Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:27
Dag dames en heren Skoda-kenners,

Ik heb een vraag :) Ik ben op zoek naar een nieuwe Skoda ter vervanging van m'n huidige Fabia Combi Monte Carlo. Mijn oog is gevallen op een Karoq Sportline Business, en ben nu wat heen en weer aan het mailen met dealers over een drietal voorraad modellen die ik heb gezien via de stocklocator. 'Mijn' dealer hier in de buurt geeft aan dat ik twee van die beoogde auto's (staan in het oosten van het land, ik zit aan de westkust) niet via hen kan leveren (itt wat de Skoda site zegt) omdat de dealer aldaar ze reeds op kenteken heeft gezet, en dit zou ongunstig zijn.

De twee modellen in het oosten zijn inderdaad wel wat voordeliger dan wat hij mij aanbiedt (komt er op neer dat ik voor hetzelfde geld daar een DSG heb vs een handbak, met verder precies dezelfde uitrusting). Volgens de dealer komt dat omdat ze dus al in 2020 op kenteken gezet zijn. Dealer in het oosten heeft ook 2 mooie offertes gemaakt, maar was eerst 2k lager met z'n inruilwaarde voor mijn huidige auto en na wat aandringen 1,5k. Uiteraard wat mooie verhalen over hoe fijn en zuinig een DSG is ;)

Ik vraag me dus vooral af hoe 'ongunstig' een auto is die vorig jaar op kenteken is gezet vs een auto die bij aflevering pas op kenteken wordt gezet. Ik snap dat theoretisch die '2020 Karoq' dus al een jaar oud is, ook al is ie gloednieuw en is er geen km mee gereden. Hoe rampzalig is dit? Ga je dit bv. echt later terugzien in je inruilwaarde of wordt er toch ook wel naar maand gekeken en boeit een het dan weinig of een auto uit 12/2020 komt of 02/2021? Het is verder echt een identiek model, puur het verschil in transmissie dus.

Verder nog wijsheden? :) Ik probeerde dealer 2 met de ANWB koerslijst om z'n oren te slaan, maar dat waren volgens hem maar richtlijnen, terwijl hij er toch een ruime 2,5k onder zat (dealer 1 dus 0,5k lager), en mijn huidige auto eigenlijk beter aangekleed is dan ik in kon voeren bij de ANWB :')

Iemand verder ervaring met auto kopen in de huidige lockdown? Dealer 1 gaf aan dat er wel een proefrit mogelijk was, je kan dan gewoon einde van de straat de auto overnemen van de dealer :') Benieuwd of het verder nou prijstechnisch nog interessant is om nu te kopen of juist even te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:22
Je auto zelf direct op marktplaats te koop zetten, voor het hoogste inruilbedrag en dan straks die auto in t oosten van het land kopen met nog wat korting omdat je niets in te ruilen hebt?

NB. Marktplaats kost je wel wat geld, maar uit eigen ervaring weet ik dat je hem daar ook beter verkoopt dan op andere sites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
@Romius Ik ben niet anders gewend dan dat ik met lease gewoon beide sleutels mee krijg. Waarom zou je leasemaatschappij duizenden sleutels willen bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
DutX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:18:
Je auto zelf direct op marktplaats te koop zetten, voor het hoogste inruilbedrag en dan straks die auto in t oosten van het land kopen met nog wat korting omdat je niets in te ruilen hebt?

NB. Marktplaats kost je wel wat geld, maar uit eigen ervaring weet ik dat je hem daar ook beter verkoopt dan op andere sites.
Zou kunnen hoor, en geloof zeker dat ik er dan iets meer uit kan slepen, maar ik ben ook niet zo'n held daarin eerlijk gezegd. Als je pech hebt komt het toch weer neer op afdingen bij overdracht of staan ze na een half jaar voor de deur als er iets stuk is.

Dan toch liever het gemak van oude auto droppen, nieuwe ophalen en geen gedoe, maar wel iets minder opbrengst. Ik vind het inruilaanbod van dealer 1 overigens best acceptabel, de pest zit hem meer in dat dealer 2 de korting die op de auto zit voor een groot deel weer terugpakt in de inruilprijs. Logisch misschien, maar niet helemaal waar ik op had gehoopt.

Voornaamste vraag is of het nou veel boeit dat ze die auto vorig jaar al op kenteken hebben gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Vandaag van de leasemaatschappij doorgekregen dat m’n Octavia is besteld. Verwachtte levering eind april. Viel me toch wat tegen. Had op eind maart gehoopt.

Na contact met dealer (LM had een foutje gemaakt met de bekleding) blijkt het half juni te worden :'(

[ Voor 25% gewijzigd door kw_nl op 21-01-2021 15:47 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:22
Dat weet je pas zeker bij inruil. Maar bij een zoektocht naar een occasion kan je vaak/altijd kiezen op bouwjaar en niet op leeftijd.
Leasemaatschappijen registreren daarnaast ook vaak niet meer in december tenzij bijtelling voordeel.
Dus ja, ik denk dat er wel een verschil qua afschrijving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
jongetje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:24:
@Romius Ik ben niet anders gewend dan dat ik met lease gewoon beide sleutels mee krijg. Waarom zou je leasemaatschappij duizenden sleutels willen bewaren?
Doorgaans lijkt mij dat ook niet handig, maar deze maatschappij is kleinschalig. Daarnaast volgens mij ook deels de wens van mijn werkgever, dat er elders een reservesleutel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Echt, soms hebben werkgevers zulke rare regels, je zou er een apart topic over kunnen beginnen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

TheFirepit

Vuurbal

Ik mag binnenkort een andere leaseauto en de Octavia (hatchback (vind ik eigenlijk wel een sedan)) staat ook hoog op mijn lijst.

Hier zie ik veel langskomen die voor een 1.0 TSI. Zelf zat ik meer te kijken naar een 1.5 TSI m-HEV DSG. Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er goede redenen om voor de een of de ander te gaan?

Morgen heb ik een eerste proefrit en in die Octavia zit een 1.0 TSI, dus daar kan ik morgen even wat ervaring mee opdoen.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
TheFirepit schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:13:
Ik mag binnenkort een andere leaseauto en de Octavia (hatchback (vind ik eigenlijk wel een sedan)) staat ook hoog op mijn lijst.

Hier zie ik veel langskomen die voor een 1.0 TSI. Zelf zat ik meer te kijken naar een 1.5 TSI m-HEV DSG. Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er goede redenen om voor de een of de ander te gaan?

Morgen heb ik een eerste proefrit en in die Octavia zit een 1.0 TSI, dus daar kan ik morgen even wat ervaring mee opdoen.
Ik heb ervaring met beide auto's in een Golf. De 150pk is gewoon meer comfort/luxe omdat je sneller van je plek af komt en makkelijker kan inhalen. Wel weer duurder in de maand. Blijft persoonlijk in wat jij belangrijker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@TheFirepit Ik zou eerder met die meerprijs van een 1.5 handbak voor een 1.0 E-TEC DSG gaan. Heb je veel meer comfort mee en die motor komt prima mee in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Beide zullen een DSG zijn, dus daar zit geen verschil in.

Qua kosten heb ik even gekeken, maar het verschil tussen de 1.0 en 1.5 is "maar" 3.000,-. Dat is dan niet heel veel verschil wat er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

3k totaal, aangenomen 48 maanden looptijd praat je over 3000/48= ca 60 euro per maand extra (bruto). Misshien iets minder ivm afschrijving en verwachtte gewildheid PHEV over vier jaar, dus zeg 50 in de maand extra. En dagelijks een grijns op je gezicht. Als het uit kan zeg ik doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

The_Admin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Voornaamste vraag is of het nou veel boeit dat ze die auto vorig jaar al op kenteken hebben gezet?
Nee dat boeit niet als je daarmee een betere prijs krijgt.
Als je de auto langer gaat rijden maakt het later weinig verschil met inruil. Of een auto nu 6 of 7 jaar oud is, scheelt weinig. Maar of de auto van dit jaar of vorig jaar is maakt voor de dealer een groter verschil.

Dus haal vooral je voordeel uit de "oude auto" en steek die afschrijving alvast in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vandaag bij de dealer gezeten voor een software update van mijn Columbus.
Soms valt de kaart op de virtuele cockpit weg (volgens mij alleen als er een telefoon via Carplay is aangesloten. Nee, niet het normale gedrag dat wanneer je navigatie start op je telefoon, de navigatie van de auto stopt. Dan zie je een melding en stopt de navigatie. Nu stopt alleen de kaartweergave op de VC maar niet op het consolescherm)

Ze hebben een update van de systeemsoftware uitgevoerd die wel 2 uur duurde :?

Hopelijk komt het probleem niet meer voor

(Superb Sportline Red Velvet 1.5 TSI DGG7 - Columbus 9.2" - Canton audio - Virtual cockpit - uit eind 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:46:
3k totaal, aangenomen 48 maanden looptijd praat je over 3000/48= ca 60 euro per maand extra (bruto). Misshien iets minder ivm afschrijving en verwachtte gewildheid PHEV over vier jaar, dus zeg 50 in de maand extra. En dagelijks een grijns op je gezicht. Als het uit kan zeg ik doen.
Het is een MHEV in dit geval, niet een PHEV. Van dat MHEV merk je overigens vrijwel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
TheFirepit schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:24:
Qua kosten heb ik even gekeken, maar het verschil tussen de 1.0 en 1.5 is "maar" 3.000,-. Dat is dan niet heel veel verschil wat er tussen zit.
Doe er dan nog 2 keer "maar" 3000euro bij en je kunt de RS nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

jongetje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Doe er dan nog 2 keer "maar" 3000euro bij en je kunt de RS nemen 8)
Die staat helaas (nog) niet in de leaselijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@TheFirepit dealer offerte laten maken, mailen en indienen bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

@jongetje Eerst maar even de proefrit van morgen afwachten. Misschien vind ik een Octavia wel een verschrikkelijke auto :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Twee weekjes geleden nog een foto gemaakt van de Skoda bij het strand, net na het poetsen 8) . Zag alleen de volgende poetsbeurt dat tijdens het afspuiten de vorige keer sommige wielmoerkapjes had meegespoten en waren verdwenen.. Nieuwe zijn onderhand binnen. Meer mensen dit wel eens gehad? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_d58XOVk45U29BejoMVtnXD5J5c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g78D6w1TPrqvbGq5Uk8sOKfl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door creapYYY op 22-01-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY
The_Admin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Zou kunnen hoor, en geloof zeker dat ik er dan iets meer uit kan slepen, maar ik ben ook niet zo'n held daarin eerlijk gezegd. Als je pech hebt komt het toch weer neer op afdingen bij overdracht of staan ze na een half jaar voor de deur als er iets stuk is.

Dan toch liever het gemak van oude auto droppen, nieuwe ophalen en geen gedoe, maar wel iets minder opbrengst. Ik vind het inruilaanbod van dealer 1 overigens best acceptabel, de pest zit hem meer in dat dealer 2 de korting die op de auto zit voor een groot deel weer terugpakt in de inruilprijs. Logisch misschien, maar niet helemaal waar ik op had gehoopt.

Het scheelt wel een berg geld hoor. Ik wou mijn vorige auto (audi A3) ook eerst via een dealer verkopen maar schrok van de prijs die zij er voor gaven. Na anderhalve maand verkocht via autoscout voor een prijs waar ik tevreden mee was, kreeg zelfs laatst nog een berichtje van de koper hoe blij hij met de auto was. Enerzijds kwestie van geluk, maar je kan zelf ook vrij snel de kopende partij inschatten hoe of wat. Maar snap de tweestrijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
creapYYY schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:24:
Twee weekjes geleden nog een foto gemaakt van de Skoda bij het strand, net na het poetsen 8) . Zag alleen de volgende poetsbeurt dat tijdens het afspuiten de vorige keer sommige wielmoerkapjes had meegespoten en waren verdwenen.. Nieuwe zijn onderhand binnen. Meer mensen dit wel eens gehad? 8)7

[Afbeelding]
Damn, nice!! Da's een Karoq toch? Sportline Business zo te zien? Wat heb je er verder op?

En tav je 2e punt, zeker waar hoor, ik moet zeggen dat ik nu een offerte voor een Karoq DSG in Steel Grey heb van die dealer, en hij heeft een goeie korting dus onderaan de streep scheelt het me letterlijk 2 tientjes tov die dealer die meer inruil geeft (en me een handbak aan bood). Dus dat klinkt zeker interessant daar je normaal al snel 2k extra kwijt bent voor DSG.

Overigens zei ie over deze wagen dat alleen kenteken 1A is afgegeven, niet 1B, dat gebeurt pas bij levering, dus het zou alsnog een '2021 auto's zijn aldus hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
The_Admin schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Damn, nice!! Da's een Karoq toch? Sportline Business zo te zien? Wat heb je er verder op?

En tav je 2e punt, zeker waar hoor, ik moet zeggen dat ik nu een offerte voor een Karoq DSG in Steel Grey heb van die dealer, en hij heeft een goeie korting dus onderaan de streep scheelt het me letterlijk 2 tientjes tov die dealer die meer inruil geeft (en me een handbak aan bood). Dus dat klinkt zeker interessant daar je normaal al snel 2k extra kwijt bent voor DSG.

Overigens zei ie over deze wagen dat alleen kenteken 1A is afgegeven, niet 1B, dat gebeurt pas bij levering, dus het zou alsnog een '2021 auto's zijn aldus hem.
Klopt, Sportline Business. Ik was de eerste die eindelijk mocht kiezen voor benzine, dus zonder te vragen wat het budget was koos ik voor:

- 19 inch (nu is dat standaard, maar anders had je 18 inch zwarte velgen)
- stoelverwarming
- panorama dak

Uiteindelijk bleek dus dat ik alle pakketten had kunnen kiezen, maar gezien mijn vorige auto deze extra's ook niet had mis ik het niet. Echt dik tevreden, dit is wel één met DSG automaat. Maar ook hier, mijn vorige auto was automaat en dan wil je niet meer terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
creapYYY schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:18:
[...]

Klopt, Sportline Business. Ik was de eerste die eindelijk mocht kiezen voor benzine, dus zonder te vragen wat het budget was koos ik voor:

- 19 inch (nu is dat standaard, maar anders had je 18 inch zwarte velgen)
- stoelverwarming
- panorama dak

Uiteindelijk bleek dus dat ik alle pakketten had kunnen kiezen, maar gezien mijn vorige auto deze extra's ook niet had mis ik het niet. Echt dik tevreden, dit is wel één met DSG automaat. Maar ook hier, mijn vorige auto was automaat en dan wil je niet meer terug :)
Geinig, net als jij kom ik van de Audi A3 en ga ik naar de Karoq. Nagenoeg zelfde uitvoering, maar dan zwart en zonder panoramadak. Wel DSG, want als je dat inderdaad eenmaal hebt..

Ben nog in afwachting van m'n Karoq trouwens, verwachte levering was 1 februari maar is uitgesteld tot (ten minste) medio februari ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:22
Nog drie en halve week dan mag ik mijn scala 1.0 DSG business edition (steel gray) ophalen.
Flink wat opties bij genomen dus kan niet wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De ANWB heeft de Skoda Kamiq Ambition staan als private lease. Echter zie ik geen parkeersensoren tussen de standaard opties staan, ook niet als extra pakket. Zit dit er al niet standaard op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:14:
Nog drie en halve week dan mag ik mijn scala 1.0 DSG business edition (steel gray) ophalen.
Flink wat opties bij genomen dus kan niet wachten *O*
Ik heb hem ook! Krijg je geen spijt van!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ow wat een geneuzel bij de Skoda dealer weer, eerst via de chat gevraagd of de myskoda app online kan worden geactiveerd, via je VIN - nee dat kan niet, want je moet je rijbewijs laten zien bij de dealer.

Bij de dealer, nee we zijn helemaal niet open eigenlijk, dat kan prima online...zucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Romius Je kunt prima zelf een account aanmaken voor Skoda Connect via dat portal. Alleen kwam ik er later pas achter dat als je je deuren wilt kunnen ver/ontgrendelen op afstand je langs de dealer moet (meldt de app.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
jongetje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:26:
@Romius Je kunt prima zelf een account aanmaken voor Skoda Connect via dat portal. Alleen kwam ik er later pas achter dat als je je deuren wilt kunnen ver/ontgrendelen op afstand je langs de dealer moet (meldt de app.).
Ja, de app/account heb ik wel, het gaat om de functies die erbij horen..zoals je deuren ontgrendelen. Daarvoor moest je dus langs de dealer. Maar nu dus weer niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Romius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:36:
[...]

Ja, de app/account heb ik wel, het gaat om de functies die erbij horen..zoals je deuren ontgrendelen. Daarvoor moest je dus langs de dealer. Maar nu dus weer niet.. 8)7
Je hoeft niet langs de dealer voor de basis dingen zoals hoeveel km je nog kunt rijden, of hij opslot is, toeteren en knipperen met de lampen etc.
Voor openen en sluiten geeft de app. aan dat je langs de dealer moet, maar als de dealer dit op afstand wilt doen kan dat natuurlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Zit in die app ook de optie om de verwarming op afstand aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@kw_nl Dan moet je een standkachel hebben (niet leverbaar in nl) of de phev versie begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
jongetje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:13:
@kw_nl Dan moet je een standkachel hebben (niet leverbaar in nl) of de phev versie begreep ik.
Volgens de brochure niet...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuRwt6irBvFL4mLbmBsjOQGATvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qs9xk9t8tnBgo7H65VlZ8CK8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
mefjoew schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:16:
Vraag: ik sta op het punt een Karoq te bestellen en heb nu de optie voor een bescheiden bedrag een variant met panoramadak te nemen.Daartegenover staat weer een langere levertijd.
Heb nooit gereden met zo'n dak, dus twijfel behoorlijk. Ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen, specifiek v.w.b. een panoramadak in een Karoq. Iemand die hierover wat kan zeggen?
Yes! Pas op met de trekkracht van de auto. Dit heeft invloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In de brochure staan ook AGR stoelen en de Canton speakers... op de site staat dat wat jij noemt alleen op de plugin werkt. Als je het op een gewoon model wilt moet je bijvoorbeeld een Ford focus kopen, die heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Een vraagje over de scala: weet iemand waar de 12 v aansluiting in de kofferbak zit? Ik kon hem zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mimiix schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:34:
Een vraagje over de scala: weet iemand waar de 12 v aansluiting in de kofferbak zit? Ik kon hem zo snel niet vinden.
Als je het hebt, dan hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnZdt2h5E3_8ad6Qqr7ie--FZXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkiEpchUEk4en4CJgnam1e2D.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ga morgen gelijk kijken! Volgens de optie lijst heb ik die dus het zou wel moeten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Kleine update: Ik heb gekeken. Er zit dus een afdek klepje en geen stopcontact. Op de optielijst(van de LM) staat duidelijk "• 12v stopcontact in de laadruimte en voorin"

Dus dat wordt mailen...

Moet ik nu alle opties na gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Laatst online: 09:34
Mimiix schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:25:
[...]

Kleine update: Ik heb gekeken. Er zit dus een afdek klepje en geen stopcontact. Op de optielijst(van de LM) staat duidelijk "• 12v stopcontact in de laadruimte en voorin"

Dus dat wordt mailen...

Moet ik nu alle opties na gaan lopen?
Sowieso, heb ik ook gedaan. Direct bij het ophalen het alles laten nalopen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Heinemancp schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:23:
[...]

Sowieso, heb ik ook gedaan. Direct bij het ophalen het alles laten nalopen door de dealer.
Het is mijn eerste nieuwe auto, dus ik heb geen idee verder hoe en wat. Voor de volgende keer dus een goed idee! Voor de rest mis ik niets geloof ik. Heb in iedergeval de fleetmanager een bericht gedaan. Zal vast wel loslopen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen? Bouwen ze dat achteraf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Laatst online: 09:34
Mimiix schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Het is mijn eerste nieuwe auto, dus ik heb geen idee verder hoe en wat. Voor de volgende keer dus een goed idee! Voor de rest mis ik niets geloof ik. Heb in iedergeval de fleetmanager een bericht gedaan. Zal vast wel loslopen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen? Bouwen ze dat achteraf in?
dit lijkt mij iets dat achteraf prima kan, sportstoelen / -onderstel of andere LED koplampen lijken mij (niet onmogelijk) niet. Vraag mij ook af waar de fout ligt, bij de LM: dikke pech voor jou (als het niet achteraf ingebouwd kan worden), bij de producent: kunnen ze een nieuwe bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag de lease offerte voor de vervanger van mijn huidige Octavia 3 FL, MY2018 ingediend bij onze wagenparkbeheerder.

Mijn oog is gevallen op de Kodiaq Sportline Business 1.5TSI. Functiepakket, trekhaak en voorruitverwarming er op. Comfortpakket laten vallen maar omdat ik geen DSG heb viel de helft van dat pakket toch al af. De rest ga ik niet missen, omdat ik het nu ook niet heb.

Ondanks dat vind ik de Sportline een heel compleet uitgeruste wagen waar ik hopelijk vanaf medio dit jaar echt nog lang plezier van ga hebben.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Heinemancp schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:22:
[...]

dit lijkt mij iets dat achteraf prima kan, sportstoelen / -onderstel of andere LED koplampen lijken mij (niet onmogelijk) niet. Vraag mij ook af waar de fout ligt, bij de LM: dikke pech voor jou (als het niet achteraf ingebouwd kan worden), bij de producent: kunnen ze een nieuwe bouwen.
LM stuurde: "“Soms komen de specificaties die wij aangeleverd krijgen niet overeen, helaas.... " . Dealer geeft aan dat het er niet op zit (standaard). Dus nu benieuwd wat LM gaat zeggen.

LM mag het gewoon oplossen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wijze les om een auto via een dealer te configureren en niet via een Leaseportal. Mijn werkgever staat alleen maar offertes toe vanuit een dealer die vervolgens naar de leasemaatschappij gaan. Dan krijg je niet een welles-nietes spelletje maar dan staat gewoon op de offerte in combinatie met de huidige prijs en optielijst wat er op/aan/in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Zijn hier ook 'oude' skoda rijders? Wij hebben sinds kort een Octavia 1Z facelift 1.4 TSI Businessline uit 2009 en dat bevalt tot nu toe prima! De luxe is ook wel een verademing, hiervoor hadden we een civic uit 2000 dus dit is nogal een upgrade.
Weet iemand of het aantal keer knipperen makkelijk aan te passen is van het comfortknipperlicht? Staat standaard op 3x knipperen, maar 4 of 5 past beter bij mijn rijstijl.

Andere vraag over verlichting; als de auto op contact staat branden er 2 kleine lampjes bij de mistlichten. Het doet mij denken aan coming home verlichting alleen gaat de verlichting uit als je de sleutel uit 't contact haalt. Valt dat nog aan te passen of heb je dan een echte coming home module nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:03:
Wijze les om een auto via een dealer te configureren en niet via een Leaseportal. Mijn werkgever staat alleen maar offertes toe vanuit een dealer die vervolgens naar de leasemaatschappij gaan. Dan krijg je niet een welles-nietes spelletje maar dan staat gewoon op de offerte in combinatie met de huidige prijs en optielijst wat er op/aan/in de auto zit.
Helaas, ik heb die keuze niet eens. Optie 1 was DSG (Business Edition) en optie 2 was Handbak (Sport Business). Beide met de opties erop en de enige keuze was de kleur en of je een trekhaak wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:32
@Tehh , probeer een VAG chotkan te mailen. Bij mij heeft hij oa jouw gewenste opties uitgevoerd, en hill assist en og veel meer, tegen een schappelijke prijs. Zit in Tiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mimiix schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Helaas, ik heb die keuze niet eens. Optie 1 was DSG (Business Edition) en optie 2 was Handbak (Sport Business). Beide met de opties erop en de enige keuze was de kleur en of je een trekhaak wilde.
Dan is het enige wat je kunt doen de juiste prijs en optielijst erbij pakken om te zien wat erin zit. Zelfs de skoda configurator heeft weleens een foutje dus die vertrouw ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
Ik kan mij ook melden hier, mijn huidige lease loopt in maart af. Rijdt nu ook een octavia en overweeg wederom weer hiervoor te gaan, andere keuze voor station zijn 308 en megane estate.

De standaard is een 1.0 greentech sw business edition. Hierbij voor 6% aan opties. Maar lever gewoon iets hogere offerte in, zien we wel.

Wat mij gelijk opvalt is de beperkte standaard kleuren, 4 jaar geleden was zwart ook mogelijk. Met 1.700 aan budget voor opties hakt 1.000 euro er wel in.

Wat ik mij afvraag waarom is verwarmbare vooruit niet mogelijk met de 1.0?
Dit lijkt mij juist handig, omdat ik midden in de nacht wel geregeld uit moet voor de vrijwillige brandweer.

Verder wil ik een trekhaak en een functie pakket spreekt mij aan, dir laatste voor de extra usb voor de kinderen. Panorama dak lijkt mij ook super, maar zal wel niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 15-09 17:35
Heinemancp schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:22:
[...]

dit lijkt mij iets dat achteraf prima kan, sportstoelen / -onderstel of andere LED koplampen lijken mij (niet onmogelijk) niet. V[..]
Ze waren 3 jaar geleden bij aflevering van mijn auto destijds het sportonderstel vergeten.
Viel me meteen op omdat de auto veel te hoog op de poten stond in combinatie met de sportvelgen die ik er bij had besteld.
Dus in de showroom al aangegeven dat er iets niet klopte. (voelde ook meteen zo jammer, trokken ze het doek er af.. en het eerste wat ik zag .. "ja mooie auto.., maar staat veel te hoog op zijn pootje, die velgen komen nu helemaal niet mooi uit de verf"
De verkoper zijn papieren erbij gepakt en inderdaad, op de afleverdocumenten stond geen sportonderstel maar op het orderformulier wel.
De auto is dus op afspraak teruggegaan en heeft uiteindelijk netjes zijn sportonderstel gekregen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
headhunter1985 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:54:
[..]

Wat ik mij afvraag waarom is verwarmbare vooruit niet mogelijk met de 1.0?
Dit lijkt mij juist handig, omdat ik midden in de nacht wel geregeld uit moet voor de vrijwillige brandweer.

[..]
Lijkt me dat dit te maken heeft met het vermogen wat de dynamo kan leveren op een 1.0 blok.
Dit issue heeft VW namelijk ook met de 1.0 (mede daarom ook de 1.5 gekozen destijds)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
DonJunior schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Lijkt me dat dit te maken heeft met het vermogen wat de dynamo kan leveren op een 1.0 blok.
Dit issue heeft VW namelijk ook met de 1.0 (mede daarom ook de 1.5 gekozen destijds)
De 1.0 DSG heeft dan weer wel voorruit verwarming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
kw_nl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:48:
[...]

De 1.0 DSG heeft dan weer wel voorruit verwarming...
Ja precies, in de prijslijst staat bij het Functiepakket:
- Let op: in geval van 1.0 TSI handgeschakeld vervalt de verwarmbare voorruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@kw_nl @ilhanko .. euh.. dat is een goed punt dan..
Als ik er kort over nadenk kan ik alleen bedenken dat ze bij een DSG wellicht een grotere dynamo kunnen monteren omdat een automaatbak minder ruimte in beslag neemt?

Al zou ik dat ook heel vreemd vinden.. maar goed. VW groep doet wel meer vreemde dingen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
DonJunior schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:39:
@kw_nl @ilhanko .. euh.. dat is een goed punt dan..
Als ik er kort over nadenk kan ik alleen bedenken dat ze bij een DSG wellicht een grotere dynamo kunnen monteren omdat een automaatbak minder ruimte in beslag neemt?

Al zou ik dat ook heel vreemd vinden.. maar goed. VW groep doet wel meer vreemde dingen.
Nee, de 1.0 voor de DSG is een E-TEC. Dat is een Mild Hybride en heeft een 48volts systeem aan boord met een accu onder de bijrijder stoel en een omvormer onder de bestuurdersstoel. Ik vermoed dat door dat systeem wel genoeg elektrisch vermogen is voor ook vooruit verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Nee, de 1.0 voor de DSG is een E-TEC. Dat is een Mild Hybride en heeft een 48volts systeem aan boord met een accu onder de bijrijder stoel en een omvormer onder de bestuurdersstoel. Ik vermoed dat door dat systeem wel genoeg elektrisch vermogen is voor ook vooruit verwarming.
Oh, is dat die unit onder mijn stoel? Dat viel me dus ook op in de Scala. Of heeft die dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Mimiix De scala heeft toch geen E-Tec mild hybride motor?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR96FZ_sLTUKhf7yrAVb2VvFWJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIUNK7cM8bBOPpLGEiY3Djoa.jpg?f=fotoalbum_large
Zo, hij is binnen. Een stuk sneller dan verwacht. (want in eerste instantie werd begin maart als leverdatum genoemd). Kodiaq Business Edition, 1.5 benzine, handgeschakeld met functiepakket, chromen onderdeeltjes, sunset en trekhaak (die nog geplaatst moet worden, maar de dealer had de onderdelen nog niet binnen).

Wel lekker. Kan nu draadloos opladen en tegelijkertijd android auto gebruiken icm m'n samsung S9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Dat is alleen de 1.0 eTSI. VW group levert ook de 1.0 TSI (dus zonder de e)
(zie bijvoorbeeld: https://www.autoweek.nl/carbase/volkswagen/golf/)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@DonJunior Ja dat is toch de hele discussie? Ik begrip je punt niet.

(Ik reageer op dat op de handbak geen voorruitverwarming zit en op de DSG wel omdat de handbak een normale 1.0 is en de DSG 1.0 een E-TEC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
jongetje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:
@DonJunior Ja dat is toch de hele discussie? Ik begrip je punt niet.

(Ik reageer op dat op de handbak geen voorruitverwarming zit en op de DSG wel omdat de handbak een normale 1.0 is en de DSG 1.0 een E-TEC)
Ik wil geen discussie starten.. ik zeg alleen dat de VW Group ook de 1.0 TSI levert/leverde zonder 48v systeem.
Zowel met handbak als DSG
https://www.autoweek.nl/a...0pk-comfortline-business/
Dus dat ik niet zeker weet of specifiek dat het issues is.
Toen ik in 2017 een nieuwe auto mocht leasen liep ik tegen hetzelfde issue aan (ook met DSG) dat 1.0 bepaalde opties niet had en de 1.5 wel.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@DonJunior Dat is toch helemaal niet relevant welke motoren er mogelijk geleverd kunnen worden. Ze kunnen ook een 2.0TDI motor erin zetten maar die is in Nederland ook niet leverbaar, netzoals een gewoon 1.5 die voor CNG wordt gebruikt of de 1.4 voor de PHEV kan ook prima alleen op benzine draaien maar daar is niet voor gekozen.Er is voor voor Skoda voor deze configuratie gekozen dus is verder toch niet relevant dat er ook een andere motor is bij volkswagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@jongetje OK
Ik wilde alleen maar meedenken naar de reden waarom er mogelijk geen voorruit verwarming leverbaar is in de 1.0TSI modellen. Sorry hoor ..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:35
Tehh schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:37:
7
Weet iemand of het aantal keer knipperen makkelijk aan te passen is van het comfortknipperlicht? Staat standaard op 3x knipperen, maar 4 of 5 past beter bij mijn rijstijl.

7
Kan aangepast worden via VagCom..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Zaterdag even kijken bij een Karoq Sportline Business DSG in Steel Grey, lijkt me op de plaatjes en wat ik hier in een topic zag een erg mooie kleur. Comfort pakket & wegklapbare trekhaak + hill hold control als opties.

'Mist' alleen het functie pakket tov een andere Karoq waar ik naar keek in een andere kleur (Brilliant Silver), wat in de praktijk geloof ik alleen neerkomt op de elektrisch te openen en sluiten achterklep & canton soundsystem. Ik denk dat ik dan liever een Steel Grey heb :9 verder is ie al heel compleet, zeker met het comfort pakket er nog overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:33:
@Mimiix De scala heeft toch geen E-Tec mild hybride motor?
Aah, nee! inderdaad.

Dan heb ik geen idee wat er onder m'n stoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
Maandag de nieuwe lease auto in ontvangst genomen. Een nieuwe scoda octavia 1 liter business edition automaat. Rijdt heerlijk stuk stiller dan de diesel hiervoor. Mooi verschil qua cockpit tov de vorige octavia 3. Ik had alleen verwacht dat rechts bovenin achter de spiegel ook een usb-c aansluiting zou zitten, is echter een afgeblinde. Weet iemand of dit uit te breiden is voor een echte aansluiting, en of dit zelf te doen is, of beter bij een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 20:45
Tehh schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:37:
Zijn hier ook 'oude' skoda rijders? Wij hebben sinds kort een Octavia 1Z facelift 1.4 TSI Businessline uit 2009
Ik zit er aan te denken om zoiets te kopen. Of om een gloednieuwe Octavia te leasen. Ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 20:45
pksparks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:45:
Maandag de nieuwe lease auto in ontvangst genomen. Een nieuwe scoda octavia 1 liter business edition automaat. Rijdt heerlijk stuk stiller dan de diesel hiervoor. Mooi verschil qua cockpit tov de vorige octavia 3. Ik had alleen verwacht dat rechts bovenin achter de spiegel ook een usb-c aansluiting zou zitten, is echter een afgeblinde. Weet iemand of dit uit te breiden is voor een echte aansluiting, en of dit zelf te doen is, of beter bij een dealer?
Is het vermogen een beetje ok van die 1 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
@ retoosh, maandag middag gekregen. Van de diesel naar deze vind ik dit beter rijden. Vandag in stand normaal op de snelweg even het pedaal goed ingetrapt, dan haalt hij makkelijk in. Heb de sport mode nog niet geprobeerd, het weer was er vandaag ook niet naar hier in het noorden.
En verder is alles even wennen. Maar de motor is stil, en de automaat schakelt niet verkeerd op.
Heb ooit een focus 1 l 3 cilinder 6 bak gehad, die haalde makkelijk 180.
Maar dat is tegenwoordig in nederland wel een risico🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee hoor, gewoon na 2100 doen, zit er geen kip op de weg. Als ze je zien kost het je 95 euro en das nog altijd goedkoper dan een dagje circuit :P

@Tehh comfortknipperen is volgens mij gewoon aan te passen. Ik hebt het met OBDeleven zelf gedaan op mijn 2017 Passat. Je zou even op het forum van obdeleven kunnen kijken wat er voor je auto mogelijk is. En anders de twee links onder in de topicwarning van het vcds topic. Als je een VAG auto rijdt is een obd eleven dongle sowieso leuk speelgoed.

Vwb die twee kleine lampjes: komt bij mij over als parkeerlicht. Check de handleiding, ik vermoed dat je iets met een van de stengels aan het stuur moet doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pksparks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:45:
Weet iemand of dit uit te breiden is voor een echte aansluiting, en of dit zelf te doen is, of beter bij een dealer?
Dan had je het functiepakket moeten nemen, daar zit deze optie in. Ik weet niet of dit achteraf nog kan.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 28-01-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
@ jongetje, tja als het aan mij had gelegen had ik dat ook genomen. Maar de werkgever wil niet per werknemer verschillende configuraties, en dan achteraf gehuil van mensen die alles te duur vonden. Dus vandaar mijn vraag of iemand weet of het achteraf (makkelijk) te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
pksparks schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:51:
@ jongetje, tja als het aan mij had gelegen had ik dat ook genomen. Maar de werkgever wil niet per werknemer verschillende configuraties, en dan achteraf gehuil van mensen die alles te duur vonden. Dus vandaar mijn vraag of iemand weet of het achteraf (makkelijk) te doen is.
Als je geluk hebt zit de bekabeling er al. Dan kan je er misschien wat mee.

Het is lang geleden, maar had ooit een Peugeot 107 zonder toerenteller. Die zat aan het stuur vast. Collega had die losgekocht. Op de plek waar de toerenteller hoort te zitten zat een druk punt. Je kon zo de juiste opening eruit drukken. Vervolgens de toerenteller verbinden. Moest nog wel wat gedaan worden in de boordcomputer dacht ik. Maar werkte gewoon. Alle bekabeling zit er namelijk verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
@kw_nl , bedankt voor je reactie. Ik heb idd zelf ook het idee/hoop dat het al bekabeld is. Vanavond maar eens verder googlen😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
App (iphone):
Mijn SKODA
Ik gebruik nog wel eens de ritten informatie van deze app, nu zie ik dat er geen info meer is over mijn ritten, het lijkt wel of all data m.b.t. ritten verwijderd is, km stand klopt nog wel en de actueel locatie van de auto, echter bij Laaste rit staat: "Er zijn nog geen ritten gemaakt" ook al heb ik net een rit gemaakt. Meer mensen last van?

Edit:
gegevens zijn er weer> vreemd dit

[ Voor 5% gewijzigd door datkanveelbeter op 01-02-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@datkanveelbeter Die app is van PON en is erg slecht. Ik heb niet het idee dat er nog veel in wordt geïnvesteerd. Die kastjes werden 5 jaar geleden voor het eerst ingebouwd en nieuwe wagens hebben het systeem van Skoda zelf.

Volgens mij was ook het idee dat je er een jaarlijkse bijdrage voor zou moeten betalen maar is tot op heden ook kosteloos geweest (los van eventuele aanschafkosten).

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 01-02-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:32
datkanveelbeter schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:17:
App (iphone):
Mijn SKODA
Ik gebruik nog wel eens de ritten informatie van deze app, nu zie ik dat er geen info meer is over mijn ritten, het lijkt wel of all data m.b.t. ritten verwijderd is, km stand klopt nog wel en de actueel locatie van de auto, echter bij Laaste rit staat: "Er zijn nog geen ritten gemaakt" ook al heb ik net een rit gemaakt. Meer mensen last van?

Edit:
gegevens zijn er weer> vreemd dit
Zelfde probleem hier. Sinds Mind Mobility de ontwikkeling van de app heeft overgenomen (voor alle VAG merken, VW/Skoda/Seat app is alleen maar zelfde rebranded app) is het echt verschrikkelijk. Instabiel, vergeten logins, rare dingen zoals tonen van een stap van het registratieproces tijdens het inloggen, geen ritten meer in historie etc. Beloftes zoals migreren van oude data naar de nieuwe app zijn niet nagekomen. Lijkt bijna alsof het zoontje van Pon "iets wist van apps" maar zich toch wat verslikt heeft in de complexiteit van zoiets.. Nu in het kader van stabiel maken van de app zijn in de laatste versie de leukere zaken zoals ParkMobile integratie en de notificaties voor deuren open etc. eruit gesloopt. Zoals @jongetje terecht opmerkt lijkt er weinig geinvesteerd te worden hoewel iedereen die een auto koopt die Connected module linksom of rechtsom moet betalen. Focus lijkt meer te liggen op de variant van de app voor zakelijk wagenparkbeheer, daar is vast meer geld aan te verdienen. Gemiste kans.

FYI er is ook een MySkoda app die veel dingen hetzelfde kan, behalve een makkelijk historisch ritoverzicht. Is iets meer gefocused op de auto zelf. Werkt ook een stuk stabieler.

[ Voor 5% gewijzigd door dajappie op 01-02-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Vraagje aan diegene met een nieuwe Octavia, hebben jullie ook een doorzichtig plastic houdertje bij de voorruit, aan de bestuurderskant? Waarvoor is het? Ik vind het alleen maar afleidend :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Romius schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
Vraagje aan diegene met een nieuwe Octavia, hebben jullie ook een doorzichtug plastic houdertje bij de voorruit, aan de bestuurderskant? Waarvoor is het? Ik vind het alleen maar afleidend :P
Dat zit ook in de oude(re) variant.
Maar dat is de clip waar je je blauwe kaart, parkeerkaart of vergunning en dergelijke kan plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Romius schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:53:
Vraagje aan diegene met een nieuwe Octavia, hebben jullie ook een doorzichtig plastic houdertje bij de voorruit, aan de bestuurderskant? Waarvoor is het? Ik vind het alleen maar afleidend :P
Handig voor parkeertickets. Ik moet die altijd vasthouden als ik de ticket op het dashboard leg en de deur sluit. Ooit een keer gehad: leg het ticket op het dashboard, gooi de deur dicht..... waait het ticket in de luchtuitvoer bij de voorruit. Kwartier zitten pielen om die er weer uit te krijgen 😡

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 01-02-2021 14:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
GerCor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Handig voor parkeertickets. Ik moet die altijd vasthouden als ik de ticket op het dashboard leg en de deur sluit. Ooit een keer gehad: leg het ticket op het dashboard, gooi de deur dicht..... waait het ticket in de luchtuitvoer bij de voorruit. Kwartier zitten pielen om die er weer uit te krijgen 😡
Tja, ik moet zeggen dat ik al heeeel lang niet meer een ticket in m'n auto heb gelegd, doe eigenlijk alles via parkmobile of een uitrij kaart.

Edit: als ik trouwens ga kijken of er navigatie updates zijn (je VIN nummer invullen op http://updateportal.skoda-auto.com/) komt ie met een 25 GB download, die op een SD kaart moet. Ik zou zeggen dat deze de updates gewoon OTA bijwerkt?

[ Voor 17% gewijzigd door Romius op 01-02-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
en waar ga je die SD kaart plaatsen?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
@Romius, als je een account maakt bij MySkoda, dan heb je een jaar lang gratis kaartupdates, en andere items zoals traffic info etc. Daarna moet je het abo verlengen wil je het nog gebruiken. Voor mij wordt dat dan carplay met sygic oid.
Alle updates gaan gratis via de ingebouwde simcard, hoeft dus niet via eigen wifi of databundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen 'Mijn Skoda' (van PON / Mind Mobility) en MySkoda (lijkt van Skoda zelf). En dan vooral qua functionaliteit. Ik heb al wat jaartjes 'Mijn Skoda', en meer dan een aardige gimmick is het eigenlijk niet, plus er zijn de nodige problemen mee geweest de afgelopen jaren.

Kan je MySkoda ook gebruiken in een 'PON Skoda' of werkt de connectivity module van PON niet met de MySkoda app? Zit er nog verschil qua functionaliteit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Admin
Oh ja, en dank dat ik jullie de afgelopen weken wat mocht bevragen over eea, de knoop is doorgehakt, m'n Fabia Combi Monte Carlo uit 2017 wordt ingeruild voor dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FEPWANN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FS0MfTj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9adzkPC.jpg

Hopelijk over een weekje of anderhalf ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The_Admin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:00:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen 'Mijn Skoda' (van PON / Mind Mobility) en MySkoda (lijkt van Skoda zelf). En dan vooral qua functionaliteit. Ik heb al wat jaartjes 'Mijn Skoda', en meer dan een aardige gimmick is het eigenlijk niet, plus er zijn de nodige problemen mee geweest de afgelopen jaren.

Kan je MySkoda ook gebruiken in een 'PON Skoda' of werkt de connectivity module van PON niet met de MySkoda app? Zit er nog verschil qua functionaliteit?
Met Mijn Skoda kun je puur data uitlezen en het wordt langzaam uitgefaseerd omdat VW zelf flink bezig is met het uitbreiden van de WeConnect functionaliteiten (MySkoda). Met MySkoda (wat echt van VW Groep zelf komt) kun je oa de deuren vergrendelen/ontgrendelen en bijv alarmlichten/sirene op afstand af laten gaan. Bij elektrische/hybride auto's kun je ook de voorruitverwarming aanzetten of de standkachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Scrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Met Mijn Skoda kun je puur data uitlezen en het wordt langzaam uitgefaseerd omdat VW zelf flink bezig is met het uitbreiden van de WeConnect functionaliteiten (MySkoda). Met MySkoda (wat echt van VW Groep zelf komt) kun je oa de deuren vergrendelen/ontgrendelen en bijv alarmlichten/sirene op afstand af laten gaan. Bij elektrische/hybride auto's kun je ook de voorruitverwarming aanzetten of de standkachel.
Ah top, maar zijn ze ook uitwisselbaar of is het nu nog zo dat als je een door PON geïmporteerde VW Groep auto hebt je alleen Mijn Skoda kan gebruiken? M'n Karoq heeft wel voorruitverwarming, maar ik geloof niet dat dat met een app te besturen is helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The_Admin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Ah top, maar zijn ze ook uitwisselbaar of is het nu nog zo dat als je een door PON geïmporteerde VW Groep auto hebt je alleen Mijn Skoda kan gebruiken? M'n Karoq heeft wel voorruitverwarming, maar ik geloof niet dat dat met een app te besturen is helaas :+
Staan volledig los van elkaar. Je kunt dus beide in je auto hebben (had ik in mijn vorige Golf 7.5 bijv) maar bij nieuwe auto's monteren ze het al niet meer volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Scrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Staan volledig los van elkaar. Je kunt dus beide in je auto hebben (had ik in mijn vorige Golf 7.5 bijv) maar bij nieuwe auto's monteren ze het al niet meer volgens mij.
De PON connectivity module bedoel je dan hopelijk :D

Maar das goed nieuws, dan ga ik in eerste instantie in de Karoq gewoon eens MySkoda proberen en 'Mijn Skoda' uberhaupt niet activeren (als dat uberhaupt al zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
JP_S schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:22:
en waar ga je die SD kaart plaatsen?
Ja, of op een USB stick, de SD kaart zit er nog een beetje in vanuit de oudere modellen 8)7

Ik ga er dan maar vanuit dat de eSIM alles bijwerkt qua updates, na een jaar maar eens kijken of ik dat abonnement verleng. Ben toch al snel geneigd om evengoed Android auto te gebruiken, vanwege actuele files/afsluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Scrtz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Volgens mij zit de PON module in alle huidige modellen behalve de Enyaq.
Voordeel van de MijnSkoda / PON app is dat je er niet voor hoeft te betalen, de skodaconnect moet je na een jaar voor 50eur per jaar verlengen.

De toegevoegde functionaleit vind ik het niet waard. Ik gebruik de apps eigenlijk alleen als ik vergeten ben waar de auto geparkeerd staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 21:44
Sabbi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:29:
[...]
Ik gebruik de apps eigenlijk alleen als ik vergeten ben waar de auto geparkeerd staat :P
Daarvoor heb je die apps niet eens nodig, iPhone laat in Kaarten al zien waar je auto geparkeerd staat. Zodra de Bluetooth verbinding met de auto verbroken wordt slaat hij dat op als "Geparkeerde auto". Android zal zoiets ook wel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

OneMoreThing schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Daarvoor heb je die apps niet eens nodig, iPhone laat in Kaarten al zien waar je auto geparkeerd staat. Zodra de Bluetooth verbinding met de auto verbroken wordt slaat hij dat op als "Geparkeerde auto". Android zal zoiets ook wel hebben.
Dat werkt niet als m'n vriendin als laatste met de auto gereden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 19:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Hier een Skodatopic-lurker.
Al enige tijd aan het uitkijken voor de aanschaf van een nieuwe wagen.
Mijn initiële keuze ging uit naar de Superb. Maar het het uitkomen van de nieuwe Octavia, zie ik minder en minder redenen om (prive) een Superb aan te schaffen.
Mijn voornaamste redenen waren: kofferruimte en beenruimte achterin.
Verder vind ik dat de Superb eigenlijk qua tech wat achterhinkt op de nieuwe Octovia. Op de standaarversie al een 10" scherm, digitale toerenteller.
Had het hiervoor al moeilijk om te kiezen (trim en motorisaties). Nu zie ik een beetje helemaal de bomen door het bos niet meer.
Iemand die me kan zeggen/overtuigen of de Superb zijn meerprijs nog wel waard is?

Is er al een datum gekend voor de release van een volledig nieuw model Superb (gene midlife update)

Vorig weekend gereden met een Superb break, clever 1.5 automaat. Ik vond de automaat niet zo vlot eigenlijk. Ben wel een Yaris hybride gewend wat automaat betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 03-02-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jongetje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Dan is het enige wat je kunt doen de juiste prijs en optielijst erbij pakken om te zien wat erin zit. Zelfs de skoda configurator heeft weleens een foutje dus die vertrouw ik ook niet.
Een update over dit !

ALD (De leasemaatschappij) heeft aangegeven de rekening te betalen:) Morgen een afspraak om hem in te laten bouwen!

Pagina: 1 ... 42 ... 79 Laatste