Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Wren schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:40:
En ik heb net een ASP E gekocht voor de CCC

https://coriolis.edcd.io/...18WQ%3D%3D.&bn=asp%20Wren

Iemand nog een idee om de jump range die nu op 30.02 zit wat op te krikken zonder met een papieren asp te vliegen of zijn er nog dingen die onmisbaar zijn voor deze trip?
Voor CCC zou ik meer voor zoiets gaan: ASP explorer

Wapens zijn niet nodig, mocht je interdicted worden dan kan je altijd wegboosten. Zoveel mogelijk lage D-spec, grotere fuel scoop om sneller te refuelen bij een zon en een planetary vehicle bay (als je horizons hebt). Geen wapens en heat sinks en een AFMU mocht je toch tussendoor schade oplopen. Kost allemaal wel een stuk meer natuurlijk, je kan altijd de scoop en de AFM kleiner kiezen :)

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Onderweg naar Jaques heb je echt geen interdictions het enige wat je doet is jumpen scoopen scannen jumpen. Als er thargoids komen en ons kapot schieten dan pech als ik me niet kan verdedigen, graag ga ik als eerste door een thargoid kapot zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:12
azteke schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:56:
[...]

Voor CCC zou ik meer voor zoiets gaan: ASP explorer

Wapens zijn niet nodig, mocht je interdicted worden dan kan je altijd wegboosten. Zoveel mogelijk lage D-spec, grotere fuel scoop om sneller te refuelen bij een zon en een planetary vehicle bay (als je horizons hebt). Geen wapens en heat sinks en een AFMU mocht je toch tussendoor schade oplopen. Kost allemaal wel een stuk meer natuurlijk, je kan altijd de scoop en de AFM kleiner kiezen :)
thanks, Ik heb nog wel wat cash over maar de 26 mil fuel scoop laat ik nog wel even voor wat het is :) maar ik ga wel donderdag nog op zoek naar een betere scoop. De wapens zal ik eraf slopen hoewel dat voor het gewicht niet zo veel uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Wren schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:47:
[...]

thanks, Ik heb nog wel wat cash over maar de 26 mil fuel scoop laat ik nog wel even voor wat het is :) maar ik ga wel donderdag nog op zoek naar een betere scoop. De wapens zal ik eraf slopen hoewel dat voor het gewicht niet zo veel uit maakt.
Niet Direct, maar minder wapens = minder power = kleinere powerplant = minder gewicht = grotere jumprange.

Zolang je genoeg power hebt om alles te gebruiken wat je tegelijk nodig hebt, heeft het niet veel nut meer dan dat mee te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 30-11-2016 09:08 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
RobV schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:07:
[...]

Niet Direct, maar minder wapens = minder power = kleinere powerplant = minder gewicht = grotere jumprange.

Zolang je genoeg power hebt om alles te gebruiken wat je tegelijk nodig hebt, heeft het niet veel nut meer dan dat mee te nemen.
Je hebt gelijk, maar ik zat gisteravond in een gebied waar niet zo heel veel keuzes was in modules. Even op zoek naar gaan dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:38
Wren schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:47:
[...]

Ik heb de 6B van 7M en die voldoet prima voor mij. Voordat ik klaar ben met de scan van de ster is mijn tank al weer vol.
Daarnaast zou ik ipv een 4D powerplant voor een 3A gaan. De 3A is lichter en beter in heatmanagement
siren schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:11:
Onderweg naar Jaques heb je echt geen interdictions het enige wat je doet is jumpen scoopen scannen jumpen. Als er thargoids komen en ons kapot schieten dan pech als ik me niet kan verdedigen, graag ga ik als eerste door een thargoid kapot zelfs.
Als er Thargoids op je explorer schip gaan schieten moet je maken dat je wegkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door celshof op 30-11-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Ben zeer benieuwd naar de Thargoids. Het zal wel niet, maar wat mij betreft mogen ze wel kiezen voor een wat asymmetrische aanpak. Dus niet een "normaal" schip met een alien skin, maar bijvoorbeeld zwaar overpowered, waardoor je nooit in je eentje een Thargoid aan kunt, maar altijd in een team moet werken ofzo ( of vluchten). Zou ook prima passen bij die ene crash site, waar bij één alien volgens mij meerdere Anaconda wrakken liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 11:12

Scorpio616

BOOM headshot!

Ik heb zojuist de meeste mensen uit de TweaCommanders v2 list toegevoegd :) dus mochten jullie een invite zien van Scorpio616 dan weet je waar het vandaan komt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Zo ging het gisteren:

Eerst de belangrijke details:
Ik vloog in m'n Cutter, deze is uitgerust om zo snel mogelijk lange afstanden te kunnen springen met veel vracht. Dus alles D klasse en een lagere grootte indien mogelijk. FSD heeft een paar upgrades gehad, gaat lekker vlot.
Nadeel: zwakke motoren voor het gewicht & zwakke (of geen) schilden. Vooruit gaat prima maar de draaicirkel is zo groot als die van de aarde om de zon.

Dan gebeurd dit:
Ik moet meerdere vrachten oppikken en afleveren op een planeet. Prima, doe ik even. In totaal 560 ton vracht.

Ik kom aan bij de planeet, kom netjes in "glide" terecht en leun ontspannen achterover.
Maar toen gleed mijn blik over een klein detail: zwaartekracht. 4.2G

Ik gooi de neus omhoog terwijl ik tegen mezelf "NOSE UP, FULL THROTTLE!" schreeuw. Waarom in het Engels? Ik weet het niet. Engels spel, ik zat er helemaal in.

Helaas mocht het niet baten. Het schip bleef met 500 m/s omlaag storten terwijl ik ''NEE NEE NEE'' tegen m'n scherm bleef schreeuwen.

3km....2km... 1km.. 500m *schijt in broek* (figuurlijk) 200m.... 100m *knijpt billen samen*. In een laatste wanhopige poging, met de gedachtegang "ik moet iets", klapte ik het landingsgestel uit: BAM! KLOINK! "Hull integrity comprimised"

Percentage hull: 2%.

Ik hoor over Teamspeak: ''Ghost... you ok?''
"SOME POO CAME OUT!"

Daarom, beste mede-piloten: controleer altijd even de details van de planeet waar je naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
7a fuelscoop en dan 128 ton fuel tank is imo een beetje dubbel op, maar voor een Fuel Rat is dat te rechtvaardigen :p

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJvdM
Heerlijk, dit soort avonturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
JJvdM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:00:
[...]

fijn ook de details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
JJvdM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:00:
[...]

Het stonk na afloop een beetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Misschien de volgende keer op boost drukken ipv wat roepen ;)

4.2G, dat is behoorlijk, maximale wat ik gedaan was was 2,8 met een underpowered hauling anaconda (alleen had ik wel gezien dat het 2,8 was voor ik begon met afdalen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
stefijn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
Misschien de volgende keer op boost drukken ipv wat roepen ;)

4.2G, dat is behoorlijk, maximale wat ik gedaan was was 2,8 met een underpowered hauling anaconda (alleen had ik wel gezien dat het 2,8 was voor ik begon met afdalen ;) )
Ik drukte ook regelmatig op de boostknop maar door de kleine powerplant en power distributor duurde het veel te lang om genoeg stroom op te bouwen voor een boost. 1 boost trekt meteen de hele voorraad leeg. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RobV schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:07:
[...]

Maarrrrr... wel een A-klasse powerplant, in verband met oververhitting bij het fuel-scoopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
modules uitschakelen werkt ook goed :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zou wel (kleine) shields meenemen op je CCC-ship, want zonder schild heb je zomaar schade tijdens het landen op een planeet, zelfs als je heel voorzichtig landt.
Figther bay: niet voor combat maar gewoon om lekker rond te kunnen vliegen boven planeten enzo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Ik ben er een tijdje uit geweest, maar wil even laten weten dat ik het topic nog steeds met veel plezier lees en zeker binenkort weer eens ingame kom kijken. Super dat de TS flink onder handen is genomen, klasse!!

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ervig schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:36:
Ik ben er een tijdje uit geweest, maar wil even laten weten dat ik het topic nog steeds met veel plezier lees en zeker binenkort weer eens ingame kom kijken. Super dat de TS flink onder handen is genomen, klasse!!
Goed je weer te zien, Ervig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJvdM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:46:
Ben zeer benieuwd naar de Thargoids. Het zal wel niet, maar wat mij betreft mogen ze wel kiezen voor een wat asymmetrische aanpak. Dus niet een "normaal" schip met een alien skin, maar bijvoorbeeld zwaar overpowered, waardoor je nooit in je eentje een Thargoid aan kunt, maar altijd in een team moet werken ofzo ( of vluchten). Zou ook prima passen bij die ene crash site, waar bij één alien volgens mij meerdere Anaconda wrakken liggen.
[Video: https://gaming.youtube.com/watch?v=SxINevwnAMY]
Dit is het eerste schip wat gevonden is door "ons"
Het centrale deel is op zich al de grote van ongeveer een Asp. Tel daarbij de shards op die er omheen draaien en... ga dan maar een schone onderbroek halen ;)

Kijk maar eens naar het 3de schip wat ooit gevonden is
[Video: https://gaming.youtube.com/watch?t=300&v=iHc9ziSJR1k]
"Oh dat lijkt wel een veldslag! Anacondas en T-9's die een alien ship ...."
Maar what if ze allemaal aangevallen zijn door een 3de..ras?
De ruines die gevonden zijn zijn duidelijk niet menselijk en zeker niet thargoid....

Dus ik zeg nog altijd. Thargoids are our Guardians!
( ik kan hier nog het een en ander toelichten als je wilt)
---
Also, Prachtig verhaal mr ghost :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0jN4qqO.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/11nbk7f.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1aSpe4S.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/js87Itf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rtRTsWA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pDvOggI.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JNwNckL.png
(deel 5 in 2 delen dus onderste stuk ook nog te lezen)

Wat een sneue manier om te gaan :'(

...Of was het opzet...

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
"I'm sorry Dave, i can't let you do that"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Het klinkt alsof er een computervirus of waren ze gewoon gehackt.
Wellicht deden ze een experiment, waarvan niemand mocht weten wat voor een is.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
captain_ghost schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:55:
Het klinkt alsof er een computervirus of waren ze gewoon gehackt.
Wellicht deden ze een experiment, waarvan niemand mocht weten wat voor een is.
Dat zal niet de eerste keer zijn ;)
Ik weet me nog 1 site te herinneren waarbij men echt in een experiment kwamen. Geen eten meer. De laatste log sloot dan af met iets van
"expitiment failed. Closing site for future updates"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leutje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(deel 5 in 2 delen dus onderste stuk ook nog te lezen)

Wat een sneue manier om te gaan :'(

...Of was het opzet...
Toegevoegd in de TS d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo,.. ik ben er klaar voor:
- Heatsinks: check
- Pointdefence: check
- Geen wapens: check
- 3x size 6 cargo racks: check
- SRV hanger + SRV: check
- hanger + vliegtuig: check

54.6 ly zonder cargo
41.3 ly met cargo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lN6Z1W7.jpg

Zo,.. nu maar eens wat cargo gaan scoren :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJvdM
Doet me een beetje denken aan de verschillende Vaults in FallOut, voor het publiek een grote veilige bunker, maar achter de schermen werden er allerlei experimenten uitgevoerd op de inwoners. Zoiets kan natuurlijk ook prima op een eenzame maanbasis. O+

[ Voor 7% gewijzigd door JJvdM op 30-11-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gaaf, die "verhaallijntjes" op die verlaten / uitgestorven settlements. Er zijn er al een heleboel gevonden en ze zijn allemaal min of meer creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Zo, dus men vertrekt morgen voor de CCC. Nu vroeg ik me nog het volgende af. Het eerste base camp is Hillary Depot als ik het goed begrijp. Ik las eerder al eens dat het alleen mogelijk is trips in de galaxy map te plannen tot 1000Ly? Deze base camp is iets van 2000Ly verwijderd van Sol. Kan ik deze route dan wel plannen? Ik vind het namelijk maar moeilijk een weg te vinden door de map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJvdM
Je kunt toch gewoon ongeveer halverwege een willekeurige ster pakken en daar naartoe plotten? Zolang je filtert op scoopable sterren kan dat eigenlijk niet mis gaan. En zodra je in de buurt bent van je bestemming plot je opnieuw maar dan naar Hillary Depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Drumatiko schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:06:
Zo,.. ik ben er klaar voor:
- Heatsinks: check
- Pointdefence: check
- Geen wapens: check
- 3x size 6 cargo racks: check
- SRV hanger + SRV: check
- hanger + vliegtuig: check

54.6 ly zonder cargo
41.3 ly met cargo
[afbeelding]

Zo,.. nu maar eens wat cargo gaan scoren :P
Wat ga je meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik denk dat ik vanavond al de start moet missen, maar ik denk dat ik gewoon op eigen houtje de reis ga maken, om eens wat anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:37:
Ik denk dat ik vanavond al de start moet missen, maar ik denk dat ik gewoon op eigen houtje de reis ga maken, om eens wat anders te doen.
De start is morgenavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Op 1-12 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:05:
Zo, dus men vertrekt morgen voor de CCC. Nu vroeg ik me nog het volgende af. Het eerste base camp is Hillary Depot als ik het goed begrijp. Ik las eerder al eens dat het alleen mogelijk is trips in de galaxy map te plannen tot 1000Ly? Deze base camp is iets van 2000Ly verwijderd van Sol. Kan ik deze route dan wel plannen? Ik vind het namelijk maar moeilijk een weg te vinden door de map.
Mik op de ster in de map, zoom uit en ga dan richting je doel bewegen. Zodra je een ster kunt aanvinken opg ongeveer 1000 ly, klik je die aan om je reis te plannen.
Je zou ook de Neutron Router kunnen gebruiken met een efficiency van 100%, als je niet te vaak naar de map terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:39:
[...]
Mik op de ster in de map, zoom uit en ga dan richting je doel bewegen. Zodra je een ster kunt aanvinken opg ongeveer 1000 ly, klik je die aan om je reis te plannen.
Je zou ook de Neutron Router kunnen gebruiken met een efficiency van 100%, als je niet te vaak naar de map terug wilt.
Dank je voor de info. Een route met dat Neutron star gedoe zal ik maar niet overwegen aangezien dat weer oefening vergt en gevaar met zich mee brengt als ik de YT video's zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
yayyy het is bijna tijd voor de ccc!

je kan ook de route tab van eddiscovery gebruiken (https://github.com/EDDiscovery/EDDiscovery/wiki)

HR 6501 kan je bijvoorbeeld wel inplannen en is een scoopable systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Ik neem toch wat wapens, een kleine fuel tank en een extra SRV mee in mijn anaconda 8)7 Ik wil toch niet het risico lopen dat ik iets niet meer kan. Heb nu 2 cargo racks voor een totaal van 128t en een jumprange van 39,29lj met volle cargo hold.

Kwa inhoud ben ik een rondje rare goods aan het verzamelen. Misschien dat er nog een community missie komt van Frontier vandaag die wat anders vraagt. Dan ga ik natuurlijk de cargo voor die missie meenemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

"The Convoy will depart on the 2nd of December 3302 from a starport in the bubble."

https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:44:
[...]

Dank je voor de info. Een route met dat Neutron star gedoe zal ik maar niet overwegen aangezien dat weer oefening vergt en gevaar met zich mee brengt als ik de YT video's zie.
Elke neutronen-jump is goed gegaan tot nu toe. Ik vreesde ook dat het moeilijk was, maar blijkt mee te vallen.
Mijn methode is de throttle naar 0% zodra ik onderweg ben/in witchspace, zodat ik meteen stop als ik in het systeem aan kom. Ik mik op ongeveer 2/3de van het uiteinde van de neutronen tunnel en met 50% snelheid er op af. Zodra ik er in ben throttle op 0% en weer vertrekken als de boost gelukt is. Bij vetrek in de gaten houden dat je de ster achter je houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:52:
[...]
Elke neutronen-jump is goed gegaan tot nu toe. Ik vreesde ook dat het moeilijk was, maar blijkt mee te vallen.
Mijn methode is de throttle naar 0% zodra ik onderweg ben/in witchspace, zodat ik meteen stop als ik in het systeem aan kom. Ik mik op ongeveer 2/3de van het uiteinde van de neutronen tunnel en met 50% snelheid er op af. Zodra ik er in ben throttle op 0% en weer vertrekken als de boost gelukt is. Bij vetrek in de gaten houden dat je de ster achter je houdt.
Ik heb afgelopen tijd helemaal geen tijd gevonden om even te oefenen nog, dus ik hoop vanavond nog ff te kunnen oefenen bij Jackson's Lighthouse (in een goedkoop schip). Anders weet ik ook niet zeker of ik het tijdens de CCC wel durf te wagen met mijn conda... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:52:
[...]
Ik weet veel te weinig van dit proces, de voordelen die het oplevert en hoe het gebruikt kan worden. Ik vind het wel best zo en vlieg wel ouderwets op diesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:25:
[...]
Ik weet veel te weinig van dit proces, de voordelen die het oplevert en hoe het gebruikt kan worden. Ik vind het wel best zo en vlieg wel ouderwets op diesel :)
Op zich is het simpel. Als je een FSD supercharged, kun je eenmalig 4x zo ver jumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

azteke schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:49:
[...]

Ik neem toch wat wapens, een kleine fuel tank en een extra SRV mee in mijn anaconda 8)7 Ik wil toch niet het risico lopen dat ik iets niet meer kan. Heb nu 2 cargo racks voor een totaal van 128t en een jumprange van 39,29lj met volle cargo hold.

Kwa inhoud ben ik een rondje rare goods aan het verzamelen. Misschien dat er nog een community missie komt van Frontier vandaag die wat anders vraagt. Dan ga ik natuurlijk de cargo voor die missie meenemen :)
Leuk dat je ook mee gaat, ik ga ook mee met de anaconda. Waarom neem je wapens mee, we krijgen fighter escorts heh dus je hebt echt 0 wapens nodig, en scheelt ook weer in de range ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Donnie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:46:
[...]

Leuk dat je ook mee gaat, ik ga ook mee met de anaconda. Waarom neem je wapens mee, we krijgen fighter escorts heh dus je hebt echt 0 wapens nodig, en scheelt ook weer in de range ;-)
Als je als Freelancer meegaat wordt je niet perse beschermd door de fighter groep he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:42:
[...]
Op zich is het simpel. Als je een FSD supercharged, kun je eenmalig 4x zo ver jumpen.
Maar je hebt dan toch al een destination ingevoerd waar je naar springt die gebaseerd is op je normale jumprange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Klopt wren, je moet dus handmatig replotten en daar raak je weer veel tijd mee kwijt...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Donnie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:50:
Klopt wren, je moet dus handmatig replotten en daar raak je weer veel tijd mee kwijt...
moet je dat dan heel snel doen terwijl je de boost hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:51:
[...]

moet je dat dan heel snel doen terwijl je de boost hebt?
Die boost blijft gewoon tot je gejumped hebt. Ik haal rustig een biertje en een zak chips in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Donnie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:50:
Kan ik me voorstellen, maar als ik iets meer tijd bezig ben met het plotten van een nieuwe bestemming maar van bijvoorbeeld 25Ly naar 100Ly is het misschien wel waar er eens naar te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:01:
[...]

Kan ik me voorstellen, maar als ik iets meer tijd bezig ben met het plotten van een nieuwe bestemming maar van bijvoorbeeld 25Ly naar 100Ly is het misschien wel waar er eens naar te kijken...
En als je dan via Felicity Farseer je range geupgrade hebt, kan het snel gaan. Mijn jumprange gaat van 50lj naar 200lj met een neutronenster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJvdM
De winst is relatief. Je bent natuurlijk meer tijd kwijt met het chargen van je FSD. Als je zoals ik, super voorzichtig bent in de buurt van neutronensterren, dan kost het veel meer tijd om dat ding op te laden, dan om een gewone ster te sjeezen en te springen naar je volgende target. Fuelscoopen gaat ook niet bij een neutronenster, dus dat kost je bij de volgende stop misschien ook wat extra tijd.

Neemt niet weg dat je het wel gewoon moet proberen natuurlijk als je er een tegenkomt. Je bent natuurlijk wel op ontdekkingstocht he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:07:
[...]

En als je dan via Felicity Farseer je range geupgrade hebt, kan het snel gaan. Mijn jumprange gaat van 50lj naar 200lj met een neutronenster.
ben ik idd mee bezig maar voor het vertrek morgen net de weinig tijd om die upgrades te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
[b][message=49329451,noline]

Neemt niet weg dat je het wel gewoon moet proberen natuurlijk als je er een tegenkomt. Je bent natuurlijk wel op ontdekkingstocht he! :)
Laat ik dat maar even doen met een goedkoper schip een keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Goedendag allen zal me eens melden! Sinds een paar dagen ben ik ED aan het uitvogelen met een vriend van me. Alleen het onder de knie krijgen is al een taak! O-)

Hoe reëel is de kans op PvP in een open game? Het lijkt me wel grappig om af en toe tegen een Tweaker aan te vliegen (letterlijk soms nog :X ) maar PvP combat houdt me nog tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 01-12-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Sumerechny schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:50:
Goedendag allen zal me eens melden! Sinds een paar dagen ben ik ED aan het uitvogelen met een vriend van me. Alleen het onder de knie krijgen is al een taak! O-)

Hoe reëel is de kans op PvP in een open game? Het lijkt me wel grappig om af en toe tegen een Tweaker aan te vliegen (letterlijk soms nog :X ) maar PvP combat houdt me nog tegen.
dan zou ik lekker Private group Mobius gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Donnie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:46:
[...]

Gewoon, omdat het kan. De range wordt niet heel veel kleiner, en ik wil nog wel op een alien kunnen schieten mocht dat nodig gaan zijn :) Je weet immers nooit wat we tegen gaan komen onderweg!
Sumerechny schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:50:

In Open is de kans op PvP vrij groot, zeker als je ook mee gaat doen aan community missies of naar nieuwe ontdekkingen als alien ruines reist. Er is een groep spelers die zich de 'Smiling Dog Crew' (SDC) noemt die zonder reden iedereen zomaar aan kan vallen. Omdat dat niet leuk is spelen bijna alle in dit forum actieve tweakers in de private group Mobius, waarin PvP in beginsel is verboden. Meer info op https://elitepve.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Is dat trouwens voor ons 18:00 plaatselijke tijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:22:
[...]
Is dat trouwens voor ons 18:00 plaatselijke tijd?
In-game tijd is GMT voor zover ik weet en die lopen een uur "achter" op ons. 18:00 IGT is dus 19:00 onze tijd als ik me niet vergis.

Zo, zojuist besteld als upgrade vanaf mijn huidige T-Flight Hotas X:

pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Zwart

Dat wordt wel weer ff wennen ben ik bang, helemaal omdat ik morgenavond met de CCC vertrek en dan onderweg weinig ervaring opdoe met landen enzo. Maar dat komt vast goed... Review volgt dan nog wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
azteke schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:36:
In Open is de kans op PvP vrij groot, zeker als je ook mee gaat doen aan community missies of naar nieuwe ontdekkingen als alien ruines reist. Er is een groep spelers die zich de 'Smiling Dog Crew' (SDC) noemt die zonder reden iedereen zomaar aan kan vallen. Omdat dat niet leuk is spelen bijna alle in dit forum actieve tweakers in de private group Mobius, waarin PvP in beginsel is verboden. Meer info op https://elitepve.com/
Ik moet wel zeggen dat je in Open meer spelers tegenkomt en de meesten zijn super vriendelijk. Iemand heeft me zelfs geholpen met zo'n engineer door me een van die artifacts te geven zodat ik zelf niet 300LY hoefde te vliegen. Volgens mij ben ik maar 1x door een speler neergeschoten en dat was een vervelende camper die mensen aanviel net als je bij de engineer ging landen (toen 2.1 net uit was en iedereen op de Engineers afstormde). Hij noemde zichzelf Harry Potter en ik zag dat hij bekend staat om dit vervelende gedrag.

Overigens riep hij nog dat hij mensen zou rapporteren die uit zouden loggen tijdens zijn aanval ("Combat Logging"), ik had daar nog nooit van gehoord maar weet iemand of Frontier hier echt moeilijk over doet? Het is idd wel een beetje gameplay breakend maar als iemand echt vervelend loopt te campen of te ganken dan zou ik dit wel overwegen.

Edit: Ff gezocht (had ik eerst moeten doen idd) en ja, ze zien dit idd als een exploit. Dus dan kan je idd beter Mobius nemen. Zeker in de gebieden waar dit veel voorkomt (ik hoor dat het startgebied nu ook echt een slachtpartij is geworden).
SnoeiKoei schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:27:
[...]

In-game tijd is GMT voor zover ik weet en die lopen een uur "achter" op ons. 18:00 IGT is dus 19:00 onze tijd als ik me niet vergis.

Dat wordt wel weer ff wennen ben ik bang, helemaal omdat ik morgenavond met de CCC vertrek en dan onderweg weinig ervaring opdoe met landen enzo. Maar dat komt vast goed... Review volgt dan nog wel!
GMT loopt zelfs 2 uur achter op jullie in de zomer omdat GMT geen zomertijd kent.

Ik ben heel erg benieuwd naar die FCS review! Zit er ook over te denken, al helemaal omdat deze speciaal bedoeld is voor Elite.

Ik zou wel erg het 'klikje in het midden' missen maar mensen zijn al met mods bezig: link

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/59ztdpxrt/throttle_rails.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 01-12-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:37:
Ik zou wel erg het 'klikje in het midden' missen maar mensen zijn al met mods bezig: link

[afbeelding]
Ik zou het klikje in het midden (zero throttle bij full range) ook missen maar er zijn ook al minder destructieve methodes gemeld die goed moeten werken! Gewoon een stukje zelfklevend klitteband in de gleuf plakken waar de throttle in beweegt, full range aanvinken in de settings van ED en een kleine deadzone instellen:

https://www.reddit.com/r/...nt_for_thrustmaster_twcs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik gebruik momenteel fullrange throttle icm een achteruitbutton. Niet handig, maar zonder een duidelijke middenstand is het nog veel onhandiger.
Op mijn oude joystick had ik een button toegewezen aan 0% throttle. Dan kon ik gemakkelijk mijn stick (ongeveer) in het midden zetten en met de button daadwerkelijk naar 0 gaan.

Ben momenteel wel tevreden met mn X52. Sporadisch raakt de joystick uit balans, lijkt een slecht contact te zijn (kabel tussen throttle/joystick), maar tijdens het spelen de joystick los-enaankoppelen met de throttle lost het probleem prima op.
Mijn profiel werkt ook prima nu (en ik ben er inmiddels aan gewend). 3 modi: flight, landing, driving, met elk hun eigen handigheden. Zo gaat mijn landinggestel automatisch naar beneden/omhoog wanneer ik landing in/uitschakel :) en kan ik niet meer boosten wanneer ik in landingmode ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:37:
[...]

Ik moet wel zeggen dat je in Open meer spelers tegenkomt en de meesten zijn super vriendelijk. Iemand heeft me zelfs geholpen met zo'n engineer door me een van die artifacts te geven zodat ik zelf niet 300LY hoefde te vliegen. Volgens mij ben ik maar 1x door een speler neergeschoten en dat was een vervelende camper die mensen aanviel net als je bij de engineer ging landen (toen 2.1 net uit was en iedereen op de Engineers afstormde). Hij noemde zichzelf Harry Potter en ik zag dat hij bekend staat om dit vervelende gedrag.

Overigens riep hij nog dat hij mensen zou rapporteren die uit zouden loggen tijdens zijn aanval ("Combat Logging"), ik had daar nog nooit van gehoord maar weet iemand of Frontier hier echt moeilijk over doet? Het is idd wel een beetje gameplay breakend maar als iemand echt vervelend loopt te campen of te ganken dan zou ik dit wel overwegen.

Edit: Ff gezocht (had ik eerst moeten doen idd) en ja, ze zien dit idd als een exploit. Dus dan kan je idd beter Mobius nemen. Zeker in de gebieden waar dit veel voorkomt (ik hoor dat het startgebied nu ook echt een slachtpartij is geworden).

[...]

GMT loopt zelfs 2 uur achter op jullie in de zomer omdat GMT geen zomertijd kent.

Ik ben heel erg benieuwd naar die FCS review! Zit er ook over te denken, al helemaal omdat deze speciaal bedoeld is voor Elite.

[afbeelding]
TJa, Harry potter imho de grootste eikel van de hele community.
Tijdens de hunt voor het eerste alien schip was het Harry die onze eerste clue kapot schoot. FD moest toen alle zeilen bijzetten om het toch te laten slagen
Ik heb toen publiekelijk toegegeven dat, zolang crime and punishement niet goed aangepakt werd, ik altijd bij dit soort griefers zou combatloggen (ik speel altijd in mobius tegenwoordig haha)
Ik moet mijn eerste ban nog krijgen :P

Ik vind het trouwens erg leuk dat zoveel van jullie mee gaan met de ccc. Ik zou graag jullie verhaaltjes lezen :)

Voor de achterblijvers is het mischien leuk om ze af te zwaaien? (voor zover instancing dat toelaat lol)
Ik ga ze iig uitzwaaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Geez, 107 pagina's alweer. Deel 3 had er 246.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tjah geen flauw idee, unknown artifacts? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
https://www.reddit.com/r/...ers_seasoned_cmdrs_might/

Lijstje met handige dingen, war ik ook nog een hoop wetenwaardigheden uit haalde :)

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 01-12-2016 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
Er is nu een community goal voor mensen die meedoen met de CCC.
https://forums.frontier.c...ares-very-long-distance!)
Gaan er nog mensen voor the gathering sleepen met de guides?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als ik toch die kant op ga kan ik wel wat meenemen ja

Maar even voor de duidelijkheid: ik ga als freelancer, dan hoef ik me niet ergens te registreren toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 01-12-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:52:
Als ik toch die kant op ga kan ik wel wat meenemen ja

Maar even voor de duidelijkheid: ik ga als freelancer, dan hoef ik me niet ergens te registreren toch?
Jawel, je had je als Freelancer moeten registreren (al kun je natuurlijk gewoon meevliegen) en op Discord e.d.
siren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:50:
Er is nu een community goal voor mensen die meedoen met de CCC.
https://forums.frontier.c...ares-very-long-distance!)
Gaan er nog mensen voor the gathering sleepen met de guides?
Ik denk, ik zal effe aanmelden voor die CG maar je moet aangeven voor welke faction migration group je wil werken en onze faction staat er niet bij? Of ben ik nou blind 8)7

https://www.elitedangerou...nia-expansion-initiative/

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-12-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm..ik zie het nu inderdaad. Daar heb ik geen zin in, teveel het idee dat ik iets moet op bepaalde momenten en veel te veel leeswerk ;) . Het gaat met name om het joinen van de ingame group, dat hoeft niet zo. Ik ga gewoon de route langsvliegen, en misschien neem ik wat mee voor de CG (als ik weet hoe dat werkt ;) )

Ik ga mijn Anaconda maar eens uitrusten :) (lees: ontrusten)

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 01-12-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Blijkbaar hadden we ons eerder al moeten registreren als migration group als we daar interesse in hadden gehad, het is dus niet zo dat we ons nu nog richting Colonia kunnen uitbreiden. Als je dus aan de CG mee wil doen, help je een faction die je waarschijnlijk helemaal niet kent (want je moet er 1 kiezen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thinkingaboutit
ah jammer, hmmm ik zie dat je via https://docs.google.com/f...hMV_Y_xQ/viewform?c=0&w=1
nog steeds een faction kan aanmelden, zal wel te laat zijn, maar bij deze "The New Gathering" aangevraagd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

thinkingaboutit schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:24:
ah jammer, hmmm ik zie dat je via https://docs.google.com/f...hMV_Y_xQ/viewform?c=0&w=1
nog steeds een faction kan aanmelden, zal wel te laat zijn, maar bij deze "The New Gathering" aangevraagd ;)
Oh da's een goeie, hopen dat het lukt. Als hij er morgenavond bij staat meld ik me aan en neem ik 10t van die Guides mee. Zou leuk zijn om te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

SnoeiKoei schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:36:
[...]

Oh da's een goeie, hopen dat het lukt. Als hij er morgenavond bij staat meld ik me aan en neem ik 10t van die Guides mee. Zou leuk zijn om te proberen.
Ik neem ze sowieso mee, en als er geen gathering bij komt dan meld ik me aan voor de Dutch Defense Alliance :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

https://forums.frontier.c...32&viewfull=1#post4846932

Community manager Zac Antonaci:
OK, I know we said no additions but as there's been a few people who seem to have been missed, I have requested the following names be added tomorrow morning.

Radiosidewinder
Children of Utopia
Second Foundation
Adle’s Armada Colonia Branch
Last Phoenix Vault
Canonn Colonia Department
Pioneers and eXplorers

Let me know ASAP if there are any other names needed to go on.

Thanks,

Zac
Ik heb hem gevraag of The New Gathering nog toegevoegd kan worden maar die oproep heeft hij gisteren al gedaan dus het is maar de vraag of het nu nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Zojuist mijn eerste neutronenster ontdekt, gewoon op de route tussen Deciat en Qama (zon beetje mn thuisbasis) :), LHS 151 A

O ja, was tijdens een super nutteloze trip naar Deciat in mijn Anaconda vol goodies voor de engineer, om er daar achter te komen dat ik de upgrades al had toegepast. Had beter mijn Pyhton kunnen pakken. Nu zit ik met een hoop zooi die ik niet kwijt kan voor de trip naar Colonia :(

Denk dat ik mijn Anaconda gewoon zo laat. Volledig uitgerust en deels geupgrade, 128ton cargo, fighterbay, 2 SRVs en nog steeds 39Ly jumprange. Maar eens gebruiken waar ie voor is :)

O wacht, Military grade hull, dan hou ik 36Ly over :)

[ Voor 75% gewijzigd door Stefke op 01-12-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
De CCC ziet er wel heel leuk uit. Jammer dat ik al een paar duizend LY onderweg ben naar Colonia en ik heb geen zin om weer terug te gaan vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:40:
De CCC ziet er wel heel leuk uit. Jammer dat ik al een paar duizend LY onderweg ben naar Colonia en ik heb geen zin om weer terug te gaan vliegen.
Tja voor nu vind ik het er ook leuk uit zien maar ik vrees dat ik na een weekje gewoon vol gas naar colonia ga vliegen. 1 Uur per dag meevliegen met mensen die 12 ly kunnen springen is geen pretje als je weet dat jij 1000 ly in 25 sprongen doet en hij in 80. Als ik er gas op geef en snel mijn reddingen doe (als fuel rat) dan dump ik de rest en vlieg ik in een uurtje of 8 naar colonia.
Maar als die meetups erg gezellig zijn dan blijf ik bij de vloot hangen, ik zie het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
siren schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:04:
[...]

Tja voor nu vind ik het er ook leuk uit zien maar ik vrees dat ik na een weekje gewoon vol gas naar colonia ga vliegen. 1 Uur per dag meevliegen met mensen die 12 ly kunnen springen is geen pretje als je weet dat jij 1000 ly in 25 sprongen doet en hij in 80. Als ik er gas op geef en snel mijn reddingen doe (als fuel rat) dan dump ik de rest en vlieg ik in een uurtje of 8 naar colonia.
Maar als die meetups erg gezellig zijn dan blijf ik bij de vloot hangen, ik zie het wel.
Hmmm. Goed punt. Zeker als ik de Neutron Highway neem ga ik veel sneller. En ach, anders zie ik iedereen in Colonia wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

azteke schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:36:
[...]

..........

[...]

.........
Dank voor de tips. Gisteravond heb ik een beetje heen en weer gevlogen om een klein begin kapitaal te creëren voor een ship upgrade. Ik overweeg een Adder te gaan kopen, ze hebben volgens mij een prima prijs en zijn aardig allround. Zodra ik die te pakken heb ga ik me denk ik een weg banen naar HIP 87414 (260 LY verwijderd volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
"The Second coming of the Big Gathering"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

celshof schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:40:
Paar duizend LY is een uurtje tijdverlies via de neutron highway? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik race vanavond nog even met mijn Python langs twee engineers zodat ik mijn commodities aan upgrades kan besteden, daarna ga ik op eigen houtje met mn Anaconda op weg. Misschien is er iemand die dan wil samenvliegen een stukje? Ik zal denk ik ergens rond 21u starten en dan naar de eerste tussenpost vliegen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ligt het aan mij of zijn er meer gefrustreerden? Ik moet me kennelijk aanmelden op

met mijn frontier account. Inloggen lukt niet. emailadres gecontroleerd, wachtwoord reset aangevraagd en nu ingelogd op frontierstore. Dat lukt dus wel. Vragen ze dan een ander account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:49:
Ik race vanavond nog even met mijn Python langs twee engineers zodat ik mijn commodities aan upgrades kan besteden, daarna ga ik op eigen houtje met mn Anaconda op weg. Misschien is er iemand die dan wil samenvliegen een stukje? Ik zal denk ik ergens rond 21u starten en dan naar de eerste tussenpost vliegen of zo.
Ik ben wel van plan vanavond te beginnen. Dus ik zou dat wel leuk vinden als het je aanstaat. Denk wel dat mijn jumprange een tikje minder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:54:
Ligt het aan mij of zijn er meer gefrustreerden? Ik moet me kennelijk aanmelden op

met mijn frontier account. Inloggen lukt niet. emailadres gecontroleerd, wachtwoord reset aangevraagd en nu ingelogd op frontierstore. Dat lukt dus wel. Vragen ze dan een ander account?
Ik kan gewoon inloggen daar, je moet wel de de recaptcha aanvinken en als je dan te snel op ok drukt (voor het vinkje groen is) pakt 'ie 'm niet.
The New Gathering staat er nog niet in trouwens.

@ Stefijn: ik vertrek vanavond ook maar ik ben wel van plan iets eerder te spelen eigenlijk, ik denk rond 19:00 als de officiele start is. Niet dat het uitmaakt want ik ben Freelancer dus niet welkom bij het start-event.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-12-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
SnoeiKoei schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:59:
[...]

Ik kan gewoon inloggen daar, je moet wel de de recaptcha aanvinken en als je dan te snel op ok drukt (voor het vinkje groen is) pakt 'ie 'm niet.

@ Stefijn: ik vertrek vanavond ook maar ik ben wel van plan iets eerder te spelen eigenlijk, ik denk rond 19:00 als de officiele start is. Niet dat het uitmaakt want ik ben Freelancer dus niet welkom bij het start-event.
forget i asked, nu lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ben voor de trip nog op zoek naar een nieuwe fuelscoop (5B om geld te besparen) gegaan via https://eddb.io/

nu 6 systems bezocht die het zouden moeten hebben, allemaal leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Zoek een high tech stelsel met een redelijk inwoners aantal, goede kans dat je daar wat vind

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thinkingaboutit
Freelancers zijn sinds vorige week ook welkom bij de launch!
zie pinned discord bericht of https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy waar nu "Clear" staat in groene tekst bij "The Fleet-Launch Event"-tabel

ik zou wel oppassen met je wapens deployen midden in de vloot met schepen ;)

helaas nog niets vernomen van Zac de community manager over "The New Gathering"
SnoeiKoei schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:59:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
@Wren: Ik vind t prima, zeker voor het begin. Het is voor mij ook een eerste exploratieervaring dus ik ben van plan om niet maximale snelheid richting het doel te gaan. Ik neem mn Anaconda mee, met 2 SRVs en één fighter en goed bewapend. Range ongeveer 35ly
Wren schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:07:
Ben voor de trip nog op zoek naar een nieuwe fuelscoop (5B om geld te besparen) gegaan via https://eddb.io/

nu 6 systems bezocht die het zouden moeten hebben, allemaal leeg :(
Ik zit veel in Qama - Thruston Ring omdat ze daar heel veel hebben van alle klassen en soorten (niet alles, maar wel erg veel) en ook met kortingsprijzen. Ook in Maikoro (ligt ernaast) hebben ze veel, ook grote schepen. Tevens goedkope prijzen voor schepen (<130M voor een Anaconda bijv.)
Volgens https://eddb.io/station/outfitting/4351 ook een 5B fuelscoop.

edit: heb me nog wel even ingeschreven voor de FleetComm PVE

edit: het lukt mij wel om in te loggen op https://www.elitedangerou...nia-expansion-initiative/

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 02-12-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:25:
@Wren: Ik vind t prima, zeker voor het begin. Het is voor mij ook een eerste exploratieervaring dus ik ben van plan om niet maximale snelheid richting het doel te gaan. Ik neem mn Anaconda mee, met 2 SRVs en één fighter en goed bewapend. Range ongeveer 35ly

[...]

Ik zit veel in Qama - Thruston Ring omdat ze daar heel veel hebben van alle klassen en soorten (niet alles, maar wel erg veel) en ook met kortingsprijzen. Ook in Maikoro (ligt ernaast) hebben ze veel, ook grote schepen. Tevens goedkope prijzen voor schepen (<130M voor een Anaconda bijv.)
Volgens https://eddb.io/station/outfitting/4351 ook een 5B fuelscoop.

edit: heb me nog wel even ingeschreven voor de FleetComm PVE

edit: het lukt mij wel om in te loggen op https://www.elitedangerou...nia-expansion-initiative/
Inloggen is nu ook gelukt, ik wacht nog even of er nog een toevoeging komt van The New Gathering.
Wat is eigenlijk het startsysteem? Op zich maakt dat niet echt uit als Freelancer toch?

We zien in ieder vanavond wel, ik zit dan in Fleetcomm en ik heb je in mijn lijst staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

thinkingaboutit schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:21:
Freelancers zijn sinds vorige week ook welkom bij de launch!
zie pinned discord bericht of https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy waar nu "Clear" staat in groene tekst bij "The Fleet-Launch Event"-tabel
Oh gaaf! Dan ga ik mijn best doen daar bij te zijn.

PS voel je vrij me toe te voegen in game: commandernaam is TinyPwny
Ik ga CCC vooral in de Fleetcomm groep spelen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EliteGhost
Zucht.
Wil ik de beloning voor de community goal binnenhalen (5 a 6 vrachten met de Cutter afgeleverd en dan nog in de top 25% belanden :P ) gaan we weer:

Ik vraag toestemming, vlieg naar binnen en dan opeens *screech... schraap... enge krakende geluiden*... en ik zit vast. Wat krijgen we nu?

Even in de debug camera: zit er een Orca onder m'n vleugel vast in de opening. Zucht bedankt meneer de piloot. 65k aan schade.

Gelukkig was de beloning voor de community goal een miljoen of 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
SnoeiKoei schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:43:
[...]

Oh gaaf! Dan ga ik mijn best doen daar bij te zijn.

PS voel je vrij me toe te voegen in game: commandernaam is TinyPwny
Ik ga CCC vooral in de Fleetcomm groep spelen denk ik.
Doe ik! Maar...misschien lees ik eroverheen of toch nog te n00b, maar in welk systeem is het launchevent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
startsysteem staat in het pinned discord bericht
te https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy
onder het kopje "the Logistics" staat een groene knop om de CCC-discord server te joinen:
Wren schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:38:
[...]

Inloggen is nu ook gelukt, ik wacht nog even of er nog een toevoeging komt van The New Gathering.
Wat is eigenlijk het startsysteem? Op zich maakt dat niet echt uit als Freelancer toch?

We zien in ieder vanavond wel, ik zit dan in Fleetcomm en ik heb je in mijn lijst staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Startsysteem moet ik vanavond thuis ook nog opzoeken op Discord, maar ik snap geen reet van Discord. Eerste keer dat ik er mee werk. Heb me wel bij zo'n bot (Jeeves) weten aan te melden voor het Freelancer-kanaal dus ik ben al een heel eind. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik vind het ook allemaal veel te complex (maar ik begrijp de noodzaak en vind het ook wel intrigrerend ;) ). Je moet wel echt dedicated zijn om dit allemaal te kunnen/willen uitpluizen, daarvoor ben ik toch een te casual speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
daar had ik ook last van en het vervelende is ook nog dat die pinned berichten niet zichtbaar zijn op een mobile device!
gelukkig zijn er op die discord site altijd wel hulpvaardige explorers te vinden (of de organisator Qohen Leth) :)
SnoeiKoei schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:51:
Startsysteem moet ik vanavond thuis ook nog opzoeken op Discord, maar ik snap geen reet van Discord. Eerste keer dat ik er mee werk. Heb me wel bij zo'n bot (Jeeves) weten aan te melden voor het Freelancer-kanaal dus ik ben al een heel eind. :')
Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste