Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Scrtz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Nee de app is door MIND ontwikkeld, een los bedrijf van PON zover ik weet. Echter heeft de VAG group de nieuwe app WeConnect ontwikkeld en daar volledig op ingezet waardoor de 'Mijn VAGauto' geen echte marktwaarde meer heeft. En het werkte inderdaad nooit echt fantastisch.
Ja met zelf ontwikkelen bedoel ik ook: een bedrijf inschakelen die speciaal een app voor ze gaat maken ipv een 'off the shelf'-oplossing wat ze hadden. Was blijkbaar niet helemaal duidelijk :)

Ik had niet het idee dat de mensen bij PON zelf aan het ontwikkelen waren geslagen. Als dat het geval was geweest had de app het niet eens tot in de store gered.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:40
Gisteren is mijn nieuwe Skoda besteld.
De leasemaatschappij geeft aan de hij op 05-08-2022 geleverd wordt.
Op een kleine 73 dagen na, een heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Demonicbrood schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:42:
:o is toch niet meer leuk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

* woekele gaat binnenkort ook in dit topic rondhangen. Occasion Octavia uit 2017 gekocht, nog niet officieel. Meer info zal volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik kreeg van de week bericht dat mijn Fabia, die ik in februari besteld had, in week 47 bij de dealer zal staan. De LM levert geen auto's uit na 15 november, het gevolg daarvan is dat de LM de auto pas week 1 van 2022 uitlevert. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
sander85 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:41:
Ik kreeg van de week bericht dat mijn Fabia, die ik in februari besteld had, in week 47 bij de dealer zal staan. De LM levert geen auto's uit na 15 november, het gevolg daarvan is dat de LM de auto pas week 1 van 2022 uitlevert. Nog even wachten dus.
Heeft de LM dat al bevestigd?
Mijn Skoda zal week 50 geleverd worden dus zat met hetzelfde. Echter Leasplan gaf aan dat ze dit nu toch loslaten voor reeds lang geleden bestelde auto’s. (Ivm grote vertragingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
mtouw78 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Heeft de LM dat al bevestigd?
Mijn Skoda zal week 50 geleverd worden dus zat met hetzelfde. Echter Leasplan gaf aan dat ze dit nu toch loslaten voor reeds lang geleden bestelde auto’s. (Ivm grote vertragingen)
In zoverre; ik kreeg bericht vanuit Leaseplan dat de auto in week 1 van 2022 geleverd zal worden. Daarna heb ik via mijn werkgever aangevraagd hoe dat kan als de dealer aan geeft dat de auto in week 47 geleverd wordt. Mijn werkgever heeft dit bij leaseplan nagevraagd en die gaf aan dat er vanaf 15 november een leverstop is en week 47 is na deze datum. Het is wel interessant om te lezen dat Leaseplan deze leveringsstop blijkbaar in sommige gevallen los laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Volgens mij doen ze dat enkel met elektrische voertuigen vanwege de bijtellingsvoordelen. Geeft de leasemij na 4 jaar bijv ook een hogere restwaarde omdat de evt 2e eigenaar na 4 jaar ook nog van het bijtellingsvoordeel kan genieten. Bij benzine/hybride motoren kun je dat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
"Bijtellingslooptijd" gaat in op de dag van op naam zetten, dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:20:
"Bijtellingslooptijd" gaat in op de dag van op naam zetten, dus dat maakt niet uit.
Is het bouwjaar dan niet alsnog leidend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Scrtz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Is het bouwjaar dan niet alsnog leidend?
Nee, bijv. als je de auto op 20 december 2021 op naam zet, kun je tot 20 december 2026 voor 22 procent bijtelling privé rijden. Na 20 december 2026 wordt de bijtelling 25 procent.

Dat met jaren komt omdat op auto websites in Nederland je alleen op jaar zoekt: een auto uit 2021, of een auto uit 2018. En niet een auto van na oktober 2017. Daardoor is de (gevoels)restwaarde van de auto voor een consument hoger als op naam op 5 januari 2022 dan op 30 december 2021.

Wel wordt de auto (moet deze wel al in NL zijn!) in december vaak alvast op kenteken gezet want die datum is weer leidend voor bijvoorbeeld de bpm en voorkomt een prijsverhoging van in dit geval skoda die vanaf 1 januari een prijsverhoging doorvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtouw78
Scrtz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:14:
Volgens mij doen ze dat enkel met elektrische voertuigen vanwege de bijtellingsvoordelen. Geeft de leasemij na 4 jaar bijv ook een hogere restwaarde omdat de evt 2e eigenaar na 4 jaar ook nog van het bijtellingsvoordeel kan genieten. Bij benzine/hybride motoren kun je dat vergeten.
Tja, we gaan het meemaken. Hij zou Week 47 gereed zijn en Week 50 in NL en op kenteken. (Maar zal er niet van staan te kijken dat dit vanuit de fabriek zoweizo weer gaat veranderen).

Het gesprek dat ik hierover had was direct met leasplan zelf en ging over mijn bezine auto. Was er zelf ook verbaasd over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Privé een Octavia Combi uit 2017 (post-facelift-model) gekocht.

DSG 7-versnellingen automaat. Dikke 90k gelopen, geen import. Aflevering met 4 nieuwe banden, beurt, volle tank en nieuwe APK. Opties: o.a. climate Control, adaptive cruise control, lichtmetalen velgen, trekhaak.

Voor ruim €40/mnd een 3-jarig onderhoud/reparatie-contract erbij voor 10.000km/jaar, daardoor zeker weten geen extra kosten (m.u.v. banden) eraan (waarschijnlijk betaal je zo standaard wel teveel, maar ja...).

Gelijk ook een mooie fietsendrager erbij uitgezocht.

Edit: post aangepast i.v.m. onderstaande opmerking.

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 19-10-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
woekele schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:27:
Privé een Octavia Combi uit 2017 (post-facelift-model) gekocht.

DSG 7-versnellingen automaat. Dikke 90k gelopen, geen import. Aflevering met 4 nieuwe banden, beurt, volle tank en nieuwe APK. Opties: o.a. climate Control, adaptive cruise control, lichtmetalen velgen, trekhaak.

Voor ruim €40/mnd een onderhoud/reparatie-contract erbij, daardoor zeker weten geen extra kosten (m.u.v. banden) eraan (waarschijnlijk betaal je zo standaard wel teveel, maar ja...).

Gelijk ook een mooie fietsendrager erbij uitgezocht.
Wel handig om dan ook het aantal kilometers per jaar en looptijd te vermelden als je de prijs met ons deelt ;)

Edit: prima maandbedrag zo! Das netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfling
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-04-2022
Demonicbrood schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:42:
Succes met wachten.

Mijn Kodiaq deed er 288 dagen over ofwel 9 maanden en 2 weken.

LM bestelbon 28/12/20
Opgehaald bij de dealer 12/10/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:10

Mimiix

Professioneel Prutser

Iemand anders die toevallig ook een storing voor de SOS oproep functie had vanochtend?

