A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ah combat cutter... Mijne kan heel hard wegvliegen. das meer dan genoegDrumatiko schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:47:
[...]
Tjah, het is mijn combat cutter, dus ca. 400 cargo ruimte (en ik pak elke missie aan).
Kijk dan hoe mooi dat schip is!![]()
![]()
![]()
[video]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik heb er ook al aardig wat missies voor the gathering in HIP87414 opzitten, maar vooral om daar allied te worden. Doet de game engine nog iets met een minor faction als die heel veel geboost wordt?RobV schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:51:
[...]
Ik heb de afgelopen maanden alleen maar gespeeld om the Gathering in HIP87414 te pushen.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Dat soort aanpassingen maakt het voor relatief nieuwe spelers wel eeg lastig om ook eens een fstsoenlijk scheepje bij elkaar te sparen. Een van mkjn doelen is toch een a rated conda en nog wat probeersels links en rechts, dan ga je zo ovsr de miljard
Maar serieus, na een uurjte of wat (had vrij veel tijd laaysye weken) ben ik net 50 miljoen waard. Als ik dan lees dat sommigen dst in een uurjte ophalen
mixing a drink and music
Hier nog een shotje van de combatcutter:

komt er nog best aardig uit na wat ge-edit in windows
Edit: Wacht maar Tyoi,.. op een gegeven moment zie je je schip niet landen, maar een beetje rondvliegen en vervolgens weer vertrekken, de eerste keer dat je dat meemaakt is echt een WTF-moment

[ Voor 26% gewijzigd door Drumatiko op 26-09-2016 22:03 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
mixing a drink and music
Ik 'heb gehoord' dat vrijwel iedere outpost op 350ly misbruikt kan worden voor long range missiesLeutje schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:05:
Dat zeg ik. Er zijn nog zo veel plaatsen waar dat kan
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik ben van plan straks ook zo doen voor corvette.
sothis/ceos levert juist meeste op dan de rest. Fehu, Maia, 17 Draconis is ook wel te doen.
Maar Sothis/ceos is en blijft de meeste lucratief route
SSHHTT!!RobV schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:06:
[...]
Ik 'heb gehoord' dat vrijwel iedere outpost op 350ly misbruikt kan worden voor long range missies
Dat is waar Sothis/Ceos leverd me max 70 miljoen per keer opcaptain_ghost schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:06:
Dus je kan beter nu gaan geld sparen voor later..
Ik ben van plan straks ook zo doen voor corvette.
sothis/ceos levert juist meeste op dan de rest. Fehu, Maia, 17 Draconis is ook wel te doen.
Maar Sothis/ceos is en blijft de meeste lucratief route
Een andere leverde me maar 65 op
Sothis, Ceos, Maia, Aditi, Robigo, Fehu, Hip 8396, 17 Draconis. en nog een aantal. Dat zijn de goed betaalde maar lange afstands missies.
Sothis en Ceos liggen naast elkaar. En deze 2 zijn inderdaad de best betaalde missies voor poep transporten (ja dat las je goed haha)
Als je bij Sothis bent log dan in in OPEN. Kijk missies na en neem de hoogst betaalde maar met de minste cargo Moet je 120 tot Biowaste weg doen voor zeg 7 miljoen. dan kan dat. Maar Log je daarna in SOLO in ka je zomaar voor 4 miljoen 20 ton moeten weg brengen. 1 vijfde van het tonnage voor meer als de helft van het geld.
Jullie raden het al. Mobius, Mobius pve en, in mijn geval, Leut ( je eigen groep zeg maar en die kan jij ook maken) zijn ook inlog momenten! << ERG BELANGRIJK!
Dit zijn 5 <> Vijf! soorten om uit te kiezen.Kies daarom NOOIT! om die 120 ton te vervoeren voor 7 miljoen.
Als je daarna even wacht (tussen de eerste open en het einde van de wachttijd is 10 minuten) Kan je weer opnieuw beginnen. en daarna weer... en weer.. en..
Op deze manier kan je dus al snel op 70 miljoen komen in een cutter. Een ASP met 80 cargo komt een stukje lager maar kan als je mazzel hebt ook aardig wat verdienen.
Goed! Je begrijpt dat je dus veel kleine missies moet pakken maar ze moeten ook weg. Helaas kan dat niet allemaal naar 1 systeem. Dus je bent er lang mee bezig
Ik hoop dat dit jullie helpt
Oja.. Het helpt enorm als je op zijn minst Cordial word met je handels systeem. In Sothis kan je je grote missies pas halen als je echt vriendjes met ze bent
Voor ranking? https://www.reddit.com/r/...er_than_sothis_ceos_data/?captain_ghost schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:14:
Nu moet ik op zoek naar fed station waar ik een rank missie kan doen.. sad..
Dat gezegd hebbende: ik ga een weekje off-grid vanaf morgen, veel plezier allemaal!
[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 26-09-2016 23:33 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Ligt een station die alleen M pad heeft.
Ik heb alleen voor kwartier zitten donaties geven die goed voor 22% rank.
Het kost je wel wat miljoenen, maar dat heb je zo terug verdient via Sothis run.

[Asp Explorer]
4x kleine beams, 2x mediom multi cannons (kan het niet laten om bewapend op weg te gaan, zoveel jump range scheelt dat niet).
Alles op A behalve life support
3A fuel scoop, 1 scanner en een 3c bi weave shield, rest cargo. Jump range 32,4 - 23,9; cargo 108
Andere optie is geheel voor traden gaan, zonder schild enzo, dan is het 36,5- 25,4, cargo 120. Ik weet alleen niet of ik dat verschil in cargo en jump range het kale gevoel waard vind (en zonder A thrusters boost het ook niet lekker weg natuurlijk).
Met de eerste build kan ik die eikels die achter me aangaan nog aan flarden schieten :-). Een van de redenen dat ik de t7 weer heb verkocht, werd paar keer kansloos interdicted (al ga ik het (veel) later nog wel eens proberen met mines.
Qua ranking: ik begrijp dus dat je zowel de 'gewone' ranks hebt (ik ben friendly bij de imperialisten, de federalisten en cordial bij de alliantie); de lokale ranks (door missies te doen daar makkelijk te uppen, ik merkte ook dat als je veel rare goods dumpt de main factie je meteen heel lief vindt). Maar dan heb je ook die 'leger' ranks, heb je die ook nodig voor long trades? ik heb pas 1 rank up missie gedaan, bij de fed.
mixing a drink and music
Missies. Ik ben combat oriëntated, dus ik doe het liefste combat missies en/of bounty hunting e.d.. Kheb een paar systems waar ik helemaal buddy buddy mee ben en die bieden ook een paar missies aan. Meeste zijn domme 'deliver data to system X' 10ly verderop of 'geef mij 25k Cr en dan krijg je rep duud!'. De enigste combat missies die ik naar voren zie komen is de destroy # sentry skimmers on settlement Y. Die leveren 1.5 tot 5mil op. Maar... zelfs de makkelijkste van 1.5mil is niet te doen: een beveiligde settlement met AA raketten en 2 tot 4 schepen die de boel verdeligen. En, zodra je de helft van die schepen heb neergemaaid komt de versterking langs, krijg niet eens de tijd om te kijken naar de sentry skimmers, ben veelste druk met de verdeliging.
Mijn vraag is dan ook: Is this it? Is dit de enigste combat missie? Of bieden de systemen waar ik in vlieg alleen maar 1 type missie aan? Is er een lijst met missies o.d.? Kan ik bepaalde missies afdwingen of moet ik verkassen naar een ander system?
Zou graag eens wat afwisseling willen t.o.v. steeds pythons en conda's neerschieten in hazres's en mss een beetje beter credits verdienen.
Ik vlieg op dit moment in Xihe en PSI Capricorni systems (vooral Xihe, station dichtbij een aantal hazres's).
6) You just checked it.
Hangt ook van de status van het systeem af. Als er oorlog/ intern conflict is krijg je ook missies om je daarin te mengen en een bepaalde hoeveelheid schepen de slopen.Tyoi schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:00:
Okey, ik heb een tijdje lopen googlen e.d. maar ik kom er niet uit en het begint een beetje aan mij te vreten:
Missies. Ik ben combat oriëntated, dus ik doe het liefste combat missies en/of bounty hunting e.d.. Kheb een paar systems waar ik helemaal buddy buddy mee ben en die bieden ook een paar missies aan. Meeste zijn domme 'deliver data to system X' 10ly verderop of 'geef mij 25k Cr en dan krijg je rep duud!'. De enigste combat missies die ik naar voren zie komen is de destroy # sentry skimmers on settlement Y. Die leveren 1.5 tot 5mil op. Maar... zelfs de makkelijkste van 1.5mil is niet te doen: een beveiligde settlement met AA raketten en 2 tot 4 schepen die de boel verdeligen. En, zodra je de helft van die schepen heb neergemaaid komt de versterking langs, krijg niet eens de tijd om te kijken naar de sentry skimmers, ben veelste druk met de verdeliging.
Mijn vraag is dan ook: Is this it? Is dit de enigste combat missie? Of bieden de systemen waar ik in vlieg alleen maar 1 type missie aan? Is er een lijst met missies o.d.? Kan ik bepaalde missies afdwingen of moet ik verkassen naar een ander system?
Zou graag eens wat afwisseling willen t.o.v. steeds pythons en conda's neerschieten in hazres's en mss een beetje beter credits verdienen.
Ik vlieg op dit moment in Xihe en PSI Capricorni systems (vooral Xihe, station dichtbij een aantal hazres's).
Het is ook afhankelijk van je gevechtsrang.
Verder is dat het wel zo'n beetje. Misschien dat andere mensen meet weten.
Also: gefeli EliteGhost!

6) You just checked it.
Kreeg nog een smokkelmissie van Sothis naar Ceos, maar liefst 3,5milj in één jump! Wel een behoorlijk risico natuurlijk... Maar t ging goed en was verder nog leeg dus het viel mee
En ik vond nog een oude Samsung pad die nergens goed voor is, maar Powergrid blijkt er nog prima op te lopen. Dus nu maar wat zaken van mijn joystick overhevelen naar mijn pad, en een paar belangrijke buttons extra groot (chaff, shield boost, etc) zodat ik die niet kan missen
Ik was totaal (wel incl lunchen en toilet bezoek etc.) 2 uurtjes kwijt (incl heenreis). Dus zo'n 5mil/uur op easy (want je valt van het jumpen op een gegeven moment in slaap).
Wellicht doe ik het nog 1x want alles dat ik nu zie (10k.. 100k met mega veel risico) is het niet meer waard
Het is inderdaad vrij risicoloos (en saai) maar er is geen andere manier om zoveel geld te verdienen. Met een ASP kun je in ong. 15 jumps (volgeladen) terug naar 400lj, met de Python moet ik er zo'n 25 terug doen (maar wel driedubbel opbrengst)
Wapens moet je gewoon niet op je schip zetten, kost alleen maar jumprange en je begint toch niks bij een interdiction met je volgeladen schip. Beter meer defense om je genoeg tijd te geven weg te jumpen.
Let op met je route ook, tussen Ceos en de systemen waar je naartoe moet zitten vrij veel rode sterren. Ik ga meestel iets meer "bovenlangs", kwam een keer in de problemen in een gebied met bijna alleen scooploze sterren.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 27-09-2016 13:45 ]
We houden een plekje voor je vrij, staat klaar voor je als je verveeld raakt met scorpioenen en ballen weg te schietenAwesomo4k schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:15:
Ik ga mijn schip op groot onderhoud brengen. Fallout 4 en Fifa 17 gaan op de mat vallen vandaag en overmorgen.... Ik ga jullie wel missen....

6) You just checked it.

Ow en GeeBee, ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als een reboot niet werkt bij een kapotte module. Vandaag had ik eenzelfde geval; een half uur gereisd, en plotseling bezwijkt er een module in the middle of nowhere. Ik vervolgens rebooten en rebooten maar nee hoor,.. er ging maar geen health van mijn fietsbel naar mijn ketting, vervolgens een takke-eind in niet-zo-super-cruise kunnen travelen

[ Voor 7% gewijzigd door Drumatiko op 27-09-2016 17:28 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
mixing a drink and music
Lol, fietspechDrumatiko schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:22:
Tot volgende week Rob, en fijne verjaardag Ghost![]()
Ow en GeeBee, ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als een reboot niet werkt bij een kapotte module. Vandaag had ik eenzelfde geval; een half uur gereisd, en plotseling bezwijkt er een module in the middle of nowhere. Ik vervolgens rebooten en rebooten maar nee hoor,.. er ging maar geen health van mijn fietsbel naar mijn ketting, vervolgens een takke-eind in niet-zo-super-cruise kunnen travelen

ANWB gebeld?
Neuh, heb de voetenwagen laten voorrijden en vervolgens het edele ros op sleeptouw genomen met de daveringwekkende snelheid van 5km/u
Er is er 1 jarig hoera! hoera! Dat kun je wel zien dat is EliteGhost!!!
Dat vinden wij allemaal zo prettig jaja! en daarom zingen wij (dit stuk weet ik toch ff niet! )
Van harte Meneer Elitaire Spook
heb een uurtje over, naar een res site. gaat lekkerder dan ooit, in minder dan een uur 2.5M bij elkaar. Ik denk, laat ik maar stoppen. Zie ik nog een FDL die voor mijn neus afgeschoten wordt, ik denk, nou nog eentje dan. Ik weet niet wat ik raakte maar kreeg de hele zwik anacondas van het systeem achter me aan.
Dus van +2.5M naar -1M insurance... ik heb gvd geld nodig hier.
mixing a drink and music
Helaas heb ik een k**dag.
Ik wens u Zon G2V op uw pad, en nog vele lichtjaren!
Dan kan morgen alleen nog maar betere dag worden

Ah dan heb je waarschijnlijk de politie geraakt, dan moet je maken dat je wegkomt anders ben je er geweest. Met welk schip/budget speel je nu?Boefmans schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:02:
soms is het echt een K spel dit :-)
heb een uurtje over, naar een res site. gaat lekkerder dan ooit, in minder dan een uur 2.5M bij elkaar. Ik denk, laat ik maar stoppen. Zie ik nog een FDL die voor mijn neus afgeschoten wordt, ik denk, nou nog eentje dan. Ik weet niet wat ik raakte maar kreeg de hele zwik anacondas van het systeem achter me aan.
Dus van +2.5M naar -1M insurance... ik heb gvd geld nodig hier.
[ Voor 60% gewijzigd door Drumatiko op 27-09-2016 21:57 ]
Enige optie is de missies afbreken...
Kosten: 15 miljoen bij elkaar
wel grappig, ik zit nu in Shedi, een 6 sterrensysteem
herstel, ook de laatste missie kan ik niet afleveren (binnen de tijd, wel slechts 10 min.), nog eens 2,5miljoen misgelopen., totaal 17,5 voor 4 missies niet kunnen incasseren.
bug? doe ik iets fout?
[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 27-09-2016 22:40 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Tyoi op 27-09-2016 23:14 ]
6) You just checked it.
nope, alleen maar biowaste\CT schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:08:
waren het smokkel missies en was je gescanned?
edit: misschien omdat ik van twee missies de deadline had gemist (gisteren opgepikt) dat van dezelfde opdrachtgever (pietje uit Ceos) de rest van de missies van die opdrachtgever daardoor ook niet doorgingen?
Ik had wel een boete gekregen volgens mij van één van de bedrijven uit Ceos, maar ik weet zo niet of deze 4 missies van dezelfde kwamen als die twee waarvan ik de deadline had gemist.
[ Voor 52% gewijzigd door Stefke op 27-09-2016 23:21 ]
Weet je zeker dat de beloning niet aanwezig was in het station en dat het niet kwam doordat je geen vrachtruimte genoeg leeg had om de beloning te ontvangen? Inclusief evt de materials cargo space?
[ Voor 47% gewijzigd door GeeBee op 27-09-2016 23:54 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik heb nu een vulture, met een beam laser en een burst, een C biweave shield en veel versterking en veel hull reinformcement.Drumatiko schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:55:
[...]
Dan kan morgen alleen nog maar betere dag worden
[...]
Ah dan heb je waarschijnlijk de politie geraakt, dan moet je maken dat je wegkomt anders ben je er geweest. Met welk schip/budget speel je nu?
Ik heb 20M op de bank, ben totaal ongeveer 50M waard (heb nog een ASP Explorer geparkeerd staan).
2.5M is dus best veel voor mij :-) (of eigeljik 3,5 in dit geval). Nou ja, volgende keer beter opletten. Kans om weg te komen was er niet, ik ging meteen boosten als een gek maar er waren veel anacondas daar. was in paar seconden gedaan...
Losse uurtjes wil ik RES doen, als ik een avond of langer heb ga ik weer traden dat schiet meer op. Nu aan het sparen voor een python, ik wil eigenlijk geen schepen verkopen dus dan heb ik bijna 100M nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Boefmans op 28-09-2016 07:54 ]
mixing a drink and music
Ja, ben zelfs in Beetrix nog even het station een keer uit- en ingevlogen (daar kon ik de eerste missie afleveren, de tweede niet, beide in hetzelfde station afleveren). Ik had zeker meer dan 150 cargo vrij (waren de laatste 4-5 van zo'n 15 missies die ik nog moest doen, waarvan ik er dus 4 niet kon afleveren)GeeBee schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:52:
Voor zover ik weet zijn missies onderling onafhankelijk. Het missen van de ene heeft geen invloed op de andere.
Weet je zeker dat de beloning niet aanwezig was in het station en dat het niet kwam doordat je geen vrachtruimte genoeg leeg had om de beloning te ontvangen? Inclusief evt de materials cargo space?
Eén keer misschien, maar ik kijk niet 4x over de "reward" heen in het missionboard.
edit: materials cargospace weet ik niet of die vol zat (daar kunnen toch 10000 units in meen ik? Heb er hooguit een paar honderd volgens mij, straks even kijkne)
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 28-09-2016 09:09 ]
Ik heb van de week op het Frontier-forum gelezen dat er een bug is met langlopende (24u enzo) missies. Als je ze in het laatste uur probeert in te leveren lukt dat niet meer (optie tot inleveren is er niet meer maar in je transactions staan ze nog niet als failed) en failen ze uiteindelijk als de timer afloopt. Dus je kunt niet nu je schip volladen met missies en dan morgen om ongeveer dezelfde tijd inleveren.stefijn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:32:
Ook lekker, kan ik 3 deliveries van Ceos niet afmaken omdat de collect reward niet beschikbaar is in de missionboard in het correcte station waar ik moet afleveren (bij één station had ik 2 deliveries, de ene was beschikbaar de andere niet).
Enige optie is de missies afbreken...
Kosten: 15 miljoen bij elkaar
wel grappig, ik zit nu in Shedi, een 6 sterrensysteem
herstel, ook de laatste missie kan ik niet afleveren (binnen de tijd, wel slechts 10 min.), nog eens 2,5miljoen misgelopen., totaal 17,5 voor 4 missies niet kunnen incasseren.
bug? doe ik iets fout?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Iets om rekening mee te houden dan, dat zal het wel zijn dan.
Je zal in de system map moeten kijken op de planeten die bekend zijn ( planetary map hebben )Tyoi schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:10:
Is er een lijstje met de grondstoffen die je kan mijnen per planeettype? Of kan je in principe alle materials vinden op elke type planeet? O.d.? Deze pagina: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Materials is namelijk niet zo duidelijk waar je de 'found in' kan vinden...
staat bij alle planeten de aanwezige materialen( tweede tabje en helemaal naar beneden scrollen)`
*AditRobV schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:47:
[...]
Voeg ook HIP 100968 maar toe aan dit lijstje. 32% influence.
(1e station zit op 130.000ls dus erg interessant is het niet)
Dus:
Adit
Windjet
HIP 87414
HIP 100968
_ Pellegrino Penal Colony (planetary base) 766.27 LS
- Lewis Port 31,603.10
- Auwers Terminal 31,687.18 LS
- Schoter Station 31,687.20LS
*Windjet
- Sternbach Port 707.23 LS
*HIP 87414
_ Harris Terminal 217.52 LS (planetary base)
_ Neujmin Depot 217.52 LS (planetary base)
- Blaauw City 217.57 LS
- Bonnestell Vision 409.88 LS
- Schaumasse Port 725.31 LS
*HIP 100968
- Foster Relay 98,984.24 LS >> ver weg<<<
- Vlaicu Settlement 99,071.17 LS >> nog verder weg<<<
toegevoegd
*Jambe
- Naubakht survey 913.53 LS
- Grant dock 1,636.41 LS
* HR 6552
- Allen Enterprise 2,915.71 LS
_? Wagner Relay 2,948.79 LS ( planetary base niet geweest maar neem aan dat je op alle stations een rep hebt?)
