel tanks!!!

Geen fuel scoop! En geen landingen tussendoor op outposts. Met 1 lading fuel de hele reis maken, dankzij economy route! Hij is nu vlakbij Colonia en gaat waarschijnlijk nog 85T fuel overhouden aan het eind.

Damn. Da's hardcore. d:)b
Indrukwekkend, dat valt binnen dezelfde categorie als triple-elite worden met een sidewinder :+

[ Voor 5% gewijzigd door Drumatiko op 19-12-2016 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Daaamn waar haalt die gast de tijd vandaan... en het geduld.... Daar ben je dan enkele dagen mee bezig, en in feite alleen voor de eer...

Ik hoop voor hem dat ze er een Galnet artikeltje aan wijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JJvdM schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:56:
Daaamn waar haalt die gast de tijd vandaan... en het geduld.... Daar ben je dan enkele dagen mee bezig, en in feite alleen voor de eer...

Ik hoop voor hem dat ze er een Galnet artikeltje aan wijden.
Desondanks is hij later vertrokken maar komt hij eerder aan in Colonia dan ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Geen leven om jaloers op te zijn denk ik .... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Drumatiko schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:31:
[...]

Indrukwekkend, dat valt binnen dezelfde categorie als triple-elite worden met een sidewinder :+
12 schepen (13 ongelukken) 2 miljard assets ofzo maar ik ben nog maar enkel elite! wow!
Elite trading dus. For The gathering!

..Ik ben onder de indruk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leutje schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:03:
[...]

12 schepen (13 ongelukken) 2 miljard assets ofzo maar ik ben nog maar enkel elite! wow!
Elite trading dus. For The gathering!

..Ik ben onder de indruk :D
Ben zelf ook maar 1maal elite (trading), maar met de hulp van William Shatner (voicepack aangeschaft *O* ) moet het wel lukken om de combat ranking snel omhoog te krijgen. Nog niet alles werkt perfect, automatisch take-off moet ik bijvoorbeeld nog goed zien in te stellen. Een aantal zaken welke ik voorheen op mijn joystick gemapped had, kan ik er nu vanaf halen om ruimte te maken voor andere zaken.

Voiceattack + de voicepack koste me 23eu, maar het is een leuke toevoeging aan het spel. Er zitten ook veel space-feitjes in het pakket waar je naar kunt vragen (je krijgt dan bijvoorbeeld uitgelegd wat een zwart gat is, etc.). De kunst is wel om de juiste commando's/zinnen uit je hoofd te leren.

Met de gratis versie van voiceattack kun je 20 commando's aanmaken; hiermee heb je dus eigenlijk 20 extra vrije knoppen tot je beschikking. Mocht je bovenstaande interessant vinden, dan raad ik je aan om eerst wat te spelen met de trial versie.

edit: O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Drumatiko schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:30:
[...]

Met de gratis versie van voiceattack kun je 20 commando's aanmaken; hiermee heb je dus eigenlijk 20 extra vrije knoppen tot je beschikking. Mocht je bovenstaande interessant vinden, dan raad ik je aan om eerst wat te spelen met de trial versie.

edit: O-)
Hij wilde laatste niet installeren op mijn (nederlandse?) win10?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
stefijn schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:24:
[...]

Hij wilde laatste niet installeren op mijn (nederlandse?) win10?
Klopt, je moet achteraf nog even het Engels-pakket (UK) in windows 10 installeren. Vervolgens kun je die voice-app (cortana heet het dacht ik) activeren zodat het engels herkent. Je moet wel een paar keer de oefen-tekst voorlezen zodat de pc aan je stem went.

Geef even een gil als je er niet uit komt, dan zoek ik nog even de websites op welke ik zelf als gids heb gebruikt.

edit: had het nog in de geschiedenis staan, zie link: http://www.pcadvisor.co.u...rk-in-windows-10-3624340/

[ Voor 11% gewijzigd door Drumatiko op 19-12-2016 18:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefke
Ik vlieg nu door het Skaude gebied. Op de kaart zitten daar relatief veel blauw/witte sterren (in realistic mode). Door mijn voorruit zie ik ook relatief weinig sterren, maar wel heel veel hele heldere.

