Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik heb nu ook Voice attack aan de praat. Ik denk dat ik er met het standaard profile wel uit kom, want ik heb al zoveel buttons tot mijn beschikking op de joystick dat 20 extra wel genoeg moet zijn. Dingen als hervatten van navigatie vind ik wel mooi om er in te zetten bijvoorbeeld, die zit op mijn joystick maar ik moet mijn hand verplaatsen om deze te pakken.
Tijdens het exploren heb ik dat vaak nodig. Met alleen deze al in Voiceattack hoef ik mijn handen niet meer te verzetten om zsm alle handelingen te verrichten.

Heb er een vliegtuig "ping" achter gezet zodat ik ook kan horen dat de commands goed doorkomen :) Zo'n vliegtuigping is natuurlijk ook een mooi geluidje om te horen in je spaceplane

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 20-12-2016 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MacNetron schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:44:
Ik vond dit ergens via reddit, wellicht handig voor die mensen die wel eens op een planeetje rijden (ik eigenlijk niet, doe nog niets met die engineer-zaken op dit moment) :

http://wavescanner.net/
Handig om even te horen hoe alles klinkt, al hebben mijn vondsten door mijn rijstijl meer met geluk te maken dan dat ik goed naar de radar luister. Vol gas klinkt mijn srv zo'n beetje als:

Als je SRV na 20 minuten niet 50%+ schade heeft, dan rij je te langzaam >:)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na 20 minuten? Ok ik doe iets vaut :P
Na 20 minuten moet ik vaak eventjes repareren zeg maar :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
+1 voor de vliegtuigping steffijn

Ter info: Quindar Tones

[ Voor 66% gewijzigd door RobV op 20-12-2016 18:11 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ja, maar die past imo weer niet echt bij een reactie van een systeem. Zit wel in de ED-ingame speech toch, bij het schakelen van je voicecomm? Heb een keer wat zitten luisteren naar een paar man in een wing (gebruik het zelf eigenlijk niet)

Trouwens ook erg mooi dat die voicecomm een beetje kraakt en zo. Discord is veel te clean

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 20-12-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 15:35

Fustje

Koel bewaren

Quindar tones O+

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stefke
Nice :) mp3-tje gevonden. Die ga ik met Voice attack laten afspelen nadat ik een command naar mijn wingman geroepen heb! :D "follow me" *beep*

Eindelijk aangekomen op
Gagarin Gate (Vostok-1 Nebula)
Map Ref: Gru Hypue KS-T d3-31

Mooie planeet
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/of6iio1f9/2016_12_20_19_40_54_Prua_Phoe_KT_G_d11_82.png

Waterworld mét ringen
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/evwtp7dx1/2016_12_20_20_46_42_Clooku_JM_L_d8_357.png
De verf begint behoorlijk af te bladderen

Enorme geiser??? :)
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/otcwfdrud/2016_12_20_21_56_19_Gru_Hypue_KS_T_d3_31.png

Gagarin base
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/m3t40ttp9/2016_12_20_22_10_17_Gru_Hypue_KS_T_d3_31.png

Zit nu op 14500 ly van de bubble

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 20-12-2016 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Ik gebruik VoiceAttack voor de volgende commands:
- Landing gear
- Frame shift drive
- Lights
- Next target (in flight path)
- Update market (maar die heb ik verwijderd omdat dat tooltje tegenwoordig automatisch update bij docking)

Wat imho ECHT handig zou zijn is "Request Docking" maar dat is vrij lastig te scripten omdat je niet weet op welk tabblad je zit in dat sub-scherm 1.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat ook handig is, is het geven van commando's aan je fighter via voice command. Ook highest thread is handig omdat je dan snel naar de volgende vijand kan gaan welke ook nog eens het dichtst bij is.

[ Voor 36% gewijzigd door Drumatiko op 20-12-2016 23:41 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Zo, ik ben weer iets verder gekomen richting Colonia. De kleine slaapt erg onrustig de afgelopen dagen dus ik kan helaas niet veel spelen. Ik heb wel weer een paar leuke foto's kunnen maken 8)

Geparkeerd bij Sacaqawea Space Port
Geparkeerd bij Sacaqawea Space Port - Klik voor grotere versie

Earth-like wereld op 43 LS van zijn zon, met Skaudai Nebula in de achtergrond
Earth-like wereld op 43 LS van zijn zon, met Skaudai Nebula in de achtergrond - Klik voor grotere versie

Witte dwerg
Witte dwerg - Klik voor grotere versie

Drie zonnen zichtbaar vanaf deze planeet, waarvan twee erg dichtbij
Drie zonnen zichtbaar vanaf deze planeet, waarvan twee erg dichtbij - Klik voor grotere versie

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Enorme geiser??? :)
[afbeelding
Mocht iemand zich afvragen of ik dit nader onderzocht heb ;) (Drumatiko) ...

Nee het was geen geiser, dat dacht ik eerst wel en leek ook heel lang zo, maar het bleek een CMDR te zijn die precies op Gagarin Base in supercruise vast leek te zitten of zo en dus niet meer van positie/stand wijzigde, het was de staart van zijn FSD, maar die bleef dus precies zo uit de planeet steken. Zag er iig leuk uit :+ toch iets unieks ontdekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:02:
[...]

Mocht iemand zich afvragen of ik dit nader onderzocht heb ;) (Drumatiko) ...

Nee het was geen geiser, dat dacht ik eerst wel en leek ook heel lang zo, maar het bleek een CMDR te zijn die precies op Gagarin Base in supercruise vast leek te zitten of zo en dus niet meer van positie/stand wijzigde, het was de staart van zijn FSD, maar die bleef dus precies zo uit de planeet steken. Zag er iig leuk uit :+ toch iets unieks ontdekt
Ah, ik dacht dat je het al wist omdat je een smiley achter je vraag stond :D Ik ben hetzelfde eerder tegengekomen toen we net de alien ruines hadden ontdekt. Ik was er het eerste uur echt van overtuigd dat ik iets nieuws had ontdekt bij de aliens :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Via reddit/imgur:

Kennelijk kun je je fighter ook gebruiken als luxe camera. Betere plaatsing en afstand dan je debugcam.

Niet mijn foto
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y8J1D0R.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:50:
Via reddit/imgur:

Kennelijk kun je je fighter ook gebruiken als luxe camera. Betere plaatsing en afstand dan je debugcam.

Niet mijn foto
[afbeelding]
Daar was je nog niet op gekomen? :D Dit is de enige reden waarom ik een fighter meeneem tijdens exploration! Als je de debug cam gebruikt terwijl je je fighter bestuurt, beweegt de camera mee met de fighter (net als met de SRV dus), Je kunt dus ook je fighter van buiten zien / vastleggen.

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-12-2016 12:55 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

SnoeiKoei schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:52:
[...]

