Ik ben ook weer ff bezig geweest. 2M bij elkaar gesprokkeld, was niet echt wat in deze buurt. Kijken wat de volgende jump ons brengt..
Ja dat viel mij ook al op. Zijn nu ongeveer 5 sprongen verwijderd van het einddoel.Vuikie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:11:
Ik ben ook weer ff bezig geweest. 2M bij elkaar gesprokkeld, was niet echt wat in deze buurt. Kijken wat de volgende jump ons brengt..
Misschien dat ik de komende dagen wat meer spring om dat te overbruggen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ben de laatste tijd ook weer af en toe aan het spelen (ik heb de game 3/4 jaar niet gespeeld), met name omdat ik maar weinig combat gedaan heb. Toch iets aan die lage combat rank doen. Elite zal het wel niet worden maar 's kijken hoe ver ik ermee kom. Ik ga elke keer dat ik een rank omhoog ga een ander schip pakken. Ik heb tot competent met name m'n Cobra gebruikt (en m'n SRV voor heel veel guardian sentinels
) en tot aan de volgende rank gebruik ik nu een Vulture met wat engineering, wat ook wel een aardige loadout is. Al is de verminderde capaciteit van de multi-cannon wel een nadeel. 't Voelt alsof die vaker aan het reloaden is dan aan het schieten. 
Het betaalt eigenlijk helemaal nieteens zo slecht trouwens, "kaal" bounty hunten (geen massacre missions ofzo, maar alleen de bounties, wel met KWS): na een half uurtje heb je wel 10M bij elkaar geschoten in een High RES (en een paar % progressie: wat gaat dat langzaam...
). Het gaat me niet om de credits in dit geval maar ik heb m'n volgende schip op deze manier wel bij elkaar geschoten straks.
(Ik speel ook weer in VR, de beleving is weer optimaal
)
Het betaalt eigenlijk helemaal nieteens zo slecht trouwens, "kaal" bounty hunten (geen massacre missions ofzo, maar alleen de bounties, wel met KWS): na een half uurtje heb je wel 10M bij elkaar geschoten in een High RES (en een paar % progressie: wat gaat dat langzaam...

(Ik speel ook weer in VR, de beleving is weer optimaal
Saved by the buoyancy of citrus
Iemand nu online? Anders plan ik jump in. Niks interessants meer hier
edit: Indien iemand toch online was, we gaan nu hier naar toe
Gru Drye FD-Q b51-3
edit: Indien iemand toch online was, we gaan nu hier naar toe
[ Voor 38% gewijzigd door Player1S op 11-07-2022 18:44 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ben even paar jumps achter elkaar aan het doen. Gebied is nagenoeg ontdekt dus maar even snel door naar het einddoel.
En we zijn er. Voor de guardian structures moet je naar planeet C1 gaan. Wel eventjes vliegen
En we zijn er. Voor de guardian structures moet je naar planeet C1 gaan. Wel eventjes vliegen
[ Voor 28% gewijzigd door Player1S op 12-07-2022 21:17 ]
Let wel: Elke rank die je omhoog gaat, levert je sterkere vijanden op. Ook als je bijv. aan het minen of traden bent.Cyphax schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:37:
Ik ben de laatste tijd ook weer af en toe aan het spelen (ik heb de game 3/4 jaar niet gespeeld), met name omdat ik maar weinig combat gedaan heb. Toch iets aan die lage combat rank doen. Elite zal het wel niet worden maar 's kijken hoe ver ik ermee kom.
Komt er op neer dat als je dat soort dingen leuk vindt, je er niet meer onderuit komt om constant een heel arsenaal aan wapens mee te sjouwen. Daarom is dat de enige Elite die ik niet heb.
Bij de andere (trade en exploration) heeft het helemaal geen effect op het spel zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2022 22:17 ]
De random encounters in supercruise bedoel je dan? Daar ben ik vooralsnog niet zo bang voor; interdictions kun je in principe altijd wel winnen, tochGekkePrutser schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:16:
[...]
Let wel: Elke rank die je omhoog gaat, levert je sterkere vijanden op. Ook als je bijv. aan het minen of traden bent.
Komt er op neer dat als je dat soort dingen leuk vindt, je er niet meer onderuit komt om constant een heel arsenaal aan wapens mee te sjouwen. Daarom is dat de enige Elite die ik niet heb.
Bij de andere (trade en exploration) heeft het helemaal geen effect op het spel zelf.
Ik denk dat ik deze elite-rank vooral niet heb vanwege de idiote hoeveelheid werk die het is (ik voorspel ook dat ik voortijds afhaak)
Ik heb het volgens mij wel vaker gezegd maar ik vind de combat rank onevenredig zwaar.Cyphax schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:48:
Ik denk dat ik deze elite-rank vooral niet heb vanwege de idiote hoeveelheid werk die het is (ik voorspel ook dat ik voortijds afhaak)
Het is relatief simpel en snel te doen om Elite te halen in Trading en Exploration.
Met mijn AspX ben ik vorig jaar richting Colonia en Sag. A gegaan en bij terugkomst was ik al nagenoeg Elite in Exploration.
Inmiddels op mijn huidige expeditie al Elite II bereikt.
Trading gaat ook snel als je beetje gaat minen of een goede trade route hebt gevonden.
In Combat ben ik nog steeds competent ondanks dat ik hele tijd terug een week lang aan zo'n combat CG heb meegedaan en ook genoeg veel hogere rank heb neergehaald. Schiet gewoon niet op.
Overigens voor diegene die mee zijn op expeditie. Ik heb een koop-order aangemaakt voor alle Guardian spullen die je kunt vinden. Prijs heb ik iets onder de galactic average gezet (blijft een Hollander he
En ik kan dan bij terugkomst nog paar extra cent verdienen om kosten te dekken
Ja het is een heel groot verschil inderdaad. Maargoed, het is wat het is, ik speel in Horizons dus hoger dan elite gaat ie bij mij toch niet.Player1S schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:06:
[...]
Ik heb het volgens mij wel vaker gezegd maar ik vind de combat rank onevenredig zwaar.
Het is relatief simpel en snel te doen om Elite te halen in Trading en Exploration.
Met mijn AspX ben ik vorig jaar richting Colonia en Sag. A gegaan en bij terugkomst was ik al nagenoeg Elite in Exploration.
Inmiddels op mijn huidige expeditie al Elite II bereikt.
Trading gaat ook snel als je beetje gaat minen of een goede trade route hebt gevonden.
Vooralsnog valt het mee, ik zit ook nog op competent, maar in de High RES is elke npc een hogere rank dan ik, en er spawnen er best wel veel die wanted zijn. Ik heb gisteravond even gespeeld, en in ongeveer drie kwartier 37 kills. Niet genoeg om competent mee te voltooien maar het is wel een zichtbare hoeveelheid omhoog gegaan en ik ben wel over de helft denk ik (irritant dat ze die percentages weggehaald hebben).In Combat ben ik nog steeds competent ondanks dat ik hele tijd terug een week lang aan zo'n combat CG heb meegedaan en ook genoeg veel hogere rank heb neergehaald. Schiet gewoon niet op.
(Ook wel leuk om dat in hetzelfde systeem te doen als waar ik altijd platinum mining doe)
@Player1S Hoe lang denk je hier te blijven? I denk dat ik morgen of vrijdag weer on-line kan komen. Zit nu een beetje tot m'n oren in werk...
Dan moet ik vanavond ook nog maar eens even inloggen. Geen idee waar we dan nu zijn, maar dan kan ik kijken of ik uitstap
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Voorlopig blijven we hier wel even.Vuikie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:44:
@Player1S Hoe lang denk je hier te blijven? I denk dat ik morgen of vrijdag weer on-line kan komen. Zit nu een beetje tot m'n oren in werk...
Zo'n 75ly verderop zit nog een guardian site. En ik wil nu goed de rest opzoeken. Schijnt dat er vaak nog wel meer sites zijn in de directe omgeving. Dus wil kijken of ik nog een onontdekte kan vinden.
In het PRAI HYPOO GF-E C10 A system ligt ook een carrier. De ARM TORTUGA BUCANEROS X7H-06N
Hier moet ook een Guardian site zijn, dus is wel verklaarbaar. De Carrier in nog spartaanser dan de Michiel, deze heeft helemaal niks aan boord
Hier moet ook een Guardian site zijn, dus is wel verklaarbaar. De Carrier in nog spartaanser dan de Michiel, deze heeft helemaal niks aan boord
Ik heb even een ED pauze genomen. PC is oudje dus moet flink werken. En pc staat op slaapkamer. dus moet beetje aan de temperatuur denken.
Gisteravond wilde ik ook weer even inloggen, maar die van mij staat op zolder. Dus ook maar even niet. Gisteravond was het net geen 50 graden in die kamer

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik zat te denken om de komende dagen te spenderen aan het naar huis jumpen van mn fleet carrier.
Afgelopen week eigenlijk niet gespeeld en vanaf zaterdag heb ik 3 weken de kinderen wat ook invloed gaat hebben op mijn speeltijd. En vind het beetje lullig om jullie daar 3-4 weken te laten zitten.
Tenzij jullie collectief zeggen dat het goed is
Afgelopen week eigenlijk niet gespeeld en vanaf zaterdag heb ik 3 weken de kinderen wat ook invloed gaat hebben op mijn speeltijd. En vind het beetje lullig om jullie daar 3-4 weken te laten zitten.
Tenzij jullie collectief zeggen dat het goed is
Maakt mij niet uit hoor. Enige is wel dat ik nu vergeten ben om weer in te stappen en nu op vakantie ben 
Is mij om het even, ik jump anders ook gewoon zelf wel weer terug. Vaak genoeg gedaan
Voor zover bedankt voor de lift
Is mij om het even, ik jump anders ook gewoon zelf wel weer terug. Vaak genoeg gedaan
Voor zover bedankt voor de lift
Het maakt mij ook niet uit.
Ik wil nog wel een keer terug naar de site, ben nog niet op alle 3 geweest. Maar als jij @Player1S terug wilt is dat ook goed.
Ik vind het al gaaf dat je ons mee hebt genomen op je 'avontuur'
Ik wil nog wel een keer terug naar de site, ben nog niet op alle 3 geweest. Maar als jij @Player1S terug wilt is dat ook goed.
Ik vind het al gaaf dat je ons mee hebt genomen op je 'avontuur'
Gaat me niet zozeer om mijzelf. Ik kan zo paar weken daar blijven hangen maar heb ook gasten met wie ik rekening wil houden
Even een heads up voor iedereen die lid is van de Canonn discord server.
De server is overgenomen door een kwaadwillende partij. De admins zijn de controle kwijt.
Er wordt gevraagd om je te verifiëren dmv een QR code en de mobiele app. DOE DIT NIET. De QR is geen verificatie maar een login.
Hiermee geef je feitelijk je login gegevens weg en eventuele 2FA wordt gepasseerd omdat je dit via een vertrouwd toestel doet.
Indien je dit wel al gedaan hebt, meldt al je apparaten af en stel een nieuw wachtwoord in.
Degenen die nog in de server zitten wordt gevraagd de server te rapporteren voor phishing.
De server kan je het beste verlaten.

Update; de Discord server is om zeep geholpen. Ze werken tijdelijk op de Cannon Alerts discord.
De server is overgenomen door een kwaadwillende partij. De admins zijn de controle kwijt.
Er wordt gevraagd om je te verifiëren dmv een QR code en de mobiele app. DOE DIT NIET. De QR is geen verificatie maar een login.
Hiermee geef je feitelijk je login gegevens weg en eventuele 2FA wordt gepasseerd omdat je dit via een vertrouwd toestel doet.
Indien je dit wel al gedaan hebt, meldt al je apparaten af en stel een nieuw wachtwoord in.
Degenen die nog in de server zitten wordt gevraagd de server te rapporteren voor phishing.
De server kan je het beste verlaten.

Update; de Discord server is om zeep geholpen. Ze werken tijdelijk op de Cannon Alerts discord.
[ Voor 6% gewijzigd door daPet op 13-09-2022 16:35 . Reden: Update ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Vraagje over EDDiscovery.
Is het mogelijk om de data van C:\Users\...\AppData\Local\EDDiscovery (10GB inmiddels) over te zetten naar een andere schijf?
Mijn C: loopt te vol, kon vandaag niet eens meer upgraden...
Is het mogelijk om de data van C:\Users\...\AppData\Local\EDDiscovery (10GB inmiddels) over te zetten naar een andere schijf?
Mijn C: loopt te vol, kon vandaag niet eens meer upgraden...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Kijk bijvoorbeeld eens naar symbolic links
- mklink
https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/
- mklink
https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/
Dank je, ben bezig.
Deze had ik al gevonden:
https://www.addictivetips.../move-appdata-windows-10/
Bijna 80+ GB overzetten al met al…
Deze had ik al gevonden:
https://www.addictivetips.../move-appdata-windows-10/
Bijna 80+ GB overzetten al met al…
[ Voor 47% gewijzigd door GeeBee op 01-10-2022 01:06 ]
Je kunt bijvoorbeeld ook met je rechtermuisknop op de "standaard" Windows folders klikken en daar er dan voor kiezen om de locatie op een andere schijf te zetten. Dan worden die bestanden ook automatisch naar die andere schijf overgezet.
rechtermuisknop -> properties -> Location -> of intypen (zorg er wel voor dat de nieuwe locatie al bestaat) of via de knop Move... de nieuwe locatie opzoeken en aanklikken.
rechtermuisknop -> properties -> Location -> of intypen (zorg er wel voor dat de nieuwe locatie al bestaat) of via de knop Move... de nieuwe locatie opzoeken en aanklikken.
Worden dan ook automatisch de juiste verwijzingen/ symbolic links/ junctions/ whatever gemaakt?
Aanvulling: Alleen bij AppData\Roaming zie ik een tabblad Locatie staan. Bij Local en LocalLow niet.
Aanvulling: Alleen bij AppData\Roaming zie ik een tabblad Locatie staan. Bij Local en LocalLow niet.
[ Voor 35% gewijzigd door GeeBee op 01-10-2022 00:55 ]
Ik doe het alleen voor de /downloads /foto's /documents folders. De link wordt dan door windows zelf aangepast inderdaad.
Dat kan niet met de Local-map.
Met kopieëren zag ik een hoop foutmeldingen tegen van gelockte bestanden, en daarna ook nog een "Kan geen bestand maken dat al bestaat" of iets dergelijks. Dus nu de 52GB grote map Frontier_Development via een Junction verplaatst. Dat ruimt ook prima op.
Met kopieëren zag ik een hoop foutmeldingen tegen van gelockte bestanden, en daarna ook nog een "Kan geen bestand maken dat al bestaat" of iets dergelijks. Dus nu de 52GB grote map Frontier_Development via een Junction verplaatst. Dat ruimt ook prima op.
Ik heb gisteren en vandaag een aantal CZs gedaan voor The Gathering (3x low, 1x medium) in HIP 77470, maar de oorlog staat nog steeds op Draw. Heb ik er te weinig gedaan? Dacht dat ik een tijdje terug veel makkelijker een oorlog won.
Hoe werken de war mechanics uberhaupt? Ik kan me niet voorstellen dat een paar (kleine) veldslagen winnen voldoende is om de andere faction te laten retreaten, maar uit jouw post maak ik op dat dat in het verleden wel zo was? @celshof
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik weet niet hoeveel je er moet doen om daadwerkelijk een impact te hebben, maar er vindt maar 1 keer per week een 'tick' plaats waarbij dat soort zaken worden geupdatet. Volgens mij in de nacht van woensdag op donderdag.
Dus, alles wat jij gisteren en vandaag hebt gedaan wordt volgens mij volgende week meegenomen in de 'tick' en zal dan zichtbaar zijn. Dan wordt de status ook bijgewerkt, met een win voor 1 van de partijen als er voldoende verschil is tussen win/loss.
Dus, alles wat jij gisteren en vandaag hebt gedaan wordt volgens mij volgende week meegenomen in de 'tick' en zal dan zichtbaar zijn. Dan wordt de status ook bijgewerkt, met een win voor 1 van de partijen als er voldoende verschil is tussen win/loss.
Ah, ik dacht dat er elke dag een tick was, waarbij een update kwam.maikel124 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:36:
Ik weet niet hoeveel je er moet doen om daadwerkelijk een impact te hebben, maar er vindt maar 1 keer per week een 'tick' plaats waarbij dat soort zaken worden geupdatet. Volgens mij in de nacht van woensdag op donderdag.
Volgens mij is het vrij makkelijk, als er aan de andere kant niemand vecht. Maar wellicht herinner ik het me verkeerd.D4NG3R schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:10:
Hoe werken de war mechanics uberhaupt? Ik kan me niet voorstellen dat een paar (kleine) veldslagen winnen voldoende is om de andere faction te laten retreaten, maar uit jouw post maak ik op dat dat in het verleden wel zo was? @celshof
Wat informatie van iemand op Reddit
[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 11-11-2022 21:13 ]
Update 14 is live en ... we zijn in oorlog met de Thargoids.
Gisteravond alleen de update gedownload en opgestart. Leuk detail dat ze ook het login scherm in vuur en vlam hebben gemaakt
Ik ben een paar k LY van de bubbel weg, dus zal er nog niet veel van mee maken. Dat houd ik ook nog maar even zo, ik ben niet van de pew pew.
https://www.elitedangerou...s-update-14-release-notes
Gisteravond alleen de update gedownload en opgestart. Leuk detail dat ze ook het login scherm in vuur en vlam hebben gemaakt
Ik ben een paar k LY van de bubbel weg, dus zal er nog niet veel van mee maken. Dat houd ik ook nog maar even zo, ik ben niet van de pew pew.
https://www.elitedangerou...s-update-14-release-notes
Pew pew is ook niet helemaal mijn ding, maar ik zie het wel als een mooi moment om te werken aan het krijgen van Gauss Cannons.
edit: De ontploffende schepen in de filmpjes zijn wel heel erg. In-game ontploft een schip nog beter.
edit: De ontploffende schepen in de filmpjes zijn wel heel erg. In-game ontploft een schip nog beter.
[ Voor 30% gewijzigd door celshof op 30-11-2022 13:08 ]
Tip: de site op Synuefe GV-T b50-4 planeet B1 is een fijne plek om Weapon Blueprints te halen. Deze is relatief dichtbij, de layout is erg klein en simpel (en plat) en je wordt nauwelijks lastiggevallen door sentinels (alleen na de laatste pylon en na het scannen van de blueprint zelf).celshof schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:07:
Pew pew is ook niet helemaal mijn ding, maar ik zie het wel als een mooi moment om te werken aan het krijgen van Gauss Cannons.

Je moet bij deze site een Artifact bij de machine dumpen (niet een Ancient Key) die je naast de meest linkse (op het plaatje, de machine is dan rechts) pylon vindt (strak ernaast).
Het is wel een hoop werk om een AXI-build te maken heb ik gemerkt. Ik heb nu die wapens wel (4x Guardian Gauss en 1x Remote Flak - die je ook moet unlocken
Ik ben iets meer geinteresseerd in rollen als mensen evacueren, s&r-achtige dingen, daar is gelukkig ook aan gedacht, maar 't is niet zo rechttoe-rechtaan als bij standaard burning stations.
Vergeleken met de vorige cinematic oogt deze echt veel amateuristischer, dat viel mij ook op.edit: De ontploffende schepen in de filmpjes zijn wel heel erg. In-game ontploft een schip nog beter.

Aan de andere kant lijkt de performance van de game zelf met deze update een stap vooruit te zijn gegaan, wat imho echt nodig is want voor VR-spelers is het met de scheiding tussen Live en Legacy wel echt minder geworden (ik deed mijn combat progression in VR maar kreeg Odyssey/4.0 nooit lekker draaien vanwege het gebrek aan optimalisatie, die flow onderbreken ze nu helaas).
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 30-11-2022 13:27 ]
Die filmpjes vind ik zelf ook te erg voor woorden. Het zijn gewoon geanimeerde sprites. Beetje jammer dat ze niet de echte ingame beelden laten zien van die schepen.celshof schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:07:
Goeie tip! Ik was een heel end naar een andere Synuefe gegaan.Cyphax schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:21:
[...]
Tip: de site op Synuefe GV-T b50-4 planeet B1 is een fijne plek om Weapon Blueprints te halen. Deze is relatief dichtbij, de layout is erg klein en simpel (en plat) en je wordt nauwelijks lastiggevallen door sentinels (alleen na de laatste pylon en na het scannen van de blueprint zelf).
ook een goeie tipJe moet bij deze site een Artifact bij de machine dumpen (niet een Ancient Key) die je naast de meest linkse (op het plaatje, de machine is dan rechts) pylon vindt (strak ernaast).
Daar zal ik ook eens in duiken en dan kijken wel schip het meest geschikt is. Kan me voorstellen dat een Imperial Cutter lastig naar binnen te vliegen is.Ik ben iets meer geinteresseerd in rollen als mensen evacueren, s&r-achtige dingen, daar is gelukkig ook aan gedacht, maar 't is niet zo rechttoe-rechtaan als bij standaard burning stations.
Dat niet alleen, je moet geloof ik door een thargoid conflict zone om binnen te komen (en weer naar buiten) en Thargoids kunnen intussen ook interdicten (naast het hyperdicten dat ze al deden) en ze zijn nu altijd hostile, dus die Cutter heeft misschien nog wel wat voordelen als het gaat om survivability.celshof schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:55:
[...]
Daar zal ik ook eens in duiken en dan kijken wel schip het meest geschikt is. Kan me voorstellen dat een Imperial Cutter lastig naar binnen te vliegen is.

Ik heb het nog niet geprobeerd maar 't klinkt alsof het wat spannender is dan de standaard burning stations. Sowieso omdat de rescue mega ships een paar jumps weg zijn en niet vlakbij.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 30-11-2022 15:16 ]
Ai, dan moet ik ook nog mee gaan nemen hoeveel een rebuy kost.
Ik overweeg om gewoon mn fleet carrier richting Colonia te transporteren
Of ergens er tussenin gaan liggen
Net geweest. Dit is echt een heel goede tip, zeg!Cyphax schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:21:
[...]
Tip: de site op Synuefe GV-T b50-4 planeet B1 is een fijne plek om Weapon Blueprints te halen.
Volgens Frontier is de hele bubble niet gevrijwaard van gevaar, en zelfs Colonia is niet veilig. Het hangt er helemaal van af hoe betrokken de spelers zijn en hoe sterk de AX initiatieven zijn. Met andere woorden: Hoe hard wil je vechten?Player1S schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:45:
Ik overweeg om gewoon mn fleet carrier richting Colonia te transporterenOf ergens er tussenin gaan liggen
Top, ik kwam 'm zelf ook tegen op Reddit. Ik heb nog geen wapens afgevuurd op Thargoids en ik had er eerder ook niet zoveel interesse in, maar nu moeten we verdedigen, of de bubble gaat eraan.celshof schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:27:
[...]
Net geweest. Dit is echt een heel goede tip, zeg!
Ik was altijd meer fan van evacuees uit brandende stations redden en dan kan je je lol nu ook wel op, maar dit is wel serieuze shit vergeleken met eerder. Ik ging gisteren een poging wagen om mensen te redden, en op gegeven moment kom je in een soort Thargoid "bubble" (systemen die zijn overgenomen door Thargoids), en dan is het nergens meer veilig. Twee hyperdictions en 1 interdiction op de heenweg. Allemaal meteen hostile.
In eerste instantie was er bij de surface site waar ik naartoe ging geen Thargoid die me aanviel, dus ik kon "gewoon" landen en mensen inladen, maar toen ik daar bijna mee klaar was kwam er alsnog een Thargoid langs waar ik voorbij moest. Op de terugweg (6 jumps) nog een hyperdiction, en daarna was het safe. Je wordt wel vrij rijkelijk beloond, ik heb meer dan 14 miljoen gekregen voor die ~130 mensen.
Als je schip 450m/s of sneller kan boosten kom je als het goed is altijd weg, als je schild en hull het ondertussen niet hebben begeven. Mijn Python heeft nog de stock lightweight armor en een 3A schield generator, wat wel genoeg is om bovenstaande te hebben overleefd, maar ik overweeg wel military grade alloys te installeren, als ik daarmee niet teveel snelheid opgeef.
Ik hink trouwens beetje op 2 gedachten met betrekking tot het unlocken van anti-thargoid wapens.
Puur kijkend vanuit een game perspectief snap ik het wel. Beetje werken voor de betere dingen.
Echter de realisme freak in mij vind het idioot. "Hoi we worden aangevallen door aliens. je wilt terugvechten? Ok maar eerst moet je de wapens verdienen door mij nogmaals blueprints te geven. Dat duizenden anderen het al hebben gedaan maakt niet uit... ik heb het nogmaals nodig"
Puur kijkend vanuit een game perspectief snap ik het wel. Beetje werken voor de betere dingen.
Echter de realisme freak in mij vind het idioot. "Hoi we worden aangevallen door aliens. je wilt terugvechten? Ok maar eerst moet je de wapens verdienen door mij nogmaals blueprints te geven. Dat duizenden anderen het al hebben gedaan maakt niet uit... ik heb het nogmaals nodig"
Ga vanavond maar toch even een Krait Mk2 samenstellen met AX Multi-canons om Thargoid scouts te knallen.
Komende weken maar even in de gaten houden of er ander materiaal beschikbaar komt of dat ik toch nog keertje de moeite ga nemen om Guardian spul te unlocken.
Komende weken maar even in de gaten houden of er ander materiaal beschikbaar komt of dat ik toch nog keertje de moeite ga nemen om Guardian spul te unlocken.
OK, Odyssey gekocht en E:D weer eens opgestart na een heel lange tijd...
Ik wordt begroet met dit scherm:
:strip_exif()/f/image/9DdHDHMvdxMzNpDeTNWQWDji.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij betekent dat een Thargoid aanval op het station waar ik ben. Natuurlijk geen idee meer waar
Ik dacht dat ik "thuis" was, maar volgens mij niet.
Iemand tips om zo snel mogelijk weer in veiligheid te kunnen komen?
:strip_exif()/f/image/9DdHDHMvdxMzNpDeTNWQWDji.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij betekent dat een Thargoid aanval op het station waar ik ben. Natuurlijk geen idee meer waar
Guardian Gauss Cannons zijn tof. Ik heb zelf ook een AX Krait opstelling, blijft toch wel een van m'n favoriete bezigheden in Elite.Player1S schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:55:
Ga vanavond maar toch even een Krait Mk2 samenstellen met AX Multi-canons om Thargoid scouts te knallen.
GeeBee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:

Volgens mij valt het best mee hoe problematisch het is om weg te komen, station uitvliegen en simpelweg jumpen naar een ander systeem. Dat wordt wellicht wat hectisch omdat omliggende systemen waarschijnlijk ook onder aanval zijn, maar houd het natuurlijk spannend.
Is gewoon een standaard login scherm, dit zag ik ook toen ik 10k LY van de bubbel weg was. In de galaxy map kun je zien waar de thargoids zijn. Icoontje met een vlammetje of zoiets. Daar gewoon weg van vliegen, geen probleem.GeeBee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:
OK, Odyssey gekocht en E:D weer eens opgestart na een heel lange tijd...
[Afbeelding]
Ik merkte het inderdaad.
Volgende vraag: waarom werken de Bindings van Horizon niet meer?
Dat hangt af van welke versie(s) je precies bedoelt. Ze worden per versie opgeslagen en als je van Legacy naar Live zou gaan zou je ze een keer opnieuw in moeten stellen.GeeBee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:19:
Ik merkte het inderdaad.
Maar het kan ook dat een recente update ze gemold heeft, dat komt weleens voor (en zal nog weleens voor gaan komen). Je kunt ze gelukkig makkelijk backuppen en evt herstellen. Ze staan in
%LocalAppData%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options
Nee van Horizons naar Live Odyssey in onze The Gatherings private group.
Sommige knoppen deden het wel, andere niet meer. (Of ik ben ze vergeten, dat kan ook #bejaardensoos)
Sommige knoppen deden het wel, andere niet meer. (Of ik ben ze vergeten, dat kan ook #bejaardensoos)
Na een update kan het zijn dat de bindings weg zijn inderdaad, daarom geven ze vaak op voor een patch dat je die moet back-uppen.GeeBee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:19:
Ik merkte het inderdaad.
Wat overigens bij mij ook wel eens voor komt is dat als ik een controller loskoppel ED ook alles kwijt is. Zelfs als ik de controller in een andere USB poort stop. Wellicht heb je in de tussentijd een usb apparaat (joystick of controller, stuurtje) losgekoppeld.
Ik weet niet hoe lang ik niet gespeeld heb…een jaar?
Maar de hotas heeft al die tijd keurig in de kast gestaan.
Bij mij werkt het om dan opnieuw de 'custom' instellingen te laden, dan werkt alles weer.GeeBee schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:07:
Ik weet niet hoe lang ik niet gespeeld heb…een jaar?
De Odessey specifieke controls zal je wel moeten instellen, deze zijn nieuw.
/f/image/NA6MfbbYxPNJAL6N63FPCqf5.png?f=fotoalbum_large)
Ik raak steeds de weg kwijt :x
Gelukkig net op tijd een plek kunnen vinden om te refuelen, in de buurt van een aard-achtige planeet.
Ah, je kan via het "1" menu je destination kiezen en dan op de assist daar naartoe vliegen/landen, eigenlijk niet zo lastig.
Net wel even spannend omdat de destination achter een gasplaneet lag; en ik d'r toch iets te dichtbij langs vloog

Momenteel bezig met courier jobs, die lijken wel te doen; maar ben toch steeds bang dat ik zonder fuel kom te zitten. De laatste plek waar ik kon landen kon ik ook niet zo'n ding installeren om 'fuel te scoopen' (al heb ik toch geen idee hoe)
Net even 'fuel gescoopt' dat is toch wel handig met de courier jobs.
---
Heb nu het vliegen iets meer onder de knie, je hebt eigenlijk helemaal niets aan 'rondkijken', je apparatuur kan het beste aangeven of je 'target' zich voor/achter/onder/boven je bevindt.
[ Voor 47% gewijzigd door Accretion op 06-01-2023 23:15 ]
Ziet er inderdaad wel heel tof uit!GeeBee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:29:
Ik kom er langzaam weer een beetje in
De explosies zijn mooier geworden en de bounties zijn een heel stuk hoger
[Afbeelding]
Is het de moeite waard om in het begin al contracten te doen waarbij je moet schieten?
Ik ben nu wat courier missies aan het doen, origineel wou ik een ander ruimteschip kopen; maar als ik de stats vergelijk is de starter zo slecht nog niet
Ah, ik heb zojuist zelfs een cargo missie; die betaalt een stuk beter dan alleen de 'data courier', maar moet het in drie keer doen omdat ik niet genoeg cargo capacity heb.
Dat lijkt me dus ook een belangrijk verschil (:
[ Voor 13% gewijzigd door Accretion op 06-01-2023 23:55 ]
Om schiet-missies te doen via het mission board moet je wel een beetje capable schip en skills hebben.
De doelen zijn vaak pirates met een pittig schip en in veel gevallen vliegen ze ook nog in een wing van minimaal 3. Ik begin daar niet aan in elk geval.
De beste manier om met schieten een beetje snel te verdienen is volgens mij in een wing meevliegen met een ervaren piloot in een Resource Extraction Site [HIGH] of [DANGEROUS]. Dan hem eerst laten schieten zodat de tegenstander zich richt op zijn schip en daarna mee gaan doen en samen de klus afmaken. Dan deel je mee in de bounty. Ik weet niet hoe de verdeling dan is, volgens mij wel op basis van toegebrachte schade.
Dat kun je ook doen in een Resource extraction site [HIGH]. Lekker lafjes meevliegen met een politieschip en mee gaan schieten zodra zij begonnen zijn met schieten op een wanted pilot.
Als je dan een beetje geld hebt, kun je een Type 6 transporter met veel passagiersruimte kopen en speciale heen-en-weer missies gaan doen. Zoek even op Robigo Runs.
(Even aan de spelers die het afgelopen jaar wél hebben doorgespeeld: doen die het nog steeds?)
De doelen zijn vaak pirates met een pittig schip en in veel gevallen vliegen ze ook nog in een wing van minimaal 3. Ik begin daar niet aan in elk geval.
De beste manier om met schieten een beetje snel te verdienen is volgens mij in een wing meevliegen met een ervaren piloot in een Resource Extraction Site [HIGH] of [DANGEROUS]. Dan hem eerst laten schieten zodat de tegenstander zich richt op zijn schip en daarna mee gaan doen en samen de klus afmaken. Dan deel je mee in de bounty. Ik weet niet hoe de verdeling dan is, volgens mij wel op basis van toegebrachte schade.
Dat kun je ook doen in een Resource extraction site [HIGH]. Lekker lafjes meevliegen met een politieschip en mee gaan schieten zodra zij begonnen zijn met schieten op een wanted pilot.
Als je dan een beetje geld hebt, kun je een Type 6 transporter met veel passagiersruimte kopen en speciale heen-en-weer missies gaan doen. Zoek even op Robigo Runs.
(Even aan de spelers die het afgelopen jaar wél hebben doorgespeeld: doen die het nog steeds?)
[ Voor 70% gewijzigd door GeeBee op 07-01-2023 00:18 ]
Top; ik zag nu pas dat je je bericht nog ge-edit had met heel wat tips!GeeBee schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 00:03:
Ik heb zojuist m'n "Universal Carthographics" verkocht, dat levert ook prima wat op
Dat meevliegen en wat schieten is wel een goed idee om wat credits te verdienen en te oefenen met schieten.
Ik ben echter van plan om de "Cobra MkIII" te kopen en dan te gaan minen en/of cargo shippen.
Volgens mij kan dat nog steeds prima. Met de nieuwe oorlog tegen de Thargoids kan het ook wel de moeite zijn om te kijken naar reddingsmissies in systemen die nu aangevallen worden door Thargoids. Die zijn veel meer risicovol (lees: je wordt vaak lastiggevallen door aliens), maar een ship dat 450 of sneller kan boosten is snel genoeg om te ontsnappen en de missies leveren best veel credits (130 passagiers leveren mij ongeveer 20 miljoen op, dus 20m per trip van 5 of 6 jumps) op, of als je wilt g5 materials + een boel credits. Maar dus alleen als je het niet erg vindt om risico te lopen.GeeBee schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 00:03:
Met de space police meedoen kan je met de Sidewinder maar ook heel goed met een Cobra (je kunt alles minstens redelijk goed doen met een Cobra). Als je dat een beetje slim aanpakt heb je in een avondje genoeg credits om te beginnen met een vloot en schepen te kopen die passen bij een bepaalde rol.Accretion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:40:
[...]
Top; ik zag nu pas dat je je bericht nog ge-edit had met heel wat tips!
Ik heb zojuist m'n "Universal Carthographics" verkocht, dat levert ook prima wat op![]()
Dat meevliegen en wat schieten is wel een goed idee om wat credits te verdienen en te oefenen met schieten.
Ik ben echter van plan om de "Cobra MkIII" te kopen en dan te gaan minen en/of cargo shippen.
Hou er alleen wel rekening mee dat je bij de aankoop van een schip alleen maar E-rated modules zijn. Die doen het wel, maar elke andere module is beter, en als je de beste modules in je schip wilt kopen moet je de aanschafprijs een paar keer vermeervoudigen (mijn Cobra heeft een straatwaarde van ruim 12 miljoen, wat betekent dat ik er meer dan 11 miljoen credits aan uitgegeven heb

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 07-01-2023 15:56 ]
Ah, achja het is in ieder geval goed om een iets 'beter platform' te hebben.Cyphax schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Met de space police meedoen kan je met de Sidewinder maar ook heel goed met een Cobra (je kunt alles minstens redelijk goed doen met een Cobra). Als je dat een beetje slim aanpakt heb je in een avondje genoeg credits om te beginnen met een vloot en schepen te kopen die passen bij een bepaalde rol.
Hou er alleen wel rekening mee dat je bij de aankoop van een schip alleen maar E-rated modules zijn. Die doen het wel, maar elke andere module is beter, en als je de beste modules in je schip wilt kopen moet je de aanschafprijs een paar keer vermeervoudigen (mijn Cobra heeft een straatwaarde van ruim 12 miljoen, wat betekent dat ik er meer dan 11 miljoen credits aan uitgegeven heb)
Maar inderdaad, d'r zit een 4E FSD in, met een 4B zou ik 10 LY verder kunnen 'jumpen', dat scheelt veel tijd met courier missies (en is gewoon kei tof).
Maar die kost nog meer dan het schip zelf
De 7E kan overigens nog veel verder jumpen, in plaats van 20LY zelfs 50LY, maar die is niet de moeite waard omdat die veel te zwaar is en/of een te hoge thermal load heeft?
De modules kan je ongeveer zo zien:Accretion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:38:
[...]
Ah, achja het is in ieder geval goed om een iets 'beter platform' te hebben.
Maar inderdaad, d'r zit een 4E FSD in, met een 4B zou ik 10 LY verder kunnen 'jumpen', dat scheelt veel tijd met courier missies (en is gewoon kei tof).
Maar die kost nog meer dan het schip zelf
E: stock modules, krijg je bij je schip. Presteren het minst.
D: lightweight modules. Deze presteren niet het beste maar hebben minder massa. Goed voor exploration builds (minder massa betekent een grotere jump range)
C: redelijk all-round, als A-rated te duur is.
B: extra massief. Presteren ok maar zijn extra zwaar. Goed voor combat builds.
A: beste all-round modules. Presteren het beste maar zijn ook het duurst.
Voor zo'n Cobra die je voor verschillende dingen wil gebruiken zou je in eerste instantie uit kunnen gaan van C-rated modules, maar je kunt sommige modules prima zo laten. Life support en sensors bijvoorbeeld.
Die past niet in een Cobra. Elke module heeft naast die rating ook een formaat. 1 t/m 8 ofzo. Je kunt in sommige gevallen wel een kleinere module plaatsen, maar niet een grotere, want dat past niet.De 7E kan overigens nog veel verder jumpen, in plaats van 20LY zelfs 50LY, maar die is niet de moeite waard omdat die veel te zwaar is en/of een te hoge thermal load heeft?
In de Cobra 3 kan je bijvoorbeeld een size 4 FSD kwijt, maar een size 3 FSD kan ook wel. Zelfde met thrusters, power plant, eigenlijk alle core modules. Enige "mits" daarbij is dat de module het wel aankan.
Naast een duurdere FSD zijn er 3 manieren om je jump range te vergroten:
- Massa van je schip verkleinen
- Guardian FSD Booster installeren (die moet je wel eerst unlocken, dat komt later wel
- Je FSD engineeren. Dat is ook niet iets waar je helemaal aan het begin naar hoeft te kijken maar als je een berichtje krijgt van ene Felicity Farseer met een uitnodiging, dan kan je naar je eerste engineer unlock kijken als je dat wil (reken op een beetje tijd om dat allemaal te doen)
Let er ook op dat de rebuy omhoog gaat als je geld uitgeeft aan de modules in je schip. Dat is de verzekering: als je je schip verliest krijg je het aanbod om een nieuw schip terug te "kopen" met dezelfde modules (maar zonder cargo en exploration data). Als je daar niet genoeg credits voor hebt raak je je schip kwijt en krijg je een stock Sidewinder terug. Je kunt altijd zien hoeveel de rebuy-waarde is in het rechterpaneel in je schip, in het meest linkse tab en dan onderaan.
Als je wilt spelen met schepen en builds kan je dat doen op https://edsy.org
Beetje complex in eerste instantie maar je kunt wel zien wat modules kosten, wat wel en niet past en wat modules doen met je jump range. Als je een stock Cobra III bekijkt kan je per module kijken wat vervangingen evt kosten en wat ze voor effect hebben op de eigenschappen van je schip (onderin).
[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 07-01-2023 17:21 ]
Vraagje, ik ben bezig om mijn jump ranges te vergroten door upgrades te kopen bij Felicity Farseer, maar ik heb 'unstable jump wakes' nodig, hoe of waar kan ik die krijgen? Ik heb nu wel een wakescanner, maar daarvan weet ik niet wat ik daar mee aan moet... Ik heb het al gevonden
@Accretion Nog een kleine tip, kijk op https://inara.cz/elite/market-traderoutes/ hier kan je zoeken op trade routes bij jou in de buurt. In de opties kan je aangeven hoeveel jouw'n schip kan vervoeren en hoever je kan jumpen/hoe vaak je moet jumpen. Ik heb hier ook al een aantal 10M mee verdient.
@Accretion Nog een kleine tip, kijk op https://inara.cz/elite/market-traderoutes/ hier kan je zoeken op trade routes bij jou in de buurt. In de opties kan je aangeven hoeveel jouw'n schip kan vervoeren en hoever je kan jumpen/hoe vaak je moet jumpen. Ik heb hier ook al een aantal 10M mee verdient.
[ Voor 4% gewijzigd door Vuikie op 07-01-2023 22:39 ]
Hmm, 30 jumps om zo'n meta-alloy op te halen; waarschijnlijk ook 39 jumps terug?Cyphax schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:16:
[...]
- Je FSD engineeren. Dat is ook niet iets waar je helemaal aan het begin naar hoeft te kijken maar als je een berichtje krijgt van ene Felicity Farseer met een uitnodiging, dan kan je naar je eerste engineer unlock kijken als je dat wil (reken op een beetje tijd om dat allemaal te doen)
Maar, kan dan tenminste wel veel data verzamelen
En jumps an sich zijn niet zo'n probleem.
30 klinkt als veel maar het hangt af van je schip. Sommige schepen hebben van nature een wat hogere range dan andere schepen. Van de allergoedkoopste schepen heeft de Hauler de beste range geloof ik.Accretion schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:19:
[...]
Hmm, 30 jumps om zo'n meta-alloy op te halen; waarschijnlijk ook 39 jumps terug?
Maar, kan dan tenminste wel veel data verzamelen
En jumps an sich zijn niet zo'n probleem.
Je kunt die meta alloy op 2 manieren halen: kopen (in Maia geloof ik), of zelf halen bij de bron. Dat laatste is best wel gaaf om te doen dus dat raad ik aan, misschien kost het iets meer tijd maar 't hoeft niet veel te zijn. Een paar maanden geleden waren er een paar actieve barnacle sites op planeet C 2 in California Sector DL-Y d4. Dan kan je er ook gelijk meer meenemen dan 1, en als je geluk hebt kom je een Thargoid tegen (niet gevaarlijk). Ander bijkomend voordeel is dat er meer materials te halen zijn naast de meta alloys.
30 jumps zijn inderdaad in den beginnen veel, maar als je na een paar jaar vliegen een totaal hyperspace jumps van 21.327 hebt (zullen er wel meer zijn omdat ik niet vanaf het begin edsm gebruik) dan valt dat reuze mee.
Ik weet nog het gevoel van de eerste weken toen ik rond de 30 jumps moest maken en dacht dat ga ik nooit redden. Nu denk ik daar niet meer over na
Ik weet nog het gevoel van de eerste weken toen ik rond de 30 jumps moest maken en dacht dat ga ik nooit redden. Nu denk ik daar niet meer over na
Met alle informatie die @Accretion nu heeft ontvangen, issie ook voorzien van de meest belangrijjke?:
Koop een fuel scoop.
Yes, top, die heb je al. Dat ding vergeten (of er geen weet van hebben) is echt fout #1 in dit spel. Na het negeren van de belangrijkste regel dan: "Don't fly if you can't rebuy"
Koop een fuel scoop.
Yes, top, die heb je al. Dat ding vergeten (of er geen weet van hebben) is echt fout #1 in dit spel. Na het negeren van de belangrijkste regel dan: "Don't fly if you can't rebuy"
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 10-01-2023 09:07 ]
KGBFOAM
Stel, zeker in het begin, je route planning in op deze type sterren. Dan weet je zeker dat je altijd bij een fuel star bent om te fuel scopen. Soms ontkom je er niet aan om een andere route te kiezen, maar het heeft er bij mij er voor gezorgd dat ik nooit de Fuelrats heb hoeven contacten
Bij mij 'main ship' kruip ik nu naar de 30Ly jump range en dan merk ik bij mezelf dat ik minder zenuwachtig ben om continue bij een fuel star in de buurt te zijn. Maar, zeker in het begin, toen ik rond de 15Ly zat, vond ik het prettig om continue te kunnen fuel scopen.
Stel, zeker in het begin, je route planning in op deze type sterren. Dan weet je zeker dat je altijd bij een fuel star bent om te fuel scopen. Soms ontkom je er niet aan om een andere route te kiezen, maar het heeft er bij mij er voor gezorgd dat ik nooit de Fuelrats heb hoeven contacten
Bij mij 'main ship' kruip ik nu naar de 30Ly jump range en dan merk ik bij mezelf dat ik minder zenuwachtig ben om continue bij een fuel star in de buurt te zijn. Maar, zeker in het begin, toen ik rond de 15Ly zat, vond ik het prettig om continue te kunnen fuel scopen.
Zelfs met m'n >68LY jump ship neem ik nog routes welke vooral langs fuel stars komen, het is zeldzaam dat ik onder de 20% fuel zit zonder dat het m'n eindbestemming is of een systeem zonder ster om the scoopen / station om bij te tanken.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 10-01-2023 15:33 ]
Klopt, fuel scoop werkt wel minder effectief op gasbollen die in de fik staan; die zijn nogal warm, maar ik ving hier/daar al wat hints op over het feit dat er planeten zijn die specifiek "fuel stars" zijn.D4NG3R schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:05:
Met alle informatie die @Accretion nu heeft ontvangen, issie ook voorzien van de meest belangrijjke?:
Koop een fuel scoop.
Ik bedenk me ook net dat mijn fuel scoop een waardeloos model is dat nog geupgrade moet worden.
Het is allemaal niet zo'n probleem overigens, ik speel het nog voor m'n plezier; niet specifiek voor de efficientie.
Immers net een flinke grind gehad in RuneScape en nu juist toe aan wat 'rust'.
Het is juist leuk om.
Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik zo'n meta-alloy kan vinden i.p.v. kopen.
California is 1000LY, met de huidige 16LY jump range, kan de route-vinder er ook niets mee
Ik ga d'r gewoon eentje kopen en onderweg heel veel scannen, zodat ik ook meer unlocks krijg.
[ Voor 8% gewijzigd door Accretion op 10-01-2023 19:01 ]
Het leuke hierbij is ook dat het allemaal "echt" is.Accretion schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:49:
[...]
Klopt, fuel scoop werkt wel minder effectief op gasbollen die in de fik staan; die zijn nogal warm, maar ik ving hier/daar al wat hints op over het feit dat er planeten zijn die specifiek "fuel stars" zijn.
Dus je hebt er in het dagelijks leven misschien niet zoveel aan maar het is toch leerzaam.The MK classification assigned each star a spectral type—based on the Harvard classification—and a luminosity class. The Harvard classification had been developed by assigning a different letter to each star based on the strength of the hydrogen spectral line before the relationship between spectra and temperature was known. When ordered by temperature and when duplicate classes were removed, the spectral types of stars followed, in order of decreasing temperature with colors ranging from blue to red, the sequence O, B, A, F, G, K, and M. (A popular mnemonic for memorizing this sequence of stellar classes is "Oh Be A Fine Girl/Guy, Kiss Me".) The luminosity class ranged from I to V, in order of decreasing luminosity. Stars of luminosity class V belonged to the main sequence.
Pfoe, ik kwam er achter dat de route die ik aan het jumpen was; helemaal geen population heeft.
Bij de paarse sterren kan ik ook helemaal niet 'scoopen'.
Gelukkig net op tijd m'n route aangepast naar een stelsel wat dichterbij met wel population en gelukkig op tijd kunnen landen.
Ook meteen wat geoefend met de FSS al vindt ik het heel wat gepriegel om naar 100% discovery te komen.
Gelukkig net op tijd m'n route aangepast naar een stelsel wat dichterbij met wel population en gelukkig op tijd kunnen landen.
Ook meteen wat geoefend met de FSS al vindt ik het heel wat gepriegel om naar 100% discovery te komen.
Daarom de tip om in de Galaxy Map het filter op de sterren O, B, A, F, G, K en M te zetten en dan daaronder (moet je misschien voor scrollen) het vinkje "Apply filter to route" aan te zetten zodat je alleen nog maar routes plot langs sterren die scoopable zijn. Dan kom je die paarse dingen niet meer tegen, behalve als secundaire ster misschien.Accretion schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:46:
Pfoe, ik kwam er achter dat de route die ik aan het jumpen was; helemaal geen population heeft.
Tip voor als je planeten niet kan vinden in de FSS, en als het systeem al ontdekt is (ga ik even vanuit):Ook meteen wat geoefend met de FSS al vindt ik het heel wat gepriegel om naar 100% discovery te komen.
- FSS verlaten
- Navigation tab openen (linkerpaneel)
- Selecteer een/de planeet die daar als UNDISCOVERED (als ik me niet vergis)UNEXPLORED gemarkeerd is
- Draai de neus van je schip naar die geselecteerde planeet
- Open de FSS
- De te scannen planeet is nu recht voor je in de FSS.
Nuja, het probleem is dat het systeem juist nog niet 100% ontdekt is; maar lijkt me sterk dat ik 1-voor-1 alle planeten moet gaan scannen?Cyphax schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:53:
Tip voor als je planeten niet kan vinden in de FSS, en als het systeem al ontdekt is (ga ik even vanuit):
Of ja, je kan blijkbaar ook een "nav beacon" scannen.
Momenteel ben ik aan het fuel scoopen bij de ster die door de routeplanner aangewezen werd als "fuel star".
Maar deze is niet echt anders dan alle andere sterren; als je te dichtbij komt wordt het alsnog te heet.
Het lukt me eigenlijk alleen om steady te scoopen met ongeveer "12/s", wat zelfs voor mijn relatief kleine schipje nog lang duur (:
O, als ik nog dichterbij kom val ik zowat uit de lucht
[ Voor 3% gewijzigd door Accretion op 10-01-2023 21:27 ]
Als er een nav beacon is, dan is die dichtbij de hoofd-ster, meestal een paar lichtseconden. Als je die scant krijg je de data van het systeem en hoef je niets te scannen.Accretion schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:22:
[...]
Nuja, het probleem is dat het systeem juist nog niet 100% ontdekt is; maar lijkt me sterk dat ik 1-voor-1 alle planeten moet gaan scannen?
Of ja, je kan blijkbaar ook een "nav beacon" scannen.
Maar als je op ontdekking gaat kom je op gegeven moment sterren tegen waar nog geen enkele speler is geweest (minder dan 1% van de sterren in deze game is door spelers bezocht), en dan kan je goed credits verdienen door die systemen helemaal te scannen EN de meest waardevolle planeten in die systemen ook te scannen met de Detailed Surface Scanner. Dat is wel wat werk bij elkaar maar als je die data dan allemaal verkoopt, dan staat jouw naam er voortaan bij als iemand dat systeem bezoekt.
Ohja en je kunt er op zich redelijk grof geld mee verdienen. Ik heb een keer een paar weken besteed aan nieuwe sterren ontdekken en dat allemaal scannen enzo. Leverde een half miljard credits op. En dat met een Cobra Mk3
Mocht je nog die E-rated power plant hebben, dan zal het helpen om die te upgraden. Dan word je minder snel heet. Sommige schepen zijn van nature ook al heter dan anderen, en een betere fuel scoop zal het ook wel wat versnellen allemaal. Je kunt niet voorkomen dat je schip heter wordt tijdens het fuel scoopen, dat hoort er een beetje bij, maar gaandeweg kun je het wel allemaal wat makkelijker en sneller maken.Momenteel ben ik aan het fuel scoopen bij de ster die door de routeplanner aangewezen werd als "fuel star".
Maar deze is niet echt anders dan alle andere sterren; als je te dichtbij komt wordt het alsnog te heet.
Het lukt me eigenlijk alleen om steady te scoopen met ongeveer "12/s", wat zelfs voor mijn relatief kleine schipje nog lang duur (:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bDssBROyhTAv4t87QlQSHl0Y.png?f=user_large)
Ik denk dat ik hier maar even omheen vlieg
Zojuist aangekomen bij Maia, toch best een acceptabele trip gemaakt.
Het lijkt wel alsof ze je expres langs onbewoonde planeten sturen, om te kijken of het je lukt
Echter; morgen/overmorgen dan maar op zoek naar de store die die meta-alloys verkoopt.
En daarna aan de reis terug beginnen
Ik weet eigenlijk niet of het nu tof is of niet dat het bijna 2 uur geduurd heeft, maar het is wel een geweldig spel om helemaal in te vergapen na een drukke dag.
In het begin lijkt het een heel plat/leeg spel te zijn, maar d'r zit best wat dynamiek en risk/reward in.
[ Voor 56% gewijzigd door Accretion op 10-01-2023 22:05 ]
… en mocht je willen voorkomen dat je ontploft omdat je onverhoopt toch te snel te warm wordt, zorg dan dat je je heat sink launcher paraat hebt onder een vuurknop.
De rit heen&terug is gelukt.
De terugweg was een stuk aangenamer aangezien ik de fuel scoop flink geupgrade had en de routeplanner ingesteld had om via 'scoop-bare' sterren te vliegen.
Ook ongeveer 1 miljoen credits gekregen voor alle verzamelde data
Nu maar de level 5 FSD proberen te unlocken.
Volgens een video kon je op de planeet van Felicity Farseer zelf gewoon wat rondkarren met de SRV, maar daar kan ik echt amper materiaal vinden.
Volgens een andere video moet je juist naar een specifieke plek toe gaan en daar allerlei spullen schieten.
Waarschijnlijk kan beide; maar ik heb nog moeite met het vinden van veel materiaal.
De terugweg was een stuk aangenamer aangezien ik de fuel scoop flink geupgrade had en de routeplanner ingesteld had om via 'scoop-bare' sterren te vliegen.
Volgens een video kon je op de planeet van Felicity Farseer zelf gewoon wat rondkarren met de SRV, maar daar kan ik echt amper materiaal vinden.
Volgens een andere video moet je juist naar een specifieke plek toe gaan en daar allerlei spullen schieten.
Waarschijnlijk kan beide; maar ik heb nog moeite met het vinden van veel materiaal.
Je kan de database van eddb hiervoor gebruiken.Accretion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:13:
https://eddb.io/body
Zoek op material (bijv arsenic), vul bij extra volcanism in, landable op yes en vul je locatie bij reference system in. Dan krijg je een tabel met resultaten waar je dat kan vinden.
Met inara kan het ook.
https://inara.cz/elite/components/
Hou er rekening mee dat je daar very rare materials voor nodig hebt, dat kan heel veel tijd gaan kosten.Accretion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:13:
Dit mechanisme is nog niet zo heel lang geleden veranderd. Eerder konden we planeten scannen met de DSS en dan kregen we een paar POI's waar we naartoe konden vliegen. Nu is het een heel ander systeem geworden, maar misschien kijk je naar video's die uitgaan van het oude systeem. Welke video volg je?Volgens een video kon je op de planeet van Felicity Farseer zelf gewoon wat rondkarren met de SRV, maar daar kan ik echt amper materiaal vinden.
Misschien is het wel interessant om een snel schip te bouwen met passenger cabins en dan in systemen die in Thargoid Alert zijn mensen te evacueren. Er zitten zat missies tussen die grade 5 materials bieden (Biotech Conductors, Exquisite Focus Crystals en Modified Embedded Firmware) die je vervolgens kan downtraden. En het is relatief veilig nog.
O, ik ben nog bezig met de level 1-2-3-4 unlocks om uberhaupt aan level 5 te beginnen.Cyphax schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:16:
[...]
Hou er rekening mee dat je daar very rare materials voor nodig hebt, dat kan heel veel tijd gaan kosten.
[...]
Dit mechanisme is nog niet zo heel lang geleden veranderd. Eerder konden we planeten scannen met de DSS en dan kregen we een paar POI's waar we naartoe konden vliegen. Nu is het een heel ander systeem geworden, maar misschien kijk je naar video's die uitgaan van het oude systeem. Welke video volg je?
Misschien is het wel interessant om een snel schip te bouwen met passenger cabins en dan in systemen die in Thargoid Alert zijn mensen te evacueren. Er zitten zat missies tussen die grade 5 materials bieden (Biotech Conductors, Exquisite Focus Crystals en Modified Embedded Firmware) die je vervolgens kan downtraden. En het is relatief veilig nog.
Ik was van plan om iron te gaan verzamelen bijvoorbeeld, maar als ik kijk op https://eddb.io/body kan ik helemaal niets vinden met iron...
Het zal wel steeds sneller gaan, dat scheelt. Behalve als je remote engineering doet, dan win je geen reputatie bij de engineer. Maar kijk uit dat je niet gefrustreerd raakt omdat het veel werk is. Het is ook helemaal niet zo belangrijk om alles naar g5 te engineeren. Op gegeven moment ben je nauwelijks meer bezig met wat de game eigenlijk leuk maakt, om je jump range met 2Ly te vergroten.Accretion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:27:
[...]
O, ik ben nog bezig met de level 1-2-3-4 unlocks om uberhaupt aan level 5 te beginnen.
Als je je FSD nou naar g3 hebt geupgraded, en je bent door je materials heen, dan raad ik aan voor de afwisseling je jump range te vergroten door een Guardian FSD te unlocken. Leuk stukje gameplay, grotere boost dan een klein beetje extra engineering.
Als je op die pagina Iron invult in het veldje Material Finder, en dan op Find Bodies klikt, dan zou je een lijst van planeten moeten krijgen. "Nu Tauri 1" heeft veel ijzer. Is ook maar 122Ly vanaf Sol.Ik was van plan om iron te gaan verzamelen bijvoorbeeld, maar als ik kijk op https://eddb.io/body kan ik helemaal niets vinden met iron...
[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 12-01-2023 20:05 ]
Hmm, ik kijk d'r morgen nog eens na.Cyphax schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:03:
[...]
Het zal wel steeds sneller gaan, dat scheelt. Behalve als je remote engineering doet, dan win je geen reputatie bij de engineer. Maar kijk uit dat je niet gefrustreerd raakt omdat het veel werk is. Het is ook helemaal niet zo belangrijk om alles naar g5 te engineeren. Op gegeven moment ben je nauwelijks meer bezig met wat de game eigenlijk leuk maakt, om je jump range met 2Ly te vergroten.
Als je je FSD nou naar g3 hebt geupgraded, en je bent door je materials heen, dan raad ik aan voor de afwisseling je jump range te vergroten door een Guardian FSD te unlocken. Leuk stukje gameplay, grotere boost dan een klein beetje extra engineering.
[...]
Als je op die pagina Iron invult in het veldje Material Finder, en dan op Find Bodies klikt, dan zou je een lijst van planeten moeten krijgen. "Nu Tauri 1" heeft veel ijzer. Is ook maar 122Ly vanaf Sol.
Net naar een 'resource extraction' gebied gegaan, daar heb ik twee bij twee schepen de laatste hits gedaan om 2x 250K aan credits te verdienen (en volgensmij nog extra credits).
Was op zich ook wel leuk om te doen en ik kon daarna het e.e.a uit de lucht vissen
Dus ook best rewarding.
En ah!
Ik haal de lvl 5 FSD upgrade en de 'guardian FSD' doorelkaar!
Dat klinkt inderdaad als meer de moeite waard
Dan kan ik daarna met de 'guardian FSD' gaan voor de 'lvl 5 FSD upgrade'?
Ik snap eigenlijk uberhaupt niet zo wat het doel van het spel is; maar voor nu focus ik mij op FSD upgrades om exploring te kunnen doen.
En daarnaast wat cash te verzamelen om later een beter schip te kopen; maar deze voldoet nog prima
Hmm, blijkbaar geeft https://eddb.io/body alleen niets op als ik mijn huidige locatie "Dyaushibi" invul, wellicht zoekt hij dan alleen in dat system?
Daar zitten ongetwijfeld ook materials tussen.Accretion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:19:
[...]
Was op zich ook wel leuk om te doen en ik kon daarna het e.e.a uit de lucht vissen
Die staan los van elkaar. Die Guardian FSD Booster is niets meer dan een optional module (er zijn verschillende groottes van) die, als je 'm in je schip hebt (max 1 per schipDan kan ik daarna met de 'guardian FSD' gaan voor de 'lvl 5 FSD upgrade'?
Om die te unlocken heb je minimaal 1 Guardian Module Blueprint nodig. Maar op het moment dat je bij een Guardian site bent die modules geeft kan je er net zo goed meer dan 1 halen (je moet daarvoor een keer reloggen).
Oei, hoe moet ik het zeggen... er is geen doel in Elite: Dangerous!Ik snap eigenlijk uberhaupt niet zo wat het doel van het spel is; maar voor nu focus ik mij op FSD upgrades om exploring te kunnen doen.
Het is gewoon een grote zandbak, meer niet. De game verwacht ook helemaal niks van je. Er spelen zogenaamd dingen op de achtergrond (een hele oorlog is er zojuist ontketend) maar als je liever naar het supermassieve zwarte gat in het midden van de Melkweg gaat, dan doe je dat.
Het is soms een beetje iffy. Je moet bij het invullen altijd even klikken op de suggestie die verschijnt als je de naam van het systeem invult, 't zou kunnen dat de selectie niet helemaal goed gaat. Bij je Reference system zou er een hoop achter moeten komen staan (Araya Botanics, Boas Terminal, ...) als je het goed hebt gedaan.Accretion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:21:
Hmm, blijkbaar geeft https://eddb.io/body alleen niets op als ik mijn huidige locatie "Dyaushibi" invul, wellicht zoekt hij dan alleen in dat system?
/f/image/xclX0o1MfkCauSPTXcgsQVVu.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 12-01-2023 20:31 ]
Vanavond lekker een avondje achter de PC.
In mijn queeste om een flinke jumprange te krijgen heb ik nu de volgende items:
- Pre-engineered FSD unlocken of (level 5 worden bij een Engineer?).
- Guardian FSD booster
- Genoeg credits verzamelen voor een ASP explorer of genoegen nemen met een diamondback explorer.
Nog geen idee wat ik met die extra jump range ga doen, maar lijkt me wel een goed target?
....
Dav's hope is helemaal niet zichtbaar op de planeet én ik lees nu dat je daar tegenwoordig ook niet meer de materialen kunt vinden...
- Guardian FSD booster
- Genoeg credits verzamelen voor een ASP explorer of genoegen nemen met een diamondback explorer.
Nog geen idee wat ik met die extra jump range ga doen, maar lijkt me wel een goed target?
....
Dav's hope is helemaal niet zichtbaar op de planeet én ik lees nu dat je daar tegenwoordig ook niet meer de materialen kunt vinden...
[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 14-01-2023 22:26 ]
Meer range is zeker een goede target, ideaal om vervolgens andere guardian sites mee te bereiken.Accretion schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:16:
- Guardian FSD booster
....
De DBX heeft waarschijnlijk wel se voorkeur voor long-range exploration, wat voor content kijk je verder naar (uit)?
Er is maar 1 ding aan de DBX waarvan je kan zeggen dat je er genoegen mee moet nemen, en dat is de maximale modulegrootte van 4. Dat is bij de AspX 6, wat betekent dat daar een grotere fuel scoop in kan en je met een AspX dus sneller kan scoopen (je moet maar even niet kijken naar de prijs van een 6A fuel scoopAccretion schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:16:
- Guardian FSD booster
Aan de andere kant is de DBX kleiner (makkelijker te plaatsen op een planeet), en kan ie een groter bereik halen dan de AspX. Het is een van allerbeste schepen voor exploratie.
Waar lees je dat? Heb je de planeet gescand met de dss?Dav's hope is helemaal niet zichtbaar op de planeet én ik lees nu dat je daar tegenwoordig ook niet meer de materialen kunt vinden...
Ja, ik snap d'r niks van, eerst naar een navigatie-beacon gegaan, die proberen te scannen en d'r nog een tijd bovenop stil gestaan. Maar wou niets ontdekken.Cyphax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:42:
[...]
Waar lees je dat? Heb je de planeet gescand met de dss?
En o, ik lees zojuist dat een "Detailed Discovery Scanner" niet hetzelfde is als een "Full Spectrum System Scanner" of "Data Link Scanner"...
Met die DSS heb je wel alledrie de niveaus gehad op zich: Discovery Scan ("honk") voor het minimale (aantal planeten + de sterren in het stelsel), de Full Spectrum Scan die de gegevens van de Disco Scan in de FSS stopt zodat je het stelsel kan "mappen" zodat de System Map gevuld wordt, en dan heb je inderdaad nog de Detailed Surface Scanner (deze moet je, in tegenstelling tot de FSS, kopen, want is een optionele module).Accretion schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:40:
[...]
Ja, ik snap d'r niks van, eerst naar een navigatie-beacon gegaan, die proberen te scannen en d'r nog een tijd bovenop stil gestaan. Maar wou niets ontdekken.
En o, ik lees zojuist dat een "Detailed Discovery Scanner" niet hetzelfde is als een "Full Spectrum System Scanner" of "Data Link Scanner"...
Van deze scans kan je de gegevens verkopen. Hoe meer je ervan doet, hoe meer geld je krijgt, en als je een DSS doet op Earth Like Worlds en alles dat Terraformable is (Water World, Rocky Body, High Metal Content) krijg je daar behoorlijk wat credits voor, al helemaal als je de eerste bent ermee.
De Nav Beacon is verwarrend omdat die enerzijds een waypoint heeft waar je naartoe gaat in super cruise, maar als je dan aankomt en super cruise verlaat, dan moet je in het Contacts-tabje van het linkerpaneel even de daadwerkelijke Beacon selecteren. Die zie je dan in op de radar (wit met < en > eromheen). Als je daar met je neus naartoe wijst en niet al tever weg bent (zeg een kilometer), dan scant je schip 'm vanzelf (dat kan je links onderin zien), en krijg je een vrij onopvallende melding als de data gedownload is. Zelfde als met andere schepen scannen: dat doet je schip vanzelf als je het geselecteerd hebt en niet te ver weg bent.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 15-01-2023 15:34 ]
Vroegâh... zat er zo'n cirkeltje om een zon als safety zone.
Die zie ik nu niet meer en ben dus al 3x op zo'n rooie zon gekneitert.
Kan ik die cirkel ergens weer aan zetten?
De exclusion zone, die wordt soms pas heel laat getoond (als je genoeg gas geeft). Je kunt even kijken of Orbit Lines aan staan, en of dat ermee te maken heeft, maar ik weet niet of je dit los aan en uit kunt zetten.GeeBee schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:42:
Vooral naar bij de wat kleinere objecten waar je vlakbij aankomt (neutronensterren en witte dwergen met name)
Ik gebruik dan m'n fuel scoop: aan de scoop rate kan je afleiden of je te dichtbij bent. En aan de temperatuur ook.
In het rechter paneel: Ship settings -> Orbit lines?GeeBee schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:42:
Standaard hotkey is = of - volgensmij.
Zo lang je je schip boven de gele lijn richt; zou je in orbit moeten blijven.
---
Edit:
Dav's hope uiteindelijk gevonden; de DSS heeft z'n werk gedaan
Ook al de materialen al verzameld, dus nu moet ik nog 26 tellurium en 18 datamined wake exceptions verzamelen voor de pre-engineered FSD.
Ik denk ook dat veel van de onderelen van Dav's hope gebruikt kunnen worden bij de engineer; dus is een win-win volgensmij.
[ Voor 27% gewijzigd door Accretion op 15-01-2023 22:19 ]
Ik ben zelf bezig met de pre-engineered Guardian Plasma Chargers. De materials voor 4 stuks heb ik ruimschoots, maar grinden voor een system permit blijft echt
naar mijn mening.
Bijna 3u bezig geweest om 50 pirates op te jagen voor een tweetal missies. Constant een hazardous mining site in en uit springen voor een handje vol kills. Ga je van 0% neutral naar 26% cordial. Ben >75% nodig voor allied.
Heb er wel zin in om ze te gebruiken. Ik ben gek op m'n Guardian Gauss Cannons, maar die dingen smelten het plaatwerk van m'n Krait af na een paar schoten. Zelfs met een Heat Vent beam laser.

Bijna 3u bezig geweest om 50 pirates op te jagen voor een tweetal missies. Constant een hazardous mining site in en uit springen voor een handje vol kills. Ga je van 0% neutral naar 26% cordial. Ben >75% nodig voor allied.

Heb er wel zin in om ze te gebruiken. Ik ben gek op m'n Guardian Gauss Cannons, maar die dingen smelten het plaatwerk van m'n Krait af na een paar schoten. Zelfs met een Heat Vent beam laser.
[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 16-01-2023 09:37 ]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die aan 't "grinden" isD4NG3R schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:20:
Ik ben zelf bezig met de pre-engineered Guardian Plasma Chargers. De materials voor 4 stuks heb ik ruimschoots, maar grinden voor een system permit blijft echtnaar mijn mening.
Het voelt soms best eenzaam, maar dat heeft juist wel wat als je dan 'in eens niet meer eenzaam' bent :x
Zelfde hier hoor, maar het is nog niet vervelend; meeste materials doe ik via evacs en dan downtraden, dat levert ook credits op. Al is het nog niet echt in de hoeveelheden die ik nodig heb voor carrier.
We hebben een Gathering groep. Samen grinden is leuker. eh... nou ja jullie snappen het wel 
Nieuw record
Nieuw record
:fill(white):strip_exif()/f/image/QVJz9EUR930RkPZKUVttF85m.png?f=user_large)
[ Voor 52% gewijzigd door GeeBee op 16-01-2023 20:15 ]
Daar wil ik wel bij om.... resources te verzamelen. Hoe doe je dat eigenlijk in E:D?GeeBee schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:21:
We hebben een Gathering groep. Samen grinden is leuker. eh... nou ja jullie snappen het wel
Er zijn verschillende soorten resources die je op verschillende manieren verzamelt. Gaat het om engineering? Of credits voor nieuwe schepen? (of pakken en wapens als je Odyssey meetelt)Vuikie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:15:
[...]
Daar wil ik wel bij om.... resources te verzamelen. Hoe doe je dat eigenlijk in E:D?