Nee klopt inderdaad, maar wellicht dat meerdere mensen dat wel als 'optie' zien omdat het op de bestelling komt te staan..jongetje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:48:
@Scrtz Maar dat kan toch met elke willekeurige auto die nieuw of 2e hands koopt.... Dat zijn geen opties maar accessoires.
* Trekhaak kan trouwens niet altijd op elke auto.
Domme vraag misschien, maar zijn die updates specifiek voor een model/type? Doen ze alleen alle 4e generaties Octavia bv, of is meer gewoon alles met een Amundsen van een bepaalde generatie oid?WoBBeL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:51:
@Scrtz de volgende gegevens heb ik erin staan:
Hardware: H56
Software: 1806
ABT hardware: H44
ABT software: 2088
Vond net op internet dat de 1806 update per 26-8 officieel beschikbaar is. Ik ben één van de eerste gelukkigen schijnbaar. Is een update van 9 GBhttps://www.skodacommunit...8-h44-2088.137758/page-13
Is dat een update die anderen ook OTA krijgen of is dit een dealer dingetje? Kan iemand mij vast wel vertellen hoop ik
Mn KESSY functioneert niet meer...auto openen/sluiten werkt niet meer met de deuren. Starten nog wel met de sleutel. Configuratie in de auto staat goed. Mogen ze wel weer fixen als de hw straks vervangen wordt
Is er ergens een changelog van de software voor de Karoq, en/of een manier om een OTA check af te dwingen, anders dan alleen via het menutje 'software updaten' in de auto, heb daar letterlijk nog nooit een update in klaar zien staan.
Ter referentie, de situatie in mijn Karoq ('21):
Onderdeelnummer: 3V0035820B
Hardware: H22
Software: 0270
Navigatiedatabase: 21.2
Radiodatabase: 1.30.16
Ja de updates zijn echt specifiek per model/type. @Rainesh kan wellicht wel checken of er updates mogelijk zijn voor jou auto/navigatie.The_Admin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Domme vraag misschien, maar zijn die updates specifiek voor een model/type? Doen ze alleen alle 4e generaties Octavia bv, of is meer gewoon alles met een Amundsen van een bepaalde generatie oid?
Is er ergens een changelog van de software voor de Karoq, en/of een manier om een OTA check af te dwingen, anders dan alleen via het menutje 'software updaten' in de auto, heb daar letterlijk nog nooit een update in klaar zien staan.
Ter referentie, de situatie in mijn Karoq ('21):
Onderdeelnummer: 3V0035820B
Hardware: H22
Software: 0270
Navigatiedatabase: 21.2
Radiodatabase: 1.30.16
@Rainesh, kan jij zien wat de laatste softwareversie is voor de Karoq?
Als de server online is kan ik wel even kijken. Meen uit mijn hoofd dat dit de meest recente versie is maar wel nieuwe binnenkort uitkomen.The_Admin schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:31:
@Rainesh, kan jij zien wat de laatste softwareversie is voor de Karoq?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Thanks alvast! is er ergens iets van een changelog openbaar te bekijken of een site/forum waar die releases 'aangekondigd' worden (al dan niet officieus door andere gebruikers).Rainesh schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:34:
[...]
Als de server online is kan ik wel even kijken. Meen uit mijn hoofd dat dit de meest recente versie is maar wel nieuwe binnenkort uitkomen.
Voordat ik naar de dealer ga waar ze het ding aan de computer hangen en vervolgens zeggen “works as designed”:
2017 Superb 3V met AFS Xenon. Onderstaand het lichtbeeld, waarvan ik van mening ben dat de rechterkoplamp niet goed staat. Bij starten netjes autoleveling van de xenon (hoewel de rechter unit wel in alle richtingen behalve op/neer beweegt) en tijdens rijden ook een meesturende lichtbundel.
Maar de unit rechts schijnt ten alle tijden op ongeveer 3 meter voor de bumper op de grond. Hoort niet zo, toch?
OBDeleven eraan gehad, maar controller 55 (headlight regulation) ontbreekt… Verder geen fouten/meldingen over rijhoogtesensoren of iets dergelijks.
Iemand advies/kennis? Ik ga er sowieso mee naar de dealer/garage, maar kom daar liever geïnformeerd aan dan zonder enige kennis van zaken.
2017 Superb 3V met AFS Xenon. Onderstaand het lichtbeeld, waarvan ik van mening ben dat de rechterkoplamp niet goed staat. Bij starten netjes autoleveling van de xenon (hoewel de rechter unit wel in alle richtingen behalve op/neer beweegt) en tijdens rijden ook een meesturende lichtbundel.
Maar de unit rechts schijnt ten alle tijden op ongeveer 3 meter voor de bumper op de grond. Hoort niet zo, toch?
OBDeleven eraan gehad, maar controller 55 (headlight regulation) ontbreekt… Verder geen fouten/meldingen over rijhoogtesensoren of iets dergelijks.
Iemand advies/kennis? Ik ga er sowieso mee naar de dealer/garage, maar kom daar liever geïnformeerd aan dan zonder enige kennis van zaken.

[ Voor 12% gewijzigd door max op 03-09-2021 21:22 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik durf het niet te zeggen met zekerheid maar dit lijkt wel een koplamp die helemaal naar beneden schijnt inderdaad.
Rij zelf een Passat met auto levelling led, maar dit lijkt mij ook helemaal naar beneden te wijzen en niet te kloppen qua lichtbeeld.
Aangenomen dat jij een apk bij aflevering hebt gehad gewoon mee teruggaan, want ongelijk lichtbeeld is afkeuren en had dus gewoon naar boven moeten komen.
Aangenomen dat jij een apk bij aflevering hebt gehad gewoon mee teruggaan, want ongelijk lichtbeeld is afkeuren en had dus gewoon naar boven moeten komen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb altijd ruzie gehad met de Xenon in mijn Octavia. Af fabriek stond het veel te hoog en na correctie is het jarenlang ruk geweest.
Nu ik LED heb zie ik eigenlijk pas hoe het lichtbeeld had moeten zijn. Volgens mij hoort rechts schuin weg te lopen naar de berm. Dan verlicht je de borden langs de weg beter.
Pak even een keer een muurtje mee en kijk hoe de lijn op de muur loopt, die zou vrij recht moeten lopen.
Nu ik LED heb zie ik eigenlijk pas hoe het lichtbeeld had moeten zijn. Volgens mij hoort rechts schuin weg te lopen naar de berm. Dan verlicht je de borden langs de weg beter.
Pak even een keer een muurtje mee en kijk hoe de lijn op de muur loopt, die zou vrij recht moeten lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ethirty op 03-09-2021 21:39 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De lijn is op een muur inderdaad zo:
—__
Rechts staat dus gewoon helemaal naar beneden.
Wat apk betreft: de Duitse TÜV was nog geldig en is overgenomen. Dus terug gaan, ja kan, maar bespaar mezelf het gehannes en gewoon direct naar de dealer/garage. Kost het maar een paar centen, auto begint met ‘au’.
—__
Rechts staat dus gewoon helemaal naar beneden.
Wat apk betreft: de Duitse TÜV was nog geldig en is overgenomen. Dus terug gaan, ja kan, maar bespaar mezelf het gehannes en gewoon direct naar de dealer/garage. Kost het maar een paar centen, auto begint met ‘au’.
@Rainesh @Antera
Weten jullie (als resident VAG guru’s) waar ik de headlight regulation controller kan vinden? Ik begrijp dat die functies bij Audi modellen rond 2014 verplaatst is van 55 naar 9 (central electrics), maar kan ze niet vinden in mijn auto.
Weten jullie (als resident VAG guru’s) waar ik de headlight regulation controller kan vinden? Ik begrijp dat die functies bij Audi modellen rond 2014 verplaatst is van 55 naar 9 (central electrics), maar kan ze niet vinden in mijn auto.
Is nog steeds 55 of 4B in het geval van xenon/led koplampen.max schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:02:
@Rainesh @Antera
Nog gelukt?Rainesh schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:34:
[...]
Als de server online is kan ik wel even kijken. Meen uit mijn hoofd dat dit de meest recente versie is maar wel nieuwe binnenkort uitkomen.

Op 1 februari startte ik in een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever en dat betekende: een nieuwe firmawagen! EINDELIJK, na jaren andermans afdankertjes' leasecontract te moeten oprijden 
Ik was al snel verkocht voor de nieuwe Skoda Octavia, en dus bestelde ik een Clever + uitvoering, 150PK DSG 7 in sportuitvoering (Dynamic Pack) inclusief alle mogelijke opties die Skoda aan te bieden heeft...
Mijn nieuwe wagen is besteld begin februari en nog steeds met hartzeer aan het wachten op de levering.. eerst gepland in september, nu verplaatst naar 12 december.. fingers crossed dat ie niet naar 2022 wordt overgeplaatst
Ik was al snel verkocht voor de nieuwe Skoda Octavia, en dus bestelde ik een Clever + uitvoering, 150PK DSG 7 in sportuitvoering (Dynamic Pack) inclusief alle mogelijke opties die Skoda aan te bieden heeft...
Mijn nieuwe wagen is besteld begin februari en nog steeds met hartzeer aan het wachten op de levering.. eerst gepland in september, nu verplaatst naar 12 december.. fingers crossed dat ie niet naar 2022 wordt overgeplaatst
Geduld is een schone zaak en zal zeker beloond worden. Hopelijk heb je geluk.Mathieckx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:20:
Op 1 februari startte ik in een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever en dat betekende: een nieuwe firmawagen! EINDELIJK, na jaren andermans afdankertjes' leasecontract te moeten oprijden
Ik mag volgende week voor de eerste beurt (30k) naar de garage! Ik kan alleen niet echt terug vinden wat men dan doet buiten olie en olie filter.
Wat vervangen ze allemaal? Gaat om een scala uit 2021 met DSG 1.0 benzine.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Dan bel je even naar de dealer. Trouwens, je krijgt achteraf een specificatie van de werkzaamheden en de kosten.Mimiix schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:25:
Ik mag volgende week voor de eerste beurt (30k) naar de garage! Ik kan alleen niet echt terug vinden wat men dan doet buiten olie en olie filter.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zo bijzonder is't ook weer niet. Was meer benieuwd of iemand het zo op kon noemen.GerCor schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:35:
[...]
Dan bel je even naar de dealer. Trouwens, je krijgt achteraf een specificatie van de werkzaamheden en de kosten.
"Normaal" dit: (is van een Golf, maar principe is zelfde)Mimiix schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:25:
Zie ook: https://www.golfmk7.com/f...petrol-normal-pdf.152803/Oil Change Service.
- Every 15,000km (10,000miles) or 1yr 1) (QI4, QI7 fixed service).
- Max. 30,000km (20,000miles) or 2yrs 1) (QI6 flexible service).
Drain engine oil & renew oil filter.
Brake pads/linings:- check thickness & condition of brake discs, front & rear.
Engine oil:- replenish.
Service interval display:- reset.
Inspection.
- Every 15,000km (10,000miles) or 1yr 1) (QI4 fixed service).
- After 30,000km (20,000miles) or 2yrs 1), then every 30,000km (20,000miles) or 1yr 1) (QI6
flexible service).
- Every 30,000km (20,000miles) or 2yrs 1) (QI7 fixed service).
Horn:- check function.
Headlight washer system:- check function.
Front Lighting:- check function.
Static cornering light (cornering lighting):- check function.
Automatic headlight control:- check function.
Rear lighting:- check function.
Windscreen wash/wipe system:- check function & spray jet settings & adjust if necessary; check
for damage.
Wiper blades:- move blades to service position & check for damage; check park position &
adjust.
Engine & components in engine compartment:- inspect for leaks & damage (from below).
Gearbox, final drive & drive shaft boots:- visual check for leaks & damage.
Removable original towing bracket:- check
If provided.
Tyre pressure:- check.
Tyre mobility set:- check for damage & use.
Tyres:- check condition & wear pattern of tyre, record tread depth.
Oil level:- check.
Battery &, if fitted, second battery:- check with battery tester.
Engine & components in engine compartment:- inspect for leaks & damage (from above).
Brake fluid level (dependent upon brake pad/lining wear):- check.
Cooling system:- check frost protection & coolant level.
Window wash/wipe system: check anti-freeze protection:- replenish washer fluid.
Headlight adjustment:- check & adjust if necessary.
Tyre Pressure Loss Indicator:-
1) Whichever occurs first.
https://www.huiskes-kokke...onderhoud/onderhoud/skoda
Hier staan ze voor Skoda redelijk duidelijk uitgeschreven
Hier staan ze voor Skoda redelijk duidelijk uitgeschreven
Naar aanleiding van de berichten hier over de vernieuwde uitgestelde leveringen, voor mijn skoda ook maar een update gevraagd omdat deze voor eind september stond.
Deze is nu verplaatst naar 5 november..met de hierboven beschreven reacties ben ik zeer benieuwd of ik de nieuwe auto dit jaar nog ontvang. De lol van een nieuwe auto is er wel zo beetje af.
Deze is nu verplaatst naar 5 november..met de hierboven beschreven reacties ben ik zeer benieuwd of ik de nieuwe auto dit jaar nog ontvang. De lol van een nieuwe auto is er wel zo beetje af.
Als ik dit artikel mag geloven gaat dat wachten "normaal" worden.
Grootst mogelijke onzin naar mijn mening maar goed
https://www.autoweek.nl/a...-hoger-ook-na-chiptekort/Als een soort geluk bij een ongeluk zijn BMW en Mercedes-Benz er achter gekomen dat de consument grof geld wil betalen voor hun auto's en ook bereid is om langer te wachten.
Grootst mogelijke onzin naar mijn mening maar goed
Had opeens ook dezelfde 61 dagen staan.Morfling schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:56:
Mijn nieuwe Skoda Kodiaq Sportline Business 2022 leaseauto zal eigenlijk in week 26 worden geleverd. Lig nu half klaar wachtend op chips.
Nieuwe lever tijd is week 45 na 4x te zijn verandert.
Success met iedereen die net als ik ook aan het wachten zijn.
[Afbeelding]
Eind vorige week maar direct contact gezocht met de dealer ivm de laatst gecommuniceerde afleverdatum van 16-9-2021 en begin van het gesprek was het "misschien week 41", maar aan het einde was 45 eigenlijk realistischer...
Betreft een Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Business Edition besteldatum 2 maart en originele leverweek 27.
Bijkomend is dat de bijtelling van mijn huidige auto lekker doorloopt op 25% ipv 14%, dat was voor een paar maanden niet zo'n probleem, maar gaat nu al hard richting de 11 maanden.
iemand al een proefrit gemaakt met de nieuwe Fabia? is toch niet verkeerd als je de uitvoering hebt met DSG, digitaal dashboard en LED koplampen. Vraag me af of de levertijden nog een beetje acceptabel zijn met die aanhoudende chip tekorten.