Meestal lost het zich na een herstart op maar vandaag niet. Heel gek.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

r0b schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 01:18:
[Afbeelding]

Vorige week mijn eerste Skoda gekocht. Een metallic bruine Superb Elegance Combi met leer, de 1.8 TSI en 6spd. Kom vanuit de VS terug naar Nederland en neem 2 herders mee. Denkt dat dit hier geen probleem mee zal zijn. :)

Nu alleen even uitzoeken hoe ik zowel Android Auto als een achteruitcamera er op krijg. Had al iemand gevonden op MP die een RCD330 unit voor Skoda kon krijgen, maar moet nog even uitzoeken of dat met een (OEM) achteruitrijcamera werkt (en of ik daarbij nog in de kofferbak moet dremelen..)
Fijne auto! Heb je de volledige onderhoudshistorie en weet je of een zuigerrevisie is uitgevoerd? Dit is een groot probleem bij de TSI’s uit die periode (leidt tot zeer hoog olieverbruik). Zie The Legend in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
Deze morgen contact gehad met de dealer over de afleverdatum van mijn auto en die gaf aan dat ze deze week een update hebben ontvangen vanuit Skoda betreffende het stilleggen van de fabrieken en het afmaken van auto's die nu in "banking" staan. Auto's die nog niet geproduceerd zijn worden doorgeschoven naar volgend jaar en de auto's die nu nog op bepaalde onderdelen wachten worden eerst afgemaakt. Mijn auto staat volgens zijn informatie in "banking".

Zoals het er nu naar uit ziet wordt het voor mijn auto dus toch de laatste gecommuniceerde afleverdatum van eind november. (Neem ik met een korreltje zout O-) ) Betreft een Octavia combi met als besteldatum begin maart 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieckx
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
Mijn nieuwe Octavia is besteld 01/02/2020 en staat volgens MySkoda nog niet in productie... afleverdatum blijft wel ongewijzigd volgens LM 12/12/2021.. als ik bovenstaande lees, begin ik wel te vrezen dat ik 'm nog niet zo snel zal hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
Morfling schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 02:02:
[...]

Succes met wachten.

Mijn Kodiaq deed er 288 dagen over ofwel 9 maanden en 2 weken.

LM bestelbon 28/12/20
Opgehaald bij de dealer 12/10/21
Bedankt.
Ik kreeg net bericht dat het al weer opgeschort is met 8 weken.
Verwachte leverdatum is nu 30-09-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

De tering, dan zou ik hem al niet eens meer willen hebben, dan is er al weer een facelift of nieuw model uit tegen die tijd :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Damian schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:50:
De tering, dan zou ik hem al niet eens meer willen hebben, dan is er al weer een facelift of nieuw model uit tegen die tijd :/
Dan krijg je die.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Damian schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:50:
Die zal dan ook vele maanden later leverbaar zijn. Al denk ik persoonlijk niet dat de focus op dit moment bij een facelift ligt. En die zal dan ook een lange levertijd hebben.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet zolang wachten, tenzij ik al een jaar voor aflopen van mijn contract heb besteld, wat in deze tijd niet eens zo gek is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 15:38
Onderstaand een stukje uit een mail die ik heb ontvangen vanuit de dealer. Mijn auto is al gemaakt dus wordt naar verwachting nog wel geleverd.
Helaas moeten wij u meedelen dat door overmacht de leveringsdatum van uw nieuwe auto is vertraagd als gevolg van een wereldwijd tekort aan semiconductors (computerchips). Meer informatie over de achtergrond van het chiptekort kunt u bekijken in deze video. De fabrikant, ŠKODA AUTO a.s., heeft ervoor moeten kiezen om reeds geproduceerde auto’s, wachtend op een of meerdere chips, met voorrang af te assembleren. Hierdoor wordt de overige geplande productie voor de rest van dit jaar opgeschort naar 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Michel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:43:
Onderstaand een stukje uit een mail die ik heb ontvangen vanuit de dealer. Mijn auto is al gemaakt dus wordt naar verwachting nog wel geleverd.

[...]
Wanneer werd die van jou verwacht?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 15:38
avotar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Wanneer werd die van jou verwacht?
Eerste planning was week 51, daarna werd het 32 en nu staat hij op 43 dus denk dat we uitkomen op 51 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouman85
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10-2021
Kan bovenstaande berichten bevestigen.

Auto's waarvan de productie (week 43 in mijn geval) voor de komende weken gepland stond zijn opgeschoven naar Q1 2022. Helaas zijn er geen 'nieuwe' productie datums bekend, dus verwacht er weinig van.

In mijn geval ook het bericht dat een aantal gekozen opties (o.a. side assist) per 01-01-2022 zullen worden geschrapt om de productie haalbaar te houden gezien het chiptekort.

Auto is overigens week 17 (medio april) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Hoe gaat het met jullie nieuwe Octavia's?

Hier staat ie wederom bij de garage :N wederom álle hulpsystemen (behalve groot licht assistent en begrenzer) stuk en vele foutmeldingen bij het starten. Ook tijdens het rijden regelmatig foutmeldingen.
Lease maatschappij gevraagd druk uit te oefenen op de dealer. Uiteraard waren ze nog van niks op de hoogte want alles gaat via fabrieksgarantie (ook het vervangend vervoer schijnbaar).

Aangegeven dat ik hem niet terug wil tot het opgelost is. De werkplaats chef gaat er nu zelf mee rijden. Duimen dat t bij hem ook mis blijft gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@WoBBeL Sinds de update naar 1806 en het (preventief) vervangen van een of andere module gaat het nu al een aantal weken goed moet ik zeggen (even afkloppen) en heb nog geen storingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bouman85 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:12:
Kan bovenstaande berichten bevestigen.

Auto's waarvan de productie (week 43 in mijn geval) voor de komende weken gepland stond zijn opgeschoven naar Q1 2022. Helaas zijn er geen 'nieuwe' productie datums bekend, dus verwacht er weinig van.

In mijn geval ook het bericht dat een aantal gekozen opties (o.a. side assist) per 01-01-2022 zullen worden geschrapt om de productie haalbaar te houden gezien het chiptekort.

Auto is overigens week 17 (medio april) besteld.
Voor de mijne geldt hetzelfde.
Net gehoord dat hij nu naar week 10/2022 is doorgeschoven. Eind maart besteld. Oorspronkelijk zou hij er eind juli dit jaar moeten zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:33:
@WoBBeL Sinds de update naar 1806 en het (preventief) vervangen van een of andere module gaat het nu al een aantal weken goed moet ik zeggen (even afkloppen) en heb nog geen storingen gehad.
En jij weet niet welke "een of andere module" het is toch :X kan ik de dealer even de goede kant op schoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
WoBBeL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

En jij weet niet welke "een of andere module" het is toch :X kan ik de dealer even de goede kant op schoppen :+
Zou je aan A-Point moeten vragen :). Erg tevreden over, zitten helaas voor mij wat verder rijden, anders was ik daar standaard heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

The Legend schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Fijne auto! Heb je de volledige onderhoudshistorie en weet je of een zuigerrevisie is uitgevoerd? Dit is een groot probleem bij de TSI’s uit die periode (leidt tot zeer hoog olieverbruik). Zie The Legend in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"
Klopt, was ik van op de hoogte. Was ook op gebudgetteerd, in geval dat.
Nou, net 600km verder en de pijlstok was zowat droog. Helaas... nog steeds Hartog met hun eigen zuiger en schraapveer? Of zijn er tegenwoordig andere oplossingen die kwalitatief goed (of zelfs beter) zijn (dus niet de VW 'oplossing')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

r0b schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Klopt, was ik van op de hoogte. Was ook op gebudgetteerd, in geval dat.
Nou, net 600km verder en de pijlstok was zowat droog. Helaas... nog steeds Hartog met hun eigen zuiger en schraapveer? Of zijn er tegenwoordig andere oplossingen die kwalitatief goed (of zelfs beter) zijn (dus niet de VW 'oplossing')?
Volgens mij is de reparatie zelf niet anders geworden. Ik kan me herinneren van het Skodaforum dat er ook een aantal bij TSC De Betuwe zijn geweest, feitelijk dezelfde soort reparatie maar goedkoper dan Hartog meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Mijn 1.2TSI uit 2013 (met riem, geen ketting) begint ondertussen ook wel een slokje te lusten ongeveer een liter per 3000 kilometer. Moet zeggen dat mijn vertrouwen in de TSI's wel een deuk heeft gekregen wat jammer is aangezien ze heel fijn rijden.

Reparatie is zo duur dat ik vooral hoop dat het niet snel erger gaat worden, je zit al gauw op de helft van de dagwaarde van de auto.

Als ik nu opzoek ga naar een andere auto komt ik toch al snel weer bij VAG uit, maar ook recentere 1.0TSI en 1.4TSI/1.5TSI blokken schijnen nog steeds veel olie te kunnen gaan verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nooberke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:57:
Mijn 1.2TSI uit 2013 (met riem, geen ketting) begint ondertussen ook wel een slokje te lusten ongeveer een liter per 3000 kilometer. Moet zeggen dat mijn vertrouwen in de TSI's wel een deuk heeft gekregen wat jammer is aangezien ze heel fijn rijden.

Reparatie is zo duur dat ik vooral hoop dat het niet snel erger gaat worden, je zit al gauw op de helft van de dagwaarde van de auto.

Als ik nu opzoek ga naar een andere auto komt ik toch al snel weer bij VAG uit, maar ook recentere 1.0TSI en 1.4TSI/1.5TSI blokken schijnen nog steeds veel olie te kunnen gaan verbruiken.
Waar haal je dat vandaan dan? Want ik hoor/zie/lees daar juist vrijwel nooit meer wat over bij de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 17:30
Mijn 1.0 TSI (2017) verbruikt iig geen olie (staat nu op 120.000 km). Naja, elk blok verbruikt olie, de vraag is of het zoveel is dat je tussentijds moet bijvullen. In mijn geval is het antwoord: 'nee', in tegenstelling tot de vorige 1.6 TDI.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Scrtz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Waar haal je dat vandaan dan? Want ik hoor/zie/lees daar juist vrijwel nooit meer wat over bij de nieuwere modellen.
Hier staat het één en ander:
https://techservicecenter.nl/olieverbruik-vag-1-4-tsi/ (na 2011 dan)
https://inkoopautos.com/tsi-motor-problemen-en-oplossing/

Goede kans dat het van "heel vaak" naar "af en toe" is gegaan, waardoor je er nog steeds informatie over kan vinden. Tegenwoordig krijg ik het idee dat over zo goed als iedere auto wel iets slechts te vinden is als je googled O-)

Mijn (Seat Leon 5F 1.2TSI 105 DSG) staat op 215dkm :9, hij verbruikt wat olie en pingelt behoorlijk, maar verder rijd het prima en zuinig.

In de familie ook nog een 2011 Yeti 1.4 TSI 122 op ~160dkm ketting ratelt daar behoorlijk maar hij verbruikt geen noemenswaardige olie en een 2016 Fabia 1.2 TSI 90 op ~125dkm zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:20
nooberke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:57:
Kodiaq 1.5 TSI uit 2020 en pas bij 17-18K een keer een litertje bijgevuld. Ook bij 2 vorige 1.4 TSI's nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Weet iemand toevallig welke telefoon provider Skoda gebruikt in zn E-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

dajappie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Kodiaq 1.5 TSI uit 2020 en pas bij 17-18K een keer een litertje bijgevuld. Ook bij 2 vorige 1.4 TSI's nooit problemen mee gehad.
Ik heb niet veel verstand van auto's, maar is 1 liter per 18k niet gewoon veel?
Of is het ook een gevolg van hoe iemand met de auto rijdt?

Even een Update van mijn KamiQ(Business Editie).
1 oktober in ontvangst genomen, nu ruim 3 weken later en 3k kilometers verder.

Pros:
  • Stoelen zitten echt heerlijk.
  • ik was geen fan van stoelverwarming, vooral leuk voor mijn vrouw, maar heb wel de voordelen ervan ondervonden. Na een dag hard werken heb ik soms nog wel eens last van mijn onderrug en dan is zo een verwarmde rugleuning onderin toch wel fijn.
  • Rijdt redelijk zuinig met lange afstanden op de snelweg(1:20) Amsterdam - Nijmegen heen en weer.
  • Gewoon dagelijks verkeer tussen de 1:18 en 1:16.
  • Door been ruimte achterin ook geen voetjes meer in mijn rug van de kinderen, en het in en uitstappen voor de opa en oma is daardoor ook veel makkelijker geworden
Cons:
  • CC zit erg vervelend aan de handel van je richting aanwijzer/grootlicht. In het begin nog wel eens iemand groot licht gegeven als ik CC aan wilde zetten of uit wilde schakelen. Was vooral de bediending gewend op het stuur.
  • Verbinding telefoon/ mediacenter valt soms gewoon uit bedraad of via BT
Super leuk autotje, volgende word toch denk ik wel een maatje groter, want de kofferbak kan soms nog wel eens een beetje klein zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
nooberke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Hier staat het één en ander:
https://techservicecenter.nl/olieverbruik-vag-1-4-tsi/ (na 2011 dan)
https://inkoopautos.com/tsi-motor-problemen-en-oplossing/

Goede kans dat het van "heel vaak" naar "af en toe" is gegaan, waardoor je er nog steeds informatie over kan vinden. Tegenwoordig krijg ik het idee dat over zo goed als iedere auto wel iets slechts te vinden is als je googled O-)

Mijn (Seat Leon 5F 1.2TSI 105 DSG) staat op 215dkm :9, hij verbruikt wat olie en pingelt behoorlijk, maar verder rijd het prima en zuinig.

