ThaStealth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
- Koop een Max vlag/petje, en hard juichen als hij voorbij komt
Mercedes heeft een grotere drs balk ding ik wist niet dat mocht hebben ze veel voordeel mee minder drag
Heb er scootertjes tot halverwege zien komen, daarna moesten ze omdraaienu_nix_we_all schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:59:
Toch lijkt het in het plaatje veel minder steil dan het in werkelijkheid is. Het is heel lastig in beeld te brengen, pas als je het in het echt ziet (en naar boven moet lopen) merk je dat het veel steiler is dan welk televisiebeeld dan ook doet vermoeden.
Exact expert nodig?
Uhm. Track Limits? 
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is toch een onderdeel van de track?

Die ouwe van me gaat inderdaad met petje op vlaggetje zwaaien.ThaStealth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
- Als je bronze hebt: op tijd gaan < 7:00 op je plek zitten
- Als je gold/silver plekken hebt en niet overdekt bent: zo laat mogelijk naar de tribunes gaan
- Zonnebrand
- Neem eigen drank mee (in een koeltas/box)
- De bossen zijn schoner om te gaan pissen dan de toiletten
- Koop een Max vlag/petje, en hard juichen als hij voorbij komt

We hebben gewoon bronze plekken, ik had gelezen dat het inderdaad slim is om zo vroeg mogelijk een plek te claimen. Hebben jullie nog een tip waar? Lees dat aan de buitenkant van de Rivage een goede plek is met een groot scherm aan de binnenkant van die bocht.
4 wielen over de witte lijn bedoelt hij.
Ik kan er niet zo wakker van liggen over dat gemiep van track limits. Doe maar zoals nascar. Iedereen zelfde voordeel. Dus wat is probleem
Sarcasm?
De track is links van de curb stones.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

bron @ScarbsTech Twitter
Mooi vleugeltje van een Red Bull
Doen we er gelijk wat andere red bull onderdelen bij..

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 26-08-2016 15:28 ]
Staat in Rivage tegenwoordig geen silver tribune?Michielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Die ouwe van me gaat inderdaad met petje op vlaggetje zwaaien.Had ik al met m'n broer afgesproken.
We hebben gewoon bronze plekken, ik had gelezen dat het inderdaad slim is om zo vroeg mogelijk een plek te claimen. Hebben jullie nog een tip waar? Lees dat aan de buitenkant van de Rivage een goede plek is met een groot scherm aan de binnenkant van die bocht.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Tussen Rivage en Pouhon is best een mooie plek, kan je op een helling zitten en daar staat een scherm.Michielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Die ouwe van me gaat inderdaad met petje op vlaggetje zwaaien.Had ik al met m'n broer afgesproken.
Toen ik ging (is denk ik alweer 8 a 9 jaar geleden) konden we nog gewoon in pouhon zitten daar waar nu een silver tribune staat..
Hier heb je in ieder geval een map incl tv schermen
PS weet niet of dit een plaatje van 2016 is...
Let op, het icoontje geeft niet aan welke richting het tv-scherm op staat... (persoonlijke frustratie... ik zat mooi tegen de zijkant aan te kijken zodat de lege hoofdtrubine wel alles kon zienfrankyboy707 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
[afbeelding]

