Van het weekend is bij mijn Skoda Octavia uit 2018 het kleine portierruitje achter ingeslagen en mijn navigatie gejat. Ik dacht eerlijk gezegd dat er een beveiliging opzat die voorkomt dat je portier van binnen opengemaakt kan worden als de deur op slot is?
Gefeliciteerd met je nieuwe auto en mooi kleurtje weer eens wat anders .
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Thx. Klopt, was wel blinde gok op de site...Antera schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:00:
Gefeliciteerd met je nieuwe auto en mooi kleurtje weer eens wat anders .
En mocht je nog een Kodiaq willen testen met VCDS in Breda, ik kom wel langs hoor
Testen hoeft niet maar je bent altijd welkom mocht je nog wat leuke dingen actief willen hebben 😀
Hoe bevallen de stoelen?Reley schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:18:
Laat ik me ook maar ff melden. Nieuw lease autotje....
de 1.5dsg Business plus.
Met wat leuke opties...
Kleur was een gokje, maar moet zeggen, komt netjes uit de verf![]()
rijd erg lekker!
[Afbeelding]
Nope, nooit het geval. Veel te grote veiligheidsrisico's.zeezuiper schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:11:
...
Ik dacht eerlijk gezegd dat er een beveiliging opzat die voorkomt dat je portier van binnen opengemaakt kan worden als de deur op slot is?
Wij vinden ze lekker zitten. Ben nog wel de ideale zit aan het zoeken, maar in iedere auto waar ik in zit ben ik minstens een week aan het stellen...
Dat is niet wat het boekje zegt:AndRo555 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:21:
[...]
Nope, nooit het geval. Veel te grote veiligheidsrisico's.
:strip_exif()/f/image/JOZcXw3Fvb1sgitbFK16Qi3j.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik dit uitgezet heb (zover mogelijk) en snap dus niet waarom dit niet werkt.
Auto wordt ook gewoon verkocht in markten die diefstalbeveiliging boven de veiligheid zetten. Safe lock (standaard actief) zoals dat vind je afaik nergens in West Europa aan by default.zeezuiper schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Dat is niet wat het boekje zegt:
[Afbeelding]
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik dit uitgezet heb (zover mogelijk) en snap dus niet waarom dit niet werkt.
Je moet ten alle tijden uit de auto kunnen ook in nood enz. Daarom is dat bij default uit. Al heel wat jaren.
Sommige import autos uit Italië bv hebben het wel. Maar ook lang niet allemaal
Sommige import autos uit Italië bv hebben het wel. Maar ook lang niet allemaal
Heeft een Skoda Octavia met 1.4 tsi 140pk uit 2013 eigenlijk ook al ACT (active cilinder technology)? Kon het zo snel niet terugvinden maar de VW's en Audi's met dat blok hebben het wel.
Vrienden zijn op zoek naar een auto, vandaar.
lijkt mij van wel. Seats hebben het ookScrtz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:19:
Heeft een Skoda Octavia met 1.4 tsi 140pk uit 2013 eigenlijk ook al ACT (active cilinder technology)? Kon het zo snel niet terugvinden maar de VW's en Audi's met dat blok hebben het wel.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Voor iemand die nogeen hele mooie Octavia overweegt, ik kwam deze tegen:
https://ddvh.nl/occasions...i-180pk-combi-dsg6-4x4-lk
Het is dat ik geen priveauto nodig heb en de kleur persoonlijk spuuglelijk vind, maar deze kom je niet zo heel veel tegen. Geloof niet dat er bij deze uitvoering nog veel extra opties aan te kruisen waren op de lijst
https://ddvh.nl/occasions...i-180pk-combi-dsg6-4x4-lk
Het is dat ik geen priveauto nodig heb en de kleur persoonlijk spuuglelijk vind, maar deze kom je niet zo heel veel tegen. Geloof niet dat er bij deze uitvoering nog veel extra opties aan te kruisen waren op de lijst
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik had deze motor uit dit jaar, en mijne had het niet. Skoda heeft dat pas sinds 2015.Scrtz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:19:
Verkeerde topic...
[ Voor 80% gewijzigd door Venxir op 07-10-2020 11:14 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Buitenom navigatie gebruik ik Carplay ook voor Spotify en Flitsmeister. Daarom gebruik ik het standaard tijdens iedere rit, en was ik tot voor kort verplicht een bedrade verbinding te gebruiken waardoor ik Qi nooit gebruikte.jongetje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Je telefoon op leggen om op te laden en eventueel bellen via je carkit. Niet iedereen rijdt continue met de navigatie aan.
