Toon posts:

Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:12
Hier een update. Tot 2x toe een voorlopige bevestiging gehad dat ik vandaag de skoda octavia combi werd afgeleverd. Na de tweede bevestiging werd ik toch hoopvol, ijdele hoop blijkt achteraf.

Levering auto is nu voor de 7e keer uitgesteld, nu tot januari. Al meer dan half jaar na oorspronkelijke afleverdatum en bijna een jaar na bestelling.

Ik heb mijn ongenoegen ook geuit richting de partij welke voor ons de leaseauto's regeld. Er wordt vanuit hun niet gecommuniceerd, pas op de momenten als ik vraag of het echt zo is dat ik de auto volgende week kan ophalen.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:11
@WoBBeL Jij hebt volgens mij echt een "maandagmorgen" model. Ik begrijp niet dat je de dealer weer een kans geeft om het weer te proberen op te lossen, ik had hem allang teruggeven. Al heb ik die meldingen die jij nu noemt gelukkig nooit gehad.

• sander85
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:21
headhunter1985 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:45:
Hier een update. Tot 2x toe een voorlopige bevestiging gehad dat ik vandaag de skoda octavia combi werd afgeleverd. Na de tweede bevestiging werd ik toch hoopvol, ijdele hoop blijkt achteraf.

Levering auto is nu voor de 7e keer uitgesteld, nu tot januari. Al meer dan half jaar na oorspronkelijke afleverdatum en bijna een jaar na bestelling.

Ik heb mijn ongenoegen ook geuit richting de partij welke voor ons de leaseauto's regeld. Er wordt vanuit hun niet gecommuniceerd, pas op de momenten als ik vraag of het echt zo is dat ik de auto volgende week kan ophalen.
Ik heb mijn Fabia begin februari 2021 besteld. De verwachtte levertijd was toen ergens medio juni 2021. De levering is daarna al meerdere malen verzet naar augustus, toen oktober (ik hoopte er mee op vakantie te kunnen, maar helaas), november, etc. Ik kon in bij mijn leasemaatschappij zien welke dealer mijn auto zou leveren; ik heb contact met deze dealer opgenomen en die konden mij beter vertellen wat de verwachtte levertijden zouden zijn. Ergens in oktober vertelde de dealer dat ze bericht hadden dat mijn auto in week 47 gebouwd ging worden en mijn leasemaatschappij gaf daarop aan dat ze hem week 1 konden leveren (omdat ze geen nieuwe auto's na 15 november uitleveren). Echter, eind oktober ging de Skoda fabriek dicht (zo las ik op het Skodaforum) dus heb ik toen nagevraagd bij de dealer of die al meer info had. Ik kreeg bericht terug dat inderdaad ook mijn auto de dupe was geworden en dat de verwachte "aanleverweek" week 10 in 2022 is. Ik neem even aan dat dat de aanleverweek bij de dealer is, dus pas ergens daarna zal ik hem misschien ontvangen.. Dan heb ik dus ruim 1 jaar moeten wachten en de auto wordt dan 8 maanden na de originele leverdatum misschien geleverd. En dan verwacht ik er nog niet te veel van, het kan nog steeds verzet worden.

Kreeg je het bericht van de leasemaatschappij dat je auto geleverd zou worden? Die berichten van de leasemaatschappij neem ik met een korreltje zout. Mijn leasemaatschappij meld tot op de dag van vandaag dat mijn auto week 1 van 2022 geleverd wordt, gelukkig weet ik beter :). De dealers zelf staan ook met de rug tegen de muur; als de fabriek geen auto's levert dan kunnen ze er niets aan doen. Echter, de berichtgeving (vanuit de leasemaatschappij) mag echt wel beter. Ik heb in maart 2021 al een pakket van Leaseplan ontvangen waarin stickers zaten om een parkeerplaats te reserveren voor "de nieuwe auto" |:(.

• jongetje
@sander85 Leaseplan (en elke andere leasemaatschappij) is ook weer afhankelijk van de informatie voorziening vanuit de dealer. Als die geen andere datum doorgeeft in het portal dan weten die het ook niet natuurlijk.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:12
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Kreeg je het bericht van de leasemaatschappij dat je auto geleverd zou worden? Die berichten van de leasemaatschappij neem ik met een korreltje zout. Mijn leasemaatschappij meld tot op de dag van vandaag dat mijn auto week 1 van 2022 geleverd wordt, gelukkig weet ik beter :). De dealers zelf staan ook met de rug tegen de muur; als de fabriek geen auto's levert dan kunnen ze er niets aan doen. Echter, de berichtgeving (vanuit de leasemaatschappij) mag echt wel beter. Ik heb in maart 2021 al een pakket van Leaseplan ontvangen waarin stickers zaten om een parkeerplaats te reserveren voor "de nieuwe auto" |:(.
Hetzelfde riedeltje als hier dus.

Ons bedrijf heeft een tussenpartij ingeschakeld welke het wagenparkbeheer doet. Dat is voor mij het contact en die heb ik ook mee geconfronteerd met het gebrek aan communicatie.

Naar mijn email van gisteren heeft de dealer nog wat uitgezocht, volgens de fabriek moet de auto eind december binnenkomen in Nederland. Deze wacht nog op enkele onderdelen. Maar dit strookt niet met jou verhaal.. :?

• sander85
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:21
@jongetje Dat klopt, mogelijk schort er ergens iets in de communicatie tussen de dealer en leasemaatschappij. Echter, direct contact met de dealer is wel prettiger dan weet je beter wat je kan verwachten, dat voorkomt ruis op de lijn.

@headhunter1985 Hmm, misschien moet ik wat meer nuance in mijn bericht brengen. Ik las op het Skodaforum dat één en ander geschrapt/gestopt werd: https://www.skodaforum.nl...top-per-29-10-2021.44236/, het gaat dan om een bestelstop. Ik had naar mijn dealer gestuurd dat ik had gelezen dat de productie gestaakt zou worden vanaf medio oktober (zie ook https://www.euractiv.com/...a-due-to-a-chip-shortage/) en mijn dealer kon dat bevestigen met dat dat "deels" klopt (welk deel wel/niet klopt weet ik niet). Dus het zou best kunnen als de dealer bericht heeft dat je auto dit jaar nog geleverd wordt dat dit dan wel lukt?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kunnen we het topic renamen?

"Het grote ŠKODA leaseauto levertijden drama topic"

B)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• jongetje
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:
@jongetje Dat klopt, mogelijk schort er ergens iets in de communicatie tussen de dealer en leasemaatschappij. Echter, direct contact met de dealer is wel prettiger dan weet je beter wat je kan verwachten, dat voorkomt ruis op de lijn.
Ik heb daarom ook altijd zelf contact omdat de leasemaatschappij vaak wat achterloopt in de informatie voorziening. Heb een aantal maanden een vervangende auto gehad. Toen kreeg ik 2 dagen nadat ik vervangend vervoer had terug geruild voor mijn eigen auto een mail dat ik binnen 3 dagen mijn auto moest komen terugruilen...

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:01

Mimiix

Professioneel Prutser

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:48:

B)
Ik ben het hier wel mee eens. Het gaat nergens anders meer over lijkt het.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-12 17:33

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:37:
@WoBBeL Jij hebt volgens mij echt een "maandagmorgen" model. Ik begrijp niet dat je de dealer weer een kans geeft om het weer te proberen op te lossen, ik had hem allang teruggeven. Al heb ik die meldingen die jij nu noemt gelukkig nooit gehad.
Ik verbaas mij ook over mn geduld _O- het is gewoon een fijne auto en mijn werkspullen passen allemaal in de kofferbak en ook mn duikspullen passen er precies in als ik weg ga dus da is wel ideaal.

En nu een alternatief zoeken is ook geen optie, laat staan een vervangende Octavia :D

B)
Vergeet de problemen met de geleverde auto's niet :+

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• jongetje
WoBBeL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:18:
En nu een alternatief zoeken is ook geen optie, laat staan een vervangende Octavia :D
Dan geven ze je toch de gelijkwaardige demo auto, zetten ze deze maar in als demo als het zo'n goede wagen is....

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:20:
[...]

Dan geven ze je toch de gelijkwaardige demo auto, zetten ze deze maar in als demo als het zo'n goede wagen is....
Das wel n plug in hybrid die ze nu als demo hebben :9 Ik wacht komende maand nog even af. Ik heb nu al veel leenauto's uit de VAG serie mogen rijden dus inmiddels veel alternatieven gehad die ik niet zou uitkiezen zelf, das wel weer nadelig :D

• harry64
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-12 21:43
sander85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:
[...]

Naar aanleiding van alle berichten deze morgen weer eens in Honeymoonnet gekeken en prettig verrast dat het aantal leverdagen gedaald is van 130 naar 30 dagen. Aansluitend gebeld met de dealer en die kon aangeven dat er alleen nog een bepaalde kabelboom ontbreekt en dat deze voor levering 23-12-2021 staat. Aflevering aan klant staat op week 52. Maar aangezien de leasemaatschappij geen auto's meer op naam zet wordt dit week 1 2022. Nu maar hopen dat het allemaal klopt :) (Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Business Edition besteldatum 2 maart en originele leverweek 27)

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:35

B)
Particulieren hebben hier net zoveel last van en niet alleen bij Skoda. Alleen willen die misschien wel langer wachten, omdat zij niet met een aflopend (lease)contract te maken hebben.

[Voor 3% gewijzigd door MichelKlok op 26-11-2021 14:58]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

MichelKlok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:
[...]

Particulieren hebben hier net zoveel last van en niet alleen bij Skoda. Alleen willen die misschien wel langer wachten, omdat zij niet met een aflopend (lease)contract te maken hebben.

Zonder gekheid, ik heb er een melding van gemaakt, zou het zelf liever gescheiden zien en aan de duimpjes te zien ben ik niet de enige.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mag mn auto weer ophalen *O* *O* *O* *O* *O*

De onderdelen komen pas over enkele weken -O-

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Een keer een berichtje over levertijden en leaseconstructies is prima, maar het loopt nu inderdaad wel de spuigaten uit. Daar zijn andere topics voor, graag weer terug naar de inhoud ipv persoonlijke lease situaties.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-12 11:49

avotar

P0werd by Black Coffee

** Zoals eerder gemeld: Lease perikelen horen hier niet thuis, het staat zelfs in de modbreak in het bericht hiervoor... **

[Voor 116% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 18:01]

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Stinu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-12 16:45
Heeft er iemand een idee welke optie gekoppeld aan de roze schijn op de voorruit?

Ik heb vandaag bij mijn lease wagen de voorruit laten vervangen omdat ik een barst had.

Nadat ze vorige week al 1x een foute venster plaatsten, en dan nogmaals een foute venster bestelden.
Want de cameramodule aansluiting was anders.

Vandaag konden ze wel plaatsen en aansluiten.
Maar het viel me direct op dat die roze schijn niet meer op de venster is.

Volgens hun is het wel dezelfde venster. Aangezien ze op chassisnummer bij skoda zelf besteld hadden. Alhoewel ik daar geen vertrouwen in heb.. want de eerste 2 waren ook zo besteld.

Op zich heb ik nooit iets er van gemerkt.
Alleen wil ik voorkomen dat ik bij het inleveren van de leasewagen problemen krijg omdat er een verschil is.

Ik heb een skoda superb, besteld begin 2019. Dit is dus net voor de facelift. Maar wel na de technologie update, want heb inclusief digitaal dashboard. (Belgische auto)

• jongetje
@Stinu Wat is een roze schijn???

• Stinu
Hieronder een foto:

• jongetje
@Stinu De enige die het weet is je wagenpark beheerder/ leasemaatschappij. Als die ok zijn (zwart op wit) dan is het niet meer jouw risico.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:22

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Lijkt mij: voorruitverwarming.

Me.

• Stinu
jongetje schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:50:
@Stinu De enige die het weet is je wagenpark beheerder/ leasemaatschappij. Als die ok zijn (zwart op wit) dan is het niet meer jouw risico.
Klopt, ga ik ook doen.
Maar was opzoek of ik kan zeggen “welke optie” dit uit de optielijst is.
Maar kon niet terug vinden waar dat dit bij hoort.

Anders komt waarschijnlijk toch de vraag “wat bedoel je juist?”

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Afgelopen weekend mijn auto weer opgehaald, custom catback van 2,5" RVS met kleppendemper. Eerste indruk, wát een geweld 8)

Nadeel is dat het in de auto ook wel te horen is, wellicht dat ik er nog een extra demper tussen laat plaatsen, maar voor nu eerst maar effe genieten :D

• Jayjo4
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-12 14:37
GerCor schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:16:
[...]

Lijkt mij: voorruitverwarming.
Eens. Dit is de voorruit verwarming (ik had eenzelfde superb)

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:30

Oekol

waka waka hey hey

Sp33dFr34k schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:45:
Afgelopen weekend mijn auto weer opgehaald, custom catback van 2,5" RVS met kleppendemper. Eerste indruk, wát een geweld 8)

Nadeel is dat het in de auto ook wel te horen is, wellicht dat ik er nog een extra demper tussen laat plaatsen, maar voor nu eerst maar effe genieten :D

[Afbeelding]
Dat vraagt om een filmpje

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-12 11:49

avotar

P0werd by Black Coffee

Stinu schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:42:
Heeft er iemand een idee welke optie gekoppeld aan de roze schijn op de voorruit?

Ik heb vandaag bij mijn lease wagen de voorruit laten vervangen omdat ik een barst had.

Nadat ze vorige week al 1x een foute venster plaatsten, en dan nogmaals een foute venster bestelden.
Want de cameramodule aansluiting was anders.

Vandaag konden ze wel plaatsen en aansluiten.
Maar het viel me direct op dat die roze schijn niet meer op de venster is.

Volgens hun is het wel dezelfde venster. Aangezien ze op chassisnummer bij skoda zelf besteld hadden. Alhoewel ik daar geen vertrouwen in heb.. want de eerste 2 waren ook zo besteld.

Op zich heb ik nooit iets er van gemerkt.
Alleen wil ik voorkomen dat ik bij het inleveren van de leasewagen problemen krijg omdat er een verschil is.

Ik heb een skoda superb, besteld begin 2019. Dit is dus net voor de facelift. Maar wel na de technologie update, want heb inclusief digitaal dashboard. (Belgische auto)
Dat komt door de voorruitverwarming. Als je zo'n ruit hebt gekregen, maar je hebt de optie niet, dan lijkt het me dat je wel een duurdere ruit hebt gekregen dan noodzakelijk.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Stinu
avotar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:28:
[...]

Dat komt door de voorruitverwarming. Als je zo'n ruit hebt gekregen, maar je hebt de optie niet, dan lijkt het me dat je wel een duurdere ruit hebt gekregen dan noodzakelijk.
Voorruitverwarming had ik als extra optie bij bestelling inderdaad.
Maar de "foutieve" vervangen ruit van vorige week, waar dus camera aansluiting fout was, was wel verwarmd maar ook zonder het "roze"
  • Zijdelingse ruiten vooraan van warmtewerend glas en
    met geluidsdemping - voor SUNSET achteraan
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • Rolgordijnen voor de zijdelingse ruiten achteraan (manueel)
  • Verwarmde voorruit
  • Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
Dit is alles wat ik over de ruiten terug vind.
Zou de optie van warmtewerend glas ook verschil geven aan de voorruit?
(De zijdelingste ruiten vooraan zien er niet anders uit dan zonder deze optie)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oekol schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:55:
[...]

Dat vraagt om een filmpje

• Mathieckx
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 03-12 14:10
Hi allen

Heeft er iemand ervaring met de sportzetels en sportieve afwerking (zwarte omlijsting, ...) op de nieuwe Skoda Octavia? (in België is dit Dynamic pack). Ik heb deze optie genomen zonder echt voorbeelden te krijgen (vond de chrome afwerking niet echt m'n ding).

Ik had wat vragen ivm de afwerking van de zetels en of deze wel echt comfortabel zitten?
Ook het dashboard wordt in een andere stof afgwerkt, maar die heb ik nog nergens kunnen bekijken :(

Tot slot, wordt ook het 'logo' Skoda op de achterzijde zwart gemaakt?

Mocht iemand ervaringen hebben hiermee of foto's, zou super zijn!

Thankss

• SnakeDoc88
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-12 13:14
Zie de modbreak die eerder geplaatst is: Taro in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

[Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 02-12-2021 20:17]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Volgens mij is het roze niet de voorruitverwarming zelf maar juist het warmte-werende (IR) deel van de voorruit. Bij VAG wordt deze optie altijd als combinatie aangeboden onder de noemer 'PGW'.

En ja, dat scheelt echt een slok op een borrel, alleen al om deze reden zou ik altijd opteren voor een PGW voorruit.

www.google.nl

• Eparox
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:40
SnakeDoc88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:07:
[...]

2 weken geleden gebeld dat de fabrieken zo goed als stil liggen en levering hopelijk nog in Q1 ‘22 kan plaatsvinden. :|
Zojuist een mailtje dat de auto klaar is en binnenkort op transport kan d:)b
Staat verwachte levering binnen 5 weken. Is het nog mogelijk dat dit sneller gaat? Is het nog realistisch dat hij voor de kerst klaar staat?
Potdomme, ik heb dezelfde uitvoering/opties maar een ander kleurtje en zonder trekhaak, maar die van mij staat nog steeds op eind maart qua levering (eind april besteld) :>.

Ik kreeg overigens een week geleden te horen dat mijn bestelde kleur Quartz Grey niet meer gehanteerd wordt door Skoda, dus ik ben over naar Graphite Grey op basis van een plaatje. Hoe subjectief het ook is, heeft iemand hier Graphite Grey al gezien, evt. in vergelijking met Quartz Grey? Wat vond je er van?
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee