Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21
Malarky schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:32:
[...]
Aan de andere kant, in Nederland gaat hetdezelfde kant op door oikofoben in Amsterdam die gestopt zijn met de term Kerstfeest en Kerstdiner, in plaats daarvan Winterfeest en Winterdiner. Er mocht toch wel eens iemand eventueel gekwetst worden. Uiteraard is er niet voorgesteld om het Suikerfeest voortaan als Najaarsfeest te benoemen. Ook dat past bij oikofobie.
Even volledig afgezien van tradities en culturele gewoonten alhier, het feit dat we Kerstmis nu Winterfeest gaan noemen met het argument dat er wel eens mensen kunnen zijn die zich gekwetst zouden voelen is naar mijn mening al volkomen bizar.

Ben zelf geen moslim, maar voel mij echt niet 'gekwetst' als de moslims in dit land hun Suikerfeest vieren. Ieder zijn meug. Waar ik wel gekwetst door wordt is de alsmaar voortdurende bestempeling van gewoonten waar ik mee ben opgegroeid als eventueel kwetsend voor anderen, daarmee suggererend dat ik toch eigenlijk wel die enge blanke racist ben waarvan ik zelf helemaal niet vind dat ik het ben.

Merk in ieder geval wel dat dit mijn verdraagzaamheid voor andere culturen niet bepaald bevorderd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

En daarmee sla je wel de spijker op zn kop, want dat gevoel heb ik dus ook.
Ik wil me rustig aanpassen en tolereer anderen met andere gewoonten en culturen, maar waarom zou ik en mijn cultuur dan maar constant verder ingeperkt moeten worden?
Ik vind het steeds vaker een hypocriet zooitje waarbij ik het gevoel heb dat de minderheid regeert...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De Russische ambassadeur zou in Ankara zijn neergeschoten. Veel nieuws is er nog niet bekend.
http://www.nu.nl/algemeen...ankara-neergeschoten.html

.edit: sorry, niet doodgeschoten, neergeschoten :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2016 17:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
.oisyn schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:25:
De Russische ambassadeur zou in Ankara zijn doodgeschoten. Veel nieuws is er nog niet bekend.
Pffff. Dat is niet best. Teletekst meldt dat hij zwaargewond is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

jdh009

FP ProMod
De Russische ambassadeur zou in Ankara zijn doodgeschoten. Veel nieuws is er nog niet bekend.
NOS en BBC melden dat ie gewond is afgevoerd naar het ziekenhuis.

https://twitter.com/Hurri...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 19-12-2016 17:29 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup my bad, nu.nl zegt dat ook niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 22:39
De Russische ambassadeur zou in Ankara zijn neergeschoten. Veel nieuws is er nog niet bekend.

.edit: sorry, niet doodgeschoten, neergeschoten :)
Vraag mij meer af wat rusland gaat doen, die zijn niet zo vergevingsgezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ai... Dat is niet best... Dit is hier soort dingen waar oorlogen om begonnen zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
General_Snuss schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:29:
[...]

Vraag mij meer af wat rusland gaat doen, die zijn niet zo vergevingsgezind.
Was ook mijn eerste gedachte. Maar tegen wie moeten ze zich richten? Je moet wel eerst de dader en zijn eventuele achterban kennen. Ik ga er voor het gemak (en mijn eigen rust) wel even vanuit dat hier geen Turkse overheidsdienst achter zit.

Hier een foto waar de neergeschoten mensen op te zien zouden zijn: https://twitter.com/Hurri...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

[ Voor 14% gewijzigd door alexbl69 op 19-12-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:34:
[...]

Was ook mijn eerste gedachte. Maar tegen wie moeten ze zich richten? Je moet wel eerst de dader en zijn eventuele achterban kennen. Ik ga er voor het gemak (en mijn eigen rust) wel even vanuit dat hier geen Turkse overheidsdienst achter zit.
Ik zou het eerder zoeken in de hoek van de Syrische rebellen als vergelding voor Aleppo, of eventueel ISIS of een Kerdische partij om te stoken tussen de Turken en de Russen.

Maar het is nu allemaal speculatie, natuurlijk, het kan ook 'gewoon' een mafkees zijn die weetikveel wat denkt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 23:00

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Gezien de recente Turkse - Russische toenaderingen kun je er wel zeker van zijn dat er geen Turkse overheidsdienst achter zit.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
anandus schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:35:
[...]

Ik zou het eerder zoeken in de hoek van de Syrische rebellen als vergelding voor Aleppo.
Lijkt er in eerste instantie inderdaad op: https://twitter.com/Hurri...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Volgens berichten lijkt de schutter één van de beveiligers van de ambassadeur te zijn geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 19-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:53
Volgens Turkse media is er nog een gijzeling gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:36:
[...]

Gezien de recente Turkse - Russische toenaderingen kun je er wel zeker van zijn dat er geen Turkse overheidsdienst achter zit.
[Alu hoedje modus] Misschien zijn ze het wel om daarbij de koerden of Gülen zwart te maken[aluhoedje af]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 23:00

Spotmatic

Ken sent me

jdh009 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:38:
[...]

[Alu hoedje modus] Misschien zijn ze het wel om daarbij de koerden of Gülen zwart te maken[aluhoedje af]
Zelfs de CIA zou achter deze situatie kunnen zitten. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:39:
[...]

Zelfs de CIA zou achter deze situatie kunnen zitten. ;)
Komt er eigenlijk op neer dat we nu gewoon te weinig hierover kunnen zeggen, tot een partij het opeist tenminste of er meer nieuws naar buiten komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jdh009 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:41:
[...]

Komt er eigenlijk op neer dat we nu gewoon te weinig hierover kunnen zeggen, tot een partij het opeist tenminste of er meer nieuws naar buiten komt.
Ik denk niet dat de CIA het opeist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:42
http://nos.nl/artikel/214...urkije-neergeschoten.html

Hier zijn beelden te zien. Hij is goed geraakt, hoor iets van 9 schoten? Vind het knap dat hij nog niet dood is.

Kan iemand vertalen?

[ Voor 25% gewijzigd door pica op 19-12-2016 17:59 ]

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
- Arabisch geneuzel
-Vergeet Syrie niet, vergeet Aleppo niet
- **** niet veilig is, zullen jullie nooit veilig zijn
-Ik verlaat hier alleen in een kist

Als turk doet dit mijn bloed koken, echt. Wat een flapdrol.

Update: Ambassadeur is dood

[ Voor 22% gewijzigd door Silversin op 19-12-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pica schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:58:
http://nos.nl/artikel/214...urkije-neergeschoten.html

Hier zijn beelden te zien. Hij is goed geraakt, hoor iets van 9 schoten? Vind het knap dat hij nog niet dood is.

Kan iemand vertalen?
Wat een debiel. Wel een halfuur schreeuwen maar geen 2 seconden nemen om zeker te zijn dat die ambassadeur echt dood is.

Of zou ie het niet zo belangrijk vinden of die man echt dood is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:58
Als je goed kijkt zie je rond de hartstreek zijn kostuum van zijn lichaam weggaan wat kan wijzen op een uitgangswond. Ik hoop dat de man het overleefd, maar zijn kansen lijken wel klein.

Ik ben wel benieuwd zoals vele anderen wellicht, wat de reactie van Putin zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Schutter is ook dood

*warning, dead guy
https://twitter.com/trkbilge/status/810897176381583360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Ook? Het is nog niet bevestigd dat de ambassadeur dood is. Ook van de 2 andere slachtoffers is er nog niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Miss aparte Topic?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Momenteel is het bevestigd dat de ambassadeur is doodgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:36:
[...]

Zou niet voor het eerst zijn dat landen in toenadering elkaar op de korrel nemen. Sterker nog, dat is vrij gebruikelijk. Triple entente, Duits-Russisch pact aan vooravond van de Tweede Wereldoorlog, Frankrijk / VK in de tijden van de Rainbow Warriar - tomeloos veel voorbeelden te vinden.

Altijd voorzichtig zijn met aannames. Toenadering, vijandschap, het is allemaal niet relevant. Het gaat om heel andere zaken, scheppen van patronen, beïnvloeden van ontwikkelingen, beheersing van omslagpunten - zou echt niet voor het eerst zijn dat een land een functionaris van het andere land in diskrediet of problemen brengt om de aandacht van zijn land op verdere toenadering te krijgen :P Het zou ook echt niet de eerste keer zijn dat een land zijn eigen functionaris op het blok legt om invloed te kunnen vergroten.

Welkom bij geopolitieke relaties van mensen en hun vormen van organisatie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

[...]

Hier een foto waar de neergeschoten mensen op te zien zouden zijn: https://twitter.com/Hurri...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Sinds wanneer zou je feiten in de weg laten staan van een goede crisis? Als het Rusland uitkomt, dan beschuldigen ze Turkije gewoon, of de feiten dat nu ondersteunen of niet. En elke andere mogendheid zou hetzelfde doen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
lasharor schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:27:
[...]

