Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-06 13:32

DvE

ORA-00000

TrekDr0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:13:

Zijn de KamiQ eigenaren nog tevreden over hun auto?
Ik heb een Kamiq sinds januari (150pk met DSG).
Ben er zeker tevreden tot nu toe.
Soms is de hoeveelheid pk een beetje teveel voor de bandjes op nat wegdek dus de 1.0 is waarschijnlijk ook meer dan zat voor dit gewicht.
Ook nog geen 'vakantie' afstanden mee gereden dus die ervaring heb ik nog niet.
De Skoda app heeft flinke opstart issues voor mij, hopelijk wordt dat wat beter met updates.

[Voor 9% gewijzigd door DvE op 23-04-2021 21:06]

• Mip
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:39
Hallo allemaal,

Ook ik ben vanaf volgende week een Skoda rijder :)
Een SCALA uit 2019 op de kop getikt, business edition 1.0, 115pk TSI, handgeschakeld, silver metallic
Maandag ophalen, zin in :)
Nog wel even getwijfeld tussen een Fabia en de SCALA, maar de laatste geeft toch net even wat meer ruimte.
Ook qua prijs was de stap van Fabia naar SCALA niet schokkend.. Zou weleens mijn laatste benzine-auto kunnen worden?

We komen van een VW Up! dus blijven binnen de Volkswagen groep
Kwam er net achter bij het herstellen van mijn 'oude' Navigon dat deze op geen enkele manier meer softwarematig wordt ondersteund na 8 jaar. Das wel echt heel matig van Volkswagen :?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Wat bedoel je met 8 jaar oude navigon van volkswagen? Zit dat in de up! ?

Daarbij is de software ondersteuning bij pon/Skoda sowieso een drama. Ik ben al 4 weken bezig om Android Auto draadloos aan de praat te krijgen ( met kabel gaat wel). Continue van kastje naar de muur en standaard antwoorden.

Verder lijkt mij dat ze een stabiel systeem willen maar ik kan nergens bugs melden zodat ze die kunnen oplossen. Op deze manier kun je beter een 4 jaar oud model rijden zodat het systeem wat stabieler is. In het dat SEAT topic lijkt het nog erger met de instabiliteit van het systeem.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:05
jongetje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:41:
Wat bedoel je met 8 jaar oude navigon van volkswagen? Zit dat in de up! ?

Daarbij is de software ondersteuning bij pon/Skoda sowieso een drama. Ik ben al 4 weken bezig om Android Auto draadloos aan de praat te krijgen ( met kabel gaat wel). Continue van kastje naar de muur en standaard antwoorden.

Verder lijkt mij dat ze een stabiel systeem willen maar ik kan nergens bugs melden zodat ze die kunnen oplossen. Op deze manier kun je beter een 4 jaar oud model rijden zodat het systeem wat stabieler is. In het dat SEAT topic lijkt het nog erger met de instabiliteit van het systeem.
Kaartupdates en softwareupdates van een auto zijn wel weer heel verschillende dingen. Vanaf rond 2013 hebben de navigatiesystemen SD kaartjes en kun je kosteloos zelf de kaarten updaten dus dat is in vergelijking met menig ander merk zeker niet slecht.

Weet je trouwens wel zeker dat jou auto wireless Carplay/Android Auto ondersteund? Het werkt namelijk perfect in elke auto waar ik in gezeten heb en die het heeft.
Mip schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 06:35:
Hallo allemaal,

Een SCALA uit 2019 op de kop getikt, business edition 1.0, 115pk TSI, handgeschakeld, silver metallic
Nog wel even getwijfeld tussen een Fabia en de SCALA, maar de laatste geeft toch net even wat meer ruimte.
Ook qua prijs was de stap van Fabia naar SCALA niet schokkend.. Zou weleens mijn laatste benzine-auto kunnen worden?

Kwam er net achter bij het herstellen van mijn 'oude' Navigon dat deze op geen enkele manier meer softwarematig wordt ondersteund na 8 jaar. Das wel echt heel matig van Volkswagen :?
Navigon was ingekocht door VW maar soort van extern en idd ondersteuning van verlopen. Zijn wel nog kaartupdates te krijgen, niet heel moeilijk om dat zelf te doen.

• Mip
Klopt. Ik verbaasde me er gewoon over toen ik de Navigon aansloot op mn laptop dat de software weigerde contact te maken met de server toen ik terug wilde naar fabrieksinstellingen.. Moest op een forum lezen dat de ondersteuning is gestopt.

Op de SCALA heb ik zowel geactiveerde ingebouwde navigatie als Smartlink geactiveerd dus wat dat betreft hopen dat een van de 2 nog heel wat jaren ondersteund gaat worden

• Oner001
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-05 14:37
Ik zal me ook eens melden over de levertijden bij Skoda:

Ik heb besteld:
Octacia Combi Business Edition Plus 1.5 150PK DSG

Kleur
Titan blue metallic

Bekleding
Suedia/leder zwart

Meeruitvoeringen
Stoelbekleding leder / suedia zwart
Business Edition Plus
Functie pakket
Parkeercamera achter
Comfort Pakket
Wegklapbare trekhaak inclusief trekhaakvoorbereiding
Travel Assistant pakket
Titan Blue Metallic
Infotainment Online+ CC 1 year
Head-Up Display (informatie projectie op de voorruit)
Zwart interieur
Parkeerassistent
Simply Clever pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Perseus Anthracite 7,5Jx18" met banden 225/45 R18

Leverweek heeft heel lang op week 20 gestaan, maar sinds gisteren aangepast naar week 25..
Auto is half januari besteld, vind 6 maanden toch wel erg lang hoor...

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

Oner001 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:56:
Ik zal me ook eens melden over de levertijden bij Skoda:

Ik heb besteld:
Octacia Combi Business Edition Plus 1.5 150PK DSG

Kleur
Titan blue metallic

Bekleding
Suedia/leder zwart

Meeruitvoeringen
Stoelbekleding leder / suedia zwart
Business Edition Plus
Functie pakket
Parkeercamera achter
Comfort Pakket
Wegklapbare trekhaak inclusief trekhaakvoorbereiding
Travel Assistant pakket
Titan Blue Metallic
Infotainment Online+ CC 1 year
Head-Up Display (informatie projectie op de voorruit)
Zwart interieur
Parkeerassistent
Simply Clever pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Perseus Anthracite 7,5Jx18" met banden 225/45 R18

Leverweek heeft heel lang op week 20 gestaan, maar sinds gisteren aangepast naar week 25..
Auto is half januari besteld, vind 6 maanden toch wel erg lang hoor...
Collega heeft ook half januari besteld en die staat nu ook voor half juni in de planning na 2 keer gewijzigd te zijn.

Eerst april toen mei en nu juni.

• Oner001
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-05 14:37
TrekDr0p schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:15:
[...]

Collega heeft ook half januari besteld en die staat nu ook voor half juni in de planning na 2 keer gewijzigd te zijn.

Eerst april toen mei en nu juni.
Nu maar hopen dat het juni blijft en naar juli verplaatst word.. wil toch graag met deze auto op vakantie.

• jongetje
  • Nu online
Scrtz schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:07:
[...]
Weet je trouwens wel zeker dat jou auto wireless Carplay/Android Auto ondersteund?
Volgens wat ik besteld heb en de dealer zou ik die module moeten hebben. Lijkt mij vrij eenvoudig voor Skoda om te controleren?

Ik ben trouwens alle software problemen wel zat. Elke rit wel een melding dat een systeem het niet doet, mijn stuur moet vasthouden (terwijl ik dat doe) complete systeem dat spontaan reboot tijdens het rijden etc.

• Scrtz
jongetje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:12:
[...]

Volgens wat ik besteld heb en de dealer zou ik die module moeten hebben. Lijkt mij vrij eenvoudig voor Skoda om te controleren?

Ik ben trouwens alle software problemen wel zat. Elke rit wel een melding dat een systeem het niet doet, mijn stuur moet vasthouden (terwijl ik dat doe) complete systeem dat spontaan reboot tijdens het rijden etc.
Dan is het wel raar idd.

Ja ik moet zeggen, zelf had ik in het begin van dit jaar ook meerdere problemen met de software (Golf 8 GTE) maar de laatste tijd eigenlijk geen reboots gehad meer oid.

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:40
jongetje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:12:
[...]

Je had toch pas een update gehad? Niet bepaald geholpen dus?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• jongetje
  • Nu online
@kw_nl Nee, blijft hopeloos. Gelukkig rijd de auto verder prima. Maar als dan vaak de sensoren storing hebben dan moet je met parkeren uitkijken dat je niet tegen een andere auto aanzit...

• kw_nl
jongetje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:02:
@kw_nl Nee, blijft hopeloos. Gelukkig rijd de auto verder prima. Maar als dan vaak de sensoren storing hebben dan moet je met parkeren uitkijken dat je niet tegen een andere auto aanzit...
Weigerende parkeersensoren zijn wel een dingetje. Ik moet nog even wachten, maar hoop wel dat het meevalt... Mijn huidige Opel Astra heeft echt nooit een probleem gehad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

reuzekind schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:28:
[...]

Is er een manier om een reboot van het systeem te forceren buitenom het contact uitzetten voor een minuut of 5?
De uit knop van de radio ingedrukt houden voor 10 of 15 seconden. Dat werkt voor mij.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:18

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mimiix schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:58:
[...]

De uit knop van de radio ingedrukt houden voor 10 of 15 seconden. Dat werkt voor mij.
Precies. Net zolang ingedrukt houden totdat het systeem reboot.

Me.

• reuzekind
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-06 15:48

reuzekind

Ik geloof in GoT

Thanks, ik ga het weer proberen!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Mip
Mip schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 06:35:
Hallo allemaal,

blij mee :)

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik zit te kijken naar een goede telefoonhouder voor de Scala. Ik zit al langer te kijken naar een Brodit houder, maar ik weet nog niet helemaal zeker of dit wel echt is wat ik wil. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is een brodit inderdaad perfect?

Ik heb android auto/carplay maar de telefoons worden beide veel te warm hiermee en ik kan niet alles bedienen.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:57
Mimiix schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:13:
Ik zit te kijken naar een goede telefoonhouder voor de Scala. Ik zit al langer te kijken naar een Brodit houder, maar ik weet nog niet helemaal zeker of dit wel echt is wat ik wil. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is een brodit inderdaad perfect?

Ik heb android auto/carplay maar de telefoons worden beide veel te warm hiermee en ik kan niet alles bedienen.
Wat wil je dan bedienen? Ik kom nooit aan mijn telefoon en doe alles via Android auto.

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:15:
[...]

Wat wil je dan bedienen? Ik kom nooit aan mijn telefoon en doe alles via Android auto.
Het gaat in dit geval om teams. Gaat overigens vaak fout omdat ie te warm wordt en dan loopt de boel vast.

• Sanderp
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:43
Mimiix schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:46:
[...]

Het gaat in dit geval om teams. Gaat overigens vaak fout omdat ie te warm wordt en dan loopt de boel vast.
Ik heb ook geregeld teams+android auto bedraad open en dat gaat prima. Hangt in de e-niro een brodit houder bij een ventilatie opening en heb nog nooit problemen gehad in combinatie met een OnePlus 7t. Ik zou niets beters kunnen wensen.

[Voor 3% gewijzigd door Sanderp op 28-04-2021 11:53]

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Sanderp schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook geregeld teams+android auto bedraad open en dat gaat prima. Hangt in de e-niro een brodit houder bij een ventilatie opening en heb nog nooit problemen gehad in combinatie met een OnePlus 7t. Ik zou niets beters kunnen wensen.
Nice! Welke heb je gekocht en vooral waar?

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 08:07
Mimiix schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:13:

De laatste 20 jaar altijd in de auto specifieke Brodit Pro clip gebruikt (zitten altijd goed vast). De laatste 10 jaar met een "RAM Mount X-Grip smartphone RAM-B-102-UN7U" (er zijn verschillende maten, deze gaat goed met de kleinere tot middelgrote SmartPhones.
Gekocht bij emounting.nl die speciaal voor mij een Skoda brodit variant die niet op de site stond gewoon konden leveren. Goede klantenservice dus!

[Voor 0% gewijzigd door oeps op 28-04-2021 14:07. Reden: typo]

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

oeps schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:23:
[...]

De laatste 20 jaar altijd in de auto specifieke Brodit Pro clik gebruikt (zitten altijd goed vast). De laatste 10 jaar met een "RAM Mount X-Grip smartphone RAM-B-102-UN7U" (er zijn verschillende maten, deze gaat goed met de kleinere tot middelgrote SmartPhones.
Gekocht bij emounting.nl die speciaal voor mij een Skoda brodit variant die niet op de site stond gewoon konden leveren. Goede klantenservice dus!
Heb die website een berichtje gedaan! Ik las meer over die RAM mounts. Dank voor het advies!

• DennusF
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08:24
Begin maart heb ik via de leasemaatschappij mijn Skoda Octavia Combi Business Edition Plus gekregen. Ik vind het een hele mooie auto. Echter heb ik er zeer veel problemen mee. Dit komt vooral door de software.

Inmiddels is de auto voor de 4e keer bij de garage en gaan ze nu de display(noem je dat grote scherm zo?) vervangen. Ik heb al gehad dat de navigatie niet werkte, de climate control niet werkte, diverse meldingen van de veiligheidssystemen..

Nu is het wachten tot ik de auto terug krijg, ik hoop dan ook dat de problemen hiermee opgelost zijn maar heb er een hard hoofd in..

• kw_nl
DennusF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:23:
Begin maart heb ik via de leasemaatschappij mijn Skoda Octavia Combi Business Edition Plus gekregen. Ik vind het een hele mooie auto. Echter heb ik er zeer veel problemen mee. Dit komt vooral door de software.

Inmiddels is de auto voor de 4e keer bij de garage en gaan ze nu de display(noem je dat grote scherm zo?) vervangen. Ik heb al gehad dat de navigatie niet werkte, de climate control niet werkte, diverse meldingen van de veiligheidssystemen..

Nu is het wachten tot ik de auto terug krijg, ik hoop dan ook dat de problemen hiermee opgelost zijn maar heb er een hard hoofd in..
Er zijn enorm veel Octavia's. Leon's en Golfjes met software problemen. De ene wat meer dan de andere, op het Skoda forum vindt je ook veel mensen met problemen.

Voor mij de rede dat ik het nog niet zo erg vind dat ik nog even moeten wachten totdat hij geleverd gaat worden.

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

kw_nl schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:28:
[...]

Er zijn enorm veel Octavia's. Leon's en Golfjes met software problemen. De ene wat meer dan de andere, op het Skoda forum vindt je ook veel mensen met problemen.

Voor mij de rede dat ik het nog niet zo erg vind dat ik nog even moeten wachten totdat hij geleverd gaat worden.
Verschilt de software dan zo veel met de Fabia/Ibiza/Polo?

• kw_nl
TrekDr0p schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:18:
[...]

Verschilt de software dan zo veel met de Fabia/Ibiza/Polo?
Van wat ik begrijp gaat het om het platform, denk dat de hardware en bijhorende software dan toch wel behoorlijk anders is...

• Scrtz
kw_nl schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:11:
[...]

Van wat ik begrijp gaat het om het platform, denk dat de hardware en bijhorende software dan toch wel behoorlijk anders is...
Ja klopt want in de Octavia/Golf/Leon zit een geheel nieuw systeem. De polo/Ibiza/Fabia hebben nog het vorige systeem dat ook in de Tiguan/Passat etc zat.

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

Scrtz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:16:
[...]

Ja klopt want in de Octavia/Golf/Leon zit een geheel nieuw systeem. De polo/Ibiza/Fabia hebben nog het vorige systeem dat ook in de Tiguan/Passat etc zat.
Welk systeem heeft de KamiQ? Zelfde oude als de Fabia nog?

• Scrtz
TrekDr0p schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:05:
[...]

Welk systeem heeft de KamiQ? Zelfde oude als de Fabia nog?
Oudere

• Eparox
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-06 17:40
Eparox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:
Ik mag me inmiddels ook melden in dit topic, want na het wisselen van werkgever was een nieuwe lease ook weer van toepassing. Hier komt in huis:

Skoda Octavia Combi (1.0 MHEV DSG)
  • Business Edition Plus
  • Quartz Grey metallic
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Parkeercamera achter
Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn. Tot die tijd zal de huidige Focus Hatchback prima z'n werk doen :).
Het helpt niet mee dat er soms wat organisatorische hoepels zijn, maar inmiddels ligt de order ook daadwerkelijk bij de leverancier. Verwachte levering in: week 47 8)7

Op vakantie met deze auto zit er dit jaar niet meer in, maar goed geduld is een schone zaak :D

• Tacticus
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
Zo'n 3 pitter blok hoe rijdt dat met bijv een Octavia?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:41
Tacticus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:21:
Heerlijk! Al vier jaar probleemloos en een genot om mee te rijden met een driepitter. Ik heb hem wel in combinatie met een DSG, waardoor de auto vlot genoeg is en lekker soepel rijd.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
En de scala waarschijnlijk ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Tacticus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:21:
Prima wat mij betreft. Hij moet wel wat meer werken dan de 1.5, maar hij voelt zeker niet traag aan. Daarnaast als je niet als een malloot doortrapt en niet 140 gaat rijden erg zuinig. Ik rij op lange afstanden met de max 100 momenteel 1:20. Hoewel ik wat gezeur heb gehad met de DSG zou ik hem wel met DSG nemen. Je moet anders vrij veel schakelen om de wagen op tempo te houden (zie het wat hardere werken).

Stationair koud loopt ie wat rauw/onregelmatig (het blijft een driecilinder) maar zodra ie warm is, is dat weg.

UNOX: The worst operating system

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Korvaag schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:21:
[...]

Prima wat mij betreft. Hij moet wel wat meer werken dan de 1.5, maar hij voelt zeker niet traag aan. Daarnaast als je niet als een malloot doortrapt en niet 140 gaat rijden erg zuinig. Ik rij op lange afstanden met de max 100 momenteel 1:20. Hoewel ik wat gezeur heb gehad met de DSG zou ik hem wel met DSG nemen. Je moet anders vrij veel schakelen om de wagen op tempo te houden (zie het wat hardere werken).

Stationair koud loopt ie wat rauw/onregelmatig (het blijft een driecilinder) maar zodra ie warm is, is dat weg.
Ik heb dezelfde in de scala en ik heb dezelfde ervaring. Ik doe iets zuiniger (1:22) op 100.

De Handbak is ook iets minder rap voor mijn gevoel.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-06 12:28

WoBBeL

*zwaai*

Korvaag schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:21:
[...]

Dit dus. Was bang dat ik spijt zou krijgen van de 1.0 met DSG maar ben zelf erg tevreden!
DennusF schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:23:

Mmm herkenbaar, ik had het denk ik wel wat minder erg. Ik kon af en toe de verwarming niet bedienen, soms had ik geen geluid et cetera maar na de laatste update die ik heb gekregen bij de dealer (en daarvoor moest ik 2 keer terug komen helaas :/ ) is nagenoeg alles weg.

Af en toe (1x per 150km zoiets) krijg ik nog snel een melding dat Emergency SOS en/of Travel assist niet beschikbaar zijn maar deze meldingen zijn normaliter binnen 2 seconden ook weer weg bij mij. Daarvoor was het soms 10 keer per ritje naar mijn werk (10km).

En dan heb ik nog een vraag voor de techneuten hier: in mijn oude Octavia 3FL had ik van die 'draadjes' in de voorruit zitten voor de verwarming. In mn nieuwe Octavia 4 heb ik dat niet meer. Weet iemand hoe dat technisch werkt (puur uit interesse hoor, blijf een Tweaker :+ ). Is dat met een soort metaalachtige laag/coating die op het glas zit? De dealer zei infrarood maar daar geloof ik niks van 8)7

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Scrtz
tlpeter schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:32:
[...]

En de scala waarschijnlijk ook?
Ook ja!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:30
Scrtz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:16:
[...]

Afaik is de Tiguan/Passat/Arteon (toch vanaf 2020) hetzelfde MIB3 systeem als de nieuwe Golf/Octavia/Leon, uiteraard met een ander scherm/"front end.

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:47
Voor de mensen die nog veel problemen hebben met de software in de Octavia. Ik heb de mijne van het eerste uur(augustus 2020) en toen ook enorm veel problemen met iedere rit wel iets die uitviel. Ze hebben toen ook de software in oktober geüpdate, maar dat hielp niet veel bij mij. Pas toen ze alles gehercalibreerd hadden(november) was het bijna helemaal goed(is nu al een 2 maand geleden dat ik nog eens een melding heb gekregen. Uitgezonderd dat ik mijn handen aan het stuur moet houden occassioneel, maar dat klopt dan wel op dat moment)

Vandaar dat het bij de ene Octavia meer is dan bij de ander ondanks dezelfde softwareversie volgens mij.

Nuja heb wel andere issues momenteel waar hij toch algauw eens voor binnen mag(piepende remmen, zijairbag of gordel die rammelt, geratel bij schakelen en de elektrische koffer die helft van tijd blijft plakken en niet open wil)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-06 12:20
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG —-Sportline Business 5d
Kleur carrosserie : Steel Grey
Bekleding soort/Kleur : Alcantara en leer met zilverkleurige stiksels
Comfort pakket

Besteld 28 April
Verwachte levertijd Week 42

Mag ik er dan vanuit gaan dat dit al reeds een facelift model gaat worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• servies
  • Registratie: december 1999

servies

Veni Vidi Servici

mtouw78 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:50:
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG —-Sportline Business 5d
Kleur carrosserie : Steel Grey
Bekleding soort/Kleur : Alcantara en leer met zilverkleurige stiksels
Comfort pakket

Besteld 28 April
Verwachte levertijd Week 42

Mag ik er dan vanuit gaan dat dit al reeds een facelift model gaat worden?
Hangt van de productieweek af. Voor zover ik mij kan herinneren ligt het 'omslagpunt' ergens rond week 25. Ik vermoed dat deze wel een facelift gaat worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

@Sanderp @oeps Kleine update van mijn kant. Ik heb de Brodit icm Ram X mount gekocht. Gister binnen en vanochtend erop gezet. Eerste indruk is goed. Heb hem enkel vast geklemd nog maar ik moet hem nog met de tape vastmaken. Hij zit voor mijn gevoel nu al wel goed vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:31

avotar

P0werd by Black Coffee

oeps schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:23:
[...]

De laatste 20 jaar altijd in de auto specifieke Brodit Pro clip gebruikt (zitten altijd goed vast). De laatste 10 jaar met een "RAM Mount X-Grip smartphone RAM-B-102-UN7U" (er zijn verschillende maten, deze gaat goed met de kleinere tot middelgrote SmartPhones.
Heb je er toevallig een foto van hoe die vast zit.
Ik gebruik in mijn Octavia eentje die nog gewoon geklemd zit in een rooster, maar bij mijn nieuwe Karoq die over een paar maanden komt, zitten die roosters onder in het middenconsole en vind ik dat te laag.

maar als ik schroefvast zie, dan denk ik, oei, dat gaan ze niet tof vinden bij de leasemaatschappij.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@avotar Waarom wil je je telefoon in een houder hebben? Die leg je toch onderin aan een USB kabel en of Android/Apple wireless en bedien je dan toch via je infotainment scherm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-06 16:29
Haha ik wilde net met die opmerking komen... waarom in zo'n moderne auto nog rommelen met telefoonhouders in je roosters? Karoq heeft wireless AA/Carplay, en draadloos laden, pleurt 'm lekker in dat laadvak en alles gaat verder automatisch :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:02:
@avotar Waarom wil je je telefoon in een houder hebben? Die leg je toch onderin aan een USB kabel en of Android/Apple wireless en bedien je dan toch via je infotainment scherm?
Mijn huidige auto zou het ook hebben, maar daar heb ik het niet aan de praat gekregen.
Geen idee of waar het aan ligt.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@avotar Bij Skoda is het kwestie van USB kabel erin (mits SmartLink is geactiveerd) en in het menu op SmartLink klikken. Als dat niet werkt dan heb je het niet (geactiveerd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:10:
@avotar Bij Skoda is het kwestie van USB kabel erin (mits SmartLink is geactiveerd) en in het menu op SmartLink klikken. Als dat niet werkt dan heb je het niet (geactiveerd).
Ik vond gok ik jouw eigen post op het Skoda Forum net ja.
Gelijk geprobeerd en verdraaid, met kabel werkt het nu wel.
Ik had tot 2 maanden terug een oudere huawei en daar kreeg ik het nooit werkend.

Ik heb de C versie qua hardware.

Maar dan heb ik inderdaad geen houder meer nodig.

[Voor 4% gewijzigd door avotar op 04-05-2021 13:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Loveless85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:04:
Haha ik wilde net met die opmerking komen... waarom in zo'n moderne auto nog rommelen met telefoonhouders in je roosters? Karoq heeft wireless AA/Carplay, en draadloos laden, pleurt 'm lekker in dat laadvak en alles gaat verder automatisch :9
Ja. Maar nee.

Meerdere problemen op zowel AA als CP:

- Beide telefoons worden na verloop van tijd te warm, waardoor CPU throtteling optreed (GalaxyS20+ / Iphone 8 ).
- Beide telefoons laden niet snel genoeg op/lopen leeg.
- CP loopt vast (samen met de rest van het systeem) als hij te warm word.
- AA Loopt niet vast, maar gaat heel erg stotteren. Belast overigens niet het hele systeem.
- Zowel AA als CP zorgen ervoor dat de telefoons warm worden.

Dus nee, dit is niet heel handig allemaal. Daarom ben ik hierheen geswitcht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loveless85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:04:
Omdat ik Flitsmeister en Waze of Spotify tegelijkertijd wil kunnen zien en op 1 scherm in de HU is dat wat lastig ;)
Bovendoen doe je de aanname dat iedereen een telefoon met draadloos laden heeft, wta natuurlijk pertinent niet zo is,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loveless85
The Eagle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Omdat ik Flitsmeister en Waze of Spotify tegelijkertijd wil kunnen zien en op 1 scherm in de HU is dat wat lastig ;)
Bovendoen doe je de aanname dat iedereen een telefoon met draadloos laden heeft, wta natuurlijk pertinent niet zo is,

:9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 08:07
avotar schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Heb je er toevallig een foto van hoe die vast zit.
Heb een Fabia maar zie de foto's.
Zoals @jongetje aangeeft is een houder niet echt meer nodig maar sommige gebruikers van mijn auto willen nog persé de navigatie op de telefoon gebruiken (TomTom app). Helemaal ongelijk hebben ze niet.
De houder zit zonder schroeven vast en klemt. Niet moeders mooiste maar wilde niet de houder links, niet de houder direct op het rooster (te ver).
De soorten op de Brodit site:
Fabia
Octavia Heeft niet de houder mogelijkheid zoals ik heb.

Bij de RAM houder heb ik een tussenstuk zodat ik positie/hoogte goed kan instellen.

Tip: in de auto is deze laadkabel niet te verslaan. Geeft ook data door!

• Mip
oeps schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Heb een Fabia maar zie de foto's.
Zoals @jongetje aangeeft is een houder niet echt meer nodig maar sommige gebruikers van mijn auto willen nog persé de navigatie op de telefoon gebruiken (TomTom app). Helemaal ongelijk hebben ze niet.
De houder zit zonder schroeven vast en klemt. Niet moeders mooiste maar wilde niet de houder links, niet de houder direct op het rooster (te ver).
De soorten op de Brodit site:
Fabia
Octavia Heeft niet de houder mogelijkheid zoals ik heb.

Bij de RAM houder heb ik een tussenstuk zodat ik positie/hoogte goed kan instellen.

Tip: in de auto is deze laadkabel niet te verslaan. Geeft ook data door!
ik was eigenlijk benieuwd of iemand een USB-C to USB-C data-kabel tip heeft? Bij voorkeur een spiraal..
Bijzonder dat SKODA zelf ze niet verkoopt gezien de aansluiting in de auto USB-C is, waarom dan een adapter er tussen stoppen? 8)

Mijn SCALA gaat vandaag alweer langs de dealer, navigatie kan de Gps-positie regelmatig niet goed bepalen :( hopelijk kunnen ze het oplossen

[Voor 6% gewijzigd door Mip op 06-05-2021 07:40]

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Mip schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:36:
[...]
ik was eigenlijk benieuwd of iemand een USB-C to USB-C data-kabel tip heeft? Bij voorkeur een spiraal..
Bijzonder dat SKODA zelf ze niet verkoopt gezien de aansluiting in de auto USB-C is, waarom dan een adapter er tussen stoppen? 8)

Mijn SCALA gaat vandaag alweer langs de dealer, navigatie kan de Gps-positie regelmatig niet goed bepalen :( hopelijk kunnen ze het oplossen
Ik heb die van UGREEN via amazon (normaal uit china) werkt prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-06 17:47
Mijn octavia stond gepland om deze week geproduceerd te worden.

Helaas vanochtend een belletje van de dealer gekregen waarin hij verteld gisteren het nieuws te hebben ontvangen dat er dit JAAR geen octavia hatchback's meer geleverd gaan worden.

Nu paar opties gekregen,
Wachten tot januari..
Kosteloos annuleren.
Kijken voor iets vergelijkbaars op voorraad...

Nog geen idee wat ik nu moet, baal hier ontzettend van. Zou hem over 2 a 3 weken eindelijk ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-06 13:35
pin000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:

Helaas vanochtend een belletje van de dealer gekregen waarin hij verteld gisteren het nieuws te hebben ontvangen dat er dit JAAR geen octavia hatchback's meer geleverd gaan worden.

Nu paar opties gekregen,
Wachten tot januari..
Kosteloos annuleren.

Nog geen idee wat ik nu moet, baal hier ontzettend van. Zou hem over 2 a 3 weken eindelijk ontvangen.
Ai dat is wel ontzettend klote! Bij welke dealer / groep heb je de auto besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:41

Nu paar opties gekregen,
Wachten tot januari..
Kosteloos annuleren.

Ik vermoed dat ze de Enyaq voorrang geven. Deze komt van dezelfde band als de Octavia en het aantal bestellingen van de Enyaq zijn flink.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pin000
Van Udenhout

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 21-06 13:35
OK die van mij is bij PON besteld. Ik ben benieuwd of die van mij in juni wel geleverd gaat worden. Anders ga ik net zo zuur als jou het weekend in :+

Edit: Update gevraagd bij de dealer. Die van mij komt gewoon (voor zover nu bekend) volgens planning ergens midden juni. Halverwege januari dit jaar besteld.

Wanneer is die van jou besteld?

[Voor 26% gewijzigd door SparksNL op 07-05-2021 14:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pin000
19 januari even uit mn hoofd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loveless85

Nu paar opties gekregen,
Wachten tot januari..
Kosteloos annuleren.

Iets vergelijkbaars ergens op voorraad? In theorie zouden alle voorraadmodellen via je voorkeursdealer geleverd moeten kunnen worden. Evt. wat extra korting er uit slepen? :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Korting? Ik denk dat je bij mag zijn als er ergens voorraad is (zeker met de opties die je wilt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
SparksNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:10:
[...]

OK die van mij is bij PON besteld. Ik ben benieuwd of die van mij in juni wel geleverd gaat worden. Anders ga ik net zo zuur als jou het weekend in :+

Edit: Update gevraagd bij de dealer. Die van mij komt gewoon (voor zover nu bekend) volgens planning ergens midden juni. Halverwege januari dit jaar besteld.

Wanneer is die van jou besteld?
Alles wordt bij PON besteld uiteindelijk :+ . Maar vergeet niet dat uitvoering, opties, motor, handbak of automaat etc allemaal invloed kan hebben op de levertijd. Erg veel zin heeft het vergelijken van andermans levertijd dus niet echt..
jongetje schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:54:
Korting? Ik denk dat je bij mag zijn als er ergens voorraad is (zeker met de opties die je wilt).
Plus als het lease is dan maakt korting wel of niet voor de bijtelling niet uit, catalogusprijs blijft hetzelfde..

[Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 07-05-2021 23:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07:55
Gisteren een nieuwe Octavia geleverd gekregen, nu heb ik de My Skoda app ingesteld, moest alleen nog door de dealer geactiveerd worden. Moet ik alleen het rijbewijsnummer en einddatum opgeven.

Waarom zijn deze gegevens benodigd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Padje87 Dat activeren is alleen nodig om op afstand te sluiten en openen. Ik heb het niet gedaan omdat ik de software kwaliteit van VAG niet vertrouw en al genoeg problemen met met meldingen en spontaan herstartend systeem. Ik wil niet dat straks mijn auto opeens openstaat. Dan heb ik het iig niet geactiveerd...

En als ik in de auto moet zijn neem ik de sleutel gewoon even mee.

[Voor 34% gewijzigd door jongetje op 08-05-2021 11:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 20:43
vinom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Ik vermoed dat ze de Enyaq voorrang geven. Deze komt van dezelfde band als de Octavia en het aantal bestellingen van de Enyaq zijn flink.
Ik vermoed dat het wereldwijde chiptekort ook geen goed doet aan de levertijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 15:25
enveekaa schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Ja, ik! vorige week akkoord gegeven, in eerste instantie had ik gekozen voor een steel grey hatchback, maar heb de order aangepast naar een zwarte combi, iets meer ruimte en het zwart met al die zwarte elementen lijkt me dik. Twijfelde enorm, maar het is zwart geworden.

Opties:
  • Zwart Metallic
  • Travel Assistant pakket
  • 230V aansluiting en USB-C aansluitingen
  • Simply Clever pakket
  • Zonder model en typeaanduiding
Ik heb nog niets gehoord over de levertijd, volgende week maar eens bellen. 4 juni stemt mij hoopvol!
Dealer belde vanmiddag, aflevering staat gepland op 21 mei. Begin maart besteld, heb de indruk dat ik mazzel heb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-06 11:23

bonyuri

Investigator!

Ik heb toch maar gekozen voor een voorraad auto.
Bijna alle opties die ik zelf ook had gekozen waren aanwezig, en ik voel er weinig voor om het risico te lopen nog 6 maanden te moeten wachten...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:37

MrDrako

nep ict'er

Ik weet het, het is persoonlijk, maar als jullie een karoq sportline zouden kopen, zou je dan een Quartz Grey of de race blue versie nemen :P
Ik heb een redelijk leuk aanbod van een quartz grey, maar ik vind de blauwe eigenlijk leuker, maar die is ineens een stuk duurder.
Gaat overigens om een grijze waar de kop af is (+-1500km op de teller) of een blauwe met nog minder km's,

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb sinds een paar dagen dat de app niet meer goed werkt. Ik krijg de melding dat ik "prive sfeer" moet aanpassen, maar die staat al op alles "accepteren".

De parkeer locatie werkt wel via de app, maar bijv de range kan ik niet zien. Heel apart

Het wereldbolletje is ook grijs.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? (Skoda Scala 2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 15:25
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je de blauwe mooier vindt en je kunt het lijden; doen!
Niet alles rationaliseren, het is toch ook een stukje emotie nietwaar!

• jongetje
  • Nu online
@Mimiix Probeer eens de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb ook veel gedoe gehad maar alles opnieuw aanmelden (ook in de auto) loste het bij mij op (wel dan in de Octavia).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loveless85
MrDrako schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:59:
Ik weet het, het is persoonlijk, maar als jullie een karoq sportline zouden kopen, zou je dan een Quartz Grey of de race blue versie nemen :P
Ik heb een redelijk leuk aanbod van een quartz grey, maar ik vind de blauwe eigenlijk leuker, maar die is ineens een stuk duurder.
Gaat overigens om een grijze waar de kop af is (+-1500km op de teller) of een blauwe met nog minder km's,
Ik zou Race Blue doen, zo'n niet-standaard kleur (heb zelf een Karoq in Steel Grey) voegt imho echt wat toe. Maar uiteraard afhankelijk van je budget, als het je duizenden euro's meer kost en je die eigenlijk niet kan missen rijdt een Quartz Grey natuurlijk net zo lekker 8)

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:27:
@Mimiix Probeer eens de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb ook veel gedoe gehad maar alles opnieuw aanmelden (ook in de auto) loste het bij mij op (wel dan in de Octavia).
Op de website gebeurd hetzelfde helaas. Dus daar zithet niet in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-06 12:44
Heb zelf een Karoq quartz grey en vind het een prima kleur. Je zit toch meestal in de auto en ziet de kleur dan toch niet :P Maar aan de andere kant als de kleur het je waard is gewoon doen, zou zonde zijn als je achteraf spijt krijgt. Het gaat toch om de hele beleving.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007

Ethirty

Who...me?

Ik ben bevooroordeeld met een steel grey versie en ik had hiervoor een race blue Octavia. Eigenlijk wilde ik brandweer rood, maar die kleur voeren ze helaas niet.

Denk toch race blue, die kleur zie je vrij zelden. Al staat het op een Kodiaq beter dan op een Karoq.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wierdkrul
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21-06 17:09
Tijd om ook in dit forum te posten: Morgen gaan we (mijn vrouw en ik) onze nieuwe Skoda Kamiq Ambition halen :) Vanwege de wachttijd uiteindelijk toch besloten een showroom model te nemen (ze hadden er een staan met de opties die we wilden :) )
Het is deze geworden:

https://www.broekhuis.nl/...-ambition-2021/312494553/

Zijn er dingen waar we op moeten letten bij het ophalen? Ik ben niet echt goed met auto's...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Wierdkrul schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:12:
Zijn er dingen waar we op moeten letten bij het ophalen? Ik ben niet echt goed met auto's...
Gefeliciteerd, veel plezier ermee!
Is nieuwe auto dus als er iets is heb je garantie. Lekker rijden ermee 😀

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:30
enveekaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:26:
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je de blauwe mooier vindt en je kunt het lijden; doen!
Niet alles rationaliseren, het is toch ook een stukje emotie nietwaar!
haha.. het brengt je van a naar b he. I guess smaken verschillen, maar het boeit mij dus echt nul hoe de buitenkant eruit ziet. Ik wil goed geluid, handige features "binnen".

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:27:
Ik heb geprobeerd de gebruiker te verwijderen. Het profiel is nu weg maar ik krijg de hoofdgebruiker er dus niet af. Zowel via ESIM als Wifi Hotspot niet (die laatste geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden).

Aanmelden opnieuw kan ook niet, dan geeft ie aan dat het toevoegen niet lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-06 22:35
Kaart-updates vallen doorgaans onder betaalde software en/of licenties. Delen van downloadlinks buiten de offciële kanalen (bijvoorbeeld die van de originele fabrikant) wordt daarom beschouwd als het delen van warez en is niet toegestaan (Het algemeen beleid #verbodencopyright)

[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 13-05-2021 22:53]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@deepbass909 Aangezien de VW en Seat systemen met dezelfde kaarten overweg kunnen en Skoda zijn eigen toezegging van 2 gratis kaartupdates per jaar al 3 jaar niet nakomt, zie ik geen probleem in dat mensen deze updates van bijvoorbeeld de vw website afhalen. Is een publiek toegankelijke website van hetzelfde concern en de betreffende updates zijn sinds minimaal 5 jaar al kosteloos. Zou hetzelfde zijn als je een driver update van een andere fabrikant met dezelfde chipset gebruikt die publiek wordt aangeboden.

• Korvaag
Ik begrijp het wel. Nu weet ik prima dat Rainesh in dit topic al weedikveel hoelang bijdraagt (waarvoor hulde), maar wie garandeert dat de download daadwerkelijk de kaarten zijn en geen malware. Die zekerheid heb je natuurlijk bij een fabrikant zelf ook nooit 100% (die website kan ook gehacked zijn waarna er malware wordt aangeboden), maar een download op een niet-officiele site betekent een bepaald risico. Ik denk dat je minder tech-savvy gebruikers daar ook voor moet beschermen voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:18

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Korvaag schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:35:
Ik begrijp het wel. Nu weet ik prima dat Rainesh in dit topic al weedikveel hoelang bijdraagt (waarvoor hulde), maar wie garandeert dat de download daadwerkelijk de kaarten zijn en geen malware. Die zekerheid heb je natuurlijk bij een fabrikant zelf ook nooit 100% (die website kan ook gehacked zijn waarna er malware wordt aangeboden), maar een download op een niet-officiele site betekent een bepaald risico. Ik denk dat je minder tech-savvy gebruikers daar ook voor moet beschermen voor zover mogelijk.
Maar dat is helemaal niet het argument waarom het niet mag.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

jongetje schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:24:
@deepbass909 Aangezien de VW en Seat systemen met dezelfde kaarten overweg kunnen en Skoda zijn eigen toezegging van 2 gratis kaartupdates per jaar al 3 jaar niet nakomt, zie ik geen probleem in dat mensen deze updates van bijvoorbeeld de vw website afhalen. Is een publiek toegankelijke website van hetzelfde concern en de betreffende updates zijn sinds minimaal 5 jaar al kosteloos. Zou hetzelfde zijn als je een driver update van een andere fabrikant met dezelfde chipset gebruikt die publiek wordt aangeboden.
Dat maakt niet uit. Kaartupdates zijn vrijwel altijd licentie gebonden en het aanbieden via een site als waar @Rainesh naar linkte, is een bekende bron van warez. In geval van twijfel beschouwen we de aangeboden software daarmee ook als warez.
Dat jij daar geen probleem in ziet, maakt natuurlijk niet dat het ineens wel policy proof zou zijn ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

D.deJong schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Ik vermoed dat het wereldwijde chiptekort ook geen goed doet aan de levertijden.
Het chiptekort heeft slechts effect op een klein gedeelte van de auto.
Bij bijvoorbeeld de Scala, wordt een bepaalde chip alleen in een sensor gebruikt die we er niet bij hebben besteld. Volgens mij zit het bij Adaptive Cruise Control die de afstand tot je voorganger hetzelfde moet houden. Die optie heb ik niet genomen bij de samenstelling.

Ik ga overigens van een Octavia Hatchback naar een Scala Hatchback. Ik ben benieuwd of we kunnen wennen aan de iets kleinere kofferruimte.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korvaag
GerCor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:46:
[...]

Maar dat is helemaal niet het argument waarom het niet mag.
Helemaal mee eens, maar ik vond het wel even handig om ook te vermelden. Toevallig vanochtend nog op Tweakers:

nieuws: Malafide versie van MSI Afterburner is offline gehaald

Genoeg mensen die zonder na te denken doorklikken en spullen binnenharken waarvan ze geen idee hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 20:43
Kiswum schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Het chiptekort heeft slechts effect op een klein gedeelte van de auto.
Bij bijvoorbeeld de Scala, wordt een bepaalde chip alleen in een sensor gebruikt die we er niet bij hebben besteld. Volgens mij zit het bij Adaptive Cruise Control die de afstand tot je voorganger hetzelfde moet houden. Die optie heb ik niet genomen bij de samenstelling.

Ik ga overigens van een Octavia Hatchback naar een Scala Hatchback. Ik ben benieuwd of we kunnen wennen aan de iets kleinere kofferruimte.
Ik kan mij niet voorstellen dat het wereldwijde chiptekort met een gemiddelde van 100 chips per auto alleen maar gevolgen heeft voor de adaptieve cruisecontrol.
https://www.autoweek.nl/a...e-de-oorzaak-en-gevolgen/

Ik ben in de crisis van een Superb naar een Rapid gegaan en dat ging best, alleen even wennen met de vakantie.

[Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 14-05-2021 15:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

Met de opties die ik heb genomen op de Scala Sport Business, was de ACC, het enige wat een vertraging zou veroorzaken.

De overige onderdelen waren (voor zover ik weet), gewoon beschikbaar. De auto is 27 maart besteld en productie zal deze of volgende week plaatsvinden.

Een vriend van mij heeft de bestelling 2 weken eerder besteld en hij kreeg al te horen dat zijn Octavia van de band af is gerold. Volgens mij koos hij voor een variant zonder al teveel speciale snufjes. Ook bij hem is het chiptekort geen obstakel geweest.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padje87
Is de streep binnenverlichting in het dashboard ook later te activeren bij een Octavia? Of zitten de LED's er dan sowieso niet in? Dealer is het zelf nog aan het uitzoeken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Padje87 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:01:
Is de streep binnenverlichting in het dashboard ook later te activeren bij een Octavia? Of zitten de LED's er dan sowieso niet in? Dealer is het zelf nog aan het uitzoeken...
Ik denk niet dat het hele led interieur pakket achteraf te activeren is. Dit is namelijk ook led verlichting bij de zonnekleppen en in de voetenruimte voor en achter.
Ik kan wel grootlicht assistent kopen in de shop in de auto.

Ik zou het er voor dit paar honderd euro direct bij bestellen als je het wilt.

[Voor 7% gewijzigd door jongetje op 16-05-2021 13:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Padje87
jongetje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Ik denk niet dat het hele led interieur pakket achteraf te activeren is. Dit is namelijk ook led verlichting bij de zonnekleppen en in de voetenruimte voor en achter.
Ik kan wel grootlicht assistent kopen in de shop in de auto.

Ik zou het er voor dit paar honderd euro direct bij bestellen als je het wilt.
Dat is dus de uitdaging, het betreft een voorraad auto en dus niet helemaal zelf besteld. Moest snel over naar een andere auto. Proefrit auto had dit wel dus eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat het standaard was. Kijken wat de dealer er nog over zegt maar ben d'r bang voor. ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Likeabawz
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 28-05 15:23
Even voor de duidelijkheid, niet de juiste volgorde.

01-02-2021 besteld portaal werkgever, 20-03-2021 bestelbevestiging lease maatschappij. Verwachte levertijd week 27.

Gekozen auto:
Skoda Kamiq (5-deurs) 1.0tsi greentech business edition 81kW dsg-7 aut
bekleding: Leder/Suedia
Kleur: Quartz Grey metallic

Opties:
- BUSINESS UPGRADE PAKKET
- Verwarmbaar stuurwiel voor DSG transmissie
- Verwarmbare voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
- Interieurlijst Latice Grey incl. koperkleurige accenten om o.a. luchtroosters en middenconsole
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmendSpoiler vóór en diffuser achter in kunststof zwart
- Sunset (extra donker getinte ramen achter)
- Adaptive Cruise Control (tot 210 km/h)
- KESSY (Keyless Entry, Start and exit SYstem)
- Regensensor en Grootlichtassistent
- Achteruitrijcamera
- Parkeerassistent met parkeersensoren voor en achter
- Side Assist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 08:37
Gisteren helaas het bericht van de leasemaatschappij dat de levering van mijn Skoda Octavia Combi is uitgesteld van 9 juni naar medio augustus, hopelijk krijg ik vandaag nog meer info van de dealer. Vooral het feit dat het nu medio is geworden, terwijl eerder altijd de exacte datum werd genoemd baart mij nog meer zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kw_nl
headhunter1985 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:25:
Gisteren helaas het bericht van de leasemaatschappij dat de levering van mijn Skoda Octavia Combi is uitgesteld van 9 juni naar medio augustus, hopelijk krijg ik vandaag nog meer info van de dealer. Vooral het feit dat het nu medio is geworden, terwijl eerder altijd de exacte datum werd genoemd baart mij nog meer zorgen.
En wanneer was hij besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 08:37
kw_nl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:19:
[...]

En wanneer was hij besteld?
25 februari.

Ondertussen ook reactie, er is geen zekerheid voor augustus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Likeabawz
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 28-05 15:23
headhunter1985 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:40:
[...]

25 februari.

Wel balen zeg, is dit vanwege het chip issue?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kw_nl
headhunter1985 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:40:
[...]

25 februari.

Zuur… de mijne staat ook voor begin juni (hatchback). Ga je wachten of kijken voor iets anders?

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True