• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 08:53
Wachten... schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:56:
[...]

Dank je, dat verklaart het al wat meer.
Echter blijf ik het gek vinden, want met de Galaxy s10 van mijn vriendin werkt alles wel gewoon. De Galaxy s7 edge van mij niet.

Ik heb geen idee wat er anders aan is of hoe ik dit op kan lossen.
Telefoon verbinden via bluetooth met de auto.
En daarna handmatig android auto opstarten op de telefoon.
Dan ga je naar het smartlink menu. (Als je de knop hebt is dit "app" aan de rechterkant van het scherm).
Dan de USB kabel van de auto in de telefoon. En kijken welke popups je allemaal krijgt op de auto/telefoon.
Die bevestigen/goed beantwoorden.

(Maar iets zegt me dat je al vast loopt bij android auto opstarten)

• Wachten...
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09 12:45
demonic schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Telefoon verbinden via bluetooth met de auto.
En daarna handmatig android auto opstarten op de telefoon.
Dan ga je naar het smartlink menu. (Als je de knop hebt is dit "app" aan de rechterkant van het scherm).
Dan de USB kabel van de auto in de telefoon. En kijken welke popups je allemaal krijgt op de auto/telefoon.
Die bevestigen/goed beantwoorden.

(Maar iets zegt me dat je al vast loopt bij android auto opstarten)
Ik ga dit straks even proberen. Ik krijg Android auto niet te zien op mijn scherm (in het menu van de auto) op de telefoon kan ik hem wel gewoon openen.

Zodra ik hem inplug krijg ik die melding die ik eerder heb gestuurd.

Ik ga zo even jou volgorde proberen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Wachten...
@demonic

Doet het helaas nog niet.
Zodra ik met bluetooth verbindt krijg ik ook geen Android auto in het menu van de auto, enkel smartlink. Als ik die dan open en kijk naar de "app lijst" dan zie ik dus car mode staan met een download pijltje ernaast. Maar zoals jij al zei is deze niet meer beschikbaar.

Ik wil heel dat car mode ook niet gebruiken, dus snap niet dat hij daar steeds mee komt.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Wachten... schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:11:
@demonic

Doet het helaas nog niet.
Zodra ik met bluetooth verbindt krijg ik ook geen Android auto in het menu van de auto, enkel smartlink.
SmartLink is Android Auto (en Applecarplay) bij Skoda...

• Michel
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 20:49
[...]

Echter blijf ik het gek vinden, want met de Galaxy s10 van mijn vriendin werkt alles wel gewoon. De Galaxy s7 edge van mij niet.

Daar vergelijk je ook twee behoorlijk verschillende toestellen. Daar zit grofweg 3 jaar ontwikkeling tussen. De s10 is nooit geleverd met Car mode, dus die software zit daar niet in de weg waar dit op je S7 blijkbaar wel het geval is.

Verwijderen van Car mode kan niet maar als ik zo snel even lees zie ik dat je wel wat stappen kunt ondernemen om te voorkomen dat hij automatisch opstart en dus mogelijk Android Auto verstoort.
To disable car mode when using your Bluetooth in your car (Samsung S5) go to car mode icon from the pull down menu. once there tap on car mode when Hi Galaxy page is up touch the 3 little dots on the top right of your screen, then touch Settings then touch Register Car then uncheck Auto Open via Bluetooth.... once you uncheck you will no longer have Galaxy Drive mode speaking to you when you don't want to hear it and car mode will not automatically come up when you turn on your bluetooth..You can always go back to menu to select car mode when you want to use that app.
https://forums.androidcen...11&viewfull=1#post4082411

Even ontopic, auto ligt nog steeds op planning om binnen drie weken geleverd te worden _/-\o_ :*)

• Wachten...
jongetje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

SmartLink is Android Auto (en Applecarplay) bij Skoda...
Ja mee eens, maar met de andere toestellen krijg ik toch echt een aparte Android auto optie in het menu gedeelte van de auto. Dat is dan meer wat ik bedoelde, deze zie ik niet.

@Michel ja zoiets moet het zijn. Echter staat de "car mode" app helemaal niet op de telefoon, dus ben benieuwd of ik die dan uit kan schakelen op een manier. Ik ga zo jouw stappen eens proberen en kijken of het lukt. De Android auto app staat wel geinstalleerd, maar daar doet hij dus niks mee.

Ik houd jullie straks op de hoogte.

• Michel
Wachten... schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ja mee eens, maar met de andere toestellen krijg ik toch echt een aparte Android auto optie in het menu gedeelte van de auto. Dat is dan meer wat ik bedoelde, deze zie ik niet.

@Michel ja zoiets moet het zijn. Echter staat de "car mode" app helemaal niet op de telefoon, dus ben benieuwd of ik die dan uit kan schakelen op een manier. Ik ga zo jouw stappen eens proberen en kijken of het lukt. De Android auto app staat wel geinstalleerd, maar daar doet hij dus niks mee.

Ik houd jullie straks op de hoogte.
Car mode is ook geen Google play store app, maar een systeem app van samsung, die kun je dus niet zomaar verwijderen of uitschakelen. Vandaar deze omweg. Kan eventueel wel met root access. Succes, hopelijk helpt het!

• Wachten...
Michel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Car mode is ook geen Google play store app, maar een systeem app van samsung, die kun je dus niet zomaar verwijderen of uitschakelen. Vandaar deze omweg. Kan eventueel wel met root access. Succes, hopelijk helpt het!
Ik heb het even geprobeerd, maar zodra ik net bluetooth verbind, krijg ik nergens een melding o.i.d. dat ik Car mode aan staat, en kan dus ook niet de verdere stappen ondernemen.

Nog andere suggesties wat ik kan proberen?

• Michel
Wachten... schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb het even geprobeerd, maar zodra ik net bluetooth verbind, krijg ik nergens een melding o.i.d. dat ik Car mode aan staat, en kan dus ook niet de verdere stappen ondernemen.

Nog andere suggesties wat ik kan proberen?
Ik heb geen S7 liggen dus kan het niet testen voor je, enige wat je nog kunt proberen is het uitschakelen van de systeemapp (als het als dusdanig in het systeem is opgenomen) https://www.xda-developer...em-app-bloatware-android/

En anders even een apart topic aanmaken in het daar voor geschikte forum onderdeel, dan bereik je wat meer mensen. Ongetwijfeld dat er iemand bij zit met praktijk ervaring.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Wachten...

Ik heb toevallig gisteren voor het eerst Android Auto op de RCD330 in mijn ex-Superb gedemonstreerd.....wat een blamage...

Een Huawei Mate 20 (met Android 10 en alle updates) kreeg ik niet aan de praat. Toestel van mijn vriendin, dus kon die ook niet zomaar factory resetten. Een Xiaomi...model weet ik niet...met Android 10 van schoonzusje; kabeltje erin, paar dialogen bevestigen en gaan.

En dat zijn redelijk recente toestellen (Huawei uit 2019 en Xiaomi van dit jaar).

Mijn advies: koop een nieuwe Android telefoon of stap over naar Apple Carplay (dat werkt wél probleemloos en met 1 handeling, zelfs met de iphone 7 uit 2017 van mijn werk).

Bald by design, beard by choice.

Weten wat je níét weet, is belangrijker dan alles weten.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:31
[...]

Bij oudere toestellen s8 en ouder volgens mij moet je apart android auto installeren uit de app store.

https://www.google.com/ur...Vaw3AfR3nrs_M6_QVQqe6DgHu

[Voor 23% gewijzigd door Snowhite0901 op 12-08-2021 07:41]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Wachten...
Snowhite0901 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Bij oudere toestellen s8 en ouder volgens mij moet je apart android auto installeren uit de app store.

https://www.google.com/ur...Vaw3AfR3nrs_M6_QVQqe6DgHu
Dank voor je reactie.... Dat is me inderdaad duidelijk, maar dat is het probleem niet. Ik heb een volledig reset van de telefoon gedaan (2x zelfs) en Android auto erop gezet vanuit de playstore. Maar desondanks blijft hij mirrorlink openen i.p.v. Android auto.

Ook als ik de Android auto app al open dan gaat hij toch over naar mirrorlink. Ga ik vervolgens naar de app settings en schakel ik Samsung mirrorlink uit, dan pakt hij helemaal niks op. Oftewel Android auto lijkt compleet niet herkent te worden ofzo.

Ik snap er werkelijk niks van.

• Mimiix
  • Laatst online: 18:16

Mimiix

Professioneel Prutser

max schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:59:
@Wachten...

Mijn advies: koop een nieuwe Android telefoon of stap over naar Apple Carplay (dat werkt wél probleemloos en met 1 handeling, zelfs met de iphone 7 uit 2017 van mijn werk).
Nou niet echt :) Als ie te warm word, en dat gebeurd, dan loopt je hele unit vast. Heb ik meermaals gehad met een iphone 8 op een MIB 3 in de 2021Scala.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Wachten...
Mimiix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Nou niet echt :) Als ie te warm word, en dat gebeurd, dan loopt je hele unit vast. Heb ik meermaals gehad met een iphone 8 op een MIB 3 in de 2021Scala.
Ja en sowieso vindt ik het een beetje onzin om weer een telefoon te kopen van een paar 100 euro, terwijl genoeg mensen het gewoon werkend hebben (ook met nog oudere telefoons).

Overigens staat de galaxy s7 edge gewoon tussen de compatibility list van skoda (in mijn geval Skoda Superb uit 2016)
https://compatibilitylist.skoda-auto.com/

[Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 12-08-2021 09:04]

• kowlier
  • Laatst online: 16:13
android auto blijft sowieso een speciaal beestje. Ik heb een new octavia van september vorig jaar, en met mijn eerste gsm, een oneplus 6, werkte android auto maar in 3 op de 10 gevallen, ik had ofwel geen geluid, spotify werkte niet, geen navigatie, enzovoorts. sinds ik een oneplus 8t heb zijn al mijn problemen zo goed als verdwenen. enkel als ik mijn auto te kort stilzet en opnieuw start heb ik geen geluid meer, maar dat is een algemeen skoda issue (ja die zijn er ook...).

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

kowlier schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:09:
enkel als ik mijn auto te kort stilzet en opnieuw start heb ik geen geluid meer, maar dat is een algemeen skoda issue (ja die zijn er ook...).
Doet de radio eht dan ook niet?

Ik heb dit inderdaad ook. Hoe los je dit op?

• kowlier
ja de radio doet het dan ook niet. geen idee hoe op te lossen, so far heb ik het enkel nog maar voorgehad toen ik dicht bij mijn thuisbasis was, dus 2 minuutjes zonder geluid is wel te overleven dan :p
smorgens doet hij het dan wel weer goed.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mimiix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Maar dat ligt dan dus aan die MIB3 unit in de Scala en niet aan Carplay/toestel. ;)

Waar ik op doelde wat Android Auto betreft, is dat het best een onvoorspelbaar stukje techniek is (aan de telefoon-kant). Het ene toestel doet het wel (al dan niet out of the box), het andere doet het niet. En dan maakt het nog niet eens uit of het recente of verouderde toestellen zijn. Niet werken komt bij recente én oudere toestellen voor en de reden waarom is vaak niet te achterhalen.

[Voor 35% gewijzigd door max op 12-08-2021 09:36]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

max schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Maar dat ligt dan dus aan die MIB3 unit in de Scala en niet aan Carplay/toestel. ;)

Waar ik op doelde wat Android Auto betreft, is dat het best een onvoorspelbaar stukje techniek is (aan de telefoon-kant). Het ene toestel doet het wel (al dan niet out of the box), het andere doet het niet. En dan maakt het nog niet eens uit of het recente of verouderde toestellen zijn. Niet werken komt bij recente én oudere toestellen voor en de reden waarom is vaak niet te achterhalen.
Jawel, want ik heb het nooit gehad met android auto. Die laat de unit niet vastlopen. Bij Android Auto kan ik namelijk altijd nog andere knoppen indrukken.

Ah ja, dat kan ik me best voorstellen. Ik heb enkel een S9+ en S20+ getest. Ook nog een One plus nord. Eigenlijk geen issues mee gehad.

Ze zouden eigenlijk een compitability list moeten maken.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Mimiix

Ah, ok. Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@max

Het blijft gewoon stom :(
kowlier schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
ja de radio doet het dan ook niet. geen idee hoe op te lossen, so far heb ik het enkel nog maar voorgehad toen ik dicht bij mijn thuisbasis was, dus 2 minuutjes zonder geluid is wel te overleven dan :p
smorgens doet hij het dan wel weer goed.
Ja, dat dus. Herstarten van de headunit werkt ook niet.

Ik heb er ook nog geen oplossing voor.

• kowlier
ik ben al blij dat het enkel maar dat meer is kwa issues. in het begin was het een pak erger :p

• Wachten...
Mimiix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:39:
[...]

Jawel, want ik heb het nooit gehad met android auto. Die laat de unit niet vastlopen. Bij Android Auto kan ik namelijk altijd nog andere knoppen indrukken.

Ah ja, dat kan ik me best voorstellen. Ik heb enkel een S9+ en S20+ getest. Ook nog een One plus nord. Eigenlijk geen issues mee gehad.

Ze zouden eigenlijk een compitability list moeten maken.
Die lijst is er (zie mijn eerdere post) praktisch iedere device wordt (zeggen ze) ondersteund.

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:53
Sinds een maand of 2 rijd ik een nieuwe (model 2021) Skoda Octavia HB. Tot nu toe super tevreden mee, al heeft Wireless Apple Carplay soms wat nukken, zoals wat traagheid zodra de auto net gestart is. Grootste
"irritatiepunt" is dat Spotify soms geen geluid afgeeft zodra de telefoon (automatisch) wordt verbonden en de muziek (automatisch) begint af te spelen. Andere apps geven nog wel gewoon geluid af. Het gekke is dat hier totale willekeur in lijkt te zitten. De ene keer doet hij het wel en de andere keer weer niet.

De oplossing is (gelukkig) eenvoudig, namelijk even van Spotify naar de radio switchen en weer terug. Iemand hier die dit gedrag herkent? Ik kan op het WWW zo snel geen oplossing vinden.

• kowlier
ja ik heb die bug ook met android auto af en toe.

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervangende reflector (bumper linksachter) voor mijn Skoda Octavia Combi Mk3 uit 2018. Dit omdat er een barst zit in de huidige reflector.

Op AliExpress dacht ik de juiste reflector te hebben gevonden, maar blijkbaar is het ontwerp van dit onderdeel rond 2018 (met de facelift) aangepast? Dit is mijn bumper (met het bestelde niet-passende onderdeel)

En dit is hoe de bumper er eerst uit zag:

Het bestelde onderdeel past dus wel op 2017-modellen (en ouder), maar niet op mijn Octavia uit 2018.

Ook op fabrieksfoto’s van het 2018+ model is de nieuwe reflectorvorm te zien:

Weet iemand hoe dit zit en welk onderdeel(nummer) ik nodig heb? En belangrijker: waar ik deze kan vinden? Overal waar ik kijk wordt alleen het ‘oude’ ontwerp reflector aangeboden. Zelfs bij het zoeken naar "skoda octavia 2018 rear left reflector". Maar misschien kijk ik ergens overheen :+

[Voor 27% gewijzigd door jch88 op 12-08-2021 20:42]

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Damian

Insane Obtrusion

jch88 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:33:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervangende reflector (bumper linksachter) voor mijn Skoda Octavia Combi Mk3 uit 2018. Dit omdat er een barst zit in de huidige reflector.

Op AliExpress dacht ik de juiste reflector te hebben gevonden, maar blijkbaar is het ontwerp van dit onderdeel rond 2018 (met de facelift) aangepast? Dit is mijn bumper (met het bestelde niet-passende onderdeel)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het bestelde onderdeel past dus wel op 2017-modellen (en ouder), maar niet op mijn Octavia uit 2018.

[Afbeelding]

Weet iemand hoe dit zit en welk onderdeel(nummer) ik nodig heb? En belangrijker: waar ik deze kan vinden? Overal waar ik kijk wordt alleen het ‘oude’ ontwerp reflector aangeboden. Zelfs bij het zoeken naar "skoda octavia 2018 rear left reflector". Maar misschien kijk ik ergens overheen :+
Gewoon naar de dealer stappen?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik die foto's zie: draai de nieuwe reflector eens om? Lijkt alsof ie dan wel past :)
En anders: ik gok dat er een onderdeel nummer op de oude staat. Bel de dealer of onderdelenlijn voor een nieuwe als je het nummer hebt? Dealer moet idd zo het juiste nummer kunnen geven. Zal de wereld niet kosten verwacht ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Damian

Insane Obtrusion

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ik nog iets beter kijk, is het niet gewoon de verkeerde kant? Dus die voor rechts achter i.p.v. links achter?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Michel

Even naar de dealer stappen, daar zoeken ze zo het onderdeelnummer op (indien los beschikbaar), en kun je hem bestellen. Kosten voor dit soort "klein" spul valt vaak reuze mee is mijn ervaring.

• jongetje
Ik heb ooit zo'n reflector vervangen voor mijn toenmalige octavia van 2016 en was iets van 25euro bij de dealer.

[Voor 6% gewijzigd door jongetje op 13-08-2021 09:41]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@jch88
Zit ie hier tussen:

http://www.kopacek.com/sc...retezec=Reflector&x=0&y=0

Superskoda/Kopacek is prima in orde, vandaag bestellen is meestal binnen een dikke week bezorgd.

Als je Octavia uit 2018 is, heb je een Octavia 3 Facelift (FL). Even je zoekopdracht daarop aanpassen.

[Voor 20% gewijzigd door max op 13-08-2021 17:30]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een 2014 Octavia 3 RS Combi in de kleur brilliant silver met maar 84k km op de teller :)

Aardig compleet uitgevoerd met o.a. DSG, panodak, lane assist, front assist, ACC, verwarmde leren stoelen, Columbus navi systeem (inmiddels MIB2.5 ipv MIB1), 19" GMP velgen (incl Eibach verlagingsveren), elektrische kofferklep, etc.

Hij heeft een stage 1 en DSG tune gehad bij Vagtechniek en met zo'n 300PK i.c.m. de DSG bak rijdt het heerlijk zo :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Sp33dFr34k

Dikke bak die RS. 8)

Wat heb je aan de DSG laten doen? Ligt een DSG6 DQ250 in, toch? Enkel maximaal koppel verhogen of nog andere (fine)tuning?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@max thanks :) Inderdaad, de DQ250 6-bak, deze is aangepast op het toegenomen koppel.

In de toekomst nog wat dingetjes aanpassen zoals de downpipe en sportcat, misschien een grotere turbo en dan i.c.m. een stage 2. Maar voorlopig amuseer ik me hier meer dan prima mee :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:56
@Sp33dFr34k Dit was jouw RS die ik gedaan had toch?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rainesh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:56:
@Sp33dFr34k Dit was jouw RS die ik gedaan had toch?
Yep, hiervoor heb je dat frontcam issue opgelost waarvoor nogmaals dank :)

• Michel
Sp33dFr34k schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:24:
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een 2014 Octavia 3 RS Combi in de kleur brilliant silver met maar 84k km op de teller :)

Aardig compleet uitgevoerd met o.a. DSG, panodak, lane assist, front assist, ACC, verwarmde leren stoelen, Columbus navi systeem (inmiddels MIB2.5 ipv MIB1), 19" GMP velgen (incl Eibach verlagingsveren), elektrische kofferklep, etc.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Hij heeft een stage 1 en DSG tune gehad bij Vagtechniek en met zo'n 300PK i.c.m. de DSG bak rijdt het heerlijk zo :)
Mooi speelgoed!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Sp33dFr34k

Ah, herkende ik de auto toch, je hebt ook een ombouw van MIB1(of2?) naar MIB2.5 gedaan. Mooi staaltje werk.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

max schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:48:
@Sp33dFr34k

Ah, herkende ik de auto toch, je hebt ook een ombouw van MIB1(of2?) naar MIB2.5 gedaan. Mooi staaltje werk.
Hij staat ook op het Skoda forum, dan zul je hem daar wellicht gezien hebben incl howto en partnummers voor de ombouw :)

• Snowhite0901
Ik zit een beetje naar een superb te kijken maar nu raak ik echt in de war van de navi update. De schermen zijn even groot
Ik heb gelezen dat:
- tegenwoordig de goedkope versie ook tegelijk op vc en op het scherm kan
- de goedkope versie helemaal niet meer op vc kan omdat het verschil te klein werd.

Wat is er nu waar? Weet iemand dat? Wat is nu de reden om voor de duurdere te gaan? Moet je nog een bepaalde optie perse hebben om fe phev al van tevoren op temperatuur te kunnen brengen?

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:10
Sp33dFr34k schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:24:
Erg fraaie auto!
Heb ook wel zin in een nieuwe auto, maar ja.. de octavia van 2014 met nu 310k op de teller loopt nog als een zonnetje. :P

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Prosac schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Erg fraaie auto!
Heb ook wel zin in een nieuwe auto, maar ja.. de octavia van 2014 met nu 310k op de teller loopt nog als een zonnetje. :P
Thanks! Dat is netjes! Welke motor ligt erin? :)

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:10
Sp33dFr34k schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Thanks! Dat is netjes! Welke motor ligt erin? :)
Gewoon een 1.4 TDI.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat zijn prima motoren! Op het skoda forum zijn er ook een heel aantal met behoorlijke kilometerstanden, je bent er nog niet vanaf :)

• Waypoint
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb een kodiaq met 125 pk als lease bak uit 2018 (occasional lease). Fijne bak alleen viel mij op dat hij op 160km begrensd lijkt te zijn. Iemand daar ervaring mee? Twijfel om dit bij de lease maatschappij na te gaan, maar lijkt mij toch een rare gang van zaken als de vorige eigenaar of zij als lm dit hebben gedaan toch ? De auto zou toch minstens ergens de 170/175 op gps moeten kunnen aantikken lijkt mij , los van de vraag wanneer en of dat kan ik het buitenland natuurlijk.

[Voor 19% gewijzigd door Waypoint op 18-08-2021 22:52]

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:37
Waypoint schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:51:
Ik heb een kodiaq met 125 pk als lease bak uit 2018 (occasional lease). Fijne bak alleen viel mij op dat hij op 160km begrensd lijkt te zijn. Iemand daar ervaring mee? Twijfel om dit bij de lease maatschappij na te gaan, maar lijkt mij toch een rare gang van zaken als de vorige eigenaar of zij als lm dit hebben gedaan toch ? De auto zou toch minstens ergens de 170/175 op gps moeten kunnen aantikken lijkt mij , los van de vraag wanneer en of dat kan ik het buitenland natuurlijk.
Ik neem aan dat je dat in 4e probeert en niet in 5e of 6e? In zijn 6 zal die dat zeker al niet doen, in 5 waarschijnlijk ook niet.

[Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 18-08-2021 23:19]

• The Eagle

The Eagle

Waypoint schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:51:
Dat klinkt eerder als een begrenzer die er door de instelling voor de winterbanden op gezet wordt. Weet uit ervaring dat een golf variant 1.0 zonder problemen 170 op de teller zet. Krijg in mijn Passat wel wel melding als ik met winterbanden boven de 180 ga, kan zijn dat men dat verder uitgebreid heeft naar een limiter. Check je handleiding of je menu mbt winterbanden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Snowhite0901
En kodiaq is wel een stukje hoger en zwaarder dan een golf. Als die 170 haalt dan vind ik 160 niet gek. @Waypoint voel je dat hij echt ineens tegen een grens loopt of komt hij bij de 160 ook langzaam ( en is die 160 ook gps?)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

AndRo555 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:17:
[...]

Ik neem aan dat je dat in 4e probeert en niet in 5e of 6e? In zijn 6 zal die dat zeker al niet doen, in 5 waarschijnlijk ook niet.
Waarom zou dat zo zijn dan? Ik had eerder een opel Astra sports tourer en die trok in de 6e versnelling ook gewoon door tot de maximum snelheid . Lijkt mij niet heel gezond om dan in de 4 te rijden dan krijg je enorm toerental terwijl in de 6e hij op Ca 3000 toeren blijft hangen bij 160. Gaat natuurlijk niet bijster snel maar hij versnelt nog wel dan (althans dat deed de Opel).
The Eagle schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:43:
[...]

Dat klinkt eerder als een begrenzer die er door de instelling voor de winterbanden op gezet wordt. Weet uit ervaring dat een golf variant 1.0 zonder problemen 170 op de teller zet. Krijg in mijn Passat wel wel melding als ik met winterbanden boven de 180 ga, kan zijn dat men dat verder uitgebreid heeft naar een limiter. Check je handleiding of je menu mbt winterbanden.
Hmm heb wel winterbanden gehad maar nu er niet meer onder. Had wel in de handleiding erover gelezen, echter hoor je dan ook een melding te krijgen lijkt mij . Ik krijg geen melding in de auto alleen zie wel dat het toerental niet bijzonder hoog is in de 6e maar merk wel dat hij niet langzaam doortrekt voorbij de (grofweg) 3000 toeren. Vandaar mijn gevoel van een begrenzer . :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Snowhite0901 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:52:
En kodiaq is wel een stukje hoger en zwaarder dan een golf. Als die 170 haalt dan vind ik 160 niet gek. @Waypoint voel je dat hij echt ineens tegen een grens loopt of komt hij bij de 160 ook langzaam ( en is die 160 ook gps?)
155 gps (grofweg), topsnelheid volgens boekje moet wel richting 190/200 gaan volgens mij dus dan zou ik 170/175 gps wel verwachten.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:07

avotar

P0werd by Black Coffee

The Eagle schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:43:
[...]

Die instelling geeft je een melding, maar begrenst hem verder niet.
Mijn Octavia 115 pk TDI haalde vorig jaar in Duitsland nog makkelijk de 190.

Ik zou er een belletje aan wagen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:55
avotar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:18:
[...]

Die instelling geeft je een melding, maar begrenst hem verder niet.
Mijn Octavia 115 pk TDI haalde vorig jaar in Duitsland nog makkelijk de 190.

Ik zou er een belletje aan wagen.
Idd, dat is enkel een melding. Mijn vorige Golf 7.5 R-line 110pk haalde 190-195 op de teller. 160-170 lijkt mij ook wel erg weinig..

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:35
Deze Kodiaq 1.4 125hp doet precies 200 op de teller:
YouTube: Skoda 1.4 tsi 125 hp kodiaq top speed (1.4 tsi 125 ps)

Bij 160 zou hij nog wel redelijk door moeten lopen, mits niet helling op :o

Mijn Leon 5F 1.2TSI DSG doet ook zo rond de 200, alhoewel dat vorig jaar een stuk meer moeite koste dan een paar jaar terug. Misschien dat de leeftijd ook begint mee te tellen :+

• The Eagle

The Eagle

Waypoint schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:55:
[...]

Waarom zou dat zo zijn dan? Ik had eerder een opel Astra sports tourer en die trok in de 6e versnelling ook gewoon door tot de maximum snelheid . Lijkt mij niet heel gezond om dan in de 4 te rijden dan krijg je enorm toerental terwijl in de 6e hij op Ca 3000 toeren blijft hangen bij 160. Gaat natuurlijk niet bijster snel maar hij versnelt nog wel dan (althans dat deed de Opel).
[...]

Hmm heb wel winterbanden gehad maar nu er niet meer onder. Had wel in de handleiding erover gelezen, echter hoor je dan ook een melding te krijgen lijkt mij . Ik krijg geen melding in de auto alleen zie wel dat het toerental niet bijzonder hoog is in de 6e maar merk wel dat hij niet langzaam doortrekt voorbij de (grofweg) 3000 toeren. Vandaar mijn gevoel van een begrenzer . :)
Als jij niet in de boordcomputer aangeeft dat de winterbanden er onderuit zijn gaat de auto er nog steeds vanuit dat ze er onder zitten. Is een vinkje. Ben ook vaak genoeg tegengekomen dat de garage of dealer niet eens weet dat ze dat moeten doen. Makkelijk te controleren iig :)

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
Ik wil m'n Karoq Sportline Business (1.5 / '21) een beetje onder handen nemen, waar ik zoal aan denk (niet allemaal tegelijk)...

- DSG tuning
- Wat 'nice to have' VAGCOM toestanden (mogelijk in combinatie met #1)
- Iets verlagen, hij staat nu zo hoog op z'n pootjes
- Remklauwen mogelijk rood laten spuiten

De bekende adresjes/personen wel voorbij zien komen hier, maar das volgens mij allemaal in het zuiden des lands? :P Iemand wat aanraders in Noord-Holland? In principe is heel NH okay, voorkeur voor de driehoek Amsterdam-Haarlem-Alkmaar.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Thnx voor de reacties ! staan geen vinkjes aan in de boordcomputer, dus ik zal eens contact opnemen met de dealer. Mijn gevoel wordt gedeeld hier 😙

• Snowhite0901
Loveless85 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:51:
- Iets verlagen, hij staat nu zo hoog op z'n pootjes
- .
Lol, het is een suv.....

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
Ik dacht een hatchback :o

Maar er zit gewoon teveel ruimte boven het wiel. Kan korter. :+

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En…..binnen bij de transporteur. 8) 8)

Nu nog wachten op de RDW… :X

• The Eagle

The Eagle

@max en @Sp33dFr34k mocht jullie auto niet snel genoeg zijn, neem hier een voorbeeld aan: https://www.autoweek.nl/a...-snelste-auto-ooit-terug/

Fabrieks RS met 600 PK. En notabene de handgeschakelde 6 bak van de greenline, want die heeft lekker lange bakverhoudingen :D

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@The Eagle Ja maar die “moondiscs” zijn wel hella ugly… :X

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:37
Waypoint schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:55:
[...]

Omdat je bij 3000 toeren maar maximaal een 85pk hebt in die 1.4TSI? In een boot van een auto van een Kodiaq haal je daar dus net 160 mee.
Boven de 5000 toeren heb je pas de volle 125pk. Dus dat is 4e en misschien nog 5e als de snelheid hoog genoeg is.

[Voor 18% gewijzigd door AndRo555 op 19-08-2021 21:35]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

AndRo555 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Omdat je bij 3000 toeren maar maximaal een 85pk hebt in die 1.4TSI? In een boot van een auto van een Kodiaq haal je daar dus net 160 mee.
Boven de 5000 toeren heb je pas de volle 125pk. Dus dat is 4e en misschien nog 5e als dosnelheid hoog genoeg is.

[Afbeelding]
Interessant, nooit geweten , thnx !

Het enige dat ik dus niet snap is waarom dat ding in de 5e of 6e versnelling niet gewoon doorklimt in de toeren . Heb je in de 6 dan nooit het Max aantal toeren (of vraag ik nu iets heel doms?) 😁. Snap dat toeren en snelheid in verband staan.

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

HellBeast

Oh My GoT!

Getwijfeld tussen een Seat Tarraco en de Skoda Kodiaq. Uiteindelijk is het de Kodiaq geworden. De doorslaggevende punten:

* Veel betere stoelen (Sportline model)
* Interieur ziet er net wat luxer uit
* Ik heb al 4,5 jaar in een Seat Ateca gereden. De Tarraco voelde daarom aan als een uit de kluiten gegroeide Ateca.
* Facelift model Skoda vind ik zeer geslaagd

Het is een Sportline geworden in Steel Grey met een functiepakket. Wel handgeschakeld, want ik vind het verschil in geld met een DSG te groot. Ik heb altijd handgeschakeld gereden, dus ik merk het verschil sowieso niet.

Levertijd: Produktieweek 9. Levermaand: maart. Damn you chip shortage!

Beauty is in the eye of the beerholder

• WoBBeL
  • Laatst online: 15:47

WoBBeL

*zwaai*

De Octavia nu zo'n 5 of 6 keer ingeleverd met 1000 en 1 foutmeldingen maar nu geven ze aan dat ik een nieuw "regelapparaat" krijg, onbekend wat de levertijd is helaas....

We zullen zien, moet er nog ruim 3 jaar mee...

Mocht je continu meldingen krijgen zoals:
- Front assist niet beschikbaar
- Side assist niet beschikbaar
- SOS emergency niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar
- en nog een stuk of 10

DAn even blijven klagen bij je dealer. Als t maar vaak genoeg mis gaat 8)7

[Voor 38% gewijzigd door WoBBeL op 26-08-2021 14:49]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Michel
HellBeast schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:08:
Getwijfeld tussen een Seat Tarraco en de Skoda Kodiaq. Uiteindelijk is het de Kodiaq geworden. De doorslaggevende punten:

* Veel betere stoelen (Sportline model)
* Interieur ziet er net wat luxer uit
* Ik heb al 4,5 jaar in een Seat Ateca gereden. De Tarraco voelde daarom aan als een uit de kluiten gegroeide Ateca.
* Facelift model Skoda vind ik zeer geslaagd

Het is een Sportline geworden in Steel Grey met een functiepakket. Wel handgeschakeld, want ik vind het verschil in geld met een DSG te groot. Ik heb altijd handgeschekeld gereden, dus ik merk het verschil sowieso niet.

Levertijd: Produktieweek 9. Levermaand: maart. Damn you chip shortage!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Succes (of sterkte) met wachten. Mooie wagen!

• Scrtz
Waypoint schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

Interessant, nooit geweten , thnx !

Het enige dat ik dus niet snap is waarom dat ding in de 5e of 6e versnelling niet gewoon doorklimt in de toeren . Heb je in de 6 dan nooit het Max aantal toeren (of vraag ik nu iets heel doms?) 😁. Snap dat toeren en snelheid in verband staan.
Nee de 6 is er juist om de toeren zo laag mogelijk te houden om zuiniger (op de snelweg) te kunnen rijden. Want hoe hoger de toeren, hoe meer brandstofgebruik.

• jongetje
WoBBeL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:46:
De Octavia nu zo'n 5 of 6 keer ingeleverd met 1000 en 1 foutmeldingen maar nu geven ze aan dat ik een nieuw "regelapparaat" krijg, onbekend wat de levertijd is helaas....

- en nog een stuk of 10

Die van mij staat al 7 weken bij de dealer naar geen idee wat er nu nog gaat gebeuren... ben benieuwd.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@jongetje pffff.... Das wel heel erg lang. Zelfde issues?

• jongetje
@WoBBeL Ik vooral front en side assist en daarnaast af en toe een herstartend infotainment tijdens het rijden. Vooral die assistenten zorgen voor veel bliepjes en meldingen in de virtuele cockpit.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ah identiek dus aan wat ik heb. Ik zal vragen wat ze technisch gedaan hebben als 't straks verholpen is (hopelijk)

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik kan over een tijdje ook een lease auto gaan bestellen. Mijn oog is gevallen op de Skoda Kodiaq. Deze willen we redelijk compleet uit gaan rusten. Ik heb wat met de configurators lopen spelen, maar er heerst bij mij wat onduidelijkheid tussen de verschillen van de sportline business t.o.v. de business plus.
Als ik ze beide vrijwel compleet uitrust, dan zijn de prijzen bijna identiek. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de Sportline versie dan de zwarte accenten aan de buitenkant heeft; en dat de Business Plus versie ipv lederen sportline stoelen met stoelverwarming, de luxere variant heeft die ook ventilatie/massage stand hebben.

Zitten er nog meer verschillen in? Of is het puur de afweging tussen de extra opties in de stoelen en de zwarte accenten?

• dajappie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:33
rolandmegens schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:38:
Ik kan over een tijdje ook een lease auto gaan bestellen. Mijn oog is gevallen op de Skoda Kodiaq. Deze willen we redelijk compleet uit gaan rusten. Ik heb wat met de configurators lopen spelen, maar er heerst bij mij wat onduidelijkheid tussen de verschillen van de sportline business t.o.v. de business plus.
Als ik ze beide vrijwel compleet uitrust, dan zijn de prijzen bijna identiek. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de Sportline versie dan de zwarte accenten aan de buitenkant heeft; en dat de Business Plus versie ipv lederen sportline stoelen met stoelverwarming, de luxere variant heeft die ook ventilatie/massage stand hebben.

Zitten er nog meer verschillen in? Of is het puur de afweging tussen de extra opties in de stoelen en de zwarte accenten?
Volgens mij is het voornaamste verschil het type stoel. De sportstoel in de Sportline is echt substantieel anders qua vorm dan de reguliere stoelen. De extra opties op de stoelen zoals ventilatie/verwarming zijn meer bijzaak als je de vorm wel of niet fijn vindt lijkt me. Gewoon allebei proberen. Verder heeft de Sportline wat sportieve accenten binnen en buiten, maar die kan je misschien met wat opties/accessoires ook wel deels op de Business Edition Plus erbij krijgen?

• jongetje
@RonaldMegens Download ook de prijslijst, dan zie je precies met bolletjes wat de verschillen zijn. Het kan soms zijn dat het verschil in opties zit (ene optie kan/mag niet op andere model zoals bijv. een panoramadak, ledstrips, achterklep die je met je voet kunt openen oid.)

• rolandmegens
@dajappie @jongetje
Ik heb de prijslijst er bij gepakt. Ik heb proberen te zoeken wat de ene versie wel heeft, wat de andere niet kan krijgen als optie.

Sportline business:
- Zwarte accenten buiten
- Zwarte hemelbekleding
- 3 spaaks Sportstuur t.o.v. 2 spaaks multifunctioneel stuur (beide met flippers)
- Wireless charging van mobiel
- Progressieve stuurbekrachtiging

Business plus:
- Optie om ventilatie/massage in de stoelen te hebben (volgens brochure kan de sportline versie wel ventilatie in stoelen, volgens de brochure niet...) Verder tussen ergo en sportstoelen zal mij waarschijnlijk niet veel uitmaken (op ventilatie optie na)
- area view?
- mogelijkheid tot skiluik

Stoel ventilatie is voor mij wel een redelijke plus. Als die mogelijkheid er is bij sportline dan is het een no-brainer voor sportline, maar als dat niet mogelijk is dan wordt het toch nog een twijfel (ivm ventilatie + skiluik).

Verder kan ik het me haast niet voorstellen, maar klopt het dat de Area view (incl de extra camera's / topview) alleen mogelijk zijn bij de business plus editie? Dat haal ik uit de prijslijst namelijk

• dajappie
rolandmegens schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:19:
@dajappie @jongetje
Ik heb de prijslijst er bij gepakt. Ik heb proberen te zoeken wat de ene versie wel heeft, wat de andere niet kan krijgen als optie.

Sportline business:
- Zwarte accenten buiten
- Zwarte hemelbekleding
- 3 spaaks Sportstuur t.o.v. 2 spaaks multifunctioneel stuur (beide met flippers)
- Wireless charging van mobiel
- Progressieve stuurbekrachtiging

Business plus:
- Optie om ventilatie/massage in de stoelen te hebben (volgens brochure kan de sportline versie wel ventilatie in stoelen, volgens de brochure niet...) Verder tussen ergo en sportstoelen zal mij waarschijnlijk niet veel uitmaken (op ventilatie optie na)
- area view?
- mogelijkheid tot skiluik

Stoel ventilatie is voor mij wel een redelijke plus. Als die mogelijkheid er is bij sportline dan is het een no-brainer voor sportline, maar als dat niet mogelijk is dan wordt het toch nog een twijfel (ivm ventilatie + skiluik).

Verder kan ik het me haast niet voorstellen, maar klopt het dat de Area view (incl de extra camera's / topview) alleen mogelijk zijn bij de business plus editie? Dat haal ik uit de prijslijst namelijk
Geen idee, kwestie van de prijslijst uitpluizen (configurators zijn wel eens fout) of een dealer bellen. Maar het klinkt mij alsof je eerst een wat fundamentelere keuze moet maken tussen de 2 uitvoeringen voordat je allerlei extra's gaat prioriteren of uberhaupt nodig vindt. Vind je het sportievere veel mooier of niet, en zitten de sportstoelen voor jouw lengte/postuur fijn of niet. Dat laatste merk je alleen door er in te zitten, en niet op basis van een plaatje. Blijft tenslotten een plek waar je 100% van de tijd in je auto in doorbrengt. Zo'n AreaView op mijn vorige auto was echt een gimmick net als automatisch inparkeren enzo, rij nu een Kodiaq Ambition Business en heb meer dan genoeg aan de piepers voor en achter icm de achteruitrijcamera. Keuzes keuzes keuzes....

• rolandmegens
dajappie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Geen idee, kwestie van de prijslijst uitpluizen (configurators zijn wel eens fout) of een dealer bellen. Maar het klinkt mij alsof je eerst een wat fundamentelere keuze moet maken tussen de 2 uitvoeringen voordat je allerlei extra's gaat prioriteren of uberhaupt nodig vindt. Vind je het sportievere veel mooier of niet, en zitten de sportstoelen voor jouw lengte/postuur fijn of niet. Dat laatste merk je alleen door er in te zitten, en niet op basis van een plaatje. Blijft tenslotten een plek waar je 100% van de tijd in je auto in doorbrengt. Zo'n AreaView op mijn vorige auto was echt een gimmick net als automatisch inparkeren enzo, rij nu een Kodiaq Ambition Business en heb meer dan genoeg aan de piepers voor en achter icm de achteruitrijcamera. Keuzes keuzes keuzes....
Mijn vorige post was inderdaad op basis van de officiele prijslijst en brochure. Maar dat is dus ook niet 100% duidelijk, dus dan waarschijnlijk toch maar bij de dealer inderdaad :)
De luxe ergo stoelen en sportstoelen zijn beide prima voor mij (al geprobeerd) dus dat is het probleem niet. Vraag daar is vooral of ventilatie wel/niet kan bij de sportstoelen.
Het sportievere vind ik reuze mee vallen bij de Kodiaq. Het enige echte verschil zijn de zwarte accenten. Dat vind ik wel iets mooier, daarom ook de voorkeur voor de sportline. Echter als stoelventilatie dan niet mogelijk is wordt dus de keuze iets lastiger.

• dajappie
rolandmegens schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Mijn vorige post was inderdaad op basis van de officiele prijslijst en brochure. Maar dat is dus ook niet 100% duidelijk, dus dan waarschijnlijk toch maar bij de dealer inderdaad :)
De luxe ergo stoelen en sportstoelen zijn beide prima voor mij (al geprobeerd) dus dat is het probleem niet. Vraag daar is vooral of ventilatie wel/niet kan bij de sportstoelen.
Het sportievere vind ik reuze mee vallen bij de Kodiaq. Het enige echte verschil zijn de zwarte accenten. Dat vind ik wel iets mooier, daarom ook de voorkeur voor de sportline. Echter als stoelventilatie dan niet mogelijk is wordt dus de keuze iets lastiger.
Hmm ja met leer is ventilatie wel fijn. Vooral zomers. Heb nu halfleer/alcantara en dat is met 30C+ eigenlijk altijd prima, heb de ventilatie nooit gemist, verwarming in de winter is wel heel fijn. Succes met de keuze!

• forzav
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
De velgen zullen toch ook wel een verschil zijn:
18'' Business Pro
19'' Sportline

Ik weet niet of er ook nog een verschil zit in afstelling van de auto (stugger geveerde sportline misschien?)

• The Eagle

The Eagle

Met 19" is ie sowieso wat stugger, want banden dunner dus minder demping.

• Scrtz
rolandmegens schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

De configurator gebruiken, die is accuraat. Sterker nog, de dealers gebruiken de configurator om vervolgens de offerte op te baseren.

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

WoBBeL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:46:

- en nog een stuk of 10

ah, mijn Scala geeft al een paar weken lang af en toe aan dat de SOS dinges niet beschikbaar is :p het irriteert me nog niet genoeg om er melding van te maken :+

• rolandmegens
Qua velgen zit er inderdaad 18 inch op de business versie maar als optie vink ik dan de 19" triglav aan (vind ik mooie velgen). Die zitten standaard al op de sportline.

@Scrtz De configurator geeft vrij weinig informatie. Dus ook niet wat er in een pakket zit etc. Volgens de prijslijst/configurator zijn de sportstoelen standaard alleen elektrisch verstelbaar en is er een optie voor stoelverwarming. Dus geen ventilatie mogelijk. In de officiele brochure staat dat stoelventilatie wel mogelijk is.

Leer zonder ventilatie lijkt me niet helemaal prettig inderdaad. Heb het nogal vlug warm dus ventilatie in de stoelen is voor mij wel een grote plus

• Michel
Scrtz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

De configurator gebruiken, die is accuraat. Sterker nog, de dealers gebruiken de configurator om vervolgens de offerte op te baseren.
Een beetje goede dealer weet ook wel een auto samen te stellen die volgens de configurator niet zou kunnen. Zo heb ik een verwarmd stuur wat niet zou kunnen bij mijn configuratie, zelfde met de velgen.

@rolandmegens , mijn advies: Ga naar een dealer en zag wat je wilt hebben. Als ik het zo lees wil je de sport uitvoering met ventilatie in de stoelen dus zeg je dat tegen de dealer. Zegt de dealer gelijk nee met hakken in het zand, vraag eens bij een ander. Waar een wil is, is een weg. Ook hier.

Ik heb zelfs een verhaal gehoord van een dealer die de zwarte accenten op een niet sport versie heeft aan laten brengen, soort best of both worlds idee.

• jongetje
@Michel Als er geen sportstoelen zijn met ventilatie, dan kun je hoog en laag springen maar dan krijg je die nergens. Is denk ik hetzelfde als bij Kia, die heeft op de CEED ook alleen ventilatie op de executive versie en niet op de GTline versies die sportstoelen hebben.

Wat betreft accenten ed. Je kunt natuurlijk altijd de auto achteraf deels of helemaal wrappen of zelfs laten overspuiten in elke kleur van de regenboog zolang je maar betaald.

[Voor 24% gewijzigd door jongetje op 27-08-2021 15:49]

• Michel
jongetje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:48:
@Michel Als er geen sportstoelen zijn met ventilatie, dan kun je hoog en laag springen maar dan krijg je die nergens. Is denk ik hetzelfde als bij Kia, die heeft op de CEED ook alleen ventilatie op de executive versie en niet op de GTline versies die sportstoelen hebben.

Wat betreft accenten ed. Je kunt natuurlijk altijd de auto achteraf deels of helemaal wrappen of zelfs laten overspuiten in elke kleur van de regenboog zolang je maar betaald.
Dat is zeker waar! Maar wil niet zeggen dat de stoelen uit een business uitvoering niet in de sportsline zijn te zetten natuurlijk.

• jongetje
Michel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is zeker waar! Maar wil niet zeggen dat de stoelen uit een business uitvoering niet in de sportsline zijn te zetten natuurlijk.
Dat gaat geen enkele dealer doen. Zo kan het namelijk niet besteld worden. PON bepaalde welke configuraties er in Nederland mogelijk zijn. En alleen via de configurator kan de order ingeschoten worden bij de fabriek. Je kunt wel een aftermarket stoel kopen...

• dajappie
Michel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Dat wordt vast een prijzig grapje, lijkt me sterk dat een dealer dat zomaar kan met swappen van een paar originele Skoda-stoelen. Dan kan je beter een custom stoel laten maken bij de bekende merken zoals ASS of Scheel, of beter meteen voor de goede uitvoering kiezen met de juiste stoelen. Een Business Line met een paar Sport Line accenten als accessoires is vast makkelijker.... Overigens vond ik het verschil tussen 18" en 19" wel meevallen qua stugheid - zitten nu 19" Sirius onder met 235/50 banden en dat is best comfortabel en vult m.i. mooier de wielkasten.