Het is pas vrijdag, maar het staat toch erg mooi zo, die stand
[ Voor 7% gewijzigd door P.O. Box op 26-08-2016 15:31 ]
Dat is een goeie plek, als je op tijd bent kun je ook einde Blanchimont/Busstop bekijkenMichielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24:
[...]
Les combes is ook wel leuk, maar Kemmel straight moet je vermijden, vliegen ze langs
Mess with the best, die like the rest
Ik vind de entry van Pouhon het fijnste om te zitten met bronze kaarten, Je hebt daar een scherm voor je neus, eten en drinken is dicht bij, en als je een dame bij je hebt is er ook een toilet dicht bij.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wat betekent General Entrace (de blauwe gebieden), is dat Bronze of is dat gratisj (zal wel niet gok ik)
Whoehoe VES #1
Bronze, gratis doet Bernie niet aanFastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:32:
Wat betekent General Entrace (de blauwe gebieden), is dat Bronze of is dat gratisj (zal wel niet gok ik)
[ Voor 6% gewijzigd door ThaStealth op 26-08-2016 15:32 ]
VES de snelste in FP2. Lekker hoor 
Geen garanties voor de kwali/race natuurlijk, maar altijd leuk om zo'n resultaat neer te zetten.
Geen garanties voor de kwali/race natuurlijk, maar altijd leuk om zo'n resultaat neer te zetten.
Ah ik zie het, de plek die ik op het oog had is inmiddels een silver tribune geworden inderdaad.frankyboy707 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Tussen Rivage en Pouhon is best een mooie plek, kan je op een helling zitten en daar staan een scherm.
Toen ik ging (is denk ik alweer 8 a 9 jaar geleden) konden we nog gewoon in pouhon zitten daar waar nu een silver tribune staat..
[afbeelding]
PS weet niet of dit een plaatje van 2016 is...
Dan wordt het ergens tussen Pouhon en Rivage, dank voor de tip!
Heeft iemand overigens nog ervaring met de camping, en dan vooral de faciliteiten? Is er veel te koop of moeten we een dorpje dichtbij opzoeken?
UltraSub schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
4 wielen over de witte lijn bedoelt hij.
Ik kan er niet zo wakker van liggen over dat gemiep van track limits. Doe maar zoals nascar. Iedereen zelfde voordeel. Dus wat is probleem
Dacht dat het wel duidelijk genoeg was, maar idd sarcameRivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Sarcasm?
De track is links van de curb stones.
Max met z'n ereronde.
Weer een record erbij (toch?).
Jongste coureur op P1 bij een vrije training
.
Jongste coureur op P1 bij een vrije training
Die had hij vorig jaar toch al?StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:37:
Weer een record erbij (toch?).
Jongste coureur op P1 bij een vrije training.
-
zegt idd nog niet zoveel, maar wel mooi voor vandaag
Je kan bij die campings wel eten en drinken krijgen. Maar wij rijden altijd twee of 3 keer per weekend heen en weer naar Malmedy Daar zijn een paar grote supermarten.Michielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:
[...]
Ah ik zie het, de plek die ik op het oog had is inmiddels een silver tribune geworden inderdaad.
Dan wordt het ergens tussen Pouhon en Rivage, dank voor de tip!
Heeft iemand overigens nog ervaring met de camping, en dan vooral de faciliteiten? Is er veel te koop of moeten we een dorpje dichtbij opzoeken?

Hier ook in 1 overzichtje..
Goed begin van de 2e helft van seizoen 2016..

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 26-08-2016 15:42 ]
Afhankelijk van waar je precies zit kan Stavelot ook dichtbij zijn, daar zijn ook supermarkten. En in Franchorchamps zelf heb je een paar bakkers en een slager.SnowDude schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Je kan bij die campings wel eten en drinken krijgen. Maar wij rijden altijd twee of 3 keer per weekend heen en weer naar Malmedy Daar zijn een paar grote supermarten.
Mexico, in de Toro Rosso. Maar daar werd hij een beetje geholpen door het weer. Dit was een mooie op eigen kracht. P2 had hij ook al eens, in Monaco (2015).
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Eigen kracht? Ene Hamilton heeft zijn snelste tijd gereden op de test banden, heeft die wel op supersofts gereden? En Rosberg snelste tijd op softs. Dus beide zitten er normal voor.
Op reddit neemt Verstappen hate langzaamaan wel serieuze vormen aan zeg. Maar goed, zal ook komen door de uber fanboys daar. En het is normaal daar dat als iemand goed is er een 50% hate crew ontstaat
En daar sneed hij nog een flink stuk af ook als ik het goed heb.asing schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:45:
[...]
Mexico, in de Toro Rosso. Maar daar werd hij een beetje geholpen door het weer. Dit was een mooie op eigen kracht. P2 had hij ook al eens, in Monaco (2015).
Zodra je op Reddit gehaat wordt, dan heb je succes.UltraSub schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:47:
Op reddit neemt Verstappen hate langzaamaan wel serieuze vormen aan zeg. Maar goed, zal ook komen door de uber fanboys daar. En het is normaal daar dat als iemand goed is er een 50% hate crew ontstaat
Wat is de kern van de kritiek?UltraSub schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:47:
Hij bekritiseerde Raikonnen over gevaarlijk rijden in de 'braking zone'.
Hij rijdt hier met de oude specificatie voorvleugel zo te zien.
De nieuwe die op Ricciardo zijn wagen zat:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zoveel Max fanboys zie ik daar niet langskomen eigenlijk. Wel heel veel haters, maar dat heb je met Hamilton bijvoorbeeld ook. Iedereen loopt te zeiken dat er zoveel fanboys zijn, maar als je dan gaat kijken naar de discussies dan zijn het alleen maar lui die lopen te hatenUltraSub schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:47:
Nee, merp!
Iemand een overzicht van de aanpassingen die de teams hebben gedaan in de zomerstop? Ik weet dat Honda een aantal tokens stuk heeft geslagen, maar verder heb ik eigenlijk geen idee.
Volgens mij hebben beide Mercs vanmorgen op SS gereden.Quantor schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:47:
Eigen kracht? Ene Hamilton heeft zijn snelste tijd gereden op de test banden, heeft die wel op supersofts gereden?
Ik zie weinig haat hoor. Ja, commentaren in de strekking van: "Moet hij nodig zeggen...", maar meer niet.
Als datagebruik op je mobiel geen probleem is: installeer de F1 app. Gratis live timing, en tijdens de race ook een soort 'twitterfeed' commentaar. Was toch wel prettig om ernaast te hebben toen ik in Hockenheim was vóór de zomerstopMichielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:06:
Ik ga morgenochtend samen met m'n pa en broer richting Spa met twee tentjes om zondag de race te zien. We hadden al kaarten nog voordat Max de overstap maakte naar Red Bull dus dat is wel een leuk extraatje.
Aangezien het m'n eerste F1 race wordt, zijn er hier nog mensen met wat praktische tips? Meenemen/niet meenemen enz?
Ik heb een T-Mobile abo waarbij je 50MB per maand binnen de EU uit je bundel kan verbruiken. Is dat voldoende voor dat appje denk je?Gaargod schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:59:
[...]
Als datagebruik op je mobiel geen probleem is: installeer de F1 app. Gratis live timing, en tijdens de race ook een soort 'twitterfeed' commentaar. Was toch wel prettig om ernaast te hebben toen ik in Hockenheim was vóór de zomerstop
Volgens mij zat ik op windows 10 (mobile) op zo'n 110-170MB per sessie. (Q & Race)Michielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:01:
[...]
Ik heb een T-Mobile abo waarbij je 50MB per maand binnen de EU uit je bundel kan verbruiken. Is dat voldoende voor dat appje denk je?
(maar misschien heeft er toen tijdens de Hongarije race nog een andere app data lopen trekken..)
Ik neem een 1GB bundeltje bij KPN voor € 15,-
500MB is € 10,-
500MB is € 10,-
Volgens mijn telefoon heeft de F1 app de afgelopen 30 dagen een kleine 80 MB aan data verbruikt. Daar zat de F1 van Hockenheim dus ook nog net bij (zowel zaterdag als zondag). Daarnaast gebruik ik de app vrijwel niet, dus als je de race wilt doorkomen zal 't wel lukken met 50 MBMichielgb schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:01:
[...]
Ik heb een T-Mobile abo waarbij je 50MB per maand binnen de EU uit je bundel kan verbruiken. Is dat voldoende voor dat appje denk je?
Is dat ook als je in Belgie bent.. want daar gaat het nu omRivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:05:
Ik neem een 1GB bundeltje bij KPN voor € 15,-
500MB is € 10,-
*sowieso
Dat is niet duur dan.. en wellicht interessant voor mijn volgende abbo... maar goed we dwalen afRivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:08:
Ja, dat zijn de EU bundels bij KPN.
[afbeelding]
*sowieso
Je hebt bij KPN ook éénmalig 100MB gratis in de EU. Maar die heb ik vorige maand met de 24 uur van Spa al gebruikt.
Top, net even de officiele F1 app geïnstalleerd (ook W10m, positief verrast dat die in de store stondnachtnet schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:03:
[...]
Volgens mij zat ik op windows 10 (mobile) op zo'n 110-170MB per sessie. (Q & Race)
(maar misschien heeft er toen tijdens de Hongarije race nog een andere app data lopen trekken..)
Bedankt voor de tips mannen, ik heb er zin in!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
wow gave app idd, ook voor W10, had die nog nooit gezien. Is het het waard om te upgraden of werkt het zonder upgrade ook goed?
Over het algemeen neemt het langzaamaan toe. Heb het niet alleen over deze race.albino71 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:58:
Ik zie weinig haat hoor. Ja, commentaren in de strekking van: "Moet hij nodig zeggen...", maar meer niet.
Die Ocon bakt er niks van zeg... word helemaal zoek gereden door Pascal..
De post, die je wist die zou komen.kevlar01 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:
Die Ocon bakt er niks van zeg... word helemaal zoek gereden door Pascal..
Waiting on the world to change
Zonder upgrade prima te doen. Hier ook op W10 MThe_Scarabial schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:28:
wow gave app idd, ook voor W10, had die nog nooit gezien. Is het het waard om te upgraden of werkt het zonder upgrade ook goed?
Ooooh! F1!... was het helemaal vergeten 
Ocon heeft dus Haryanto vervangen zie ik ?
Ocon heeft dus Haryanto vervangen zie ik ?
Smiling as the shit comes down...
Voor de daar aanwezige toeschouwers:
Ik zag deze info nog niet voorbijkomen hier in dit topic, maar je kan gratis naar de race op TV kijken bij La Une, het publieke kanaal van de Waalse omroep. Ze zenden ongecodeerd uit via DVB-T. Ik weet dus niet hoe het ontvangst is daar bij Francorchamps dus er zijn geen garanties, maar het is een gratis alternatief om alles te volgen vanaf de zijlijn. Alleen de kwalificatie en de race zelf worden live uitgezonden.
Je hebt dus een DVB-T ontvanger nodig voor je smartphone/tablet of een portable TV geschikt voor DVB-T.
Ik zag deze info nog niet voorbijkomen hier in dit topic, maar je kan gratis naar de race op TV kijken bij La Une, het publieke kanaal van de Waalse omroep. Ze zenden ongecodeerd uit via DVB-T. Ik weet dus niet hoe het ontvangst is daar bij Francorchamps dus er zijn geen garanties, maar het is een gratis alternatief om alles te volgen vanaf de zijlijn. Alleen de kwalificatie en de race zelf worden live uitgezonden.
Je hebt dus een DVB-T ontvanger nodig voor je smartphone/tablet of een portable TV geschikt voor DVB-T.
Als je via Maastricht rijd, vetrek op tijd vw de huis!
Vanaf de grens NL/BE is er 9km wegwerkzaamheden. Dit heeft ons vanochtend dik 30 minuten extra gekost. En bij de afslag naar het circuit is ook erg druk. Wij hebben er geen 2 uur over gedaan, maar dik 4 uur. En dit op een rustigste dag van het race weekend.
Wees gewaarschuwd!
Vanaf de grens NL/BE is er 9km wegwerkzaamheden. Dit heeft ons vanochtend dik 30 minuten extra gekost. En bij de afslag naar het circuit is ook erg druk. Wij hebben er geen 2 uur over gedaan, maar dik 4 uur. En dit op een rustigste dag van het race weekend.
Wees gewaarschuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 26-08-2016 22:31 ]
Ik vind dat Sainz heel goed bezig is, hij had vorig jaar (en begin dit jaar) gewoon pech met Max als z'n teamgenoot. Maar Kvyat heeft meer ervaring en zou Sainz toch dichter op de huid moeten zitten dan nu het geval is.Onobiz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:20:
[...]
Ik denk dat je "rookie" Sainz Jr gewoon te laag inschat. Dat Max van de buitencategorie is daar zijn we het met z'n allen over eens. Sainz zit hier gewoon niet heel ver van vandaan.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb een keer een hele f1 wedstrijd via bbc radio in de f1 app gevolgd in het buitenland en dat waa ongeveer 500mb.Rivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:13:
Ik neem zondag sowieso even een 1GB EU databundel. Kan dan Grand Prix Radio ook via de TuneIn app beluisteren. Iemand enig idee of dit heel veel data slurpt?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dat deed Max ook. Overigens wordt er wel gecontroleerd daar of je erbuiten komt, maar dat is aan de andere kant van die bocht (dus uitkomen eau rouge) volgens mij?
Anyways, het zal wel bestraft gaan worden lijkt me, ik denk alleen niet dat ze de ballen hebben om er een paar gele baguettes neer te leggen
Grand Prix Radio heeft dit weekend in Spa een fm-frequentie(100.0 FM) waar ze op uitzenden dus gewoon een normale fm radio meenemen en dan heb je daar geen data voor nodig.Rivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:13:
Ik neem zondag sowieso even een 1GB EU databundel. Kan dan Grand Prix Radio ook via de TuneIn app beluisteren. Iemand enig idee of dit heel veel data slurpt?
http://www.grandprixradio...0-fm-op-spa-francorchamps
Dat weet ik. Maar heb zo'n radio niet en schaf sowieso databundel aan voor livetiming, Instagram en Twitter.ADDG schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:18:
[...]
Grand Prix Radio heeft dit weekend in Spa een fm-frequentie(100.0 FM) waar ze op uitzenden dus gewoon een normale fm radio meenemen en dan heb je daar geen data voor nodig.![]()
Helaas op de smartphones van tegenwoordig geen FM ontvanger (meer).ADDG schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:18:
[...]
Grand Prix Radio heeft dit weekend in Spa een fm-frequentie(100.0 FM) waar ze op uitzenden dus gewoon een normale fm radio meenemen en dan heb je daar geen data voor nodig.![]()
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hoppa, tientje http://www.myxlshop.nl/ka...BrgjVd-D6_TpHIaAlBR8P8HAQspartacusNLD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:31:
[...]
Helaas op de smartphones van tegenwoordig geen FM ontvanger (meer).
PSN: DutchTrickle PVoutput
Die heb je dan niet bepaald voor a.s. zondag binnen.
Er is hier ergens een bierkratradio topic. Dat moet wel lukken.Rivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:49:
[...]
Die heb je dan niet bepaald voor a.s. zondag binnen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wilde gullie wa ploatjes kijke?

[FP1 situatie]

[na FP2 situatie]

[bron: Petr Hlawiczka}

[FP1 situatie]

[na FP2 situatie]

[bron: Petr Hlawiczka}
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2016 21:19 ]
Testing, one, two ...
rare vraag mischien... navigatie naar circuit adres of beter iets anders aanhouden? ga morgenvroeg rijden
Ligt er aan welke ingang je wilt nemen? Er zijn 3 ingangen die nogal ver van elkaar verwijderd liggen.bk1985 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:02:
rare vraag mischien... navigatie naar circuit adres of beter iets anders aanhouden? ga morgenvroeg rijden
Zoek de ingang op die het dichtste bij de plaats ligt waar je wilt gaan zitten en raadpleeg Google Maps voor het adres 😉
FP2 Top speeds:
1. Ferrari 344
2. Manor 343
3. Williams 341
4. Mercedes 341
5. Red Bull 341
6. Force India 340
7. Sauber 340
8. Haas 339
9. McLaren 336
10 Toro Rosso 334
11. Renault 331
[bron: Petr Hlawiczka]
1. Ferrari 344
2. Manor 343
3. Williams 341
4. Mercedes 341
5. Red Bull 341
6. Force India 340
7. Sauber 340
8. Haas 339
9. McLaren 336
10 Toro Rosso 334
11. Renault 331
[bron: Petr Hlawiczka]
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2016 21:20 ]
Testing, one, two ...
Ik meld me ook voor de updates.
Basement Bios ---- Exo-S
ik parkeer op geel en heb bronze kaarten. wordt onze 1e f1 en heb echt geen ideemasterslave schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:11:
[...]
Ligt er aan welke ingang je wilt nemen? Er zijn 3 ingangen die nogal ver van elkaar verwijderd liggen.
Zoek de ingang op die het dichtste bij de plaats ligt waar je wilt gaan zitten en raadpleeg Google Maps voor het adres 😉
Op de E42 na Verviers richting Malmedy Exit 10 pakken, die lijd je dan naar de yellow area voor het parkeren.bk1985 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:20:
[...]
ik parkeer op geel en heb bronze kaarten. wordt onze 1e f1 en heb echt geen idee
http://www.spafrancorchamps.nl/parkeren
Die bruine plekken rondom de baan zijn de bronze staanplaatsen, is dus wel ff stukje lopen vanaf geel
Edit: via ander forum wat duidelijker uitleg:
Vanuit Brussel
Neem de E40/A3 richting Luik (Liège). Rij verder op de E42/A27 richting Verviers tot aan uitrit 10. Volg daar de N640 richting Francorchamps/Stavelot. In Francorchamps links afslaan op de N62, vervolgens links op de Rue de Pommard. Blijven volgen tot de rotonde, waar u de tweede afslag neemt. De Route du Circuit volgen, waarna u de ingang tot het circuit op de rechterkant ziet.
[ Voor 52% gewijzigd door Barfman op 26-08-2016 21:50 ]
^^Die honda meuk is dus niet echt betrouwbaar over de gehele linie, vergeleken bij de rest van het veld.
Hoezo niet? Het gat vanuit S2 naar starten vanaf achter, is niet zo heel groot. Bovendien levert elke keer de upgrade toch weer wat winst op en een grotere kans op punten. Dus beter jezelf 1 keer pijn doen en daarna punten pakken, dan gewoon op safe en elke keer in middenmoot of achterin rijden (waarbij kans op punten een soort van loterij is).The_Scarabial schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:
^^Die honda meuk is dus niet echt betrouwbaar over de gehele linie, vergeleken bij de rest van het veld.
Hoeveel dingen zijn vervangen zegt niks over betrouwbaarheid, eerder performance en of er crashes bij zaten (zoals bv bij Hamilton en Verstappen (of eigenlijk Kvyat))
P rood pakken. Altijd. Zo naar binnen lopen zonder rij en alles.
Hopen op een podiumplaats voor Max.
Mooie race voor de boeg iig.
Haters everywhere but I don’t really care
En op de terugweg half België door in de file met eenrichtingsverkeer voordat je weer op een snelweg bent.vosss schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:22:
P rood pakken. Altijd. Zo naar binnen lopen zonder rij en alles.
Verwijderd
Kuitmassage regelen voor maandagbk1985 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:20:
[...]
ik parkeer op geel en heb bronze kaarten. wordt onze 1e f1 en heb echt geen idee
Het is nogal heuvelachtig (understatement) en je wandelt wat af in zone bronze
Lekker van genieten! Ik heb jaren terug daar een paar ervaringen gehad met flinke regen, blubber en Belgische klei... dit weekend ziet het er gewoon uit als een zonnig vakantieland
Zeker wanneer het aangenaam weer is zou ik zo lang mogelijk op het cirquit blijven plakken en voorkomen dat je middenin de file zit die ongetwijfeld na afloop ontstaat, liever lang daar en dan een kortere rit/file dan gelijk na de finish naar buiten en de volle file pakken maargoed, wanneer het regent is het in de auto natuurlijk aangenamer.
Als je niet op precies dezelfde tijd weggaat als vrijwel iedereen (maar nog wat van het na-programma mee pakt bijvoorbeeld) dan is die file ook een stuk minder natuurlijk. Maar file heb je altijd wel daaro. Je moet niet verwachten dat je om 16.00 rustig weg kunt rijdenErapaz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:01:
[...]
En op de terugweg half België door in de file met eenrichtingsverkeer voordat je weer op een snelweg bent.
Hopen ja, maar als niet, Spa is altijd spektakel.matthijst schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:45:
Hopen op een podiumplaats voor Max.
Dat heb ik dit seizoen iets te vaak gehoord met andere banen, die races waren vervolgens oersaai...vosss schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:35:
[...]
Hopen ja, maar als niet, Spa is altijd spektakel.

[ Voor 24% gewijzigd door Cubic X op 27-08-2016 10:19 ]
Gisteren ook weer Max in actie kunnen zien. Om 05.00u vertrokken en daardoor voor 08.00u al op het circuit om op een mooie fotolocatie te gaan staan. Genoeg plek nog. Geen file gehad, zelfs niet bij het circuit. Bij Venlo de grens over Duitsland in en dan uiteindelijk weer Belgie in. Dan vermijd je Maastricht en Luik. Ik kan het echt iedereen aanraden. Was vorig jaar ook al perfect te rijden op die manier. Ook op de terugweg geen enkele file gezien. Maastricht is al jaren een drama en dat blijft voorlopig nog denk ik.
Maar wat was het druk zeg op Spa! Niet normaal! En dan is het pas vrijdag! Brons was echt overal gevuld. We hadden Gold 1 zitplaatsen en na FP1 een plekje op de tribune gevonden. Heerlijk om even af te kunnen koelen. We hoopten om recht voor de pits van Red Bull te zitten, maar het werd Kimi.
Tribunes waren redelijk gevuld, maar niet helemaal vol.
Uiteindelijk iets meer dan 10km gelopen en ik ben echt kapot. Hellingen van 15% of meer waren echt geen uitzondering. Dat was ik niet meer gewend!
En hier nog een foto die ik van mij zoon moest maken. De canvas met Max in de Toro Rosso die aan de muur hangt was volgens hem niet echt actueel meer.
Max Verstappen at Spa Francorchamps by Smarron, on Flickr
Iedereen die morgen nog gaat en brons heeft, ga echt op tijd want volgens mij gaat het een hel worden (op een positieve manier dan
). Ik ga de race lekker achter de buis kijken.
Maar wat was het druk zeg op Spa! Niet normaal! En dan is het pas vrijdag! Brons was echt overal gevuld. We hadden Gold 1 zitplaatsen en na FP1 een plekje op de tribune gevonden. Heerlijk om even af te kunnen koelen. We hoopten om recht voor de pits van Red Bull te zitten, maar het werd Kimi.
Uiteindelijk iets meer dan 10km gelopen en ik ben echt kapot. Hellingen van 15% of meer waren echt geen uitzondering. Dat was ik niet meer gewend!

En hier nog een foto die ik van mij zoon moest maken. De canvas met Max in de Toro Rosso die aan de muur hangt was volgens hem niet echt actueel meer.

Iedereen die morgen nog gaat en brons heeft, ga echt op tijd want volgens mij gaat het een hel worden (op een positieve manier dan
[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 27-08-2016 10:25 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik ben er gister op de motor naartoe geweest, circuit was echt perfect te bereiken!
Had op chaos op de weg gerekend, maar dat viel gelukkig reuze mee!
De zweer op het circuit was super, ik heb bijna geen andere talen dan Nederlands gehoord! Ik zat op Gold 3, wat een super plek is dat! Jammer dat de kaarten hiervoor tijdens de race onbetaalbaar zijn! Maar dat ik wel meer op het circuit; hamburger? 15 euro!
Maar al met al een topdag gehad!
De zweer op het circuit was super, ik heb bijna geen andere talen dan Nederlands gehoord! Ik zat op Gold 3, wat een super plek is dat! Jammer dat de kaarten hiervoor tijdens de race onbetaalbaar zijn! Maar dat ik wel meer op het circuit; hamburger? 15 euro!
Ah, jij stond bij de eau rouge ingang, naast dat WC hokje? Er stonden daar een motor of 8 tot 10.Danielson schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:30:
Ik ben er gister op de motor naartoe geweest, circuit was echt perfect te bereiken!Had op chaos op de weg gerekend, maar dat viel gelukkig reuze mee!
Gelukkig heb ik gisteren de hele dag rond gereden in zo'n ding, mijn rolstoel.Smarron schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:23:Uiteindelijk iets meer dan 10km gelopen en ik ben echt kapot. Hellingen van 15% of meer waren echt geen uitzondering. Dat was ik niet meer gewend!
Zo heb ik vlot 2 keer het hele circuit rond kunnen rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Dacuuu op 27-08-2016 10:34 ]
Nee, we stonden met de motor in het "centrum" van Francochamps, toen we op het circuit aankwamen zagen we pas dat je daar kon parkeren!Dacuuu schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Ah, jij stond bij de eau rouge ingang, naast dat WC hokje? Er stonden daar een motor of 8 tot 10.
[...]
Gelukkig heb ik gisteren de hele dag rond gereden in zo'n ding, mijn rolstoel.![]()
Zo heb ik vlot 2 keer het hele circuit rond kunnen rijden.
[video]
leuk verslagje... en supergave foto.... heb je hem nog een beetje bewerkt? Of gebruik je een polarisatie-filter of ander filter ofzo? (heb er niet zoveel verstand vanSmarron schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:23:
Gisteren ook weer Max in actie kunnen zien. Om 05.00u vertrokken en daardoor voor 08.00u al op het circuit om op een mooie fotolocatie te gaan staan. Genoeg plek nog. Geen file gehad, zelfs niet bij het circuit. Bij Venlo de grens over Duitsland in en dan uiteindelijk weer Belgie in. Dan vermijd je Maastricht en Luik. Ik kan het echt iedereen aanraden. Was vorig jaar ook al perfect te rijden op die manier. Ook op de terugweg geen enkele file gezien. Maastricht is al jaren een drama en dat blijft voorlopig nog denk ik.
Maar wat was het druk zeg op Spa! Niet normaal! En dan is het pas vrijdag! Brons was echt overal gevuld. We hadden Gold 1 zitplaatsen en na FP1 een plekje op de tribune gevonden. Heerlijk om even af te kunnen koelen. We hoopten om recht voor de pits van Red Bull te zitten, maar het werd Kimi.Tribunes waren redelijk gevuld, maar niet helemaal vol.
Uiteindelijk iets meer dan 10km gelopen en ik ben echt kapot. Hellingen van 15% of meer waren echt geen uitzondering. Dat was ik niet meer gewend!![]()
En hier nog een foto die ik van mij zoon moest maken. De canvas met Max in de Toro Rosso die aan de muur hangt was volgens hem niet echt actueel meer.![]()
[afbeelding]Max Verstappen at Spa Francorchamps by Smarron, on Flickr
Iedereen die morgen nog gaat en brons heeft, ga echt op tijd want volgens mij gaat het een hel worden (op een positieve manier dan). Ik ga de race lekker achter de buis kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 27-08-2016 10:41 ]
Dit jaar geen Spa voor mij helaas, had graag gegaan.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De vorige keer extra lang blijven hangen, nog foto's gemaakt van de pitstraat en Hamilton van dichtbij. Nog steeds file. Ik ga er dus maar vanuit dat ik zondagavond heel laat terug ben.Martinspire schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:13:
[...]
Als je niet op precies dezelfde tijd weggaat als vrijwel iedereen (maar nog wat van het na-programma mee pakt bijvoorbeeld) dan is die file ook een stuk minder natuurlijk. Maar file heb je altijd wel daaro. Je moet niet verwachten dat je om 16.00 rustig weg kunt rijden
Geen probleem verder, ik heb het er graag voor over.
Ontzettend vet dat er zo veel Nederlanders gaan,zal wel kippenvel momenten opleveren!
is?Formula one schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:07:
Gutierrez kan weer is niet aan de kant
kamp holland krijgt internationaal behoorlijk wat aandacht..

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 27-08-2016 11:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1