Over 900 Ly ben ik in Sacaqawea Space Port (Skaudai Nebula), tussenstop voor weer een lange leg naar de volgende

Je kunt er verder niks mee, ik dacht ik meld t effe ;)

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/jw9prupc1/2016_12_19_18_51_57_Skaude_BZ_B_c15_25.png

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/mevesjb29/2016_12_19_18_52_12_Skaude_BZ_B_c15_25.png

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 19-12-2016 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stefijn schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:54:
Ik vlieg nu door het Skaude gebied. Op de kaart zitten daar relatief veel blauw/witte sterren (in realistic mode). Door mijn voorruit zie ik ook relatief weinig sterren, maar wel heel veel hele heldere.

Over 900 Ly ben ik in Sacaqawea Space Port (Skaudai Nebula), tussenstop voor weer een lange leg naar de volgende

Je kunt er verder niks mee, ik dacht ik meld t effe ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ga vooral door ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefke
Die heldere sterren zitten ook vnl in één helft van mijn beeld:
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/ug4j0i3ir/2016_12_19_19_00_56_Skaude_QF_M_d8_175.png

En mijn meest uitgebreide systeem tot nu toe, 73 objecten. Afstand tussen de twee sterren is 317.000ls, niets om te bereizen ;)

Helaas nog steeds geen enkele earthlike gezien (wel wat terraformingcandidates)

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/jb9oqk8l7/2016_12_19_19_01_41_Skaude_QF_M_d8_175.png

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 19-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb ooit ergens in de 120 objecten in 1 systeem meegemaakt. Ik zou echt niet meer weten wat of waar het was. Dus je hebt nog even te gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:03:
Die heldere sterren zitten ook vnl in één helft van mijn beeld:
[afbeelding]

En mijn meest uitgebreide systeem tot nu toe, 73 objecten. Afstand tussen de twee sterren is 317.000ls, niets om te bereizen ;)

Helaas nog steeds geen enkele earthlike gezien (wel wat terraformingcandidates)

[afbeelding]
Ik ben ondertussen al een stuk of tien earthlike planeten tegengekomen, waarvan zeker vijf maal ik de eerste ontdekker ben. Wat ik vooral heel irritant vind nu ik zo ver buiten de reguliere routes vlieg is dat ik bijna iedere jump de hoofdzon 'moet' scannen omdat ik de eerste bezoeker van het systeem ben. First world problems :X

@stefijn, ik neem aan dat je niet alle objecten in een systeem scant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik scan helemaal niks. Heel af en toe een planeet, nog niet 1 op de honderd...moet je de ster scannen voor een first? Ik dacht/hoopte van mij niet, ik krijg i.i.g. bij het inleveren van data regelmatig "first" te zien dus er wordt geregistrerd dat ik de eerste was.... Vroeg me wel al een tijdje af of je dan je naam er bij krijgt... Niet dus?

Pfff...ik ga niet ook nog eens sterren scannen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stefijn. U vliegt een willekeurig systeem in. U scant iets willekeurigs.

En op dat moment, maar je moet dan wel als eerste de data inleveren, is het gescande deel van dat willekeurig stelsel iets waar JOU! naam boven hangt.

Dus je vliegt een systeem binnen met enkel een waterwereld. Je scand die. Je leverd de data in en die wereld is van jou ;) De ster hoef je niet eens naar te kijken! Maar leverd wel wat extra's op.. dus doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik weet dat scannen van bodies geld oplevert, maar het duurt me gewoon te lang, alleen al om er heen te vliegen.. Ik scan dus in principe niets, behalve heel soms een planeet die dichtbij is of zo, als ik er zin in heb. Meestal is dat niet het geval.
Ik denk dat ik nu in totaal in mijn reis misschien 50 tot maximaal 100 bodies (zijnde niet sterren) gescand heb en de meeste omdat ik er even moest zijn. Waterworlds zie ik wel "regelmatig" maar daarvan heb ik er tot nu toe ook nog maar

Maar alleen de discoveryscanner om het systeem als geheel te scannen is niet voldoende om je naam in dat systeem te krijgen als eerste ontdekker?
Dat is wat ik doe, verder niks. De opbrengst van een systemscan is voor mij genoeg, als daardoor mijn naam niet bij de ster komt, momenteel zit ik alleen in undiscovered systemen dus ik krijg al extra geld omdat ik er als eerste ben. Geen naam bij de ster?...jammer dan

pff...even wat gegoogled, maar ik moet dus ook de sterren gaan details scannen om ook meer opbrengst te krijgen :/ :| :O ;( ;w :'( Gaat t nog langer duren :o

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 19-12-2016 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
stefijn schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:16:

pff...even wat gegoogled, maar ik moet dus ook de sterren gaan details scannen om ook meer opbrengst te krijgen :/ :| :O ;( ;w :'( Gaat t nog langer duren :o
"Het gaat niet om de bestemming, het gaat om de reis." :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat probeer ik mezelf ook telens voor te houden maar een reis in een tunnel is niet hetzelfde als een reis door een berglandschap ;) Ik ben niet gemaakt voor dit soort dingen

Anyway...het eerste systeem na dat van mijn afbeelding (72 bodies) zat mijn eerste earthlike...als je t over de duivel hebt
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/ym7s0tit3/2016_12_19_20_29_11_Skaude_LM_W_c17_31.png

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 19-12-2016 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Sacaqawea Space Port bereikt :)

De planeet ligt net buiten een ringensysteem
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/vv670bw75/2016_12_19_21_17_30_Skaudai_CH_B_d14_34.png

Eindelijk weer vaste grond onder mn voeten :)
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/u4n5yueo1/2016_12_19_21_21_31_Skaudai_CH_B_d14_34.png

Even wachten tot CMDR Azteke er ook is!
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/ts0tps2pt/2016_12_19_21_32_00_Skaudai_CH_B_d14_34.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:16:
De planetary detail scanner is idd een beetje overbodig, de extra verdiensten zijn het het geld niet waard wat mij betreft. Het duurt ook veel langer dan een system scan dus zelfs als je er dichtbij zit dan nog levert het meer op (qua credits / uur) om door te vliegen naar het volgende systeem wat mij betreft.

Wat ik wel eens doe is ff een paar scans er uit te gooien als ik lang aan het scoopen ben (maar dat komt niet zo veel meer voor nu ik een goede scoop kan betalen :P)

Maar Frontier heeft dat zelf ook wel erkend, de surface detail scanner heeft nog meer taken tegenwoordig zoals het scannen naar materials op planeten.

Om je naam bij zo'n ster te krijgen, moet je dan elke body in het hele systeem gescand hebben? Da's wel een monnikenwerk dan.. Zeker als er een paar ver weg zitten. Ik ben nog nooit zo ver weg geweest dat ik first explorer had kunnen zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 19-12-2016 23:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo,.. toch maar even een bulk miner in elkaar gedraaid om painite e.d. te zoeken. Voorheen moest ik mijn trade/combat cutter ombouwen om te minen waardoor de drempel toch wat hoger lag om het in een verloren uurtje op te pakken. Op het ED forum heb ik gehoord dat met name Delkar goed is voor het ontginnen van Painite (planeet 7).

Build: https://coriolis.io/outfi...Iw18ZZA=.AwhMLCukEY-hIA==

En met trots presenteer ik cutter nr 2 (werknaam: Polished Crusher of Painite)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LeOkx2R.jpg

:*) (bling bling!) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Af en toe scan ik wel veel, afgelopen vrijdag een systeem met 13 ringwerelden en 2 waterworlds als ik dan dichtbij de manen ben wil ik die ook nog wel scannen.
Meestal doe ik scoop en rotate op target systeem terwijl ik mijn honk doe, als de ster van rood naar oranje gaat dan charge ik mijn fsd en ram ik op F4 zie ik een earthlike dan ga ik die zeker scannen waterworlds pak ik ook nog wel, en anders laat ik die jump gewoon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
GekkePrutser schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:59:
[...]
Om je naam bij zo'n ster te krijgen, moet je dan elke body in het hele systeem gescand hebben? Da's wel een monnikenwerk dan.. Zeker als er een paar ver weg zitten. Ik ben nog nooit zo ver weg geweest dat ik first explorer had kunnen zijn :)
Nee alleen de ster, ben ik nu achter. Maar dat klopt niet helemaal. Als je alleen een honk doet ben je wel degelijk first discoverer (want dat wordt ook gemeld wanneer je de premie ophaalt), alleen is dat volgens mij nergens in beeld te zien. Ik dacht dat dan bij de ster je naam kwam te staan, maar dat is niet zo, dat is alleen zo wanneer je een detailed scan van de ster doet.

Mijn workflow was: jump, stuur NET langs de ster op (tbv scoopen), honk, bijsturen om rond de ster te komen, FSD start wanneer de temp niet meer oploopt, systemmap, en als er iets interessants is, dan breek ik de jump af. Dat kost mij ongeveer 1:05 per jump, soms iets langer soms iets korter (-10/+10sec), afhankelijk van hoe veel fuel ik nodig heb.

Nu doe ik: jump, throttle naar 0, stuur naar het midden van de ster, target de ster en detailed scan/honk (simultaan). In de tijd dat de scan vd ster loopt bekijk ik het systeem. Is de detailed scan compleet, draai ik weg en vlieg van de ster af, zodra de temp niet meer stijgt start is de FSD en draai richting mijn jumptarget.
Omdat ik throttle 0 doe eindig ik meestal in een gebied waarin ik zo'n 30% van de max fuelscoop haal, of ik deacceleraar zo dat ik daar ergens uitkomt. Omdat het langer duurt vanwege de scan is dat al voldoende brandstof.
Dit kost een sec of 30 a 40 meer, afhankelijk van de positie van mijn targetsystem.

De Anaconda is wel erg in het nadeel hier, dat ding is zo traag met draaien. Misschien dat ik met een ASP wat meer zou scannen, dan draai je in een paar sec 180 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 20-12-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

stefijn schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:21:
[...]
Als je alleen een honk doet ben je wel degelijk first discoverer (want dat wordt ook gemeld wanneer je de premie ophaalt), alleen is dat volgens mij nergens in beeld te zien.
En zo werkt het dus. Honken is genoeg voor een `First discovered´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sangroid schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:02:
[...]

En zo werkt het dus. Honken is genoeg voor een `First discovered´.
Dat geldt misschien voor de main star (nooit op gelet eigenlijk) maar 100% zeker niet voor planeten / secundaire sterren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nee, maar wel voor het systeem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Bij het inleveren van de data heb je idd first discovered als je alleen honkt. Met de planetaire scanner zet je je naam in de system map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf gebruik ik alleen de discovery scanner om het stelsel te mappen (de ster scan ik dus niet, kost me teveel tijd :P). Als er vervolgens meer dan 50 objecten zijn gevonden open ik de systemmap en kijk ik of er een planeet tussen zit die earthlike zou kunnen zijn. 9 van de 10 keer blijkt het zo'n ?metalic?-planet of een waterworld te zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door Drumatiko op 20-12-2016 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Honken is genoeg voor een first discovered bij het verkopen van je data. Honken alleen is niet genoeg om in het systeem bij de main star jouw naam te zien als First discovered. Daarvoor moet je toch echt een detailed scan uitvoeren van het object waar je je naam bij wilt hebben. Bewijs? Ik ben recent nog door een systeem gevlogen waarvan ik dacht dat ik de eerste bezoeker was omdat de ster nog geen tag had. Echter de earth-like world die ik daarin vond op een paar duizend LS afstand was wel al getagged.

Ik heb drie verschillende flows bij het binnenkomen van een systeem, op doorreis naar een ander systeem:

1. Dicht bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Veruit de meeste systemen waar ik langs kom zijn al discovered door andere spelers
Voorbeeld: In rechte lijnen op de bubble - Colonia route via de deep space outposts
Reden: Snelste manier om van systeem naar systeem te gaan
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst voer ik eerst ik de honk uit. Zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer op maximale snelheid vliegen. Meestal kan je dan zodra de FSD afgekoeld is gelijk weer de volgende jump starten. Zodra jump gestart is even het systeem bekijken. Is er iets interessants dan jump afbreken, als er niets interessants is dan gelijk door naar het volgende systeem.

2. Dicht bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Ongeveer de helft van de systemen waar ik langs kom zijn al ontdekt door andere spelers
Voorbeeld: In de buurt van de obvious routes van POI naar POI
Reden: Kan snel zien of er iets interessants is, maar kan ook snel weg omdat je niet door de gravity well van de zon hoeft te reizen
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst voer ik de eerst de honk uit en bekijk ik het resultaat in de system map. Niets interessants? Dan draai ik weg, en zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer naar maximale snelheid. Zodra het kan de volgende jump starten.

3. Ver weg bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Ver buiten reeds gebaande routes, zo goed als geen systeem is eerder ontdekt door een andere speler
Voorbeeld: To boldly go where no one has gone before 8)
Reden: Ik... Moet... Alles... Scannen...
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst gelijk richten op de zon en honken. Zon selecteren (en dus scannen) en dan rustig de system map bekijken. Niets interessants? Wachten totdat de scan van de zon is afgerond, dan wegdraaien. Zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer naar maximale snelheid. Zodra het kan de volgende jump starten.

Scoopen doe ik zo weinig mogelijk. Soms pak ik bij het wegdraaien van een zon wel een beetje brandstof mee, zeker bij flow #1. Dan zorg ik er wel voor dat ik er weer bijna uit ben bij het starten van mijn volgende sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:52:
Zelf gebruik ik alleen de discovery scanner om het stelsel te mappen (de ster scan ik dus niet, kost me teveel tijd :P). Als er vervolgens meer dan 50 objecten zijn gevonden open ik de systemmap en kijk ik of er een planeet tussen zit die earthlike zou kunnen zijn. 9 van de 10 keer blijkt het zo'n ?metalic?-planet of een waterworld te zijn :+
Je weet dat je aan de plaatjes in de systeemmap kan zien wat voor soort wereld het is, toch? Earth-likes, water worlds en ammonia worlds pak je er zo uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
azteke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:58:
[...]

Je weet dat je aan de plaatjes in de systeemmap kan zien wat voor soort wereld het is, toch? Earth-likes, water worlds en ammonia worlds pak je er zo uit :)
Klopt, je zou het moeten kunnen zien, maar toch haal ik ze door elkaar. Misschien komt het omdat ik helemaal enthousiast wordt als er iets op een earthlike lijkt en er dan blind naartoe vlieg. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb inmiddels tijdens deze trip enkele tientallen water worlds, een stuk of 15 ammonia en een stuk of 10 earthlike worlds op mijn naam kunnen knatsen. Mijn werkwijze:

1. Ik filter mijn route op F-type sterren. Die lijken de grootste kans te hebben op deze types worlds en vind ik nu (dus) het interessantst. Tijdens eerdere trips bestonden de routefilters nog niet maar volgde ik vooral black holes en neutron stars. Dat levert meer op uiteindelijk, het is maar waar je op uit bent.

2. Tijdens het aftellen van de jump gaat veiligheidshalve de throttle op 0.

3. Na de sprong meteen honken en tijden de scan de ster voor me centreren, zodra mogelijk targeten voor de surface scan.

4. Zodra de honk klaar is open ik de system map om te zien wat er allemaal te doen is. Op basis daarvan beslis ik of ik nog iets van dichtbij ga bekijken of scannen.

Tip: als je twijfelt of iets een earthlike / water / ammonia world is moet je luisteren naar de system map! Ieder type planeet maakt een eigen geluid als je een planeet selecteert in de system map en inzoomt. Water worlds hoor je borrelen, bij earthlikes hoor je vogels fluiten etc.

In EDDiscovery maak ik notities van bijzondere vondsten, bv "1 ringed elw + rock moon"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:02:
Ik heb inmiddels tijdens deze trip enkele tientallen water worlds, een stuk of 15 ammonia en een stuk of 10 earthlike worlds op mijn naam kunnen knatsen. Mijn werkwijze:

1. Ik filter mijn route op F-type sterren. Die lijken de grootste kans te hebben op deze types worlds en vind ik nu (dus) het interessantst. Tijdens eerdere trips bestonden de routefilters nog niet maar volgde ik vooral black holes en neutron stars. Dat levert meer op uiteindelijk, het is maar waar je op uit bent.

2. Tijdens het aftellen van de jump gaat veiligheidshalve de throttle op 0.

3. Na de sprong meteen honken en tijden de scan de ster voor me centreren, zodra mogelijk targeten voor de surface scan.

4. Zodra de honk klaar is open ik de system map om te zien wat er allemaal te doen is. Op basis daarvan beslis ik of ik nog iets van dichtbij ga bekijken of scannen.

Tip: als je twijfelt of iets een earthlike / water / ammonia world is moet je luisteren naar de system map! Ieder type planeet maakt een eigen geluid als je een planeet selecteert in de system map en inzoomt. Water worlds hoor je borrelen, bij earthlikes hoor je vogels fluiten etc.

In EDDiscovery maak ik notities van bijzondere vondsten, bv "1 ringed elw + rock moon"
Ik zal binnenkort eens proberen of ik het verschil kan horen (heb meestal muziek op de achtergrond aanstaan). Wat wel typisch is, is dan vogels zich zo snel hebben kunnen verspreiden in de melkweg. Ik verdenk ze ervan een geheime alliantie te hebben met de Thargoids. Kijk maar, dit ziet er toch kwaadaardig uit!?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5iu4KAI.jpg

:+

Edit:

@SnoeiKoei; wow wat een lelijk beest haha :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik maak me meer zorgen over dit soort spul:

Afbeeldingslocatie: https://2014hoaxblog.s3.amazonaws.com/2014savage_emu.jpg

:X

Ik heb over het algemeen muziek draaien die ik tijdens het spelen met de mediatoetsen op mijn toetsenbord kan pauzeren, vind ik wel zo handig tijdens het exploren. Met een beetje oefening pik je bv zwaarbewolkte water worlds zo op terwijl je ze visueel zomaar zou missen. Sommige high metal content worlds lijken op water worlds, zeker als er een flinke wolkenlaag aanwezig is. Maar het onderscheid is goed te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Hebben jullie het nu over de maxed-out scanner of de middenklasser? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pa1fw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:42:
Hebben jullie het nu over de maxed-out scanner of de middenklasser? ;)
Er zijn 2 soorten scanners, discovery scanners (in 3 varianten met kleinere of grotere range) en surface scanners (1 variant).

Discovery scanners hang je aan een fire group en moet je dus zelf 'triggeren' (honken genoemd vanwege het geluid als de scan klaar is). Met een disco scanner kun je zien welke bodies (sterren, planeten etc) er in een system zitten, dit wordt vaak system scan genoemd. Met de duurste variant zie je de hele system map, ongeacht de afstand. Goedkopere varianten hebben een beperkte range.

Surface scanners hoef je niet te triggeren maar werken automatisch als je een body target, in je vizier houdt en dichtbij genoeg bent. Gebruik van een surface scanner verhoogt de waarde van je scan data en je kunt na de scan in de system map zien welke materialen je op landable bodies kunt vinden.

In mijn vorige posts had ik het over beide :P Qua disco scanner werk ik overigens altijd met de max range uitvoering, verdient zich vanzelf terug uiteindelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-12-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Gisteren bezig geweest met het verzamelen van materialen voor FSD upgrades. De ijsplaneet waarop ik fosfor verzamelde was zo mooi dat ik maar eens lekker rustig ging rijden en genieten van de rit.

Er vloog 1 keer een Beluga liner over. Heel mooi om te zien. Na afloop nog wat met de Taipan gevlogen. Echt heerlijk na een stressvolle dag.

Vanavond maar eens verder fosfor verzamelen (rang 3 FSD upgrade) want het bevalt prima en alle andere materialen die ik tegen kom zijn mooi mee genomen.

M'n co-piloot heeft onderhand de rang van "Master" behaald, maar ik kijk nog altijd met samengeknepen billen toe hoe hij m'n grotere schepen landt. De Corvette gaat meestal wel goed maar bij de Anaconda zat ik toch met samengeknepen billen te kijken. Cutter laat ik 'm niet proberen: geen schilden.

Is overigens een leuke verdeling:
Corvette draagt Condors - Helpt bij gevechen
Cutter draagt soms Imperial fighters - Aandacht trekken van piraten
Anaconda draagt Taipans - Voor sneller verkenning van landingszones en nederzettingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 19:58
Kan je eigenlijk wel landen op earth likes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:00:
Kan je eigenlijk wel landen op earth likes?
Nee, je kan nog niet landen op planeten met een atmosfeer. Dus ook niet op earth-like planeten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:11:
[...]

Nee, je kan nog niet landen op planeten met een atmosfeer. Dus ook niet op earth-like planeten ;(
booooooh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

E:D is niet eens genomineerd in de Steam Awards.. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
booooooooooo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
NOG niet d:)b

Heb je onderhand al brandstof of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
EliteGhost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:42:
[...]

NOG niet d:)b

Heb je onderhand al brandstof of niet? :P
Que? ik heb altijd genoeg brandstof hoor :) afgezien van een beginnersfoutje waarbij de Fuel rats even 'getest' werden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb fuellimpets bij me hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
volgens mij ben jij me inmiddels gepaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:46:
[...]

Que? ik heb altijd genoeg brandstof hoor :) afgezien van een beginnersfoutje waarbij de Fuel rats even 'getest' werden
Vanwegen een post een tijdje terug. Ik bood aan om te helpen. Ben ook een fuel rat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
EliteGhost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:50:
[...]

Vanwegen een post een tijdje terug. Ik bood aan om te helpen. Ben ook een fuel rat :)
Weet ik nog, maar dat is toch wel enige tijd geleden toen ik net begon:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:47:
[...]

volgens mij ben jij me inmiddels gepaseerd :)
:) Nah, ik ben net voorbij Sacawagae Space port, naar een nebula linksboven gegaan, nu ga ik strak door naar de volgende (maar ik zit nu nog ongv 500Ly na Sacawagae)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:58:
[...]

:) Nah, ik ben net voorbij Sacawagae Space port, naar een nebula linksboven gegaan, nu ga ik strak door naar de volgende (maar ik zit nu nog ongv 500Ly na Sacawagae)
dat zeg ik, ik sta daar nog geparkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Klein stukkie dan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Ik vond dit ergens via reddit, wellicht handig voor die mensen die wel eens op een planeetje rijden (ik eigenlijk niet, doe nog niets met die engineer-zaken op dit moment) :

http://wavescanner.net/

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:51:
[...]

Weet ik nog, maar dat is toch wel enige tijd geleden toen ik net begon:)
Hoorde nooit wat terug op m'n aanbod ;(

Maar wel mooi om te zien dat alles goed is gekomen. Waar zoef je momenteel in rond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
MacNetron schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:44:
Ik vond dit ergens via reddit, wellicht handig voor die mensen die wel eens op een planeetje rijden (ik eigenlijk niet, doe nog niets met die engineer-zaken op dit moment) :

Gisteren nog gebruikt. Goede aanvulling voor de topicstart dus top dat je 'm even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
EliteGhost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:45:
[...]

Hoorde nooit wat terug op m'n aanbod ;(

Maar wel mooi om te zien dat alles goed is gekomen. Waar zoef je momenteel in rond?
Excuses dat ik niks heb laten horen, ;(

Ik sta op dit moment nog op Sacawagae Space port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
EliteGhost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:46:
[...]

Gisteren nog gebruikt. Goede aanvulling voor de topicstart dus top dat je 'm even post.
Wat doet deze site? Ik snap em niet :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

MacNetron schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:44:

Da's een handige site inderdaad, ware het niet dat de wave scanner momenteel nogal fucked up is. Op basis van het geluid kun je nog steeds je materials vinden maar het radarschermpje is bugged zodat je continu material nodes uit het oog verliest tijdens het naderen. Ze verdwijnen gewoon ineens van het scherm.
Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:54:
[...]

Aan de hand van die site kun je de radarsignalen en geluiden voor verschillende soorten material nodes checken die je kunt tegenkomen op planeten.
Als je wil weten hoe een metallic meteorite er uitziet op de wave scanner, dan klik je op het rondje bij metallic meteorite, als je wil weten hoe het signaal van zo'n meteorite klinkt klik je op het driehoekje.

[ Voor 29% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-12-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:54:
[...]

Sorry, mijn uitleg was beetje kort (eigenlijk niet :D ) , zit nog op werk :P
Gelukkig is het al aangevuld

[ Voor 5% gewijzigd door MacNetron op 20-12-2016 17:34 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 122 Laatste