Toon posts:

Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 56 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-03 15:54

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik zit me te bedenken, heb helemaal geen foto's gemaakt. Ik zal vd week eens foto's posten hier.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Sebje

Makelaartje

Vorige week besloten in plaats van te wachten op een custom auto volgend jaar inclusief tussentijdse prijsverhogingen, te kiezen voor een voorraad auto. Volgende week mag ik em ophalen! Het is geworden een:

Skoda Kodiaq Sportline Business 1.5 TSI DSG

Graphite Grey, 7 stoelen, 19” velgen, comfort pakket, functie pakket.

Alleen geen sunroof maar verder 90% wat ik zelf had uitgezocht. Ben er heel blij mee. Fotos volgen nog.

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-03 14:22
Hallo!

heb een oranje storing in mijn skoda app staan genaamd "Tanken"
nu staat er in de brochure dit :

Oranje • Er is een (potentiële) storing,
maar u kunt nog doorrijden.
Maak wel alvast een afspraak
bij uw ŠKODA dealer

moet ik nu bij de skoda dealer mijn auto laten tanken :) :P :P

Heb 5 uur geleden mijn auto getanked en nog gewoon gereden en melding blijft :+

toch apart dat ze het een defect noemen :9

[Voor 13% gewijzigd door erikjenniskens op 09-06-2022 22:16]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

erikjenniskens schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:10:
Hallo!

bij uw ŠKODA dealer

Did you try to turn it off and on again? >:)

[Voor 7% gewijzigd door Oekol op 09-06-2022 22:38]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
@erikjenniskens Dat is de reden waarom ik niet betaal voor die app en deze dus niet gebruik. Mis er dus nog steeds niets aan.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 16:32

avotar

P0werd by Black Coffee

erikjenniskens schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:10:
Hallo!

bij uw ŠKODA dealer

Best een business model. Want stel je gaat wel naar een dealer, onderzoekskosten etc. Briljant..

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:51
Eparox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:05:
[...]

Zes weken geleden was de levertijd nog gepland in deze week, maar inmiddels weer een update gehad en nu is de verwachting week 15-20. 8)7. Als ik dit vooraf had geweten, had ik wel iets anders gekozen, want shortlease is ook niet echt waar voor je geld.
Na een wijziging van levertijd naar week 6 2023, is gisteren toch echt de Skoda afgeleverd. Morgen maar eens wat kilometers op de teller zetten *O*

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Eparox schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Na een wijziging van levertijd naar week 6 2023, is gisteren toch echt de Skoda afgeleverd. Morgen maar eens wat kilometers op de teller zetten *O*
Ze gaan van week 6 2023 ineens naar week 27 in 2022 ergo: ze hebben zelf ook geen idee?

Veel veilige kms!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:51
Oekol schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Ze gaan van week 6 2023 ineens naar week 27 in 2022 ergo: ze hebben zelf ook geen idee?

Veel veilige kms!
Waarschijnlijk niet nee. Ik vermoed dat ze destijds de levertijd op 2023 hebben gezet in het kader van 'dan zal het altijd wel voor die tijd zijn'. Een tijd later kreeg ik te horen dat hij klaar was voor transport.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 19:48
In augustus 2021 een Skoda Octavia Business Plus besteld. Krijg met regelmaat mooie updates van de dealer dat de verwachte levering later gaat worden. Initieel begin mei, daarna eind mei, daarna eind augustus en nu midden september..

Hoop dat 'ie nog wat eerder komt, ben onderhand wel een beetje klaar met de huidige auto..

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 22:51
Nedje schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:38:
In augustus 2021 een Skoda Octavia Business Plus besteld. Krijg met regelmaat mooie updates van de dealer dat de verwachte levering later gaat worden. Initieel begin mei, daarna eind mei, daarna eind augustus en nu midden september..

Hoop dat 'ie nog wat eerder komt, ben onderhand wel een beetje klaar met de huidige auto..
Idem hier. Auto besteld in Mei 2021. ik ga er inmiddels vanuit dat de auto pas in q1 2023 geleverd wordt.

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:54
Nedje schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:38:

Ik heb mijne ook in augustus 2021 besteld (Skoda Octavia Combi Business Plus), eerste leverdatum was juli 2022. Dat werd binnen een maand al 30 september 2022. Daar staat de huidige leverdatum nog steeds op.

Ook zijn er bepaalde functies niet meer leverbaar zoals achteruitrijcamera, elektronisch kinderslot en spiegels met geheugenfunctie. (Laat ik nou net alle 3 op mijn auto hebben gekozen :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nedje
Ik had inderdaad gezien dat de achteruitrijcamera er niet meer op zit. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn. Ik ga eens contact zoeken met de dealer.

Zowel de dealer als LM gemailed. Wat mij betreft is het ontbreken van de bovenstaande opties zou voor mij voldoende reden zijn om de bestelling te ontbinden. Bij de LM de vraag uit staan wat de mogelijkheden zijn.

[Voor 41% gewijzigd door Nedje op 12-07-2022 12:05]

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:04

WoBBeL

*zwaai*

Ik krijg allemaal meldingen "Storing keuzehendel" dus afspraak gemaakt bij de dealer. Ook is de SOS melding alweer een paar keer voorbij gekomen. Na 6 maanden probleemloos gereden te hebben zal het toch weer niet zo zijn dat we weer alles gaan laten vervangen _O-

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Sebje
  • Nu online

Sebje

Makelaartje

Hoi, hierbij mijn nieuwe auto!

Skodia Kodiaq Sportline 1.5 TSI Dsg 7 zitter.
Graphite Grey, 7 stoelen, 19” velgen, comfort pakket, functie pakket.

Inmiddels heb ik hem 3 weken. Het ophalen bij de dealer was heel erg leuk, echter thuis niet gehaald, want onderweg kreeg ik een melding van een oververhitte motor. Omdat het een nieuwe auto is en we niet echt ver hadden gereden dacht ik wel dat het een sensorstoring zou zijn en na controle bij de dealer bleek dit inderdaad. Sensor vervangen en inmiddels heb ik de eerste 1000km er opzitten. Ben echt heel blij met de auto, wat een opties, ik ontdek elke dag nog wel wat nieuws.

[Voor 5% gewijzigd door Sebje op 13-07-2022 21:55]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30
Demonicbrood schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:07:
[...]
Ook zijn er bepaalde functies niet meer leverbaar zoals achteruitrijcamera, elektronisch kinderslot en spiegels met geheugenfunctie. (Laat ik nou net alle 3 op mijn auto hebben gekozen :P )
Is dat voor alle modellen? Mijn ouders hebben afgelopen zaterdag een Kodiaq besteld die op zijn vroegst pas maart komt (9 maanden kan je er zo voor zetten zei de verkoper). Ze hebben ook voor achterruitcamera gekozen (is een Business met navi-, functie en travelpakketten).

• monkel
  • Laatst online: 09:41
De configurator ligt er uit op de site van Skoda :( Net even gebeld met een dealer en die kon er ook niet bij. Hopelijk snel weer opgelost ...

• Demonicbrood
martwoutnl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Is dat voor alle modellen? Mijn ouders hebben afgelopen zaterdag een Kodiaq besteld die op zijn vroegst pas maart komt (9 maanden kan je er zo voor zetten zei de verkoper). Ze hebben ook voor achterruitcamera gekozen (is een Business met navi-, functie en travelpakketten).
Het geldt volgens mij alleen voor de Octavia en alle lager geplaatste modellen. De Superb en Kodiaq hebben hier geen last van. Als ze in de configurator te kiezen zijn, is het geen probleem (nog).

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:10

servies

Veni Vidi Servici

Demonicbrood schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Ik heb mijne ook in augustus 2021 besteld (Skoda Octavia Combi Business Plus), eerste leverdatum was juli 2022. Dat werd binnen een maand al 30 september 2022. Daar staat de huidige leverdatum nog steeds op.

Al die functies zijn waarschijnlijk gewoon nog leverbaar vanaf de fabriek. Het is alleen PON die die beperking oplegt.

• martwoutnl
Demonicbrood schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Het geldt volgens mij alleen voor de Octavia en alle lager geplaatste modellen. De Superb en Kodiaq hebben hier geen last van. Als ze in de configurator te kiezen zijn, is het geen probleem (nog).
Dank je. De camera is trouwens standaard bij de Business-editie wat de basis-uitvoering is. Net even in de configurator gecheckt.

• jongetje
monkel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:56:
De configurator ligt er uit op de site van Skoda :( Net even gebeld met een dealer en die kon er ook niet bij. Hopelijk snel weer opgelost ...
Dan pak je de prijslijst er toch bij? Daarin staan ook alle opties bij de uitvoeringen (vaak nog beter dan de website).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Demonicbrood schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Alleen heeft de superb dan weer het probleem dat de binnenpanelen van de deuren in Oekraïne gemaakt worden. Of nu even niet eigenlijk, waardoor er parkeerterreinen vol staan met auto's die onaf zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nedje
jongetje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:44:
[...]

Dan pak je de prijslijst er toch bij? Daarin staan ook alle opties bij de uitvoeringen (vaak nog beter dan de website).
Laat die prijslijst nou toevallig niet beschikbaar zijn voor de Octavia Combi :-)

• monkel
  • Laatst online: 09:41
Configurator doet het weer :) prijslijst kan ook inderdaad,maar configurator is wel handig om te checken welke opties wel/niet mogelijk zijn.

• jongetje
monkel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:03:
Configurator doet het weer :) prijslijst kan ook inderdaad,maar configurator is wel handig om te checken welke opties wel/niet mogelijk zijn.
Mijn ervaring is dat juist de prijslijst accurater is dan de configurator waar in het verleden vaak foutjes in zaten in prijzen en combinaties. Maar misschien is dat met de nieuwe nu wel rechtgetrokken.

• Nedje
martwoutnl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Dank je. De camera is trouwens standaard bij de Business-editie wat de basis-uitvoering is. Net even in de configurator gecheckt.
Het kan zijn dat ik compleet blind ben, maar ik zie de achteruitrijcamera niet staan als standaard optie vanaf business?

• Demonicbrood
Ik denk dat het om de Kodiaq gaat. Die begint met de Business Edition, waar dit standaard op zit:

Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor en achter

Edit;
Superb Combi heeft standaard vanaf de Business Edition Plus een achteruitrijcamera.

Octavia Combi is het ten aller tijden een extra optie, die nu op de site niet beschikbaar meer is.

[Voor 39% gewijzigd door Demonicbrood op 19-07-2022 13:47. Reden: Aangevuld met Superb en Octavia]

• martwoutnl
Demonicbrood schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:45:
Ik denk dat het om de Kodiaq gaat. Die begint met de Business Edition, waar dit standaard op zit:
Klopt, mijn posting ging over de Kodiaq.

[Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 19-07-2022 17:31]

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:09
Vraagje, weet iemand of de instellingen van je buitenspiegels ook gekoppeld zit aan je account in de Skoda Octavia 4?

Met andere woorden, kan ik voor mijn vriendin een nieuw account aanmaken met haar spiegel instellingen?

• jongetje
@Michel Ik vermoed dat je dan de geheugenfunctie op de buitenspiegels moet hebben. Maar dat kan alleen in combinatie met de elektrisch verstelbare stoelen.

Verder kom ik niet aan het account. Duurt elke keer eindeloos om in te laden als ik er per ongeluk op klik.

[Voor 27% gewijzigd door jongetje op 19-07-2022 17:35]

• Michel
jongetje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:34:
@Michel Ik vermoed dat je dan de geheugenfunctie op de buitenspiegels moet hebben. Maar dat kan alleen in combinatie met de elektrisch verstelbare stoelen.

Verder kom ik niet aan het account. Duurt elke keer eindeloos om in te laden als ik er per ongeluk op klik.
Dat vermoeden had ik ook al. Bedankt!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:38

Mr-D.

interpunctie? no hero here

zo ik heb er nu bijna 10.000 opzitten met mijn Superb.
hij rijd heerlijk en is zuiniger dan verwacht en lekker rap.
dus ik denk wel dat het de juiste keuze is geweest om deze uit de lijst te pikken.

waarschijnlijk gaat ik hem zelfs vanaf Januari ook prive gebruiken.
wat mij nog wel opviel aan dat multimedia gebeuren dat een week lang mijn DS-Audio en VLC waren verdwenen uit de Android Auto en vanmorgen waren ze er weer 8)7 :'(

als ze het multimedia gedeelte ook eens goed fixen dan is het echt een top auto.

ander vraagje ik heb geen verlichtingstrip in de auto zitten.
althans kan deze niet aanzetten, maar zit hij er ook fysiek dan niet in?
als hij erin zit kan hij waarschijnlijk met een laptop wel aagezet worden.

ik hoort het wel.

sneller usenet? tips en tricks

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 23:21
Mr-D. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:17:
zo ik heb er nu bijna 10.000 opzitten met mijn Superb.
hij rijd heerlijk en is zuiniger dan verwacht en lekker rap.
dus ik denk wel dat het de juiste keuze is geweest om deze uit de lijst te pikken.

waarschijnlijk gaat ik hem zelfs vanaf Januari ook prive gebruiken.
wat mij nog wel opviel aan dat multimedia gebeuren dat een week lang mijn DS-Audio en VLC waren verdwenen uit de Android Auto en vanmorgen waren ze er weer 8)7 :'(

als ze het multimedia gedeelte ook eens goed fixen dan is het echt een top auto.

als hij erin zit kan hij waarschijnlijk met een laptop wel aagezet worden.

ik hoort het wel.
Android Auto en de hele ontwikkeling daarvan staat volledig los van het multimediasysteem in je auto. Heeft niks met Skoda te maken dus in dit geval.

Nee is helaas niet aanwezig dan.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mr-D. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:17:
knip

als hij erin zit kan hij waarschijnlijk met een laptop wel aangezet worden.

ik hoor het wel.
Van wie?

Me.

• Mr-D.

Mr-D.

Scrtz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Android Auto en de hele ontwikkeling daarvan staat volledig los van het multimediasysteem in je auto. Heeft niks met Skoda te maken dus in dit geval.

Nee is helaas niet aanwezig dan.
voor het eerste is wel een Skoda dingetje hoor.
mijn vorige auto was een 308SW en daar werkte android auto altijd
bij deze unit werkt Wasede ene keer wel andere keer laad hij de map niet, als ik aan het bellen ben blijft hij na een tijdje android auto opnieuw starten alsof hij in een bootloop zit.
andere keer duurt het een kwartier voordat hij uberhaupt opstart.

dus nee in dit geval ligt het echt aan de VAG groep.
mijn collega heeft een Audi E-tron, die klaagt ook veel over zijn multimedia unit, zijn Volvo deed het ook gewoon goed.

Jammer dat het niet aanwezig is, bedankt voor je antwoord.

• Mr-D.

Mr-D.

van iemend die het weet, in dit geval Scrtz ;)

• Scrtz
Mr-D. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:31:
[...]

voor het eerste is wel een Skoda dingetje hoor.
mijn vorige auto was een 308SW en daar werkte android auto altijd
bij deze unit werkt Wasede ene keer wel andere keer laad hij de map niet, als ik aan het bellen ben blijft hij na een tijdje android auto opnieuw starten alsof hij in een bootloop zit.
andere keer duurt het een kwartier voordat hij uberhaupt opstart.

dus nee in dit geval ligt het echt aan de VAG groep.
mijn collega heeft een Audi E-tron, die klaagt ook veel over zijn multimedia unit, zijn Volvo deed het ook gewoon goed.

Jammer dat het niet aanwezig is, bedankt voor je antwoord.
Hmm toch wel ja? Je zou zeggen dat als Android Auto is vrijgeschakeld dit verder volledig los staat van de rest van het systeem.. maar blijkbaar niet dus!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Nope. VAG en Carplay doet ook regelmatig rare dingen. Maar ook gewoon dat ik uitstap en de auto op slot doe en de radio gewoon blijft spelen 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-03 11:27
Goedenavond, even een vraag vanuit de techniek van de DQ200. Ik heb er namelijk vrij weinig over kunnen vinden. Heeft de DQ200 spatmering of druksmering?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

D-SkyLimit schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:32:
Goedenavond, even een vraag vanuit de techniek van de DQ200. Ik heb er namelijk vrij weinig over kunnen vinden. Heeft de DQ200 spatmering of druksmering?
Hier staat vrij veel info: https://problemcar.nl/columns/dsg

Er zijn twee verschillende smeringen / circuits, zo is in een van de eerste paragrafen te lezen. En verderop lees ik:
De aansturing van de oliedruk
De 7-bak DSG heeft een oliepomp voor de mechatronica. Deze levert allen de op een bepaald bedrijfspunt benodigde oliedruk. De olievoorraad staat los van de olie die voor de smering van de (mechanische) versnellingsbak wordt gebruikt.

De hydrauliekpomp van de mechatronica is in de mechatronicamodule ingebouwd. Deze pomp wordt aangedreven door een elektromotor. Het is verder een conventionele tandwielpomp. De druk is ongeveer 70 bar. Er is ook een druksensor gemonteerd. Vanaf het oliefilter wordt de olie richting oliedrukbegrenzingsklep getransporteerd. Bij 70 bar geeft de druksensor aan het regelapparaat het signaal de elektromotor (dus ook de pomp) uit te schakelen. Er is een bypass die werkt als de filterleiding verstopt is. Er is ook een drukvoorraadhouder die met behulp van gas een restdruk voor het systeem in stand houdt. De inhoud van die voorraad is 0,2 liter.
Dus ik zou zeggen in ieder geval op een van de circuits druksmering :) Maar ik weet ongeveer net zoveel van dergelijke technieken als die bak zelf :+
Having said that: je wilt die bak eigenlijk sowieso niet (slechtste DSG die vag ooit maakte), dus waarom vraag je het eigenlijk?

[Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 26-07-2022 21:56]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D-SkyLimit
The Eagle schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Hier staat vrij veel info: https://problemcar.nl/columns/dsg

Er zijn twee verschillende smeringen / circuits, zo is in een van de eerste paragrafen te lezen. En verderop lees ik:

[...]

Dus ik zou zeggen in ieder geval op een van de circuits druksmering :) Maar ik weet ongeveer net zoveel van dergelijke technieken als die bak zelf :+
Having said that: je wilt die bak eigenlijk sowieso niet (slechtste DSG die vag ooit maakte), dus waarom vraag je het eigenlijk?
Dank je wel voor het delen van deze informatie. Ik vind het (persoonlijk) altijd interessant om te weten hoe alles in elkaar zit. Vandaar ook benieuwd wat voor techniek(en) voor de DQ200 zijn toegepast.

Dat de DQ200 een rampen bak is, kan ik wel beamen. Het blijft ook vreemd, ongeacht de koppeling is vervangen hij nog steeds niet lekker schakeld met mechanische klik/klak geluiden bij het terugschakelen. Dealer heeft al een aantal keren gekeken en zegt dat alles gewoon goed is en dit bij de bak hoort. Ook het fluiten van de bak hoort erbij en wordt als normaal beschouwd. :9

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

D-SkyLimit schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Dank je wel voor het delen van deze informatie. Ik vind het (persoonlijk) altijd interessant om te weten hoe alles in elkaar zit. Vandaar ook benieuwd wat voor techniek(en) voor de DQ200 zijn toegepast.

Dat de DQ200 een rampen bak is, kan ik wel beamen. Het blijft ook vreemd, ongeacht de koppeling is vervangen hij nog steeds niet lekker schakeld met mechanische klik/klak geluiden bij het terugschakelen. Dealer heeft al een aantal keren gekeken en zegt dat alles gewoon goed is en dit bij de bak hoort. Ook het fluiten van de bak hoort erbij en wordt als normaal beschouwd. :9
Bullshit, check maar eens bij een DSG dokter oid.
Mijn DQ200 heeft de bak achtereenvolgens
- nieuwe software
- nieuwe mechatronic
- bakrevisieset
gehad. Voor die laatste twee moest de hele bak er onderuit. Het is maar goed dat het een leasewagen is, van de ruim 6k ex btw die op re rekening stond zou ik niet heel vrolijk zijn geworden :X

• renegrunn
  • Laatst online: 08:23
Wellicht iemand hier die het volgende weet: ben op zoek naar de ultieme familie wagen. We rijden momenteel een XC60, welke met de komst van onze dochter icm een grote golden retriever toch best krap blijkt te zijn 8)7 Simpelweg omdat de hond nu de kofferbak volledig gebruikt. Je kunt deze in de lengte halveren, maar dan wordt het te krap voor hem.

Nu ben ik een beetje met een schuin oog naar een Kodiaq aan het kijken, en vroeg mij af of het mogelijk is om in de 5 zits config de bagageruimte over de breedte af te scheiden middels scheidingsrek?

Dus hier zeg maar:

Dan zou ik namelijk in eerste deel al wat bagage kwijt kunnen, en in het achterste deel kan de hond.

[Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 30-07-2022 11:40]

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

renegrunn schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:38:
Wellicht iemand hier die het volgende weet: ben op zoek naar de ultieme familie wagen. We rijden momenteel een XC60, welke met de komst van onze dochter icm een grote golden retriever toch best krap blijkt te zijn 8)7 Simpelweg omdat de hond nu de kofferbak volledig gebruikt. Je kunt deze in de lengte halveren, maar dan wordt het te krap voor hem.

Nu ben ik een beetje met een schuin oog naar een Kodiaq aan het kijken, en vroeg mij af of het mogelijk is om in de 5 zits config de bagageruimte over de breedte af te scheiden middels scheidingsrek?

Dus hier zeg maar:

[Afbeelding]

Dan zou ik namelijk in eerste deel al wat bagage kwijt kunnen, en in het achterste deel kan de hond.
Je kan toch een kooi kopen die passend is voor dat deel en vastmaken aan die ringen in de auto? Zo heeft m'n zus het in een fabia, als dat past past dit zeker is deze auto.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:49

MLLL

Palm Treo 650

Onze schotse collie zat vroeger gezellig tussen ons in op de achterbank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12

Dus hier zeg maar:

[Afbeelding]

Ik zou een bench zoeken die qua formaat handig uitkomt voor zowel hond als auto...

Geen idee of het koop of lease is, maar een Sorento / Santa Fe / Explorer / Multivan PHEV heeft nog meer ruimte en is tegenwoordig een stuk betaalbaarder door de plugin hybrid uitvoeringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:13

Dus hier zeg maar:

[Afbeelding]

Of je besteld hem met een derde zitrij met stoelen, dan kan je daarachter nog de hond kwijt. Bagage dan op de 3e zitrij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 08:23
Oekol schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Je kan toch een kooi kopen die passend is voor dat deel en vastmaken aan die ringen in de auto? Zo heeft m'n zus het in een fabia, als dat past past dit zeker is deze auto.
Heb ik ook overwogen inderdaad. Maar die dingen nemen ook best wel ruimt in beslag qua constructie en er zodoende beste wel ruimte verloren gaat is mijn indruk. Maar, zal er zeker nog even naar gaan kijken.
MLLL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:41:
Onze schotse collie zat vroeger gezellig tussen ons in op de achterbank.
Kan, maar ik ben nogal van veiligheid en zo.. :+ Daarnaast, als ik een paar uur ga rijden moet de hond gewoon kunnen gaan liggen.
nooberke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Ik zou een bench zoeken die qua formaat handig uitkomt voor zowel hond als auto...

Geen idee of het koop of lease is, maar een Sorento / Santa Fe / Explorer / Multivan PHEV heeft nog meer ruimte en is tegenwoordig een stuk betaalbaarder door de plugin hybrid uitvoeringen.
Gaat om koop. De Sorento en Santa Fe staan inderdaad op de shortlist. Multivan heb ik ook naar gekeken, maar dan moet ik qua smaak en gevoel wel een drempeltje over ;) Wel een zee van ruimte, dat wel.
Drukkert schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:29:
[...]

Of je besteld hem met een derde zitrij met stoelen, dan kan je daarachter nog de hond kwijt. Bagage dan op de 3e zitrij.
Nou... als ik de reviews (filmpjes) mag geloven, hou je dus echt net niks over met de 3e zitrij omhoog. Zit de hond wel goed klem, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@renegrunn

https://www.travall.de/tr...gepackgitter/skoda-kodiaq

https://www.travall.de/skoda/kodiaq-2016--/travallr-divider

Hier hebben ze een hek voor tegen/boven de achterbank (5-zits) waar je haaks dan weer een hek op kunt plaatsen van achterbank richting kofferklep. Andere indeling dan je zoekt (wil?), maar wellicht net zo praktisch.

Neem je geen baggage mee, haakse hek weglaten en dan heeft je hond zeëen van ruimte. Wil je dat wel, plaats je het haakse hek erbij. :)

[Voor 23% gewijzigd door max op 31-07-2022 13:51]

Bald by design, beard by choice.

Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Michel

Dus hier zeg maar:

[Afbeelding]

Ik heb voor mijn herder een bagagerek met scheidingsrek in de auto gemonteerd. Je schroeft dit vast in de carrosserie van de auto dus het zit echt super stevig vast, maar je schroeft het ook zo weer los. Echt ideaal. Het is weliswaar niet over de breedte maar je krijgt dan wel een linker en rechterkant. Zoals de links van @max al laten zien.

Ik ben er ontzettend tevreden over. De hond heeft nu 2/3 van de kofferbak (in de Octavia Combi met Skoda rek kan deze niet echt in het midden van de kofferbak geplaatst worden), maar minder had zeker gemogen.

Je hond is sneller tevreden dan wij mensen, zolang hij rechtop kan staan zit je goed, qua breedte hoeft dit geen meters te zijn. Voor een duitse herder is 60cm breedte al genoeg om in te keren en in te slapen. Voor veel honden is teveel ruimte ook niet fijn, dan kunnen ze zich minder afzetten in bochten of bij remmen.

• erikjenniskens
Beste!

heb een vraagje
was laatst aan het rijden in mijn Kamiq 1.0 DSG en kreeg ik de melding storing start-stop systeem.
deze melding bleef 2 dagen aanwezig daarna verdween deze melding en deed het systeem het weer.

nu sinds 3 dagen zet de auto bij starten zelf al het start-stop systeem uit :0 en moet ik hem zelf aandrukken.
bij aanzetten en na een rit van 30 min sta je bij het stoplicht en slaat de motor niet af en komt het logo met een streepje in het klokkensysteem. :0

verder totaal geen lampjes of storingen te vinden

iemand ervaring hiermee ? of wat het kan zijn

• Mimiix
  • Laatst online: 31-03 19:40

Mimiix

Professioneel Prutser

erikjenniskens schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:51:
Beste!

heb een vraagje
was laatst aan het rijden in mijn Kamiq 1.0 DSG en kreeg ik de melding storing start-stop systeem.
deze melding bleef 2 dagen aanwezig daarna verdween deze melding en deed het systeem het weer.

nu sinds 3 dagen zet de auto bij starten zelf al het start-stop systeem uit :0 en moet ik hem zelf aandrukken.
bij aanzetten en na een rit van 30 min sta je bij het stoplicht en slaat de motor niet af en komt het logo met een streepje in het klokkensysteem. :0

verder totaal geen lampjes of storingen te vinden

iemand ervaring hiermee ? of wat het kan zijn
Meestal kreeg ik dit als je teveel korte stukjes hebt gereden en de accu het dus niet trekt. Allicht is je accu aan zijn einde?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Mr-D.

Mr-D.

zou toch eens langs de dealer rijden @erikjenniskens

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Binnenkort begin ik bij een nieuwe werkgever en voor het eerst kan ik een leaseauto in gebruik nemen.
Dit wordt de Scala overigens, maar verder eigenlijk geen details of er keuze in zit wat je kunt nemen enzovoorts.
Ik ben nog even bang voor de ruimte omdat we op dit moment een C4 Grand Picasso rijden, maar dan moeten de 2 dames maar eens in gaan krimpen met de meuk die ze meenemen. :+

Ben heel erg benieuwd hoe het rijdt en ik ga ook zeker als het zover is een kijkje bij de dealer nemen om te gaan zitten. Ben zelf 1m93 met een naar mijn idee boven gemiddeld lang bovenlijf. Maar dat is voor mij meer het gevoel. We gaan het zien! Ga hem zeker showen zodra ik hem heb.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Arunia schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:29:
Binnenkort begin ik bij een nieuwe werkgever en voor het eerst kan ik een leaseauto in gebruik nemen.
Dit wordt de Scala overigens, maar verder eigenlijk geen details of er keuze in zit wat je kunt nemen enzovoorts.
Ik ben nog even bang voor de ruimte omdat we op dit moment een C4 Grand Picasso rijden, maar dan moeten de 2 dames maar eens in gaan krimpen met de meuk die ze meenemen. :+

Ben heel erg benieuwd hoe het rijdt en ik ga ook zeker als het zover is een kijkje bij de dealer nemen om te gaan zitten. Ben zelf 1m93 met een naar mijn idee boven gemiddeld lang bovenlijf. Maar dat is voor mij meer het gevoel. We gaan het zien! Ga hem zeker showen zodra ik hem heb.
Ik heb geen idee hoe groot de C4 is van binnen, maar ik vind de Scala verrassend ruim. Zeker achterin valt op dat de langere medemens goed kan zitten. Daarnaast ook best een flinke kofferbak.

Ben benieuwd!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:29:

Ik heb een Scala en ben 1.92m. Ik kan, met de stoel helemaal naar achteren, prima achterin zitten. Er is zelfs best nog wat ruimte over tussen knieën en de stoel.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:49

MLLL

Palm Treo 650

Mimiix schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen idee hoe groot de C4 is van binnen, maar ik vind de Scala verassend ruim. Zeker achterin valt op dat de langere medemens goed kan zitten. Daarnaast ook best een flinke kofferbak.

Ben benieuwd!
Hoeveel urnen passen er in een Scala? Verrassend veel neem ik aan? _/-\o_

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MLLL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Hoeveel urnen passen er in een Scala? Verrassend veel neem ik aan? _/-\o_
Heh?

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:04
Je schreef verassend ipv verrassend

Woordgrapje

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jeroenkb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:45:
[...]

Je schreef verassend ipv verrassend

Woordgrapje
Oh aangepast. Thanks!

• Arunia
  • Nu online
Haha, bekend grapje inderdaad.

Zie de Scala steeds vaker staan. Stiekem even loeren, maar beste is bij de dealer tegen die tijd kijken. Achterbak ruimte is hier het grootste probleem. :+

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:56
Snel vraagje, op vakantie kreeg ik een "oliepeil controleren" melding bij m'n Karoq (2021). Wil er dus even een half litertje bijgooien aangezien het niveau inderdaad aan de onderkant van de bandbreedte zit.

Na wat gegoogle blijkt 0W20 het beste te zijn voor m'n 1.5 benzinemotor, maakt het dan nog uit dat diegene die ik in de buurt heb gevonden niet de VW 'goedkeuring' heeft ( VW 504 00 of VW 508 00) heeft maar een Volvo specificatie?

De olie voldoet wel aan de ACEA C3 standaard en volgens het boekje kunnen ACEA C3/C5 ook.

Betreffende olie; https://www.biltema.dk/en...gine-oil-0w-20-2000042440

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:49
Vraag: Geregeld krijg ik in onze Karoq uit 2021 de melding 'side assistent niet beschikbaar', met bijhorend piepje. Soms tig keer achter elkaar. Dat is behoorlijk irritant. Geen idee wat de melding precies veroorzaakt, maar maak sowieso nooit gebruik van 'lane control'. Wil dus graag de melding (of in elk geval het piepje) uitzetten, maar weet niet hoe. Google helpt ook niet. Iemand hier enig idee?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

Pubbert

random gestoord

Rij intussen al ruim 3 jaar een Octavia Combi III DSG 1.0, bij de laatste beurt stond ik even bij de "nieuwe" 4 te kijken, kreeg te horen dat er nu 12 maanden levertijd op zat :o Moest nog een jaar met deze in de lease, dus nu toch maar een nieuwe samengesteld :-)

Het is de Business Edition Plus geworden, kleur metallic lava blue, met weer de 1.0 DSG (mild hybrid wel). Heb verder nog trekhaak, travel assistant pakket en nog flink wat accesoires erbij besteld.

Hoe zit het met jullie Skoda bestellingen afg. tijd, kan ik uitgaan van de jaar levertijd, of zal dit nog oplopen (of minder worden zelfs?)

Verder heb ik nu 18" i.p.v. 17" velgen. Vond ik toch net wat mooier passen, ga ik dat merken in rijcomfort ?(Dealer had alleen modellen met 16 en 17" staan voor proefrit helaas) dus daar twijfel ik nog een heel klein beetje over.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Joris222
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-03 20:04
Deze week mag ik de knoop doorhakken of ik een nieuwe Superb ga bestellen.
Na 4 jaar en 160.000km in een Ford Focus ST-line ben ik toe aan wat ruimers door twee kleine jongens thuis die steeds groter worden en onze hond.

Dealer geeft levertijd van 10-12 maanden op. Ik ben benieuwd of dat haalbaar is.

Het is een Superb 1.4 IV, Business Plus geworden.

• jongetje
@mefjoew Side assist werkt via de parkeersensoren en zorgt voor het lampje in je spiegels dat brand als er iemand je inhaalt en als je van baan wilt wisselen je waarschuwd als er iemand naast je rijdt of aankomt.

• Loveless85
mefjoew schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:54:
Vraag: Geregeld krijg ik in onze Karoq uit 2021 de melding 'side assistent niet beschikbaar', met bijhorend piepje. Soms tig keer achter elkaar. Dat is behoorlijk irritant. Geen idee wat de melding precies veroorzaakt, maar maak sowieso nooit gebruik van 'lane control'. Wil dus graag de melding (of in elk geval het piepje) uitzetten, maar weet niet hoe. Google helpt ook niet. Iemand hier enig idee?
Ik heb dit wel gehad met front assist. Daar hielp stuur vervangen, was schijnbaar en known issue bij een hoop modellen uit 2020/2021

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-03 20:57
Pubbert schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:18:
Hoe zit het met jullie Skoda bestellingen afg. tijd, kan ik uitgaan van de jaar levertijd, of zal dit nog oplopen (of minder worden zelfs?)
...
Ik heb nagenoeg dezelfde uitvoering besteld in augustus 2021, maar dan een andere kleur.
De levering staat voor nu op medio september (13 maanden), maar dit zal ongetwijfeld nog wel oplopen.

Ik hou het Skodaforum daar voor in de gaten: https://www.skodaforum.nl...ia-4-combi-besteld.40175/ en zie levertijden langskomen van 13 maanden tot 18+ maanden op het moment. Hopelijk voor jou halen ze wat tijd in het komend jaar.

• D-SkyLimit
The Eagle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Bullshit, check maar eens bij een DSG dokter oid.
Mijn DQ200 heeft de bak achtereenvolgens
- nieuwe software
- nieuwe mechatronic
- bakrevisieset
gehad. Voor die laatste twee moest de hele bak er onderuit. Het is maar goed dat het een leasewagen is, van de ruim 6k ex btw die op re rekening stond zou ik niet heel vrolijk zijn geworden :X
Zijn de problemen daarna opgelost? Heb jij niks geen bijgeluiden meer na nieuwe software, mechatronic en bakrevisieset? Fijn dat jou dealer in ieder geval wel behulpzaam is geweest. Bij mij blijven ze aangeven dat het 'normaal' is. :X

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
mefjoew schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:54:
Loveless85 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
Ik heb dit wel gehad met front assist. Daar hielp stuur vervangen, was schijnbaar en known issue bij een hoop modellen uit 2020/2021
Ik heb ook een Octavia met deze problemen.
Vorige week bij de dealer geweest, die heeft bij mij een module (ECU) vervangen die kapot zou zijn.
Gisteren weer meldingen in het scherm, dus nu weer naar de dealer. Bij mij zijn de piepjes met vlagen veelvuldig aanwezig. Gebeurt dat ik er in een half uur 20 heb.

• Nedje
Rij intussen al ruim 3 jaar een Octavia Combi III DSG 1.0, bij de laatste beurt stond ik even bij de "nieuwe" 4 te kijken, kreeg te horen dat er nu 12 maanden levertijd op zat :o Moest nog een jaar met deze in de lease, dus nu toch maar een nieuwe samengesteld :-)

Het is de Business Edition Plus geworden, kleur metallic lava blue, met weer de 1.0 DSG (mild hybrid wel). Heb verder nog trekhaak, travel assistant pakket en nog flink wat accesoires erbij besteld.

Verder heb ik nu 18" i.p.v. 17" velgen. Vond ik toch net wat mooier passen, ga ik dat merken in rijcomfort ?(Dealer had alleen modellen met 16 en 17" staan voor proefrit helaas) dus daar twijfel ik nog een heel klein beetje over.
De levertijd is ruim 12 maanden. Ik heb begin augustus 2021 besteld en ze verwachten die van mij ergens in Q4 2022 te leveren. Goed dat je dus op tijd hebt besteld!

• Loveless85
Loveless85 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:17:
Snel vraagje, op vakantie kreeg ik een "oliepeil controleren" melding bij m'n Karoq (2021). Wil er dus even een half litertje bijgooien aangezien het niveau inderdaad aan de onderkant van de bandbreedte zit.

Na wat gegoogle blijkt 0W20 het beste te zijn voor m'n 1.5 benzinemotor, maakt het dan nog uit dat diegene die ik in de buurt heb gevonden niet de VW 'goedkeuring' heeft ( VW 504 00 of VW 508 00) heeft maar een Volvo specificatie?

De olie voldoet wel aan de ACEA C3 standaard en volgens het boekje kunnen ACEA C3/C5 ook.

Betreffende olie; https://www.biltema.dk/en...gine-oil-0w-20-2000042440
Niemand? ;(

• jongetje
Waarom bel je de dealer niet even? Is toch vele malen sneller...

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:49
jongetje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:00:
@mefjoew Side assist werkt via de parkeersensoren en zorgt voor het lampje in je spiegels dat brand als er iemand je inhaalt en als je van baan wilt wisselen je waarschuwd als er iemand naast je rijdt of aankomt.
Ik bedoelde 'lane assist', excuus!

• jongetje
Je kunt lane-assist wel uitschakelen via het menu dat met het knopje op je stuur naar voren komt. Alleen dat moet je elke rit opnieuw doen.

Lijkt me beter om het probleem op te laten lossen door de dealer, zo oud is je auto nog niet dus is gewoon garantie werk.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 17:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb bijna dezelfde! Alleen hatchback en rood. Geen grotere velgen, zo was die al duur zat in de lease ;)
Als het goed is word de mijne vandaag besteld, zodra ik meer weet laat ik het weten.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
jongetje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

Waarom bel je de dealer niet even? Is toch vele malen sneller...
Ik heb een octavia 1.0 TSI motor en daar moest ook wat olie in. de garage die het laatst onderhoud had gedaan zei 5w20, mijn buurman met ook een octavia zei dat ze tegen hem 5w30 hadden gezegd, ik heb de dealer gebeld, daar zeiden ze 0w30 is prima...
Ik heb maar gewoon shell helix 0w30 gehaald en daar lijkt hij het tot nu toe prima mee te doen!

• erikjenniskens
Ben er al achter wat het is.
Vandaag met 30 graden plus en airco op 20 doet die het niet en airco omhoog schroeven naar 26 graden en dan valt die wel in start stop.
Airco weer terugdraaien na 20 en dan schakelt die de motor zelf weer aan. :9
Zal wel te warm zijn en teveel stroom door de airco voor het start-stop systeem :Y

Toch zijn die 3 dagen storing dan nog wel apart :P

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Arunia schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:51:
Haha, bekend grapje inderdaad.

Zie de Scala steeds vaker staan. Stiekem even loeren, maar beste is bij de dealer tegen die tijd kijken. Achterbak ruimte is hier het grootste probleem. :+
Had als voorloop auto een C3 en daar was ik met 191cm best comfortabel,maar dan was er nagenoeg geen ruimte voor de achterpasagier.
Heb een Scala Sport en daar past achter mij en een tweelingbroer (als ik die zou hebben).

De wandelwagen in de kofferbak was ook een uitdagingin de C3. Met de grote achterwielen eraf paste deze net aan. Daarnaast paste dan misschien net anderhalve boodschappentas.
In de Scala past de wagen met wielen en ongeveer 3 a 4 en halve boodschappentas.

Als laatste de Large dakkoffer paste eigenlijk net niet. De antenne zat in de weg.
Nu met de Scala op vakantie met een Large koffer past makkelijk.

De Scala is verrassend ruim. Toen ik mocht kiezen ook nog naar een Kamiq gekeken en daar viel me de kofferbak grote tegen. Als de kinderwagen niet meer nodig was had ik voor zjin hoogstaande broer gekozen (vind de Kamiq de Scala op hoge poten).
Ga even kijken bij de dealer als het kan.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oeh goed om te lezen. M'n huidige Corolla moet nog 13 maanden dus wordt ook tijd om langzaam eens te orienteren zie ik. Nooit een Skoda gereden, maar aangezien ik toch naar een station blijf neigen staat de Octavia zeker op de shortlist. Het viel me trouwens op dat cruise control bediening via een aparte hendel gaat. Ik heb altijd bediening op het stuurwiel gehad. Is dat niet lastiger via een aparte hendel?

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 17:06
Vandaag proef gereden in een Skoda Octavia. Wat een fijne auto is dit zeg. Offerte gevraagd en een gek ding is dat de prijs pas zeker is als deze geleverd wordt.

Met een levertijd van 12 maanden heb ik in ieder geval al 2 prijs verhogingen te pakken. Die van oktober waarvan de prijs al bekend is en van januari waarvan niks bekend is.

Daarentegen blijven de voorwaarden onveranderd waardoor je 15% van de catalogus waarde mag betalen als je later dan 10 dagen toch wil ontbinden.

Dat is natuurlijk k*t met peren omdat je op kosten gejaagd wordt zonder dat je echt kan annuleren.

Dit zal niet uniek bij Skoda/VAG zijn, maar vraag me af of dit juridisch wel klopt.

• Arunia
  • Nu online
Ventrigo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Had als voorloop auto een C3 en daar was ik met 191cm best comfortabel,maar dan was er nagenoeg geen ruimte voor de achterpasagier.
Heb een Scala Sport en daar past achter mij en een tweelingbroer (als ik die zou hebben).

De wandelwagen in de kofferbak was ook een uitdagingin de C3. Met de grote achterwielen eraf paste deze net aan. Daarnaast paste dan misschien net anderhalve boodschappentas.
In de Scala past de wagen met wielen en ongeveer 3 a 4 en halve boodschappentas.

Als laatste de Large dakkoffer paste eigenlijk net niet. De antenne zat in de weg.
Nu met de Scala op vakantie met een Large koffer past makkelijk.

De Scala is verrassend ruim. Toen ik mocht kiezen ook nog naar een Kamiq gekeken en daar viel me de kofferbak grote tegen. Als de kinderwagen niet meer nodig was had ik voor zjin hoogstaande broer gekozen (vind de Kamiq de Scala op hoge poten).
Ga even kijken bij de dealer als het kan.
Dan gaat het goed komen. Nadeel is dat ik verder geen keuze heb. Ofwel Seat Ibiza, of Skoda Scala. Dan is de keuze wel duidelijk. Of er opties gekozen kunnen worden weet ik nog niet. Maar dat is van mindere zorg. Ga zeker eens kijken bij de dealer.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

joenevd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:48:
Vandaag proef gereden in een Skoda Octavia. Wat een fijne auto is dit zeg. Offerte gevraagd en een gek ding is dat de prijs pas zeker is als deze geleverd wordt.

Met een levertijd van 12 maanden heb ik in ieder geval al 2 prijs verhogingen te pakken. Die van oktober waarvan de prijs al bekend is en van januari waarvan niks bekend is.

Daarentegen blijven de voorwaarden onveranderd waardoor je 15% van de catalogus waarde mag betalen als je later dan 10 dagen toch wil ontbinden.

Dat is natuurlijk k*t met peren omdat je op kosten gejaagd wordt zonder dat je echt kan annuleren.

Dit zal niet uniek bij Skoda/VAG zijn, maar vraag me af of dit juridisch wel klopt.
Wat doet een aangeklede Octavia tegenwoordig eigenlijk?
* The Eagle in gereden, zat kut, dus no-brainer
Maar nieuwe Passat variant is ook niet goedkoop meer :X

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

The Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Zal een beetje aan de uitvoering liggen, maar 35-40k? Een Passat zal je in een leuke uitvoering wel over de 50 gaan :X

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• joenevd
[...]

Als een business plus edition + assistent pack vandaag geleverd wordt, kost deze 35k. Bestel je hem vandaag, dan is deze naar schatting 38,5k.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat dacht ik al ja. Mijn huidige Passat (2017) is een basisuitvoering met wat pakketten, heeft fiscale waarde 41k. Vrijwel zelfde uitvoering doet inmiddels inderdaad 48k.
Staat tegenover dat een basisuitvoering (business) van de Passat al heel compleet is (tov Octavia). En dat doet 45k. Heb je grijze unilak, maar wel auto een klasse hoger, grotere kofferbak, betere ergostoelen. En veel meer ruimte achterin en meer comfort. Voor dat verschil valt 7k best mee eigenlijk. Moet alleen wel in het budget passen natuurlijk.

• Scrtz
Ja 50k is niks meer, voor een Passat niet, maar ook voor een vol aangeklede Golf zit je ook al gauw tussen de 45-50k. Auto’s zijn flink verhoogd in prijs laatste paar jaar. Mijn GTE met fiscaal 45k uit 2021 kost ik dezelfde samenstellen inmiddels ook al bijna 50k. Matrix led is bijv al niet meer leverbaar zag ik ook al.

• jongetje
Southern Sun schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Het viel me trouwens op dat cruise control bediening via een aparte hendel gaat. Ik heb altijd bediening op het stuurwiel gehad. Is dat niet lastiger via een aparte hendel?
Ik vind het juist fijn via die acc hendel. Als je je handen op het stuur hebt dan strek ik mijn vingers om hem bij te stellen:
Naar me toe, in schakelen/resumé
Van me af, uitschakelen
Omhoog, 10km erbij (afgerond op tientallen)
Omlaag, 10km eraf (afgerond op tientallen)
Zijknop, 1 km eraf
Naar je toe indien actief, 1 km erbij
Knopje erboven de afstand instellen

Meer opties dus dan bij de corolla waar je niet 1km/h erbij of eraf kunt doen.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

The Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:48:
Dat dacht ik al ja. Mijn huidige Passat (2017) is een basisuitvoering met wat pakketten, heeft fiscale waarde 41k. Vrijwel zelfde uitvoering doet inmiddels inderdaad 48k.
Staat tegenover dat een basisuitvoering (business) van de Passat al heel compleet is (tov Octavia). En dat doet 45k. Heb je grijze unilak, maar wel auto een klasse hoger, grotere kofferbak, betere ergostoelen. En veel meer ruimte achterin en meer comfort. Voor dat verschil valt 7k best mee eigenlijk. Moet alleen wel in het budget passen natuurlijk.
Ik zweer al jaren bij de Skoda sportstoelen. Maar goed, ik heb nog nooit langdurig in een Passat mogen rijden.

#team_UTC+1

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

joenevd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:48:

Bij mij is alleen een prijsverhoging van januari (ong. 1100 euro) ingecalculeerd, van Oktober niets gehoord. Bedoel je niet de prijsverhoging welke per begin juli is doorgevoerd?
[...]

Ik zit op 40k voor 1.0 DGS Combi Business Plus, metallic lak, 18" velgen, traffic assist, grootlicht assist, en nog wat kleine accesoires.

[Voor 18% gewijzigd door Pubbert op 11-08-2022 08:24]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34
jongetje schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Ik vind het juist fijn via die acc hendel. Als je je handen op het stuur hebt dan strek ik mijn vingers om hem bij te stellen:
Naar me toe, in schakelen/resumé
Van me af, uitschakelen
Omhoog, 10km erbij (afgerond op tientallen)
Omlaag, 10km eraf (afgerond op tientallen)
Zijknop, 1 km eraf
Naar je toe indien actief, 1 km erbij
Knopje erboven de afstand instellen

Meer opties dus dan bij de corolla waar je niet 1km/h erbij of eraf kunt doen.
1 km aanpassen kan wel (cc-knop ingedrukt houden verandert de mode), maar bedankt voor je toelichting, klinkt wel goed inderdaad. Binnenkort maar eens een proefrit proberen te maken dan.

• joenevd
Pubbert schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:23:
[...]

Bij mij is alleen een prijsverhoging van januari (ong. 1100 euro) ingecalculeerd, van Oktober niets gehoord. Bedoel je niet de prijsverhoging welke per begin juli is doorgevoerd?

[...]

Ik zit op 40k voor 1.0 DGS Combi Business Plus, metallic lak, 18" velgen, traffic assist, grootlicht assist, en nog wat kleine accesoires.
De verkoper liet me specifiek zien wat de prijs was als de auto in september geleverd werd.
Dat was dus een verschil van 1200 euro. Misschien dat de calculatie die ze bij jou hebben gemaakt dus niet klopt en er een verrassing op je zit te wachten.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

joenevd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

De verkoper liet me specifiek zien wat de prijs was als de auto in september geleverd werd.
Dat was dus een verschil van 1200 euro. Misschien dat de calculatie die ze bij jou hebben gemaakt dus niet klopt en er een verrassing op je zit te wachten.
Er is alleen een extra toevoeging gemaakt met "prijsverhoging januari 2022". Deze is op 1100nogwat gezet en zal waarschijnlijk iets lager uitvallen. Voor de rest hoefde ik geen prijs verhoging te verwachten.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TF
  • Laatst online: 12:15

TF

bla bla

Mijn Fabia van 2019 heeft tot 1 maart 2022 zijn gegevens naar myskoda weten te sturen maar werkt nu niet meer.

Ik kan Skoda Connect afnemen maar enkel “infotainment online”. Hierdoor krijg ik niet (meer) de benodigde gegevens binnen .

Iemand enig idee hoe dit evt te herstellen?

• joenevd
Pubbert schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Er is alleen een extra toevoeging gemaakt met "prijsverhoging januari 2022". Deze is op 1100nogwat gezet en zal waarschijnlijk iets lager uitvallen. Voor de rest hoefde ik geen prijs verhoging te verwachten.
Oke, bij mij was er dus 1200 euro in Oktober en een te verwachten prijsverhoging van 1700 euro in januari.
Het lijkt wel cowboy gedrag..

[Voor 3% gewijzigd door joenevd op 11-08-2022 09:12]

• Joris222
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-03 20:04
Hier is de Superb net besteld en we krijgen nu al een terugkoppeling dat de prijs in oktober met € 3200 verhoogd wordt. Levering april 2023 dus waarschijnlijk begin 2023 nog een verhoging te pakken verwacht ik zo.
BPM verhoging 1/1/2023 is ook al € 500.

Gekke tijden!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-03 15:54

Stimulate14

⭐⭐⭐

Toch knap dat ze de ophoging op voorhand al weten O-) .

De app ligt er weer eens uit. Echt die werkt zo ruk, asociaal bijna.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

TF schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:11:
Mijn Fabia van 2019 heeft tot 1 maart 2022 zijn gegevens naar myskoda weten te sturen maar werkt nu niet meer.

Ik kan Skoda Connect afnemen maar enkel “infotainment online”. Hierdoor krijg ik niet (meer) de benodigde gegevens binnen .

Iemand enig idee hoe dit evt te herstellen?
Volgens mij is de ene dienst van de importeur en de andere van Skoda, die zijn niet gelijk en niet uitwisselbaar.

#team_UTC+1

• TF
  • Laatst online: 12:15

TF

bla bla

Ethirty schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is de ene dienst van de importeur en de andere van Skoda, die zijn niet gelijk en niet uitwisselbaar.
Opgelost door firmware upgrade ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 14:52

Jazzper

BB4E^Guerilla

Aan het kijken naar een tweedehands Skoda Superb Combi III 150PK.

We zoeken een gezinsauto waar zware caravan achterkan maar samen niet de 3500 overschrijd.
Dun rijtje kan ik je zeggen. In het verleden de nieuwere Citroen C4 GP gehad (die modern vormgegeven) waar we heel tevreden mee waren maar dat was lease. En als prive vind ik dat toch een verschil. Nooit gedoe mee gehad maar anekdotes tellen niet.

Als voorloper tijdje terug een Skoda Octavia sedan gehad die ik echt fijn vond rijden. Dus nu ook die Superb III aan het kijken.

Proefrit gisteren blij verrast. Was een 2019 importer. Enige waar ik me zorgen om maak is het VAG motor en DSG gebeuren. Dingen moeten nog best veel kosten. Ik weet dat die motoren na 2014 verbeterd zijn (net als bij PSA hetzelfde aan de hand was overigens. Die zijn ook met de e-THP's verbeterd). Is er een manier om te checken? Fora helpen vooralsnog niet echt. Lijkt een loterij.

Heb ook gezocht naar aandachtspunten / aankoopadvies maar weinig te vinden over de Superb III. Goed teken zou ik zeggen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 56 ... 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee