Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Nu nog realistische schade modellen, dan stop ik nooit meer met schieten :D

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Hebben de wapens als the hammer dan nog wel een eigen unieke kleur?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eBE21mm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gX9Ii1i.png

*O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Het eerste gedeelte van mijn reis...

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
Lol, plaatje van het FD forum :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jv0sLr8.jpg
Color sales going through the roof *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog eens geprobeerd om te combat hunten maar manmanman ik krijg het niet meer voor elkaar alles A-rated, 3x gimballed beam + 2 multicannon. Military grade armour en 6A shield en ik ben gewoon binnen 2 minuten mijn schild kwijt en op 30% hull, met een enkele tegenstander in een low conflict zone.... ik stop er even mee.

Gewoon bounty hunten gaat me wel aardig af..

Ter info, alles wat ze tegen me aan gooien is deadly of elite. Dat ik het 2 minuten volhou is al hard werken hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 11-11-2016 21:44 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RobV schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:39:
Ik heb nog eens geprobeerd om te combat hunten maar manmanman ik krijg het niet meer voor elkaar alles A-rated, 3x gimballed beam + 2 multicannon. Military grade armour en 6A shield en ik ben gewoon binnen 2 minuten mijn schild kwijt en op 30% hull, met een enkele tegenstander in een low conflict zone.... ik stop er even mee.

Gewoon bounty hunten gaat me wel aardig af..

Ter info, alles wat ze tegen me aan gooien is deadly of elite. Dat ik het 2 minuten volhou is al hard werken hoor.
Als we een keer samen online zijn moeten we dat eens met zijn 2en doen Rob ;)

Enkele dagen geleden waren Drumatiko en ik samen op een locatie waar waarschijnlijk Alien research gedaan werd. Ondanks dat we plezier hadden was ik toch onder de indruk van de stilte en eenzaamheid van die lokatie.

Vandaag heb ik een 2de locatie gevonden. Niet zozeer alien research maar eerder mens tot mens research. 7 mensen gingen dood volgens de 5 berichten die ik kreeg in mijn inbox. Allemaal met opzet gedaan door MENSEN.
Ook hier weer een enorme stilte en troosteloosheid aanwezig.
Maar beide locaties waren allemaal getroffen door hitte wapens. Alle 2 de locaties waren deuren half open.
Beide hadden "klauw" achtige indrukken achter gelaten waarbij duidelijk was dat de 2de locatie pas getroffen was door hitte wapens NADAT de site al geëvacueerd was.

Ook deze locatie was ongeveer 450 lj van Sol verwijderd. Alleen dit keer een compleet andere kant op

HIP 83237 planeet 3B : -26.4080, 143.7232

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Is dit nog actueel? Ik denk dat ik het morgen eens met burst lasers ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobV schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:10:
Is dit nog actueel? Ik denk dat ik het morgen eens met burst lasers ga proberen.

[video]
Voor zover ik weet is dit nooit veranderd, ik ga altijd voor pulse lasers omdat:
1. Ik van die lichtshow hou *;
2. Het per energie de meeste dmg doet (daarom is enkel de recharge snelheid van je capacitator belangrijk, en niet zozeer de opgeslagen energie).

Wat echter ook meespeelt, is dat je met 2 beam lasers even snel je capacitator leeg maakt als met 4 pulse lasers (met iets minder dmg), maar dit betekend óók dat je 2 slots voor multicannons kunt gebruiken (en dit is niet meegenomen in de video).
Leutje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 04:21:
[...]
Ook deze locatie was ongeveer 450 lj van Sol verwijderd. Alleen dit keer een compleet andere kant op

Wéér een nieuwe locatie (is nu opgenomen in TS)? Zo kom ik nooit toe aan het ranken van die engineers :P

[ Voor 19% gewijzigd door Drumatiko op 12-11-2016 10:51 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik speel eigenlijk altijd solo (of in een eigen private group met een collega) maar ik heb besloten mee te gaan met de Christmas Carrier Convoy, zojuist aangemeld. Ben benieuwd! Wordt mijn derde grote exploration tocht en de eerste die ik met een groep anderen doe dus.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

SnoeiKoei schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:17:
Ik speel eigenlijk altijd solo (of in een eigen private group met een collega) maar ik heb besloten mee te gaan met de Christmas Carrier Convoy, zojuist aangemeld. Ben benieuwd! Wordt mijn derde grote exploration tocht en de eerste die ik met een groep anderen doe dus.
Leuk, welkom bij de club! Ik ben ook begonnen in solo en daarna met een vriend in een eigen groep. Nu spelen we eigenlijk altijd in Mobius. Zo komen we toch nog andere spelers tegen die niets zien in PvP. Ontstaan soms leuke situaties als samen in een wing bountyhunten. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
Hmm...nu al twee avonden bezig met het instellen van de X52. Ik zit met een probleempje, nl. dat sommige controls niet goed lijken te werken.
Bijvoorbeeld: van de tweede hatswitch wil ik het volgende instellen:
links: previous target, rechts: next target, up: next hostile, down: previous hostile.

Vreemd genoeg, wanneer ik "up" doe, dan fired ook een commando richting mijn wingmanfighter, nl. follow

In het profile van mijn X52 staat "up" ingesteld als CTRL-numpad8. In ED staat next hostile ingesteld als LEFTCTRL+NUMPAD 8.
Onder "Fighter Orders" staat "Follow" ingesteld als numpad 8.

Het lijkt wel alsof mijn joystick helemaal geen LEFTCTRL meestuurt, maar alleen numpad 8, waardoor ik niet next target verstuur, maar "Follow".

Bijkomend probleem is dat wanneer ik in ED zit, zowel ingame als in de controlsettings, om de haverklap de toets G doorgestuurd wordt, klaarblijkelijk met willekeurige inputs, met name wanneer ik net geswtiched ben van ED naar desktop (nu met typen bijv.).
Zo probeer ik net in ED opnieuw Next Hostile in te stellen door de overeenkomende control op mijn joystick te gebruiken (die zou dus CTRL-Numpad8 moeten sturen, maar dat wordt in ED nu LeftCTRL+G+Numpad8)

Iemand ervaring met dit soort zaken?

Ander probleem bijv: naar links zou dus previous target moeten zijn. In X52 profile: SHIFT-T. in ED: LEFT SHIFT-T
Maar als ik naar links druk met de hatswitch wordt het previous target geselecteerd, zodra ik de hatswtich loslaat wordt direct het vorige geselecteerde target weer geselecteerd. Net alsof het een "hold" is....

Zowel in de control panel, als in de profile editor reageren de knoppen precies als ingesteld. Wanneer ik in een textfile de hatswitch naar links en rechts beweeg type ik "tT", precies wat ingesteld staat (t en Shift-T)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 12-11-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
Toch mijn thrustmater T16000M maar eens opengetrokken aangezien die soms wegviel en een keer slaan op het bureau met het ding dan hielp:
Afbeeldingslocatie: http://b-tronics.nl/wp-content/uploads/2016/11/not_xtal.jpg

gelukkig had ik er nog een iets grotere liggen van 6MHz.... :P Hopen dattie nu niet meer wegvalt want dat gebeurde altijd op de meest ongelukkige momenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:11:
Hmm...nu al twee avonden bezig met het instellen van de X52. Ik zit met een probleempje, nl. dat sommige controls niet goed lijken te werken.
Bijvoorbeeld: van de tweede hatswitch wil ik het volgende instellen:
links: previous target, rechts: next target, up: next hostile, down: previous hostile.

Vreemd genoeg, wanneer ik "up" doe, dan fired ook een commando richting mijn wingmanfighter, nl. follow

In het profile van mijn X52 staat "up" ingesteld als CTRL-numpad8. In ED staat next hostile ingesteld als LEFTCTRL+NUMPAD 8.
Onder "Fighter Orders" staat "Follow" ingesteld als numpad 8.

Het lijkt wel alsof mijn joystick helemaal geen LEFTCTRL meestuurt, maar alleen numpad 8, waardoor ik niet next target verstuur, maar "Follow".

Bijkomend probleem is dat wanneer ik in ED zit, zowel ingame als in de controlsettings, om de haverklap de toets G doorgestuurd wordt, klaarblijkelijk met willekeurige inputs, met name wanneer ik net geswtiched ben van ED naar desktop (nu met typen bijv.).
Zo probeer ik net in ED opnieuw Next Hostile in te stellen door de overeenkomende control op mijn joystick te gebruiken (die zou dus CTRL-Numpad8 moeten sturen, maar dat wordt in ED nu LeftCTRL+G+Numpad8)

Iemand ervaring met dit soort zaken?

Ander probleem bijv: naar links zou dus previous target moeten zijn. In X52 profile: SHIFT-T. in ED: LEFT SHIFT-T
Maar als ik naar links druk met de hatswitch wordt het previous target geselecteerd, zodra ik de hatswtich loslaat wordt direct het vorige geselecteerde target weer geselecteerd. Net alsof het een "hold" is....

Zowel in de control panel, als in de profile editor reageren de knoppen precies als ingesteld. Wanneer ik in een textfile de hatswitch naar links en rechts beweeg type ik "tT", precies wat ingesteld staat (t en Shift-T)
Ik loop ook wel eens te klooien met de input, maar dan van toetsenbord en muis (joystick geen probleem echter) na een alt-tab. Nog een keer alt-tabben verhelpt dit weer. Ik vermoed dat dit een Windows probleem is en niet van Elite.
base_ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:53:
gelukkig had ik er nog een iets grotere liggen van 6MHz.... :P Hopen dattie nu niet meer wegvalt want dat gebeurde altijd op de meest ongelukkige momenten ;)
Dit is een kristal? Wat doet dat in een joystick? (ken het alleen uit modelbouw)

[ Voor 7% gewijzigd door daPet op 12-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
Die joystick heeft een eigen CPU (en digitale magnetische sensors voor x en y as), vandaar een kristal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruikt hier iemand het Scramble spectrum effect? Sinds gisteren heb ik het op 1 van de kleine pulse lasers en ik ben best te spreken over het resultaten. Vijandige schepen hebben vaak 3 icoontjes welke aangeven dat er modules niet functioneren (soms stoppen ze zelfs met schieten of zweven ze maar een beetje in de rondte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ok, ik heb de conda en Asp en Vulture geparkeerd in Blauw. Ik wilde met Möbius gaan starten maar heb ff niet door hoe dat in z'n werking gaat.

However, ik heb een class 6 cargo rack 65 verwijderd, en nog wat racks van mn asp. totaal 128 verwijderd. Tot mijn verbazing zie ik mijn jumprange verminderen van 35 naar 33 ....
Wat mis ik wat logisch moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Euh, iets anders erbij gekocht, ineens wat cargo erbij nadat je een missie hebt afgerond, brandstof bijgevuld, of simpelweg per ongeluk verkeerd gekeken? Met alleen cargo racks verkopen lever je geen jumprange in :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oban606 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:37:
Ok, ik heb de conda en Asp en Vulture geparkeerd in Blauw. Ik wilde met Möbius gaan starten maar heb ff niet door hoe dat in z'n werking gaat.

However, ik heb een class 6 cargo rack 65 verwijderd, en nog wat racks van mn asp. totaal 128 verwijderd. Tot mijn verbazing zie ik mijn jumprange verminderen van 35 naar 33 ....
Wat mis ik wat logisch moet zijn?
Heb je al een join-request gedaan bij de Mobius prive-groep? Zodra je geaccepteerd bent kun je bij "Start game" kiezen uit Open, Private Group, en Han Solo. Kies voor Private en selecteer daarna "Mobius".

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Leutje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 04:21:
[...]

Als we een keer samen online zijn moeten we dat eens met zijn 2en doen Rob ;)

Enkele dagen geleden waren Drumatiko en ik samen op een locatie waar waarschijnlijk Alien research gedaan werd. Ondanks dat we plezier hadden was ik toch onder de indruk van de stilte en eenzaamheid van die lokatie.

Vandaag heb ik een 2de locatie gevonden. Niet zozeer alien research maar eerder mens tot mens research. 7 mensen gingen dood volgens de 5 berichten die ik kreeg in mijn inbox. Allemaal met opzet gedaan door MENSEN.
Ook hier weer een enorme stilte en troosteloosheid aanwezig.
Maar beide locaties waren allemaal getroffen door hitte wapens. Alle 2 de locaties waren deuren half open.
Beide hadden "klauw" achtige indrukken achter gelaten waarbij duidelijk was dat de 2de locatie pas getroffen was door hitte wapens NADAT de site al geëvacueerd was.

Het is best een leuke locatie om te verkennen, ik ga zo maar eens die berg beklimmen en ondertussen gewone materialen verzamelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h4SUM2c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mY2aI6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z87layF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a0Qq4eT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9PBgyO.jpg

De berichten op de basis:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q60uvlx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/820U3tx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kyhyHql.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RikSQUD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d69JF3A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraagje, ik heb wat problemen met mijn X52.

Wie gebruikt hier met succes een Saitek i.c.m. de Saitek profiler? Lijkt nogal problematisch te zijn als ik zo links en rechts google, zeker in het recente verleden met zeer brakke drivers.

Andere vraag: kunnen jullie in ED in een control met het toetsenbord bijv. CTRL-F toewijzen? Als ik dat probeer krijg ik alleen CTRL te zien

Dat is een probleem met het profiel dat ik had gedownload (en dat schijnbaar bij die persoon wel compleet werkte): in dat profiel is CTRL-F toegewezen aan de Primary Fire button van de X52, en ook aan Primary Fire in ED.
Maar als ik in ED de Primary Fire control opnieuw probeer toe te wijzen dan wordt door ED zowel met de joystick (CTRL-F in het profiel ingesteld) als met mijn toetsenbord alléén CTRL geregistreerd, de F wordt door ED helemaal niet opgepikt en ik kan dus op geen enkele manier CTRL-F toewijzen.
Ligt dat nou aan ED of aan Saitek?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die drivers zijn sowieso een beetje dramatisch, als ik onderstaande menu's niet open heb staan dan doen de helft van de knoppen het niet. Het aantal keren dat ik interdicted ben om vervolgens te ontdekken dat ik niet kan boosten (omdat ik de menu's vergeten ben) kan ik niet meer tellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5hvNsmC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat was niet de vraag ;) Kun jij een CTRL-F toewijzen aan een control in ED? De maker van dat profile (YouTube: Saitek X52 Pro: Elite Dangerous Setup: Part 1 duidelijk wel, want hij heeft het zo ingesteld in zijn downloadable ED .binds file én zijn X52 profile (pro en nonpro)

Hmmm..gek genoeg kan ik bijv. wel CTRL-A toewijzen aan een control in ED, dus in principe kan ik CTRL gebruiken icm met toetsen. Maar CTRL-A is denk ik niet gebruikt in het X52 profile. CTRL-F wel....

