Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:01
De Octavia staat sinds vorige week weer eens bij de garage, nu weer een storing aan het aandrijfsysteem. Dat ding is niet te vertrouwen en nog geen jaar oud met 31k op de teller. Heeft denk wel 10 keer bij de garage gestaan.

Het houdt niet op, de LM is nu echt aan het kijken wat ze er mee aan moeten en evt. terug gaan geven aan de dealer. Het probleem is dan; wat dan. Alle voorraad is op...

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:14
J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:50:
[...]

Wat is twijfelachtig schakelen? Slip bij het schakelen? Brommen/dreunen en stapsgewijs oplopen van het toerental?
Het zijn vooral de schakelmomenten die voelbaar zijn. Je krijgt dan een dreun/bonk in de aandrijflijn bij een wat stevigere acceleratie. Bijvoorbeeld van 7 naar 6 voel je al een lichte schok, en van 6 naar 4 merk je het ook. Ik heb niet het idee dat hij slipt aangezien het toerental gewoon netjes meeloopt tijdens de acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:35
D-SkyLimit schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:21:
[...]

Het zijn vooral de schakelmomenten die voelbaar zijn. Je krijgt dan een dreun/bonk in de aandrijflijn bij een wat stevigere acceleratie. Bijvoorbeeld van 7 naar 6 voel je al een lichte schok, en van 6 naar 4 merk je het ook. Ik heb niet het idee dat hij slipt aangezien het toerental gewoon netjes meeloopt tijdens de acceleratie.
ze gaan dan denk ik eerst de software updaten van de bak

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Rainesh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:46:
[...]

ze gaan dan denk ik eerst de software updaten van de bak
Hi Rainesh,

Dat zou wel heel fijn zijn als ze daarmee gaan beginnen. Weet jij wat de laatste versie is voor de DQ200? Ik heb op dit moment versie 1605.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@D-SkyLimit

Heb je ook het software onderdeelnummer voor me? Denk dat die met 0CW of 0AM zal beginnen. Gok ik

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 06-04-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Rainesh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:55:
@D-SkyLimit

Heb je ook het software onderdeelnummer voor me? Denk dat die met 0CW of 0AM zal beginnen. Gok ik
@Rainesh Jazeker, het onderdeelnummer is: 0CW 300 043 P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-06 17:42

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kwam vandaag nog wat leuks tegen voor de liefhebbers

https://youtu.be/HNhcxOLXaPs

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Donderdag gaat mijn SuperB ingeruild worden voor een Karoq Sportline :9~ .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:44

Mr-D.

interpunctie? no hero here

het is een feit en hij staat voor de deur.

nu nog uitzoeken hoe ik Waze aan de gang krijg (laat de kaart niet zien)
maar rijd best lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpPjudEaUQQbw_LuYLlS0Wyc3ok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9yOIs0xwd9B3WPHEjBkAn38V.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXvE0c8oYZknbSO8yQv--9il8A0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ceY6xSChdjYBFaTFTxHw22LN.png?f=user_large

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:01
Padje87 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:54:
De Octavia staat sinds vorige week weer eens bij de garage, nu weer een storing aan het aandrijfsysteem. Dat ding is niet te vertrouwen en nog geen jaar oud met 31k op de teller. Heeft denk wel 10 keer bij de garage gestaan.

Het houdt niet op, de LM is nu echt aan het kijken wat ze er mee aan moeten en evt. terug gaan geven aan de dealer. Het probleem is dan; wat dan. Alle voorraad is op...
Nou, de auto is weer terug na twee weken. Tot nu toe is het volgende vervangen binnen een jaar;

Lambdasensor
Stuurwiel
Dynamo
Sensor welke aandrijfstoringen veroorzaakte
Regelapparaat Front Sensor
Regelapparaat Airbags
Infotainment regelapparaat
Iets in de automaat wat in de P-stand storing gaf
Nieuwe SW versie 1896 (jeej, AA werkt weer)

Nu maar weer zien hoelang dit goed gaat.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
D-SkyLimit schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:55:
Ik ben vandaag bij de dealer langs geweest met de Skoda Octavia 1.0 TSI voor zijn onderhoudsbeurt.

Aangezien de DSG- bak niet altijd goed reageert, heb ik een onderzoek laten doen (tijdens de onderhoudsbeurt). Tijdens een diagnose is naar voren gekomen dat er een tolerantie limiet bereikt is op koppeling 1. Om dit verder te onderzoeken, zou heel de bak open moeten.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? En is dit niet softwarematig op te lossen? Er staat op dit moment 98.x.x.x kilometer op. De auto schakelt verder prima, soms wel wat twijfelachtig.

Het blijft me overigens verbazen dat de auto kiest voor de 6e versnelling bij 50/55 KM/H. Dit kan ook niet echt bevorderlijk zijn neem ik aan?
Zoals eerder in mijn post vermeldt was er een foutcode (tolerantie limiet bereikt op koppeling 1) opgeslagen en terug te zien in de VCDS software. De foutcode is gewist en tot op heden (4.500 kilometer verder) nog niet terug te zien in de VCDS software.

Wat is in dit geval handig? Kan ik dit beschouwen als eenmalig, of zal de bak toch verder gediagnosticeerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mr-D. schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:22:
het is een feit en hij staat voor de deur.

nu nog uitzoeken hoe ik Waze aan de gang krijg (laat de kaart niet zien)
maar rijd best lekker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waze die de kaart niet liet zien heb ik ook wel eens (passat met discover pro). Meestal zijn het dan de rechten van Waze op Android die door het automatische beveiligingsmechanisme ban Android ingetrokken zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

The Eagle schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:18:
[...]

Waze die de kaart niet liet zien heb ik ook wel eens (passat met discover pro). Meestal zijn het dan de rechten van Waze op Android die door het automatische beveiligingsmechanisme ban Android ingetrokken zijn.
ik heb helemaal niets veranderd maar tot mijn verbazing werkte hij vanmorgen zowaar.
wat ik wel vervelend vind dat het meer dan 5 minuten duurt voordat hij mijn telefoon herkend
android auto blijft dan reconnecten.
nb ik heb deze bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Mr-D. schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:19:
[...]

ik heb helemaal niets veranderd maar tot mijn verbazing werkte hij vanmorgen zowaar.
wat ik wel vervelend vind dat het meer dan 5 minuten duurt voordat hij mijn telefoon herkend
android auto blijft dan reconnecten.
nb ik heb deze bekabeld aangesloten.
@Mr-D. Gebruik je de originele kabel die bij de telefoon is geleverd of een onofficiële? Dit wil namelijk ook wel eens voor problemen zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

D-SkyLimit schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:23:
[...]

@Mr-D. Gebruik je de originele kabel die bij de telefoon is geleverd of een onofficiële? Dit wil namelijk ook wel eens voor problemen zorgen. :)
ik gebruik mijn eigen kabel omdat er geen kabel bij geleverd is.
en wonder boven wonder vanmorgen werkte alles meteen bij het starten van de wagen
nb ik heb een USB-c naar USB-c kabel omdat er geen A aansluiting meer inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:51
Vanaf 6 mei ben ik (officieel mijn vriendin) eigenaar van een Fabia Combi uit 2018.
(SKODA FABIA COMBI 1.0 TSI 70KW GREENTECH STYLE BUSINESS)

Het is onze "familie auto" echter wordt de lease Peugeot 108 maximaal misbruikt :)

We leveren een Megane station uit 2006 in, dus qua luxe zijn we mega stappen vooruit gegaan.
Wel iets kleiner, maar alsnog super veel groter dan de lease auto die ik nu heb (108!)

Ben benieuwd hoe de auto op langere termijn gaat bevallen, heb ook geen ervaring met de VW groep. De proefritjes waren fijn.

Ik ga misschien wat vragen stellen over de verborgen opties, de dealer (Alphabet Occasions) tipte dat er extra opties waren die "aangezet" moesten worden. Zoals Android Auto.
Maar zal ook dat topic in de gaten houden.

En een vraag voor nu, hebben jullie ervaringen en tips mbt chiptunen van een Skoda?
Vrienden zeggen dat ik het moet doen, maar ik hoef niet persé meer power, als hij zuiniger of efficiënter of rustiger gaat rijden, wil ik het overwegen.
Als het alleen meer meer power en meer verbruik, mogelijk meer slijtage, dan laat ik het zitten.
Een random site zegt wel dat dit model van 95pk naar 135pk kan
En van 160nm naar 240. Best grote stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 21:03
Chiptuning gaat vaak (theoretisch) gepaard met een zuiniger verbruik.
E.e.a. is echter wel volkomen afhankelijk van je discipline, kun jij de uitdaging m.b.t. het evenredige extra vermogen weerstaan? Dan zul je zuiniger gaan rijden. Kun je dat niet, dan zal je verbruik juist (fors) toenemen.

Ikzelf heb hetzelfde overwogen met mijn Opel Grandland uit 2018. Ik ken mezelf echter, dat gaat 'm niet worden. Ik zou er niet bepaald zuiniger van gaan rijden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Tnx, het is de familie auto. Dus voornamelijk met twee kinderen achterin (1,5 jaar en 4 jaar)
Dus haal geen gekke dingen uit.
Daarbij gaan we hem voornamelijk bij lange afstanden gebruiken, en dan staat de auto op ACC. Korte afstanden of weinig bagage nodig (of zo der kinderen, ook een soort van bagage) pak ik de 108.

Het extra vermogen, dat is waarschijnlijk meer power bij wegtrekken (stoplicht, inhalen)
Daar zie ik niet direct een valkuil voor mij, op een enkele keer na.

Tnx voor je inzicht.
Ik hoop wat meer ervaringen te lezen en eerste de auto überhaupt maar ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lugho
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 10:05
HellBeast schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:24:
Ik heb een nieuwe Kodiaq en ben echt helemaal tevreden met deze mooie auto. Wel heb ik soms ruzie met het entertainment systeem. Weet iemand hier een oplossing voor?

1. Hoe kun je switchen van telefoon met android auto? Mijn vrouw heeft ook haar telefoon gekoppeld en soms wil ik mijn spotify luisteren, maar dan weet ik niet hoe ik moet wisselen.

2. Soms als ik de volume van mijn radio wil bedienen, dan bedien ik de volume van mijn gesprek. Dan zie je een hoofdje die praat zeg maar. Ik heb dan geen idee hoe ik weer het volume van de radio kan bedienen.
@HellBeast Ga gewoon naar de telefooon sectie in de menu's waar je rechtsboven een Bluetooth symbool ziet staan. Hierop tikken en de telefoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06 15:09
Beste lezer.

Heb een Skoda kamiq uit 2021
Nu valt mij op dat het infotainment tijdens het rijden vaak uitvalt en dan weer aan gaat.
Niet dat dit heel erg storend is maar wel apart

Is hiervoor een simpel trucje dat dit niet meer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 08:47

TrekDr0p

QR niet scannen

erikjenniskens schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:41:
Beste lezer.

Nu valt mij op dat het infotainment tijdens het rijden vaak uitvalt en dan weer aan gaat.

Ook KamiQ 2021.
Niet veel aan te doen, heb de afgelopen week veel updates gehad en heb de laatste tijd niet veel problemen er meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:17

Mimiix

Professioneel Prutser

erikjenniskens schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:41:
Beste lezer.

Heb je een iPhone er aan hangen? Het viel mij op dat het gebeurd als ik m'n iPhone er aan hang. Met m'n android niet.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Jeej!

De Skoda staat voor de deur.
Mooi wagentje, zijn er erg blij mee.

Het viel mij net op dat er geen onderhoudsboekje aanwezig is, ik dacht dat deze wel tijdens proefrit aanwezig was.

Morgen even achter aan bellen.

Maar lees ook veel over een digitale onderhoudsboekje. Hebben jullie skoda's een onderhoudsboekje? Of is het tegenwoordig allemaal digitaal? (Skoda Fabia Combi 2018)

Hij is altijd Skoda dealer onderhouden geweest (ex lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
RedRayMann schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:55:
Hij is altijd Skoda dealer onderhouden geweest (ex lease)
Hoe weet je dat hij dealer onderhouden is geweest als je geen onderhoudsboekje hebt?

Ik rijdt lease via leaseplan en daar wordt enorm ontmoedigd om naar de merkdealer te gaan. Via de app. krijg ik bijna alleen profile, vakgarage en dergelijke ketens. Aangezien dat voor mij ook veel dichteebij is een gratis haal/ breng of vervangend vervoer heeft ga ik daarheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Na exact 1 jaar wachten is eindelijk onze nieuwe Octavia combi IV PHEV geleverd in de garage. Volgende week kunnen we hem normaal ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
jongetje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Hoe weet je dat hij dealer onderhouden is geweest als je geen onderhoudsboekje hebt?

Ik rijdt lease via leaseplan en daar wordt enorm ontmoedigd om naar de merkdealer te gaan. Via de app. krijg ik bijna alleen profile, vakgarage en dergelijke ketens. Aangezien dat voor mij ook veel dichteebij is een gratis haal/ breng of vervangend vervoer heeft ga ik daarheen.
Tnx voor je kritieke vragen.
Het is een Alphabet auto
De verkoper (Alphabet) gaf dit aan
Ik dacht het gezien te hebben met de proefrit (vluchtig de boekjes bekeken, maar twijfel dus nu)
De auto is via Skoda naar ons gekomen (Skoda heeft inspectie gedaan voor aflevering)

Ofwel, op z'n
blauwe ogen geloven dus op het moment.

Vandaar mijn vraag. Hoe zit het met het digitale boekje, is dit er, hoort dit bij 2018+ auto's, is het in te zien?

-- update --
Net Skoda NL gebeld en die zien dat de auto altijd dealer onderhouden is geweest en bevestigd dat er een digitaal "boekje" bestaat en up to date is.

[ Voor 8% gewijzigd door RedRayMann op 07-05-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

@jongetje had me aangeraden om af en toe oliepeil te checken.
Vandaag ook braaf gedaan en staat op de oliestok van de KamiQ niet min en max streepje. Alleen een soort gearceerd gedeelte. Ging er altijd vanuit dat onderaan min is en boven aan max.
Vandaag zat hij bijna helemaal onderin, dus ga straks eens opzoek naar een tankstation met 0w20 volgens mij, staat op een stikker boven de radiator.
Nu dacht ik laat ik ook eens kijken naar de overige afleesbare vloeistoffen, en nu kwam ik deze tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeg-2TiqAu1atc_jnexqrp8gC-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApkNEQuqpoGkiF0RWP1nrcM9.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is neem ik aan koelvloeistof aan het gekke kleurtje te zien. En nee heb het inderdaad niet opgezocht in de handleiding :+
Maar ik heb het idee dat dit onder min staat, kan ik ditzelf bijvullen? Want er staat veel druk op volgens het dopje. Of toch handiger om de lease te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TrekDr0p schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:20:
@jongetje had me aangeraden om af en toe oliepeil te checken.
Vandaag ook braaf gedaan en staat op de oliestok van de KamiQ niet min en max streepje. Alleen een soort gearceerd gedeelte. Ging er altijd vanuit dat onderaan min is en boven aan max.
Vandaag zat hij bijna helemaal onderin, dus ga straks eens opzoek naar een tankstation met 0w20 volgens mij, staat op een stikker boven de radiator.
Nu dacht ik laat ik ook eens kijken naar de overige afleesbare vloeistoffen, en nu kwam ik deze tegen.
[Afbeelding]
Dit is neem ik aan koelvloeistof aan het gekke kleurtje te zien. En nee heb het inderdaad niet opgezocht in de handleiding :+
Maar ik heb het idee dat dit onder min staat, kan ik ditzelf bijvullen? Want er staat veel druk op volgens het dopje. Of toch handiger om de lease te bellen?
Het is inderdaad koelvloeistof.

Was de motor warm ten tijde van het maken van de foto? Als dat zo is, ff checken als ie koud is (nachtje laten staan). Dan kan je de dop er af draaien en kan je het checken. Als het warm is staat er namelijk druk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Mimiix schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:20:
[...]

Het is inderdaad koelvloeistof.

Was de motor warm ten tijde van het maken van de foto? Als dat zo is, ff checken als ie koud is (nachtje laten staan). Dan kan je de dop er af draaien en kan je het checken. Als het warm is staat er namelijk druk op.
Hij stond al een uurtje of 2 stil.
En niet in de zon, maar schaduw.

Zal anders morgen ochtend nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
RedRayMann schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:33:
Vanaf 6 mei ben ik (officieel mijn vriendin) eigenaar van een Fabia Combi uit 2018.
(SKODA FABIA COMBI 1.0 TSI 70KW GREENTECH STYLE BUSINESS)

Het is onze "familie auto" echter wordt de lease Peugeot 108 maximaal misbruikt :)

We leveren een Megane station uit 2006 in, dus qua luxe zijn we mega stappen vooruit gegaan.
Wel iets kleiner, maar alsnog super veel groter dan de lease auto die ik nu heb (108!)

Ben benieuwd hoe de auto op langere termijn gaat bevallen, heb ook geen ervaring met de VW groep. De proefritjes waren fijn.

Ik ga misschien wat vragen stellen over de verborgen opties, de dealer (Alphabet Occasions) tipte dat er extra opties waren die "aangezet" moesten worden. Zoals Android Auto.
Maar zal ook dat topic in de gaten houden.

En een vraag voor nu, hebben jullie ervaringen en tips mbt chiptunen van een Skoda?
Vrienden zeggen dat ik het moet doen, maar ik hoef niet persé meer power, als hij zuiniger of efficiënter of rustiger gaat rijden, wil ik het overwegen.
Als het alleen meer meer power en meer verbruik, mogelijk meer slijtage, dan laat ik het zitten.
Een random site zegt wel dat dit model van 95pk naar 135pk kan
En van 160nm naar 240. Best grote stappen!
Gefeliciteerd:)

Wat betreft chippen....heb je het echt nodig?

En opties zoals Android auto vrijgeven etc kan ik je mee helpen :) stuur maar een pb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Rainesh schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Gefeliciteerd:)

Wat betreft chippen....heb je het echt nodig?

En opties zoals Android auto vrijgeven etc kan ik je mee helpen :) stuur maar een pb
Chippen nodig? Nee...
Heb wat vrienden met mooie sportieve auto's. Die kijken anders naar hun auto :-)
Ivm de turbo zeiden ze dat het makkelijk te doen is om extra power te krijgen.

Ik hoef niet direct extra power, maar begreep dat je auto ook beter afgesteld kan worden waardoor hij zuiniger/efficiënter wordt.
Natuurlijk afhankelijk van je rechter voet.

Denk als het puur om efficiëntie gaat, de terugverdientijd bij ons te lang is. Omdat we niet van plan zijn meer dan 10 a 15.000km per jaar te rijden met deze auto.

Over Android Auto, pb is onderweg.

-- edit --

Gisteren zitten spelen met Skoda Connect en de app. Naar mijn weten heeft dit 0 meerwaarde. Daarbij is het abonnement verlopen en kost (ik dacht) 60 euro per jaar.

Zitten er aan de gratis / niet abonnement versie voordelen die ik nog niet gezien heb? Gebruiken jullie het?
Volgens mij werkt het niet zonder abonnement.

[ Voor 16% gewijzigd door RedRayMann op 10-05-2022 07:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:14

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klein mijlpaaltje voor mijn Fabia *O*

Gekocht als 2dehands in juni 2021 met 43.000 km's en vandaag op de franse Péage richting Normandië de 50.000 km aangetikt.

Deze 2017-er met de 1.2 TSI vierpitter verving mijn brakke Fusion.

Wat een ontzettend fijne wagen. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRVal3rf7BUjkko16ykLYE65PNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HiBacnhLyS79GRhvoksj5NX.jpg?f=fotoalbum_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ik heb er nu een kleine 2500km opzitten, kan dus nu wel mijn eerste ervaringen delen.
de Superb rijd gewoon heerlijk een goede reiswagen en zuiniger dan verwacht (1:16,5 na 2 keer tanken)
omgevingsgeluid is ook zeer netjes. ingebouwde carkit perfect niemand hoort dan ik over de snelweg heen jakker, ze denken dat ik stil sta.
zover zeer positief.
maar het multimedia gedeelte wat een draak is dat zeg.
ene keer verbind mijn telefoon helemaal niet en de andere keer na een kwartier, heb nu ook een werkweek gehad dat hij het elke dag perfect deed, en vervolgens helemaal geen verbinding,
mijn telefoon reageert wel steeds dat android auto aanwezig is want de autounit reboot steeds (spanning gaat steeds van de USB3 aansluiting af volgens mijn telefoon want ik mag weer kiezen tussen opladen en bestanden delen).
en dan de updates, die geeft hij steeds aan als ik de snelweg opdraai en het mag niet tijdens het rijden, maar als ik er even op wacht komt het niet. Zoeken naar updates in het menu werkt niet want hij vind geen updates.
Vanmorgen zowaar gelukt om de update te draaien geeft hij later weer aan dat er een update is, meteen stil gezet en klik op ok geeft hij aan dat er geen updates zijn 8)7

maar al met al een fijne auto.

nb ik gebruik Android auto bedraad met een USB-C naar USB-C kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
2022/2023 kaarten voor MIB1 en MIB2 Columbus systemen :)

https://vw-maps-cdn.light...aps/P197_N60S5MIBH3_EU.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Mr-D. schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:10:
ik heb er nu een kleine 2500km opzitten, kan dus nu wel mijn eerste ervaringen delen.
de Superb rijd gewoon heerlijk een goede reiswagen en zuiniger dan verwacht (1:16,5 na 2 keer tanken)
omgevingsgeluid is ook zeer netjes. ingebouwde carkit perfect niemand hoort dan ik over de snelweg heen jakker, ze denken dat ik stil sta.
zover zeer positief.
ene keer verbind mijn telefoon helemaal niet en de andere keer na een kwartier, heb nu ook een werkweek gehad dat hij het elke dag perfect deed, en vervolgens helemaal geen verbinding,
mijn telefoon reageert wel steeds dat android auto aanwezig is want de autounit reboot steeds (spanning gaat steeds van de USB3 aansluiting af volgens mijn telefoon want ik mag weer kiezen tussen opladen en bestanden delen).
en dan de updates, die geeft hij steeds aan als ik de snelweg opdraai en het mag niet tijdens het rijden, maar als ik er even op wacht komt het niet. Zoeken naar updates in het menu werkt niet want hij vind geen updates.
Vanmorgen zowaar gelukt om de update te draaien geeft hij later weer aan dat er een update is, meteen stil gezet en klik op ok geeft hij aan dat er geen updates zijn 8)7

maar al met al een fijne auto.

Ik heb een Karoq van een half jaar oud en ik deel je bevindingen volledig, tot en met de update aan toe. Al is het mij nog niet gelukt er eentje te draaien.

Ik gebruik AA gewoon draadloos. Ik merk dat dat stabieler is dan bedraad, omdat hij daar eigenlijk nooit z'n verbinding verliest. Al kan ik eens in de zoveel tijd gewoon niet connecten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

avotar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:50:
[...]

Ik heb een Karoq van een half jaar oud en ik deel je bevindingen volledig, tot en met de update aan toe. Al is het mij nog niet gelukt er eentje te draaien.

Ik gebruik AA gewoon draadloos. Ik merk dat dat stabieler is dan bedraad, omdat hij daar eigenlijk nooit z'n verbinding verliest. Al kan ik eens in de zoveel tijd gewoon niet connecten.
als ik draadloos gebruik begint hij te miepen dat ik mijn WiFi op mijn telefoon moet aanzetten maar dan werkt het internet niet op mijn phone, dus geen verkeersupdates en geen Spotify :(
met snoer heb ik daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mr-D. schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:52:
[...]

als ik draadloos gebruik begint hij te miepen dat ik mijn WiFi op mijn telefoon moet aanzetten maar dan werkt het internet niet op mijn phone, dus geen verkeersupdates en geen Spotify :(
met snoer heb ik daar geen last van.
Ik heb Android, dus wellicht werkt dat anders, maar ik heb de apps die ik wil gebruiken tijdens het rijden, zoals Maps en spotify, zo ingesteld dat ze altijd mobiele data gebruiken.
Dat lijkt het voor mij te verhelpen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:10:
Donderdag gaat mijn SuperB ingeruild worden voor een Karoq Sportline :9~ .
Geweldig apparaat O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Even brutaal weer mijn eerder gestelde vraag stellen. (Ivm een edit van mijn bericht 2 dagen na het plaatsen)

Gebruiken jullie Skoda Connect en wat zijn de voordelen?
Werkt het ook goed zonder abonnement? (Volgens mij werkt dat niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:09

Ethirty

Who...me?

RedRayMann schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:07:
Even brutaal weer mijn eerder gestelde vraag stellen. (Ivm een edit van mijn bericht 2 dagen na het plaatsen)

Na ruim 2 jaar nog nooit gebruikt. Incidenteel zie ik wel eens een melding omdat te activeren als je in de navigatie bezig bent. Verder gebruik ik voor bijna alles CarPlay.

Jammer dat de VAG manier gewoon niet stabiel en lekker werkt. Bijna elke dag wel gedoe mee.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

RedRayMann schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:07:

Welk deel? De app of de meldingen op de navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mimiix schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:06:
[...]

Welk deel? De app of de meldingen op de navigatie?
Beide?
Ik heb sowieso nog geen ervaring.

Heb vorig jaar een lease Focus gehad met een Ford service. Ondanks dat het een nieuwe auto was met een gratis periode heb ik het systeem nooit geactiveerd. Ook in die auto gebruikte ik alleen Android Auto.

Ik denk dat Skoda Service het zelfde is, zowel in de auto als de app. Het is het net niet en ook nog betaald. Navigeren en file info doe ik via Android Auto, Google Maps en Flitsmeister. Andere voordelen ken ik nog niet.

Maar om neutraal een nieuw systeem te leren kennen wilde ik jullie ervaringen om te peilen hoeveel energie ik er in moet stoppen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De P197 is toch al een hele tijd uit?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:11:
[...]

De P197 is toch al een hele tijd uit?
Zover ik weet is de 22/23 maps deze week pas uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ethirty schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Na ruim 2 jaar nog nooit gebruikt. Incidenteel zie ik wel eens een melding omdat te activeren als je in de navigatie bezig bent. Verder gebruik ik voor bijna alles CarPlay.

Jammer dat de VAG manier gewoon niet stabiel en lekker werkt. Bijna elke dag wel gedoe mee.
Ik gebruik het af en toe, handig als je raam nog open staat of je vergeten bent je auto op slot te doen. Voor andere dingen gebruik ik het ook niet. Ik meen dat het eerste jaar gratis is en daarna is het een meier per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

RedRayMann schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Beide?
Ik heb sowieso nog geen ervaring.

Heb vorig jaar een lease Focus gehad met een Ford service. Ondanks dat het een nieuwe auto was met een gratis periode heb ik het systeem nooit geactiveerd. Ook in die auto gebruikte ik alleen Android Auto.

Ik denk dat Skoda Service het zelfde is, zowel in de auto als de app. Het is het net niet en ook nog betaald. Navigeren en file info doe ik via Android Auto, Google Maps en Flitsmeister. Andere voordelen ken ik nog niet.

Maar om neutraal een nieuw systeem te leren kennen wilde ik jullie ervaringen om te peilen hoeveel energie ik er in moet stoppen :-)
Ik gebruik de navigatie altijd, maar dat is omdat ik het een fijn systeem vind. Zeker met de digitale cockpit, want die kaart kan AA namelijk niet overnemen.

De remote functionaliteit gebruik ik af en toe.

Het hele verhaal kost 70 per jaar en dat zou ik er best voor overhebben. In mijn geval vergoed de werkgever het dus maakt het niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Helaas is de eerste boete binnen. :(
Tijdens het eerste lange ritje met het gezin.
Ik reed 61 waar je 50 mocht en heb nu 111 euro afgetikt :-(

Positieve, mooie dag gehad, auto rijd heerlijk en best soepel, misschien iets te soepel :-P

Bij de aankoop heb ik ook 4 winterbanden gekregen, hebben jullie adressen (of sites) waar je een beetje betaalbare velgen kan kopen?
16"
7J
5x100

Maten van het rubber is 215 / 45 R 16

Heb de winter banden en LM velgen van de vorige auto nog liggen, dus inruil is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ik ben aan het orienteren op een ruime gezinsauto die ook nog eens een zwaardere caravan kan trekken (en 3 jongens op de achterbank (zonder verhogers/stoeltjes inmiddels gelukkig, maar nu beginnen ze langzaamaan te puberen).

Shortlist is C4GP (2015-2017 ergens, e-THP 165) en de Superb 3V kombi met 1.4 TSI ACT 150PK of evt de 1.8. Budget 15-20K met evt iets erboven.

Nu zie ik dat veel superbs uit die tijd Apple Carplay hebben en dat wil ik echt heel graag. Ook om navigatie en software komende jaren nog actueel te houden. Wat ik nu wil weten:

was SmartLink+ (waaronder Carplay) toentertijd standaard of een optie?

Gezien veel advertenties er niet eenduidig in zijn. Ik heb het dus niet over evnentuele eigen VAG/Skoda connectiviteit maar echt met Carplay. Mijn Golf GTE uit 2014 had het ook toen ik die leasde toentertijd en was er zeer over te spreken.

80% heeft geen trekhaak. Ik ga er voor het gemak van uit dat dat prima achteraf te regelen is. Of zie ik dingen over het hoofd.

En tenslotte; ik ga er ook vanuit dat de TSI-motoren van circa 2015+ stuk beter (hoewel niet perfect) zijn dan de versies 2007-2012 ongeveer.

edit: heb als voorloper even een OCTAVIA 1.6 TDI 110PK GREENLINE BUSINESSLINE hatchback gereden en dat reed echt heerlijk. Door je wimpers kijkend was het net een A4 vanaf de zijkant ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 22-05-2022 21:22 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Jazzper Je kunt met een proefrit het controleren. Maar het was voor mijn Octavia uit 2016 iets wat achteraf voor 175 euro inkoop door de garage geactiveerd werd dus als dat nog moet zou ik de auto er niet afwijzen. (Misschien kan het inmiddels nog wel goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:10:
[...]
Ik heb dit probleem in mijn Octavia uit 2017 wanneer ik een Xtorm kabel gebruik. Met een andere kabel heb ik het probleem niet. Het kán dus een kabel-gerelateerd probleem zijn. Dat is overigens wel met een USB-A->C kabel (Pixel 6 Pro) icm Android Auto.

Ik heb zelf interesse in de Superb Combi (Sportline) en overweeg om te gaan bestellen. Ik ben echter ook naar voorraadauto's aan het kijken, maar die hebben dan toch net niet de configuratie die ik wil. Eén van de dingen die nooit op (nieuwe) voorraadauto's zit, is een Isofix voorbereiding op de bijrijderstoel. Nu zegt mijn dealer dat je dat niet achteraf kunt installeren, maar is dat echt zo? Volgens mij wil hij mij namelijk richting bestellen van een nieuwe pushen...

[ Voor 20% gewijzigd door Helsie op 23-05-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Dat klinkt goed. Nog even lopen googlen en er lijken 3 opties te zijn:
- je hebt smartlink en het werk
- je hebt smartlink maar het is nog niet geactiveerd (jouw scenario)
- je hebt nog geen smartlink en het moet ingebouwd worden

zag deze url ter controle: https://shop.skoda.nl/aut...electronics/connectivity/
Kenteken invoeren en je weet het.

Ik heb er een kenteken ingegooid van een van mijn kandidaten op het lijstje waar het niet duidelijk is. Komt dit uit:

Inbouwen 259 euro.

Alleen geschikt voor het Amundsen (MIB2) of Bolero infotainment systeem (MIB2), vanaf model jaar 2016.
Smartlink kan alleen worden geactiveerd wanneer de functie reeds aanwezig is op het systeem.

Neem contact op met jouw dealer over de toepassingsmogelijkheden van Smartlink op jouw eigen voertuig.

Dat was er een uit 2016. Bij alle anderen krijg ik ook allemaal zelfde antwoord.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Helsie Ik vermoed dat je een andere stoel krijgt met die isofix bevestingspunten erin. Denk dat weinig mensen dat bestellen omdat die het kinderzitje achterin zetten.
Je kunt natuurlijk wel een andere stoel met isofix punten erin laten zetten, geen idee wat dat kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Smarktlink / AA / Carplay was een optie. Gold ook voor spraakherkenning. Staat me echter bij dat het niet op alle headunits kan. Maar @Rainesh kan dat vast bevestigen of ontkrachten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Op de Columbus mib2 systemen zit SmartLink er standaard op.

Op de Amundsen kan het achteraf geactiveerd worden.

En mensen die veel problemen hebben met hun SmartLink verbinding. Stuur me een Pb met je softwareversie of post het hier :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 23-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Zeg je hiermee dat je met Columbus en Amundsen goed zit? En Bolero mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Helsie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb dit probleem in mijn Octavia uit 2017 wanneer ik een Xtorm kabel gebruik. Met een andere kabel heb ik het probleem niet. Het kán dus een kabel-gerelateerd probleem zijn. Dat is overigens wel met een USB-A->C kabel (Pixel 6 Pro) icm Android Auto.

Ik heb zelf interesse in de Superb Combi (Sportline) en overweeg om te gaan bestellen. Ik ben echter ook naar voorraadauto's aan het kijken, maar die hebben dan toch net niet de configuratie die ik wil. Eén van de dingen die nooit op (nieuwe) voorraadauto's zit, is een Isofix voorbereiding op de bijrijderstoel. Nu zegt mijn dealer dat je dat niet achteraf kunt installeren, maar is dat echt zo? Volgens mij wil hij mij namelijk richting bestellen van een nieuwe pushen...
ik heb voor nu om te testen de usb c naar a verloopstuk in de webshop van skoda gekocht zodat ik dan met mijn eigen originele kabel kan testen of het dan wel goed werkt.
een c naar c kabel hebben ze dan weer niet 8)7
als het dan nog steeds ruk is weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jazzper schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
Zeg je hiermee dat je met Columbus en Amundsen goed zit? En Bolero mogelijk?
Met Columbus en Amundsen zit je goed ja. Zolang het een mib2 systeem is (2016 en nieuwer). Beste zou een Columbus systeem zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Rainesh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:01:
[...]

Met Columbus en Amundsen zit je goed ja. Zolang het een mib2 systeem is (2016 en nieuwer). Beste zou een Columbus systeem zijn
ik heb gekeken en het lijkt erop dat bijna alle 2016+ superb occasions Columbus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:56
Vraagje voor de Kodiaq rijders. Ik heb een occasion lease Kodiaq ontvangen uit 2020.
Het betreft hier een Ltd. Business Edition. Deze heeft ACC.

Nu kom ik van een Volvo XC40 af dus ik wist dat ik enige functionaliteit, veiligheid en comfort ging inleveren, maar ik vroeg me af of deze Skoda ook een soort van collision detection heeft en hierdoor dus zelf actie onderneemt in geval van een dreigende botsing. Zoals acuut remmen of bij-remmen.

Weet iemand of dit onderdeel uitmaakt van de beveiligingssystemen van de Kodiaq?

edit: Ik vind hier een gelijkwaardig model en er staat bij:

bots waarschuwing systeem, dat heb ik gezien als ik te dichtbij op mijn voorbijganger rij dan krijg ik een icoontje van 2 auto's die tegen elkaar aanknallen

bots herkenning systeem, dat zal wel zijn als het te laat is en je hebt geknald, dan zal ie wel de hulpdiensten bellen...

[ Voor 29% gewijzigd door loewie1984 op 23-05-2022 21:22 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 16:25
Ook maar even in dit topic gaan meeneuzen. Ik heb sinds vorige week tijdelijk (iig tot einde van het jaar) een '21 Octavia Combi e-TEC onder de kont. Lekker ruim, rijdt mooi comfortabel (doch hopeloos ongeïnspireerd), maar het hele stuk tech voor m'n neus vind ik niet overweldigend, voel me elke dag weer een betatester eerlijk gezegd.

Misschien ligt het eraan dat ik geen MySkoda gebruik, maar het lijkt wel of alles wat ik naar mijn wensen kan instellen de volgende dag gewoon weer verdwenen is. Rijmodus (individueel graag) staat na elke start gewoon weer op normaal, ik heb het liefst de kaartweergave achter het stuur, maar ook dat is bij elke start weer de vraag wat ik te zien krijg (gewone tellers, kaartweergave zonder kaart, etc.) en de draadloze laadfunctie valt soms weg. Dan de voice command die tot nu toe geen enkel adres weet te herkennen, zeurt over contactpersonen en Siri die wel reageert op "Hé Siri", maar verder niet. De eerste twee vastlopers ook al gehad en sinds zaterdag het fenomeen dat de achterruitenwisser ook bij vooruit rijden af en toe begint te vegen. Op zich niet zo erg, ware het niet dat dat op een droge ruit een vreselijk irritant geluid oplevert. Op te lossen door de functie "automatisch wissen bij achteruit rijden" uit te schakelen, maar ja, dan mis je die (op zich handige) functionaliteit weer. Verder zit in het menu een optie voor sfeerverlichting en het instellen van de kleur daarvan, maar ik heb geen enkele vorm van sfeerverlichting kunnen ontdekken tot nu toe :? En tot slot de elektronische achterklep, die met het knopje in de deur en op de sleutel niet wil openen (alleen ontgrendelen).

Tot zover mijn klaagzang :+ Over het algemeen best een fijne auto hoor, maar ik vind dit wel slordige en daardoor ook irritante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Mystikal

It never hurts to help!

loewie1984 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:18:
Vraagje voor de Kodiaq rijders. Ik heb een occasion lease Kodiaq ontvangen uit 2020.

Nu kom ik van een Volvo XC40 af dus ik wist dat ik enige functionaliteit, veiligheid en comfort ging inleveren, maar ik vroeg me af of deze Skoda ook een soort van collision detection heeft en hierdoor dus zelf actie onderneemt in geval van een dreigende botsing. Zoals acuut remmen of bij-remmen.

Weet iemand of dit onderdeel uitmaakt van de beveiligingssystemen van de Kodiaq?

bots waarschuwing systeem, dat heb ik gezien als ik te dichtbij op mijn voorbijganger rij dan krijg ik een icoontje van 2 auto's die tegen elkaar aanknallen

bots herkenning systeem, dat zal wel zijn als het te laat is en je hebt geknald, dan zal ie wel de hulpdiensten bellen...
Mijn kodiaq uit 2019 grijpt in met geluidssignaal, melding op dashboard en remt ook nog als je niets doet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
Nu kom ik van een Volvo XC40 af dus ik wist dat ik enige functionaliteit, veiligheid en comfort ging inleveren,
Uit interesse wat mis je dan? Een maat van me heeft een flink aangeklede XC40, afgezien van de stoelen en het iets comfortabelere onderstel vond ik het voor een prijs die substantieel hoger is dan een veel grotere, beter gemotoriseerde Kodiaq eigenlijk nogal tegenvallen eerlijk gezegd.
Beetje negatieve insteek op een topic met Skoda rijders 😉 Zoals aangegeven door Mystikal krijg je een duidelijke optische en geluidswaarschuwing waarna de auto zelf (flink) begint te remmen. Heeft me al een paar keer bij onverwachte files of rare acties van medeweggebruikers ellende bespaard. Niks is onfeilbaar, maar tot nog toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

dajappie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Uit interesse wat mis je dan? Een maat van me heeft een flink aangeklede XC40, afgezien van de stoelen en het iets comfortabelere onderstel vond ik het voor een prijs die substantieel hoger is dan een veel grotere, beter gemotoriseerde Kodiaq eigenlijk nogal tegenvallen eerlijk gezegd.

[...]

Beetje negatieve insteek op een topic met Skoda rijders 😉 Zoals aangegeven door Mystikal krijg je een duidelijke optische en geluidswaarschuwing waarna de auto zelf (flink) begint te remmen. Heeft me al een paar keer bij onverwachte files of rare acties van medeweggebruikers ellende bespaard. Niks is onfeilbaar, maar tot nog toe prima.
Of bij iets te hoog gras als je via de berm aan het keren bent :9
Maar inderdaad, stil sta je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@dajappie

Ik heb 12 jaar Skoda gereden voor ik Volvo ging rijden, nu ben ik weer terug met een Kodiaq. Op dit moment ervaar ik 2 voordelen tov de Volvo. 1 meer kofferbakruimte, 2 lagere bijtelling.

De kritiekpuntjes die ik heb is geneuzel in de marge, ik ben dan ook verwend geweest. Daarom vergt het enige aanpassing en gewenning van mijn kant om daar door heen te zien, maar onderstaande punten vind ik wel een tamelijk verschil:

De stoelen zijn kwalitatief minder (daar is de prijs ook naar natuurlijk)
Het start-stop systeem werkt net iets te traag
Ik mis de full cockpit display en ben weer terug bij af met analoge tellers en een klein display'tje
Navigatie op SD kaart is zo 2010
Spraakbediening werkt bar slecht in vergelijking met de Volvo
Geen wireless carplay (had de Volvo ook niet, maar die had tenminste een zelf updatend navi systeem met realtime verkeersinfo, waar door ik geen behoefte had aan carplay)
Alle bediening zat op het stuur, eenvoudig via 2 selectie knoppen en 4 navigatieknoppen aan beide kanten ook voor de ACC. Nu heb ik een aparte hendel, niet onoverkomelijk maar wel gedateerd vind ik.

Of dat 20k verschil rechtvaardigt valt te betwisten, maar het zat gevoelsmatig allemaal net iets beter in elkaar.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
loewie1984 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:43:
@dajappie

Ik heb 12 jaar Skoda gereden voor ik Volvo ging rijden, nu ben ik weer terug met een Kodiaq. Op dit moment ervaar ik 2 voordelen tov de Volvo. 1 meer kofferbakruimte, 2 lagere bijtelling.

De kritiekpuntjes die ik heb is geneuzel in de marge, ik ben dan ook verwend geweest. Daarom vergt het enige aanpassing en gewenning van mijn kant om daar door heen te zien, maar onderstaande punten vind ik wel een tamelijk verschil:

De stoelen zijn kwalitatief minder (daar is de prijs ook naar natuurlijk)
Het start-stop systeem werkt net iets te traag
Ik mis de full cockpit display en ben weer terug bij af met analoge tellers en een klein display'tje
Navigatie op SD kaart is zo 2010
Spraakbediening werkt bar slecht in vergelijking met de Volvo
Geen wireless carplay (had de Volvo ook niet, maar die had tenminste een zelf updatend navi systeem met realtime verkeersinfo, waar door ik geen behoefte had aan carplay)
Alle bediening zat op het stuur, eenvoudig via 2 selectie knoppen en 4 navigatieknoppen aan beide kanten ook voor de ACC. Nu heb ik een aparte hendel, niet onoverkomelijk maar wel gedateerd vind ik.

Of dat 20k verschil rechtvaardigt valt te betwisten, maar het zat gevoelsmatig allemaal net iets beter in elkaar.
20K verschil bovenop op een Kodiaq van zeg 40-45K is wel een serieus percentage waar je inderdaad wel wat van mag verwachten. Alle waar is naar z'n geld. De puntjes kloppen inderdaad maar ook een beetje ge-/verwenning natuurlijk. Navi is voor de meesten geen probleem lijkt me, bedraad of wireless Carplay/AA en gaan met Google Maps/Waze/FM/..., kan me de laatste keer niet herinneren dat ik de ingebouwde navi heb gebruikt. Een paar lekkere, "gewone" comfortabele stoelen tegen meerprijs (dus niet Sportline sportstoelen) a la Volvo zou een mooie optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik vond dat juist een enorm voordeel. Update downloaden, SD in de computer, leeg maken en kopiëren en je hebt de nieuwe kaart. Ik heb nu een columbus MIB3 en daarvan is updaten erg lastig, tenzij je een abonnement van 50euro per jaar afneemt (zonder korting 70 a 80 euro per jaar).
Alle bediening zat op het stuur, eenvoudig via 2 selectie knoppen en 4 navigatieknoppen aan beide kanten ook voor de ACC. Nu heb ik een aparte hendel, niet onoverkomelijk maar wel gedateerd vind ik..
Dat is dan een kwestie van smaak, ik heb liever geen knoppen kermis op mijn stuur. Ik vind het juist enorm handig met dat ACC handeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dit noem ik nou niet bepaald een knoppen kermis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkiKDAOlE4_i3Rrup5a1fjOh2_Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Ew9LTzM1aXDdAugoom2Dz0vn.png?f=fotoalbum_medium

Het kan dus wel, en dan is dat hendeltje overbodig.

Wat misschien schrijnender is, is dat ditzelfde hendeltje nog gewoon gebruikt wordt bij de nieuwste Porsche:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHCTJ-O5RVzeKQoIf_5Pv5psJCo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HQzE1xlJUj2StNvqHdGWDTUx.png?f=fotoalbum_medium

Bedoel het zal beproefd zijn door het hele VW merken gamma heen, maar ik vind het niet eigenlijk niet kunnen op zo'n dure bak.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 27-06 16:08
Ik denk echt dat het een kwestie van voorkeur is. Ik heb jaren lang ook CC op stuur stuur gehad maar nu ik in mijn Octavia weer een hendeltje heb zoals in het verleden in mijn Golf moet ik zeggen dat ik het hendeltje toch echt veel prettiger vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 27-06 18:00

Smurf

Detri

Ik heb ook een 2020 Limited Business edition en wat betreft de collition detection kan ik je zeggen dat hij zeker zelf bijremt. Soms piept hij net als ik zelf ga remmen en dan schiet hij gelijk de ABS in zonder dat ik daarvoor heel hard op de rem hoef te drukken.
Of hij ook helemaal uit zichzelf remt is iets wat ik (gelukkig?) nog niet weet.

Dat icon van die 2 auto's achter elkaar krijg je te zien als je te dicht op de voorligger zit. Te dicht als in: dichter dan dat de ACC op de kortste volgafstand zelf zou doen.
Hulpdiensten bellen doet hij volgens mij ook ja. Ook nog niet getest trouwens ;)

edit: nog een paar dingen uit je vervolgpost:

Stoelen: Ik heb zelf geen Volvo gehad, maar lees eigenlijk overal wel lovende verhalen over die stoelen. Je bent gewoon verwend nu :D

Het start-stop systeem werkt net iets te traag: Dat is zeker een ding, maar heb er eigenlijk alleen last van als ik vooraan sta bij een verkeerslicht. Vaak start ik hem dan al wat eerder met een heel klein tikje gas (niet te veel zodat de auto-hold er wel op blijft zitten) als ik het gevoel heb dat ik bijna aan de beurt ben. In de file, of verder achterin de rij vind ik het minder van belang. Dan zie je toch aankomen wanneer je weer mag rijden.

Navigatie op SD kaart is zo 2010: Voor mij was het een vooruitgang :P (Kom van een 2008 Mondeo af waar de navi op een aparte DVD stond.)
Maar voor navi gebruik ik eigenlijk altijd Android Auto. Werkt gewoon makkelijker met spraakopdrachten en/of intergratie met de google agenda.

Geen wireless carplay: Was nog niet beschikbaar in 2020. Nu wel als add-on geloof ik.
Zelf heb ik mijn telefoon in een Brodit houder. De laadkabel daarvan kan ook data aan, dus op die manier is hij gelijk gekoppeld met AA. Kan ik mooi Flitsmeiser op de telefoon open hebben, en Maps op het scherm van de auto.

Alle bediening zat op het stuur, eenvoudig via 2 selectie knoppen en 4 navigatieknoppen aan beide kanten ook voor de ACC. Nu heb ik een aparte hendel, niet onoverkomelijk maar wel gedateerd vind ik: Is bij (bijna?) alle VAG auto's nog steeds de standaard. De eerdergenoemde Mondeo had ook knoppen op het stuur, maar na een korte gewenningsperiode met af en toe een random knipperlicht of grootlicht-seintje als ik weer eens de verkeerde hendel had ben ik er nu inmiddels wel aan gewend.

[ Voor 34% gewijzigd door Smurf op 24-05-2022 10:56 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06 15:09
Beste lezer

Ik rij een Skoda kamiq 1.0 TSI DSG 110pk
Nu is mij volgende opgevallen dat ik constant een turbo whoosh geluid hoor (rit van 60km) rij niet in sport. 7de versnelling en 2000 toeren en geef amper gas en je hoort hem al.
Nu lees ik dat dit niet goed kan zijn.
Zijn er meer die dit ervaren?

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik bijna stil ging en toen plotseling het licht op groen ging de auto af wilde slaan (startstop) maar toen meteen weer op moest starten er een knersend geluid te horen was alsof de tanden gepoetst werden/ de startmotor draaide terwijl de motor ook nog aan was. Iemand dit ook wel eens gehad?
Het gaat om een superb met 7dsg

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Snowhite0901 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:25:
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik bijna stil ging en toen plotseling het licht op groen ging de auto af wilde slaan (startstop) maar toen meteen weer op moest starten er een knersend geluid te horen was alsof de tanden gepoetst werden/ de startmotor draaide terwijl de motor ook nog aan was. Iemand dit ook wel eens gehad?
Het gaat om een superb met 7dsg
Ja, dat heb ik gehad. En een paar ritten later schakelde hij alleen nog maar naar de even versnellingen, dus 2, 4 en 6.
Leuk detail, dat was dus voor de kenner op de Duitse A1 net uit de bocht bij Oberhausen, dat dus van bijna stilstand hem wil doortrekken naar 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
avotar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Ja, dat heb ik gehad. En een paar ritten later schakelde hij alleen nog maar naar de even versnellingen, dus 2, 4 en 6.
Leuk detail, dat was dus voor de kenner op de Duitse A1 net uit de bocht bij Oberhausen, dat dus van bijna stilstand hem wil doortrekken naar 180.
Klinkt hoopgevend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Misschien valt het mee, maar bij mij moest de hele versnellingsbak worden vervangen.
Die maken ze trouwens op bestelling. Duurde 3 weken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
avotar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Misschien valt het mee, maar bij mij moest de hele versnellingsbak worden vervangen.
Die maken ze trouwens op bestelling. Duurde 3 weken of zo.
De eerste keer was ook al een maand of wat geleden dus denk dat het me zal vallen (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:53

Volgens mij als je ACC hebt, heb je ook altijd de optie Emergency Brake Assist. Als er nog enigzins ruimte is zal de auto dan waarschuwen met een groot rood symbool en een harde piep dat je op moet letten en in moet grijpen. Als er geen ruimte meer is (volgens het systeem) gaat het voertuig volledig op de rem. Het beste kun je altijd de modeljaarmap/prijlijst van de periode dat je auto besteld is opzoeken, dan zie je precies wat de standaarduitrusting was bij uitvoering die je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:03
Ik ga binnenkort met het gezin op vakantie met de auto en we hebben meer ruimte nodig dus denken aan een dakkoffer. Nu kom ik er echt niet uit welke dragers ik moet hebben, past dat allemaal standaard? of moet ik echt ergens rekening mee houden? Gaat om een octavia combi 5E 2019bj. Ik heb bij de officiele skoda dealer wel een set gevonden maar die is bijna 2x zo duur als bij de halfords. Daarnaast weet ik ook niet of elke dakkoffer weer past op elke dakdrager? Daar lijkt, bij sommige thule beschrijvingen, verschil in te zitten.
hopelijk kan iemand van jullie me in de juiste richting sturen qua termen of techniek waar ik op moet letten / op kan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
MisterEagle schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:29:
Ik ga binnenkort met het gezin op vakantie met de auto en we hebben meer ruimte nodig dus denken aan een dakkoffer. Nu kom ik er echt niet uit welke dragers ik moet hebben, past dat allemaal standaard? of moet ik echt ergens rekening mee houden? Gaat om een octavia combi 5E 2019bj. Ik heb bij de officiele skoda dealer wel een set gevonden maar die is bijna 2x zo duur als bij de halfords. Daarnaast weet ik ook niet of elke dakkoffer weer past op elke dakdrager? Daar lijkt, bij sommige thule beschrijvingen, verschil in te zitten.
hopelijk kan iemand van jullie me in de juiste richting sturen qua termen of techniek waar ik op moet letten / op kan zoeken.
Nee niet alles past, maar kijk eens op https://www.montblancgroup.com/en/fit-guide waar je merk, type en bouwjaar kan invoeren en dan krijg je vanzelf de passende rails. Wel van Mont Blanc natuurlijk, maar ik heb die ook al jaren en past vooralsnog op alles wat ik heb gereden van VAG met de af-fabriek dakrails (Golf Station v6 en v7, Passat Station en nu de Kodiaq).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 09:33

WoBBeL

*zwaai*

@MisterEagle heb op de 5E de originele dakdragers gehad en was echt super fijn monteren omdat het er voor gemaakt is. Maar zijn inderdaad vrij prijzig. Heb 1x universele gehad op een andere auto (Opel) en dat was echt drama. Het kan zijn dat dit tegenwoordig anders is of dat ik echt de slechtste universele had maar ik was blij met de originele. Toen ik naar de nieuwe Octavia ging was ik ook heel erg snel van mn dakdragers weer af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MisterEagle schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:29:
Als je een open dakrail hebt, kun je met universele dakdragers prima uit de voeten. Daar heb je echt de originele niet voor nodig.

Ik heb deze altijd gebruikt:
https://www.lidl.nl/p/men...akdragers-brio/p100324642

Het is even in het begin kijken waar je ze precies precies monteert tov je dakkoffer, maar het werkt echt vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkodaNL95
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Hallo! 8)

heb nu momenteel 32k op me Kamiq 1.0 DSG staan en het is me opgevallen dat je met afremmen vanaf snelweg etc de DSG bak hoort schakelen\rammelen (knarsend geluid) (stoekering :? )
zelfde als je de rem na lange rit rustig omhoog doet hoor je het kraken.

zijn er meerdere die dit ervaren of is dit met DSG software aanpassing te verminderen ?

alvast bedankt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
@dajappie , @WoBBeL en @avotar bedankt voor jullie input, ik ga ermee verder zoeken.
SkodaNL95 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:45:
Hallo! 8)

heb nu momenteel 32k op me Kamiq 1.0 DSG staan en het is me opgevallen dat je met afremmen vanaf snelweg etc de DSG bak hoort schakelen\rammelen (knarsend geluid) (stoekering :? )

zijn er meerdere die dit ervaren of is dit met DSG software aanpassing te verminderen ?

alvast bedankt O-)
Ik heb een 1.5 DSG in de octavia met 32k km en herken dit in elk geval niet.

[ Voor 76% gewijzigd door MisterEagle op 03-06-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@MisterEagle Tenzij je een of andere optie hebt gekozen heb je gewoon standaard dakrails op je Octavia zitten. In dat geval gewoon het dichtsbijzijnde universele setje van Marktplaats halen.

Setje wat ik ooit gekocht heb voor m'n Fabia, paste ook prima op de Mondeo die daarna kwam, en nu op de Kodiaq.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
Smurf schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
@MisterEagle Tenzij je een of andere optie hebt gekozen heb je gewoon standaard dakrails op je Octavia zitten. In dat geval gewoon het dichtsbijzijnde universele setje van Marktplaats halen.

Setje wat ik ooit gekocht heb voor m'n Fabia, paste ook prima op de Mondeo die daarna kwam, en nu op de Kodiaq.
Nee niets aan aangepast, dus zal gewoon de standaard dakrails zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Hallo! 8)

alvast bedankt O-)
Als je iets hoort knarsen lijkt me dat sowieso niet goed. Zelf een 1.5 met DSG, maar in D hoor ik normaal bij remmen op de afrit (tot stilstand) helemaal niks omdat hij dan niet echt terugschakelt maar naar vrijloop gaat. Bij dezelfde situatie in de S stand hoor je hem wel door de lagere verzetten heen lopen, maar ik hoor dat alleen aan de toeren van de motor. De bak zelf hoor ik niet schakelen ofzo.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkodaNL95
@Smurf

Toch wel raar want ik hoor soort van klikken klakken door de versnellingen heen bij afremmen.
sta dan stil laat de rem rustig opkomen dan hoor ik het kraken.

heel apart

zal wel eens laten controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Iemand ervaring met de Skoda dakkoffer van 380 liter?
Deze:
https://shop.skoda.nl/aut...agekoffer-380-liter-zwart
Lijkt me redelijk gunstig geprijsd, maar staat weer bizar weinig informatie bij op de website. Zal vanmiddag de dealer eens bellen over de bevestiging en bijvoorbeeld maximale snelheid. (Staat bij andere dakkoffers op de site wel)

de andere optie waar ik naar kijk is deze, https://www.halfords.nl/t...acific-780-antraciet.html
10cm hoger, maar qua stroomlijning oogt het verder hetzelfde. Ik heb alleen geen idee of thule te vergelijken is met skoda eigen merk qua kwaliteit.

[ Voor 64% gewijzigd door MisterEagle op 03-06-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
MisterEagle schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:15:
Deze:
Lijkt me redelijk gunstig geprijsd, maar staat weer bizar weinig informatie bij op de website. Zal vanmiddag de dealer eens bellen over de bevestiging en bijvoorbeeld maximale snelheid. (Staat bij andere dakkoffers op de site wel)

de andere optie waar ik naar kijk is deze, https://www.halfords.nl/t...acific-780-antraciet.html
10cm hoger, maar qua stroomlijning oogt het verder hetzelfde. Ik heb alleen geen idee of thule te vergelijken is met skoda eigen merk qua kwaliteit.
Is het niet gewoon een rebrand/white label Thule of Hapro bak? Kan me niet voorstellen dat Skoda daar ook maar 1 onderdeel zelf van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
dajappie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Is het niet gewoon een rebrand/white label Thule of Hapro bak? Kan me niet voorstellen dat Skoda daar ook maar 1 onderdeel zelf van maakt.
Optisch zeg ik meteen ja, maar de magazijnmedewerker beweert van niet. Maar prijstechnisch lijkt t me prima voor de komende jaren, mits het inderdaad de kwaliteit heeft van een van de genoemde merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Hallo! 8)

alvast bedankt O-)
@SkodaNL95 Ik heb exact dezelfde bijgeluiden met een 1.0 TSI DSG (DQ200). Het lijkt erop dat dit alleen aanwezig is als je terugschakelt. Wellicht dit geluid afkomstig is van de synchroon mes ringen die de versnelling klaarzetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
MisterEagle schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Optisch zeg ik meteen ja, maar de magazijnmedewerker beweert van niet. Maar prijstechnisch lijkt t me prima voor de komende jaren, mits het inderdaad de kwaliteit heeft van een van de genoemde merken.
Precies, is een VAG model zo te zien wat zomaar in opdracht door Thule voor alleen VAG gemaakt zou kunnen zijn. Komt vast goed met de kwaliteit lijkt me. Zit wel een raar verloop in met een redelijke breedte vooraan maar dan wat taps toelopend. Kan zomaar onhandig zijn met laden. Zou dus eerder naar iets kijken met een vorm en volume die je ook bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkodaNL95
D-SkyLimit schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:55:
[...]

@SkodaNL95 Ik heb exact dezelfde bijgeluiden met een 1.0 TSI DSG (DQ200). Het lijkt erop dat dit alleen aanwezig is als je terugschakelt. Wellicht dit geluid afkomstig is van de synchroon mes ringen die de versnelling klaarzetten. :)
Dat zou dan zomaar kunnen kloppen inderdaad :)
Dan heb jij vast ook turbo die je constant hoort fluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
SkodaNL95 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Dat zou dan zomaar kunnen kloppen inderdaad :)
Dan heb jij vast ook turbo die je constant hoort fluiten?
@SkodaNL95

Klopt, dat viel mij ook al op. Vooral bij vollast. Is dit ook nog iets om rekening mee te houden? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkodaNL95
D-SkyLimit schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:13:
[...]

@SkodaNL95

Klopt, dat viel mij ook al op. Vooral bij vollast. Is dit ook nog iets om rekening mee te houden? ;(
Ben daarvoor na de Skoda garage geweest en hun zeide dat het normaal is dus ga ervan uit dat het goed is, terwijl hun eerst zeide turbolekkage
Alleen vind het raar dat als ik 100 rijd en nog geen seconde klein beetje gas geef ik dat ding al hoor piepen en fluiten haha lijkt me geen overdruk die die moet afblazen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MisterEagle schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:15:
Deze:

Thule is wel een van de grote merken als het gaat om dakkoffers.
Ik zou niet twijfelen, zeker niet als het prijsvoordeel voor Thule is.

Een dakkoffer gaat langer mee dan een (lease)auto, dus wat voor de ene auto ultiem aerodynamisch is, hoeft het voor de volgende niet te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 07-06-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Mr-D. schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:36:
[...]

ik heb voor nu om te testen de usb c naar a verloopstuk in de webshop van skoda gekocht zodat ik dan met mijn eigen originele kabel kan testen of het dan wel goed werkt.
een c naar c kabel hebben ze dan weer niet 8)7
als het dan nog steeds ruk is weet ik genoeg.
Heb nu een tijdje getest met de door Skoda geleverde USB verloop en mijn originele laadkabel van de telefoon getest, maar helaas na een tijdje weer hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Heb nu een tijdje getest met de door Skoda geleverde USB verloop en mijn originele laadkabel van de telefoon getest, maar helaas na een tijdje weer hetzelfde probleem :(
Ik begin het probleem nu ook te krijgen met de kabel die eerst wel werkte. Misschien is er iets geks met Android Auto aan de hand?
Helsie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Ik heb zelf interesse in de Superb Combi (Sportline) en overweeg om te gaan bestellen. Ik ben echter ook naar voorraadauto's aan het kijken, maar die hebben dan toch net niet de configuratie die ik wil.
[...]
Ik heb de knoop doorgehakt en besteld: Superb Combi Sportline hybride in steel grey. Verwachte productiedatum: week 19 2023...

[ Voor 35% gewijzigd door Helsie op 08-06-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Helsie schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ik begin het probleem nu ook te krijgen met de kabel die eerst wel werkte. Misschien is er iets geks met Android Auto aan de hand?

[...]
Ik heb de knoop doorgehakt en besteld: Superb Combi Sportline hybride in steel grey. Verwachte productiedatum: week 19 2023...
Maar een jaar wachten dus.
Jemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Maar een jaar wachten dus.
Jemig.
Ja, ik ben er niet blij mee. Maar goed, daarvoor krijg ik wel de uitvoering die ik wil. Het is duur genoeg, dus dan heb ik liever geen concessies. ;)
Pagina: 1 ... 55 ... 77 Laatste