Daar was je nog niet op gekomen? :D Dit is de enige reden waarom ik een fighter meeneem tijdens exploration! Als je de debug cam gebruikt terwijl je je fighter bestuurt, beweegt de camera mee met de fighter (net als met de SRV dus), Je kunt dus ook je fighter van buiten zien / vastleggen.
Inderdaad, de enige reden waarom ik de fighter meeneem naar colonia is om foto's te kunnen maken. Een aantal van de foto's die ik de afgelopen weken geplaatst heb is dan ook gemaakt met de fighter :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12
Goed nieuws: de dikke poep-missies in Sothis zijn er weer :)

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-HWJ4tnOYbNw/ULx33akgWfI/AAAAAAAADHE/n6tFDOCP71I/s1600/drol2.jpg

En die shit bracht me inmiddels tot Tycoon :)

@stefeijn
Ze zijn er van 1,5MCr +, dus dat is wel weer lekker.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeBee op 21-12-2016 19:03 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
:D

Maar zijn de opbrengsten er ook weer? Dat was eerder het probleem...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Christmas has come early *O*

(eyetracker is zojuist afgeleverd) B)

• Stefke
Nice....als het echt goed bevalt overweeg ik er misschien ook één.

Gisteren wat aan het klooien geweest in Voiceattack om mijn fighter te launchen. Het probleem is dat je menu's niet altijd in dezelfde stand staan, dus de stappen die je neemt zijn niet altijd gelijk. Dus daar moet je rekening mee houden, om het te laten werken moet je extra command's ingeven die er voor zorgen dat je je je menu eerst "reset" zodat je zeker weet dat je op de goeie plek uitkomt.

Het is wat geklooi, maar uiteindelijk gaat het wel lukken.

Vanavond ga ik verder vliegen, naar Michell's Legacy/Boewnst. 6 blackhole in één systeem, ik ben benieuwd :) Ik stuur wel een kaartje als ik er ben

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 22-12-2016 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
6 black holes in één system, dat klinkt helaas spannender dan het is. Ik vind het jammer dat de blackholes in Elite zo "afwezig" zijn. Je ziet natuurlijk duidelijk de gravitational lensing, maar dat is het dan ook. Ik zou liever wat meer interactie tussen hemellichamen zien. Snel draaiende accretion disks! Natuurgeweld! Zeker wanneer er andere objecten in de buurt zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.nasa.gov/sites/default/files/cygx1_ill.jpg

Hetzelfde geldt eigenlijk voor twee sterren die relatief dicht bij elkaar staan, zoals in onze eigen HIP87414. Die zouden toch veel meer interactie moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Ja, ik was laatste al mijn eerste blackhole tegengekomen, het is leuk om te zien en het is ook best mooi gemaakt, maar er is véél ruimte voor verbetering. Erg indrukwekkend is het in ieder geval niet, zoals bijv. een neutronenster er uit ziet is beter.

Maar goed, een blackhole is in zekere zin ook afwezig ;) en situaties als hierboven zijn niet standaard, zeker niet voor kleinere blackholes.

Wanneer twee sterren om elkaar heen draaien en de ene stort ineen tot een blackhole is het NIET zo dat ie daarna ineens die andere gaat opslokken, dat is alleen het geval wanneer de sterren zowieso al zo dicht om elkaar draaien dat de ene de andere opslokt (want dat leidt tot het verzwaren van de ster totdat hij zijn eigen massa niet meer kan dragen)
Net als dat wanneer onze zon een blackhole zou worden de aarde gewoon op dezelfde plek blijft ronddraaien en er geen accretiondisk ontstaat. Er verandert niks aan het zwaartekrachtveld, behalve dat de aarde een diepvries wordt... en dat de doorsnee van de zon nogal sterk afneemt. (*) klopt natuurlijk niet helemaal bovenstaand, een ster die ineenstort tot een zwart gaat spuugt een deel van zijn massa uit in een supernova dus er is wel degelijk een accretiondisk in die gevallen)

Dus, zo'n systeem met 6 blackholes is in werkelijkheid ws. ook niks meer dan een ruimte waar 6 plekken zijn die volledig zwart zijn en waar tijd/ruimte gekromd worden zodra je de plek nadert.

Wat ik zelf erg jammer vond was dat alleen de skybox vervormd en niet het lokale systeem. Als je de lokale ster "door" het blackhole bekijkt gebeurt er niks mee, terwijl het licht van die ster ook om de event horizon zou moeten vallen.

Tot zover mijn gedachten :)

edit: Sothis missies van 1,5m waren er na de update ook, alleen is het afhankelijk van de state van het systeem of je die missies krijgt. Opbrengsten van 5M+ per missie ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 22-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
Ik zat gisteren in de outfitting screen te kijken en toen bedacht ik me ook ineens, waarom is het hier zo rustig. Zou mooi zijn als daar mechanics rondliepen. Op die manier krijg je ook wat meer sense of scale.

Zie je eerst hoe groot een persoon is naast de Sidewinder waar je mee begint, en het verschil als je daar na veel gespaar eindelijk je Anaconda hebt staan. En natuurlijk alle tussenliggende stappen :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• JJvdM
Roxsman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:51:
Ik zat gisteren in de outfitting screen te kijken en toen bedacht ik me ook ineens, waarom is het hier zo rustig. Zou mooi zijn als daar mechanics rondliepen. Op die manier krijg je ook wat meer sense of scale.

Zie je eerst hoe groot een persoon is naast de Sidewinder waar je mee begint, en het verschil als je daar na veel gespaar eindelijk je Anaconda hebt staan. En natuurlijk alle tussenliggende stappen :)
Prima suggestie wat mij betreft!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:52
JJvdM schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:28:
6 black holes in één system, dat klinkt helaas spannender dan het is. Ik vind het jammer dat de blackholes in Elite zo "afwezig" zijn. Je ziet natuurlijk duidelijk de gravitational lensing, maar dat is het dan ook. Ik zou liever wat meer interactie tussen hemellichamen zien. Snel draaiende accretion disks! Natuurgeweld! Zeker wanneer er andere objecten in de buurt zijn.

[afbeelding]

Hetzelfde geldt eigenlijk voor twee sterren die relatief dicht bij elkaar staan, zoals in onze eigen HIP87414. Die zouden toch veel meer interactie moeten hebben.
Banen om zwarte gaten zijn zeer onwaarschijnlijk:

Acties:
  • +6 Henk 'm!
stefijn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:11:
Nice....als het echt goed bevalt overweeg ik er misschien ook één.

Gisteren wat aan het klooien geweest in Voiceattack om mijn fighter te launchen. Het probleem is dat je menu's niet altijd in dezelfde stand staan, dus de stappen die je neemt zijn niet altijd gelijk. Dus daar moet je rekening mee houden, om het te laten werken moet je extra command's ingeven die er voor zorgen dat je je je menu eerst "reset" zodat je zeker weet dat je op de goeie plek uitkomt.

Het is wat geklooi, maar uiteindelijk gaat het wel lukken.

Vanavond ga ik verder vliegen, naar Michell's Legacy/Boewnst. 6 blackhole in één systeem, ik ben benieuwd :) Ik stuur wel een kaartje als ik er ben
Ik heb er even een tijdje mee kunnen spelen en ik moet zeggen dat het een leuke aanvulling is. Het enige wat me tegen valt, is dat het bedienen van de menu's lastiger is geworden, omdat je bijvoorbeeld éérst naar links kijkt om menu 1 te openen, en vervolgens iets naar rechts moet kijken i.v.m. tekst in het menu, hierdoor valt het menu weer weg. Waarschijnlijk is dit te wijzigen in het menu door menu-lock (of hoe het ook heet) in te schakelen, maar dat doe ik voorlopig niet omdat ik wissel tussen verschillende hardware. Wat ik nu doe, is het menu openen met de keyboard nummers 1 t/m 4 (waardoor het geen probleem meer is).

Dat gezegd hebbende; dogfighting is echt super met dat ding. Het beeld volgt heel natuurlijk je doelwit en je moet het heel bont maken om het doelwit kwijt te raken. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het soepeler werkt dan met een VR bril op, omdat je niet bewust een hoofdbeweging hoeft te maken om het doelwit te volgen. Bij een VR bril kan je echter wel sneller/doelgerichter om je heen kijken. Met de combo van eye en face-tracking van de 4c kan dat waarschijnlijk ook, maar ik kreeg een onaangenaam gevoel toen ik dit inschakelde (let wel; dit heb ik slechts 2 keer eerder meegemaakt, en dat was toen de SRV over een rand heen reed in VR, en wanneer ik in VR mijn hoofd draaide in screenshot modus terwijl ik met de HOTAS een tegengestelde beweging maakte).

Ik zal vanaf nu alleen spelen met de eyetracker óf met VR als ik elite opstart. TrackIR is nu opgeborgen in de kast, en zonder enige vorm van head/eyetracking wil ik niet meer. :+. Eigenlijk zou ik de VR-set niet moeten vergelijken met de eyetracker, maar ik heb het voor de aardigheid toch maar opgenomen in onderstaande tabel. Het grootste voordeel van de eyetracker is de alles véél beter leesbaar is dan in VR (maar door het wegspringen van de menu's krijgt het wel 1 punt aftrek). Het voordeel van VR is weer dat het simpelweg awesome is.

Ik heb in de lijst alleen de hardware opgenomen welke ik zelf heb, en het is puur hoe ik het persoonlijk ervaar in Elite Dangerous. De belangrijkste criteria voor de eindscore zijn Situational Awereness en de Awesome Factor scores. Daarnaast wil ik zeggen dat eigenlijk geen van onderstaande zaken een miskoop is geweest, en elk van deze stukken techniek het spel weer een stukje leuker heeft gemaakt.

Apparaat .Menu bedienen .Leesbaarheid.Situational awareness .prijs/kwaliteit .Awesome-factortotale score
Standaard++++--+++/-6/10 (=referentie)
TrackIR++++++7/10
4C Eyetracker+/-++++++8/10
HTC Vive++-++-+++9/10
Bonuspunten (xbox) controller+nvtnvt++/-+1
Bonuspunten HOTAS+nvtnvt- ~ +++++2
Bonuspunten Voice-Command++nvtnvt+++1

Hopelijk heeft iemand iets aan dit overzicht. Mijn post zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een random shotje, dus zie onderstaand (gemaakt met de 4c) :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XbEoOuL.jpg

(8>

• Stefke
Deed die trackIR niet al ongeveer hetzelfde dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stefijn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:37:
Deed die trackIR niet al ongeveer hetzelfde dan?
Deels. Het verschil zit hem erin dat ik bijvoorbeeld mijn hoofd 30 graden naar links moest draaien en toch nog mijn ogen op het scherm moest houden (dus mijn ogen 30 graden naar rechts draaien). Dit is een beetje een onnatuurlijke beweging. Bij de eyetracker kijk je naar het linker deel van je scherm, en vervolgens wordt je viewport langzaam in de richting waar je naar kijkt (of snel, ligt eraan waar je kijkt en aan je instellingen). Uiteindelijk ligt hetgeen waar je naar kijkt in het midden van je scherm, en kijk je dus ook weer naar het midden. Dit laatste werkt heel soepel.

Dit ook overigens ook meteen het nadeel, want je weet niet exact waar je naar kijkt. In VR weet je dat je naar links kijkt omdat je hoofd die stand heeft aangenomen. Bij de eyetracker weet je het niet omdat je uiteindelijk om en nabij naar het midden van je scherm kijkt (uiteindelijk weet je het wel omdat je de layout van je cockpit weet, maar het gaat even om het principe).

Desalnietemin is het een indrukwekkend stukje hardware. Het is wel wat prijzig, maar als dat geen bezwaar is dan kan ik het iedereen aanraden.

Zelf speel ik overigens nog met een 60hz paneel, en ik merk dat het beeld wat minder scherp is tijdens de bewegingen. Dit is iets wat ik in VR niet heb omdat die een hogere refreshrate heeft. Het is nauwelijks storend, maar ik dacht laat ik het toch maar even melden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJvdM
Interessant. Ik zou zo'n eyetracker wel eens een half uurtje willen proberen. Ik gebruik al jaaaren TrackIR, en zou die vandaag nog vervangen wanneer hij stuk zou gaan. Ik zou inmiddels geen flight/space sim meer kunnen spelen waarbij headtracking niet goed werkt. (Yes, I'm looking at you Star Citizen!)

Liever nog een Vive of Rift natuurlijk, maar die zijn helaas nog net wat boven budget.

Misschien zou je een volledige Review kunnen schrijven voor de frontpage Drumatiko!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatico, zou je voor mij je 4C curves willen delen ik doe iets niet goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik vlieg nu de Formidine Rift in.. Aardig grote region. Denk dat ik hier een beetje rond ga vliegen. Ik zie dat een stukje dieper de sterren ook een stuk verder uit elkaar komen te liggen. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobV schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:11:
Drumatico, zou je voor mij je 4C curves willen delen ik doe iets niet goed
Ik heb er nog niet zoveel in lopen wijzigen, maar tot nu toe werkt het prima. Ik heb wel de respons omhoog geschroefd; voorheen duurde het vrij lang voordat het beeld je ogen volgde waardoor het leek alsof ik lazarus was. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZd3fvm.png
JJvdM schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:10:
Misschien zou je een volledige Review kunnen schrijven voor de frontpage Drumatiko!
Met de hoeveelheid spellings/grammatica fouten die ik maak zou dat het equivalent zijn van een taalkundige oorlogsmisdaad. _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Drumatiko op 22-12-2016 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Shrimp Tabasco schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:12:
Ik vlieg nu de Formidine Rift in.. Aardig grote region. Denk dat ik hier een beetje rond ga vliegen. Ik zie dat een stukje dieper de sterren ook een stuk verder uit elkaar komen te liggen. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Ik ben zover geweest dat ik niet meer vooruit kon. Eigenlijk ben ik er 4 keer geweest maar 1 keer zo ver dat de enige weg terug via dezelfde ster was waar ik vandaan kwam. Het zicht naar de melkweg... nouja die was bijna weg ;)
Drumatiko schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb er even een tijdje mee kunnen spelen en ik moet zeggen dat het een leuke aanvulling is.-knip vanwege enorme laptext over de 4c-

(8>
Mijn 4c van Tobii doet het ook uitstekend. Je kan via de instellingen niet alleen je ogen het scherm laten volgen maar ook met (al dan niet kleine) hoofdbewegingen. Zo kan je nog sneller links en rechts of boven kijken. Naar beneden werkt trouwens ook maar om nou telkens naar mijn virtuele pampeloris te kijken :+
Dus met alleen je ogen gaat het prima. Met je ogen en een kleine knik gaat het nog sneller.
Ik zou dit machtige apparaat ook iedereen aan raden.
Maar... Net als mijn oculus gebruik ik dit niet elk moment. Van simpele kleine missies of "ik moet daar heen en ik weet wat ik tegenkom"momenten heb ik dit niet echt nodig dan zet ik hem uit met een simpele druk om mijn + toets (de - toets gebruik ik voor de camera) Heb ik het weer nodig dan de + toets 1 maal aanraken en hij doet het weer :)
Tevens staat hij dus uit als ik in menu's moet kijken zoals Drummie al zei

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• EliteGhost
Mijn probleem met VR: je ziet je klauwen en de HOTAS niet.
Waar zit dat verdomde knopje nou!? Is dit de boosknop? 'Cargoscoop deployed'

Oh bother...

Mijn probleem met TRACK IR: leuk je hoof draaien maar je moet je ogen op het scherm houden (ook al opgemerkt door iemand anders)

HOTAS: menu besturing is minder fijn.

Zonder alles: minder leuk & kan niet om me heen kijken zonder de besturing los te koppelen :p Heeft me al wat boetes opgeleverd.
En dat is juiste het mooie van voice attack; je kunt gratis en voor niets 20 acties met je stem activeren (en als je het pakket koopt oneindig veel). Daardoor hoef je nagenoeg nooit meer je handen van de HOTAS af te halen :*)

Het is een fluitje van een cent om in te stellen, dus probeer het eens uit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
EliteGhost schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:19:
Mijn probleem met VR: je ziet je klauwen en de HOTAS niet.
Waar zit dat verdomde knopje nou!? Is dit de boosknop? 'Cargoscoop deployed'
Dat klopt.. de eerste paar sessies. Maar kom op, je bent toch geen goudvis?

Ik heb zelfs al een paar keer mijn layout veranderd maar niet veel later weet ik elke actie feilloos te vinden.

Wat ik een veel groter probleem vindt, je bierfles vinden :) Moet me echt aanleren een vaste locatie te hanteren. Heb er al 3 keer één omver gegooid.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Roxsman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:16:
[...]

Ik heb zelfs al een paar keer mijn layout veranderd maar niet veel later weet ik elke actie feilloos te vinden.

Wat ik een veel groter probleem vindt, je bierfles vinden :) Moet me echt aanleren een vaste locatie te hanteren. Heb er al 3 keer één omver gegooid.
lol ik wist dat ik een categorie was vergeten _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Jipppie, Chrome Hauler -O- -O- :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Of een gratis Chrome Eagle ;)

hey.. GRATIS? Yup!
https://www.reddit.com/r/...ts/5jr04t/festive_appeal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren Asp Scout. Dat ding wordt toch alleen gevlogen door npc? :D
Handig voor iedereen die bijna bij Colonia is :F maar goed, meer dan leuk voor de heb is het niet. Áls ik al ooit nog in een Eagle vlieg pleur ik er wel een Black Friday op.

[ Voor 48% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-12-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:26:
[...]

Gisteren Asp Scout. Dat ding wordt toch alleen gevlogen door npc? :D

[...]

Handig voor iedereen die bijna bij Colonia is :F maar goed, meer dan leuk voor de heb is het niet. Áls ik al ooit nog in een Eagle vlieg pleur ik er wel een Black Friday op.
Even snel doorvliegen en dan op die locatie suicide doen met een goedkoop schip. Je bent dan direct terug in de bubble (heb ik ook gedaan,.. de conda staat er nog :P)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drumatiko schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:02:
[...]

Even snel doorvliegen en dan op die locatie suicide doen met een goedkoop schip. Je bent dan direct terug in de bubble (heb ik ook gedaan,.. de conda staat er nog :P)
En dan mijn explonda achterlaten in Colonia? Niet voor een gratis eagle skin :P Mijn bedoeling is om na CCC door te vliegen, wellicht naar Beagle Point en dan terug naar de Bubble. Ooit.

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
chemical processor, waar haal jullie dat vandaan?

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij wanneer je miners kapot schiet, met name grotere schepen (T7 bijv), in Anarchy Extraction systemen. Als je geen cargo bij je hebt kun je probleemloos miners afknallen zonder zelf getarget te worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 23-12-2016 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
ah bedankt voor de tip...leuk kerstcadeau en een reden om weer eens in een klein schip te vliegen!
jammer dat ik al die chrome skins echt lelijk vind... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MacNetron schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:44:
Ik vond dit ergens via reddit, wellicht handig voor die mensen die wel eens op een planeetje rijden (ik eigenlijk niet, doe nog niets met die engineer-zaken op dit moment) :

http://wavescanner.net/
EliteGhost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:46:
[...]

Gisteren nog gebruikt. Goede aanvulling voor de topicstart dus top dat je 'm even post.
Ik kon hem niet zo snel terug vinden in de TS, dus heb het er maar even zelf in geschoten. Dank voor de tip heren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Gisterenavond aangekomen in Michell's Legacy, een systeem met 6 blackhole's. Helaas, zoals enigzins verwacht weinig te beleven/zien. Helaas ook geen landable planeten dus even kijken hoe het er daar bij staat is er ook niet bij ;)

Deze blackholes geven direct een "Body exlusion zone hit" nog voordat je er iets van kunt waarnemen.

Blijft wel erg intrigerend, blackholes :)

Zal bij de volgende sessie (morgen denk ik) even wat plaatjes posten (gisteren niet meer gelukt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het hoofdstuk trading staat nu ook in de topic start. Mochten er nog aanvullingen gewenst zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Roxsman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor de vergelijking }:|
Nee, ik weet niet ieder knopje feilloos te vinden en sommige zitten te dicht op elkaar.

Al 3 keer je flesje omgegooid? Een ezel stoot zich geen 2x aan de zelfde steen.
Zo, kan ik ook.
*;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
EliteGhost schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:54:
Al 3 keer je flesje omgegooid? Een ezel stoot zich geen 2x aan de zelfde steen.
Zo, kan ik ook.
*;
Dan heeft hij iig bewezen geen ezel te zijn :P (sorry, het is vrijdag ;))

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EliteGhost
zion schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:29:
[...]

Dan heeft hij iig bewezen geen ezel te zijn :P (sorry, het is vrijdag ;))
Vrijdag voor de feestdagen dus het mag!

Iedereen alvast een fijne kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, wie is die geinponem die de powerplant van de steamstore met railguns heeft gesniped? Ik kan alleen maar in offline modus verbinding maken met steam. ;w

(en nu maar hopen dat ze een AMF module in de server hebben hangen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Drumatiko schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:26:
Ok, wie is die geinponem die de powerplant van de steamstore met railguns heeft gesniped? Ik kan alleen maar in offline modus verbinding maken met steam. ;w

(en nu maar hopen dat ze een AMF module in de server hebben hangen :+ )
*hardpoints retracting*

:$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ehm... Moesten we niet met zijn allen nog een keer een kerstkaart maken? Denk dat het nu een beetje laat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Leutje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:00:
ehm... Moesten we niet met zijn allen nog een keer een kerstkaart maken? Denk dat het nu een beetje laat is :P
Ik heb speciaal daarvoor al m'n schepen wit laten lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:00:
Met z'n allen gaat sowieso niet gebeuren, met enkele Tweacommanders op weg naar Colonia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hmm ik wou zo graag de pik zijn :'(

PIEK bedoel ik...

[ Voor 24% gewijzigd door Leutje op 23-12-2016 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:42:
Hmm ik wou zo graag de pik zijn :'(

PIEK bedoel ik...
Riiiiight... _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, 1 ton personal gift bij Clauss port afgeleverd voor de eagle-skin. Het gaat vrij snel met die CG, dus als je die skin nog wilt hebben dan moet je snel zijn.

Shotje met een wildvreemde Asp (op een gegeven moment kwam er nog een derde bij, maar ben vergeten een screen daarvan te maken)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xiyyhkY.jpg

We kunnen ergens in januari anders wel een group-shot make voor in de TS. Ik denk aan een combinatie van kleine schepen die geland zijn, en vervolgens de rest deels in SLF en deels in SRVs? Dat zou wel een leuke shot moeten kunnen opleveren denk ik zo. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12
Ah... is die CG er weer?
Vorig jaar aan meegedaan dankzij een paar behulpzame Hutton Truckers die bij Frost rondhingen en geen ander doel hadden dan anderen, vooral beginners zoals ik toen, te bevoorraden. Ik heb toen geleerd om de cargolimpets te gebruiken en een behoorlijke cash-jump kunnen maken. Nog niet in Möbius toen, dus op toen er op een gegeven moment een paar heavy Anaconda's injumpten, meteen in een private group verder gegaan.

Is het nu ook weet zo dat je slechts met een klein schip de kadootjes kunt ophalen en dan ook slechts een paar ton per keer?

Hmmm... dan speel ik het dus al meer dan een jaar. Nog nooit zo lang met een spel gedaan volgens mij :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeBee schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 01:05:
Ah... is die CG er weer?
Vorig jaar aan meegedaan dankzij een paar behulpzame Hutton Truckers die bij Frost rondhingen en geen ander doel hadden dan anderen, vooral beginners zoals ik toen, te bevoorraden. Ik heb toen geleerd om de cargolimpets te gebruiken en een behoorlijke cash-jump kunnen maken. Nog niet in Möbius toen, dus op toen er op een gegeven moment een paar heavy Anaconda's injumpten, meteen in een private group verder gegaan.

Is het nu ook weet zo dat je slechts met een klein schip de kadootjes kunt ophalen en dan ook slechts een paar ton per keer?

Hmmm... dan speel ik het dus al meer dan een jaar. Nog nooit zo lang met een spel gedaan volgens mij :)
Je hebt er een medium schip voor nodig (of kleiner), en toen ik inkopen deed waren er slechts 24 items op de markt. Met 1 unit doe je al mee in de CG (en ik neem aan dat je dan ook al de skin krijgt). Als je het voor het geld zou doen, dan kan je beter passagier-missies aannemen. :+
Summary

System: Santa Muerte
Station: Clauss Port (Industrial Outpost, no large pads available, 1,357 Ls from main star, 119.93 Ly from Sol)
Objective: Deliver Personal Gifts from Frost Dock in the Njambalba system
Time limit: 5th January 3303 @ 15:00 UTC

Description

Many cultures choose to mark the end of the galactic year with the giving and receiving of gifts, and this year will be no exception. In anticipation of this busy period, luxury goods supplier Santa Muerte Co-operative has placed an open order for personal gifts. The organisation’s CEO, Nicolas St Clauss, released the following statement to the media:

“This year we’re asking pilots to bring goods from Frost Dock in the Njambalba system to Clauss Port in Santa Muerte. In exchange, we’re offering generous financial rewards and special festive prizes for those who make the largest contributions.”

The campaign begins on the 22nd of December 3302 and will run for two weeks. If the final target is met earlier than planned, the campaign will end immediately.

To be eligible for rewards you must sign up as an active participant before delivering Personal Gifts from Frost Dock in the Njambalba system to Clauss Port in the Santa Muerte system.

Be aware that faction-state changes, UA bombing and other disruptive events can negatively impact markets and station services, and could prevent the initiative from running smoothly.

Notes:
Supply system:
Frost Dock in the Njambalba system
- Industrial Outpost, no large pads available, no shipyard, 32,306 Ls from main star, 156.02 Ly from Sol
- Distance from source to destination: 224.82 Ly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Iemand noemde het al eerder maar ik wil nog even EDDI onder de aandacht brengen. Het is een voice attack plugin die allemaal statussen via TTS (gesproken tekst) kan doorgeven. Denk aan reports van gescande hemellichamen, damage reports, system info etc. Het mooie is dat het ook stand-alone zonder voice attack werkt, het is alleen niet zo interactief meer.

Van dezelfde maker; hij heeft een tooltje gemaakt die je keyboard bindings op een referentie kaart projecteert, handig als je nog niet alles in je kop hebt zitten!

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +4 Henk 'm!
daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:10:
Iemand noemde het al eerder maar ik wil nog even EDDI onder de aandacht brengen. Het is een voice attack plugin die allemaal statussen via TTS (gesproken tekst) kan doorgeven. Denk aan reports van gescande hemellichamen, damage reports, system info etc. Het mooie is dat het ook stand-alone zonder voice attack werkt, het is alleen niet zo interactief meer.

Van dezelfde maker; hij heeft een tooltje gemaakt die je keyboard bindings op een referentie kaart projecteert, handig als je nog niet alles in je kop hebt zitten!
Cool, ik ga het vanmiddag eens uitproberen. Thanks!

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T4YzM9E.jpg
(niet zelf gemaakt; gevonden op het ED forum _O- )

[ Voor 7% gewijzigd door Drumatiko op 24-12-2016 11:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/gez4kt18n/2016_12_22_22_47_46_Boewnst_AA_A_h33.png
Ingewikkeld systeem, 6 black holes.

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/pb9woqruv/2016_12_24_10_33_19_Boewnst_AA_A_h33.png
Spooky

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/cl5obnjwn/2016_12_24_11_17_08_Boewnst_AA_A_h33.png
Donkere planeet met op de achtergrond zijn bruine dwerg en een black hole tegen de melkweg aan.

Filmpje van het vliegen rond een zwart gat (ruw materiaal)
YouTube: EliteDangerous64 2016 12 24 10 52 47 928

Vanaf ong 2:30 vlieg ik tussen twee zwarte gaten! unieke beelden :)

Onwards!

Vond dit zojuist toevallig, simulatie van blackholes
YouTube: Is This The Most Powerful Computer Possible?

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 24-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:53:
[afbeelding]
Ingewikkeld systeem, 6 black holes.

[afbeelding]
Spooky

[afbeelding]
Donkere planeet met op de achtergrond zijn bruine dwerg en een black hole tegen de melkweg aan.

Filmpje van het vliegen rond een zwart gat (ruw materiaal)

Vanaf ong 2:30 vlieg ik tussen twee zwarte gaten! unieke beelden :)

Onwards!

Vond dit zojuist toevallig, simulatie van blackholes
YouTube: Is This The Most Powerful Computer Possible?
Heb je toevallig die tweede shot ook in een hogere resolutie gemaakt? Dat is een mooie voor de desktop background serie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Toevallig wel ;) , alleen is die 19,5Mb en kan ik niet op postimg zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:03:
Toevallig wel ;) , alleen is die 19,5Mb en kan ik niet op postimg zetten
hmm via een wetransfer dan? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dankje d:)b ! Ik heb het even op mijn schermverhouding versneden en kom op dit resultaat uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1LBEl5K.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Het scannen van dit blackholesystem heeft me toch 350k opgeleverd, niet slecht.

