Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
sekeroglan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Het alternatief voor het verliezen van de Turkse nationaliteit: de blauwe kaart

Turken die hun dubbele nationaliteit dus niet willen verliezen, zullen of 15 maanden in dienst moeten of het tarief moeten betalen om de dienstplicht af te kopen. Doen ze dat niet, dan moeten ze hun Turkse paspoort inleveren. Wel kunnen Turken vanaf 1996 een blauwe kaart krijgen in plaats van dat paspoort. Daarmee hebben ze wel veel rechten die de Turken hebben met een Turks paspoort, maar niet langer het stemrecht.
uhhh, is het alternatief voor Ebru Umar niet gewoon de Nederlandse nationaliteit, met wat daar bij hoort:
- Mark Rutte erkennen als de leider van het land en niet meneer Erdogan :)
- De mede-Nederlanders beschouwen als landgenoten en niet de Turken ver weg in Kappadocië
- De driekleur hijsen ipv een vlag met een maan en een ster
- Een zeker gevoel van veiligheid hebben als je een niet politiek-correcte column schrijft

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Witte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:09:
...- Mark Rutte erkennen als de leider van het land ...

Hoort dat serieus bij 'de Nederlandse nationaliteit'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laatste keer dat ik keek was Willem IV het staatshoofd. Maar zelfs daar mag je in Nederland gewoon tegen zijn. Het is allemaal onnodig tendentieus, en nog belangrijker, compleet onnodige aandacht voor een columnist die geheel onbelangrijk is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Zullen we weer terug gaan naar de politieke situatie in Turkije? :)

Erdogan is ondertussen nog steeds druk bezig met het Turkse leger vleugellam maken voor politieke doelen.
http://nos.nl/artikel/212...militairen-ontslagen.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44

OgWok

U.N.C.L.E.

Deze vond ik toch wel erg leuk ;)

Afbeeldingslocatie: https://rechtsvorlinks.files.wordpress.com/2014/07/recep-erdogan-3.jpeg?w=614

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:58:
Zullen we weer terug gaan naar de politieke situatie in Turkije? :)

Erdogan is ondertussen nog steeds druk bezig met het Turkse leger vleugellam maken voor politieke doelen.
http://nos.nl/artikel/212...militairen-ontslagen.html
Wat ik me dan afvraag is hoe slagvaardig dat leger nog is. Welk land of welke partij pakt nu zijn kans? Als de Koerden nu opeens terrein kunnen winnen, omdat het leger een klap heeft gehad, zou dat Erdogan weleens stevig kunnen schaden.

Al weet ik niet of de daarvoor benodigde realiteitszin aanwezig is. Wellicht is slechts een spin een nieuw sprookje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Witte schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

uhhh, is het alternatief voor Ebru Umar niet gewoon de Nederlandse nationaliteit, met wat daar bij hoort:
- Mark Rutte erkennen als de leider van het land en niet meneer Erdogan :)
- De mede-Nederlanders beschouwen als landgenoten en niet de Turken ver weg in Kappadocië
- De driekleur hijsen ipv een vlag met een maan en een ster
- Een zeker gevoel van veiligheid hebben als je een niet politiek-correcte column schrijft
Ik heb het over een alternatief die je hebt om gebruik te maken van diverse rechten in Turkije na inleveren van je Turkse paspoort.

Wat Ebru doet, moet ze zelf weten.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Los van de - nogal gebruikelijk voor deze columniste - scherp aangezette toon, snijdt dit best hout.

https://www.nrc.nl/nieuws...verrader-3452303-a1514103

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik denk dat enkele mensen hierboven de plank volledig mis slaan als het gaat om het verzwakken van het leger. Turkije heeft het 6 of 7 na grootste leger van de wereld. 1400 man ontslaan betekent helemaal niets voor dat leger. Het doel van die ontslagen is juist hen die door de huidige machthebbers niet vertrouwd worden te verwijderen uit het leger om zo een leger te krijgen dat blind de bevelen van de machthebbers opvolgt. Daarnaast wordt er 90 Miljard euro in het leger gestoken dus wordt het alleen maar sterker.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 02-08-2016 18:46 . Reden: Typo's en spelvoudtun - Miljard ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:11:
Ik denk dat enkele mensen hierboven de plank volledig mis slaan als het gaat om het verzwakken van het leger. Turkijke heeft het 6 of 7 na grootste leger van de wereld. 1400 man ontslaan betekent helemaal niets voor dat leger. Het doel van die ontslagen is juist hen die door de huidige machthebbers niet vertrouwd worden te verwijderen uit het leger om zo een leger te krijgen dat blind de bevelen van de machthebbers opvolgt. Daarnaast wordt er 90 miljoen euro in het leger gestoken dus wordt het alleen maar sterker.
De maat van een leger wil niet noodzakelijk iets zeggen. Als je er de structuur uit zaagt, zakt het veel sneller in elkaar. Veel dictators maken die fout - die zijn zo bang de controle te verliezen en maken zich zo'n spin in het web, dat de boel als een treurige soufflé in elkaar zakt als de leider verwijderd wordt of buiten spel staat, bijvoorbeeld door een coup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MrMonkE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:11:
Ik denk dat enkele mensen hierboven de plank volledig mis slaan als het gaat om het verzwakken van het leger. Turkije heeft het 6 of 7 na grootste leger van de wereld. 1400 man ontslaan betekent helemaal niets voor dat leger. Het doel van die ontslagen is juist hen die door de huidige machthebbers niet vertrouwd worden te verwijderen uit het leger om zo een leger te krijgen dat blind de bevelen van de machthebbers opvolgt. Daarnaast wordt er 90 miljoen euro in het leger gestoken dus wordt het alleen maar sterker.
1400 aardappelschillers niet, 1400 officieren en onderofficieren wel. Als ik Wikipedia mag geloven dan zijn er 600k militairen. Waarvan nu dus 1 op de 400 mensen = een groot deel van de leiding (!) weg is. Zie wat de grote zuivering voor de Soviets deed toen de Duiters uiteindelijk kwamen...

90M euro op 600k militairen = 150 euro per persoon. Daar valt amper een nieuw uniform van te kopen, of munitie om enige tijd mee te oefenen. Laat staan dat het genoeg is om de directe kosten van de coup op te lossen. (Maar goed, 90M is maar een half procent van het al bestaande budget dus dat gaat gewoon op de grote hoop. Hooguit blijft er voorlopig minder dan gemiddeld hangen aan de strijkstok).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sorry maar ik geloof dat het miljard was, ik zal mijn post aanpassen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wedden dat die 90 miljard gaat naar nieuw op te richten eenheden die buiten reguliere legeronderdelen staan ? De enige manier om ze natuurlijk vrij te waren van Gulenistische invloeden en massa's baantjes voor trouwe AKP leden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ja, want overal heeft Gülen de hand in, en is de kop van jut, de intrigant, de vijfde colonne, en de kwade genius.

Een paar jaar gelden dikke matties met Tayyipje, maar nu is hij 100% de gebeten hond.

Welkom in de totalitaire politiestaat, waan alles zwart/wit is, en zij die niet voor mij zijn, zijn tegen mij.

:Z

Wat mij betreft is elk land beter af zonder allebei.

En die vijfde colonne, die heeft Erdogan nu overal in Europa rondlopen, met zijn totaal zwart/wit-denkende meute.

Voormalig Troje lag niet voor niets in het huidige Turkije. Het gehinnik van zijn meute is nu overal te horen, inclusief veel vlagvertoon - ook niet helemaal bijster slim dus.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

IJzerlijm schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:08:
Wedden dat die 90 miljard gaat naar nieuw op te richten eenheden die buiten reguliere legeronderdelen staan ? De enige manier om ze natuurlijk vrij te waren van Gulenistische invloeden en massa's baantjes voor trouwe AKP leden.
Mijn gedachte exact.
Een die de staat beschermd en onder direct gezag van Erdogan staat.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MrMonkE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:46:
Sorry maar ik geloof dat het miljard was, ik zal mijn post aanpassen.
Dat zal inderdaad meer helpen :P

Maar dat lijkt me stug, dat is een eng groot deel van het bruto nationaal product...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

F_J_K schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Maar dat lijkt me stug, dat is een eng groot deel van het bruto nationaal product...
Ach, het is bekend dat arme mensen zich alleen maar meer vastklampen aan de sterke man, dus hoe minder geld er gaat naar de burger zelf, hoe meer arme (lager opgeleide) mensen. Win-win voor Erdogan. En een sterker controleren leger èn als er een bevolkingsdeel is dat bijkans permanent tegen zijn eigen belangen stemt is het wel het minder opgeleide deel van een land. Vicieuze cirkel hè. Minder opgeleid, dus meer vatbaar voor retoriek. Wat iets anders is als dom natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 02-08-2016 20:50 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:08:
Een soort persoonlijke bescherming voor Erdogan en zijn partij dus eigenlijk? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Een beschermafdeling dus?? >:) O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 02-08-2016 21:00 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Het kan natuurlijk ook borst getrommel zijn of een begroting voor meerdere jaren.
Daarover wijden ze niet echt uit. Maar het is wel kenmerkend voor de richting waarin het land zich momenteel beweegt.

