Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

-MD- schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:47:
@WoBBeL @Hann1BaL , het kan wel verschillen per motorisering en model. De O4 heeft in NL sowieso geen Canton op dit moment (in het buitenland wel bestelbaar), bij de S3 is het wel een optie. Het systeem kan bij de S3 wel iets anders uitgevoerd zijn dan bijvoorbeeld bij de O3, waar de sub in het vak links in de koffer zit. Bij de S3 iV zit daar namelijk de 12V accu. Waar de sub in dat model zit (als hij er al in zit), geen idee. Hoe het zit met de O4 iV weet ik ook niet. Misschien dat daar de 12V accu weer wat netter is weggewerkt en er daardoor wel ruimte is in de koffer links.
Bij de S3 zit deze ook links in de kofferbak. Er zit een volledig reservewiel in. (Bij de iV is daar geen ruimte voor en zit daar de accu, onder de bodemplaat die dan wat verhoogd is. Klein voordeel dat je dan een volledig vlakke bodem hebt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WoBBeL schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:48:
Dat is balen, dat zal ff wennen zijn zonder Canton ;( 1e wereld problemen :+
Ik heb ruim 3 jaar met een Octavia Combi gereden voorzien van Canton, maar vond het nooit echt heel bijzonder eigenlijk. Ja, je hebt een subwoofer, maar de deurspeakers misten toch best wat laag bij laag volume imho. Ik heb nu sinds een paar maanden een eGolf met standaard speakers, maar je merkt dat daar meer isolatie in de deur zit en dus ook beter geluid uit komt. Meer laag bij laag volume ook tov de Octavia met Canton. Dus of ik het echt mis of zou missen? Op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
J0YR1D3R schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb ruim 3 jaar met een Octavia Combi gereden voorzien van Canton, maar vond het nooit echt heel bijzonder eigenlijk. Ja, je hebt een subwoofer, maar de deurspeakers misten toch best wat laag bij laag volume imho. Ik heb nu sinds een paar maanden een eGolf met standaard speakers, maar je merkt dat daar meer isolatie in de deur zit en dus ook beter geluid uit komt. Meer laag bij laag volume ook tov de Octavia met Canton. Dus of ik het echt mis of zou missen? Op dit moment niet.
Heb hetzelfde. Rijd nu een MB A180 en kan niet zeggen dat ik de canton audio van mijn Octavia mis. Was bang dat het zou tegenvallen. Denk dat het een beetje een marketing gimmick was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Mijn vergelijking is een Octavia uit 2012 met standaard audio en mijn Octavia uit 2017 met Canton audio. Ik vind vooral de extra center veel toevoegen. De subwoofer doet heel goed mee als je de EQ instelt op 'voorin' i.p.v. 'alle'. Want dan dempt ie de subwoofer enorm en heb je er eigenlijk niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mijn vrouw reed vandaag naar haar werk en onderweg zijn meneer Columbus: "Zoek een werkplaats" en het navigatiesysteem stopte er mee. (Geen waarschuwing op technisch vlak, zoals dashboardlampjes.) Columbus stopte er gewoon mee.

Belooft veel goeds, ik heb de auto al 4 dagen in bezit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hann1BaL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:17:
Mijn vrouw reed vandaag naar haar werk en onderweg zijn meneer Columbus: "Zoek een werkplaats" en het navigatiesysteem stopte er mee. (Geen waarschuwing op technisch vlak, zoals dashboardlampjes.) Columbus stopte er gewoon mee.

Belooft veel goeds, ik heb de auto al 4 dagen in bezit.
Misschien moest ie zijn ei kwijt? :+

* The Eagle laat zichzelf wel uit

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

The Eagle schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:22:
[...]

Misschien moest ie zijn ei kwijt? :+

* The Eagle laat zichzelf wel uit
Dat zou het zijn, haha.
Werkt allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Op mijn Columbus systeem heb ik via SD kaart een update uitgevoerd.
Dat stopte eens en ging weer door. Nu lijkt het ok, maar:
1. Als ik probeer online updates uit te voeren dan stelt hij dat de licentie ongeldig is (Skoda Connect licentie is geregistreerd.)
2. Als ik zoek naar updates, wil hij opnieuw de updates van de SD kaart installeren.

De eerste vraag is: Zal hij de updates altijd blijven installeren ook als de geinstalleerde versie overeenkomt met wat er op de SD kaart staat?
Is er een kans dat niet alle updates goed staan geinstalleerd en hoe kun je dat bevestigen?

Systeeminfo:
Onderdeel Apparaat: 565035021E
Hardware: H55
Software: 1440
Navigatiedatabase:
V0959806GH0189 ECE 2021

Alle landen staan op 2021
Gratenotee database:
Region=EUROPE - Version=17

Het lijkt verder allemaal wel te werken, maar vroeg me af wat anderen zien als versie of dat ze het misschien niet eens geprobeerd hebben om de 26GB te installeren.

EDIT:
Geachte heer NAAM,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de SKODA Connect diensten. Ik bied je mijn excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor ervaart.

Onze collega's bij SKODA Auto werken met man en macht aan een oplossing. Ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn.

Met vriendelijke groet,

NAAM MEDEWERKER
SKODA Customer Care

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 09-12-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:06
Die schakel suggestie in de display achter het stuur is zeker niet uit te schakelen in een Fabia? Irriteer me er mateloos aan.
Misschien via VCDS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn weten niet, ik mag aannemen dat er dan al lang een OBD11 app voor was. Zit namelijk in elke VAG.
Je kunt hem ook gewoon negeren natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Geen canton standaard in de nieuwe O4? Wat zit er dan in en hoe bevalt dit geluid, iemand die daar iets over kan zeggen?

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
G.Scholtens schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:55:
Geen canton standaard in de nieuwe O4? Wat zit er dan in en hoe bevalt dit geluid, iemand die daar iets over kan zeggen?
Mij bevalt het prima, maar ik zou lekker een proefrit doen om te testen niets subjectiever dan geluid 😉

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:06
The Eagle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:59:
Bij mijn weten niet, ik mag aannemen dat er dan al lang een OBD11 app voor was. Zit namelijk in elke VAG.
Je kunt hem ook gewoon negeren natuurlijk.
Zal het maar aan m'n ADHD wijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
JP_S schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:47:
[...]

Mij bevalt het prima, maar ik zou lekker een proefrit doen om te testen niets subjectiever dan geluid 😉
Auto word over paar week al geleverd, maar eerste keer stond hij bij de dealer. Toen niet met geluid bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
kw_nl schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:36:
Weet iemand iets af van AREA VIEW (4 camera's voor bij het parkeren) voor de Octavia? In de brochure staat "Verkrijgbaar vanaf december 2020".

In november bij een testrit navraag gedaan bij de dealer, ik zag hem denken: area view op de Octavia? Hij moest kijken in de brochure, vervolgens zei hij vrij zelfverzekerd, die komt met de nieuwe prijslijst van de Octavia.

Inmiddels is de prijslijst er, maar nog nergens Area View te bekennen.
Navraag gedaan bij Skoda zelf (dus niet de dealer) duurde even eer ze het uitgezocht hadden. Maar de traffic jam assist zit in het pakket van de Travel Assistent. Wat ik al vrij zeker wist, maar nu zwart op wit.

De area view is uitgesteld tot ergens in Q1 2021, helaas wisten ze het nog niet precies. Komt voor mij te laat helaas.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:30:
Weet iemand wat de resolutie is van de Octavia 4 Columbus? Op de oude was dat 1280x640 en video's moesten zelfs nog kleiner (640x360, -f 18 met youtube-dl) zijn om fatsoenlijk af te spelen

In de handleiding van de nieuwe Columbus staat het volgende:
[Afbeelding]

50 Mbit/s H264 is natuurlijk mooi, dat wil zeggen dat de CPU/GPU er aardig op vooruit zijn gegaan maar ik wil graag de native resolutie weten om m'n mediacollectie bij te werken :)

Niet rekening houdende met resolutie is voor de Octavia 4 de volgende youtube-dl mogelijk:

youtube-dl -f bestvideo[ext=mp4]+bestaudio[ext=webm]/bestvideo+bestaudio --merge-output-format mp4

ffmpeg moet dan wel in dezelfde map als youtube-dl staan.
Weet iemand heel toevallig wat de resolutie is van de nieuwe Columbus op de Octavia 4? Ik wil graag m'n media library gaan updaten maar ik kan deze info werkelijk nergens vinden 8)7

Native goede resolutie downloaden geeft betere resultaten dan downscaling met wazige verhoudingen.

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 26-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hallo Skoda rijders. Ik verwacht binnenkort een Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition uit 2009 aan te schaffen. De auto heeft <125k op de teller dus we hopen er nog een aantal jaren van te kunnen genieten. Schijnt een prima blok te zijn waarvan er mogelijk problemen kunnen ontstaan met de ketting en nokkenasversteller.
Nog andere zaken waar ik op moet letten?

We komen trouwens van een Honda Civic 1.4i uit 2000. Qua ruimte een mooie vooruitgang, en qua luxe eigenlijk ook wel. Ook al hadden we al airco, elektrische ramen etc ;-) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hey all. Beetje een tweakers vraag, maar ik heb onlangs een Skoda Fabia (2015) gekocht, en heb daarbij zo'n radio:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/fKoAAOSwS9BbgSpu/s-l1600.jpg

Zijn daar nog handige hacks voor zoals custom firmware? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
apNia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:48:
Zijn daar nog handige hacks voor zoals custom firmware? :D
Wat wil je hacken dan? Ding is gewoon om radio te luisteren en als dat werkt zou ik er vanaf blijven. Zelfs Skoda garages zijn niet happig op die dingen updaten als er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het liefst zou ik er iets van navigatie op hebben, met een externe GPS zender :)
Maar als het geen common practice is, laat ik het lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
apNia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:55:
Het liefst zou ik er iets van navigatie op hebben, met een externe GPS zender :)
Nee zo werkt het niet. Dan moet dat er al opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
apNia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:55:
Klik eens op de knop rechts boven met "nav"
Wat gebeurde er dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kw_nl
Mijn nieuwe leaseauto is besteld _/-\o_

Dit is hem geworden https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=FSSKPQ

Ik heb de optie:

Uittrekbare zonneschermen voor achterruit en zijruiten achter, inclusief elektronisch kinderslot

Laten schieten, was naar verhouding best duur (kinderslot zat al in het comfort pakker). Maar weet iemand of die ook los te koop zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

kw_nl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:14:

Ik heb de optie:

Uittrekbare zonneschermen voor achterruit en zijruiten achter, inclusief elektronisch kinderslot

Laten schieten, was naar verhouding best duur (kinderslot zat al in het comfort pakker). Maar weet iemand of die ook los te koop zijn?
Zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...liniaal/9300000002034555/

Ik heb zelf privacy glass achterin. Scheelt erg veel warmte.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik heb de optie:

Waarom neem je wel het Simply Clever Pakket, die zaken kun je ook als accessoire kiezen (zonder bijtelling). Die zonneschermen waren onderdeel van het slaappakket en zitten in de deur verwerkt. Dit krijg je er achteraf nooit (nouja, nooit..., heeeel erg lastig) meer in want dan moet je je hele deurpaneel gaan vervangen. Enige wat je achteraf kunt doen is maatwerk zonneschermen bestellen, maar die komen dan niet uit je deur.

Of je moet zoiets kopen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/69283/files/56777310/oprolbaar-zonnescherm-voor-de-auto.jpg

maar is minder mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
avotar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...liniaal/9300000002034555/

Ik heb zelf privacy glass achterin. Scheelt erg veel warmte.
Ik heb er ook privacy glass in zitten, echt heel erg nodig is het niet. Was ook een rede waarom ik er niet voor gekozen heb.
jongetje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Waarom neem je wel het Simply Clever Pakket, die zaken kun je ook als accessoire kiezen (zonder bijtelling). Die zonneschermen waren onderdeel van het slaappakket en zitten in de deur verwerkt. Dit krijg je er achteraf nooit (nouja, nooit..., heeeel erg lastig) meer in want dan moet je je hele deurpaneel gaan vervangen. Enige wat je achteraf kunt doen is maatwerk zonneschermen bestellen, maar die komen dan niet uit je deur.

Of je moet zoiets kopen:
[Afbeelding]

maar is minder mooi
Ah, ik wist niet dat ze uit de deur kwamen. Wel een mooie oplossing, maar het was meer een nice to have. Echter vond ik ze vrij duur voor een zonnewering, ook in de lease was het een soort van dure optie (iets van 5 euro p/m, ik zat al over mn budget).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald *O* de menu's zijn even wennen en alles gaat via touchscreen, vond de oude vormgeving op Columbus toch een stuk makkelijker maar dat is kwestie van gewenning :+ Ik mis de optie om een SD-kaart te plaatsen en mijn data SIM (dat moet nu voor veel te veel geld via Cubic telecom) maar daar wennen we vast wel aan ;)

Maar verder top auto! Met 110pk voor mij meer dan genoeg. Super tevreden over de opties, wat is stuurverwarming lekker zeg als je een half uur hebt staan blauwbekken buiten bij de dealer :9 Wegklapbare trekhaak, hoe nutteloos maar echt super mooi :D en lekker m'n laptop opladen met een stopcontact in de auto, wat wil een mens nog meer.

Nu nog wachten tot alle extra opties te fixen zijn. Ik kan nu via de Skoda Shop extra kleuren kopen á €49,- in de auto zelf :') ze beginnen op Tesla te lijken bij Skoda.

En iemand enig idee hoe ik Wireless Android Auto werkend krijg? Mn collega heeft vandaag ook zn auto opgehaald (Scala) en daar werkte het meteen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 05-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
WoBBeL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:26:
Vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald *O* de menu's zijn even wennen en alles gaat via touchscreen, vond de oude vormgeving op Columbus toch een stuk makkelijker maar dat is kwestie van gewenning :+ Ik mis de optie om een SD-kaart te plaatsen en mijn data SIM (dat moet nu voor veel te veel geld via Cubic telecom) maar daar wennen we vast wel aan ;)

Maar verder top auto! Met 110pk voor mij meer dan genoeg. Super tevreden over de opties, wat is stuurverwarming lekker zeg als je een half uur hebt staan blauwbekken buiten bij de dealer :9 Wegklapbare trekhaak, hoe nutteloos maar echt super mooi :D en lekker m'n laptop opladen met een stopcontact in de auto, wat wil een mens nog meer.

Nu nog wachten tot alle extra opties te fixen zijn. Ik kan nu via de Skoda Shop extra kleuren kopen á €49,- in de auto zelf :') ze beginnen op Tesla te lijken bij Skoda.

En iemand enig idee hoe ik Wireless Android Auto werkend krijg? Mn collega heeft vandaag ook zn auto opgehaald (Scala) en daar werkte het meteen 8)7
Gefeliciteerd! Wat voor extra opties kun je kopen dan? En extra kleuren bedoel je de sfeerverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dat is momenteel de enige optie die er bij mij tussen staat (extra kleuren voor sfeerverlichting, maar ik kan alle kleuren al selecteren 8)7 Dat zit er volgens mij al gewoon op bij Business Plus uitvoering) . Rest zijn de Connected Services (die zijn nog n jaar actief) en deze kan ik dus niet nogmaals kopen. En dus mobiel internet voor de hotspot (€ 72,- voor 25GB die 365 dagen geldig is tegenover € 0,- voor m'n huidige multi SIM) kan ik via de auto kopen als ik zou willen.

Ik kreeg na online activatie van de auto ook de melding op het Columbus scherm dat high beam assistent en nog 1 waarvan ik de naam niet heb onthouden geactiveerd en ontgrendeld waren.

Melding op Columbus:
"Nieuwe functie beschikbaar:

highbeamassist_v1 werd geactiveerd. Veel dank dat u een product van SKODA AUTO a.s. heeft gekozen"

[ Voor 32% gewijzigd door WoBBeL op 05-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
WoBBeL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:36:
Dat is momenteel de enige optie die er bij mij tussen staat (extra kleuren voor sfeerverlichting, maar ik kan alle kleuren al selecteren 8)7 Dat zit er volgens mij al gewoon op bij Business Plus uitvoering) . Rest zijn de Connected Services (die zijn nog n jaar actief) en deze kan ik dus niet nogmaals kopen. En dus mobiel internet voor de hotspot (€ 72,- voor 25GB die 365 dagen geldig is tegenover € 0,- voor m'n huidige multi SIM) kan ik via de auto kopen als ik zou willen.

Ik kreeg na online activatie van de auto ook de melding op het Columbus scherm dat high beam assistent en nog 1 waarvan ik de naam niet heb onthouden geactiveerd en ontgrendeld waren.

Melding op Columbus:
"Nieuwe functie beschikbaar:

highbeamassist_v1 werd geactiveerd. Veel dank dat u een product van SKODA AUTO a.s. heeft gekozen"
Lijkt dan een beetje op deze opties
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Vraagje aan de Superb 3 rijders: Hoe vinden jullie de stoelverwarming?
Naar mijn idee is hij namelijk stukken minder warm dan de Passat die ik ervoor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Stoelverwarming in mijn Superb 3 is ok, maar niet grandioos. Had voorheen een Audi A3, en die was een stuk warmer. Ook heb ik het idee dat de stoelverwarming na verloop van tijd uitgeschakeld wordt, ondanks dat de lampjes blijven branden. Uitzetten en weer opnieuw aanzetten zorgt weer voor nieuwe warmte.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35

Ik heb de optie:

Ik heb zulke voor 'mijn' VW Golf (7.5) Variant:
https://www.sonniboy.nl/zonneschermen/skoda

Die zitten mooi vast in de 'vensters' en dan kun je wel gewoon de ramen open en dicht doen (voor frisse lucht) maar blijven wel de vieze kindervingers van het raam af. Heb ze tot nu toe op elke leaseauto achteraf besteld (prive) en verkoop ze, bij de nieuwe leasauto, weer door op Marktplaats ofzo.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Wooldoor schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Zelfs iemand met een oogafwijking ziet de overeenkomst tussen komo en steel grey niet...

Schitterende kleur juist.
VW had een tijd lang een soort blauwgrijs op oa de Polo, dat zou de Scala ook wel mooi staan... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 06-01-2021 16:39 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Weet iemand of het mogelijk is op de nieuwe Octavia om de driving mode op "Individueel" te laten staan? Hij gaat nu elke kaar automatisch op "Normaal" als ik de auto start. Wordt dit niet opgeslagen in het (online) profiel?

[edit]

Laat maar, in het boekje staat "Na het inschakelen van het contact wordt auto-matisch de Normal-modus gekozen." -O-

[ Voor 23% gewijzigd door WoBBeL op 07-01-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Nu online
matty___ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:22:
Naar mijn idee is hij namelijk stukken minder warm dan de Passat die ik ervoor had.
Klopt, heb ik zelf ook gemerkt.
In garage zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen, en dat ze vergeleken hebben met zelfde auto. Waarbij beiden even “warm” werden.
Het stomme is wel dat de achterste zitplaatsen wel warmer/sneller warm worden.

Via VCDS zou dit normaal wel aangepast kunnen worden. Had ik in dat topic eens gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

matty___ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:22:
In mijn Sportline zet ik hem alleen op standje 1 omdat ik het anders veel te warm vind.
Ik ben blij dat hij niet warmer wordt. Ik heb geen referentiekader, maar ik wil hem dus al niet op stand 2 of 3 hebben en voel de warmte door mn winterjas heen.

Ik vind de verwarming zeer goed werken en lekker voor de onderrug als we in de koude auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hann1BaL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:
[...]

In mijn Sportline zet ik hem alleen op standje 1 omdat ik het anders veel te warm vind.
Ik ben blij dat hij niet warmer wordt. Ik heb geen referentiekader, maar ik wil hem dus al niet op stand 2 of 3 hebben en voel de warmte door mn winterjas heen.

Ik vind de verwarming zeer goed werken en lekker voor de onderrug als we in de koude auto stappen.
Daar zou het verschil in kunnen zitten omdat ik de business line heb die de normale stoelen heeft.
Hoewel ik het wel erg idioot zou vinden als ze hier een onderscheid in zouden maken

[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 08-01-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

matty___ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Daar zou het verschil in kunnen zitten omdat ik de business line heb die de normale stoelen heeft.
Hoewel ik het wel erg idioot zou vinden als ze hier een onderscheid in zouden maken
Ik denk niet dat de stoelverwarming anders is, maar het materiaal van de stoel wel. In mijn geval zijn het alcantara stoelen en ik weet niet of dat misschien beter de warmte geleid en daardoor de ervaring anders is, maar dat was de reden van het benoemen van het type Superb3 die ik rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hann1BaL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Ik denk niet dat de stoelverwarming anders is, maar het materiaal van de stoel wel. In mijn geval zijn het alcantara stoelen en ik weet niet of dat misschien beter de warmte geleid en daardoor de ervaring anders is, maar dat was de reden van het benoemen van het type Superb3 die ik rijd.
Heb achteraf leer op laten zetten dus das helpt ook niet maar met de alcantara, dat er eerst opzat, vond ik het ook minder dan mijn vorige auto. En die was weer minder dan de 3 serie ervoor. Misschien is het ook het referentie kader dat ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

WoBBeL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:07:
Weet iemand of het mogelijk is op de nieuwe Octavia om de driving mode op "Individueel" te laten staan? Hij gaat nu elke kaar automatisch op "Normaal" als ik de auto start. Wordt dit niet opgeslagen in het (online) profiel?

[edit]

Laat maar, in het boekje staat "Na het inschakelen van het contact wordt auto-matisch de Normal-modus gekozen." -O-
Bijzonder. Je zocht verwachten dat dit gewoon gekoppeld is aan je rijders profiel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Jeroenneman ja dat dacht ik dus ook maar het boekje zegt iets anders.

Heb sowieso problemen met het opslaan van instellingen in mijn profiel zoals de configuratie van m'n virtual cockpit en de verlichting maar dat zal vast wel met een software update fixt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
WoBBeL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:07:

[edit]

Klopt; hier heb ik met Skoda zelf over gemaild. Blijkt dus niet te kunnen vanaf 2020 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

smeerbartje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Klopt; hier heb ik met Skoda zelf over gemaild. Blijkt dus niet te kunnen vanaf 2020 modellen.
Matig. "Blijkt niet te kunnen", hoe moeilijk zou dat software matig nu daadwerkelijk zijn. En wie test dit soort features? Je wil juist in een auto met profielen toch niet iedere keer de modus moeten veranderen naar individual? En zelfs al kan de koppeling met profielen niet, dan zou de auto toch het laatst gebruikte profiel moeten onthouden?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenneman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Matig. "Blijkt niet te kunnen", hoe moeilijk zou dat software matig nu daadwerkelijk zijn. En wie test dit soort features? Je wil juist in een auto met profielen toch niet iedere keer de modus moeten veranderen naar individual? En zelfs al kan de koppeling met profielen niet, dan zou de auto toch het laatst gebruikte profiel moeten onthouden?
Heeft denk ik vrij weinig met testen te maken. Dit is simpelweg de meest eenvoudige oplossing en mensen komen er toch pas achter als de auto al aangeschaft is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

matty___ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Heb achteraf leer op laten zetten dus das helpt ook niet maar met de alcantara, dat er eerst opzat, vond ik het ook minder dan mijn vorige auto. En die was weer minder dan de 3 serie ervoor. Misschien is het ook het referentie kader dat ik heb.
Ik heb het referentiekader niet, maar zoals gezegd wil ik de verwarming al niet op standje 2 hebben staan, want dat is mij te warm. Dus het niet warm genoeg worden, kan ik mij helemaal niet in vinden.

1 is warm zat. Dus ik denk niet dat een referentiekader voor mij zou uitmaken. :)
Anderen bevestigen wat je zegt, dus je staat er zeker niet alleen in.

Een te warme stoel geeft mij het gevoel dat ik in mn broek aan het poepen ben. Houd ik niet van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Even een andere ervaring delen:

Soms stopt de Navigatie weergave van mijn MIB2.5 Columbus op het scherm van mij Virtual Cockpit.
Ik zie dan nog wel bepaalde icoontjes (zoals zoom level) maar zie de kaart zelf niet meer.

Deze bug krijg ik soms als ik mijn telefoon via CarPlay verbind en Waze start.

Let op, dit is niet hetzelfde als de ontwerpkeuze: Als je navigeert via Waze of Maps op je telefoon DAN stopt de interne navigatie met navigeren. Als dat gebeurt komt er keurig een melding dat de interne navigatie stopt.

Dat is gebeurt nu niet. Ik zet GEEN route navigatie aan op mijn telefoon en de internet navigatie gaat ook gewoon door op het Columbusscherm, maar alleen virtual cockpit wordt zwart.

Over 2 weken heb ik een afspraak bij de dealer voor een software update. Dit is NIET de softwareupdate die je zelf kunt downloaden. Dat zijn alleen kaarten en/of Bluetooth drivers. Dit gaat over de interne firmware.

Het probleem doet zich alleen af en toe voor. We gaan zien wat de software update brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Daar is ie dan! Mijn Octavia 4 Combi Business Plus 1.0 E-Tec DSG in Lava Blue met:
- Panormadak
- Functiepakket
- Elektrisch verstelbare stoel
- Reservewiel (hoop ik nooit te hoeven gebruiken)
- Slaappakket
- Zij airbags achter (hoop ik nooit te hoeven gebruiken)
- Vaste trekhaak (achteraf)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yif3q_ijNUbVYJLIuaUuqy1QoqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YaUWsTqdGiE9dDk6jNfvroqq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g80Y4KGG32pgtcmHZHYTG-TP2xE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ueu0fgXqteCUZyiSF6LvAcUW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lsqt1obZJ5pmjpb99HzeJ3BE6Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doGgcE6fEwrLKS1bua08wEik.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLRBK2SDBzoegp1Mn-MGTYf5ZJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QboAEt0hXgQBVfqZx6EMOD2T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@jongetje Lekker! Mooi vol aangekleed met alle opties. Hiervoor had je ook een Octavia toch?

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 08-01-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@vinom Klopt! Ik had een Octavia 3 uit oktober 2016 (dus net voor de gesplitste koplampen facelift). Maar dat was nog een diesel en minder goed aangekleed dan deze. Toen had ik een Ambition Business met Dynamic pakket en Canton. Helaas geen Canton mogelijk (nog?) in Nederland maar het geluid is prima.

En ik wordt vrij uniek want slaappakket is al even niet meer te bestellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 08-01-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Wat is het slaappakket???😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Die hoofdsteunen achter met vleugels
Zonneschermen in de achterportieren
Dekentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
jongetje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Die hoofdsteunen achter met vleugels
Zonneschermen in de achterportieren
Dekentje :)
Echt suf trouwens dat PON die eruit gehaald heeft. Vooral die hoofdsteunen leken me wel aardig...

Mooie kleur trouwens, heb dezelfde kleur besteld. Maar had hem nog niet in het echt gezien (behalve de brochure). Maar ik vind hem echt mooi :)

[ Voor 19% gewijzigd door kw_nl op 08-01-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
Vanochtend proefrit gemaakt in de Skoda Karoq. Beviel goed en overweeg serieus voor deze auto te gaan. Ben benieuwd naar wat jullie vinden van deze configuratie en of er nog 'good to knows' zijn voordat ik overga tot bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Verwijderd Ik zou zelf adaptive cruise control erbij nemen, dat geeft zoveel rust tijdens het rijden. Of direct het comfort pakket waar het inzit met nog wat leuke opties.

Zelf ben ik enorme fan van het panoramadak.

* Ik ben daarom voor de nieuwe Octavia gegaan: Meer ruimte, meer opties en minder geld kwijt... maar dat zul je zelf moeten overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 18:34
Is die 1.0 in de praktijk genoeg? Heb nu nog 1.9 diesel maar die moet er dit jaar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ga eens proefrijden.
Ik vind de 1.0etsi dsg lekkerder rijden dan mijn vorige 1.6tdi dsg. Maar ik hoef niet bij elk verkeerslicht achterin mijn stoel gedrukt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
jongetje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:06:
@Verwijderd Ik zou zelf adaptive cruise control erbij nemen, dat geeft zoveel rust tijdens het rijden. Of direct het comfort pakket waar het inzit met nog wat leuke opties.

Zelf ben ik enorme fan van het panoramadak.

* Ik ben daarom voor de nieuwe Octavia gegaan: Meer ruimte, meer opties en minder geld kwijt... maar dat zul je zelf moeten overwegen.
Dat eerste gaan we overwegen. Heb het zelf niet en daarom idee dat het iets is dat je niet mist als je het niet kent. Anderzijds kost dat hele pakket net geen duizend euro, dus voel je dat nauwelijks in je maandelijkse bijtelling (toch?)
Panoramadak is leuke gimmick, maar me het geld niet waard.
Reden om niet voor de Octavia te gaan is juist dat we zoeken naar een hoger model met net wat meer comfort e.d. dan de Audi A3 die we nu rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

jongetje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:59:
Ga eens proefrijden.
Ik vind de 1.0etsi dsg lekkerder rijden dan mijn vorige 1.6tdi dsg. Maar ik hoef niet bij elk verkeerslicht achterin mijn stoel gedrukt te worden.
Qua vermogen ben ik het met je eens (zelf ook van diesel 1.6 DSG naar benzine 1.0 DSG gegaan deze week) maar ik vind de DSG van de oude auto net iets soepeler. Geen idee wat daar is mis gegaan bij Skoda O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zijn er hier ook mensen die (veel) foutmeldingen ontvangen op hun nieuwe Octavia? Ik word op sommige momenten doodgegooid met melding dat Emergency assist SOS niet beschikbaar is (terwijl het lampje in het dak groen brandt) of dat Side assist niet beschikbaar is of 1 van de vele andere functies. Ik krijg vaak meerdere foutmeldingen tegelijk en ze verdwijnen meestal ook weer binnen 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37
WoBBeL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:20:
Zijn er hier ook mensen die (veel) foutmeldingen ontvangen op hun nieuwe Octavia? Ik word op sommige momenten doodgegooid met melding dat Emergency assist SOS niet beschikbaar is (terwijl het lampje in het dak groen brandt) of dat Side assist niet beschikbaar is of 1 van de vele andere functies. Ik krijg vaak meerdere foutmeldingen tegelijk en ze verdwijnen meestal ook weer binnen 10 seconden.
Zo af en toe, zeg eenmaal per maand. Soms bij aanvang van een rit, soms ineens halverwege na 100 km snelweg. Eigenlijk alle functies die gebruikmaken van de camera achter de binnenspiegel zoals ook ACC. De ene keer heffen de fouten zich na 5 minuten vanzelf op, een andere keer moet ik de auto stoppen en starten om van de fouten af te komen.

Mocht je je er teveel aan ergeren zou ik zeker even je dealer ermee lastig vallen; zover ben ik in ieder geval (nog) niet.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
In het Seat topic zie ik enigszins dezelfde soorten meldingen voorbij komen. Lijkt me iets wat bij de laatste VAG modellen speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 21:27
kw_nl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:39:
In het Seat topic zie ik enigszins dezelfde soorten meldingen voorbij komen. Lijkt me iets wat bij de laatste VAG modellen speelt...
Heb die meldingen ook al paar keer voorbij zien komen inderdaad (Golf GTE vorige week opgehaald). Wellicht dat het binnenkort met een update wordt opgelost.
mefjoew schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Dat eerste gaan we overwegen. Heb het zelf niet en daarom idee dat het iets is dat je niet mist als je het niet kent. Anderzijds kost dat hele pakket net geen duizend euro, dus voel je dat nauwelijks in je maandelijkse bijtelling (toch?)
Panoramadak is leuke gimmick, maar me het geld niet waard.
Reden om niet voor de Octavia te gaan is juist dat we zoeken naar een hoger model met net wat meer comfort e.d. dan de Audi A3 die we nu rijden.
Beetje een echte Hollandse instelling a la 'wat de boer niet kent vreet ie niet' he :P Zou eens een stukje rijden in een auto met ACC, rijdt gewoon een heel stuk rustiger omdat je zelf niet continu hoeft te remmen/gas geven/ cruise control weer op juiste snelheid (her)instellen door bepaalde voorliggers etc.

[ Voor 52% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
WoBBeL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:20:
Jup af en toe, ik heb ook een brief ontvangen dat hij terug geroepen wordt voor een software update dus hopelijk verhelpt dat het probleem. Ik heb namelijk het idee dat hij soms meldingen geeft terwijl het wel gewoon blijft functioneren.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Scrtz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:40:

[...]

Beetje een echte Hollandse instelling a la 'wat de boer niet kent vreet ie niet' he :P Zou eens een stukje rijden in een auto met ACC, rijdt gewoon een heel stuk rustiger omdat je zelf niet continu hoeft te remmen/gas geven/ cruise control weer op juiste snelheid (her)instellen door bepaalde voorliggers etc.
Klopt :+ Anderzijds kost het comfort pakket met grofweg € 10 per maand op m'n salaris. Dan maar beter 'mee verlegen' dan 'om verlegen' denk ik. In de praktijk ervaar je pas echt de meerwaarde van zo een luxe immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mefjoew schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Klopt :+ Anderzijds kost het comfort pakket met grofweg € 10 per maand op m'n salaris. Dan maar beter 'mee verlegen' dan 'om verlegen' denk ik. In de praktijk ervaar je pas echt de meerwaarde van zo een luxe immers.
Ja dat is wel waar. Je moet ook even wennen en vertrouwen krijgen in het systeem om het comfort er pas echt van te ervaren en dat lukt niet echt met 1 proefritje, dat ben ik met je eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Op uw Octavia is een verbeter actie van kracht.
Uw Octavia zou sporadisch foutmeldingen kunnen geven, hiervoor zijn software updates beschikbaar.
De updates nemen 1 dag in beslag.
Graag maak ik met u een afspraak om deze updates te plaatsen.
Ook kunt u bij ons online een afspraak maken.
Werkplaatsafspraak SKODA -

Alvast bedankt ik verneem het graag.

Prettige jaarwisseling en een gezond 2021

meer mensen die deze oproep hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

JP_S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:47:
Uw Octavia zou sporadisch foutmeldingen kunnen geven, hiervoor zijn software updates beschikbaar.

Nee, maar ik ga het donderdag wel vragen bij de dealer. Zag ook dit artikel: nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege problemen infotainmen... hopelijk krijgen de nieuwe Skodas met hetzelfde systeem dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
WoBBeL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Nee, maar ik ga het donderdag wel vragen bij de dealer. Zag ook dit artikel: nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege problemen infotainmen... hopelijk krijgen de nieuwe Skodas met hetzelfde systeem dat niet :P
Lijkt mij van wel, en Seat ook. Allemaal identieke systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:49

Ik heb dit (nog) niet gehad, welk bj octavia heb je? (Hier '19)
Nieuwe model dus. Hopelijk dat de nieuwe update het fixed!

[ Voor 5% gewijzigd door MisterEagle op 12-01-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Hoop voor je dat het opgelost word want ze hebben heel veel problemen met software op heel veel nieuwe VAG modellen.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

DvE

ORA-00000

Iemand anders ook problemen met het activeren van Skoda Connect? (Skoda Kamiq met eSIM).
Ik kan gewoon inloggen met m'n Skoda Connect account,
maar moet daarna hoofdgebruiker worden om de services te activeren.
De auto vraag daarbij om de twee sleutels 1 voor 1 in te drukken. Dat registreert ie, maar daarna volgt de melding 'Probeert u het nog eens of neemt u contact op met de klantendienst, alstublieft'.

Daar heb ik ondertussen via Twitter contact mee en die hebben ook een checklist gemaild met (reset)instructies (app verwijderen van je telefoon, auto verwijderen op de website, VIN opnieuw invoeren en daarna weer terug naar je auto infotainment, inloggen en hoofdgebruiker worden.).
Dit levert dezelfde fout op.

Heeft iemand anders dit gehad en kunnen oplossen?
Skoda_NL geeft aan dat ze het anders moeten gaan uitzetten bij de fabrikant (hoe lang gaat dat wel niet duren).

Heb nu zelfs foto's van de foutmelding met tijdstip en kilometerstand moeten aanleveren. Gaat door het twitterteam uitgezet worden bij 'de fabriek'.
Hoe complex kan zoiets zijn (zonder duidelijke foutmelding).

[ Voor 10% gewijzigd door DvE op 14-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik had precies hetzelfde in mijn nieuwe Octavia. De workaround die bij mij werkte was om een reset te doen van Columbus (media systeem). Vervolgens opnieuw de procedure van hoofdgebruiker worden uitvoeren wat daarna ook meteen succesvol lukte.

Ik weet niet of dat hetzelfde geldt voor een Kamiq maar is de moeite van het proberen waard denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door OneMoreThing op 14-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

OneMoreThing schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:24:
Ik had precies hetzelfde in mijn nieuwe Octavia. De workaround die bij mij werkte was om een reset te doen van Columbus (media systeem). Vervolgens opnieuw de procedure van hoofdgebruiker worden uitvoeren wat daarna ook meteen succesvol lukte.

Ik weet niet of dat hetzelfde geldt voor een Kamiq maar is de moeite van het proberen waard denk ik.
Zeker waard.
Ze hebben al aangegeven om de auto op de Skoda connect site te verwijderen. Daarmee verdwijnt ook het ingelogde account in de auto.
Een reset? Bedoel je een factoryreset of zo? Hoe precies?

[ Voor 13% gewijzigd door DvE op 14-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
DvE schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Zeker waard.
Een reset? Een factoryreset of zo? Hoe precies?
Inderdaad, terug naar fabrieksinstelling. In het instellingen menu zit een optie "Herstellen van de fabrieksinstelling". Pas nadat ik die uitgevoerd had kon ik hoofdgebruiker worden.
Het heeft me een paar dagen frustatie gekost om daar achter te komen. :)

Stappen uit de manual (voor Columbus in Octavia):

Fabrieksinstellingen
Door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen worden alle fabrieksinstellingen van het infotainment hersteld.

- Het contact en het infotainment inschakelen.
- Menu > tandwieltjes aantippen.
- Fabrieksinstellingen herstellen selecteren en het terugzetten bevestigen.

Om het succesvol terugzetten naar de fabrieksinstellingen te controleren, nagaan of alle gebruikersaccounts zijn gewist.

[ Voor 34% gewijzigd door OneMoreThing op 14-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

@OneMoreThing Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Had hem ook al gevonden in de handleiding.
Helaas werkt dat bij mij dus echter niet.
Bleef na inloggen eerste hangen met een 'Wordt geladen...' scherm.
Dan maar weer m'n account wissen en opnieuw inloggen.
Dan volgt weer de reeds eerder voorbij gekomen 'Probeert u het nog eens of neemt u contact op met de klantendienst, alstublieft'.

Hopelijk komt de response van 'de fabriek' een beetje snel, want dit is echt knudde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
@DvE Dat is jammer! Bij een collega met een nieuwe Seat Leon werkt hetzelde trucje ook. Ik hoop dat Skoda snel met een oplossing hiervoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

OneMoreThing schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:58:
@DvE Dat is jammer! Bij een collega met een nieuwe Seat Leon werkt hetzelde trucje ook. Ik hoop dat Skoda snel met een oplossing hiervoor komt.
Zal ook wel met het registreren op de website en volgorde van aanmelden, inloggen e.d. iets te maken hebben of zo. Maar goed, thanks for the help :)
Ik laat hier nog wel weten hoe het afloopt (en hoe snel...)

[ Voor 6% gewijzigd door DvE op 14-01-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Vraag: ik sta op het punt een Karoq te bestellen en heb nu de optie voor een bescheiden bedrag een variant met panoramadak te nemen.Daartegenover staat weer een langere levertijd.
Heb nooit gereden met zo'n dak, dus twijfel behoorlijk. Ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen, specifiek v.w.b. een panoramadak in een Karoq. Iemand die hierover wat kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 20:01
DvE schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:09:
@OneMoreThing Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Had hem ook al gevonden in de handleiding.
Helaas werkt dat bij mij dus echter niet.
Bleef na inloggen eerste hangen met een 'Wordt geladen...' scherm.
Dan maar weer m'n account wissen en opnieuw inloggen.
Dan volgt weer de reeds eerder voorbij gekomen 'Probeert u het nog eens of neemt u contact op met de klantendienst, alstublieft'.

Hopelijk komt de response van 'de fabriek' een beetje snel, want dit is echt knudde.
Ik heb een nieuwe Leon. Geleverd in augustus. Ik had exact hetzelfde probleem. Gemeldt de dag na in ontvangst nemen van de auto.

Opgelost? Ja. Eergisteren 8)7 ze hebben het 'regelapparaat' vervangen en dat was de oplossing.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Just_A_User schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb een nieuwe Leon. Geleverd in augustus. Ik had exact hetzelfde probleem. Gemeldt de dag na in ontvangst nemen van de auto.

Opgelost? Ja. Eergisteren 8)7 ze hebben het 'regelapparaat' vervangen en dat was de oplossing.
Ik ben uiteindelijk even teruggegaan naar de dealer.
Ten eerste was mijn account niet geverifieerd door de dealer op de skoda connect website dus dat hebben ze geregeld.
Daarnaast hebben ze nog even een soort reset op de auto uitgevoerd (auto stond achter dus niet gezien wat ze precies hebben gedaan).
Daarna kon ik met m’n reeds aangemelde account uiteindelijk netjes connectie maken met skoda connect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 20:01
DvE schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik ben uiteindelijk even teruggegaan naar de dealer.
Ten eerste was mijn account niet geverifieerd door de dealer op de skoda connect website dus dat hebben ze geregeld.
Daarnaast hebben ze nog even een soort reset op de auto uitgevoerd (auto stond achter dus niet gezien wat ze precies hebben gedaan).
Daarna kon ik met m’n reeds aangemelde account uiteindelijk netjes connectie maken met skoda connect.
Ja, verbinding maken kon ik ook. Ik kon me als gebruiker aanmelden. Ik kon NIET hoofdgebruiker worden. Dan zei ie 'wachten alstublieft' en dat was het. Auto is 11x terug geweest sinds eind augustus waarvan 2x naar de importeur en eergisteren was het dan eindelijk opgelost.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mefjoew schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:16:
Vraag: ik sta op het punt een Karoq te bestellen en heb nu de optie voor een bescheiden bedrag een variant met panoramadak te nemen.Daartegenover staat weer een langere levertijd.
Heb nooit gereden met zo'n dak, dus twijfel behoorlijk. Ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen, specifiek v.w.b. een panoramadak in een Karoq. Iemand die hierover wat kan zeggen?
Lastig want zoiets is heel persoonlijk. Je moet het gewoon een keer gehad hebben om er echt een goed oordeel over te kunnen geven voor jezelf of je er de meerwaarde van inziet of niet. Ik vind het persoonlijk in de zomermaanden wel lekker dat dak een beetje open s'morgens als je naar je werk rijdt. Het is net iets als een raam open hebben alleen met veel minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 18:34
Scrtz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Lastig want zoiets is heel persoonlijk. Je moet het gewoon een keer gehad hebben om er echt een goed oordeel over te kunnen geven voor jezelf of je er de meerwaarde van inziet of niet. Ik vind het persoonlijk in de zomermaanden wel lekker dat dak een beetje open s'morgens als je naar je werk rijdt. Het is net iets als een raam open hebben alleen met veel minder lawaai.
Hier ook tevreden gebruiker van panoramadak (in octavia). Vanaf graad of 10 zet ik hem altijd in kiepstand. Boven de 25 graden moet je over naar airco anders wordt het te warm. Veel meer licht in de auto is ook erg prettig. Verder open zetten als je op snelweg rijd geeft weer (teveel) lawaai dus dat doe ik eigenlijk alleen op N-wegen of in de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@mefjoew Ik heb ook juist weer een auto met panoramadak gekozen (had het op mijn Octavia en nu ook weer op de nieuwe). Idd veel meer licht in de auto, kinderen vinden het leuk om omhoog te kunnen kijken. En zoals @sparks zegt lekker in de juist koelere dagen. Ik zet hem ook weleens op een hete dag open als ik weet dat we over 10 minuten ergens heen moeten, dan is de ergste warmte al uit de auto. Ik heb er op de snelweg met 130 mee gereden op de ventilatiestand (dat de achterkant omhoog wipt), gaat prima, en nu zeker met 100km limiet overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Check, dank jullie wel! Rijd zelf eigenlijk nooit met de ramen open en heb het ook niet heel snel (te) warm. Licht-aspect is natuurlijk wel een plus, hoewel ik niet het idee heb dat anders te missen. Afijn, ik weet genoeg zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@mefjoew Ik rij ook nooit met de ramen open en dan is zo'n dak juist lekker. En juist in het voor en najaar (en dan lekker klein beetje de kachel aan ;) ).

Wat heb je nu gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ik ben niet heel erg geduldig en vond de zwarte uitvoering toch ook wel erg vet, dus heb mijn voorkeur daarvoor (is dus zonder het panoramadak) uitgesproken. Even wachten op de bevestiging nog, maar dat wordt em normaliter.
Scheelt toch ook weer € 6 netto per maand :+

Trouwens wel benieuwd of ik nu ook te maken ga krijgen met die infotainment problemen. Of mag ik ervan uitgaan dat de dealer dit op voorhand oplost?

[ Voor 20% gewijzigd door mefjoew op 15-01-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

mefjoew schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:56:
Ik ben niet heel erg geduldig en vond de zwarte uitvoering toch ook wel erg vet, dus heb mijn voorkeur daarvoor (is dus zonder het panoramadak) uitgesproken. Even wachten op de bevestiging nog, maar dat wordt em normaliter.
Scheelt toch ook weer € 6 netto per maand :+

Trouwens wel benieuwd of ik nu ook te maken ga krijgen met die infotainment problemen. Of mag ik ervan uitgaan dat de dealer dit op voorhand oplost?
Kortste klap...... vraag het aan de dealer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53

ik hoop dat dat de problemen hiermee gefixed gaan zijn, want ik ben het toch lichtjes beu.
als ik bijna dagelijk issues heb kan je niet echt spreken van een goed systeem.
gisteren viel midden de autostrade mijn cruisecontrol uit met errors, mijn achteruitrijcamera werkt in 60% van de gevallen gewoon niet, spraakcontrole springt soms continu aan door het geluid van de radio, enzovoort...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

Hoi!

Ik kom me melden in het Topic. Ik heb sinds afgelopen maandag een Skoda Scala Steel Grey 1.0 DSG Business Edition in bezit! :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iVH1jPo.png

Mooie auto en nu ruim over de 1k KM heen. DSG rijd echt heerlijk. Het enige issue is dat De Skoda Connect app niet werkend te krijgen is. De vraag staat uit bij Skoda. Activeren lukt simpelweg niet.

Hebben jullie nog tips?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Vette bak zo, lekker kleurtje vind dat Steel Grey. Staat hem goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

vinom schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:03:
Vette bak zo, lekker kleurtje vind dat Steel Grey. Staat hem goed!
Thanks! Ik vind de kleur echt top. In de avond lijkt ie donker, overdag erg licht. Gaat niet snel vervelen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mimiix schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:57:
Mooie auto en nu ruim over de 1k KM heen. DSG rijd echt heerlijk. Het enige issue is dat De Skoda Connect app niet werkend te krijgen is. De vraag staat uit bij Skoda. Activeren lukt simpelweg niet.

Hebben jullie nog tips?
De app zelf of de koppeling van de app aan de auto ? Ging bij mij juist super soepel het koppelen ze waren enkel vergeten de "verificatie" uit te voeren voor remote vergrendeling etc, dus moes tik daarvoor weer terug.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:52:
[...]

De app zelf of de koppeling van de app aan de auto ? Ging bij mij juist super soepel het koppelen ze waren enkel vergeten de "verificatie" uit te voeren voor remote vergrendeling etc, dus moes tik daarvoor weer terug.
De app aan de auto. Zodra je met de sleutels de open knop in moet drukken, krijg ik een melding dat ik het nogmaals moet proberen of contact op moet nemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mimiix schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:42:
[...]

De app aan de auto. Zodra je met de sleutels de open knop in moet drukken, krijg ik een melding dat ik het nogmaals moet proberen of contact op moet nemen met de klantenservice.
Die hele stap kan ik mij niet eens herinneren, ik moest het VIN nummer opgeven en de bijbehorende QR code scannen om de app te registreren.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Oops. Verkeerde topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Mimiix op 17-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

ShadowBumble schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Die hele stap kan ik mij niet eens herinneren, ik moest het VIN nummer opgeven en de bijbehorende QR code scannen om de app te registreren.
Dat is de stap om in de auto de hoofdgebruiker te worden. Dat moest ik ook na het inloggen met mijn Skoda Connect inloggegevens op de auto zelf.

Dat ging bij mij ook alles behalve soepel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 18-01-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Man man man...

Vanmorgen auto (octavia iv) gebracht voor terugroepactie, ben nog niet koud binnen wordt ik gebeld dat de auto weer klaar staat, kennelijk moet er nog een automatiseringsslag gemaakt worden waarna ze de update pas kunnen uitvoeren.

Ze hebben me dus gewoon voor niks die auto laten brengen en er niets mee gedaan :( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Eindelijk heb ik ook mijn Octavia business plus mogen ophalen, tot nu toe erg blij mee. Er stonden al wat updates klaar, een beetje onduidelijk hoe die nu binnengehaald worden, via de eSIM ofzo? Stond nog geen Wifi in in ieder geval.

Moest nog even terug naar de leasemaatschappij om hoofdgebruiker te worden (ze leveren maar 1 sleutel uit), na een reset werkte dat ook. Moet alleen dan weer naar de Skoda dealer om de app functie te laten activeren.
Pagina: 1 ... 41 ... 79 Laatste