*Bhun Chi
- Wintrop Beacon 9.55 LS
_ Conti Base 18.41 LS (planetary base ook niet geweest )
[ Voor 51% gewijzigd door Parcival44 op 28-09-2016 18:35 . Reden: plekje toegevegd ]
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Misschien een idee om dit in de topicstart te zetten en af en toe bij te werken? Dan kunnen we samen The Gathering groot makenParcival44 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:55:
[...]
Je zal in de system map moeten kijken op de planeten die bekend zijn ( planetary map hebben )
staat bij alle planeten de aanwezige materialen( tweede tabje en helemaal naar beneden scrollen)`
[...]
*Adit
- Lewis Port 31,603.10
*Windjet
*HIP 87414
- Blaauw City 217.57 LS
*HIP 100968
toegevoegd
*Jambe
- Grant dock 1,636.41 LS
* HR 6552
_? Wagner Relay 2,948.79 LS ( planetary base niet geweest maar neem aan dat je op alle stations een rep hebt?)
*Bhun Chi
- Wintrop Beacon 9.55 LS
Daarbij moet je op een planeet landen (Horizons nodig). Als het grijs is heb je Horizons niet. Althans, ik denk dat het zo werkt.stefijn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:45:
Bij sommige missies staat een (grijs) icoontje van een opkomende zon achter een planeet. Wat betekent dat?
[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 28-09-2016 20:29 ]
Dan betekent de kleur niksstefijn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:15:
Ik heb wel Horizons, de kleur betekent denk ik niks
Kan aan kleurinstellingen en/of mijn geheugen liggen. Te lang geen horizons missies gedaan. Uberhaupt te weinig gespeeld
Gister heb ik voor 4 a 6 uren bezig met Fed ranks en sothis/ceos run. Eerste kostte mij 100m alleen voor de ranks (van Lieut naar postcommander). na de run heb ik alweer 100m binnen.
O,ja iemand hier was jarig geweest!
Nou gefeliciteerd!
[ Voor 17% gewijzigd door captain_ghost op 28-09-2016 21:04 ]

Vraagje over engineering, als je een upgrade neemt, die zit dan neem ik aan verder vast aan je schip?
[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 28-09-2016 21:28 ]
Upgrades zitten vast aan de gemodificeerde module, niet aan je schip. Als je een gemodde module verkoopt ben je dus ook de upgrade kwijt. Mod je een reeds gemodde module, dan overschrijf je de bestaande upgrade. Een wapen kan dus niet én een sturdy mount, én overcharged weapon hebben ofzo.stefijn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:23:
Vraagje over engineering, als je een upgrade neemt, die zit dan neem ik aan verder vast aan je schip?
Dat klopt, echter vanaf de komende update kan je de gemodde modules laten opslaan, en ook transfer meen ik, zoals ship transfer.SnoeiKoei schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:24:
[...]
Upgrades zitten vast aan de gemodificeerde module, niet aan je schip. Als je een gemodde module verkoopt ben je dus ook de upgrade kwijt. Mod je een reeds gemodde module, dan overschrijf je de bestaande upgrade. Een wapen kan dus niet én een sturdy mount, én overcharged weapon hebben ofzo.
Daarnaast kan je wel een betere uitkomst krijgen op dezelfde module upgrade. Ik doe meestal 1 dice roll die ik dan accepteer (tenzij echt te slecht) en dan roll ik verder om zoveel mogelijk in de plus te komen. Dat werkt imo wel goed, je moet er wel genoeg materials voor hebben natuurlijk. Ik maak ze meestal meteen op omdat andere hoge level upgrades vaak niet dezelfde materials gebruiken, en je leveled meteen verder bij die engineer.
Dankucaptain_ghost schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:02:
O,ja iemand hier was jarig geweest!
Nou gefeliciteerd!
Zal ik nog trakteren in Elite? 10 gold canisters voor iedereen?
[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 29-09-2016 10:04 ]
Ik ga vanavond in mijn ASP (of misschien Cobra) proberen wat lucratieve smokkelmissies te doen. In CEOS/Sothis kun je af en toe smokkelen voor ettele miljoenen per missie in één jump (nl. van Ceos naar Sothis of andersom)
Beetje oefenen met stealth vliegen
Niet eens nodig, zeker niet met een Cobra. Gisteravond heb ik een paar uurtjes missies tussen Sothis en Ceos gevlogen om rep op te bouwen met de local factions (en voor een Sirius Corp permit!), met een Anaconda. Daarbij al die smokkelmissies gepakt als ik ze zag. En dan is het enige spannende dat je boostend op een brievengleuf afvliegt waarvan je weet dat je schip er maar net doorheen past. Niet 1x gescand met zo'n "Snake X units of illegal stuff Y" missie aan boord. Cobra's zijn véél sneller, passen dwars in de sleuf als ze met 2 naast elkaar vliegen... lekker gooi- en smijtschip, dat.stefijn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:05:
Beetje oefenen met stealth vliegen
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-09-2016 14:10 ]
Cutter heb ik niet, wel een conda dus. Die moet je zó hoog door de opening blazen dat je denkt dat je de bovenkant van de opening er uitvliegt en dan gaat het goed. Als je dat eenmaal doorhebt door je het ook terwijl je aan het boosten bent. Groene of rode kant van de opening maakt me niet uit, ik denk dat het Brabenverse blij mag zijn dat ik niet in Open vlieg.captain_ghost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:38:
Je moet eens met cutter door de brievenbus met hoge snelheid proberen vliegen. Weleens een botsing gehad. Vaak gaat het net goed door.
Welkom bij de club!DarkPino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:30:
Ook begonnen met Elite. Net alle trainingen doorlopen. Nu probeer ik Mubius te joinen. Ben benieuwd!
uh wow...Parcival44 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:55:
[...]
Je zal in de system map moeten kijken op de planeten die bekend zijn ( planetary map hebben )
[...]
*Adit
- Lewis Port 31,603.10
*Windjet
*HIP 87414
- Blaauw City 217.57 LS
*HIP 100968
toegevoegd
*Jambe
- Grant dock 1,636.41 LS
* HR 6552
*Bhun Chi
- Wintrop Beacon 9.55 LS
We the Gathering do get around!
120 ton brandstof: we gaan voor de miljoentjes!
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 29-09-2016 20:13 ]
120 ton brandstof.. Als je daar nu 1 fuelscoop van maakt kan je nog meer cargo mee nemenEliteGhost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:39:
Volle Cutter vanuit Sothis
120 ton brandstof: we gaan voor de miljoentjes!
1 of 2 klassen lager dan je maximaal haalbare is in principe al genoeg
Heb al een klasse 6A fuelscoop. Maar het duurt me gewoon te lang om om de 5 jumps te moeten scoopen. Heb nog altijd 608 ton vrachtcapaciteit.Leutje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:26:
[...]
120 ton brandstof.. Als je daar nu 1 fuelscoop van maakt kan je nog meer cargo mee nemen
En een fuel scoop weegt niets. Dus netto een hogere jump range.Leutje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:26:
[...]
120 ton brandstof.. Als je daar nu 1 fuelscoop van maakt kan je nog meer cargo mee nemen
BTW valt me op in de bèta dat hoe langer de jumprange de volgende ster altijd achter deze ster ligt. Je moet dus bijna verplicht scoopen.
Dit is natuurlijk zoals het hoort, de route is immers zo geplot. Een stuk realistischer imo en nu scoop ik bijna elke ster die ik tegen kom. Helaas is dat meteen een minpunt, de jump naar de volgende ster duurt langer omdat je er om heen moet vliegen. FSD in de corona starten is niet zo'n goed idee
Netto hogere jumprange? Valt wel mee wanneer ik heel lang niet hoef te scoopen. Nu kan ik 50% van de reis naar Sothis afleggen zonder dat ik hoef te scoopen. De beetjes die ik bij de meeste sterren bijschraap zorgen ervoor dat ik alleen nog maar langer door kan gaan.daPet schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:38:
[...]
En een fuel scoop weegt ook niets. Dus netto ook een hogere jump range.
BTW valt me op in de bèta dat hoe langer de jumprange de volgende ster altijd achter deze ster ligt. Je moet dus bijna verplicht scoopen.
Dit is natuurlijk zoals het hoort, de route is immers zo geplot. Een stuk realistischer imo en nu scoop ik bijna elke ster die ik tegen kom. Helaas is dat meteen een minpunt, de jump naar de volgende ster duurt langer omdat je er om heen moet vliegen. FSD in de corona starten is niet zo'n goed idee
Wanneer de brandstoftank leeg raakt kan ik ook weer verder springen, je vracht gaat niet minder wegen maar verbruikte brandstof telt niet meer mee in het gewicht.
De combinatie van die dingen zorgt ervoor dat ik nooit lang om een ster hoef te draaien om genoeg brandstof te hebben.
Daarbij heb ik nog altijd 608 ton aan capaciteit dus... nog meer? Niet nodig.
Trip voltooid. Toch weer 38 miljoen. Geen optimale lading maar het is goed genoeg. Rang van Tycoon behaald!
[ Voor 4% gewijzigd door EliteGhost op 29-09-2016 21:13 ]
Dat overkomt mij elke keer.
Trouwens na klooien met nivifda shadow play, is mij toch gelukt een opname maken.
[ Voor 29% gewijzigd door captain_ghost op 29-09-2016 22:25 ]
Ik gebruik voor Sothis nog altijd mijn Python ipv de Corvette omdat die een Large pad nodig heeft. Hoeveel missions staan bij jou in het rood met de Cutter vanwege een te groot schip?
Ik heb hier 21 missies van sothis aangenomen met 652 cargo goederen in mijn cutterGeeBee schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:26:
@EliteGhost:
Ik gebruik voor Sothis nog altijd mijn Python ipv de Corvette omdat die een Large pad nodig heeft. Hoeveel missions staan bij jou in het rood met de Cutter vanwege een te groot schip?
Missies in het rood? Eerlijk waar 0 gezien.GeeBee schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:26:
@EliteGhost:
Ligt de limiet niet bij 20?captain_ghost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:28:
[...]
Ik heb hier 21 missies van sothis aangenomen met 652 cargo goederen in mijn cutter
[ Voor 25% gewijzigd door EliteGhost op 29-09-2016 22:31 ]
Sothis mining of Newholm station?
Ik neem alleen bezorgdienst, vaak 4 a 5 m voor 20 a 30 goederen (kan ook minder)EliteGhost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:29:
[...]
Missies in het rood? Eerlijk waar 0 gezien.
Soms ook illegale transport contract. Allemaal voor L pads.
Soms zie ik de missies die ik niet kan aannemen omdat mijn schip te groot is voor station. Die kan ik natuurlijk niet aannemen.
Ik doe vandaag al 2e Sothis run.
Ik weet niet of community goals meetelt als goederen. Anders mag je 20 rekenen.
[ Voor 7% gewijzigd door captain_ghost op 29-09-2016 22:35 ]
Smokkelmissies zie ik ook regelmatig maar daar begin ik niet meer aan. Beetje 40 ton stront slepen voor 8 miljoen credits vind ik prima.captain_ghost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:33:
[...]
Ik neem alleen bezorgdienst, vaak 4 a 5 m voor 20 a 30 goederen (kan ook minder)
Soms ook illegale transport contract. Allemaal voor L pads.
Soms zie ik de missies die ik niet kan aannemen omdat mijn schip te groot is voor station. Die kan ik natuurlijk niet aannemen.
Ik doe vandaag al 2e Sothis run.
Ik weet niet of community goals meetelt als goederen. Anders mag je 20 rekenen.
Maar ik zie eerlijk waar geen missies waar m'n schip dan te groot voor is (ja ik weet dat je er soms even naar beneden voor moet scrollen). Wel zie ik dat ik bijvoorbeeld nog niet genoeg reputatie bij een betreffende factie heb.
Toe maar, 2e rit naar Sothis. Ik kan de ene dag naar Sothis vliegen en de volgende dag terug om het geld te innen
[ Voor 6% gewijzigd door EliteGhost op 29-09-2016 22:40 ]
Je hebt zojuist zelf een antwoord op jouw vraag gesteld.EliteGhost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:39:
[...]
Smokkelmissies zie ik ook regelmatig maar daar begin ik niet meer aan. Beetje 40 ton stront slepen voor 8 miljoen credits vind ik prima.![]()
Maar ik zie eerlijk waar geen missies waar m'n schip dan te groot voor is (ja ik weet dat je er soms even naar beneden voor moet scrollen). Wel zie ik dat ik bijvoorbeeld nog niet genoeg reputatie bij een betreffende factie heb.
Toe maar, 2e rit naar Sothis. Ik kan de ene dag naar Sothis vliegen en de volgende dag terug om het geld te innen
Zorg dat je bevriend zijn met alle factions in Sothis en Ceos, alleen zo krijgt je zulke missies voor.
Vergeet ook niet even naar open, solo en private switchen.
Hé? Antwoord op mijn vraag gesteld?captain_ghost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:45:
[...]
Je hebt zojuist zelf een antwoord op jouw vraag gesteld.
Zorg dat je bevriend zijn met alle factions in Sothis en Ceos, alleen zo krijgt je zulke missies voor.
Vergeet ook niet even naar open, solo en private switchen.
Die missies krijg ik wel, zoals ik al zei: 40 ton stront voor 8 miljoen credits. Ik krijg ze alleen niet van alle facties. Dat ik daarmee bevriend moet zijn om ze ook van die facties te krijgen en dat ik tussen open, solo en private moet wisselen weet ik ook wel, maar ik krijg er meer dan genoeg dus loont het niet om veel van die kleine missies te doen tussen Sothis en Ceos om de reputatie met alle facties te verhogen.
Wat ik zei was: er is een harde limiet van 20 missies die je tegelijk kan doen (dus stapelen). Hoe heb jij er dan 21?
Ik weet niet of community goals meetelt, anders is het gewoon 20.EliteGhost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:53:
[...]
Hé? Antwoord op mijn vraag gesteld?
Die missies krijg ik wel, zoals ik al zei: 40 ton stront voor 8 miljoen credits. Ik krijg ze alleen niet van alle facties. Dat ik daarmee bevriend moet zijn om ze ook van die facties te krijgen en dat ik tussen open, solo en private moet wisselen weet ik ook wel, maar ik krijg er meer dan genoeg dus loont het niet om veel van die kleine missies te doen tussen Sothis en Ceos om de reputatie met alle facties te verhogen.
Wat ik zei was: er is een harde limiet van 20 missies die je tegelijk kan doen (dus stapelen). Hoe heb jij er dan 21?
Ah, oke zo dus. Nee de community goal telt niet mee als een missie.captain_ghost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:55:
[...]
Ik weet niet of community goals meetelt, anders is het gewoon 20.
Je hebt van die Boom-deliveries die stack ik elke keer als ik bij Ceos ben voor sothis, en dan bij sothis lever ik er 10+ in en stack er weer een berg voor ceos.. je vliegt tenslotte toch op en neer om voor de mil-deliveries te speuren en te stacken.EliteGhost schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:53:
[...]
Dat ik daarmee bevriend moet zijn om ze ook van die facties te krijgen en dat ik tussen open, solo en private moet wisselen weet ik ook wel, maar ik krijg er meer dan genoeg dus loont het niet om veel van die kleine missies te doen tussen Sothis en Ceos om de reputatie met alle facties te verhogen.
Ik was echt in een paar keer runs al compleet maximaal bevriend en het levert je in je 'down tijd' tijdens het stacken vaak nog bijna een miljoentje op ook.
Veel plezier! Ik neem aan dat je je goed gaat inlezen, scheelt een hoop tijd en dan is de start wat sneller. Mijn beginnerstip: mocht je willen alrounden, sla de tussenscheepjes over en spaar meteen door voor een cobra. met missies is dat zo gepiept :-)DarkPino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:30:
Ook begonnen met Elite. Net alle trainingen doorlopen. Nu probeer ik Mubius te joinen. Ben benieuwd!
Ik ga zo maar even mijn appje ombouwen voor sothis en daar eens rondkijken. Mss meteen maar even wat rare goods meebrengen, dan vinden ze je al een stuk liever. Kunnen ze ook eens een feestje bouwen
mixing a drink and music
Precies, zo heb ik het ook gedaan (en zelfs nu ik max rep heb bij al die factions vlieg ik nog een paar keer op en neer op zoek naar long distance poo haulage missies met redelijk kleine hoeveelheden (max 12t ofzo). Liever vliegen dan eindeloos mode switchen (CT schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Je hebt van die Boom-deliveries die stack ik elke keer als ik bij Ceos ben voor sothis, en dan bij sothis lever ik er 10+ in en stack er weer een berg voor ceos.. je vliegt tenslotte toch op en neer om voor de mil-deliveries te speuren en te stacken.
Ik was echt in een paar keer runs al compleet maximaal bevriend en het levert je in je 'down tijd' tijdens het stacken vaak nog bijna een miljoentje op ook.

Helemaal mee eens! Met de nuance dat je imho nog sneller in een Cobra vliegt als je een kleine investering doet in een Hauler (één van de meest onderschatte schepen in E: D volgens mij).Boefmans schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:09:
[...]
Mijn beginnerstip: mocht je willen alrounden, sla de tussenscheepjes over en spaar meteen door voor een cobra. met missies is dat zo gepiept :-)
[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-09-2016 09:13 ]
is er een plek die aan te raden is voor een newbie? Heb namelijk nu het idee dat ik in een dun bevolkt gebied zit... (walumbhaik)
Mijn punt is dus: dat hoef ik niet te doen want ik heb er wel 2 of 3 waar ik max rep mee heb en die geven meer dan genoeg missiesCT schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Je hebt van die Boom-deliveries die stack ik elke keer als ik bij Ceos ben voor sothis, en dan bij sothis lever ik er 10+ in en stack er weer een berg voor ceos.. je vliegt tenslotte toch op en neer om voor de mil-deliveries te speuren en te stacken.

[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 30-09-2016 09:46 ]
Op zich zijn rustige plekken fijn om te beginnen. Het leren vliegen in een rustige open wereld is een goed start.DarkPino schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:13:
Hallo,
is er een plek die aan te raden is voor een newbie? Heb namelijk nu het idee dat ik in een dun bevolkt gebied zit... (walumbhaik)
Je kan ook de 'galaxy map' openen en bij de systemen kijken maar de bevolking. Misschien zit je wel naast een hele drukke?

Misschien omdat Sothis in War state is? Ceos is wel booming momenteel, dus ik kreeg wel erg veel longrange haulage missies, maar die wilde ik nou net een keer niet
Ook in Sothis Mining waren erg veel longrange missies beschikbaar, maar dat is heel vaak edelmetaal. Ik denk dat je dan veel interdictions krijgt dan wanneer je biowaste meezeult?
Met de data deliveries toch nog wel wat extra's verdiend (plus natuurlijk de goodwill van de facties) maar dat was niet waar ik op hoopte.
De ASP vliegt wel een stuk beter dan de Python...
[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 30-09-2016 09:53 ]
Ai, dat is best pijnlijk. Beetje zuur dat ik het je nu vertel maar: veel korte missies vs. 1 hele lange missie.. soms lonen de kortere missies meer. Je kan ook even in de galaxy map zoeken naar de bestemming, de missie verdwijnt niet zo snel hoorDarkPino schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:46:
Ik heb geen flauw idee joh... Ben hier door een missie beland (wat al dom was om te beginnen, moest 40 jumps maken voor iets van 32.000 credits)
Ik ben vanavond en zaterdag niet aanwezig, maar zondag zou ik best even kunnen helpen?
Heb je je routeplotting ook op fastest gezet?DarkPino schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:46:
Ik heb geen flauw idee joh... Ben hier door een missie beland (wat al dom was om te beginnen, moest 40 jumps maken voor iets van 32.000 credits)
Met economical moet je echt ongelofelijk vaak springen.