Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-06 11:36
Hey all,

Ben al een tijdje in het bezit van een O3 elegance business combi uit 2013. Ik heb daarin wat problemen met de kachel en/of airco. Op koude dagen merk ik dat de kachel aan de bestuurderszijde niet verwarmt: De lucht die uit de roosters komt is koud en blijft koud, welke temperatuur ik ook instel. Aan de passagierszijde komt wél warme lucht uit de roosters. Dit betreft alle roosters, dus zowel achter de voorruit als de 'front' roosters en de uitlaat bij de voeten.

Andersom heb ik op warme dagen last van een airco die, wederom alleen aan de bestuurderszijde, opeens warm begint te blazen. In veel gevallen heb ik gewoon koude lucht, maar slaat de temperatuur opeens om en komt er warme lucht uit de roosters. Na een stop bij een tankstation (motor uit geweest) werkt het vaak wel weer.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb de garage al eens laten kijken en die hebben kleppen gereset, maar kunnen het probleem vaak niet reproduceren. Het lijkt ook niet altijd voor te komen, waardoor het lastig is om de garage gericht te laten zoeken. De gemeenschappelijke deler is in ieder geval dat het alleen aan de bestuurderszijde plaatsvindt, en dat de passagierszijde nergens last van heeft.

Hoop dat jullie kunnen helpen! Groet.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:06

Ethirty

Who...me?

Koele (niet koude) lucht had ik standaard volgens mij in mijn O3. Voeten en voorruit gaven dam wel warme lucht. Mijn theorie was altijd dat dit was om de bestuurder fris te houden.

Warme lucht in de zomer heb ik volgens mij ook wel eens gehad, maar meestal was het genoeg om even de thermostaat heen en weer te draaien. Zal wel een sensor in de war zijn dacht ik dan.

Verder kan ik je niet helpen als de garage niks kan uitlezen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:46
Joindry schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:14:
Hier een Skodatopic-lurker.
Al enige tijd aan het uitkijken voor de aanschaf van een nieuwe wagen.
Mijn initiële keuze ging uit naar de Superb. Maar het het uitkomen van de nieuwe Octavia, zie ik minder en minder redenen om (prive) een Superb aan te schaffen.
Mijn voornaamste redenen waren: kofferruimte en beenruimte achterin.
Verder vind ik dat de Superb eigenlijk qua tech wat achterhinkt op de nieuwe Octovia. Op de standaarversie al een 10" scherm, digitale toerenteller.
Had het hiervoor al moeilijk om te kiezen (trim en motorisaties). Nu zie ik een beetje helemaal de bomen door het bos niet meer.
Iemand die me kan zeggen/overtuigen of de Superb zijn meerprijs nog wel waard is?

Is er al een datum gekend voor de release van een volledig nieuw model Superb (gene midlife update)

Vorig weekend gereden met een Superb break, clever 1.5 automaat. Ik vond de automaat niet zo vlot eigenlijk. Ben wel een Yaris hybride gewend wat automaat betreft.
De open deur natuurlijk, maar gaan eens proefrijden met de Octavia. Ik vind de e-tec wel een stuk fijner dan de klassieke dsg, die ik gewend was vanuit de Golf 7, met 1.0 tsi. Ik heb ook ervaring met de Yaris hybrid en ook een tijdje de Corolla hybrid, dat zijn wel andere aandrijvingen natuurlijk, dan de dsg. Maar er zit meer souplesse in, vind ik.

Qua ruimte en luxe vind ik de Octavia echt wel goed in ieder geval. Ik zou zelf zeggen dat de Superb momenteel geen meerwaarde heeft, tov de Octavia.

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:39

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Romius schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:38:
[...]

De open deur natuurlijk, maar gaan eens proefrijden met de Octavia. Ik vind de e-tec wel een stuk fijner dan de klassieke dsg, die ik gewend was vanuit de Golf 7, met 1.0 tsi. Ik heb ook ervaring met de Yaris hybrid en ook een tijdje de Corolla hybrid, dat zijn wel andere aandrijvingen natuurlijk, dan de dsg. Maar er zit meer souplesse in, vind ik.

Qua ruimte en luxe vind ik de Octavia echt wel goed in ieder geval. Ik zou zelf zeggen dat de Superb momenteel geen meerwaarde heeft, tov de Octavia.
Proefrijden staat sowieso op de planning. Maar met een peuter en covidregelingen gaat plannen allemaal wat stroever.
Maar iig Superb- :9 bedankt voor je mening.

• DvE
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:32

DvE

ORA-00000

Heet iemand anders issues (gehad) met het doorsturen van een route vanuit de MySkoda app (of Skoda Connect website) naar je auto.
Ik heb een Skoda Kamiq waarin de route niet expliciet in geimporteerd hoeft te worden, maar automagisch zou moeten verschijnen in de navigatie (popup). Dat gebeurd echter niet.
Zou moeten werken zoals eerste filmpje van deze pagina: https://availability.skoda-auto.com/941/en-ie#/service/5

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:46
Weet iemand of je bij het mild hybrid systeem het remmen kan aanpassen? Het lijkt erop dat er een 'slim' systeem achter zit, bij geen voorgangers zeilt het systeem. Bij voorgangers merk je dat deze automatisch extra afremt op het hybride systeem.

Er verschijnt dan ook een logo in beeld met dat je je voet van de rem af moet houden oid. Maar dat afremmen is mij toch iets te agressief. Ik zie het in de handleiding nergens terug, behalve het kopje recuperatie, maar dat is volgens mij alleen bij de PHEV modellen.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:29
Zaterdag de Karoq Sportline Business DSG ophalen :9

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:43

Mimiix

Professioneel Prutser

Vandaag stapte ik in de scala en kreeg ik een melding over de cruise control / begrenzer. Functie niet beschikbaar gaf ie aan.

Hij had de hele dag buiten in de kou gestaan en temperatuur was - 6. Toen ik thuis kwam en de auto herstartte, deed ie het weer.

Iemand die eerder gehad?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:15
@Mimiix is standaard skoda ding als accu te weinig vermogen heeft. Als het veel vaker gebeurd moet je een nieuwe accu. Als het niet vaker gebeurd niets aan de hand.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-06 15:00
@Mimiix Ik heb het gehad met ACC. Dan zitten je sensoren gewoon vol met sneeuw en ijs. even aan de voorkant schoon poetsen en klaar.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:58:
@Mimiix is standaard skoda ding als accu te weinig vermogen heeft. Als het veel vaker gebeurd moet je een nieuwe accu. Als het niet vaker gebeurd niets aan de hand.
Aah! Ik zal het in de gaten houden. Auto is nieuw, dus als de accu stuk zou zijn dan hoop ik van niet.
demonic schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:01:

@Mimiix Ik heb het gehad met ACC. Dan zitten je sensoren gewoon vol met sneeuw en ijs. even aan de voorkant schoon poetsen en klaar.
Dat had nog wel gekund!

Thanks heren voor de snelle reacties! Ik ga het even aankijken :)!

Nog een tweede vraag: Dit is de tweede keer dat mn geluid het gewoon niet meer lijkt te doen. Ik vermoed doordat m'n 2 telefoons gelijk willen verbinden en hij er niet zo goed op gaat. Ook na een aantal restarts van het systeem (uitknop ingedrukt houden) werkt het niet. Ik kijk na het werk dus wel weer even. Komt dit vaker voor? Ik heb , volgens mij, het columbus systeem.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 11:23

avotar

P0werd by Black Coffee

Mimiix schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:13:
[...]

Aah! Ik zal het in de gaten houden. Auto is nieuw, dus als de accu stuk zou zijn dan hoop ik van niet.
[...]

Dat had nog wel gekund!

Thanks heren voor de snelle reacties! Ik ga het even aankijken :)!

Nog een tweede vraag: Dit is de tweede keer dat mn geluid het gewoon niet meer lijkt te doen. Ik vermoed doordat m'n 2 telefoons gelijk willen verbinden en hij er niet zo goed op gaat. Ook na een aantal restarts van het systeem (uitknop ingedrukt houden) werkt het niet. Ik kijk na het werk dus wel weer even. Komt dit vaker voor? Ik heb , volgens mij, het columbus systeem.
Heb het bij mijn amundsen systeem ook al eens gehad.
Wat bij mij hielp was alle gekoppelde bluetooth apparaten verwijderen en daarna opnieuw toevoegen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-06 15:52
Gisteren mijn octavia 2020 binnengedaan in de garage ivm updates voor het infotainmentsysteem.
wat mij meteen opviel is dat het systeem nu veel vlotter werkt. soms duurde het 5 minuten eer alles gewoon al opgestart was, maar nu is dit bijna instant. Android auto werkt ook vlotter.
nu hopen dat de andere problemen ook niet meer voorkomen.

PSN - ps4 : sir_kowlier

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-06 12:28

WoBBeL

*zwaai*

Gister wilde mn kachel niet meer van 26 af (had hem even op 26 gezet...brrr :+ ) maar daarna wilde hij niet meer lager. Kon hem lager zetten maar binnen een seconde plofte hij weer naar 26. Vanochtend gebeurde hetzelfde weer?!?!?!!!!!! Even opnieuw ingelogd met Skoda Connect en nu lijkt het issue verholpen. Mensen kijken vreemd als je met de ramen open rijdt met dit weer :P
Starten en lopen tot nu toe...dit keer zit er wél een goede accu in mn nieuwe auto. Niet zoals de vorige keer >:)

[Voor 13% gewijzigd door WoBBeL op 09-02-2021 11:42]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• jongetje
kowlier schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:
Gisteren mijn octavia 2020 binnengedaan in de garage ivm updates voor het infotainmentsysteem.
Wat bedoel je met binnengedaan in de garage? In je eigen garage aan je wifi of bij de dealer aan de fabriekscomputer updates laten doen?

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-06 15:52
jongetje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Wat bedoel je met binnengedaan in de garage? In je eigen garage aan je wifi of bij de dealer aan de fabriekscomputer updates laten doen?
bij de dealer voor fabrieksupdates.

PSN - ps4 : sir_kowlier

• -CJ
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 20:07
Weet iemand of de Octavia RS iV al ergens in Nederland te bewonderen is?

• jongetje
-CJ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:57:
Kun je beter even de dealer bellen of bij SkodaNL.

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:56
jongetje schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Kun je beter even de dealer bellen of bij SkodaNL.
Vorige week nog niet in ieder geval. Ik heb gebeld in de omgeving Noord en Zuid Holland.

Ik heb wel met de Cupra Leon Sport Tourer gereden. Dat is vergelijkbaar met de Skoda Octavia RS. Deze reed heerlijk in ieder geval.

• -CJ
Kickasz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Vorige week nog niet in ieder geval. Ik heb gebeld in de omgeving Noord en Zuid Holland.

Ik heb wel met de Cupra Leon Sport Tourer gereden. Dat is vergelijkbaar met de Skoda Octavia RS. Deze reed heerlijk in ieder geval.
Ah klinkt goed. Heb binnenkort een proefrit met de Superb iV die qua aandrijflijn vergelijkbaar zou moeten zijn, maar dan iets minder sportief. Merk je verschil tussen de aandrijflijn met 245pk en de normale hybridelijn?

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:26

Antera

www.lowering.nl/vcds

-CJ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:57:
Zouden ze dit hier wel op de markt gaan brengen? De facelift was ook veel te duur waardoor deze in NL niet op de markt is gekomen en moest dan uit een van de buurlanden worden gehaald. Benieuwd of er een dealer is die het aandurft

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Kickasz
-CJ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Ah klinkt goed. Heb binnenkort een proefrit met de Superb iV die qua aandrijflijn vergelijkbaar zou moeten zijn, maar dan iets minder sportief. Merk je verschil tussen de aandrijflijn met 245pk en de normale hybridelijn?
Ik heb zowel de Skoda 204pk als Cupra 245pk gereden.Ik moet zeggen dat ik van de Cupra wel onder de indruk was. De Skoda met 204pk vond ik mijn inziens tegenvallen qua snelheid. Ik had daar eerlijk gezegd meer van verwacht. Ik vergelijk de auto's met mijn Opel Astra ST CDTI 1.6.

• jongetje
Antera schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:41:
[...]

Zouden ze dit hier wel op de markt gaan brengen?
Wat bedoel je?
https://configurator.skoda.nl/octavia-combi/rs-iv-business
Hij is gewoon te bestellen.

• -CJ
Contact gehad met Skoda Nederland. Er zijn er een aantal in bestelling maar nog niet aangekomen. Wordt halverwege maart verwacht.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik heb eindelijk mijn Skoda Scala. Gisteren mogen ophalen:

[Voor 60% gewijzigd door tlpeter op 16-02-2021 20:04]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo van de zijkant en met die velgen lijkt dat ding qua lijnen verdraaid sterk op de Audi A3 Sportsback (2008 facelift):

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PeterEs
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:07
tlpeter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:00:
Ik heb eindelijk mijn Skoda Scala. Gisteren mogen ophalen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, is dit Steel Grey?. Mijn Scala komt als het goed is eind maart.

• tlpeter
PeterEs schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:36:
[...]

Ziet er goed uit, is dit Steel Grey?. Mijn Scala komt als het goed is eind maart.
Ja steel grey. Echt een hele mooie kleur.

• MrTKing
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 10:48
Zojuist nieuwe Octavia Combi Business Plus besteld :)
Hopelijk komt 'ie snel

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Meer mensen met het issue dat de verwarming op --- blijft staan en Clima blijft ronddraaien (onderaan op het scherm, in de 'taakbalk' zeg maar) op de nieuwe Octavia? Ik heb dit inmiddels 4x gehad.

Op de achtergrond gebruikt hij wel de laatst ingestelde temperatuur/status dus het werkt wel alleen je kan de temperatuur niet aanpassen.

Ook al 2x gehad (zie eerdere post) dat de temperatuur vast bleef staan en niet naar beneden of boven bij te stellen was.

[Voor 38% gewijzigd door WoBBeL op 17-02-2021 15:01]

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:38
MrTKing schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:51:
Hopelijk komt 'ie snel
Benieuwd naar je levertijd, ik heb de hatchback besteld (midden januari). Ze verwachten hem pas in juni...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Bodysnatched
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-06 21:20
Hier begin december besteld (1.0 e-tec combi, Business Plus). Verwachte levertijd al 2x uitgesteld (van week 5 > week 8 > week 12).

• MrTKing
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 10:48
kw_nl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Benieuwd naar je levertijd, ik heb de hatchback besteld (midden januari). Ze verwachten hem pas in juni...
Kreeg net bericht dat hij midden juni verwacht wordt.

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:58
@WoBBeL nee dit heeft mijne nog nooit gehad.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Ai-Karamba
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-05 20:54
MrTKing schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Kreeg net bericht dat hij midden juni verwacht wordt.
Ik heb gisteren een octavia combi 1.0 DSG eTSI besteld (in België), verwachte levertermijn: 12 september ... 8)7

• kw_nl
Bizarre levertijden... Lijkt er wel op dat ze in de fabriek een probleem hebben.

• jongetje
Volgens mij zijn er bij heel veel automerken nu achterstanden doordat de leveringen van chips achterblijven (grote te korten). Daarnaast is de Octavia het meeste verkochte model van Skoda dus als er eenmaal een achterstand is door bepaalde leveringen zal dat alleen maar oplopen.

• The Eagle

The Eagle

kw_nl schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:04:
Bizarre levertijden... Lijkt er wel op dat ze in de fabriek een probleem hebben.
Eh ja, wat dacht je van bij lange na niet op volle kracht kunnen werken ivm lockdowns en een pandemie? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kw_nl
The Eagle schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Eh ja, wat dacht je van bij lange na niet op volle kracht kunnen werken ivm lockdowns en een pandemie? ;)
Ja ongetwijfeld. Tot eind van het jaar ging het best redelijk. In oktober was de levertijd nog iets van 2 a 3 maanden.

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 15:25
Ik hoop dat de wat 'slots' voor de RS iV hebben gereserveerd, van de week akkoord gegeven op een HB steel grey. Al vind ik even wachten ook niet erg, in het verlangen zit de vreugd nietwaar :)

• Thomas312
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:27
Hallo!

In mijn oriëntatie voor een nieuwe leaseauto ben ik hier terecht gekomen. Ik heb al wat info ingewonnen van wat oude posts over de Scala, maar heb toch nog een paar vragen. Omdat het langs gaan bij een dealer op het moment wat moeilijk is, probeer ik hier antwoorden te vinden.
Ik twijfel op het moment over de Style of Sport Business uitvoering. Mijn afweging:
1. Sport stoelen vs normale stoelen.
De sport business heeft sportstoelen, Style de normale. Iemand hier ervaring met deze stoelen? Zou helemaal mooi zijn als diegene in beide heeft gezeten. Wat waren de bevindingen?
2. Connectiviteit
Sinds MY 2021 zou Apple CarPlay draadloos moeten kunnen. Is dit bij elke uitvoering met de navi “Amundsen”?
3. Stuur.
Ik vind het stuur van de Style (2 spaaks ipv 3 spaaks) wel wat hebben. Doet me denken aan m’n oude 205 GTI
4. ....
Mis ik wat? Zag dat een aantal hier een Sport Business hebben. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt?

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over bovenstaande punten? Of in het algemeen?
Gelukkig is het gelukt om morgen even proef te rijden, hoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat het niet tegen gaat vallen.

• TabacosPrimeros
  • Niet online
TabacosPrimeros schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:
[Afbeelding]

Sinds 2 weken heb ik ook een Skoda Octavia.

Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen

Afgelopen 1,5 jaar met een ford focus en toyota Corolla gereden. Ben blij om terug in VAG te rijden.

@Rainesh Is er ondertussen al wat te tweaken aan een skoda mk4?
Na ongeveer 10000 km, ben ik nog altijd tevreden. Soms heeft de software wat kuren, maar niets bijzonders. 150 pk icm dsg is ook vlot genoeg.

Je ziet ze ook nog niet vaak rond rijden, zeker in Hatch/berline is de Octavia zeldzaam (België)

Ik moet wel zeggen dat ik mijn prive Golf 7 (1.6tdi - stage 1 chip - 2016) kwalitatief beter vind.

• jongetje
TabacosPrimeros schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:33:
Ik moet wel zeggen dat ik mijn prive Golf 7 (1.6tdi - stage 1 chip - 2016) kwalitatief beter vind.
Wat bedoel je met kwalitatief beter? Volgens mijn worden alle onderdelen binnen VAG nagenoeg uitgewisseld.

@Thomas312
1. Dat is erg persoonlijk, ga proefzitten. Zoek delaers (of personen) die die 2 modellen hebben om dat zelf te ervaren.

2. Pak de prijslijst erbij. Als er smartlink+ is dan heb je draadloos carplay, met gewoon smartlink met kabel.

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:27
MrTKing schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:51:
Hopelijk komt 'ie snel
Hier ook gisteren besteld.

DSG 1.0 en als aanvulling parkeercamera, trekhaak en stuurverwarming (voor de vrouw)
Verwachtte leverdatum staat momenteel op 18 juni, bij jou?

[Voor 8% gewijzigd door SmoothTweaker op 20-02-2021 09:50]

• jongetje
@SmoothTweaker stuurwielverwarming is voor mannenhanden ook lekker hoor in de winter.

• tlpeter
SmoothTweaker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Hier ook gisteren besteld.

DSG 1.0 en als aanvulling parkeercamera, trekhaak en stuurverwarming (voor de vrouw)
Verwachtte leverdatum staat momenteel op 18 juni, bij jou?
Ik vind het heerlijk wanneer het stuur koud is. Niet te lang want dan krijg je van die kleffe handjes.

• TabacosPrimeros
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Wat bedoel je met kwalitatief beter? Volgens mijn worden alle onderdelen binnen VAG nagenoeg uitgewisseld.

@Thomas312
1. Dat is erg persoonlijk, ga proefzitten. Zoek delaers (of personen) die die 2 modellen hebben om dat zelf te ervaren.

2. Pak de prijslijst erbij. Als er smartlink+ is dan heb je draadloos carplay, met gewoon smartlink met kabel.
Rijgeluid, windgeluid, degelijkere kwaliteit van interieur,...

Je merkt het zeker op als je ze naast elkaar met de hand wast (rubbers hier en daar extra op de golf, hoedenplank waar rubberen bolletjes aanhangen tegen het rammelen,...) Een 5 jaar oude VW heeft volgens mij nog altijd een streepje voor op een recente skoda.

Weinig verandering in autowereld land de laatste paar jaren.

Never the less, ben ik nog steeds een gelukkig man met de skoda. (En af en toe eens in een VW rijden ;-))

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Thomas312 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:14:
Hallo!

In mijn oriëntatie voor een nieuwe leaseauto ben ik hier terecht gekomen. Ik heb al wat info ingewonnen van wat oude posts over de Scala, maar heb toch nog een paar vragen. Omdat het langs gaan bij een dealer op het moment wat moeilijk is, probeer ik hier antwoorden te vinden.
Ik twijfel op het moment over de Style of Sport Business uitvoering. Mijn afweging:
De sport business heeft sportstoelen, Style de normale. Iemand hier ervaring met deze stoelen? Zou helemaal mooi zijn als diegene in beide heeft gezeten. Wat waren de bevindingen?
2. Connectiviteit
Sinds MY 2021 zou Apple CarPlay draadloos moeten kunnen. Is dit bij elke uitvoering met de navi “Amundsen”?
3. Stuur.
Ik vind het stuur van de Style (2 spaaks ipv 3 spaaks) wel wat hebben. Doet me denken aan m’n oude 205 GTI
4. ....
Mis ik wat? Zag dat een aantal hier een Sport Business hebben. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt?

Gelukkig is het gelukt om morgen even proef te rijden, hoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat het niet tegen gaat vallen.
1.0 DSG Business Edition hier.
1: Ik vind de stoelen wel prima. Kan je echter geen vergelijk geven.

Op 2: Ja. Zowel AA als Carplay kunnen draadloos. Verschrikkelijk, want ik heb elke dag een oorlog op dat scherm omdat de telefoons beide willen :P Werkt overigens echt prima.
Op 3: Ik vind het heerlijk om hem onder vast te houden. Dus dat is echt een grote plus.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:52
Na wat oriëntatie en wat meer business lease budget is mijn bestelling van mijn skoda gisteren definitief gemaakt
  • Skoda Ocatavia Business edition Plus
  • Black Magic metallic
  • 230 volt aansluit + 2 usb achter
  • Panoramisch dak
  • Trekhaak
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • 18' Zwarte Comet velgen
Verwachte leverdatum 7 juni. :*)

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Thomas312 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:14:
Hallo!

2. Connectiviteit
3. Stuur.
4. ....

* mystic zwaait. Scala Sport Business hier. En enorm blij met de sportstoelen. Of ze beter of slechter zitten dan de normale stoelen kan ik niet zeggen overigens. Maar ze zijn erg comfortabel, zelfs met mijn postuur dat echt 180 graden het tegenoverstelde is van sportief :p

Overige vragen kan ik niet beantwoorden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ai-Karamba
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-05 20:54
headhunter1985 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:37:
Na wat oriëntatie en wat meer business lease budget is mijn bestelling van mijn skoda gisteren definitief gemaakt
  • Skoda Ocatavia Business edition Plus
  • Black Magic metallic
  • 230 volt aansluit + 2 usb achter
  • Panoramisch dak
  • Trekhaak
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • 18' Zwarte Comet velgen
Verwachte leverdatum 7 juni. :*)
Oow, dat heb jij iets meer geluk dan ik :). Heel raar hoe uiteenlopend de levertijden kunnen zijn. Algemeen denk ik wil dat de levertermijn in België langer is dan die in Nederland (terwijl de wagens mijn inziens wel uit hetzelfde fabriek rollen?). Zal wellicht te maken met aantal verkopen en de 'reclame' die skoda wenst te behalen door de wagens in het straat beeld ...

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:52
Ai-Karamba schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Oow, dat heb jij iets meer geluk dan ik :). Heel raar hoe uiteenlopend de levertijden kunnen zijn. Algemeen denk ik wil dat de levertermijn in België langer is dan die in Nederland (terwijl de wagens mijn inziens wel uit hetzelfde fabriek rollen?). Zal wellicht te maken met aantal verkopen en de 'reclame' die skoda wenst te behalen door de wagens in het straat beeld ...
Ik heb in een ander forum wel eens gelezen dat het te maken heeft bij welke dealer de auto wordt gekocht. Zij hebben bepaalde productie slots bij de fabriek, mogelijk dat Broekhuis(dealer auto) nog ruimte had in hun productie slot voor deze auto.

• jongetje
headhunter1985 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:30:
[...]

Ik heb in een ander forum wel eens gelezen dat het te maken heeft bij welke dealer de auto wordt gekocht. Zij hebben bepaalde productie slots bij de fabriek, mogelijk dat Broekhuis(dealer auto) nog ruimte had in hun productie slot voor deze auto.
Dat kan zo zijn. Daarnaast kunnen er ook te korten van bepaalde onderdelen zijn. Hierdoor kan een auto met een bepaalde optie veel langer duren dan die zonder.

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:47
Zo intussen een half jaar en 13000 km verder met mijn Octavia. Los van de foutmeldingen die iedereen krijgt, zit ik nog steeds let die irritante ratel in het dashboard bij het opschakelen tot in 3e versnelling. Dealer geeft aan dat het normaal is, tja. Zijn hier nog Octaviarijders die hier last van hebben?

Is een 2.0 tdi 116 pk, handgeschakeld(dacht wel niet verkrijgbaar in Nederland zeker?)

http://specs.tweak.to/16567

• jongetje
Diesel kun je niet in Nederland kopen. Ik heb wel mijn auto vorige week naar de garage gebracht voor een software update (was terugroepactie). Heb jij de laatste versie?

• JP_S
  • Laatst online: 23:58
jongetje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:58:
Diesel kun je niet in Nederland kopen. Ik heb wel mijn auto vorige week naar de garage gebracht voor een software update (was terugroepactie). Heb jij de laatste versie?
Is er weer een nieuwe terugroepactie? ik heb daar namelijk vorige keer voor niets voor bij de dealer gestaan.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• jongetje
@JP_S Die terugroepactie was om mijn software te updaten, die was van 16 februari. Moest ik wel zelf voor bellen om erachter te komen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Kickasz
whoop whoop, vanaf juni word ik ook een Skoda rijder. Na enige twijfel toch gekozen voor de Skoda Octavia Combi RS iV Business, met de volgende opties:
  • Steel Grey
  • Travel Assistant pakket
  • 230V aansluiting en USB-C aansluitingen
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
  • Parkeercamera achter
  • Verwarmbaar sportstuurwiel met schakelpaddles
  • Comfort stoelen
  • Geheugenfunctie op de buitenspiegels, inclusief Side Assist
Verwachte levertijd 4 juni. Hopelijk een paar dagen eerder, want op 31 mei mag de huidige auto eruit O-)

Zijn er nog meer mensen die de RS versie besteld hebben?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• enveekaa
Kickasz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:58:
whoop whoop, vanaf juni word ik ook een Skoda rijder. Na enige twijfel toch gekozen voor de Skoda Octavia Combi RS iV Business, met de volgende opties:
  • Steel Grey
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
  • Parkeercamera achter
  • Verwarmbaar sportstuurwiel met schakelpaddles
  • Comfort stoelen
  • Geheugenfunctie op de buitenspiegels, inclusief Side Assist
Verwachte levertijd 4 juni. Hopelijk een paar dagen eerder, want op 31 mei mag de huidige auto eruit O-)

Zijn er nog meer mensen die de RS versie besteld hebben?
Ja, ik! vorige week akkoord gegeven, in eerste instantie had ik gekozen voor een steel grey hatchback, maar heb de order aangepast naar een zwarte combi, iets meer ruimte en het zwart met al die zwarte elementen lijkt me dik. Twijfelde enorm, maar het is zwart geworden.

Opties:
  • Zwart Metallic
  • Simply Clever pakket
  • Zonder model en typeaanduiding
Ik heb nog niets gehoord over de levertijd, volgende week maar eens bellen. 4 juni stemt mij hoopvol!

[Voor 7% gewijzigd door enveekaa op 05-03-2021 16:50]

• Kickasz
enveekaa schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Ja, ik! vorige week akkoord gegeven, in eerste instantie had ik gekozen voor een steel grey hatchback, maar heb de order aangepast naar een zwarte combi, iets meer ruimte en het zwart met al die zwarte elementen lijkt me dik. Twijfelde enorm, maar het is zwart geworden.

Opties:
  • Zwart Metallic
  • Simply Clever pakket
  • Zonder model en typeaanduiding
Ik heb nog niets gehoord over de levertijd, volgende week maar eens bellen. 4 juni stemt mij hoopvol!
Helemaal in het zwart is ook een mooie combi. Hopelijk valt bij jou de levertijd bij jou ook een beetje gunstig uit ;)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Donderdag 25 maart mn nieuwe Octavia Combi inleveren voor een update. Dealer gaf aan dat het een "grote" update betrof die de hele dag ging duren. Gelukkig vervangend vervoer :P

• Kickasz
WoBBeL schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:09:
Donderdag 25 maart mn nieuwe Octavia Combi inleveren voor een update. Dealer gaf aan dat het een "grote" update betrof die de hele dag ging duren. Gelukkig vervangend vervoer :P
Dat lijkt wel een update zoals bij de VW ID 3. Daar zijn ze tegenwoordig minimaal een dag mee bezig. Enig idee wat er met de update wordt opgelost dan wel welke nieuwe functionaliteit erbij komt?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Kickasz

Ik heb de volgende issues:

- niet werkende verwarming/airco (bediening afwezig of reageert niet. Blijft wel op laatst bekende stand staan.)
- niet werkende hotspot (en die datapacks zijn duur :o )
- niet werkende android auto
- niet werkende navigatie
- niet inloggen van (hoofd)gebruiker (blijft oneindig laden waardoor scherm nutteloos wordt)
- foutmeldingen tijdens rijden (side assist, front assist, sos, etc...alle functies op de auto eigenlijk 8)7 )

:/

[Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 08-03-2021 15:26]

• Kickasz
Hmm, dat is wel een lange lijst met problemen. Ik hoop dat de software update een hoop problemen voor je oplost. Ik moet wel zeggen dat ik mij steeds meer zorgen maar over de grote afhankelijk van software in de auto. Het is een ding dat tegenwoordig games gepatcht moeten worden op release. Maar als we nou ook al auto's op de markt gaan brengen waarvan de software voor geen meter werkt, wordt het wel een serieus probleem imho.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

VAG heeft (niet lullig bedoeld, dit is mn 2e Octavia en verder erg tevreden) een beetje de boot gemist qua software heb ik het idee. Dit is altijd beetje bijzaak geweest en nu ineens het primaire gedeelte van de auto geworden voor veel modellen maar stabiliteit laat te wensen over. Ik heb het vermoeden dat dit komt door (te) vroege releases en een onderliggende basis die niet goed was.

De systemen zijn gelukkig wel goed gescheiden want mn dashboard blijft het áltijd doen ondanks alle meldingen.

Nog een vraag voor de mensen hier met de nieuwe Octavia: ik heb de 1.0 DSG maar wat is die DSG bak soms lomp zeg, vooral als je in de S vol optrekt wil hij van 1 naar 2 soms schakelen alsof er uberhaupt geen koppeling in zit :X is dat herkenbaar? De DSG op mn O3 FL 1.6 TDI was echt stukken soepeler :)

Zou mooi zijn als VAG wat opener is over de software updates (dus versies met release notes e.d.) en de mogelijkheid zelf te updaten. Ik vind het eigenlijk best vreemd dat ik de auto van 08:00 tot 17:00 kwijt ben voor een update 8)7

[Voor 56% gewijzigd door WoBBeL op 08-03-2021 15:43]

• jongetje
WoBBeL schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:09:
Neejoh, ik heb 2 weken geleden die update gehad en had de auto met de lunch weer terug. Ze plannen alleen een hele dag omdat ze meer moeten doen dan alleen jouw auto en houden graag een slag om de arm. Maar het is idd niet even snel een update draaien...

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@jongetje ja dat dacht ik ook, ik had gevraagd of 08:00-14:00 ook mogelijk was maar dit kon absoluut niet uit qua tijd werd er aangegeven. Volgens mij zijn ze als dealer ook afhankelijk van de fabrikant zelf om een update klaar te zetten wat ik begreep maar ik weet niet precies hoe dat werkt.

• Mastadont
  • Laatst online: 15:20
jongetje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Neejoh, ik heb 2 weken geleden die update gehad en had de auto met de lunch weer terug. Ze plannen alleen een hele dag omdat ze meer moeten doen dan alleen jouw auto en houden graag een slag om de arm. Maar het is idd niet even snel een update draaien...
heeft het geholpen? Ik ga straks m'n auto ophalen na de 'update'.

• jongetje
@Mastadont Ik heb minder storingen gehad. Maar ik heb dan ook nog maar 700km op de teller staan...
Al vind ik persoonlijk dat het nog steeds best lang duurt voordat alles incl. navigatie is opgestart.

• Mastadont
  • Laatst online: 15:20
jongetje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:07:
@Mastadont Ik heb minder storingen gehad. Maar ik heb dan ook nog maar 700km op de teller staan...
Al vind ik persoonlijk dat het nog steeds best lang duurt voordat alles incl. navigatie is opgestart.
eer dat ik in m'n carplay zit zijn we ook weer een tijdje verder... vooral als mn vrouw ervoor in heeft gezeten.

• enveekaa
Ik kreeg net een bericht dat de levering gepland staat voor week 23 (7 juni). Valt me alleszins mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WoBBeL schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:30:
VAG heeft (niet lullig bedoeld, dit is mn 2e Octavia en verder erg tevreden) een beetje de boot gemist qua software heb ik het idee. Dit is altijd beetje bijzaak geweest en nu ineens het primaire gedeelte van de auto geworden voor veel modellen maar stabiliteit laat te wensen over. Ik heb het vermoeden dat dit komt door (te) vroege releases en een onderliggende basis die niet goed was.

De systemen zijn gelukkig wel goed gescheiden want mn dashboard blijft het áltijd doen ondanks alle meldingen.

Nog een vraag voor de mensen hier met de nieuwe Octavia: ik heb de 1.0 DSG maar wat is die DSG bak soms lomp zeg, vooral als je in de S vol optrekt wil hij van 1 naar 2 soms schakelen alsof er uberhaupt geen koppeling in zit :X is dat herkenbaar? De DSG op mn O3 FL 1.6 TDI was echt stukken soepeler :)

Zou mooi zijn als VAG wat opener is over de software updates (dus versies met release notes e.d.) en de mogelijkheid zelf te updaten. Ik vind het eigenlijk best vreemd dat ik de auto van 08:00 tot 17:00 kwijt ben voor een update 8)7
Als ik me goed herinner zit er in beiden een DQ200 bak. Bokken of schokken zou ie niet mogen doen, dan zou ik er mee naar de dealer gaan.
Wat ik zelf wel eens gedaan heb om van 1 naar 2 soepel te laten gaan is een DSG reset. Kun je filmpjes over op YT vinden. Maar dit ding is hagelnieuw toch? Dan sowieso de dealer.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Is er een manier om de temperatuur van de DSG in te zien? Ik reed van het weekend met de nieuwe Scala lekker door het limburgs landschap, toen merkte ik dat hij wat geluidjes begon te maken. Olie temp van de auto zat op 103.

Wat me sowieso opviel is dat hij, heuvel af, niet echt afremt zoals een handbak dat doet in de versnellingen. Veel geremd dus, maar is dit normaal? Zijn hier trucjes voor?

• jongetje
@Mimiix je kunt als je omlaag rijd natuurlijk ook de bak in de handmatige stand zetten en dan kun je al beter op de motor remmen (door een lagere versnelling te kiezen), net zoals met een handgeschakelde bak.

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 09-03-2021 13:30]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:30:
@Mimiix je kunt als je omlaag rijd natuurlijk ook de bak in de handmatige stand zetten en dan kun je al beter op de motor remmen (door een lagere versnelling te kiezen), net zoals met een handgeschakelde bak.
Alleen als ik het gas los laat, gooit ie hem in een soort vrij "Eco". Dan blijft ie in versnelling maar toch niet helemaal.

• tlpeter
Mimiix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Alleen als ik het gas los laat, gooit ie hem in een soort vrij "Eco". Dan blijft ie in versnelling maar toch niet helemaal.
Heb je schakel flippers? Je kunt dan 1 keer de flipper gebruiker om in een versnelling te gaan zonder in de manuele stand te komen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Heb je schakel flippers? Je kunt dan 1 keer de flipper gebruiker om in een versnelling te gaan zonder in de manuele stand te komen.
Helaas niet. Ik heb enkel het pookje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
Dan effe de rem aantikken, dan gebeurd hetzelfde.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:38
Mimiix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:17:
Is er een manier om de temperatuur van de DSG in te zien? Ik reed van het weekend met de nieuwe Scala lekker door het limburgs landschap, toen merkte ik dat hij wat geluidjes begon te maken. Olie temp van de auto zat op 103.

Wat me sowieso opviel is dat hij, heuvel af, niet echt afremt zoals een handbak dat doet in de versnellingen. Veel geremd dus, maar is dit normaal? Zijn hier trucjes voor?
Mijn DSG schakelt terug in de bergen als ik voldoende lang stevig rem, continue een beetje remmen zal mogelijk niet het gewenste effect hebben (zo heftig is het nou ook weer niet in Limburg).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Mimiix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Helaas niet. Ik heb enkel het pookje.
Dan zet je toch de pook naar rechts in de manuele stand? Dan kun je met omhoog en omlaag duwen schakelen.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:17
Ik ben trouwens superblij met de Android Auto in mijn Admunsen, maar toch heb ik graag de update van de eigen navigatie.

Nu zat ik op de site te kijken, VIN ingevoerd en zie dat de kaarten niet geüpdate zijn.
Meestal is dat toch twee keer per jaar. Eenmaal voor de zomer en eenmaal in het nieuwe jaar?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:06

Ethirty

Who...me?

Mimiix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:17:

Sowieso in de bergen/heuvels in S rijden. Rijdt lekkerder heuvel op en schakelt sneller terug heuvel af. :)
Het normale standaard programma is veel te eco met zijn vrijloop. Is in de heuvels alleen maar gevaarlijk om zonder weerstand naar beneden te rollen, veel te veel werk voor je remmen.

103 is op zich niks, dat is in de zomer ook vrij standaard.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• jongetje
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:37:
Nu zat ik op de site te kijken, VIN ingevoerd en zie dat de kaarten niet geüpdate zijn.
Meestal is dat toch twee keer per jaar. Eenmaal voor de zomer en eenmaal in het nieuwe jaar?
Skoda pretendeert dat ze twee keer per jaar een update plaatsen. In de praktijk is dit 1 keer per jaar.

• dajappie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:26
jongetje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Skoda pretendeert dat ze twee keer per jaar een update plaatsen. In de praktijk is dit 1 keer per jaar.
Voor alles van VAG komen de updates meestal rond week 25 en 45. Die laatste lijken ze vorig jaar overgeslagen te hebben. Als je een beetje googled dan kom je soms bij VW of Seat voor hetzelfde systeem wel een update tegen. In het verleden met mijn vorige VW overigens ook al meegemaakt, wel een update bij Skoda maar niet bij VW.

• jongetje
@dajappie En dat jaar ervoor sloegen ze de update van week 25 over. Dus heel betrouwbaar is Skoda niet in het leveren van updates. Ik heb in mijn nieuwe O4 nu een jaar gratis updates en verkeersinfo, maar de navigatie stuurt me elke keer via een omweg naar mijn bestemming dus ik ga er straks ook niet voor betalen. Ik gebruik nu al AndroidAuto.

• dajappie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:26
jongetje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:37:
@dajappie En dat jaar ervoor sloegen ze de update van week 25 over. Dus heel betrouwbaar is Skoda niet in het leveren van updates. Ik heb in mijn nieuwe O4 nu een jaar gratis updates en verkeersinfo, maar de navigatie stuurt me elke keer via een omweg naar mijn bestemming dus ik ga er straks ook niet voor betalen. Ik gebruik nu al AndroidAuto.
Zoals gezegd, zoek een beetje en je vindt vast de versie van VW of Seat voor hetzelfde model navigatie en zet die erop, de bestanden zijn identiek, vaak komt tenminste een van die andere wel uit voor de halfjaarlijkse update. Niet ideaal, maar goed. Ben zelf overigens ook over op bv. Google Maps via Carplay, want zelfs met halfjaarlijkse updates mis je nog best vaak wijzigingen. Nog afgezien van de kwaliteit van de verkeersinformatie.

• sparks
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-06 21:18
Toch vind ik de navigatie van skoda/vag nog steeds veel fijner werken als die van je gsm. Maar om daar nu 50 euro voor te betalen dat doe ik ook niet. Je betaald echter alleen voor het online stuk, kan nog steeds (met mijn O3 tenminste) via een sd kaartje de navigatie bijwerken.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Zojuist m'n scala opgehaald en ze hebben , na 6x zelf de auto toe te voegen en te verwijderne uit mn account, de app werkend! Geen idee hoe.

Ik zie nu ook dat ik die datapakketten kan aanschaffen voor wifi in de auto. Best prijzig!

• jongetje
@Mimiix Ik vraag me ook af wie dat neemt, want dit is alleen maar voor de wifi-spot in de auto. Kun je misschien beter een hoger data abonnement op je telefoon nemen en die als wifi-spot gebruiken.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:42:
@Mimiix Ik vraag me ook af wie dat neemt, want dit is alleen maar voor de wifi-spot in de auto. Kun je misschien beter een hoger data abonnement op je telefoon nemen en die als wifi-spot gebruiken.
Ja, dat was mijn gedachte ook al. Helemaal met het roamen door Europa heen.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:17
Een oude android telefoon nemen en daar een permanente router van maken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:42:
Ik :+ meer uit gemakzucht. Ik weet dat ik verbinding kan maken met de auto zonder dat de Wifi dan leading wordt op de telefoon en dergelijke maar paar keer per jaar op vakantie is het gewoon makkelijk, ook voor mijn vrouw. Ik werk ook vaak met de laptop onderweg en dan is t stiekem best handig, ik ben namelijk te lui om elke keer de hotspot aan/uit te zetten op mijn telefoon :P

Ik heb wel de 365 dagen 25 GB en dan werkt de ingebouwde internetradio ook direct als ik de auto start (mits de radio t gewoon doet ;( zie eerdere posts haha) en dat gebruik ik nog wel eens.

[Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 10-03-2021 20:52]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

WoBBeL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Ik :+ meer uit gemakzucht. Ik weet dat ik verbinding kan maken met de auto zonder dat de Wifi dan leading wordt op de telefoon en dergelijke maar paar keer per jaar op vakantie is het gewoon makkelijk, ook voor mijn vrouw. Ik werk ook vaak met de laptop onderweg en dan is t stiekem best handig, ik ben namelijk te lui om elke keer de hotspot aan/uit te zetten op mijn telefoon :P

Ik heb wel de 365 dagen 25 GB en dan werkt de ingebouwde internetradio ook direct als ik de auto start (mits de radio t gewoon doet ;( zie eerdere posts haha) en dat gebruik ik nog wel eens.
Hoelang doe je ermee?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik ben niet zo'n fanatieke gebruiker en ik heb hem 5 januari geactiveerd en heb nog 21 GB over. Ik reis voor mn werk nu ook veel minder.

• tlpeter
25GB voor een jaar? Dat heeft ik nooit met een puber dochter.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Komt neer op 6 euro per maand voor een abbo van 2,08gb per maand gemiddeld. Dat valt opzicht nog wel mee maar met Europese roaming vraag je je idd af voor wie dit nog aantrekkelijk kan zijn..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:35
ro3lie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:50:
Hier is de nieuwe lease auto besteld!

Skoda Kamiq - Style - 1.0 81kw
• K1K1 - Velvet Red Metallic
• PEA - Spoiler voor en diffuser achter in kunststof zwart
• PW3 - Full LED Koplampen met dyanmische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
• 4KF - Sunset
• PK1 - Trekhaak, wegklapbaar
• PWP - Verwarmbare voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
• 7X2 - Parking distance Control voor en achter
• 6XK - Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmend

Aflevering zal rond maart 2021 zijn. Nu nog een USB-C naar iPhone kabel regelen :+
Deze week de auto opgehaald en wat is die gaaf! :9 De kleur komt heel goed tot zijn recht op dit model en de running-lights knipperlichten maken het wel af.

Tijdens de proefrit had ik gereden in een Sport Business DSG met o.a. sportstoelen en sportstuur, dit was voor mij dus nog een verrassing.
Maar de standaard stoelen zien er keurig uit en zitten perfect, het 'standaard' stuur is tevens luxer dan het sportstuur als het gaat om bediening/uiterlijk :+

Hiervoor had ik een Octavia Combi en qua comfort/ruimte merk ik weinig verschil (kofferbak uiteraard).

Ter referentie;
Sport Business - stuur:

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ro3lie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Deze week de auto opgehaald en wat is die gaaf! :9 De kleur komt heel goed tot zijn recht op dit model en de running-lights knipperlichten maken het wel af.

Tijdens de proefrit had ik gereden in een Sport Business DSG met o.a. sportstoelen en sportstuur, dit was voor mij dus nog een verrassing.
Maar de standaard stoelen zien er keurig uit en zitten perfect, het 'standaard' stuur is tevens luxer dan het sportstuur als het gaat om bediening/uiterlijk :+

Hiervoor had ik een Octavia Combi en qua comfort/ruimte merk ik weinig verschil (kofferbak uiteraard).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter referentie;
Sport Business - stuur:
[Afbeelding]
Goede kleur :D feli! Zoveel beter dan die basecoat kleur die veel mensen kiezen atm :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

mystic schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Goede kleur :D feli! Zoveel beter dan die basecoat kleur die veel mensen kiezen atm :)
Wat is er mis met Steel grey :P

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Mimiix schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Wat is er mis met Steel grey :P
Wat mij betreft? SAAAAAAAAI en ook gewoon echt niet mooi :p In ieder geval niet op een auto :)
Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True