• Scrtz
Michel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Een beetje goede dealer weet ook wel een auto samen te stellen die volgens de configurator niet zou kunnen. Zo heb ik een verwarmd stuur wat niet zou kunnen bij mijn configuratie, zelfde met de velgen.

@rolandmegens , mijn advies: Ga naar een dealer en zag wat je wilt hebben. Als ik het zo lees wil je de sport uitvoering met ventilatie in de stoelen dus zeg je dat tegen de dealer. Zegt de dealer gelijk nee met hakken in het zand, vraag eens bij een ander. Waar een wil is, is een weg. Ook hier.

Ik heb zelfs een verhaal gehoord van een dealer die de zwarte accenten op een niet sport versie heeft aan laten brengen, soort best of both worlds idee.
Nope, zoals @jongetje ook al aangaf, PON bepaald de uitrustingen en met de configurator moet elke dealer het doen. Ik denk dat er in jou geval tussentijds een modeljaarwisseling is geweest waardoor je met geluk een verwarmbaar stuur erbij hebt gekregen. Een andere reden kan ik mij niet bedenken. En velgen zijn natuurlijk wel makkelijk te verwisselen ja, maar andere stoelen oid gaat geen enkele dealer aan beginnen.
rolandmegens schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:39:
Qua velgen zit er inderdaad 18 inch op de business versie maar als optie vink ik dan de 19" triglav aan (vind ik mooie velgen). Die zitten standaard al op de sportline.

@Scrtz De configurator geeft vrij weinig informatie. Dus ook niet wat er in een pakket zit etc. Volgens de prijslijst/configurator zijn de sportstoelen standaard alleen elektrisch verstelbaar en is er een optie voor stoelverwarming. Dus geen ventilatie mogelijk. In de officiele brochure staat dat stoelventilatie wel mogelijk is.

Leer zonder ventilatie lijkt me niet helemaal prettig inderdaad. Heb het nogal vlug warm dus ventilatie in de stoelen is voor mij wel een grote plus
Zorg ervoor dat je de nieuwste geldende prijslijst erbij houdt, de brochure kan namelijk al reeds verouderd zijn qua uitrustingslinies en is dus niet geldend.

[Voor 28% gewijzigd door Scrtz op 27-08-2021 15:58]

• Michel
Allemaal logische reacties, kan ik mij helemaal in vinden maar ik probeer alleen aan te geven dat er meer mogelijk is dan wat een configurator soms aangeeft.

• rolandmegens
@allemaal: bedankt voor alle tips!

@Scrtz ik heb inderdaad de laatste prijslisjt erbij gepakt van de Skoda website (Geldt sinds 7 juni 2021). Ik zal maar eens bij de dealer gaan navragen wat er mogelijk is met de stoelen :) Ik hoop echt dat het lukt om de ventilatie in de sportline versie te krijgen.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Nou, na al het gemopper op mijn Octavia toch nog een positieve update. Na al het onderhoud en gereset en dergelijke van gister bij de dealer had ik vandaag ineens 3 updates beschikbaar via het infotainment scherm en na de laatste update kwam ik erachter dat wireless Android Auto het ineens doet. En de navi meldingen komen zelfs netjes in het beeld van Virtual Cockpit! Grote blij :D

[Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 27-08-2021 16:49]

• Scrtz
WoBBeL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:49:
Nou, na al het gemopper op mijn Octavia toch nog een positieve update. Na al het onderhoud en gereset en dergelijke van gister bij de dealer had ik vandaag ineens 3 updates beschikbaar via het infotainment scherm en na de laatste update kwam ik erachter dat wireless Android Auto het ineens doet. En de navi meldingen komen zelfs netjes in het beeld van Virtual Cockpit! Grote blij :D
Welke SW versie zit je nu op?
Michel schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:04:
Allemaal logische reacties, kan ik mij helemaal in vinden maar ik probeer alleen aan te geven dat er meer mogelijk is dan wat een configurator soms aangeeft.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, want ik geef jou juist aan dat dat niet zo is. En ik werk bij een (bedrijfswagen)dealer, dus wie zal het beter weten..

[Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 27-08-2021 17:33]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Scrtz de volgende gegevens heb ik erin staan:
Hardware: H56
Software: 1806
ABT hardware: H44
ABT software: 2088

Vond net op internet dat de 1806 update per 26-8 officieel beschikbaar is. Ik ben één van de eerste gelukkigen schijnbaar. Is een update van 9 GB 8)7 https://www.skodacommunit...8-h44-2088.137758/page-13

Is dat een update die anderen ook OTA krijgen of is dit een dealer dingetje? Kan iemand mij vast wel vertellen hoop ik O+

Mn KESSY functioneert niet meer...auto openen/sluiten werkt niet meer met de deuren. Starten nog wel met de sleutel. Configuratie in de auto staat goed. Mogen ze wel weer fixen als de hw straks vervangen wordt

[Voor 82% gewijzigd door WoBBeL op 27-08-2021 19:05]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@rolandmegens

Ik weet niet waar jij in de configurator klikt, maar als ik in de optielijst naar beneden scroll, kan ik wel degelijk pakketten aanklikken en uitvouwen om de inhoud van een pakket te zien.

Rechts bovenin kun je een toggle aanzetten zodat standaard uitrusting zichtbaar wordt tussen de beschikbare opties.

• rolandmegens
max schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:07:
@rolandmegens

Ik weet niet waar jij in de configurator klikt, maar als ik in de optielijst naar beneden scroll, kan ik wel degelijk pakketten aanklikken en uitvouwen om de inhoud van een pakket te zien.

Rechts bovenin kun je een toggle aanzetten zodat standaard uitrustig zichtbaar wordt tussen de beschikbare opties.

[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, ik had het alleen bovenaan geprobeerd maar daaronder werkt dat blijkbaar wel.

Dan blijft eigenlijk alleen nog de vraag over van de ventilatie op de sportstoelen (binnenkort eens langs de dealer gaan)

• Michel
Scrtz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Welke SW versie zit je nu op?

[...]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, want ik geef jou juist aan dat dat niet zo is. En ik werk bij een (bedrijfswagen)dealer, dus wie zal het beter weten..
Ik heb andere ervaringen maar geloof je direct als dat niet (meer) zo is.

• Scrtz
Michel schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:29:
[...]

Ik heb andere ervaringen maar geloof je direct als dat niet (meer) zo is.
Kijk echt affabriek opties zoals een andere stoel dat is niet mogelijk maar bijv lederen bekleding, andere velgen, trekhaak etc dat zijn wel 'opties' die achteraf mogelijk zijn omdat ze het dan in Nederland zelf monteren of laten monteren. Stoelverwarming doen ze bijv ook wel eens echter wordt het dan niet op de originele knoppen gemonteerd.

• jongetje
@Scrtz Maar dat kan toch met elke willekeurige auto die nieuw of 2e hands koopt.... Dat zijn geen opties maar accessoires.

* Trekhaak kan trouwens niet altijd op elke auto.
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee