Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:08
kw_nl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Zuur… de mijne staat ook voor begin juni (hatchback). Ga je wachten of kijken voor iets anders?
Hopelijk krijg je die wel op tijd.

Op website Skoda staat nog 1 combi welke aantrekkelijk is, maar wel 6K meer voor de bijtelling (10k meer t.o.v. nu) dus dat vind ik niet heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Likeabawz
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 28-05 15:23
Hoop maar niet dat dit bij de kamiq komt omtrent chip te kort.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35
Nu een officiële download link voor 2021-2022 map update voor het Skoda Columbus systeem

https://navigation-maps.v.../P192_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 14:19
Rainesh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:50:
Nu een officiële download link voor 2021-2022 map update voor het Skoda Columbus systeem

Kun je die niet ook gelijk via wifi/hotspot downloaden op de columbus zelf?

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16:27

Mimiix

Professioneel Prutser

matty___ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Kun je die niet ook gelijk via wifi/hotspot downloaden op de columbus zelf?
Ja, ik vraag me dit ook af voor de Scala (geen idee wat daar in zit?). Ik heb geen idee waar de SD moet namelijk.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• matty___
Mimiix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Ja, ik vraag me dit ook af voor de Scala (geen idee wat daar in zit?). Ik heb geen idee waar de SD moet namelijk.
ik moet het ook steeds zoeken maar ergens in de kaart instellingen kun je de versie checken en daar gaat hij zoeken naar updates dacht ik

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Mimiix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:01:
[...]

De Scala heeft geen Columbus systeem dus dat lijkt me lastig updaten met een update voor de Columbus... ;)

Verder staat er toch een handleiding online hoe je de kaarten voor je systeem kunt updaten?

[Voor 17% gewijzigd door jongetje op 19-05-2021 11:24]

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:39
Met de levertijden kan het nog erger, ik heb een Karoq besteld en de verwachte levertijd is medio november... Scheelt dat het leasecontract op 1 november afloopt, maar alsnog een lange tijd wachten ;(

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

RobKJ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:11:
Met de levertijden kan het nog erger, ik heb een Karoq besteld en de verwachte levertijd is medio november... Scheelt dat het leasecontract op 1 november afloopt, maar alsnog een lange tijd wachten ;(
Belangrijkste is dan nog wanneer je hem besteld hebt :)

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:39
TrekDr0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Belangrijkste is dan nog wanneer je hem besteld hebt :)
Ja, dat was precies de reden waarom ik de auto zo vroeg besteld heb :)

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:50:
[...]

De Scala heeft geen Columbus systeem dus dat lijkt me lastig updaten met een update voor de Columbus... ;)

Verder staat er toch een handleiding online hoe je de kaarten voor je systeem kunt updaten?
Ah Okay. Welke heb ik dan?

• jongetje
Mimiix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Ah Okay. Welke heb ik dan?
Ik heb geen glazenbol ;) check eens je handleiding. Daar staat dat neem ik aan in? En anders je vin invullen op updateportal.skoda-auto.com of via skoda.nl de juiste handleiding zoeken op je vin.

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik ben in de markt voor een Skoda Octavia station 2018/2019 Benzine, iemand nog tips waar op te letten bij de aanschaf? Ik probeer ook een automaat te vinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• matty___
Cobb schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:50:
Ik ben in de markt voor een Skoda Octavia station 2018/2019 Benzine, iemand nog tips waar op te letten bij de aanschaf? Ik probeer ook een automaat te vinden.
Weet niet of dit de periode was van de 1.4TSI die wat problemen had met de turbos. En DSG is altijd hit en mis

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Ik heb geen glazenbol ;) check eens je handleiding. Daar staat dat neem ik aan in? En anders je vin invullen op updateportal.skoda-auto.com of via skoda.nl de juiste handleiding zoeken op je vin.
Handleiding geeft me niet heel veel, enkel dat het via de systeem instellingen gaat. Het is niet heel duidelijk waar nou de SD kaart kan zitten.

https://digital-manual.sk..._NL#titled830375812e69522

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
Cobb schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:50:
Ik rij zelf een Octavia 1.0 TSI DSG uit 2017 (facelift model) en ik moet heel hard nadenken wat er mis is met de auto. En na 140.000 KM kan ik eigenlijk nergens op komen. Rijd gewoon goed en functioneel. Enige wat ik heb is slijtage aan de DSG pook (terwijl die dus een stuk minder te lijden heeft dan met een handbak) en de pianolak elementen zijn gekrast terwijl daar nooit sleutels of wat dan ook op liggen. Voor de rest alleen maar positief over de auto. Vandaar dat ik ook bij Skoda blijf en de overstap maak naar de Enyaq.
matty___ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Weet niet of dit de periode was van de 1.4TSI die wat problemen had met de turbos. En DSG is altijd hit en mis
2018/2019 zijn al de 1.5 motoren volgens mij.

[Voor 15% gewijzigd door vinom op 20-05-2021 10:15]

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:37
matty___ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Is dat DSG probleem nog steeds zo? Ik dacht dat dat alleen was met de modellen van 200x tot 2013.

Hetzelfde met de TSI's dat herken ik wel. Startende motoren die klinken als tractoren ipv snorrende auto's. Roestvorming op de kleppen allemaal door die ECO maatregelen. Ik hoopt dat dat eigenlijk nu wel voorbij was.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• matty___
Cobb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Is dat DSG probleem nog steeds zo? Ik dacht dat dat alleen was met de modellen van 200x tot 2013.

Hetzelfde met de TSI's dat herken ik wel. Startende motoren die klinken als tractoren ipv snorrende auto's. Roestvorming op de kleppen allemaal door die ECO maatregelen. Ik hoopt dat dat eigenlijk nu wel voorbij was.
Volgens mij hebben alle DSG nog wel eens last van een slippende koppeling als het vochtig weer is en dat hij koud nogal ruw schakeld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Ik dacht dat ook, alleen dat was met een 2017 model toch niet het geval. Daar begon hij na 10000km al stapsgewijs in toeren op te lopen, is er bij 30000 km een nieuwe koppeling in gekomen en was uiteindelijk een update/inleren rond de 75000km? oid de oplossing. De DSG7 zou ik zelf in ieder geval niet meer nemen.

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn tig DSG's ontwikkeld. Eigenlijk is alleen de DQ200 met droge koppeling een hoofdpijngeval. Ik heb hem in de Passat, is al voor zeker 5k aan de DSG verspijkerd. Heeft 110k gelopen :X

@AndRo555 heeft een mooi overzicht in het VW topic gemaakt waar het leeuwendeel in staat: AndRo555 in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
vinom schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Ik rij zelf een Octavia 1.0 TSI DSG uit 2017 (facelift model) en ik moet heel hard nadenken wat er mis is met de auto. En na 140.000 KM kan ik eigenlijk nergens op komen. Rijd gewoon goed en functioneel. Enige wat ik heb is slijtage aan de DSG pook (terwijl die dus een stuk minder te lijden heeft dan met een handbak) en de pianolak elementen zijn gekrast terwijl daar nooit sleutels of wat dan ook op liggen. Voor de rest alleen maar positief over de auto. Vandaar dat ik ook bij Skoda blijf en de overstap maak naar de Enyaq.

[...]

2018/2019 zijn al de 1.5 motoren volgens mij.
Ergens midden 2018 zijn de 1.5TSI motoren gekomen.
Mijn Seat Leon is van 10-2018 en toen ik hem bestelde konden ze niet zeggen of het nog de 1.4 of 1.5 zou zijn., besteld in juli geloof ik zo.
De motoren zijn tegelijkertijd ook in de Octavia gekomen, want destijds getwijfeld welke van de 2 auto's het ging worden.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Ik dacht dat ook, alleen dat was met een 2017 model toch niet het geval. Daar begon hij na 10000km al stapsgewijs in toeren op te lopen, is er bij 30000 km een nieuwe koppeling in gekomen en was uiteindelijk een update/inleren rond de 75000km? oid de oplossing. De DSG7 zou ik zelf in ieder geval niet meer nemen.
Mijn inmiddels volledig vervangen bak was ook een 2017-bak. Binnen 30.000km twee koppelingen vervangen en daarna redelijk. Hele bak op 110.000km vervangen door permanent trillingen bij schakelen van 3->4 wat niet op te lossen was met inleren (OK, hij deed het dan een week weer redelijk). Redelijk betekende hier : tweede versnelling pakte altijd al slecht op (trillen). Sportstand van 1->2 echt met een klap de versnelling erin. Drama.

