Honken is genoeg voor een first discovered bij het verkopen van je data. Honken alleen is
niet genoeg om in het systeem bij de main star jouw naam te zien als First discovered. Daarvoor moet je toch echt een detailed scan uitvoeren van het object waar je je naam bij wilt hebben. Bewijs? Ik ben recent nog door een systeem gevlogen waarvan ik dacht dat ik de eerste bezoeker was omdat de ster nog geen tag had. Echter de earth-like world die ik daarin vond op een paar duizend LS afstand was wel al getagged.
Ik heb drie verschillende flows bij het binnenkomen van een systeem, op doorreis naar een ander systeem:
1. Dicht bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Veruit de meeste systemen waar ik langs kom zijn al discovered door andere spelers
Voorbeeld: In rechte lijnen op de bubble - Colonia route via de deep space outposts
Reden: Snelste manier om van systeem naar systeem te gaan
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst voer ik eerst ik de honk uit. Zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer op maximale snelheid vliegen. Meestal kan je dan zodra de FSD afgekoeld is gelijk weer de volgende jump starten. Zodra jump gestart is even het systeem bekijken. Is er iets interessants dan jump afbreken, als er niets interessants is dan gelijk door naar het volgende systeem.
2. Dicht bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Ongeveer de helft van de systemen waar ik langs kom zijn al ontdekt door andere spelers
Voorbeeld: In de buurt van de obvious routes van POI naar POI
Reden: Kan snel zien of er iets interessants is, maar kan ook snel weg omdat je niet door de gravity well van de zon hoeft te reizen
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst voer ik de eerst de honk uit en bekijk ik het resultaat in de system map. Niets interessants? Dan draai ik weg, en zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer naar maximale snelheid. Zodra het kan de volgende jump starten.
3. Ver weg bij reeds verkende systemen
Kenmerk: Ver buiten reeds gebaande routes, zo goed als geen systeem is eerder ontdekt door een andere speler
Voorbeeld: To boldly go where no one has gone before
Reden: Ik... Moet... Alles... Scannen...
Flow: Tijdens hyperspace gas naar 0. Bij binnenkomst gelijk richten op de zon en honken. Zon selecteren (en dus scannen) en dan rustig de system map bekijken. Niets interessants? Wachten totdat de scan van de zon is afgerond, dan wegdraaien. Zodra de zon recht boven me is volgens de radar weer naar maximale snelheid. Zodra het kan de volgende jump starten.
Scoopen doe ik zo weinig mogelijk. Soms pak ik bij het wegdraaien van een zon wel een beetje brandstof mee, zeker bij flow #1. Dan zorg ik er wel voor dat ik er weer bijna uit ben bij het starten van mijn volgende sprong.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...