Maar de schade die ze ondervinden door het wegblijven van europeanen en Russen in die toekomst zou ook pijn kunnen gaan doen. Alhoewel de meeste mensen misschien geen benul hebben wat daar allemaal gebeurt en het evenmin iets kan schelen, Als het maar mooi weer is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een tegenwicht tegen de macht van het leger. In de hele regio zie je dit al tijden gebeuren, de militaire macht wordt overgenomen door paramilitairen en zo opgezet dat er altijd een sterke macht is die absoluut loyaal is aan de machthebbers en/of hun ideologie. De rol van de krijgsmacht als de verdediger van de natie tegen een externe bedreiging lijdt enorm onder zo'n opzet wat je ziet in de belabberde prestaties op het slagveld bij een echte oorlog.

Turkije heeft natuurlijk wel het grote voordeel NAVO lid te zijn dat een externe dreiging enorm afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
[...]

Wat ik laatst had gelezen zaten ze rond de 2,5%, Valt wel mee toch.

[ Voor 19% gewijzigd door sevinc op 02-08-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

sevinc schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:57:
Wat ik laatst had gelezen zaten ze rond de 2,5%, Valt wel mee toch.
Zeg vorig jaar was het idd een dikke 2%, maar als het genoemde bedrag er bij zou komen is het 13%, wat erg ongezond veel zou zijn. Maar goed, Google suggereert dat er niet zoveel gaat worden geïnvesteerd maar dat een minister zegt dat het zoveel heeft gekost: http://www.politico.eu/ar...ion-recep-tayyip-erdogan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
F_J_K schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:04:
[...]

Zeg vorig jaar was het idd een dikke 2%, maar als het genoemde bedrag er bij zou komen is het 13%, wat erg ongezond veel zou zijn. Maar goed, Google suggereert dat er niet zoveel gaat worden geïnvesteerd maar dat een minister zegt dat het zoveel heeft gekost: http://www.politico.eu/ar...ion-recep-tayyip-erdogan/
Volgens mij was dat de verwachte schade.

Navo wilt het zelf ook hebben dat landen 2% besteden aan hun defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Fascistisch regime completion.. 100%
De 'boekverbrandingen' zijn gestart.
Er worden momenteel boeken met geheime codes (Nee niet de davinci code, maar GTA5) in beslag genomen.
Ik verwacht snel een verbod op veel boeken en misschien dat ze slim genoeg zijn om daadwerkelijk theatrale verbrandingen van deze boeken te mijden ivm historie van zijn collega dictator maar ik sluit het zeker niet uit!
Denk dat veel die militairen die op hun reet zijn blijven zitten bij die coup nu wel spijt hebben.

-Ander artikel heeft het over vuilnis, misschien heb ik iets te vroeg conclusie getrokken Maar het is 1 van de dingen die je als goede dictator moet doen, dus ik sluit het in de nabije toekomst zeker niet uit. Het zijn wel 2 erg grote zakken met boeken daar in de vuilnis. Een paar kuub-

[ Voor 23% gewijzigd door MrMonkE op 03-08-2016 11:01 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Weet niet zo heel goed of het hier thuis hoort vanwege de politieke ontwikkelingen of in 1 van de voetbaltopics maar las dat er ook flink wat officials van de bond ontslagen waren ivm de coupe.
Zal de UEFA en FIFA nog ballen tonen en ze schorsen? Politieke inmenging is immers niet gedoogt binnen de bonden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Iets meer duidelijkheid over die boeken of het artikel zelf?
Waarom zouden boekjes over Grand Theft Auto verbrandt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
L1nt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:08:
Weet niet zo heel goed of het hier thuis hoort vanwege de politieke ontwikkelingen of in 1 van de voetbaltopics maar las dat er ook flink wat officials van de bond ontslagen waren ivm de coupe.
Zal de UEFA en FIFA nog ballen tonen en ze schorsen? Politieke inmenging is immers niet gedoogt binnen de bonden.
Wel terecht natuurlijk, je kunt geen coup uitvoeren zonder officials van de voetbalbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Wel mooi om dit topic over Turkije te lezen hier op een tech site en al helemaal dat hier normaal gediscussieerd wordt en niet zoals op de andere bekende websites waar bedreigingen orde aan de dag zijn als je commentaar hebt op Erdogan. Klasse !!! Hopelijk blijft dat zo (chapeau Admins).

Ben redelijk verbaasd na een bericht van een vriendin (Turkse) die nu in Turkije verblijft. Diverse sociale instellingen daar zijn dus verplicht gesloten en medewerkers zijn vastgezet ivm zogenaamde medeplichtigheid aan de couppoging. Sociaal werkers dus die bejaarden begeleiding deden. Gaat het nu echt zover dat ze dit doen? Zijn er ook websites die overtuigend bewijs neerzetten van de betrokken mensen want wat ik nu lees en hoor (en wat elke Erdogan aanhager ook 100% gelooft) zijn ze schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
rikoos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:12:
Wel mooi om dit topic over Turkije te lezen hier op een tech site en al helemaal dat hier normaal gediscussieerd wordt en niet zoals op de andere bekende websites waar bedreigingen orde aan de dag zijn als je commentaar hebt op Erdogan. Klasse !!! Hopelijk blijft dat zo (chapeau Admins).
En mods die het harde werk doen. ;)
* DaniëlWW2 gaat weer in de lurkmodus. :+
Ben redelijk verbaasd na een bericht van een vriendin (Turkse) die nu in Turkije verblijft. Diverse sociale instellingen daar zijn dus verplicht gesloten en medewerkers zijn vastgezet ivm zogenaamde medeplichtigheid aan de couppoging. Sociaal werkers dus die bejaarden begeleiding deden. Gaat het nu echt zover dat ze dit doen? Zijn er ook websites die overtuigend bewijs neerzetten van de betrokken mensen want wat ik nu lees en hoor (en wat elke Erdogan aanhager ook 100% gelooft) zijn ze schuldig.
Ja ze gaan zover en bewijs heb ik nog niet gezien. Ik heb al eerder de parallel met Stalin getrokken om deze reden. Het lijkt puur arbitrair. te zijn en gericht op het creëren van angst om elke vorm van organisatie tegen Erdogan onmogelijk te maken. Je kan moeilijk protesteren als je niemand vertrouwt om een protest mee te organiseren. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
NeutraleTeun schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:00:
Iets meer duidelijkheid over die boeken of het artikel zelf?
Waarom zouden boekjes over Grand Theft Auto verbrandt worden?
Gaat om dit zo te zien: http://www.dumpert.nl/med...eheime_codes_ontdekt.html

Een verkeerde interpretatie van de verslaggeefster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sphere- schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Gaat om dit zo te zien: http://www.dumpert.nl/med...eheime_codes_ontdekt.html

Een verkeerde interpretatie van de verslaggeefster ;)
Kan iemand vertalen wat ze zegt? Niet te geloven als dit waar zou zijn. _O-
edit: een aantal reacties zeggen van ja. _O- _O- _O-

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Hm. Of het is satire (wel een enorm risico dan, want staats tv?) of inderdaad gewoon brainwashing/propaganda.
Maar wel eentje uit de enorm domme doos.

Dat het al zover moet komen (los van alle onschuldige gevangenschappen en ontslagen, al zou je dat nog wel enigszins kunnen geloven)... Maar dit? *facepalm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Die duizenden ontslagen.. wat betekent dit voor hen, naast baanverlies en mogelijke vervolging, ook paria's voor de rest van hun leven of is rehabilitatie mogelijk?

Is het gek als ik met al die berichten van ontslagen (buiten het leger, want die kan ik nog enigszins begrijpen in het licht van de coup) vanwege je geloofsovertuiging meer en meer zie in vergelijking met de situatie van de joden tussen pak 'm beet 1933 en de start van het wegzetten van de joden in ghetto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 16:58

superwashandje

grofheid alom

DaniëlWW2 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Kan iemand vertalen wat ze zegt? Niet te geloven als dit waar zou zijn. _O-
edit: een aantal reacties zeggen van ja. _O- _O- _O-
hier ook wat "achtergrond" over wat ze zegt:
https://www.reddit.com/r/..._made_an_exclusive_story/
komt inderdaad neer op wat er op dumpert staat

[ Voor 7% gewijzigd door superwashandje op 03-08-2016 15:26 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
YouTube: Kamermeerderheid eist onderzoek naar Turkse beweging

YouTube: Onderzoek tegen Turks-Islamitische organisaties in Nederland

YouTube: Minimaal 100 studiehuizen Gülen-beweging in Nederland

In bovenstaande filmpjes, op chronologische volgorde van 2008/2013/2014, spreekt men over de sekte "Gülen" beweging. Aangevuld met de visie, werkwijze, "integratie" als ook vraag naar een onderzoek tbvTurkse organisaties in Nederland. Ook geeft het naar mijn inziens een antwoord op de hoeveelheid aanhoudingen die nu gaande zijn bij diverse takken van de overheid...

Naar wat ik heb kunnen vinden, heeft een dergelijke onderzoek overigens nooit plaatsgevonden.. 8)7 Tot ongenoegen van de tweedekamer, die binnenkort wel een hoorzitting zullen organiseren? _/-\o_
http://www.rtlnieuws.nl/n...aar-zijn-rutte-en-asscher

http://www.zamanvandaag.n...nederland-pas-net-gestart
Overigens frappant dat "Zaman" (de krant van Gülen) wijst naar de lange arm van Erdogan, terwijl het onderzoek dat vorig jaar aangevraagd is vooral als grondslag de Gülen beweging betrof. Ik kan overigens niet bij de premium bericht van de Telegraaf en weet dus niet in hoeverre Zaman hier een eigen draai heeft gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, wat ziet het Turkse volk er hier slecht uit, in deze hele situatie... het is niet voor te stellen dat je de handel en wandel van Erdogan goedkeurt, dan pas je qua normen en waarden niet in Europa. Misschien krijgt het volk met Erdogan gewoon de president die het verdient.

Ik en mijn vrouw kennen aardig wat hoog opgeleide Turken die in NL werken vanuit ons werk, ze zijn unaniem fel anti-Erdogan. Ik heb het idee dat Erdogan de academici en intellectuele elite de mond wil snoeren en wil uitschakelen, omdat uit die hoek heel veel kritiek komt. Academici hebben/hadden een uitreisverbod etc.

Overigens zijn al die hoog opgeleide Turken zeer nationalistisch en accepteren ze verder zeer weinig kritiek op Turkije. De beschuldigingen vanuit het andere kant dat ze anti-Turks zijn, lijken me totale onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Deze zender dacht dat de zelfrijdende fiets ook echt was:

YouTube: Atv'nin Google'ın 1 Nisan Şakasını Gerç...

Geen briljante redactie dus.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Prosac schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:01:
Die duizenden ontslagen.. wat betekent dit voor hen, naast baanverlies en mogelijke vervolging, ook paria's voor de rest van hun leven of is rehabilitatie mogelijk?
En de werkeloze 'partijleden' krijgen deze banen waarmee je hun loyaliteit sterker verankert.
Als ik zo de reactie van de niet vervolgde Turken zie waren het eigenljik al paria's die door de stabiele democratie de laatste 30 jaar werden beschermd maar door het afbrokkelen daarvan in de laatste 10 jaar is dat nu komen te vervallen en worden ze zelfs vanuit het rechtssysteem nu achtervolgd.

Ik las dat de Oostenrijkse president wil dat dat de gesprekken voor toetreding tot de EU worden stop gezet. In mijn optiek een paar jaar te laat maar zeker nu na de handelingen na de coup eigenlijk een vereiste. De EU zou zich volslagen belachelijk maken als ze nog langer serieus aan tafel blijven zitten over toetreding tot de EU. De enige reden dat ze niet met de vuist op tafel slaan zijn die vluchtelingen.

In Turkije willen ze miljarden om de kampen te bouwen. Ik heb liever niet dat we deze man zijn kampen gaan financieren want de manier waarop dat nu loopt in dat land zou het me niet verbazen als deze kampen in de nabije toekomst voor een heel ander doel dan humanitaire vluchtelingenhulp gaan worden gebruikt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
MrMonkE schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:03:
En de werkeloze 'partijleden' krijgen deze banen waarmee je hun loyaliteit sterker verankert.
Als ik zo de reactie van de niet vervolgde Turken zie waren het eigenljik al paria's die door de stabiele democratie de laatste 30 jaar werden beschermd maar door het afbrokkelen daarvan in de laatste 10 jaar is dat nu komen te vervallen en worden ze zelfs vanuit het rechtssysteem nu achtervolgd.

Ik las dat de Oostenrijkse president wil dat dat de gesprekken voor toetreding tot de EU worden stop gezet. In mijn optiek een paar jaar te laat maar zeker nu na de handelingen na de coup eigenlijk een vereiste. De EU zou zich volslagen belachelijk maken als ze nog langer serieus aan tafel blijven zitten over toetreding tot de EU. De enige reden dat ze niet met de vuist op tafel slaan zijn die vluchtelingen.

In Turkije willen ze miljarden om de kampen te bouwen. Ik heb liever niet dat we deze man zijn kampen gaan financieren want de manier waarop dat nu loopt in dat land zou het me niet verbazen als deze kampen in de nabije toekomst voor een heel ander doel dan humanitaire vluchtelingenhulp gaan worden gebruikt.
Er is niks op tegen om ze een worst voor te houden en ondertussen hard te zijn. Ik zie niet wat het wegnemen van die worst gaat helpen aan deze situatie. Europa moet realpolitik bedrijven, dat is wat de inwoners en de nationale regeringen willen en dat is wat deze situatie nodig heeft. Voor idealisme is helaas weinig plaats op dit moment, de EU kan zich dat niet veroorloven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Interessant: Turks Cyprioten zien religieuze inmenging in recent Turks beleid en motten dat niet (kennelijk bepaald Ankara dat dus, ik wist niet dat ze er de jure invloed hadden):
https://euobserver.com/tickers/134576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Brent schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:44:
Interessant: Turks Cyprioten zien religieuze inmenging in recent Turks beleid en motten dat niet (kennelijk bepaald Ankara dat dus, ik wist niet dat ze er de jure invloed hadden):
Ze hebben in Turkije een minister die zich bezighoud met religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
pacificocean schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Ze hebben in Turkije een minister die zich bezighoud met religie.
Dat is ook al opmerkelijk, maar ik doelde op het feit dat Turks Cyprus "onafhankelijk" zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Cyphax

Moderator LNX
ph4ge schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:08:
[...]
Er is niks op tegen om ze een worst voor te houden en ondertussen hard te zijn. Ik zie niet wat het wegnemen van die worst gaat helpen aan deze situatie. Europa moet realpolitik bedrijven, dat is wat de inwoners en de nationale regeringen willen en dat is wat deze situatie nodig heeft. Voor idealisme is helaas weinig plaats op dit moment, de EU kan zich dat niet veroorloven.
Bedoel je dan het stopzetten van de onderhandelingen over toetreding tot de EU, of iets anders? Ik denk dat je, ook als je dan realpolitik wil bedrijven (ik neem aan dat dat neerkomt op diplomatiek blijven?) je uitkomt op het stopzetten van die onderhandelingen. Turkije voldeed op een aantal punten al niet, maar dat is nu meetbaar erger geworden, niet beter. Het is in feite Erdogan die wegloopt van die onderhandelingen. Ik geloof geen seconde dat hij niet donders goed weet dat, wat hij nu allemaal loopt uit te vreten, zal leiden tot een verslechtering van de relatie met het buitenland, niet een verbetering. Dat gaat over Europese idealen, vertegenwoordigd in de lijst van eisen aan het land. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Brent schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:44:
Of ze het de jure hebben betwijfel ik een beetje, de facto in ieder geval wel, al honderden jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen gaat Erdogan door en door. Nu is het doel "het bedrijfsleven".
De staatsgreep is wel geslaagd alleen niet zoals we hadden verwacht...

Verder vind ik juist dat we nu niet moeten breken met Erdogan. Niet om die vluchtelingendeal maar om de gewone turk die hier op lange termijn de gevolgen van gaat ondervinden. Elke negatieve stap die de EU regeringen kunnen vertragen of stoppen, nu of in de toekomst is al winst. Dan zal het net zoals met vele andere dictators wachten zijn tot de man eindelijk sterft of wordt afgezet. Dan beginnen we opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Brent schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Dat is ook al opmerkelijk, maar ik doelde op het feit dat Turks Cyprus "onafhankelijk" zou zijn.
Als het echt onafhankelijk zou zijn zou de rest van de wereld het wel erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:13

Shabbaman

Got love?

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Shabbaman op 05-08-2016 07:17 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

DaniëlWW2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:36:
Ondertussen gaat Erdogan door en door. Nu is het doel "het bedrijfsleven".
De staatsgreep is wel geslaagd alleen niet zoals we hadden verwacht...

Verder vind ik juist dat we nu niet moeten breken met Erdogan. Niet om die vluchtelingendeal maar om de gewone turk die hier op lange termijn de gevolgen van gaat ondervinden. Elke negatieve stap die de EU regeringen kunnen vertragen of stoppen, nu of in de toekomst is al winst. Dan zal het net zoals met vele andere dictators wachten zijn tot de man eindelijk sterft of wordt afgezet. Dan beginnen we opnieuw.
De Turkse bevoling is diep gespleten. Erdogan pakt de ruimte om tegenstanders te isoleren maar kan nooit het gedachtengoed weg nemen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als de macht van Erdogan in de toekomst af neemt kan het zomaar heel snel escaleren en het land in een burgeroorlog raken. Het klinkt crue, maar ik vind dat landen recht hebben om een dergelijke ontwikkeling door te maken, ook als daarbij doden vallen.

De recente geschiedenis heeft uitgewezen dat inmenging door westerse landen bij conflicten in Islamitische regios niet leidt tot een lange termijn oplossing. Het geweld stopt (soms) op korte termijn maar het conflict blijft broeden. Daarnaast geloof ik niet dat Europa Erdogan kan bewegen om een gematigde koers te varen. Dat zou hem voor schut zetten en een Turk is daar te trots voor. Imho zou het ook tot chaos kunnen leiden omdat tegenstanders zich geholpen voelen door Europa in verzet komen. Gevolg is dat we op een of andere manier weer betrokken zijn bij een conflict in een cultuur die we simpelweg niet snappen.

Ik vind dat Europa alle onderhandelingen met Turijke op dit moment moet stoppen. Geef het land kans om orde op zaken te stellen zonder dat "wij" daarbij betrokken zijn. En als de uitkomst ons niet bevalt ga niet opnieuw in onderhandeling met het land. De enige acties die ik van Europa verwacht zijn gericht om escalatie tussen Turken die wonen in Europa te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Ondertussen maakt het Juncker helemaal niets uit wat er gebeurt in Turkije en wil gewoon doorgaan met de toetredingsgesprekken:
Klik

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

harmen1987 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:38:
Ondertussen maakt het Juncker helemaal niets uit wat er gebeurt in Turkije
Dit is natuurlijk een flauwe conclusie, als je zelf het artikel leest zie je al dat "het maakt hem niets uit" flauwekul is. In de huidige staat treden ze niet toe, dat staat er direct in. Hij wil de deur niet compleet dichtgooien, dat is alles.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
bwerg schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Dit is natuurlijk een flauwe conclusie, als je zelf het artikel leest zie je al dat "het maakt hem niets uit" flauwekul is. In de huidige staat treden ze niet toe, dat staat er direct in. Hij wil de deur niet compleet dichtgooien, dat is alles.
Ok, heb je gelijk in, het maakt blijkbaar wel iets uit. Maar waarom nu doorgaan met gesprekken als je ook al toegeeft dat ze nu niet lid kunnen worden?
Je kan altijd nu de gesprekken afblazen, en later weer opnieuw optuigen als het verbeterd is.

Dus het maakt hem misschien niet "niets" uit, maar in ieder geval niet genoeg om de gesprekken zelfs maar op te schorten.

Edit: Hij geeft aan dat ze niet willen dat Ankara het gevoel heeft dat de EU ze niet willen opnemen. Maar dat is nu toch gewoon het geval? Er zijn zeer weinig voorstanders voor de toetreding, zelfs voor de coup.

[ Voor 12% gewijzigd door harmen1987 op 05-08-2016 10:56 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmen1987 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Ok, heb je gelijk in, het maakt blijkbaar wel iets uit. Maar waarom nu doorgaan met gesprekken als je ook al toegeeft dat ze nu niet lid kunnen worden?
Je kan altijd nu de gesprekken afblazen, en later weer opnieuw optuigen als het verbeterd is.

Dus het maakt hem misschien niet "niets" uit, maar in ieder geval niet genoeg om de gesprekken zelfs maar op te schorten.

Edit: Hij geeft aan dat ze niet willen dat Ankara het gevoel heeft dat de EU ze niet willen opnemen. Maar dat is nu toch gewoon het geval? Er zijn zeer weinig voorstanders voor de toetreding, zelfs voor de coup.
Dit staat een paar posts terug toch ook al uitgelegd? Het dient geen enkel doel om *niet* te praten. Als je wil dat een land zich verder isoleert en nergens iets van aantrekt dan moet je ze vooral helpen geisoleerd te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bij degenen die Turkije bij de EU willen staat het verbeteren van de situatie in Turkije heel laag. Een bobo als Juncker wil gewoon dat zijn EU groter is terwijl de kleinere landen als Zweden in Turkije een tegenwicht tegen het veel grotere Duitsland en Frankrijk zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:10:
Bij degenen die Turkije bij de EU willen staat het verbeteren van de situatie in Turkije heel laag. Een bobo als Juncker wil gewoon dat zijn EU groter is terwijl de kleinere landen als Zweden in Turkije een tegenwicht tegen het veel grotere Duitsland en Frankrijk zien.
Zozo, dat statement schreeuwt om bronnen. Zelfs het kleine artikel dat aangehaald werd stelt anders. Even de onderbuik uitzetten - we discussiëren hier toch echt op andere wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Dit staat een paar posts terug toch ook al uitgelegd? Het dient geen enkel doel om *niet* te praten. Als je wil dat een land zich verder isoleert en nergens iets van aantrekt dan moet je ze vooral helpen geisoleerd te raken...
Je kan ook praten zonder het over toetreding te hebben. Er zijn genoeg andere verdragen / belangen die de EU en Turkije hebben waar gepoogd kan worden de situatie te verbeteren.
Even heel gechargeerd: je gaat ook niet met zogenaamde schurkenstaten praten over lidmaatschap om zaken te verbeteren, nee dat doe je aan de hand van andere verdragen / pressiemiddelen.

Alle Europese leiders zijn altijd heel duidelijk dat Turkije er niet bij komt (in ieder geval naar eigen bevolking), kap dan ook met die overleggen, is dan toch zinloos? Want in deze situatie wordt of Turkije aan het lijntje gehouden, of de Europese burgers.

Edit: Naja, het zal allemaal wel strategisch zijn, en nodig om het vluchtelingendealtje te redden etc.. maar persoonlijk ben ik deze schijnvertoning wel zat, en het helpt ook niet voor de populariteitscijfers voor de EU.

[ Voor 10% gewijzigd door harmen1987 op 05-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Hel doel van niet praten is een duidelijk signaal afgeven dat het Erdogan zelf is die door zijn daden de deur dicht gooit. En dat isoleren doet hij ook zelf. In binnen- en buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

noguru schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Hel doel van niet praten is een duidelijk signaal afgeven dat het Erdogan zelf is die door zijn daden de deur dicht gooit. En dat isoleren doet hij ook zelf. In binnen- en buitenland.
Het probleem is dat dat signaal nou niet zo heel veel bereikt. Dan roepen wij dat de Turken de deur dichtgooien, en dan roepen de Turken dat wij juist de deur dichtgooien, en dan gaan wij signalen afgeven en dan gaan zij ook signalen afgeven. Prachtige symboolpolitiek, maar wat is het beoogde doel van die signalen dan?

Het kijken naar hoe we het effectiefste constructief onderdrukking van opposities kunnen voorkomen lijkt me al een veel duidelijker doel. Ik zie hoe dialoog dat doet, ik zie niet hoe een signaal dat doet. Alle ongewenste signalen zijn in Turkije juist hardhandig de kop ingeduwd de laatste tijd...

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 05-08-2016 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noguru
bwerg schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

Het probleem is dat dat signaal nou niet zo heel veel bereikt. Dan roepen wij dat de Turken de deur dichtgooien, en dan roepen de Turken dat wij juist de deur dichtgooien, en dan gaan wij signalen afgeven en dan gaan zij ook signalen afgeven. Prachtige symboolpolitiek, maar wat is het beoogde doel van die signalen dan?
Als Europa wil praten met Erdogan dan gaat dat over het herstel van de democratie en persvrijheid. Niet over toetreding bij de EU want dat doen we al 20 jaar en het is Erdogan zelf die heeft gekozen om terug naar start te gaan. Erdogan heeft de deur dicht gegooid, het is moreel en strategisch een belabberde keus om hem die deur niet zelf weer open te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tsjah, je weet niet wat Juncker onder 'praten over' verstaat. Hij zegt dat in de huidige staat geen toetreding mogelijk is, dus "dit en dit moet allemaal helemaal anders" is ook praten over toetreden, en daarmee zegt hij precies wat jij ook aangeeft.

Ik snap dus niet zo goed waar de kritiek op gericht is. Dat iemand praat? Erg vaag, kritiek over daadwerkelijke meningen zegt meer en alles wat in dat stukje over Junckers mening gezegd wordt is niet echt schokkend.

[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 05-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, net zoals Erdogan en kliek opportunisten zijn en nu zijn kans grijpt om alles wat hem ongewenst is aan te pakken, zien de opportunisten die altijd al tegen elk contact met Turkije zijn geweest hun kans ook schoon om dat nu af te dwingen. Politici moeten met die druk kunnen omgaan en wat verder kijken dan de eigen neus (of ander lichaamsdeel).

Dat betekent niet dat ze Erdogan ook maar iets moeten geven, en wel dat ze de druk zo hoog mogelijk moeten maken, maar contact afbreken is niemand mee gediend.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 05-08-2016 13:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Cyphax

Moderator LNX
gambieter schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:46:
Tja, net zoals Erdogan en kliek opportunisten zijn en nu zijn kans grijpt om alles wat hem ongewenst is aan te pakken, zien de opportunisten die altijd al tegen elk contact met Turkije zijn geweest hun kans ook schoon om dat nu af te dwingen. Politici moeten met die druk kunnen omgaan en wat verder kijken dan de eigen neus (of ander liichaamsdeel).
Maar je kunt toch ook vinden dat het beter is om niet met EU-gesprekken verder te gaan zonder "opportunist" te zijn die tegen elk contact met Turkije is? Stel dat je met die gesprekken doorgaat, maar je toch moet zeggen "in deze vorm kan je niet lid worden", en dan over een jaar Erdogan roept "we worden maar aan het lijntje gehouden". Omdat hij niet de weg in wil slaan die de EU verwacht van Turkije, en de EU is niet zo wanhopig om Turkije toe te laten treden dat ze dit soort concessies willen doen. Toch?

Ik vind het niet zo erg als de EU die gesprekken niet per se stopzet, als daar ook onder kan vallen "Sorry maar de weg die je nu inslaat is de tegengestelde richting als je bij de EU wilt". Ik zou niet het signaal willen geven dat wat Erdogan nu doet niet in de weg staat van een EU-lidmaatschap. Dan zou je 'm het idee geven dat ie gerust kan blijven doen wat ie nu doet. En dat kan toch nooit leiden tot een EU-lidmaatschap...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
gambieter schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:46:
Tja, net zoals Erdogan en kliek opportunisten zijn en nu zijn kans grijpt om alles wat hem ongewenst is aan te pakken, zien de opportunisten die altijd al tegen elk contact met Turkije zijn geweest hun kans ook schoon om dat nu af te dwingen. Politici moeten met die druk kunnen omgaan en wat verder kijken dan de eigen neus (of ander lichaamsdeel).

Dat betekent niet dat ze Erdogan ook maar iets moeten geven, en wel dat ze de druk zo hoog mogelijk moeten maken, maar contact afbreken is niemand mee gediend.
Je hoeft niet ieder contact te verbreken, maar politiek moet je hem wel degelijk isoleren.
Toetredingsgesprekken voeren heeft nu geen zin aangezien het doel van die gesprekken verder weg is dan ooit. Praten kan altijd, maar op dit moment is het onderwerp toetreding tot de EU een simpele no go en dat is het agendapunt wat hier nu ter discussie staat. Door hierover toch met ome Erdie in gesprek te blijven beloon je zijn spierballen politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Bierkameel schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:58:
Arrestatie rechters Turkije lijkt volgens Eurocommissaris voorbereid
Goh wat een suprise.
Ben wel benieuwd wat ze ertegen gaan doen, als Poetin dit soort geintje zou flikken was hij keihard afgestraft, maarja Erdogan hebben ze nodig.
Dat is al bekend; niets -ah putin, mja.. dacht dat je zei erdogan. inderdaad zoals jij ook aangeeft niets-
Dit nieuws is namelijk al 3 weken oud.

En de onderhandelingen over toetreding tot de EU gaan onverminderd voort.
Het is alsof de EU geen draagvlak wil onder de europeanen en in alle landen rechts extremistische partijen aan het bewind wil krijgen om zodoende een europa te creeren waarin het huidige fascistische turkije wel past! :F

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 05-08-2016 14:49 . Reden: Dacht erdogan maar you bedoelde putin ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

IJzerlijm schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:10:
Sowieso denken dat de EU Turkije er bij wil 8)7
De EU heeft Turkije er nooit bij gewild. Ze proberen al decennia er bij te mogen horen en het lukt alles en iedereen, behalve Turkije. De reden mogen duidelijk zijn: We willen ze er niet bij. Punt. En tuurlijk lullen de EU leiders als brugman en houden deuren op kiertjes en weetikveelwat om de Turkse leiders hoop te geven. Maar toelaten? Never.

Er is een periode geweest dat elk rukland dat eigenlijk amper voldeed aan de eisen toch lid werd. Een periode dat het mantra was 'uitbreiden uitbreiden uitbreiden!'. Een tijd dat de hele publieke opinie en het politieke klimaat anders lag dan nu. En de regels minder streng waren en de gevolgen van ongebreidelde toetreding niet duidelijk. Toen wilde Turkije ook al bij de EU. En mochten niet.

Mensen die serieus denken dat een land als Turkije nu nog (zelfs voor de coup) ooit lid van de EU mag worden hebben het mijns insziens niet goed begrepen. En met ooit bedoel ik op zijn minst de komende 1 a 2 generaties.

Werkelijk Ijzerlijm, het is een gotspe om te denken dat Juncker een Turkije in de EU wil.

[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 05-08-2016 15:27 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
FunkyTrip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

De EU heeft Turkije er nooit bij gewild. Ze proberen al decennia er bij te mogen horen en het lukt alles en iedereen, behalve Turkije. De reden mogen duidelijk zijn: We willen ze er niet bij. Punt. En tuurlijk lullen de EU leiders als brugman en houden deuren op kiertjes en weetikveelwat om de Turkse leiders hoop te geven. Maar toelaten? Never.

Er is een periode geweest dat elk rukland dat eigenlijk amper voldeed aan de eisen toch lid werd. Een periode dat het mantra was 'uitbreiden uitbreiden uitbreiden!'. Een tijd dat de hele publieke opinie en het politieke klimaat anders lag dan nu. En de regels minder streng waren en de gevolgen van ongebreidelde toetreding niet duidelijk. Toen wilde Turkije ook al bij de EU. En mochten niet.

Mensen die serieus denken dat een land als Turkije nu nog (zelfs voor de coup) ooit lid van de EU mag worden hebben het mijns insziens niet goed begrepen. En met ooit bedoel ik op zijn minst de komende 1 a 2 generaties.

Werkelijk Ijzerlijm, het is een gotspe om te denken dat Juncker een Turkije in de EU wil.
Uiteraard wil de EU Turkije er bij, ze zijn niet voor spek en bonen al zo lang aan het onderhandelen, al was het alleen maar vanwege de geopolitieke en militair strategische belangen. Turkije is letterlijk de grens tussen het democratische Europa en de stammenoorlogen van het Midden-Oosten. En het is een enorme grote economie. Dit is gewoon een realiteit. Dus we hebben er als EU een groot belang bij om Turkije er zo dicht mogelijk bij te hebben, maar natuurlijk niet zonder voorwaarden.

Het feit dat de politieke situatie in Turkije dit onmogelijk maakt door duidelijk te maken dat die voorwaarden voorlopig niet ingevuld gaan worden doet niets af aan deze belangen. Die blijven gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

Om daar op in te haken, ik krijg de indruk wat we in dit opzicht toch een aantal ontwikkelingen van algemeen / collectief bewustzijn (misschien wel perceptie) missen.

Toenadering tot het Westen is iets wat sinds Atatürk een aanwezige focus is. Maar let op de tijdlijn van die focus, versus daadwerkelijk gelijke ontwikkeling. Daar zitten vele gaten, aan alle kanten. Wanneer Erdogan in weer een speech spreekt over het historische patroon van verraad door Europeanen spreekt is het een radjetoe van demagogie en marketing - maar het haakt op zijn minst in op diepere sentimenten. Dan kunnen we kijken naar een element van achterstand / angst in perspectieven van regionale sociaal-economische ontwikkeling, maar we moeten dan ook kijken naar manieren van omgang met elkaar in historisch verloop. Zo gestoord als de marketing en beeldvorming is, ik kan me best voorstellen dat wanneer na drie decennia (zo'n beetje) van "samen komen" er nog steeds weinig tastbaars is er een zekere frustratie ontstaat en de oriëntatie langzaam omslaat naar iets anders. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer een halfbakken politicus dan aan de slag gaat met historische verwijzingen van "ze hielpen Duitsland wel maar ons niet" dat er mensen zijn die langzaam de zoete koek slikken.

En ja, juist een land bezig met ontwikkeling, waar langzaam aan mensen de vooruitgang zien, is heel gevoelig voor perceptieproblematiek. Als vorige Turkse en Europese overheden nu politiek eerlijk waren geweest .. maar ja :)

De huidige realiteit is dat de Europese landen niet in staat zijn tot welke verdere expansie of integratie dan ook. Sterker nog, vanuit gedrag van bevolking blijkt wel dat men ook niet in staat is tot aanpassing / innovatie van wat er überhaupt is. Turkije als lidstaat van een EU is de factor een non-topic. Dat staat samenwerking niet in de weg. Integendeel. Maar het behoeft wel politieke eerlijkheid, zonder dat immers ook geen vertrouwen of ruimte tot handelen.

De andere realiteit is dat binnen Turkije er in toenemende mate ook minder oriëntatie gekomen is daar op. In politiek opzicht is het ook een non-topic. Als we heel eerlijk zijn, het hele idee is ook volledig incompatibel met de dominante politieke ideologie inmiddels. Een Groot-Oosten lid van een EU? Ridicuul. Toch staat ook dat samenwerken niet in de weg. Maar ook dat behoeft dezelfde politieke eerlijkheid.

En dat is er simpelweg niet. Noch ten opzichte van elkaar (politiek, diplomatiek), noch ten opzichte van interne verhoudingen (bevolking). Ondertussen zet aan beide kanten van de spreekwoordelijke Bosporus politiek in op beeldvorming en gebruik van perceptieproblematiek.

Maar laten we eerlijk zijn, de historische realiteit is er al heel, heel lang niet meer een van verder gaan dan samenwerking. Dan hebben we eigenlijk over ontwikkelingen sinds de Eerste Wereldoorlog, aan alle kanten. Het idee van Turkije als lid van een EU is ooit een stukje marketing geweest in een tijd van een heel ander conflict, bedoeld als fundament voor economische ontwikkeling om de rekening van dat conflict te kunnen dragen. Niets meer, niets minder. Maar zoals altijd, mensen lopen nu eenmaal weg met marketing. Turkije heeft nooit gewenst om lid te zijn van een Europese Unie, andersom ook niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
noguru schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Uiteraard wil de EU Turkije er bij, ze zijn niet voor spek en bonen al zo lang aan het onderhandelen, al was het alleen maar vanwege de geopolitieke en militair strategische belangen. Turkije is letterlijk de grens tussen het democratische Europa en de stammenoorlogen van het Midden-Oosten. En het is een enorme grote economie. Dit is gewoon een realiteit. Dus we hebben er als EU een groot belang bij om Turkije er zo dicht mogelijk bij te hebben, maar natuurlijk niet zonder voorwaarden.

Het feit dat de politieke situatie in Turkije dit onmogelijk maakt door duidelijk te maken dat die voorwaarden voorlopig niet ingevuld gaan worden doet niets af aan deze belangen. Die blijven gewoon bestaan.
Je gebruikt de juiste uitdrukking (voor spek en bonen onderhandelen), alleen het woordje 'niet' ervoor hoort er m.i. niet :) . De EU houdt Turkije inderdaad aan het lijntje. Al decennialang, en het zal ook nog decennia duren. Het klopt exact wat FunkyTrip zegt, Turkije zal nooit bij de EU komen, de enige taak is de perceptie in leven te houden dat het wel ooit zal gebeuren.

De enige reden dat ze zo lang onderhandelen is om het lijntje naar Turkije open te houden, want dat is wel degelijk in het belang van de EU. Maar ze zullen er nooit bij komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ook de Nederturken zijn lekker opgehitst en voelen zich sterk. :')

Afbeeldingslocatie: https://www.geenstijl.nl/archives/images/alleturkenverzamelen534.jpg

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

hexta schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:42:
Ook de Nederturken zijn lekker opgehitst en voelen zich sterk. :')

[afbeelding]
Bovenstaande is natuurlijk kansloos 8)7

Maar om wat 1 persoon op facebook zet toe te schrijven aan alle Turken uit Nederland is nog kanslozer.. ;)

Als ik het zo lees is meer een toll bericht :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Z'n taalbeheersing is in ieder geval niet beter dan dat van Google Translate. Hoe dan ook, Hexta, wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
sekeroglan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Maar om wat 1 persoon op facebook zet toe te schrijven aan alle Turken uit Nederland is nog kanslozer.. ;)

Je hebt gelijk. "de" was een foute keuze. Ik had voor "veel" moeten kiezen. Mijn excuses.
Shabbaman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:52:
Z'n taalbeheersing is in ieder geval niet beter dan dat van Google Translate. Hoe dan ook, Hexta, wat is je punt?
Het was eigenlijk een luchtigheidje voor tussendoor. Meer een grapje om de ernst wat te doorbreken. :D

[ Voor 28% gewijzigd door hexta op 09-08-2016 10:29 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

sekeroglan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Net zo kansloos als talloze keren enkele personen weg te zetten als eenlingen.
Beide zijn een recept voor vervelende verassingen in de toekomst.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:24

Kheos

FP ProMod
hexta schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Je hebt gelijk. "de" was een foute keuze. Ik had voor "veel" moeten kiezen. Mijn excuses.

[...]

Het was eigenlijk een luchtigheidje voor tussendoor. Meer een grapje om de ernst wat te doorbreken. :D
of "een"? zoals in "een Turkse Nederlander is lekker opgehitst en voelt zich sterk."

als dat je post is, denk ik: "euh, ok, tzal wel?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen is Erdogan op bezoek bij zijn nieuw gevonden vriend in het Kremlin. Probleem is alleen dat dit tripje hem niks zal opleveren omdat Rusland, Turkije niks te bieden heeft. Investeringen in het land om de zwakke economie te sterken zitten er niet in. De meeste handel van Turkije is met de EU en de meeste toeristen komen daar ook vandaan. Hoe lang nog is de vraag. De NAVO uitruilen voor Rusland heeft geen zin aangezien Rusland geen bescherming kan of wil bieden en Turkije ook geen enkele invloed meer zal hebben over haar eigen buitenlandbeleid, dat zal ondergeschikt worden aan het Russische. Over Assad zullen ze het ook niet eens worden.

Puur symbolisch tripje waar alle betrokken politieke factoren weten dat het volledig hol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
*knip* troll. Je kunt onderbouwd bijdragen of niet hier posten.

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 09-08-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:49:
Puur symbolisch tripje waar alle betrokken politieke factoren weten dat het volledig hol is.
Pressie op "het Westen" vooral inderdaad. En South-stream weer aanwakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Prosac schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:22:
[...]

Pressie op "het Westen" vooral inderdaad. En South-stream weer aanwakkeren.
Het is niet eens enige druk omdat er geen drukmiddelen zijn. Turkije kan geen kant op en alleen verder gaan is ook niet verstandig met zoveel conflict langs de Turkse grenzen en daarbinnen. Uiteindelijk kan Erdogan niks anders doen dan de relaties met de EU herstellen als de toeristen en investeringen wegblijven en de gewone Turk begint te morren. Dat gaat dan wel weer op EU eisen en niet op Turkse. Het nieuwe Ottomaanse rijk gaan ze in ieder geval niet worden aangezien ze omringd zijn met vijandschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Waar ik echt benieuwd naar ben, is waarom de Turken in Turkije zo blind voor Erdogan gaan en niet zoals wij in het westen kritisch naar onze "leiders" blijven kijken en beoordelen. Hoe komt dit toch? Een vriendin (Turkse maar in Nederland opgegroeid bij een Nederlands pleeggezin) van mij die behoorlijk kritisch is over Erdogan is opeens ook van bijna anti naar pro gegaan. Dit vond plaats van een vakantie bij haar familie. Alle rechten die ingetrokken zijn en alle maatregelen zouden toch een ander beeld moeten geven dan men nu naar toe gaat. Ik begrijp wel dat alle (anti) media totaal verdwenen is en dat het overgrote gedeelte van de tegenstanders zich nu HEEL stil houdt maar toch?

Hoe komt dit toch? En al helemaal de Turken in Nederland en Duitsland die wel de andere kant zien van het verhaal gaan helemaal voor de Turkse uitleg en alle andere media liegt volgens hen en is alleen maar anti Turks. Ik begrijp er echt helemaal niets van. Het lijkt ook dat wij in het westen ons drukker maken over de rechten van Turken in Turkije dan de Turken zelf want die juichen nu alle maatregelen toe onder het mom van de democratie heeft gesproken en men wil wat Erdogan voor hen doet.

Wie kan dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

rikoos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:46:
Waar ik echt benieuwd naar ben, is waarom de Turken in Turkije zo blind voor Erdogan gaan en niet zoals wij in het westen kritisch naar onze "leiders" blijven kijken en beoordelen. Hoe komt dit toch? Een vriendin (Turkse maar in Nederland opgegroeid bij een Nederlands pleeggezin) van mij die behoorlijk kritisch is over Erdogan is opeens ook van bijna anti naar pro gegaan. Dit vond plaats van een vakantie bij haar familie. Alle rechten die ingetrokken zijn en alle maatregelen zouden toch een ander beeld moeten geven dan men nu naar toe gaat. Ik begrijp wel dat alle (anti) media totaal verdwenen is en dat het overgrote gedeelte van de tegenstanders zich nu HEEL stil houdt maar toch?

