Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:43

Mars Warrior

Earth, the final frontier

mystic schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Wat mij betreft? SAAAAAAAAI en ook gewoon echt niet mooi :p In ieder geval niet op een auto :)
Mystic Grey past natuurlijk beter bij jpu dan Steel Grey O-)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Mars Warrior schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Mystic Grey past natuurlijk beter bij jpu dan Steel Grey O-)
Nee hoor, ik heb vrij bewust voor blauw gekozen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wwH2rKrFh0rH9vd7RbOdgRwyL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItlcEERc0mw7Lw8JDCZmHm0A.jpg?f=fotoalbum_large

M'n Fabia hiervoor was trouwens wel donkergrijs maar dat was puur omdat het een voorraadmodel waar ik gewoon een goed aanbod voor kreeg :p

[ Voor 10% gewijzigd door mystic op 12-03-2021 11:09 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 23:33
ro3lie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Deze week de auto opgehaald en wat is die gaaf! :9 De kleur komt heel goed tot zijn recht op dit model en de running-lights knipperlichten maken het wel af.

Tijdens de proefrit had ik gereden in een Sport Business DSG met o.a. sportstoelen en sportstuur, dit was voor mij dus nog een verrassing.
Maar de standaard stoelen zien er keurig uit en zitten perfect, het 'standaard' stuur is tevens luxer dan het sportstuur als het gaat om bediening/uiterlijk :+

Hiervoor had ik een Octavia Combi en qua comfort/ruimte merk ik weinig verschil (kofferbak uiteraard).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter referentie;
Sport Business - stuur:
[Afbeelding]
Is het stuur niet de "nieuwe" variant? Ik meende alle Skoda modellen vanaf ergens eind vorig jaar met hetzelfde 2-spaaks stuur waren uitgerust? En het stuur in de sport versie die je laat zien is dan nog het "oude" stuur.

Zelf ben ik aan het wachten op een Skoda Fabia Combi, kleur Lava Blue metallic en ook hier zou het twee-spaaks stuur in moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 18:05

Mimiix

Professioneel Prutser

mystic schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Wat mij betreft? SAAAAAAAAI en ook gewoon echt niet mooi :p In ieder geval niet op een auto :)
Hangt van de auto af vind ik. Op een scala vind ik hem veel mooier dan op een Kamiq bijvoorbeeld.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 00:00

bonyuri

Investigator!

sander85 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Is het stuur niet de "nieuwe" variant? Ik meende alle Skoda modellen vanaf ergens eind vorig jaar met hetzelfde 2-spaaks stuur waren uitgerust? En het stuur in de sport versie die je laat zien is dan nog het "oude" stuur.

Zelf ben ik aan het wachten op een Skoda Fabia Combi, kleur Lava Blue metallic en ook hier zou het twee-spaaks stuur in moeten zitten.
Alles wat niet een "sport" uitvoering is heeft 2-spaaks stuur. Sport Business hebben een 3-spaaks afgevlakt stuur.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander85
bonyuri schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Alles wat niet een "sport" uitvoering is heeft 2-spaaks stuur. Sport Business hebben een 3-spaaks afgevlakt stuur.
Ah, de sport variant heeft nog wel 3 spaaks, maar ook deze is vernieuwd ten opzichte waar @ro3lie z'n proefrit in had, volgens mij. Hier is de nieuwe 3-spaaks variant te zien (configurator van Kamiq Sport Business):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrTMOiNxaPTK87VRyEekhQNBjd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wvf5Gw784kruD84LtjCF2k50.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:39
En nog steeds met de losse hendel voor de cruise control zie ik. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
AutisticPinguin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:44:
En nog steeds met de losse hendel voor de cruise control zie ik. Zo jammer.
Dat hangt er vanaf. Met ACC krijg je een losse hendel om deze te bedienen omdat je meer kunt instellen. Als je normale cruise control hebt dan zit dit op de linker hendel waar ook je richting aanwijzer zit e.d. en krijg je geen extra hendel.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 13-03-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Levert Skoda nog steeds zonder acc ja :?
Wel breemd datze daar nog steeds die hendel hebben, heel vag is al over naar stuurbediening volgens mij, de sturen met knopjes zijn er gewoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Jahoor, volgens mij is alleen de Octavia business plus standaard met ACC, bij de rest moet je dat erbij klikken, los of via een pakket.

Zelf vind ik het wel fijn dat ik geen stuur met 20 knopjes heb zoals in de nieuwe Golf. Zo hinderlijk is dat hendeltje ook niet. Gewoon even naar je toe trekken en ACC activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik vind het hendeltje eigenlijk perfect. Het zit op een fijne plek en je hebt het zo uit of aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
jongetje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:07:
Jahoor, volgens mij is alleen de Octavia business plus standaard met ACC, bij de rest moet je dat erbij klikken, los of via een pakket.

Zelf vind ik het wel fijn dat ik geen stuur met 20 knopjes heb zoals in de nieuwe Golf. Zo hinderlijk is dat hendeltje ook niet. Gewoon even naar je toe trekken en ACC activeren.
En er zijn zelfs modellen waarbij je geen ACC kan kiezen, zoals de Skoda Fabia Active. Die heeft enkel in een pakket de CC zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeterEs
  • Laatst online: 08-07 11:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LANsIzoJhb7UDXe1QNQXPI98YHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXZQhh8VTnkxGUtKwadiJGq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen donderdag deze jongen opgehaald. De levertijd viel mij alleszins mee, want hij is pas de laatste week van 2020 besteld.

Rijd prima, alleen de MySkoda app krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Auto staat in mijn account maar telkens als ik hoofdgebruiker probeer te worden de melding "Probeert u het nog eens of neemt u contact op met de klantendienst, alstublieft". Vrijdag al contact gehad met Skoda, die mij adviseerde om het maandag nog eens te proberen en terug te bellen als het niet werkt. Jullie raden het al, werkt nog steeds niet...
Nu zag ik in dit topic al dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik zit te kijken naar de Enyaq en de Kodiaq. Nu is langs de dealer gaan niet 1,2,3 mogelijk en vraag mij af of de Enyaq qua grootte eerder overeenkomt met een Kodiaq of een Karoq. Iemand die dat weet?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07 22:39
chaoscontrol schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:15:
Ik zit te kijken naar de Enyaq en de Kodiaq. Nu is langs de dealer gaan niet 1,2,3 mogelijk en vraag mij af of de Enyaq qua grootte eerder overeenkomt met een Kodiaq of een Karoq. Iemand die dat weet?
Niet om lullig te doen, maar dit is gewoon op te zoeken op de site, toch? Inhoud, afmetingen, etc.

