Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:02:
Het is meer een ideologie dan organisatie; ze staan voor een minder gematigde islamitische gemeenschap en ik kan me voorstellen dat Erdogan dit als staatsgevaarlijk ziet en dus een gevaar voor de toekomst van het land. Jaren van vooruitgang op economisch en sociaal vlak zou teniet worden gedaan.

Vanuit de westerse samenleving is er een zeker geloof dat het concept van democratische besluitvorming een basis vormt voor elke moderne samenleving. We vergeten daarbij vaak voor het gemak even dat dit concept niet altijd samengaat met andere vormen van cultuur / historie.

Ander voorbeeld. In onze samenleving zou het concept van een Kastenselsel ook geen draagvlak genieten en zou het in onze cultuur onverteerbaar zijn dat bepaalde mensen de toegang wordt ontzegt tot een publiek park; in India echter doodnormaal.

En zo spelen er ook in Turkije andere culturele omstandigheden.
Daar zit meer dan een stuk ironie. Beide ideologieën delen veel meer dan wat met een enkele blik zichtbaar is. Vanuit Erdogan's perspectief kan ik me zeker voorstellen dat een andere ideologie / ideologische basis als gevaarlijk gezien wordt, in hoeverre dat echter met het gedachtegoed zelf te maken heeft, versus de realiteit van machtspolitiek, dat is een aparte maar belangrijke vraag. Let wel, dit is geen vraag die tegenwoordig wenselijk is. Dat is verklaarbaar, ook begrijpelijk, dat zegt op zijn beurt echter ook heel veel.

Ik denk dat we wel wat voorzichtiger moeten zijn met het eenvoudig overnemen van de groeiende perceptie. Erdogan's ideologie is niet seculier. Gülen's filosofie ook niet. De organisatorische uitwerking ervan is iets heel anders. Daar zie je dat aan de Gülen kant de focus ligt op parlement en scheiding van kerk / staat separaat van samenleving, waar bij Erdogan er strikte vereisten zijn van gecentraliseerd leiderschap, status van verheven leider en instrumentatie als parlement niet voor inspraak of besluitvorming maar voor uitvoering van beleid.
De grondslagen van Gülen's filosofie richten zich op geloof, niet op religie, wat best een significant onderscheid is ten opzichte van Erdogan's grote voorbeeld en gedachtegoed.

Wat we er verder over kunnen zeggen, heel veel. Beide zijn menselijke constructies. Dus voorzien van bagage en ballast, per definitie. Daarin verschillen ze op geen enkele wijze, net als elke andere vorm van menselijke organisatorische dynamiek voor overtuiging / ideologie / geloof. Gevalletje "welkom bij de mensheid".

Daarnaast, jaren van vooruitgang? Zeker. Maar laten we eerlijk zijn, die hebben weinig tot niets te maken met politieke oriëntatie in Turkije, Erdogan of Gülen of wie dan ook voorafgaand aan de beiden, wel met ontwikkelingen onder en binnen de Turkse samenleving zelf vanuit toegang tot kapitaalstromen. Bot gezegd, de burger heeft het land ontwikkeld, gelooft echter nu dat dit te danken is aan de bestuurder die pas lang na de start van de curve kwam opdagen :)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
haarbal schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:22:
Het meest opmerkelijk vind ik dat Gulen blijkbaar gevaarlijk wordt beschouwd omdat ze een organisatie zouden zijn die naar buiten toe vriendelijk en progressief lijkt maar eigenlijk een theocratie na zou streven, en dat ze de invloed van leden gebruikt om andere leden in belangrijke posities te krijgen en tegenstanders uit te schakelen.

Eigenlijk precies wat we van Erdogan vrezen.
Volgens mij wordt er in het westen ook helemaal niemand echt enthousiast van Gulen, maar is men wel zeer bezorgd over de kant waar het Turkije van Erdogan naartoe afglijdt. Als het in plaats van Gulen Christenen waren geweest was de ophef veel groter, als het in plaats van Gulen IS was geweest veel kleiner.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Je hoeft helemaal niets over Gulen te weten of te vinden om te concluderen dat het zo niet goed gaat in Turkije.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat mensen een hekel hebben aan Geert Wilders, maar het zou toch echt een slechte zaak voor de democratie in Nederland zijn als hij uit het parlement zou worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

noguru schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:36:
Je hoeft helemaal niets over Gulen te weten of te vinden om te concluderen dat het zo niet goed gaat in Turkije.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat mensen een hekel hebben aan Geert Wilders, maar het zou toch echt een slechte zaak voor de democratie in Nederland zijn als hij uit het parlement zou worden gezet.
Ik zie een hoop mensen hier die via stembureautests of iets dergelijks de democratie graag op willen offeren om maar van Wilders en zijn aanhang af te zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

IJzerlijm schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Ik zie een hoop mensen hier die via stembureautests of iets dergelijks de democratie graag op willen offeren om maar van Wilders en zijn aanhang af te zijn.
Wat is er mis met stembureautests? Drinken pas toch ook pas na 18? Rijbewijs na een test van rijvaardigheid. Stembewijs na een test van politiek inzicht?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

FunkyTrip schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Wat is er mis met stembureautests? Drinken pas toch ook pas na 18? Rijbewijs na een test van rijvaardigheid. Stembewijs na een test van politiek inzicht?
De maker van de test bepaalt dan wie er wel en niet mag stemmen.

http://www.slate.com/blog...eracy_test_louisiana.html

Maak deze test maar die aan Amerikaanse zwarten in de jaren '60 werd afgenomen. Je hebt 10 minuten en een fout betekent dat je je stemrecht verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

hier zitten een hoop aannamen in, wil je die voor me uitleggen?

- Waarom zouden mensen als ze meer van de politiek weten, niet mee Wilders stemmen? (dat is het logisch gevolg van wat jij hier zegt)
- Waarom leidt een stembureautest tot het einde van de democratie?
- Waaruit leidt je af dat veel mensen dat hier willen?
IJzerlijm schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

Maak deze test maar die aan Amerikaanse zwarten in de jaren '60 werd afgenomen. Je hebt 10 minuten en een fout betekent dat je je stemrecht verliest.
Verwar je hier nu niet dingen. Een slecht uitgevoerde test met een voorop gezet doel is heel iets anders als een goed opgezette ideologie neutrale test waarin je kennis test..

Voordat mensen aannames doen.. zelf vind ik een test een slecht idee.

[ Voor 37% gewijzigd door Cyberpope op 13-08-2016 14:27 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Rare vergelijking. Die test werd gemaakt om zwarten te kunnen afwijzen en hoeft niet door iedereen gemaakt te worden. Anno 2016 is een democratisch gekozen regering best in staat een betere test te maken, die door alle stemmers gemaakt moet worden en mee-evolueert in de tijd zodat minstens X% van de bevolking de test haalt.

Ik ga er dus vanuit dat je geen verdere argumenten hebt maar gewoon vanuit ideologisch en/of principieel standpunt er tegen bent. Dat kan.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Prima test als iedereen hem moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-08 20:16
Ik vond deze korte video over erdo en gulen wel interessant&duidelijk. Geeft wel kort maar krachtig weer wat voor figuur dictator erdo is. Als je nu al het nieuws volgt in nl over de praktijken van erdo/akp aanhangers (gister nog in Amsterdam gulen-jongens aangevallen http://at5.nl/s/Fqi) is te zien hoe onrechtvaardig en agressief ze handelen , terwijl de gulenisten geen vlieg kwaad doen,althans dat is nooit gezien of over gehoord,na zoveel onrecht wat ze is aangedaan en de heksenjacht op ze hebben ze niet "teruggeslagen"

Mindset of the Erdogan Regime in 2 minutes
YouTube: Mindset of the Erdogan Regime in 2 minutes

Fethullah Gulen IN 2 MINUTES
YouTube: Fethullah Gulen IN 2 MINUTES

[ Voor 25% gewijzigd door mennoza op 14-08-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
[...]

Tuurlijk heb je die mensen. Of dacht je dat het alleen bij Turken voorkomt :)
Het is en blijft fout, dit soort mensen begrijpen democratie niet.

Een test lijkt mij gebaseerd op foute aannames. Dat de meningsverschillen voortkomen uit een gebrek aan kennis en dat dit verandert als je die kennis aanvult.

Ik denk eerder dat sommige politici op cursus moeten. Bijvoorbeeld linkse politici die nu nog steeds niet doorhebben dat het kiezersdeel waar ze zich op richten helemaal niet progressief is maar vaak zeer conservatief.

[ Voor 30% gewijzigd door noguru op 14-08-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Ik vond deze korte video over erdo en gulen wel interessant&duidelijk. Geeft wel kort maar krachtig weer wat voor figuur dictator erdo is. Als je nu al het nieuws volgt in nl over de praktijken van erdo/akp aanhangers (gister nog in Amsterdam gulen-jongens aangevallen http://at5.nl/s/Fqi) is te zien hoe onrechtvaardig en agressief ze handelen , terwijl de gulenisten geen vlieg kwaad doen,althans dat is nooit gezien of over gehoord,na zoveel onrecht wat ze is aangedaan en de heksenjacht op ze hebben ze niet "teruggeslagen"

Mindset of the Erdogan Regime in 2 minutes
YouTube: Mindset of the Erdogan Regime in 2 minutes

Fethullah Gulen IN 2 MINUTES
YouTube: Fethullah Gulen IN 2 MINUTES

[ Voor 18% gewijzigd door mennoza op 14-08-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat is het probleem? Maak je liever druk over de mensen die nog leven. Dat de dode coupplegers in een massagraf eindigen is een probleem wat opgelost kan worden als de emoties over een paar jaar wat bedaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

downtime schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Wat is het probleem? Maak je liever druk over de mensen die nog leven. Dat de dode coupplegers in een massagraf eindigen is een probleem wat opgelost kan worden als de emoties over een paar jaar wat bedaard zijn.
Jij hebt niet opgelet bij geschiedenis les? Als in een land mensen die volgense de overheid misdadigers zijn gelijk in een massagraf eindigen dan is kennelijk de overheid bang en kan willekeurig iedereen slachtoffer worden van "verdwijningen" Lees je eens in over Pinochet, brazillie, Armeense genocide, WW2, en zo nog wat dingen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Idd het siert een beschaving hoe men met slachtoffers om gaat (of dat nu slachtoffers aan jouw kant of de vijand is maakt niet uit). Deze mensen worden nu dus (zonder onderzoek of proces) dood in een kuil/Massa graf geworpen en men zet er gelijk een beeld bij dat het geen mensen zijn. Zelfs de moslim waardes worden geschonden alsof het beesten waren door ze in een "graf" als dit te dumpen. opmerking als ze zijn nog erger dan beesten staat er nu bij. Familie wordt hierdoor ten schande gemaakt.

We hebben rechten van de mens ooit opgesteld om de waardes van elk leven te respecteren ongeacht je denkbeelden. Dit getuigt niet van enig besef van wat de geschiedenis ons heeft geleerd. En zoals bovenstaande schreef, wie bepaalt dat dit allemaal daders waren? Ze zijn dood en volgens een aantal landverraders maar of daar echt onderzoek naar is gedaan zullen we nooit meer weten. Misschien liggen er wel "lastige" mensen voor de "winnaars" tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vindt dit wel een beetje een lala-land presentatie met een lief muziekje er onder. In essentie staat Gulen ook gewoon een zeer conservatieve islam voor alleen zijn zijn methodieken om dit te bereiken anders dan de gemiddelde conservatieve moslim. In beide gevallen niet wenselijk in ieder geval.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
FunkyTrip schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Anno 2016 is een democratisch gekozen regering best in staat een betere test te maken, die door alle stemmers gemaakt moet worden en mee-evolueert in de tijd zodat minstens X% van de bevolking de test haalt.
Een democratisch gekozen regering zoals in Turkije zou dat kunnen denk jij?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ChojinZ schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Een democratisch gekozen regering zoals in Turkije zou dat kunnen denk jij?
Niet als de check en balances weggenomen zijn zoals daar nu.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
FunkyTrip schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Vindt dit wel een beetje een lala-land presentatie met een lief muziekje er onder. In essentie staat Gulen ook gewoon een zeer conservatieve islam voor alleen zijn zijn methodieken om dit te bereiken anders dan de gemiddelde conservatieve moslim. In beide gevallen niet wenselijk in ieder geval.
Nou als ik luister naar deze meid,die de gulenisten 'braveriken' noemt, denk ik toch gelijk aan de spreekwoord
'een boom herken je aan zijn vruchten'

http://www.ad.nl/nieuws/g...ampaign=socialsharing_web

Ook wel grappig ; deze Hollandse meneer met 'halve kennis van zaken' die net als de grotendeels nl'ers geen vergrootglas nodig heeft om de situatie in tr te begrijpen en zien wie gelijk heeft ofwel bezig is voor vrede

http://www.volkskrant.nl/...0content&utm_content=free

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mennoza schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:52:
Ook wel grappig ; deze Hollandse meneer met 'halve kennis van zaken' die net als de grotendeels nl'ers geen vergrootglas nodig heeft om de situatie in tr te begrijpen en zien wie gelijk heeft ofwel bezig is voor vrede

http://www.volkskrant.nl/...0content&utm_content=free
Euhm, je weet wat De Speld is he? :F

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, je herkent een boom aan zijn vruchten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

mennoza schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Nou als ik luister naar deze meid,die de gulenisten 'braveriken' noemt, denk ik toch gelijk aan de spreekwoord
'een boom herken je aan zijn vruchten'
Het bewijs dat ze iets anders zijn dan braveriken is evenwel niet geleverd. Dat is toevallig ook precies waar ze over schrijft.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 13:07
Beetje een kruispost, maar hier heeft iemand toch wel een treffend inzicht: Turkije wisselt liberalisme in voor democratie. En omdat er nog zoveel intolerante conservatieven zijn, is Erdogan wat Turkije krijgt, terwijl het een liberaal, maar niet al te democratische grondwet/leger/etc had.
http://www.slate.com/arti...mp_are_all_connected.html

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Shabbaman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Het bewijs dat ze iets anders zijn dan braveriken is evenwel niet geleverd. Dat is toevallig ook precies waar ze over schrijft.
is dat zo? Volgens mij heb je haar andere columns niet gelezen. Zo zijn er meerderen geweest afgelopen jaren die deze jongens juist bestempelen om hun goede/positieve intentie en actieve deelname aan de maatschappij. Ook staan ze zelf open voor alle vragen en onderzoeken. Lees vaak in media dat ze veel bijeen komen bij zogenoemde 'dialoog-programma's, zoals bij Platform ins te Rotterdam. Christen Jood atheïst ea iedereen komt daar.

In de NRC schrijft ze dat de gulenbeweging meerdere malen is onderzocht,door zowel AIVD als tweede kamer, ook is er een dik rapport van Martijn van Bruinissen. Conclusie van deze onderzoeken zegt dat ze ongevaarlijk , goed geïntegreerd en juist vredelievend zijn. Dus nooit bewijs geleverd van een dubbele agenda e.d

Zoals die meid ook zo grappig zegt:

''Als er dan toch moslims in ons land moeten leven, dan Gülen-sympathisanten.''

http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/06/brieven-1553102

http://www.zamanvandaag.n...ing-verbaast-mij-hogelijk

Als ik erdo hoor praten over deze jongens en zie hoe hij hun demoniseert, moet ik toch weer aan een gezegde denken :)
'hoge bomen vangen het meeste wind'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brent schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:40:
Beetje een kruispost, maar hier heeft iemand toch wel een treffend inzicht: Turkije wisselt liberalisme in voor democratie. En omdat er nog zoveel intolerante conservatieven zijn, is Erdogan wat Turkije krijgt, terwijl het een liberaal, maar niet al te democratische grondwet/leger/etc had.
http://www.slate.com/arti...mp_are_all_connected.html
Ik denk dat iemand seculier verwart met liberaal. Liberaal is Turkije nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
downtime schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat iemand seculier verwart met liberaal. Liberaal is Turkije nooit geweest.
Liberaler ;) Minderheden als de Koerden of religieuze minderheden genoten bescherming van de grondwet, iets wat Erdogan minder geneigd lijkt te garanderen. Liberaal is inderdaad misschien niet het juiste woord, maar secularisme lijkt me een van de treden tot liberalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brent schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:11:
[...]

Liberaler ;) Minderheden als de Koerden of religieuze minderheden genoten bescherming van de grondwet, iets wat Erdogan minder geneigd lijkt te garanderen. Liberaal is inderdaad misschien niet het juiste woord, maar secularisme lijkt me een van de treden tot liberalisme.
Seculier is niet een "trede tot liberalisme". Totalitaire regimes zijn net zo goed vaak seculier. Hitler was seculier, Stalin was seculier, Saddam Hoessein en Assad zijn seculier, maar hun opvattingen hadden niks met liberalisme te maken. Voor hun was de seculiere samenleving niet een doel maar een middel. Dat was het voor Atatürk en zijn moderne volgelingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

mennoza schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

is dat zo? Volgens mij heb je haar andere columns niet gelezen. Zo zijn er meerderen geweest afgelopen jaren die deze jongens juist bestempelen om hun goede/positieve intentie en actieve deelname aan de maatschappij. Ook staan ze zelf open voor alle vragen en onderzoeken. Lees vaak in media dat ze veel bijeen komen bij zogenoemde 'dialoog-programma's, zoals bij Platform ins te Rotterdam. Christen Jood atheïst ea iedereen komt daar.

In de NRC schrijft ze dat de gulenbeweging meerdere malen is onderzocht,door zowel AIVD als tweede kamer, ook is er een dik rapport van Martijn van Bruinissen. Conclusie van deze onderzoeken zegt dat ze ongevaarlijk , goed geïntegreerd en juist vredelievend zijn. Dus nooit bewijs geleverd van een dubbele agenda e.d

Zoals die meid ook zo grappig zegt:

''Als er dan toch moslims in ons land moeten leven, dan Gülen-sympathisanten.''

http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/06/brieven-1553102

http://www.zamanvandaag.n...ing-verbaast-mij-hogelijk

Als ik erdo hoor praten over deze jongens en zie hoe hij hun demoniseert, moet ik toch weer aan een gezegde denken :)
'hoge bomen vangen het meeste wind'
Volgens mij wil je graag iets anders lezen in wat ik schrijf om je eigen punt door te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
downtime schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

Seculier is niet een "trede tot liberalisme".
Niet als je niet verder stapt nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
[...]

Seculier is niet een "trede tot liberalisme". Totalitaire regimes zijn net zo goed vaak seculier. Hitler was seculier, Stalin was seculier, Saddam Hoessein en Assad zijn seculier, maar hun opvattingen hadden niks met liberalisme te maken. Voor hun was de seculiere samenleving niet een doel maar een middel. Dat was het voor Atatürk en zijn moderne volgelingen ook.
Niet iedereen die seculier is ook liberaal, dat klopt. Maar iedere liberaal is wel seculier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
[...]

Uhm afgezien dat sommigen in dat lijstje nu niet bepaald seculier waren;
Hitler en co waren nogal religieus,
Stalin en co waren compleet doorgeslagen de andere kant op en totaal de anti-religieus. Ook niet bepaald seculier te noemen.
Assad en Saddam waren oppertunisten die religie gebruikten als het hun uit kwam, (maar soort van semi-seculier).
Lijkt me beter om verdere discussie hierover in een ander topic te doen.

Maar belangrijker hoeveel staten zijn er die wel liberaal zijn maar niet seculier?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

In duitsland heeft het ministerie van Binnenlandse zaken een streng vertrouwelijk rapport over Turkije naar alle Bundestag-leden gestuurd, wat vervolgens ook direkt in de publiciteit kwam/

Hierin werd de Turkse regering; de AKP en Erdogan persoonlijk een 'ideologische band met terroristische groeperingen aangezegd en dat deze als 'Aktieplatform' optreed voor islamitische groepen in verschillende andere landen.
Verwezen wordt in het rapport naar berichten van de veiligheidsdienst die via het Bundeskanzleramt kwamen, wat het bijna een 'Chef-sache' maakt en een fiks grote rel.
Iig geeft het eenbeeld weer dat in de Bundeesregering kennelijk nu van Turkije heerst dat extrem negatief is en bijna gezien kan worden als een 'vijandige' houding.

http://www.faz.net/aktuel...-abgestimmt-14391320.html

Vraag is nu of het werkelijk een 'foutje' was en uiteindelijk de verantwoordelijke staatsecretaris Ole Schröder (CDU) zal moeten vliegen (die overigens zn aftreden een maand terug al aangekondigt had)...
of dat juist hierachter een politiek spel gespeeld wordt gericht op een anscherping van het conflict tussen Turkije en Duitsland..
Enige tijd al geld een stevige verslechtering van de Turks-Duitse relatie (zowel rondom de smaad-aanklage tegen Bôhmermann, de Armenie-resolutie in de Bundestag, maar ook veel problemen rondom de Bundeswehr-troepen op Incirlik, en bezoeken van parlementariers daar)

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2016 15:42 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RM-rf schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:40:
Vraag is nu of het werkelijk een 'foutje' was en uiteindelijk de verantwoordelijke staatsecretaris Ole Schröder (CDU) zal moeten vliegen (die overigens zn aftreden een maand terug al aangekondigt had)...
of dat juist hierachter een politiek spel gespeeld wordt gericht op een anscherping van het conflict tussen Turkije en Duitsland..
Wat ik ervan begrijp is dat het een rapport voor Die Linke was en dat daar vermoedelijk ook het lek zit. Daar hoeft een staatssecretaris niet over te "vliegen". Ook hoeft er geen sprake van een spel te zijn. Parlementariërs lekken nu eenmaal wel eens. En de regering heeft een informatieplicht richting parlement. Dat bijt elkaar wel eens. Ik heb niet de indruk dat er meer dan dat aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

downtime schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Wat ik ervan begrijp is dat het een rapport voor Die Linke was en dat daar vermoedelijk ook het lek zit. Daar hoeft een staatssecretaris niet over te "vliegen". Ook hoeft er geen sprake van een spel te zijn. Parlementariërs lekken nu eenmaal wel eens. En de regering heeft een informatieplicht richting parlement. Dat bijt elkaar wel eens. Ik heb niet de indruk dat er meer dan dat aan de hand is.
Nee, het rapport is aan het gehele parlement verstuurd onder een vermerk 'vertrouwelijk' maar aangezien dat meer dan 500 bundestagleden zijn is het onmogelijk dat dat _niet_ uitlekt, hoeveel stempeltjes er ook opstaan,
zeker gezien de zeer brisante passages die erin staan...

het is zeer onwaarschijnlijk dat men in het Innenministerium dit niet bedacht heeft (zou ik eigenlijk zelfs bijna nóg erger vinden, als het werkelijk gewoon een 'dom foutje' was, een 'Büroversehens' ..).

Nadat dat rapport al in de pers gekomen was en de ARD erover bericht heeft, hebben de Linken-fraktion end e SPD een aantal vragen aan de minister erover gesteld; waarbij overigens dit antwoord ook weer als 'vertrouwelijk' ingesteld werd..
Correctie: over het rapport heeft de Linken-fractie een aantal besloten vragen gesteld en een antwoord teruggekregen voor 'enkel dienstgebruik' en de tekst van dat antwoord lag de ARD weer voor en deze hebben deze gebruikt voor een bericht over het rapport, Onduidelijk is overigens of dit vand e Linken-fraktie afkomt, dat hoeft zeker niet, de hele Budnestag heeft inzicht in dit antwoord

kern hierin lijkt te zijn dat er een meningsverschil bestaat tussen het Binnenland-ministerie dat voor de binnenlandse veiligheid van duitsland verantwoordelijk is, en het buitenlandministerie dat over de diplomatie en omgang met partners gaat; Het buitenland-ministerie voelde zich 'omgaan'.

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2016 16:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51

wontcachme

You catch me? No you wont

http://www.telegraaf.nl/b...ngers_hielpen_PKK___.html

Waarom niet joh, nog meer beschuldigingen zonder bewijzen. Elke keer als je denkt dat ze niet nog meer bedenken dan komt er weer een nieuwe beschuldiging.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 08:53

iLikeNoobies

With Big Boobies

Het klikken heeft een nieuw niveau bereikt: http://nieuws.tpo.nl/2016...e-gulenisten-te-verraden/

Als ik vervolgens kijk op de Twitter pagina zie ik linkjes met .gov.tr

Is dit een nieuw project van de Turkse overheid na de oproep van het Turkse consulaat?

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat ik Geert Wilders maar ga rapporteren als Gülenaanhanger. Seriously though, did is natuurlijk redelijk zinloos te maken door massaal valse aangiften te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2016 17:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

.oisyn schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:02:
Ik denk dat ik Geert Wilders maar ga rapporteren als Gülenaanhanger. Seriously though, did is natuurlijk redelijk zinloos te maken door massaal valse aangiften te doen.
Wat dat betreft hebben de Turken het klikken goed afgekeken van de Nederlanders in WO-2 en de kliklijntjes van Geert, dus misschien hebben wij 'ollanders niet veel recht van spreken ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En daar ageer ik net zo goed tegen, dus ik vind niet dat dat mijn recht van spreken teniet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Idee: misschien net als Erdogan, nu Twitter en Facebook maar vanuit NL blokkeren, of beter nog, Turkije blokkeren op Facebook en Twitter.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 19-08-2016 18:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Erdogan gaat verder en verder. Der Spiegel heeft uitgevonden dat de Duitse BND gevraagd is om Gullenisten op te sporen. Politieke kernbom in 3...2...1. :P

http://www.spiegel.de/pol...ng-vom-bnd-a-1108528.html

NOS kopieert braaf. ;)
http://nos.nl/artikel/212...cht-gulen-aanhangers.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Geenstijl linkt naar deze toespraak van de Turkse minister van Economische Zaken die vanmiddag in Den Haag komt spreken.

Weet iemand of die ondertiteling klopt, lijkt wel? De toespraak van een minister van een groot ontwikkeld land klinkt mij zo absurd in de oren. Lijkt regelrecht plagiaat te zijn uit de archiefkast van 70 jaar geleden waar alleen het woordje 'Joden' is vervangen.

Hier is Wilders een absoluut lachertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Malarky schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:45:
Geenstijl linkt naar deze toespraak van de Turkse minister van Economische Zaken die vanmiddag in Den Haag komt spreken.

Weet iemand of die ondertiteling klopt, lijkt wel? De toespraak van een minister van een groot ontwikkeld land klinkt mij zo absurd in de oren. Lijkt regelrecht plagiaat te zijn uit de archiefkast van 70 jaar geleden waar alleen het woordje 'Joden' is vervangen.

Hier is Wilders een absoluut lachertje bij.
Wat ik van mijn collega begreep klopt de vertaling redelijk tot goed. Ik moest er ook hartelijk om lachen. Dit leek inderdaad een stuk uit Nazi Duitsland maar vergeet ook niet dat de Turken aan de zijde van de Nazi's stonden in 40-45 en zij nooit de "straf" hebben gekregen zoals andere nazi bondgenoten kregen na het beeindigen van de oorlog. Sterker nog ze werden opgenomen in de geallieerden (Nato).

Ik schrok wel heel erg hoe tieners in Nederland reageren hierop. Gisteren op het Journaal een meisje van hooguit 16 jaar (een MBO school in Rotterdam) die helemaal uit haar dak ging en het over landverraders heeft en dat ze geen liefde tonen naar hun land etc etc dat ze allemaal gestraft moesten worden. Zonder ook maar één kritische noot richting Erdogan maar wel dood verwensingen richting Koerden en Gülen. Dat kind is volledig brainwashed. Totaal geen loyaliteit naar Nederland of het westen maar alleen loyaal aan Turkije en wat de leider daar zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
rikoos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

Wat ik van mijn collega begreep klopt de vertaling redelijk tot goed. Ik moest er ook hartelijk om lachen. Dit leek inderdaad een stuk uit Nazi Duitsland maar vergeet ook niet dat de Turken aan de zijde van de Nazi's stonden in 40-45 en zij nooit de "straf" hebben gekregen zoals andere nazi bondgenoten kregen na het beeindigen van de oorlog. Sterker nog ze werden opgenomen in de geallieerden (Nato).

Ik schrok wel heel erg hoe tieners in Nederland reageren hierop. Gisteren op het Journaal een meisje van hooguit 16 jaar (een MBO school in Rotterdam) die helemaal uit haar dak ging en het over landverraders heeft en dat ze geen liefde tonen naar hun land etc etc dat ze allemaal gestraft moesten worden. Zonder ook maar één kritische noot richting Erdogan maar wel dood verwensingen richting Koerden en Gülen. Dat kind is volledig brainwashed. Totaal geen loyaliteit naar Nederland of het westen maar alleen loyaal aan Turkije en wat de leider daar zegt.
Uhm ik wil niet moeilijk doen maar Turkije was neutraal tot 45 en verklaarde Duitsland toen de Oorlog... maar hebben overigens verder niet gevochten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

[...]

Je bent denk ik in de war met de Eerste wereldoorlog. Turkije bestond toen nog niet eens, maar het Ottomaanse rijk is behoorlijk gestraft. En ook niet zo handig.
Totaal geen loyaliteit naar Nederland of het westen maar alleen loyaal aan Turkije en wat de leider daar zegt.
Loyaliteit. Wat bedoel je er eigenlijk mee. Dat je belasting betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shabbaman schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:18:
[...]

Je bent denk ik in de war met de Eerste wereldoorlog. Turkije bestond toen nog niet eens, maar het Ottomaanse rijk is behoorlijk gestraft. En ook niet zo handig.
Zoals altijd is de Nederlandse wikipedia erg losjes met het brengen van 'feiten' zoals het gebruik van mosterdgas door de Britten in 1920. Wat nooit gebeurd is.

Wikipedia: Alleged British use of chemical weapons in Mesopotamia in 1920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

IJzerlijm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Zoals altijd is de Nederlandse wikipedia erg losjes met het brengen van 'feiten' zoals het gebruik van mosterdgas door de Britten in 1920. Wat nooit gebeurd is.

"Alleged", staat er ook. Maar wat is je punt? Turkije bestond wel in WW1 en was bondgenoot van de nazi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
IJzerlijm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

En laten we het vooral niet hebben over de geschiedschrijving in Turkije.....dan is Wikipedia misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shabbaman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:18:
[...]
"Alleged", staat er ook. Maar wat is je punt? Turkije bestond wel in WW1 en was bondgenoot van de nazi's?
In de Nederlandse wiki wordt het als feit gepresenteerd en nog een beetje de suggestie gedaan dat dit de oorsprong was van terreurbombardementen. Dit terwijl Duitsland in 1915 al Londen bombardeerde vanuit zeppelins. Ook worden de grenzen die al decennia niet meer lijken op S-P als oorzaak voor al het geweld nu neergezet.
Met name terreurbombardementen van de Britse luchtmacht tegen de inheemse burgerbevolking bleken hierbij zeer effectief, mede door het gebruik van mosterdgas. Dit maakte grote indruk op de militaire experts van die tijd en leidde ertoe dat het bombarderen van burgerdoelen overal in Europa als de strijdwijze van de toekomst werd gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 24-08-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Shabbaman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Er waren geen nazi's tijdens ww1. -_-'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

klaw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Er waren geen nazi's tijdens ww1. -_-'
Er is vast wel een wikipagina te vinden waarop dat beweerd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De discussie over Turkse troepen die Syrië binnenvallen kan hier. :)
Opmars IS in het Midden-Oosten

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er ook een lijst van Turkse middenstand die AKP/Erdo aanhangt? Dan kan ik die ook boycotten.
Ik koop al een aantal maanden geen kebab meer, maar zou het jammer vinden als de Turken van mij favo toko Gulenisten of Koerden zijn.

Helaas kun je weinig anders verwachten van een man wie in Adolf Hitler zijn grote voorbeeld ziet. Hij wordt niet voor niets op het ganse internet 'Er' + 'Adolf zonder A' genoemd.
Ik vrees voor een aanstaande zuivering zoals we die sinds Yugoslavie niet meer hebben meegemaakt in Europa, wanneer de doodstraf daar weer wordt ingevoerd. Deze dictator heeft meermaals duidelijk gemaakt wat hij met zijn oppositie wil doen. Je praat dan over 1000-den mensen die vanwege hun gedachtegoed vermoord worden............

Ik vraag me dan af, ging het in de jaren 30 in Duitsland niet ook zo? De paralellen met de brand in de Reichstag , het ultra-nationalistische en ultra-fanatieke, haat jegens & het lynchen van andersdenkenden zijn voor mij iig schokkend om te zien.

Hopelijk duld de Nederlandse overheid deze haatzaaierij en opruiing niet langer.
Wat mij betreft worden Turkse medelanders die gehoor geven aan de oproepen van Turkije tot geweld tegen koerden/gulenisten op het eerste vliegtuig terug gezet en worden per direct de banden met Turkije verbroken. Jammer dat alleen Wilders daar voor te porren zal zijn.

Om op een positieve noot af te sluiten. De parlementaire oppositie in Turkije begint te twijfelen over het steunen van de purge. Dus wellicht is het draagvlak voor de "Grote Leider" misschien toch niet zo groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
Ik kom tegenwoordig overal de naam Fethullah Gulen ofwel de Gulenbeweging tegen. Gisteravond nog 2 verschillende programma's waar ze werden uitgenodigd en vertelden wat er speelt (Nieuwsuur en Pauw)

Wie is die man nou die als weinige op de wereld durft te staan tegenover 'koning' erdo? Het is iig een durfal!

Tot zover reageren de gulen jongens rustig, positief en praten met duidelijke argumenten valt mij op. hier wordt een beetje verteld waar ze voor staan:
https://www.nd.nl/gulen

Tjah , als we het over hitler hebben zie ik steeds vaker dat hij weliswaar de inspiratiebron is geweest voor de praktijken van erdo , moet je maar is deze korte stukje uit het filmpje zien over hitler...dan begrijp je wat ik bedoel YouTube: Hitler Reichstag Yangını - Size Neyi Hatırlatıyor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mennoza schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:22:
Ik kom tegenwoordig overal de naam Fethullah Gulen ofwel de Gulenbeweging tegen. Gisteravond nog 2 verschillende programma's waar ze werden uitgenodigd en vertelden wat er speelt (Nieuwsuur en Pauw)

Wie is die man nou die als weinige op de wereld durft te staan tegenover 'koning' erdo? Het is iig een durfal!

Tot zover reageren de gulen jongens rustig, positief en praten met duidelijke argumenten valt mij op. hier wordt een beetje verteld waar ze voor staan:
https://www.nd.nl/gulen

Tjah , als we het over hitler hebben zie ik steeds vaker dat hij weliswaar de inspiratiebron is geweest voor de praktijken van erdo , moet je maar is deze korte stukje uit het filmpje zien over hitler...dan begrijp je wat ik bedoel YouTube: Hitler Reichstag Yangını - Size Neyi Hatırlatıyor
De heer AH uit DE is weliswaar een voorbeeld voor Erdo waar het om totale macht gaat maar de politiek haalt hij eerder bij oude meesters als Machiavelli vandaan. Erdo creert zelf vijanden waar hij zelf de oplossing voor aanbiedt en de gemiddelde turk denkt dat de man een heiland is.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is nou wat we een diplomatieke belediging noemen.

Eerst waren er al de spanningen met Umar, toen kwam de coup waar Erdogan zich niet gesteund voelde en voor interne redenen naar het buitenland ging wijzen. Ook naar Nederland en wij waren hier meteen al niet gecharmeerd. Echt veel aan kritiek kunnen we niet hebben als Nederland maar dat is verder niet relevant.

We kregen ook problemen met Turkse organisaties die niet op gesprek wouden met Aboutaleb. Let op, dit zijn formeel Nederlandse organisaties die maatschappelijke vertegenwoordiging zouden moeten uitdragen en ze kwamen niet. Loyaliteiten lijken dus ergens anders te zitten dan in Nederland als je dialoog met een burgemeester van een grote stad uit de weg gaat.

Na de akkefietjes ging Koenders naar Ankara om de plooien glad te strijken. Daar werd hij getrakteerd op een gebombardeerd parlementsgebouw en Turkse gevoeligheden. Vervolgens komt nu deze lijst. Let op de symboliek en de timing van dit alles. Het was Koenders die naar Ankara ging om de relatie te herstellen voor problemen die uit Ankara komen. Dat is een gevalletje knieval doen. Vervolgens komt Ankara de volgende dag met deze lijst om even flink na te trappen.

Uiteraard doet het kabinet niks met deze lijst.
http://nos.nl/artikel/212...geen-reden-tot-actie.html

Ze laten zich nu gewoon schofferen, beledigen en over zich heen lopen. Zeer onverstandig omdat je Erdogan zo ruimte geeft om steeds verder te gaan. Je geeft nu een signaal af dat Ankara nog verder kan gaan en dat zullen ze nu ook zeker doen. Zeer onverstandig en een zeer zwak optreden van een toch al zwak kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Uiteraard doet het kabinet niks met deze lijst.
http://nos.nl/artikel/212...geen-reden-tot-actie.html

Ze laten zich nu gewoon schofferen, beledigen en over zich heen lopen.
Je kan het ook zien als een soort diplomatieke nonchalance. Ik denk dat je meer kans hebt dat je Erdogan z'n zin geeft als je boos terug gaat doen. Dan geef je zo'n man alleen maar een reden om zich nog verder in te dekken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Je kan het ook zien als een soort diplomatieke nonchalance. Ik denk dat je meer kans hebt dat je Erdogan z'n zin geeft als je boos terug gaat doen. Dan geef je zo'n man alleen maar een reden om zich nog verder in te dekken. :)
Maar zo denken wij in het "westen". We nemen een stapje terug, we slikken even en we profiteren allen. Dat staat haaks op het alles of niks type van diplomatie van dictatoriale of semi-dictatoriale staten. Je slaat een zeer slecht figuur als je moralistisch over principes begint en bij het minste of geringste meteen terugkruipt. Dat doet dit kabinet en het is niet goed voor de geloofwaardigheid van Nederlandse diplomatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Maar zo denken wij in het "westen". We nemen een stapje terug, we slikken even en we profiteren allen.
Is dit echt slikken dan? Ik heb mezelf niet in die lijst verdiept maar men lijkt het op te vatten als een belediging. Het is een beetje de kritiek die iedereen had richting Erdogan toen Bohmermann hem beledigde. Toen riepen we in het westen "joh maak je niet zo druk, hij slaat je geen blauw oog". Als die lijst niet meer betekent dan dat, een lijst die alleen maar bestaat, dan zou ik dat niet echt iets vinden wat we moeten slikken met z'n allen. :)

Ik ben het met je eens dat je niet over je heen moet laten lopen maar zolang Erdogan alleen blaft maar niet bijt vind ik er wel wat voor te zeggen om koeltjes te blijven. Niet in de laatste plaats omdat niet koel blijven bij zou kunnen dragen aan maatschappelijke onrust. Er zijn genoeg Turken in Nederland die Gülen (nu) zien als brein achter de coup; is die lijst ernstig genoeg om risico's te nemen ten aanzien van die groep?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:32:
Ik ben het met je eens dat je niet over je heen moet laten lopen maar zolang Erdogan alleen blaft maar niet bijt vind ik er wel wat voor te zeggen om koeltjes te blijven. Niet in de laatste plaats omdat niet koel blijven bij zou kunnen dragen aan maatschappelijke onrust. Er zijn genoeg Turken in Nederland die Gülen (nu) zien als brein achter de coup; is die lijst ernstig genoeg om risico's te nemen ten aanzien van die groep?
Ankara is nu alleen wel onrust aan het veroorzaken in Nederland en dat zou niet ongestraft moeten kunnen doorgaan. Tussen westerse landen vind ik het hoofd koel houden helemaal goed maar nu bereik je eerder het tegenovergestelde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw

Een caspianreport over de situatie in Turkije tot ongeveer 6:00 gaat het voornamelijk over de coup, daarna ook even over Syrie en het grote geopolitieke plaatje. Het gaat in over de periode waar Erdogan en Gulen samenwerkten en de kloof die tussen hen ontstond...

[ Voor 18% gewijzigd door klaw op 30-08-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
bij Pauw de Gulen jongens aan het woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Ze laten zich nu gewoon schofferen, beledigen en over zich heen lopen. Zeer onverstandig omdat je Erdogan zo ruimte geeft om steeds verder te gaan. Je geeft nu een signaal af dat Ankara nog verder kan gaan en dat zullen ze nu ook zeker doen. Zeer onverstandig en een zeer zwak optreden van een toch al zwak kabinet.
Wat kan de Nederlandse politiek doen?
Ambassadeur op het matje roepen? Eigen ambassadeur terug roepen?

Probleem is dat de Nederlandse Turkse organisaties alleen trouw zijn aan de Turken. Waarschijnlijk worden ze gesubsidieerd ook nog. De Nederlanders die hier wonen met een Turkse nationaliteit zien zich als een Turk die toevallig in Nederland wonen. Erdogan weet dat, Den Haag weet dat. Hoe verander je dat?
Geen idee. Wel lijkt het me zinnig om de subsidie uitgaven onder de loep te nemen. Nu subsidieren we eigenlijk organisaties die enkel de belangen dienen van een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Russel88 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Wat kan de Nederlandse politiek doen?
Ambassadeur op het matje roepen? Eigen ambassadeur terug roepen?

Probleem is dat de Nederlandse Turkse organisaties alleen trouw zijn aan de Turken. Waarschijnlijk worden ze gesubsidieerd ook nog. De Nederlanders die hier wonen met een Turkse nationaliteit zien zich als een Turk die toevallig in Nederland wonen. Erdogan weet dat, Den Haag weet dat. Hoe verander je dat?
Geen idee. Wel lijkt het me zinnig om de subsidie uitgaven onder de loep te nemen. Nu subsidieren we eigenlijk organisaties die enkel de belangen dienen van een ander land.
Laten kiezen voor Nederland of Turkije/Somalie/Marocco door o.a. dubbele nationaliteit af te schaffen. Willen ze Turks blijven, prima maar ga dan ook in Turkije wonen.

We willen hier graag een optopic discussie zien over de poltieke situatie in Turkije. Enige uitstapjes naar Nederland zijn onvermijdelijk maar dat is geen excuus om offtopic je stokpaartjes uit te gaan dragen.

http://nos.nl/artikel/212...landse-gevangenissen.html
Nu lijkt me een mooi moment om de diplomatieke banden met Turkije te verbreken.

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-08-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

eL_Jay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Laten kiezen voor Nederland of Turkije/Somalie/Marocco door o.a. dubbele nationaliteit af te schaffen. Willen ze Turks blijven, prima maar ga dan ook in Turkije wonen.
In sommige landen kun je je nationaliteit helemaal niet opgeven. In andere landen zijn er voorwaarden aan verbonden. Je kan moeilijk je eigen burgers straffen omdat het land waar hun ouders of grootouders vandaan komen niet toelaat dat je afstand van die nationaliteit doet.
Sociale zekerheid alleen voor Nederlandse Nationaliteit. Scheelt een hoop als 70% van de in nederland woonachtige Somaliers geen uitkering meer ontvangen.
Dus mensen die werken en sociale premies betalen mogen vervolgens geen aanspraak op de uitkering maken waar ze aan meebetaald hebben?

En als je alleen Bijstand bedoelt: Is het echt een verbetering als die "70% van de Somaliërs" noodgedwongen op straat rondhangt en van bedelen en criminaliteit moet rondkomen?
Diplomatieke banden verbreken bij inmenging en opruiing door buitenlandse overheid. (o.a. ambassadeur en diplomaten het land uit trappen en samenwerking verminderen door bijv geen NAW gegevens te verschaffen)
Nederland bemoeit zich voortdurend met de hele wereld. Volgens mij hebben we onze mening over de Turkse regering ook al gegeven.
Lijkt me een mooi moment om gewoon Nee te zeggen. Als we met elk land waar we een tijdje wat onenigheid mee hebben de diplomatieke banden verbreken houden we niet veel diplomatieke banden meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
downtime schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:22:
[...]

In sommige landen kun je je nationaliteit helemaal niet opgeven. In andere landen zijn er voorwaarden aan verbonden. Je kan moeilijk je eigen burgers straffen omdat het land waar hun ouders of grootouders vandaan komen niet toelaat dat je afstand van die nationaliteit doet.
Dat kunnen Turken wel hoor en daar gaat het hierom, Marokkanen ligt anders heb ik begrepen. Kijk maar naar Umar die haar Turkse nationaliteit graag opgeeft en dat nu ook echt gaat doen. Marokkanen krijgen deze vanaf geboorte automatisch en, zoals ik heb begrepen, moeten Turken het kind eerst hebben aangegeven bij de Turkse staat voordat het de nationaliteit krijgt. Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om kinderen waar de ouders een andere nationaliteit niet automatisch de Nederlandse nationaliteit te geven. Kijk naar andere landen als Zwitserland waar dat wel geregeld is.

Dus zou een goede eerste stap zijn om dus Turken en landen waar het gewoon zou kunnen het als een regel te stellen. Verder kan je zelfs met Marokko zaken kunnen regelen (geld lost heel veel op !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
eL_Jay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:01:
Dat is meestal de laatste stap voor een oorlog, dat lijkt mij nou ook weer niet aan de orde. Met bijv. Noord Korea hebben we ook gewoon diplomatieke betrekkingen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ph4ge schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Dat is meestal de laatste stap voor een oorlog, dat lijkt mij nou ook weer niet aan de orde. Met bijv. Noord Korea hebben we ook gewoon diplomatieke betrekkingen.
En daar zijn we technisch gezien nog steeds mee in gewapend conflict. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rikoos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Dat kunnen Turken wel hoor en daar gaat het hierom, Marokkanen ligt anders heb ik begrepen. Kijk maar naar Umar die haar Turkse nationaliteit graag opgeeft en dat nu ook echt gaat doen.
Turkse mannen moeten toch eerst dienstplicht vervullen voordat ze hun nationaliteit kunnen opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
downtime schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Turkse mannen moeten toch eerst dienstplicht vervullen voordat ze hun nationaliteit kunnen opgeven?
Dat wist ik niet, ik had wel begrepen dat je pas een Turk bent als je ouders je hebben aangegeven bij de Turkse staat. Blijft wel heel raar dat een iemand die in Nederland is opgegroeid het Turkse leger in moet! De kans bestaat dus dat hij moet vechten voor iets waar Nederland tegen is. Blijft moeilijk die dubbele loyaliteit in dit soort situaties.

Ben wel benieuwd hoe de (Turkse) Nederlanders nu aankijken naar de Turkse dienstplicht nu de Turken openlijk oorlog aan het voeren zijn en de eerste doden daar gaan vallen.

Ik las wel dat bijna alle Turken in Nederland/Europa het kunnen afkopen om niet in dienst te hoeven (geen idee of dit waar is en mogelijk maar lees het meer dan eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rikoos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:06:
De kans bestaat dus dat hij moet vechten voor iets waar Nederland tegen is. Blijft moeilijk die dubbele loyaliteit in dit soort situaties.
Ik weet niet hoe het in Turkije geregeld is, maar in bepaalde landen die dubbele nationaliteit toestaan, mag je met een dubbele nationaliteit niet voor de overheid werken in dienst als bijvoorbeeld het leger of de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
.oisyn schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Ik weet niet hoe het in Turkije geregeld is, maar in bepaalde landen die dubbele nationaliteit toestaan, mag je met een dubbele nationaliteit niet voor de overheid werken in dienst als bijvoorbeeld het leger of de politie.
Met een Nederlandse Nationaliteit ga je gewoon het Turkse leger in, een vriend van mij van middelbare school is gewoon het leger in gegaan (als is dat ondertussen 30 jaar geleden hahaha). Hij wilde dat absoluut niet en de enige oplossing toen was het afkopen van de dienst toen. Ging hij niet dan kwam hij op een blacklist en zou nooit meer naar Turkije kunnen gaan. Schandalig eigenlijk want daarmee zorg je dat arme mensen altijd het leger in moeten en als papa geld heeft mag je lekker op de bank blijven zitten ;-)

PS In Nederland kan je gewoon het leger in met een dubbele nationaliteit, daar ging laatst geertje nog over uit zijn dak >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Klopt, en ik heb wel eens gehoord dat 1 van de redenen waarom Erdogan hier zo populair is. is dat hij de prijs om de dienstplicht af te kopen sterk heeft verlaagd voor buitenlanders.

[ Voor 4% gewijzigd door xos op 31-08-2016 15:52 ]

• rikoos
Gaat het hier nu om minderjarige kinderen? Dus zelfs die worden nu openlijk als "landverraders" neergezet of begrijp ik het verkeerd?

http://www.ad.nl/amsterda...nd-in-amsterdam~ac6c549d/

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

rikoos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:55:
Gaat het hier nu om minderjarige kinderen? Dus zelfs die worden nu openlijk als "landverraders" neergezet of begrijp ik het verkeerd?

Hij heeft niet gewoon een kopie gemaakt van het grote boek van Sinterklaas? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
Lekker de NSB-er uithangen. Mijn god, wat een trieste lui lopen hier rond in Nederland. En het mooie is: Je kunt het verwerpelijk vinden maar volgens mij is het niet strafbaar. Misschien als je er een zaak van maakt dat je er smaad of laster van kunt maken maar dat is lastig te bewijzen.

En vervolgens ga je als persoon die op de lijst staat op vakantie naar Turkije toe en wordt je gewoon opgepakt als aanhanger van terrorisme. En we met onze wetten er helemaal niets tegen doen... We faciliteren het zelfs bijna.

[ Voor 8% gewijzigd door Robkazoe op 01-09-2016 13:11 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

rikoos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Dat wist ik niet, ik had wel begrepen dat je pas een Turk bent als je ouders je hebben aangegeven bij de Turkse staat. Blijft wel heel raar dat een iemand die in Nederland is opgegroeid het Turkse leger in moet! De kans bestaat dus dat hij moet vechten voor iets waar Nederland tegen is. Blijft moeilijk die dubbele loyaliteit in dit soort situaties.
De idee van een heel etnisch gekleurd nationalisme is daar natuurlijk niet vreemd aan. Je ontsnapt niet aan je afkomst, waar je ook geboren wordt. Heel angstaanjagend eigenlijk, maar het grootste deel van de Turkse gemeenschappen in Europa lijken daar niet echt een probleem mee te hebben als je ziet hoe die interne Turkse spanningen gewoon naar het buitenland geëxporteerd worden....

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Robkazoe schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:11:
Lekker de NSB-er uithangen. Mijn god, wat een trieste lui lopen hier rond in Nederland. En het mooie is: Je kunt het verwerpelijk vinden maar volgens mij is het niet strafbaar. Misschien als je er een zaak van maakt dat je er smaad of laster van kunt maken maar dat is lastig te bewijzen.

En vervolgens ga je als persoon die op de lijst staat op vakantie naar Turkije toe en wordt je gewoon opgepakt als aanhanger van terrorisme. En we met onze wetten er helemaal niets tegen doen... We faciliteren het zelfs bijna.
Natuurlijk kunnen onze wetten hier wel wat aan doen: een dergelijke namenlijst + religie valt heel erg onder de Wet bescherming persoonsgegevens. Mag niet worden gedeeld en al helemaal niet het land uit gaan --> kan je heel prima aanpakken. Al is het dan al lang en breed verspreid :r

-

Het verbaast me eerlijk gezegd dat er schijnbaar vele Turken-only lagere scholen in Nederland zijn. Ik woon in een erg multi-culti buurt en heb in m'n omgeving (vrienden, familie) veel kinderen van die leeftijd, maar dat had ik me nooit gerealiseerd :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F_J_K schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:41:
[...]

Natuurlijk kunnen onze wetten hier wel wat aan doen: een dergelijke namenlijst + religie valt heel erg onder de Wet bescherming persoonsgegevens. Mag niet worden gedeeld en al helemaal niet het land uit gaan --> kan je heel prima aanpakken. Al is het dan al lang en breed verspreid :r
Jammer dat je het laatste gedeelte kleingedrukt maakt, want dat is nou precies waarom je het niet aan kunt pakken. Je kunt het wel verbieden, maar dat impliceert niet dat de lijsten daarmee niet ontstaan. En als ze bestaan, kunnen ze worden verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Erdogan heeft veel geld nodig, wij sturen elk jaar 400 miljoen naar turkije zodat ze zich kunnen voorbereiden op toetreding tot de EU, totaal gaat het om meer dan 2 miljard euro, ik ben van mening dat men dat moet stoppen, dreig ook met een veto mbt visum vrij reizen.

De erdogan aanhangers denken allemaal dat hij verantwoordelijk is dat het wat beter gaat met de economie maar hebben niet in de gaten dat het geld van de EU komt, van europese investerings fondsen en de soe.

Nu loopt erdogan weer trots te roepen dat hij de buffer bij de grens heeft ontdaan van IS en ypg, terwijl ypg IS daar heeft verdreven, als dank krijgen ze nu het turkse leger op hun dak.
Toen IS daar zat deed erdogan helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

NLsandman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:26:
Erdogan heeft veel geld nodig, wij sturen elk jaar 400 miljoen naar turkije zodat ze zich kunnen voorbereiden op toetreding tot de EU, totaal gaat het om meer dan 2 miljard euro, ik ben van mening dat men dat moet stoppen, dreig ook met een veto mbt visum vrij reizen.
Dan zouden de EU bobos moeten toegeven dat geld geven niet werkt en dat gaat dus nooit gebeuren. De Duitse regering bukt ook al voor de chantage van Erdogan die toegang tot soldaten op een NAVO blokkeerde en zal zich distantieren van de erkenning door de Bondsdag van de Armeense genocide.

http://www.spiegel.de/pol...in-a-1110505.html#ref=rss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
IJzerlijm schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:10:
[...]

Dan zouden de EU bobos moeten toegeven dat geld geven niet werkt en dat gaat dus nooit gebeuren. De Duitse regering bukt ook al voor de chantage van Erdogan die toegang tot soldaten op een NAVO blokkeerde en zal zich distantieren van de erkenning door de Bondsdag van de Armeense genocide.

http://www.spiegel.de/pol...in-a-1110505.html#ref=rss
Las dit verhaal vanmorgen.... als je denkt dat het allemaal niet erger kan worden...

Direct na de 'coup' werd de vliegbasis Incirlik, waar Amerikaanse en Duitse troepen gestationeerd zijn, door de Turken omsingeld en van de buitenwereld afgesloten. De Amerikanen deden in de dagen erna net alsof het probleem al was opgelost, en dat de blokkade elk moment kon worden opgeheven. Ondertussen is dat echter nog steeds niet gebeurd. Tevens hebben de Amerikanen de aldaar gestationeerde kernwapens uit voorzorg maar vast weggehaald (luchtvervoer is nog wel mogelijk).

Die troepen zitten daar notabene tevens om de Turken te beschermen. Maar in plaats van met de vuist op tafel te slaan en te eisen dat ze eindelijk eens normaal gaan doen, wil Duitsland nu de internationaal erkende genocide van de Turken gaan ontkennen?!? Denken ze nu werkelijk dat ze met dit slappe dhimmy gedrag het respect en medewerking van Erdogan zullen krijgen?

Je gaat bijna vermoeden dat Erdogan 'iets' weet waarmee hij de hele westerse wereld kan chanteren. Heb alleen geen idee wat dat kan zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Ik snap ook niet waarom turkije zo belangrijk voor bv duitsland is.
Waarom pompt de EU zoveel geld in turkije, wat voor belangen hebben de russen en amerikanen in turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005

wontcachme

You catch me? No you wont

Dat was zover ik weet alleen maar een gerucht. Roemenie heeft ontkent dat er kernwapens naar hun toe verplaatst zijn.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
wontcachme schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:50:
[...]

Dat was zover ik weet alleen maar een gerucht. Roemenie heeft ontkent dat er kernwapens naar hun toe verplaatst zijn.
In Nederland liggen er officieel ook "geen" kernwapens ;-) Logisch dat ze dat nooit zullen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
NLsandman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:48:
Ik snap ook niet waarom turkije zo belangrijk voor bv duitsland is.
Waarom pompt de EU zoveel geld in turkije, wat voor belangen hebben de russen en amerikanen in turkije.
Wellicht omdat er zoveel Turken in Duitsland (en ook Nederland) zitten, en men daarom bang is dat er hier een soort intra-Turkse burgeroorlog uit zou kunnen breken. Ook is door de geografische ligging het land essentieel voor vrede in het Midden Oosten.