Nu beland op
Polo Harbour (The Venetian Nebula)
Map Ref: Boewnst KS-S c20-959

Nog 4700 Ly tot Colonia :)

It's gonna be a lonely christmas!
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/lu7ulrssn/2016_12_24_15_22_05_Boewnst_KS_S_c20_959.png

:+

Veel neutronstars rond deze plek zeg. Als je goed kijkt buigen deze ook het licht een beetje af. Heb al weer 900Ly afgelegd in een paar jumps

[ Voor 85% gewijzigd door Stefke op 24-12-2016 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:10:

Ik heb nu het Orion voicepack profiel gecombineerd met de EDDI commando's (totaal iets van 1600 commando's haha :+ ). Die extra informatie die je krijgt van de boordcomputer maakt het een stuk leuker. Het enige wat ik niet heb gedaan is mijn ED emailadres + pass ingevoerd, dus niet alle mogelijke data wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Drumatiko schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:54:
[...]

Ik heb nu het Orion voicepack profiel gecombineerd met de EDDI commando's (totaal iets van 1600 commando's haha :+ ). Die extra informatie die je krijgt van de boordcomputer maakt het een stuk leuker. Het enige wat ik niet heb gedaan is mijn ED emailadres + pass ingevoerd, dus niet alle mogelijke data wordt gebruikt.
Ik vind het leuk dat je zelf ook teksten kan invoeren, aanpassen of juist verwijderen. Zoals TTS system names uit spreekt hoeft van mij niet bij elke jump die je doet :+. Ook de integratie met EDSM spreekt me wel aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:09:
[...]

Ik vind het leuk dat je zelf ook teksten kan invoeren, aanpassen of juist verwijderen. Zoals TTS system names uit spreekt hoeft van mij niet bij elke jump die je doet :+. Ook de integratie met EDSM spreekt me wel aan.
Die stortvloed aan informatie vind ik juist het leukste van het systeem (en het gegeven dat je route automatisch wordt gelogd is supertof!). Ben er erg blij mee, bedankt voor die gouden tip Pet!

Dit is bijvoorbeeld de route van een passagiers-missie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hj2WwbF.png

Vertrokken vanaf de Penal base in Adit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FEG42EY.jpg

Vulkanen bezocht in de middle of nowhere :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zqOST6W.jpg

Shotje van de asp shipkit *;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oFSnEQr.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
Pro-tip : je kan je oude log bestanden uploaden naar EDSM zodat al je vroegere routes er ook in staan :)

Dat kan erg bewerkelijk zijn als je heel veel log bestanden hebt, je kan ze eenvoudig samenvoegen.

CMD:
code:
1
copy log*.log alles.txt

Daarna rename je alles.txt terug naar het log bestandsnaam die EDSM verwacht. Uploaden en verwerken kan ff duren maar bij het zien van die oude routes kreeg ik flashbacks :p
Minpuntje is dan wel dat alles op 1 datum komt te staan bij EDSM.

[ Voor 67% gewijzigd door daPet op 24-12-2016 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:47:
Pro-tip : je kan je oude log bestanden uploaden naar EDSM zodat al je vroegere routes er ook in staan :)

Dat kan erg bewerkelijk zijn als je heel veel log bestanden hebt, je kan ze eenvoudig samenvoegen.

CMD:
code:
1
copy log*.log alles.txt

Daarna rename je alles.txt terug naar het log bestandsnaam die EDSM verwacht. Uploaden en verwerken kan ff duren maar bij het zien van die oude routes kreeg ik flashbacks :p
Minpuntje is dan wel dat alles op 1 datum komt te staan bij EDSM.
Bedankt, ik heb zojuist 4 maanden aan logs geupload (alles voor die tijd heb ik niet meer). Zie onderstaand voor het resultaat 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IYqarop.jpg

In de bubble:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Gj2xR5.png

ow en een tip voor anderen. Upload niet in 1 keer 250 log files, maar doe het in batches van 20 bestanden (anders loopt ie vast).

Edit: whoops, had je edit niet gezien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Je bent een eind op pad geweest zeg! Toch, geen Beagle Point?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:40:
Je bent een eind op pad geweest zeg! Toch, geen Beagle Point?
Klopt, ik ben op ca. 2/3 van de heenreis gestopt omdat ik anders niet op tijd terug zou zijn voor CCN (had in oktober/november sowieso wat minder tijd beschikbaar i.v.m. cursussen). In plaats daarvan ben ik rechtsomkeert gegaan met een paar tussenstops bij verschillende nevels. Ooit ga ik nog wel eens een keer langs bij Beagle Point ;)

En een leuk wapenfeitje; in de afgelopen 4 maanden heb ik 163.275 ly gevlogen, en in 2500 systemen was ik de eerste (gelogde) bezoeker (helaas scan ik de sterren niet ) :D

[ Voor 16% gewijzigd door Drumatiko op 25-12-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:26

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

... :/ ik ben op zoek naar commodities voor de CG Alliance Appeal for Construction Materials (Trade). Maar na een uur vliegen heb ik nog niks! Het lijkt er op dat de EDDB data gewoon niet klopt, meermaals een station bezocht die een paar uur terug nog 10.000+ items op voorraad zou moeten hebben. Zelf nadat ik het geupdate heb blijft die voorraad staan. Mis ik iets?

Het drukt de pret wel een beetje op dit moment :X

[ Voor 6% gewijzigd door Sumerechny op 25-12-2016 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
Sumerechny schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:16:
... :/ ik ben op zoek naar commodities voor de CG Alliance Appeal for Construction Materials (Trade). Maar na een uur vliegen heb ik nog niks! Het lijkt er op dat de EDDB data gewoon niet klopt, meermaals een station bezocht die een paar uur terug nog 10.000+ items op voorraad zou moeten hebben. Zelf nadat ik het geupdate heb blijft die voorraad staan. Mis ik iets?

Het drukt de pret wel een beetje op dit moment :X
Ja, er komt een run op commodities. Wat ik dan vaak doet is kijken bij EDDB welke station recent NIET zijn geupdate. Dat garandeert niets maar heeft mij al meermalen een volle bak opgeleverd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

daPet schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:25:
[...]

Ja, er komt een run op commodities. Wat ik dan vaak doet is kijken bij EDDB welke station recent NIET zijn geupdate. Dat garandeert niets maar heeft mij al meermalen een volle bak opgeleverd :)
Dat is wel scherp, wellicht kijk ik later nog even. Dank en een goede kerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb dat EDDI ook geinstalleerd, maar ik werd letterlijk na 1 minuut al gek van het onverstaanbare geleuter :+ Gelukkig kan eea uitgezet zie ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 25-12-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:00:
Ik heb dat EDDI ook geinstalleerd, maar ik werd letterlijk na 1 minuut al gek van het onverstaanbare geleuter :+
Van de standaard stemmen is Zira het beste te verstaan naar mijn mening. Tempo iets lager gezet en ook de voice processing, dat geeft een wat duidelijker stemgeluid.
Persoonlijk heb ik ook de de stelsel namen er uit gesloopt, dat spellen van cijfer/letter combinaties is lelijk en een beetje overbodig als je aan het verkennen bent buiten de bubble imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf ben ik een fan van Hazel. Je moet de processing inderdaad een stuk terug schroeven, en de snelheid iets omhoog schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WfY6EXp.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Ik vind Hazel ook wel t prettigst. Inderdaad, die systeemnamen zijn het ergst. Hoe haal je dat eruit?

