Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
kw_nl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Toch wel suf, bij Ford kunnen ze het wel in de gewone benzine auto's... Sowieso slecht aangegeven in de brochure van de Octavia. Het lijkt er nu op of het onderdeel is MySkoda. In de prijzenlijst kom je het verder ook nergens tegen.
Ja het staat beetje krom bij die app omschrijvingen maar ze bedoelen het als in, via de app kun je bepaalde functionaliteiten gebruiken maar dan moet het wel aanwezig/ondersteund worden door je auto.
jongetje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Wordt er nog uitgeleverd in week 47 (bij veel (vooral grote) leasemaatschappijen is 15 november de laatste aflever dag)? Hopelijk komt ie dan ook en wordt het niet uitgesteld voor je.
Zijn ook aantal partijen die nog tm eind nov leveren, beetje 50/50 zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:06
jongetje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Wordt er nog uitgeleverd in week 47 (bij veel (vooral grote) leasemaatschappijen is 15 november de laatste aflever dag)?
Aha, dat was mij onbekend. Communicatie over leverdatum loopt direct via de dealer (Wittebrug Voorburg), dus zal eens navragen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38
Mij is week 52 gezegd, maar heb tussen neus en lippen door begrepen dat ze ook november verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Oke, heb de Octavia Combi nu een anderhalve maand en heb toch wel een aantal punten wat een kleine irritatie brengt.
- Telefoons (2) blijven koppelen in de juist volgorde voor hoofd en extra telefoon. Tevens de juiste telefoon kiezen voor media wanneer ik android auto even niet gebruik. Dit wordt niet elke rit onthouden dus kan je het weer instellen.
- Draadloos opladen heel gevoelig, iphone hoeft maar iets te verschuiven en kapt ermee. Bakje ligt net te schuin.
- Trage start van de navigatie, mag toch echt wel sneller in deze tijd. Duurt toch wel 30sec...
-De achteruitrijcamera blijft soms zwart voor een gehele rit.

Kreeg net de melding dat lane assist niet werkt, promot was deze in de instellingen ineens uitgeschakeld...

Verder rijdt de automaat super en zijn zulke puntjes gewoon zonde dat het voorkomt.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:08

bonyuri

Investigator!

sjnelle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:25:
[...]

bonyuri hoe heet jouw dealer.
Welke uitvoering van kodiaq heb jij?
Dan ga ik eens via jou dealer informeren welke trekhaak ze er bij jou onder hebben gezet en of dat geen optie voor mij is.
Dit was bij Van Mossel in Tilburg. Ging wel om een Octavia 4 Business Edition Plus, ik wist niet dat het bij jou om een Kodiaq ging.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Ik mag in Q4 2021 weer een nieuwe auto uitzoeken. Dan heb ik 5 jaar lang tevreden mogen rijden in een Seat Ateca. Nu wil ik een maatje groter omdat ik steeds meer met de auto op vakantie ga. Ik twijfel tussen de Taracco en de Skoda Kodiaq. Op papier voldoen ze alletwee aan mijn eisen. De Taracco is wat completer met opties voor hetzelfde bedrag, maar ook weer niet zoveel meer dat de beslissing meteen daarop valt. Eind Q3 ga ik in beide auto's proefritten maken.

https://configurator.seat.nl/samenvatting?code=GXG11O

https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=9FA27Q

Heeft iemand al eens voor deze keus gestaan? Volgens mij staan deze twee auto's zeer dicht bij elkaar.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik weet niet hoe het tussen die 2 is, maar tussen Ateca en Karoq vond ik de laatste beter uitgerust. Handige vakje en bakjes die Seat niet heeft etc.

Skoda viel in de lease voor mij nu al 2x gunstiger uit dan een goedkoper model Seat.
Tussen jouw 2 opties kies ik sowieso de Kodiaq, ziet er wat dikker uit dan de Taracco.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

HellBeast schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:59:
Ik mag in Q4 2021 weer een nieuwe auto uitzoeken. Dan heb ik 5 jaar lang tevreden mogen rijden in een Seat Ateca. Nu wil ik een maatje groter omdat ik steeds meer met de auto op vakantie ga. Ik twijfel tussen de Taracco en de Skoda Kodiaq. Op papier voldoen ze alletwee aan mijn eisen. De Taracco is wat completer met opties voor hetzelfde bedrag, maar ook weer niet zoveel meer dat de beslissing meteen daarop valt. Eind Q3 ga ik in beide auto's proefritten maken.

Heeft iemand al eens voor deze keus gestaan? Volgens mij staan deze twee auto's zeer dicht bij elkaar.
Gewoon even een testrit maken in beide versies die je hebt gekozen.
Ik vond de Skoda fijner zitten dan de Seat, maar dat kan een persoonlijke keuze zijn.
En de KamiQ was ruimer van binnen dan de Arona.
Daarom heb ik voor de KamiQ gekozen ipv de Arona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Hier een potentiele Skoda Scala rijder.. Echter ben ik nog wat aan het proberen met de configuratie.

ik zit te kijken naar de business edition. en wil daar dan de travel assist pakket én de side assist erop. echter krijg ik dat niet voor elkaar in de configurator (als ik een van beide wil toevoegen moet de andere eraf). Ik zie niet dat dit bij elkaar erin zit, weet iemand hoe dit zit of dat dat bijv de side assist in het pakket zit, of dat dat een andere reden heeft?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
@Melantrix Wat staat er op de prijslijst? Daar staat beschreven welke pakketen er zijn en al dan niet gecombineerd kunnen worden. De configurator is niet altijd 100procent te vertrouwen maar puur voor een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
jongetje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:14:
@Melantrix Wat staat er op de prijslijst? Daar staat beschreven welke pakketen er zijn en al dan niet gecombineerd kunnen worden. De configurator is niet altijd 100procent te vertrouwen maar puur voor een indicatie.
Ik had daar idd ook bekeken maar in beide beschrijvingen staat niet dat het exclusief is of niet in combinatie met bijvoorbeeld.
je zou dus zeggen dat het samen moet kunnen gaan, maar waarom die dan steeds de ander eruit gooit :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Melantrix Dan gewoon even langs de dealer. Kan ook fout in de configurator zijn. Staan ook weleens per ongeluk opties in die niet te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torta
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02-2024
Iemand wat meer info i.v.m. het rijgedrag, interieurafwerking etc. van de nieuwe skoda octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Torta Wat wil je weten en op welke motor doel je dan? Ik vind interieur afwerking zelf altijd erg persoonlijk. Ik ben er tevreden mee, mooi stofje op het dashboard en die van mij zit lekker in de opties. Maar geen idee hoe de plugin rijd of de handbak (Of de 1.5 want ik heb de 1.0 mtec). Ga eens proefrijden, de enige manier om erachter te komen, of even zitten in de showroom.

Enige nadeel is dat de software nog in bèta is en bij veel gebruikers vaak storingen geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 26-06-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
jongetje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:39:
@Torta Wat wil je weten en op welke motor doel je dan? Ik vind interieur afwerking zelf altijd erg persoonlijk. Ik ben er tevreden mee, mooi stofje op het dashboard en die van mij zit lekker in de opties. Maar geen idee hoe de plugin rijd of de handbak (Of de 1.5 want ik heb de 1.0 mtec). Ga eens proefrijden, de enige manier om erachter te komen, of even zitten in de showroom.

Enige nadeel is dat de software nog in bèta is en bij veel gebruikers vaak storingen geeft.
Software in beta? Zal toch zeker niet voor een auto die al even in productie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HellBeast schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:59:

Lekker voor de Taracco gaan. De Kodiak zie je véél te vaak op de weg. De Taracco is wat unieker, en naar mijn mening een stuk mooier vormgegeven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:50
Michel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Software in beta? Zal toch zeker niet voor een auto die al even in productie is?
Skoda zelf zou het wel geen beta vinden. Maar er zijn momenteel teveel problemen met de software.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben me nu aan het oriënteren op de Skoda Octavia iV en aangezien de aandrijflijn het zelfde is als bij de iV RS…..Iemand ervaring of hij eenvoudig te hacken is naar 245 pk net als de RS? De RS past niet in mijn leasebudget, maar zou het vermogen natuurlijk wel graag hebben!. @Rainesh enig idee? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
XeNoBiTe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:59:
Ben me nu aan het oriënteren op de Skoda Octavia iV en aangezien de aandrijflijn het zelfde is als bij de iV RS…..Iemand ervaring of hij eenvoudig te hacken is naar 245 pk net als de RS? De RS past niet in mijn leasebudget, maar zou het vermogen natuurlijk wel graag hebben!. @Rainesh enig idee? 😎
Zou alleen een tuner kunnen doen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thank man! Was ik al bang voor, dat is iig geen optie voor mij. Gelukkig dat ‘ie met 204 pk ook best rap is in een rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Torta schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:37:
Iemand wat meer info i.v.m. het rijgedrag, interieurafwerking etc. van de nieuwe skoda octavia?
Ik ben er erg tevreden mee, ik heb een 1.0TSI MHEV met DSG.
Enige wat ik lichtelijk vervelend begin te vinden is dat de auto "deint" als je over vluchtheuvels of andere bulten in de weg rijdt. Misschien dat andere vering hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Melantrix schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:09:
Hier een potentiele Skoda Scala rijder.. Echter ben ik nog wat aan het proberen met de configuratie.

ik zit te kijken naar de business edition. en wil daar dan de travel assist pakket én de side assist erop. echter krijg ik dat niet voor elkaar in de configurator (als ik een van beide wil toevoegen moet de andere eraf). Ik zie niet dat dit bij elkaar erin zit, weet iemand hoe dit zit of dat dat bijv de side assist in het pakket zit, of dat dat een andere reden heeft?
Om hier even zelf definitief antwoord op te geven (bedankt @jongetje met je hulp iig) - Side assist zit in het travel assist pakket volgens een medewerker van Skoda via Whatsapp support. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hoe kan je de laadpalen uitzetten in de navigatie als je een "gewone" octavia 4 hebt zonder hybride?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Padje87 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:05:
Hoe kan je de laadpalen uitzetten in de navigatie als je een "gewone" octavia 4 hebt zonder hybride?
Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Kan iemand me vertellen of je bij Skoda icm Android auto ook de navigatie op je instrumenten paneel (kan) krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Melantrix Dat kan nu niet. Al vind ik dat persoonlijk niet erg om geen grote kaart recht voor me te zien. Ik kan wel de ingebouwde navigatie kaart tonen in mijn virtuele cockpit maar vind dat erg druk. Heb daar liever te tellers staan en de navigatie op het scherm ernaast. Maar dat is vast persoonlijk ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat leuk, een Skoda-topic d:)b

Ik heb vandaag mijn "nieuwe" Fabia Combi in ontvangst genomen. *O*

Na 13 jaar en 193.000 kilometer in de Fusion (21 jaar oud, 243.000km) was het tijd voor iets anders.

Het is een 2017 Candy White 1.2TSI 4-pitter geworden met 43.000 km's.

De Fabia won het van een prachtige, zeer luxe uitgevoerde Rapid, doordat de Rapid iets ouder was en wat meer km's had en de Fabia zag er een stukje moderner en frisser uit met zijn "III-facelift". Lekkere stoere bak :Y

Dag trouwe Ford, ik ga vooral die uberluxe voorruitverwarming missen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn-qMpOrCy01pGbXWniPDN7UBy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKpxw2TsVNaFvIw2hi1gMjIX.jpg?f=fotoalbum_large

Oooooewh, dat was wel even leuk zeg :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6d0JtAd0xoq5WDKlKJFVb-SQ50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4GhTtoZ381blIj917Kgjajk.jpg?f=fotoalbum_large

Out with the old....in with the new :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nco4-ToD4-uxBeCArzZJ-7KFQso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dkCJNWKVJZxfSjkr0k4junX.jpg?f=fotoalbum_large

Goed voor zeker weer 10 jaar sturen. Wel even wennen aan al dat moderne spul, ding lijkt wel een spaceshuttle met dat grote scherm en mogelijkheden :P .
Gelukkig werkt het spul allemaal erg intuitief. Ik heb liever wat minder fratsen, dan kan het ook niet stuk, maar hij is lekker uitgerust met oa cruisecontrol, stoere dagrijlichten, getinte ruiten, donkere koplampen en een hele zwik veiligheidsfoefjes :+ .

De wagen rijdt heerlijk :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
Melantrix schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:22:
Kan iemand me vertellen of je bij Skoda icm Android auto ook de navigatie op je instrumenten paneel (kan) krijgen?
Ik weet niet direct of ik het ook in het instrumenten paneel zie... Maar ik zie het wel op de HUD. Ik kan er vanmiddag even beter op letten ;)

Auto: Skoda Octavia IV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
Melantrix schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:22:
Is nog niet mogelijk, maar Google heeft onlangs deze functie nog wel beschikbaar gemaakt voor fabrikanten. Dus wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Zeara schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Ik weet niet direct of ik het ook in het instrumenten paneel zie... Maar ik zie het wel op de HUD. Ik kan er vanmiddag even beter op letten ;)

Auto: Skoda Octavia IV
Zeker weten? CarPlay navigatie informatie zie ik iig niet op mijn HUD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
bonyuri schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Zeker weten? CarPlay navigatie informatie zie ik iig niet op mijn HUD :(
Zeker weten :) De auto is op dit moment in de garage, maar ik kan later eventueel wel een foto maken ;)

Side-note: ik woon wel in Duitsland, dat zou nog invloed kunnen hebben natuurlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Zeara op 29-06-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Michel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Is nog niet mogelijk, maar Google heeft onlangs deze functie nog wel beschikbaar gemaakt voor fabrikanten. Dus wie weet!
Check, ik weet dat het iig al kan want mn tijdelijke leen auto (ford focus) heeft de funtie al wel dat ik in de HUD navigatie informatie krijg (over hoeveel km ik links/rechts/rechtdoor moet) van Google maps. Dat is écht ideaal, dus ik hoop dat een vergelijkbare functie ook op de Skoda zit, of komt.

Bedankt iig voor de informatie allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
Wanner ik Waze start dan start automatisch het navigatiescherm op de HUD en geeft e eerst volgende afslag aan. De route echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14

mwa

Sinds enkel weken een nieuwe Kodiaq Sportine, heerlijke auto! Mijn vrouw en ik lopen er wel tegenaan dat onze beide iPhones na een half uurtje uitvallen omdat ze te warm worden tijdens het draadloos opladen. De iPhone (12 en SE2) worden dan gebruikt icm CarPlay. Redelijk irritant en volgens mij ook niet goed voor de telefoons. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Michel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:28:
Zojuist bericht gehad dat mijn Skoda Octavia is besteld (duurde even ivm goedkeuring werkgever). Het gaat een Sport business uitvoering worden in racing blue metallic. Met Comet zilver/zwarte velgen.

Levering staat, met flinke slag om de arm, op week 51 naar verwachting. Dealer gaf wel aan dat Skoda tegenwoordig ruimere data communiceert en het kan dus goed eerder worden. Ik ga maar uit van januari, dan zit ik zeker goed :+

Dit topic nu maar even gaan volgen voor wat interessante weetjes, tips en tricks.
Ben vandaag gebeld met de melding dat hij nu op week 32 staat, van dit jaar :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
mwa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:26:
Sinds enkel weken een nieuwe Kodiaq Sportine, heerlijke auto! Mijn vrouw en ik lopen er wel tegenaan dat onze beide iPhones na een half uurtje uitvallen omdat ze te warm worden tijdens het draadloos opladen. De iPhone (12 en SE2) worden dan gebruikt icm CarPlay. Redelijk irritant en volgens mij ook niet goed voor de telefoons. Iemand ervaring hiermee?
Heb je er nog een hoesje om heen zitten? Vaak zorgt dit voor dat de stroomgeleiding niet helemaal soepel gaat en het toestel daardoor erg warm wordt. Helemaal wanneer er nog pasjes of iets dergelijks tussen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 15:10

Mimiix

Professioneel Prutser

Melantrix schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:02:
[...]

Check, ik weet dat het iig al kan want mn tijdelijke leen auto (ford focus) heeft de funtie al wel dat ik in de HUD navigatie informatie krijg (over hoeveel km ik links/rechts/rechtdoor moet) van Google maps. Dat is écht ideaal, dus ik hoop dat een vergelijkbare functie ook op de Skoda zit, of komt.

Bedankt iig voor de informatie allemaal!
Dit heb ik in de Skoda Scala (virtual cockpit) ook. Hij geeft enkel de " route aanwijzingen" aan. Verder niet de kaart zelf.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Michel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Heb je er nog een hoesje om heen zitten? Vaak zorgt dit voor dat de stroomgeleiding niet helemaal soepel gaat en het toestel daardoor erg warm wordt. Helemaal wanneer er nog pasjes of iets dergelijks tussen zitten.
Ja, er zitten bij allebei een (officieel Apple) hoesje omheen. Dus elke keer het hoesje eraf halen wanneer die in op de draadloze lader gaat, doet iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
mwa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, er zitten bij allebei een (officieel Apple) hoesje omheen. Dus elke keer het hoesje eraf halen wanneer die in op de draadloze lader gaat, doet iedereen dit?
Probeer het eens om te kijken of het hier aan ligt, anders moet je het ergens anders gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan gebruik je het toch via de kabel? Dan wordt je toestel veel minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
mwa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Laadt je hem thuis ook weleens draadloos op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

kw_nl schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Laadt je hem thuis ook weleens draadloos op?
Yep, beide telefoons (nachtkastjes en bij het bureau). Levert geen probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
mwa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Yep, beide telefoons (nachtkastjes en bij het bureau). Levert geen probleem op.
Dan is het wel raar, zou gewoon moeten werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Michel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Dit heb ik zowel met de Android als iPhone.. Waarbij iPhone inderdaad uit valt en android enkel traag wordt.

Komt omdat carplay draadloos best wat rekenkracht lijkt te kosten. Android auto draadloos maakt m'n telefoon ook enorm warm waardoor hij gaat throttlen. Zonder draadloos gaat het wel goed. Beetje vreemd ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Mimiix schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Dit heb ik zowel met de Android als iPhone.. Waarbij iPhone inderdaad uit valt en android enkel traag wordt.

Komt omdat carplay draadloos best wat rekenkracht lijkt te kosten. Android auto draadloos maakt m'n telefoon ook enorm warm waardoor hij gaat throttlen. Zonder draadloos gaat het wel goed. Beetje vreemd ergens.
Ik heb hier helemaal geen last van zonder draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 06:27:
[...]

Ik heb hier helemaal geen last van zonder draadloos laden.
Waar van precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Mimiix schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:58:
[...]
Dit stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
Michel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Ben vandaag gebeld met de melding dat hij nu op week 32 staat, van dit jaar :o 8)
Congrats! Dat is wel een heel verschil :o. Die van mij (Business Plus) is in april besteld met leverweek 47, maar wellicht dat die andere chips nodig heeft en daardoor niet eerder leverbaar is? Zou wel leuk zijn als de mijne ook vervroegd werd :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
Eparox schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Congrats! Dat is wel een heel verschil :o. Die van mij (Business Plus) is in april besteld met leverweek 47, maar wellicht dat die andere chips nodig heeft en daardoor niet eerder leverbaar is? Zou wel leuk zijn als de mijne ook vervroegd werd :9.
Ik stond er ook van te kijken, bijna 20 weken is toch wel een flinke correctie op de eerst gecommuniceerde datum, geen idee wat de reden is maar mij hoor je niet klagen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Wel een hele nuttige mededeling om te zeggen dat je bij niet-draadloos laden daar geen last van hebt als het hele euvel dus om draadloos laden draait ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:55
Weet niet of het al voorbij is gekomen maar er is een nieuwe update uit voor de navigatie.

CW25-2021 staat klaar bij de update portal.

Zojuist de 15GB versie opgehaald en op de SD weggeschreven. Versie 1510 en EC2021 nu actief.

Mooie timing zo voor de zomervakantie

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
The_Admin schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Wel een hele nuttige mededeling om te zeggen dat je bij niet-draadloos laden daar geen last van hebt als het hele euvel dus om draadloos laden draait ;w
Dat staat er niet. Niet zo bijdehand doen. Er staat dat het toestel warm wordt van Android Auto wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MarchelHoek schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:29:
Mooie timing zo voor de zomervakantie
Tja is waar je blij mee bent. Deze is al maanden geleden uitgekomen voor VW (exact dezelfde kaart) en weer is de november update overgeslagen. Ze beloven erg veel maar in de praktijk loopt alles erg stroef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Dat staat er niet. Niet zo bijdehand doen. Er staat dat het toestel warm wordt van Android Auto wireless.
Ik begrijp er geen bal meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb van mijn werk een Skoda Octavia Combi 2021 gekregen.

Nu vraag ik mij een aantal dingen af.

Ten eerste, heb ik wel de electrische achterklep, maar kan het zijn dat je dan niet standaard dat virtual pedal gedoe hebt? Ik heb als een malle staan trappen achter de auto, maar er gebeurt weinig.

Wat er wellicht mee te maken heeft is mijn volgende vraag. Ik was in de veronderstelling dat business edition kessy zou hebben, maar dat lijkt niet te werken... Ik heb wel die deukjes in de deurgrepen zitten... Zit het er dan gewoon niet op?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28
Damian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:30:
Ik heb van mijn werk een Skoda Octavia Combi 2021 gekregen.

Nu vraag ik mij een aantal dingen af.

Ten eerste, heb ik wel de electrische achterklep, maar kan het zijn dat je dan niet standaard dat virtual pedal gedoe hebt? Ik heb als een malle staan trappen achter de auto, maar er gebeurt weinig.

Wat er wellicht mee te maken heeft is mijn volgende vraag. Ik was in de veronderstelling dat business edition kessy zou hebben, maar dat lijkt niet te werken... Ik heb wel die deukjes in de deurgrepen zitten... Zit het er dan gewoon niet op?
Volgens mij is het Virtual Pedal pas sinds het modeljaar 2022 (MY22) aanwezig (op o.a. de Business Edition Plus) . En van Kessy zijn er helaas twee varianten. Eentje voor het starten zonder sleutel en de andere volledige variant waar je ook de auto mee kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Damian Jij zoekt dingen die niet standaard zijn op de elke versie. Op bijv. de Business Plus is keyless entry wel standaard. Virtual pedal is een optie die je moet kopen (netzoals een hele rij zaken :) ). Maar dan zou je je wagenpark beheerder naar de opties moeten vragen die hij heeft gekozen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:21:
[...]

die ik over 4 weken hopelijk in ontvangst mag nemen).
Doe eens foto's posten jongen!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004

Kiswum

Gadget reviewer

Ok, deze Scala Business edition is met Pasen besteld en gisteren mocht ik hem in ontvangst nemen.

Opties:
Trekhaak, wegklapbaar
Metallic lak (Titan Blue)
Parkeercamera achter
Regensensor en lichtassistent met Coming Home, Leaving Home en
tunnellicht
Bij het sportpakket zitten ook de sportstoelen met stoffen/suedia bekleding zwart en de volledige speakerset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgK37A2C5Q7zu-5bCtxE1XdYMH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV5gL2xPzLreF8piqEziw6Ck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5M3dHX0HUuT7Vqz2pgocxSOt30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqpg4IBboCZRvEylnd6rLJYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRv3nlnDrxO-9yJgL1jS1c8sQB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SGcnm5ldIMb9TNXrkkXj4h2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d8mA1pX5AiypY3kU98GRRfmo40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHWTZ671x7HaeIjYQCwOTdu5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAhaJzWU2E1XuusikvqwyU5_vOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1xHwOnMl2HsephUtLyGsXhe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HsWHWw3m9Y280kSp5wpxku5ZyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keVS77JB7NqBHZjj4lq5yP2w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhxxiJNajq_4BcnN-8MWKgz8GYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6bKaKAioeSB7ugDCi8wPD7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smZWCLFn7GaKmf5IYJKv9sVNFos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c02cfcxh2fbPDc9wX4hxSvAl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBTEkaBtMVkE9yQax0zxWEpF2X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtxXWtrKXWhYkrwC6g6jEG5h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeO02fEkiLWz_P-OYZBoEOwfIQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJjnf4PUEY023OEWMjhRmGvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XepRrvgqwISD1xNrV8FHVda6QAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zjyh1Q90FHEXsPS6hMNYTyn4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 01-07-2021 16:23 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
En weer bericht gehad van de LM dat m’n Octavia vertraagd is. Half januari besteld, staat inmiddels op eind augustus. De eerste datum was eind april… inmiddels begint m’n werkgever zich ermee te bemoeien. Maar dat gaat natuurlijk niks uitmaken… wat niet geleverd wordt, is er niet…

Ik kijk inmiddels wel met een schuin oog naar de Skoda Enyaq voorraadmodellen… maar zou wel een gedoe zijn om van auto te wisselen tijdens een bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

Kiswum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:21:
Ok, deze Scala Business edition is met Pasen besteld en gisteren mocht ik hem in ontvangst nemen.

Opties:
Trekhaak, wegklapbaar
Metallic lak (Titan Blue)
Parkeercamera achter
Regensensor en lichtassistent met Coming Home, Leaving Home en
tunnellicht
Bij het sportpakket zitten ook de sportstoelen met stoffen/suedia bekleding zwart en de volledige speakerset.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! prachtbak

Mijn Scala snapt *eindelijk* waar ik mij bevind op de weg :)
Dakantenne vervangen (garantie) - geen resultaat
Vervolgens een of andere regelaar die het GPS-signaal verwerkt vervangen en jawel.. GSP is weer okay

Het ding was dusdanig de weg kwijt iedere keer 8)7 zo vervelend, bleef de route herberekenen. daarnaast ook snelheidswaarschuwingen omdat het ding dacht dat ik binnen de bebouwde kom reed ipv op de rijksweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Nu heb ik een Seat Leon ST 2020 gehad, die ik weer heb ingeleverd omdat er een hele bak problemen waren met infotainment en veiligheidssystemen. Allemaal software gerelateerd leek het. Dealer kon niets vinden in de computer, dus zij konden er ook niets mee.

Lijstje met de problemen:

- Infotainment reageert traag of reageert helemaal niet meer
- infotainment scherm valt compleet uit
- infotainment blijft hangen op "laden van instellingen"
- Infotainment grote groene streep erdoorheen of zwart beeld met groene streep
- Update van het systeem die terug blijft komen en nooit voltooid kan worden, blijft op 75% hangen
- Achteruitrijcamera doet het 9 van de 10 keer niet, alleen zwart beeld
- Apple CarPlay blijft zwart en reageert niet
- Paarse zweem en onscherpe letters in over Apple CarPlay.
- Vertraging van +/- 10 seconde op aanrakingen binnen Apple CarPlay
- ACC (adaptive cruise controle) storing om de zoveel tijd
- Auto die ineens vanuit het niets vol op de rem gaat alsof er een object o.i.d. voor hem staat, terwijl er niets is...

Heb toen gezegd tegen de LM dat ze dat ding konden schuiven waar de zon niet schijnt na de 5de dealer afspraak, en heb daarom netjes een nieuwe auto gekregen.

Je raad het al, Skoda Octavia Combi 2021 met exact dezelfde software, dus al tijdens het eerste ritje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLcXlI5NaDY5gg2BbIBp9-BkwFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ow1pQ7zDCb2HgJ1wQh870tC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met deze problemen? Ik vermoed namelijk een beetje dat het hele VAG assortiment van 2021> dezelfde software heeft, en dus dezelfde problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Damian op 02-07-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Damian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:58:
Nu heb ik een Seat Leon ST 2020 gehad, die ik weer heb ingeleverd omdat er een hele bak problemen waren met infotainment en veiligheidssystemen. Allemaal software gerelateerd leek het. Dealer kon niets vinden in de computer, dus zij konden er ook niets mee.

Lijstje met de problemen:

- Infotainment reageert traag of reageert helemaal niet meer
- infotainment scherm valt compleet uit
- infotainment blijft hangen op "laden van instellingen"
- Infotainment grote groene streep erdoorheen of zwart beeld met groene streep
- Update van het systeem die terug blijft komen en nooit voltooid kan worden, blijft op 75% hangen
- Achteruitrijcamera doet het 9 van de 10 keer niet, alleen zwart beeld
- Apple CarPlay blijft zwart en reageert niet
- Paarse zweem en onscherpe letters in over Apple CarPlay.
- Vertraging van +/- 10 seconde op aanrakingen binnen Apple CarPlay
- ACC (adaptive cruise controle) storing om de zoveel tijd
- Auto die ineens vanuit het niets vol op de rem gaat alsof er een object o.i.d. voor hem staat, terwijl er niets is...

Heb toen gezegd tegen de LM dat ze dat ding konden schuiven waar de zon niet schijnt na de 5de dealer afspraak, en heb daarom netjes een nieuwe auto gekregen.

Je raad het al, Skoda Octavia Combi 2021 met exact dezelfde software, dus al tijdens het eerste ritje:
[Afbeelding]

Nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn met deze problemen? Ik vermoed namelijk een beetje dat het hele VAG assortiment van 2021> dezelfde software heeft, en dus dezelfde problemen.
Er zijn gewoon software updates voor, maar veel dealers zijn gewoon te onkundig om deze te installeren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Rainesh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Er zijn gewoon software updates voor, maar veel dealers zijn gewoon te onkundig om deze te installeren.
Mja, merkdealer Zijm, volgens mij niet zo'n kleine jongen.

Collega heeft dezelfde auto en dezelfde problemen. Hij zit ondertussen op 1803 en die auto mag maandag weer naar de garage voor onderzoek, want problemen zijn nog niet weg. Ik zit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ey1JDNvaeT5YmiKJkQjmRX7voA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdCjZ3vfIgm9vhwaiNP40KUr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Software update knopje duurt een uur en vind nog niets, dus daar heb ik ook geen fluit aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 02-07-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Gister vanuit Oostenrijk terug naar Nederland gereden. Kreeg in Oostenrijk de melding dat m'n rem oververhit was. Wel bult af gereden maar in sport stand (remt ie meer af op de motor) en weinig met de remmen gedaan behalve voor de bochten. Melding kwam ook pas 15 minuten nadat we van de berg af waren gereden en in de tussentijd gewoon met 70-100 gereden hebben zonder te remmen dus zou al lang afgekoeld moeten zijn. Remmen gecheckt, niks verkleurd of warmer geworden.

Na enkele uren gereden te hebben even een sanitaire stop gehouden en bij terugkomst 14 foutmeldingen in het display. O.a.:
- De rem is oververhit
- Storing start-stop
- Storing ESC
- Storing bergwegrijhulp
- Side assist nu niet beschikbaar (maar had fietsendrager dus ligt denk ik daar aan)
- Lane assist niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar
- Storing parkeerhulp
- Storing uitparkeerassistent
- Front assist niet beschikbaar
- Storing verkeerstekenherkenning
- Storing bandencontrole
- Storing elektronische parkeerrem

:/

Ik ben echt niet de moeilijkste maar ik begin dat nieuwe platform nu wel een beetje zat te worden. Er is elke keer wel weer wat. Hij gaat de 14e (dan pas tijd bij de dealer) weer naar de dealer en dan zullen we zien. Hopelijk nu weer een software update die de ellende weer iets terug zal brengen. Gelukkig is mn leasetijd van 36 naar 48 maanden gegaan dus tegen t einde hebben we een auto die het doet :D

Gelukkig deed "het rijden" het gewoon maar stiekem raak je wel gewend aan al die lekkere opties zoals ACC, lane assist et cetera :+
Die heb ik wel eens (lees 1 keer per 2 maanden) op wegen met een flauwe bocht binnen de bebouwde kom als er een auto in de bocht geparkeerd staat :( buiten dat het vervelend is is het ook donders gevaarlijk omdat ie soms echt van 55 naar 20 afremt terwijl er mensen achter mij zitten |:(

[ Voor 17% gewijzigd door WoBBeL op 02-07-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jahoor, heel topic vol op het skodaforum inclusief met mijn auto.
Moet zeggen dat ik het al een maand niet heb gehad, mocht het weer gebeuren mag ie naar de dealer en krijg ik van de leasemaatschappij een gelijkwaardige auto net zolang totdat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 16-09 14:24
Het klinkt helaas alsof vrijwel alle VAG modellen lijden aan de nodige software/firmware probleempjes, moet zeggen dat het bij mijn Sportline Business Karoq uit dit jaar nog mee lijkt te vallen (afkloppen, over paar weekjes mee naar Frankrijk rijden). Zo af en toe melding dat front assist uitgeschakeld is (en dan meteen alle andere zaken die het gebruiken niet beschikbaar zoals lane assist, ACC, travel assist, etc.) Heb zelf het idee dat het een beetje aan de warmte kan liggen, het is vaak als ik de auto start en hij in de zon heeft gestaan, als ik dan 10 minuutjes rijdt is 'ie wel weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Mijn Karoq heb ik gelukkig weinig grote dingen meer mee sinds ze "iets" hebben gedaan waardoor de noodrem functie niet meer spontaan in werking treed. Erg fijn op de snelweg dat je nét niet de veroorzaker bent van een kettingbotsing :(. Dus die heb ik ook weggebracht en gezegd dat ik hem niet terug wil voor het opgelost was.

Alleen nog kleine dingen, zoals volume knop die af en toe alleen maar zachter en niet meer harder wil. Sleutel storingen maar wel starten en wegrijden. Irritaties vooral.

Dat de dode hoek sensor structureel te laat/te vroeg en op te grote afstanden waarschuwt heb ik al mee leren leven, ik weet zelf ook wel wanneer ik een auto al 5 auto-lengtes gepasseerd ben. Alleen omgekeerd vervelend als je een auto niet ziet aan komen en het lampje ook niet aangaat.

Als ik software voor VAG auto's zou maken, zou ik me kapot schamen dat dit soort dingen het daglicht zien :')
Het feit dat de ene niks heeft en de andere een hele waslijst, doet me vermoeden dat het best diep zit.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Laatst online: 14-09 19:59
Door deze verhalen zou ik haast gaan twijfelen of ik wel (weer) een VAG auto wil gaan leasen. Met mijn Ibiza FR uit 2017 tot op heden geen last gehad van vreemde storingen, maar hier zitten dan ook geen geavanceerde hulpsystemen in (lane assist, noodrem, adaptive cruise control etc.)

Zit nou voornamelijk te dubben tussen een Skoda Scala en KIA Ceed, waarvan er deze maand meer info over een facelift verwacht wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Oudere auto's waren ook prima. ABS, radio, etc, alles werkte gewoon los van elkaar. Het lijkt vooral een ontwikkeling vd laatste paar jaar te zijn.

Tegenwoordig moet een auto een soort rijdend datacenter zijn waar alles met alles moet communiceren. Gaat alleen gepaard met een lading serieuze en minder serieuze problemen en ergernissen.

Volgens mij heeft alleen Tesla een beetje door hoe je software naadloos ontwikkelt en bijwerkt, omdat die een auto om de software heen bouwen. De rest doet het andersom.

Persoonlijk heb ik alleen maar haat op al die "touch" dingen in een auto. Ik wil graag voelen dat ik wat indruk ipv mijn ogen van de weg halen en op een glasplaat zoeken naar een knopje.

Het duurt nog even, maar als ik zie wat Hyundai inmiddels maakt (Ioniq 5 :9 ), toch maar eens serieuzer in die hoek kijken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Ethirty schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:43:
Oudere auto's waren ook prima. ABS, radio, etc, alles werkte gewoon los van elkaar. Het lijkt vooral een ontwikkeling vd laatste paar jaar te zijn.

Tegenwoordig moet een auto een soort rijdend datacenter zijn waar alles met alles moet communiceren. Gaat alleen gepaard met een lading serieuze en minder serieuze problemen en ergernissen.

Volgens mij heeft alleen Tesla een beetje door hoe je software naadloos ontwikkelt en bijwerkt, omdat die een auto om de software heen bouwen. De rest doet het andersom.

Persoonlijk heb ik alleen maar haat op al die "touch" dingen in een auto. Ik wil graag voelen dat ik wat indruk ipv mijn ogen van de weg halen en op een glasplaat zoeken naar een knopje.

Het duurt nog even, maar als ik zie wat Hyundai inmiddels maakt (Ioniq 5 :9 ), toch maar eens serieuzer in die hoek kijken.
Heb ook liever een paar fysieke knoppen voor de meest gebruikte functies hoor. Heb laatst in een Peugeot gezeten bij een collega, die had alleen een volumeknop, gevarenlichten en nog iets. Vervolgens moet je gaan zitten zoeken naar het bedienen van je ventilatie. Bij de Scala is het ook al minder dan mijn Ibiza, maar daar zijn ze nog aanwezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mip schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:41:
[...]

Het ding was dusdanig de weg kwijt iedere keer 8)7 zo vervelend, bleef de route herberekenen. daarnaast ook snelheidswaarschuwingen omdat het ding dacht dat ik binnen de bebouwde kom reed ipv op de rijksweg
Ik heb dit altijd bij de A9. Staat een bord met 15 KM/h :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DeeleNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Heb ook liever een paar fysieke knoppen voor de meest gebruikte functies hoor. Heb laatst in een Peugeot gezeten bij een collega, die had alleen een volumeknop, gevarenlichten en nog iets. Vervolgens moet je gaan zitten zoeken naar het bedienen van je ventilatie. Bij de Scala is het ook al minder dan mijn Ibiza, maar daar zijn ze nog aanwezig! ;)
Dit is ook precies de reden dat ik de Scala nam. De belangrijkste dingen(Radio controls, Ventilatie bediening) hebben voor mij (als bestuurder) een fysieke knop. Als ik in het infotainment systeem iets wil vind ik het niet zo erg dat ik geen fysieke knop heb: Die gebruik ik immers veel bewuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Iemand enig idee hoe je bij de Skoda Scala configurator de Business Edition kan voorzien van zwarte stoelen (zonder de grijze stof) en de Lattice grey interieur lijsten i.p.v. die standaard koper-kleurige lijst? Snap niet dat ze van die lelijke kleuren toepassen als standaard, maar smaken verschillen :+

Ik zoek een soort tussenweg tussen de Business Edition en Sport Business. Zou graag de Skoda Sound upgrade willen hebben, aangevuld met panorama dak, zwarte stoelen, Full LED voor- en achter, KESSY en eventuele elektrische achterklep. Zo dicht mogelijk richting de looks van de Sport Business, maar dan de luxe van de Business Edition. Helaas kan je ook geen zwarte velgen kiezen op de Business Edition.

Benieuwd of er meer mensen zijn die hiermee ‘stoeien’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

DeeleNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:02:
Iemand enig idee hoe je bij de Skoda Scala configurator de Business Edition kan voorzien van zwarte stoelen (zonder de grijze stof) en de Lattice grey interieur lijsten i.p.v. die standaard koper-kleurige lijst? Snap niet dat ze van die lelijke kleuren toepassen als standaard, maar smaken verschillen :+

Ik zoek een soort tussenweg tussen de Business Edition en Sport Business. Zou graag de Skoda Sound upgrade willen hebben, aangevuld met panorama dak, zwarte stoelen, Full LED voor- en achter, KESSY en eventuele elektrische achterklep. Zo dicht mogelijk richting de looks van de Sport Business, maar dan de luxe van de Business Edition. Helaas kan je ook geen zwarte velgen kiezen op de Business Edition.

Gemiddeld genomen? Niet.

PON bepaald de combinaties als je een "edition" wil. Wil je vrije keuze dan moet je een basis model gewoon alles los aanvinken, 2x zoveel betalen en alsnog niet alle vrijheid hebben.

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag de laatste touch gedaan aan mijn Skoda.

Ben er blij mee. Na 2 jaar eindelijk af... :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsR-s9BJslmYPI4YDGNCJuCRywc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRHp0GUDdOLqfktBVWiaqwPg.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPQsLos9suTM7OM3WUZOfDM0VYc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cJ1fPuAEMMyl13isalWMIna.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKlnwL6Hpjh0rZfEDAisR5LKX38=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eielpd8awPB1cxXYvWsvgQnx.jpg?f=fotoalbum_medium

Al het chroom is nu echt weg.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mystikal schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:05:
Vandaag de laatste touch gedaan aan mijn Skoda.

Ben er blij mee. Na 2 jaar eindelijk af... :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al het chroom is nu echt weg.
Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/s239QJIh56sRW/giphy.gif

Van je premium look een budget look maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Damian schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:29:
[...]

[Afbeelding]

Van je premium look een budget look maken :X
Misschien eerst de modellen even bekijken...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
DeeleNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:02:

Ga met je wensen naar de dealer, daar is meer mogelijk dan wat er in de configurator kan. Zeker de velgen. Ze bestellen dan je auto met de standaard velgen voor het pakket wat je besteld (business edition bijvoorbeeld) en nemen deze vervolgens weer in en plaatsen in de eigen garage de juiste velgen. Zo is het bij mij gedaan, ik wilde ook geen standaard velgen.

Ik heb ook dealers gehoord die mensen hebben geholpen met zwarte accenten van de sport business op een business eiditon, om maar even een voorbeeld te noemen.

Dus, gewoon ff naar de dealer gaan met je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mystikal schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Misschien eerst de modellen even bekijken...
Alsof een willekeurig persoon die die auto ziet rijden dat weet...

Maargoed, smaken verschillen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Michel schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Ga met je wensen naar de dealer, daar is meer mogelijk dan wat er in de configurator kan. Zeker de velgen. Ze bestellen dan je auto met de standaard velgen voor het pakket wat je besteld (business edition bijvoorbeeld) en nemen deze vervolgens weer in en plaatsen in de eigen garage de juiste velgen. Zo is het bij mij gedaan, ik wilde ook geen standaard velgen.

Ik heb ook dealers gehoord die mensen hebben geholpen met zwarte accenten van de sport business op een business eiditon, om maar even een voorbeeld te noemen.

Dus, gewoon ff naar de dealer gaan met je wensen.
Ga ook zeker nog langs bij de dealer om dit te bespreken. Zwarte dakhemel en Lattice grey interieur is gewoon een optie op de Scala Business edition volgens de configurator, alleen een dealer zegt via de mail dat dit niet kan. Daarnaast is een leder pakket beschikbaar, maar ik hoef geen elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.

Vandaag een Scala zien rijden in Steel Grey, met 18 inch Vega aero black velgen, panorama dak en full LED koplampen, zag er toch wel chique uit hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@DeeleNL Sommige zaken kunnen achteraf zoals : trekhaak, velgen, leer (of zelfs een ergonomische stoel). Je kunt een andere dealer vragen wat de mogelijkheden zijn, maar als het niet kan in de configurator van PON dan kunnen ze het niet inschieten bij de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
jongetje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:51:
@DeeleNL Sommige zaken kunnen achteraf zoals : trekhaak, velgen, leer (of zelfs een ergonomische stoel). Je kunt een andere dealer vragen wat de mogelijkheden zijn, maar als het niet kan in de configurator van PON dan kunnen ze het niet inschieten bij de fabriek.
Trekhaak wil ik sowieso achteraf laten monteren, heb ik bij mijn huidige lease auto ook gedaan. In de brochure van Scala staat dat de Lattice grey sierlijst een optie is in de Business Edition, zo ook staat een zwarte hemel in de configurator. De enige reden waarom ik geen Sport Business zou kiezen, is vanwege het ontbreken van KESSY, elektrische kofferbak en een audio systeem met subwoofer, waarbij de laatste toch wel zwaar weegt. Vandaar dat ik de Business Edition geselecteerd heb om qua looks in de buurt te komen van de Sport Business. Helaas past een DSG dan niet meer in het budget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIWSz-XNFtfz1keLB9hKaMPT1Qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q53sipGTYtA8RekQfFnWC4s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTA5j0BT79v5AYJZJt2E-5SGCz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URACDpl5sGGAdj71szl6YrhT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door DeeleNL op 03-07-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

oeps schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Heb een Fabia maar zie de foto's.
Zoals @jongetje aangeeft is een houder niet echt meer nodig maar sommige gebruikers van mijn auto willen nog persé de navigatie op de telefoon gebruiken (TomTom app). Helemaal ongelijk hebben ze niet.
De houder zit zonder schroeven vast en klemt. Niet moeders mooiste maar wilde niet de houder links, niet de houder direct op het rooster (te ver).
De soorten op de Brodit site:
Fabia
Octavia Heeft niet de houder mogelijkheid zoals ik heb.

Bij de RAM houder heb ik een tussenstuk zodat ik positie/hoogte goed kan instellen.

Tip: in de auto is deze laadkabel niet te verslaan. Geeft ook data door!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor deze foto's _/-\o_ d:)b

Ik kijk voor een telefoonhouder en twijfel over de "normale" Brodithouder.

Ik ken de RAM spullen van de montage van GPS'en etc op mijn motor, dat spul is bombproof. :)

Hoe is je ervaring inmiddels met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Wie heeft er een goede suggestie voor een iPad/tablet houder icm de sportstoelen van de Kodiaq? Wij hebben een zeer recent een nieuwe 2021 Kodiaq gekocht, en nu passen de oude houders niet meer. Met het oog op de lange vakantie ritjes, is het wel handig als de iPads ergens in vast geklikt kunnen worden. Volgens de Skoda dealer waar wij deze van gekocht hebben is er niks voorhanden en moet ik zelf met klittenband (?) aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DeeleNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Trekhaak wil ik sowieso achteraf laten monteren, heb ik bij mijn huidige lease auto ook gedaan. In de brochure van Scala staat dat de Lattice grey sierlijst een optie is in de Business Edition, zo ook staat een zwarte hemel in de configurator. De enige reden waarom ik geen Sport Business zou kiezen, is vanwege het ontbreken van KESSY, elektrische kofferbak en een audio systeem met subwoofer, waarbij de laatste toch wel zwaar weegt. Vandaar dat ik de Business Edition geselecteerd heb om qua looks in de buurt te komen van de Sport Business. Helaas past een DSG dan niet meer in het budget.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Subwoofer kan er ook achteraf in he. Als optie. Kost je ca 1200 euro, dealeroptie, ca tientje in de lease extra. Of je bouwt hem zelf achteraf in, pluk je hem voor ca 400 nieuw en voorgecodeerd van ebay af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Fraggert schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor deze foto's _/-\o_ d:)b

Ik kijk voor een telefoonhouder en twijfel over de "normale" Brodithouder.

Ik ken de RAM spullen van de montage van GPS'en etc op mijn motor, dat spul is bombproof. :)

Ik heb een Brodit mount en daarop een Ram mount (large?) in mn Scala. Ben hier echt heel tevreden over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Damian schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Alsof een willekeurig persoon die die auto ziet rijden dat weet...

Maargoed, smaken verschillen gelukkig ;)
Dat is de cyclus hé.

Chroom is premium, alleen de duurdere modellen krijgen een shiny uiterlijk -> steeds meer basic modellen krijgen ook shiny onderdelen -> fuck, wat moeten we nu op de duurdere modellen? -> die maken we weer zwart -> nu is dechromed premium, en chrome "normaal" -> volgende trend: bronze/copper -> shit, na x aantal jaar zijn ook de budgetmodellen weer voorzien van copper/bronze look -> wat kunnen we nu weer als onderscheidend kenmerk verzinnen zonder dat het ons echt moeite kost?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mimiix schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb een Brodit mount en daarop een Ram mount (large?) in mn Scala. Ben hier echt heel tevreden over.
Thanks d:)b

Ik snapte pas ook later dat de setup van @oeps een combi was van de extra sterke Brodit mount én een RAM-montage.

Ik heb nog wat RAM-spulletjes liggen, eens zien wat ik precies heb, volgens mij kan ik zo de "@oeps -special" in elkaar zetten.

Heb jij ook dezelfde Brodit-mount? Zo'n extra sterke uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:36
Fraggert schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Heb het nu anderhalf jaar zo. Qua houder vind ik dit de prettigste, vooral doordat je telefoon goed dichtbij is en je het scherm van de auto ook nog goed kunt bedienen.
Voor korte ritjes ligt de telefoon in de console met de kabel erin 'zoals het nu hoort'.
Nu Android auto steeds meer opengesteld wordt door 3rd party navigatie apps is de houder steeds minder nodig eerlijk gezegd. Op het moment dat de echte tomtom op AA zit gebruik ik de houder nog minder.
Zou ik een houder inbouwen als ik nu een auto zou kopen?, denk het niet, steeds minder nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Fraggert schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Thanks d:)b

Ik snapte pas ook later dat de setup van @oeps een combi was van de extra sterke Brodit mount én een RAM-montage.

Ik heb nog wat RAM-spulletjes liggen, eens zien wat ik precies heb, volgens mij kan ik zo de "@oeps -special" in elkaar zetten.

Heb jij ook dezelfde Brodit-mount? Zo'n extra sterke uitvoering?
Ik heb geen idee. Ik heb deze: https://shop.brodit.nl/catalog/product/view/id/28881

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ah ja, jij hebt een Scala........mooie kar is dat overigens d:)b

Die clip ziet er uit als de "normale" clip die in de ventilatie gaat en niet die helemaal over het dashboard heen gaat en om de rand klemt van de voorruitontwaseming.

Goed te weten in elk geval dat jouw clip ook prima werkt met een RAMsetup, zolang je daar geen dikke tablet aanhangt lijkt me dat geen probleem. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 06-07-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien een stomme vraag, maar sinds ik Android auto heb heb ik geen carkit meer nodig. En ligt mijn telefoon gewoon in het middenconsole aan de oplader.
Waar gebruiken jullie nog jullie carkit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
TrekDr0p schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:47:
Misschien een stomme vraag, maar sinds ik Android auto heb heb ik geen carkit meer nodig. En ligt mijn telefoon gewoon in het middenconsole aan de oplader.
"vroeger", pre-corona, gebruikte ik hem voornamelijk voor in de file beetje door de mail te scrollen (ja heel erg ik weet het). Maar ook om te zien wie er belde met wisselgesprekken bijvoorbeeld.

Aangezien files voor mij verledentijd zijn, ik rij veel overdag en niet in spitsuren en dat is gewoon rustiger tegenwoordig, is eigenlijk de enige reden nog dat ik de camera aanzet tijdens teams. Wordt toch wel gewaardeerd ondanks dat je niet in de telefoon kijkt merk ik.

Ik heb hem nooit gebruikt voor navigatie of wat dan ook eigenlijk, dat gaat inderdaad gewoon via Android Auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Michel op 06-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of op de Kodiaq 2019 ook mogelijk is om draadloos android auto aan de praat te krijgen? Heb Columbus als systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 06-07-2021 16:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Mystikal Als het geen optie is dan niet (zonder extra hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AA met waze op de middencnsole, Android met Flitsmeister open in de klem op het luchtrooster. Dubbel scherm. En ook handig om mobiel bij de hand te hebben bij mobiele teams meetings, of als de contacten weer eens netniet lekker syncen.
Sowieso, in de middenconsole van mijn Passat past een formaat iphone 4 prima, maar veel groter gaat scheef liggen etc

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Hier hangt m'n telefoon aan een ventilatierooster ding. Zowel opladend als werkend met navi (of wat dan ook) wordt de telefoon toch echt wel warm. Via het ventilatierooster krijgt ie aircokoeling :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

jongetje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:04:
@Mystikal Als het geen optie is dan niet (zonder extra hardware).
Destijds was dat nog geen optie volgens mij. Zo wel, dan had ik hem... had alles :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

@Michel
Oke, op die manier.
Ik hoef gelukkig niet te werken in de auto, dus heb mijn telefoon hoog uit nodig voor telefoon en voor de rest navigatie.
Maar dan snap ik wel waarom sommige dus een carkit nog willen gebruiken.

@The Eagle
FM en waze tegelijk aan. Mooie combo, had nooit het idee dat waze flitsers miste die op FM wel stonden.
En mijn telefoon past net in het vakje onder mijn dashboard(308 sw) van mijn middenconsole.
Pagina: 1 ... 47 ... 79 Laatste