TheLarger1 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:40:
[...]
Bedankt voor je info! Die 7.50€ is bij Blizzard zelf, als ik namelijk WoW opstart krijg ik vanuit hun de popup met 50% Discount op de 14.99 die jij noemt :-) Ik ga er dan gemakshalve vanuit dat daar precies hetzelfde bijzit als wat jij noemt. Ik neem de gok dan en koop hem voor 7.50€ bij Blizzard.
Bedankt voor je duidelijke snelle reactie!
Edit: Aangezien ik nu toch al de N00B schoenen aan heb, ik zal weer een nieuw character aanmaken, want ik zal mijn broertje zijn realm joinen, die heeft daar al wat lvl 90 chars, wat zouden jullie voorstellen als start? Ik had gister Dwarf - Hunter..
Vaak probeer ik het te categoriseren voor mijzelf. De eerste vraag is of je Horde of Alliance gaat worden. Als je bij je broertje op z'n Realm gaat spelen, dan neem ik aan dat je ook zijn "kant" wil gaan joinen. Dus deze keuze is dan al voor je gemaakt

. Misschien is het nog goed om te kijken hoe druk het in je Realm is, persoonlijk hou ik zelf wel van een drukke Realm. Ik neem dan ook aan dat je broertje geen max. level characters heeft? Je zou dan nog samen met hem kunnen beslissen om op een andere realm te beginnen. Via deze link:
https://realmpop.com/eu.html kan je kijken hoe druk het "ongeveer" is op een Realm, en wat de verhoudingen zijn m.b.t. de aantal Alliance of Horde spelers. Persoonlijk wil ik als ik bijv. Alliance speel ook een server joinen waar veel Alliance spelers te vinden zijn. Natuurlijk moet je ook nog kijken of je een PvP (Alliance en Horde kunnen elkaar aanvallen ongeacht de locatie) of PvE server wil joinen.
Daarna kijk ik welke race ik wil spelen. Tegenwoordig kunnen alle races in WoW "bijna" elke class wel spelen. Vroeger was dit namelijk niet zo. Het kan soms zijn dat ik ook eerst een class kies.
Stel dat je ervoor kiest om "Human" te worden, dan kijk ik normaal gesproken welke class ik wil. Dan kijk ik eerst of ik "Ranged" DPS wil, of "Melee" DPS. Hou je ervan om direct mensen de kop in te slaan met een zwaard, dagger, hamer, 2 zwaarden etc, dan moet je kiezen voor Melee. Hou je ervan om toch je afstand te houden, dan kan je kiezen voor een Ranged DPS.
Melee Classes:
- Warrior
- Paladin
- (Survival) Hunter
- Rogue
- Death Knight
- (Enhancement) Shaman
- Monk (Mijn favoriete class op dit moment)
- Demon Hunter (waar je Legion voor nodig hebt)
- (Guardian) Druid
Ranged Classes:
- Hunter
- Priest
- Shaman
- Mage
- Warlock
- Druid
Enkele classes hebben een mix, ik heb ze niet allemaal genoemd.
Vervolgens is het goed om te kijken wat je graag wil doen. Wil je graag tanken, damage doen of mensen healen?
- Als Tank kan je bijvoorbeeld dungeons gaan doen. Daarbij ben je verantwoordelijk voor het opvangen van damage die monsters om je heen doen. Je moet ook vaak abilities gebruiken die ervoor zorgen dat de monsters jou blijven aanvallen. Over het algemeen is Tank wel iets lastiger, en mensen vertrouwen vaak blindelinks op de Tank omdat ze denken dat hij/zij ervaring heeft.
- Als DPS ben je verantwoordelijk voor het doen van veel damage. Of dit in PvP of in PvE is, in beide gevallen kunnen ze niet zonder je. Als DPS hoef je je niet zo druk te maken in dungeons omdat je geen monsters naar je toe hoeft te trekken, of dat je andere spelers levend moet houden. Je moet gewoon zoveel mogelijk damage doen, en proberen niet dood te gaan (door bijv. niet in het vuur te gaan staan).
- Als Healer moet je iedereen levend houden, maar vooral de tanks. Healers zijn zeer gewilde classes, of je nu Dungeons of PvP doet, als Healer kom je vaak aanbod. Dit is omdat mensen liever DPS doen dan dat ze mensen levend houden omdat er over het algemeen meer actie zit in het doen van damage.
Conclusie
Er zijn heel veel dingen die je class kunnen bepalen. Als beginner is het misschien makkelijk dat je een pet hebt die klappen voor je opvangt zoals een Hunter of Warlock. Maar bovenal moet je een class kiezen die JOU leuk lijkt. Elke class is voor jou goed genoeg, en jij maakt het verschil of je class goed is of niet.
Pro tip: Kijk de "Crash-course" videos van World of Warcraft. In deze video wordt er kort gesproken over een class. En wellicht denk je van, deze class ziet er tof uit. Link:
https://worldofwarcraft.c...el-90-crash-course-videos
Iets verder naar onderen kan je een class kiezen.
Er is nog veel meer te vertellen, maar anders wordt het misschien iets te gek

. Maar vraag gerust naar meer tips!
Edit: Als je mij nog wilt toevoegen via de Blizzard launcher voor eventuele vragen etc, dan is dit mijn ID: Diigii#2711