:twk
Mijn lease contract loopt eind maart af, dus dacht alvast even ‘vooruit te kijken’ en een offerte op te vragen voor de Octavia Sport Business. Nu bestellen, levering begin augustus 2022 
Edit: is het normaal dat bij het aanvragen van een offerte nu al de prijsstijging van 2022 gerekend wordt ivm de levertijd?
Edit: is het normaal dat bij het aanvragen van een offerte nu al de prijsstijging van 2022 gerekend wordt ivm de levertijd?
[ Voor 24% gewijzigd door DeeleNL op 18-09-2021 11:44 ]
Is er al meer bekend over de 2022 versie van de Karoq? Als goed is een facelift right? Zie dat hij überhaupt niet te configureren is op directlease maar vind ook helemaal niks online. Op een Belgische site dat hij begin volgend jaar komt, maar dat kan iedereen opzich wel gokken right?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Euh.... 'right', denk ik. 🤪Oekol schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:01:
Is er al meer bekend over de 2022 versie van de Karoq? Als goed is een facelift right? Zie dat hij überhaupt niet te configureren is op directlease maar vind ook helemaal niks online. Op een Belgische site dat hij begin volgend jaar komt, maar dat kan iedereen opzich wel gokken right?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik ga stuk

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ja, super bedankt dit. Leuk
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja, dat is gangbaar. Had ik ook, toen de prijslijst voor 2021 beschikbaar kwam heb ik snel het verschil uitgerekend en dat naar de LM gestuurd. Daarop werd de leaseprijs aangepast naar een realistische prijs. Ze gingen uit van 2000 euro. In werkelijkheid was het 450 euro.DeeleNL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:12:
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Mijn Karoq die half juli zou komen is inmiddels ook op 5 november gezet door de LM.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nou...die Octavia 'van mij' staat al weer sinds vrijdag bij de dealer.
Er stond al iets gepland (vervangen van een "regelapparaat") maar ik leverde hem dit keer in met 7 foutmeldingen die er al 2 weken in stonden waardoor werkelijk alle hulpsystemen én de airbags het niet deden.
Ze hadden een melding doorgezet naar "de importeur" (PON neem ik aan) en die heeft een melding doorgezet naar de fabriek en dat kon nog wel even duren....Ik heb aangegeven dat ik hem niet terug wil voordat het opgelost is en ik desnoods twee maanden in een leenauto ga rijden. Hopelijk doen ze er wat mee maar ben er bang voor. Anders gaan we gewoon de leasemaatschappij maar inschakelen want ik ben er echt wel zat van nu
Vrijdag een Cupra Formentor mee gehad als leenauto...das ook niet verkeerd hoor
jammer dat ik m diezelfde dag moest inleveren voor een Scala toen bleek dat die van mij nog wel even bleef staan bij de dealer.
Er stond al iets gepland (vervangen van een "regelapparaat") maar ik leverde hem dit keer in met 7 foutmeldingen die er al 2 weken in stonden waardoor werkelijk alle hulpsystemen én de airbags het niet deden.
Ze hadden een melding doorgezet naar "de importeur" (PON neem ik aan) en die heeft een melding doorgezet naar de fabriek en dat kon nog wel even duren....Ik heb aangegeven dat ik hem niet terug wil voordat het opgelost is en ik desnoods twee maanden in een leenauto ga rijden. Hopelijk doen ze er wat mee maar ben er bang voor. Anders gaan we gewoon de leasemaatschappij maar inschakelen want ik ben er echt wel zat van nu

Vrijdag een Cupra Formentor mee gehad als leenauto...das ook niet verkeerd hoor
[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 20-09-2021 20:11 ]
Pff lekker dan, hopelijk fixen ze het nu wel goed voor je!WoBBeL schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:11:
Nou...die Octavia 'van mij' staat al weer sinds vrijdag bij de dealer.
Vrijdag een Cupra Formentor mee gehad als leenauto...das ook niet verkeerd hoorjammer dat ik m diezelfde dag moest inleveren voor een Scala toen bleek dat die van mij nog wel even bleef staan bij de dealer.
Hier ondertussen een update gehad over de auto die drie weken geleden geleverd zou worden
Update van de dealer: koplampunit rechts is van binnen (verstelmechanisme) stuk. Hebben de stuurapparaten van links naar rechts gewisseld, maar koplampverstelling hoog/laag doet het na wisselen nog steeds niet.max schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:20:
Voordat ik naar de dealer ga waar ze het ding aan de computer hangen en vervolgens zeggen “works as designed”:
[Afbeelding]
Quanta costa: 1400euro incl. BTW incl. montage. En dat is volgens de dealer enkel de koplampunit, zonder stuurapparaten, ballast, xenonlamp, etc…
Even zoeken op onderdeelnummer (3V1 941 016 B )…..nieuwe Hella unit is voor pak hem beet 600 euro te krijgen en op ebay.de gaan ze voor 200/300 euro 2ehands. Nogal een verschil…
Natuurlijk zit die unit er dan nog niet in, maar voor 700/1000 euro moet je heel wat uurtjes sleutelen, zelfs tegen dealertarieven…

Nu ben ik niet onhandig en die unit krijg ik er wel in, maar afstellen en vooral coderen (is dat uberhaupt nodig bij enkel een unit-wissel?) heb ik geen verstand van. Dus ik ga me geen poot laten uitdraaien bij de dealer en ga ermee naar mijn vaste onafhankelijke garage. Ga er van uit dat hij dat prima kan, ook het coderen. Loop ik ook niet het risico zelf iets te verkloten.
Morgen ook eens even bellen met de Duitse dealer die me de auto verkocht heeft. Als zij een koplampunit willen sponsoren (of bijv. 50/50 willen doen) is dat ook mooi meegenomen.
To be continued.
Klein updateje, ik rij sinds afgelopen juni rond in mijn (voor mijn) nieuwe Fabia
en ben echt superblij dat ik deze wagen heb gekocht als vervanger voor mijn oude Fordje Fusion
:strip_exif()/f/image/5dkCJNWKVJZxfSjkr0k4junX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben vooral ook blij met de 1.2TSI, wat is dat een ontzettend lekker blokje, met power zat voor wanneer dat nodig is.
Laatste tankbeurtje ook even uitgerekend
.
584 km op de dagteller en 29,8 liter getankt maakt 1 : 19,6
Die krijg ik nog wel over de 1:20 heen nu ik de wagen langzaam leer kennen

:strip_exif()/f/image/5dkCJNWKVJZxfSjkr0k4junX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben vooral ook blij met de 1.2TSI, wat is dat een ontzettend lekker blokje, met power zat voor wanneer dat nodig is.
Laatste tankbeurtje ook even uitgerekend
584 km op de dagteller en 29,8 liter getankt maakt 1 : 19,6

Die krijg ik nog wel over de 1:20 heen nu ik de wagen langzaam leer kennen
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Via zakelijke lease heb ik een Skoda Octavia Combi RS iV Business in week 27 besteld. In eerste instantie was de verwachtte levering week 42, maar werd al snel week 49 (nog 80 dagen te gaan). Echter zal de leasemaatschappij de auto niet in december afleveren en ga daarom uit van januari 2022 als alles mee zit.
Als voorloop auto ook een Skoda Octavia Combi Business Edition gekregen met een 1.0L. Dit rijdt erg goed, maar kan niet wachten tot de RS klaar staat.
Als voorloop auto ook een Skoda Octavia Combi Business Edition gekregen met een 1.0L. Dit rijdt erg goed, maar kan niet wachten tot de RS klaar staat.