Ben trouwens nu weer tevreden met de volledig nieuwe bak. Deze schakelt beter dan de oude ooit gedaan heeft.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:05
De motoren uit die tijd zijn volgens mij prima, de DSG DQ200 blijft toch altijd een lastig verhaal.

Mijn Leon 5F 1.2TSI met DQ200 zit inmiddels op 215dkm, twee jaar terug ben ik ermee bij de DSG dokter geweest omdat hij een soort van verhoogd toerental had tijdens het opschakelen naar bepaalde versnellingen. Volgens hen gedraagde de bak zich echter helemaal prima en waren de koppelingen nog in uitstekende staat.

Ik heb wel meteen de software aan laten passen van de bak, hij rijd nu bijvoorbeeld altijd weg in zijn één en de bak schakelt net iets minder extreem vroeg op (geen ~63 meer in zijn 7 @1200/1300RPM met trillingen tot gevolg)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:57
Is er een manier om in de nieuwe Octavia je driving mode te laten onthouden? Bij starten schiet 'ie elke keer weer terug naar normaal.

En hebben jullie ook dat de telefoon(s) niet automatisch geconnect worden via bluetooth bij het starten?
Ik moet geregeld zelf via de auto de telefoon selecteren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@Padje87 Je moet elke keer idd opnieuw de mode selecteren. Aangezien ik het prima vind om in normaal te rijden laat ik dat maar zo.

Telefoons gaat bij mij prima. Duurt alleen lang voordat het hele systeem is opgestart en alles werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16:36
-

[Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 26-05-2021 09:33]

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:48

WoBBeL

*zwaai*

Rainesh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:50:

Top! Is dit voor zowel MIB 2.5 als MIB 3?

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35
WoBBeL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:30:
[...]

Top! Is dit voor zowel MIB 2.5 als MIB 3?
Enkel 2 en 2.5

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:48

WoBBeL

*zwaai*

Ah goed dat k het dan eerst even vraag :P

Moet ik op de MIB3 alsnog handmatig updaten (zodra die er is) of gebruiken ze daar de ingebouwde SIM voor?

[Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 26-05-2021 08:32]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 10:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Die voor de Amundsen er ook al?
Het zou ze sieren als ze gewoon een last updated op hun pagina zouden zetten. Dat zou een hoop schelen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:22
WoBBeL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:32:
[...]

Ah goed dat k het dan eerst even vraag :P

Moet ik op de MIB3 alsnog handmatig updaten (zodra die er is) of gebruiken ze daar de ingebouwde SIM voor?
Ingebouwde sim

• matty___
anon054630 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:30:
Superb besteld eind april die in productie was (geannuleerde bestelling). Ging 10 mei beschikbaar zijn. Nu zeggen ze dat hij geproduceerd is, op de parking van de fabriek staat, maar nog op een chip wacht. Ze kunnen me geen leverdatum geven…. wagen heeft trouwens geen adaptive cc. Ik begin te vermoeden waarom die bestelling geannuleerd is… echt propere service is dat toch niet. Is het bij alle merken zo erg? Ben nu aan het denken om elders te gaan kijken maar vind het wel jammer, was erg tevreden van testrit met Superb.
Zijn er geen voorraadsautos meer beschikbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matty___
Vandaag probeert mijn Online Entertainment abo te verlengen zodat ik live file informatie krijg.
Loop die Skoda connect website op de laatste stap vast, heb ik 2 betaling op de creditcard (eentje voor 0 euro en een voor 48,99) en kunnen ze bij de klantenservice van Skoda nog niets terug vinden want "computer systeem is traag met bijwerken".

Zelden zo een belabberd systeem meegemaakt. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@matty___ Ik zou lekker je telefoon met AndroidAuto of AppleCarplay gebruiken. Skoda (of eigenlijk VAG) is al een tijdje bezig met dergelijke diensten maar krijgen het maar niet goed onder controle.

Mijn auto heeft regelmatig last van onverklaarbare verstoringen en Skoda zegt gewoon dat dat een product eigenschap is....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
jongetje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:01:
@matty___ Ik zou lekker je telefoon met AndroidAuto of AppleCarplay gebruiken. Skoda (of eigenlijk VAG) is al een tijdje bezig met dergelijke diensten maar krijgen het maar niet goed onder controle.

Mijn auto heeft regelmatig last van onverklaarbare verstoringen en Skoda zegt gewoon dat dat een product eigenschap is....
Idd, veel beter om te vertrouwen op flitsmeister dan wat anders. En dat functioneert altijd.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:08
Kickasz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:58:
whoop whoop, vanaf juni word ik ook een Skoda rijder. Na enige twijfel toch gekozen voor de Skoda Octavia Combi RS iV Business, met de volgende opties:
  • Steel Grey
  • Travel Assistant pakket
  • 230V aansluiting en USB-C aansluitingen
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
  • Parkeercamera achter
  • Verwarmbaar sportstuurwiel met schakelpaddles
  • Comfort stoelen
  • Geheugenfunctie op de buitenspiegels, inclusief Side Assist
Verwachte levertijd 4 juni. Hopelijk een paar dagen eerder, want op 31 mei mag de huidige auto eruit O-)
Yes! Hier meldt zich een nieuwe Skoda rijder :o . Afgelopen donderdag de Skoda mogen ophalen. Tot nu toe een erg fijne wagen.

Enige wat op viel, is dat de shifter contra werkt aan de id3. Naar voren schakelen is achteruit ipv vooruit. Daar moet ik nog even aan wennen. Ik had bijna de eerste schade al te pakken doordat ik net even te snel weg wilde rijden :X .

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
Kickasz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:22:
[...]

Yes! Hier meldt zich een nieuwe Skoda rijder :o . Afgelopen donderdag de Skoda mogen ophalen. Tot nu toe een erg fijne wagen.

Enige wat op viel, is dat de shifter contra werkt aan de id3. Naar voren schakelen is achteruit ipv vooruit. Daar moet ik nog even aan wennen. Ik had bijna de eerste schade al te pakken doordat ik net even te snel weg wilde rijden :X .

[Afbeelding]
Mooie bak en fijne opties! Veel plezier er mee. Ik moet over een maandje afscheid noemen van mijn Octavia Facelift model van 2017. Echt een heerlijke auto geweest.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:19

Ethirty

Who...me?

[...]

[Afbeelding]
Dikke bak!

Jammer dat die voor mij te laat op de markt kwam en tegen de tijd dat ik weer een nieuwe mag een phev waarschijnlijk niet meer interessant is :/

Niks te klagen met een Karoq, maar het is geen RS :9

Wat betreft de bak, ik gok dat je een modernere versie hebt van een standaard automaat shifter, dus P R N D van achter naar voren gezien?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:14
Mijn Skoda Octavia HB is weer uitgesteld. Bestelt midden januari. Van april (was datum van de leasemaatschappij) naar begin juni en nu naar eind juli… dealer geeft aan dat het voornamelijk door het te kort aan chips komt en de toenemende populariteit van Skoda.

[Voor 4% gewijzigd door kw_nl op 29-05-2021 20:16]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 23:41
Die van mij (Skoda Octavia HB) is vrijdag geleverd bij de dealer. Aankomende vrijdag/zaterdag ga ik ‘m oppikken. Midden januari besteld.

• kw_nl
SparksNL schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:21:
Die van mij (Skoda Octavia HB) is vrijdag geleverd bij de dealer. Aankomende vrijdag/zaterdag ga ik ‘m oppikken. Midden januari besteld.
Beter! Best wel raar toch? Zou wel aan de opties en dealer liggen denk ik?

• SparksNL
  • Laatst online: 23:41
kw_nl schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Volgens mij hangt het idd met name van het type motor en eventuele opties af idd. Ik was ook voorbereid op vertraging, maar toen ik eenmaal de bevestiging kreeg dat hij gebouwd werd ging het snel. Een week later werd hij al bij de dealer afgeleverd 😊

• Kickasz
Ethirty schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Dikke bak!

Jammer dat die voor mij te laat op de markt kwam en tegen de tijd dat ik weer een nieuwe mag een phev waarschijnlijk niet meer interessant is :/

Niks te klagen met een Karoq, maar het is geen RS :9

Wat betreft de bak, ik gok dat je een modernere versie hebt van een standaard automaat shifter, dus P R N D van achter naar voren gezien?
R
N
D/S

Terwijl de id3
D/B
N
R

Ik moet zeggen dat vooruit schakelen het logischer voelt om de shifter naar voren te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Kickasz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:41:
[...]
Ik moet zeggen dat vooruit schakelen het logischer voelt om de shifter naar voren te plaatsen.
Ik vind juist logischer naar achter. Dat is in een conventionele automaat namelijk ook zo. Omdat een plaatje meer zegt:

Oude hendel:

Nieuwe hendel (Octavia):

[Voor 60% gewijzigd door jongetje op 30-05-2021 09:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jongetje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Ik vind juist logischer naar achter. Dat is in een conventionele automaat namelijk ook zo. Omdat een plaatje meer zegt:
Exact, zo zit het al minimaal 50 jaar of zo, weet niet exact wanneer dit type pook gebruikelijk werd.

Dit veranderen heeft een beetje het zelfde effect als in een handbak de versnellingen 1-5 van plek wisselen.

Maar dat VW bij elektrisch wat anders kiest verbaast me dan ook weer niet, hun handmatig schakelen in de DSG bak zit ook verkeerd om tov wat logisch is (zie racerij).

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:29

bonyuri

Investigator!

[...]

[Afbeelding]
Kun je wat foto's delen van de comfortstoelen? Ik kan hier echt maar bar weinig informatie over vinden...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-06 12:48
Skoda Fabia met 3000 op de teller. Vandaag ineens een oranje EPC lampje dat blijft branden en een start/stop storing. Verder merk ik niks aan de auto, maar EPC kan schijnbaar van alles zijn.
Wil ik een werkplaatsafspraak online maken, kan het pas over een goede week. Morgen maar even bellen dus, want ik blijf liever niet een week met dat lampje rondrijden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kickasz
bonyuri schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Kun je wat foto's delen van de comfortstoelen? Ik kan hier echt maar bar weinig informatie over vinden...
Ik kan je wel vertellen na een ritje van twee uur zitten de stoelen nog steeds super lekker.

Mocht je nog een specifiek deel op de foto zien. Stuur me dan even een PM.

Wat betreft de shifter. Ik heb maar een paar keer in een automaat gereden. En ik vind de id3 benadering dan ook een stuk logischer. Ik hoop dat meer fabrikanten hiervoor kiezen. Ik vind de reden dat we iets als jaren doen niet goed genoeg om iets zo te houden O-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Thanks! Zien er erg goed uit.
Was vooral ook benieuwd naar het “comfort” gedeelte van de comfort stoelen.
Dat is dan het uitschuifbare stuk + massage zijn?
Ik baal nogal dat je deze stoelen niet op een “normale” Octavia kon krijgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-06 10:06

Kiswum

Gadget reviewer

bonyuri schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:15:
Thanks! Zien er erg goed uit.
Was vooral ook benieuwd naar het “comfort” gedeelte van de comfort stoelen.
Dat is dan het uitschuifbare stuk + massage zijn?
Ik baal nogal dat je deze stoelen niet op een “normale” Octavia kon krijgen
Het elektronisch paneel lijkt het grootste verschil te zijn in vergelijking met een Sportstoel van bijvoorbeeld de Scala Sport Business (die ik over 4 weken hopelijk in ontvangstag nemen).

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 11:51
Superb rijder hier! #lurk

• Scrtz
kw_nl schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Aan de dealer ligt het niet hoor, die bouwen zelf niks ;)

• kw_nl
Scrtz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Aan de dealer ligt het niet hoor, die bouwen zelf niks ;)
Schijnt dat ze slots kunnen reserveren. Waarmee dealer 1 dus soms eerder aan de beurt is dan dealer 2. Maar hoe het precies werkt weet ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-06 12:30
[...]

[Afbeelding]
Oeh, toch wel errrrrug lekker in komo grijs :+ Kan ik nog ruilen? Haha, zonder gekheid, prachtige car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-06 15:29
Inmiddels heb ik ook bericht van Leaseplan dat mijn Fabia Combi met minstens 10 weken vertraagd is. Initieel zou de levering op week 21 zijn, dat is nu verplaatst naar week 31. Ik had de auto eind januari van dit jaar besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dan ben ik blij dat ik toch voor een voorraad auto ben gegaan. Voor een Skoda Octavia was de leveringsdatum sowieso pas in december, en ik verwacht dat daar nog wel iets bij was gekomen.
Levertijden zijn echt verschrikkelijk op het moment...

• sjnelle
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-06 07:39
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:35:
Vraag: Wij zijn inmiddels de gelukkige bezitters van een prachtige Skoda Karoq Sportlease. Het is business lease en ik heb als (een van de) extra opties een wegklapbare trekhaak gekozen. Echter was deze bij levering (begin februari) niet op voorraad en waren er wat leveringsproblemen. Inmiddels zijn we dik twee maand verder en hebben wij nog steeds geen trekhaak op de auto. Gezien de naderende vakantie (juni) en het feit dat juist dan een trekhaak een must is (mountainbikes mee), maken wij ons ietwat zorgen inmiddels. Dealer vindt zo nu en dan updaten niet nodig, dus ik heb zelf inmiddels tweemaal gebeld. Echter steeds weer het bericht dat levering 'ieder moment' kan komen. Niet dus...
Is dit een bekend probleem dat momenteel breder speelt? En zo ja, heeft iemand enig zicht in wanneer de levering weer op orde gaat komen? Of is de dealer (deel, in elk geval nog, niet om welk bedrijf het gaat) gewoonweg laks in deze?
Hier ook zelfde gezeur auto is al in januari uitgeleverd en wacht nu ook nog steeds op de trekhaak.
Kreeg afgelopen vrijdag te horen dat er nog steeds geen zicht is wanneer er mogelijk eentje komt.

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb op mijn auto een afneembare trekhaak laten zetten, aangezien de leverdatum voor een wegklapbare trekhaak nu op 1/1/2022 stond...

• sjnelle
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-06 07:39
bonyuri schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:46:
Ik heb op mijn auto een afneembare trekhaak laten zetten, aangezien de leverdatum voor een wegklapbare trekhaak nu op 1/1/2022 stond...
Waren die wel leverbaar dan?
Mijn dealer zegt dat er niks leverbaar is vanwege de kabelboom.
Wanneer is jou auto uitgeleverd? Welke dealer?

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 20:00
bonyuri schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:46:
Die optie heb ik ook aangereikt, maar volgens de dealer zit het probleem in de benodigde kabels die niet leverbaar zijn? Maakte volgens hem niet uit voor welke variant we gaan. Ben zelf echt een noob op dit gebied, dus dat maar voor waar aangenomen. Zit hij (en ik dus) ernaast?

Overigens krijgen wij voor onze vakantie nu een set dakdragers met bijpassende fietsdrager, zodat we onze fietsen in elk geval mee kunnen nemen naar Limburg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 14-06 17:29
Zojuist bericht gehad dat mijn Skoda Octavia is besteld (duurde even ivm goedkeuring werkgever). Het gaat een Sport business uitvoering worden in racing blue metallic. Met Comet zilver/zwarte velgen.

Levering staat, met flinke slag om de arm, op week 51 naar verwachting. Dealer gaf wel aan dat Skoda tegenwoordig ruimere data communiceert en het kan dus goed eerder worden. Ik ga maar uit van januari, dan zit ik zeker goed :+

Dit topic nu maar even gaan volgen voor wat interessante weetjes, tips en tricks.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

sjnelle schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Als het lease is, bij de leasemaatschappij neerleggen en na hun goedkeuring door een derde laten installeren.

#team_UTC+1

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

[...]

Aanstaande maandag ga ik hem ophalen. Nog niets gehoord over trekhaak die niet leverbaar zou zijn… Dat zou wel een tegenvaller zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-06 12:41
tot nu toe altijd onderhoud laten doen bij Raes in Brugge voor mijn octavia III, was rond de 224 euro voor normale longlife beurt.
Ik ben recent verhuisd naar Eindhoven, vag techniek heeft pas plek midden juli, ik vrees een beetje dat 4000km wat weinig gaan zijn mocht ik teveel rondtoeren in de Alpen tot dan.
Zijn er goede alternatieven in de omgeving? Ik betaal liefst niet de volle pot bij de dealer als het ook elders betrouwbaar kan :) Anders zal het wachten worden tot midden juli en niet te lang blijven in de bergen.

[Voor 8% gewijzigd door cedrix5 op 13-06-2021 22:05]

• Michel
  • Laatst online: 14-06 17:29
cedrix5 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:05:
tot nu toe altijd onderhoud laten doen bij Raes in Brugge voor mijn octavia III, was rond de 224 euro voor normale longlife beurt.
Ik ben recent verhuisd naar Eindhoven, vag techniek heeft pas plek midden juli, ik vrees een beetje dat 4000km wat weinig gaan zijn mocht ik teveel rondtoeren in de Alpen tot dan.
Zijn er goede alternatieven in de omgeving? Ik betaal liefst niet de volle pot bij de dealer als het ook elders betrouwbaar kan :) Anders zal het wachten worden tot midden juli en niet te lang blijven in de bergen.
Paar duizend meer of minder komt niet zo nauw. Ik heb mijn mijn golf MK7 (uit 2014) regelmatig beurten "te laat" laten uitvoeren omdat ik erg veel kilometers reed. Ik ging al over de kilometers heen in de periode tussen lampje gaat branden en de daadwerkelijke afspraak. Garage gaf aan dat dit geen probleem was, ook niet voor garantie (mocht dat nog spelen).

Gewoon lekker op vakantie gaan, genieten en dan naar de garage gaan.

Ik ben zelf altijd naar de dealer geweest ivm lease auto (van Udenhout aan de Hurk), maar hoor goede verhalen over Wils in Valkenswaard.

[Voor 4% gewijzigd door Michel op 14-06-2021 09:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-06 09:12
Rijd nu al ongeveer 10 maanden in een Octavia Combi 1.0 TSI uit 2018 en gisteren voor het eerst 1:25 gereden van zuid Limburg naar Utrecht. Toch erg net van dit blokje, het blijft me verrassen. Rustig rijden doet natuurlijk ook wonderen 😉

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-06 12:41
Michel schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Paar duizend meer of minder komt niet zo nauw. Ik heb mijn mijn golf MK7 (uit 2014) regelmatig beurten "te laat" laten uitvoeren omdat ik erg veel kilometers reed. Ik ging al over de kilometers heen in de periode tussen lampje gaat branden en de daadwerkelijke afspraak. Garage gaf aan dat dit geen probleem was, ook niet voor garantie (mocht dat nog spelen).

Gewoon lekker op vakantie gaan, genieten en dan naar de garage gaan.

Ik ben zelf altijd naar de dealer geweest ivm lease auto (van Udenhout aan de Hurk), maar hoor goede verhalen over Wils in Valkenswaard.
Ja vorige keer was ik ook wat eerder dan de 60.000 km dus zal wel goedkomen dan. Ga dat doen, want wil wel liefst bij vagtechniek langs voor onderhoud.
PhWolf schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:17:
Rijd nu al ongeveer 10 maanden in een Octavia Combi 1.0 TSI uit 2018 en gisteren voor het eerst 1:25 gereden van zuid Limburg naar Utrecht. Toch erg net van dit blokje, het blijft me verrassen. Rustig rijden doet natuurlijk ook wonderen 😉[Afbeelding]
Ik had laatst met dezelfde motor/model combinatie 4,67l op spritmonitor over 600km (je haalt 1000 op een tank maar wou me toch even verzekeren van de Belgische benzineprijs :) ) Dit is wel echt laag, dat haal ik niet met acc op 108km/h

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-06 09:12
cedrix5 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Ja vorige keer was ik ook wat eerder dan de 60.000 km dus zal wel goedkomen dan. Ga dat doen, want wil wel liefst bij vagtechniek langs voor onderhoud.

[...]

Ik had laatst met dezelfde motor/model combinatie 4,67l op spritmonitor over 600km (je haalt 1000 op een tank maar wou me toch even verzekeren van de Belgische benzineprijs :) ) Dit is wel echt laag, dat haal ik niet met acc op 108km/h
Zat zelf met cc op 105km/h (geen acc helaas). Af en toe inhaalactie naar +/- 112 maar alle acceleraties met beleid. Motor was vanwege het weer nog goed warm bij de start, dat heeft ook meegeholpen denk ik. AC stond aan maar niet overdreven. Belading 2 volwassenen en 2 kleine kids, verder wat zooi maar geen zware bagage.
Vind het vooral grappig want op sommige discussiefora heb je altijd verstokte dieselrijders die bij hoog en bij laag zweren dat je dit verbruik niet kunt halen met een benzineblok.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

[...]

Auto is vandaag geleverd met (afneembare) trekhaak.
Misschien heb ik geluk gehad dat ze er nog 1 op voorraad hadden liggen? Geen idee...

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True