Deftige kleur! In het begin vond ik het erg wennen, maar nu je wat meer auto's tegenkomt in deze kleur begin ik het steeds meer te waarderen.Reley schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:18:
Laat ik me ook maar ff melden. Nieuw lease autotje....
de 1.5dsg Business plus.
Met wat leuke opties...
Kleur was een gokje, maar moet zeggen, komt netjes uit de verf![]()
rijd erg lekker!
[Afbeelding]
[ Voor 42% gewijzigd door reuzekind op 08-10-2020 13:42 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ik mag zaterdag mijn Kamiq ophalen en lever dan mijn Fabia in
De levering was helaas een paar weken uitgesteld, had er graag, met nog goed weer, even een ritje mee gemaakt
4 jaar genoten van de Fabia, half europa gezien, ver over de private lease kilometers...
Nooit weg geweest voor een reparatie of iets, ja voor de winterbanden.
'Kanniewachten'
De levering was helaas een paar weken uitgesteld, had er graag, met nog goed weer, even een ritje mee gemaakt
4 jaar genoten van de Fabia, half europa gezien, ver over de private lease kilometers...
Nooit weg geweest voor een reparatie of iets, ja voor de winterbanden.
'Kanniewachten'
Kwaed weer...
Weet iemand of de nieuwe Octavia traffic jam assist heeft? In de brochure staat van wel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/N15Z7rAETNV1KSy2SeAtywE2.png?f=user_large)
Maar als ik de auto configureer, dan lijkt die optie weer te ontbreken (ik configureer een hatchbak, DGS, Business Edition Plus):
/f/image/TCQfA4VanY24APGnrshRCGC8.png?f=fotoalbum_large)
Uit ervaring weet ik inmiddels dat verkopers dit ook niet altijd weten...
:fill(white):strip_exif()/f/image/N15Z7rAETNV1KSy2SeAtywE2.png?f=user_large)
Maar als ik de auto configureer, dan lijkt die optie weer te ontbreken (ik configureer een hatchbak, DGS, Business Edition Plus):
/f/image/TCQfA4VanY24APGnrshRCGC8.png?f=fotoalbum_large)
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
@kw_nl Je kunt beter de prijslijsten bekijken. Daar staat het (ook nog) niet op.
Ik heb ook de BL+ (dan wel een combi) besteld, als je dit pakket neemt voor Adaptieve Cruise control, dat zit standaard al op de BL+ dus is niet nodig om daarvoor dit pakket te nemen, net zoals de Virtual Cockpit (dat zit op elke Octavia dus snap niet zo goed waarom ze dat hier noemen).
Ik heb ook de BL+ (dan wel een combi) besteld, als je dit pakket neemt voor Adaptieve Cruise control, dat zit standaard al op de BL+ dus is niet nodig om daarvoor dit pakket te nemen, net zoals de Virtual Cockpit (dat zit op elke Octavia dus snap niet zo goed waarom ze dat hier noemen).
De vorige Octavia had geen Traffic Jam Assist omdat die geen electronische handrem had. Hij stopte dus wel automatisch, maar na een paar seconden moet je je voet weer op de rem zetten en dan daarna handmatig weer wegrijden.
Lijkt me dat de nieuwe Octavia dit dus nu ook gewoon ondersteunt.
Lijkt me dat de nieuwe Octavia dit dus nu ook gewoon ondersteunt.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Volgens mij is het gewoon een standaard iets wat op de octavia zit en daarom ook niet als optie te kiezen is
Wat een hoop aannames en "volgens mij's" ik zie het niet op de optie lijst staan dus ik ga er vanuit dat het er niet op zit...
Dat is ook weer zo,maar staat het dan in de brochure zou je denken als het nergens als optie te kiezen is?jongetje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:13:
Wat een hoop aannames en "volgens mij's" ik zie het niet op de optie lijst staan dus ik ga er vanuit dat het er niet op zit...
Maar dat had ik ook met het panorama dak, bijna op geen enkele editie van de hatchback te krijgen of nog niet.
En de velgen ook, genoeg keuze qua mooi 18 inch, behalve bij de sportline. Die heeft maar 1 keuze qua 18inch velg
@G.Scholtens Dat geldt toch ook voor de AGR stoel. Die staat ook in de folder op de screenshots, maar is ook in elk land behalve Nederland te configureren.
Ja klopt, precies niet zo.jongetje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:06:
@G.Scholtens Dat geldt toch ook voor de AGR stoel. Die staat ook in de folder op de screenshots, maar is ook in elk land behalve Nederland te configureren.
Ben in ieder geval blij dat mijn ocatvia in bestelling staat. Merken het vanzelf wat er wel en niet bij zit.
Ga der stukken meer op voorruit
Vraagje, ik heb een Karoq Sportline business besteld. Het uitleveren gaat nog even duren, nu dacht ik van de week toen ik van de hornbach kwam hoe ga ik straks balken oid vervoeren. Bij normale stoelen haal je de hoofdsteun eraf en klapt de stoel bijna helemaal plat. Hoe plat kunnen de sportstoelen van een karoq?
Ja ik weet dat ik dit soort dingen straks op het dak moet gaan vervoeren
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Als je vaak balken en bouwmaterialen vervoert is misschien een station handiger...of een aanhanger.
Bij mijn weten hebben de Skoda sportstoelen geintegreerde hoofdsteunen en kunnen ze niet plat. Dat was iig het geval met de stoelen in de Octavia 3 maar dat zal hier niet veel anders zijn verwacht ik.Wooldoor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:53:
Vraagje, ik heb een Karoq Sportline business besteld. Het uitleveren gaat nog even duren, nu dacht ik van de week toen ik van de hornbach kwam hoe ga ik straks balken oid vervoeren. Bij normale stoelen haal je de hoofdsteun eraf en klapt de stoel bijna helemaal plat. Hoe plat kunnen de sportstoelen van een karoq?
Dus, hoe ga je balken vervoeren: met een geleende aanhanger of busje
Bedenk jezelf ook even: zo'n ding huren kost je een paar tientjes. Andere stoelen of zelfs je hele config aanpassen bij Skoda een veelvoud daarvan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat word dus dakdragers kopen.The Eagle schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:48:
[...]
Bij mijn weten hebben de Skoda sportstoelen geintegreerde hoofdsteunen en kunnen ze niet plat. Dat was iig het geval met de stoelen in de Octavia 3 maar dat zal hier niet veel anders zijn verwacht ik.
Dus, hoe ga je balken vervoeren: met een geleende aanhanger of busje
Bedenk jezelf ook even: zo'n ding huren kost je een paar tientjes. Andere stoelen of zelfs je hele config aanpassen bij Skoda een veelvoud daarvan.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Ik mag mij hier ook gaan melden, bij mijn nieuwe werkgever een nieuwe Octavia laten bestellen in business plus met DSG, in race blue. Ik ben benieuwd!
Weet je al war de levertijd gaat zijn?Romius schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:05:
Ik mag mij hier ook gaan melden, bij mijn nieuwe werkgever een nieuwe Octavia laten bestellen in business plus met DSG, in race blue. Ik ben benieuwd!
Die van mij is 22 september besteld en wordt in week 44 geproduceerd (week van 26 oktober).
Mijn Octavia is ruim drie weken geleden besteld en wordt 1e week januari geleverd (specifiek gevraagd).
Ik ben wel benieuwd, ga binnenkort een proefrit maken. Twijfel nog enorm tussen de Seat Leon 1.5 of de Skoda Octavia hatchback. Twee totaal verschillende auto's, waarbij de Leon een stuk sportiever is. Maar de Octavia is weer voordeliger en wat meer opties (zelfs de kinderen hebben dan stoelverwarming...).
Ga dan voor bijna het zelfde geld voor een Octavia station zou ik zeggen. Dan maar geen warme billen voor de kidskw_nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:52:
Ik ben wel benieuwd, ga binnenkort een proefrit maken. Twijfel nog enorm tussen de Seat Leon 1.5 of de Skoda Octavia hatchback. Twee totaal verschillende auto's, waarbij de Leon een stuk sportiever is. Maar de Octavia is weer voordeliger en wat meer opties (zelfs de kinderen hebben dan stoelverwarming...).
Nee, ik wil geen station meer... Heb het nergens voor nodig. Persoonlijk vind ik ze ook minder mooi.The Eagle schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Ga dan voor bijna het zelfde geld voor een Octavia station zou ik zeggen. Dan maar geen warme billen voor de kids
Irritant dat Skoda de velgen die ze echt voor iedere promo shot gebruiken (de 19" Becrux) alleen aan de Business Plus 1.4PHEV koppelen. Had gehoopt dat die velgen ook op bijvoorbeeld de Sport business of de Style mochten met een andere motor (sowieso is het motoraanbod per uitvoering irritant.)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat moet je die velgen als accessoire nemen. Elke velg (met de juiste gaten en afmetingen) kun je er natuurlijk gewoon achteraf op laten zetten.Jeroenneman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:21:
Irritant dat Skoda de velgen die ze echt voor iedere promo shot gebruiken (de 19" Becrux) alleen aan de Business Plus 1.4PHEV koppelen. Had gehoopt dat die velgen ook op bijvoorbeeld de Sport business of de Style mochten met een andere motor (sowieso is het motoraanbod per uitvoering irritant.)
Die van mij wordt waarschijnlijk ook in week 1 geleverd, maar dat komt omdat het een lease-auto is en die leveren niet meer uit na 15 november. Dus zoals het er nu uitziet gaat ie dus ruim een maand op een parkeerplaats staan. De productie is best snel, maar als je er geen extra geld voor over hebt is het de leasemaatschappij die hem doorschuift.... Skoda kan dit jaar nog leveren.WoBBeL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:44:
Mijn Octavia is ruim drie weken geleden besteld en wordt 1e week januari geleverd (specifiek gevraagd).
[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 16-10-2020 14:12 ]
Hier ook lease, maar aflevering bij dealer is week 50 volgens de huidige info. Vorige keer heeft m'n Octavia ruim 3 maanden stilgestaan op een parkeerplaats dus het kan er alleen maar beter op worden
@WoBBeL Dan zit je zeker bij leaseplan net als ik. Die begon ook met week 50 en toen hij ingepland werd is dat verplaatst naar week 2 (al zegt de dealer week 1).
Ik wacht het nu wel even af. Ik heb iig een url om het proces te volgen.
Ik wacht het nu wel even af. Ik heb iig een url om het proces te volgen.
Nee, via de dealer lease zelf in Hengelo.
[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 16-10-2020 15:59 ]
verkeerde topic
[ Voor 86% gewijzigd door rammes op 17-10-2020 19:40 ]
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/basgVCQ3l2WFN9j0YA7mHJbK.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds 2 weken heb ik ook een Skoda Octavia.
Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen
Afgelopen 1,5 met een ford focus en toyota Corolla gereden. Ben blij om terug in VAG te rijden.
@Rainesh Is er ondertussen al wat te tweaken aan een skoda mk4?
[ Voor 14% gewijzigd door TabacosPrimeros op 24-10-2020 10:08 ]
Kreeg ook de levertijd door van de Octavia, wordt ook 2021, 2e week januari. Nouja, even geduld hebben dus nog.
Heb nog een nieuwe Octavia gehad, maar @Antera wel en heeft al een en ander uitgezocht.TabacosPrimeros schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:
[Afbeelding]
Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen
Afgelopen 1,5 met een ford focus en toyota Corolla gereden. Ben blij om terug in VAG te rijden.
Mooie wagen, had hem nog niet van achteren gezien. Lijkt wel alsof ze de kont van de A3 limo geleend hebben.TabacosPrimeros schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:
[Afbeelding]
Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen
Vond ikzelf ook. Ik heb in Juli, 1 keer met een combi gereden en daarna deze besteld.The Eagle schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:02:
[...]
Mooie wagen, had hem nog niet van achteren gezien. Lijkt wel alsof ze de kont van de A3 limo geleend hebben.
De verlaagde ophanging en 17 inch velgen doen hem goed.
Bij deze ook de voorkant.
Op dit moment nog niet zoals het er nu uit ziet zal dit in de loop van volgende maand wel zijn. De koppeling naar de fabriek is er helaas nog niet om het open zetten van de module's en daarmee te coderen net als op de Golf 8TabacosPrimeros schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54:
[Afbeelding]
Voornaamste opties:
- 150 pk diesel
- dsg
- sportophanging
- half leder interieur
- ambition
- ACC
- 17 inch velgen
Koppeling met fabriek, lolwut? Moet ik dat zien als een soort MITM opzet of het spoofen van een KMS boor windows activatie?Antera schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Op dit moment nog niet zoals het er nu uit ziet zal dit in de loop van volgende maand wel zijn. De koppeling naar de fabriek is er helaas nog niet om het open zetten van de module's en daarmee te coderen net als op de Golf 8
De nieuwe software zoals de Golf 8 , Seat leon en octavia 4 hebben een speciale tijdelijke code nodig om de modules vrij te geven en dit is per auto anders. Dit is op dit moment nog de enigste mogelijkheid via de fabriek. VcDS is er wel mee bezig maar verwachten voorlopig nog geen oplossing. Dus vandaar dat de koppeling met de fabriek nodig is.
[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 26-10-2020 22:19 ]
Kwestie van tijd tot er een mooie fix is nu het voor de hele serie wordt uitgerold. Net zoals de Microsoft KMS ellende 
Vandaag bericht gehad dat m'n auto mooi op tijd klaar is
Vandaag bericht gehad dat m'n auto mooi op tijd klaar is
Goed nieuws! We hebben bericht ontvangen dat uw ŠKODA Octavia Combi in week 46 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 9 november 2020.
Uw Octavia Combi wordt gebouwd in de ŠKODA-fabriek in Mladá Boleslav.
[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 27-10-2020 09:56 ]
Heb je hem zelf verlaagd? Dit ziet er goed uit met die 17inch.TabacosPrimeros schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:32:
[...]
Vond ikzelf ook. Ik heb in Juli, 1 keer met een combi gereden en daarna deze besteld.
De verlaagde ophanging en 17 inch velgen doen hem goed.
Bij deze ook de voorkant.
[Afbeelding]
Heb zelf ook de sedan in bestelling staan met de 17inch velgen
Op tijd waarvoor?WoBBeL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:29:
Vandaag bericht gehad dat m'n auto mooi op tijd klaar is![]()
[...]
Die van mij wordt vandaag gebouwd maar de dealer gaat er al niet meer vanuit dat deze voor de leverstop van leaseplan (15 november) wordt uitgeleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 27-10-2020 10:05 ]
Voor levering 1e week januari. Onze lease contracten lopen bij toeval per 1e week van januari, niet vanwege de leverstop of iets dergelijks. Doen ze bij ons niet aan.
Of juist wel en mag de auto "toevallig" pas per nieuw jaar op kenteken zodat de restwaarde zo hoog mogelijk is.WoBBeL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:06:
Voor levering 1e week januari. Onze lease contracten lopen bij toeval per 1e week van januari, niet vanwege de leverstop of iets dergelijks. Doen ze bij ons niet aan.
Eerder dit inderdaad, vrijwel elke (grote) leasemaatschappij heeft een afleverstop vanaf 15-30novjongetje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Of juist wel en mag de auto "toevallig" pas per nieuw jaar op kenteken zodat de restwaarde zo hoog mogelijk is.
Dat is fabrieksaf de sportophanging. Die ligt 1,5 cm lager.G.Scholtens schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Heb je hem zelf verlaagd? Dit ziet er goed uit met die 17inch.
Heb zelf ook de sedan in bestelling staan met de 17inch velgen
Ik vond de normale ophanging iets te veel deinen. DCC zat niet in budget.
Zelfs met de sportophanging deint de voorkant nog vaak na een snelle verkeersdrempel.
De sedan ziet er zoveel beter uit, en ook meer kofferruimte als een Toyota Corolla stationwagon.
[ Voor 9% gewijzigd door TabacosPrimeros op 27-10-2020 20:55 ]
Heb zelf de sportline in bestelling staan, heb ik dat dan ook 1,5cm lager?TabacosPrimeros schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:54:
[...]
Dat is fabrieksaf de sportophanging. Die ligt 1,5 cm lager.
Ik vond de normale ophanging iets te veel deinen. DCC zat niet in budget.
Zelfs met de sportophanging deint de voorkant nog vaak na een snelle verkeersdrempel.
De sedan ziet er zoveel beter uit, en ook meer kofferruimte als een Toyota Corolla stationwagon.
Anders zie ik dit nergens namelijk als optie erbij staan
Skoda krijgt het toch voor elkaar om elke keer 2 keer per jaar een kaart-update te beloven en in de praktijk er 1 te missen.
http://updateportal.skoda-auto.com/ :
Dear customers, for technical reasons, unfortunately, there will be no map updates for the planned calendar week 45. Thank you for your understanding. Maps are updated twice per year, usually during calendar week CW25 and CW45. ŠKODA AUTO reserves a right to change the date of the update and possibility of outdated maps due to delay from third-party suppliers.
Even controleren in de prijslijst/modeljaarmapG.Scholtens schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Heb zelf de sportline in bestelling staan, heb ik dat dan ook 1,5cm lager?
De Volkswagen versie van hetzelfde apparaat krijgt ze (volgens mij) toch wel. Die kun je dan toch ook nemen? Ik heb in 3,5 jaar nog nooit een kaartupdate van Skoda zelf gedownload toen ik mijn Octavia nog had. Alleen de VW versie.jongetje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:54:
Skoda krijgt het toch voor elkaar om elke keer 2 keer per jaar een kaart-update te beloven en in de praktijk er 1 te missen.
[...]
Waar vind ik die modeljaarmapScrtz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Even controleren in de prijslijst/modeljaarmap
https://www.businessmobility.nl/prijslijsten/
Klopt helemaal. Gewoon die van VW nemen mochten die wel geupdate zijn.J0YR1D3R schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
De Volkswagen versie van hetzelfde apparaat krijgt ze (volgens mij) toch wel. Die kun je dan toch ook nemen? Ik heb in 3,5 jaar nog nooit een kaartupdate van Skoda zelf gedownload toen ik mijn Octavia nog had. Alleen de VW versie.
[ Voor 51% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2020 13:27 ]
Dat is dan toch helemaal bizar dat ze wel een kaart voor VW kunnen maken en niet voor Skoda, terwijl dit exact dezelfde kaart is.J0YR1D3R schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
De Volkswagen versie van hetzelfde apparaat krijgt ze (volgens mij) toch wel. Die kun je dan toch ook nemen? Ik heb in 3,5 jaar nog nooit een kaartupdate van Skoda zelf gedownload toen ik mijn Octavia nog had. Alleen de VW versie.
Dat is nog de lijst van de oude octavia, niet van de nieuwe.Scrtz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
https://www.businessmobility.nl/prijslijsten/
[...]
Klopt helemaal. Gewoon die van VW nemen mochten die wel geupdate zijn.
Op mijn offerte van de LM zie ik er ook niks over staan
Skoda biedt het niet aan heb ik begrepen. Dat is iets anders dan wel of niet beschikbaar. Kan best zijn dat Skoda er kosten voor moet maken maar ze het de moeite niet waard vinden.jongetje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Dat is dan toch helemaal bizar dat ze wel een kaart voor VW kunnen maken en niet voor Skoda, terwijl dit exact dezelfde kaart is.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Een beetje googlen doet wonderen.. https://forms.skoda.nl/si...wnload?mc=octavia%20combiG.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Dat is nog de lijst van de oude octavia, niet van de nieuwe.
Op mijn offerte van de LM zie ik er ook niks over staan
Thnx, helaas lees ik hier ook niks over de sport ophangingScrtz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Een beetje googlen doet wonderen.. https://forms.skoda.nl/si...wnload?mc=octavia%20combi
Vreemd inderdaad, kan er ook niks van vinden. En als je de precieze auto in de configurator zet, staat er dan ook niks onder standaard opties van oid?G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Thnx, helaas lees ik hier ook niks over de sport ophanging
Nou heb ik jaren lang alleen die van VW gebruikt, want ik kreeg sowieso nooit wat zinnigs uit die site. Van het voorjaar nog van mijn Karoq via VW bijgewerkt. Alsnog drama, want met downloaden en kopiëren was ik nog nooit binnen 6 uur klaarjongetje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Maar de dealer wist er een paar weken terug toch nog een nieuwere versie op te zetten.
Blijf dit vaag vinden, hoe moeilijk is het voor een mega-concern als de VW groep om gewoon een fatsoenlijke map-updater voor miljoenen klanten te maken
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Gebruiken jullie dan de interne navigatie en geen google maps?Ethirty schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Nou heb ik jaren lang alleen die van VW gebruikt, want ik kreeg sowieso nooit wat zinnigs uit die site. Van het voorjaar nog van mijn Karoq via VW bijgewerkt. Alsnog drama, want met downloaden en kopiëren was ik nog nooit binnen 6 uur klaar
Maar de dealer wist er een paar weken terug toch nog een nieuwere versie op te zetten.
Blijf dit vaag vinden, hoe moeilijk is het voor een mega-concern als de VW groep om gewoon een fatsoenlijke map-updater voor miljoenen klanten te maken
In de praktijk wel, maar vind het altijd wel fijn om een bijgewerkte kaart in de auto te hebben. In het buitenland zonder 4G al een paar keer goed uitgekomen.G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Gebruiken jullie dan de interne navigatie en geen google maps?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ze zeggen dat het door technische redenen komt, niet doordat ze er geen zin of tijd voor hebben. Maar is al de afgelopen 2 jaar erg rommelig met de kaarten updates. Het is dat het gratis is.GerCor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Skoda biedt het niet aan heb ik begrepen. Dat is iets anders dan wel of niet beschikbaar. Kan best zijn dat Skoda er kosten voor moet maken maar ze het de moeite niet waard vinden.
Niet dat ik het enorm vervelend vind want gebruik meestal toch waze, maar een offline kaart is altijd handig achter de hand. Hopelijk is dit in mijn nieuwe Octavia straks beter geregeld.
2 jaar? Eerder al 6jongetje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:40:
[...]
Ze zeggen dat het door technische redenen komt, niet doordat ze er geen zin of tijd voor hebben. Maar is al de afgelopen 2 jaar erg rommelig met de kaarten updates. Het is dat het gratis is.
#team_UTC+1
@Rainesh plaatst altijd een link wanneer de nieuwste Kaarten beschikbaar zijn. Gaat altijd probleemloos. Ben ik wel een avondje zoet mee. Ik verwacht van hem volgende maand wederom een update. 👍
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
G.Scholtens schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
:strip_exif()/f/image/5I1PYyIFSyfVx83zAVXA9vSG.jpg?f=fotoalbum_large)
In België is dat een aparte optie.
Er zijn 3 afwerking stijlen: Active, Ambition en Style met de daarbijbehorende standaard pakketten. De sportophanging staat daar los van.
Stel hem maar eens samen op skoda.be
Nederland doet niet aan dat soort zaken, daar mag je voor 100'en euros meer een Eibach setje bij de dealer bestellen (of bij de VAG huis-verlager voor een stuk minder). Bij ons rijden ze rond afgestemd op oostblok wegdek.
#team_UTC+1
Jammer, voor die 160 had ik dat best ervoor over. Nou ff wachten tot januari dan staat ie voor de deurEthirty schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:02:
Nederland doet niet aan dat soort zaken, daar mag je voor 100'en euros meer een Eibach setje bij de dealer bestellen (of bij de VAG huis-verlager voor een stuk minder). Bij ons rijden ze rond afgestemd op oostblok wegdek.
Eh nee, verlagingssetjes kun je vergeten. Dealers moeten onderdelen bij Pon halen en die staat geen verlaging toe. Is iig niet te bestellen. Als je geluk hebt tref je een dealer die weet hoe ze er aftermarket aan kunnen komen. Maar af fabriek wordt hem in NL niet. En in de lease dus al helemaal niet, want volgens de importeur een niet toegestane dealeroptie.Ethirty schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:02:
Bron: ikzelf, nagevraagd bij de hoofdmonteur van Van Mossel die me dit zo'n beetje letterlijk vertelde.
Vandaag een proefrit gemaakt met de Octavia. Was een 1.5 TSI, alleen die motor komt pas weer in januari 2021 beschikbaar.kw_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:59:
Weet iemand of de nieuwe Octavia traffic jam assist heeft? In de brochure staat van wel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar gelijk aan de dealer gevraagd hoe dit zit. Het zou volgens de verkoper er gewoon op moeten zitten.
Dat zou ik dan wel even zwart op wit vastleggen. Bij mij beweerde de verkoper dat op de auto die (letterlijk!) achter hem stond 17inch velgen zaten. Maar dat waren dus de 16inch velgen...kw_nl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Maar gelijk aan de dealer gevraagd hoe dit zit. Het zou volgens de verkoper er gewoon op moeten zitten.
Ik hoorde net dat de bestelde Superb iV voorlopig nog niet geproduceerd wordt.... iets met de homologatie?
Zijn hier meer mensen mee bekend?
Planning voor aflevering staat nu op week 11
Zijn hier meer mensen mee bekend?
Planning voor aflevering staat nu op week 11
Pfff, week 11. Da's wel erg lang ja. (homologatie: iets met goedkeuring/toelating?)
Heb afgelopen woensdag een Skoda Kamiq besteld (1.5 DSG Sport Business).
Volgens de dealer (liet daadwerkelijk het schrijven vanuit PON zien) was woensdag de cut-off date voor nog fabricage in december (en januari op kenteken/aflevering).
* chipz, kan ik m'n profiel plaatje weer wijzigen.....
Heb afgelopen woensdag een Skoda Kamiq besteld (1.5 DSG Sport Business).
Volgens de dealer (liet daadwerkelijk het schrijven vanuit PON zien) was woensdag de cut-off date voor nog fabricage in december (en januari op kenteken/aflevering).
* chipz, kan ik m'n profiel plaatje weer wijzigen.....
[ Voor 8% gewijzigd door DvE op 30-10-2020 09:07 ]
Ja, ga ik ook doen als ik de auto echt ga bestellen. Het schijnt overigens vooral een softwarematige oplossing te zijn. Kan me zo voorstellen dat die achteraf nog te activeren is (mits je alle hardware opties hebt). Het zou onderdeel zijn van het Travel Assistant pakket.jongetje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:44:
[...]
Dat zou ik dan wel even zwart op wit vastleggen. Bij mij beweerde de verkoper dat op de auto die (letterlijk!) achter hem stond 17inch velgen zaten. Maar dat waren dus de 16inch velgen...
Ik vind de kleur echt nog wel lastig, de lava blue vind ik op de promo foto's echt heel mooi. Maar ben benieuwd hoe hij eruit ziet in het echt... Bij de dealer hadden ze alleen de titan blue, die vond ik ook wel mooi...
Pon veranderd nog wel eens van richting, maar de afgelopen jaren bij zowel mijn Ibiza als mijn Octavia stond een verlaging in de officiële accessoire lijst. Inmiddels zullen die **** in Leusden daar ook wel weer een stokje voor hebben gestoken. Alles wat normaal is over de grens is hier niet mogelijk of achterlijk veel duurder.The Eagle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:46:
[...]
Eh nee, verlagingssetjes kun je vergeten. Dealers moeten onderdelen bij Pon halen en die staat geen verlaging toe. Is iig niet te bestellen. Als je geluk hebt tref je een dealer die weet hoe ze er aftermarket aan kunnen komen. Maar af fabriek wordt hem in NL niet. En in de lease dus al helemaal niet, want volgens de importeur een niet toegestane dealeroptie.
Bron: ikzelf, nagevraagd bij de hoofdmonteur van Van Mossel die me dit zo'n beetje letterlijk vertelde.
#team_UTC+1
@DvE
Zal zoiets wel zijn... dat ik de offerte kreeg stond dit op eind november, nu is de auto een week of 4 later besteld, maar gelijk week 11 dus.
Zal zoiets wel zijn... dat ik de offerte kreeg stond dit op eind november, nu is de auto een week of 4 later besteld, maar gelijk week 11 dus.
In mijn vorige octavia kon ik bij wegenwerken/file kon ik dit aanduiden op de navigatie, waarna deze een andere route berekende. Echter lijk ik dit nu niet te vinden in de O4?
Yep alle sportline en dcc modellen hebben standaard 15mm verlaging.G.Scholtens schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Wil je nog iets lager en iets minder bodyrol kan ik je daarmee wel van dienst zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Antera op 01-11-2020 21:25 ]
Ik heb zelf een Golf 7 van eind 2013 met MIB1. Bij file biedt de Discover Pro zelf een alternatieve route.skelleniels schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:49:
In mijn vorige octavia kon ik bij wegenwerken/file kon ik dit aanduiden op de navigatie, waarna deze een andere route berekende. Echter lijk ik dit nu niet te vinden in de O4?
Ja dat wel, maar soms gebeurt een file spontaan en weet het systeem nog van niets, op dat moment wil ik zelf kunnen zeggen x aantal meter vooruit is er file, met de Amundsen in mijn O3(2016) kon dat.GerCor schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:20:
[...]
Ik heb zelf een Golf 7 van eind 2013 met MIB1. Bij file biedt de Discover Pro zelf een alternatieve route.
Ben je misschien in de war met Waze? Dat kan maar dan wel via Android auto.skelleniels schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:43:
[...]
Ja dat wel, maar soms gebeurt een file spontaan en weet het systeem nog van niets, op dat moment wil ik zelf kunnen zeggen x aantal meter vooruit is er file, met de Amundsen in mijn O3(2016) kon dat.
Heb in mijn oude Octavia nooit Waze gebruikt, gebruik het liefst van al de ingebouwde navitlpeter schreef op maandag 2 november 2020 @ 06:40:
[...]
Ben je misschien in de war met Waze? Dat kan maar dan wel via Android auto.
Ik heb het ook niet kunnen vinden.skelleniels schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:43:
[...]
Ja dat wel, maar soms gebeurt een file spontaan en weet het systeem nog van niets, op dat moment wil ik zelf kunnen zeggen x aantal meter vooruit is er file, met de Amundsen in mijn O3(2016) kon dat.
Al moet ik bekennen dat ik mijn navigatie vaak aanheb, maar voor files etc filtsmeister of Google Maps ernaast gebruik.
Ik vind dat file-informatie van de RDS heel slecht, zeker in Zeeland.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Weet je nog welke handelingen je daarvoor moest doen? Je maakt mij nieuwsgierig of dat op mijn Discover Pro zit.skelleniels schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:43:
[...]
Nee met die 1,5 ben ik denk ik dan al super blij.Antera schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:24:
[...]
Yep alle sportline en dcc modellen hebben standaard 15mm verlaging.
Wil je nog iets lager en iets minder bodyrol kan ik je daarmee wel van dienst zijn.
Het is en blijft natuurlijk een lease auto, dus aanpassingen mogen al niet
Aanpassingen mogen niet.
Wat niet weet wat niet ......
:-)
Wat niet weet wat niet ......
:-)
Ff updaten als t huis weer uit mag (quarantaine
). ZIP uitpakken op een FAT32 usb stick toch?
:strip_exif()/f/image/brr1KU4QzmSKvReVqFQJv0b1.jpg?f=fotoalbum_large)