Yes. Kodiaq eindelijk richting Nederland!Morfling schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:56:
Mijn nieuwe Skoda Kodiaq Sportline Business 2022 leaseauto zal eigenlijk in week 26 worden geleverd. Lig nu half klaar wachtend op chips.
Nieuwe lever tijd is week 45 na 4x te zijn verandert.
Success met iedereen die net als ik ook aan het wachten zijn.
[Afbeelding]
Update 24/9/21: auto gearriveerd in NL. Word nu klaargemaakt bij de dealer. +2 weken te gaan!
:strip_exif()/f/image/pIVtWQY89f4PP8agEhehirmK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Morfling op 24-09-2021 12:54 ]
Gefeliciteerd! Maar wanneer heb je die besteld?Morfling schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:28:
[...]
Yes. Kodiaq eindelijk richting Nederland!
Update 24/9/21: auto gearriveerd in NL. Word nu klaargemaakt bij de dealer. +2 weken te gaan!
Mijn Kodiaq Sportline is besteld op eind April en daar roepen ze nog week46.
Mijn KamiQ is bij de dealer, vanaf donderdag kan ik hem ophalen. Maar word waarschijnlijk pas volgende week, want ik heb geen tijd deze week veelste druk op werk.TrekDr0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:13:
Vorige week mijn Skoda KamiQ besteld.
[Afbeelding]
Ze geven aan eind juli levering, dus ben benieuwd.
Zijn de KamiQ eigenaren nog tevreden over hun auto?
Rij nu tijdenlijk de vw tcross dus zal kwa rijeigenschappen niet erg verschillen, in de korte proefrit voelde het niet heel anders aan.
Maar ik ben nu al blij
Bestelbon stond 28 December 2020 en het eerste update van de dealer met hun tracking portal link was gedeeld op 21 Januari met levering week 26.mtouw78 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:11:
[...]
Gefeliciteerd! Maar wanneer heb je die besteld?
Mijn Kodiaq Sportline is besteld op eind April en daar roepen ze nog week46.
Daarna elke keer weer vertraging enz. Auto stond half geassembleerd te wachten op chips.
Hopelijk heb jij wat minder vertraging!
Eind April mijn Skoda Octavia Sport Business 1.0 TSI E-tec DSG besteld. Kleur racing blue met de 18" Aero velgen. Op advies van de dealer (i.v.m. chips) rustig aan gedaan met opties, enkel parkeersensoren voor + achter en side assist toegevoegd.
Eerste indicatie stond voor eind Juli wat natuurlijk erg optimistisch was.
Inmiddels 3x verschoven (eind oktober / eind november) en staat nu voor week 50/51.
Gelukkig wil de leasemaatschappij wel in december afleveren, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik hem dit jaar te zien krijg.
Ben benieuwd of de huidige indicaties wat betrouwbaarder zijn, zou zeggen dat er inmiddels wat meer zicht op de situatie is.
Inmiddels 3x verschoven (eind oktober / eind november) en staat nu voor week 50/51.
Gelukkig wil de leasemaatschappij wel in december afleveren, maar ik heb er een hard hoofd in dat ik hem dit jaar te zien krijg.
Ben benieuwd of de huidige indicaties wat betrouwbaarder zijn, zou zeggen dat er inmiddels wat meer zicht op de situatie is.
Ik weet dat AMD niet direct een relatie heeft met de auto industrie, maar ik denk dat dit wel wat zegt over de situatie momenteel: nieuws: AMD-directeur Lisa Su verwacht dat chiptekorten in tweede helft 2022 ....Bouman85 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:56:
Eind April / begin Mei mijn Skoda Octavia Sport Business 1.0 TSI E-tec DSG besteld. Kleur racing blue met de 18" Aero velgen. Op advies van de dealer (i.v.m. chips) rustig aan gedaan met opties, enkel parkeersensoren voor + achter en side assist toegevoegd.
Dat lijkt er op dat het voorlopig nog niet "opgelost" is.
Als je module niet stuk is, dan dan is het kwestie van overzetten en meer niet.max schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:44:
[...]
Update van de dealer: koplampunit rechts is van binnen (verstelmechanisme) stuk. Hebben de stuurapparaten van links naar rechts gewisseld, maar koplampverstelling hoog/laag doet het na wisselen nog steeds niet.
Quanta costa: 1400euro incl. BTW incl. montage. En dat is volgens de dealer enkel de koplampunit, zonder stuurapparaten, ballast, xenonlamp, etc…
Even zoeken op onderdeelnummer (3V1 941 016 B )…..nieuwe Hella unit is voor pak hem beet 600 euro te krijgen en op ebay.de gaan ze voor 200/300 euro 2ehands. Nogal een verschil…
Natuurlijk zit die unit er dan nog niet in, maar voor 700/1000 euro moet je heel wat uurtjes sleutelen, zelfs tegen dealertarieven…![]()
![]()
Nu ben ik niet onhandig en die unit krijg ik er wel in, maar afstellen en vooral coderen (is dat uberhaupt nodig bij enkel een unit-wissel?) heb ik geen verstand van. Dus ik ga me geen poot laten uitdraaien bij de dealer en ga ermee naar mijn vaste onafhankelijke garage. Ga er van uit dat hij dat prima kan, ook het coderen. Loop ik ook niet het risico zelf iets te verkloten.
Morgen ook eens even bellen met de Duitse dealer die me de auto verkocht heeft. Als zij een koplampunit willen sponsoren (of bijv. 50/50 willen doen) is dat ook mooi meegenomen.
To be continued.
Wie herkent de volgende bugs in zijn of haar Octavia (laatste model), volgens de dealer is er begin deze maand een update beschikbaar gesteld welke veel van deze punten oplost. Voor volgende week dus maar een afspraak gemaakt hiervoor;
• Bij elke rit dien ik mijn telefoons opnieuw te kiezen/in te stellen, Telefoon A als hoofd, Telefoon B eronder
en weer 3 menu’s door om telefoon B in te stellen als mediaspeler. De auto onthoudt niet welke telefoons
de vorige rit heb ingesteld. (Android en IOS)
• Geregeld meldingen over hulpsystemen welke niet zouden werken, Lane Assist, ACC, Emergency assist,
Front assist, Traffic assist.
• Klimaat is nu al een paar keer blijven hangen waardoor ik niets in kan stellen voor de gehele rit.
• Achteruitrijcamera blijft soms zwart bij achteruitrijden.
• Tijdens het rijden is het al een paar keer voorgekomen dat het hele mediasysteem uitvalt en opnieuw
opstart.
• Trage start van de navigatie >30 seconden.
• Met Spotify kan ik geregeld niet meer het volume regelen, deze blijft dan “hangen".
Hopelijk gaat het na de update wel goed...
• Bij elke rit dien ik mijn telefoons opnieuw te kiezen/in te stellen, Telefoon A als hoofd, Telefoon B eronder
en weer 3 menu’s door om telefoon B in te stellen als mediaspeler. De auto onthoudt niet welke telefoons
• Geregeld meldingen over hulpsystemen welke niet zouden werken, Lane Assist, ACC, Emergency assist,
• Klimaat is nu al een paar keer blijven hangen waardoor ik niets in kan stellen voor de gehele rit.
• Tijdens het rijden is het al een paar keer voorgekomen dat het hele mediasysteem uitvalt en opnieuw
opstart.
• Met Spotify kan ik geregeld niet meer het volume regelen, deze blijft dan “hangen".
4800Wp - 225° ZW - 12°
Jep, al 9 maanden langPadje87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
opstart.
Welkom bij de Octavia club
CheckPadje87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
• Bij elke rit dien ik mijn telefoons opnieuw te kiezen/in te stellen, Telefoon A als hoofd, Telefoon B eronder en weer 3 menu’s door om telefoon B in te stellen als mediaspeler. De auto onthoudt niet welke telefoons de vorige rit heb ingesteld. (Android en IOS) (Ik heb eerder het probleem dat geen enkele telefoon wil verbinden)
• Geregeld meldingen over hulpsystemen welke niet zouden werken, Lane Assist, ACC, Emergency assist, Front assist, Traffic assist.
opstart.
• Trage start van de navigatie >30 seconden. (Maar ik gebruik ook alleen Android Auto)
Hier ook deels, maar ik kan vaak nog eea herstellen door de “fysieke” aan/uit knop vast te houden, dan reset het systeem zich en kan ik klimaat en audio weer bedienen.Padje87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
Wie herkent de volgende bugs in zijn of haar Octavia (laatste model), volgens de dealer is er begin deze maand een update beschikbaar gesteld welke veel van deze punten oplost. Voor volgende week dus maar een afspraak gemaakt hiervoor;
opstart.
Het leven van een lease-rijder gaat niet over rozen
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Exact hetzelfde gehad in mijn Seat Leon ST 2020, toen als oplossing van de leasemaatschappij een Skoda Octavia Station gekregen, en daarin exact dezelfde problemen.Padje87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
opstart.
Melding van de dealer is elke keer: "er komt een update" maar dat zeggen ze nu al bijna anderhalf jaar, en al anderhalf jaar hebben de updates weinig geholpen.
Probleem zit in alle MQB Evo platform autos (Volkswagen, Skoda, Seat enz.)
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik ben (ivm nieuwe leaseauto) ook geinteresseerd en daarom even bij de dichtsbijzijnde dealer langs gereden.Oekol schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:01:
Deze claimt dat in september de onthulling/introductie is en hij in november in de showroom staat.
Vanaf februari is hij dan leverbaar.
Nu duurt september nog maar een halve dag, dus ben benieuwd of dat gehaald wordt.
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
Gok van niet. Rest van je verhaal sluit wel, ongeveer, aan bij deze link. Ben benieuwd!Locke_ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:52:
[...]
Ik ben (ivm nieuwe leaseauto) ook geinteresseerd en daarom even bij de dichtsbijzijnde dealer langs gereden.
Deze claimt dat in september de onthulling/introductie is en hij in november in de showroom staat.
Vanaf februari is hij dan leverbaar.
Nu duurt september nog maar een halve dag, dus ben benieuwd of dat gehaald wordt.
En dit:
/f/image/Q4G65p0JlRmnlfmdC8SdfB2g.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 30-09-2021 14:33 ]
Even terugkomend op de problemen met de Octavia: ik mijn auto nu een goede week terug en mn digitale notitieblokje zit weer vol (het verzoek de meldingen even bij te houden).
In oktober weer terug naar de dealer
Het lijkt bij mij trouwens echt alleen maar de communicatie van alles onderling te zijn. De losstaande modules blijven gewoon doorwerken.
In oktober weer terug naar de dealer

Het lijkt bij mij trouwens echt alleen maar de communicatie van alles onderling te zijn. De losstaande modules blijven gewoon doorwerken.
[ Voor 36% gewijzigd door WoBBeL op 30-09-2021 15:56 ]
Ik ben in de markt voor een jong gebruikte Skoda Kodiaq (7 zitter) en ik zie dat de 1.4 automaat (6 versnellingen) 3 tot 5k goedkoper is dan de 1.5 automaat (7 versnellingen).
Weet iemand of hier specifiek iets aan ten grondslag ligt? Op dit moment kijk ik naar de goedkopere maar misschien is daar een reden voor dat ie goedkoper is?
Weet iemand of hier specifiek iets aan ten grondslag ligt? Op dit moment kijk ik naar de goedkopere maar misschien is daar een reden voor dat ie goedkoper is?
toettoett
De 1.5 TSI is de opvolger, dus waarschijnlijk ook bouwjaar en kmstand verschillen? Kan me bijna niet voorstellen dat de motor de enige reden is voor 3-5k prijsverschil.Thecola schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:29:
Ik ben in de markt voor een jong gebruikte Skoda Kodiaq (7 zitter) en ik zie dat de 1.4 automaat (6 versnellingen) 3 tot 5k goedkoper is dan de 1.5 automaat (7 versnellingen).
Heb sinds Augustus 2021 een KamiQ en ben benieuwd naar jullie ervaringen 
Krijg steeds vaker een random collision warning melding met piep zonder dat er een vorm van voertuig in de buurt is en dat geeft soms nog wel eens een schrik effect.
Krijg steeds vaker een random collision warning melding met piep zonder dat er een vorm van voertuig in de buurt is en dat geeft soms nog wel eens een schrik effect.
Wij (mijn vrouw en ik) rijden sinds Mei een kamiq, en zijn er erg tevreden meeerikjenniskens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:43:
Heb sinds Augustus 2021 een KamiQ en ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ging dat probleem vanzelf weg ? of heeft de dealer daarvoor iets gedaan ?Wierdkrul schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
Wij (mijn vrouw en ik) rijden sinds Mei een kamiq, en zijn er erg tevreden meeWe hadden in het begin ook vaak een collision alarm, maar dit rpobl;eem hebben we al 2 maanden gelukkig niet meer gehad. Wel hebben we bij slecht weer dat de Lane Assist opeens uitvalt.
Ik ben nu een kleine week weg met de scala. Ik was int begin enigsinds bang omdat ik niet zeker wist of de 1.0 het zou redden. Man wat ben ik verrast! Ik ben met een volle auto(4 volwassenen) met weinig moeite een 21% op gekomen. Daarnaast draait ie goed mee en nog best zuinig ook!
Morgen gaan we door naar Slovenië en dan zien we wel wat er dan komt!
Morgen gaan we door naar Slovenië en dan zien we wel wat er dan komt!
Nope, ging zelf weg na ongeveer 7500 kilometer... dus ik hield het op inrijden. Lane Assist us nog wel een ding bij heel slecht weer, maar die zetten we dan gewoon uiterikjenniskens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Ging dat probleem vanzelf weg ? of heeft de dealer daarvoor iets gedaan ?
Hi allen, ik ben wellicht geïnteresseerd in een Octavia RS (2018) https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Er zit blijkbaar nog fabrieksgarantie op tot Maart 2023. Klopt het dat dit overdraagbaar is? Verkoper geeft ook aan dat hij niet weet of er CarPlay op zit; weten jullie wellicht zo of dat er op zit obv van uitvoering?
Er zit blijkbaar nog fabrieksgarantie op tot Maart 2023. Klopt het dat dit overdraagbaar is? Verkoper geeft ook aan dat hij niet weet of er CarPlay op zit; weten jullie wellicht zo of dat er op zit obv van uitvoering?
[ Voor 21% gewijzigd door MuSeLive op 06-10-2021 12:57 ]
@MuSeLive Ik zou bij de dealer navragen hoe dat zit met garantie. De verkoper moet hem dan wel dealer onderhouden hebben.
Als er smartlink opzit heb je Androidauto en applecarplay. Dat moet een geactiveerd menu item zijn.
Als er smartlink opzit heb je Androidauto en applecarplay. Dat moet een geactiveerd menu item zijn.
Voor de garantie: https://www.skoda.nl/service/garanties
De 2-jarige fabrieksgarantie is verlopen. 4-jarige fabrieksgarantie voor modeljaar 2018 bestaat niet, tenzij die er destijds door de koper is bijgekocht (moet je dus navragen/checken eventueel bij de dealer die de auto heeft geleverd.)
Wat CarPlay betreft: er zit een Skoda Amundsen in (herkenbaar aan het NAV-knopje rechtsboven), die kan wel CarPlay/SmartLink, maar of het geactiveerd is, is een andere vraag. Mocht het niet geactiveerd zijn, dan zijn er diverse personen op het forum (@Antera @Rainesh) die dit voor je kunnen regelen.
De 2-jarige fabrieksgarantie is verlopen. 4-jarige fabrieksgarantie voor modeljaar 2018 bestaat niet, tenzij die er destijds door de koper is bijgekocht (moet je dus navragen/checken eventueel bij de dealer die de auto heeft geleverd.)
Wat CarPlay betreft: er zit een Skoda Amundsen in (herkenbaar aan het NAV-knopje rechtsboven), die kan wel CarPlay/SmartLink, maar of het geactiveerd is, is een andere vraag. Mocht het niet geactiveerd zijn, dan zijn er diverse personen op het forum (@Antera @Rainesh) die dit voor je kunnen regelen.
[ Voor 18% gewijzigd door max op 06-10-2021 15:25 ]
Fabrieksgarantie gaat op chassisnummer. Voorwaarde is dat de auto volledig dealeronderhouden moet zijn OF dat volledig volgens de fabrieksvoorschriften onderhoud is gepleegd inclusief de originele delen en vloeistoffen. Zodra dit niet volledig aantoonbaar is kun je fluiten bij een garantieclaim.MuSeLive schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:56:
Hi allen, ik ben wellicht geïnteresseerd in een Octavia RS (2018) https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Ik heb sinds gisteren een nieuwe Skoda Octavia Combi Business Edition Plus (met nog wat opties) besteld als leaseauto voor de zaak.
Is het nieuwe infotainment systeem nog een beetje in te stellen/configureren?
Ik heb in de testrit wel wat gespeeld met het scherm, maar niet echt diepgaand.
En wat betreft Android Auto? Is dat ook voor de virtual cockpit?
Gezien de levertijd valt er geen pijl op te trekken. Wat nu waarheid is kan over 10 maanden zomaar anders zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe bedoel je in te stellen/configureren? Wat verwacht je daarbij?Demonicbrood schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:13:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe Skoda Octavia Combi Business Edition Plus (met nog wat opties) besteld als leaseauto voor de zaak.
Nee niet voor de virtual cockpit, op meldingen na zoals navigatie aanwijzingen of de muziek die je afspeelt. (Iig met carplay, zal met Android ook kunnen lijkt mij)
Het scherm dat ik op de testauto zag, was nogal magertjes.Scrtz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:54:
[...]
Hoe bedoel je in te stellen/configureren? Wat verwacht je daarbij?
Enige wat ik zag waren 3 'knoppen' met Navi, wagen en nog iets, en dan naar rechts swipend ergens nog instellingen.
Zijn er ook een soort van widgets (zoals op Android) die je daar kan neerzetten in plaats van snelkoppelingen?
Ah zo, nee dat niet helaas, alles heeft een vaste plek. In de virtual cockpit kun je wel het eea wijzigen.Demonicbrood schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:07:
[...]
Het scherm dat ik op de testauto zag, was nogal magertjes.
Enige wat ik zag waren 3 'knoppen' met Navi, wagen en nog iets, en dan naar rechts swipend ergens nog instellingen.
Zijn er ook een soort van widgets (zoals op Android) die je daar kan neerzetten in plaats van snelkoppelingen?
@demonic Wat zou je nog meer willen zien op het centrale scherm dan de navigatie, telefoon en audio (wat op het home scherm staat). De info over snelheid, toeren etc. Is allemaal op de virtuele cockpit.
Goooeeed, de update is uitgevoerd, kan helaas wéér terug omdat ik een nieuw stuurwiel krijg. Deze geeft storingen. Dus weer wachten tot deze is geleverd en dan weer terug...Padje87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
opstart.
Wordt dus weer vervolgd...
4800Wp - 225° ZW - 12°
:strip_exif()/f/image/SNd4GMuQtKw1LVVmvQdsoULo.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week mijn eerste Skoda gekocht. Een metallic bruine Superb Elegance Combi met leer, de 1.8 TSI en 6spd. Kom vanuit de VS terug naar Nederland en neem 2 herders mee. Denkt dat dit hier geen probleem mee zal zijn.
Nu alleen even uitzoeken hoe ik zowel Android Auto als een achteruitcamera er op krijg. Had al iemand gevonden op MP die een RCD330 unit voor Skoda kon krijgen, maar moet nog even uitzoeken of dat met een (OEM) achteruitrijcamera werkt (en of ik daarbij nog in de kofferbak moet dremelen..)
Wat balen zeg!Padje87 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:19:
[...]
Goooeeed, de update is uitgevoerd, kan helaas wéér terug omdat ik een nieuw stuurwiel krijg. Deze geeft storingen. Dus weer wachten tot deze is geleverd en dan weer terug...
Wordt dus weer vervolgd...
Beste Lezer
Heb nu zo goed als 8000 km op de skoda kamiq maar de random false positives van de collision warnings blijven komen.
Heeft een van jullie ervaring hiermee met een dealer ?
Hoor het graag!
Heb nu zo goed als 8000 km op de skoda kamiq maar de random false positives van de collision warnings blijven komen.
Hoor het graag!
Heb je het topic al eens doorgelezen? Staan meer dan genoeg ervaringen, wellicht staan er wat goede tips tussen voor je.erikjenniskens schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:04:
Beste Lezer
Hoor het graag!
Vandaag in Mittersill in Oostenrijk. Gaan de grossglockner rijden!
Helaas wel krabben...
Helaas wel krabben...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xG6zquwvxnDmVIqMCh53MPtI.jpg?f=user_large)
Bedankt voor deze tip!Romius schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:23:
[...]
Hier ook deels, maar ik kan vaak nog eea herstellen door de “fysieke” aan/uit knop vast te houden, dan reset het systeem zich en kan ik klimaat en audio weer bedienen.
1x klimaat "uitval" en 1x wou Android Auto niet starten, beide keren de reset doorgevoerd en dan ging het wel
Vraagje voor de groep; ik heb dus een 2009 Superb Combi Elegance met Columbus af fabriek (en elektrische achterklep). Vervang de oude Columbus sowieso voor een nieuwere unit met Android Auto. Maar de auto heeft af fabriek geen achteruitrij camera.
Nu las ik dat sommige de achterklep moesten dremelen, en sommige konden een camera direct inbouwen (voor een paar tientjes). Ik wil dit wel zo origineel mogelijk houden (dus geen kentekenframe met camera).
Nu mijn vraag:
- Wanneer moet men de achterklep dremelen voor de camera behuizing? Of is dit bij alle jaren en uitvoeringen Superb II Combi's het geval? Ik wil dit natuurlijk het liefst niet doen.
- Wat bepaald of je alleen een camera nodig hebt (zoals deze), of ook de bijbehorende module (zoals deze)?
- Klopt het dat camera zonder bewegende lijnen = lowline, en camera met bewegende lijnen (dus met module) = highline? En je kan vrij wisselen hiertussen, inachtnemende dat je voor highline dus de module erbij moet kopen?
Nu las ik dat sommige de achterklep moesten dremelen, en sommige konden een camera direct inbouwen (voor een paar tientjes). Ik wil dit wel zo origineel mogelijk houden (dus geen kentekenframe met camera).
Nu mijn vraag:
- Wanneer moet men de achterklep dremelen voor de camera behuizing? Of is dit bij alle jaren en uitvoeringen Superb II Combi's het geval? Ik wil dit natuurlijk het liefst niet doen.
- Wat bepaald of je alleen een camera nodig hebt (zoals deze), of ook de bijbehorende module (zoals deze)?
- Klopt het dat camera zonder bewegende lijnen = lowline, en camera met bewegende lijnen (dus met module) = highline? En je kan vrij wisselen hiertussen, inachtnemende dat je voor highline dus de module erbij moet kopen?
[ Voor 21% gewijzigd door r0b op 13-10-2021 00:24 ]
Ik kreeg gisteren een onaangename mail; mijnSkoda gaat stoppen. Dat betekent dus dat ik mijn auto niet meer kan localiseren, route data wordt niet meer bijgehouden etc etc. Ze hadden de notificaties voor deuren open, auto rijdt, etc al gesloopt enige tijd maar nu gaat dus de hele connect functionaliteit weg.
Als schamel alternatief komt er een BT module. Dat is natuurlijk een forse achteruitgang, want als mijn auto gejat zou worden, heb ik natuurlijk geen BT connectie.
Ik zou bijna zeggen dat het een claim waardig is, want ik heb de auto gekocht met connect features.
Ik weet ook niet wat voor spelletje er op de achtergrond speelt, want die module die MijnSkoda gebruikt is van PON, voor alle VAG wagens. Ik denk dat er wat gedoe is tussen PON en Skoda/VW/.. oid.
Onze Octavia is van 2016 btw.
Als schamel alternatief komt er een BT module. Dat is natuurlijk een forse achteruitgang, want als mijn auto gejat zou worden, heb ik natuurlijk geen BT connectie.
Ik zou bijna zeggen dat het een claim waardig is, want ik heb de auto gekocht met connect features.
Ik weet ook niet wat voor spelletje er op de achtergrond speelt, want die module die MijnSkoda gebruikt is van PON, voor alle VAG wagens. Ik denk dat er wat gedoe is tussen PON en Skoda/VW/.. oid.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik ben blij dat die app de deur uit is eigenlijk. Totaal geen vertrouwen in de veiligheid van dat ding door wat 'ervaringen' met wachtwoorden, wachtwoordresets en accountproblemen plus bijzonder slechte website waar client side checks in zaten die daar niet hoorden te zitten.
Die BT-module heb je trouwens weinig aan inderdaad. Heb hem wel gratis opgehaald maar gebruik de app nooit. Je moet dan elke rit bij het begin van de rit de app openen, want anders worden je ritten niet goed bijgehouden. De oude app was iig nog handig voor kilometerdeclaraties omdat je achteraf kon kijken.
Die BT-module heb je trouwens weinig aan inderdaad. Heb hem wel gratis opgehaald maar gebruik de app nooit. Je moet dan elke rit bij het begin van de rit de app openen, want anders worden je ritten niet goed bijgehouden. De oude app was iig nog handig voor kilometerdeclaraties omdat je achteraf kon kijken.
UNOX: The worst operating system
Ik vrees dat die claim lastig gaat worden. Bij Opel had ik hetzelfe met OnStart... Ze adverteerde er ontzettend veel mee, maar na de overname van PSA werd die gewoon gestopt, incl de sos module. Auto was amper 3 jaar oud...Mistraller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:03:
Ik kreeg gisteren een onaangename mail; mijnSkoda gaat stoppen. Dat betekent dus dat ik mijn auto niet meer kan localiseren, route data wordt niet meer bijgehouden etc etc. Ze hadden de notificaties voor deuren open, auto rijdt, etc al gesloopt enige tijd maar nu gaat dus de hele connect functionaliteit weg.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Nee klopt, in je eentje maak je geen schijn van kans. Met een jaarlijkse fee had ik het zelfs ook nog okee gevonden, ik wil gewoon gps tracking op mijn wagen. Toch maar een eigen hobby knutseltje verzinnen dan...kw_nl schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:36:
[...]
Ik vrees dat die claim lastig gaat worden. Bij Opel had ik hetzelfe met OnStart... Ze adverteerde er ontzettend veel mee, maar na de overname van PSA werd die gewoon gestopt, incl de sos module. Auto was amper 3 jaar oud...
---------------
Simpelste oplossing: Oude smartphone met apart whatsapp account in het dashboardkastje, en dan locatie delen. Permanent aan de geschakelde lader. Tenzij je je auto erg lang ongebruikt laat staan moet dat prima te doen zijn
Ik kreeg vandaag via de leasemaatschappij een officieel bericht dat mijn Octavia iV terug moet, voor een terugroepactie. Dit zullen dan wel de nodige software updates zijn..volgende week woensdag gaat ie heen.
Ik had op zich weinig problemen, hopelijk wordt het niet erger daarna.
Zit nu nog op 1788D.
Ik had op zich weinig problemen, hopelijk wordt het niet erger daarna.
Zit nu nog op 1788D.
[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 13-10-2021 16:57 ]
Is niet echt install and forget...The Eagle schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:32:
Simpelste oplossing: Oude smartphone met apart whatsapp account in het dashboardkastje, en dan locatie delen. Permanent aan de geschakelde lader. Tenzij je je auto erg lang ongebruikt laat staan moet dat prima te doen zijn
Dacht meer aan zoiets
https://nl.aliexpress.com/item/32953312529.html
Of iets via LoRa, want simkaartjes blijft een duur verhaal.
---------------
Ik heb hier nog niets over gehoord? Geld dit voor de oudere modellen dan? Ik heb een scala uit 2021 en kan de deur bijv ook openen.Mistraller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:03:
Dit is een oud (achteraf ingebouwd) systeem van PON. Na 5 jaar dus end of life.Mimiix schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:42:
[...]
Ik heb hier nog niets over gehoord? Geld dit voor de oudere modellen dan? Ik heb een scala uit 2021 en kan de deur bijv ook openen.
Dit is het nieuwe alternatief voor oudere autos: https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect-lite
Maar dit is ook met een gsm module en niet via Bluetooth.
De connect LITE krijg ik gratis aangeboden, maar uit de mail van PON blijkt dat dit juist alleen met bluetooth werkt. En dat staat ook in de uitleg onderin die pagina.jongetje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:12:
[...]
Dit is een oud (achteraf ingebouwd) systeem van PON. Na 5 jaar dus end of life.
Dit is het nieuwe alternatief voor oudere autos: https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect-lite
Maar dit is ook met een gsm module en niet via Bluetooth.
Daarnaast vermoed ik dat er ook nog gewoon skoda connect in de auto zit, en dat PON en VAG een beetje mot hebben, want voor connect moet je extra betalen, maar dat biedt PON niet aan in NL of zoiets.
Die connect lite is niks meer dan een domme OBD plug die met BT met je telefoon praat. De rit gegevens kan die plug niet samenstellen, er zit geen geheugen of GPS in. Daarvoor gebruikt de app gewoon de gps van de telefoon, die hele plug is daarvoor niet nodig. De connect lite meldt alleen de evt storingen etc door. En het is vooral leuk voor je dealer want via een backdoor in de app krijgt de dealer dan alle data van je auto door. (Maar dat was via MijnSkoda ook al).
Nu was MijnSkoda (MijnAudi, MijnVW MijnSEAT) overigens een dikke faal, want alle apps van alle merken hebben nooit veel meer dan 1 ster gescoord in de appstores.
