• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:31
Mystikal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:45:
Weet iemand of op de Kodiaq 2019 ook mogelijk is om draadloos android auto aan de praat te krijgen? Heb Columbus als systeem.
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

• Thomas312
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:22
Weet iemand hier of een Skoda (in mijn geval Scala uit 2020) aangeeft of de lichten branden wanneer de knop op automatisch staat?
In het donker is het vrij duidelijk te zien. Ik vind het echter ook een fijn idee om te weten dat in b.v. de regen de lampen branden. Soms kan je het zien aan het navischerm wat donker wordt, echter is het mij opgevallen dat de lichten soms branden in de regen, terwijl het navi scherm gewoon "licht" is. Op de lichtschakelaar zelf zie ik het niet zo snel terug.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:19

Kiswum

Gadget reviewer

Thomas312 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
Weet iemand hier of een Skoda (in mijn geval Scala uit 2020) aangeeft of de lichten branden wanneer de knop op automatisch staat?
In het donker is het vrij duidelijk te zien. Ik vind het echter ook een fijn idee om te weten dat in b.v. de regen de lampen branden. Soms kan je het zien aan het navischerm wat donker wordt, echter is het mij opgevallen dat de lichten soms branden in de regen, terwijl het navi scherm gewoon "licht" is. Op de lichtschakelaar zelf zie ik het niet zo snel terug.
Ben benieuwd!
Het is ook vervelend als je niet op het dashboard kan zien dat de dimlichten branden, hierdoor zie je bij mist of regenval vaak auto's niet goed. Ik zag in het 2021 model dat je wel in het menu (Bolero) kunt aangeven dat de verlichting bij regenval aan moeten. Eventueel kun je hierbij je handleiding erbij pakken om te bekijken of die optie er is.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
@Thomas312 Het navigatiescherm dimt al dan niet via de lichtsensor. De lichten gaan aan op de lichtsensor maar ook als de regensensor regen detecteert. Bij mijn Octavia gaat er een lampje branden op de lichtschakelaar (dat is een drukknop).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:33
@Thomas312 Even een internetplaatje. Dit lampje op de schakelaar geeft dat aan (ook als hij op de stand automatisch staat).

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:47:
[...] Bij mijn Octavia gaat er een lampje branden op de lichtschakelaar (dat is een drukknop).
is dat niet een trekknop die kan draaien?

~

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:19

Kiswum

Gadget reviewer

In plaats van in het display, staat het dus eigenlijk ongeveer ter hoogte van je knie. Dat is niet echt een veilige(re) locatie :)

Ik zal er eens op letten.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Thomas312
Ah oke! Ik had al een vermoeden dat de regensensor ook een signaal gaf naar de verlichting, maar kon het niet hard maken. Dank voor de uitleg!
@MD Dank voor het opzoeken van het plaatje. Ik dacht dat dat betrekking had op de stadsverlichting, ik ga er op letten!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:07

avotar

P0werd by Black Coffee

Eigenlijk zou je de verlichting gewoon standaard aan kunnen zetten.
Ze gaan vanzelf uit als je de auto parkeert.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas312
Het “nadeel” daarvan is dat coming-leaving home functie niet meer werkt Avotar. Anders had ik dat inderdaad ook gedaan.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een nieuwe Octavia, en ik moet elke keer als ik de auto uit en weer aan gezet heb het Driver Profile weer op Sport zetten, is dat niet gewoon vast te houden :/

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:45
Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:19:
Ik heb een nieuwe Octavia, en ik moet elke keer als ik de auto uit en weer aan gezet heb het Driver Profile weer op Sport zetten, is dat niet gewoon vast te houden :/
Volgens mij eerder zien voorbij komen. Maar nee, moet telkens opnieuw helaas.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Nope, milieu politie zegt nee, dus daar houden ze zich braaf aan.

Ik wil alleen maar zwaardere stuurbekrachtiging en start/stop uit en het voelt elke dag weer alsof ik een f16 aan het starten ben met al dat gedruk op knopjes. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ethirty schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:08:
Nope, milieu politie zegt nee, dus daar houden ze zich braaf aan.

Ik wil alleen maar zwaardere stuurbekrachtiging en start/stop uit en het voelt elke dag weer alsof ik een f16 aan het starten ben met al dat gedruk op knopjes. :+
Volgens mij kan je die dingen wel uit zetten / aanpassen met codering, ondanks het slot wat er op zit.

• Thomas312
Voortbordurend op het verlichtingsverhaal... Gisteren en vanmorgen eens gelet op het lampje waar @-MD- het over had. Onderstaande foto is gemaakt toen de dagrijverlichting brandde. Ik heb nog geen verandering waar kunnen nemen op het moment dat het dimlicht aan gaat. Ik ga Skoda eens vragen of zij het weten..

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18:16

Mimiix

Professioneel Prutser

Thomas312 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:29:
Voortbordurend op het verlichtingsverhaal... Gisteren en vanmorgen eens gelet op het lampje waar @-MD- het over had. Onderstaande foto is gemaakt toen de dagrijverlichting brandde. Ik heb nog geen verandering waar kunnen nemen op het moment dat het dimlicht aan gaat. Ik ga Skoda eens vragen of zij het weten..
[Afbeelding]
Daar veranderd volgens mij ook niets aan.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Damian schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Volgens mij kan je die dingen wel uit zetten / aanpassen met codering, ondanks het slot wat er op zit.
Uiteraard, maar dat is niet iets waar de dealer je mee helpt of waar je support op kan verwachten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Thomas312
Thomas312 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:29:
Reactie Skoda:
Uw dimlicht gaat automatisch aan, hier is niet een directe indicatie voor.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:33
Speciaal voor @Thomas312 vandaag even een foto gemaakt tijdens het rijden... Verlichting uit:

Verlichting automatisch aan (het ging regenen en mijn ruitenwissers werden ook automatisch geactiveerd):

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas312
Gek dan MD. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat m’n achterlichten gecodeerd zijn om te branden bij dagrijverlichting.
Typisch dat Skoda niet van dat groene lampje.

• frieskip
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 20:27
Ik weet niet of het hier mag maar ik had een vraagje.

Ik heb een SKODA Octavia RS uit 2013 op het oog .

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik mis alleen bij de DSG het zogeheten "RS mode" knopje? dit knopje zie ik wel bij de andere RSen op mp of op youtube.

Mijn vraag is dan ook, is dit wel een RS? :? was dit een optie? want het vermogen en de rest klopt namelijk wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:53

TrekDr0p

QR niet scannen

frieskip schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:56:
Ik weet niet of het hier mag maar ik had een vraagje.

Ik heb een SKODA Octavia RS uit 2013 op het oog .

***members only***

Ik mis alleen bij de DSG het zogeheten "RS mode" knopje? dit knopje zie ik wel bij de andere RSen op mp of op youtube.

Mijn vraag is dan ook, is dit wel een RS? :? was dit een optie? want het vermogen en de rest klopt namelijk wel.
Lastig te zeggen denk ik van een import auto.
Weet niet uit welk land hij komt, kan zomaar zijn dat het per land verschild.

https://www.kentekencheck...-040-RX#page-geschiedenis

Lijkt ook al een keer tussen verkopers gewisseld te zijn.

Hier geven ze ook aan dat het de 2.0 RS is.

https://autorapport.finnik.nl/kenteken/k040RX

Dus lijkt wel een echte RS te zijn.

[Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 13-07-2021 12:05]

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Iemand hier toevallig ook voor de volgende keuze gestaan en zijn ervaringen wilt delen?:
Meer ruimte, of meer luxe?

Mijn volgende lease auto mag een maatje groter zijn dan mijn huidige Ibiza FR 5D. Ik ben ondertussen ook (sinds 3 maandjes) vader van een dochter, die natuurlijk ook wat ruimte opeist zowel qua achterbank als kofferbak. Mijn huidige auto heb ik gekozen op basis van de benodigdheden die ik destijds had (5 jaar leasecontract) en daarmee heb ik het eventuele gebrek aan ruimte bij een gezinsuitbreiding voor lief genomen en gekozen voor full options. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en het gebrek aan ruimte valt nog te overzien.

Als volgende auto is er o.a. de keuze tussen de volgende auto's met globaal omschreven opties i.v.m. budget:
Scala Sport Business:
- 1.0L 110PK DSG automaat
- Panoramadak, stoelverwarming, Full LED koplampen met cornering, 18" LM velgen, navigatie pack met virtual cockpit en 9,2" display, easy start, verhoogde kofferbakvloer.
Octavia Sport Business:
- 1.0L 110PK handgeschakeld
- Stoelverwarming, stuurverwarming, parkeersensoren, virtual cockpit en 10" display.

Qua ruimte verwacht ik dat de Scala al toereikend is en zou de keuze gaan tussen de transmissie, rij eigenschappen en looks. Ik rij zo'n 20k km/jaar dus zit geen hele dagen op de weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

DeeleNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:08:
Iemand hier toevallig ook voor de volgende keuze gestaan en zijn ervaringen wilt delen?:

Mijn volgende lease auto mag een maatje groter zijn dan mijn huidige Ibiza FR 5D. Ik ben ondertussen ook (sinds 3 maandjes) vader van een dochter, die natuurlijk ook wat ruimte opeist zowel qua achterbank als kofferbak. Mijn huidige auto heb ik gekozen op basis van de benodigdheden die ik destijds had (5 jaar leasecontract) en daarmee heb ik het eventuele gebrek aan ruimte bij een gezinsuitbreiding voor lief genomen en gekozen voor full options. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en het gebrek aan ruimte valt nog te overzien.

Als volgende auto is er o.a. de keuze tussen de volgende auto's met globaal omschreven opties i.v.m. budget:
Scala Sport Business:
- Panoramadak, stoelverwarming, Full LED koplampen met cornering, 18" LM velgen, navigatie pack met virtual cockpit en 9,2" display, easy start, verhoogde kofferbakvloer.
Octavia Sport Business:
- Stoelverwarming, stuurverwarming, parkeersensoren, virtual cockpit en 10" display.

Qua ruimte verwacht ik dat de Scala al toereikend is en zou de keuze gaan tussen de transmissie, rij eigenschappen en looks. Ik rij zo'n 20k km/jaar dus zit geen hele dagen op de weg.
Wellicht kom je nu toe, maar tussen nu en 5 jaar kan er wellicht nog een kleine komen?
Als je schakelen niet erg vindt, zou ik de Octavia nemen. Buiten het schakelen zijn de rest van de opties vooral uiterlijk en heb je het navigatie pack nog nodig met Android Auto bijvoorbeeld?

Welke je ook kiest, mag ik je in elk geval wijzen op de SunSet Achterramen als optie? Daarmee heb je eigenlijk al niet zo'n irritant plakgordijntje nodig als de jongste moet slapen of in de zon ligt.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Scala Sport Business:
Octavia Sport Business:

Ik heb zelf de Scala in business edition en rijd prima.

Ik heb tijdelijk een octavia gehad met zelfde motor configuratie: Ik vond het tegenvallen. Het voelde als een soort boot en die 110 pk is net te traag leek het.

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
avotar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Wellicht kom je nu toe, maar tussen nu en 5 jaar kan er wellicht nog een kleine komen?
Als je schakelen niet erg vindt, zou ik de Octavia nemen. Buiten het schakelen zijn de rest van de opties vooral uiterlijk en heb je het navigatie pack nog nodig met Android Auto bijvoorbeeld?

Welke je ook kiest, mag ik je in elk geval wijzen op de SunSet Achterramen als optie? Daarmee heb je eigenlijk al niet zo'n irritant plakgordijntje nodig als de jongste moet slapen of in de zon ligt.
Een uitbreiding in de toekomst is inderdaad wel iets waar we rekening mee 'moeten' houden. Schakelen vind ik zeker niet erg, het is meer een luxe en extra comfort voor mijn gevoel, heb het ook nog nooit gehad. Dit geldt natuurlijk ook voor een panorama dak, heb dat nu ook in de Ibiza en vind het erg prettig en bij de Scala valt dit ook onder de mogelijkheden.

Bij zowel de Octavia als de Scala zijn Sunset achterramen standaard zag ik. Naast het feit dat het functioneel is, staat het ook goed.
Mimiix schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Ik heb zelf de Scala in business edition en rijd prima.

Ik heb tijdelijk een octavia gehad met zelfde motor configuratie: Ik vond het tegenvallen. Het voelde als een soort boot en die 110 pk is net te traag leek het.
Dat is natuurlijk iets dat ik zelf moet gaan ervaren. Een collega van mij heeft het vorige model Octavia met een 1.0L en als ik achter hem rij krijg ik niet de indruk dat het te traag is ;)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:07
DeeleNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Een uitbreiding in de toekomst is inderdaad wel iets waar we rekening mee 'moeten' houden. Schakelen vind ik zeker niet erg, het is meer een luxe en extra comfort voor mijn gevoel, heb het ook nog nooit gehad. Dit geldt natuurlijk ook voor een panorama dak, heb dat nu ook in de Ibiza en vind het erg prettig en bij de Scala valt dit ook onder de mogelijkheden.

Bij de Octavia zijn Sunset achterramen standaard zag ik. Naast het feit dat het functioneel is, staat het ook goed.
[...]

Dat is natuurlijk iets dat ik zelf moet gaan ervaren. Een collega van mij heeft het vorige model Octavia met een 1.0L en als ik achter hem rij krijg ik niet de indruk dat het te traag is ;)
Afgelopen vier jaar een 1.0 Octavia combi gereden, welliswaar automaat, maar nooit iets tekort gekomen in het NL verkeer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DeeleNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:05:

[...]

Ik vergelijk hem hier puur met de scala :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:31

Scala Sport Business:
Octavia Sport Business:

Ik heb een Scala. De ruimte is prima.
Ik ben 1.92m lang en kan prima achterin zitten met de voorstoel helemaal naar achteren. Kofferbak is ruim zat.

• Locke_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-09 22:19

Locke_

Never fear....

vinom schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Afgelopen vier jaar een 1.0 Octavia combi gereden, welliswaar automaat, maar nooit iets tekort gekomen in het NL verkeer.
Dit kan ik ook beamen, ik rij er momenteel nog in (nog een paar maandjes) maar je kan prima meekomen in het verkeer en als je hem in sport zet en een beetje doortrapt ben je toch best nog wel eens als eerste bij het stoplicht weg :o

Het is ook dat de vrouw nu toch echt een hogere instap wilt, anders wordt de volgende waarschijnlijk weer een octavia.

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Mijn vriendin mag een nieuwe leaseauto uitkiezen en rijdt nu een V40 (full options). Ze mag o.a. kiezen uit een Seat Ateca 1.0 handbak maar ook een Skoda Kodiaq 1.5 dsg staat op de lijst.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Skoda: weliswaar wat duurder in de bijtelling maar meer ruimte, luxere/mooiere inrichting vind ik en een 1.5 dsg.

Helaas is mijn vriendin niet zo'n held en vreest ze voor het rijden - eigenlijk met name het parkeren, achteruit rijden en keren - in de Kodiaq. De Ateca is een maatje kleiner, waar je voor mijn gevoel als iets minder het idee hebt dat je in een SUV zit en dus wat hoger zit. Het heeft iets meer weg van een hatchback denk ik.
We hebben al korte proefritjes gemaakt in de 1.5 Ateca en Kodiaq, morgen nog een keer in een 1.0 Ateca.

Qua lengte is een Kodiaq gewoon een (grote) station zoals een Octavia/Megane/Passat/Leon etc. Hij oogt alleen een stuk grote doordat hij iets breder is en een stuk hoger. Twee vragen:
- Vinden jullie het verschil heel erg groot tussen een Ateca of soortgelijke wagen en een Kodiaq? Met name keren en parkeren? (ervaringen?)
- Iemand recent een Kodiaq besteld? Wat is de levertijd bij jou voor het facelift model?

Ach ja, haar auto voor woon/werk maar ik moet altijd rijden wanneer we samen weg gaan, incl. vakanties e.d. :P Vindt overigens de Ateca ook een mooie wagen maar iets minder mooi interieur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:29
[b]remzor in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"...

- Vinden jullie het verschil heel erg groot tussen een Ateca of soortgelijke wagen en een Kodiaq? Met name keren en parkeren? (ervaringen?)

...
De lengte van de Ateca komt veel meer overeen met die van de V40 dan de lengte van de Kodiaq, dus dat zal voor je vriendin vertrouwder voelen in een proefrit. Maar een proefrit is ook relatief kort.

Die 30cm verschil betekent natuurlijk dat je met de Ateca meer file-parkeer opties zal hebben dan de Kodiaq. Maar persoonlijk ben ik nog geen probleem tegengekomen waarbij ik parkeren of keren echt moeilijk vond.
Mijn vriendin had er eerst ook wat twijfels over, maar na een paar keer met de Kodiaq gereden te hebben was dat ook weg.

• jongetje
@remzor Waarom niet de Karoq, dat is maatje kleiner maar best ruime auto. Zeker als je met zijn 2en bent.

• remzor
  • Nu online
@SonnyBBQ Bedankt voor je reactie :)

@jongetje Karoq zou inderdaad ook kunnen, maar ze mag hem niet zelf samenstellen en krijgt gewoon de business edition. Die is bij de Karoq veel kariger uitgerust en ook is hij nog niet ‘gefacelift’. Vinden de Karoq allebei niet zo mooi/spannend, dus dan liever een Ateca.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• frieskip
We zijn toch overstag gegeaan en hebben gekozen voor een jongere auto met minder km.

Het is een Scala 1.0 TSI uit 2019 geworden. *O*

Direct een hele avond op alle knopje staan drukken en het "zwaaien" naar de navigatie uit geprobeerd.

Echter krijg ik het updaten van de navigatie met geen mogelijkheid voor elkaar.

Bij het zoeken naar een update blijft de auto hangen in het zoeken.

Geprobeerd:
Auto laten zoeken dmv E-SIM (geen succes)
Auto verbinden met iphone hotspot (niet gelukt)
Auto verbonden met thuis Wifi (geen succes)

Ik heb geen connected, maar dat kan het niet zijn toch? (wel een account gemaakt, maar geen services afgesloten)

Naar de dealer kan altijd nog, en dacht laat het eerst hier eens vragen.

Iemand een idee hoe ik mijn navigatie update? deze staat nu nog op 19.1

[Voor 3% gewijzigd door frieskip op 20-07-2021 08:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Heb je niet gewoon een navigatie SD kaartje zitten in je handschoenen vakje?

Als je een Amundsen systeem hebt, zul je dat op die manier moeten doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Dit is de manier: https://updateportal.skoda-auto.com/
Online updaten kan alleen met een geactiveerd abonnement.

• frieskip
avotar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:12:
Heb je niet gewoon een navigatie SD kaartje zitten in je handschoenen vakje?

Als je een Amundsen systeem hebt, zul je dat op die manier moeten doen.
Even gekeken, maar er zit geen SDcard reader in het handschoenenvakje, volgens de webiste van Avotar heb ik een Columbus systeem? en als ik het onderdeel nummer apparaat intoets op google kom ik bij Amundsen uit?

(zie ook afbeeldingen hieronder)

[Voor 14% gewijzigd door frieskip op 20-07-2021 10:08]

• DennusF
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 12:05
Na precies 3 maanden afscheid aan het nemen van mijn nieuwe Skoda Octavia Combi Business Edition Plus. Ding heeft inmiddels 5 of 6 keer bij de garage gestaan. Met als toppunt dat deze nu helemaal niet maar aangaat/ deuren gaan niet eens meer open.

Dus na +/-5500 KM nemen we afscheid van deze auto, jammer want vind deze wel echt mooi. Nu kijken wat we kunnen regelen samen met de leasemaatschappij.

• DvE
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:29

DvE

ORA-00000

DennusF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:30:
Na precies 3 maanden afscheid aan het nemen van mijn nieuwe Skoda Octavia Combi Business Edition Plus. Ding heeft inmiddels 5 of 6 keer bij de garage gestaan. Met als toppunt dat deze nu helemaal niet maar aangaat/ deuren gaan niet eens meer open.

Dus na +/-5500 KM nemen we afscheid van deze auto, jammer want vind deze wel echt mooi. Nu kijken wat we kunnen regelen samen met de leasemaatschappij.
Man, hoe bedoel je een vrijdagmiddag model. Dat klinkt niet goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusF
DvE schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Man, hoe bedoel je een vrijdagmiddag model. Dat klinkt niet goed.
Nou daar heb je je buik van vol hoor, natuurlijk zijn alle autos inmiddels een stuk duurder geworden dus de kans bestaat dat de bijtelling omhoog gaat :| maar dat moet de leasemaatschappij/dealer dan maar compenseren.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

frieskip schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:41:
[...]

[...]

Even gekeken, maar er zit geen SDcard reader in het handschoenenvakje, volgens de webiste van Avotar heb ik een Columbus systeem? en als ik het onderdeel nummer apparaat intoets op google kom ik bij Amundsen uit?

(zie ook afbeeldingen hieronder)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem, dus mocht je een oplossing vinden lees ik graag mee!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DennusF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:17:
[...]

maar dat moet de leasemaatschappij/dealer dan maar compenseren.
Succes daarmee! Alsof iemand jou verplicht privé te rijden met je auto?

www.google.nl

• frieskip
Mimiix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:40:
[...]

SKODA webcare op twitter: "ga maar naar de dealer"
SKODA service gebeld en deze hebben wat tips gegeven... zoals verwijderen uit connect etc. maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen :|

Denk dat het toch een bezoekje dealer gaat worden, kunnen ze direct de rest ook updaten :9

• jongetje
Mimiix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Gaat dat niet gewoon met een USB-stick?
DennusF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:30:

Ik leef met je mee. Gelukkig bij mij niet zo erg maar onregelmatig foutmeldingen van parkeer/uitstap sensoren, systeem dat tijdens het rijden herstart, AndroidAuto dat continue verbreekt etc.
Die van mij heeft nu vakantie bij de dealer en als er geen oplossing komt is mij gevraagd ook uit te kijken naar een andere auto. Vind het ook enorm jammer want hij is goed aangekleed en sommige van de opties zijn niet eens meer te bestellen. Maar wordt dan kijken naar een ander merk maar met de levertijden zit ik daar ook niet op te wachten.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

frieskip schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:56:
[...]

SKODA webcare op twitter: "ga maar naar de dealer"
SKODA service gebeld en deze hebben wat tips gegeven... zoals verwijderen uit connect etc. maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen :|

Denk dat het toch een bezoekje dealer gaat worden, kunnen ze direct de rest ook updaten :9
Dat grijze bolletje betekend dat ie geen internet heeft. Ik heb dat ook gehad en dat losde zichzelf na een paar dagen op...

Ik denk dat je weinig keus hebt dan naar de dealer te gaan.

• DennusF
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Succes daarmee! Alsof iemand jou verplicht privé te rijden met je auto?
Zeker niet, maar als je je eigen prive auto verkoopt, omdat je er van uit gaat dat je de komende 4 jaar in een auto van de zaak rijd inclusief prive. Dan moet daar iets geregeld voor worden.

En het lijkt ook dat we daar gewoon goed uit komen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DennusF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Zeker niet, maar als je je eigen prive auto verkoopt, omdat je er van uit gaat dat je de komende 4 jaar in een auto van de zaak rijd inclusief prive. Dan moet daar iets geregeld voor worden.

En het lijkt ook dat we daar gewoon goed uit komen.
Ja, gewoon zuur.

• kw_nl
Weer een update van mn dealer, Octavia die midden januari is besteld is nu weer uitgesteld, ditmaal naar half oktober.

Genoemde levertijden: begin Mei, half Juni, eind Juli, eind augustus en dan nu half oktober.

Om eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje klaar mee, en als ik de verhalen hierboven lees moet ik het misschien niet eens zo erg vinden...

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

kw_nl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:12:
en als ik de verhalen hierboven lees moet ik het misschien niet eens zo erg vinden...
Ik vind dit wel een beetje stemmingmakerij... Waarom annuleer je dan niet gewoon?

• kw_nl
Mimiix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Ik vind dit wel een beetje stemmingmakerij... Waarom annuleer je dan niet gewoon?
Omdat ik in eerste instantie geen auto ga annuleren op basis van forumberichten, maar om eerlijk te zijn. Zijn het er niet een paar die problemen hebben, ik heb ook nog eens vrij veel opties gekozen, wat denk ik alleen maar de kans vergroot op problemen.

Het is een combinatie van. Als ik weet dat de auto binnen nu en anderhalve maand geleverd wordt, dan vind ik het prima.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

kw_nl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Omdat ik in eerste instantie geen auto ga annuleren op basis van forumberichten, maar om eerlijk te zijn. Zijn het er niet een paar die problemen hebben, ik heb ook nog eens vrij veel opties gekozen, wat denk ik alleen maar de kans vergroot op problemen.

Het is een combinatie van. Als ik weet dat de auto binnen nu en anderhalve maand geleverd wordt, dan vind ik het prima.
Ik denk dat er nog veel meer zijn die wél tevreden zijn.

Wat veranderd die tijdsduur aan wat je van een auto vind?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kw_nl
Mimiix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat er nog veel meer zijn die wél tevreden zijn.

Wat veranderd die tijdsduur aan wat je van een auto vind?
Ik vind de auto prima, maar de levertijd niet. Dit is de vierde vertraging met geen enkele garantie op niet nog één (dan wordt het dus pas leveren in 2022).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14:56
Waren er hier Skoda rijders met een Amundsen en softwareversie 478, die ook best aardig wat problemen hebben met Carplay etc?

Zo ja, 0480 is uitgekomen en zou alle problemen op moeten lossen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:55
kw_nl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:12:
Weer een update van mn dealer, Octavia die midden januari is besteld is nu weer uitgesteld, ditmaal naar half oktober.

Genoemde levertijden: begin Mei, half Juni, eind Juli, eind augustus en dan nu half oktober.

Om eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje klaar mee, en als ik de verhalen hierboven lees moet ik het misschien niet eens zo erg vinden...
Heb je buiten de verhalen ook het nieuws nog een beetje gevolgd de laatste maanden? In vrijwel elke sector zijn tekorten, prijsverhogingen en vertragingen. Ik snap je gevoel maar het is echt niet dat de fabriek dit met plezier doet. De dealer kan er al helemaal niks aan doen. Maar je kan best annuleren en bij een ander merk bestellen maar dan krijg je met identieke problemen te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kw_nl
Scrtz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:07:
[...]

Heb je buiten de verhalen ook het nieuws nog een beetje gevolgd de laatste maanden? In vrijwel elke sector zijn tekorten, prijsverhogingen en vertragingen. Ik snap je gevoel maar het is echt niet dat de fabriek dit met plezier doet. De dealer kan er al helemaal niks aan doen. Maar je kan best annuleren en bij een ander merk bestellen maar dan krijg je met identieke problemen te maken.
Dat weet ik, ik ga nu kijken voor een voorraadmodel Enyaq, wel wat anders en ik moet nog even schakelen in m'n hoofd zeg maar.

Overigens heeft de vertraging denk ik wel te maken met keuzes die de fabriek maakt, als ze hadden gewild was de auto echt wel geproduceerd. Ik lees op het Skoda forum nu ook berichten van mensen die veel later een 1.4 PHEV hebben besteld en er nu in rijden. Lijkt me toch dat er ergens keuzes zijn gemaakt. En ik snap dat ook wel, als ze chips moeten verdelen tussen auto's die voor 50k weggaan (zoals de Enyaq) of een Octavia voor 37k dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jongetje
Het gaat niet om de waarde van de auto. Elke fabrikant moet onder een bepaalde uitstoot zitten voor al zijn geproduceerde auto's, anders moeten ze een boete/toeslag betalen aan de eu. Dan is het voordeliger om juist de auto's met een lage uitstoot voorrang te geven. Je moet dus de eu de schuld geven. Die vervolgens zelf elke zoveel maanden hun kantoor verhuizen van Brussel naar Straatsburg en visa versa.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:51:
Waren er hier Skoda rijders met een Amundsen en softwareversie 478, die ook best aardig wat problemen hebben met Carplay etc?

Nee vooral gezeur met de navigatie die crasht. Meestal als je van die "ingezoomde" rijbaan view terug moet naar de normale kaart.

Is deze update OTA?

• Rainesh
Mimiix schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Nee vooral gezeur met de navigatie die crasht. Meestal als je van die "ingezoomde" rijbaan view terug moet naar de normale kaart.

Is deze update OTA?
Nee mib2 systeem updates zijn nooit OTA.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Nee mib2 systeem updates zijn nooit OTA.
Kan ik dit zelf doen?

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@Rainesh Ik zat nog te kijken. Ik heb het volgende:

Loop ik niet hopeloos achter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Mimiix schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:12:
@Rainesh Ik zat nog te kijken. Ik heb het volgende:
[Afbeelding]

Loop ik niet hopeloos achter?
Dat is mib3 :) Geen mib2

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 12:29

Waar kan je dit zien? Sorry voor de domme vraag. Hoe kan je updaten?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:06

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Stimulate14 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Waar kan je dit zien? Sorry voor de domme vraag. Hoe kan je updaten?
Bij de dealer. Lijkt mij.

Me.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

I stand corrected

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

TrekDr0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:13:
Vorige week mijn Skoda KamiQ besteld.

[Afbeelding]

Ze geven aan eind juli levering, dus ben benieuwd.

Zijn de KamiQ eigenaren nog tevreden over hun auto?
Rij nu tijdenlijk de vw tcross dus zal kwa rijeigenschappen niet erg verschillen, in de korte proefrit voelde het niet heel anders aan.
Helaas nu pas in september..
Nog even wachten dus.

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-09 17:01

Waar kun je deze downloaden? (Heb device: 5Q0035840C, hardware: H41 en draai nu 0478).

• Khil
  • Registratie: mei 2002
jongetje schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:46:
Je moet dus de eu de schuld geven. Die vervolgens zelf elke zoveel maanden hun kantoor verhuizen van Brussel naar Straatsburg en visa versa.
offtopic:
dat doen ze idd maandelijks… waanzin 8)7 |:(

FIP Radio | M’n fiets is designer

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:16
Kan je in de nieuwe octavia ook zo in stellen dat je standaard in sport mode rijd?
En wat is het verschil met de sport mode (bij de automaat) en op het knopje mode drukt en dan in sport mode zet?

• tlpeter
G.Scholtens schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:34:
Kan je in de nieuwe octavia ook zo in stellen dat je standaard in sport mode rijd?
En wat is het verschil met de sport mode (bij de automaat) en op het knopje mode drukt en dan in sport mode zet?
Met het knopje worden alle instellingen zoals stuur e/d/ ook meegenomen. Wanneer je via de automaat doet dan wordt dit niet overgenomen.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:16
tlpeter schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:48:
[...]

Met het knopje worden alle instellingen zoals stuur e/d/ ook meegenomen. Wanneer je via de automaat doet dan wordt dit niet overgenomen.
Oke dus als ik het knopje gebruik, word de automaat dus ook in sport mode gezet en de rest van de instelingen wat bij die modus hoort.

Maar dit kan je zeker nergens opslaan, dat je altijd in sport mode rijd?

• tlpeter
G.Scholtens schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Oke dus als ik het knopje gebruik, word de automaat dus ook in sport mode gezet en de rest van de instelingen wat bij die modus hoort.

Maar dit kan je zeker nergens opslaan, dat je altijd in sport mode rijd?
Niet dat ik weet.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja....toen had je een Superb 3T 3.6 V6 DSG station, met wat leuke opties (elektrische kofferklep, automatisch inparkeren, Carplay/Android Auto enz.) en wilde je iets nieuws uit het Skoda-gamma.

Wat doe je dan met die auto?

(Verkapte "heeft er iemand interesse en/of mag ik hier een linkje plaatsen"-post) ;)

Bald by design, beard by choice.

Weten wat je níét weet, is belangrijker dan alles weten.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

avotar schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:09:
Zo, vandaag is mijn 3e Skoda op rij besteld.
Eerst een Octavia Combi, nu rij ik een Octavia hatchback met een diesel DSG (eigenlijk m'n 3e bak al) en hopelijk halverwege de zomer komt mijn Karoq TSI handgeschakeld.

Begreep afgelopen vrijdag dat als je nu een Octavia met een benzinemotor besteld, dat je dan een levertijd hebt rond week 6 volgend jaar.
Van week 29 zitten we inmiddels al op week 36. Had er nog niet naar geïnformeerd omdat mijn huidige auto nog tot week 34 liep. Maar dus inmiddels nu weer wat langer. Geen ramp, al moet ik hem nu wel apk gaan laten keuren.

• Michel
  • Laatst online: 21-09 20:49
Jammer van de vertragingen @avotar!

Hoop dat het bij mij mee valt. Auto is begin juni besteld, stond op eind van dit jaar leveren maar werd aangepast naar week 32 dit jaar. Gisteren begrepen dat hij nog steeds in de komende drie weken geleverd gaat worden bij PON.

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Zijn er mensen die toevallig een oplossing hebben bedacht voor dvd spelers op 12v sigarettenaansluiting, in een auto met usb-c? Ik heb gezien dat er verloopjes zijn van usb- naar een sigarettenaansluiting, maar ik weet niet of dat goed werkt. Mijn gezond verstand zegt van niet…

Zoiets als dit

• Michel
Kickasz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:06:
Zijn er mensen die toevallig een oplossing hebben bedacht voor dvd spelers op 12v sigarettenaansluiting, in een auto met usb-c? Ik heb gezien dat er verloopjes zijn van usb- naar een sigarettenaansluiting, maar ik weet niet of dat goed werkt. Mijn gezond verstand zegt van niet…

Zoiets als dit
Een standaard USB c poort kan maar 5 volt leveren, maximaal. Ik kan mij dus haast niet voorstellen dat die in de Skoda 12v leveren zoals een sigarettenaansteker wel doet. Ook al vind je een goede verloop stekker, je dvd speler gaat er niet op werken gok ik.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kickasz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:06:

Zoiets als dit
De laatste keer dat ik zonder 12v zat heb ik hem van de autoradio afgetapt. Maar dat was in 1994 :+
Maar hoewel jij misschien geen echte 12v aansluitingen hebt in de auto: dikke kans dat het al wel voorbereid is in de kabelboom. Dan is het een kwestie van aansluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Voor nu maar de boel maar aangesloten op een 230v - 12v omvormer. En daar de 12v adapter van de dvd-speler. Het voelt nogal idioot… :X inmiddels ook de 12v aansluiting gevonden in de kofferbak. Ik vraag mij alleen af waar de 230v aansluiting op aangesloten zit. Ik hoop op de accu en niet de accupack van de elektromotor. Want die is na 45km vaak al leeg O-).

Anders met een verlengkabel stroom uit de kofferbak pakken. Het voelt een beetje als een Apple auto. Overal een verloopje voor…

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hier nu een trip naar het zuiden van Italie erop zitten met de 2021 Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Business Edition.

De digitale tellerbak is maar 4 keer uitgevallen tijdens het rijden, en ik heb maar een keer of 10 storingen gehad aan de parkeersensoren of start/stop systeem of en willekeurig ander veiligeheids-systeem. Automatisch kofferklep die af en toe niet opengaat. Apple Carplay met alleen maar een zwart scherm een keer of 12.

Nee hoor, prima auto's die >2020 VAG hokken :X

• remzor
  • Nu online
Damian schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:55:
Hier nu een trip naar het zuiden van Italie erop zitten met de 2021 Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Business Edition.

De digitale tellerbak is maar 4 keer uitgevallen tijdens het rijden, en ik heb maar een keer of 10 storingen gehad aan de parkeersensoren of start/stop systeem of en willekeurig ander veiligeheids-systeem. Automatisch kofferklep die af en toe niet opengaat. Apple Carplay met alleen maar een zwart scherm een keer of 12.

Damn, wat een ellende! Maar goed, mensen blijven die ‘VAG hokken’ toch kopen. Zowel zakelijk als privé zijn ze niet aan te slepen. De urgentie om e.e.a. (lees: software/elektronica) aan te pakken en te verbeteren zal niet zo hoog zijn helaas vermoed ik..

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Damian schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:55:

Ik heb dat met Carplay ook wel gehad. Kwam bij mij als ie te heet werd de telefoon. Sindsdien gebruik ik nog enkel Android auto.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:32
Hier een update van de bestelling. Verwachte afleverdatum stond op vrijdag aanstaande, maar had nog niks gehoord. Na een belletje met lease maatschappij, werd ik teruggebeld door de dealer. Je kan het al raden, chiptekorten blah blah blah, eind september/begin oktober staat deze nu. Ik reken maar op eind oktober.

Erna ook beklag gedaan dat ik niks heb gehoord van zowel dealer als de leasemaatschappij. Ook maar eens gevraagd of er geen mooi voorraad model is. Excuus voor niet communiceren, auto kan niet meer worden geannuleerd aangezien deze besteld is...

• kw_nl
headhunter1985 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:51:
Hier een update van de bestelling. Verwachte afleverdatum stond op vrijdag aanstaande, maar had nog niks gehoord. Na een belletje met lease maatschappij, werd ik teruggebeld door de dealer. Je kan het al raden, chiptekorten blah blah blah, eind september/begin oktober staat deze nu. Ik reken maar op eind oktober.

Erna ook beklag gedaan dat ik niks heb gehoord van zowel dealer als de leasemaatschappij. Ook maar eens gevraagd of er geen mooi voorraad model is. Excuus voor niet communiceren, auto kan niet meer worden geannuleerd aangezien deze besteld is...
Bij mij is het nog wel mogelijk omdat hij nog niet gebouwd is… in elk geval, de dealer wil meewerken aan een andere auto.

• MrTKing
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:43
headhunter1985 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:51:

Hier het zelfde verhaal. Heb 'm 17-02-2021 besteld, na aantal keer vertraging zou hij uiteindelijk week 29 bij PON staan en met max. 2 weken klaar zijn. Nu net bericht gekregen dat hij nog in Tsjechie staat. Iets met type-goedkeuring en dat hij nu eind september komt :'(

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Doei! :w ;(

Hoi! 8) :9

Van een 2012 3.6 VR6 4x4 260pk Elegance, naar een 2017 2.0TSI 4x4 280pk Sportline. Ik mag niet klagen. :P

De 3.6 gaat komende week naar zijn nieuwe eigenaar, over 2 weken wordt de 2.0 door de transporteur gehaald (Duitsland) en ingevoerd (duurt ook een weekje of 1,5). Ben dus een week of 3 Koos Auto-loos. :D

Na donkergroen (prive Passat), donkerblauw (lease Kodiaq) en zwart (prive Superb) ben ik helemaal genezen van donkere lakkleuren. Zie je alles op. Dus nu maar wit. :P

[Voor 15% gewijzigd door max op 06-08-2021 18:25]

• tlpeter
max schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:20:

Na donkergroen (prive Passat), donkerblauw (lease Kodiaq) en zwart (prive Superb) ben ik helemaal genezen van donkere lakkleuren. Zie je alles op. Dus nu maar wit. :P
Wit zie je ook alles op hoor :9
Mooie bak trouwens.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@tlpeter troep wel ja, maar veegjes, krasjes e.d. veel minder.

En dat is wat me altijd stoorde/pijn deed. “Argh, weer een nieuw krasje. :(

:)

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Zo fijn he, dat ze in Duitsland nog wel normaal gemotoriseerde auto's hebben ipv die naaimachines bij ons. :D

Ga je vast veel plezier aan hebben.

#team_UTC+1

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat gaat inderdaad wel goed komen. Met een stage 1+ tune haal je op RON98 ongeveer 365pk. Niet nodig, wel leuk. Meteen de DSG6 optimaliseren en gaan met dat ding. 8)

• Wachten...
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09 12:45
Zijn er hier toevallig mensen die permanent een simpele Android telefoon in hun auto hebben liggen voor Android auto?

Ik heb een degoogled telefoon. Dus op mijn eigen telefoon zitten geen Google diensten. Nu heb ik nog een oude Galaxy s7edge liggen, waar ik enkel android auto op wil zetten, en deze gewoon in de auto (USB lader) wil laten zitten.

Is dit verstandig om te doen of trekt hij dan in de nacht je accu leeg? Even buiten het feit of het verstandig is wegens inbraak. In de superb is dit netjes weggewerkt en zie je de telefoon niet liggen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Wachten... schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:09:
Zijn er hier toevallig mensen die permanent een simpele Android telefoon in hun auto hebben liggen voor Android auto?

Ik heb een degoogled telefoon. Dus op mijn eigen telefoon zitten geen Google diensten. Nu heb ik nog een oude Galaxy s7edge liggen, waar ik enkel android auto op wil zetten, en deze gewoon in de auto (USB lader) wil laten zitten.

Is dit verstandig om te doen of trekt hij dan in de nacht je accu leeg? Even buiten het feit of het verstandig is wegens inbraak. In de superb is dit netjes weggewerkt en zie je de telefoon niet liggen.
Voor zover ik weet gaat de usb uit als de sleutel uit de auto is.
Dus dat moet geen probleem zijn.

• Wachten...
TrekDr0p schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Voor zover ik weet gaat de usb uit als de sleutel uit de auto is.
Dus dat moet geen probleem zijn.
Oke dat is opzich al goed nieuws. Ik las wel ergens op reddit dat je wat problemen (kunt) krijgen vanwege hitte in auto in de zomer.

Was/ben dus heel erg benieuwd of iemand anders dit ook op deze manier gebruikt. Het is dan veel simpeler door enkel je hotspot aan te zetten. Plus dat je dan als bijrijder ook nog steeds je telefoon kunt gebruiken en anderen bestuurders geen app hoeven te installeren.

• Wachten...
Is hier iemand bekend met de volgende melding wat betreft Android auto?

Alles is geupdate op mijn Samsung Galaxy s7 edge, Android auto is geinstalleerd. Maar krijg steeds deze melding, zodra ik de telefoon aansluit. Er staat firmware 0318 op (MIB2) met draaiknoppen

[Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 07-08-2021 19:35]

• jongetje
@Wachten... welke auto en welk systeem heb je? Is anders erg lastig antwoorden.

• Wachten...
jongetje schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:30:
@Wachten... welke auto en welk systeem heb je? Is anders erg lastig antwoorden.
Skoda Superb 2016 met MIB2 systeem (draaiknoppen) ik zie dat firmware 0318 erop staat. Geen idee wat de laatste firmware is/zou moeten zijn.

• jongetje
Wachten... schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Skoda Superb 2016 met MIB2 systeem (draaiknoppen) ik zie dat firmware 0318 erop staat. Geen idee wat de laatste firmware is/zou moeten zijn.
Heb je wel smartlink in je menu staan en is dat ontgrendeld? In mijn vorige octavia met een amundsen moet ik daarvoor betalen.

• Wachten...
jongetje schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Heb je wel smartlink in je menu staan en is dat ontgrendeld? In mijn vorige octavia met een amundsen moet ik daarvoor betalen.
Ja hij is sowieso geactiveerd.

• Michel
Wachten... schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Ja hij is sowieso geactiveerd.
De melding heeft het over Car mode, niet over Android Auto. Car mode is een samsung eigen variant geweest van Android Auto maar is ondertussen end of life.

Ik ken het systeem wat je hebt niet, maar dien je niet op een andere mogelijkheid Android Auto te benaderen? Daarbij moet je eerste keer dat hij is aangesloten, eerst op je telefoon de app openen en wat zaken bevestigen voordat hij op het auto scherm zichtbaar wordt.

• Wachten...
Michel schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

De melding heeft het over Car mode, niet over Android Auto. Car mode is een samsung eigen variant geweest van Android Auto maar is ondertussen end of life.

Ik ken het systeem wat je hebt niet, maar dien je niet op een andere mogelijkheid Android Auto te benaderen? Daarbij moet je eerste keer dat hij is aangesloten, eerst op je telefoon de app openen en wat zaken bevestigen voordat hij op het auto scherm zichtbaar wordt.
Dank je, dat verklaart het al wat meer.
Echter blijf ik het gek vinden, want met de Galaxy s10 van mijn vriendin werkt alles wel gewoon. De Galaxy s7 edge van mij niet.

Ik heb geen idee wat er anders aan is of hoe ik dit op kan lossen.

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee