Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
@barellron Ik zou de contacten even nalopen, een lampje doet het namelijk wel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D-SkyLimit schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Nee precies, dat zal dus niet zo heel veel uitmaken. Ik had gisterenavond nog een video zitten kijken bij Autoweek en zag dat daar ook een Octavia (1.0 TSI) op de rollerbank is geweest. 128 PK en 230 NM koppel. Dat is toch ruim meer dan de fabrieksopgave. Er wordt dus al een flinke marge ingebouwd om claims te voorkomen. :)
Kan ook een semi toevalstreffer zijn.
Bij de vorige octavia had je in 2014 de eco modellen. Zelfde motor, andere bak met zuingere verhoudingen en daardoor minder vermogen. Nu met alle (chip) tekorten is het imho heel goed denkbaar dat men gezien de grote vraag de auto's met iets andere onderdelen (bijvoorbeeld versnellingsbak of automaat) uitrust om toch te kunnen leveren. Motorblok is gewoon ijzer, weing aan te veranderen. De aansturing daarvan via ecu en dus software, maar de ecu omkattten voor meer vermogen (en dus uitstoot) zie ik net snel gebeuren. Daar heeft vag zijn lesje in dieselgate wel geleerd ;)
Kom je al gauw bij de bak uit, waar zeker in de automaten behoorlijk wat chips zitten ook, dus kans best aanwezig lijkt mij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:32
Voor degenen die op de levering van hun nieuwe Octavia wachten is dit helaas geen goed nieuws: https://www.royalsblue.co...2HpvOyITCkYUDdVcNsxpRxZP0

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48
Na bijna 11 maanden een afleverafspraak staan voor de aflevering van mijn bestelde Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Business Edition 5D. Weeks daarvoor het kenteken ontvangen en benieuwd als ik was deze even bij de RDW nagezien, blijkt de fiscale waarde bijna 12% hoger te liggen. Daar was ik dus niet zo blij mee, maar ik had gelukkig een schriftelijke toezegging vanuit de leasemaatschappij dat de verlate aflevering geen nadelige fiscale gevolgen voor de berijder zouden hebben. Uiteindelijk in overleg met mijn werkgever de afleverafspraak uitgesteld in afwachting van een oplossing vanuit de leasemaatschappij voor de verhoogde fiscale waarde.

Die liet even op zich wachten, maar uiteindelijk de woensdag erop een nieuwe afspraak kunnen maken. Bij de dealer aangekomen stond deze afgedekt klaar in de showroom, en werd deze "onthuld". Daarna gevraagd even plaats te nemen achter het stuur voor wat uitleg over de auto. Bij het instappen viel mij op dat de versnellingspook niet aanwezig was, en toen ik zat bleek het dus een automaat te zijn. Dus maar even opgemerkt dat ik geen automaat besteld had :+ Na wat uitzoekwerk de bevestiging gekregen dat er ook echt een handbak besteld was, met de vraag of ik deze auto nu nog wel wou hebben? Het alternatief zou een nieuwe bestellen zijn (13 á 14 maanden levertijd) of een in bestelling staande voorraadauto die waarschijnlijk de opties die op deze zaten niet zou hebben en waarvan de levertijd onbekend was. Maar aangegeven dat ik de auto nog steeds zag zitten maar het wel eerst moest overleggen met mijn werkgever. De DSG-automaat verklaarde voor mij gelijk wel een stuk van het prijsverschil (optie was op moment van bestelling € 3.000,-)

Uiteindelijk 2 dagen later akkoord gehad van mijn werkgever en de leasemaatschappij dus rij nu uiteindelijk rond in een Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Business Edition 5D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@harry64 Krijg je nu een tegemoetkoming in de bijtelling?

Daarnaast vraag ik me af hoe die betreffende dealer een controle doet als een auto binnenkomt. Een handbak of automaat is wel een enorm verschil, je loopt toch alle opties na lijkt me... Maar wel fijn om een automaat te rijden toch, ik zou iig niet anders meer willen, zeker als je ook ACC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
harry64 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:53:
Na bijna 11 maanden een afleverafspraak staan voor de aflevering van mijn bestelde Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Business Edition 5D. Weeks daarvoor het kenteken ontvangen en benieuwd als ik was deze even bij de RDW nagezien, blijkt de fiscale waarde bijna 12% hoger te liggen. Daar was ik dus niet zo blij mee, maar ik had gelukkig een schriftelijke toezegging vanuit de leasemaatschappij dat de verlate aflevering geen nadelige fiscale gevolgen voor de berijder zouden hebben. Uiteindelijk in overleg met mijn werkgever de afleverafspraak uitgesteld in afwachting van een oplossing vanuit de leasemaatschappij voor de verhoogde fiscale waarde.

Die liet even op zich wachten, maar uiteindelijk de woensdag erop een nieuwe afspraak kunnen maken. Bij de dealer aangekomen stond deze afgedekt klaar in de showroom, en werd deze "onthuld". Daarna gevraagd even plaats te nemen achter het stuur voor wat uitleg over de auto. Bij het instappen viel mij op dat de versnellingspook niet aanwezig was, en toen ik zat bleek het dus een automaat te zijn. Dus maar even opgemerkt dat ik geen automaat besteld had :+ Na wat uitzoekwerk de bevestiging gekregen dat er ook echt een handbak besteld was, met de vraag of ik deze auto nu nog wel wou hebben? Het alternatief zou een nieuwe bestellen zijn (13 á 14 maanden levertijd) of een in bestelling staande voorraadauto die waarschijnlijk de opties die op deze zaten niet zou hebben en waarvan de levertijd onbekend was. Maar aangegeven dat ik de auto nog steeds zag zitten maar het wel eerst moest overleggen met mijn werkgever. De DSG-automaat verklaarde voor mij gelijk wel een stuk van het prijsverschil (optie was op moment van bestelling € 3.000,-)

Uiteindelijk 2 dagen later akkoord gehad van mijn werkgever en de leasemaatschappij dus rij nu uiteindelijk rond in een Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Business Edition 5D.
Beter een automaat, gelukkig was het niet andersom voor je, als je een automaat besteld en een handbak krijgt. Overigens vraag ik me wel af hoe ze de mogelijke fiscale waarde afdekken? De leasemaatschappij kan de fiscale waarde van het voertuig niet aanpassen, dan zouden ze dus de nadelige gevolgen aan de werkgever moeten uitbetalen en de werkgever jou daarmee weer moeten compenseren. Kan mij eigenlijk haast niet voorstellen dat die scenario's echt voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48
jongetje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:57:
@harry64 Krijg je nu een tegemoetkoming in de bijtelling?

Daarnaast vraag ik me af hoe die betreffende dealer een controle doet als een auto binnenkomt. Een handbak of automaat is wel een enorm verschil, je loopt toch alle opties na lijkt me... Maar wel fijn om een automaat te rijden toch, ik zou iig niet anders meer willen, zeker als je ook ACC hebt.
De tegemoetkoming in de bijtelling was het na het afzeggen van de eerste afspraak even op wachten. Zie onderstaand.

Wat betreft de controle van de auto kan ik het mijzelf ook niet voorstellen dat je zoiets zou missen... En inderdaad ben al bijna gewend aan de automaat.
Scrtz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Beter een automaat, gelukkig was het niet andersom voor je, als je een automaat besteld en een handbak krijgt. Overigens vraag ik me wel af hoe ze de mogelijke fiscale waarde afdekken? De leasemaatschappij kan de fiscale waarde van het voertuig niet aanpassen, dan zouden ze dus de nadelige gevolgen aan de werkgever moeten uitbetalen en de werkgever jou daarmee weer moeten compenseren. Kan mij eigenlijk haast niet voorstellen dat die scenario's echt voorkomen?
De fiscale waarde kan inderdaad niet aangepast worden, dus in dit geval is er een afspraak gemaakt tussen de leasemaatschappij en mijn werkgever waarbij ik met een salarisverhoging weer gecompenseerd wordt. Op de langere termijn voor mij dus een betere oplossing.

Daarnaast heb ik via de dealer van de importeur een voorstel voor een eenmalige compensatie voor de extra kosten aan bijtelling gehad. Hoewel deze bij lange na niet dekkend was op advies van mijn werkgever toch geaccepteerd, en aangezien ik al gecompenseerd ben gaat deze toch naar hen toe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45

Destruction

(ex-)Automonteur

Hallo Skoda rijders.

Ff een vraagje, een vriend van me heeft een Fabia uit 2003. De AB (centrale vergrendeling, dus) werkt niet goed. Uit mijn hoofd kun je de auto wel openen, maar als je 'm op slot wil doen zul je ouderwets de sleutel in 't slot moeten steken. De methodes van inleren die ik me uit mijn tijd als automonteur nog wist te herinneren, werken niet. Ik heb uiteraard op google gekeken, maar daar kwam ik toch vooral topics tegen waar men vooral werd geadviseerd de auto naar de dealer te brengen :+

Is hier toevallig iemand die de oplossing weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 15-02-2022 22:58 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Destruction schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:57:
Is hier toevallig iemand die de oplossing weet?
De auto naar de dealer brengen.

Nee zonder gekkigheid, die Fabia's hebben na verloop van tijd allemaal last van problemen met de deursloten. Sloten zijn dan versleten en zul je moeten vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

Zo... in het kader, ik wilde een andere kleur, een (voor mij) nieuwe kodiaq:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K48lEQb15j7RW9R0vrQJJbWTP80=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwAl28BlgDYkJB9PKHIQ5pY3.jpg?f=fotoalbum_medium

Nieuwe baan, geen lease auto meer, maar zo tevreden over de Kodiaq dat ik er nu 1 van mijzelf heb... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Reley schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:14:
Zo... in het kader, ik wilde een andere kleur, een (voor mij) nieuwe kodiaq:

[Afbeelding]

Nieuwe baan, geen lease auto meer, maar zo tevreden over de Kodiaq dat ik er nu 1 van mijzelf heb... :D
Gefeliciteerd met beide. Veel veilige kms. Zitten er nu opties niet op die je eigenlijk wel had gewild (ga er vanuit dat het een voorraad model is)?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Hebben jullie eigenlijk een hoesje voor om je sleutel heen als je keyless entry hebt?
Werkt het dan uberhaupt nog wel of moet je hem dan steeds uit dat hoesje halen?

En dan bedoel ik zo'n anti scan diefstal hoesje :s)

[ Voor 14% gewijzigd door avotar op 17-02-2022 08:31 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

Oekol schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Gefeliciteerd met beide. Veel veilige kms. Zitten er nu opties niet op die je eigenlijk wel had gewild (ga er vanuit dat het een voorraad model is)?
Ja, ik ga nu wel de voorruit verwarming, stuurwiel verwarming en digitale teller paneel missen...

Verder is hij hetzelfde. Wel 2 jaar ouder en iets meer KM's.

Wilde in eerste instantie de leasert overnemen, maar de LM vroeg een dusdanig hoge prijs dat ik dat niet realistisch vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
avotar schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:35:
Hebben jullie eigenlijk een hoesje voor om je sleutel heen als je keyless entry hebt?
Werkt het dan uberhaupt nog wel of moet je hem dan steeds uit dat hoesje halen?
Ja ik heb inderdaad een hoesje om de sleutel zitten. Keyless entry blijft gewoon werken en je hoeft je sleutel er niet uit te halen. Ik heb zo'n silliconen variant van een paar euro via Amazon maar het bevalt uitstekend. Mijn vrouw en ik hebben beide een ander kleurtje en na inmiddels meer dan een jaar in gebruik, zijn ze nog zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

jongetje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:53:
[...]

De auto naar de dealer brengen.

Nee zonder gekkigheid, die Fabia's hebben na verloop van tijd allemaal last van problemen met de deursloten. Sloten zijn dan versleten en zul je moeten vervangen.
Maar als de sloten versleten zijn, dan zou de afstandsbediening daar toch los van moeten staan?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Destruction schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:43:
[...]

Maar als de sloten versleten zijn, dan zou de afstandsbediening daar toch los van moeten staan?
Dat weet ik niet. Ik moest ook (toen ik nog een Fabia I had uit 2004) soms met de afstandsbediening 2 of 3 keer klikken om op slot te krijgen. Ook iemand met een Fabia I had de sloten daarom vervangen omdat het niet elke keer op slot of open ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Wellicht dat hier iemand deze ervaring al heeft. Google levert vrij weinig resultaat
Ik heb een Skoda Kodiaq 5 zits model. Nu zou ik achteraf gezien toch wel die 3e zitrij willen hebben.
De dealer zegt dat hij mij hier niet bij kan helpen, doen ze niet achteraf (Alleen als fabrieks optie).
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan/geprobeerd? Waar moet ik aan denken qua kosten/gedoe met RDW keuring/etc.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

jongetje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Dat weet ik niet. Ik moest ook (toen ik nog een Fabia I had uit 2004) soms met de afstandsbediening 2 of 3 keer klikken om op slot te krijgen. Ook iemand met een Fabia I had de sloten daarom vervangen omdat het niet elke keer op slot of open ging.
Het bleek te gaan om een verrot contactje in de sleutel. Nu dat weer netjes is gesoldeerd werkt de afstandsbediening weer gewoon :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

OneMoreThing schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ja ik heb inderdaad een hoesje om de sleutel zitten. Keyless entry blijft gewoon werken en je hoeft je sleutel er niet uit te halen. Ik heb zo'n silliconen variant van een paar euro via Amazon maar het bevalt uitstekend. Mijn vrouw en ik hebben beide een ander kleurtje en na inmiddels meer dan een jaar in gebruik, zijn ze nog zo goed als nieuw.
Ik bedoelde eigenlijk zo'n hoesje dat er voor moet zorgen dat als schobbejakken al scannend door mijn straat rijden, ze niet zo maar mijn auto kunnen stelen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
avotar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk zo'n hoesje dat er voor moet zorgen dat als schobbejakken al scannend door mijn straat rijden, ze niet zo maar mijn auto kunnen stelen.
Het lijkt mij nogal logisch dat een anti diefstal hoesje om je sleutel heen ervoor zorgt dat je je auto niet meer kan ontgrendelen. Als dat wel nog zou kunnen dan werkt je anti diefstal hoesje dus niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
Scrtz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Het lijkt mij nogal logisch dat een anti diefstal hoesje om je sleutel heen ervoor zorgt dat je je auto niet meer kan ontgrendelen. Als dat wel nog zou kunnen dan werkt je anti diefstal hoesje dus niet..
De meer recente Kessy sleutels zouden dat niet nodig moeten hebben. Alleen als ze in beweging zijn sturen ze een signaal uit, als ze stil liggen/hangen zijn ze inactief.

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
avotar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Hahaha... niet bij stilgestaan... dat issue speelt in mijn regio (nog) niet.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:52
Begin volgende maand gaat mijn Octavia 2021 naar de dealer voor de piepstoringen van de veiligheidssystemen.
Heb er nu een paar maanden geen last van gehad, en nu begint het weer op te spelen.
Ben erg benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Heb een aantal posts vanuit dit topic meegestuurd ter informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robje007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Over 2 weken mag ik dan eindelijk mijn eerste Skoda gaan ophalen, het gaat om een 2e hands Scala 115pk DSG met weinig kilometers. Nu zag ik op de foto's al een Sound System badge op de speakers. Betekent dit dat dit de audio upgrade is met 10 speakers (waarvan 1 subwoofer)??

Ik heb er niet meer over nagedacht om het te vragen bij de dealer, maar nu ging ik zoeken en blijkt het waarschijnlijk dus dat bovengenoemde pakket te zijn. Iemand hier ervaring mee? In al het enthousiasme tijdens de proefrit niet veel van meegekregen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
robje007 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:35:
Over 2 weken mag ik dan eindelijk mijn eerste Skoda gaan ophalen, het gaat om een 2e hands Scala 115pk DSG met weinig kilometers. Nu zag ik op de foto's al een Sound System badge op de speakers. Betekent dit dat dit de audio upgrade is met 10 speakers (waarvan 1 subwoofer)??

Ik heb er niet meer over nagedacht om het te vragen bij de dealer, maar nu ging ik zoeken en blijkt het waarschijnlijk dus dat bovengenoemde pakket te zijn. Iemand hier ervaring mee? In al het enthousiasme tijdens de proefrit niet veel van meegekregen nog.
Ik heb een of ander glimmend logo op mijn deur speaker maar zeker geen subwoofer.

• robje007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
tlpeter schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:37:
[...]

Ik heb een of ander glimmend logo op mijn deur speaker maar zeker geen subwoofer.
En je hebt hem echt fysiek niet gezien of merk je er gewoon niks van? Las veel dat bij radio de subwoofer weinig tot niets doet, en als je eigen media afspeelt dat die wel wat begint te doen. Subwoofer zou dan moeten zitten op de plaats waar normaal het reservewiel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik weet niet hoe dat bij een Skoda is dan maar ik heb zo'n Helix subwoofer, op de plaats van het reservewiel. Maar dat merk je heel goed bij radio.

VW Golf 7 met Discover Pro.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
robje007 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:41:
[...]

En je hebt hem echt fysiek niet gezien of merk je er gewoon niks van? Las veel dat bij radio de subwoofer weinig tot niets doet, en als je eigen media afspeelt dat die wel wat begint te doen. Subwoofer zou dan moeten zitten op de plaats waar normaal het reservewiel ligt.
Volgens mij heb ik een reserve wiel.
Eigenlijk erg dat ik het niet weet. De vorige twee hadden die niet.
Het is een lease auto en ik heb niet bewust voor een geluidspakket gekozen dus vandaar dat ik het niet zeker weet.
Zal morgen eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Gaat het eindelijk langere tijd goed met mn Octavia...tref ik dit vannacht aan _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oujj_z3IwE0MQFnMos1R8Zv5NKU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyjDIMC7os6Es4CKHDvqA2vk.jpg?f=fotoalbum_medium
Komt ie ook eens bij de schadehersteller 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 17-02-2022 20:16 ]

• The Eagle

The Eagle

Vandaag een Octavia combi proefgereden. Huidige auto is een Passat station maar die moet er uit.
Waren de standaard stoelen, handversteld. Had het idee dat het minder comfortabel zat dan de Passat. Nou is dat ook een klasse hoger natuurlijk, maar toch.
Dealer zei dat de elektrisch verstelbare stoelen met iets anders geveerd zouden kunnen zijn. Zelfde stoelen, ander binnenwerk.
Nou weet ik nog niet of ik echt warm loop voor een Octavia, maar een goede zit is prio 1. Herkent iemand dat van de stoelen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WoBBeL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:16:
Gaat het eindelijk langere tijd goed met mn Octavia...tref ik dit vannacht aan _O-

[Afbeelding]
Komt ie ook eens bij de schadehersteller 8)7
Tramp stamp :+

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

bonyuri

Investigator!

The Eagle schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:16:
Vandaag een Octavia combi proefgereden. Huidige auto is een Passat station maar die moet er uit.
Waren de standaard stoelen, handversteld. Had het idee dat het minder comfortabel zat dan de Passat. Nou is dat ook een klasse hoger natuurlijk, maar toch.
Dealer zei dat de elektrisch verstelbare stoelen met iets anders geveerd zouden kunnen zijn. Zelfde stoelen, ander binnenwerk.
Nou weet ik nog niet of ik echt warm loop voor een Octavia, maar een goede zit is prio 1. Herkent iemand dat van de stoelen?
Ik weet niet of je in je Passat AGR stoelen had, want dan ga je wel van een koude kermis thuiskomen.
Persoonlijk vind ik de elektrisch verstelbare voorstoel goed genoeg instelbaar voor mijzelf, enige wat ik mis is het verlengen van het zitvlak. Volgens mij hebben de sportstoelen in een Octavia vRS dat wel.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• The Eagle

The Eagle

Passat had de comfort stoelen, weet even niet of dat agr is maar zou zomaar kunnen. Zou het wel kunnen verklaren though. Wel verlengbare zit iig.

Punt is, voelde mijn rug enigszins toen ik uitstapte. Da's een ding voor mij en lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Mijn vriendin heeft vorig jaar in mei een Octavia IV PHEV break besteld.
Weet er iemand wanneer de productie terug gaat starten? Want het duurt wel heel lang dat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Dennis__ Dat kun je beter aan de leverende dealer vragen. Ik heb geen idee, wat ik wel weet is dat er brand is geweest in een fabriek die deurpanelen maakt voor de Octavia, iets met chip te korten. Is daardoor wel erg onzeker. Nu bestellen is over anderhalf jaar leveren heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 12:32
Denk dat ik een kleine 1 op mijn kenteken ga krijgen ;w

YouTube: kenteken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVG3rdZn11BmymQb1z8G-niY_4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gULKUBN3dA2hlLLZd8OJZI8w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door summetje op 19-02-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

summetje schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:26:
Denk dat ik een kleine 1 op mijn kenteken ga krijgen ;w

YouTube: kenteken

[Afbeelding]
Zo te zien zou je moeten weten waar ie ongeveer in de middenberm is beland :)

Maar damn, wat een ongelukkig moment daar met dat rondvliegend puin, had erger kunnen aflopen. Verder geen schade?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:41:
[...]

Zo te zien zou je moeten weten waar ie ongeveer in de middenberm is beland :)

Maar damn, wat een ongelukkig moment daar met dat rondvliegend puin, had erger kunnen aflopen. Verder geen schade?
Haha inderdaad @summetje, bizar zo precies op die kentekenplaat getikt. Ik zou ook gaan kijken of je de plaat nog terug kan vinden evt (als je al daar in het midden van de snelweg kan komen). Als je de huidige plaat kan inleveren kunnen ze een nieuwe voor je drukken zonder duplicaatcode (1tje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:04
Scrtz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Haha inderdaad @summetje, bizar zo precies op die kentekenplaat getikt. Ik zou ook gaan kijken of je de plaat nog terug kan vinden evt (als je al daar in het midden van de snelweg kan komen). Als je de huidige plaat kan inleveren kunnen ze een nieuwe voor je drukken zonder duplicaatcode (1tje dus)
Wellicht kun je Rijkswaterstaat benaderen (weginspecteurs), die even de kentekenplaat uit de berm kunnen vissen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Scrtz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Mits het nummertje wat linksonderin staat (erop geprint/gedrukt dus niet ingeslagen) nog leesbaar is. Ik dacht even een beschadigde kentekenplaat van een (voor mij nieuwe) leaseauto even te laten vervangen op eigen kosten.

Zit 1 van de krassen precies door het ehh.. ja moet je dat een serienummer noemen? Anyways: een kras door het serienummer. Zou het alsnog twee nieuwe platen moeten worden met dus een eentje erop. Niet gedaan dus (prijs, en eendjes horen in de sloot).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 12:32
Schade viel verder mee, krasje op de bumper en stukje grill gescheurd. beter dat dan wanneer hij de vooruit had gepakt.

Op de beelden kon je redelijk goed zien waar hij terecht gekomen is.
Maar om daar nu anderhalf uur naar terug naar België te rijden, een manier te vinden om bij de middenberm te komen, met de kans dat de plaat door de storm alweer verder op reis is gegaan.

Iets teveel gedoe, heb toch maar gekozen voor nieuwe met een mooie 1 erop :P

• D-SkyLimit
OneMoreThing schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:39:
• Iemand enig idee hoe je de telefoonverbinding verbreekt vanaf je stuur? Gek genoeg kan ik wel een gesprek opnemen, maar ophangen gaat vervolgens niet. Is deze aanname goed of zit ik op de verkeerde knoppen te duwen op het stuur? :P

I.v.m. thuiswerken heb ik al lang niet meer vanuit de auto gebeld maar ik dacht dat het indrukken van het rechter scrollwiel op je stuur het gesprek beeindigd.
@OneMoreThing

Ik heb zelf een Skoda Octavia III en ik heb gezien dat je via het navigatiescherm het telefoongesprek kunt beëindigen maar ook via het MFD tussen de tellers kun je het gesprek beëindigen. Je moet dan uiteraard wel even 'telefoon' selecteren in het MFD i.p.v. rijgegevens. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Waarschijnlijk lees ik er overheen in de boekjes, maar is er een manier om de spraakassistent uit te schakelen.
Te pas en te onpas schiet ze aan.

Gaat om een Karoq uit 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:15
D-SkyLimit schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:10:
[...]

@OneMoreThing

Ik heb zelf een Skoda Octavia III en ik heb gezien dat je via het navigatiescherm het telefoongesprek kunt beëindigen maar ook via het MFD tussen de tellers kun je het gesprek beëindigen. Je moet dan uiteraard wel even 'telefoon' selecteren in het MFD i.p.v. rijgegevens. :X
Dit ging over mijn vraag en heb ondertussen het antwoord gevonden! In de virtual cockpit moet je in een van de tellers de telefoon kiezen. Als je dan gebeld wordt kun je met het rechter scrollwiel opnemen door 1 keer te klikken. Om op te hangen moet je weer op dat scroll wiel klikken, dan kom je in het menu als het ware, vervolgens klik je pijltje rechts en kun je ophangen kiezen. Hoezo omslachtig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:12

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Kan iemand mij vertellen of de superb combi business edition instap verlichting heeft in de deuren??

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nou, vandaag is de octavia weer opgehaald. Na 3 maanden weggeweest in de zomer vanwege storingen sinds september na updates en een module die is vervangen alles rustig.

Sinds gister het sos systeem, airbags, (adaptive)cruisecontrol, sensoren, start stop, alles in storing. Moet blijkbaar een nieuw stuur en sos module met rond een maand levertijd. Weer de strijd gestart voor gelijkwaardig vervangend vervoer en in uiterste geval terugnemen van de auto door Skoda.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 04-03-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
jongetje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:05:
Nou, vandaag is de octavia weer opgehaald. Na 3 maanden weggeweest in de zomer vanwege storingen sinds september na updates en een module die is vervangen alles rustig.

Sinds gister het sos systeem, airbags, (adaptive)cruisecontrol, sensoren, start stop, alles in storing. Moet blijkbaar een nieuw stuur en sos module met rond een maand levertijd. Weer de strijd gestart voor gelijkwaardig vervangend vervoer en in uiterste geval terugnemen van de auto door Skoda.
Welke versie van heb jij? Octavia IV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dennis__ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:03:
[...]

Welke versie van heb jij? Octavia IV ?
Ja, mijn vorige octavia 3 had nooit problemen (los van een kapotte accu na 4 maanden).

Ik heb een octavia 4 businessline plus 1.0 etec (dus ook DSG). Echt een niet uitontwikkeld product dat VAG hiermee op de markt zet. Bij de leon en golf zijn soortgelijke problemen. En ik vermoed dat al de hardware die vervangen moet worden in alle geleverde auto's met storingen dat dat ook weer te koste gaat van nieuw te produceren auto's waar al een te kort aan onderdelen en chips is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
jongetje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Ja, mijn vorige octavia 3 had nooit problemen (los van een kapotte accu na 4 maanden).

Ik heb een octavia 4 businessline plus 1.0 etec (dus ook DSG). Echt een niet uitontwikkeld product dat VAG hiermee op de markt zet. Bij de leon en golf zijn soortgelijke problemen. En ik vermoed dat al de hardware die vervangen moet worden in alle geleverde auto's met storingen dat dat ook weer te koste gaat van nieuw te produceren auto's waar al een te kort aan onderdelen en chips is.
Wij hebben vorige jaar in mei een Octavia besteld, verwachte datum is juli dit jaar.
(SKODA OCTAVIA COMBI 1.4 TSI IV PHEV BUSINESS EDITION)
Hopelijk zijn de kinderziektes er uit gehaald tegen dat die geleverd word, het ziet er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:46
Ook weer een update van mijn kant.

Anderhalve week terug onderstaande melding gekregen waarna de auto terug naar de dealer is geweest. Na 4 dagen was de auto klaar na het vervangen van de dynamo en de regelunit van het multimediasysteem.

Hopelijk doet dit nu eindelijk de vele storingsmeldingen verminderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RohqIXIOhKgmP5Qg6ta6Z6LEuHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oGaO1Io8EVKkC8AY6XeUntC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik de draadloze connectie met AA wel weer kwijt met de telefoon, via BT is deze verbonden maar hoe zit het met de wifi verbinding? Waarmee dien je nu te verbinden om dit weer werkend te krijgen?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Padje87 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:22:
Nu ben ik de draadloze connectie met AA wel weer kwijt met de telefoon, via BT is deze verbonden maar hoe zit het met de wifi verbinding? Waarmee dien je nu te verbinden om dit weer werkend te krijgen?
Als je een telefoon koppelt met Bluetooth dan zou je automatisch de aa wireless vraag moeten krijgen. Welke software versie heb je? De oude 16xx versies ondersteunden nog geen wireless AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
Zit op 1668, wat is momenteel de laatste SW versie? Want heb het idee dat ik eentje terug gezet ben. Het heeft ook gewerkt maar krijg het nu niet meer voor elkaar.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Padje87 1668 heeft geen AA Wireless ondersteuning (en is al minimaal een jaar oud). Wel vreemd dat ze die niet hebben ge-update naar iets hogers want toen ik die versie had, had ik continue last van allemaal storingen in de sensoren en met een update was dat weg,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:40
avotar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:29:
Waarschijnlijk lees ik er overheen in de boekjes, maar is er een manier om de spraakassistent uit te schakelen.
Te pas en te onpas schiet ze aan.

Gaat om een Karoq uit 2021.
Yes! Je kan Laura uitzetten.

In het menu ga je naar spraakbediening en zet het vinkje uit bij "activatiewoord". Dan reageert Laura niet meer op "He Laura" of iets wat erop lijkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
jongetje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:17:
@Padje87 1668 heeft geen AA Wireless ondersteuning (en is al minimaal een jaar oud). Wel vreemd dat ze die niet hebben ge-update naar iets hogers want toen ik die versie had, had ik continue last van allemaal storingen in de sensoren en met een update was dat weg,
Was ik dus al bang voor, telefoons connecten ook niet meer automatisch met de auto. Welke versie zit jij nu op?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Padje87 Iets van 1806 en kom ook van die 16xx versie af (die van mij is geproduceerd in oktober/november 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
@jongetje weer contact gehad met de dealer, het zou niet moeten mogen dat er oude software terug op wordt gezet... want ik kom inderdaad van 1806. Prutsers. Kan je weer terug.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 09:15
Hoi Allemaal!

Ben in het bezit van een Kamiq uit Augustus 2021 (22.000km gelopen)
Net storing gehad dat ik oliepijl moest controleren, dit gedaan en zat echt ver onder de minimumwaarde. Over 3000km krijgt die pas eerste beurt
Zijn deze nieuwe autos zulke olieslurpers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 07:54
erikjenniskens schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:41:
Hoi Allemaal!

Net storing gehad dat ik oliepijl moest controleren, dit gedaan en zat echt ver onder de minimumwaarde. Over 3000km krijgt die pas eerste beurt
Seat leon 1.4 tsi van mij en 1.5tsi leon en 1.5tsi octavia van collega's allemaal na 15000km oranje lampje en bij dealer liter? olie bijvullen. Die vond dat volstrekt normaal, sterker mocht meer verbruiken zei hij....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@erikjenniskens Als je 22 duizend km in een half jaar rijdt dan neem ik aan dat je dan regelmatig (elke 10k km) wel even het oliepijl opneemt?
(verder heb ik geen idee wat voor motor en brandstof je rijdt dus is beetje lastig vergelijken. al heeft mijn Octavia 1.0 Etec nog net geen 8500km gereden en die heb ik 14 maanden :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Hoi Allemaal!

Oliepeil controleren heb ik met al m'n VAG-auto's moeten doen in de inloopperiode. Bij de diesels omdat ze gewoon wat meer verbruiken in het begin (maar dat stabiliseert). Bij de benzineversie omdat ze hem simpelweg niet vol hadden gegooid.

Elke motor verbruikt olie, de vraag is alleen hoeveel. Meestal is het litertje verschil tussen max/min wel voldoende tussen de beurten, maar soms ook niet. Zelf hanteer ik altijd een halve liter erbij als hij 25% boven minimum staat (dan eindigt ie dus op 25% van maximum). Dit omdat teveel olie bij VAG-blokken ook echt niet goed is.

Bij de diesels betekende dat per 30.000 km een halve liter bijvullen. Bij de benzineversie heb ik het alleen in het begin gehad en hoefde ik daarna tussendoor niet meer bij te vullen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Hoi Allemaal!

Mijn KamiQ okt 22 nu19k nog geen lampje gezien.
Ben benieuwd of ik ook nog een lampje te zien krijg als voor mijn eerste beurt.

Ik zal het iig even in de gaten houden.
Gelukkig een lease, dus als ik een lampje krijg breng ik hem gewoon naar de garage om het op te lossen.

Maar ben wel benieuwd of ik er ook last van ga krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
TrekDr0p schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:43:
[...]
Gelukkig een lease, dus als ik een lampje krijg breng ik hem gewoon naar de garage om het op te lossen.

Maar ben wel benieuwd of ik er ook last van ga krijgen.
Een lease auto betekend niet dat je er alleen benzine in moet gooien en op het gaspedaal moet trappen. Je zult gewoon regelmatig het oliepijl en de bandenspanning moeten controleren zoals je dat met een eigen wagen ook doet.
En zo ingewikkeld is dat niet, met een koude motor:
- links voor in de voetenruimte aan de handel trekken
- motorkap omhoog
- oliepijlstok eruit en de stand aflezen, eventueel eerst even schoonmaken

Hoef je echt niet voor op een lampje te wachten, dan ben je vaak al (te)laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Snowhite0901 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Seat leon 1.4 tsi van mij en 1.5tsi leon en 1.5tsi octavia van collega's allemaal na 15000km oranje lampje en bij dealer liter? olie bijvullen. Die vond dat volstrekt normaal, sterker mocht meer verbruiken zei hij....
Toch bij dat ik dan voor de 1.0 TSI ben gegaan, ongeacht het mindere vermogen van 116 PK i.p.v. 150 PK. In 95.xxx nog nooit olie bij hoeven vullen gelukkig, ongeacht de lange longlife intervallen van 30.000. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

jongetje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Een lease auto betekend niet dat je er alleen benzine in moet gooien en op het gaspedaal moet trappen. Je zult gewoon regelmatig het oliepijl en de bandenspanning moeten controleren zoals je dat met een eigen wagen ook doet.
En zo ingewikkeld is dat niet, met een koude motor:
- links voor in de voetenruimte aan de handel trekken
- motorkap omhoog
- oliepijlstok eruit en de stand aflezen, eventueel eerst even schoonmaken

Hoef je echt niet voor op een lampje te wachten, dan ben je vaak al (te)laat.
Ik zal morgen eens kijken waar de olie zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
Ik kreeg de melding met een Octavia IV 1.0 bij 28000km, dus toen maar even door de dealer laten vullen.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
Padje87 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:18:
Ik kreeg de melding met een Octavia IV 1.0 bij 28000km, dus toen maar even door de dealer laten vullen.
Voor olie aanvullen ga ik niet altijd naar de dealer, thuis net zo snel en meteen aan de beurt. Lease Kodiaq met 1.5 TSI was bij ~18K km aan de beurt, litertje 0W20 erin en weer helemaal blij. Online kopen is substantieel goedkoper zeker bij de dure olies. En 0W20 is bij tankstations bijna niet te krijgen dus flesje in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

dajappie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Voor olie aanvullen ga ik niet altijd naar de dealer, thuis net zo snel en meteen aan de beurt. Lease Kodiaq met 1.5 TSI was bij ~18K km aan de beurt, litertje 0W20 erin en weer helemaal blij. Online kopen is substantieel goedkoper zeker bij de dure olies. En 0W20 is bij tankstations bijna niet te krijgen dus flesje in de achterbak.
Goedkoper is met je tankpas betalen ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
Oekol schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:03:
[...]

Goedkoper is met je tankpas betalen ;)
Klopt. Als je een plek vindt die het verkoopt. Onderweg gestopt bij 2 snelweg tankstations en 2 lokale met shop, geen 0W20. Nu gewoon bonnetje online gedeclareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52
Hoe weten jullie welke olie er in de motor moet? Ik heb een Octavia 3 (2018) 1.0 TSI, in het boekje staat letterlijk dat ik een specialist moet raadplegen om erachter te komen welke olie ik moet hebben. Kan ik gewoon een fles olie bij bijvoorbeeld de Shell halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@TigerMooD En welke flesje "gewone olie" haal je dan bij de Shell? De garage is gewoon open op zaterdag dus een beller is sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
jongetje schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:48:
@TigerMooD En welke flesje "gewone olie" haal je dan bij de Shell? De garage is gewoon open op zaterdag dus een beller is sneller...
Idd garage bellen, of kijk eens op https://www.kroon-oil.com/nl/ en je krijgt een lijstje voor regulier onderhoud en flexibele onderhoudsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

Smurf

Detri

dajappie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Ook een 1.5 TSI Kodiaq hier. Ik was met ~25k km aan de beurt. Was eigenlijk wel verrast dat de olie sneller bijgevuld moest worden dan de onderhoudsinterval. Dit was ik met mn 2008 Mondeo diesel niet gewend. Die kreeg alleen nieuwe olie tijdens de grote beurt elke 40k km. Tussendoor wel eens de stok eruit gehaald, maar nooit een meetbaar verbruik af kunnen lezen daarop.
Maakte hier ook een opmerking over bij de dealer en die gaf toen ook al aan dat deze olie een stuk dunner is dan wat ik gewend was met die auto.

Inmiddels ook alweer een kleine 20k km verder, dus dit is gelijk een reminder om maar weer eens te controleren. Ben wel benieuwd of dit het "standaard" verbruik is, of dat het misschien nog met inrijden te maken had.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
Smurf schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Ook een 1.5 TSI Kodiaq hier. Ik was met ~25k km aan de beurt. Was eigenlijk wel verrast dat de olie sneller bijgevuld moest worden dan de onderhoudsinterval. Dit was ik met mn 2008 Mondeo diesel niet gewend. Die kreeg alleen nieuwe olie tijdens de grote beurt elke 40k km. Tussendoor wel eens de stok eruit gehaald, maar nooit een meetbaar verbruik af kunnen lezen daarop.
Maakte hier ook een opmerking over bij de dealer en die gaf toen ook al aan dat deze olie een stuk dunner is dan wat ik gewend was met die auto.

Inmiddels ook alweer een kleine 20k km verder, dus dit is gelijk een reminder om maar weer eens te controleren. Ben wel benieuwd of dit het "standaard" verbruik is, of dat het misschien nog met inrijden te maken had.
Hiervoor een andere 1.5 en 2 1.4's gehad, en die lustten de eerste ~20K km allemaal wel wat meer dan verwacht. Zal met inrijden te maken hebben bij VAG. Daarna alleen reguliere interval eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

kreeg net een leuk telefoontje, hoewel mijn auto pas in week 34 geleverd zou worden staat deze reeds bij de importeur :)

nu moet er nog het eea ingebouwd worden, met een beetje geluk rijd ik over een week of 3 met de Superb.

even een advies vraag welke obd stekker kan ik het beste aanschaffen om uit te lezen en aanpassingen te doen.
zie er meerdere staan en zie ze ook met abbo's maar dat hoeft van mij niet zo.
hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
Mr-D. schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:01:
kreeg net een leuk telefoontje, hoewel mijn auto pas in week 34 geleverd zou worden staat deze reeds bij de importeur :)

nu moet er nog het eea ingebouwd worden, met een beetje geluk rijd ik over een week of 3 met de Superb.

even een advies vraag welke obd stekker kan ik het beste aanschaffen om uit te lezen en aanpassingen te doen.
zie er meerdere staan en zie ze ook met abbo's maar dat hoeft van mij niet zo.
hoor graag van jullie.
Is dat een PHEV model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een nieuwe Kodiaq en ben echt helemaal tevreden met deze mooie auto. Wel heb ik soms ruzie met het entertainment systeem. Weet iemand hier een oplossing voor?

1. Hoe kun je switchen van telefoon met android auto? Mijn vrouw heeft ook haar telefoon gekoppeld en soms wil ik mijn spotify luisteren, maar dan weet ik niet hoe ik moet wisselen.

2. Soms als ik de volume van mijn radio wil bedienen, dan bedien ik de volume van mijn gesprek. Dan zie je een hoofdje die praat zeg maar. Ik heb dan geen idee hoe ik weer het volume van de radio kan bedienen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

neen een "simpele" benzine uitvoering (1.5 DSG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:33
Zijn hier tweakers die met een octavia phev rijden?

Kunnen jullie je ervaringen hier even kort delen?

Ik heb al een jaar een Seat Tarraco PHEV in de bestelling maar ik heb hier geen goed toekomstzicht op of hij binnenkort zal geleverd worden.

Ik zie nu enkele octavia’s op stock staan die me wel interesseren maar had graag even ervaringen van anderen gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@HellBeast Volgens mij kun je niet wisselen van Android Auto telefoon. Echt super irritant, ik heb ook hetzelfde dat ik met de ene wil navigeren en dan die van mijn vrouw koppelt. Dan was androidauto met kabel zo gek nog niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

jongetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:53:
@HellBeast Volgens mij kun je niet wisselen van Android Auto telefoon. Echt super irritant, ik heb ook hetzelfde dat ik met de ene wil navigeren en dan die van mijn vrouw koppelt. Dan was androidauto met kabel zo gek nog niet ;)
Ik heb zo'n Brodit houder met laadkabel gekocht en die gebruik ik om bedraad aan te sluiten op android auto. Bijkomend voordeel is dan ook nog dat ik naast Maps voor navigatie nog een apart scherm heb voor Flitsmeister.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Smurf Mijn auto heeft draadloos Androidauto. Dan kun je prima aansluiten via USB maar dat doet alleen laden, AA blijft gewoon draadloos.
Daarbij lost het het probleem niet op met 2 telefoons waar je niet tussen kunt wisselen (los van bij de ene Bluetooth uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@jongetje Nou lekker dan.. not
Voor zover ik weet was draadloos nog niet mogelijk toen ik deze auto kreeg. Maar als ik jou zo hoor vind ik dat helemaal niet zo erg :P
Had toch wel verwacht dat ze draadloos als extra optie zouden toevoegen, in plaats van gelijk de bedrade optie maar helemaal afschaffen.

Hopelijk wordt dit gauw aangepakt.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Smurf schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:54:
@jongetje Nou lekker dan.. not
Voor zover ik weet was draadloos nog niet mogelijk toen ik deze auto kreeg. Maar als ik jou zo hoor vind ik dat helemaal niet zo erg :P
Had toch wel verwacht dat ze draadloos als extra optie zouden toevoegen, in plaats van gelijk de bedrade optie maar helemaal afschaffen.

Hopelijk wordt dit gauw aangepakt.
Kijk eens naar AAWireless, werkt perfect hier.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:33

Mimiix

Professioneel Prutser

HellBeast schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:24:
Ik heb een nieuwe Kodiaq en ben echt helemaal tevreden met deze mooie auto. Wel heb ik soms ruzie met het entertainment systeem. Weet iemand hier een oplossing voor?

1. Hoe kun je switchen van telefoon met android auto? Mijn vrouw heeft ook haar telefoon gekoppeld en soms wil ik mijn spotify luisteren, maar dan weet ik niet hoe ik moet wisselen.

2. Soms als ik de volume van mijn radio wil bedienen, dan bedien ik de volume van mijn gesprek. Dan zie je een hoofdje die praat zeg maar. Ik heb dan geen idee hoe ik weer het volume van de radio kan bedienen.
1. In android auto menu, kan je hem "afsluiten" volgens mij is het het skoda icoontje. Dan gaat ie weer naar het menu waar je kan wisselen.

2. Geen idee.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:56
Ondanks dat dit geen aankoopadvies topic is, hoop ik dat ik toch een vraag mag stellen over een Superb waar ik een optie op heb.

De auto is prachtig, heeft de ruimte die ik graag wil en alle opties nice en need to have.

Enige nadeel? De auto uit 2017 heeft 180.000 kilometer gelopen. De auto is bij de autogarage (waar we een goede relatie mee hebben) die hem verkoopt in onderhoud geweest en (voor wat het waard is) zij vertrouwen de auto volledig. De vorige eigenaar heeft er vooral snelweg kilometers mee gereden. Tot zover allemaal waarden, waarvan het vertrouwen in het autobedrijf bepalend is of je het wel/niet geloofd. Kan niemand mij (helaas) in raden. Nagenoeg de hele familie heeft auto's gekocht en in onderhoud bij de garage, waardoor het vertrouwen in de garage aanwezig is. De garage gaf aan een grote onderhoudsbeurt uit te voeren, er nieuwe banden onder te leggen en er vanuit te gaan dat de komende drie/vier jaar geen grote beurten te hoeven uitvoeren.

Waar ik vooral naar op zoek ben is in hoeverre er bekende problemen zijn waar ik rekening mee moet houden na 180.000km. Zouden degenen die bekend zijn met de Superb (of Skoda) het in zijn algemeenheid aandurven een Skoda met 180.000km aan te schaffen.

De Superb schakelt van 4 cilinders over na 2 cilinders in een ecostand. In hoeverre heeft dat positieve invloed op de levensduur van de auto/motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@bazzemans Als de garage zoveel vertrouwen in de auto heeft dan geven ze er vast ook een jaar garantie op?
Ik zou je vraag ook op www.skodaforum.nl stellen, daar zit veel kennis. Wel even voorstellen daar in het voorstel topic, anders worden ze geïrriteerd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@bazzemans

Over wat voor motorisering/aandrijving en uitvoering hebben we het? Een 1.6/2.0TDI met 180k zou ik wel aandurven. Heb je een 1.4TSI (wat ik denk vanwege ACT) dan zou ik daar zelf minder enthousiast over zijn (enkel onderbuik gevoelens, niet op feiten of eigen ervaring gebaseerd).

Ik neem aan dat jij nu de 3de eigenaar gaat zijn (1ste eigenaar heeft onderhoud bij dealer laten doen, 2de eigenaar bij de garage waar hij nu te koop staat), klopt dat?

Je kunt eventueel bij een dealer aangeven dat je de auto op het oog hebt en het onderhoudsrapport opvragen. Er is tegenwoordig enkel nog een digitaal onderhoudsboekje (bij de dealer dus).

Wat ACT (op lange termijn) voor effect heeft op een motorblok/aandrijving heeft durf ik je niet te zeggen. ACT valt niet uit te schakelen, in tegen stelling tot start/stop wat wel uit te schakelen is via codering.

[ Voor 32% gewijzigd door max op 01-04-2022 13:49 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
max schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:45:
@bazzemans

Over wat voor motorisering/aandrijving en uitvoering hebben we het? Een 1.6/2.0TDI met 180k zou ik wel aandurven. Heb je een 1.4TSI (wat ik denk vanwege ACT) dan zou ik daar zelf minder enthousiast over zijn (enkel onderbuik gevoelens, niet op feiten of eigen ervaring gebaseerd).
De 1.4TSI inderdaad.
Ik neem aan dat jij nu de 3de eigenaar gaat zijn (1ste eigenaar heeft onderhoud bij dealer laten doen, 2de eigenaar bij de garage waar hij nu te koop staat), klopt dat?
Klopt!
Je kunt eventueel bij een dealer aangeven dat je de auto op het oog hebt en het onderhoudsrapport opvragen. Er is tegenwoordig enkel nog een digitaal onderhoudsboekje (bij de dealer dus).
Top! Goede tip, ga ik meenemen.
Wat ACT (op lange termijn) voor effect heeft op een motorblok/aandrijving heeft durf ik je niet te zeggen. ACT valt niet uit te schakelen, in tegen stelling tot start/stop wat wel uit te schakelen is via codering.
Oke. Dan is er ook geen vergelijkingsmateriaal en er zijn er denk ik ook weinig die al zoveel kilometers op de teller hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
jongetje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:46:
@bazzemans Als de garage zoveel vertrouwen in de auto heeft dan geven ze er vast ook een jaar garantie op?
Ik zou je vraag ook op www.skodaforum.nl stellen, daar zit veel kennis. Wel even voorstellen daar in het voorstel topic, anders worden ze geïrriteerd 😉
Dat heb ik ook gezegd, zet dat maar op papier.
Het forum had ik inderdaad gevonden. Zal daar ook nog even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Asterion schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:46:
Zijn hier tweakers die met een octavia phev rijden?

Kunnen jullie je ervaringen hier even kort delen?

Ik heb al een jaar een Seat Tarraco PHEV in de bestelling maar ik heb hier geen goed toekomstzicht op of hij binnenkort zal geleverd worden.

Ik zie nu enkele octavia’s op stock staan die me wel interesseren maar had graag even ervaringen van anderen gehoord.
@Asterion ik rijd in een Octavia RS PHEV. Ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt. Vooral het rijden met de automaat is zeer relaxt. De auto reageert ook lekker snel, zolang de accu nog opgeladen is. Zodra deze leeg is, is het maar een 1.4 met turbo. Begrijp mij niet verkeerd, de auto is nog steeds vlot, maar mist pit. Je kan veel aan de auto instellen, maar sommige instellingen verdwijnen zodra je de auto uitzet. Al met al dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Er vanuitgaand dat een benzine lease auto (want dat is het waarschijnlijk) max. 160k km of 5 jaar in de leasetermijn heeft gehad (eigen ervaring) en daarna ingeleverd is:

Hoezo is de vorige eigenaar alweer klaar met de auto? 2017 <> 2022 is krap aan 5 jaar, dus de auto is er vanwege de bereikte maximale kmstand waarschijnlijk uit gegaan. 160k km <> 180k km = 20k km....ik ben benieuwd waarom de 2de eigenaar er alweer vanaf wil en hoe goed de (verkopende) garage de auto eigenlijk kent (na 20k km en waarschijnlijk 1 beurt (om de 15k km)).

Ik zou de historie eens gaan opvragen bij de dealer. Auto heeft waarschijnlijk altijd netjes zijn beurten gehad (heuj lease!). Als je er ook nog achter kunt komen waarom hij zo snel alweer in de verkoop gaat, kun je helemaal een beeld vormen.

Als de auto online staat; heb je een linkje (als je dat wil delen)?
[...]

Oke. Dan is er ook geen vergelijkingsmateriaal en er zijn er denk ik ook weinig die al zoveel kilometers op de teller hebben.
Zullen er genoeg zijn. Trek autotrader/autoscout open en filter op Superb / 1.4 benzine / 2017 / +150k km. Nagenoeg alle exemplaren die je daar vind zullen ex-lease zijn. :)

Ik rij zelf een 2017 superb combi sportline 2.0 benzine (280pk) met dsg en 4x4, nu bijna 80k gelopen. Kan alleen maar zeggen dat het fantastisch rijdt en de ruimte van binnen enorm is. Een vergelijk met een 1.4 benzine is dat natuurlijk niet, maar om bouwkwaliteit van exterieur/interieur etc hoef je het niet te laten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door max op 01-04-2022 22:19 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@max sorry ik had je vraag verkeerd gelezen. Ik zou de 2e eigenaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

https://automotive-online...-seat-vanwege-brandgevaar

Zijn het álle Octavia's 2020-2022? Want dan mag ik ook wéér terug :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@max @Kickasz @jongetje Dank voor jullie tips. Ik ben te raden gegaan op skodaforum.nl en na wikken en wegen besloten de 'gok' te wagen. Gezien de relatie vertrouwen in de garage en op basis van de informatie op het skodaforum over de betrouwbaarheid. Volledige zekerheid dat er op korte termijn iets (groots) misgaat krijg je helaas nooit, zelfs niet bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Ik ben vandaag bij de dealer langs geweest met de Skoda Octavia 1.0 TSI voor zijn onderhoudsbeurt.

Aangezien de DSG- bak niet altijd goed reageert, heb ik een onderzoek laten doen (tijdens de onderhoudsbeurt). Tijdens een diagnose is naar voren gekomen dat er een tolerantie limiet bereikt is op koppeling 1. Om dit verder te onderzoeken, zou heel de bak open moeten.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? En is dit niet softwarematig op te lossen? Er staat op dit moment 98.x.x.x kilometer op. De auto schakelt verder prima, soms wel wat twijfelachtig.

Het blijft me overigens verbazen dat de auto kiest voor de 6e versnelling bij 50/55 KM/H. Dit kan ook niet echt bevorderlijk zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
WoBBeL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:56:
https://automotive-online...-seat-vanwege-brandgevaar

Zijn het álle Octavia's 2020-2022? Want dan mag ik ook wéér terug :+
De RDW meldt in ieder geval nog geen terugroep actie op basis van kenteken. Al moet ik binnenkort nog eens terug voor een verwisselen van een regelmodule en blijkbaar ook een heel nieuw stuur. Vanwege de haperende sensoren zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
D-SkyLimit schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:55:
Hebben jullie hier ook ervaring mee? En is dit niet softwarematig op te lossen? Er staat op dit moment 98.x.x.x kilometer op. De auto schakelt verder prima, soms wel wat twijfelachtig.
Wat is twijfelachtig schakelen? Slip bij het schakelen? Brommen/dreunen en stapsgewijs oplopen van het toerental?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kickasz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:45:
[...]

De RDW meldt in ieder geval nog geen terugroep actie op basis van kenteken. Al moet ik binnenkort nog eens terug voor een verwisselen van een regelmodule en blijkbaar ook een heel nieuw stuur. Vanwege de haperende sensoren zo nu en dan.
Ik heb wel vaker een terugroep actie gehad en die nooit bij het rdw zien staan bij mijn kenteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb wel vaker een terugroep actie gehad en die nooit bij het rdw zien staan bij mijn kenteken...
Nee precies, denk dat terugroepacties bij het RWD enkel worden vermeld als het de veiligheid in gevaar kan brengen.
Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste