Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ik heb begin januari mijn nieuwe octavia opgehaald. Niet eens veel mee gereden door diverse buitenlandse reizen, er staat nog maar 8000km op de teller. Toch ben ik al door het versterkte deel van de vloermat heen gesleten, is dit normaal?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wijnands schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:18:
Ik heb begin januari mijn nieuwe octavia opgehaald. Niet eens veel mee gereden door diverse buitenlandse reizen, er staat nog maar 8000km op de teller. Toch ben ik al door het versterkte deel van de vloermat heen gesleten, is dit normaal?
Met onze vorige rapid gingen we door de originele mat heen in 1 jaar (20.000 km ong) Daarmee naar de dealer gegaan, die gaf gratis een nieuwe mee, die ging de rest van de auto mee (40.000 km) Dus er blijkt een beetje een kwaliteitsverschil in te zitten.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 16:14

avotar

P0werd by Black Coffee

Naaldhakken @Wijnands ?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
In mijn Octavia van 2017 zal het ook niet lang meer duren voordat ik door de mat heen ga. Is bij mijn Octavia uit 2012 toen ook gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
_O- niet bepaald

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

vinom schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:17:
In mijn Octavia van 2017 zal het ook niet lang meer duren voordat ik door de mat heen ga. Is bij mijn Octavia uit 2012 toen ook gebeurd.
Same here bij een Fabia van 2017. Wat al langer is dan ik verwachte want ik gaf ze een jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-09 09:43
Rainesh schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Ja maar wat is stuk, mechatronic of de platen versleten?
En @MoldyInko .
Kreeg vandaag de volgende foto doorgestuurd(klikbaar):
DSG
Schijnbaar zit daar een plastic hulsje dat niet apart leverbaar is.
Dit klinkt mij haast alsof ze denken "geen volkswagen part dus nieuwe bak". Een second opinion wil ik dus zeker, zal zelf ook eens zoeken op onderdelen.
Moet een flink huls zijn voor 4000 euro 8)7 .

Edit: Het lijkt op hetzelfde probleem als hier, waarbij de magneet van de vork afgevallen is waardoor de auto niet weet in welke versnelling hij staat. Heb voorlopig nog geen onderdelen gevonden.

erik23 wijzigde deze reactie 06-05-2019 19:13 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:18

PcDealer

HP ftw \o/

Masterlijke Skoda:

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:36

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Had 'm vorig jaar al gezien. Hij heeft 'm helemaal gestript en weer opgebouwd, ding zag er nog heel goed uit.

Mijn Octavia zit ook (bijna) op de 432.000. (nu op de 423)
Maar dan in kilometers... Factor 1.6 verder is echt een bewijs dat die 1.9TDI blokken degelijk zijn

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:17
YouTube: Skoda NEW Scala 2019 Sport Moon White 18 inch Vega Aero Walk around ...

Ik vind ‘m net niet. Bijzondere vormgeving. Binnenkant is leuk maar de achterzijde vind ik niks.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MoldyInko schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:09:
YouTube: Skoda NEW Scala 2019 Sport Moon White 18 inch Vega Aero Walk around ...

Ik vind ‘m net niet. Bijzondere vormgeving. Binnenkant is leuk maar de achterzijde vind ik niks.
Het blijft een film. Je moet auto's altijd eerst in het echt zien. Volgens mij - wat ik er van heb gezien - trekken ze die achterlichten ook door naar de andere modellen. En dan went het, en misschien ga je er dan anders over denken.

Me.

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Hier dezelfde ervaring , maar dan met de leon ST.
8500 op de teller sinds nov. , maar ook bijna door de mat heen met de hak.
Ik draad vooral sneakers , dus aan de schoenen kan het eigenlijk niet liggen, binnenkort eens de dealer bellen..

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:10
MoldyInko schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:09:

Ik vind hem met de niet-glazen achterklep ook mooier. Terwijl dat glas juist een duurdere optie is om hem er beter uit te laten zien.

Zal wel weer aan mij liggen :P

UNOX: The worst operating system

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10-09 10:44

WoBBeL

Hoi!

Sinds gister een nieuwe telefoon, maar hij wil niet (fatsoenlijk) draadloos laden in mijn Octavia.

Hij laadt voor 2 seconden, stopt dan weer voor 2 seconden, begint weer met laden, stopt weer etc. Dit gaat de hele tijd door.

Met hoesje, zonder hoesje, linksom, rechtsom, linksom op het scherm, rechtsom op het scherm...hij blijft dit de hele tijd herhalen. Ik had dit ook met mijn vorige telefoon, daar zat een Qi hoesje omheen en ik dacht dat het aan het hoesje lag. Ze hebben dit ook bij de dealer getest en met hun test telefoon ging het wel goed. Echter, dit issue heb ik nu dus ook met mijn nieuwe telefoon met ingebouwde wireless laad mogelijkheid.

Iemand een idee?

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:39
Ik vind die matten ook van slechte kwaliteit. Die van mij waren bij 40K ongeveer versleten, heb bij 50K nieuwe gekregen (weet niet zeker of dit ook onder garantie viel trouwens, was wel binnen 2 jaar).

Skoda Octavia Combi uit 2017

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

WoBBeL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:20:
Sinds gister een nieuwe telefoon, maar hij wil niet (fatsoenlijk) draadloos laden in mijn Octavia.

Hij laadt voor 2 seconden, stopt dan weer voor 2 seconden, begint weer met laden, stopt weer etc. Dit gaat de hele tijd door.