Mijn eerste zelf ontdekte blackhole (helaas niet first)
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/uvqzd4g3r/2016_12_25_11_18_41_Eord_Flyuae_ZE_A_g16.pngpost images
Dat is letterlijk een blackhole :D

[ Voor 98% gewijzigd door Stefke op 25-12-2016 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
In de Tab Speech responder, het script 'Jumping' de tag "{P(system.name)}" verwijderen.
Ik heb daar nu
code:
1
{ShipName()} is {OneOf("heading to", "on route to", "travelling to", "in transit to")} the next system.

Ik heb hier mijn EDDI profiel als voorbeeld.

Deze vind je in de map C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\EDDI\personalities en kan je instellen in de tab Speech responder.

[ Voor 34% gewijzigd door daPet op 25-12-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik kan niet editten/deleten bij die items. Moet je eerst een soort eigen profiel maken of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:32:
Ik kan niet editten/deleten bij die items. Moet je eerst een soort eigen profiel maken of zo?
Ja, eerst profiel kopieëren en dan kan je naar hartelust wijzigen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefke
Weer een blackhole, nu wel de first :)

Interstellar!
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/nible5w1z/2016_12_25_11_38_18_Eord_Flyuae_WO_A_f2579.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi gemaakt! d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefke
Leuk gebied hier, nu een neutronenster die zo hard draait dat de waves bijna niet meer te onderscheiden zijn en gewoon één grote waaier vormen
Systeem bestaat uit 8 sterren!

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/yj6qj6oav/2016_12_25_11_47_44_Eord_Flyuae_UJ_X_d2_3287.png

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/e842odapz/2016_12_25_11_54_38_Eord_Flyuae_UJ_X_d2_3287.png
Kreeg ze er helaas niet alle 8 op

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 25-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Het spel is nu in de aanbieding op Steam en ik overweeg het te kopen voor 16,74 maar toen zag ik dat als je alles wilde het spel eigenlijk 33,49 koste.
Kan ik met die 16,74 een beetje mee doen met de rest hier en later die toevoeging halen als het bevalt of moet ik eigenlijk meteen 33,49 neertellen?

Tweede vraag, is dit een space sim waarbij ik ook voor een uurtje kan spelen of ben je altijd minimaal enkele uren bezig om wat voor elkaar te krijgen, daar heb ik namelijk de tijd niet altijd voor maar aangezien ik als kind al Elite speelde trekt dit mij wel, alleen niet genoeg om meteen 33,49 neer te tellen zonder dat ik weet of het wat voor mij is.
Ik heb wel een standaard Microsoft joystick maar nog geen Hotas systeem dus dat zou dan ook later moeten komen, maar is er met die basis set + standaard joystick wel een goed gevoel voor het spel te krijgen vraag ik mij af.
Fijne dagen iedereen hier in ieder geval! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:51:
Het spel is nu in de aanbieding op Steam en ik overweeg het te kopen voor 16,74 maar toen zag ik dat als je alles wilde het spel eigenlijk 33,49 koste.
Kan ik met die 16,74 een beetje mee doen met de rest hier en later die toevoeging halen als het bevalt of moet ik eigenlijk meteen 33,49 neertellen?

Tweede vraag, is dit een space sim waarbij ik ook voor een uurtje kan spelen of ben je altijd minimaal enkele uren bezig om wat voor elkaar te krijgen, daar heb ik namelijk de tijd niet altijd voor maar aangezien ik als kind al Elite speelde trekt dit mij wel, alleen niet genoeg om meteen 33,49 neer te tellen zonder dat ik weet of het wat voor mij is.
Ik heb wel een standaard Microsoft joystick maar nog geen Hotas systeem dus dat zou dan ook later moeten komen, maar is er met die basis set + standaard joystick wel een goed gevoel voor het spel te krijgen vraag ik mij af.
Fijne dagen iedereen hier in ieder geval! :)
Ik zou zeggen, koop eerst het eerste deel. Daarmee kom je een heel eind.
Dit is een spel die niet voor iedereen is weggelegt. Maar mocht je het wel bevallen koop dan in godsnaam deel 2 horizons erbij! Want dan komen er meer en meer missies/spelelementen/dingetjes/datjes bij!
Ik noem maar een voorbeeld de vele mooie plaatjes die hier gepost worden van een srv op de voorgrond op een planeet enzo. Vergeet de engineers niet! Ook horizons! Of het zoeken naar alien ruimteschepen.. nouja je begrijpt het wel :)

Je 2de vraag is ook goed te doen. Ga een uurtje bountyhunten. Berg daarna het spel weer op :)
Of als je wat verder bent nog een uurtje richting Colonia. of...of..

Elite is het spel wat jij er van maakt! Of het nou een uurtje of 2 per week is of elke dag 2 of meer uren.
Elite is eindeloos groot (letterlijk ook met 400 miljard sterren :P)
vergeet ook niet om hier vragen te stellen. "we" zijn daar klaar voor!

Mocht je het toch kopen begin dan met simpele missies. Geld verdienen totdat je een ander scheepje kan kopen. Want een sidewinder... is het toch niet helemaal :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcarper
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 23:09
Ondertussen op Beagle Point komen de Commanders van de S.H.E.P.A.R.D. Missie bijeen. Sinds augustus geen andere Commander meer tegengekomen.

Beagle Point

Tussendoor de Logitech Extreme 3d vervangen door een Trustmaster FCS 16000M HOTAS met Rudder pedalen en dat werkt echt super. Prima setup kant en klaar voor Elite.

[ Voor 0% gewijzigd door rcarper op 26-12-2016 15:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Leutje schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:01:
[...]

Ik zou zeggen, koop eerst het eerste deel. Daarmee kom je een heel eind.
Dit is een spel die niet voor iedereen is weggelegt. Maar mocht je het wel bevallen koop dan in godsnaam deel 2 horizons erbij! Want dan komen er meer en meer missies/spelelementen/dingetjes/datjes bij!
Ik noem maar een voorbeeld de vele mooie plaatjes die hier gepost worden van een srv op de voorgrond op een planeet enzo. Vergeet de engineers niet! Ook horizons! Of het zoeken naar alien ruimteschepen.. nouja je begrijpt het wel :)

Je 2de vraag is ook goed te doen. Ga een uurtje bountyhunten. Berg daarna het spel weer op :)
Of als je wat verder bent nog een uurtje richting Colonia. of...of..

Elite is het spel wat jij er van maakt! Of het nou een uurtje of 2 per week is of elke dag 2 of meer uren.
Elite is eindeloos groot (letterlijk ook met 400 miljard sterren :P)
vergeet ook niet om hier vragen te stellen. "we" zijn daar klaar voor!

Mocht je het toch kopen begin dan met simpele missies. Geld verdienen totdat je een ander scheepje kan kopen. Want een sidewinder... is het toch niet helemaal :P
Na deze enthousiaste post ben ik er maar ingesprongen! :)
Ik heb er een uurtje achter gezeten en dat is allemaal nog even wennen in de cockpit, kreeg meteen een boete toen ik weer wilde landen en moest er wel om lachen, dat is allemaal iets te realistisch! O-)

Ik heb nu de muis op yaw staan aangezien dat niet meer op mijn joystick kan maar ik weet niet of dit handig is, sowiezo is het qua aantallen knoppen allemaal wat tricky, daar gaat wel wat tijd in zitten denk ik, is dat gewoon een kwestie van veel spelen of hebben jullie betere mappings of andere truckjes om de basics snel te leren qua besturing van alles? Wel een mooi spel hoor! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sumerechny schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:27:
[...]

Dat is wel scherp, wellicht kijk ik later nog even. Dank en een goede kerst :P
Even mezelf quoten

Nog steeds geen cargo gevonden, wel na twee runs in de top 50% van de bounty CG. Tevens ook een Vulture aangeschaft, eens kijken hoe die zich verhoudt tov de Viper Mk3.

En ik heb Horizons ook ontdekt :o . Ik ga denk ik voor de FSD upgrade vandaag, hopelijk hebben ze daar cargo die ik kan terug nemen :P .

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 26-12-2016 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
R3m3d7 schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:01:

Ik heb nu de muis op yaw staan aangezien dat niet meer op mijn joystick kan maar ik weet niet of dit handig is, sowiezo is het qua aantallen knoppen allemaal wat tricky, daar gaat wel wat tijd in zitten denk ik, is dat gewoon een kwestie van veel spelen of hebben jullie betere mappings of andere truckjes om de basics snel te leren qua besturing van alles? Wel een mooi spel hoor! *O*
Er is geen betere mapping dan de mapping die jij het liefste gebruikt. Werkelijke elke knop is aan elke knop of as toe te wijzen. Pas het aan waar jij dat fijn vindt, voeg toe, verwijder, etc (tip: unbind 'jettison all cargo'). Welke keuze je ook maakt, naar een paar uurtjes raak je eraan gewend. Dit heet met een mooi woord 'muscle memory'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
RobV schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:02:
[...]

Er is geen betere mapping dan de mapping die jij het liefste gebruikt. Werkelijke elke knop is aan elke knop of as toe te wijzen. Pas het aan waar jij dat fijn vindt, voeg toe, verwijder, etc (tip: unbind 'jettison all cargo'). Welke keuze je ook maakt, naar een paar uurtjes raak je eraan gewend. Dit heet met een mooi woord 'muscle memory'.
Okay, bedankt.

Vraagje, als "planet tweakers" HIP 87414 op 269,98LY afstand zit en mijn schip kan max 6.02LY jumpen, klopt het dan dat dit een flinke onderneming gaat worden om daar te komen? :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
R3m3d7 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:47:
[...]

Okay, bedankt.

Vraagje, als "planet tweakers" HIP 87414 op 269,98LY afstand zit en mijn schip kan max 6.02LY jumpen, klopt het dan dat dit een flinke onderneming gaat worden om daar te komen? :-)
ik ben bang dat fat voornamelijk te kort is ( van ster naar ster)
op zich 40 jumps nog wel te doen als het echt je doel is:P
maar je zal echt wel iets van 12-13 Ly nodig hebben om een beetje rond te komen :P ( grotere fsd)

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Vergeet ook niet dat je onderweg zult moeten bijtanken. Of met een fuelscoop, of op stations. En dat er een reeel gevaar is dat je je verrekend en dat je onvoldoende brandstof hebt om de volgende jump te maken.
Vervelend als er geen lokaal station is...

Nog 2000ly naar Colonia. Ik vlieg nu van Neutronstar naar Neutronstar, af en toe bijtanken. Er zijn er hier zoveel, zeg binnen 50Ly is er altijd wel een NS beschikbara voor de volgende 140Ly in één jump :) schiet lekker op

edit: net als ik dit type drogen ze op...o well... :)

Hoop eigenlijk nog een mooie neutronsondergang-shotje ;) te maken op eoa planeet, maar ze liggen meestal te ver van de NS af om de waaier nog te zien. Dan moet je zo'n hyperactieve hebben als hierboven door mij gepost, alleen die had geen planeten.

Hm...mijn FSD begint te haperen. Teveel neutronen gehad denk ik, voor de veiligheid ga ik maar van de highway af ;) daar ga ik denk ik nog wat last van krijgen tot colonia :o
Had eigenlijk een AFU mee moeten nemen

[ Voor 67% gewijzigd door Stefke op 26-12-2016 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
[...]

Okay, bedankt.

Ikben bang dat je met 6ly niet heel erg ver kunt komen. Zelfs met 8ly moet je soms een flinke omweg maken of kun je er gewoon niet komen. Zit je krap bij kas? Dan kun je alle andere modules het best verkopen en zoveel mogelijk gewicht uitsparen. Een goede (A-klasse) FSD, en een fuel scoop op het goedkoopste schip kan helpen. De modules kun je in opslag geven en later laten doorsturen (kost geld) of beter in de buurt van 87414 nieuw aankopen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon even wachten en wat meer geld verdienen waar je nu bent. Zo veel spannender is het hier niet :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Okay, bedankt.

RobV heeft gewoon 2 keer gelijk!
Dit is eigenlijk een te kleine afstand voor even langs te wippen. Want vanaf hier moet je tenslotte ook weer missies gaan doen enzo. Goed. Het zou kunnen maar blijf gerust nog even bij de begin gebieden.
Het is hier tenslotte ook niet zo spannend. Ware het niet dat missies hier wel degelijk meer verdienen :)
Het is geen sothis of fehu (dingen die je mischien nog niet eens kent) maar het is hier beter te verdienen dan waar je nu zit.

Zoals gezegd, ga eerst eens lekker rustig het spel verkennen. Met de knop toewijzing die jij je makkelijk maakt. Mijn X52 pro heeft ook een erg vreemde toewijzing van dingen. ZOals boost. Of kunnen kiezen tussen high en low wake springen.

Maar wat je ook doet. Ga eerst je FSD upgraden tot A3 (geloof dat dat de max is voor een sidewinder) Spaar lekker door totdat je een leuk ander schip kan kiezen. Ik deed de Cobra mk3. Met een goede FSD op dat ding ligt de hele melkweg voor je open!

...ok niet de hele melkweg want mijn 55lj jump op mijn anaconda komt ook niet overal helaas.
De Cobra is een leuk 2de schip. Hij kan van alles. Tot aan grotere schepen vernietigen in RES zones aan toe. En een beetje trading. En een beetje Exploring!
Dit in tegenstelling tot een Viper. Die kan maar 1 ding. Maar dat kan hij dan ook weer beter als de cobra.
Op een gegeven moment heb je genoeg voor een nieuw scheepje.

NEEM GEEN ADDER! Dat is mijn tip :P (waardeloos ding wat alleen een beetje kan traden)

uiteindelijk heb je dus genoeg geld voor je nieuwe schip. Daarna mag je mij PMen voor een station waar alles te halen valt! ALLES! Dus ook alle benodigdheden ;) (de PM regel is door mezelf opgestelt omdat niet iedereen dit hoeft te weten maar als je wilt vertel ik het je :))

Ik hoop je binnenkort eens te zien binnen ED!

---

Zo. Nu ga ik weer even FED Ranken :D Nog 2 levels voor alle schepen kunnen kopen! Dit moet binnen een week wel klaar zijn.

Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste