Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
avotar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:42:
Gebruikt iemand van jullie je telefoon als hotspot om zo de verkeersinformatie binnen te halen?
Hoeveel mb kost je dat per rit en werkt de bluetooth verbinding dan ook nog steeds?

Ik heb een amundsen in een octavia van eind 2017 trouwens mocht dat wat uitmaken.
Dat zijn hooguit wat regeltjes tekst, dus echt een paar kb, miss max 1mb per rit? Maar denk dat je dat geeneens haalt. Iig niks om je over zorgen te maken, of je moet echt een schraal dataabbo hebben anno 2019 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
ReseT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:54:
Vanwege familieuitbreiding ben ik aan het orienteren voor een station. Ik dacht aan een Octavia MY2016+. Omdat ik vaak op de A2 zit met trajectcontrole gebruik ik erg vaak de Speed Limiter in mijn huidige auto.

Op een VW Golf Variant zit deze optie op het MF stuurwiel. Echter heeft Skoda de Speed Limiter optie helemaal niet.
Als ik beetje in de handleidingen duik kom ik dit plaatje tegen. Maar bij elke occasion die ik pak, zie ik die die Speed Limit functie niet (knopje D).

Bestaat deze functie bij Skoda / Seat?

[Afbeelding]
Ja, het tweede plaatje de D knop.
Hiermee kun je wisselen tussen de cruisecontrol en de speedlimiter.
Ik gebruik altijd cruisecontrol, veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Even een vraag over onderzoek naar vreemd geluid bij een splinter nieuwe Citigo.
De auto is net een maandje oud. De garagemedewerker kan het geluid niet thuisbrengen tijdens een proefritje (nooit eerder gehoord, lage pieptoon bij rempedaal gebruik) en wil de auto voor verder onderzoek een dagje hebben in de garage (merkdealer).
Mag er mee doorrijden tot aan het onderzoek.

Valt dit onder de mobiliteitsgarantie en heb je recht op gratis vervangend vervoer?
Zelfde dealer (andere locatie) gaf overigens bij aanpassingen/reparatie onder garantie (VW Tiguan) gewoon een autootje mee zonder kosten (anders dan met volle tank terug brengen).

[ Voor 3% gewijzigd door DvE op 04-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:09:
[...]

Ja, het tweede plaatje de D knop.
Hiermee kun je wisselen tussen de cruisecontrol en de speedlimiter.
Ik gebruik altijd cruisecontrol, veel fijner.
Heb jij zo'n knopje? Bij welke pakketten zit het knopje erbij?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
@ReseT Ik heb zo'n knop maar geen idee waar deze bij zit.
Ikzelf rij een Fabia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Dat zijn hooguit wat regeltjes tekst, dus echt een paar kb, miss max 1mb per rit? Maar denk dat je dat geeneens haalt. Iig niks om je over zorgen te maken, of je moet echt een schraal dataabbo hebben anno 2019 :P
Ik krijg het sowieso niet ingesteld geloof ik.
Ik las iets terug dat ik daar weer een ander abonnement voor nodig heb.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ReseT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:54:
Vanwege familieuitbreiding ben ik aan het orienteren voor een station. Ik dacht aan een Octavia MY2016+. Omdat ik vaak op de A2 zit met trajectcontrole gebruik ik erg vaak de Speed Limiter in mijn huidige auto.

Op een VW Golf Variant zit deze optie op het MF stuurwiel. Echter heeft Skoda de Speed Limiter optie helemaal niet.
Als ik beetje in de handleidingen duik kom ik dit plaatje tegen. Maar bij elke occasion die ik pak, zie ik die die Speed Limit functie niet (knopje D).

Bestaat deze functie bij Skoda / Seat?

[Afbeelding]
Staat me bij dat een speed limiter niet mogelijk was icm ACC en de Octavia sindsdien standaard met ACC werd uitgerust. Kan ik echter niet onderbouwen, maar je zou eens kunnen kijken of je de modelboekjes met opties kunt vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
The Eagle schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Staat me bij dat een speed limiter niet mogelijk was icm ACC en de Octavia sindsdien standaard met ACC werd uitgerust. Kan ik echter niet onderbouwen, maar je zou eens kunnen kijken of je de modelboekjes met opties kunt vinden.
In mijn Seat moet ik kiezen, of ACC aan of Speedlimiter, dit gaat via het menu op mijn dashboard.
Lijkt er dus op dat je de hendel 1 van de 2 functies kan laten geven inderdaad.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
[...]

Met name @reset trouwens... :

Ik heb geen speed limiter op m'n Octavia 2017 facelift. Wel kan je een waarschuwing instellen als je een bepaalde sneldheid overschrijdt. Ook mijn vorige Octavia (2014) had dacht ik geen limiter, maar ook alleen een waarschuwing.

Overigens vind ik juist door ACC de speed limiter totaal niet meer nodig, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)
Twee auto's terug in m'n Renault gebruikte ik hem nog wel eens. Sinds ACC rij ik altijd gewoon in een rijtje auto's en regelt de ACC de max maar.

Moet je hem natuurlijk wel hebben die ACC :+

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 04-07-2019 17:32 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
[...]

CC is juist niet meer mogelijk. Het is nu speed limiter of ACC. Jammer genoeg dan, vind ACC maar irritant, past niet bij mijn rijgedrag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik ben blij dat mijn Karoq straks gewoon normale CC heeft.. In de Ibiza hebben we ACC, maar ik wordt er af en toe helemaal gek van.. Voor je het weet rij je 100 waar je eigenlijk 120 mag omdat iemand voor je niet door rijdt.

Het enige wat ik jammer vind in vergelijking met mijn Golf nu is dat ik straks de CC weer via een aparte hendel moet bedienen in plaats via een knop op het stuur.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

M@cer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:59:
Ik ben blij dat mijn Karoq straks gewoon normale CC heeft.. In de Ibiza hebben we ACC, maar ik wordt er af en toe helemaal gek van.. Voor je het weet rij je 100 waar je eigenlijk 120 mag omdat iemand voor je niet door rijdt.

Het enige wat ik jammer vind in vergelijking met mijn Golf nu is dat ik straks de CC weer via een aparte hendel moet bedienen in plaats via een knop op het stuur.
Nu maar hopen dat wanneer je op de rem trapt de Karoq de ingestelde stand niet 'ineens' vergeten is en je het weer moet aanzetten. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 07:21
[...]

Ik heb op mijn superb van begin dit jaar de optie om te kiezen tussen ACC en speed limiter.
Met de knop onderaan kan ik wisselen tussen modus.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6xraft.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Stinu op 05-07-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klopt, Superb heeft die stengel nog. Octavia heeft hem op het stuur zitten, net als bij VW. Ik weet alleen niet vanaf welk MY. Staat me bij dat het in de facelift zat. Icoontje is het zelfde gebleven; moet simpelweg "mode" bij staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
The Eagle schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:31:
Octavia heeft hem op het stuur zitten, net als bij VW. Ik weet alleen niet vanaf welk MY. Staat me bij dat het in de facelift zat.
Klopt, ik heb het laatste model voor de facelift van de Octavia III (oktober 2016) en daar heb je de "stengel" voor de cruisecontrol.

Edit: dit is geen aparte maar zit op die van de richting aanwijzer.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 05-07-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:06
jongetje schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:12:
[...]

Klopt, ik heb het laatste model voor de facelift van de Octavia III (oktober 2016) en daar heb je de "stengel" voor de cruisecontrol.

Edit: dit is geen aparte maar zit op die van de richting aanwijzer.
Volgens mij is dat afhankelijk van of je ACC of CC hebt. Ik heb een Octavia FL uit 2018 en heb een aparte stengel voor de ACC. Heb je CC dan zitten de knoppen op de stengel voor de richtingaanwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat zal dan wel kloppen, ik heb "gewone" cruisecontrol inderdaad.

Vinden jullie het update beleid ook zo rommelig van Skoda momenteel? Die kaarten komen echt volkomen willekeurig uit. En langzaam aan gaat dit naar 1 keer ipv de beloofde 2 keer per jaar. De laatste update was in november en is alweer 8 maanden geleden.

[ Voor 66% gewijzigd door jongetje op 09-07-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Sabbi

je denkt aan mij.

@jongetje Je kan op de Volkswagen site ook de kaarten downloaden, die wordt wel regelmatig bijgewerkt. De Amundsen MiB grey bij Volkswagen bijvoorbeeld Discover Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Stinu schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb op mijn superb van begin dit jaar de optie om te kiezen tussen ACC en speed limiter.
Met de knop onderaan kan ik wisselen tussen modus.

[Afbeelding]
Ik rijd al 1,5 jaar in m'n Octavia maar het knopje "Mode" zie ik nu pas :D morgen even testen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zal ongetwijfeld werken. Waarom je je eigen snelheid zou willen beperken is me overigens compleet een raadsel. Maar dat ben ik.

offtopic:
En nee, trajectcontroles is niet het juiste antwoord. Met ACC knal je hem gewoon op wat toegestaan is en de auto past zich aan, en als je geen adaptive hebt dan moet je ff met flitsmeister uitvissen wanneer je op de GPS 80 resp 100 of 130 rijdt. En flitsmeister wil ej sowieso want dan weet je wanneer de TC begint en eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik rijd al 1,5 jaar in m'n Octavia maar het knopje "Mode" zie ik nu pas :D morgen even testen O-)
Ben ik nou gewoon gek ? Welk 'Mode' knopje.. ik zie in het plaatje ook geen 'Mode' knopje uitgelegd...

Ah een mode knopje op het stuur blijkbaar. Ik heb geen mode knopje op het stuur :) Octavia facelift van November 2017.

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 09-07-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Pagina 248 van deze PDF: https://ws.skoda-auto.com..._Octavia_OwnersManual.pdf

Knop B van de rechterafbeelding (afbeelding 280)

MODE: "Tussen ACC en snelheidsbegrenzer omschakelen"

[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 09-07-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:02:
Pagina 248 van deze PDF: https://ws.skoda-auto.com..._Octavia_OwnersManual.pdf

Knop B van de rechterafbeelding (afbeelding 280)

MODE: "Tussen ACC en snelheidsbegrenzer omschakelen"
Ah dat heb ik niet :)
En voor de duidelijkheid: wel ACC :)

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 09-07-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Ik heb ook geen mode knope op mijn facelift van 2017. Heb ACC en alles erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Nu ga ik even naar buiten om te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
WoBBeL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:03:
Nu ga ik even naar buiten om te kijken :+
Ik vermoed dat er nog een verschil is tussen MY 2017 en 2018 gezien het feit dat @vinom hem ook niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb 'm inderdaad niet ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag bericht gehad dat de Karoq binnen is bij de dealer. Nu eerst op vakantie en dan op 30 juli ophalen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Korvaag schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:04:
[...]

Ik vermoed dat er nog een verschil is tussen MY 2017 en 2018 gezien het feit dat @vinom hem ook niet heeft.
ik heb hem ook niet. Octavia nov' 2018. Wel ACC geen 'mode' knopje of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 07:21
Ik heb een superb "model 2019" (voor facelift). Met het knopje.
Maar ik heb naar aanleiding van de vorige post het eens "getest", en daar blijft het ook bij. Zal het verder nooit gebruiken :). Dus jullie missen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:05
Ik wilde de overstap maken naar een ander merk binnen VAG maar besloten ivm betaalbaarheid en ruimte om toch bij skoda te blijven. Ik heb de volgende configuratie gemaakt, heeft iemand op of aanmerkingen?

http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=MKWJB

Enige waar ik zelf over twijfel(de) is het panorama dak. Ik heb in mn huidige fabia combi (2016 model) een panorama dak. Maar dat is aanzienlijk groter/breder dan wat ze nu als panoramadak verkopen. hierdoor vind ik het meer een dakraam worden en dat vind ik dan weer net niet interessant. (en rij toch nooit open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Nog even een korte lofzang. Zojuist met de 3 dagen oude sportieve beer naar het zuiden gereden. 1250km in 10 uur. Gemiddelde van 126km/u inclusief 3 tankstops. Gemiddeld 1:10. Alle hulpsystemen werkte heerlijk. In al die km's geen Kodiaq gezien, laat staan een sportline. Werd ook veel gekeken bij de tank stations. Ze zijn nog een beetje een zeldzaamheid denk ik. Lekker houden zo!

Ik ga nu even mijn oogjes dichtdoen en dromen van het volgende beren avontuur.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Mystikal
Wat is voor jou het zuiden? Voor mij is dat Brabant/Limburg. Ik zie hier elke dag minstens 4 Kodiaqs rijden of staan, thuis of op/richting het werk.

Een Sportline heb ik nog niet gezien idd, en ook geen in steel grey. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik rij geen 1250 km naar Limburg... Cote d'Azur.

Ik zie net op de camping hier ook een Zwitserse grijze sportline. Ze zijn er dus wel! :p

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:01
Ik vertrek donderdag voor een roadtripje in mn oude Octavia 2 (2005).

Volgens de kaart: 8500km.
Rondje: Via de Baltische staten naar Finland, via de Noordkaap naar de Lofoten en dan via Zweden weer terug. Dat zijn dus heel wat litertjes diesel. Maar zolang ie nog rijd, wel goedkoop touren. En ondanks zn leeftijd doet ie het nog altijd prima en ook kwa zit/rijcomfort heb ik nog niet het idee dat ie op is..

En itt tot een nieuwe kan ik iig zeggen dat ie nu na 430.000km wel bewezen heeft betrouwbaar te zijn.

al jeukt het wel om wat te upgraden kwa comfort, geluid enz naar een nieuwere, maar goed, vind ik nu nog zonde van mn geld, en WG wil alleen VW...

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 13-07-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mystikal schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:10:
Ik rij geen 1250 km naar Limburg... Cote d'Azur.

Ik zie net op de camping hier ook een Zwitserse grijze sportline. Ze zijn er dus wel! :p
Begrijpend lezen is moeilijk voor me op de zaterdag merk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
MisterEagle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:21:
Ik wilde de overstap maken naar een ander merk binnen VAG maar besloten ivm betaalbaarheid en ruimte om toch bij skoda te blijven. Ik heb de volgende configuratie gemaakt, heeft iemand op of aanmerkingen?

http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=MKWJB

Enige waar ik zelf over twijfel(de) is het panorama dak. Ik heb in mn huidige fabia combi (2016 model) een panorama dak. Maar dat is aanzienlijk groter/breder dan wat ze nu als panoramadak verkopen. hierdoor vind ik het meer een dakraam worden en dat vind ik dan weer net niet interessant. (en rij toch nooit open)
Ik ben benieuwd naar je configuratie maar deze bestaat niet (meer)? Schijnbaar verlopen de links vrij snel, had het zelf ook al met een configuratie van een dikke week geleden.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
DaLass schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:36:
[...]

Ik ben benieuwd naar je configuratie maar deze bestaat niet (meer)? Schijnbaar verlopen de links vrij snel, had het zelf ook al met een configuratie van een dikke week geleden.
oh ik zie het ja, stom!
Ik typ het even over, auto is inmiddels besteld
Octavia Combi 1.5 150PK dsg

Race blue (m'n huidige auto, fabia combi, is ook race blue. Blijft echt een mooie kleur!)

