Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:15
Hier een update. Tot 2x toe een voorlopige bevestiging gehad dat ik vandaag de skoda octavia combi werd afgeleverd. Na de tweede bevestiging werd ik toch hoopvol, ijdele hoop blijkt achteraf.

Levering auto is nu voor de 7e keer uitgesteld, nu tot januari. Al meer dan half jaar na oorspronkelijke afleverdatum en bijna een jaar na bestelling.

Ik heb mijn ongenoegen ook geuit richting de partij welke voor ons de leaseauto's regeld. Er wordt vanuit hun niet gecommuniceerd, pas op de momenten als ik vraag of het echt zo is dat ik de auto volgende week kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@WoBBeL Jij hebt volgens mij echt een "maandagmorgen" model. Ik begrijp niet dat je de dealer weer een kans geeft om het weer te proberen op te lossen, ik had hem allang teruggeven. Al heb ik die meldingen die jij nu noemt gelukkig nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
headhunter1985 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:45:
Hier een update. Tot 2x toe een voorlopige bevestiging gehad dat ik vandaag de skoda octavia combi werd afgeleverd. Na de tweede bevestiging werd ik toch hoopvol, ijdele hoop blijkt achteraf.

Levering auto is nu voor de 7e keer uitgesteld, nu tot januari. Al meer dan half jaar na oorspronkelijke afleverdatum en bijna een jaar na bestelling.

Ik heb mijn ongenoegen ook geuit richting de partij welke voor ons de leaseauto's regeld. Er wordt vanuit hun niet gecommuniceerd, pas op de momenten als ik vraag of het echt zo is dat ik de auto volgende week kan ophalen.
Ik heb mijn Fabia begin februari 2021 besteld. De verwachtte levertijd was toen ergens medio juni 2021. De levering is daarna al meerdere malen verzet naar augustus, toen oktober (ik hoopte er mee op vakantie te kunnen, maar helaas), november, etc. Ik kon in bij mijn leasemaatschappij zien welke dealer mijn auto zou leveren; ik heb contact met deze dealer opgenomen en die konden mij beter vertellen wat de verwachtte levertijden zouden zijn. Ergens in oktober vertelde de dealer dat ze bericht hadden dat mijn auto in week 47 gebouwd ging worden en mijn leasemaatschappij gaf daarop aan dat ze hem week 1 konden leveren (omdat ze geen nieuwe auto's na 15 november uitleveren). Echter, eind oktober ging de Skoda fabriek dicht (zo las ik op het Skodaforum) dus heb ik toen nagevraagd bij de dealer of die al meer info had. Ik kreeg bericht terug dat inderdaad ook mijn auto de dupe was geworden en dat de verwachte "aanleverweek" week 10 in 2022 is. Ik neem even aan dat dat de aanleverweek bij de dealer is, dus pas ergens daarna zal ik hem misschien ontvangen.. Dan heb ik dus ruim 1 jaar moeten wachten en de auto wordt dan 8 maanden na de originele leverdatum misschien geleverd. En dan verwacht ik er nog niet te veel van, het kan nog steeds verzet worden.

Kreeg je het bericht van de leasemaatschappij dat je auto geleverd zou worden? Die berichten van de leasemaatschappij neem ik met een korreltje zout. Mijn leasemaatschappij meld tot op de dag van vandaag dat mijn auto week 1 van 2022 geleverd wordt, gelukkig weet ik beter :). De dealers zelf staan ook met de rug tegen de muur; als de fabriek geen auto's levert dan kunnen ze er niets aan doen. Echter, de berichtgeving (vanuit de leasemaatschappij) mag echt wel beter. Ik heb in maart 2021 al een pakket van Leaseplan ontvangen waarin stickers zaten om een parkeerplaats te reserveren voor "de nieuwe auto" |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@sander85 Leaseplan (en elke andere leasemaatschappij) is ook weer afhankelijk van de informatie voorziening vanuit de dealer. Als die geen andere datum doorgeeft in het portal dan weten die het ook niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 08:15
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Kreeg je het bericht van de leasemaatschappij dat je auto geleverd zou worden? Die berichten van de leasemaatschappij neem ik met een korreltje zout. Mijn leasemaatschappij meld tot op de dag van vandaag dat mijn auto week 1 van 2022 geleverd wordt, gelukkig weet ik beter :). De dealers zelf staan ook met de rug tegen de muur; als de fabriek geen auto's levert dan kunnen ze er niets aan doen. Echter, de berichtgeving (vanuit de leasemaatschappij) mag echt wel beter. Ik heb in maart 2021 al een pakket van Leaseplan ontvangen waarin stickers zaten om een parkeerplaats te reserveren voor "de nieuwe auto" |:(.
Hetzelfde riedeltje als hier dus.

Ons bedrijf heeft een tussenpartij ingeschakeld welke het wagenparkbeheer doet. Dat is voor mij het contact en die heb ik ook mee geconfronteerd met het gebrek aan communicatie.

Naar mijn email van gisteren heeft de dealer nog wat uitgezocht, volgens de fabriek moet de auto eind december binnenkomen in Nederland. Deze wacht nog op enkele onderdelen. Maar dit strookt niet met jou verhaal.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
@jongetje Dat klopt, mogelijk schort er ergens iets in de communicatie tussen de dealer en leasemaatschappij. Echter, direct contact met de dealer is wel prettiger dan weet je beter wat je kan verwachten, dat voorkomt ruis op de lijn.

@headhunter1985 Hmm, misschien moet ik wat meer nuance in mijn bericht brengen. Ik las op het Skodaforum dat één en ander geschrapt/gestopt werd: https://www.skodaforum.nl...top-per-29-10-2021.44236/, het gaat dan om een bestelstop. Ik had naar mijn dealer gestuurd dat ik had gelezen dat de productie gestaakt zou worden vanaf medio oktober (zie ook https://www.euractiv.com/...a-due-to-a-chip-shortage/) en mijn dealer kon dat bevestigen met dat dat "deels" klopt (welk deel wel/niet klopt weet ik niet). Dus het zou best kunnen als de dealer bericht heeft dat je auto dit jaar nog geleverd wordt dat dit dan wel lukt?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kunnen we het topic renamen?

"Het grote ŠKODA leaseauto levertijden drama topic"

B)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:
@jongetje Dat klopt, mogelijk schort er ergens iets in de communicatie tussen de dealer en leasemaatschappij. Echter, direct contact met de dealer is wel prettiger dan weet je beter wat je kan verwachten, dat voorkomt ruis op de lijn.
Ik heb daarom ook altijd zelf contact omdat de leasemaatschappij vaak wat achterloopt in de informatie voorziening. Heb een aantal maanden een vervangende auto gehad. Toen kreeg ik 2 dagen nadat ik vervangend vervoer had terug geruild voor mijn eigen auto een mail dat ik binnen 3 dagen mijn auto moest komen terugruilen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:03

Mimiix

Professioneel Prutser

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:48:

B)
Ik ben het hier wel mee eens. Het gaat nergens anders meer over lijkt het.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 16:33

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:37:
@WoBBeL Jij hebt volgens mij echt een "maandagmorgen" model. Ik begrijp niet dat je de dealer weer een kans geeft om het weer te proberen op te lossen, ik had hem allang teruggeven. Al heb ik die meldingen die jij nu noemt gelukkig nooit gehad.
Ik verbaas mij ook over mn geduld _O- het is gewoon een fijne auto en mijn werkspullen passen allemaal in de kofferbak en ook mn duikspullen passen er precies in als ik weg ga dus da is wel ideaal.

En nu een alternatief zoeken is ook geen optie, laat staan een vervangende Octavia :D

B)
Vergeet de problemen met de geleverde auto's niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
WoBBeL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:18:
En nu een alternatief zoeken is ook geen optie, laat staan een vervangende Octavia :D
Dan geven ze je toch de gelijkwaardige demo auto, zetten ze deze maar in als demo als het zo'n goede wagen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:20:
[...]

Dan geven ze je toch de gelijkwaardige demo auto, zetten ze deze maar in als demo als het zo'n goede wagen is....
Das wel n plug in hybrid die ze nu als demo hebben :9 Ik wacht komende maand nog even af. Ik heb nu al veel leenauto's uit de VAG serie mogen rijden dus inmiddels veel alternatieven gehad die ik niet zou uitkiezen zelf, das wel weer nadelig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Naar aanleiding van alle berichten deze morgen weer eens in Honeymoonnet gekeken en prettig verrast dat het aantal leverdagen gedaald is van 130 naar 30 dagen. Aansluitend gebeld met de dealer en die kon aangeven dat er alleen nog een bepaalde kabelboom ontbreekt en dat deze voor levering 23-12-2021 staat. Aflevering aan klant staat op week 52. Maar aangezien de leasemaatschappij geen auto's meer op naam zet wordt dit week 1 2022. Nu maar hopen dat het allemaal klopt :) (Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Business Edition besteldatum 2 maart en originele leverweek 27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-07 22:50

B)
Particulieren hebben hier net zoveel last van en niet alleen bij Skoda. Alleen willen die misschien wel langer wachten, omdat zij niet met een aflopend (lease)contract te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MichelKlok op 26-11-2021 14:58 ]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

MichelKlok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:
[...]

Particulieren hebben hier net zoveel last van en niet alleen bij Skoda. Alleen willen die misschien wel langer wachten, omdat zij niet met een aflopend (lease)contract te maken hebben.

Zonder gekheid, ik heb er een melding van gemaakt, zou het zelf liever gescheiden zien en aan de duimpjes te zien ben ik niet de enige.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mag mn auto weer ophalen *O* *O* *O* *O* *O*

De onderdelen komen pas over enkele weken -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Een keer een berichtje over levertijden en leaseconstructies is prima, maar het loopt nu inderdaad wel de spuigaten uit. Daar zijn andere topics voor, graag weer terug naar de inhoud ipv persoonlijke lease situaties.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

** Zoals eerder gemeld: Lease perikelen horen hier niet thuis, het staat zelfs in de modbreak in het bericht hiervoor... **

[ Voor 116% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 18:01 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 20:14
Heeft er iemand een idee welke optie gekoppeld aan de roze schijn op de voorruit?

Ik heb vandaag bij mijn lease wagen de voorruit laten vervangen omdat ik een barst had.

Nadat ze vorige week al 1x een foute venster plaatsten, en dan nogmaals een foute venster bestelden.
Want de cameramodule aansluiting was anders.

Vandaag konden ze wel plaatsen en aansluiten.
Maar het viel me direct op dat die roze schijn niet meer op de venster is.

Volgens hun is het wel dezelfde venster. Aangezien ze op chassisnummer bij skoda zelf besteld hadden. Alhoewel ik daar geen vertrouwen in heb.. want de eerste 2 waren ook zo besteld.

Op zich heb ik nooit iets er van gemerkt.
Alleen wil ik voorkomen dat ik bij het inleveren van de leasewagen problemen krijg omdat er een verschil is.

Ik heb een skoda superb, besteld begin 2019. Dit is dus net voor de facelift. Maar wel na de technologie update, want heb inclusief digitaal dashboard. (Belgische auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Stinu Wat is een roze schijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
Hieronder een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KfWgrkbTEP2gS2zgRyTrp0owE4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6BEk4dSIzg4r6SslqfbQML3M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Stinu De enige die het weet is je wagenpark beheerder/ leasemaatschappij. Als die ok zijn (zwart op wit) dan is het niet meer jouw risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:03

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Lijkt mij: voorruitverwarming.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
jongetje schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:50:
@Stinu De enige die het weet is je wagenpark beheerder/ leasemaatschappij. Als die ok zijn (zwart op wit) dan is het niet meer jouw risico.
Klopt, ga ik ook doen.
Maar was opzoek of ik kan zeggen “welke optie” dit uit de optielijst is.
Maar kon niet terug vinden waar dat dit bij hoort.

Anders komt waarschijnlijk toch de vraag “wat bedoel je juist?”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Afgelopen weekend mijn auto weer opgehaald, custom catback van 2,5" RVS met kleppendemper. Eerste indruk, wát een geweld 8)

Nadeel is dat het in de auto ook wel te horen is, wellicht dat ik er nog een extra demper tussen laat plaatsen, maar voor nu eerst maar effe genieten :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qGbcs5l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
GerCor schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:16:
[...]

Lijkt mij: voorruitverwarming.
Eens. Dit is de voorruit verwarming (ik had eenzelfde superb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Sp33dFr34k schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:45:
Afgelopen weekend mijn auto weer opgehaald, custom catback van 2,5" RVS met kleppendemper. Eerste indruk, wát een geweld 8)

Nadeel is dat het in de auto ook wel te horen is, wellicht dat ik er nog een extra demper tussen laat plaatsen, maar voor nu eerst maar effe genieten :D

[Afbeelding]
Dat vraagt om een filmpje

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Stinu schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:42:
Heeft er iemand een idee welke optie gekoppeld aan de roze schijn op de voorruit?

Ik heb vandaag bij mijn lease wagen de voorruit laten vervangen omdat ik een barst had.

Nadat ze vorige week al 1x een foute venster plaatsten, en dan nogmaals een foute venster bestelden.
Want de cameramodule aansluiting was anders.

Vandaag konden ze wel plaatsen en aansluiten.
Maar het viel me direct op dat die roze schijn niet meer op de venster is.

Volgens hun is het wel dezelfde venster. Aangezien ze op chassisnummer bij skoda zelf besteld hadden. Alhoewel ik daar geen vertrouwen in heb.. want de eerste 2 waren ook zo besteld.

Op zich heb ik nooit iets er van gemerkt.
Alleen wil ik voorkomen dat ik bij het inleveren van de leasewagen problemen krijg omdat er een verschil is.

Ik heb een skoda superb, besteld begin 2019. Dit is dus net voor de facelift. Maar wel na de technologie update, want heb inclusief digitaal dashboard. (Belgische auto)
Dat komt door de voorruitverwarming. Als je zo'n ruit hebt gekregen, maar je hebt de optie niet, dan lijkt het me dat je wel een duurdere ruit hebt gekregen dan noodzakelijk.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
avotar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:28:
[...]

Dat komt door de voorruitverwarming. Als je zo'n ruit hebt gekregen, maar je hebt de optie niet, dan lijkt het me dat je wel een duurdere ruit hebt gekregen dan noodzakelijk.
Voorruitverwarming had ik als extra optie bij bestelling inderdaad.
Maar de "foutieve" vervangen ruit van vorige week, waar dus camera aansluiting fout was, was wel verwarmd maar ook zonder het "roze"
  • Zijdelingse ruiten vooraan van warmtewerend glas en
    met geluidsdemping - voor SUNSET achteraan
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • Rolgordijnen voor de zijdelingse ruiten achteraan (manueel)
  • Verwarmde voorruit
  • Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
Dit is alles wat ik over de ruiten terug vind.
Zou de optie van warmtewerend glas ook verschil geven aan de voorruit?
(De zijdelingste ruiten vooraan zien er niet anders uit dan zonder deze optie)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oekol schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:55:
[...]

Dat vraagt om een filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieckx
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
Hi allen

Heeft er iemand ervaring met de sportzetels en sportieve afwerking (zwarte omlijsting, ...) op de nieuwe Skoda Octavia? (in België is dit Dynamic pack). Ik heb deze optie genomen zonder echt voorbeelden te krijgen (vond de chrome afwerking niet echt m'n ding).

Ik had wat vragen ivm de afwerking van de zetels en of deze wel echt comfortabel zitten?
Ook het dashboard wordt in een andere stof afgwerkt, maar die heb ik nog nergens kunnen bekijken :(

Tot slot, wordt ook het 'logo' Skoda op de achterzijde zwart gemaakt?

Mocht iemand ervaringen hebben hiermee of foto's, zou super zijn!

Thankss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:33
Zie de modbreak die eerder geplaatst is: Taro in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 02-12-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Volgens mij is het roze niet de voorruitverwarming zelf maar juist het warmte-werende (IR) deel van de voorruit. Bij VAG wordt deze optie altijd als combinatie aangeboden onder de noemer 'PGW'.

En ja, dat scheelt echt een slok op een borrel, alleen al om deze reden zou ik altijd opteren voor een PGW voorruit.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 23:08
SnakeDoc88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:07:
[...]

2 weken geleden gebeld dat de fabrieken zo goed als stil liggen en levering hopelijk nog in Q1 ‘22 kan plaatsvinden. :|
Zojuist een mailtje dat de auto klaar is en binnenkort op transport kan d:)b
Staat verwachte levering binnen 5 weken. Is het nog mogelijk dat dit sneller gaat? Is het nog realistisch dat hij voor de kerst klaar staat?
Potdomme, ik heb dezelfde uitvoering/opties maar een ander kleurtje en zonder trekhaak, maar die van mij staat nog steeds op eind maart qua levering (eind april besteld) :>.

Ik kreeg overigens een week geleden te horen dat mijn bestelde kleur Quartz Grey niet meer gehanteerd wordt door Skoda, dus ik ben over naar Graphite Grey op basis van een plaatje. Hoe subjectief het ook is, heeft iemand hier Graphite Grey al gezien, evt. in vergelijking met Quartz Grey? Wat vond je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vanmiddag m'n nieuwe Karoq opgehaald.
Wat een heerlijke wagen.

Ik vroeg me alleen iets af. In mijn Octavia gebruikte ik Android Auto bedraad. Werkte perfect.
Nu is dat dus wireless.
Ik zie dat de auto een hotspot maakt en mijn telefoon moet daarmee verbinden om AA te starten (of net andersom). Tegelijk is hij ook nog met bluetooth verbonden.

Ik merkte alleen met de rit vanuit Sliedrecht naar huis dat Spotify enorm liep te bufferen. Niet direct. Soms pas na een minuut of tien, soms na een halve minuut al. Maar gewoon haperen.
Ik heb nog verder nergens iets aan instellingen lopen tweaken, dus wellicht had ik zelf al kunnen fixen, maar mis ik iets aan settings?

Of moet ik hem toch maar gewoon aan de kabel leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik hang hem bij ritten langer dan een half uur aan de kabel. Maar dat is omdat de telefoon erg heet wordt en elke keer stopt met draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:40
avotar schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:59:
Wat een heerlijke wagen.

Ik vroeg me alleen iets af. In mijn Octavia gebruikte ik Android Auto bedraad. Werkte perfect.
Nu is dat dus wireless.
Ik zie dat de auto een hotspot maakt en mijn telefoon moet daarmee verbinden om AA te starten (of net andersom). Tegelijk is hij ook nog met bluetooth verbonden.

Ik merkte alleen met de rit vanuit Sliedrecht naar huis dat Spotify enorm liep te bufferen. Niet direct. Soms pas na een minuut of tien, soms na een halve minuut al. Maar gewoon haperen.
Ik heb nog verder nergens iets aan instellingen lopen tweaken, dus wellicht had ik zelf al kunnen fixen, maar mis ik iets aan settings?

Weet niet zeker of dat bij jou platform ook is omdat die net wat ouder is dan het platform van de nieuwe golf/seat/octavia maar bij mijn golf kwam dat bufferen omdat via wireless carplay/AA de telefoon de internetverbinding van de auto gebruikte om muziek af te spelen en dit kon ik ergens diep in de instellingen uitzetten, daarna werkte het weer perfect.

Mocht het bovenstaand niet zijn dan inderdaad wat jongetje ook al aangeeft, wss kabel gebruiken. Wireless carplay/AA en vervolgens combinatie navigatie+flitsmeister+muziek afspelen+draadloos laden wordt behoorlijk heet na een tijdje.
jongetje schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:25:
Ik hang hem bij ritten langer dan een half uur aan de kabel. Maar dat is omdat de telefoon erg heet wordt en elke keer stopt met draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Scrtz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:16:
[...]

Weet niet zeker of dat bij jou platform ook is omdat die net wat ouder is dan het platform van de nieuwe golf/seat/octavia maar bij mijn golf kwam dat bufferen omdat via wireless carplay/AA de telefoon de internetverbinding van de auto gebruikte om muziek af te spelen en dit kon ik ergens diep in de instellingen uitzetten, daarna werkte het weer perfect.

Mocht het bovenstaand niet zijn dan inderdaad wat jongetje ook al aangeeft, wss kabel gebruiken. Wireless carplay/AA en vervolgens combinatie navigatie+flitsmeister+muziek afspelen+draadloos laden wordt behoorlijk heet na een tijdje.

[...]
Dit was waar ik ook aan zat te denken om eerlijk te zijn. Heb een kabeltje besteld, dus dan kan ik in elk geval uitsluiten dat het wel of niet wireless is.
Of wellicht toch een achterlopende software wat ik op het skodaforum al voorbij zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

avotar schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:59:
Wat een heerlijke wagen.

Nu is dat dus wireless.

Dit gebeurd bij mij in de Scala ook. Meestal als ik Android auto niet op de voorgrond heb staan en de telefoon warm wordt. Ik gebruik wireless AA Daarom ook gewoon niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Maar als ik de kabel heb aangesloten gebruikt de telefoon volgens mij nog steeds Wireless AA. Alleen gaat het laden dan een stuk efficiënter dan via de draadloze laadpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:20:
Maar als ik de kabel heb aangesloten gebruikt de telefoon volgens mij nog steeds Wireless AA. Alleen gaat het laden dan een stuk efficiënter dan via de draadloze laadpad
Klopt, daarom heb ik wireless AA ook gewoon uitgezet in de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik stak het op de auto, maar het lijkt gewoon aan AA zelf te liggen of beter aan m'n telefoon zelfs.
Hij online verbind met m'n Karoq met een hotspot die de auto maakt. Er zit een sim in, dus ongetwijfeld zal er iets van een dataverbinding zijn al zal niet heel goed zijn.
Wat ik las op internet is dat bij de meeste telefoons standaard aanstaat dat hij over moet stappen op mobiele data als de wifi niet sterk genoeg is. Met als gevolg dat je spotify gaat haperen omdat hij steeds van databron aan het wisselen is en dus niet goed genoeg kan bufferen (of zoiets).
Heb nu zo ingesteld dat mijn Spotify (en nog een paar andere apps) nooit de wifi mogen gebruiken.
]Dat lijkt het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
avotar schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:49:
Ik stak het op de auto, maar het lijkt gewoon aan AA zelf te liggen of beter aan m'n telefoon zelfs.
Hij online verbind met m'n Karoq met een hotspot die de auto maakt. Er zit een sim in, dus ongetwijfeld zal er iets van een dataverbinding zijn al zal niet heel goed zijn.
Wat ik las op internet is dat bij de meeste telefoons standaard aanstaat dat hij over moet stappen op mobiele data als de wifi niet sterk genoeg is. Met als gevolg dat je spotify gaat haperen omdat hij steeds van databron aan het wisselen is en dus niet goed genoeg kan bufferen (of zoiets).
Heb nu zo ingesteld dat mijn Spotify (en nog een paar andere apps) nooit de wifi mogen gebruiken.
]Dat lijkt het te verhelpen.
Ja dat had ik dus ook, wat je ook kan doen is dus in de instellingen in je auto uitzetten dat je telefoon de dataverbinding van de auto mag gebruiken. Dat lost het probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Scrtz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:58:
[...]

Ja dat had ik dus ook, wat je ook kan doen is dus in de instellingen in je auto uitzetten dat je telefoon de dataverbinding van de auto mag gebruiken. Dat lost het probleem ook op.
Die optie ben ik aan het zoeken geweest, maar kon ik helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:25
Ik kreeg gisteren ineens een melding op mijn Octavia 4, dat er vanaf nu iets van remote update online beschikbaar was. Het suggereerde een beetje dat dus grotere software updates via OTA kunnen worden geinstalleerd.

Meer mensen deze melding gezien of daar meer van weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Mimiix schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:23:
[...]

Dit gebeurd bij mij in de Scala ook. Meestal als ik Android auto niet op de voorgrond heb staan en de telefoon warm wordt. Ik gebruik wireless AA Daarom ook gewoon niet meer.
Ik heb het heel soms en lijkt te maken te hebben met hoe vol de accu is.
Wanneer deze bijna vol is dan hoeft er bijna niet geladen te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:12:
[...]

Ik heb het heel soms en lijkt te maken te hebben met hoe vol de accu is.
Wanneer deze bijna vol is dan hoeft er bijna niet geladen te worden.
Ik heb hem tegenwoordig zo zitten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JWimb8D.png

Brodit Proclip met Ram mount, kleine kabel er aan van 25cm en je hebt er geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Mimiix op 09-12-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Mimiix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:30:
[...]

[Afbeelding]

Kleine kabel er aan van 25cm en je hebt er geen last van.
Dat ziet er niet verkeerd uit! Link naar de accessoire waar de telefoon in zit misschien of het merk waar ik naar moet zoeken? Je las mijn gedachte. Thanks!

Heb nu zelf helemaal een draad opgerold die veel te lang is, moet sowieso al een kortere kabel kopen om mee te beginnen. Telefoon aan zo'n autohouder als deze Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l9rTbIe.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Oekol schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:36:
[...]

Dat ziet er niet verkeerd uit! Link naar de accessoire waar de telefoon in zit misschien of het merk waar ik naar moet zoeken? Je las mijn gedachte. Thanks!

Heb nu zelf helemaal een draad opgerold die veel te lang is, moet sowieso al een kortere kabel kopen om mee te beginnen. Telefoon aan zo'n autohouder als deze [Afbeelding]
Ik heb deze aangeschaft: https://www.emounting.nl/...et-brodit-proclip-co.html
. Prima service en komt helemaal klaar binnen. Hoeft het enkel in je auto te zetten, bevestiging tussen Brodit en de ram-mount doet emounting voor je.

De USB-C 25CM was ook nog een ramp. Ik heb uiteindelijk een of ander setje gekocht met 3 kabels erin vanaf amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B07TQYL1GY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mimiix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:30:
[...]

[Afbeelding]

Brodit Proclip met Ram mount, kleine kabel er aan van 25cm en je hebt er geen last van.
Hoe heb je hem dan vastgemaakt in je auto zelf?
Ik lease zelf, schroeven wordt niet gewaardeerd.

Ik zal de volgende keer wat verder kijken dan mijn neus lang is voor ik reageer.

Ziet er wel uit als een mooie oplossing.
Ondanks android auto vind ik het wel prettig om hem in het zicht te hebben voor bv flitsmeister.

[ Voor 22% gewijzigd door avotar op 10-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb mijn telefoon altijd in mijn jas. Ik zou niet weten waarom je nog een houder nodig hebt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:39
Zo ik mag me ook hier melden. Heb een Superb van de zaak. Jammer genoeg geen adaptive cruise control en lane guidance maar verder van alle gemakken voorzien.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

avotar schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:
[...]

Hoe heb je hem dan vastgemaakt in je auto zelf?
Ik lease zelf, schroeven wordt niet gewaardeerd.

Ik zal de volgende keer wat verder kijken dan mijn neus lang is voor ik reageer.

Ziet er wel uit als een mooie oplossing.
Ondanks android auto vind ik het wel prettig om hem in het zicht te hebben voor bv flitsmeister.
Vastgeplakt!

Ja, ik heb hem ook enkel voor flitsmeister zo.

@GerCor Bedankt voor de "nuttige" bijdrage. Iedereen heeft een andere usecase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Snowhite0901 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:50:
Zo ik mag me ook hier melden. Heb een Superb van de zaak. Jammer genoeg geen adaptive cruise control en lane guidance maar verder van alle gemakken voorzien.
Foto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 08:39

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mooie bak! Die kleur staat hem goed:) Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

** Onnodige reactie. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 10-12-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-07 15:13

Mr-D.

interpunctie? no hero here

goedemiddag
ik heb net een Superb combi besteld bij de lease.
ik weet dat er maar 300 dit jaar naar Nederland komen keep my fingers crossed.

ga de sideline assitst, verkeerbord herkening en mijn achteruitrij camera wel missen
maar hoef de voorruit dan niet meer te krabben :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Laatst online: 02-07 15:22
Mr-D. schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:44:
goedemiddag

ga de sideline assitst, verkeerbord herkening en mijn achteruitrij camera wel missen
Succes! Ik wacht al vanaf mei op mijn Superb Combi iV :( en er zit voorlopig nog geen schot in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Grandshock schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:27:
[...]

Succes! Ik wacht al vanaf mei op mijn Superb Combi iV :( en er zit voorlopig nog geen schot in de zaak.
Mijn huidige Peugeot bevalt mij nog zeer goed, maar dit klinkt niet zo goed.
ik heb in ieder geval geen haast dus tijd zat om mij op bepaalde zaken in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GerCor schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:05:
[mbr]** Onnodige reactie. **[/mbr]
Vind je? Ik stel een vraag en krijg als antwoord dat iedereen een andere usecase heeft en mijn bijdrage, zo lees ik dat, niet nuttig is.

Je telefoon bedienen tijdens het autorijden is strafbaar gesteld.

Dus waarom je telefoon in een houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:17:
[...]

Vind je? Ik stel een vraag en krijg als antwoord dat iedereen een andere usecase heeft en mijn bijdrage, zo lees ik dat, niet nuttig is.

Je telefoon bedienen tijdens het autorijden is strafbaar gesteld.

Dus waarom je telefoon in een houder?
Dat mag wel :
https://www.rijksoverheid.../mag-ik-bellen-in-de-auto

U mag niet uw mobiele telefoon, muziekspeler, tablet of navigatiesysteem vasthouden als u uw auto bestuurt. U mag deze apparaten ook niet klemmen tussen uw oor en schouder. Wel mag u uw telefoon bedienen als deze in een houder zit. Bijvoorbeeld als uw navigatiesysteem vraagt een alternatieve route te accepteren. Verder mag u altijd spraakbediening gebruiken.

Daarnaast is het wel handig voor flitsmeister inderdaad. De Android auto app is veel te groot voor enkel de flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
De androidauto app zit standaard in Android. Daarbij is met de huidige telefoons met 128GB of meer opslag die tientallen MBs toch geen issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mr-D. schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:44:
goedemiddag

Een phev of een benzine? Zou verwachten dat benzine gewoon leverbaar is namelijk.
* The Eagle ook in de markt voor een superb combi namelijk, alleen hoef ik niet zo nodig een stekker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:37:
[...]

Een phev of een benzine? Zou verwachten dat benzine gewoon leverbaar is namelijk.
* The Eagle ook in de markt voor een superb combi namelijk, alleen hoef ik niet zo nodig een stekker :)
benzine, phev werkt helaas niet voor mij.
heb geen oprit en geen vaste parkeerplek.
en rij altijd lange afstanden,het minste op een dag is 250km maar soms ook 1000km op dag als ik weer onder aan in België aan de Franse grens moet zijn.
en volledig elektrisch viel daarom meteen al af, wil niet 3 x "tanken"onderweg.

misschien is de volgende wel met een stekker en dan zal het ook wel een stuk beter zijn als nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:25:
De androidauto app zit standaard in Android. Daarbij is met de huidige telefoons met 128GB of meer opslag die tientallen MBs toch geen issue?
Ik bedoelde de flitsmeister app voor Android auto. Die neemt dan het hele scherm in beslag, terwijl ik enkel wil weten hoe ver ik van een melding af zit. Het ging me om de letterlijke grootte😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mr-D. schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:42:
[...]

benzine, phev werkt helaas niet voor mij.
heb geen oprit en geen vaste parkeerplek.
en rij altijd lange afstanden,het minste op een dag is 250km maar soms ook 1000km op dag als ik weer onder aan in België aan de Franse grens moet zijn.
en volledig elektrisch viel daarom meteen al af, wil niet 3 x "tanken"onderweg.

misschien is de volgende wel met een stekker en dan zal het ook wel een stuk beter zijn als nu.
Waar heb je vandaan dan dat er maar 300 superb combi op benzine naar NL komen komend jaar? Heb je een bron? Chiptekorten ten spijt maar dat lijkt me wel heel erg weinig voor een doorsnee benzinebak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:01:
[...]

Waar heb je vandaan dan dat er maar 300 superb combi op benzine naar NL komen komend jaar? Heb je een bron? Chiptekorten ten spijt maar dat lijkt me wel heel erg weinig voor een doorsnee benzinebak.
dat zij de dealer van auto vallei tegen mij.
en A-Point vond het logisch klinken omdat het nu geen hardloper is tov de SUV modellen.

dus heb het niet zelf verzonnen.
en misschien staat dat los van wat al besteld is maar dat is gokken vanaf deze zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dealer bevestigde hier idd ook de beperkte levering van de superb. Kodiaq was in de lease alleen nog te doen via pon zelf, niet via andere leasemaatschappijen. Eikels.

Vraag aan de superb rijders: staat me bij dat de bediening van de cruise control op de huidige superb een apart pookje is. Is dat nog steeds zo? Kon het ff niet 123 vinden.
Heb in de Passat nu knopjes links op het stuur en da's wel een stuk relaxter eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Is het niet zo dat bij Skoda op alle modellen de gewone cruisecontrol op de richtingaanwijzer zit en met ACC het een apart pookje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Volgens de handleiding gewoon een pookje. Heeft Skoda altijd toch? Vond dat persoonlijk ook altijd minder handig.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik vind mijn acc pookje best handig:
- naar je toe is resume en als ie actief is 1km/u erbij
- knopje aan kopse kant is instellen op huidige snelheid en als ie actief is 1km/u eraf
- omhoog 10km/u erbij
- omlaag 10km/u eraf
- van je af is stoppen als ie actief is en helemaal naar achter uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-06 00:28
Ik vind hem op de Seat Leon ook handig. Volgens mij zelfde pookje. Is denk ik ook gewoon een gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoe het werkt snap ik, ik rij al vag sinds 2007 ;)
Maar ik rij ook al jaren met mijn elleboog in de raamstijl en sturen met links. Dan is CC bediening op de richtingaanwijzer of op stuur prima, maar een los pookje er onder heel onhandig. Gewenning of niet, als ik dan mag kiezen pak ik liever iets wat ik ken dan me constant te irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

jongetje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:53:
Ik vind mijn acc pookje best handig:
- naar je toe is resume en als ie actief is 1km/u erbij
- knopje aan kopse kant is instellen op huidige snelheid en als ie actief is 1km/u eraf
- omhoog 10km/u erbij
- omlaag 10km/u eraf
- van je af is stoppen als ie actief is en helemaal naar achter uitschakelen
Zo werkt 't bij mij precies ook. Vind 't zo weird dat er (bij mij) geen limiter-optie op zit (alhoewel wel beschreven in de manual, een knop die op de onderkant zou moeten zitten, maar ontbreekt). En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

woekele schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:40:
En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.
Voor zover ik weet heeft geen enkele VAG auto dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:58:
[...]

Voor zover ik weet heeft geen enkele VAG auto dat.
Is een feit zelfs 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

woekele schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:40:
[...]
En dat het niet mogelijk is om te switchen tussen CC en ACC.
Klopt maar waarom CC? ACC is toch 7x relaxter? Als het niet snel genoeg gaat tikje gas bij, als hij afremt als je rechts inhaalt tikje gas er bij. Ik rij op 50 weggetjes al met ACC aan. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien kwestie van nog wat meer rijden/ervaren, maar hij verrast me soms nog. Remt dan al af op momenten dat ik het niet aan zie komen en echt niet gewenst is. Of dat hij juist onverwacht niet wegtrekt terwijl hij dat wel zou moeten doen. Kan wel tikje gas bij doen, maar dat kost toch weer een seconde of zo. Niet dat ik met F1 bezig ben, maar vind 't wel prettig als er geen onverwachte dingen gebeuren. Daarnaast: ook al zou je ACC relaxter vinden, waarom alsnog geen keuzevrijheid geven in het menu bijvoorbeeld. Het is wat mij betreft ook geen groot probleem, vind 't alleen vreemd dat de keuze er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 12-07 13:37
Even een vraagje voor de creatieve geesten in dit topic!

Ik krijg 7 januari mijn Octivia Combi en daarin zit een scheidingsrek om de kofferbak in twee te delen (linker en rechter kant, zie foto. De hond gaat in een van de twee vakken, het andere vak blijft voorlopig leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9r__P12sAM3FxhSSC1Y-8s8HzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yCcXIRbKrT8OqOOjkXobtSnA.jpg?f=user_large

Dan nu de vraag, ik wil het vak voor de hond wel enigszins beschermen en makkelijk kunnen schoonmaken. Ook wil ik er een anti slip mat in leggen omdat ik nu merk dat de hond weinig grip heeft op een standaard kleed. Ik wil dit echter alleen maar in het vak van de hond. Een schaal zou een optie zijn maar die neemt gelijk de hele bak in, een halve schaal is er niet en snijden zorgt ervoor dat ik aan precies de belangrijkste kant (het midden) de opstaande rand kwijt ben. Heeft er iemand nog een creatief idee om een soort schaal maar dan voor 1 vak te krijgen?

En tweede vraag, iemand tips of ervaringen met het aanbrengen van een zeil op de rugleuning en zijkanten om te voorkomend dat er haren in de bekleding vast blijven hangen?

Suggesties voor goede anti slip mat zijn overigens ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Michel Je kunt toch zoiets op maat snijden?
https://www.rubbermagazij...ducten/veiligheidsmatten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Zeker! De antislip mat is ook mijn minste zorg, gaat mij meer om die bak/schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik begrijp niet zo goed wat je met "bak/schaal" bedoelt. Die mat leg je toch gewoon in het vak voor de hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je toverwoord is plantenschaal of zaaibak. Die zijn er in vele maten en daar kun je ook zo'n rubber mat in leggen. Check je lokale tuincentrum.
Of pak een lekbak voor een wasmachine ofzo.
Punt is: wij kunnen niet inschatten welke grootte jij nodig hebt of kunt plaatsen in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
jongetje schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:13:
Ik begrijp niet zo goed wat je met "bak/schaal" bedoelt. Die mat leg je toch gewoon in het vak voor de hond?
Zo'n schaal als onderstaande zorgt ervoor dat water en zand en andere troep uit de vacht van de hond ook enigzins in die bak blijven. Daarmee hoef ik die bak er maar uit te halen en leeg te kieperen en het zand is weg. Dat gaat niet met een hele bak omdat dan het scheidingsrek in de weg zit, en door midden knippen zorgt voor een opening in het midden waar natuurlijk alle troep op hoopt :) . En de antislip gaat vervolgens in die bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2I-_-LAzfVLD7wzD7Vf3ScdGaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fy2uMjir7KlYekTiPlVMAL5M.jpg?f=user_large
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:18:
Je toverwoord is plantenschaal of zaaibak. Die zijn er in vele maten en daar kun je ook zo'n rubber mat in leggen. Check je lokale tuincentrum.
Of pak een lekbak voor een wasmachine ofzo.
Punt is: wij kunnen niet inschatten welke grootte jij nodig hebt of kunt plaatsen in de kofferbak.
Ik ga eens zoeken, thanks! Ik heb de auto ook nog niet dus denk waar kan ik het beter vragen dan in een topic waar mensen dezelfde auto hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Correctie: waar mensen op de zelfde auto wachten. Notoir slecht leverbaar enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:50:
Correctie: waar mensen op de zelfde auto wachten. Notoir slecht leverbaar enzo ;)
Hahaha Oke oke, goed punt!

Mijne staat gelukkig al twee weken op nederlandse bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:44
Heb in mijn Karoq ook direct een kofferbakschaal gekocht, van Skoda origineel:
Afbeeldingslocatie: https://di96ochb0od20.cloudfront.net/media/skoda/products/57A061162-kofferbakschaal-karoq-1-605.jpg

Pasvorm is uiteraard perfect. Voor mij was het ook hoofdzakelijk dat de viezigheid van de hond in de schaal achterblijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die dingen overigens gewoon van ali of ebay afplukken. Scheelt een factor 5 a 10 qua prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
RobKJ schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:09:
Heb in mijn Karoq ook direct een kofferbakschaal gekocht, van Skoda origineel:
[Afbeelding]

Pasvorm is uiteraard perfect. Voor mij was het ook hoofdzakelijk dat de viezigheid van de hond in de schaal achterblijft :)
Die zag ik ook maar is dat niet erg diep? Komt in plaats van de verhoogde laad vloer toch?
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:07:
Die dingen overigens gewoon van ali of ebay afplukken. Scheelt een factor 5 a 10 qua prijs
Had ik niet aan gedacht maar is geen gek idee inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Michel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:14:
[...]

Die zag ik ook maar is dat niet erg diep? Komt in plaats van de verhoogde laad vloer toch?

[...]

De kofferbakschaal is een standaard optie in de configurator bij Skoda, deze is van kunststof en 10cm hoog. Ze hebben ook een lage variant van rubber die wat aantrekkelijker is qua prijs.

Ik weet niet of het past in combinatie met de afscheiding, maar misschien is dit wel een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Was ook deze nog tegengekomen, wellicht ook een optie.

http://www.kopacek.com/Sk...E-SIDED-cargo-boot-mat-V1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
Volgens de configurator bij Skoda is die mat € 72,- in Nederland, en de uitvouwbare versie € 80,-. De laatste biedt bescherming voor je bumper. Moet de hond natuurlijk wel wachten als je de klep open doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
harry64 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:32:
[...]

Volgens de configurator bij Skoda is die mat € 72,- in Nederland, en de uitvouwbare versie € 80,-. De laatste biedt bescherming voor je bumper. Moet de hond natuurlijk wel wachten als je de klep open doet ;)
Kwam hem ook tegen in de shop inderdaad, is er wel eentje om te onthouden! Zeker met het uitvouw stukje inderdaad. En de hond wacht prima zijn beurt af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

In mijn Octavia's waren die matten standaard in de kofferbak.
Maar blijkbaar waren ze toch onderdeel van een pakket. Want nu heb ik bij mijn Karoq alleen een stoffen mat in mijn kofferbak.
Zelfde als dat handige prullenbakje in je deur. Zat er ook gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:07:
Ja? Kan ik hem daar voor 2 euro krijgen? Voor de scala was ie in de aanbieding voor 20euro. Viel reuze mee dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Mijn Levertijd is bekend :)
week 34 :(

maar hij komt toch nog volgend jaar dat dan weer wel.
nu maar ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Laatst online: 10-07 18:52
Heeft iemand ervaring met aanpassingen aan het XDS sperdifferentieel in VCDS? Wat doet dit met de rijeigenschappen en welke setting zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:44
Michel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:14:
[...]

[...]

Ik heb, voor zover ik weet, geen verhoogde laadvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
RobKJ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb, voor zover ik weet, geen verhoogde laadvloer.
Ik ga eens meten volgende week, bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Pagina: 1 ... 52 ... 77 Laatste