De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Net begonnen aan beyond eyes. Speelt erg traag maar wel mooi bedacht. Leuk spel voor op een brakke zondag.
Gisteren mn eerste Platinum gehaald! Destiny was de gelukkige. Voor mij wel 1 van leukste games van deze generatie.
Hilarisch (offline, geen online helaas) co-op party game!
Hopelijk volgende maand weer een goeie game, vorige maand goed vermaakt met Saints Row!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
ZekersRemcooo87 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:49:
Niemand die Overcooked (€12,80 nu, normaal €15) so far heeft gedownload?
Hilarisch (offline, geen online helaas) co-op party game!
De rolverdelingen zijn echt heel erg belangrijk bij dit spel. Gisteren zelfs met mijn vriendin zitten spelen (en Tricky Towers) en die gamed echt nooit op de Cake Mania achtige games na.
Anoniem: 170423
While all indications pointed to an announcement of the PS4 NEO at the Tokyo Game Show in September, our sources tell us an announcement on 7 September in New York.
Mogelijk, dus mogelijk ook niet, klinkt als een clickbait headline.Anoniem: 170423 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:28:
PlayStation 4 Neo onthulling gebeurt mogelijk in New York City op 7 september
[...]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
http://www.vice.com/read/...laystation-4-in-september
En als we Andrew House mogen geloven komt de Neo vrij snel na de announcement uit:
Dat is ook in lijn met de eis richting developers om een "Neo mode" in hun game te stoppen vanaf Oktober.“I was surprised by the step of announcing something over a year ahead of time,” he said. “The dynamics of the tech industry are such that there’s a much heavier emphasis on immediate gratification than there was. A lot of that is to do with how Apple has very cleverly and elegantly managed the ‘available now’ approach. So yes, that was a slight surprise to me. We experienced this ourselves, when, in 2013, very much in line with our previous strategies, we announced a concept and a name for PlayStation 4, and everyone said ‘where’s the box? How dare you?!’ That was the point we realised, well, we hadn’t changed but the world around us had.”
Ik gok op een release in de 3e week van Oktober
[ Voor 62% gewijzigd door kazuka op 08-08-2016 18:12 ]
Dit geldt voor games die uitkomen na release van de NEO neem ik aan?kazuka schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:54:
Dat is ook in lijn met de eis richting developers om een "Neo mode" in hun game te stoppen vanaf Oktober.
Maakt toch niet uit? De games moeten ook speelbaar blijven op de huidige ps4. Als je dan toch een neo hebt krijg je dus net een wat luxere versie. De specs zouden nu toch al redelijk vast moeten liggen, en issues worden er toch wel uitgepatched (hopelijk).Superkanjo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Dit geldt voor games die uitkomen na release van de NEO neem ik aan?
10 second ninja DONE
Kennende devlopers en uitgevers zie ik dat sommige al flikken.
http://trypsvr.com/nl_NL
Ik heb zelf in Utrecht gereserveerd op zaterdag, denk dat je er snel bij moet zijn als je in het weekend wilt.
Ik hoop toch dat Sony hier voor gaat liggen (wellicht ijdele hoop hoor)Mizgala28 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:22:
Ik hoop dat je niet op ten duur alsnog pech hebt en dat een bepaalde game op 20fps draait op de normale PS4 en 30fps op de Neo, zou zwaar genaaid voelen.
Het is hopen en niks meer, als bedrijf heb ik 0 vertrouwen in Sony en heb ik een schijthekel aan hun bedrijfsvoering, maar het is wel zo dat de games die mij aanspreken altijd op de PlayStation (en Nintendo) uitkomen.Superkanjo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:29:
[...]
Ik hoop toch dat Sony hier voor gaat liggen (wellicht ijdele hoop hoor)
Ik zie dat ook nog wel gebeuren, vooral als je ziet dat huidige games ook vaak erg slecht lopen al wordt dat later soms wel opgelost (Just Cause 3, Fallot 4 etc.)Mizgala28 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:22:
Ik hoop dat je niet op ten duur alsnog pech hebt en dat een bepaalde game op 20fps draait op de normale PS4 en 30fps op de Neo, zou zwaar genaaid voelen.
Die kans is nogal groot aangezien er nu al games zijn die moeite hebben om de 30 fps aan te houden op de PS4 (NMS schijnt zelfs naar 15 te kunnen zakken) en dan is een krachtigere console daar natuurlijk minder gevoelig voor. Behalve als de ontwikkelaars zo stom zijn om de kracht van de Neo niet voor prestaties in te zetten en enkel de grafische opties hoger zetten.Mizgala28 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:22:
Sony zal ontzettend scherp moeten zijn in controles als ze er voor willen zorgen dat games op de originele PS4 niet onder een bepaalde framerate zakken, maar kijkend naar wat er nu door de controle komt (neem een Just Cause 3) dan geef ik je weinig hoop.
Het beste voorbeeld wat we nu hebben is de New 3DS tegenover de originele 3DS en daar zijn al een paar games op uit gekomen die echt minder presteren op de oude versie.
En tja ..genaaid...dat voel ik me al vanaf het moment dat ik de PS4 heb, want ik ben nooit onder de indruk geweest van de prestaties en het heeft er voor gezorgd dat ik weer een goede pc heb gekocht
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hyrule Warrior Legends (of hoe het ook heet) is op Nintendo mijn "doom" voorbeeld waar ik bang voor ben, die game draait op de oude 3ds op 20fps terwijl de New 3ds vrolijk stabiele 60fps uitsperst.Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:34:toon volledige bericht
[...]
Die kans is nogal groot aangezien er nu al games zijn die moeite hebben om de 30 fps aan te houden op de PS4 (NMS schijnt zelfs naar 15 te kunnen zakken) en dan is een krachtigere console daar natuurlijk minder gevoelig voor. Behalve als de ontwikkelaars zo stom zijn om de kracht van de Neo niet voor prestaties in te zetten en enkel de grafische opties hoger zetten.
Sony zal ontzettend scherp moeten zijn in controles als ze er voor willen zorgen dat games op de originele PS4 niet onder een bepaalde framerate zakken, maar kijkend naar wat er nu door de controle komt (neem een Just Cause 3) dan geef ik je weinig hoop.
Het beste voorbeeld wat we nu hebben is de New 3DS tegenover de originele 3DS en daar zijn al een paar games op uit gekomen die echt minder presteren op de oude versie.
En tja ..genaaid...dat voel ik me al vanaf het moment dat ik de PS4 heb, want ik ben nooit onder de indruk geweest van de prestaties en het heeft er voor gezorgd dat ik weer een goede pc heb gekochtGenaaid is natuurlijk overdreven, maar ik had liever gelijk wat meer betaald en ben blij dat er eindelijk wat aan gedaan wordt. Ben alleen bang dat de upgrade te gering wordt en ze gelijk weer achter de feiten aanrennen.
Het is niet zo dat ik wonderen verwacht maar de games op de oude PS4 mogen niet slechter draaien dan nu als de Neo uit is, PS4 is niet de zwakste dus ze mogen naar mijn mening wel tijd in steken om de gameplay stabiel te behouden.
Op de PC vind ik dat acceptabel, het is niet verplicht om te upgraden terwijl met de consoles dit op ten duur zo wel wordt, maar dan dump ik de console markt en blijft ik bij PC only.Jumpman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:40:
Als de Microsoft XBOX One Scorpio en de Sony PS4 Neo slagen (genoeg verkopen), dan mogen we straks elke drie jaar opnieuw een console gaan kopen, voor de nieuwste games met alle opties en de bedoelde graphics.
[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 09-08-2016 10:44 ]
En misschien is het over een paar jaar wel helemaal klaar en is streamen dus danig goed dat je geen eigen hardware meer nodig hebt. Als ik hier lees dat mensen op vakantie redelijk tot goed nog remote met hun ps4 kunnen gamen (ik meen zelfs in spanje?). Waarom dan niet via een psnow achtig systeem..? Wsl een groepje die hard die dit niet zal willen ivm lag etc, maar die zullen dan uiteindelijk wel bij de pc uitkomen.
10 second ninja DONE
Als hij zoveel keer sterker is zullen ze vast voor de grootste doelgroep(oude ps4) het spel gaan maken en voor die kleine groep die NEO halen een snelle port eruit gooien, hier en daar wat upgrades. Maar hij zal dan makkelijk 1080P/60 doen ivm zoveel keer de kracht van ps4. En dan de ps4 versie draait 1080p/30.
Zo zie ik het een beetje gebeuren, zoals het met heel veel pc games ook gebeurt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Smartphones met consoles vergelijken, geniaal hoor (not).Sagat schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:49:
Tsja, we vinden het heel normaal om elke 1 a 2 jaar onze smartphones te vervangen, ik vind het niet heel raar dat consoles ook meer naar deze cyclus gaan....het alternatief is dus een ps3/x360 scenario waar op het einde van de levenduur iedereen ging klagen dat het allemaal traag en beperkt was.
En misschien is het over een paar jaar wel helemaal klaar en is streamen dus danig goed dat je geen eigen hardware meer nodig hebt. Als ik hier lees dat mensen op vakantie redelijk tot goed nog remote met hun ps4 kunnen gamen (ik meen zelfs in spanje?). Waarom dan niet via een psnow achtig systeem..? Wsl een groepje die hard die dit niet zal willen ivm lag etc, maar die zullen dan uiteindelijk wel bij de pc uitkomen.
Verschil is alleen dat mensen vaak noodgedwongen een smartphone vervangen, niet zozeer omdat deze traag is.
Geen updates, apps die slecht werken en ga zo maar door, en die apps werken vaak slecht omdat ze slecht ontworpen zijn (ik zie chrome en facebook nog steeds laggen op de nieuwste telefoons, slecht ontworpen apps dus)
[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 09-08-2016 10:56 ]
Ik waag te betwijfelen of het altijd noodgedwongen is, heel veel apple mensen in mijn omgeving krijgen 'koorts' als er een nieuwe iphone is en gaan pas rusten als ze hem dan gekocht hebben, en gezien de rijen zijn zij niet de enigen. En de vodaphone reclame van nu, 'vervang al naar 4 maanden je tel'Mizgala28 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Smartphones met consoles vergelijken, geniaal hoor (not).
Verschil is alleen dat mensen vaak noodgedwongen een smartphone vervangen, niet zozeer omdat deze traag is.
Geen updates, apps die slecht werken en ga zo maar door, en die apps werken vaak slecht omdat ze slecht ontworpen zijn (ik zie chrome en facebook nog steeds laggen op de nieuwste telefoons, slecht ontworpen apps dus)
Imho willen mensen verandering. Misschien ook wel leuk om hier een poll te doen, Ga je de ps 4 neo halen ja/nee? ik verwacht dat de meerderheid dit niet zal doen, maar dat het iets van 65-35 zal zijn. Niet 85-15 ofzo....
10 second ninja DONE
Poll: Ga je een PS4 Neo halen?
• Ja en ik heb al een PS4
• Ja en ik heb nog geen PS4
• Nee en ik heb al een PS4
• Nee en ik heb nog geen PS4
• Ik wacht het nog even af
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb zelf 'wacht het nog even af' gestemd. Prijs en vooral geluidsproductie zijn voor mij de bepalende factoren.
10 second ninja DONE
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Zegt verder niets, want als de officiële aankondiging positief is wat betreft specs dan is de bestelknop zo gevonden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat is dus een 'ik wacht het nog even af' voor jouJasphur schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:33:
Ik heb "Nee en ik heb een PS4" gestemd. Maar als inderdaad blijkt dat de Neo 1080/60 voor elkaar kan krijgen bij games. En er komen gunstige inruil-deals en/of het zit bij mij financieel wat beter, dan is er toch best een kans dat de Neo in huis komt. Hoop ik alleen niet dat er dan in 2019 aangekondigd word dat de PS5 eraan komt haha.
Ik zelf wacht het ook nog af, ik zou voor nee hebben gestemd maar de USB poorten van mn huidige PS4 werken niet goed meer (release model en geen garantie meer) dus waarschijnlijk als ik een PSVR wil zal ik ook aan een nieuwe PS4 moeten en dan zou het gelijk een neo worden lijkt me.
Mejor así
Nu met No Man's sky moet ik zeggen dat m'n interesse aan het pieken is. Weet iemand wat het gevolg is als je niet meteen vanaf de launch mee speelt?
Hoe bedoel je dit? In principe maakt het niks uit of je een game vanaf de launch of later speelt. Bij geen enkel spel. Alleen de ene game is wat spoiler gevoeliger dan de ander. Denk hierbij aan Uncharted of the Last of Us.twowheeler schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Ik heb geen ps4, enkel nog een xbox360. Ben wel altijd van mening geweest dat je als gamer beter een ps4 dan Xbox1 kan kopen.
Nu met No Man's sky moet ik zeggen dat m'n interesse aan het pieken is. Weet iemand wat het gevolg is als je niet meteen vanaf de launch mee speelt?
Naar mijn idee zijn er ook een hoop mensen die upgraden om het nieuwste van het nieuwste te hebben, omdat ze het gevoel hebben dat hun smartphone ineens minder kan nadat er een nieuw model/versie uit is gekomen.Mizgala28 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Het enige waar je tegen aan zou kunnen lopen is dat als je een planeet, plant of wezen een naam wil geven dat deze al bestaat.twowheeler schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Weet iemand wat het gevolg is als je niet meteen vanaf de launch mee speelt?
Er hoeft niet geport te worden, de hardware is in basis hetzelfde. De Neo kan gewoon een hogere resolutie weergeven en/of meer grafische details. Het is heel makkelijk, de game draait op ‘medium’ op de PS4 en op ‘high’ op de PS4 Neo. Hoeft de ontwikkelaar weinig voor te doen, alleen te testen hoever je kan gaan met de graphics op elk type console met de gewenste frame rate.v8power67 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:50:
Ik vrees het de andere kant op. Dat de NEO slechte/simpele ports krijgt van de ps4.
Als hij zoveel keer sterker is zullen ze vast voor de grootste doelgroep(oude ps4) het spel gaan maken en voor die kleine groep die NEO halen een snelle port eruit gooien, hier en daar wat upgrades. Maar hij zal dan makkelijk 1080P/60 doen ivm zoveel keer de kracht van ps4. En dan de ps4 versie draait 1080p/30.
Zo zie ik het een beetje gebeuren, zoals het met heel veel pc games ook gebeurt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik heb een PS4 en die bevalt prima, speel niet veel games. Noodzaak is er sowieso niet. Als de specs erg leuk zijn en/of de prijs valt in de categorie 'valt mee', dan misschien wel.
Nou als je de nieuwste CoD of BF vanaf launch speelt, ben je toch een stuk meer in het voordeel dan iemand die een half jaar later begint. Dus dat maakt wel degelijk uit.Jasphur schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:11:
[...]
Hoe bedoel je dit? In principe maakt het niks uit of je een game vanaf de launch of later speelt. Bij geen enkel spel. Alleen de ene game is wat spoiler gevoeliger dan de ander. Denk hierbij aan Uncharted of the Last of Us.
Als je NMS vanaf de launch speelt heb je op papier een grotere kans dat je onontdekte planeten tegenkomt, maar het zijn er zo ontieglijk veel, dat het als het goed is weinig uitmaakt.
Battlefield 4 is wel een ander verhaal, dan mag je nog best veel spelen voor je dingen vrij speelt als c4's en bijvoorbeeld een goeie sniper krijg je pas wanneer je behoorlijk wat kills hebt gemaakt met een matige sniper. Gta online is dan wel weer kats oneerlijk, daar hebben hogere levels gewoob meer levens als jou.
Maar een online game een tijd later is prima te doen hoor. Alleen als de servers dood zijn/gaan heb je een probleem.
fanboy mode uit..
[ Voor 10% gewijzigd door Scrisissszzz op 09-08-2016 13:40 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
De vergelijking met Nintendo was voor hen ook snel gemaakt. Nintendo DS, Nintendo DS Lite, Nintendo 3DS/XL/2DS/New 3DS.
Veel wachten toch even af wat het gaat doen. Sony kan zo, zoveel beloven. Maar ze hebben ook keer op keer bewezen dat accesoires e.d. totaal niet meer worden ondersteund na een half jaar (PS TV, PS Eye, PS Move etc). Dat schrikt mensen toch af. Ik merkte wel dat mensen wat huiverig waren met "Wat doen ze dan met de PS4? Sony kan zoveel zeggen, maar ze kunnen altijd anders beslissen".
En op zich snap ik die zorgen zeker.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ajah shooters. Haha die speel ik niet. Maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen, het kennen van de levels etc. Maar is het niet zo dat je een beetje bij je eigen klasse word ingedeeld zoals dat bij veel race spellen gaat?bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:58:
[...]
Nou als je de nieuwste CoD of BF vanaf launch speelt, ben je toch een stuk meer in het voordeel dan iemand die een half jaar later begint. Dus dat maakt wel degelijk uit.
…
[ Voor 0% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2016 13:56 . Reden: tikfoutjes ]
Keuze: Nee ik ga geen PS Neo halen, heb al een PS4 staan.
Alles wat ik wil spelen kan ik spelen en alles wat ik wil gáán spelen kan ik straks ook gewoon spelen.
Ik zie voor mijzelf de meerwaarde niet in van de Neo tov de huidige PS4.
(VR komt hier sowieso niet)
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 09-08-2016 13:58 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tja maar als alles wat je al kan spelen op de Neo beter te spelen is door een hogere en/of stabielere framerate en het ziet er mooier uit, dan ga ik er zeker over nadenken. Dat is dan ook meteen de meerwaarde.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:57:
Hey een poll, leuk
Keuze: Nee ik ga geen PS Neo halen, heb al een PS4 staan.
Alles wat ik wil spelen kan ik spelen en alles wat ik wil gáán spelen kan ik straks ook gewoon spelen.
Ik zie voor mijzelf de meerwaarde niet in van de Neo tov de huidige PS4.
(VR komt hier sowieso niet)
New on PS Store this week: No Man’s Sky, Fahrenheit, Brut@l, more. Full list:
https://blog.eu.playstati...5&adbpl=tw&adbpr=36969785

Voor mij niet.bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Tja maar als alles wat je al kan spelen op de Neo beter te spelen is door een hogere en/of stabielere framerate en het ziet er mooier uit, dan ga ik er zeker over nadenken. Dat is dan ook meteen de meerwaarde.
Sommige spellen die ik speel (pCars, BF, Trackmania) draaien op 1080/60 en sommige spellen (Bloodborne, Driveclub, Uncharted) op 30fps en die doen het ook prima; ik zie niet in waarom ik die per se op 60 zou willen spelen.
Voor mij is voorlopig nog geen reden om een Neo te gaan kopen.
Anoniem: 338166
Ik heb een beetje hetzelfde..dvdkiwi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Voor mij niet.
Sommige spellen die ik speel (pCars, BF, Trackmania) draaien op 1080/60 en sommige spellen (Bloodborne, Driveclub, Uncharted) op 30fps en die doen het ook prima; ik zie niet in waarom ik die per se op 60 zou willen spelen.
Maar wat voor mij de grootste reden is waarom ik hem niet koop.
Is dat dit waarschijnlijk nog een paar keer gaat gebeuren voordat de PS5 uitkomt..
Sowieso de Neo Slim....
En dan over 2 jaar is de Neo ook alweer verouderd en zal er een nieuwere versie komen.
Hek is van de dam nu...
Kan ik mijn Canadese copy iig cancellen, Gamemania had namelijk al de premium takle your heart version voor me besteld.
Blij dat Deep Silver het zo vlot kan uitbrengen (zelfs na het trailer debakel van Mighty No.9
Mjah dat bedoelde ik dus min of meer met mijn telefoon voorbeeld. Je kan het positief of negatief inzien. Positief is dat je normaal gesproken een betere ervaring kan krijgen, en dat de gap tussen pc iig iets kleiner wordt. Je kan 'meestal' ook prima nog je oude telefoon gebruiken. Ik geloof niet dat het update verhaal (dus geen updates meer voor je oude toestel waardoor je MOET updaten) geld voor 'ons' als console users, daar mijn antieke ps3 en x360 ook nog geregeld updates voor hun kiezen krijgen.Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde..
Is dat dit waarschijnlijk nog een paar keer gaat gebeuren voordat de PS5 uitkomt..
Sowieso de Neo Slim....
En dan over 2 jaar is de Neo ook alweer verouderd en zal er een nieuwere versie komen.
Hek is van de dam nu...
Maar ik kan me voorstellen dat als je verwacht had je ps4 vanilla 5-7 vol te kunnen gebruiken dat het tegenvalt. Then again, ze beloven dat dit nog steeds kan, waar alleen het woordje 'vol' ter discussie zal zijn
10 second ninja DONE
Het is en blijft een meerwaarde, maar jij hecht er geen waarde aan.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Voor mij niet.
Aan de andere kant is het natuurlijk een feit dat 60fps vloeiender speelt. Daar hoeven we niet al te ingewikkeld over te doen.
Het lijkt me met de huidige PS4 temperaturen hoogst onwaarschijnlijk dat er een sneller model gaat komen in een nóg kleinere behuizing. Alles zit al vrijwel direct op elkaar gepropt.Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde..
Sowieso de Neo Slim....
Hek is van de dam nu...
Die updates voor de PS3 zijn voor de PSplus volgens mij zijn, dat zijn geen systeem updates meer. Maar pin mij er niet aan vast.Sagat schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:15:
[...]
Mjah dat bedoelde ik dus min of meer met mijn telefoon voorbeeld. Je kan het positief of negatief inzien. Positief is dat je normaal gesproken een betere ervaring kan krijgen, en dat de gap tussen pc iig iets kleiner wordt. Je kan 'meestal' ook prima nog je oude telefoon gebruiken. Ik geloof niet dat het update verhaal (dus geen updates meer voor je oude toestel waardoor je MOET updaten) geld voor 'ons' als console users, daar mijn antieke ps3 en x360 ook nog geregeld updates voor hun kiezen krijgen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je verwacht had je ps4 vanilla 5-7 vol te kunnen gebruiken dat het tegenvalt. Then again, ze beloven dat dit nog steeds kan, waar alleen het woordje 'vol' ter discussie zal zijn
Fair point, het valt me altijd op omdat ik dan langer moet wacht op mijn game fix, terwijl ik me idd afvraag, wat moet er an geupdate worden?!Jasphur schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:29:
[...]
Die updates voor de PS3 zijn voor de PSplus volgens mij zijn, dat geen systeem updates meer. Maar pin mij er niet aan vast.
10 second ninja DONE
Ik ben niet echt gecharmeerd van de huidige grafische kracht deze generatie, dus als het beter kan dan ga ik er voor. Gfx zijn niet alles, maar voor mij wel erg belangrijk.
PSN ID Binloading_nl
Je herkent het vaak aan het feit dat je niet ingelogd bent of kan inloggen op het PSplus netwerk. Een gameupdate word vaak gewoon gedownload op de achtergrond en geïnstalleerd bij het opnieuw opstarten. Tenzij anders aangegeven. Een systeemupdate gebeurd vaak bij het opstarten van de console. En dan kun je eigenlijk niks anders doen dan wachten heheSagat schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
Fair point, het valt me altijd op omdat ik dan langer moet wacht op mijn game fix, terwijl ik me idd afvraag, wat moet er an geupdate worden?!
De eerste (pre)reviews komen online en die zijn toch niet bepaald positief. Eigenlijk een beetje wat iedereen al zag aankomen: het is allemaal mooi en bijna oneindig groot, maar het is er zeer eenzaam en eigenlijk zit je op elke planeet gewoon hetzelfde te doen, maw het wordt allemaal snel zeer repetitief en saai.Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:09:
New on PS Store this week: No Man’s Sky, Fahrenheit, Brut@l, more. Full list:
Daarom dat ik zei pre-reviews. Zie de linkerkolom op Metacritic. Al verschillende online magazines hebben een eerste prelim review online gezet (maar dus nog zonder scores).Nieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:46:
Er zijn helemaal geen reviews van No mans sky online hoor?
IGNNieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:46:
Er zijn helemaal geen reviews van No mans sky online hoor?
Is nog geen echte review. Ze vinden zelf je het spel even wat langer moet spelen. Ze hebben dus de review uitgesmeerd over meerdere edities.
Quote uit het artikel
I know much of what I’ve said sounds middling or even negative, which is not an unfair assessment of my first day playing No Man’s Sky. But in a lot of ways that’s to be expected of a game that’s shooting for such a big experience - it might just take some time to find my footing in this great big universe. To its credit, I feel it pulling me back in to do more exploring and unlocking new technologies. I definitely haven’t bounced off of it yet, and there’s a whole lot more to come this week - I’ve barely scratched the surface of talking about a game I’ve barely scratched the surface of playing.
[ Voor 46% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2016 16:50 ]
Dus dit is zonder de day one patch? Hello games zegt hiervan dat de versie zonder de day one patch een verkeerd beeld geeft van de game (niet dat ze een de game helemaal om kunnen gooien met een day one patch)Twixie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:47:
[...]
Daarom dat ik zei pre-reviews. Zie de linkerkolom op Metacritic. Al verschillende online magazines hebben een eerste prelim review online gezet (maar dus nog zonder scores).
[ Voor 0% gewijzigd door Superkanjo op 09-08-2016 16:52 . Reden: typo ]
Klein detail kiwi: BF4 draait op 900p, tikt de 60fps zelden aan maar schommelt heel erg tussen 30 en 60fps.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Voor mij niet.
Als BF1 dadelijk op de Neo wel in 1080p60 kan draaien met een consistente framerate en scherpere graphics lijkt mij dat persoonlijk al een goede reden om zo'n apparaat in huis te halen.
Voor singleplayer (met name 1st party) games vind ik het al bijzonder knap wat ze uit de huidige PS4 halen. Uncharted 4 is daar een goed voorbeeld van.
Battlefield draait op 900p en haalt zeker niet altijd 60 fps. Vooral op Conquest kan je het aantal framedrops onder de 40 per pot niet op twee handen tellen.dvdkiwi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Voor mij niet.
Als BF1 straks vele malen beter is op de PS4 Neo komt hij zeker in huis, anders speel ik wel gewoon op de PC. De Alpha was drama op PS4.
[ Voor 10% gewijzigd door Uffeltje op 09-08-2016 18:22 ]
Over fps kan ik niet goed oordelen. Ik ben geen fanatieke shooter speler, dus de meerwaarde die het voor dat soort games heeft speelt voor mij niet zo. En zolang het bij andere genres niet dik onder de 30 fps gaat is het volgens mij al prima te spelen. Om een voorbeeld te geven waarbij het mij wel stoorde: de framedrops bij GTA V op de PS3 als je op hoge snelheid vol door de stad ging vond ik wel behoorlijk irritant.
[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 09-08-2016 19:34 . Reden: The Witcher was weggevallen.. ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Dat heb ik dus ook. Uiteindelijk gebruik je altijd iets als referentie en zolang dat geen PC is, is het misschien ook wel makkelijker om tevreden te zijn. Maar ik vind ook vrijwel alles wat ik op de PS4 gespeeld heb tot nu toe er echt goed uitzien.Thrace Grumble schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:16:
Ben zelf ook altijd verbaasd als je bijvoorbeeld leest dat mensen op de PS4 er maar 'meh' uit vinden zien. Ik vind het er zelf geweldig uitzien, maar ben dan ook geen PC gamer.
Palthe
:strip_exif()/u/58919/crop5a5b90b288164_cropped.gif?f=community)
Als we de eerste trailer er even bij pakken, ziet The Witcher er natuurlijk vrij matig uit. Ook op de PC, maar daar heb je allerlei mods die de game er een stuk beter uit laten zien.Thrace Grumble schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:16:
Ben zelf ook altijd verbaasd als je bijvoorbeeld leest dat mensen The Witcher 3 op de PS4 er maar 'meh' uit vinden zien. Ik vind het er zelf geweldig uitzien, maar ben dan ook geen PC gamer.
Logisch. Die trailer lijkt ook totaal niet op het eindproduct.Nieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:40:
Ik was anders meteen verliefd op the witcher 3 met de eerste trailer, vind de graphics ook erg goed voor een open world game.
Ik heb zoveel plezier gehad van de ps4 dat die neo er waarschijnlijk wel komt.
Sorry hoor.bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:11:
[...]
Logisch. Die trailer lijkt ook totaal niet op het eindproduct.
Maar jij heb het spel maar een aantal uurtjes gespeeld...Hoe kan je dan daarover oordelen...
Ik heb het spel ruim 1000 uur gespeeld, en het ziet er fantastisch uit....
EN de DLC Blood&Wine is BY FAR het mooiste wat er tot nu toe op de PS4 is uitgekomen....
Zo'n grote speelwereld, maar alles toch zo prachtig tot in de details...
Nou kunnen GFX mij ook helemaal gestolen worden....Al zou er morgen een nieuwe Final Fantasy uitkomen met PS2 GFX dan speel ik deze met veel plezier..
Verbaas me er ook altijd over hoe er op GFX gegeild word door sommige mensen...
Gaat toch in eerste instantie om de gameplay? en een verhaal in de game lijkt mij.
Een skyrim ziet er ook als stront uit.....Maar toch 1 van de beste games van de vorige generatie..
Zelfde geld voor een Minecraft.
Een No Man Sky ziet er ook niet fantastisch uit, maar word waarschijnlijk wel 1 van de grootste games..
Heb mensen op dit topic de nieuwe carmageddon de hemel in horen prijzen, terwijl deze er ook niet uitziet..
Van mij mogen de ontwikkelaars de GFX op de 10de plaats zetten..
Speel liever een game met GFX als poep maar die een geweldig verhaal en gameplay heeft.
Dan een Game die er levensecht uitziet en 13 in een dozijn is...
En Blood & Wine grafisch (dat bedoel je neem ik aan) het mooiste noemen dat er op dit moment op de PS4 verkrijgbaar is, lijkt me iets overdreven. Ik kan denk ik zo 5 games noemen die er mooier uitzien.
Maar inderdaad: gameplay boven alles. Daarom kwam ik zelf ook niet verder dan die paar uur.
[ Voor 41% gewijzigd door bram1984 op 09-08-2016 20:40 ]
Dat kan inderdaad.SmooK schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:59:
Een game wordt misschien niet grafisch mooier als je deze langer speelt maar bij een open wereld game kan er wel een groot verschil zitten in de gebieden waar je komt. In dat geval kun je later wel in mooiere gebieden komen(alsook dus de blood en wine dlc).
Ik lees net overigens dat Blood & Wine grafisch beter is dan de originele game, dus in dit geval is de DLC blijkbaar wel mooier. Maar dan nog.
Wacht ff, edit...ik vergat een (stemmingswisselingen)
[ Voor 15% gewijzigd door Sipio op 09-08-2016 22:45 ]
Haha, ook daar verschillen mensen van mening. Zit niet te wachten op die reposts van andere sites wat er nu weer in de aanbieding is.Sipio schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:42:
Kan Dennis even wat nieuws posten of zo tussen (het eeuwig terugkerende) wie heeft nu weer de meeste tijd om maar weer met allerlei draaien te komen wellus nietus blah blah..
[ Voor 0% gewijzigd door Thrace Grumble op 09-08-2016 22:48 . Reden: Ook ik heb een :+ toegevoegd ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Als in: backlog? Werk aan de winkel! Wil zelf nog een keer MGSV doen. Maar wil ook eerst nog deeltje vier doen op de PS3. Te veel games, te weinig tijdSmooK schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:51:
Ik heb net de tutorial doorlopen(net als bij fallout 4, Far Cry 4, the division, Dying Light en Metal Gear 5
)
Hecht niet al teveel waarde aan mijn post, doe je ook niet maar ik bedoel maarThrace Grumble schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:47:
[...]
Haha, ook daar verschillen mensen van mening. Zit niet te wachten op die reposts van andere sites wat er nu weer in de aanbieding is.Heb liever een discussie dan over de waarde van graphics ten opzichte gameplay, mits er goede argumenten worden aangedragen. Voor zover ik van just _jan weet, is het een echte die hard Witcher fan. Heb wel vertrouwen in zijn mening
Punt voor the Witcher voor mij kant: ik heb nog ff te gaan, ben pas net klaar met het vinden van Bloody Barons familie
Ben trouwens verbaasd over thiefs end. Alsof je een film speeld. Morgen maar eens met camerahulp proberen. En de collectie halen.
Ook fallout 4 speelt lekker weg. Morgen alles aan de kant en no mans sky spelen.
Ik zou altijd eventjes in de Store kijken of je de game niet in de aanbieding ziet staan, als het geld scheelt waarom niettwowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:42:
Hoe gaan jullie te werk bij het kopen van games? Zag dat er nu aardig wat scherp geprijsd zijn online als psplus lid. Maar sommige zijn in de winkel gewoon goedkoper. Loont het altijd de ps-store even na te gaan?
Ben trouwens verbaasd over thiefs end. Alsof je een film speeld. Morgen maar eens met camerahulp proberen. En de collectie halen.
Ook fallout 4 speelt lekker weg. Morgen alles aan de kant en no mans sky spelen.
Ikzelf koop 95% van mijn games via de Store, het is daar gemiddeld wel duurder maar ik geen zin meer in discs omwisselen en doosjes(Het is een kleine moeite dat weet ik, maar digitaal is het toch een stuk makkelijker).
Maar als dat je niet uit maakt, dan zou ik gewoon lekker via Marktplaats en de Vraag&Aanbod van Tweakers kijken.. Dat is gemiddeld toch het goedkoopste

Laat maar komen dat goeie nieuws.
Punt is meer dat mensen gewoon niet lezen. Ik verklaar slechts iets, en men springt gelijk in de verdediging terwijl ik mijn mening niet eens geef (dus hoezo wil ik gelijk hebben?). Het feit dat er niet meer op mijn laatste reactie wordt gereageerd, zegt genoeg.wolkeh schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:36:
Waar het op neer komt. Bram wil graag gelijk hebben. Dennis plakt af en toe wat. Lees daar overheen en het is een aardig topic.
Nee.Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:24:
[...]
Verbaas me er ook altijd over hoe er op GFX gegeild word door sommige mensen...
Gaat toch in eerste instantie om de gameplay? en een verhaal in de game lijkt mij.
Dit is de "echte schoonheid zit van binnen" gedachte, iets wat enkel lelijke mensen altijd roepen
Graphics zijn net zo belangrijk als gameplay imo, die twee samen versterken de game ervaring.
Graphics zonder goede gameplay is niks, gameplay met shitty graphics vind ik ook niks.
Het verbaast me niks dat er mensen zijn die niet zo veel om graphics geven, het verbaast me wel dat mensen zich erover verbazen dat er mensen zijn die dat wel doen.
It's happening... de leaks waren dus correct (7 sept).Anoniem: 170423 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 05:21:
Sony bevestigt PlayStation Meeting op 7 september, PS4 Neo onthulling lijkt aanstaande:
[afbeelding]
Laat maar komen dat goeie nieuws.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Anonieme bronnen bevestigden volgens mij al dat er uitnodigingen verstuurd waren, dus het had me verbaasd als de leuks niet correct waren. Ik heb er zin in.Conscience NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:52:
[...]
It's happening... de leaks waren dus correct (7 sept).
Precies. Sowieso gaan graphics, animaties en gameplay wat mij betreft tegenwoordig meer hand in hand dan ooit. Helaas zijn er in mijn optiek maar weinig games die alles op de rit hebben, waardoor je toch op bepaalde vlakken concessies moet doen. Als ik dan toch van die 3 een pijler weg mag strepen, dan zijn het de graphics. Helaas ligt daar bij de meeste developers wel de focus, want graphics verkopen het beste.dvdkiwi schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:18:
[...]
Nee.
Dit is de "echte schoonheid zit van binnen" gedachte, iets wat enkel lelijke mensen altijd roepen
Graphics zijn net zo belangrijk als gameplay imo, die twee samen versterken de game ervaring.
Graphics zonder goede gameplay is niks, gameplay met shitty graphics vind ik ook niks.
Het verbaast me niks dat er mensen zijn die niet zo veel om graphics geven, het verbaast me wel dat mensen zich erover verbazen dat er mensen zijn die dat wel doen.
Ik koop mijn meeste games via de PS Store. Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een game op release of vlak daarna koop. En als dat geen probleem is dan zijn er zeer geregeld erg leuke deals in de PS Store.twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:42:
Hoe gaan jullie te werk bij het kopen van games? Zag dat er nu aardig wat scherp geprijsd zijn online als psplus lid. Maar sommige zijn in de winkel gewoon goedkoper. Loont het altijd de ps-store even na te gaan?
Laat me raden, Uncharted?bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:31:
Ik had zonder te spelen ook kunnen zien dat die trailer waar ik het over heb niet op het eindproduct lijkt. Dat is alles wat ik zeg. Heb ik ongelijk? Misschien even het gesprek vanaf het begin lezen. Ik zeg namelijk nergens dat ik de game er niet mooi uit vind zien. En alsof een game grafisch mooier wordt als je 'm langer speelt, haha.
En Blood & Wine grafisch (dat bedoel je neem ik aan) het mooiste noemen dat er op dit moment op de PS4 verkrijgbaar is, lijkt me iets overdreven. Ik kan denk ik zo 5 games noemen die er mooier uitzien.
Maar inderdaad: gameplay boven alles. Daarom kwam ik zelf ook niet verder dan die paar uur.
Voor Open World haalt niks Witcher 3 in. It's that simple.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tja we hadden het niet over de mooiste open world game hè.corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:52:
[...]
Laat me raden, Uncharted?
Voor Open World haalt niks Witcher 3 in. It's that simple.
Maar on a serious note (heb beide games al een tijd niet gespeeld en van Witcher alleen de maingame): ik heb Arkham Knight als sandbox game als grafisch mooier ervaren (en vooral consistenter in fps) en BB ook, maar dat is een ander soort open wereld. Maar ik heb geen referentie voor B&W. Dus daar kan ik weinig over zeggen.
Hetzelfde als dat ik met muziek en films heb: ik koop alles fysiek. Vind het ook leuk om een zichtbare verzameling te hebben.twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:42:
Hoe gaan jullie te werk bij het kopen van games?
Qua prijs ben ik vaker goedkoper uit dan dat ik digitaal zou kopen.
Jup 4K/HDR:Poulske schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:39:
Zal dat kleurenpalet een hint zijn..?

Zou niet echt stroken met de gelekte specs.
Heerlijk spel met heerlijke sfeer.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit topic is gesloten.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.