Want een kerstviering past wel binnen de laïcistische traditie van Turkije?

Gewoon duidelijk, geen religie op een seculiere school. Wat is daar zo moeilijk aan? Dat ze dan vakantie hebben tijdens islamitische feestdagen is hetzelfde als dat wij hier in Nederland vakantie hebben tijdens de kerst.
Nee, de seculiere manier zou zijn om zowel christelijke als moslim en wat er verder nog aan geloven rondzwerft in Turkije hun feesten te laten vieren.
Want dacht je werkelijk dat Erdohan bijvoorbeeld ramadan/suikerfeest gaat verbieden op een school?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

KayFatih38 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:50:
[...]

Nogmaals, nationalistisch ben ik totaal niet. Anders was ik wel van de CHP partij.

Oh, waar is jouw bewijs?

Persvrijheid in Turkije? Bestaan meer kranten dan in Nederland, elk partij heeft zijn eigen krant, eigen zender, ze zeggen wat ze willen zeggen. Heb dit al 10 keer herhaald, ze gaan terroristen niet toestaan om PKK te verheerlijken en te beschermen, en te steunen. En ook niet de coup.
Lang leve de pers vrijheid:
http://www.nu.nl/media/43...blokkeerd-in-turkije.html

Het is maar goed dat iedereen kan zeggen wat ze willen zeggen :+
Volgens de NOS heeft de blokkade te maken met beelden die online staan van de moord op de Russische ambassadeur Andrei Karlov, maandag in Ankara. Bezoekers van de website van de omroep krijgen een foutmelding te zien.
Media in Turkije mogen niet over de moord schrijven of de gebeurtenis op een andere manier belichten.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2016 14:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49

Malarky

Wils voor wat ieder

Topic is beetje dood om tweakers van alle windstreken dezelfde of een vergelijkbare mening lijken te delen.

Ik werk bij een grote profesionele dienstverlener met kantoren in eigenlijk elk land ter wereld en ook in Turkije is er significante aanwezigheid.

De laatste maanden vooral krijgen wij heel veel Turkse collega's binnen (onze Europese partners hetzelfde) die hier zo lang mogelijk willen blijven werken en wonen, ondanks dat hun hele hebben en houden in Turkije is. Dit betreft collega's uit alle delen van Turkije, zowel moslim als seculier, maar allen hoogopgeleid.

Ze spreken van een grootste braindrain in Turkije waarbij hoogopgeleiden van veel bedrijven mogelijkheden zoeken hun heil elders te zoeken. Niet primair om de terreur maar om de politieke situatie.

De totale inperking aan persvrijheid, collega's melden al in geen maanden enige TV gekeken of krant gelezen te hebben omdat alles enkel pro-AKP is, en de constante blokkades van allerhande websites en social media. En uiteraard omdat Turkije tot een land verwordt met een zeer dictoriaal bestuur waardoor niet alleen de economie op instorten staat maar ook het niveau van onderwijs voor de kinderen zichtbaar achteruit gaat.

Ze reageren zeer verbaasd als ze kennis maken met de grote groep NederTurken die pal achter Erdogan staan en al zijn beslissingen. Ze wijten dat eraan dat veel NederTurken enkel AKP-tv kijken en heel weinig weten van de daadwerkelijke situatie in Turkije. Deze mensen plaatsen zich niet alleen hier maar ook daar buiten de samenleving omdat ze in een schijnwerkelijkheid leven.

Aangezien het om collega's gaat van allerhande signatuur en plaatsen uit Turkije is het positief om te zien dat Erdogan blijkbaar onder de hoogopgeleiden op weinig support meer kan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Malarky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:55:
Ze reageren zeer verbaasd als ze kennis maken met de grote groep NederTurken die pal achter Erdogan staan en al zijn beslissingen. Ze wijten dat eraan dat veel NederTurken enkel AKP-tv kijken en heel weinig weten van de daadwerkelijke situatie in Turkije. Deze mensen plaatsen zich niet alleen hier maar ook daar buiten de samenleving omdat ze in een schijnwerkelijkheid leven.
Erg treurig om te constateren inderdaad, maar Nederland kan hier zelf grotendeels de hand voor in eigen boezem steken. Dit is exact het gevolg van een integratie beleid (of gebrek eraan) wat een sterke focus legt op culturele identiteit en dit ook actief probeert te bevorderen. Ga bijvoorbeeld maar eens na hoeveel z.g.n. Turkse culturele organisaties bevorderd werden en overheidssubsidie hebben gekregen, terwijl ze beïnvloed werden door mensen met Turks nationale politieke motieven.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

defiant schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Erg treurig om te constateren inderdaad, maar Nederland kan hier zelf grotendeels de hand voor in eigen boezem steken.
Dat ben ik met je eens maar we moeten ons ook realiseren dat de Turken het als totale bevolkingsgroep het door de linie overal slecht doen. Grote groepen Turken vervullen in Duitsland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, België, Zweden, etc. een discutabele dan wel negatieve rol wat betreft integratie. Uiteraard alle en de vele positieve uitzonderingen daargelaten.

We kunnen de hand in eigen boezem steken, we kunnen met DENK meegaan dat het allemaal ligt aan de racistische Nederlanders en hun geweigerde stages of we kunnen constateren dat Turken in grote groepen wereldwijd nergens in staat zijn fatsoenlijk te integreren, mits in grote groepen aanwezig. Wat het systeem is of hoe de mensen ook zijn. Turken zouden vooral bij zichzelf te rade moeten gaan (zelfkritiek is cultureel een zeer gevoelig dingetje) en nadenken over hun rol in de wereld.

Het is niet voor niets dat Erdogan zijn uiterste best gedaan heeft, om zelfs voor Turkse begrippen, op een zeer discutabele wijze te regelen dat ook Turken die in het buitenland wonen zonder een adres te hebben geregistreerd bij de Turkse autoriteiten, straks toch kunnen stemmen in een referendum over de grondwet. Erdogan weet als geen ander (zie ook resultaten voorgaande landelijke verkiezingen waarbij procentueel het meeste Erdogan aanhangers in Nederland wonen, Turkije incluis) dat hij het als dictator van zijn bevolking in het liberale buitenland moet hebben.

Hij weet heel goed dat veel van zijn onderdanen wereldwijd een negatieve rol vervullen in de samenleving, zich buiten geplaatst voelen en zichzelf buiten plaatsen. Die zullen en blijken erg geneigd om op Erdogan te stemmen, omdat dat verfoeid wordt door diezelfde landen als waar zij in wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 05:59

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Malarky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Dat ben ik met je eens maar we moeten ons ook realiseren dat de Turken het als totale bevolkingsgroep het door de linie overal slecht doen. Grote groepen Turken vervullen in Duitsland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, België, Zweden, etc. een discutabele dan wel negatieve rol. Uiteraard alle en de vele positieve uitzonderingen daargelaten.

We kunnen de hand in eigen boezem steken, we kunnen met DENK meegaan dat het allemaal licht aan de racistische Nederlanders en hun geweigerde stages of we kunnen constateren dat Turken in grote groepen wereldwijd nergens in staat zijn fatsoenlijk te integreren. Wat het systeem is of hoe de mensen ook zijn. Turken zouden vooral bij zichzelf te rade moeten gaan (zelfkritiek is cultureel een zeer gevoelig dingetje) en nadenken over hun rol in de wereld.

Het is niet voor niets dat Erdogan zijn uiterste best gedaan heeft, om zelfs voor Turkse begrippen, op een zeer discutabele wijze te regelen dat ook Turken die in het buitenland wonen zonder een adres te hebben geregistreerd bij de Turkse autoriteiten, straks toch kunnen stemmen in een referendum over de grondwet. Erdogan weet als geen ander (zie ook resultaten voorgaande landelijke verkiezingen waarbij procentueel het meeste Erdogan aanhangers in Nederland wonen, Turkije incluis) dat hij het als dictator van zijn bevolking in het liberale buitenland moet hebben.

Hij weet heel goed dat veel van zijn onderdanen wereldwijd een negatieve rol vervullen in de samenleving, zich buiten geplaatst voelen en zichzelf buiten plaatsen. Die zullen en blijken erg geneigd om op Erdogan te stemmen, omdat dat verfoeid wordt door diezelfde landen als waar zij in wonen.
:F :O

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Alsjeblieft, Zweden, Duitsland, Belgie, Oostenrijk en anderen....

Verder mag je ook inhoudelijk reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Als je toch reageert, zou je er dan ook inhoudelijk op in kunnen gaan. Ik vind het vrij logisch klinken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 13:23
Ik weet niet of het met de situatie in Turkije te maken heeft maar opeens zijn ze in Cyprus even flink wat gas aan het zetten om het land weer te verenigen. Het lijkt erop alsof ze daar overboord willen springen ivm Erdogan...
Ze lijken toch maar snel even de EU willen te kiezen. Voordat het fout gaat echt fout gaat nog erger wordt in Turkije

[ Voor 22% gewijzigd door klaw op 13-01-2017 00:47 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 865121

Kijk eens op de Facebook pagina van DENK of Dutchturks. Je schrikt je echt een hoedje als je die reacties leest. Letterlijk honderden reacties van Turkse Nederlanders die Erdogan vereren als een soort godheid. In hun ogen is Turkije een paradijs op aarde, wat continu wordt aangevallen door het kwade Westen. Ook valt op hoe negatief ze zijn over Nederland. Waarom ze dan niet verhuizen naar Turkije is mij een raadsel. Veel reacties staan bol van spel- en grammaticafouten. Typo's kan iedereen maken, maar het niveau van hun Nederlands is echt bedroevend. Veel scheldpartijen ook op iedereen die maar een beetje kritisch is op Erdogan. Het zijn ook alleen maar 'autochtone' Nederlanders die de kritiek leveren. Zitten wat ongenuanceerde PVV'ers tussen die lopen te zieken, maar ook inhoudelijke nette reacties met legitieme vragen. Ook die laatsten krijgen de volle laag. De haat en frustratie druipt er vanaf.

Hoe kan dit? Vanwaar die woede op Nederland en die overdreven focus op Turkije? DENK en Dutchturks zijn op het oog extreme clubs, maar symboliseren wel de standaard gedachtegoed wat onder hen rondgaat. De integratie van Turken, en Marokkanen for that matter, is in mijn ogen goed mislukt. Op een of andere manier blijven ze steken in een erg klein, erg in zichzelf gekeerde en parallelle wereldje. Dit wordt gefaciliteerd door ultra-nationalistische clubs als de Grijze Wolven en Dinayet, welke door de Nederlandse overheid al tientallen jaren gesteund wordt (dit is een grote fout geweest van het Nederlandse integratie beleid). Je zou kunnen zeggen dat de persoonlijke opvattingen en houding van Turkse Nederlanders goed gegijzeld zijn door die extreem-rechtse organisaties. Wat ook niet helpt is dat Turken en Marokkanen helemaal niet reizen, het enige wat ze kennen is Nederland en het thuisland van hun oudere familieleden. Daar is op zich weinig mis mee - reizen is immers niet verplicht - maar verklaart wel mede waarom ze in zo'n kleine cocon blijven hangen.

Let wel, ik heb persoonlijk niets tegen ze. Ik vind vreemdelingenhaat echt walgelijk en ik houd mijn hart vast als de PVV de grootste wordt in Maart. Ik hoop oprecht dat de volgende generaties wat opener en wat wereldser het leven beleeft. Het zou enorm helpen als ze eens niet voor de zoveelste keer naar Turkije op vakantie gaan, maar bijvoorbeeld naar Thailand of Canada. Dan kunnen ze die propaganda van de AKP partij in een context plaatsen. Ook is het zo op een gegeven moment, dat hun hele familie uit Nederland komt. Wat betreft familiebanden moeten ze helemaal niets meer hebben met Turkije, zodat die navelstreng op een natuurlijke wijze verdwijnt.

De Nederlandse overheid moet die propaganda clubs van de Turkse staat niet meer faciliteren. Behandel Turkse Nederlanders gewoon als Nederlanders, en wijs ze op hun verantwoordelijkheden en verplichtingen, zoals iedere Nederlander ze heeft. Geen aparte behandeling.

De bal ligt uiteindelijk bij de Turkse Nederlanders zelf. Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen burgerschap, en niemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 865121 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:27:
Het zou enorm helpen als ze eens niet voor de zoveelste keer naar Turkije op vakantie gaan, maar bijvoorbeeld naar Thailand of Canada
Integendeel, laat ze maar lekker vaak naar Turkije afreizen nu. Het toerisme is aardig ingestort en ook werkeloosheid en andere economische factoren laten zien dat het beleid van Erdogan (groot lijder, daar niet van) niet meer werkt en het land downhill trekt.

Zelfs Turks-Cypres wil weer graag herenigen.

* Delerium maakt trouwens ook taalfouten. Niets mis mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 13-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Delerium schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Integendeel, laat ze maar lekker vaak naar Turkije afreizen nu. Het toerisme is aardig ingestort en ook werkeloosheid en andere economische factoren laten zien dat het beleid van Erdogan (groot lijder, daar niet van) niet meer werkt en het land downhill trekt.

Zelfs Turks-Cypres wil weer graag herenigen.

* Delerium maakt trouwens ook taalfouten. Niets mis mee :)
Dat doen ze al. Ik had het over dat ze voor 1 keertje Turkije overslaan, en eens naar een ander land gaan. Wat is daar zo raar aan? Ik wil liever niet zien dat je zometeen een 5e generatie hebt die nog steeds zo blindstaart op Turkije. Het mag allemaal, maar dat lijkt me super bizar en niet wenselijk. Ik ken geen ander land in de wereld waar een 5e generatie nog steeds zo gefocust is op het land waar hun verre voorouderen toevallig vandaan kwamen, maar die kant gaan we hier in Nederland wel op.

ps taalfouten kan gebeuren, maar er is een verschil tussen enkele taalfouten maken, en Nederlands wat zo bol staat van de spel- en grammaticafouten dat het een soort brabbeltaaltje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 10:16

nwagenaar

God, root. What's the differen

Als ik het even zo snel lees lijkt het er op dat de coup eerder het gevolg was van al aangekondigde zuiveringen van (onder andere) Gülen aanhangers in het leger.

bron: 'Fethullah Gülen speelde waarschijnlijk geen rol in coup Turkije'

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:28:
Als ik het even zo snel lees lijkt het er op dat de coup eerder het gevolg was van al aangekondigde zuiveringen van (onder andere) Gülen aanhangers in het leger.

bron: 'Fethullah Gülen speelde waarschijnlijk geen rol in coup Turkije'
Inderdaad waarschijnlijk niet alleen de zuivering van Gülen aanhangers:
"Het is waarschijnlijk dat een groep officieren, bestaande uit Gülenisten, Kemalisten, tegenstanders van de regeringspartij AK en opportunisten achter de coup zat."

"Gülen" is echter wel het toverwoord net zoals bv. het woord "communist" dat was tijdens de heksenjacht van McCarthy in de jaren 50 in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 22:37
Anoniem: 865121 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:55:
[...]

Dat doen ze al. Ik had het over dat ze voor 1 keertje Turkije overslaan, en eens naar een ander land gaan. Wat is daar zo raar aan? Ik wil liever niet zien dat je zometeen een 5e generatie hebt die nog steeds zo blindstaart op Turkije. Het mag allemaal, maar dat lijkt me super bizar en niet wenselijk. Ik ken geen ander land in de wereld waar een 5e generatie nog steeds zo gefocust is op het land waar hun verre voorouderen toevallig vandaan kwamen, maar die kant gaan we hier in Nederland wel op.
Wat een onzin allemaal,3de generatie turken gaan al een stuk minden lang op vakantie.
Maar zijn nog wel super gefocust omdat ze nog ooms en tantes daar hebben.
Laat staan wat de 4de generatie gaat doen als ze geen familie meer hebben buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Groot deel van het leger die staatsgreep pleegde waren militaire academie studenten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
New Yorker schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:19:
Groot deel van het leger die staatsgreep pleegde waren militaire academie studenten.
Onderbouwing graag :-) Misschien ligt het aan mij, maar met die zin kan ik niet veel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sevinc schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:45:
[...]

Wat een onzin allemaal,3de generatie turken gaan al een stuk minden lang op vakantie.
Laat staan wat de 4de generatie gaat doen als ze geen familie meer hebben buiten Nederland.
Ik hoop dat de 4e generatie wakker wordt en beseft dat ze in de eerste plaats Nederlanders zijn. Turkije is leuk, maar niet meer dan een land waar toevallig je overgrootvader en overgrootmoeder vandaan komen. En ik hoop dat orthodox nationalistische clubs als de Grijze Wolven en Dutchturks zullen verdwijnen, de NVU is toch ook niet actief in Australie en Canada?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

sevinc schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:45:
[...]

Is geen onzin allemaal. Als ik voor mijzelf spreek, ik ga met meer dan 10 Turkse collega's en oud-mede studenten van de Universiteit goed om. Geen van allen zijn ze goed bevriend of familie van elkaar, dus dat verband is er niet. En allemaal, op 1 Duitse na, gaan ze vrijwel elk jaar naar Turkije op vakantie, wel of geen familie daar.

Meerdere keren gehoord van operaties in het ziekenhuis Turkije, want het is in Nederland allemaal veel minder goed, volgens hen.

En natuurlijk de obsessieve focus op Turkse TV, kranten, popsterren, muziek, vrienden en kennissen, Turkse politiek (ze gaan relatief massaal stemmen), etc.

Veel mensen, waaronder veel Nederlanders vinden het maar 'normaal' dat je zulke banden onderhoudt met het vaderland van je verre voorouders. Maar dat is het natuurlijk niet, zeker niet als je het relatief bekijkt. Welk volk in deze wereld is zo gehecht aan het land van voorouders als de Turken? Ziet iemand Nederlanders in pak-em-beet Zuid-Afrika, 3e of 4e generatie massaal naar de stembussen gaan om Roemer, Rutte of Wilders te stemmen?

Of dat de aanwezigen Joden in Turkije, aldaar de straat op gaan om te protesteren voor of tegen Netanyahu?

Dat pure gehecht zijn is nog tot daar aan toe. Maar als Turkije dan ook nog eens bewonderde en populaire leider heeft die keer op keer publiekelijk zijn volgelingen en volk en hun nageslacht oproept om niet te assimileren/integreren in Europa, daar duidelijk linksom of rechtsom gehoor aan wordt gegeven en dat Turkije ook nog eens miljarden stopt in Diyanet dat via moskeeën populistische praat over Turkije verspreid dan wordt eigenlijk niemand vrolijk van een grote groep Turken in haar of zijn land.

En daar sloeg mijn vorige post ook op. Als blijkt, en dat blijkt, dat Turken bar slecht integreren, na zoveel generaties, in welk land ter wereld dan ook. Dan moeten ze echt eens stoppen de schuld altijd maar bij een ander te zoeken en de hand in eigen boezem te slaan en na te gaan wat ze nu echt willen. Meedoen in je nieuwe vaderland of toch maar gewoon terug naar Turkije?

Grote Nederlandse media schreven na de coup dat "we dachten dat Turken wel goed geintegreerd waren". Ik weet niet wie die 'we', maar dat zijn ieder geval mensen met een wel hele idealistische weg-kijk pet op. Sinds wanneer zijn duizenden mensen die meer de media van het land van hun voorrouders volgen dan eigen media geintegreerd? En sinds wanneer kun je spreken van echte deelname aan de samenleving als er duizenden notabene wel komen opdraven voor de Turkse maar niet voor de Nederlandse stembus. Dat is leven in een topgrafische schijnwereld. En zowel voor Nederlandse, Euopese als wereldwijde begrippen onbegrijpelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 18-01-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 01:38:
[...]

Onderbouwing graag :-) Misschien ligt het aan mij, maar met die zin kan ik niet veel.
Simpel. Het waren jonge studenten die dachten dat het een oefening was. NOS heeft recent een artikel erover gemaakt.
http://nos.nl/nieuwsuur/a...oor-de-mislukte-coup.html
En rest van het leger die staatsgreep pleegde waren eenheden van het militairen politie. Ze moesten opnemen tegen rest van het leger 1 miljoen man inclusief reservisten + Turkse politie. Het was al mislukt toen Erdogan van zijn hotel ontsnapte als ze hem hadden gedood dan was het gelukt.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
http://www.nu.nl/buitenla...eiding-macht-erdogan.html

Toch wel netjes dat ondanks de verdere uitbreiding van zijn macht, het maximaal aantal termijnen blijft. Alleen we beginnen opnieuw met tellen, dus heeft hij nog 17 jaar te gaan voor de volgende keer dat we opnieuw moeten beginnen met tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malarky schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Is geen onzin allemaal. Als ik voor mijzelf spreek, ik ga met meer dan 10 Turkse collega's en oud-mede studenten van de Universiteit goed om. Geen van allen zijn ze goed bevriend of familie van elkaar, dus dat verband is er niet. En allemaal, op 1 Duitse na, gaan ze vrijwel elk jaar naar Turkije op vakantie, wel of geen familie daar.

Meerdere keren gehoord van operaties in het ziekenhuis Turkije, want het is in Nederland allemaal veel minder goed, volgens hen.

En natuurlijk de obsessieve focus op Turkse TV, kranten, popsterren, muziek, vrienden en kennissen, Turkse politiek (ze gaan relatief massaal stemmen), etc.

Veel mensen, waaronder veel Nederlanders vinden het maar 'normaal' dat je zulke banden onderhoudt met het vaderland van je verre voorouders. Maar dat is het natuurlijk niet, zeker niet als je het relatief bekijkt. Welk volk in deze wereld is zo gehecht aan het land van voorouders als de Turken? Ziet iemand Nederlanders in pak-em-beet Zuid-Afrika, 3e of 4e generatie massaal naar de stembussen gaan om Roemer, Rutte of Wilders te stemmen?

Of dat de aanwezigen Joden in Turkije, aldaar de straat op gaan om te protesteren voor of tegen Netanyahu?

Dat pure gehecht zijn is nog tot daar aan toe. Maar als Turkije dan ook nog eens bewonderde en populaire leider heeft die keer op keer publiekelijk zijn volgelingen en volk en hun nageslacht oproept om niet te assimileren/integreren in Europa, daar duidelijk linksom of rechtsom gehoor aan wordt gegeven en dat Turkije ook nog eens miljarden stopt in Diyanet dat via moskeeën populistische praat over Turkije verspreid dan wordt eigenlijk niemand vrolijk van een grote groep Turken in haar of zijn land.

En daar sloeg mijn vorige post ook op. Als blijkt, en dat blijkt, dat Turken bar slecht integreren, na zoveel generaties, in welk land ter wereld dan ook. Dan moeten ze echt eens stoppen de schuld altijd maar bij een ander te zoeken en de hand in eigen boezem te slaan en na te gaan wat ze nu echt willen. Meedoen in je nieuwe vaderland of toch maar gewoon terug naar Turkije?

Grote Nederlandse media schreven na de coup dat "we dachten dat Turken wel goed geintegreerd waren". Ik weet niet wie die 'we', maar dat zijn ieder geval mensen met een wel hele idealistische weg-kijk pet op. Sinds wanneer zijn duizenden mensen die meer de media van het land van hun voorrouders volgen dan eigen media geintegreerd? En sinds wanneer kun je spreken van echte deelname aan de samenleving als er duizenden notabene wel komen opdraven voor de Turkse maar niet voor de Nederlandse stembus. Dat is leven in een topgrafische schijnwereld. En zowel voor Nederlandse, Euopese als wereldwijde begrippen onbegrijpelijk.
Eens. Mensen in Nederland beseffen maar niet dat Turks Nederlandse kinderen worden gehersenspoeld door Turks fascistische organisaties als de Grijze Wolven, Dutchturks en Diyanet Moskeeen Netwerk. Die organisaties houden al tientallen jaren de Turkse gemeenschap in een ferme houdgreep, zodat het Turks ultra-nationalisme van generatie op generatie wordt doorgegeven en behouden. Mensen weten niet dat Turks Nederlandse kinderen verplicht wordt het leger in te gaan, op jeugdkamp te gaan in Turkije, verplichte koranlessen van de Turkse staat, verplicht Turkije-dit, verplicht Turkije-dat. Turkse vrouwen wordt doorgaans verboden met niet-Turkse mannen om te gaan, enzovoort. Alles draait om de raszuiverheid van Turken en blinde loyaliteit aan de Turkse staat. Uit cijfers van het CBS blijkt dat Turken het minst gemengd trouwen, en als ze dat al doen zijn het mannen en niet de vrouwen. Kinderen worden zo van a tot z gehersenspoeld. Op vakantie naar een ander land als Turkije is uiteraard uit den boze, stel je voor dat kinderen het idee krijgen dat het leven in andere landen wel eens wat prettiger zou kunnen zijn dan in Turkije.

We gaan hier dus ook niet willekeurig mensen aan de schandpaal nagelen.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-01-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KayFatih38 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:50:
[...]

Daar heb ik geen informatie over, dus ga ik niet zoals jij uit mijn nek lullen. Maar kom met betere foto's als je foto's als bewijs wilt gebruiken voor een genocide. Anders moet je er gewoon niet mee komen, als niet alle foto's waar een lichaam te zien is als bewijs kunnen dienen.

Neen, maar wel bewijzen dat er een holocaust is gebeurd. Al waren er geen beelden, Hitler is bekend met zijn vijandigheid en haat jegens Joden. Je kunt geen persoon op de wereld vinden die zult zeggen dat hij van Joden hield en ze niet heeft gedood. Daar bestaat geen onenigheid over. Dus kun je wat hij heeft gedaan genocide noemen. Al zou hij er 1000 of 10000 hebben vermoord.
Wat leren we hier op school over wat Europa deed met de Duitsers (meer dan een miljoen) na de 2e wereldoorlog? Het maakte ook niet meer uit of je wel of niet een Nazi was (Duitser zijn was genoeg, ook al zat je in het verzet in de oorlog) en precieze aantallen weten we niet eens meer omdat we de geschiedenis anders opschreven.

Wikipedia: Verdrijving van Duitsers na de Tweede Wereldoorlog

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Marzman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Wat leren we hier op school over wat Europa deed met de Duitsers (meer dan een miljoen) na de 2e wereldoorlog? Het maakte ook niet meer uit of je wel of niet een Nazi was (Duitser zijn was genoeg, ook al zat je in het verzet in de oorlog) en precieze aantallen weten we niet eens meer omdat we de geschiedenis anders opschreven.

Heb toevallig vorige week een documentaire gezien over de gebeurtenissen direct na de bevrijding. Wat een verschrikking. Hoe met name de Russen hebben huisgehouden was werkelijk onvoorstelbaar. Die mochten van Stalin in Berlijn 3 dagen doen wat ze wilden. Moord, verkrachting, alles was toegestaan. Heb het niet eens afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien de Russische legers op de heenweg naar Berlijn goed hebben gezien wat de nazi's precies hadden aangericht kan je enorme wraakacties wel plaatsen.Ik keur het ook niet goed, maar dat is vanwege de comfortabele positie die we nu hebben. Na al die oorlogsverschikkingen is de vijand dus echt de vijand, ontdaan tot het bot van menselijkheid.

Daarom zijn die Geneefse Conventies zo belangrijk, je gaat goed met je medemens om, je kon wel eens aan de verliezende hand zijn. Zo ook in Turkije, de volgende (tegen)zuivering staat al klaar wanneer Erdogan weg is (vast op hoge leeftijd met een gerespecteerde status zoals de grote lijder verdient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 13:23
Marzman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Maakt het uit eigenlijk uit wat er bevolkings groepen hier in Europa is overkomen in een discussie over Turkije? Wat Turkije doet en laat moet je op zichzelf beoordelen niet naar andere landen grijpen en roepen dat die het ook deden... Als je zo begint mag iedereen alles.
Overigens de kaart die op de wikipedia pagina wordt aangehaald is ietwat controversioneel.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11:04
alexbl69 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Heb toevallig vorige week een documentaire gezien over de gebeurtenissen direct na de bevrijding. Wat een verschrikking. Hoe met name de Russen hebben huisgehouden was werkelijk onvoorstelbaar. Die mochten van Stalin in Berlijn 3 dagen doen wat ze wilden. Moord, verkrachting, alles was toegestaan. Heb het niet eens afgekeken.
En het is niet eens alleen de eerste golf van de frontlinie. Daarna zijn Duitsland en Polen over een paar jaar 300km westwaarts verplaats. Uiteraard iedereen met een mening, protest of die maar enigszins protesteerde via omweg Siberië. Hele dorpen de wagon in en naar een nieuw dorp 1000km westelijker. Mijn vriendin, Poolse, heeft ruim aanbod in de familie over zulke verhalen. Nouja, ruim... een hoop familieleden zijn nooit weer gezien :/

Het komt neer op een bezetting, geen bevrijding, en een partij zuiveringen en volksverhuizingen waar de Nazi's alleen maar jaloers op konden zijn. En in tegenstelling tot de Duitse boetedoening, worden de Sovjet-'helden' van toen tot op de dag van vandaag geëerd (in Rusland). Mijn respect voor het Duitse vermogen door het stof te gaan, te erkennen, te accepteren, is enorm gegroeid nadat ik me bewust ben geworden hoe het in die andere helft van Europa totaal anders is afgelopen en hoe we daar vandaag nog steeds de vruchten van plukken, ahem kuch kuch...

Al is het niet te vergelijken, toch ontgaat enige gelijkenis mij niet met hoe sommige hedendaagse Turken die zaak uit hun verleden behandelen. Ook daar is er overduidelijk geen pas op de plaats geweest waardoor a la Sovjet Unie/Rusland heel veel kwalijke zaken glashard ontkent of zelfs niet geweten worden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brent schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:42:
[...]

En het is niet eens alleen de eerste golf van de frontlinie. Daarna zijn Duitsland en Polen over een paar jaar 300km westwaarts verplaats. Uiteraard iedereen met een mening, protest of die maar enigszins protesteerde via omweg Siberië. Hele dorpen de wagon in en naar een nieuw dorp 1000km westelijker.
Je bedoelt denk ik oost, niet west?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 10:06
.oisyn schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:10:
[...]

Je bedoelt denk ik oost, niet west?
West, een groot deel van wat ooit Pruisen was, is nu Polen. Rusland heeft de Sovjetgrens indertijd flink opgeschoven als "buffer"

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/Map-Germany-1945.svg/250px-Map-Germany-1945.svg.png

Afbeeldingslocatie: http://www.migrationeducation.org/fileadmin/uploads/NM_polen-zweiter_Weltkrieg0_01.gif

Polen nu versus Polen 1939

[ Voor 14% gewijzigd door Prosac op 03-02-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
En hier voor Polen:
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/5c1nq4wyx/Poland_change.png

edit:
Net te laat zie ik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 03-02-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah thanks, ik snap nu wat je bedoelt. Werd in de war gebracht door de "omweg via Siberië" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
.oisyn schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:04:
Ah thanks, ik snap nu wat je bedoelt. Werd in de war gebracht door de "omweg via Siberië" :)
Excuus, dat ging over de mensen, niet over de staatsgrenzen.

[edit] Een goeie longread over de genocide, voor diegenen die de achtergrond graag beter leren kennen:

[edit2] Link vergeten: https://www.theparisrevie...17/02/03/the-great-crime/

[ Voor 26% gewijzigd door Brent op 04-02-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Hopeloos geval en ik zie Turkijke echt geen lid worden van de EU sterker nog is er uberhaupt nog een EU in de toekomst?

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RoffaboyS schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:58:
Hopeloos geval en ik zie Turkijke echt geen lid worden van de EU sterker nog is er uberhaupt nog een EU in de toekomst?
43 berichten, 2013 :-) Maar natuurlijk zal er een EU zijn, ongeacht in welke vorm, samenwerking is altijd een bittere vereiste van continuïteit.

Maar of Turkije lid zal zijn, ik denk dat we daar best eerlijk over mogen zijn - het regime heeft daar geen interesse in (hun prioriteiten ligger elders, ongeacht wat ze zijn), en de huidige Europese landen zien daar ook geen perspectief op. De komende jaren is dit eigenlijk een volstrekt non-topic.

Ik ben wel benieuwd naar je motivatie voor je bericht, alsmede je onderbouwing voor je perspectief. Het komt namelijk enigszins pessimistisch over. Verandering is de enige constante, en alles is cyclisch. Wat nu slecht is, hoeft dat morgen niet te zijn, en vice versa - de kern is hoe wij als gewone mensen met zaken omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Malarky schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:55:

De laatste maanden vooral krijgen wij heel veel Turkse collega's binnen (onze Europese partners hetzelfde) die hier zo lang mogelijk willen blijven werken en wonen, ondanks dat hun hele hebben en houden in Turkije is. Dit betreft collega's uit alle delen van Turkije, zowel moslim als seculier, maar allen hoogopgeleid.

Ze spreken van een grootste braindrain in Turkije waarbij hoogopgeleiden van veel bedrijven mogelijkheden zoeken hun heil elders te zoeken. Niet primair om de terreur maar om de politieke situatie.

De totale inperking aan persvrijheid, collega's melden al in geen maanden enige TV gekeken of krant gelezen te hebben omdat alles enkel pro-AKP is, en de constante blokkades van allerhande websites en social media. En uiteraard omdat Turkije tot een land verwordt met een zeer dictoriaal bestuur waardoor niet alleen de economie op instorten staat maar ook het niveau van onderwijs voor de kinderen zichtbaar achteruit gaat.
https://www.google.nl/amp...?client=ms-android-google
In seculiere wijken in Istanbul - waar veel jonge, op het Westen georiënteerde Turken wonen - hoef je niet lang te zoeken om de verandering te zien. Makelaars vertellen dat huizenprijzen in de wijken dalen. Het kost dan ook weinig moeite om mensen te vinden die een vertrek uit Turkije voorbereiden en die daar bij een kop koffie best over willen praten.
Dan nu ook in de grote media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Erdogan belooft herinvoering doodstraf bij ja-stem referendum
nu.nl

Weg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Maar wacht, Mike, er is meer. Als u nú "ja" stemt, dan krijgt u er, geheel gratis, de herinvoering van de doodstraf bij. Zo'n deal kunt u toch niet laten liggen?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://nos.nl/artikel/215...-trekt-paspoorten-in.html
Het Turkse consulaat in Rotterdam neemt paspoorten af van mensen van wie wordt vermoed dat zij banden hebben met de Gülen-beweging, schrijft het dagblad Trouw. Daardoor kunnen zij problemen krijgen met de Immigratie- en Naturalisatiedienst in Nederland bij het verlengen van een verblijfsvergunning.

De Turken van wie het paspoort wordt ingenomen krijgen te horen dat ze te boek staan als voortvluchtige. Ze krijgen vervolgens een ééndaags paspoort waarmee ze naar Turkije kunnen reizen. Daar moeten ze dan bewijzen dat ze geen Gülen-sympathisant zijn.
Dus je moet naar Turkije om daar vervolgens te bewijzen dat de beschuldigingen onjuist zijn. Hoe doe je dat, in hemelsnaam? Iets met omdraaien van de bewijslast 8)7

Maar vooral het laatste zinnetje:
En waar het voor 15 juli alleen om verdachte Koerden ging, zouden nu dus ook documenten van Gülen-aanhangers worden afgenomen. Hetzelfde zou gebeuren bij kritische journalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Turkse oppositieleider die anti Erdogan is staat nu achter Erdogan.
http://www.hurriyetdailyn...&nID=110705&NewsCatID=510

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

“That issue has nothing to do with the referendum [April 16 referendum on charter amendments], and ‘yes’ or ‘no’ votes. This is a national issue. It is every political party’s duty, regardless if you are rightist or leftist, to defend Turkey’s rights. We are ready to fulfill our duty,” Kılıçdaroğlu said.
Alsof het een recht is dat je Nederland in mag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
New Yorker schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:13:
Erdogan belooft herinvoering doodstraf bij ja-stem referendum
nu.nl
Dat betekend dat EU lidmaatschap nog verder is dan ooit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:47
Wijnands schreef op maandag 13 maart 2017 @ 06:41:
[...]

Dat betekend dat EU lidmaatschap nog verder is dan ooit.
Hier hoeven we toch geen woord meer aan vuil te maken? Dat is wel klip en klaar inmiddels.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Anoniem: 865121 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:27:
Hoe kan dit? Vanwaar die woede op Nederland en die overdreven focus op Turkije? DENK en Dutchturks zijn op het oog extreme clubs, maar symboliseren wel de standaard gedachtegoed wat onder hen rondgaat. De integratie van Turken, en Marokkanen for that matter, is in mijn ogen goed mislukt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6rTlfQWcAE6fhs.jpg:small
Die linker had het over "wij, Turken" en "jullie, Nederlanders"dat zegt wel genoeg.
Daarnaast nog een keer die rechter met zn vier vingertjes en het plaatje is wel compleet, inburgering mislukt

"Vier vingers voor het herenigen van islamitische volkeren?
Belangrijker dan alleen een protest tegen het afzetten van Morsi, staat de actie volgens hun website voor ‘onderdrukking van moslims’, streeft het naar ‘het herenigen van islamitische volkeren’ en wil het ‘een nieuw islamitisch rijk, gestoeld op islamitische principes.’ Ik verbaasde me dat zoveel modern uitziende jongeren in Istanbul hiernaar streefden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
Van wat ik had begrepen heeft NL een bepaald verdrag met Turkije, in ruil voor wat dingen hoeven de Turken niet perse een Nederlandse burger te zijn. Veel Turken maken zich drukker om de situatie in Turkije dan in Nederland.

Vind het maar een kansloze bedoeling, als er iemand is die minder macht hoort te hebben dan is het Erdogan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:19
Bean77 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:06:
[...]

Hier hoeven we toch geen woord meer aan vuil te maken? Dat is wel klip en klaar inmiddels.
Is dat zo? De EU maakt nog rustig miljoenen over naar Turkije.

"Constant slechter"
"Al een paar jaar vragen wij om de 4,5 miljard euro die Turkije tussen 2014 en 2020 van de Europese Unie krijgt, stop te zetten. Die zouden ze namelijk alleen krijgen als het beter gaat. Het gaat constant slechter", vindt Omtzigt.

"Het gênante is dat Turkije nog elke maand 2 miljoen euro krijgt voor de verbetering van zijn gevangenissysteem. Zelfs na de coup, toen mensen opgepakt werden, mishandeld werden, kreeg de EU rapportages niet. Nog bleef de EU betalen."

Bron: RTV Oost

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 18:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

To be honest. Het referendum van Turkije is in mijn ogen toch een 'Ja' ongeacht de uitslag. Kijkende naar de resultaten van Erdogan in het verleden maakt hij er wel een 'Ja' van. Dat gezegd hebbende; de sociale wanorde na het stoppen van de Turkse ministers was vrij beperkt. Veel mensen gingen rustig naar huis en alleen jeugd deed rellen. Dat doet mij vermoeden dat de steun voor Erdogan in de EU zelf beperkt is.

Turken zijn ook niet gek; de mislukte coupe, de inperking van persvrijheid, de burgeroorlog tegen de Koerden en de onrust veroorzaakt door Isis alsook het stilvallen van de belangrijkste financiële motor (toerisme) is allemaal gebeurd onder het regime van Erdogan. Ik denk dat veel Turken in het buitenland gewoonweg aan het wachten zijn tot de periode van Erdogan voorbij is en alleen nog banden met Turkije aanhouden voor familie van hen wat nog in Turkije leeft.

Wat dit wel doet in Nederland is weer de situatie rondom dubbele nationaliteit omhoog halen. Ik verwacht dat Nederland binnen tien a vijftien jaar dubbele nationaliteit voor mensen met een Nederlandse nationaliteit (dus ook autochtone Nederlanders) heel moeilijk gaat maken. Ik vermoed dat zo'n regeling meer problemen doet oplossen voor Nederland dan veroorzaken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

cbr600f4i schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:28:
Is dat zo? De EU maakt nog rustig miljoenen over naar Turkije.
Gezien de berichten van de mensen dicht bij het vuur blijkt dat erg mee te vallen. Er is veel toegezegd, maar inmiddels is de daadwerkelijke geldstroom opgedroogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:40:
To be honest. Het referendum van Turkije is in mijn ogen toch een 'Ja' ongeacht de uitslag. Kijkende naar de resultaten van Erdogan in het verleden maakt hij er wel een 'Ja' van. Dat gezegd hebbende; de sociale wanorde na het stoppen van de Turkse ministers was vrij beperkt. Veel mensen gingen rustig naar huis en alleen jeugd deed rellen. Dat doet mij vermoeden dat de steun voor Erdogan in de EU zelf beperkt is.
70% van de Turken in Nederland had op Erdogan gestempt. Oftewel die heeft juist gigantische steun hier.
Turken zijn ook niet gek; de mislukte coupe, de inperking van persvrijheid, de burgeroorlog tegen de Koerden en de onrust veroorzaakt door Isis alsook het stilvallen van de belangrijkste financiële motor (toerisme) is allemaal gebeurd onder het regime van Erdogan. Ik denk dat veel Turken in het buitenland gewoonweg aan het wachten zijn tot de periode van Erdogan voorbij is en alleen nog banden met Turkije aanhouden voor familie van hen wat nog in Turkije leeft.
Als het hier, ook met hoogopgeleide Turken erover ging, was het verhaal toch meestal meer in de trant van: "Ja hij is niet perfect, maar er is geen beter alternatief". Zolang de economie niet compleet instort daar, en daar zal ook eerst het Westen wel de schuld van krijgen, zie ik hem nergens naartoe gaan. Hopelijk lukt het hem niet deze grondswetwijziging erdoorheen te krijgen, maar ik gok dat het hem wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sissors schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:44:
[...]

70% van de Turken in Nederland had op Erdogan gestempt. Oftewel die heeft juist gigantische steun hier.
De echte vraag met betrekking van dit is hoe diezelfde 70% nu nog tegen Erdogan aan kijkt. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in Turkije wat erg negatief is. Erdogan pakt deze zaken niet goed aan. Hij heeft geen goede oplossing voor het Toerisme tot leven te brengen. Hij weet het geweld in Turkije niet te stoppen en het land zelf is erg instabiel aan het worden.
Als het hier, ook met hoogopgeleide Turken erover ging, was het verhaal toch meestal meer in de trant van: "Ja hij is niet perfect, maar er is geen beter alternatief". Zolang de economie niet compleet instort daar, en daar zal ook eerst het Westen wel de schuld van krijgen, zie ik hem nergens naartoe gaan. Hopelijk lukt het hem niet deze grondswetwijziging erdoorheen te krijgen, maar ik gok dat het hem wel lukt.
Ik weet niet; deze toon hoor ik nog niet in grote maten. Tuurlijk; de onderste laag van de Turkse samenleving schud zijn vuist en roept 'schuld van het westen'. Maar veel Turken blijven opvallend rustig. Er zijn vooralsnog geen grote incidenten en langdurige dagenlange vernieltochten door Turken in de Nederlandse straten als gevolg van afgelopen weekend.