Ambition business edition
Business upgrade pakket (Chrome raamlijsten, sunset, maxidot (komt te vervallen) half leer/half stof, stoelverwarming voor)
Zilveren dakrails
Lichtmetalen velgen Trius 17 inch
DAB+
Digitaal instrumentenpaneel
Parkeersensoren voor + achter
Luxe kentekenplaten

Dat is het qua opties. Verder vanuit de business edition hoop leuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@MisterEagle Wat is de fiscale waarde van die bak als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
The Eagle schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:30:
@MisterEagle Wat is de fiscale waarde van die bak als ik vragen mag?
Moet je me even helpen... fiscale waarde heeft met bijtelling te maken toch? Ik koop hem prive, net iets onder de 35k in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cataloguswaarde plus BPM. Dus idd, wat jij betaalt. Valt me alleszins mee, toen ik hem samenstelde borig jaar was iets vergelijkbaars ca 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
ja wel wat aan korting gehad ook, ook omdat ik niets inruil oid. Daarnaast nu met tourvoordeel. DSG voor 990 ipv 1800 etc. Zo tikt het wel aardig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Octavia 3: Weet iemand hoe je het 12V stopcontact (vroeger noemden we dat sigarettenaansteker) naast de handrem los haalt? Of de hele console daar loshaalt? Reden: ik wil boven het asbakje op de middenconsole bij de achterpassagiers een 2e 12V aansluiting + USB aansluiting maken en de stroom daarvoor aftappen van het al bestaande stopcontact naast de handrem.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wokschotel schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:30:
Octavia 3: Weet iemand hoe je het 12V stopcontact (vroeger noemden we dat sigarettenaansteker) naast de handrem los haalt? Of de hele console daar loshaalt? Reden: ik wil boven het asbakje op de middenconsole bij de achterpassagiers een 2e 12V aansluiting + USB aansluiting maken en de stroom daarvoor aftappen van het al bestaande stopcontact naast de handrem.
Misschien even een filmpje zoeken op YouTube? Iets met 'retrofit' erin als zoekterm. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wokschotel schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:30:
http://www.vwtourande.com...us_und_einbauen-1338.html

VAG gebruikt daar "Auszieher T40148" voor, bij sigarettenaanstekers met een verlichte ring er omheen.

Op onderstaande tekening kun je zien dat die tool 2 pinnen (1) heeft, die in 2 uitsparingen (2) in de sigarettenaansteker haken. Daarna is het een kwestie van eruit trekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.vwtourande.com/images/books/475/10/N96-10623.png

Met gepast geweld kun je de sigarettenaansteker dus waarschijnlijk gewoon eruit trekken.

VAG geeft aan dat de tool en de sigarettenaansteker beschadigd kunnen raken. Ik zou er dus een op voorraad leggen, mocht de huidige sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

max schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:30:
[...]

VAG gebruikt daar "Auszieher T40148" voor, bij sigarettenaanstekers met een verlichte ring er omheen.

Op onderstaande tekening kun je zien dat die tool 2 pinnen (1) heeft, die in 2 uitsparingen (2) in de sigarettenaansteker haken. Daarna is het een kwestie van eruit trekken.

[Afbeelding]

Met gepast geweld kun je de sigarettenaansteker dus waarschijnlijk gewoon eruit trekken.

VAG geeft aan dat de tool een de sigarettenaansteker beschadigd kunnen raken. Ik zou er dus een op voorraad leggen, mocht de huidige sneuvelen.
Zoals geschreven, daar is uiteraard ook een YouTube filmpje van:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/edit verkeerd :X

[ Voor 95% gewijzigd door max op 17-07-2019 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

max schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:45:
Oh ja, het Ŝkoda-topic.... :D

Crosspost vanuit het SJAT.

DE BEER IS LOS!!! oOo

[Afbeelding]

Na bijna 10 maanden wachten afgelopen maandag eindelijk in ontvangst mogen nemen. Mag ik eindelijk aansluiten bij de "binnen-bebouwde-kom-truckers"-club. :P
11 maanden later.....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4pnJDsP.jpg

8)7

Niet dat 35k-40k per jaar nu zo gigantisch veel is, maar toch een leuke mijlpaal.

/edit

Hmmm.....een fout-post én een dubbel-post. Het zal wel aan de vrijdag liggen, hoop ik :)

* max gaat stilletjes in een hoekje spelen met een kaasschaaf. :X

[ Voor 13% gewijzigd door max op 19-07-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Afgelopen maandag is voor de tweede keer mijn DSG bak naar de vaantjes gegaan van Octavia Combi 1.6 TDI 116 pk DSG Style Business uit september 2017.

Heel vervelend omdat het halverwege de Duitse autobahn gebeurde en helemaal omdat hij volgens de garage die hem vorig jaar verving eigenlijk nooit gebeurd. Maar mij gebeurt het dus nu al 2 keer.
Een van de fijnste wagens die ik gereden heb... maar zo jammer dit.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Volgens alle dealers, maar meer met name Pon, gebeurt er nooit wat met de DSG-7, maar het internet verteld iets heel anders. Die van mij slipt de koppeling nu al een paar jaar, maar ze doen er niks anders aan dan af en toe resetten.

Hooelijk straks met mijn 2020 model meer geluk. Hij komt naar het er nu uitziet een paar weken eerder *O*

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:54:
Afgelopen maandag is voor de tweede keer mijn DSG bak naar de vaantjes gegaan van Octavia Combi 1.6 TDI 116 pk DSG Style Business uit september 2017.
Wat is er precies stuk gegaan? En heeft het zichzelf aangekondigd of was het ineens zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59
Vanaf gisteren ook lid van de Skoda familie. Vanwege aanstaande gezinsuitbreiding gegaan voor een Skoda Octavia Combi. Het is een Octavia Combi 1.6TDI Greenline geworden uit 2014 in de kleur Rio Red.
Auto heeft verschillende features, zoals Xenon, Lane Assist en Columbus infotainment.

Nu de lijst met VCDS opties door om te kijken of we nog iets aan gaan laten passen :-)

Gisteren de eerste paar honderd kilometer gereden met de auto en bevalt goed als upgrade van een Opel Corsa 1.3CDTI.

Maar tijdens de lange rit viel wel 1 ding op. Af en toe komt er ruis over de speakers. Het lijkt vaker voor te komen bij stilstand of langzaam rijden. Op zowel DAB+ radiostations als bij FM gebruik.
Iemand hier ervaring mee? De zoekfunctie in dit topic en bij Briskoda leidde niet toch vergelijkbare klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Wat is er precies stuk gegaan? En heeft het zichzelf aangekondigd of was het ineens zover?
Het elektronische deel van de versnellingsbak werd mij verteld.

En ja, ik voelde in de dagen van te voren dat hij niet helemaal lekker schakelde. Wat schokkerde zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mr. Inspire schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:25:
Vanaf gisteren ook lid van de Skoda familie. Vanwege aanstaande gezinsuitbreiding gegaan voor een Skoda Octavia Combi. Het is een Octavia Combi 1.6TDI Greenline geworden uit 2014 in de kleur Rio Red.
Auto heeft verschillende features, zoals Xenon, Lane Assist en Columbus infotainment.

Nu de lijst met VCDS opties door om te kijken of we nog iets aan gaan laten passen :-)

Gisteren de eerste paar honderd kilometer gereden met de auto en bevalt goed als upgrade van een Opel Corsa 1.3CDTI.

Maar tijdens de lange rit viel wel 1 ding op. Af en toe komt er ruis over de speakers. Het lijkt vaker voor te komen bij stilstand of langzaam rijden. Op zowel DAB+ radiostations als bij FM gebruik.
Iemand hier ervaring mee? De zoekfunctie in dit topic en bij Briskoda leidde niet toch vergelijkbare klachten.
Een soort ruis over de speakers ik ook. Ik kwam er achter dat het kwam als ik langs bovengrondse of palen reed (zit nu in Frankrijk en daar is bijna alles bovengronds) en de radio zacht stond en geen ontvangst had. Maar of dat bij jou ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

max schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:30:
[...]

[Afbeelding]

VAG geeft aan dat de tool en de sigarettenaansteker beschadigd kunnen raken. Ik zou er dus een op voorraad leggen, mocht de huidige sneuvelen.
Thanks, ik zal er eens naar kijken. Het plastic van de middenconsole lijkt niet heel vast te zitten, dus een draad naar achteren krijgen voor de aansluiting daar gaat wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom zo moeilijk doen? Koop een driewegsplitter en een USB ladertje? Inpluggen en gaan :)
Enige waar je even op moet letten is het aantal ampere dat de splitter kan hebben. Het spul van bedenkelijke kwaliteit kan vaak minder aan dan je er op wilt zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@The Eagle

- Omdat dat veel netter is.
- Omdat prutsen aan auto's leuk is.
- Omdat prutsen aan kabeltjes leuk is.
- Omdat splitters lelijk zijn.
- Omdat je dan even buiten bent.
- Omdat je dan weer een reden hebt om geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 17:41
Ik rij sinds een paar weken een 05-2018 Karoq Style Business, met virtual cockpit. De zachte vering is even wennen na een strakker afgeveerde A4 S-line, maar wat een fijne auto!
Alleen heb ik al een paar keer gehad dat de kaartweergave van de virtual cockpit hing na het starten van de auto.

Weten jullie toevallig of daar een update voor is?

[ Voor 12% gewijzigd door Marcopano op 24-07-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Heb er een setje veren voor word die een stuk stabieler en strakker van :-)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

max schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:18:
@The Eagle

- Omdat dat veel netter is.
- Omdat prutsen aan auto's leuk is.
- Omdat prutsen aan kabeltjes leuk is.
- Omdat je dan even buiten bent.
- Omdat je dan weer een reden hebt om geld uit te geven.
Allemaal eensch. Zie je alleen niet als je rijdt (zit achterin ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59
Wokschotel schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Een soort ruis over de speakers ik ook. Ik kwam er achter dat het kwam als ik langs bovengrondse of palen reed (zit nu in Frankrijk en daar is bijna alles bovengronds) en de radio zacht stond en geen ontvangst had. Maar of dat bij jou ook zo is...
Ik heb nog niet echt kunnen herleiden of het telkens op hetzelfde punt voorkomt en of daar een hoge mast of elektriciteitskabel loopt. Maar het klinkt wel als zo'n soort storing/ruis.

Ik hoopte dat ik hier meer medestanders kon vinden die misschien ook een oplossing hadden gevonden. Zou een firmware update van de headunit zinvol kunnen zijn? Voor zover ik begrepen heb, zou ik dat dan bij een Skoda dealer moeten aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft vanmorgen zijn Fabia afgegeven voor de 30k beurt en een nieuwe voorruit.

Ik zag de Scala staan in de showroom, erg mooie auto geworden! indrukwekkend voorkomen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 17:41
Antera schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:30:
Heb er een setje veren voor word die een stuk stabieler en strakker van :-)
Daar is die virtual cockpit bug niet mee opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Marcopano schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:07:
[...]

Daar is die virtual cockpit bug niet mee opgelost ;)
Software update bij de dealer vragen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wokschotel schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Thanks, ik zal er eens naar kijken. Het plastic van de middenconsole lijkt niet heel vast te zitten, dus een draad naar achteren krijgen voor de aansluiting daar gaat wel lukken.
Ik heb bij de achterste 12v vervangen door origineel twee USB poorts inc afdekking. Ideaal! Zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Rainesh schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:23:
[...]

Ik heb bij de achterste 12v vervangen door origineel twee USB poorts inc afdekking. Ideaal! Zou niet meer zonder willen.
Heb je van die 2 Ports USB een typenummer? Ik ga de asbak opofferen en daar een paar aansluitingen in maken. Dan zitten ze nog mooi uit het zicht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Wokschotel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:59:
[...]

Heb je van die 2 Ports USB een typenummer? Ik ga de asbak opofferen en daar een paar aansluitingen in maken. Dan zitten ze nog mooi uit het zicht ook.
Heb je een 12V achterin? Ik heb dit toendertijd gebruikt om een adapter te maken. Wilde niet solderen of knippen

5Q0035726L 2x USB
Afdekplaatje (onderdeelnummer heb ik niet omdat ik volledige behuizing gekocht had)
8K0973754B stekker usb
4G0919321A contrastekkerstekker 12v
000979009E pin stekker usb 1x
000979024e pin contrastekker 12v (had ik al liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Rainesh schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:12:
[...]

Heb je een 12V achterin? Ik heb dit toendertijd gebruikt om een adapter te maken. Wilde niet solderen of knippen

5Q0035726L 2x USB
Afdekplaatje (onderdeelnummer heb ik niet omdat ik volledige behuizing gekocht had)
8K0973754B stekker usb
4G0919321A contrastekkerstekker 12v
000979009E pin stekker usb 1x
000979024e pin contrastekker 12v (had ik al liggen)
Bedoel je met achterin, achterop de middenconsole bij de achterpassagiers? Daar heb ik nog geen 12V, die wil ik doortrekken vanuit de 12V-aansluiting tussen de voorstoelen. Ik wil daar een dubbele USB aansluiting en een normaal 12V aansluiting maken.

Thanks voor de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wokschotel schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:15:
[...]

Bedoel je met achterin, achterop de middenconsole bij de achterpassagiers? Daar heb ik nog geen 12V, die wil ik doortrekken vanuit de 12V-aansluiting tussen de voorstoelen. Ik wil daar een dubbele USB aansluiting en een normaal 12V aansluiting maken.

Thanks voor de nummers.
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:27
Geen idee of het al eerder is gemeld in dit topic, maar wat mij betreft even het vermelden waard:

Ik had in mijn Octavia (november 2017) veel last van ruis bij de andere kant tijdens het bellen. Zo erg dat ik eigenlijk niet verstaanbaar was als ik reed bij snelheden vanaf 50kph en hoger. Blijkt het dat een probleem met de software is. Bezoekje aan de dealer en het was opgelost. Wellicht dat er meer van jullie zijn die hier last van hebben; doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik mag me ook melden in dit topic! *O*
Ziehier de vervanging van mijn Fiat Punto uit 2007:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oEBCPb3F6NbAQ9FgHIzKDK3M/medium.jpg

Skoda Rapid, 2014. Voor mij echt een enorme upgrade in alles* :) We waren al een tijdje aan het rondkijken voor een vervanger omdat de Punto toch wel allerlei probleempjes begon te krijgen. Hadden al een aardige lijst met modellen en eisen. Toen zag ik op dinsdag ineens een Rapid rijden. Helemaal over het hoofd gezien in de zoektocht. Zaterdag deze op mijn naam gezet :)

*behalve in de hoe traag de bluetooth connect, dat valt helaas wat tegen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Voor de Kodiaq rijders onder ons... Hoe verhoud de binnenruimte (zitruimte) zich ten opzichte van de Octavia? En dan met name de breedte / ruimte op de achterbank? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Melkunie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:24:

[Afbeelding]

Skoda Rapid, 2014. Voor mij echt een enorme upgrade in alles* :) We waren al een tijdje aan het rondkijken voor een vervanger omdat de Punto toch wel allerlei probleempjes begon te krijgen. Hadden al een aardige lijst met modellen en eisen. Toen zag ik op dinsdag ineens een Rapid rijden. Helemaal over het hoofd gezien in de zoektocht. Zaterdag deze op mijn naam gezet :)

Ook even melden in het VCDS topic, gaat een wereld voro je open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
_Chris_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:04:
Voor de Kodiaq rijders onder ons... Hoe verhoud de binnenruimte (zitruimte) zich ten opzichte van de Octavia? En dan met name de breedte / ruimte op de achterbank? Iemand die daar ervaring mee heeft?
Breedte weet ik niet precies, maar beenruimte is flink minder.

Nvm, verkeerd gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door MerijnB op 06-08-2019 14:37 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Ook even melden in het VCDS topic, gaat een wereld voro je open :)
Oeh thanks, had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ga ik eens in duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
MerijnB schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Kijk ik toch wel van op, het is een joekel van een auto en Skoda staat toch wel bekend veel beenruimte altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Het is jammer dat de afmetingen op de site niet zover gaan dat je dat kunt vergelijken. Dat wordt dan toch maar een keer bij de dealer kijken & vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
MerijnB schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Beenruimte flink minder? Ik neem aan dat je bedoelt dat de Octavia minder beenruimte heeft?
Octavia heeft 73mm(wellicht iets verouderd artikel)
Kodiaq heeft 104mm(wellicht iets verouderd artikel)
Mijn schoonvader had een Octavia, maar in mijn Kodiaq (als hij ooit geleverd wordt) zit je achterin toch echt een stuk ruimer hoor. Dat was ook HET punt waarop ik de Kodiaq heb uitgekozen.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
Meekoh schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Beenruimte flink minder? Ik neem aan dat je bedoelt dat de Octavia minder beenruimte heeft?
Octavia heeft 73mm(wellicht iets verouderd artikel)
Kodiaq heeft 104mm(wellicht iets verouderd artikel)
Mijn schoonvader had een Octavia, maar in mijn Kodiaq (als hij ooit geleverd wordt) zit je achterin toch echt een stuk ruimer hoor. Dat was ook HET punt waarop ik de Kodiaq heb uitgekozen.
Oops, my bad! Ik las Karoq |:(

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Melkunie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:24:

[Afbeelding]

Ik rij in een rapid uit 2015, 1.2 tsi met dsg, een edition uitvoering met xenon als extra. Dit jaar gaat hij er uit maar ik heb het altijd een prima auto gevonden ondanks de 25000 per jaar, alleen regulier onderhoud en verder niks. Prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
MerijnB schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Oops, my bad! Ik las Karoq |:(
Karoq heeft trouwens ook flinke binnenruimte... Ik heb afgelopen week mijn Golf ingeleverd en een Karoq opgehaald.. Waar onze kinderen van 12 en 17 in de vorige auto redelijk opgevouwen zaten, kunnen ze nu ruim zitten.. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
M@cer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

Karoq heeft trouwens ook flinke binnenruimte... Ik heb afgelopen week mijn Golf ingeleverd en een Karoq opgehaald.. Waar onze kinderen van 12 en 17 in de vorige auto redelijk opgevouwen zaten, kunnen ze nu ruim zitten.. :9~
Ik heb de Karoq uiteindelijk niet gedaan omdat ik de beenruimte achterin tov een Octavia een te grote achteruitgang vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb echt 2 behoorlijk grote kinderen en ik ben zelf ook 1.90 (dus mijn stoel staat behoorlijk naar achteren), maar ze hebben meer dan genoeg ruimte nu achterin... Maar ik vergelijk het inderdaad wel met een Golf en niet met een Octavia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
M@cer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:39:
Ik heb echt 2 behoorlijk grote kinderen en ik ben zelf ook 1.90 (dus mijn stoel staat behoorlijk naar achteren), maar ze hebben meer dan genoeg ruimte nu achterin... Maar ik vergelijk het inderdaad wel met een Golf en niet met een Octavia.
Zal idd te maken hebben met het uitgangspunt, ik kwam uit een Octavia, en daarin kon ik achter het stuur zitten en mijn zoon achter me zitten zonder met z'n knieën tegen de voorstoel te komen, bij de Karoq niet (en omdat de Kodiak destijds een levertijd van ongeveer een jaar had rij ik nu dus VW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
D.deJong schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:57:
[...]

Ik rij in een rapid uit 2015, 1.2 tsi met dsg, een edition uitvoering met xenon als extra. Dit jaar gaat hij er uit maar ik heb het altijd een prima auto gevonden ondanks de 25000 per jaar, alleen regulier onderhoud en verder niks. Prima keuze.
Kijk dat hoor ik graag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:57

The Legend

*Plop*

_Chris_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:04:
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijking met de Superb. Die rijd ik nu (S2 EB 1.8TSI DSG). Beenruimte natuurlijk fenomenaal, maar breedte op de achterbank te krap voor 3 kinderstoeltjes. Past dat in een Kodiaq wel? En is de beenruimte in een Kodiaq eigenlijk minder dan in een Superb?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In de kodiaq heb je toch een 3e zitrij, tenzij je een 3 ling hebt, zijn de stoeltjes toch niet zo breed allemaal.

• Crash
  • Laatst online: 20:53
@Rainesh: weet jij of het bij een Karoq met fabrieksaf achteruitrijcamera mogelijk is om met vcds in te stellen dat de lijnen meedraaien met de stuurbeweging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Crash schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:22:
@Rainesh: weet jij of het bij een Karoq met fabrieksaf achteruitrijcamera mogelijk is om met vcds in te stellen dat de lijnen meedraaien met de stuurbeweging?
@Rainesh ligt vast al op 1 oor maar ik ben bang dat jouw camera (hardware) die lijnen niet heeft. M.a.w. is een andere camera.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Met betrekking tot beenruimte in de Kodiaq. Die is ongekend...

Met mijn 1.98 kan ik mijn stoel niet helemaal naar achteren zetten, net 1 standje naar voren. Tijdens het rijden van lange ritten kan ik mijn benen strekken(!!) naast het rempedaal.. Ideaal om te voorkomen dat je knieën op slot gaan.

Als ik achter mezelf ga zitten heb ik ook nog eens een zee van ruimte bij de knieën (en hoofdruimte, terwijl ik een open dak heb). Been ruimte is belachelijk en kofferbak ruimte ook.

Als ruimte je ding is. Zoek niet verder...

Eerste mod is een feit. Erg tevreden met het resultaat. Staat een stuk beter zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V4UL6RIlJNyS80YiOSV5ufcU/full.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Mystikal op 16-08-2019 08:27 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Crash wat @GerCor zegt. Je hebt een highline camera voor nodig. Nu heb je een "lowline" erin.

@Mystikal gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20:53
Dank @Rainesh en @GerCor. Zure zooi, want het ziet er eigenlijk niet uit voor een auto met die prijs (Sportline Business) :( Achteraf vervangen gaat hem ook niet worden (lease).
Ik vind het in de Corsa van mijn vriendin al knap irritant dat die lijnen niet meebewegen, maar in die klasse kan ik het nog accepteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Crash schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:09:
Dank @Rainesh en @GerCor. Zure zooi, want het ziet er eigenlijk niet uit voor een auto met die prijs (Sportline Business) :( Achteraf vervangen gaat hem ook niet worden (lease).
Ik vind het in de Corsa van mijn vriendin al knap irritant dat die lijnen niet meebewegen, maar in die klasse kan ik het nog accepteren :P
Ach. Zelf heb ik ook geen dynamische lijnen. Voor mij is het beeld -vooral op de drukke parkeerplaats bij appie- belangrijker dan lijnen die niet bewegen. Ik kijk eigenlijk alleen naar de rode lijn tot hoever ik achteruit kan en eventueel naar de groene lijnen of ik netjes 'in een parkeervak' sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand een idee hoeveel nummers er op een sd kaart mogen staan? Ik krijg regelmatig de foutmelding dat er te veel nummers op staan. Op zich vind ik dat wel vreemd in de huidige tijd.

Ik heb overigens 2x128gb erin zitten. Met op 1 kaartje alle nummers ooit in de top40 sinds 1965.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat ligt er denk ik ook aan hoeveel nummers er in een bepaalde map staan.

Maar sowieso, een SD kaart ja? Ik dacht dat iedereen al lang aan de Spotify was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mystikal schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:33:
Iemand een idee hoeveel nummers er op een sd kaart mogen staan? Ik krijg regelmatig de foutmelding dat er te veel nummers op staan. Op zich vind ik dat wel vreemd in de huidige tijd.

Ik heb overigens 2x128gb erin zitten. Met op 1 kaartje alle nummers ooit in de top40 sinds 1965.
Tja, dat is nog hopeloos ouderwets en traag. Heb het in mijn Octavia ook maar opgegeven op een gegeven moment. Ding shuffelt ook in een vast patroon en begint altijd met hetzelfde nummer. Of misschien ben ik in de war met de VAG dáárvoor.

Straks met mijn Karoq lekker Carplay, wil alleen een display in de auto. Alle multimedia kan je beter zelf "aanleveren" dan wat ze erin stoppen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ethirty schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Tja, dat is nog hopeloos ouderwets en traag. Heb het in mijn Octavia ook maar opgegeven op een gegeven moment. Ding shuffelt ook in een vast patroon en begint altijd met hetzelfde nummer. Of misschien ben ik in de war met de VAG dáárvoor.

Straks met mijn Karoq lekker Carplay, wil alleen een display in de auto. Alle multimedia kan je beter zelf "aanleveren" dan wat ze erin stoppen.
Car play in de kodiaq ben ik geen fan van. Werkt niet heel lekker, traag. Vandaar de sd kaart bij mij.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mystikal schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Car play in de kodiaq ben ik geen fan van. Werkt niet heel lekker, traag. Vandaar de sd kaart bij mij.
Why am I not surprised :X

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mystikal schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Die ervaring heb ik totaal niet in mijn Kodiaq (zit wel een Columbus met 9,2” display in).

Zelfs met iOS 13 public beta 5 draait het allemaal soepel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

max schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Die ervaring heb ik totaal niet in mijn Kodiaq (zit wel een Columbus met 9,2” display in).

Zelfs met iOS 13 public beta 5 draait het allemaal soepel....
Ik heb ook de columbus icm android.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 28 ... 79 Laatste