Tot nu toe heb ik overigens niet gemertk dat ik die vensters open moet zetten om het te laten werken (in tegendeel, zodra ik het control panel open heb staan krijg ik juist géén input meer van de X52 in andere programma's)

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drumatiko schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:08:
[...]

Het is best een leuke locatie om te verkennen, ik ga zo maar eens die berg beklimmen en ondertussen gewone materialen verzamelen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De berichten op de basis:
Wow... creepy! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
He, dat is raar... de enige toets die ik niet kan gebruiken i.c.m. CTRL is F.... :?

Alle andere toetsen kan ik met met CTRL gebruiken, ook met twee andere toetsenborden kan ik CTRL-F niet instellen, hij pakt alleen de CTRL toets. Wat is daar nou de oorzaak van?

edit: gevonden: https://www.reddit.com/r/...secret_keyboard_commands/

Beetje een toevalstreffer dus dat ik net iets met die CTRL-F wil doen vanwege dat profile terwijl die toets nu dus niet te gebruiken is als default keybind ...(framerate)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Maar ctrl+f ois de ingame shortcut voor framerate display. Die is niet te overriden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja daar was ik dus inmiddels achter.

Maar dan heb ik nog steeds andere problemen, bijv. dat wanneer ik CTRL-numpadX toewijs aan de joystick en een ED-control, ED toch alleen numpadX registreert. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
stefijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:14:
Ja daar was ik dus inmiddels achter.

Maar dan heb ik nog steeds andere problemen, bijv. dat wanneer ik CTRL-numpadX toewijs aan de joystick en een ED-control, ED toch alleen numpadX registreert. Iemand daar ervaring mee?
Ik kan je niet helpen helaas, ik heb een driverloze joystick gemaakt. Alles gaat binnen ED config panel, en ik map geen buttons naar keystrokes, maar gewoon als native USB inputs. Ik heb het op mijn Saitek X45 destijds nooit goed werkende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...nja, ik denk dat ik zelf maar een nieuw profile ga maken en proberen om dit soort toetscombi's heen te werken.

Ik zie wel dat wanneer je NIET gebruik maakt van de editor de "pinkie switch" niet als "shift" gebruikt kan worden?

Zal lang duren voor ik weer kan spelen :(

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 16:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Woot! Big money coming in...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7jgIu0s.png

OK, al levert het geen ruk op, het staat wel leuk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KxnWvQb.png

[ Voor 39% gewijzigd door GeeBee op 13-11-2016 17:10 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
Lol, het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeBee schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
En zo begint de verslaving >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Nou... als ik zie hoe veel tijd dat kost.. nee dank je

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Ik denk niet dat dit helpt, maar toen ik mijn hotas ging configureren gebruikte ik in eerste instantie dr default configuratie van elite voor toegewezen toetsen. Van daaruit ben ik die toetsen gaan toewijzen aan de buttons op de hotas. Uiteindelijk heb je wel een custom profiel nodig binnen ED, maar de belangrijkste functies gebruiken de default config, als het moet zou ik ook even zonder hotas kunnen spelen.

Pro tip: je kan in elite een extra key bindings profiel opslaan, zeg maar een soort van extra 'custom' profiel. Zie https://m.reddit.com/r/El...ndings_from/?compact=true
Super handig als je af en toe switcht van controller!

@GeeBee, pro tip: haal alleen een detail scan op voor planeten en zonnen die geld opleveren. Laat de rest gewoon gaan. Ik heb pas nog een afbeelding in dit topic geplaatst waarin de waarde van objecten staat aangegeven.

Wanneer ik zie dat niemand een object heeft geclaimed in een oninteressant systeem scan ik alsnog de 1e zon, om te zeggen:

* azteke was here 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Dat heb ik nu ook gedaan. Helemaal opnieuw begonnen en het lijkt nu allemaal goed te gaan. Rare dingen blijven er wel inzitten, bijv:
- ik had één button ingesteld op N en Shift N voor Next Firegroup en Previous Firegroup i.c.m. de switchknop. Werkte goed, behalve Previous Firegroup. Zodra ik die selecteerde sprong hij weer terug op de firegroup die daarvoor ingesteld was. Had ik afgelopen week ook een keer met previous target.
Zonder dat ik bewust ben hoe werkt het nu ineens wel goed??? Ik had er niks aan veranderd omdat ik met andere settings bezig was.
- zelfde probleem nu bij Supercruise (niet Hyperjump): die heb ik toegewezen aan Switch + hat3-left. Het werkt, maar zodra ik de buttons loslaat schakelt SC metéén weer uit, lijkt ook wel een toggle te zijn terwijl het toch echt niet zo ingesteld staat. Ik kan er mee vooruit, want ik hou de switch nu gewoon maar ingedrukt tot SC is opgestart....maar raar is het wel.

En wat ik net mee maak, g*dverdeg*dverdeg*dverd#$*()#$@*()@#. Mijn hele ruim vol met zooi die ik opgespaard heb voor 3 verschillende highlevel upgrades....
Ik druk op de verkeerde button - ken de indeling nog niet goed - en in plaats van Cargo scoop zit daar blijkbaar "Jettison All cargo" op de één of andere manier! Letterlijk binnen 20 seconden, vóór ik uberhaupt mijn Anaconda naar mijn cargo kan draaien, is alles al opgescoopt en zit die dude in hyperjump :( :( :( :( :( :( Waar kwam die vandaan, hoe de hell doet die NPC dat, die scoopt in één haal wel 40 cargo op en ik ben alles kwijt. Fuck :(
En ik hing binnen 3km van een station en de cops doen niks (hij was wanted)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
How to play Elite:Dangerous: unbind jettisson all cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:39:
Dat heb ik nu ook gedaan. Helemaal opnieuw begonnen en het lijkt nu allemaal goed te gaan. Rare dingen blijven er wel inzitten, bijv:
- ik had één button ingesteld op N en Shift N voor Next Firegroup en Previous Firegroup i.c.m. de switchknop. Werkte goed, behalve Previous Firegroup. Zodra ik die selecteerde sprong hij weer terug op de firegroup die daarvoor ingesteld was. Had ik afgelopen week ook een keer met previous target.
Zonder dat ik bewust ben hoe werkt het nu ineens wel goed??? Ik had er niks aan veranderd omdat ik met andere settings bezig was.
- zelfde probleem nu bij Supercruise (niet Hyperjump): die heb ik toegewezen aan Switch + hat3-left. Het werkt, maar zodra ik de buttons loslaat schakelt SC metéén weer uit, lijkt ook wel een toggle te zijn terwijl het toch echt niet zo ingesteld staat. Ik kan er mee vooruit, want ik hou de switch nu gewoon maar ingedrukt tot SC is opgestart....maar raar is het wel.

En wat ik net mee maak, g*dverdeg*dverdeg*dverd#$*()#$@*()@#. Mijn hele ruim vol met zooi die ik opgespaard heb voor 3 verschillende highlevel upgrades....
Ik druk op de verkeerde button - ken de indeling nog niet goed - en in plaats van Cargo scoop zit daar blijkbaar "Jettison All cargo" op de één of andere manier! Letterlijk binnen 20 seconden, vóór ik uberhaupt mijn Anaconda naar mijn cargo kan draaien, is alles al opgescoopt en zit die dude in hyperjump :( :( :( :( :( :( Waar kwam die vandaan, hoe de hell doet die NPC dat, die scoopt in één haal wel 40 cargo op en ik ben alles kwijt. Fuck :(
En ik hing binnen 3km van een station en de cops doen niks (hij was wanted)
Oei das zuur. Ben je nog naar iets specifieks op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat moet ik eerst weer gaan uitzoeken ;) heeft me avonden en avonden gekost om bij elkaar te schrapen, maar zal opnieuw moeten... Kan ik wel mijn nieuwe controls gaan leren :/ Sorry voor de bad language

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stefijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:48:
Dat moet ik eerst weer gaan uitzoeken ;) heeft me avonden en avonden gekost om bij elkaar te schrapen, maar zal opnieuw moeten... Kan ik wel mijn nieuwe controls gaan leren :/ Sorry voor de bad language
ok, laat maar weten waar ik naar uit moet kijken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

CMDR Drumatiko's nieuwe rol: Cargo Rat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:53:
CMDR Drumatiko's nieuwe rol: Cargo Rat _/-\o_
Hamsteren..! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Dat wordt dus een Armoured Tank Anaconda met 32T cargo en 12x Hull Reinforcements oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
Dat wordt dus een Armoured Tank Anaconda met 32T cargo en 12x Hull Reinforcements oid.
En een jump range van 12ly? :D

Ik neem ook een conda mee naar de CCC maar ik ben Freelancer dus alle vrijheid hoe ik 'm ga inrichten. Ik denk aan zoiets:

Klikkie

Wel een flinke jump range (32ly loaded vóór het engineeren, kan volgens mij iets van 45ly worden met gunstige rolls) maar niet de allerlichtste thrusters (ik wil op planeten kunnen landen, iig met lage zwaartekracht), fuel tank (kan daar nog flink gewicht op besparen maar dan kan ik maar 2 sprongen maken, vind ik wel wat eng) en power distributor (zodat ik nog kan boosten als het moet - bv als ik per ongeluk uit supercruise raak terwijl ik in de flare van een neutron star of white dwarf zit), kleine shields om schade tijdens het landen te vermijden en een AFMU om nog íets te kunnen fixen als er wat mis gaat. Combinatie van niet véél zwaarder reizen dan nodig maar toch alle nodige utility (fighter bay, SRV), veiligheid (shield, AFMU), luxe (scanners, grote scoop). Ik heb d'r zin in! Komende tijd ff ergens oefenen in het gebruik van WD/NS flares om jumps te boosten, nog nooit gedaan en het lijkt me een slecht idee meteen met een conda zo'n ding in te vliegen :D

Wie gaat er hier nog meer mee met de CCC?

Edit: ik had trouwens geen zin mijn battleconda te slopen of onderdelen te gaan storen dus ik heb gisteren de knoop doorgehakt en in Diaguandri met Sirius Corp korting een tweede conda gekocht :D Alle onderdelen uit bovenstaande link zijn daar aanwezig dus ik kan in 1x mijn hele schip outfitten.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-11-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 13:25
RobV schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:25:
[...]

Ik kan je niet helpen helaas, ik heb een driverloze joystick gemaakt. Alles gaat binnen ED config panel, en ik map geen buttons naar keystrokes, maar gewoon als native USB inputs. Ik heb het op mijn Saitek X45 destijds nooit goed werkende gekregen.
Kun je iets hier iets meer over vertellen?
Je gebruikt toch de Atmega 32U4 in jouw joystick project?

Ik ben zelf bezig met een extra controlepaneel naast mijn Thrustmaster Hotas X (omdat ik het gaaf vind en semi-nuttig) op basis van een Atmega 32U4. Het is nu allemaal nog prototyping maar mijn plan was wel om keyboard keystrokes te genereren met de 32U4 en deze vervolgens op te vangen in ED.

Is er een betere optie die ik over het hoofd zie?
gebruik je de gamepad library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ernie schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:50:
[...]

Ik ben zelf bezig met een extra controlepaneel naast mijn Thrustmaster Hotas X (omdat ik het gaaf vind en semi-nuttig) op basis van een Atmega 32U4. Het is nu allemaal nog prototyping maar mijn plan was wel om keyboard keystrokes te genereren met de 32U4 en deze vervolgens op te vangen in ED.

Ik heb mijn eigen 'libraries' gemaakt en dankzij de pluggableHID kan ik elke hid descriptor maken die ik wil, maar inderdaad in feite komt het op de gamepad code van NicoHood neer. Het voordeel van native buttons over keypresses is veelzijdig:
- zowel analog assen, roterary encoders en digitale buttons
- switches/toggles (toetsen die langere infedrukt blijven)
- wil je 64 buttons tegelijk aan? No problem. Bij een keyboard houdt het geloof ik op bij 8.
- geen conflicten met chats/andere apps
- native ED ondersteuning voor meerdere controllers, dus geen Windows drivers nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
Zit je net lekker in ED. Begint m'n trottle vreemd te doen... Rudder heeft een eigen willetje gekregen.
Trottle open geschroefd en alles bekeken. Rubber zijn gescheurd en op.

Mijn vraag is of iemand nog een oude x45 Saitek Trottle heeft liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:09
SnoeiKoei schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:54:
[...]

En een jump range van 12ly? :D

Ik neem ook een conda mee naar de CCC maar ik ben Freelancer dus alle vrijheid hoe ik 'm ga inrichten. Ik denk aan zoiets:

Klikkie

Wel een flinke jump range (32ly loaded vóór het engineeren, kan volgens mij iets van 45ly worden met gunstige rolls) maar niet de allerlichtste thrusters (ik wil op planeten kunnen landen, iig met lage zwaartekracht), fuel tank (kan daar nog flink gewicht op besparen maar dan kan ik maar 2 sprongen maken, vind ik wel wat eng) en power distributor (zodat ik nog kan boosten als het moet - bv als ik per ongeluk uit supercruise raak terwijl ik in de flare van een neutron star of white dwarf zit), kleine shields om schade tijdens het landen te vermijden en een AFMU om nog íets te kunnen fixen als er wat mis gaat. Combinatie van niet véél zwaarder reizen dan nodig maar toch alle nodige utility (fighter bay, SRV), veiligheid (shield, AFMU), luxe (scanners, grote scoop). Ik heb d'r zin in! Komende tijd ff ergens oefenen in het gebruik van WD/NS flares om jumps te boosten, nog nooit gedaan en het lijkt me een slecht idee meteen met een conda zo'n ding in te vliegen :D

Wie gaat er hier nog meer mee met de CCC?
Er gaan er hier geloof ik wel een aantal mee, ik ga het ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Me too, maar ik moet me er nog eens in verdiepen wat het nu precies is. Een week lang elke avond duizenden lichtjaar afleggen gaat me denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:06:
Me too, maar ik moet me er nog eens in verdiepen wat het nu precies is. Een week lang elke avond duizenden lichtjaar afleggen gaat me denk ik niet lukken.
Hetzelfde hier, ik vind het jammer dat er nog steeds geen uitleg is over wat er precies gaat gebeuren. Wellicht wordt dat duidelijker als je wel in 1 van de 3 groepen zit maar als Freelancer is het voor mij ook nog een redelijk groot raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:08:
[...]

Hetzelfde hier, ik vind het jammer dat er nog steeds geen uitleg is over wat er precies gaat gebeuren. Wellicht wordt dat duidelijker als je wel in 1 van de 3 groepen zit maar als Freelancer is het voor mij ook nog een redelijk groot raadsel
Reken maar op ca. 5000ly per week, dus 3 a 5uur vliegen (afhankelijk van de loadout). Zelf vlieg ik ook mee, leuk om te zien dat er zoveel animo is. Mag je trouwens geen combat-conda meenemen als carrier?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Valt wel mee toch? Er staat een mooi reisschema in de eerste post van dit topic:

https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-Convoy

Of simpelweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NLzCkTferdz6wu6GmEXDnU1F/full.jpg

Zoals je kunt zien heb je telkens een paar dagen om het volgende base camp te bereiken en als je dat aanhoudt raak je niet achterop. Vertrek 2 december, eerste base camp 4 december (2 dagen voor 2k ly) etc. Meeste stukken zijn ongeveer 1k/dag gemiddeld maar sommige stukken kun je langer over doen als je wil.
Drumatiko schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:47:
[...]

Reken maar op ca. 5000ly per week, dus 3 a 5uur vliegen (afhankelijk van de loadout). Zelf vlieg ik ook mee, leuk om te zien dat er zoveel animo is. Mag je trouwens geen combat-conda meenemen als carrier?!
Nee, van Carriers wordt verwacht dat ze licht bewapend of liefst onbewapend vliegen.

Q: "So, if I leave 4 medium pulse turrets on my Cutter, will it still count as a Carrier? Guess it doesn´t not harm those poor pirates too much."

A: "Hmmmmmmmmmm, nothing more and just because it's you."

https://forums.frontier.c...04&viewfull=1#post4773704

[ Voor 39% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-11-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Hmmja, maar op basis van dat schema zal ik de range van mijn cobra nog een beetje moeten rekken. Ik zit nu op ong. 22LY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:55:
Hmmja, maar op basis van dat schema zal ik de range van mijn cobra nog een beetje moeten rekken. Ik zit nu op ong. 22LY
Dat is duizend sprongen in 1 maand, moet lukken toch :P 1 sprong duurt 1 minuut ongeveer, dus minder dan 17 uur naar Jacques Station. Dat is zelfs als je niet héél veel kan spelen waarschijnlijk wel haalbaar in 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
SnoeiKoei schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:17:
[...]

Dat is duizend sprongen in 1 maand, moet lukken toch :P 1 sprong duurt 1 minuut ongeveer, dus minder dan 17 uur naar Jacques Station. Dat is zelfs als je niet héél veel kan spelen waarschijnlijk wel haalbaar in 1 maand.
misschien, maar dan is een wat grotere range toch wel erg welkom. Ik spring niet zo efficient als 1 sprong per minuut dus elke winst is welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dus over een tijdje ben ik helemaal alleen? :(
Zoals hier dus... 50 km hoge berg...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MltgiGT.png

Gebaseerd op de stream van Josh Hawkins gister.
YouTube: The BroCast go Mountain Climbing in "The Race to the Top" ...

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
1 minuut is erg krap, in mijn Sothisruns deed ik er gemiddeld, met tanken onderweg, toch wel 1 minuut langer over (20 jumps in een half uur of zo). Maar goed, dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leutje schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:19:

[afbeelding]

Ik kan het filmpje nu niet kijken, maar welke planeet/coördinaten zijn dat? :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Systeem: Nervi
Planeet: 3A
Coördinaten: LOL 23 - 117 en dan is het HEEL duidelijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de duidelijkheid. Dit systeem is een beetje generft in 2.2
In 2.1 kon men vanaf de top direct "in orbit" komen met een SRV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Hoe dan ook, de CCC is voor iemand die vrij onervaren is en ook nog geen exploration runs heeft gedaan (dus reizen naar plekken waar helemaal geen stations zijn) toch wel een groot risico. ik hoop dus dat er tegen die tijd wat meer informatie komt over de reis, wellicht wordt er een en ander gecoördineerd onder freelancers qua samenreizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:27:
Hoe dan ook, de CCC is voor iemand die vrij onervaren is en ook nog geen exploration runs heeft gedaan (dus reizen naar plekken waar helemaal geen stations zijn) toch wel een groot risico. ik hoop dus dat er tegen die tijd wat meer informatie komt over de reis, wellicht wordt er een en ander gecoördineerd onder freelancers qua samenreizen.
Het risico is juist lager dan ooit, nu er een aantal plekken onderweg en op het verste punt zijn waar je kunt repareren. (Wel Horizons nodig om onderweg te landen, want die bases zijn allemaal op planets). Bovendien gaan er fuel rats mee dus zonder peut kom je ook niet te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-11-2016 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
SnoeiKoei schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:44:
[...]

Het risico is juist lager dan ooit, nu er een aantal plekken onderweg en op het verste punt zijn waar je kunt repareren. (Wel Horizons nodig om onderweg te landen, want die bases zijn allemaal op planets). Bovendien gaan er fuel rats mee dus zonder peut kom je ook niet te zitten.
daar heb je helemaal gelijk in. Het navigeren en gebruik van de star map is echter nog geen tweede natuur voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ernie schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:50:
[...]

Ik wil eigenlijk een TI MSP430F5529 proberen te gebruiken als usb-hid converter maar kom helaas niet toe aan het prgrammeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Oban606 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:51:
Zit je net lekker in ED. Begint m'n trottle vreemd te doen... Rudder heeft een eigen willetje gekregen.
Trottle open geschroefd en alles bekeken. Rubber zijn gescheurd en op.

Mijn vraag is of iemand nog een oude x45 Saitek Trottle heeft liggen ...
Ik heb er een (zon blauwe) die doet het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:00:
[...]

daar heb je helemaal gelijk in. Het navigeren en gebruik van de star map is echter nog geen tweede natuur voor me :)
Komt vanzelf goed en als je concrete vragen hebt kun je ze uiteraard altijd neerplempen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
base_ schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:09:
[...]

Ik wil eigenlijk een TI MSP430F5529 proberen te gebruiken als usb-hid converter maar kom helaas niet toe aan het prgrammeren :(
Ik heb 5 STM32's onderweg. 14bit 12bit adc en 70mhz processor. Nu 32u4 doet het prima hoor maar vooral de extra adc's lijken mij top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
RobV schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:21:
[...]

Ik heb 5 STM32's onderweg. 14bit adc en 70mhz processor. Nu 32u4 doet het prima hoor maar vooral de extra adc's lijken mij top.
Ik wil juist dezelfde magnetische sensoren gebruiken als in mijn joystick, die hebben allemaal SPI/I2C, dus heb eigenlijk geen adc's nodig. Ik heb een gruwelijke hekel aan verslijtende potmeters dus die gebruik ik liever niet ;)
Welke STM32's ga je gebruiken?
Die TI MSP430F5529LP kost als dev kitje nog geen 13 euro, daarvoor maak ik zelf geen printje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Leutje schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:19:

[afbeelding]

Maar dan ga je toch lekker mee Leutje? Juist door de role playing elementen als specifieke rollen verwacht ik eigenlijk dat fdev wat leuke dingen voor ons in petto heeft. Onderweg aliens tegenkomen? Ik hoop het! Je zou het maar missen als je niet mee gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
base_ schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:56:
[...]

Ik wil juist dezelfde magnetische sensoren gebruiken als in mijn joystick, die hebben allemaal SPI/I2C, dus heb eigenlijk geen adc's nodig. Ik heb een gruwelijke hekel aan verslijtende potmeters dus die gebruik ik liever niet ;)
Welke STM32's ga je gebruiken?
Die TI MSP430F5529LP kost als dev kitje nog geen 13 euro, daarvoor maak ik zelf geen printje ;)
Mijn magnetische hall effect sensoren zijn analoog en kosten €0,35. De stm32's die ik besteld heb ging voor €1,75 over de balie in China. Voor dat prijsverschil maak ik er zelf wel een printje voor (howel dat niet eens nodig is) :X

10 Stks A1302 Lineaire Sensor Hall Effect Ratiometrische Sensor A1302KUA Hall Sensor in Voorraad
http://www.aliexpress.com/item/32224656751/32224656751.html

1 stks STM32F103C8T6 ARM STM32 Minimale Ontwikkeling Board Module Voor arduino
http://www.aliexpress.com/item/32653883227/32653883227.html

Aanvullend: welke sensoren heb jij het over?

Excuses voor de topicsteal, wellicht moeten we verder in Arduino topic of even via een DM.

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 14-11-2016 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Dus....wat gooide ik gisteren zo onhandig overboord:
- Energy Grid Assembly
- Emergency Power Cells
- Platinum
- Power Convertor
- Magnetic Emitter Coil
- Samarium
- Modular Terminals
Platinum en Samarium had ik er nog niet zoveel, van de rest 5-10. Modular Terminals heb ik niet meer nodig.

Als iemand iets over heeft, graag, anders ga ik het iig opnieuw verzamelen. Is niet zo erg, wel jammer van de bak tijd die ik er ingestoken had. Ik kan dan iig weer even ervaring opdoen met mn nieuwe controls...
Sommige kan ik gewoon kopen (uit mijn hoofd Power Convertors, Emergency Power Cells en Magn. Emitter Coils)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 14-11-2016 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
https://forums.frontier.c...Balancing-Mission-Rewards

"Hey everyone,

Just a quick post to let you know that we've made a few balancing tweaks this morning with regards to missions in the game. Many mission rewards have been increased, while passenger mission rewards are slightly decreased to create a better overall balance across the board. This balance is part of an on-going process and we will continue to make changes as required.

Additionally, we've fixed an issue whereby passenger missions will now award points toward the correct Elite rank."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:48:
Nee, van Carriers wordt verwacht dat ze licht bewapend of liefst onbewapend vliegen.

Q: "So, if I leave 4 medium pulse turrets on my Cutter, will it still count as a Carrier? Guess it doesn´t not harm those poor pirates too much."

A: "Hmmmmmmmmmm, nothing more and just because it's you."

https://forums.frontier.c...04&viewfull=1#post4773704
Ai,... moet er dan nog even goed over nadenken of ik als carrier ga vliegen (of "per ongeluk" vergeten de hardpoints thuis te laten >:) )
stefijn schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:42:
Dus....wat gooide ik gisteren zo onhandig overboord:
- Energy Grid Assembly
- Emergency Power Cells
- Platinum
- Power Convertor
- Magnetic Emitter Coil
- Samarium
- Modular Terminals
Platinum en Samarium had ik er nog niet zoveel, van de rest 5-10. Modular Terminals heb ik niet meer nodig.

Als iemand iets over heeft, graag, anders ga ik het iig opnieuw verzamelen. Is niet zo erg, wel jammer van de bak tijd die ik er ingestoken had. Ik kan dan iig weer even ervaring opdoen met mn nieuwe controls...
Sommige kan ik gewoon kopen (uit mijn hoofd Power Convertors, Emergency Power Cells en Magn. Emitter Coils)
Ik zal tot het weekend wel wat cargo bij elkaar sprokkelen voor je, heb iig wat terminal modules voor je

[ Voor 38% gewijzigd door Drumatiko op 14-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Helaas ben ik niet meer zo vaak online, mijn gezondheid zit niet mee de laatste weken. Het is niets ernstigs, gewoon wennen aan het weer, gelukkig maar.

Maar niet getreurd ik check regelmatig de topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:21:
Helaas ben ik niet meer zo vaak online, mijn gezondheid zit niet mee de laatste weken. Het is niets ernstigs, gewoon wennen aan het weer, gelukkig maar.

Maar niet getreurd ik check regelmatig de topics!
Ik hoop dat het snel beter gaat, en in de tussentijd moet je maar vrolijk die technische mumbo jumbo (printplaten e.d.) blijven posten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatiko schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:24:
Ik hoop dat het snel beter gaat, en in de tussentijd moet je maar vrolijk die technische mumbo jumbo (printplaten e.d.) blijven posten :P
Nou, vooruit dan... Ik ben van plan om verder te werken aan mijn joystick mechaniek. Dat maakt het voor mensen makkelijker om hun eigen joystick te kunnen bouwen. Zeker voor degenen waar een eenvoudig schakelpaneel gesneden koek is maar geen tijd hebben om een x/y as te maken. Dit prototype is van plastic gemaakt met mijn 3D-printer maar de 'uiteindelijk' versie wordt van gefreesd aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:39:
Dit probleem is weer terug sinds vanmorgen...alleen nu voor beide knoppen. Nu willen beide buttons niet "doorspringen" naar de (resp.) volgende en vorige firegroep, maar lijken ze te acteren als een soort toggle die Shift-N en vervolgens N geeft (of andersom) zodat dezelfde firegroep geselecteerd blijft...

Het lijkt erop dat dit soort dingen soms random gebeuren? Als ik dit vooraf geweten had had ik Saitek links laten liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:39
stefijn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:44:
[...]

Dit probleem is weer terug sinds vanmorgen...alleen nu voor beide knoppen. Nu willen beide buttons niet "doorspringen" naar de (resp.) volgende en vorige firegroep, maar lijken ze te acteren als een soort toggle die Shift-N en vervolgens N geeft (of andersom) zodat dezelfde firegroep geselecteerd blijft...

Het lijkt erop dat dit soort dingen soms random gebeuren? Als ik dit vooraf geweten had had ik Saitek links laten liggen :/
Ik herken echt helemaal niets van de problemen waar jij tegenaan loopt. Ik moet wel zeggen dat ik de profiler van Saitek links laat liggen en mijn buttons map in Elite Dangerous direct. Als aanpassing op de standaard profile die daarin is opgenomen.

Het enige probleem wat ik weet is dat de pinky trigger soms niet werkt (openen van het configuratiescherm verhelpt dit, of door dubbele keybinds op de pinky trigger te deleten in de profile editor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
RobV schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb er een (zon blauwe) die doet het nog prima.
Oh, maar heb je die in gebruik of heb je die over? als het laatste het geval is dan mag dat via PM👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
https://forums.frontier.c...e-Dangerous-2-2-02-Update

- Stop the station from responding to crimes of the Passenger Wanted type
- Added a text line explaining more clearly the risk of carrying criminals
- If you have an illegal passenger, call this out in the status line. Only "Wanted" status trumps this

[ Voor 61% gewijzigd door RobV op 15-11-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
RobV schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:39:
[...]
Dit prototype is van plastic gemaakt met mijn 3D-printer maar de 'uiteindelijk' versie wordt van gefreesd aluminium.
Ik ben wel geinteresseerd in een gefreesde stalen variant, maar aluminium voldoet ook! :)
Ik twijfel nog tussen throttle of klassieke 3d throttle en tijd is inderdaad een probleem hiero :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn modem is kapot gegaan. Gelukkig kan ik nog altijd via mijn telefoon internetten en E:D spelen :)
Enkel is de ping dusdanig slecht dat het enkel solo play word voor mij.
Ik hoop dat Ziggo het snel oplost!

* Leutje ziet note 4 erg zijn best doen om alles bij te houden...

Moet wel zeggen dat 4g op zijn hogere ping na het best doet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mavors schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:49:
[...]

Ik herken echt helemaal niets van de problemen waar jij tegenaan loopt. Ik moet wel zeggen dat ik de profiler van Saitek links laat liggen en mijn buttons map in Elite Dangerous direct. Als aanpassing op de standaard profile die daarin is opgenomen.

Het enige probleem wat ik weet is dat de pinky trigger soms niet werkt (openen van het configuratiescherm verhelpt dit, of door dubbele keybinds op de pinky trigger te deleten in de profile editor).
Ik vermoed of het iets met de timing van de buttons te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook dat wanneer ik Secondary Fire indruk, dat eerst de primary firegroep één keer vuurt en daarna de secondary firegroep.
Mijn Sec Fire staat ingesteld op Shift-F in de X52, en op Shift-F in ED.

Als die buttonpress in ED niet goed geregistreerd wordt (lees: als de F eerder geregistreerd wordt dan de shift, dan lijkt me dit gedrag logisch: eerst krijg je dan kortstondig F, firegroep 1, daarna F+shift (firegroep 2).
Soms wanneer ik zo'n toegewezen joystickbutton gebruik om de control in ED in te stellen wordt inderdaad F+Shift vastgelegd in plaats van Shift-F.
Zou je de timing van buttons kunnen aanpassen? Ik bedoel, je KUNT in Saitekprofilter de timing aanpassen, maar ik zie niet hoe ik kan instellen dat de shift langer ingedrukt moet blijven dan de bijbehorende toets

Desondanks, als ik een textfile open en die button indruk, zie ik ALTIJD een hoofdletter F (dus Windows registreert Shift-F ook in de juiste volgorde)

edit: correctie: wanneer ik mijn Sec Fire button indruk vuurt mijn Sec Firegroep, maar wanneer ik deze button LOSLAAT, dan wordt de Prim Firegroep afgevuurd. Blijkbaar zend die button bij het loslaten de F toets nog een keer? Ik geloof niet dat ik daar controle over heb in de profiler?

Dat zou ook verklaren waarom Supercruise zich zo gedraagt: staat ingesteld op pinky+hat3-left, wanneer ik die aansla schakelt supercruise in, maar zodra ik de buttons loslaat schakelt SC direct weer uit. Daar wordt ook een commando blijkbaar gestuurd bij loslaten.
Vreemd genoeg is dit niet het geval bij Hyperjump, die ik ingesteld heb op pinky+hat3-right.

In een textfile genereert Sec Fire alleen een F, bij loslaten gebeurt niks.

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 15-11-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:25:
[...]

Ik vermoed of het iets met de timing van de buttons te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook dat wanneer ik Secondary Fire indruk, dat eerst de primary firegroep één keer vuurt en daarna de secondary firegroep.
Mijn Sec Fire staat ingesteld op Shift-F in de X52, en op Shift-F in ED.

Als die buttonpress in ED niet goed geregistreerd wordt (lees: als de F eerder geregistreerd wordt dan de shift, dan lijkt me dit gedrag logisch: eerst krijg je dan kortstondig F, firegroep 1, daarna F+shift (firegroep 2).
Zou je de timing van buttons kunnen aanpassen?
Mag ik vragen waarom je uberhaupt modifiers als shift gebruikt in het toewijzen van functies? Volgens mij zijn er meer dan genoeg toetsen om alle mogelijke bindings van een unieke toets te voorzien. Ik heb zelf de default configuratie gebruikt als basis voor de aansturing van de HOTAS knoppen. Wel hier een daar wat uitgezet, bv mouselook. Voor fire en secondary fire heb ik de triggers gemapped naar de mouse buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gewoon omdat t kan ;)

Ik wilde bijv. de mode zo instellen dat wanneer ik naar "landing" schakel automatisch het landinggestel uitklapt, dus ik heb die profiler nodig.
(of eigenlijk, meer omdat ik in diverse fora heb gelezen dat je beter eerst in ED alle toetsen eerst instelt zodat ze gemakkelijk te herinneren zijn, en daarna de toetsen toewijst aan de joystick in het profile. Eventueel daarnaast nog bepaalde buttons rechtstreeks toewijzen)

Maar ik denk dat ik het opgelost heb! Wanneer je in de profilter gewoon rechtstreeks in zo'n cell een keycommand geeft (bijv. Shift-F) dan heb ik soms dit probleem, soms niet (zie bijv. de settings voor Supercruis waar het wel misgaat en die voor Hyperjump waar het niet misgaat: het verschil zit m blijkbaar dus in de shifttoets en hoe de combi Saitek/ED daar mee omgaat)

Maar wanneer ik een New Advanced Command maak voor die toets en het als volgt instel
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/gxjrdyxcj/Naamloos.jpg
dan werkt het nu wel goed: de secondary fire (Shift-F) vuurt niet meer de F af wanneer ik deze loslaat, en de Prev. Firegroep (Shift-N) vuurt nu ook niet meer de Next Firegroep af (met als resultaat dat ik in dezelfde firegroep blijf)

(let op de strakke timing zodat de buttons snel genoeg blijven reageren, een manuele shift-F aanslag heeft veel langere timings)

:)

Zal nog even wat meer testen later (moet nu weer even aan t werk ;) ) maar volgens mij is dit de oplossing voor dit probleem!

edit: kon het natuurlijk niet laten, voor Supercruise is het probleem nou ook opgelost 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 15-11-2016 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
Heb een klassieke explorer fout gemaakt door te jumpen naar een leeg systeem met m'n laatste jumponium :'( |:( ;w
Ik heb me verkeken op het aantal niobium wat ik bij me had. Ik gebruikte de laatste met een 100% boost maar had er niet bij stil gestaan dat niobium ook nodig is met een 50% boost, wat ik nodig had om verder te komen. Ik ben zo leeg mogelijk, vlieg op dampen. Ancient site cargo weggegooid, helpt niets, ik kom net te kort. Rest mij niets anders dan de stekker te trekken. Tenzij iemand nog een briljant idee heeft om aan niobium te komen. Het zure is dat mijn bestemming nog 1 jump verder is, planetaire nevel GCRV 4925. -O-

Maar goed, heb er tenminste een goed avontuur en een paar mooie plaatjes aan over gehouden!

De maan van deze planeet heeft een erg kleine omloop. Ik ben op beide geland, je vliegt van de ene in de andere 'atmosfeer'. De planeet vult een goed deel van de hemel als je op de maan staat xD
Afbeeldingslocatie: https://edje01.home.xs4all.nl/got/ED/dps.jpg

Deze ringen waren bizar. Ik vermoed ook een bug. Ik besloot op het randje van een buitenring uit supercruise te komen en wat door de ring te vliegen voor mooie plaatjes. In de verte zie je de volgende ring. Tot mijn verbazing had de ring een onzettend hoge snelheid ten opzichte van mij zelf, van links naar rechts.
Ik besloot er heen te vliegen en ik verwachtte de de ring zou weg 'poppen' naarmate ik dichterbij zou komen omdat het spawnen van de rotsen nogal bugde. Maar toen ik aankwam had de ring nog altijd dezelfde relatieve snelheid en de rotsen schoten echt met een een ontzettende vaart onder me door. In camera mode werd ik zelfs misselijk omdat ik meende te bewegen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://edje01.home.xs4all.nl/got/ED/rings.jpg

Onderweg ook nog een pracht zwart gat tegen gekomen, GCRV 4981 B. Dit gat is groot, de effecten zijn op grote afstand al goed zichtbaar. Maar je kan het echt extreem dichtbij naderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Balen .... Fuel rats bellen?

Dat met die ring een keer gezien in een youtube filmpje

[ Voor 51% gewijzigd door Stefke op 15-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Brandstof kan ik scoopen, dat is het probleem niet. Jump is te ver gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daPet schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:06:
Brandstof kan ik scoopen, dat is het probleem niet. Jump is te ver gewoon :(
Balen! Wat is je jump afstand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Zwaar balen! Long shot, maar misschien heb je nog een filter in de galaxy map aanstaan en zijn er nog wel andere systemen in de bereikbaar? Geen planeten in het systeem waar je kan landen en nog jumponium kan vinden? Ik heb nog nooit iets met jumponium gedaan, maar het is een goede les voor wanneer ik het ooit wil gebruiken. Dank je wel!

Dat met die snelle ringen heb ik eerder gezien. Bijna niets staat stil in Elite, je schip past zich altijd aan aan de omgeving waar die uit supercruise gaat. Soms gaat dat mis, en dan gaan vliegen die rotsen supersnel voorbij :)

Zelf wordt ik misselijk van het beeld als ik te lang dicht bij een zwart gat vlieg.

[edit]
Leuke avatar update! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Op dampen, 50LY. Volgende dichtsbijzijnde systeem ligt meer dan 75 LY weg.

Ik was een beetje op nevel tocht, ik heb een aantal GCRV nevels gebookmarked en deze ligt heel ver boven het galactisch vlak. De afstanden worden daar erg groot.
Helaas was het stelsel voor mij al ontdekt dus ik vermoed de de nevel ook al ontdekt is. Maar ik ga het opnieuw proberen. Eerst afdoende materials zoeken :P

[ Voor 68% gewijzigd door daPet op 15-11-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is te halen met jumponium. Kan je dat nergens van een planeet halen?
Eventueel een paar jumps terug? mocht je dat halen...

Stiekum editen he :P

[ Voor 8% gewijzigd door Leutje op 15-11-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Leutje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
Dat is te halen met jumponium. Kan je dat nergens van een planeet halen?
Eventueel een paar jumps terug? mocht je dat halen...

Stiekum editen he :P
Ik heb hier een trinair ster systeem zonder planeten. Met de 25% jumponium die ik nog genoeg heb kom ik niet verder dan 62LY.

Ik heb geen extra filters op de map toegepast. Valt me wel op dat vrijwel alle sterren in deze regio type kgbfoam zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb hier een trinair ster systeem zonder planeten. Met de 25% jumponium die ik nog genoeg heb kom ik niet verder dan 62LY.

Ik heb geen extra filters op de map toegepast. Valt me wel op dat vrijwel alle sterren in deze regio type kgbfoam zijn
Niet 1 white dwarf of neutron star binnen bereik, voor een extragratiz overcharged FSD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jzx3un3.png

Jammer dat je dit soort dingen niet mag delen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Wow dat zijn nog eens assets!
base_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:02:
Ik ben wel geinteresseerd in een gefreesde stalen variant, maar aluminium voldoet ook! :)
Ik twijfel nog tussen throttle of klassieke 3d throttle en tijd is inderdaad een probleem hiero :(
Natuurlijk komt er ook een throttle block optie bij (anders mag het geen hotas heten toch), echter de constructie van een throttle is dusdanic veel eenvoudiger dat ik eerst dit stukje aanpak.

[ Voor 89% gewijzigd door RobV op 15-11-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Nope, geen witte dwerg of neutron. En ja, balen dat materials niet gedeeld kunnen worden. Regelmatig recycle ik ze omdat ik zo aan de 1000 stuks zit. Had ze dan liever weg gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:49:
Nope, geen witte dwerg of neutron. En ja, balen dat materials niet gedeeld kunnen worden. Regelmatig recycle ik ze omdat ik zo aan de 1000 stuks zit. Had ze dan liever weg gegeven...
:'( Balen man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Goeiemorgen zeg... Ik ben weer begonnen met Elite, na een lange pauze (sinds het begin van 2.1 Engineers). Maar er is veel veranderd, en niet ten goede.

Wat is het nu moeilijk om geld te verdienen. Ik deed vroeger veel smokkel missies, en ook imperial slaves transport (legaal). In "Tamar" had ik altijd wel een cargo missie die een miljoen opleverde voor een paar jumps met 100-120 ton cargo (ik was zeer goed bevriend met de facties daar omdat ik daar mijn imperial rank levelde). Nu is het alleen nog maar trash missies (5-50k credits) daar. Heel af en toe een "Kill pirate lord" van rond de miljoen, maar daar moet je dan eerst een half uur tot 45 minuten op wachten voor die daadwerkelijk verschijnt (gaat op bepaalde tijden immers). Plus dat ik die maar 1x gezien heb in een uur of 5 spelen. Wel een keer mijn clipper kwijt geraakt a 3 miljoen credits dus dat gaat harder naar beneden dan naar boven.

Vervelende is ook dat je dan niet weet in wat voor een schip die assassination missies verschijnen, als het een klein schip is heb ik liever de Viper en als het een grote is liever de Clipper. Beiden zijn goed bewapend maar de Clipper is niet wendbaar genoeg om kleine schepen te raken, en met de Viper duurt het uren voor ik een groot schip down heb. Gisteren nog een kwartier tot 20 minuten bezig geweest om een FDL kapot te maken. Ik had zelf nog 100% hull, dat was het probleem niet, maar ik kan niet meer damage doen omdat er geen grotere power plant in kan. Ik deed nooit veel combat dus ik heb nog Novice rank :P Anders was het wel moeilijker geweest denk ik.

Ook heb ik Fehu geprobeerd waar ik vroeger vandaan smokkelde - niks, zelfs geen gewone long range cargo. Ceos/Sothis, zelf nooit gedaan maar ik ben er maar "even" heen gevlogen. Ook helemaal niks (behalve die rare commodity in Sothis).

De varieteit in missies die spawnen is ook heel raar nu, het zijn vaak allemaal dezelfde type missies bij alle facties in een systeem. Of alleen maar donatie missies, of alleen maar data boom enz.

Dit is echt lastig zo.. Hoe komen jullie tegenwoordig aan geld? Ik zag wel wat passagier missies die goed verdienen maar die willen dan vaak ranzig ver weg (6000-60000 LY).

Ik vind het jammer dat ze alles zo generfd hebben, er is zo niet zo veel aan. Ik kan weinig spelen omdat ik veel reis voor mijn werk en heb een groot schip (clipper) dus als ik maar 100k credits per uur kan doen is het de moeite niet echt waard. Dan kom ik zo langzaam vooruit.

Ik vond de smokkel missies altijd erg leuk door het risico (vooral bij het stacken door de vele intercepts) maar ik kan die echt nergens meer vinden. Tenminste geen lucratieve, ondanks dat ik nog steeds erg veel respect heb bij de facties in die systemen.

Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. :) Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Leutje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:44:
Jammer dat je dit soort dingen niet mag delen :(
Inderdaad, maar ik denk dat daar wel een goede reden voor is, namelijk het voorkomen van het 'gold seller' fenomeen dat WoW destijds helemaal stuk heeft gemaakt door al die spam in de chat. Als je materials zou kunnen overdragen dan zou dat gauw ook in Elite gaan gebeuren. Je zou immers geld kunnen vragen via een externe site.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 15-11-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
@gekkeprutser, als je het FDev forum even doorscant is dit inderdaad de algemene mening over de laatste 'gameplay adjustments'. Volgens velen daar is het sinds 2.0 alleen maar bergafwaards gegaan. Echter je weet ook dat mensen die tevreden zijn zelden posten op een forum. Ik gebruik de tijd niet mee om geld te verdienen (ik heb 500M cash) dus ben ik mijn combat skills aan het verdiepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Het is wel zo dat meeste mensen juist smokkelmissie doet voor zoveel credit zodat ze een grotere schepen kan kopen. Die kostte al gauw ruim half miljard credit. (ja voor de compleet)

Andere kant het is ook leuk la Han Solo naspelen met smokkelmissies.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste