Ik geloof op het touchscreen een knop links onderaan. Als ik me goed herinner kwamen dan een aantal knoppen tevoorschijn. Als ik het op Google opzoek was het volgens mij de knop route en dan kon je dat doen.GerCor schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:07:
[...]
Weet je nog welke handelingen je daarvoor moest doen? Je maakt mij nieuwsgierig of dat op mijn Discover Pro zit.
Je kan inderdaad ergens "file vooruit" doen en dan gaat hij herberekenen mocht de file nog niet bekend zijn.
Ik ga het eens proberen.skelleniels schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:01:
[...]
Ik geloof op het touchscreen een knop links onderaan. Als ik me goed herinner kwamen dan een aantal knoppen tevoorschijn. Als ik het op Google opzoek was het volgens mij de knop route en dan kon je dat doen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Jup dat was het en dat is hetgeen ik op de Octavia 4 nu mis(of ik kijk er over)WoBBeL schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:08:
Je kan inderdaad ergens "file vooruit" doen en dan gaat hij herberekenen mocht de file nog niet bekend zijn.
Oh serieus? Dat is niet handig...dat was een best handige functie.
Hoe bevalt de software van de octavia 4? Las ergens dat de eerste autos vrij buggy waren
Hoe bevalt de software van de octavia 4? Las ergens dat de eerste autos vrij buggy waren
Inderdaad is het geheel nog niet zo stabiel:WoBBeL schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:17:
Oh serieus? Dat is niet handig...dat was een best handige functie.
- soms parkeersensoren, cruisecontrol, front assist(op de afbeelding duidt hij dan de 4 banden aan), start-stop of lane assist niet beschikbaar(meestal dan 2 of 3 tegelijk), maar met de laatste software update en kalibratie in de garage enkele weken geleden zijn de storingen een heel stuk verminderd(denk nu toch alweer 2 weken geleden sedert de laatste melding)
- Spraakassistent vindt soms geen enkel adres, moet dan even land wisselen via spraak naar België en werkt dan wel(ik vermoed dat hij dan in Nederland aan het zoeken is)
- Laatste tijd als ik werkadres tegen spraakassistent zeg, zegt ze mooi "naar het werk, daar gaan we", maar ze stuurt me naar huis.
Wel nog iets anders vervelend ondervonden: bij het schakelen(handbak, 2.0 tdi) hoor ik telkens een lichte ratel in het dashboard. Garage beweert dat het bij andere Octavia's ook zo is, dusja voorlopig moet ik het daarmee doen tot D'ieteren eventueel met een oplossing komt.
Buiten de software(die verbetert!) en die ratel wel heel fijne auto.
Er zijn inderdaad OTA updates voor oa het multimediasysteem.WoBBeL schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:22:
Heeft de nieuwe Octavia eigenlijk OTA mogelijkheden voor de software? (of eigenlijk het hele nieuwe ecosysteem) of moet je hem steeds naar de dealer brengen? of @Rainesh lief aankijken voor een update
Ik meld me hier ook maar even. Afgelopen weekend is onze private lease aanvraag voor een Skoda Fabia Combi goedgekeurd en waarschijnlijk rijden we die begin januari. Geluk gehad dat in Leeuwarden de gewenste Ambition in Quartz Grey op voorraad was (nou ja, reeds besteld) en we ook een mooie aanbieding kregen qua leaseprijs.
Ik geef weinig om auto's maar wat een verademing als ik vergelijk met onze huidige Citroën C3 uit 2004. Straks eindelijk zonder stress de weg op...
Ik geef weinig om auto's maar wat een verademing als ik vergelijk met onze huidige Citroën C3 uit 2004. Straks eindelijk zonder stress de weg op...
Iemand hier met een Skoda Kamiq Style die mij kan vertellen of deze nu wel of niet standaard beschikt over stuurbediening? Kortom een multifunctioneel stuur.
Volgens mij wel gezien de brochure: https://forms.skoda.nl/site/brochure?mc=kamiqro3lie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:57:
Iemand hier met een Skoda Kamiq Style die mij kan vertellen of deze nu wel of niet standaard beschikt over stuurbediening? Kortom een multifunctioneel stuur.
Op pagina 64 van de 'Brochure van de Nieuwe Kamiq' (Style look)
Dat zou wel moeten want dat is een upgrade op de Ambition en die zit een stapje lager dan de Style en de Style is Ambition met extra's.ro3lie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:57:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kan ik hier iemand blij maken met originele Skoda (uit de Skoda webshop) dakdragers voor de Octavia 3? 1 keer gebruikt en inclusief sleutels. Liggen mij erg in de weg
Voor de Octavia 4 zijn helaas nieuwe dakdragers nodig
https://shop.skoda.nl/aut...-dakdragers-octavia-combi
deze dus
Verkocht
Voor de Octavia 4 zijn helaas nieuwe dakdragers nodig

https://shop.skoda.nl/aut...-dakdragers-octavia-combi
deze dus
Verkocht
[ Voor 22% gewijzigd door WoBBeL op 23-11-2020 11:51 ]
Probeer eens op SkodaForum, daar heb ik mijn O3 dakdragers ook verkocht
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Hoef er niet perse geld voor hoor
zijn al afgeschreven
lees: liggen mij in de weg 
Maar bedankt voor de tip, ga het eens proberen.
Maar bedankt voor de tip, ga het eens proberen.
[ Voor 45% gewijzigd door WoBBeL op 19-11-2020 15:02 ]
Ik ben aan het overwegen een recente Skoda Superb te kopen.
Hoe is de ervaring met ACC? (De auto met ACC is wat ver weg, dus even heen voor een proefrit is wat te ver.)
En hoe goed is Skoda Connect met de live traffic info op het Columbus systeem?
Andere opties zijn nu nog:
V60
508 SW
A4 Avant
(Passat, maar dan is de Superb al snel een mooiere optie)
Hoe is de ervaring met ACC? (De auto met ACC is wat ver weg, dus even heen voor een proefrit is wat te ver.)
V60
508 SW
A4 Avant
ACC op deze modellen werkt prima op de ze modellen zolang deze nog op deze software blijft draaien en niet op de nieuwe software zoals de Golf 8 , octavia 4 enz. Die is heel vervelend want die houd ook het stuur erg in de gaten en zeurt om de haverklap
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Is het een handbak of DSG, en welke motorisering? Met DSG is ACC prima. Met handbak is even wennen dat je je soms aan moet passen aan de auto ipv andersom. En hoe zwaarder de motor, hoe makkelijker ie doortrekt / op snelheid komt met ACC aan.Hann1BaL schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:29:
Ik ben aan het overwegen een recente Skoda Superb te kopen.
V60
508 SW
A4 Avant
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het zou dan om DSG gaan. Ik rijd nu een handbak en een van de hoofdredenen voor vervanging is naar een automaat gaan. De DSG voelt fijn, tenzij je wilt voelen dat je schakelt, want dat voel je vaak nietThe Eagle schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:31:
[...]
Is het een handbak of DSG, en welke motorisering? Met DSG is ACC prima. Met handbak is even wennen dat je je soms aan moet passen aan de auto ipv andersom. En hoe zwaarder de motor, hoe makkelijker ie doortrekt / op snelheid komt met ACC aan.
In dit geval zou het om de redelijk standaard 1.5 TSI met 7-baks DSG gaan.
Voor ACC moet je in ieder geval een elektronische handrem hebben wil je het echt in de file kunnen gebruiken. Verder vind ik dat hij relatief traag optrekt waardoor er snel een groot gat valt, ik geef altijd zelf gas bij. Maar bij snelweg cruisen is het wel prima te doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mwah, wil je de functie maximaal kunnen benutten dan is een electrische handrem fijn ja, maar het werkt ook prima zonder. Alleen even je voet op de rem zetten om te staan en even het hendeltje aantikken om verder te gaan.Tsurany schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:09:
Voor ACC moet je in ieder geval een elektronische handrem hebben wil je het echt in de file kunnen gebruiken. Verder vind ik dat hij relatief traag optrekt waardoor er snel een groot gat valt, ik geef altijd zelf gas bij. Maar bij snelweg cruisen is het wel prima te doen.
Ik rijd de O3 FL (2018) 1.6 DSG met Columbus en ACC en ben over de fileinformatie heel erg te spreken geweest de eerste twee jaar, sindsdien gebruik ik Android Auto met Waze of Google Maps.
ACC is even wennen maar ben erg tevreden, ideaal en moet heel erg oppassen als ik een auto stap met CC zonder het adaptive gedeelte
Lane assist heb ik er ook bij, ideaal voor lange stukken op de snelweg
ACC is even wennen maar ben erg tevreden, ideaal en moet heel erg oppassen als ik een auto stap met CC zonder het adaptive gedeelte
Of de afstand op 5 seconden(/streepjes) zetten. Vanwege de lage snelheid is de afstand relatief klein, maar hoeft de auto nooit helemaal stil te staan. en is het gebruik van de rem dus ook niet nodig.vinom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:17:
[...]
Mwah, wil je de functie maximaal kunnen benutten dan is een electrische handrem fijn ja, maar het werkt ook prima zonder. Alleen even je voet op de rem zetten om te staan en even het hendeltje aantikken om verder te gaan.
acc werkt prima, enige nadeel is dat er altijd auto's invoegen omdat je relatief veel afstand houdt. verder moet je idd op de rem trappen als je in de file stil komt te staan.
moet zeggen dat het mij erg bevalt, rijdt veel rustiger.
de file info werkt ook perfect, je moet wel of een sim card in je auto stoppen of je moet je gsm als hotspot koppelen.
moet zeggen dat het mij erg bevalt, rijdt veel rustiger.
de file info werkt ook perfect, je moet wel of een sim card in je auto stoppen of je moet je gsm als hotspot koppelen.
Vorige week een nieuwe Octavia Business Edition besteld in Black magic met 17 inch Rotare Areo velgen en Sunset. Dat komt er zo uit te zien:
:strip_exif()/f/image/XugXyaILD6IfKOqQeadJcX9F.jpg?f=fotoalbum_large)
(plaatje van internet)
Jammer dat de getinte ramen bij Skoda niet zo heel erg getint zijn. die van mijn huidige Peugeot 308 zijn een stuk donkerder. Erg getwijfeld over de chromen sierlijsten, zodat het er wat sjieker uit ziet, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
:strip_exif()/f/image/XugXyaILD6IfKOqQeadJcX9F.jpg?f=fotoalbum_large)
(plaatje van internet)
Jammer dat de getinte ramen bij Skoda niet zo heel erg getint zijn. die van mijn huidige Peugeot 308 zijn een stuk donkerder. Erg getwijfeld over de chromen sierlijsten, zodat het er wat sjieker uit ziet, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Heb je die dan met de 2021 prijzen besteld? In het land na 1 januari betekend namelijk een forse prijsverhoging (van 2000euro heb ik begrepen).Jeter schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:53:
Vorige week een nieuwe Octavia Business Edition besteld in Black magic met 17 inch Rotare Areo velgen en Sunset. Dat komt er zo uit te zien:
Is dat een optie dan die chromensierlijsten? Wat betreft het tinten, ik heb het slappakket en daardoor heb je zonneschempjes erbij. Je kunt natuurlijk ook nog folie laten plakken om het donkerder te maken.Jammer dat de getinte ramen bij Skoda niet zo heel erg getint zijn. die van mijn huidige Peugeot 308 zijn een stuk donkerder. Erg getwijfeld over de chromen sierlijsten, zodat het er wat sjieker uit ziet, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Tja...de 2021 prijzen. Dealer had aangegeven dat het max. 2000 euro zou zijn. Omdat ik eigenlijk geen zin had om te wachten dat ook het leasebedrag zou stijgen heb ik de bestelling alvast geplaatst met in gedachte dat dan alleen de bijtelling hoger zou zijn
. Aanvraag ligt nu bij de dealer dus wie weet stijgt dat leasebedrag ook.
Sierlijsten is een optie, mss niet bij iedere uitvoering. Zoals ook achteruitrijcamera niet in iedere uitvoering kan (zal zo zijn commerciële redenen hebben).
En idd anders misschien folie laten plakken, maar dan moet dat er weer af als ik de auto inlever. Weet niet of dat zo makkelijk gaat.
Sierlijsten is een optie, mss niet bij iedere uitvoering. Zoals ook achteruitrijcamera niet in iedere uitvoering kan (zal zo zijn commerciële redenen hebben).
En idd anders misschien folie laten plakken, maar dan moet dat er weer af als ik de auto inlever. Weet niet of dat zo makkelijk gaat.
De beslissing genomen!
Skoda Superb Sportline edition.
(Columbus infotainment)
Nu vraag ik me af wat de ervaringen hier met Skoda Connect zijn?
Lijkt me handig om te weten waar de auto is en dat je parkmobiel ingebouwd hebt in de auto en je verbruik uit kunt lezen.
Ook altijd fan van routeplannen vanaf de mobiel en dat naar je auto sturen. Ik heb gelezen dat het kan.
(Columbus infotainment)
Lijkt me handig om te weten waar de auto is en dat je parkmobiel ingebouwd hebt in de auto en je verbruik uit kunt lezen.
Ook altijd fan van routeplannen vanaf de mobiel en dat naar je auto sturen. Ik heb gelezen dat het kan.
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe Skoda in ontvangst genomen en gister even bezig geweest met Skoda Connected. Lang verhaal kort, de app heb ik maar weer even verwijderdHann1BaL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:18:
De beslissing genomen!
(Columbus infotainment)

Dat is dan al tegenvaller nummer 1Jimmer schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:26:
[...]
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe Skoda in ontvangst genomen en gister even bezig geweest met Skoda Connected. Lang verhaal kort, de app heb ik maar weer even verwijderdDraak van een app en toen ik het uiteindelijk werkend had (hij wilde het VIN-nummer maar niet registreren en de app gaf vaak foutmeldingen) vielen de mogelijkheden en de werkbaarheid ervan mij ook tegen..
Ik zal al te denken aan de SIM kaart die ik aan wil schaffen voor de connectiviteit, maar daar ga ik nog maar even mee wachten denk ik dan.
Hoewel via Carplay eenvoudig genavigeerd kan worden is de virtual cockpit wel fijn om te navigeren. Alles recht voor je te zien. Dus vandaar dat ik graag de onboard met live traffic etc zou willen gebruiken
[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 30-11-2020 15:33 ]
Ik heb het en gebruik het bijna nooit. Heel af en toe om te kijken hoeveel kilometer een rit was (voor declaraties etc). De rest eigenlijk niet.Hann1BaL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:18:
De reden dat ik wel betaal voor de services is dat ik live traffic wil. Ik heb achterin de auto een Mifi liggen (aan de permanente 12 volt) met een 5 euro per maand datakaartje zodat ik niet telkens m'n telefoon hoef te koppelen. Ik wil gewoon rijden en het moet werken.
Ik start nu m'n auto, auto maakt connectie met Wifi achterin en heeft dus direct live traffic. Babbel m'n adres in en alles gaat direct goed.
Het van tevoren opzoeken van adressen en versturen naar de auto werkt, maar is imho vrij nutteloos. Het enige moment waarbij ik het gebruik is als ik op vakantie ga en dan m'n stoppunten alvast in de auto wil hebben staan:
- Hotel
- Eindbestemming
- Terugweg
UNOX: The worst operating system
SIM kaart kan inderdaad (als je die optie hebt qua infotainment), ik heb m'n telefoon via Android Auto gekoppeld en dat is voor mij genoegHann1BaL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:28:
[...]
Dat is dan al tegenvaller nummer 1
Ik zal al te denken aan de SIM kaart die ik aan wil schaffen voor de connectiviteit, maar daar ga ik nog maar even mee wachten denk ik dan.
Je kan je telefoon overigens ook als hotspot gebruiken, werkt prima.
Welke SIM kaartaanbieder heb je?Korvaag schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:32:
[...]
Ik heb het en gebruik het bijna nooit. Heel af en toe om te kijken hoeveel kilometer een rit was (voor declaraties etc). De rest eigenlijk niet.
De reden dat ik wel betaal voor de services is dat ik live traffic wil. Ik heb achterin de auto een Mifi liggen (aan de permanente 12 volt) met een 5 euro per maand datakaartje zodat ik niet telkens m'n telefoon hoef te koppelen. Ik wil gewoon rijden en het moet werken.
Ik start nu m'n auto, auto maakt connectie met Wifi achterin en heeft dus direct live traffic. Babbel m'n adres in en alles gaat direct goed.
Het van tevoren opzoeken van adressen en versturen naar de auto werkt, maar is imho vrij nutteloos. Het enige moment waarbij ik het gebruik is als ik op vakantie ga en dan m'n stoppunten alvast in de auto wil hebben staan:
- Hotel
- Eindbestemming
- Terugweg
5 euro per maand is nou nie bepaald een deuk in het budget.
(Het lijkt me dat navigeren naar contacten, wat nu zo lekker werkt op de telefoon en ik nogal vaak doe) juist wel fijn is vanaf de telefoon. Ik ben iemand die navigatie ook gewoon aanzet als ik de route weet. Als er dan ineens onverwacht verkeer is, dan krijg je een waarschuwing.
Columbus systeem zou een SIM kaart moeten kunnen hebben. Hotspot kan uiteraard ook, maar die ga je vast vergeten aan te zettenJimmer schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:32:
[...]
SIM kaart kan inderdaad (als je die optie hebt qua infotainment), ik heb m'n telefoon via Android Auto gekoppeld en dat is voor mij genoeg
Je kan je telefoon overigens ook als hotspot gebruiken, werkt prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 30-11-2020 15:36 ]
Daar heb ik het dus ook voor. Puur voor de files. Elke rit gaat de navi aan. Daarnaast is zowel m'n zakelijke als privetelefoon gekoppeld en kan ik dus door beide adresboeken bladeren. De telefoons blijven daarbij mooi in m'n tas. Ik hoef geen hotspots aan en uit te doen (ik laat dat niet aanstaan). Zalig.Hann1BaL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:35:
[...]
Welke SIM kaartaanbieder heb je?
5 euro per maand is nou nie bepaald een deuk in het budget.
(Het lijkt me dat navigeren naar contacten, wat nu zo lekker werkt op de telefoon en ik nogal vaak doe) juist wel fijn is vanaf de telefoon. Ik ben iemand die navigatie ook gewoon aanzet als ik de route weet. Als er dan ineens onverwacht verkeer is, dan krijg je een waarschuwing.
Ik heb zelf een KPN-kaartje wat ik destijds als extra naast m'n normale abonnement kon kopen voor 5 euro per maand voor 2 gig (de auto gebruikt like 15 MB per maand
Momenteel is het wat lastig om iets goedkoops te vinden. Zat laatst nog even te loeren, maar ik heb met die 5 euro best mazzel gehad (was 10 euro, maar 5 euro korting omdat ik al KPN dingen had).
:strip_exif()/f/image/4ewwt549s9C2ijcnZ99ozCZy.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 30-11-2020 15:41 ]
Met dat lage dataverbruik kan het nog wel eens gewoon handig zijn iets prepaid te kopen en dan nooit door de data heen te gaan. Dat is echt heel weinig. Al hangt het natuurlijk erg af van hoeveel gebruik je er van maakt. (en of je google maps aan zeg in de weergave, waar ik het voordeel niet van in zie)Korvaag schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:38:
[...]
Daar heb ik het dus ook voor. Puur voor de files. Elke rit gaat de navi aan. Daarnaast is zowel m'n zakelijke als privetelefoon gekoppeld en kan ik dus door beide adresboeken bladeren. De telefoons blijven daarbij mooi in m'n tas. Ik hoef geen hotspots aan en uit te doen (ik laat dat niet aanstaan). Zalig.
Ik heb zelf een KPN-kaartje wat ik destijds als extra naast m'n normale abonnement kon kopen voor 5 euro per maand voor 2 gig (de auto gebruikt like 15 MB per maand).
Momenteel is het wat lastig om iets goedkoops te vinden. Zat laatst nog even te loeren, maar ik heb met die 5 euro best mazzel gehad (was 10 euro, maar 5 euro korting omdat ik al KPN dingen had).
[Afbeelding]
Ja zou ook nog kunnen ja. Ik weet alleen niet of je in het buitenland dan data hebt. Ik kan me herinneren dat je daar nog wel wat beperking bij had.Hann1BaL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:51:
[...]
Met dat lage dataverbruik kan het nog wel eens gewoon handig zijn iets prepaid te kopen en dan nooit door de data heen te gaan. Dat is echt heel weinig. Al hangt het natuurlijk erg af van hoeveel gebruik je er van maakt. (en of je google maps aan zeg in de weergave, waar ik het voordeel niet van in zie)
Google maps overlay kan mijn auto niet, dus dat is makkelijk
Voordeel van dit ding is dat ik hem op vakantie ook gewoon los kan koppelen en dan als hotspot in een [vakantiehuisje] kan gebruiken. Ik stop dan wat data van m'n normale KPN nummer richting dit nummer en dan heeft je hotspot ineens 10 gig ipv je telefoon. Heb je meteen een prima oplossing voor je laptop zonder dat je wederom continu met hotstpot aan/uit moet gaan zitten klieren op je telefoon (en die dan continu aan de lader leggen, want met vijf devices gaat het nogal hard met je accu etc).
Afhankelijk van hoe m'n auto geparkeerd staat laat ik hem zelfs soms gewoon in de auto liggen
[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 30-11-2020 15:57 ]
Die 15mb is puur voor de fileinformatie dan?Korvaag schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:38:
[...]
Daar heb ik het dus ook voor. Puur voor de files. Elke rit gaat de navi aan. Daarnaast is zowel m'n zakelijke als privetelefoon gekoppeld en kan ik dus door beide adresboeken bladeren. De telefoons blijven daarbij mooi in m'n tas. Ik hoef geen hotspots aan en uit te doen (ik laat dat niet aanstaan). Zalig.
Ik heb zelf een KPN-kaartje wat ik destijds als extra naast m'n normale abonnement kon kopen voor 5 euro per maand voor 2 gig (de auto gebruikt like 15 MB per maand).
[Afbeelding]
Hoeveel zit jij in de auto?
Ik had ooit eens ergens gelezen van iemand die stelde dat het 100mb per uur kostte ongeveer.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Puur file. Ik zit normaal zo'n 50.000 km per jaar op de weg met altijd de Navi aan.avotar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:28:
[...]
Die 15mb is puur voor de fileinformatie dan?
Hoeveel zit jij in de auto?
Ik had ooit eens ergens gelezen van iemand die stelde dat het 100mb per uur kostte ongeveer.
Wow... dan ga ik binnenkort gewoon eens voor een prepaid kaartje kijken.Korvaag schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:11:
[...]
Puur file. Ik zit normaal zo'n 50.000 km per jaar op de weg met altijd de Navi aan.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ja zie nu m'n screenshot. 9MB voor deze maand. Nou rij ik momenteel doordeweeks minder (maar in het weekend weer meer), dus ik zit nu op zo'n 15.000 a 20.000 per jaar.avotar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:16:
[...]
Wow... dan ga ik binnenkort gewoon eens voor een prepaid kaartje kijken.
Let wel: mijn verbruik hoeft natuurlijk niet te gelden voor nieuwere implementaties (andere recentere systemen van Skoda).
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als wat ik reed (50k) en nu rijKorvaag schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:24:
[...]
Ja zie nu m'n screenshot. 9MB voor deze maand. Nou rij ik momenteel doordeweeks minder (maar in het weekend weer meer), dus ik zit nu op zo'n 15.000 a 20.000 per jaar.
Let wel: mijn verbruik hoeft natuurlijk niet te gelden voor nieuwere implementaties (andere recentere systemen van Skoda).
Ik heb zelf een Octavia FL uit 2018 met Amundsen.
@Korvaag Heb jij dan je Infotainment Online abbo van Skoda verlengd? Toen ik mijn O3 Facelift in 2017 kreeg zat daar 3 jaar Skoda Connect bij (de app) en 2 jaar infotaiment online, voor live traffic, weer, etc, maar die is allang voorbij nu. Ik kan mijn telefoon dus wel als hotspot inzetten, maar ik krijg geen live traffic meer omdat ik geen infotainment online heb.
Ja.. gisteren nog gedaan zelfs (maar betaling kreeg een error dus ik moet ff bellen). Ik heb 2 jaar gekregen en dit is nu m'n tweede verlenging.vinom schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:27:
@Korvaag Heb jij dan je Infotainment Online abbo van Skoda verlengd? Toen ik mijn O3 Facelift in 2017 kreeg zat daar 3 jaar Skoda Connect bij (de app) en 2 jaar infotaiment online, voor live traffic, weer, etc, maar die is allang voorbij nu. Ik kan mijn telefoon dus wel als hotspot inzetten, maar ik krijg geen live traffic meer omdat ik geen infotainment online heb.
@avotar ja hier een 2017 FL met Amundsen.. dat zou dus niets moeten schelen dan...
Nou de gebruikersvriendelijkheid is weer ver te zoeken. Ik ben het nummer wat onder die Skoda Connect website staat
Ik: de website geeft een error bij de betaling, maar het bedrag is wel gereserveerd op de CC
Skoda: Ik ga even kijken
[10 minuten later]
Skoda: heeft u al in de spam box gekeken?
Ik: ????????????????? de website geeft een error bij de betaling. Volgens de website is er niet verlengd omdat de betaling niet goedgegaan is, maar de CC geeft al wel een reservering weer
Skoda: o, ja maar dat loopt via de fabriek, daar kunnen wij niets mee
Ik: ehh.. ik bel het nummer wat onder de site staat. Jullie zijn Skoda. Het maakt me niet uit hoe dat loopt, ik bel jullie en verwacht dat jullie hier wat mee doen
Skoda: o
Skoda: jamaar we kunnen dat niet inzien
Ik: dat maakt me niets uit. Ik bel jullie. Dit nummer staat eronder. Hoe jullie dat bij de fabriek beleggen maakt me niet uit, maar ik verwacht van jullie dat jullie hier nu wat mee doen. Ik heb een reservering en geen dienst
Skoda: o
Skoda: dan moet u even een screenshot van de betaling sturen en dan zetten we het wel door naar de fabriek
Ik: dankuwel, waar moet ik dat screenshot heen sturen ?
Skoda: we sturen u wel een mail, mag ik uw mailadres ter controle ?
Ik: [geeft mailadres]
Skoda: ja dat klopt, u krijgt mail
-- einde gesprek --
We zijn inmiddels een half uur verder: nog geen mail.
De gemiddelde betonnen muur is gebruikersvriendelijker en meegaander. Holy ****
Ik heb dus nu aankomende tijd geen live traffic, want ik weet nu niet of ik NOGMAALS moet verlengen in de hoop dat deze reserering teruggedraaid wordt, of dat het alsnog mogelijk goed wordt verwerkt.
[ Voor 59% gewijzigd door Korvaag op 01-12-2020 10:49 ]
Snapt iemand hoe die configuraties werken voor de Octavia? Ik snap er niets meer van.
Als je de motorisering iV aanklikt, dan mag je opeens wel de Bercrux velgen kiezen, kies je een andere motor, dan kun je die velgen niet meer selecteren.
Wil je LED-Matrix lampen? Dan moet je verplicht de 1.0 motor kiezen.
Wil je een Style uitvoering? Dan kun je opeens nog maar één motor kiezen (en niet de motor die ik zou associëren met de "hoogste uitvoering).
Wil je een Sport Business? Dan mag je niet de meest "sportieve" motor kiezen, namelijk de iV.
Wie heeft die configurator gebouwd op de Skoda website? Dit is toch bizar en onnodig ingewikkeld? Ik wil gewoon de Style, mét iV motor, mét Matrix LED lampen én de Bercrux wielen. Maar dat is schijnbaar onmogelijk.
Als je de motorisering iV aanklikt, dan mag je opeens wel de Bercrux velgen kiezen, kies je een andere motor, dan kun je die velgen niet meer selecteren.
Wil je een Style uitvoering? Dan kun je opeens nog maar één motor kiezen (en niet de motor die ik zou associëren met de "hoogste uitvoering).
Wil je een Sport Business? Dan mag je niet de meest "sportieve" motor kiezen, namelijk de iV.
Wie heeft die configurator gebouwd op de Skoda website? Dit is toch bizar en onnodig ingewikkeld? Ik wil gewoon de Style, mét iV motor, mét Matrix LED lampen én de Bercrux wielen. Maar dat is schijnbaar onmogelijk.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
PON doet dat. Dat is de importeur van alle VAG-merken in Nederland. Maar zij bepalen dus ook welke opties in welke combinaties te bestellen te zijn. En dat is vaak gewoon k.u.t.
Hier staat tekst
Dat heeft toch niets te maken met hoe een configurator gebouwd is. Er zijn blijkbaar beperkingen vanuit de fabriek en/of andere bronnen. Helaas.
Hier nog wat mensen met een Karoq, zo ja, hoe bevalt ie? Zit er toch wel naar te kijken om m'n Fabia Combi Monte Carlo uit 2017 in te ruilen en dan heeft een Karoq m'n voorkeur, het liefste de Sportline Business, al zal er dan nog een aardig centje bij moeten
Nog een beetje in dubio dus.

Waarom zou je voor de style uitvoering gaan, ben je een particuliere koper?Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:54:
Snapt iemand hoe die configuraties werken voor de Octavia? Ik snap er niets meer van.
[...]
Ik wil gewoon de Style, mét iV motor, mét Matrix LED lampen én de Bercrux wielen. Maar dat is schijnbaar onmogelijk.
De Business plus is 400euro duurder en dan krijg je extra:
Driving Mode Select
Climate control - drie zones met bedieningspaneel voor achterpassagiers
LED interieurverlichting in dashboard en portieren,
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Elektronisch kinderslot
Full LED achterlichten
Dynamische richtingaanwijzers
Adaptive cruise control (tot 210 km/h)
Side Assist (dode hoek detectiesysteem en rijbaan-assistent)
Driver Activity Assistant, vermoeidheid waarschuwingssysteem
Dat lijkt mij die 400euro wel waard en dan kun je verder al je opties bestellen die je wilt. Het is idd aan PON om te bepalen welke uitvoering welke opties heeft. Is helaas niet anders, check wel even de prijslijst 2021 want die zijn anders (lees hoger) dan de prijzen in de huidige configurator.
Ik weet niet hoe dat bij Skoda is maar ik lees toch ook dat je kunt overleggen met de dealer zelf over opties. Het lijkt mij dat je als Skoda een auto samenstelt en die samenstelling een naam geeft zoals Style. En dat je daarmee naar een dealer gaat en zegt: ik wil de Style maar dan als extra dit en dat.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:54:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dan ben jij nog nooit bij een willekeurige dealer geweest en een nieuwe auto laten samenstellen... Dat gaat namelijk bij elk merk zo. Kia is daar nog strikter in, die heeft gewoon 3, 4 of 5 uitvoeringen en that's it, helemaal geen gedoe met opties, alleen accessoires zoals trekhaak en andere velgen zijn dan mogelijk.GerCor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:54:
[...]
Ik weet niet hoe dat bij Skoda is maar ik lees toch ook dat je kunt overleggen met de dealer zelf over opties. Het lijkt mij dat je als Skoda een auto samenstelt en die samenstelling een naam geeft zoals Style. En dat je daarmee naar een dealer gaat en zegt: ik wil de Style maar dan als extra dit en dat.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 01-12-2020 12:02 ]
Sinds vorige week rijden we in een Fabia Combi met Swing+. Android Auto werkt in principe prima. Echter gaat het scherm op basis van de lampen op night/day modus. Mijn vrouw heeft de lampen (we hebben geen automatische stand) altijd aan staan, dus dat betekent dan altijd nachtmodus voor het scherm. Ik heb geprobeerd via de developer settings van Android Auto (op de telefoon) deze modus te laten schakelen met de nacht-/dagmodus van de telefoon. Dat werkt niet. Ik kan daar wel kiezen voor handmatig dag of nacht en dat werkt dan weer wel.
Zijn er nog andere opties (in de auto?) om deze modus te schakelen?
Zoals?barrymossel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:16:
Sinds vorige week rijden we in een Fabia Combi met Swing+. Android Auto werkt in principe prima. Echter gaat het scherm op basis van de lampen op night/day modus. Mijn vrouw heeft de lampen (we hebben geen automatische stand) altijd aan staan, dus dat betekent dan altijd nachtmodus voor het scherm. Ik heb geprobeerd via de developer settings van Android Auto (op de telefoon) deze modus te laten schakelen met de nacht-/dagmodus van de telefoon. Dat werkt niet. Ik kan daar wel kiezen voor handmatig dag of nacht en dat werkt dan weer wel.
Sommige auto's schijnen ofwel een optie voor tijd te hebben waarop de display schakelt van nacht naar dag (dus niet op basis van lichten aan/uit). En andere doen het weer op basis van de lichtsterkte van het display. Goede kans dat ik iets over het hoofd zie in de Swing radio...
Ook is er een app voor Android op de telefoon die het regelen (maar die werkt niet meer bij Android 10 - wat ik dus draai).
Kan ook zijn dat ik iets over het hoofd zie op de telefoon waarom Android Auto in de auto niet meeschakelt met de nacht/dag van de telefoon.
Zijn dus best wat mogelijke opties...
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe Karoq Sportline business, hele fijne wagen moet ik zeggen.The_Admin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:12:
Hier nog wat mensen met een Karoq, zo ja, hoe bevalt ie? Zit er toch wel naar te kijken om m'n Fabia Combi Monte Carlo uit 2017 in te ruilen en dan heeft een Karoq m'n voorkeur, het liefste de Sportline Business, al zal er dan nog een aardig centje bij moetenNog een beetje in dubio dus.
Heb er nu pas 600 km opstaan en wil nog even rustig aan doen tot zo'n 1500 km. Wel een paar keer spot modus aangezet en dat rijdt heerlijk door.
Met de 2021 versie die ik heb, heb je alleen geen flippers meer aan het stuur mocht je een automaat kiezen.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Hier is de nieuwe lease auto besteld!
Skoda Kamiq - Style - 1.0 81kw
• K1K1 - Velvet Red Metallic
• PEA - Spoiler voor en diffuser achter in kunststof zwart
• PW3 - Full LED Koplampen met dyanmische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
• 4KF - Sunset
• PK1 - Trekhaak, wegklapbaar
• PWP - Verwarmbare voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
• 7X2 - Parking distance Control voor en achter
• 6XK - Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmend
Aflevering zal rond maart 2021 zijn. Nu nog een USB-C naar iPhone kabel regelen
• PW3 - Full LED Koplampen met dyanmische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
• 4KF - Sunset
Vorige week vrijdag mijn nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen! Voor mij de eerste echte kennismaking met Skoda, maar tot nu toe bevalt het meer dan uitstekend
Was één van de allerlaatste voorraadmodellen, dus mooie deal mee kunnen maken.
Betreft een 1.0 Greentech Business met Business Upgrade pakket in quartz grey en 17" Trius velgen.
Betreft een 1.0 Greentech Business met Business Upgrade pakket in quartz grey en 17" Trius velgen.
:strip_exif()/f/image/tZqc93SrMM7BrR7emUCdJfu9.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de Virtual Pedal optie een gecombineerde optie bij een Skoda Superb 3 (pre-facelift) als de auto ook beschikt over KESSY? Ik heb al regelmatig geprobeerd om m'n achterklep met een voetbeweging te openen, maar dit is tot op heden niet gelukt. Ik wil uitsluiten of de optie er wel op zit, of dat er wellicht iets niet helemaal lekker werkt.
De Superb betreft een Business edition met Business upgrade pakket en Function pakket.
De Superb betreft een Business edition met Business upgrade pakket en Function pakket.
[ Voor 11% gewijzigd door reuzekind op 02-12-2020 11:01 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Nice, nu al wachten tot maart. pffff.ro3lie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:50:
Hier is de nieuwe lease auto besteld!
• 4KF - Sunset
Ik heb een Kamiq een maand geleden besteld (28/10) en ik zou hem ergens half januari krijgen.
Overigens heb ik via Amazon deze usb-c verloopstukjes besteld.
Zonder ze nog gebruikt te hebben voelen ze verder wel kwalitatief goed aan:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Feli! Mooier interieur dan de opvolger.Jimmer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:05:
Vorige week vrijdag mijn nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen!
Eens, al heeft het nieuwe zeker een aantal pluspunten (het digitale dashboard is mooi evenals het grote infotainmentscherm dat ook wat hoger is geplaatst) maar vind het allemaal net wat te clean. Geef mij nog maar wat fysieke knoppen i.p.v. alles via een scherm te moeten regelenGluten Parody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:14:
[...]
Feli! Mooier interieur dan de opvolger.
Grappig, voor mij is het nieuwe interieur juist de rede dat ik overstap naar de nieuwe Octavia. Zo zie je, smaken verschillenGluten Parody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:14:
[...]
Feli! Mooier interieur dan de opvolger.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
En natuurlijk de koplampen. Wie die heeft bedacht bij Skoda in de facelift van de derde generatie... Gelukkig zijn de lichtunits bij de Mk4 weer prima te pruimenkw_nl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:57:
[...]
Grappig, voor mij is het nieuwe interieur juist de rede dat ik overstap naar de nieuwe Octavia. Zo zie je, smaken verschillen
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
En ik moet zeggen dat als je er een tijdje in rijdt dat je die knopjes bijna niet mist
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Waarom dan niet gewoon een usb-c naar iPhone kabel? https://www.bol.com/nl/p/...1-meter/9200000112427749/ (even als voorbeeld)DvE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:34:
[...]
Omdat ik niet alleen lightning kabels nodig heb. Ook nog (USB-C &) USB A shizzlebarrymossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:04:
[...]
Waarom dan niet gewoon een usb-c naar iPhone kabel? https://www.bol.com/nl/p/...1-meter/9200000112427749/ (even als voorbeeld)
Om die reden heb ik nu van die magnetische kabels gekocht. Hopen dat dat wat is, want dan hebben we voor al die devices nog maar 1 soort kabel nodig. En dat is handig in de auto, want alleen maar vastklikken en niet elke keer erin steken.DvE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:28:
[...]
Omdat ik niet alleen lightning kabels nodig heb. Ook nog (USB-C &) USB A shizzleKids you know.
Welke precies? Heb je 'n link?barrymossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:59:
[...]
Om die reden heb ik nu van die magnetische kabels gekocht. Hopen dat dat wat is, want dan hebben we voor al die devices nog maar 1 soort kabel nodig. En dat is handig in de auto, want alleen maar vastklikken en niet elke keer erin steken.
Ik heb deze besteld (nog niet ontvangen): https://nl.aliexpress.com/item/32947869957.html
Maar er zijn er schijnbaar ook met usb-c: http://wsken.my/Type-C-Ma...ick-Charge-Magnetic-Cable (kan ik nog niet op AliExpress vinden)
In ieder geval goed opletten of de kabel ook data ondersteund. Ik had een kabel besteld met lightning, usb-c en micro die ik in eerste instantie wilde gebruiken in de auto (vrouw heeft Apple, ik Samsung), maar die was alleen voor laden. Wat achteraf ook wel logisch is...
Thanks voor de links; maar dit durf ik echt niet aanbarrymossel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:14:
[...]
Ik heb deze besteld (nog niet ontvangen): https://nl.aliexpress.com/item/32947869957.html
Maar er zijn er schijnbaar ook met usb-c: http://wsken.my/Type-C-Ma...ick-Charge-Magnetic-Cable (kan ik nog niet op AliExpress vinden)
In ieder geval goed opletten of de kabel ook data ondersteund. Ik had een kabel besteld met lightning, usb-c en micro die ik in eerste instantie wilde gebruiken in de auto (vrouw heeft Apple, ik Samsung), maar die was alleen voor laden. Wat achteraf ook wel logisch is...
Gekke Chinese crap...
Bedankt voor de tip, echter voor opladers kies ik altijd een originele.DvE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:34:
[...]
Nice, nu al wachten tot maart. pffff.
Ik heb een Kamiq een maand geleden besteld (28/10) en ik zou hem ergens half januari krijgen.
De originele opladers zijn simpelweg betrouwbaarder maar ook stabieler.
Vaak gehad bij zo'n AliExpress/Action kabel dat de telefoon zegt accessoires niet ondersteunt of dat CarPlay niet werkt.
Je merkt ook het verschil in een 'erkende' Qi-oplader en een neppe (scheelt 30.- bij aanschaf

Dikke tip: check eens bij Anker. Ze hebben kleine usb-c - lightning kabeltjes van 30 cm. Heb je niet een meter kabel in de auto ligt. Kwaliteit is ook altijd goed!
Anker kan ik ook zeker aanraden.ro3lie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:08:
[...]
Bedankt voor de tip, echter voor opladers kies ik altijd een originele.
De originele opladers zijn simpelweg betrouwbaarder maar ook stabieler.
Vaak gehad bij zo'n AliExpress/Action kabel dat de telefoon zegt accessoires niet ondersteunt of dat CarPlay niet werkt.
Je merkt ook het verschil in een 'erkende' Qi-oplader en een neppe (scheelt 30.- bij aanschaf, maar je telefoon wordt op de neppe gloeiend heet
)
Degene die ik aangaf zijn alleen maar verloopstukjes en dus geen opladers. Ik verwacht ook niet dat ze een signaal moeten doorgeven, alleen maar stroom doorlaten. Heeft niks met Qi opladen te maken.
Weet iemand of dat nieuwe Octavia 4 infotainment systeem straks ook draadloze Android Auto gaat ondersteunen? Dat zou echt zo fijn zijn...gewoon Qi laden en geen kabel meer.
Zowel Apple als Android zijn beide draadloos.WoBBeL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:18:
Weet iemand of dat nieuwe Octavia 4 infotainment systeem straks ook draadloze Android Auto gaat ondersteunen? Dat zou echt zo fijn zijn...gewoon Qi laden en geen kabel meer.
Wat voor uitvoering en motor heb je gekozen?WoBBeL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:21:
@kw_nl ah dat is top! Ik was bang dat die ondersteuning er nog niet in zou zitten maar gelukkig wel
Nu nog ff wachten tot 5 januari, dan mogen we hem ophalen
Octavia Combi Business Edition Plus 1.0 TSI DSG...zal ff wennen worden, nu de 1.6 TDI DSGkw_nl schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:24:
[...]
Wat voor uitvoering en motor heb je gekozen?
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=GHNNOQ
[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 04-12-2020 08:26 ]
Op mijn nieuwe Karoq met infotainment van 2021 moet het kunnen, je zal wel een toestel moeten hebben met Android 11. Dat heb ik op dit moment niet...WoBBeL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:18:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
https://www.androidplanet...oid-auto-wireless-uitleg/Wooldoor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:29:
[...]
Op mijn nieuwe Karoq met infotainment van 2021 moet het kunnen, je zal wel een toestel moeten hebben met Android 11. Dat heb ik op dit moment niet...
Ik heb een S10, daar zou het al moeten werken. Ik zit echter nog op Android 10 maar in januari krijg ik Android 11 dus dan gaan we er vanuit dat het sowieso werkt
Nice! Ik wil deze maand gaan bestellen, zelfde uitvoering en kleur. Iets andere opties en velgen.WoBBeL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:26:
[...]
Octavia Combi Business Edition Plus 1.0 TSI DSG...zal ff wennen worden, nu de 1.6 TDI DSG
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=GHNNOQ
Ben heel benieuwd naar de kleur, ik heb hem nog niet in het echt gezien.
@kw_nl de kleur is in het echt veel mooier en subtieler dan op de foto. In de configurator had ik eerst Titan Blue Metallic geselecteerd maar deze vond ik in het echt veel te blauw. Dus last minute m'n kleur gewijzigd. Ik zou even bij de dealer gaan kijken als ik jou was.
@WoBBeL Die had hem helaas niet meer in deze kleur, helaas ook geen 1.0 DSG beschikbaar. Maar wat dat betreft heb ik toch weinig keus, 1.5 wordt te duur
Ik heb hem in ook in die kleur op de oprit staan erg blij mee
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Ik vind die O4 een mooie wagen. Heb zitten twijfelen maar het gebrek aan Canton heeft me tegengehouden. Snap niet dat pon dit niet in Nederland wil leveren
Weet iemand wat de resolutie is van de Octavia 4 Columbus? Op de oude was dat 1280x640 en video's moesten zelfs nog kleiner (640x360, -f 18 met youtube-dl) zijn om fatsoenlijk af te spelen
In de handleiding van de nieuwe Columbus staat het volgende:
/f/image/RdR43ByycyTvcT3MsgS5tqEO.png?f=fotoalbum_medium)
50 Mbit/s H264 is natuurlijk mooi, dat wil zeggen dat de CPU/GPU er aardig op vooruit zijn gegaan maar ik wil graag de native resolutie weten om m'n mediacollectie bij te werken
Niet rekening houdende met resolutie is voor de Octavia 4 de volgende youtube-dl mogelijk:
youtube-dl -f bestvideo[ext=mp4]+bestaudio[ext=webm]/bestvideo+bestaudio --merge-output-format mp4
ffmpeg moet dan wel in dezelfde map als youtube-dl staan.
In de handleiding van de nieuwe Columbus staat het volgende:
/f/image/RdR43ByycyTvcT3MsgS5tqEO.png?f=fotoalbum_medium)
50 Mbit/s H264 is natuurlijk mooi, dat wil zeggen dat de CPU/GPU er aardig op vooruit zijn gegaan maar ik wil graag de native resolutie weten om m'n mediacollectie bij te werken
Niet rekening houdende met resolutie is voor de Octavia 4 de volgende youtube-dl mogelijk:
youtube-dl -f bestvideo[ext=mp4]+bestaudio[ext=webm]/bestvideo+bestaudio --merge-output-format mp4
ffmpeg moet dan wel in dezelfde map als youtube-dl staan.
[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 05-12-2020 15:04 ]
Weet iemand iets af van AREA VIEW (4 camera's voor bij het parkeren) voor de Octavia? In de brochure staat "Verkrijgbaar vanaf december 2020".
In november bij een testrit navraag gedaan bij de dealer, ik zag hem denken: area view op de Octavia? Hij moest kijken in de brochure, vervolgens zei hij vrij zelfverzekerd, die komt met de nieuwe prijslijst van de Octavia.
Inmiddels is de prijslijst er, maar nog nergens Area View te bekennen.
In november bij een testrit navraag gedaan bij de dealer, ik zag hem denken: area view op de Octavia? Hij moest kijken in de brochure, vervolgens zei hij vrij zelfverzekerd, die komt met de nieuwe prijslijst van de Octavia.
Inmiddels is de prijslijst er, maar nog nergens Area View te bekennen.
@kw_nl Als het niet op de prijslijst staat dan is het nog niet te bestellen. Ik zie sinds september alleen maar opties verdwijnen. De enige toevoeging is de 1.5 dsg geweest (en eerder dan verwacht, die zou oorspronkelijk pas in Q1 komen).
Voor de rest is het altijd afwachten wat PON doet. Zit weinig transparantie in richting de klanten die voor bijna 40k een auto kopen...
Voor de rest is het altijd afwachten wat PON doet. Zit weinig transparantie in richting de klanten die voor bijna 40k een auto kopen...
[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 06-12-2020 17:55 ]
Canton zit er volgens mij gewoon als standaard in al, vandaar dat er geen audio upgrades meer zijn-MD- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:16:
Ik vind die O4 een mooie wagen. Heb zitten twijfelen maar het gebrek aan Canton heeft me tegengehouden. Snap niet dat pon dit niet in Nederland wil leveren
Standaard zitten er 8 speakers in. Canton is normaliter 10 of 12 speakers. Extra center in het midden en een subwoofer achterin.G.Scholtens schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:51:
[...]
Canton zit er volgens mij gewoon als standaard in al, vandaar dat er geen audio upgrades meer zijn
Eerste ervaring Met Skoda Connect is toch wel een tegenvaller. Auto online via mobiel, probeer je even de kaartupdate van NL te downloaden, geeft dat een foutmelding.
Ook zie ik even niet snel of er verkeersinformatie weergegeven wordt in de navigatie, maar daar ga ik maar vanuit. Ik zie wel dat Skoda connect online is (en hij ziet dat er ook een update is voor Nederland, dus verbinding is er wel..) Mijn OCD zegt dat ik dat ding gewoon moet updaten, ook al is er misschien maar 1 update van een rotonde op schiermonnikoog
Het Cantonsysteem levert wel prachtig geluid zeg. De subwoofer moet je niet te hard instellen want dan trilt de auto uit elkaar. Prachtig geluid.
Ik ben misschien een vreemde, maar ik zou graag navigatie op telefoon EN auto tegelijk willen gebruiken. De interne navigatie stopt als ik via Carplay bijv Waze aan heb staan. (Reden dat ik ze allebei wil is dat ik het fijn vind om op de digitale cockpit de navigatie te zien. En actuele controles zijn ook wel fijn.
Ander klein minpuntje is dat je de ACC niet per km omhoog kunt bijstellen. Je moet hem dus 10km hoger instellen en dan per km naar beneden. Ik rijd altijd precies 100 op de GPS.
Verder is het even klooien met de instellingen en zorg ik dat vrouwlief en ik allebei een sleutel hebben zodat de settings automatisch weer ingesteld worden op de andere persoon. Vooral voor de stoel wel fijn.
Ook zie ik even niet snel of er verkeersinformatie weergegeven wordt in de navigatie, maar daar ga ik maar vanuit. Ik zie wel dat Skoda connect online is (en hij ziet dat er ook een update is voor Nederland, dus verbinding is er wel..) Mijn OCD zegt dat ik dat ding gewoon moet updaten, ook al is er misschien maar 1 update van een rotonde op schiermonnikoog
Het Cantonsysteem levert wel prachtig geluid zeg. De subwoofer moet je niet te hard instellen want dan trilt de auto uit elkaar. Prachtig geluid.
Ik ben misschien een vreemde, maar ik zou graag navigatie op telefoon EN auto tegelijk willen gebruiken. De interne navigatie stopt als ik via Carplay bijv Waze aan heb staan. (Reden dat ik ze allebei wil is dat ik het fijn vind om op de digitale cockpit de navigatie te zien. En actuele controles zijn ook wel fijn.
Ander klein minpuntje is dat je de ACC niet per km omhoog kunt bijstellen. Je moet hem dus 10km hoger instellen en dan per km naar beneden. Ik rijd altijd precies 100 op de GPS.
Verder is het even klooien met de instellingen en zorg ik dat vrouwlief en ik allebei een sleutel hebben zodat de settings automatisch weer ingesteld worden op de andere persoon. Vooral voor de stoel wel fijn.
Welke Skoda heb je? Als het goed is zou je met ACC ook per KM moeten kunnen instellen. Aan je hendel zit aan de zijkant ook nog een druk knopje.Hann1BaL schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:54:
Eerste ervaring Met Skoda Connect is toch wel een tegenvaller. Auto online via mobiel, probeer je even de kaartupdate van NL te downloaden, geeft dat een foutmelding.
Ja, dat dacht ik ook de eerste dagen toen ik mij Scala had opgehaald. Blijkt dat als je de hendel naar je toe trekt om de ACC aan te zetten, ook per KM kan toevoegen met iedere beweging van de hendel naar je toe. Heb je dat al geprobeerd?vinom schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:59:
[...]
Welke Skoda heb je? Als het goed is zou je met ACC ook per KM moeten kunnen instellen. Aan je hendel zit aan de zijkant ook nog een druk knopje.
@G.Scholtens Dat wat @vinom zegt is juist. Naar mijn mening is het een flinke verbetering die ik echt zou missen.
Staat natuurlijk ook gewoon in het boekje...
Ik weet niet welke wagen je hebt en bijbehorende knopjes. Mijn ACC-stengel is omhoog +10, omlaag -10. En dan kun je ook nog naar je toe trekken en van je af duwen. Naar je toe trekken is +1. Op het knopje drukken is -1.Hann1BaL schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:54:
[ Voor 4% gewijzigd door -MD- op 07-12-2020 10:09 ]
Dank allen! Ik vind het niet terecht dat je het boekJE noemt. Er is geen verkleinwoord nodig voor iets waar je wel een tijdje mee bezig bent.-MD- schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:08:
@G.Scholtens Dat wat @vinom zegt is juist. Naar mijn mening is het een flinke verbetering die ik echt zou missen.
[...]
Ik weet niet welke wagen je hebt en bijbehorende knopjes. Mijn ACC-stengel is omhoog +10, omlaag -10. En dan kun je ook nog naar je toe trekken en van je af duwen. Naar je toe trekken is +1. Op het knopje drukken is -1.
Ik heb een Superb Sportline van eind 2019. (na de facelift)
Volgens mij beschikken de Skoda modellen (Octavia, Superb, Kodiaq) allemaal over dezeflde (A)CC bediening. (Van de Kodiaq weet ik het zeker.)
Hiervoor heb ik 2x een Ford gehad en ik blijf er bij dat CC direct op het stuur veel fijner is om te bedienen. De hendel zet net iets te laag en ver naar achter dus zul je je hand van het stuur moeten halen. Ook om de afstand van de AAC te wijzigen, wat mijn inziens eigenlijk altijd moet naar minimale afstand, moet je je hand los van het stuur halen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 07-12-2020 10:22 ]
Nou, ik heb niet bewust gekozen voor het verkleinwoord. Mijn post is van 10:08. Na het plaatsen begon ik te twijfelen of het wel goed had, het is zo'n automatisme. Dus ik ging naar de Skoda website, zocht een handleiding, downloadde deze, zocht in de index naar ACC, ging naar blz 165 (toevallig ook een superb) en daar stond de bevestiging. Hierna een edit van mijn bericht dat het ook gewoon in het 'boekje' staat, dat was om 10:09.Hann1BaL schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:19:
[...]
Dank allen! Ik vind het niet terecht dat je het boekJE noemt. Er is geen verkleinwoord nodig voor iets waar je wel een tijdje mee bezig bent.
Dus worst case scenario: twee minuten. Dus dat tijdje valt echt wel mee.
Ben het wel met je eens dat Ford het beter voor elkaar heeft. Heb een Focus gereden en de bediening op het stuur was een stuk prettiger.
Ik heb het daarna ook gevonden en dus lag het aan mij. Dank je wel-MD- schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:48:
[...]
Nou, ik heb niet bewust gekozen voor het verkleinwoord. Mijn post is van 10:08. Na het plaatsen begon ik te twijfelen of het wel goed had, het is zo'n automatisme. Dus ik ging naar de Skoda website, zocht een handleiding, downloadde deze, zocht in de index naar ACC, ging naar blz 165 (toevallig ook een superb) en daar stond de bevestiging. Hierna een edit van mijn bericht dat het ook gewoon in het 'boekje' staat, dat was om 10:09.
Dus worst case scenario: twee minuten. Dus dat tijdje valt echt wel mee.
Ben het wel met je eens dat Ford het beter voor elkaar heeft. Heb een Focus gereden en de bediening op het stuur was een stuk prettiger.
Kon de optie ook al nergens vinden, staat ook in geen enkele folderG.Scholtens schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:51:
[...]
Canton zit er volgens mij gewoon als standaard in al, vandaar dat er geen audio upgrades meer zijn

Is die van jouw geleverd met Canton? Is dat First Edition of gewoon een "normale" O4? Kan niks vinden in de brochures van de normale Octavia en de Octavie First Edition over CantonHann1BaL schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:54:

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 07-12-2020 12:18 ]
Ik heb een Superb en geen Octavia.Het Canton systeem zal niet heel veel anders zijn verwacht ik.WoBBeL schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:18:
[...]
Kon de optie ook al nergens vinden, staat ook in geen enkele folderheb hem daarom niet besteld. Heb nu Canton en kan lekker hard en mooi geluid.
[...]
Is die van jouw geleverd met Canton? Is dat First Edition of gewoon een "normale" O4? Kan niks vinden in de brochures van de normale Octavia en de Octavie First Edition over Canton
@WoBBeL @Hann1BaL , het kan wel verschillen per motorisering en model. De O4 heeft in NL sowieso geen Canton op dit moment (in het buitenland wel bestelbaar), bij de S3 is het wel een optie. Het systeem kan bij de S3 wel iets anders uitgevoerd zijn dan bijvoorbeeld bij de O3, waar de sub in het vak links in de koffer zit. Bij de S3 iV zit daar namelijk de 12V accu. Waar de sub in dat model zit (als hij er al in zit), geen idee. Hoe het zit met de O4 iV weet ik ook niet. Misschien dat daar de 12V accu weer wat netter is weggewerkt en er daardoor wel ruimte is in de koffer links.
Dat is balen, dat zal ff wennen zijn zonder Canton
1e wereld problemen
[ Voor 28% gewijzigd door WoBBeL op 07-12-2020 12:48 ]