Met hoesje, zonder hoesje, linksom, rechtsom, linksom op het scherm, rechtsom op het scherm...hij blijft dit de hele tijd herhalen. Ik had dit ook met mijn vorige telefoon, daar zat een Qi hoesje omheen en ik dacht dat het aan het hoesje lag. Ze hebben dit ook bij de dealer getest en met hun test telefoon ging het wel goed. Echter, dit issue heb ik nu dus ook met mijn nieuwe telefoon met ingebouwde wireless laad mogelijkheid.

Iemand een idee?
Telefoon in een andere auto proberen (inkoppertje).

Me.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

GerCor schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Telefoon in een andere auto proberen (inkoppertje).
Heb geen andere auto met wireless laden in de buurt. Telefoon van mijn collega heeft zelfde klachten in mijn auto maar het testtoestel van de dealer doet het wel 8)7

Ik heb met mijn oude telefoon, nieuwe telefoon en collega's telefoon op geen elke andere wireless charger problemen.

Iemand met een Octavia en draadloos laden in de buurt van Enschede O-)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:40

Iemand een idee?
Ligt ie er wel goed op dan? Mijn iPhone X laadde prima in de huurbak Seat Arona die ik laatst had.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Letterlijk alle manieren getest met 3 telefoons nu, het vervelende is echter dat de antieke S7 van de dealer wel wil opladen (althans, dat gaven ze aan). Het is vreemd dat alle telefoons exact dezelfde klachten hebben.

• erik23
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-09 09:43
erik23 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:58:
[...]

Kreeg vandaag de volgende foto doorgestuurd(klikbaar):
[Afbeelding: DSG]
Schijnbaar zit daar een plastic hulsje dat niet apart leverbaar is.
Dit klinkt mij haast alsof ze denken "geen volkswagen part dus nieuwe bak". Een second opinion wil ik dus zeker, zal zelf ook eens zoeken op onderdelen.
Moet een flink huls zijn voor 4000 euro 8)7 .

Edit: Het lijkt op hetzelfde probleem als hier, waarbij de magneet van de vork afgevallen is waardoor de auto niet weet in welke versnelling hij staat. Heb voorlopig nog geen onderdelen gevonden.
Om hier nog even op terug te komen. Vandaag de auto opgehaald bij VAGTechniek. Bak is helemaal uit elkaar geweest. Onderdeel is vervangen voor minder dan een vierde van de offerte van de dealer. Meteen de koppeling laten vervangen omdat hij toch open was.
Klein stukje gereden maar het gevoel was perfect.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-09 18:08

Antera

www.lowering.nl/vcds

Kijk dat is positief goed om te horen dat het weer in orde is.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:53

Guldan

Thee-Nerd

Ja same here, ik heb uiteindelijk maar een setje rubber matten besteld online. Dit had ook meer te maken met het feit dat ik ging verhuizen/verbouwen/etc. Ik heb het vervangende setje van de dealer in de schuur liggen voor als ik hem weer inleveren moet.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand een idee?
Octavia is al een paar jaar oud, zal met de populairste toestellen van nu en de mainstream van toen getest zijn, maar voor de rest is het altijd een beetje een gok imho. Als je een QI charger hebt zul je ook carplay / android auto hebben en dat moet sowieso via USB. In dat geval laadt ie ook meteen op.
En android auto of carplay wil je ook gewoon, want handig. Daarnaast wil je flitsmeister ook zien, dus telefoon gewoon in een houdertje naast het stuur met FM, usb kabeltje, en spotify en waze op je display via AA of CP. Ingebouwde navi heb je niet eens meer nodig dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik heb zo'n QI lader van Nokia voor destijds mijn W10M telefoon. Zo'n tafel model. Prima laden. Nu heb ik een S9+ maar die laadt helemaal niet op de QI-lader. Maar sowieso zijn QI-laders ruk voor een telefoon. Slecht voor je accu/batterij.

Me.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12

RZor

Sorry!

The Eagle schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Octavia is al een paar jaar oud, zal met de populairste toestellen van nu en de mainstream van toen getest zijn, maar voor de rest is het altijd een beetje een gok imho. Als je een QI charger hebt zul je ook carplay / android auto hebben en dat moet sowieso via USB. In dat geval laadt ie ook meteen op.
En android auto of carplay wil je ook gewoon, want handig. Daarnaast wil je flitsmeister ook zien, dus telefoon gewoon in een houdertje naast het stuur met FM, usb kabeltje, en spotify en waze op je display via AA of CP. Ingebouwde navi heb je niet eens meer nodig dan :)
Als er iets een draak van een toepassing is is het Carplay wel.
Bellen gaat niet meer via de shortcuts, pakt soms wel soms niet, flitsmeister is nergens voor nodig, gewoon normaal aan de snelheid houden en niets aan de hand.
Display niet via de klokkenspel uit te lezen dus voor navigatie een no-go.

Dus ondanks je stelligheid, nope, geen carplay voor mij. :+

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Prima. Koop een Android foon en laat je overtuigen ;)
Heb nu ik AA gebruik 3 manieren om te bellen: bedining aan het stuur, via het menu en via AA. werkt alledrie als een trein met een standard Moto G5 plus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

The Eagle schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Qi is toch gewoon een standaard? Ik heb namelijk geen enkel probleem met alle overige Aliexpress laders varierend van 2 tot 25 euro 8)7

Ik ga nog maar eens langs de dealer testen in andere auto's :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:40
RZor schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:45:
[...]

Als er iets een draak van een toepassing is is het Carplay wel.
Bellen gaat niet meer via de shortcuts, pakt soms wel soms niet, flitsmeister is nergens voor nodig, gewoon normaal aan de snelheid houden en niets aan de hand.
Display niet via de klokkenspel uit te lezen dus voor navigatie een no-go.

Dus ondanks je stelligheid, nope, geen carplay voor mij. :+
Hier sluit ik mij volledig bij aan, de totale afscheiding van de rest van het systeem zorgt ervoor dat ik het niet zal gebruiken tot het eens veranderd. Zeker als je bijv een virtual cockpit hebt wil je je toch helemaal niet beperken tot alleen nog het scherm in de middenconsole?

Buiten dat ben ik ook veel te lui om telkens die kabel aan te moeten sluiten, hebben andere merken zoals BMW beter voor elkaar, daar kun je gewoon draadloos gebruik maken van Carplay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Scrtz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:06:
[...]
Hier sluit ik mij volledig bij aan, de totale afscheiding van de rest van het systeem zorgt ervoor dat ik het niet zal gebruiken tot het eens veranderd. Zeker als je bijv een virtual cockpit hebt wil je je toch helemaal niet beperken tot alleen nog het scherm in de middenconsole?
Die volledige integratie zou erg mooi zijn, maar zover zijn de autofabrikanten en telefoonmakers nog niet. Met de huidige stand der techniek zijn het nog twee gescheiden systemen met een beperkte integratie waarbij het scherm wordt gebruikt en een deel van de knoppen om bijv. CarPlay te bedienen.

En wat krijg je dan in het geval van CarPlay?
  • Keuze uit navigatie die (bijna) altijd up-to-date is al dan niet met flitsmeldingen, real-time files en andere waarschuwingen voor wegwerkzaamheden, stilstaande auto's en ongevallen. Keuze uit Apple Maps, Waze en Filtsmeister om er een aantal te noemen die gratis zijn.
  • Apple Music als je die zoals ik gebruikt
  • iMessage en WhatsApp die je met je stem bedient / berichtjes worden voorgelezen
  • Spotify
  • Bellen natuurlijk
  • En nog wat meer...
De mogelijkheden van de in-car multimedia systemen vind ik dan maar erg beperkt. VC is en blijft mooi, maar ik heb toch liever een up-to-date navigatie. Van het geld dat ik uitspaar door geen VC te nemen kan ik een leuke nieuwe iPhone kopen :Y
Buiten dat ben ik ook veel te lui om telkens die kabel aan te moeten sluiten, hebben andere merken zoals BMW beter voor elkaar, daar kun je gewoon draadloos gebruik maken van Carplay.
Beetje onzin reden natuurlijk, te lui. Mijn iPhone heeft geen QI dus moet ik sowieso aansluiten om op te laden. CarPlay krijg ik er dan gratis bij >:)

Ben wel zeer benieuwd of en wanneer de integratie nu dieper wordt, dus dat je je CarPlay display ook op het Active Info Display kunt zetten, of kunt kiezen wat je waar op zet _/-\o_

http://www.team-mediaportal.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:58
Scrtz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:06:
[...]
Afaik hebben al de recente Audi modellen (A6/7/8 Q8/etron) de mogelijkheid tot wireless CarPlay, zo lang zal dat niet meer duren eer dat dat ook beschikbaar wordt op andere VW groep modellen. (waarschijnlijk eerst op de next gen MQB modellen, dus Golf, Octavia, etc. )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

The Eagle schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:54:
Prima. Koop een Android foon en laat je overtuigen ;)
Heb nu ik AA gebruik 3 manieren om te bellen: bedining aan het stuur, via het menu en via AA. werkt alledrie als een trein met een standard Moto G5 plus :)
Ik zit in mijn leaseauto vanwege mijn werk vast aan iPhone dus dat gaat niet op.
En met een iPhone werkt het gewoon niet zoals het zo moeten, het ontlast niet, het zorgt alleen maar voor meer werk en ik moet teveel aan het scherm zitten. Dat lijdt alleen maar af, en ik zie al genoeg ellende onderweg van mensen die andere dingen belangrijk vinden dan het verkeer.
Hier doe ik niet aan mee, als het niet makkelijk met klokkenspel kan hoeft het van mij niet.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En das dus het verschil met AA, dat kun je gewoon zelf tweaken. Zag er bij mij (passat, discover pro) in eerste instantie niet uit qua resolutie, maar even developersopties aan en dat was zo gefixed. Alleen Flitsmeister is er nog niet voor AA. Maarja, mijn Moto G5plus heeft geen QI mogelijkheid en wil altijd laden in de auto, dus die Usb aansluiting heeft mooi een dubbelfunctie, laden en AA interface. AA kan namelijk (nog) niet draadloos dus ik zat er toch al aan vast.
Waar ik dan weer niet aan vast zit is een stom stuk fruit waarvan de teler heeft bepaald hoe iets zou moeten werken en hoe niet ;)

Snap uiteraard dat je zakelijk soms niet anders kan. Wat je er niet bij verteld is of je ook zelf een toestel mag kopen en daar de sim in hangen van je iphone. Dat zou namelijk mijn eerste actie zijn, als ik apple moet gaan gebruiken word ik doodongelukkig. Iets met o.m. een te klein keyboard voor mijn vingers ;)

In other news, was de facelift Superb al bekend?

Mooie bak geworden, dat rood staat hem goed :)
En de aandrijflijn van de Passat GTE is er ook in beschikbaar. Dat wordt een leaseknaller.

The Eagle wijzigde deze reactie 24-05-2019 22:20 (15%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:26
Nieuwe mapupdate voor Columbus Mib1 en 2

http://infotainment-cdn.s...HIGH12_P177_EU_201920.zip

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
Ik vind carplay wel relaxed. Gebruik de podcast app en het voorlezen en dicteren van appjes gaa t ook lekker

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:13
The Eagle schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:52:
En de aandrijflijn van de Passat GTE is er ook in beschikbaar. Dat wordt een leaseknaller.
De passat GTE was toch alleen maar een lease knaller vanwege de lagere bijtelling. Aangezien dat niet meer zo is heeft dat in Nederland weinig meer waarde in goedkoper rijden. Anders was de corrola 1.8 hybride ook een lease knaller geweest op dit moment als de uitstoot de bijtelling zou bepalen.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:00

Ethirty

Who...me?

Hybride zorgt er nu voor dat je wel een auto met veel vermogen kan rijden zonder 3 dubbele BPM aderlating. De CO2 tax gaat steeds rapper omhoog.

Dus in die zin ook minder bijtelling. Niemand die 80k gaat betalen voor een snelle Superb.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Rainesh
Discover Media and Amundsen (MIB 1)
http://infotainment-cdn.s...ps/STD1_P81_EU_201920.zip

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:43:
[...]

De passat GTE was toch alleen maar een lease knaller vanwege de lagere bijtelling. Aangezien dat niet meer zo is heeft dat in Nederland weinig meer waarde in goedkoper rijden. Anders was de corrola 1.8 hybride ook een lease knaller geweest op dit moment als de uitstoot de bijtelling zou bepalen.
Nee, die is gewoon lelijk :+
Maar ff zonder gekheid: ik ga niet uit van de bijtelling. Uitstoot van die bak is natuurlijk wel iets minder, en dat maakt het bij de grotere bedrijven vaak interessant want die letten daar op. Bovendien zit je als je er eentje kunt rijden in een wat jogere leasecategorie en is er vaak wat meer mogelijk qua budget, en is die GTE natuurlijk even iets sneller en leuker rijden dan zijn acculoze broertjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, vandaag Superb Sportline station gespot in steel grey met 19” wielen. Toch wel erg verleidelijk naast de Karoq die ik heb besteld, eigenlijk is het een veel mooiere auto. :$

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Ethirty

Zeker is de Superb 3 mooier dan de Karoq. Hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.

Op het werk staat ook een steelgrey Sportine Superb Combi op 19”. Vet ding. Als je een Karoq daarnaast zet is die Karoq echt een oude lullen bak.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik rij nu iets meer dan een jaar mijn Skoda Octavia 1.6 85 kW / 116 pk TDI DSG.
Het valt me op dat er soms (na vooral korte ritjes) nog minuten lang een grote ventilator aan het nablazen is. Het is eigenlijk iets wat de auto al de hele tijd gedaan heeft, en ik eigenlijk vergeet steeds na te vragen als ik in de garage ben.
Is iemand die dit gedrag herkent?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10-09 10:18
avotar schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:22:
Het valt me op dat er soms (na vooral korte ritjes) nog minuten lang een grote ventilator aan het nablazen is. Het is eigenlijk iets wat de auto al de hele tijd gedaan heeft, en ik eigenlijk vergeet steeds na te vragen als ik in de garage ben.
Ja.... dan is je roetfilter nog aan het "regenereren"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
idd nog regeneratieproces die begonnen was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Super. Dan ga ik het verder negeren. Bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:52

Mystikal

It never hurts to help

Vorige week een update gehad. Voorlopige productiedatum is vervroegd van week 26 naar week 23 (3 juni). Dat zou betekenen dat ik wellicht nog met de Beer op vakantie kan op 12 juli. Ben benieuwd of ze dat ook gaan halen, maar het signaal is in ieder geval positief.

Overigens ook meteen gevraagd of het mogelijk is de antraciet 20"Vega velgen te vervangen voor 20" Black Vega velgen. In België heb je blijkbaar die keus, in Nederland volgens mij officieel nog niet.

Specs zijn:

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Ben het wachten wel wat beu eerlijk gezegd. :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 19:34

Nohead

PSN ID: Nohead

Mystikal schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:47:

Specs zijn:

1.5 TSI 150pk DSG-7 Sportline, Moon White, Pakket Comfort,Functie, Navigatie Plus, Elec. stoelen met geh., pano dak, LM 20", zwenk trekhaak, winter banden

Ben het wachten wel wat beu eerlijk gezegd. :(
Hele dikke bak gaat het worden.

Ik heb een Business Edition in Race Blue besteld met Comfort pakket en Functie pakket, Zwarte gril en zwarte embleem voor, Sunset, Afneembare trekhaak, sport pedalen, diffuser look. Het zal het 2020 model gaan worden. Had zelf ook graag een upgrade naar 19 of 20 inch velgen gehad maar budget is echt op :( (3jaar, 40k)
Afleverdatum gewenst in Oktober, maar ik denk eerlijk dat het pas Q1 2020 zal worden.

Ik zie de Kodiaq steeds vaker voorbij rijden op de snelweg. Maar nog steeds bizar weinig tov bijv. een Tiguan R line die zijn er genoeg van te vinden :)

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Nohead schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Hele dikke bak gaat het worden.

Ik heb een Business Edition in Race Blue besteld met Comfort pakket en Functie pakket, Zwarte gril en zwarte embleem voor, Sunset, Afneembare trekhaak, sport pedalen, diffuser look. Het zal het 2020 model gaan worden. Had zelf ook graag een upgrade naar 19 of 20 inch velgen gehad maar budget is echt op :( (3jaar, 40k)
Afleverdatum gewenst in Oktober, maar ik denk eerlijk dat het pas Q1 2020 zal worden.

Ik zie de Kodiaq steeds vaker voorbij rijden op de snelweg. Maar nog steeds bizar weinig tov bijv. een Tiguan R line die zijn er genoeg van te vinden :)
Ook een leuke uitvoering van jou!! Race blue staat hem ook erg goed! De Tiguan R's zijn ook al langer leverbaar volgens mij. Ik heb zelf nog niet 1 keer de sportline gezien. Dus ben wel benieuwd straks hoe hij gaat bevallen. Ga je nog VCDS aanpassingen doen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
De Tiguan R-line kan je zonder probleem als voorraadmodel krijgen, dat is met de Kodiaq / Karoq wel een stuk ingewikkelder..

Ik ben nu inmiddels 3 maanden aan het wachten op mijn Karoq Sportline, maar nog geen enkel vooruitzicht op leverdatum. De productiedatum was laatst nog onbekend.. Ik reken maar op oktober ofzo..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Mystikal schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Ook een leuke uitvoering van jou!! Race blue staat hem ook erg goed! De Tiguan R's zijn ook al langer leverbaar volgens mij. Ik heb zelf nog niet 1 keer de sportline gezien. Dus ben wel benieuwd straks hoe hij gaat bevallen. Ga je nog VCDS aanpassingen doen?
Ben al wel aan het rondkijken welke opties interessant zijn met VCDS voor de Kodiaq.
Weet je al wat je wil wijzigen of activeren?

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Genoeg opties om te overwegen, al zijn ze niet allemaal bekend bij mij.
Ik moet er nog eens induiken wat ik precies wil.

https://www.vcds-coding.nl/kodiaq-2016/

Mystikal wijzigde deze reactie 28-05-2019 12:19 (94%)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

En meteen een stukje verlagen :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Nohead

Nohead

Antera schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:44:
En meteen een stukje verlagen :-)
Op de O3 heb ik nu nog een Eibach kitje er onder (lease). Maar voor de Kodiaq was het helaas niet meer mogelijk. Vraag me ook af of het wel mooi zou staan met 18" velgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

M@cer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:02:
Ik ben nu inmiddels 3 maanden aan het wachten op mijn Karoq Sportline, maar nog geen enkel vooruitzicht op leverdatum. De productiedatum was laatst nog onbekend.. Ik reken maar op oktober ofzo..
Ik dacht dat ik laatst begin november voor die van mij zag. Besteld eind maart.
Nohead schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:29:
Op de O3 heb ik nu nog een Eibach kitje er onder (lease). Maar voor de Kodiaq was het helaas niet meer mogelijk. Vraag me ook af of het wel mooi zou staan met 18" velgen.
Zolang je dit maar niet doet:

:P

Ik denk dat ik straks met die Karoq ook weer bij @Antera ga aankloppen. Is met de O3 ook goed bevallen :)

#team_UTC+1

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

[...]

Is zeker wel mogelijk. Heb er speciaal een eibach set voor laten maken. Dus mocht je willen man dit zeker. Whatsapp me anders maar heb nog en foto hoe het eruit gaat zien :-)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Ethirty schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:08:

Ik denk dat ik straks met die Karoq ook weer bij @Antera ga aankloppen. Is met de O3 ook goed bevallen :)
Dat kan ook daar heb ik een mooie Eibach set voor. :-) ook foto's ter beschikking met het resultaat

Antera wijzigde deze reactie 29-05-2019 10:17 (7%)

• Nohead

Nohead

Antera schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Is zeker wel mogelijk. Heb er speciaal een eibach set voor laten maken. Dus mocht je willen man dit zeker. Whatsapp me anders maar heb nog en foto hoe het eruit gaat zien :-)
Ook foto met 18" velgen? of alleen 19 en 20?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Nohead schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:19:
[...]

Ook foto met 18" velgen? of alleen 19 en 20?
Meen 18 en 19 inch moet even zoeken heb er 2 gedaan gehad :♧

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:10

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

Nohead schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Het zal het 2020 model gaan worden.
Wat zijn de verschillen met 'n 2019-versie dan? Nou ja, of welke versie het ook "momenteel" is/was. Ik wist niet dat ze alweer wat aanpassingen gingen doen namelijk.

Niet pessimistisch, maar realistisch!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

2020 model:
Heeft geen deurbeschermers meer
Speaker upgrade (extra speakers)
Skoda logo achter is weg, staat nu S K O D A op.
Kleuren uitgebreid.
Alle opties mogelijk in Business Editions

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Voor de huidige Octavia en de rest van de modellen ook niet meer. Pon staat dealers niet toe om het bij verkoop te monteren ipv de standaardvering. Bron: werkplaatschef vd Udenhout Tilburg. Die gaf tevens aan dat de setjes er wel degelijk zijn, zij het dat je ze moet gaan zoeken, want Pon levert ze totaal niet. Staat me iets van 5 a 600 inclusief montage. Je moet alleen een dealer of een autobedrijf vinden dat ze wil monteren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korvaag
avotar schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:22:
Je merkt het al voor een stoplicht dan. Je motor zal verhoogd stationair draaien en start/stop niet gebruiken. Als je dat merkt kan je 2 dingen doen:
- Of een stukkie omrijden zodat ie de cyclus netjes af kan maken
- Of gewoon uitzetten waardoor ie het de rit erna (ofzo) het nog eens probeert

Als je veel lange stukken rijdt is nummer 2 geen probleem. Als je heel veel korte stukjes rijdt kan het verstandig zijn om zo'n cyclus even af te wachten voordat je hem stilzet omdat ie anders nooit aan regeneratie toekomt.

• GoeiedagEem
Volgens mij bedoelt @avotar dat dit gebeurt als hij de auto zelf heeft uitgeschakeld (dus niet met start-stop). Ik heb dit zelf ook met dezelfde configuratie.

Vraagje voor degene die m hebben: in de Octavia Combi 2016 model, wat vinden jullie van het Canton sound systeem? Ik had vandaag een nieuwe Polo mee als leenauto en ik moet zeggen dat ik het geluid wat uit deze configuratie kwam (leenauto, kan me niet voorstellen dat ze daar een audiopakket in drukken), erg goed klonk. Beter eigenlijk dat mijn (600 euro meerprijs) kostende "high-end" sound system...

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hebben wel een nieuwtje bij de niet canton uitgevoerde modellen van skoda kan je skoda surround met virtual subwoofer in stellingen krijgen. Deze is alleen beschikbaar bij muziek streamen tor op heden. Wereld van verschil in geluid. Filmpje volgt nog zodra ik tijd heb deze te maken

• RZor

RZor

Sorry!

GoeiedagEem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:30:
Vraagje voor degene die m hebben: in de Octavia Combi 2016 model, wat vinden jullie van het Canton sound systeem? Ik had vandaag een nieuwe Polo mee als leenauto en ik moet zeggen dat ik het geluid wat uit deze configuratie kwam (leenauto, kan me niet voorstellen dat ze daar een audiopakket in drukken), erg goed klonk. Beter eigenlijk dat mijn (600 euro meerprijs) kostende "high-end" sound system...
Ik ben juist blij met mijn Canton sound-upgrade. Zat bij mij in mijn tech-pakket op de Style Business.
Surround en DAB samen geven echt een heel wat beter geluid dan in mijn V40 zat.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Volgens mij bedoelt @avotar dat dit gebeurt als hij de auto zelf heeft uitgeschakeld (dus niet met start-stop). Ik heb dit zelf ook met dezelfde configuratie.
Yes, dit bedoelde ik ook.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 22:06
Hij gaat inderdaad gewoon door na het uitzetten. Het is dan ook te ruiken, vind ik.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Korvaag
Ja precies.. en dan ben je dus te laat omdat ie z'n cyclus dan heeft afgebroken. Dus daarom: je merkt het al voor het stoplicht als ie met z'n cyclus bezig is omdat start/stop niet meer werkt en de auto verhoogd stationair draait. Dat kan dus een reden zijn om even een extra rondje om te rijden zodat ie z'n cyclus wel afmaakt ipv naar huis te gaan en dan met een blazende auto te zitten die z'n cyclus niet af heeft en het dus de keer erna weer gaat proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hyp Hyper
Korvaag schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Ja precies.. en dan ben je dus te laat omdat ie z'n cyclus dan heeft afgebroken. Dus daarom: je merkt het al voor het stoplicht als ie met z'n cyclus bezig is omdat start/stop niet meer werkt en de auto verhoogd stationair draait. Dat kan dus een reden zijn om even een extra rondje om te rijden zodat ie z'n cyclus wel afmaakt ipv naar huis te gaan en dan met een blazende auto te zitten die z'n cyclus niet af heeft en het dus de keer erna weer gaat proberen.
De mijne doet het daarna een lange tijd niet opnieuw, dus krijg het idee dat ie er wel klaar mee is na een tijdje. Moet de motor blijven lopen voor zoiets? Een extra rondje met die stinkbak rijden voor zoiets ga ik dus écht niet doen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Hyp Hyper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:36:
[...]

De mijne doet het daarna een lange tijd niet opnieuw, dus krijg het idee dat ie er wel klaar mee is na een tijdje. Moet de motor blijven lopen voor zoiets? Een extra rondje met die stinkbak rijden voor zoiets ga ik dus écht niet doen. :P
De mijne doet dat elke dag hoor als ik mijn auto parkeer thuis.
En dan heb ik een rit opzitten van 40km, dus normale zaak en extra rondje rijden lijkt me niet van toegevoegde waarde als ik er al op 40km op hebt zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korvaag
Hyp Hyper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:36:
[...]

Ja. Het proces is dat ie meer brandstof inspuit, daardoor veel heter wordt (uitlaatgassen) en die hitte het roetfilter schoonbrandt. Daarom draait de fan ook nog na als je te vroeg stopt (dus nog in de cyclus): omdat alles ontzettend heet is.

Een roetfilter regereneert niet van een draaiende fan als de auto stilstaat 8)7

Zie bv hier:
https://www.digicar.nl/bl...egenereren-roetfilter-in/
Nohead schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:45:
[...]

De mijne doet dat elke dag hoor als ik mijn auto parkeer thuis.
En dan heb ik een rit opzitten van 40km, dus normale zaak en extra rondje rijden lijkt me niet van toegevoegde waarde als ik er al op 40km op hebt zitten.
Een draaiende fan kan ook zijn dat de motor gewoon warm is door andere redenen he. Het is met name als je bij stilstand een draaiende fan hebt en het dan ruikt alsof je koppeling/remmen verbrand zijn. Als je dat elke 40k m hebt bij thuiskomst is er iets mis met de regeneratiecyclus van je auto. Normaal regenereert ie maar eens per paar honderd of soms zelfs 1000 km.

Korvaag wijzigde deze reactie 07-06-2019 09:07 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoeiedagEem
RZor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Ik ben juist blij met mijn Canton sound-upgrade. Zat bij mij in mijn tech-pakket op de Style Business.
Surround en DAB samen geven echt een heel wat beter geluid dan in mijn V40 zat.
Ben er ook wel blij mee, zal vast een upgrade zijn t.o.v. de standaardradio. DAB is idd niet meer weg te denken en de sub speelt ook lekker mee.

Ik heb een beetje met de instellingen geprutst, als ik surround weer inschakel (wat natuurlijk vreemd is, muziek is stereo) en het geluid op "Bestuurder" zet, dan klinkt het iets beter met mainstream muziek.

Als ik mijn reguliere muzieksmaak opzet (hardrock / metal), dan is het volgens mij nog steeds het beste om de muziek niet te vervormen middels dit soort trucjes. Beetje heen en weer switchen wat dat betreft dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Korvaag schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:58:

Een draaiende fan kan ook zijn dat de motor gewoon warm is door andere redenen he. Het is met name als je bij stilstand een draaiende fan hebt en het dan ruikt alsof je koppeling/remmen verbrand zijn. Als je dat elke 40k m hebt bij thuiskomst is er iets mis met de regeneratiecyclus van je auto. Normaal regenereert ie maar eens per paar honderd of soms zelfs 1000 km.
Ik weet niet of hij dan aan het regenereren is, ik hoor alleen een draaiende fan. Wat het dan aan het doen is maakt me niet uit, zolang het rijd en niet kapot gaat komende 6 maanden vind ik het prima. (wachten op de Kodiaq :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nohead schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet of hij dan aan het regenereren is, ik hoor alleen een draaiende fan. Wat het dan aan het doen is maakt me niet uit, zolang het rijd en niet kapot gaat komende 6 maanden vind ik het prima. (wachten op de Kodiaq :) )
Ach, die Caddy's (VW) diesels van ons werk staan ook altijd te blazen. Ik vind het altijd wel een aardig geluid. Net alsof de diesel heel hard aan het werk is geweest en even aan het uitpuffen is. Ik heb me daar nog nooit zorgen over gemaakt. Mede omdat het lease-auto's zijn. Kapot? Doe maar een andere. >:)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:51
Ethirty schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Ik dacht dat ik laatst begin november voor die van mij zag. Besteld eind maart.

[...]

Zolang je dit maar niet doet:
[Afbeelding]
:P

Zal wel regelbare vering zijn. Zo kun je niet rijden. Gaat vast omhoog bij het wegrijden.

-edit- even opgezocht. Is de auto van de eigenaar van G-Ride een bedrijf gespecialiseerd in luchtvering.
zo is hij met volledige hoogte: https://www.instagram.com/p/BmRLfTsguXR/

m3gA wijzigde deze reactie 07-06-2019 13:10 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nohead schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Dan zit je met onafgewerkte regeneratie. Normaal als je dit vaker hebt, zal op duur je lichtje in dashboard wel eens gaan branden.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Skoda surround activeren voor de Non Canton modellen is nu mogelijk door mij en @Rainesh . Dit is het effect op de skoda:

• Hyp Hyper
Korvaag schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:58:
[...]

Ja. Het proces is dat ie meer brandstof inspuit, daardoor veel heter wordt (uitlaatgassen) en die hitte het roetfilter schoonbrandt. Daarom draait de fan ook nog na als je te vroeg stopt (dus nog in de cyclus): omdat alles ontzettend heet is.

Een roetfilter regereneert niet van een draaiende fan als de auto stilstaat 8)7

Zie bv hier:
https://www.digicar.nl/bl...egenereren-roetfilter-in/

[...]

Ok, duidelijk :)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Antera schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:56:
Skoda surround activeren voor de Non Canton modellen is nu mogelijk door mij en @Rainesh . Dit is het effect op de skoda:

[YouTube: Skoda Surround sound]
Niels de stadsbaeter is wel een vlaming. Dus met vlaamse muziek :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ga ook meelezen in dit topic. Heb gisteren een Octavia Combi 1.6 TDI greenline uit 2014 gekocht. 70.000 km's op de teller. Hoop dat ie langer meegaat dan de Franse auto die we hiervoor hadden :X Mijn vrouw gaat erin rijden, zij was tevreden dus dan heb ik weinig meer in te brengen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

En meteen een vraag, niet eens over mijn eigen nieuwe Skoda. In de Fabia van mijn ouders zit onderstaande navigatiesysteem:

en in het dashboardkastje deze:

Ik vermoed een Amundsen MIB 2

In mijn nieuwe Octavia zit deze:

Volgens mij een Amundsen MIB 1

Is het mogelijk de navigatiesystemen in beide auto's om te ruilen, dus de MIB 2 naar mijn Octavia en de MIB 1 naar de Fabia? Het zou wel makkelijk zijn als de bekabeling tussen Navigatie en dashboard en de aansluitingen voor de MIB 1 en MIB 2 gelijk zijn, dan hoeven we alleen de dashboardunit en het kastje in het handschoenenkastje om te wisselen. En uiteraard in te leren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
Citygo 4x4 met 360 pk:

}:O 8)7

is er leven op Pluto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:40
Tijd om dit topic te ‘verlaten’, paar jaar Skoda Octavia combi gereden, nu onze laatste 2015 ingeruild en staat nu bij de dealer te koop.
Altijd tevreden ermee geweest, maar nu tijd voor iets anders (al komt heel veel overeen van binnen) een Seat Ateca.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zonder het filmpje gezien te hebben hoop ik dat ie wel ook de remmerij aangepakt heeft :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 15-09 18:58

servies

Veni Vidi Servici

The Eagle schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Zonder het filmpje gezien te hebben hoop ik dat ie wel ook de remmerij aangepakt heeft :X
Alles is aangepast... Het ziet er alleen nog uit als een CityGo

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Wokschotel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:27:
En meteen een vraag, niet eens over mijn eigen nieuwe Skoda. In de Fabia van mijn ouders zit onderstaande navigatiesysteem:

[Afbeelding]

en in het dashboardkastje deze:

[Afbeelding]

Ik vermoed een Amundsen MIB 2

In mijn nieuwe Octavia zit deze:

[Afbeelding]

Volgens mij een Amundsen MIB 1

Is het mogelijk de navigatiesystemen in beide auto's om te ruilen, dus de MIB 2 naar mijn Octavia en de MIB 1 naar de Fabia? Het zou wel makkelijk zijn als de bekabeling tussen Navigatie en dashboard en de aansluitingen voor de MIB 1 en MIB 2 gelijk zijn, dan hoeven we alleen de dashboardunit en het kastje in het handschoenenkastje om te wisselen. En uiteraard in te leren.
Je zal alles om moeten wisselen en vrij moeten geven beide bij de dealer omdat er dan component protective erop komt te staan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Martinusz schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:15:
Tijd om dit topic te ‘verlaten’, paar jaar Skoda Octavia combi gereden, nu onze laatste 2015 ingeruild en staat nu bij de dealer te koop.
Altijd tevreden ermee geweest, maar nu tijd voor iets anders (al komt heel veel overeen van binnen) een Seat Ateca.
Mag ik vragen waarom de Ateca en niet de Karoq? Ik stond namelijk voor de zelfde keuze.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:40
Ethirty schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:08:
[...]

Mag ik vragen waarom de Ateca en niet de Karoq? Ik stond namelijk voor de zelfde keuze.
Zijn eigenlijk hetzelfde, vind de looks van de Ateca iets sportiever (neus, kont), maar ook de prijs (private lease actie) speelde mee. Heb beiden gereden, rijden hetzelfde :)

Tot nu toe heel tevreden ermee

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Antera schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:25:
[...]
Je zal alles om moeten wisselen en vrij moeten geven beide bij de dealer omdat er dan component protective erop komt te staan
Thanks. Naar de dealer gaan met beide auto's is op zich niet zo'n probleem. Maar wat ik zeg klopt; ik kan ze omwisselen?

Waar het mij om gaat is dat ik Apple Carplay wil en dat kan volgens mij niet op de Amundsen MIB 1 :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wokschotel schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Thanks. Naar de dealer gaan met beide auto's is op zich niet zo'n probleem. Maar wat ik zeg klopt; ik kan ze omwisselen?

Waar het mij om gaat is dat ik Apple Carplay wil en dat kan volgens mij niet op de Amundsen MIB 1 :/
Interessante vraag trouwens.

Los van het antwoord of het wel of niet kan -ik heb er geen verstand van- denk ik dat je geen dealer zult vinden die het gaat doen en zal je bij een specialist terecht moeten en het zal wel een paar centen gaan kosten.

Wel een paar filmpjes gezien op YouTube waarbij MIB1 werd vervangen door MIB2 maar 2 verschillende systemen uit verschillende type auto's heb ik nog niet gezien.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

MIB 2 kan het wel maar het past vermoedelijk niet van de ene auto in de andere. De headunit wel maar het scherm enz niet. Daarom zal je daar helaas geen suc6 mee hebben. Dealers gaan je er ook zeker niet mee helpen. Daarnaast een MIB1 in een auto met MIB2 kan problemen opleveren met de menu structuur of andere zaken

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
Ethirty schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:08:
[...]

Hier dezelfde keuze en ik ben eigenlijk zonder twijfel voor de Karoq gegaan.. Vooral het interieur van de Karoq is vele malen mooier. In combinatie met de Sportline was de keuze niet zo moeilijk, ondanks dat ik eigenlijk een echte Seat rijder ben.

Als het goed is zou de Karoq rond week 28 bij de dealer aan moeten komen... :P

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dat word dan nog even wachten maar een mooie keus.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

M@cer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Hier dezelfde keuze en ik ben eigenlijk zonder twijfel voor de Karoq gegaan.. Vooral het interieur van de Karoq is vele malen mooier. In combinatie met de Sportline was de keuze niet zo moeilijk, ondanks dat ik eigenlijk een echte Seat rijder ben.

Als het goed is zou de Karoq rond week 28 bij de dealer aan moeten komen... :P
Precies hoe ik ook dacht. Maar jij zit er beter bij dan ik. Moet nog wachten tot november :/

#team_UTC+1

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Toevallig die meneer 3 weken terug gezien (en mee gereden in hun 600 pk sterke m3 gts) wat een autokennis hebben die gasten. Niet normaal
. Overigens hebben ze ook hun sub7ups te huur voor een rondje om de ring

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Vandaag duidelijkheid. 10 juli de Skoda Kodiaq Sportline op de stoep. Net 1 dag voordat ik op vakantie ga. Dus ruim op tijd :P. Na mijn vakantie de aanpassingen van VCDS maar laten doen dan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Geduld is een schone zaak :-) geniet er lekker van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Antera schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:03:
Geduld is een schone zaak :-) geniet er lekker van
Kom ik daarna wel bij jou langs :)

Basement Bios ---- Exo-S

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Gebruikt iemand van jullie je telefoon als hotspot om zo de verkeersinformatie binnen te halen?
Hoeveel mb kost je dat per rit en werkt de bluetooth verbinding dan ook nog steeds?

Ik heb een amundsen in een octavia van eind 2017 trouwens mocht dat wat uitmaken.

avotar wijzigde deze reactie 28-06-2019 16:42 (4%)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
@avotar Zo deed ik het wel in het begin, maar sinds ik geen infotainment online abbo meer heb (kreeg je standaard 1 jaar gratis) werkt het updaten van de verkeersinformatie via de hotspot niet meer. Alleen via TMC.

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

ReseT

Strollerman

Vanwege familieuitbreiding ben ik aan het orienteren voor een station. Ik dacht aan een Octavia MY2016+. Omdat ik vaak op de A2 zit met trajectcontrole gebruik ik erg vaak de Speed Limiter in mijn huidige auto.

Op een VW Golf Variant zit deze optie op het MF stuurwiel. Echter heeft Skoda de Speed Limiter optie helemaal niet.
Als ik beetje in de handleidingen duik kom ik dit plaatje tegen. Maar bij elke occasion die ik pak, zie ik die die Speed Limit functie niet (knopje D).

Bestaat deze functie bij Skoda / Seat?

http://oi60.tinypic.com/2hy9zci.jpg

.

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True