Overigens kan je bij de meeste dealers nog wel even in de showroom kijken, proefrit doen etc. als je serieuze interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
The_Admin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Niet om lullig te doen, maar dit is gewoon op te zoeken op de site, toch? Inhoud, afmetingen, etc.

Overigens kan je bij de meeste dealers nog wel even in de showroom kijken, proefrit doen etc. als je serieuze interesse hebt.
Ja specs geven een idee maar mijn ervaring is dat het niet zoveel zegt (dus ik vraag het even aan mensen die in beide hebben gezeten). Ik ben vooral benieuwd naar de ruimtelijke beleving binnen in de auto, dus niet de kofferbak grootte ofzo. Natuurlijk kan ik afspraken bij de dealer maken maar ik heb geen zin om 20 autos te proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

sander85 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Ah, de sport variant heeft nog wel 3 spaaks, maar ook deze is vernieuwd ten opzichte waar @ro3lie z'n proefrit in had, volgens mij. Hier is de nieuwe 3-spaaks variant te zien (configurator van Kamiq Sport Business):
[Afbeelding]
Zit daar nou ook al van die vieze zwarte glim-plastic op? Dat is een trend die ik écht niet kan waarderen.

Zit op mijn Karoq ook op een groot aantal interieur delen en het is áltijd vies. :(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
chaoscontrol schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Ja specs geven een idee maar mijn ervaring is dat het niet zoveel zegt (dus ik vraag het even aan mensen die in beide hebben gezeten). Ik ben vooral benieuwd naar de ruimtelijke beleving binnen in de auto, dus niet de kofferbak grootte ofzo. Natuurlijk kan ik afspraken bij de dealer maken maar ik heb geen zin om 20 autos te proefrijden.
Is ook zo, maar ik zou het ook niet ingewikkelder maken dan het is, als je in de buurt een Skoda dealer hebt dan zou ik ze gewoon eens bellen, grote kans dat ze wel een Karoq, Kodiaq en hopelijk Enyaq in de showroom hebben staan, dan is het een kwestie van afspraak maken en daar even in allemaal zitten en beetje vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
De kans zou 100% moeten zijn dat ze alle modellen hebben staan. Volgens mij is dat tegenwoordig een eis vanuit Skoda (Pon) en daarom hebben afgelopen jaren zoveel kleinere dealers helaas moeten stoppen.

En verder is een Enyaq een totaal andere auto dan een Karoq of Kodiaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
jongetje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:29:
En verder is een Enyaq een totaal andere auto dan een Karoq of Kodiaq.
Los van dat 1 een EV is, waarom vind je het totaal verschillende autos? Ik vind ze allemaal erg veel op elkaar lijken, anders had ik geen twijfels. Het liefst rijd ik EV maar een Kodiaq heb ik in gezeten en vond ik lekker ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@chaoscontrol Een Kodiaq is een enorme wagen. Persoonlijk zou ik die alleen rijden als ik 3+ kinderen zou hebben.
Ik heb juist voor een Octavia gekozen, pas meer in dan die SUV dingen (uitgezonderd Kodiaq), veel opties en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
@jongetje Dankjewel voor de tip maar ik kom van een sedan en wil echt graag naar een SUV. Ik heb idd kinderen en de hele meute inladen gaat een stuk makkelijker in een SUV (vind ik). Ik heb dit ondervonden toen ik een tijdje een X-Trail als leen auto had, wat een verademing.

Het liefst wil ik EV ivm lage bijtelling maar omdat ik enkel de Kodiaq van binnen heb gezien kwam ook mijn vraag of deze vergelijkbaar is met de Enyaq. Mocht ik toch voor benzine gaan, dan is de Karoq een stuk aantrekkelijker maar ook dan ben ik benieuwd hoe zich deze verhoudt tot de Kodiaq.

Ik ontkom er denk ik niet aan om toch even te gaan kijken. (Maarja, dan moet ik ook gaan kijken bij de ID4 en de 2008 en en en.... :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

chaoscontrol schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:49:
@jongetje Dankjewel voor de tip maar ik kom van een sedan en wil echt graag naar een SUV. Ik heb idd kinderen en de hele meute inladen gaat een stuk makkelijker in een SUV (vind ik). Ik heb dit ondervonden toen ik een tijdje een X-Trail als leen auto had, wat een verademing.

Het liefst wil ik EV ivm lage bijtelling maar omdat ik enkel de Kodiaq van binnen heb gezien kwam ook mijn vraag of deze vergelijkbaar is met de Enyaq. Mocht ik toch voor benzine gaan, dan is de Karoq een stuk aantrekkelijker maar ook dan ben ik benieuwd hoe zich deze verhoudt tot de Kodiaq.

Ik ontkom er denk ik niet aan om toch even te gaan kijken. (Maarja, dan moet ik ook gaan kijken bij de ID4 en de 2008 en en en.... :+)
All over de place dus. Qua ruimte: Kodiaq >> Karoq > 2008

Een Enyaq of ID4 zullen enigszins vergelijkbaar zijn, maar ik heb het platform nog nooit in het echt gezien om een uitspraak te doen over praktisch bruikbare ruimte.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ja, ik zou toch eerst eens gewoon wat rondzoeken op de interwebz en voor jezelf een overzichtje maken van bv. de buitenmaten, kofferbakinhoud, etc, en dan wat gerichter eens bij een paar auto's gaan kijken hoe de bruikbare ruimte 'voelt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

PeterEs schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:13:
[Afbeelding]

Afgelopen donderdag deze jongen opgehaald. De levertijd viel mij alleszins mee, want hij is pas de laatste week van 2020 besteld.

Rijd prima, alleen de MySkoda app krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Auto staat in mijn account maar telkens als ik hoofdgebruiker probeer te worden de melding "Probeert u het nog eens of neemt u contact op met de klantendienst, alstublieft". Vrijdag al contact gehad met Skoda, die mij adviseerde om het maandag nog eens te proberen en terug te bellen als het niet werkt. Jullie raden het al, werkt nog steeds niet...
Nu zag ik in dit topic al dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand de gouden tip?
Gaaf ding! Ik heb er precies ook zo een. DSG of handbak?

Ik heb dit exact gehad. Uiteindelijk bij de Skoda dealer (Muntstad in mijn geval) het op laten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Mimiix schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Gaaf ding! Ik heb er precies ook zo een. DSG of handbak?

Ik heb dit exact gehad. Uiteindelijk bij de Skoda dealer (Muntstad in mijn geval) het op laten lossen.
DSG met KESSY als optie. Heerlijk om de sleutel niet meer uit je zak te halen :)

Vanmiddag contact gehad met Skoda Nederland en een stappenplan per mail gekregen, maar helaas nog geen oplossing. Helaas kunnen zij verder ook niet zo veel zien en wordt het nu als het goed is uitgezet bij de fabrikant, Skoda Auto.

Dealer had wel aangeboden om het allemaal in te stellen, maar het zag er niet zo ingewikkeld uit en je bent natuurlijk niet voor niets Tweaker ;) Het is een Leaseauto en de Leasemaatschappij heeft hem niet bij een dealer bij mij om de hoek besteld, anders was ik al even terug gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

PeterEs schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:33:
[...]

DSG met KESSY als optie. Heerlijk om de sleutel niet meer uit je zak te halen :)

Vanmiddag contact gehad met Skoda Nederland en een stappenplan per mail gekregen, maar helaas nog geen oplossing. Helaas kunnen zij verder ook niet zo veel zien en wordt het nu als het goed is uitgezet bij de fabrikant, Skoda Auto.

Dealer had wel aangeboden om het allemaal in te stellen, maar het zag er niet zo ingewikkeld uit en je bent natuurlijk niet voor niets Tweaker ;) Het is een Leaseauto en de Leasemaatschappij heeft hem niet bij een dealer bij mij om de hoek besteld, anders was ik al even terug gereden.
De fabriek heb ik veel te lang op moeten wachten. De dealer heeft het gefixt. Je hebt er niets aan. Ik kan je evt mijn mail wisseling delen. Doe me dan ff een pm per tweakers met je mail adres.

Ik zou het anders via de lm laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 20:50
jongetje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:44:
@chaoscontrol Een Kodiaq is een enorme wagen. Persoonlijk zou ik die alleen rijden als ik 3+ kinderen zou hebben.
Ik heb juist voor een Octavia gekozen, pas meer in dan die SUV dingen (uitgezonderd Kodiaq), veel opties en is goedkoper.
Zo groot is de Kodiaq niet qua buitenmaten hoor in vergelijking met een Octavia, lengte is praktisch identiek, breedte ietsje meer, alleen de hoogte scheelt flink waardoor het veel meer lijkt. Een Superb Combi is een stuk langer als je ergens moet fileparkeren... Vind zelf na jaren stationwagons de hoogte en breedte van de achterbak ideaal, nog nooit hoeven nadenken over hoe iets in te laden behalve met zomervakantie. En met rijden voor sport/scouting/... is de 3e rij ideaal, en de rest van de tijd hebben de 2 kids heerlijk de ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-07 15:17
Ik mag me inmiddels ook melden in dit topic, want na het wisselen van werkgever was een nieuwe lease ook weer van toepassing. Hier komt in huis:

Skoda Octavia Combi (1.0 MHEV DSG)
  • Business Edition Plus
  • Quartz Grey metallic
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Parkeercamera achter
Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn. Tot die tijd zal de huidige Focus Hatchback prima z'n werk doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stofke82
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-07 07:10
Eparox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:

Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn. Tot die tijd zal de huidige Focus Hatchback prima z'n werk doen :).
Deze week ook een Octavia Combi besteld. De verkoper vertelde me dat de levertermijn 9 maanden bedraagt. Dit komt volgens hem door de combinatie van chiptekorten en de verkiezing van de Octavia als gezinswagen van het jaar in België.
Die titel zorgt voor een boost aan bestellingen.

Mijn uitvoering is een Octavia Combi Clever, 2.0 TDi manueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 22:51
stofke82 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Deze week ook een Octavia Combi besteld. De verkoper vertelde me dat de levertermijn 9 maanden bedraagt. Dit komt volgens hem door de combinatie van chiptekorten en de verkiezing van de Octavia als gezinswagen van het jaar in België.
Die titel zorgt voor een boost aan bestellingen.

Mijn uitvoering is een Octavia Combi Clever, 2.0 TDi manueel.
Ik heb twee weken terug een Octavia iV RS besteld in NL, leverweek staat nu op 23. Ik krijg de indruk dat BE langere levertijden kent, dat vind ik wel apart. Wellicht heeft de BE importeur minder slots gereserveerd? Ik hoop iig niet dat ik 9 maanden moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Eparox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:
Ik mag me inmiddels ook melden in dit topic, want na het wisselen van werkgever was een nieuwe lease ook weer van toepassing. Hier komt in huis:

Skoda Octavia Combi (1.0 MHEV DSG)
  • Business Edition Plus
  • Quartz Grey metallic
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Parkeercamera achter
Vrees dat je nog wel even kan wachten, ik wacht bijna een half jaar nu.
Van mij in oktober besteld, en word na verwachting nu eindelijk week 14 afgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Volgens mij hangt dat enorm van de configuratie, land waar je besteld en zelfs de dealer af. Ik heb mijn business plus eind september besteld en die was begin december al in Nederland (moest alleen tot januari wachten ivm lease).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:36:
Volgens mij hangt dat enorm van de configuratie, land waar je besteld en zelfs de dealer af. Ik heb mijn business plus eind september besteld en die was begin december al in Nederland (moest alleen tot januari wachten ivm lease).
Jeetje dat is mooi snel, ach het wachten word beloont met een mooi auto denk ik dan maar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:13
jongetje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:36:
Ik denk niet zozeer de dealer maar juist de leasemaatschappij. Jij kunt de bestelling wel doen bij een leasemaatschappij maar voordat de dealer vervolgens de opdracht tot bestelling krijgt vanuit de lease kan soms wel eens een paar weken overheen gaan in het ergste geval. En een dealer gaat niks bestellen totdat de order officieel binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Ik denk niet zozeer de dealer maar juist de leasemaatschappij. Jij kunt de bestelling wel doen bij een leasemaatschappij maar voordat de dealer vervolgens de opdracht tot bestelling krijgt vanuit de lease kan soms wel eens een paar weken overheen gaan in het ergste geval. En een dealer gaat niks bestellen totdat de order officieel binnen is.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook het moment dat de dealer heeft besteld en niet wanneer ik het heb aangevraagd bij de leasemaatschappij. Al zitten daar meestal maar een paar dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Scrtz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Nee niet mee eens, je ziet hier heel uiteenlopende levertijden die worden aangegeven door de dealers, en volgens mij roepen ze pas leverweken als de order binnen is.
Daarbij moet het orderproces bij de LM wel erg uitlopen wil dit maanden gaan schelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:51
De kogel is door de kerk, gister de bestelling voor mijn Skoda doorgegeven :9~ .
Bestelling is geplaats bij LeasePlan dus ben benieuwd naar de levertijd.

Skoda Octavia 1.0 TSI e-TEC DSG Sport Business
  • Quart Grey Metallic
  • Sport Stoelen (in pakket)
  • LTE + Draadloos oplaad functie
  • Parkeer sensoren voor & achter
  • Side Assist
  • Travel Assistant pakket
  • Wegklapbare trekhaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 20:24
chaoscontrol schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:15:
Ik heb in beide autos gezeten (en een Enyaq besteld..). Ze zijn qua ruimte beleving voorin en achterin redelijk gelijk. Kofferbak schijnt bij de Kodiaq iets groter te zijn, maar verder dus redelijk vegelijkbaar, m.n. Door het ontbreken van de kardantunnel in de Enyaq. Daardoor kun je achterin ook in het midden goed zitten. Ik ben 1,93 en kon goed achter mijzelf zitten.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Distoration schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:03:
De kogel is door de kerk, gister de bestelling voor mijn Skoda doorgegeven :9~ .

• Quart Grey Metallic
  • Side Assist
  • Wegklapbare trekhaak
Super, heb precies dezelfde. Alleen de trekhaak heb ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ai-Karamba
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 18:59
Distoration schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:03:

• Quart Grey Metallic
  • Side Assist
  • Wegklapbare trekhaak
Ik ben ook benieuwd naar je verwachte levertermijn, je mag ze altijd delen :) . Mooie samenstelling trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ai-Karamba schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar je verwachte levertermijn, je mag ze altijd delen :) . Mooie samenstelling trouwens :)
Mijn wachttijd nu 6mnd en oplopend, wachten is nog op de afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Op dit moment heb ik nog geen indicatie van de levertijd. Wel een dealer toegewezen gekregen.
De Leaseplan app geeft als verwachte leverdatum week 1 1970, gok dat dat een bug is. :9

Zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten. Thanks voor de complimenten, ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Distoration Als je weet welke dealer het is die vragen of ze je op de hoogte kunnen houden. A-Point heeft bijv. een portal waarmee je op de hoogte gehouden wordt.

Die levertijden van leaseplan slaan nergens op, bij mij stond er 31 december terwijl er vanaf half november een afleverstop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Dus die levertijd in de LeasePlan app moet ik niet al te serieus nemen? Bij mij stond er ook "week 1 1970", echter is dit bijgewerkt naar "week 23 2021" toen de auto besteld was bij de dealer. Lijkt me dat ze niet uit de lucht grijpen? Ik wil het ook geloven hoor :)

Het feit dat er verschillende mensen in dit topic behoorlijke levertijden doorkrijgen baart me wel zorgen. Het zou kunnen dat bepaalde motoren/trims harder geraakt worden dan anderen, maar zonder te weten waarom de levertijden oplopen is dat koffiedik kijken. Iemand die hier meer over weet?

Update: ik heb de dealer gesproken, de auto staat definitief ingepland voor week 15, waarschijnlijk is hij week 18/19 in NL, als dit klopt is dit een behoorlijke meevaller. De dealer wist me te vertellen dat er wel uitdagingen zijn wat betreft onderdelen (vooral chips) en dat de levering grillig is. Als je nu een HB besteld mag je blij zijn hem 2021 te krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door enveekaa op 24-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Zojuist mail gekregen van OfficeManagement met een leverdatum.

6-1-2022...

Kreeg erbij ook de vraag of ik de bestelling wil laten staan. Morgen maar even de opties afwegen.
Had lang verwacht maar niet zo lang tbh.

Edit*
Skoda Octavia DSG hatchback is het model.

[ Voor 10% gewijzigd door Distoration op 24-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 19-07 00:00

bonyuri

Investigator!

Distoration schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:34:

6-1-2022...

Kreeg erbij ook de vraag of ik de bestelling wil laten staan. Morgen maar even de opties afwegen.
Hatchback, right? Combi's zouden nu 4 maanden levertijden moeten hebben en het laatste wat ik hoorde van hatchbacks was week 52...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online

6-1-2022...

Edit*
Wow....

Gecondoleerd :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

6-1-2022...

Edit*
Ik zou dan idd wel kijken voor wat anders. Die van mij is eind januari besteld en wordt in juni verwacht (ook een hatchback).

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Lijkt er idd op dat HB langere levertijden heeft, 01-2022.. wut.
Maken ze eindelijk een HB die mooi is, kunnen ze hem niet leveren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Vandaag overleg gehad met de LM, de alternatieven die ze boden (voorraad modellen Ford Focus (wagon) & Skoda Fabia) vond ik beide niet aansprekend. Daarnaast zou er qua nieuwe auto's alleen een Seat Leon Sportstourer eerder geleverd kunnen worden dan Juli. Alle andere auto's hebben inmiddels levertijden van 4-6 maanden werd mij verteld.
Daarom toch maar besloten om de bestelling van de Octavia te laten staan. We gaan maar gewoon duimen dat ie er eerder is :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 15:16

WoBBeL

*zwaai*

Afgelopen donderdag update gehad. Gister op pad, direct weer n foutmelding tijdens het rijden :P

Gelukkig moest ie maandag al terug omdat de updates niet afgerond konden worden (maar ze zouden wel geinstalleerd zijn...raar verhaal) dus dan kunnen ze er weer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20

6-1-2022...

Edit*
Zo te zien kan ik ook beter maar haast maken dan met mijn bestelling! Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en een 'fully loaded' Octavia Combi staat hoog op de lijst, naast een "twijfelgeval" van wel of niet volledig electrisch gaan rijden in de vorm van een MB EQA 250....

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
Vraagje, nu zo'n twee maanden tevreden eigenaar van deze Karoq :9 Enige cosmetische puntje is dat iets te hoog op z'n sloffen staat naar mijn smaak, zelfs met 19" velgen hou je gewoon een aardig stukje ruimte over bij de wielkasten. Nou begreep ik dat mensen op het Skodaforum hem via @Antera hadden verlaagd? Zijn er hier ook Skoda-rijders die eenzelfde soort ingreep hebben gedaan, bij voorkeur bij een Karoq? :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a0NvsVl.jpg

Tweede vraagje, ik heb het ook even gecheckt bij een vriend die wat connecties bij VAG garages heeft, en die gaven aan dat het slim is om niet alleen de veren te vervangen, maar meteen ook ook de dempers, en dus een volledige set te kopen met veren + dempers. Hoe zien de techneuten hier dat?

Laatste vraag: Iemand ervaring met remklauwen spuiten? Als het hele zaakje toch er af moet ben ik ook aan het overwegen om de remklauwen rood te laten spuiten... Zit nog een beetje in dubio aangezien het onder de streep wel gewoon een familiewagen is, dus het Sjonnie-gehalte moet ook niet te hoog worden zeg maar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@The_Admin Je koopt zo'n auto toch juist voor "de hoge zit" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-07 17:41
The_Admin schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:37:
het overwegen om de remklauwen rood te laten spuiten... Zit nog een beetje in dubio aangezien het onder de streep wel gewoon een familiewagen is, dus het Sjonnie-gehalte moet ook niet te hoog worden zeg maar :+
Ik zou ze gifgroen spuiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
The_Admin schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:37:
Laatste vraag: Iemand ervaring met remklauwen spuiten? Als het hele zaakje toch er af moet ben ik ook aan het overwegen om de remklauwen rood te laten spuiten... Zit nog een beetje in dubio aangezien het onder de streep wel gewoon een familiewagen is, dus het Sjonnie-gehalte moet ook niet te hoog worden zeg maar :+
Ja snap ik, het feit dat je twee parkeerplekken bezet houdt is al Sjonnie genoeg toch :+
Hele toffe wagen trouwens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
Hahaha jaja kom maar doorrrr jongens :D

@jongetje dat grapje werd inderdaad ook op het Skoda Forum gemaakt :D Paar centimertjes lager mag wel :P

@ilhanko Eigenlijk was het heel netjes, want op deze manier kon er nog een auto achter me, voor me stond een Micra'tje, en zo maken we van 2 3 parkeerplekken :9

@retoohs Kleurt wel mooi bij de achtergrond, maar nehhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

GerCor

Zonder dallen geen pieken

The_Admin schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:04:
Hahaha jaja kom maar doorrrr jongens :D

@jongetje dat grapje werd inderdaad ook op het Skoda Forum gemaakt :D Paar centimertjes lager mag wel :P

@ilhanko Eigenlijk was het heel netjes, want op deze manier kon er nog een auto achter me, voor me stond een Micra'tje, en zo maken we van 2 3 parkeerplekken :9

@retoohs Kleurt wel mooi bij de achtergrond, maar nehhh
Is natuurlijk wel zo dat als je remklauwen laat verven, je moet wachten tot de verf droog is. Duurt even....

Maar gewoon doen. De meest sportieve versies hebben ze ook in een kleurtje.

Mocht je handig zijn en het aandurven, dan kun je het ook zelf doen. Ben je met 5 tientjes klaar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 14:47

avotar

P0werd by Black Coffee

Zo, vandaag is mijn 3e Skoda op rij besteld.
Eerst een Octavia Combi, nu rij ik een Octavia hatchback met een diesel DSG (eigenlijk m'n 3e bak al) en hopelijk halverwege de zomer komt mijn Karoq TSI handgeschakeld.

Begreep afgelopen vrijdag dat als je nu een Octavia met een benzinemotor besteld, dat je dan een levertijd hebt rond week 6 volgend jaar.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
avotar schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:09:
Eerst een Octavia Combi, nu rij ik een Octavia hatchback met een diesel DSG (eigenlijk m'n 3e bak al) en hopelijk halverwege de zomer komt mijn Karoq TSI handgeschakeld.

Begreep afgelopen vrijdag dat als je nu een Octavia met een benzinemotor besteld, dat je dan een levertijd hebt rond week 6 volgend jaar.
Jeetje zolang inmiddels al qua levertijd? MIjn benzine hatchback in totaal 6 maanden denk ik zo.
Oktober 2020 besteld, morgen ophalen bij de LM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
avotar schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:09:

Niet overtuigd van de dsg, dat je een handbak hebt genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Inmiddels update mbt mijn Octavia, LM drukt er alvast de prijsverhoging van 2022 bovenop waardoor hij buiten budget gaat komen en ik geforceerd wordt om of alle opties eraf te scrapen of de bestelling te annuleren een andere auto te kiezen.
Waarom kan Skoda niet gewoon dit jaar leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:40:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kom ook van een Octavia3 1.6 Diesel met DSG naar een Octavia4 1.0 ETEC met DSG. Dat is echt een wereld van verschil. Op papier evenveel pk, maar op de nieuwe Octavia4 is DSG zo enorm veel soepeler en komt ook veel beter weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 14:47

avotar

P0werd by Black Coffee

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:40:
[...]

Nee, het was een budgetkwestie eigenlijk.
Ik dubte heel erg om weer een Octavia met DSG te gaan rijden, maar voor de zaak was een levertijd volgend jaar niet acceptabel als ze dat nu al wisten.

Dus werd het de Karoq. Waar ik eigenlijk toch al naar neigde. Maar op die wagen is een automaat dan weer buiten budget.
En bij ons werken ze niet bij een eigen bijdrage of zo boven op de prijs, dus het was take it or leave it.

Overigens, over de DSG, iedereen die er over spreek vertelt me dat ik gewoon 2 keer echt pech heb gehad. Ze gaan wel eens stuk naar het schijnt, maar dat het 2 keer bij dezelfde berijder gebeurt binnen een jaar. Tja, dat is wel hele dikke pech.
Timing was alleen vervelend. Eerste keer was het met de kinderen erbij, maar gelukkig dicht bij mijn ouders. Andere keer was op weg naar Hamburg. Daar heb je bij Osnabrück als je vanuit Nederland komt een hele korte bocht om de A1 op te draaien en halverwege die bocht bij het opschakelen weigert hij ineens. Wil niet meer door. Nog een paar kilometer met een loeiende motor in z'n 1 of 2 meen ik hem naar de Rasthof gekregen iets verder op. En vervolgens duurde het 5 uur voor ik versleept kon worden, omdat er eerst een ADAC mannetje moest komen kijken die er 3 uur over deed.
Die DSG bakken worden overigens op bestelling gemaakt (2 jaar geleden dan toch in elk geval), dus hij heeft nog 2 weken in Duitsland gestaan voor hij op transport terug kwam naar Nederland.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 13:47

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NudQHHuMSdoUp1KQGrLj5ctp4PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdyOfFuKjhSlyoHR2nAifhz2.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik de eigenaar van deze mooie Kodiaq uit November 2019, en ja je zie het goed hij is defect. Sinds donderddag 1 april staat hij bij de garage omdat hij niet meer wil starten. (en nee het is niet de accu :) )
Waarom hij niet meer wil starten is een raadsel voor iedereen omdat de storings codes geen beschrijving hebben. Met andere woorden de dealer wil hem terug sturen naar PON om te kijken wat er aan de hand is.

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? En zo ja hoe lang zou het kunnen duren voordat mijn geliefde Kodiaq weer terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Distoration schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:26:
Inmiddels update mbt mijn Octavia, LM drukt er alvast de prijsverhoging van 2022 bovenop waardoor hij buiten budget gaat komen en ik geforceerd wordt om of alle opties eraf te scrapen of de bestelling te annuleren een andere auto te kiezen.
Waarom kan Skoda niet gewoon dit jaar leveren :(
Dat is wel heel zuur zeg... Weet je al wat je gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Toch bizar dat er nu al niet meer geleverd kan worden dit jaar en je daardoor verplicht bent om een toeslag voor volgend jaar te betalen. Waarom steken ze überhaupt nog geld in reclame als je fabrieken de productie blijkbaar niet aankunnen. Ik vraag me af wat er aan de hand is want er is opeens een enorme stijging in levertijd gekomen sinds begin dit jaar. Mensen die in december hebben besteld hebben de wagen volgens mij al (of krijgen die rond deze tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 00:29
jongetje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:51:
Toch bizar dat er nu al niet meer geleverd kan worden dit jaar en je daardoor verplicht bent om een toeslag voor volgend jaar te betalen. Waarom steken ze überhaupt nog geld in reclame als je fabrieken de productie blijkbaar niet aankunnen. Ik vraag me af wat er aan de hand is want er is opeens een enorme stijging in levertijd gekomen sinds begin dit jaar. Mensen die in december hebben besteld hebben de wagen volgens mij al (of krijgen die rond deze tijd).
Staat al een paar weken in het nieuws helaas. Enorme chiptekorten. Ford heeft bv al meerdere fabrieken simpelweg stilgelegd.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Korvaag schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:57:
[...]

Staat al een paar weken in het nieuws helaas. Enorme chiptekorten. Ford heeft bv al meerdere fabrieken simpelweg stilgelegd.
Jup, alle merken kampen er mee. Daar is niks bizar aan. En die fabrieken gaan echt niet voor hun plezier dicht, iedereen heeft er alleen maar baat bij om een auto ZSM te leveren.
knutsel smurf schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:09:
[Afbeelding]

Nu ben ik de eigenaar van deze mooie Kodiaq uit November 2019, en ja je zie het goed hij is defect. Sinds donderddag 1 april staat hij bij de garage omdat hij niet meer wil starten. (en nee het is niet de accu :) )
Waarom hij niet meer wil starten is een raadsel voor iedereen omdat de storings codes geen beschrijving hebben. Met andere woorden de dealer wil hem terug sturen naar PON om te kijken wat er aan de hand is.

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? En zo ja hoe lang zou het kunnen duren voordat mijn geliefde Kodiaq weer terug is?
Ligt er natuurlijk aan hoe snel ze het probleem gevonden hebben en kunnen oplossen.. Maar je bent zo een aantal weken verder want er staan wel meer auto's in de werkplaats van PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
ilhanko schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:05:
[...]

Dat is wel heel zuur zeg... Weet je al wat je gaat doen?
Heb besloten om de bestelling in z’n geheel te annuleren. Met de opties eraf is het niet de auto die ik zou willen. Voor nu even de bakens verzet naar de Mazda 3 en evt een Skoda Scala. Alhoewel dat laatste dan echt voelt als een stap terug doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-07 13:47

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

knutsel smurf schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:09:
[Afbeelding]

Net bericht van PON dat ze de computer voor motor management volledig vervangen hebben en dat hij weer werkt zoals het hoort. Blijf het wel vreemd vinden, ik heb zelf het gevoel dat dit wellicht weer kan gebeuren. maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Distoration schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:13:
[...]

Heb besloten om de bestelling in z’n geheel te annuleren. Met de opties eraf is het niet de auto die ik zou willen. Voor nu even de bakens verzet naar de Mazda 3 en evt een Skoda Scala. Alhoewel dat laatste dan echt voelt als een stap terug doen.
Hm ja snap ik, wel echt balen. Wellicht zijn Seat Leon of Arona nog een optie. Zie net dat laatstgenoemde een opfrisbeurt heeft gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G.Scholtens
Die van mij gisteren eindelijk ik ontvangst mogen nemen, na 4 maanden vertraging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wi0ypfxm3dNcqgkDc_KJNi0wl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8ih8TYkmVtQ7h06Tfnmuo5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
G.Scholtens schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:24:
Die van mij gisteren eindelijk ik ontvangst mogen nemen, na 4 maanden vertraging

[Afbeelding]
Nice! Welke kleur is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
kw_nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:38:
[...]

Nice! Welke kleur is dit?
Quartz Grey (beetje blauw / grijs vind ik zelf) mooie kleur in ieder geval.
Wel de sportline, vandaar de zwarte accenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07 13:14
Vraag: Wij zijn inmiddels de gelukkige bezitters van een prachtige Skoda Karoq Sportlease. Het is business lease en ik heb als (een van de) extra opties een wegklapbare trekhaak gekozen. Echter was deze bij levering (begin februari) niet op voorraad en waren er wat leveringsproblemen. Inmiddels zijn we dik twee maand verder en hebben wij nog steeds geen trekhaak op de auto. Gezien de naderende vakantie (juni) en het feit dat juist dan een trekhaak een must is (mountainbikes mee), maken wij ons ietwat zorgen inmiddels. Dealer vindt zo nu en dan updaten niet nodig, dus ik heb zelf inmiddels tweemaal gebeld. Echter steeds weer het bericht dat levering 'ieder moment' kan komen. Niet dus...
Is dit een bekend probleem dat momenteel breder speelt? En zo ja, heeft iemand enig zicht in wanneer de levering weer op orde gaat komen? Of is de dealer (deel, in elk geval nog, niet om welk bedrijf het gaat) gewoonweg laks in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 20:50
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:35:
Vraag: Wij zijn inmiddels de gelukkige bezitters van een prachtige Skoda Karoq Sportlease. Het is business lease en ik heb als (een van de) extra opties een wegklapbare trekhaak gekozen. Echter was deze bij levering (begin februari) niet op voorraad en waren er wat leveringsproblemen. Inmiddels zijn we dik twee maand verder en hebben wij nog steeds geen trekhaak op de auto. Gezien de naderende vakantie (juni) en het feit dat juist dan een trekhaak een must is (mountainbikes mee), maken wij ons ietwat zorgen inmiddels. Dealer vindt zo nu en dan updaten niet nodig, dus ik heb zelf inmiddels tweemaal gebeld. Echter steeds weer het bericht dat levering 'ieder moment' kan komen. Niet dus...
Is dit een bekend probleem dat momenteel breder speelt? En zo ja, heeft iemand enig zicht in wanneer de levering weer op orde gaat komen? Of is de dealer (deel, in elk geval nog, niet om welk bedrijf het gaat) gewoonweg laks in deze?
En de optie uit je contract laten halen en een aftermarket afneembare trekhaak erop laten zetten? Scheelt ook weer iets in de bijtelling als accessoire. Heb zelf destijds op een voorraadmodel Kodiaq zonder trekhaak door de dealer een Brinks afneembare trekhaak laten monteren, werkt bijna net zo makkelijk als de wegklapbare die ik wel op de vorige leasebak had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een leasebak, dus niet jouw auto. Dealer heeft in weze dus niks met jou te maken en jij mag er niks over beslissen. Ik zou eens gaan klagen bij de leasemij en vragen hoe ze denken dit op te gaan lossen. Desnoods gaan ze op een ander en zoekt die dealer het maar uit. Leasemij heeft veel meer pressiemiddelen wat dat aangaat. En daarbij: ik neem aan dat je er wel voor betaalt (leaseprijs, bijtelling). Das nu al een paar maanden, tikt ook aan. Een trekhakenbedrijf hengelt hem er zo onder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07 13:14
Dank voor de reacties en tips! Ook deze zou er later onder gezet worden, dus zit niet in de maandelijkse kosten. Niettemin goed om via de leasemaatschappij eens alternatieven te bespreken.
Lever probleem is hier in elk geval niet bekend begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mefjoew schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:45:
Dank voor de reacties en tips! Ook deze zou er later onder gezet worden, dus zit niet in de maandelijkse kosten. Niettemin goed om via de leasemaatschappij eens alternatieven te bespreken.
Lever probleem is hier in elk geval niet bekend begrijp ik?
Jawel, veel problemen met levering van trekhaken, ook voorbereiding etc. Zitten ook weer microchips in vandaar het tekort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 23:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hvwiXqVDHRhEfa4gTnloj3sO-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfW4LctXgPfDglTbzrHCXKQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk mijn eerste Skoda binnen! Een Scala, wat een heerlijk fijne auto zeg.

Het infotainment systeem i.c.m. Android auto is ook echt heel fijn, je hebt helemaal niet meer behoefte om op je mobiel wat te doen (ander muzieknummer, navigatie, bellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 09:18
Ik heb mijn Octavia HB direct besteld toen de DSG in de prijslijst stond en 5 jan mogen ophalen. Toen was de trekhaak ook nog niet binnen (kabelset). Heb er tot 8 april op moeten wachten.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
PeterEs schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:33:
[...]

Nou de auto heeft 2 dagen bij een dealer gestaan en de app is gekoppeld *O* Moet zeggen dat het navigeren met de wegafsluitingen nu ook een stuk beter gaat :)

Enige bijzondere dat ik nu nog heb is dat de kaart in de virtual cockpit soms vastloopt. De kaart in de middenconsole laat gewoon de actuele locatie zien, maar in de virtual cockpit sta ik nog steeds op het adres waar ik ben vertrokken... Dealer heeft het probleem gezien, maar kon het niet oplossen. Zal tzt wel in een update opgelost worden denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

PeterEs schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:27:
[...]

Nou de auto heeft 2 dagen bij een dealer gestaan en de app is gekoppeld *O* Moet zeggen dat het navigeren met de wegafsluitingen nu ook een stuk beter gaat :)

Enige bijzondere dat ik nu nog heb is dat de kaart in de virtual cockpit soms vastloopt. De kaart in de middenconsole laat gewoon de actuele locatie zien, maar in de virtual cockpit sta ik nog steeds op het adres waar ik ben vertrokken... Dealer heeft het probleem gezien, maar kon het niet oplossen. Zal tzt wel in een update opgelost worden denk ik :/
Ik heb het juist vaak andersom. Maar meestal na een reboot van het systeem werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 19-07 19:23

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een hele domme vraag, maar donderdag krijg ik een Octavia 1.0 TSI uit 2018 en daar staat een navigatieversie op. Kun je bij Skoda gratis updaten of hoe werkt dat?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Christiano007 Dat hangt een beetje van het systeem af, maar updates kun je downloaden via: http://updateportal.skoda-auto.com/ je VIN invoeren en je kunt bij de kaarten (en daar staat ook een handleiding als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Mimiix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb het juist vaak andersom. Maar meestal na een reboot van het systeem werkt het dan weer.
Ik zal de reboot eens proberen als ik het weer heb (en er aan denk). Vind wel dat het systeem vaak echt super sloom opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 09:11
Ah leuk een Skoda topic! Ik ga dit jaar de overstap van de VW Golf 7 naar de Skoda Octavia maken.

Octavia HB (4) Business Edition Plus 1.0 81 kW / 110 pk TSI e-TEC Hatchback 7 versn. DSG
Titan blue metallic
Verwarmbare stoelen voor en achter
Parkeer assistent
LMV 18 INCH Perseus
Parkeer camera achter
Travel assistance pakket

Iemand hier enig idee wat de actuele levertijden zijn van de Skoda Octavia (Hatchback)? Die van mij is halverwege januari besteld en volgens de dealer is de verwachting dat hij ergens in week 22 wordt geleverd. Dit is 1,5 later dan de schatting van de leasemaatschappij. Is dit op basis van jullie ervaringen een realistische schatting? Ik heb namelijk het idee dat ik die levertijd van de dealer ook met een flinke korrel zout kan nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
SparksNL schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:19:
Iemand hier enig idee wat de actuele levertijden zijn van de Skoda Octavia (Hatchback)? Die van mij is halverwege januari besteld en volgens de dealer is de verwachting dat hij ergens in week 22 wordt geleverd. Dit is 1,5 later dan de schatting van de leasemaatschappij. Is dit op basis van jullie ervaringen een realistische schatting? Ik heb namelijk het idee dat ik die levertijd van de dealer ook met een flinke korrel zout kan nemen :)
Ook half januari besteld (ook HB), levertijd verwacht in week 24...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou de Skoda Octavia 1.0 TSI is binnen! Ben er blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4LUqZPw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cf8cKu2.jpg

Maar één vraagje, er zitten elektrische verstelbare stoelen in (bestuurderskant) die je kunt programmeren (Set en dan 1,2,3)

Alleen ik krijg het níet voor elkaar. De één zegt je moet de set knop vasthouden en dan 1,2 of 3 indrukken. De ander zegt je moet Set indrukken en dan 1,2 of 3 vasthouden en dan hoor je een geluidje als het gelukt is.

Nu heb ik wat gezocht op internet en het kan zijn dat het geheugen van de stoel weer geactiveerd moet worden (oid) , maar in het Engels kom ik er zo niet uit hoe het nou precies moet. Lees iets met stoel vooruit, achteruit zetten en dan staat hij aan, maar dat lukt mij niet.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 22-04-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 09:11
kw_nl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:05:
[...]

Ook half januari besteld (ook HB), levertijd verwacht in week 24...
Dat ligt wel redelijk in lijn met mijn leverdatum. Nice 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Christiano007 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:44:

Maar één vraagje, er zitten elektrische verstelbare stoelen in (bestuurderskant) die je kunt programmeren (Set en dan 1,2,3)

Alleen ik krijg het níet voor elkaar. De één zegt je moet de set knop vasthouden en dan 1,2 of 3 indrukken. De ander zegt je moet Set indrukken en dan 1,2 of 3 vasthouden en dan hoor je een geluidje als het gelukt is.

Nu heb ik wat gezocht op internet en het kan zijn dat het geheugen van de stoel weer geactiveerd moet worden (oid) , maar in het Engels kom ik er zo niet uit hoe het nou precies moet. Lees iets met stoel vooruit, achteruit zetten en dan staat hij aan, maar dat lukt mij niet.

Iemand een idee?
In de online handleiding staat dat je de spiegels moet instellen op A moet drukken en dan op 1,2 of 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w3Sa6M7wLbPAnQISfz-Sg1G6Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YptHrYr1vCUuM0O7bgxwhxB9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

kw_nl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:30:
[...]

In de online handleiding staat dat je de spiegels moet instellen op A moet drukken en dan op 1,2 of 3:
[Afbeelding]
Heb het gezien, onze stoelen staan gewoon normaal niet extreem naar achteren oid.

Nu zie ik wel bij de opties bij stoelen dat er een vinkje uit staat bij "sleutel huppeldepup". Deze kan ik ook niet aanvinken. Volgende week krijg ik een tweede sleutel van de dealer, kan het probleem zitten in de sleutel die ik nu heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Christiano007 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:44:

In principe is het instellen, set kort indrukken en daarna de keuze waaronder je wilt opslaan (1,2,3) lang indrukken. Je kunt inderdaad ook koppelen aan de sleutel. Heb het zelf ook gehad en dat werkte eigenlijk altijd wel prima, zeker wanneer je instellingen afwijken van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 19-07 14:27

TrekDr0p

QR niet scannen

Vorige week mijn Skoda KamiQ besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9sUG_lxwMu3S09ecff5kuVLbg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SVgEx9b0v93VM1Gmcq7qLF8Y.png?f=user_large

Ze geven aan eind juli levering, dus ben benieuwd.

Zijn de KamiQ eigenaren nog tevreden over hun auto?
Rij nu tijdenlijk de vw tcross dus zal kwa rijeigenschappen niet erg verschillen, in de korte proefrit voelde het niet heel anders aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Heb halverwege januari een Octavia hatchback 1.0 handgeschakeld besteld. Eerste instantie met leverdatum half april.
Dit was opgeschoven naar productie in week 18, levering week 21 ongeveer.
Vandaag nogmaals bevestigd door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Mimiix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:05:
[...]

Is er een manier om een reboot van het systeem te forceren buitenom het contact uitzetten voor een minuut of 5?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TrekDr0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:13:
Vorige week mijn Skoda KamiQ besteld.

[Afbeelding]

Ze geven aan eind juli levering, dus ben benieuwd.

Zijn de KamiQ eigenaren nog tevreden over hun auto?
Rij nu tijdenlijk de vw tcross dus zal kwa rijeigenschappen niet erg verschillen, in de korte proefrit voelde het niet heel anders aan.
Bereid je er iig op voor dat ze die levertijd wss niet gaan halen. Heb van de dealer waar wij veel contact mee hebben al medio oktober voor alle personenwagens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 19-07 14:27

TrekDr0p

QR niet scannen

Scrtz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:43:
[...]

Bereid je er iig op voor dat ze die levertijd wss niet gaan halen. Heb van de dealer waar wij veel contact mee hebben al medio oktober voor alle personenwagens gehoord.
We gaan het meemaken, ben al blij dat ik niet voor de octavia ben gegaan als ik hier lees dat die waarschijnlijk pas 2022 uitgeleverd gaan worden :o
Pagina: 1 ... 44 ... 78 Laatste