Omdat alles van VAG dit ingebouwd had volgens mij, denk ik dat er nog wel eens gedonder gaat komen. Om dit nu "oud" te noemen, dat is natuurlijk een beetje krom, als de app goed was geweest, was het systeem een dikke prima. Dit hele besluit heeft niks met techniek te maken maar alles met geld.
---------------
1 jaar en 33000 km later nog steeds een tevreden klant. De 2.0TDI icm dsg blijft leuk (en ACC staat heel vaak op - anders gaat het iets te vlot naar illegale snelheden).TabacosPrimeros schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:
[Afbeelding]
Sinds 2 weken heb ik ook een Skoda Octavia.
Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen
Afgelopen 1,5 met een ford focus en toyota Corolla gereden. Ben blij om terug in VAG te rijden.
Is er ondertussen al wat te tweaken aan een skoda mk4?
De terugroepacties (software-updates) waren welkom - maar nooit echt problemen gehad. Ik heb ondertussen wel een iphone gekocht omdat wireless AA maar op een select aantal devices werkte.
Vrienden en familie blijven hun verbazen aan de ruimte in de koffer.
Na 5 jaar gratis ondersteuning mag je nog in je handjes klappen, waar krijg je dat.Mistraller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:03:
Die app heb ik 4 jaar gebruikt maar heeft nooit echt goed gewerkt. Mis je niets aan. Ik gebruik zelfs op mijn nieuwe octavia die app niet. Werkt toch de helft van de tijd niet of is de instellingen kwijt, moet je met alle sleutels naar de auto en krijg je het niet goed gekoppeld. Ik ben er sowieso wel klaar mee met al die apps van skoda. Je mist er ook niets aan.D.deJong schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:30:
[...]
Na 5 jaar gratis ondersteuning mag je nog in je handjes klappen, waar krijg je dat.
De app is een drama geworden toen ze het idee hebben gekregen hem zelf te ontwikkelen. Het was een app van ehh tomtom auto ofzo? Dat werd blijkbaar te duur dus ze gingen zelf iets maken.
Dat is gewoon zo gruwelijk hard gefaald dat ze de stekker er maar uitgetrokken hebben volgens mij. Die lui hadden werkelijk nul verstand van app-ontwikkeling en security daaromheen.
Edit:
Trouwens volgende week de stomste werkplaatsafspraak ooit. M'n ruitensproeier achter is stuk. Niet verstopt voor zover ik kan zien, maar er komt gewoon niets meer uit. Pomp lijkt wel tegen een blokkade aan te pompen qua geluid. Hier kon ik niet voor langsrijden, maar moest perse via een afspraak.
Dat is gewoon zo gruwelijk hard gefaald dat ze de stekker er maar uitgetrokken hebben volgens mij. Die lui hadden werkelijk nul verstand van app-ontwikkeling en security daaromheen.
Edit:
Trouwens volgende week de stomste werkplaatsafspraak ooit. M'n ruitensproeier achter is stuk. Niet verstopt voor zover ik kan zien, maar er komt gewoon niets meer uit. Pomp lijkt wel tegen een blokkade aan te pompen qua geluid. Hier kon ik niet voor langsrijden, maar moest perse via een afspraak.
[ Voor 29% gewijzigd door Korvaag op 14-10-2021 10:24 ]
UNOX: The worst operating system
Ik heb sinds januari een octavia iV, naar volle tevredenheid, los van wat softwarematige bugs en daaropvolgende ergernissen. (Hoera voor de reset-truc.) Ik ben echter al een tijdje aan het zoeken naar hoe ik de default instellingen voor o.a. klimaat kan instellen bij starten van de auto...
In mijn herinnering heb ik ooit, toen ik de auto kreeg, instellingen kunnen wijzigen die o.a. de default temperatuur (al dan niet per sleutel?) regelden. Ik kan nu echter niet meer vinden waar dat zit, of ik moet ergens gruwelijk overheen kijken. Het is op zich geen heel groot probleem, maar ik heb met regelmaat gehad dat ik het wel erg warm vond worden in de auto, en hij vanaf de start op 22 graden bleek te staan.
Iemand een idee hoe/waar/of dit in te stellen is?
In mijn herinnering heb ik ooit, toen ik de auto kreeg, instellingen kunnen wijzigen die o.a. de default temperatuur (al dan niet per sleutel?) regelden. Ik kan nu echter niet meer vinden waar dat zit, of ik moet ergens gruwelijk overheen kijken. Het is op zich geen heel groot probleem, maar ik heb met regelmaat gehad dat ik het wel erg warm vond worden in de auto, en hij vanaf de start op 22 graden bleek te staan.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Nu ja, remote kunnen zien waar je auto staat en hoe vol de tank zit, is toch iets wat ik wel erg vaak gebruikt heb hoor.jongetje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:49:
[...]
Die app heb ik 4 jaar gebruikt maar heeft nooit echt goed gewerkt. Mis je niets aan. Ik gebruik zelfs op mijn nieuwe octavia die app niet. Werkt toch de helft van de tijd niet of is de instellingen kwijt, moet je met alle sleutels naar de auto en krijg je het niet goed gekoppeld. Ik ben er sowieso wel klaar mee met al die apps van skoda. Je mist er ook niets aan.
---------------
Inmiddels te horen gekregen dat mijn Karoq die in week 27 geleverd zou worden, inmiddels week 47 gaat worden. De dealer heeft voor het eerst ook het vertrouwen dat dat hem ook gaat worden.
Het zal me benieuwen.
Ik weet dat het zo werkt inmiddels, maar jammer vind ik het wel al ga ik van automaat terug naar manueel. Dat zal ik dan minder missen.
Het zal me benieuwen.
Ik weet dat het zo werkt inmiddels, maar jammer vind ik het wel al ga ik van automaat terug naar manueel. Dat zal ik dan minder missen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Hier een soortgelijk ervaring. Mijn bestelde Kodiaq staat nu op week 50.avotar schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:19:
Inmiddels te horen gekregen dat mijn Karoq die in week 27 geleverd zou worden, inmiddels week 47 gaat worden. De dealer heeft voor het eerst ook het vertrouwen dat dat hem ook gaat worden.
Het zal me benieuwen.
Als ie dan ook echt komt hebben ze er 8 maanden over gedaan.
Maar wat zullen we er dan van genieten als onze wagens er dan uiteindelijk zijn!
Nee de app is door MIND ontwikkeld, een los bedrijf van PON zover ik weet. Echter heeft de VAG group de nieuwe app WeConnect ontwikkeld en daar volledig op ingezet waardoor de 'Mijn VAGauto' geen echte marktwaarde meer heeft. En het werkte inderdaad nooit echt fantastisch.Korvaag schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:27:
De app is een drama geworden toen ze het idee hebben gekregen hem zelf te ontwikkelen. Het was een app van ehh tomtom auto ofzo? Dat werd blijkbaar te duur dus ze gingen zelf iets maken.
Edit:
Bij mij slaat ie gewoon standaard op wat ik de vorige rit heb ingesteld, is dat bij jou niet dan? (danwel Golf 8 GTE, maar idem auto/motor)Ugchel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:04:
Ik heb sinds januari een octavia iV, naar volle tevredenheid, los van wat softwarematige bugs en daaropvolgende ergernissen. (Hoera voor de reset-truc.) Ik ben echter al een tijdje aan het zoeken naar hoe ik de default instellingen voor o.a. klimaat kan instellen bij starten van de auto...