Ik vermoed dat Erdogan veel steun had omdat hij de economie tot stand hield; maar in een recordtijd veel steun kwijt is geraakt. De grijze wolf in schaapskleding heeft te veel zijn tanden laten zien en ik vermoed dat zijn steun van Turken in het buitenland en in Turkije zelf aanzienlijk is afgebrokkeld in zeer korte tijd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Auredium schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:49:
Ik weet niet; deze toon hoor ik nog niet in grote maten. Tuurlijk; de onderste laag van de Turkse samenleving schud zijn vuist en roept 'schuld van het westen'. Maar veel Turken blijven opvallend rustig. Er zijn vooralsnog geen grote incidenten en langdurige dagenlange vernieltochten door Turken in de Nederlandse straten als gevolg van afgelopen weekend.
Sowieso heb ik een beetje moeite met de tendentieuze berichten over wanorde. Een gemiddelde voetbalwedstrijd is een veldslag vergeleken met wat we nu gezien hebben, maar nu zijn het opeens die Turken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:19
Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Sowieso heb ik een beetje moeite met de tendentieuze berichten over wanorde. Een gemiddelde voetbalwedstrijd is een veldslag vergeleken met wat we nu gezien hebben, maar nu zijn het opeens die Turken.
Och, het is wel interessant om te zien wie er de straat op gaan voor een dictator. En het was inderdaad geen veldslag omdat er gelukkig verstandige mensen tussen liepen - met name de ouderen. En wat is er tegenwoordig niet tendentieus, gelukkig kan ik tegenwoordig mijn eigen mening vormen via de vele social kanalen en overige media.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik moet zeggen dat deze "rel" mij behoorlijk onrustig maakt.
Ik heb een turkse buurman die naar mijn mening goed geïntegreerd is.
Gisteren was ik met de tuin bezig en kwam hij langs om een praatje te maken, ook kwam de "rel" aan bod en vroeg wat hij er nou van vond.

Toen kwam de echte turk wel weer boven... Hij snapte niet waarom die minister zijn praatje niet mocht doen, vond dat zijn volk onrecht aangedaan was omdat iedereen vrijheid van meningsuiting moet hebben.

Toen ik hem vroeg waarom hij de politiek in Turkije belangrijk vond en wat hij eraan heeft als nederlandse Turk. Daar kon hij alleen maar op antwoorden dat hij "zijn" volk mee moest steunen.
Ook op de vraag waarom dat ten koste moet gaan van de Nederlandse politiek en relletjes kon die geen antwoord geven.

We zijn als west-europeanen zijn vrij individualistisch, de Turken en andere Oosterse landen hebben nog heel erg het Wij gevoel, Wij tegen iedereen..

Europa huisvest miljoenen Turken, ik ben er bang voor dat er nu enkele rad draaiers veel invloed krijgen, denk aan imams etc, en dat we misschien nog maar aan het begin staan van een veel grotere rel.

Ook al zijn er het maar een paar duizend mensen die aan het rellen zijn nu, de gehele turkse samenleving wordt er op aan gegekeken, ook de goede turkse mensen.
Het kan zomaar een domino effect krijgen, wanneer de goede Turkse mensen ook benadeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:20:
Toen kwam de echte turk wel weer boven... Hij snapte niet waarom die minister zijn praatje niet mocht doen, vond dat zijn volk onrecht aangedaan was omdat iedereen vrijheid van meningsuiting moet hebben.
Dat klinkt eerlijk gezegd wel als een goed geïntegreerde Nederlanders. Als hij de school Erdogan aan zou hangen zou hij wat minder op hebben met vrijheid van meningsuiting en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zoals eerder gezegd vond ik de reacties wel meevallen. Als er Turken zijn die het een slechte zaak vonden dat de ministers zijn tegengehouden (en die zullen er zijn) dan houden ze zich rustig en gaan ze dit oplossen met hun stemrecht komende woensdag en met het referendum van Erdogan.

Ik ben lichtelijk verbaasd dat dubbele nationaliteit door politiek Nederland nog niet naar boven is komen drijven. Wel is het zo dat het drijfvlak voor dubbele nationaliteit weg te nemen groter lijkt te worden. Was vroeger enkel Lijst Pim Fortuyn en later de PVV hier openlijk kritisch over, zal nu de VVD dit ook kritischer benaderen en horen we ook van het CDA langzaamaan kritischere geluiden. Ik had dit in de debatten wat meer als punt willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OjZMbQIhjLb31Q9Y4V7yrONS/thumb.png

Wat een voorpagina. In huize Kuzu en Wilders lopen ze sinds 06.00 de polonaise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Dat klinkt eerlijk gezegd wel als een goed geïntegreerde Nederlanders. Als hij de school Erdogan aan zou hangen zou hij wat minder op hebben met vrijheid van meningsuiting en dergelijke.
Volgens mij is het niet toegestaan in de wet (Zowel NL als Turkije) om campagne te voeren in het buienland.
Dit is ook de reden waarom de Turkse minister terug is gestuurd.
Volgens mijn buurman was dit onzin, hij vind dat Erdogan en zijn kabinet rustig in Nederland campagne mogen voeren voor de Nederlandse Turken.

Ik ben van mening dat Nederlandse Turken moeten leven naar de normen en waarden en ook de wetten van Nederland. (Of in elk ander land waar ze wonen).

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat deze situatie mij bang maakt, ook de goed ingeburgerde Turk kan zomaar omslaan en mee gaan doen in de relletjes.
Zoals mijn buurman gisteren weer sprak over "zijn" Turkije en het onrecht wat "zijn" mensen is aangedaan is iets wat ik niet meer van hem had verwacht. (Geboren en getogen in Nederland), ouders zijn gast arbeiders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:34:
Volgens mij is het niet toegestaan in de wet (Zowel NL als Turkije) om campagne te voeren in het buienland.
Dit is ook de reden waarom de Turkse minister terug is gestuurd.
De Turkse wet hoeven wij niet te handhaven. Voor zover bij mij bekend is er in Nederland geen wet tegen. Zeker als ik bedenkt dat er veel Nederlandse politici naar Amerika getrokken zijn om daar campagne te voeren voor een presidentskandidaat en dat daar hier ook voor geworven is vind ik het lastig om dat resoluut te veroordelen omdat het doel ons dit keer niet aanstaat.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat deze situatie mij bang maakt, ook de goed ingeburgerde Turk kan zomaar omslaan en mee gaan doen in de relletjes.
Hoezo dat? Jouw buurman stond toch niet met een baksteen in zijn hand? Zo te horen vond hij de vrijheid van meningsuiting een belangrijke zaak en legde hij zijn standpunt op een fatsoenlijke manier uit. Wat wil je nog meer?
Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:34:
Zoals mijn buurman gisteren weer sprak over "zijn" Turkije en het onrecht wat "zijn" mensen is aangedaan is iets wat ik niet meer van hem had verwacht. (Geboren en getogen in Nederland), ouders zijn gast arbeiders geweest.
Zo hoor ik Rotterdammers of Brabanders ook wel praten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 13-03-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat is natuurlijk een onzinnige opmerking. Iedereen vindt de vrijheid van meningsuiting belangrijk, voor zijn eigen mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Zeker als ik bedenkt dat er veel Nederlandse politici naar Amerika getrokken zijn om daar campagne te voeren voor een presidentskandidaat en dat daar hier ook voor geworven is vind ik het lastig om dat resoluut te veroordelen omdat het doel ons dit keer niet aanstaat.
Politici ja. Geen kabinetsleden (of ik moet iets gemist hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Voor zover ik weetis het helemaal niet verboden om campagne te voeren in een ander land onder kiesgerechtigden in je eigen land. Zouden meer politici moeten doen. Ongeacht wat je van die wetswijziging vindt, democratie is toch de mensen de keuze te geven waarop ze willen stemmen dat verbieden is alles behalve democratisch. Maar dat het westen heel selectief is geworden met wat wel en niet democratisch is hebben we wel gemerkt de afgelopen jaren. Stelletje hypocrieten. Sta niet achter de rellen maar wel achter Turkije puur uit principe. Je kan niet zeggen wij zijn voor democratie maar alleen als het ons uitkomt.. En nu opeens omdat het verkiezingstijd is laat iedereen zien wat voor een spierballen ze hebben. Wat een lachertje! Maar onderzoeken van mh17 durfde die ruggegraatloze leiders van ons nog steeds niet te openbaren of al die geheime meetings over ttip mochten ook niet bekend worden want.. Democratisch natuurlijk.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:45:
Politici ja. Geen kabinetsleden (of ik moet iets gemist hebben).
Een kamerlid komt toch aardig in de buurt. Dat is één van onze gekozen volksvertegenwoordigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Een kamerlid komt toch aardig in de buurt. Dat is één van onze gekozen volksvertegenwoordigers.
Een kamerlid is toch wel echt een ander niveau dan een kabinetslid. Dan ook nog eens een oppositie partij EN al geen kamerlid meer toen ze naar de US ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 21:05
Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Een voormalig kamerlid. Belangrijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En daarnaast was bv Wilders altijd op persoonlijke titel in het buitenland, en niet namens Nederland of zijn partij.

http://www.elsevier.nl/bu.../turkije-mag-niet-466932/

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 13-03-2017 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sissors schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:45:
Dat is natuurlijk een onzinnige opmerking. Iedereen vindt de vrijheid van meningsuiting belangrijk, voor zijn eigen mening.
Zoals de waard is en meer van zulks ;) Het lijkt inderdaad een trend om alleen voor vrijheden te zijn als ze je aanstaan, maar er voetstoot vanuit gaan dat dit hier ook het geval is, is behoorlijk tendentieus en niet correct.

Zelf zie ik liever ook geen campagne voor de doeleinden die deze campagne dient, maar vind het tegelijk niet wenselijk om het om die reden maar te onderdrukken. Echte vrijheid betekent ook dat mensen die kunnen gebruiken voor doeleinden die me niet aanstaan.
PWM schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:50:
Een kamerlid is toch wel echt een ander niveau dan een kabinetslid. Dan ook nog eens een oppositie partij EN al geen kamerlid meer toen ze naar de US ging.
Jij ziet daar blijkbaar een levensgroot verschil dat er niet lijkt te zijn. Een kamerlid is inderdaad geen kabinetslid, maar daar houdt het verschil ook direct op. Het is een gekozen volksvertegenwoordiger en onderdeel van ons parlement. Overigens staat me bij dat de status van deze dame juist onduidelijk was en dat pas na aandringen helder is gemaakt dat ze de Kamer verliet.

Maar goed, het is allemaal een beetje spijkers op laag water - naar verschillen zoeken om toch maar te bevestigen dat het echt helemaal totaal anders is, terwijl we natuurlijk gewoon moeten erkennen dat het verschil nauwelijks bestaat. Zelf begeven we ons ook op het gradient van campagnevoeren in en tegenover andere mogendheden, maar omdat die tint grijs ons toevallig niet aanstaat is het opeens een halsmisdaad. Dat is eigenlijk natuurlijk een beetje lachwekkend.
Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:58:
En daarnaast was bv Wilders altijd op persoonlijke titel in het buitenland, en niet namens Nederland of zijn partij.

http://www.elsevier.nl/bu.../turkije-mag-niet-466932/
Dus als die dame gezegd had dat ze op persoonlijke titel was gekomen en dat die colonne zomaar op eigen initiatief toevallig dezelfde richting uit ging was het wat jou betreft goed geweest?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 13-03-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:51:
Het gaat meer om de gedachte erachter.
De gedachte van een voetbalhooligan is geen bedreiging voor de Nederlandse rechtstaat.

Maar als ik de Turkse vlaggen en grijze wolven handen hier in Nederland omhoog zien gaan, dan moeten we toch wel even op ons achterhoofd gaan krabben.

Vergelijk het als we nu een hele groepering hebben die in de stad de hitler groet brengt, dat is een gevaar voor ons rechtsysteem.
Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:20:
Ik moet zeggen dat deze "rel" mij behoorlijk onrustig maakt.
Ik heb een turkse buurman die naar mijn mening goed geïntegreerd is.
Gisteren was ik met de tuin bezig en kwam hij langs om een praatje te maken, ook kwam de "rel" aan bod en vroeg wat hij er nou van vond.

Toen ik hem vroeg waarom hij de politiek in Turkije belangrijk vond en wat hij eraan heeft als nederlandse Turk. Daar kon hij alleen maar op antwoorden dat hij "zijn" volk mee moest steunen.
Ook op de vraag waarom dat ten koste moet gaan van de Nederlandse politiek en relletjes kon die geen antwoord geven.

We zijn als west-europeanen zijn vrij individualistisch, de Turken en andere Oosterse landen hebben nog heel erg het Wij gevoel, Wij tegen iedereen..

Europa huisvest miljoenen Turken, ik ben er bang voor dat er nu enkele rad draaiers veel invloed krijgen, denk aan imams etc, en dat we misschien nog maar aan het begin staan van een veel grotere rel.

Ook al zijn er het maar een paar duizend mensen die aan het rellen zijn nu, de gehele turkse samenleving wordt er op aan gegekeken, ook de goede turkse mensen.
Het kan zomaar een domino effect krijgen, wanneer de goede Turkse mensen ook benadeeld worden.
Dat merk ik ook, Turken die absoluut niet zouden demonstreren en gewoon een normale baan hebben, maar toch pal achter Erdogan staan en zich puntje bij paaltje meer verbonden voelen met Erdogan, dan met de Nederlandse politiek.
PWM schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:33:
[afbeelding]

Wat een voorpagina. In huize Kuzu en Wilders lopen ze sinds 06.00 de polonaise.
Ik dacht precies hetzelfde... Het ging net zo goed met Wilders in de peilingen... Minder stemmen, meer kritische geluiden... Dit zo net voor de verkiezingen...
Het lijkt mij eerder een opgezet plan van Erdogan... Verdeel en heers...
Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:02:
Zoals de waard is en meer van zulks ;) Het lijkt inderdaad een trend om alleen voor vrijheden te zijn als ze je aanstaan, maar er voetstoot vanuit gaan dat dit hier ook het geval is, is behoorlijk tendentieus en niet correct.

Zelf zie ik liever ook geen campagne voor de doeleinden die deze campagne dient, maar vind het tegelijk niet wenselijk om het om die reden maar te onderdrukken. Echte vrijheid betekent ook dat mensen die kunnen gebruiken voor doeleinden die me niet aanstaan.
Dat is anders wel vaker gebeurd, meneer Janmaat die door leuzen als "Vol=vol" en "Eigen volk eerst" werd veroordeeld. Als ik al die turkse vlaggen zie en grijze wolven tekens, weet ik niet wat ik erger vind!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 15:13
Sissors schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:44:

Niet juist. 70% van degenen die zijn gaan stemmen hebben op de partij AKP gestemd. Niet '70% van de Turken in Nederland' dus. Ik heb geen cijfers van de opkomst, maar in mijn directe omgeving heeft meer dan de helft van de stemgerechtigden de rit naar Rotterdam niet gemaakt. Wij wonen zo'n 115 km van Rotterdam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:51:
Het gaat meer om de gedachte erachter.
De gedachte van een voetbalhooligan is geen bedreiging voor de Nederlandse rechtstaat.

Maar als ik de Turkse vlaggen en grijze wolven handen hier in Nederland omhoog zien gaan, dan moeten we toch wel even op ons achterhoofd gaan krabben.

Vergelijk het als we nu een hele groepering hebben die in de stad de hitler groet brengt, dat is een gevaar voor ons rechtsysteem.
Waarom? Jij hebt geen alleenrecht op dat rechtssysteem en mensen die je gelijkgezind zijn ook niet. Als er voldoende draagvlak ontstaat, betekent een vrije samenleving dat men het recht heeft om het rechtsysteem naar eigen inzicht aan te passen, ook als dat anders is dan voorheen het geval was.

Het is een intrinsiek onderdeel van het systeem dat het systeem niet in steen gebeiteld is.

De vergelijking met nationaal-socialisme zullen we voor de stemming hier maar even achterwege laten. Het heeft sowieso geen zin als beide kampen die beschuldiging dagelijk heen en weer gooien.
Dat is anders wel vaker gebeurd, meneer Janmaat die door leuzen als "Vol=vol" en "Eigen volk eerst" werd veroordeeld. Als ik al die turkse vlaggen zie en grijze wolven tekens, weet ik niet wat ik erger vind!
Janmaat zocht bewust de grenzen op en dan ga je er onvermijdelijk een keer overheen. Hoe dan ook, extremisme leidt eigenlijk altijd tot problemen, uit welke hoek het ook komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 13-03-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:56:
[...]
Janmaat zocht bewust de grenzen op en dan ga je er onvermijdelijk een keer overheen. Hoe dan ook, extremisme leidt eigenlijk altijd tot problemen, uit welke hoek het ook komt.
Nou, Janmaat moest de grenzen wel opzoeken. Als hij aan het woord was, liep driekwart van de kamerleden naar buiten (dit is letterlijk). Zelfs de journalisten (!) hadden een cordon sanitaire opgesteld en verzwegen alles wat hij zei.

Door steeds extremere dingen te roepen, zorgde hij voor exposure, die hij anders niet kreeg. Grappig genoeg was hij bij de CP nog relatief gematigd. Nog een reden dat er nooit een cordon sanitaire moet komen.

Dat betekent natuurlijk niet dat elke zucht of scheet van Kuzu, Wilders, Erdogan of Simons een artikel moet opleveren. Ergens lijken we de balans een beetje te zijn kwijtgeraakt.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 13-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:12:
Dat betekent natuurlijk niet dat elke zucht of scheet van Kuzu, Wilders, Erdogan of Simons een artikel moet opleveren. Ergens lijken we de balans een beetje te zijn kwijtgeraakt.
Inderdaad. Sommige politici lijken wel een abonnement te hebben. Bij zowaar iedere kwestie waarbij die politicus niet eens direct betrokken was - of zelfs deelname actief ontweken heeft - wordt toch nog even vermeldt wat hij er wel of niet van vond. Dat lijkt inmiddels niets meer met het brengen nieuws of het relatieve aantal virtuele zetels te maken te hebben.

Het verbaast me oprecht dat de media dat zelf niet vaststellen, het ze blijkbaar echt niets kan schelen of dat ze zich zelfs graag laten bespelen.

Daarnaast, een trol dien je niet te voeden, maar in het politieke landschap geldt die regel blijkbaar niet.
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Let op:
We willen als forumcrew hier, net zoals in alle andere topics, geen denigrerende reacties naar andere bevolkingsgroepen zien.