Ook de PSVR gedaan, heel vet. Was echt verrast.
Onderwater game was daadwerkelijk spannend en geloofwaardig.
Puur omdat je compleet afgesloten zit qua beeld en geluid, wat je ook al snel gaat geloven (of je hersenen worden er snel ingeluisd, maar net hoe je het ziet).
Qua graphics staat het echt nog wel ietsje in de kinderschoenen, maar de totale ervaring was zeer zeer de moeite waard. Je hebt daadwerkelijk het gevoel iets futuristisch te spelen, wat de gaming-wereld voorgoed zal gaan veranderen. En nee, ik ben geen fanboy ik was van te voren juist érg kritisch.
Toen de onderwater demo er op zat, kon ik kiezen uit games. Ik koos voor DriveClub.
Indrukwekkend, qua rondkijken en auto kiezen etc. tot je in de auto stapt.
De graphics vielen daar opeens erg op, het was té slecht. Waarschijnlijk gewoon of niet geoptimaliseerd genoeg of te zwaar voor de PS4.
Toen kwam echter het ab-sol-lute hoogtepunt; Batman VR, Be the Batman.
Ik vroeg er naar, waarop ik met wat mazzel naar een ander gedeelte werd meegenomen.
Als het ware 'achter de schermen'. Deze game is namelijk officiëel alleen voor de mensen met een pre-order op de PSVR. Wat ik niet begrijp, want juist met deze demo haal je mensen over.
Maar goed; ik begon, kreeg de move controllers in mijn handen gedrukt...
Nog nooit vastgehouden maar zodra ik twee handen in beeld zag (blauw met wonden, zoals het batman betaamt) voelde het per direct zo natuurlijk aan. Eigenlijk echt heel erg knap.
Je pakt, je draait, je steekt, je trekt, je mikt, je schiet, alles voelt perfect aan.
Zodra je het masker opzet, het pak aantrekt (wat je beide overigens echt zelf fysiek uitvoert)
ben je Batman. Dit effect wordt nog sterker zodra je in de spiegel naar 'jezelf' mag kijken.
Heel erg apart om mee te maken dus. Ik zal de rest niet verklappen, maar het is gewoonweg top.
Sfeer, muziek, echte immersie. Ooit kijken we hier op terug met de gedachte; wow, hoe ver is het gekomen maar voor nu is het gewoon een hele leuke start.
Dus; Probeer het uit, het is de moeite zeer zeker waard.
Tips; - Zorg dat hij echt goed op je hoofd zit, qua hoogte en het gedeelte tussen neus en bril.
Als hij niet goed zit, had ik eerst ook even, is het allemaal opeens minder scherp.
- Zorg hoe dan ook dat je de Batman VR game kan uitproberen, echt!
Doei