Die jongens van PC Perspective geloven dat dat best wel eens lastig te implementeren zou zijn omdat verschillende modellen verschillende minimale verversingsfrequenties hebben. Ik zie zelf niet echt een probleem hierin: 1 formule maken die voor elke minimale frequentie werkt of per minimale frequentie 1 formule maken en een waarde voor die parameter invullen, via een database (je kan immers opvragen aan het systeem welke monitor eraan gekoppeld is, dat gebeurt nu ook al voor andere software) of desnoods door het de gebruiker te laten invoeren in een configuratiescherm.Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:12:
[...]
Die extra frames kunnen prima via de driver, dat lijkt mij zelfs ook een betere implementatie dan het in de monitor te doen want hoe weet die module dat hij een frame moet verdubbelen? Juist dat verteld de driver hem dus je hebt extra communicatie.
Maar goed, ik ben het met je eens dat het ook via software kan (ik denk alleen niet dat je het dan FreeSync mag noemen omdat er geen FPGA bij betrokken is). Ik heb alleen geen idee of dat NVidia en AMD dit doen. Als iemand hier gamet met een FreeSync-monitor en de RX-480, probeer het eens uit als je wil door een spel belachelijk zwaar te laten draaien (DEMD of Metro op 4k met hoge settings doet het wel
Ja, dat is duidelijk. Ik had het net nog even opgezocht, het gebeurt inderdaad zonder extra hardware.Nvidia had ineens G-Sync in de laptops en in al bestaande modellen. Dat is gewoon de DP1.2a dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 30-08-2016 19:22 ]