Maar al dat maakt het voor mij nog niet aanvaardbaar dat we maar blijven marchanderen met onze normen en waarden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

defiant

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:10:
De Duitse regering bukt ook al voor de chantage van Erdogan die toegang tot soldaten op een NAVO blokkeerde en zal zich distantieren van de erkenning door de Bondsdag van de Armeense genocide.
Een absoluut dieptepunt. Juist als je Europa en Duitsland voor mensenrechten staat en veel onpopulair beleid daar aan ophangt, kan je niet om (geo)politieke redenen afstand nemen van zulke normen en waarden.
alexbl69 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:45:
Maar al dat maakt het voor mij nog niet aanvaardbaar dat we maar blijven marchanderen met onze normen en waarden.
Dat is ook het hele probleem met migratiebeleid waarbij mensen hun eigen cultuur met eigen normen en waarden mogen behouden. Als deze groepen maar groot genoeg worden, gaan ze vanzelf invloed krijgen op beleid.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit heeft bar weinig met waarden en normen te maken, maar des te meer met blind nationalisme.

Ik hoor immers geen Chinezen, ook een groep die nog veel van hun eigen waarden en normen heeft, demonstreren als Nederland weer eens met een opgeheven vingertje over de mensenrechten aldaar begint.

En het is ook lang niet iedere turk, of alleen turken uit een bepaald milieu

Nee, als je iemand de schuld wil geven, zou ik eerst eens onze geweldige politici aankijken. Zij zijn het die een topdeal met Turkije hebben gesloten, en nu geheel toevallig als de dood zijn om Turkije stevig aan te pakken.

En dan krijg je dus dit soort waanzin. Zelfs De Speld had dit niet kunnen bedenken, Duitsland die een genocide niet meer erkent, als het niet zo triest zou zijn, was het bijna grappig.

Ben wel benieuwd wanneer dit stopt. Moet Turkije Polen binnenvallen eer Europa gaat tegensputteren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Duitse politici zeggen nu dat Spiegel er naast zit en de regering niet van plan is zich van de Armenie resolutie te distantieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
.oisyn schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Heb je daar een voorbeeld van? Want als je de nationaliteit van een land hebt zou dat in principe moeten betekenen dat je elke overheidsfunctie zou kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Robkazoe schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:11:

Waarom is dit zo anders dan andere landen die informatie opvragen van Nederland?

Onder de noemer 'terrorisme' hebben landen heel veel vrijheid om alles over jou en iedereen in je netwerk te onderzoeken; er zijn genoeg schrijnende voorbeelden van mensen die in de USA geweigerd worden omdat hun naam lijkt op dat van een vermeende terrorist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

R3M1 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:05:
[...]

Heb je daar een voorbeeld van?
Egypte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
R3M1 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:11:
[...]

Waarom is dit zo anders dan andere landen die informatie opvragen van Nederland?

Onder de noemer 'terrorisme' hebben landen heel veel vrijheid om alles over jou en iedereen in je netwerk te onderzoeken; er zijn genoeg schrijnende voorbeelden van mensen die in de USA geweigerd worden omdat hun naam lijkt op dat van een vermeende terrorist.
Volgens mij heb je niet gegrepen waar deze reactie op slaat 8)

Het ging hier over een lijst met leerlingen die openbaar is gemaakt onder Turken waarop dus kinderen staan als Gülen aanhangers. Deze lijst is dus niet iets opvragen maar in de markt gooien zonder bewijs en hiermee dus KINDEREN zwart maken en als terrorist neerzetten. Dus niets officieels maar gewoon een ziekelijk iets om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is :

http://deredactie.be/cm/v...n%2Bmedia/media/1.2759966
Een Vlaamse journalist die stage deed bij de Belgische tak van de krant Zaman is door een Turkse staatsadviseur benaderd met de vraag een lijst met de Belgische abonnees van de Gülenistische krant aan hem te geven. Dat schrijft De Morgen. In "De wereld vandaag" doet de jonge vrouw haar verhaal.
En dit voor de staatsgreep.
Op een bepaald moment kwam ze in contact met een man die zich voorstelde als een Turkse staatsadviseur. Na enkele gesprekken vroeg hij haar om een lijst met de namen van de Belgische abonnees van Zaman. De staatsgreep van 15 juli in Turkije had op dat moment nog niet plaatsgevonden. Zoals bekend schrijft Erdogan die sinds dag één toe aan de predikant Gülen en zijn aanhangers.

"Waarom hij die lijst vroeg, heeft hij mij nooit verteld. Wel wou hij dat ik op 16 juli met de lijst in Ankara zou staan. De tickets hiervoor waren al geboekt. Ik heb foto's gezien van vliegtuigtickets met mijn naam op. Als ik wilde, kon ik ook in Turkije gaan studeren of werken."

"Achteraf gezien is het vreemd dat hij die lijst daags na de staatsgreep wou hebben. Op een bepaald moment werd hij zelfs wat wanhopig. Ik kreeg een bericht via Whatsapp waarin letterlijk stond dat ik hem erg gelukkig zou maken indien ik met de lijst naar Ankara zou komen."

[ Voor 50% gewijzigd door Tomsworld op 05-09-2016 21:44 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

defiant

Moderator General Chat
Artikel in het NRC:
‘Couppoging is symptoom van instabiel Turkije’
In Turkije woedt het grootste gevecht ooit tussen islamitische groepen, zegt de Zweedse expert Svante Cornell. „Turkije is een toenemend instabiel land dat op zichzelf een probleem vormt.”
Hij meent o.a. dat de Gülen beweging waarschijnlijk wel achter de couppoging zit, maar dat het moeilijk te bewijzen valt. Verder staat Gülen voor een modernere Islam, maar hebben ze nooit zoveel aanhang kunnen vergaren buiten hun eigen elitaire kringen, terwijl Erdogan wel de vaak conservatieve laagopgeleiden kan mobiliseren.

Dit is natuurlijk tekenend:
„We moeten niet de fout maken te denken dat wij Turkije meer nodig hebben dan Turkije ons. Als Europees kapitaal uit Turkije vlucht, heb je geen economie meer. We zijn in Europa verdeeld, ongecoördineerd en zonder leiding. Dat staat Erdogan toe Europa te bespelen.
Maar die situatie is in andere topics al ruimschoots aan bod gekomen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
defiant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:20:
Artikel in het NRC:
‘Couppoging is symptoom van instabiel Turkije’

[...]

Hij meent o.a. dat de Gülen beweging waarschijnlijk wel achter de couppoging zit, maar dat het moeilijk te bewijzen valt. Verder staat Gülen voor een modernere Islam, maar hebben ze nooit zoveel aanhang kunnen vergaren buiten hun eigen elitaire kringen, terwijl Erdogan wel de vaak conservatieve laagopgeleiden kan mobiliseren.

Dit is natuurlijk tekenend:

[...]

Maar die situatie is in andere topics al ruimschoots aan bod gekomen.
Gülen beweging staat voor een moderne islam? Die is nieuw, ik ben een groot tegenstander hoe het met de "democratie" gaat onder Erdogan met zijn soms fundamentalistisch gedrag maar ik heb mij de laatste weken redelijk verdiept in de Gülen beweging en deze lijken wel vredelievend en gematigd maar als je alles goed leest is deze minstens zo fundamentalistisch als Erdogans ak partij. Ze hebben niet voor niets een gezamenlijke geschiedenis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Ik heb me inderdaad ook wat meer verdiept in Gulen, maar als je dat leest, dan is het maar beter dat die coup mislukt is. Als echt Gulen er achter staat, op het oog met onderwijs e.d. een hele moderne islam, maar ook eentje die tegelijk aartsconservatief is en gewoon een Sharia-light voor ogen had in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hier moet ik stiekem toch echt even om glimlachen.
http://www.volkskrant.nl/...n-die-herstellen~a4374654

Ja, je leest het goed. Ze geven gewoon toe dat ze te ver zijn gegaan met hun zuiveringen. :P
Tussen de regels kan je lezen dat ze eigenlijk geen controle meer hebben over hun eigen monster en niet potentieel desastreus door willen escaleren maar de-escaleren.

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Maar het gaat wel gewoon door.
Gekozen burgemeesters worden ontslagen. Hoezo democratie.
http://nos.nl/artikel/213...ontslagen-in-turkije.html
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Let op:
We willen als forumcrew hier, net zoals in alle andere topics, geen denigrerende reacties naar andere bevolkingsgroepen zien.