In de familie ook nog een 2011 Yeti 1.4 TSI 122 op ~160dkm ketting ratelt daar behoorlijk maar hij verbruikt geen noemenswaardige olie en een 2016 Fabia 1.2 TSI 90 op ~125dkm zonder klachten.
Ja sowieso, en op internet lees je altijd juist de problemen, want als het allemaal goed is gaat niemand er een bericht over posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:20
TrekDr0p schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:54:
[...]
Ik heb niet veel verstand van auto's, maar is 1 liter per 18k niet gewoon veel?
Of is het ook een gevolg van hoe iemand met de auto rijdt?
[...]
Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar hier zit de inrijperiode ook bij, dan gebruiken ze sowieso wat meer volgens mij. Pre-corona reed ik 25-30K km per jaar en dan moest er 1x per jaar een flesje olie in van 20 EUR. Valt te overzien lijkt me. De genoemde probleemgevallen zijn eerder elke 2-3K km en dat is wel heel vaak ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

dajappie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar hier zit de inrijperiode ook bij, dan gebruiken ze sowieso wat meer volgens mij. Pre-corona reed ik 25-30K km per jaar en dan moest er 1x per jaar een flesje olie in van 20 EUR. Valt te overzien lijkt me. De genoemde probleemgevallen zijn eerder elke 2-3K km en dat is wel heel vaak ja.
Ik rij tussen de 35 - 50k per jaar en met mijn clio die ik hiervoor had, nooit ook maar 1 keer olie zelf bij gegooid of een melding van olie gekregen. 2 jaar mee gereden 85k op de teller.
Maar ik heb ook nooit auto's gereden met grotere motors dan 1.2, misschien dat dat ook nog wel mee helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mimiix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:42:
Weet iemand toevallig welke telefoon provider Skoda gebruikt in zn E-sim?
Datapaketten gaan via Cubic telecom (https://www.cubictelecom.com/ / https://skoda.cubictelecom.com/) dus ik vermoed dat zij ook de overige data regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Op het Skoda forum lees ik dat Skoda een webinar voor alle dealers in europa heeft gehouden. Daarin werd besloten dat auto's die nog wachten op chips vanwege opties, zonder die opties worden geleverd aan klanten.

Een forumlid kreeg de volgende mail:

"Door het slecht bouwbaar zijn van auto's vanwege tekorten van halfgeleiders en onderdelen.
Vanwege deze tekorten vervallen er sommige opties, die bovenmatige chips vragen.
Op uw auto komt side assist en canton te vervallen.
Hiermee valt uw investering €700 lager uit."

Volgens een ander forumlid mogen ze dit doen vanwege kleine lettertjes in het contract:

IV Mutaties
1. Wij zijn gerechtigd zonder voorkennis of medeweten van koper technisch noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in de verkochte auto's, hun uitrusting en/of onderdelen zonder dat koper daaraan enigerlei recht zou kunnen ontlenen.

XV Ontbinding
1. Onverminderd ons recht nakoming te vorderen zijn wij gerechtigd in te stemmen met een verzoek van de koper om de overeenkomst te annuleren. In dat geval dient de koper binnen 10 dagen na de acceptatie van de annulering onze schade te vergoeden die hierbij is vastgesteld op 15% van de catalogus prijs inclusief BTW en BPM, exclusief eventuele inruil als schadevergoeding.

Ik vraag mij echt af of dit zomaar mag. Zelf ben ik aan het wachten op een Kodiaq. Als ze daar de Canton af zouden halen, dan zou ik daar ook niet mee akkoord gaan. :/

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:56
wow, dat zou echt bizar zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

HellBeast schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:24:
Op het Skoda forum lees ik dat Skoda een webinar voor alle dealers in europa heeft gehouden. Daarin werd besloten dat auto's die nog wachten op chips vanwege opties, zonder die opties worden geleverd aan klanten.

Een forumlid kreeg de volgende mail:

"Door het slecht bouwbaar zijn van auto's vanwege tekorten van halfgeleiders en onderdelen.
Vanwege deze tekorten vervallen er sommige opties, die bovenmatige chips vragen.
Op uw auto komt side assist en canton te vervallen.
Hiermee valt uw investering €700 lager uit."

Volgens een ander forumlid mogen ze dit doen vanwege kleine lettertjes in het contract:

IV Mutaties
1. Wij zijn gerechtigd zonder voorkennis of medeweten van koper technisch noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in de verkochte auto's, hun uitrusting en/of onderdelen zonder dat koper daaraan enigerlei recht zou kunnen ontlenen.

XV Ontbinding
1. Onverminderd ons recht nakoming te vorderen zijn wij gerechtigd in te stemmen met een verzoek van de koper om de overeenkomst te annuleren. In dat geval dient de koper binnen 10 dagen na de acceptatie van de annulering onze schade te vergoeden die hierbij is vastgesteld op 15% van de catalogus prijs inclusief BTW en BPM, exclusief eventuele inruil als schadevergoeding.

Ik vraag mij echt af of dit zomaar mag. Zelf ben ik aan het wachten op een Kodiaq. Als ze daar de Canton af zouden halen, dan zou ik daar ook niet mee akkoord gaan. :/
Als particulier kom je denk ik een heel eind als je daartegen ageert. Het lijken mij onredelijk bezwarende bedingen in de algemene voorwaarden. Ik ben alleen bang dat velen in dit topic op een lease auto wachten die wordt afgenomen door een leasemaatschappij. Die worden niet extra beschermd door de wet, dus dan zou het nog lastig kunnen worden. Je kunt natuurlijk altijd (en eindeloos) discussiëren over de vraag wanneer iets “technisch noodzakelijk” is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:38
jongetje schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:33:
Gaat hier ook beter sinds een update, zit alleen nog op een nieuw stuurwiel te wachten omdat deze fouten met assistenten geeft bij het inschakelen van de stuurverwarming.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Bij mij was er 'iets met een kabel' en toen was het meeste qua foutmeldingen weg. En de travel assist ging gefixt worden met een airbag module?! We zullen zien.

Op zn vroegst vrijdag klaar. T-Roc mee de hele week, wel lekker cabrio maar t weer er niet voor :P

[ Voor 29% gewijzigd door WoBBeL op 27-10-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
max schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:44:
[...]

Update van de dealer: koplampunit rechts is van binnen (verstelmechanisme) stuk. Hebben de stuurapparaten van links naar rechts gewisseld, maar koplampverstelling hoog/laag doet het na wisselen nog steeds niet.

Quanta costa: 1400euro incl. BTW incl. montage. En dat is volgens de dealer enkel de koplampunit, zonder stuurapparaten, ballast, xenonlamp, etc…

Even zoeken op onderdeelnummer (3V1 941 016 B )…..nieuwe Hella unit is voor pak hem beet 600 euro te krijgen en op ebay.de gaan ze voor 200/300 euro 2ehands. Nogal een verschil…

Natuurlijk zit die unit er dan nog niet in, maar voor 700/1000 euro moet je heel wat uurtjes sleutelen, zelfs tegen dealertarieven… :') 8)7

Nu ben ik niet onhandig en die unit krijg ik er wel in, maar afstellen en vooral coderen (is dat uberhaupt nodig bij enkel een unit-wissel?) heb ik geen verstand van. Dus ik ga me geen poot laten uitdraaien bij de dealer en ga ermee naar mijn vaste onafhankelijke garage. Ga er van uit dat hij dat prima kan, ook het coderen. Loop ik ook niet het risico zelf iets te verkloten.

Morgen ook eens even bellen met de Duitse dealer die me de auto verkocht heeft. Als zij een koplampunit willen sponsoren (of bijv. 50/50 willen doen) is dat ook mooi meegenomen.

To be continued. :D
Nog maar weer een update:

Duitse verkopende dealer geeft niet thuis. Beetje jammer, maar so be it. Kans dat men op afstand lastig gaat doen zit er altijd in en mijn tijd is te kostbaar om me daar ontzettend over op te winden.

Dus: goede 2ehands lamp gescored voor 200 euro + laten inbouwen door mijn vaste garagist. Voor net geen 400 euro doet het spul het weer. Blij mee.

:w :w Skoda dealer met je 1400 euro. :P

Morgenavond eens dat smart light assist testen. Die kan nu weer beide lichtbundels automatisch aanpassen op tegemoetkomend verkeer i.p.v. alleen de linkerkant. Freaky! 8)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Citaat van het skodaforum:

Vanwege de productie beperkingen bij onze fabrikant, hebben enkele modellen/varianten binnen het ŠKODA modellen aanbod inmiddels een verwachte levertijd in 2023.

Hierdoor is besloten om het bestelsysteem/CST voor deze modellen/varianten per direct (vrijdag 29 oktober 2021) tijdelijk dicht te zetten voor nieuwe klantorders, totdat de productiesituatie en daarmee de levertijd voor deze modellen verbeterd. Zodra dit het geval is, word je hier direct over geïnformeerd.

Eveneens zullen de modelpagina’s en de car configurator op skoda.nl en de prijslijsten aangepast worden aan deze nieuwe, tijdelijke, situatie.

Het betreft de volgende modellen/varianten:
OCTAVIA Hatchback
- Alle modelcodes
OCTAVIA Combi
- Alle PHEV (iV) varianten
SUPERB Hatchback
- Alle modelcodes
SUPERB Combi

Bizar!?
Zo zie je maar hoe de verstrekkende gevolgen van de wereldwijde chipstekorten doorwerken.
En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Skoda.

Als men nu al praat over 2023, dan zou het wel eens kunnen betekenen dat er zometeen geen ICE vehikels meer gemaakt gaan worden.
Het enige wat dan nog rest zijn de voorraadmodellen en de reclamefilmpjes... ;w

Zal ook betekenen dat (jonge) 2de hands auto's alleen nog maar duurder gaan worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

2023 is op zich nog maar 14 maanden natuurlijk.
Stel dat mijn karoq daadwerkelijk week 11 geleverd gaat worden, heb ik ook 11 maanden levertijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Even wat vraagjes...

Op mijn Amundsen Mib2(.5) kan ik bellen en media via bluetooth en ook sms lezen/versturen (inclusief kant-en-klare sms-sjabloontjes). Maar vroeg me af: is het mogelijk een inkomende call te weigeren met een sms? Heb het nog niet kunnen vinden.

Het volume van de bluetooth-gesprekken (inclusief ringtone) reset na elke call weer naar een volume hoger dan ik heb ingesteld. Is het mogelijk daar iets aan te doen? Had gehoopt dat hij gewoon zou onthouden wat ik heb ingesteld. Niet dus. De instellingen op de (Android-)telefoon worden gewoon genegeerd trouwens. Alhoewel, als ik de telefoon helemaal op stil zet (dus ook geen trillen), geeft de auto ook geen ringtone. Maar als ik de telefoon op trillen zet, speelt de auto gewoon de ringtone van de telefoon (terwijl de telefoon alleen staat te trillen). Als telefoon ook op ringtone staat, spelen ze allebei dezelfde ringtone af.

Klopt het dat de ACC geen limiter-optie heeft i.t.t. de normale CC? In (elektronische) boekjes kom ik regelmatig tegen dat er een knop onderop de ACC-pook moet zitten om te switchen tussen Cruise en Limiter, maar die knop is er gewoonweg niet. Heb dus wel een losse ACC-pook (dus niet gecombineerd met knipperlicht), maar geen Mode-knop waar vaak naar verwezen wordt.

Moesten jullie om door lock/open via de app te kunnen doen ook eerst naar de dealer om je te legitimeren en hen het te laten activeren? De Skoda Connect website zegt dat ik momenteel nog unverified ben en het daarom niet kan gebruiken. Wordt sowieso lastig er gebruik van te gaan maken (net als rest van Skoda Connect), aangezien ik geen internet in de auto heb normaalgesproken (mifi zou kunnen eventueel...), maar was wel even benieuwd.

Oh ja, als ik online software update wil doen, zegt hij: service niet beschikbaar. Dus zal naar een dealer/vcds-specialist moeten gok ik. Of een betrouwbare site vinden met de nieuwere firmware, zodat update via sd-kaart kan? Kaart-update is me wel gelukt, maar gaat me dus om de andere firmware(s).

Het plaatsen, spuiten en programmeren van originele parkeersensors aan de voorzijde (als je achter al hebt), dat zou ongeveer €800 kosten volgens een partij die ik het vroeg. Is dat inderdaad een gangbare prijs?

Betreft een Skoda Octavia Combi 3rd gen FaceLift (OC3FL 5E) uit 2017 (modeljaar 2018), DSG.

PS: vandaag (2-11-2021) lijkt Skoda Connect het überhaupt slecht te doen, allemaal foutmeldingen op de webpagina.

@Mimiix nee, zit geen simkaart-slot of esim in.

[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 02-11-2021 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

woekele schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:05:
Even wat vraagjes...

Moesten jullie om door lock/open via de app te kunnen doen ook eerst naar de dealer om je te legitimeren en hen het te laten activeren? De Skoda Connect website zegt dat ik momenteel nog unverified ben en het daarom niet kan gebruiken. Wordt sowieso lastig er gebruik van te gaan maken (net als rest van Skoda Connect), aangezien ik geen internet in de auto heb normaalgesproken (mifi zou kunnen eventueel...), maar was wel even benieuwd.
Ja, dat moet inderdaad.

Ik heb geen internet abbo in de scala, maar via de ESIM werkt het toch. Heb jij die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:20

Oekol

waka waka hey hey

ehtweak schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:55:
Citaat van het skodaforum:

Vanwege de productie beperkingen bij onze fabrikant, hebben enkele modellen/varianten binnen het ŠKODA modellen aanbod inmiddels een verwachte levertijd in 2023.

Hierdoor is besloten om het bestelsysteem/CST voor deze modellen/varianten per direct (vrijdag 29 oktober 2021) tijdelijk dicht te zetten voor nieuwe klantorders, totdat de productiesituatie en daarmee de levertijd voor deze modellen verbeterd. Zodra dit het geval is, word je hier direct over geïnformeerd.

Eveneens zullen de modelpagina’s en de car configurator op skoda.nl en de prijslijsten aangepast worden aan deze nieuwe, tijdelijke, situatie.

Het betreft de volgende modellen/varianten:
OCTAVIA Hatchback
- Alle modelcodes
OCTAVIA Combi
SUPERB Hatchback
- Alle modelcodes
SUPERB Combi

Bizar!?
Zo zie je maar hoe de verstrekkende gevolgen van de wereldwijde chipstekorten doorwerken.
En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Skoda.

Als men nu al praat over 2023, dan zou het wel eens kunnen betekenen dat er zometeen geen ICE vehikels meer gemaakt gaan worden.
Het enige wat dan nog rest zijn de voorraadmodellen en de reclamefilmpjes... ;w

Zal ook betekenen dat (jonge) 2de hands auto's alleen nog maar duurder gaan worden.
Dat meen je niet. Ik kan vanaf 1 november een auto kiezen en heb de octavia combi of de nieuwe Karoq op 't oog. Huidige auto loopt er april uit, kan beter gaan huilen nu dus.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Oekol bijna alle merken hebben enorme levertijden. Maar een jaar van te voren ben je nu dus wel op tijd voor de meeste wagens. En anders kun je altijd nog een voorraadmodel nemen.

De plugins zijn er nu uitgehaald maar de "normale" zijn nog wel te bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 03-11-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:30:
@Oekol bijna alle merken hebben enorme levertijden. Maar een jaar van te voren ben je nu dus wel op tijd voor de meeste wagens. En anders kun je altijd nog een voorraadmodel nemen.

De plugins zijn er nu uitgehaald maar de "normale" zijn nog wel te bestellen.
Ja klopt maar het idee dat Skoda wel voor loopt. Collega had kia X ceed besteld en was 5 maanden, die krijgt 'm deze week.

Ik twijfel als volgt:

Octavia combi of wachten tot de nieuwe karoq komt en die direct bestellen. Welke gok je dat er eerder voor de deur staat? Onderbuikgevoel uiteraard, snap dat je 't niet weten kunt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Oekol Ik denk dat niemand dat weet. Ik lees op het Skoda Forum ook dat sommige mensen met een "eenvoudige" uitvoering zonder DSG hem sneller krijgen omdat hier minder chips nodig zijn. Maar ik durf mijn hand niet in het vuur te steken, zeker niet voor PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:31:
@Oekol Ik denk dat niemand dat weet. Ik lees op het Skoda Forum ook dat sommige mensen met een "eenvoudige" uitvoering zonder DSG hem sneller krijgen omdat hier minder chips nodig zijn. Maar ik durf mijn hand niet in het vuur te steken, zeker niet voor PON.
Oké eerlijk. Dit weekend nog wel ff naar de dealer toe. Als de auto iets gaat hebben is het wel dag overigens, daar wacht ik wel 3 maand langer op dan bijv. Moet er de drie jaar daarna weer in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Gister naar de garage geweest voor winterbanden en het SOS Lampje wat blijft branden. Conclusie: regelmodule van de SOS functie is stuk. Nu moet ie volgende week een hele dag daarheen... Auto is een half jaar oud :/ Hoop dat het hier bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lees & huiver:

https://www.skodaforum.nl....44236/page-2#post-959578

sommige modellen pas leverbaar in 2023!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb geen account daar. Kun je de screenshot delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:27
Bij deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REgQFf25oI9R2BrSMlQvoMhgues=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YWVOpnMwy9CGMgf6LEYge8qX.png?f=fotoalbum_large

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gisteravond naar de plaatselijke dealer gereden. Octavia is helemaal ruk, hij zegt dat ze inderdaad voor 2022 al teveel bestellingen hebben en raad bestellen dus af. Enige optie is wellicht de nieuwe Karoq omdat de al maanden die karoq uit de configurator is. Maar we gaan al naar andere merken kijken, wellicht de nieuwe 308 sw wel een stuk duurder helaas voordat die mooi wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
Gister heb ik mijn nieuwe Karoq in ontvangst mogen nemen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOmE_H4eBs_sfWr66uqYehW6fDI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lQJ9LXYZtZssSKHV020ceRQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tdrU5YdY9EcVeV1jYunWrv_8KY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbPWyrTx5jbxRBo8Mr5kUxFj.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ERyCd-cbRQbI9Qbcp94IVzL5Ts=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJGYW5x73XLxtdzrWkt0bEDP.jpg?f=fotoalbum_medium

Als ik de verhalen zo hoor heb ik erg veel mazzel gehad dat die nu nog geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobKJ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Als ik de verhalen zo hoor heb ik erg veel mazzel gehad dat die nu nog geleverd is.
Wanneer besteld? Gefeliciteerd veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
Oekol schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:36:
[...]

Wanneer besteld? Gefeliciteerd veel veilige kilometers!
Thx! Hij is eind april besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobKJ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:37:
[...]

Daar zou ik spreekwoordelijk een moord voor doen. Dealer gisteravond vertelde dat alle karoqs nu bij hun op week 10 uitleveren staan. Hij verwacht daarna dan alleen de nieuwe worden uitgeleverd en dat wanneer het bestellen open gaat er een reële kans is dat die binnen de 12 maanden geleverd kan worden. Die gok ga ik nemen, maar ondertussen dus wel verder kijken voor een eventuele andere auto.

Prijzen zouden eind deze maand bekend worden maar hij sloot niet uit dat dit ook wederom uitgesteld gaat worden. Echt deprimerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
RobKJ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:37:
[...]

Mooie wagen! En mooi dat je hem nu al hebt.

Mijn Kodiak in dezelfde maand besteld staat op Week 11 oh ja, en zonder side assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

mtouw78 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:
[...]

Mijn Kodiak in dezelfde maand besteld staat op Week 11 oh ja, en zonder side assist
In België heeft een collega van me haar Karoq besteld in februari en hij is er nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

mtouw78 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb de Kodiaq in augustus besteld en volgens de dealer is de produktiemaand februari en de aflevermaand is maart. Maar dat zie ik niet gebeuren met alle berichtgevingen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

Sinds gisteren nieuwe 'Golf' onderdelen.... :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2L3qIwVxQbqJfuED3dyhFh7ScM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D85QtBbKfKn5TCI3ZsCRqesB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Daarom verbaas ik mij er enorm over dat er zo een verschil in levertijden is. Ook als je naar zelfde model, kleur en opties kijkt. Moment van bestellen lijkt niet zo veel invloed te hebben op je plaats in de wachtlijst als ik zou verwachten.

Maar voor die Tweakers die hem toch sneller krijgen dan verwacht. Het is jullie uiteraard gegund 8)

[ Voor 19% gewijzigd door mtouw78 op 05-11-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

RobKJ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Soms heb ik wel een beetje spijt van de KamiQ als ik de KaroQ voorbij zie komen.. Mooie wagen :)
Reley schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:16:
[Afbeelding]
Zelf schade maken is al vervelend, maar schade door andere terwijl je gewoon geparkeerd staat is heemaal balen.
De dader heeft wel netjes een briefje achter gelaten?
Succes, en hopelijk hebben ze snel tijd om het te repareren.

[ Voor 45% gewijzigd door TrekDr0p op 05-11-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:30

valluik

Probeert ook maar wat

Een snelle zoekopdracht levert me nog niets op in het topic, dus ik stel mijn vraag toch maar even.

Mijn Karoq (maart '21 geleverd) beschikt over een digitaal dashboard. Bij het starten van de auto staat dit dashboard elke keer opnieuw ingesteld op navigatie. Het gaat om het deel tussen de tellers:
Afbeeldingslocatie: https://www.autointernationaal.nl/wp-content/uploads/2017/08/SkodaDigitaalA2.jpg

Ik wil in het midden het overzicht met verbruik, trip, afstand etc. weergegeven hebben. Voor navigatie gebruik ik het centrale scherm met Carplay, dus ik heb dit niet nodig.
Is er een mogelijkheid in te stellen wat in het middelste deel wordt weergegeven? Elke keer dat de auto opstart moet ik weer alles doorklikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

TrekDr0p schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:23:
[...]

Soms heb ik wel een beetje spijt van de KamiQ als ik de KaroQ voorbij zie komen.. Mooie wagen :)

[...]

Zelf schade maken is al vervelend, maar schade door andere terwijl je gewoon geparkeerd staat is heemaal balen.
De dader heeft wel netjes een briefje achter gelaten?
Succes, en hopelijk hebben ze snel tijd om het te repareren.
Was tijdens een rit.
Kwam iemand mijn rijbaan op.
Alles keurig afgehandeld en ook savonds nog contact met de vraag of mijn dochter (die behoorlijk geschrokken was) al was bijgekomen.
maar ondanks dat het 'maar' een lease auto is, baal ik wel. Ben altijd zuinig op mijn auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
valluik schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:46:
Een snelle zoekopdracht levert me nog niets op in het topic, dus ik stel mijn vraag toch maar even.

Mijn Karoq (maart '21 geleverd) beschikt over een digitaal dashboard. Bij het starten van de auto staat dit dashboard elke keer opnieuw ingesteld op navigatie. Het gaat om het deel tussen de tellers:
[Afbeelding]

Ik wil in het midden het overzicht met verbruik, trip, afstand etc. weergegeven hebben. Voor navigatie gebruik ik het centrale scherm met Carplay, dus ik heb dit niet nodig.
Is er een mogelijkheid in te stellen wat in het middelste deel wordt weergegeven? Elke keer dat de auto opstart moet ik weer alles doorklikken 8)7
Ja je kan met een van de knoppen op je stuur dat aanpassen, uit m'n hoofd rechtsonder? Je kan de 'categorie' wijzigen, daar is iets van media, en dan nog scrollen tussen bv. de bron die ie dan gebruikt. Imho onthoudt ie gewoon de laatste keuze, dus als je hem daar één keer op instelt moet ie dat vasthouden.

zie; Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ew2t2N7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Volgens mij word dit behouden op het ingestelde profiel maar helemaal zeker ben ik er niet van want ik merk dat het een beetje random lijkt te zijn en dan vooral met navigatie. Ik rij altijd met 'Hulpmiddelen' centraal en dat gaat altijd goed totdat ik hem een keer op navigatie gehad heb en teruggezet voor afsluiten, dan merk ik dat hij soms (onverklaarbaar voor mij) toch weer terug naar navigatie gaat bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:30

valluik

Probeert ook maar wat

forzav schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:25:
[...]

Volgens mij word dit behouden op het ingestelde profiel maar helemaal zeker ben ik er niet van want ik merk dat het een beetje random lijkt te zijn en dan vooral met navigatie. Ik rij altijd met 'Hulpmiddelen' centraal en dat gaat altijd goed totdat ik hem een keer op navigatie gehad heb en teruggezet voor afsluiten, dan merk ik dat hij soms (onverklaarbaar voor mij) toch weer terug naar navigatie gaat bij opstarten.
Dat laatste denk ik wel te herkennen.. volgens mij is het korte tijd goed gegaan. Daarna per ongeluk weer eens de navi aangeraakt en nu is het weer hardnekkig terug |:(

@The_Admin: klopt, dat onthouden zou wel moeten. De waarheid is iets weerbarstiger :+
Sowieso moet de auto bepaalde zaken onthouden, zoals stoelpositie en spiegels die ik heb geprobeerd te koppelen aan mijn sleutel. Krijg het niet fatsoenlijk voor elkaar. Gelukkig werkt de geheugenfunctie met de bediening aan de zijkant van de stoel wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36

[Afbeelding]

Dat is wel gek. Heb zelf ook een digitaal dashboard in mijn Superb en daar blijft het scherm altijd om te ingestelde view mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Laatst online: 10-09 09:48
Eparox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:
Ik mag me inmiddels ook melden in dit topic, want na het wisselen van werkgever was een nieuwe lease ook weer van toepassing. Hier komt in huis:

Skoda Octavia Combi (1.0 MHEV DSG)
  • Business Edition Plus
  • Quartz Grey metallic
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Parkeercamera achter
Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn. Tot die tijd zal de huidige Focus Hatchback prima z'n werk doen :).
Zes weken geleden was de levertijd nog gepland in deze week, maar inmiddels weer een update gehad en nu is de verwachting week 15-20. 8)7. Als ik dit vooraf had geweten, had ik wel iets anders gekozen, want shortlease is ook niet echt waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Reley schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:16:
[Afbeelding]
Niet best.

Sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Eparox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:05:
[...]

Zes weken geleden was de levertijd nog gepland in deze week, maar inmiddels weer een update gehad en nu is de verwachting week 15-20. 8)7. Als ik dit vooraf had geweten, had ik wel iets anders gekozen, want shortlease is ook niet echt waar voor je geld.
Alle mensen... Heb in mei een Karoq besteld. Levering zou eerst begin september zijn, maar is nu half januari geworden... Hoop dat ie er dan ook echt is, want 25% bijtelling is ook geen pretje met een auto die langer dan 60 maanden in de lease zit...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ursamajor schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:34:
[...]

Alle mensen... Heb in mei een Karoq besteld. Levering zou eerst begin september zijn, maar is nu half januari geworden... Hoop dat ie er dan ook echt is, want 25% bijtelling is ook geen pretje met een auto die langer dan 60 maanden in de lease zit...
Positief puntje is dat de 25% al een tijdje terug is gezet naar 22% toch? :Y

Volgens mij snap ik je, je bedoelt na de 60 maanden dat het dan naar 25% gaat ipv de 25% van vroeger.
Na 60 maanden krijg je toch gewoon een voorloper?

[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 05-11-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Iemand hier een Kamiq en ervaring met CarPlay?

Volgens wat online info zou die Wireless Carplay ondersteunen. Echter is dat mij nooit gelukt.

Ik krijg altijd de melding accessoires niet ondersteunt op mijn iPhone. Via de USB kabel werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Oekol schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:51:
[...]

Volgens mij snap ik je, je bedoelt na de 60 maanden dat het dan naar 25% gaat ipv de 25% van vroeger.
Dat zou je verwachten. Weet ook niet waarom een tijdelijke auto überhaupt niet is aangeboden.
Ik ga nu idd van 21% naar 25. Is een wettelijk iets.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
Oekol schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:51:
[...]

Afhankelijk van de datum tenaamstelling is er een standaard bijtellingspercentage van toepassing waarop voor een periode van maximaal 60 maanden een korting verleend kan worden.

Voorbeeld wat (waarschijnlijk) op Ursamajor van toepassing is:

Auto met een tenaamstelling voor 01-01-2017 met een uitstoot tussen de 50 en 107 gram heeft een standaard bijtellingspercentage van 25% maar krijgt een korting van 4% dus 21% bijtelling voor 60 maanden en daarna wordt deze 25% omdat de korting vervalt.

Voorbeeld van toepassing op mijzelf:

Auto met een tenaamstelling voor 01-01-2016 met een uitstoot tussen de 50 en 83 gram, standaard percentage 25%, korting 11%. Dus 60 maanden 14%. (Nu al een jaar 25% :/)

Besteldatum Octavia Combi begin maart en laatste (onofficiële) bericht van de dealer is vanaf nu nog 5 maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

ro3lie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:32:
Iemand hier een Kamiq en ervaring met CarPlay?

Volgens wat online info zou die Wireless Carplay ondersteunen. Echter is dat mij nooit gelukt.

Ik krijg altijd de melding accessoires niet ondersteunt op mijn iPhone. Via de USB kabel werkt het wel.
Ik kan morgen even voor je kijken. Zal ik mijn werk iPhone connected met de kamiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Nou, mazzeltje gehad met de levering. Eind juni Superb iV combi besteld, leverweek eerst op week 38 en al vrij snel naar week 50 verschoven.

Wordt ik 19 oktober door de dealer gebeld dat de fabrieken dicht gaan en de levering naar q2/2022 verschuift. Balen. Belt de dealer 3 dagen later weer dat tot zijn grote verrassing mijn auto was afgeleverd bij ze. Da's nog eens leuk verrast worden.

Alles inmiddels ingesteld. Alleen had de dealer het erover dat ze geen gebruikers meer komen verifiëren ivm problemen met vergrendelen op afstand. Kan hier niks over terugvinden. Iemand hier een idee?

[ Voor 20% gewijzigd door DaBeetle op 07-11-2021 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

heb mezelf van de week nog laten verifiëren, met rijbewijs naar dealer gegaan toen ik er toch moest zijn om een skoda-pakketje af te halen. Alleen lijkt het niet te werken op mijn auto, geen care connect-abo gekoppeld of beschikbaar. Maar mijn skoda-account is wel geverifieerd nu :P

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 07-11-2021 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

@ro3lie vandaag even mijn iPhone se 2020 aangesloten via Bluetooth en hij werkt bij mij gewoon. Kon zo connected en gebruik maken van de apps. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR3yWMtBEDgaBuy0b6qXyCAugws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0sJ10omRCzTABY4E3JAoBIR.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
Vandaag door de dealer gebeld, dat er geen Skoda Octavia Combi's besteld kunnen worden (uitvoering maakt niet uit), aangezien er geen productiecapaciteit beschikbaar is voor 2022 (en ze niet voor 2023 kunnen bestellen). De productiebeperkingen (ivm chip tekorten) beginnen op deze manier wel serieuze vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
Vandaag door de dealer gemaild dat ik bepaalde opties niet meer kan krijgen op mijn Skoda Octavia Combi.
Het betreft de achteruitrijcamera, elektronisch kinderslot en parkeer assistent.
Deze zijn helemaal niet meer beschikbaar, en dat terwijl mijn auto pas oktober 2022 geleverd kan gaan worden.
Ik krijg het idee dat ik steeds minder auto krijgt, maar steeds langer moet wachten.

Ik hoorde van een collega in Duitsland, dat ze geen opties schrappen. Je moet alleen iets langer geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Demonicbrood schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
Vandaag door de dealer gemaild dat ik bepaalde opties niet meer kan krijgen op mijn Skoda Octavia Combi.
Het betreft de achteruitrijcamera, elektronisch kinderslot en parkeer assistent.
Deze zijn helemaal niet meer beschikbaar, en dat terwijl mijn auto pas oktober 2022 geleverd kan gaan worden.
Ik krijg het idee dat ik steeds minder auto krijgt, maar steeds langer moet wachten.

Ik hoorde van een collega in Duitsland, dat ze geen opties schrappen. Je moet alleen iets langer geduld hebben.
Wat ernstig en enorm zonde zeg. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik kwam na een week rijden in mijn KamiQ erachter dat ik geen usb had achterin.

Heb broekhuis gebeld, en die kwamen vandaag met een telefoontje dat ik eerdaags gebeld ga worden door de plaatselijke Broekhuis dealer om ze in te laten bouwen. PON wilde eerst een dinner cheque geven als compensatie:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TrekDr0p schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:32:
Ik kwam na een week rijden in mijn KamiQ erachter dat ik geen usb had achterin.

Heb broekhuis gebeld, en die kwamen vandaag met een telefoontje dat ik eerdaags gebeld ga worden door de plaatselijke Broekhuis dealer om ze in te laten bouwen. PON wilde eerst een dinner cheque geven als compensatie:+
Haha wauw. Bij de plaatselijke mac zeker?! Of mag je dan op de food court bij amersfoort zelf kiezen tussen de KFC, MAC of subway?! Haha die pon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben 3 weken geleden geweest bij VAG techniek. om de motor even te kietelen. Maar damn van 90 naar 142 pk. Hij reed al lekker maar hij trekt zo veel sneller op.
Hoe leuk is het om een wolf in schaapskleren te hebben.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

heeft iemand van jullie de knipperlichten op de spiegels wel eens vervangen voor van die Dynamic versies? Te zien aan begin van dit filmpje bijvoorbeeld: YouTube: Skoda Octavia 3 - Installing Turn Dynamic LED Light & Bright LED Lig... ?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mijn geliefde Octavia staat wederom bij de dealer nadat ik had aangegeven hem niet terug te willen voordat het is opgelost (voor de 6e keer ofzo :X )

Veel foutmeldingen.
- Emergency SOS niet beschikbaar (1 tot 100 keer per rit)
- Lane assist niet beschikbaar (1 tot 100 keer per rit)
- Verwarming die bij 2 ritten bleef hangen op de ingestelde temperatuur
- Foutmelding 48 volt systeem
- Storing ruitenwissers (terwijl ze het gewoon deden)
- Storing cruise control
- Storing begrenzer
...nog wat die ik weer vergeten ben

De 48 volt module moet een software update krijgen maar dit lukt steeds niet. PON -> Fabrikant, duurt wel weer even.
Gehele stuurwiel met alles erop en eraan qua modules gaat schijnbaar vervangen worden. Ding staat echter in backorder en krijg morgen pas een levertijd te horen.

Zullen we wel weer n weekje kwijt zijn ;( Gelukkig hebben we straks nog 3 van de 4 jaar om te genieten van een goede auto ga ik vanuit :+

[ Voor 36% gewijzigd door WoBBeL op 25-11-2021 21:27 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 79 Laatste