Hoe komt dit toch? En al helemaal de Turken in Nederland en Duitsland die wel de andere kant zien van het verhaal gaan helemaal voor de Turkse uitleg en alle andere media liegt volgens hen en is alleen maar anti Turks. Ik begrijp er echt helemaal niets van. Het lijkt ook dat wij in het westen ons drukker maken over de rechten van Turken in Turkije dan de Turken zelf want die juichen nu alle maatregelen toe onder het mom van de democratie heeft gesproken en men wil wat Erdogan voor hen doet.

Wie kan dit uitleggen?
Als Turkse-Nederlander:

Men ziet Gulen/Hizmet als een groter gevaar voor Turkije dan de huidige koers die men opgaat? Erdogan heeft zich na de coup ook behoorlijk gematigd en focussed zich nu meer op herstel van banden met bijv. Rusland.

In Europa was iedereen ook altijd erg kritisch over Gulen en de scholen. Zoek maar op Nederlandse nieuwssites naar "Gulen" of "Hizmet" en kijk naar de nieuwsberichten van een aantal jaren terug. In veel gevallen zijn deze ook alles behalve positief.

Het verontwaardigde gedag van Europa met betrekking tot oppakken van deze mensen is voor de meeste Turken wellicht een beetje vreemd.

Daarnaast; Turkije is erg gepolariseerd op politiek gebied. Mensen zijn bang om bepaalde rechten te verliezen wanneer iemand anders aan de macht komt. De CHP staat historisch gezien niet voor de waarden en normen die een groot deel van de AKP supporters aanhangt. de BDP is er eigenlijk alleen voor de koerden en de HDP is veel te nationalistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
lasharor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:57:
[...]
Men ziet Gulen/Hizmet als een groter gevaar voor Turkije dan de huidige koers die men opgaat?
maar hoe dan?
Gulen zit anderhalf continent verder en zelfs als hij al achter die zogezegde coup zou zitten, is die coup blijkbaar het ergste dat er kan gebeuren. 'meester-complotist' gulen komt niet verder dan een paar uur opstootjes op een handvol plaatsen in Turkije

versus

overwegen de doodstraf opnieuw in te voeren, de pers nog meer aan banden leggen, het leger uithollen, justitie uithollen....

hoe is dat eerste dan precies erger dan het tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe heeft Erdogan zich dan "gematigd"? Met een anti-intellectuele zuivering zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 23:02
gambieter schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:15:
Hoe heeft Erdogan zich dan "gematigd"? Met een anti-intellectuele zuivering zeker...
Inderdaad, en het voorbeeld is "het aanhalen van de banden met Rusland". 8)7 Trapt er weer eentje in holle symboolpolitiek.
Erdogan heeft zich na de coup ook behoorlijk gematigd en focussed zich nu meer op herstel van banden met bijv. Rusland.
Sorry hoor, maar heb je misschien wat betere voorbeelden van "matigen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kijk nu eens, zuiveren van de gelederen was nooit makkelijker: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160810_02419447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
laten we er even van uitgaan dat de coup is georganiseerd door Gulen en laten we er even van uit gaan dat iedereen die is opgepakt banden had met Gulen (puur hypothetisch)... so what? waarom moeten die dan opgepakt worden? wat hebben die dan precies misdaan?

als er iemand probeert om het Belgische / Nederlandse vorstenhuis omver probeert te werpen en daarin faalt, moet dan de scoutsafdeling van zijn zoontje opgepakt? of de neef van de slager waar hij zijn vlees inkocht? of de tooggangers van zijn stamkroeg?
waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Kheos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:00:
laten we er even van uitgaan dat de coup is georganiseerd door Gulen en laten we er even van uit gaan dat iedereen die is opgepakt banden had met Gulen (puur hypothetisch)... so what? waarom moeten die dan opgepakt worden? wat hebben die dan precies misdaan?
Dat is het extremisme waar ik op doelde, als je ooit iets van contact hebt gehad of ooit wat hebt gezegd dan ben je fout en wordt je opgepakt. Waarom zo extreem? In Nederland liepen na de 2de wereldoorlog genoeg mensen met nazi sympatieen rond alleen waren ze niet dat in de daden. Deze mensen werd niets mee gedaan maar nu is het een heksenjacht. Heb je ooit iets geschreven of ergens aan getwijfeld dan ben je fout. Ook de ambassadeur in NL geeft dat gewoon toe dat ze aangepakt moeten worden.

Ik ben niet anti Turkije, sterker nog ik vind het een mooi land, maar de politiek en de massa mensen die hierin zonder vragen te stellen en alles blindelings volgen is voor mij onbegrijpelijk. Misschien dat iemand dat kan uitleggen waarom bijna alle Turken dit blindelings volgen en nog onbegrijpelijker zijn de Turken in het westen die wel de mogelijkheid hebben om zaken af te wegen en vragen te stellen maar die zijn minstens net zo fanatiek. Waarom zijn mensen daar niet kritisch en wordt elke kritische noot gezien als verraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Omdat voordien niemand hier geïnteresseerd was in hun mening en ze het daarom nu geen drol interesseert wat je vindt? Ook tussen Turken zitten Erdohaters: Koerden, Gulenisten en seculieren. Die mensen houden zich nu koest omdat ze tussen de Erdofans wonen en ook weinig keus hebben dan daar te blijven wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

gambieter schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:15:
Interessant stuk: http://www.al-monitor.com...er-after-failed-coup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is Erdogan op bezoek bij zijn nieuw gevonden vriend in het Kremlin. Probleem is alleen dat dit tripje hem niks zal opleveren omdat Rusland, Turkije niks te bieden heeft.
Je gaat voorbij voorbij aan de export van Turkije naar Rusland. Die is substantieel en de invoerbeperkingen resulteerden tot op heden voor een schadepost van ~ 800 milj. waarbij economen in Turkije de effecten breed gezien (ontwikkeling, toerisme, import / export) raamden op 7 miljard.

Overigens is vandaag - een dag na de bespreking tussen Erdogan en Putin - een belangrijke grensovergang (Bab Al Hawa) door Turkije afgesloten; een belangrijke, zoniet de belangrijkste bevooorradingsroute voor 'rebellen' in Syrie. Nu is deze al eerder dicht/open/dicht/open gegaan maar gezien de ontwikkelingen verwacht ik een langdurige sluiting.

Ik verwacht zeker dat er de nodige deals zijn gesloten; sancties verminderen, dan ook water bij de wijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeker interessant :) . Dat is echter geen matigen, meer pragmatisme. Zoals het artikel al zegt aan het einde, het is gewoon nog dezelfde machtsbeluste figuur die dictator wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ondertussen is Erdogan op bezoek bij zijn nieuw gevonden vriend in het Kremlin. Probleem is alleen dat dit tripje hem niks zal opleveren omdat Rusland, Turkije niks te bieden heeft. Investeringen in het land om de zwakke economie te sterken zitten er niet in. De meeste handel van Turkije is met de EU en de meeste toeristen komen daar ook vandaan. Hoe lang nog is de vraag. De NAVO uitruilen voor Rusland heeft geen zin aangezien Rusland geen bescherming kan of wil bieden en Turkije ook geen enkele invloed meer zal hebben over haar eigen buitenlandbeleid, dat zal ondergeschikt worden aan het Russische. Over Assad zullen ze het ook niet eens worden.

Het gaat om een economische impuls van bijna 100 miljard, versnelde opbouw van een kerncentrale in Turkije.

Opnieuw afschaffen visium, toeristen die weer naar Turkije kunnen. Aanleg van een nieuwe gas pijpleiding. etc etc.

Om nou te zeggen dat, dat een symbolische tripje is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

rikoos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:46:

Wie kan dit uitleggen?
Je vraagt vind ik niet om een uitleg maar om verantwoording van waarom Turken niet doen wat wij vinden wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sekeroglan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:22:
Het gaat om een economische impuls van bijna 100 miljard, versnelde opbouw van een kerncentrale in Turkije.

Opnieuw afschaffen visium, toeristen die weer naar Turkije kunnen. Aanleg van een nieuwe gas pijpleiding. etc etc.

Om nou te zeggen dat, dat een symbolische tripje is...
Bijna 100 miljard (welke valuta?) nog wel. Ik had geen idee dat Russische toeristen zoveel geld met zich meebrachten. Het zal vast ook economisch geweldig gaan in Rusland als er zo veel geld is. Wait. O-)

Geen flauw idee waar je dit allemaal vandaan haalt maar Rusland gaat echt niet 100 miljard investeren. Het land heeft namelijk veel grotere economische problemen en wordt ook nog eens leeggeroofd door de eigen leiders. Wat ze wel doen in Rusland is gaspijpleidingen naar bijvoorbeeld Turkije (Turkstream) zodat als Erdogan iets doet wat Poetin niet zint, Turkije opeens geen gas meer heeft, laten we zeggen als het net is afgekoeld in centraal Anatolië, zo rond Ankara. O-)

Die lijn doortrekken naar Bulgarije en dan naar West-Europa is het doel, de Europese Commisie heeft daar niet bijzonder veel zin in en er loopt al een onderzoek naar Gazprom voor machtsmisbruik. Die gouden bergen zou ik met een berg aan zout nemen. O-)

Verder natuurlijk een kerncentrale van Russische makelij waar ik als voorstander van kernenergie toch ietwat sceptisch tegenover sta. Het is geen RBMK maar een VVER type dus geen bijna gegarandeerde nucleaire ramp maar ook niet bepaalt de meest moderne standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat typische Rusland bashen met die achterhaalde aannames, doe nou eens niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 19:57 ]

• rikoos
sekeroglan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:28:
[...]
Je vraagt vind ik niet om een uitleg maar om verantwoording van waarom Turken niet doen wat wij vinden wat beter is.
Dat is dus bij elke vraag, alles wordt zo gevoeld terwijl dat niet zo is! Totaal verkeerd gevoel. Want de achterliggende gedachte voor keuzes wordt zo nooit duidelijk.

• noguru
sekeroglan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Beleving kan verschillen natuurlijk maar ik las het toch echt duidelijk als een vraag. Een wat naïeve misschien maar zeker oprecht. Indirect geef je misschien toch antwoord door een vraag op te vatten als een oproep tot verantwoording, dus een beschuldiging.

Wij hebben een vrije media die probleemloos, mogelijk met subsidie, de hele dag de regering mogen bekritiseren. In Turkije ziet men dat als staatsgevaarlijk, zo bedreigend wordt dat gezien. En wel in dusdanige mate dat een Nederlandse Turk al moet oppassen wat hij of zij twittert.

Met zulke lange tenen is bijna geen praten mogelijk, dat wordt altijd ruzie.

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

noguru schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Beleving kan verschillen natuurlijk maar ik las het toch echt duidelijk als een vraag. Een wat naïeve misschien maar zeker oprecht. Indirect geef je misschien toch antwoord door een vraag op te vatten als een oproep tot verantwoording, dus een beschuldiging.

Wij hebben een vrije media die probleemloos, mogelijk met subsidie, de hele dag de regering mogen bekritiseren. In Turkije ziet men dat als staatsgevaarlijk, zo bedreigend wordt dat gezien. En wel in dusdanige mate dat een Nederlandse Turk al moet oppassen wat hij of zij twittert.

Met zulke lange tenen is bijna geen praten mogelijk, dat wordt altijd ruzie.
In Turkije is er ook veel kritiek op de regering en ook in de media.

Ik weet niet of je Turkse media volgt, maar dat heeft echt niks met nieuws te maken, dit geldt zowel pro als tegen de regering.

Turkse nieuws is gebaseerd op meningen(bijna geen feiten) en/of opgebouwd met als/of/dan/maar etc, zonder zich te focusses op de feiten.

Heel simpel 2+2=4 maar op Turkse tv gaat het dan over, maar als het geen 4 was en dan? Zit Amerika erachter of is het toch Israel dat het 4 is en geen 5 of 3 :X 8)7

24 uur op tv gaat het over politiek en over dingen als waarom heeft Erdogan nu een paars stropdas i.p.v van een groene stropdas, zit daar wat achter 8)7 en dan 4 uur lang :X

Gulen beweging is al 30/40 jaar lang in opspraak en na ruzie met Erdogan zijn ze erop gaan inzoomen.

- stelen van examens
- mensen die niet aangesloten zijn bij Gulen ontstaan
- geen kanzen geven aan anderen
- belasting niet opgeven maar doorsluizen naar Amerika
- politie/leger/rechert in dienst van Gulen. ( je dienst een klacht in, kom je door bij de politie heb je pech
de recht.
- zaken zoals Ergenekom/Balyoz die zijn opgezet om de leger te zuiveren van geen Gulen volgelingen

Dit zijn allemaal zaken die al heel lang spelen in Turkijke en ook bekend is maar pas na ruzie met Erdogan op ingezoomd is. Het is begonnen met het willen oppakken van de hoofd inlichtigen dienst.

Er spelen nog meer dingen en ook goed om erover te discussieren. Ook over Koerden (wat Erdogan allemaal voor hun heeft gedaan) terwijl in het westen beeld wordt gecreeerd dat Turken de Koerden vermoorden) Sponsering van een terrorischte organisatie (PKK) door het westen terwijl ze hun erkennen als terroisten etc, etc...

Simpel is het in elkgeval niet ;)

• Kheos

Kheos

FP ProMod
sekeroglan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:33:
[...]

In Turkije is er ook veel kritiek op de regering en ook in de media.

Ik weet niet of je Turkse media volgt, maar dat heeft echt niks met nieuws te maken, dit geldt zowel pro als tegen de regering.

Turkse nieuws is gebaseerd op meningen(bijna geen feiten) en/of opgebouwd met als/of/dan/maar etc, zonder zich te focusses op de feiten.

Heel simpel 2+2=4 maar op Turkse tv gaat het dan over, maar als het geen 4 was en dan? Zit Amerika erachter of is het toch Israel dat het 4 is en geen 5 of 3 :X 8)7

24 uur op tv gaat het over politiek en over dingen als waarom heeft Erdogan nu een paars stropdas i.p.v van een groene stropdas, zit daar wat achter 8)7 en dan 4 uur lang :X

Gulen beweging is al 30/40 jaar lang in opspraak en na ruzie met Erdogan zijn ze erop gaan inzoomen.

- stelen van examens
- mensen die niet aangesloten zijn bij Gulen ontstaan
- geen kanzen geven aan anderen
- belasting niet opgeven maar doorsluizen naar Amerika
- politie/leger/rechert in dienst van Gulen. ( je dienst een klacht in, kom je door bij de politie heb je pech
de recht.
- zaken zoals Ergenekom/Balyoz die zijn opgezet om de leger te zuiveren van geen Gulen volgelingen

Dit zijn allemaal zaken die al heel lang spelen in Turkijke en ook bekend is maar pas na ruzie met Erdogan op ingezoomd is. Het is begonnen met het willen oppakken van de hoofd inlichtigen dienst.

Er spelen nog meer dingen en ook goed om erover te discussieren. Ook over Koerden (wat Erdogan allemaal voor hun heeft gedaan) terwijl in het westen beeld wordt gecreeerd dat Turken de Koerden vermoorden) Sponsering van een terrorischte organisatie (PKK) door het westen terwijl ze hun erkennen als terroisten etc, etc...

Simpel is het in elkgeval niet ;)
langs de ene kant het beeld van Gulen als een soort staatsgevaarlijke-maffia met z'n eigen prive militie die in alle sectoren en in alle lagen zijn volgelingen heeft zitten en langs de andere kant diezelfde kerel die er niet eens in slaagt om meer dan een handvol volgelingen op de been te krijgen en daar dan een militaire coup mee probeert te plegen?

Sorry, maar ik krijg dat echt niet gerijmd. Is hij nu machtig en staatsgevaarlijk en heeft hij al 30/40 jaar overal een vinger in pap, of niet?

Verwijderd

Het is meer een ideologie dan organisatie; ze staan voor een minder gematigde islamitische gemeenschap en ik kan me voorstellen dat Erdogan dit als staatsgevaarlijk ziet en dus een gevaar voor de toekomst van het land. Jaren van vooruitgang op economisch en sociaal vlak zou teniet worden gedaan.

Vanuit de westerse samenleving is er een zeker geloof dat het concept van democratische besluitvorming een basis vormt voor elke moderne samenleving. We vergeten daarbij vaak voor het gemak even dat dit concept niet altijd samengaat met andere vormen van cultuur / historie.

Ander voorbeeld. In onze samenleving zou het concept van een Kastenselsel ook geen draagvlak genieten en zou het in onze cultuur onverteerbaar zijn dat bepaalde mensen de toegang wordt ontzegt tot een publiek park; in India echter doodnormaal.

En zo spelen er ook in Turkije andere culturele omstandigheden.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:02:
Het is meer een ideologie dan organisatie; ze staan voor een minder gematigde islamitische gemeenschap en ik kan me voorstellen dat Erdogan dit als staatsgevaarlijk ziet en dus een gevaar voor de toekomst van het land. Jaren van vooruitgang op economisch en sociaal vlak zou teniet worden gedaan.
Het meest opmerkelijk vind ik dat Gulen blijkbaar gevaarlijk wordt beschouwd omdat ze een organisatie zouden zijn die naar buiten toe vriendelijk en progressief lijkt maar eigenlijk een theocratie na zou streven, en dat ze de invloed van leden gebruikt om andere leden in belangrijke posities te krijgen en tegenstanders uit te schakelen.

Eigenlijk precies wat we van Erdogan vrezen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Let op:
We willen als forumcrew hier, net zoals in alle andere topics, geen denigrerende reacties naar andere bevolkingsgroepen zien.