"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Bron?atillicious schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:43:
Zojuist schoot een helikopter op mensen in Ankara.
President Obama heeft de plegers van de staatsgreep opgeroepen het democratisch gekozen bestuur van het land te respecteren.
(RTL)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Oud. Was op de brug van half uur geleden
Dat is een zender jafranssie schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:41:
[...]
is er op euronews (is dat een zender?) te zien dat betogers alle studios van TRT Túrk bezetten?
Het Ata Turk vliegveld liep ook vol met burgers (op CNN of BBC).
Verwijderd
Counter-terrorisme expert zei in het kort: Erdogan is democratisch gekozen, maar heeft misbruik gemaakt van het Turks systeem en is veranderd in een dictator. De VS is niet blij met Erdogan. Coups zijn of kort en snel, of gaan over tot een burgeroorlog. Voor de bevolking hoopt hij dat het snel voorbij is.
Niet zo raar lijkt me, het is immers een bondgenoot, plus een bevriend staatshoofd. Logisch dat Obama zijn steun voor Erdogan uitspreekt.Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:44:
11 minutes ago
President Obama heeft de plegers van de staatsgreep opgeroepen het democratisch gekozen bestuur van het land te respecteren.
(RTL)
Virussen? Scan ze hier!
Turkish Parliament is suffering multiple attacks, probably jet or artillery. Source: Live on CNN Türk
Anonymous @YourAnonNews 8 min.8 minuten geleden
According to Anadolu Agency a bomb has been dropped on the Turkish Parliament.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Jij maakt het helemaal bont, het zijn gewone burgers in dienst die bevellen opvolgen.SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:42:
Vraag me alleen af wat er met die soldaten gaat gebeuren van de coup, heb het idee dat je die niet meer terug ziet.
Die gaan binnekort gewoon naar hun families.
ok, even zoeken dan, kijk nu afwisselend alJza en CNN.Rukapul schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:44:
[...]
Dat is een zender jaEn alle weet ik niet, maar het gebouw stond goed vol.
Het Ata Turk vliegveld liep ook vol met burgers (op CNN of BBC).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zag het live gebeuren op tv. Maar dat zie je zo wel op Youtube of twitter, ben zelf niet zo van de social media. Was op de zender aHaber (aHBR), zag gewonden afgevoerd worden waarbij er 1 slecht aan toe was (volgens mij, zag veel bloed namelijk).
Tja, die heeft ook de kat uit de boom gekeken natuurlijk. De coup klinkt inderdaad als mislukt, of als je in complotten geloofd is het misschien juist wel gelukt, dus dan roep je maar snel dat Erdogan toch echt democratisch verkozen is en de coup-plegers lief moeten zijn.Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:44:
11 minutes ago
(RTL)
Was de coup gelukt, dan was het natuurlijk helemaal geweldig dat het leger opkwam voor de rechten van de bevolking etc

People as things, that’s where it starts.
ik voel me lekkaah !!!
YouTube: FRANCE 24 live news stream: all the latest news 24/7
Sky News Live Stream:
YouTube: Sky News Live
Bloomberg Live:
YouTube: COUP ATTEMPT UNDERWAY IN TURKEY: LIVE COVERAGE
Local Fox News Live:
YouTube: LIVE: BREAKING Attempted Military Coup Underway In Turkey
http://www.economist.com/...s-be-fading-getting-trainManke schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:40:
Dit heeft Erdogan in het verleden gezegd:
Democracy is like a train: when you reach your destination, you get off.
Dus hem steunen omdat hij democratisch gekozen is, gaat niet echt op.
en daar ook: "The judiciary makes an instructive example. Turkish courts and state prosecutors have never enjoyed a sparkling reputation for neutrality. Mr Erdogan’s own spell in jail in the 1990s, for the “crime” of reciting a poem, represents one of the milder perversions of justice that prevailed before the AK party’s rise."
Irony much?
And it goes BRAAAAAPP!
In een kist of in een potje ben ik bangsevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:45:
[...]
Jij maakt het helemaal bont, het zijn gewone burgers in dienst die bevellen opvolgen.

Heb totaal geen vertrouwen in de Turkse regering dat die mensen een eerlijk proces krijgen.
Niet raar. Terug onder controle. Zelfde TRT presentatrice als eerst.
Nu live op Euronews te zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 16-07-2016 01:49 ]
Welke anderen? Bedoel je binnenaldnse partijen, of andere landen? Dat laatste zal sowieso niet gebeuren lijkt me, dit is een puur binnenlands meningsverschil.LyP0 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:47:
Als dit verder escaleert, zullen anderen dan ingrijpen om weer grip te krijgen op de situatie daar ?
Virussen? Scan ze hier!
Je mist even de quote van Binali gemist? verantwoordelijke voor de coup zullen een 'hoge prijs' betalen.sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:45:
[...]
Jij maakt het helemaal bont, het zijn gewone burgers in dienst die bevellen opvolgen.
Nu hoop ik maar dat ze wel snappen dat ze dit enkel in opdracht doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee hoor, het eerste wat Erdogan deed was aankondigen dat de coupe plegers allemaal de strop kregen.sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:45:
[...]
Voor hem zijn het ook niet zijn militairen maar terroristen en die worden gestraft.
Check.. Maar die mevrouw keek behoorlijk nerveus 😱
Nou, met 200 man een liveuitzending doen is wel even een nieuwe ervaring voor de TRT.
Bedoelde idd buitenlandse partijenwildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:48:
[...]
Welke anderen? Bedoel je binnenaldnse partijen, of andere landen? Dat laatste zal sowieso niet gebeuren lijkt me, dit is een puur binnenlands meningsverschil.
ik voel me lekkaah !!!
Ja. Met een cameraman op een tafelKecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:49:
[...]
Nou, met 200 man een liveuitzending doen is wel even een nieuwe ervaring voor de TRT.
Ja, eens. Zo gaan die dingen. Maar alsnog wel bijzonder snel met een reactie. Merkel ook overigens:RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:47:
[...]
Tja, die heeft ook de kat uit de boom gekeken natuurlijk. De coup klinkt inderdaad als mislukt, of als je in complotten geloofd is het misschien juist wel gelukt, dus dan roep je maar snel dat Erdogan toch echt democratisch verkozen is en de coup-plegers lief moeten zijn.
Was de coup gelukt, dan was het natuurlijk helemaal geweldig dat het leger opkwam voor de rechten van de bevolking etc
Obama en Merkel: steun democratisch gekozen regering
De Amerikaanse president Obama en de Duitse regering hebben alle partijen in Turkije opgeroepen de democratisch gekozen regering te steunen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ze staan allemaal mooi op de foto en camera denk je nou echt dat erdogan ze zomaar laat verdwijnen ?RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:48:
[...]
In een kist of in een potje ben ik bang![]()
Heb totaal geen vertrouwen in de Turkse regering dat die mensen een eerlijk proces krijgen.
Officials close to Erdogan say elements of the Gendarmerie General Command & Air Force were behind attempted coup
Daar twijfel ik idd niet zo aan. Sinds wanneer trekt een dictator (want dat is Erdogan toch wel te noemen) zich iets van publieke opinie aan?sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:51:
[...]
Ze staan allemaal mooi op de foto en camera denk je nou echt dat erdogan ze zomaar laat verdwijnen ?
Zeker als hij ook nog eens gesteudn wordt doro Obama en Merkel, kan hem op dat vlak weinig gebeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2016 01:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Eerst plaatsen ze foto's van dode coupe-plegers die ze seconden later weer weghalen (zonder retificatie) en nu weer headlines met tikfouten, enz...

Verwijderd
sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:51:
[...]
Ze staan allemaal mooi op de foto en camera denk je nou echt dat erdogan ze zomaar laat verdwijnen ?
Anders dan hoe de uitingen invloed kunnen hebben op het verloop van het geheel, is het niet heel bruikbaar hier een uitgebreide discussie te voeren op wat zou kunnen gebeuren met de mensen achter de coup of mensen in de regering afhankelijk van wie wint.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:53:
[...]
Daar twijfel ik idd niet zo aan. Sinds wanneer trekt een dictator (want dat is Erdogan toch wel te noemen) zich iets van publieke opinie aan?
Zeker als hij ook nog eens gesteudn wordt doro Obama en Merkel, kan hem op dat vlak weinig gebeuren.
Het is misschien cru, maar niet relevant voor het feit dat er een poging tot coup loopt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 01:55 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
'Couppoging is afgeslagen'
Een woordvoerder van de regering stelt dat de coup is afgeslagen.
Volgens NOS-correspondent Kees Elenbaas lijkt dat inderdaad het geval. De laatste berichten zijn dat militairen zich op veel plaatsen terugtrekken.
In de loop van de avond zijn er ook eenheden van de strijdkrachten die afstand namen van de staatsgreep. Ook de marine heeft er volgens Elenbaas afstand van genomen. Boze burgers gingen tanks met stokken te lijf of blokkeerden de weg. Steeds meer militairen die bij de staatsgreep betrokken zijn, raken geïsoleerd.
Source: Kan 't niet vinden..
Het dictatorschap was nog in wording, maar dat ie zich niet snel iets aantrekt van anderen (wat een raar gezegde is dat egenlijk) moge duidelijk zijn.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:53:
[...]
Daar twijfel ik idd niet zo aan. Sinds wanneer trekt een dictator (want dat is Erdogan toch wel te noemen) zich iets van publieke opinie aan?
Misschien moeten ze eens proberen een persvrijheid te introduceren en dan een vrije verkiezing en dan een TRIN doen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, westblaak staat vast met turken die toeteren, dingen roepen, met hun vlag zwaaien en voor veel overlast zorgen voor de rest van de omgeving....SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:54:
Is er al iets meer bekend in Rotterdam?
39
Voor zover terug te vinden relatief rustig gebleven daar, los van het akkefietje met de NOS-crew weinig spannends verder.SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:54:
Is er al iets meer bekend in Rotterdam?
Virussen? Scan ze hier!
Wat een zinloos gedoe zeg.Fietsbel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
[...]
Ja, westblaak staat vast met turken die toeteren, dingen roepen, met hun vlag zwaaien en voor veel overlast zorgen voor de rest van de omgeving....
Ik denk eerder dat dit het "einde van het begin is" van de beste man... nu begint zijn aanwezigheid pas echt.Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
maar ondanks dat het lijkt dat de coup niet gelukt is lijkt me dit het begin van het einde dan Erdogan. hoe zegt men : "There is blodd in the water !"
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
-edit- HTML rechten heeft alleen een mod blijkbaar
Het ging om een filmpje van consulaat bij Deventer: https://twitter.com/annavdbreemer/status/754091351147442178
[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 16-07-2016 01:58 ]
Juist niet, hij is nu de persoon die de coup heeft afgeslagen. Het verafgoden van Erdogan zal alleen maar toenemen.Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
maar ondanks dat het lijkt dat de coup niet gelukt is lijkt me dit het begin van het einde dan Erdogan. hoe zegt men : "There is blodd in the water !"
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit ja. Woon op paar minuten wandelen en hoor voortdurend getoeter buiten.Fietsbel schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
[...]
Ja, westblaak staat vast met turken die toeteren, dingen roepen, met hun vlag zwaaien en voor veel overlast zorgen voor de rest van de omgeving....
Dat zou positief zijn, maar ik blijf een beetje sceptisch, nu hij gesteund wordt door Obama en Merkel, vraag ik me af wat hem nog kan gebeuren?Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
maar ondanks dat het lijkt dat de coup niet gelukt is lijkt me dit het begin van het einde dan Erdogan. hoe zegt men : "There is blood in the water !"
Virussen? Scan ze hier!
Niets. Als deze coup niet lukt dan is iedereen in het leger die tegen hem zou bewegen door de mand gevallen.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:58:
[...]
Dat zou positief zijn, maar ik blijf een beetje sceptisch, nu hij gesteund wordt door Obama en Merkel, vraag ik me af wat hem nog kan gebeuren?
Nu dat wordt nog interessant. Zijn 'stam' heeft toch voldoende mensen en wortels blijkbaar. Het word nu wel spannend welke kant Turkije opgaat, het gemodder in het midden is denk ik voorbij, niet in Turkije zelf, maar wel om Turkije heen zullen er vragen gesteld worden waar het land nu heen wil.Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
Inderdaad, zoals Virtuozzo al vrij snel zei: dit kan Erdogan ook behoorlijk helpen, als het zelfs al niet een showtje was, al lijkt het mij iets te extreem daarvoor.b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:57:
[...]
Ik denk eerder dat dit het "einde van het begin is" van de beste man... nu begint zijn aanwezigheid pas echt.
Erdogan kan nu makkelijk knetterharde anti-oppositie maatregelen erdoor drukken, en het leger onder zijn leiding zetten, en iedereen die hij niet zo leuk vind met de VUT sturen.
En de hele persoonlijkheids-cult om hem heen is nu ook nog groter geworden.
Nee, van onze favoriete-bevriend-staatshoofd zijn we voorlopig nog niet af.
Hij heeft na vandaag de vrije hand om het leger volledig naar zijn hand te zetten.Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:56:
maar ondanks dat het lijkt dat de coup niet gelukt is lijkt me dit het begin van het einde dan Erdogan. hoe zegt men : "There is blood in the water !"
Dit is het einde van president Erdogan, koning Erdogan gaat vanaf nu aan het werk.
link over dat gedoe in belgie...
http://nos.nl/artikel/211...nsulaat-in-rotterdam.html
Link over rotterdam (wel al een half uur oud maar zag 'm niet voorbij komen)
Wut?anandus schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:58:
Erdogan's operatie Energiakon (of hoe dat ook heet) heeft z'n vruchten afgeworpen
And it goes BRAAAAAPP!
Dat zeggen ze de hele tijd al.Drentenaar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:59:
Via NOS livestream: Het leger zegt de macht volledig te hebben overgenomen
Ik ga slapen, dit wachten heeft toch geen nut.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Via Fox: de regering zegt alles onder controle te hebben.Drentenaar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:59:
Via NOS livestream: Het leger zegt de macht volledig te hebben overgenomen
Nou jullie hebben het niet goed begrepen. Beide hebben de steun aan de democratie uitgesproken, maarr niet aan Erdogan. Hij wordt niet expliciet genoemd. je moet tuusen de regels lezen of zelfs kijken wat er niet staat.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:58:
[...]
Dat zou positief zijn, maar ik blijf een beetje sceptisch, nu hij gesteund wordt door Obama en Merkel, vraag ik me af wat hem nog kan gebeuren?
Her draait alles over heo en wat je zegt (diplomatisch).

Nee, ze geven duidelijk aan de democratisch gekozen overheid te steunen.Dr.Jake schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:01:
[...]
Nou jullie hebben het niet goed begrepen. Beide heeeb de steun aan de democraytei uitgesproken meer niet aan Erdogan. Hij wordt niet expliciet genoemd. je moet tuusen de regels lezen of zelfs kijken wat er niet staat.
Her draait alles over heo en wat je zegt (diplomatisch).
"The president and secretary agreed that all parties in Turkey should support the democratically-elected government of Turkey, show restraint, and avoid any violence or bloodshed'
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:01:
[...]
Via Fox: de regering zegt alles onder controle te hebben.

;-)
Tja, ook in Rotterdam heeft hij - blijkbaar - veel steun, mensen gaan an masse de straat op...RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:00:
[...]
Inderdaad, zoals Virtuozzo al vrij snel zei: dit kan Erdogan ook behoorlijk helpen, als het zelfs al niet een showtje was, al lijkt het mij iets te extreem daarvoor.
Erdogan kan nu makkelijk knetterharde anti-oppositie maatregelen erdoor drukken, en het leger onder zijn leiding zetten, en iedereen die hij niet zo leuk vind met de VUT sturen.
En de hele persoonlijkheids-cult om hem heen is nu ook nog groter geworden.
Nee, van onze favoriete-bevriend-staatshoofd zijn we voorlopig nog niet af.

En dan de cameraman wegdrukken en roepen "ROT OP - WIJ STAAN HIER MET 6.000"...
Dat is echt een zieke ontwikkeling. Waarom de media aanvallen? Waarom verzamelen? Waarom zo agressief?b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:03:
[...]
Tja, ook in Rotterdam heeft hij - blijkbaar - veel steun, mensen gaan an masse de straat op...
[afbeelding]
En dan de cameraman wegdrukken en roepen "ROT OP - WIJ STAAN HIER MET 6.000"...
Verwijderd
Politie zet deel Westblaak in Rotterdam af
In Rotterdam heeft de politie een deel van de Westblaak en het Churchillplein afgezet, vanwege protest van Turken. Ook in Deventer en Den Haag zijn Turkse demonstranten bijeen gekomen.
Eigenlijk vind ik het gewoon ronduit triest/achterlijk/Nederland onwaardig dat de pers, hell, de pers van de staat, niet eens normaal verslag kan doen van een betoging zonder aangevallen te worden door een stel "nederlanders".aevitas1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:01:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2715322
link over dat gedoe in belgie...
http://nos.nl/artikel/211...nsulaat-in-rotterdam.html
Link over rotterdam (wel al een half uur oud maar zag 'm niet voorbij komen)
Ik vraag me serieus af waar de politie/ME zich bevindt daar

Oh, daar, ook lekker op tijdVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:05:
NOS - 5 minuten geleden
Politie zet deel Westblaak in Rotterdam af
In Rotterdam heeft de politie een deel van de Westblaak en het Churchillplein afgezet, vanwege protest van Turken. Ook in Deventer en Den Haag zijn Turkse demonstranten bijeen gekomen.

Turkey PM Yildirim: "There are shots being fired & bombs being dropped on people [from hijacked aircraft]. We declare the airspace closed."
Eerder ook al geruchten dat binnen niet al te korte tijd alles wat nog boven Istanbul de lucht in gaat neergeschoten zal worden.
@mutludc
Turkish PM Yildirim announces that ground forces will fire at jets and/helicopters flying over Ankara now
en dan kun je 9be)twisten of de huidige regering volledig democratisch is gekoezen bij al die represailles enz. de laatste jaren tegen de andere politieke partijen in Turkije.Mmore schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:02:
[...]
Nee, ze geven duidelijk aan de democratisch gekozen overheid te steunen.
"The president and secretary agreed that all parties in Turkey should support the democratically-elected government of Turkey, show restraint, and avoid any violence or bloodshed'
Dat was toch omdat ze vonden dat de media te kritisch was over Erdogan, en dat ze geen negatieve berichten over hem naar buiten zouden mogen brengen? Was toch eerder al bekend geworden?Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:04:
[...]
Dat is echt een zieke ontwikkeling. Waarom de media aanvallen? Waarom verzamelen? Waarom zo agressief?
Virussen? Scan ze hier!
morgen de shitstorm die er op volgt maar gaan zien.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
"Geen leugens meer opnemen" zeiden ze. Die zijn dus duidelijk tegen de westerse media.Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:04:
[...]
Dat is echt een zieke ontwikkeling. Waarom de media aanvallen? Waarom verzamelen? Waarom zo agressief?
Fighter jet just did a little 3am zip across the Bosphorus & over the house. Sounded like Dante's inferno. Kids still fast asleep. Amazing.
Jeps, zeg iets slechts over Erdowahn en je hebt een serieus probleem zo blijktwildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:06:
[...]
Dat was toch omdat ze vonden dat de media te kritisch was over Erdogan, en dat ze geen negatieve berichten over hem naar buiten zouden mogen brengen? Was toch eerder al bekend geworden?

Ziek.
Geen idee, het zijn sowieso geen jongeren - maar gewoon 30+ mensen (ook jong, maar geen pubers).Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:04:
[...]
Het lijkt er meer op, dat ze het geweld nu zien als een volksfeest - of iets dergelijks.
Dus ze mochten hun uitspraken niet opnemen omdat het leugens zijnDanny.G schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:06:
[...]
"Geen leugens meer opnemen" zeiden ze. Die zijn dus duidelijk tegen de westerse media.
39
[ Voor 110% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 02:26 ]
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2016 02:11 ]
*knip*
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 02:20 ]
Verwijderd
Turkse premier: situatie onder controle
De staatsgreep lijkt mislukt. De Turkse premier zegt dat de situatie grotendeels onder controle is en dat het ging om een rebellie van de Gulen-beweging. Er zijn beelden van militairen de worden opgepakt.
F16’s vliegen boven Istanbul en controleren de situatie.
Het Pentagon meldt dat er geen gevolgen zijn voor de luchtmachtbasis Incirlik. En dat de anti IS-operaties vanuit Turkije doorgaan.
Laat met alsjeblieft niet lachen, hij kan en gaat heus niet tientallen mensen omleggen of laten verdwijnen.wildhagen schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:53:
[...]
De gewone burgers beschermden zelf de militairen zodat ze niks konden overkomen.
Ze zullen ingerekend worden en ondervraagd worden, en later naar huis gestuurd worden.
Nee idd, wel over een oprukkende mentaliteit helaas die weinig met de Nederlandse normen en waarden te maken heeft.polopolo150 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:14:
[...]
Een groep Turken die demonstreren? Hou toch op. Dit zegt niks over Nederland.
I am the great Cornholio!
Interessant omdat ze het zelf ontkennen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:13:
De Turkse premier zegt dat de situatie grotendeels onder controle is en dat het ging om een rebellie van de Gulen-beweging.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit is van alle tijden. Vroeger had je ook opstootjes tegen de gevestigde media en publieke figuren.MetaFrame schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:14:
[...]
Nee idd, wel over een oprukkende mentaliteit helaas die weinig met de Nederlandse normen en waarden te maken heeft.
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 02:18 ]
Eat the bugs, live in a pod
Nou, het is opzich toch best ernstig dat in een land op een paar uren vliegafstand iets gebeurd en vervolgens in Nederland journalisten worden bedreigd en de sfeer zeer grimmig is.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:16:
Dat lijkt me wel weer genoeg over Rotterdam en hoe we kijken naar de verhoudingen in Nederland.
Dat is in mijn opinie wel een eng gevoel, het is geen stil protest, een voor rede vatbare groep, maar opgefokt door emotie.
Op het moment dat de pers geen verslag kan doen van reguliere zaken dan is dat wel een ding, vooral als het ook nog eens de staatsomroep betreft.
eh - omdenken is meestal positief bedoeld. rare locks nu en dan maar deze reactie wilde in juist niet op reageren.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:16:
Dat lijkt me wel weer genoeg over Rotterdam en hoe we kijken naar de verhoudingen in Nederland.
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 16-07-2016 02:22 ]
Verwijderd
Ja, het is zeker een discussie waard te kijken naar wat er dan gaande is in Nederland. Maar het is simpelweg in een topic dat zo snel live loopt niet zinnig zo divers de breedte in te gaan. Ik stel voor dat iemand die daar behoefte aan heeft dan daarvoor een eigen topic aanmaakt.Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:19:
[...]
Nou, het is opzich toch best ernstig dat in een land op een paar uren vliegafstand iets gebeurd en vervolgens in Nederland journalisten worden bedreigd en de sfeer zeer grimmig is.
Dat is in mijn opinie wel een eng gevoel, het is geen stil protest, een voor rede vatbare groep, maar opgefokt door emotie.
Op het moment dat de pers geen verslag kan doen van reguliere zaken dan is dat wel een ding, vooral als het ook nog eens de staatsomroep betreft.
Dit topic is om te kunnen volgen wat er gaande is in Turkije ten aanzien van de coup. Niets meer, niets minder.
Als je bent ingelogd bent wel, het gaat via openbare transponders die mensen zelf opzetten (ik heb bijvoorbeeld zelf ook een transponder). Deze stuurt via een applicatie de zooi door naar FR.SYQ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:19:
is flightradar echt live? is toch niet handig om zulk informatie te delen tijdens een mogelijke coupe? komt nu zelfs voor op enkele turkse zenders
Mijn punt is juist dat het een directe verbinding is met de samenleving in Turkije op dit moment. Het heeft dus juist met de coup te maken. Ook de reacties van externe bronnen (daarmee bedoel ik andere landen) lijken me ook een enorme graadmeter.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:22:
[...]
Ja, het is zeker een discussie waard te kijken naar wat er dan gaande is in Nederland. Maar het is simpelweg in een topic dat zo snel live loopt niet zinnig zo divers de breedte in te gaan. Ik stel voor dat iemand die daar behoefte aan heeft dan daarvoor een eigen topic aanmaakt.
Dit topic is om te kunnen volgen wat er gaande is in Turkije ten aanzien van de coup. Niets meer, niets minder.
[ Voor 46% gewijzigd door Kecin op 16-07-2016 02:23 ]
Na de staatsgreep van 1980 hebben er ook 517 mensen de doodstraf gekregen.sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:13:
[...]
Laat met alsjeblieft niet lachen, hij kan en gaat heus niet tientallen mensen omleggen of laten verdwijnen.
De gewone burgers beschermden zelf de militairen zodat ze niks konden overkomen.
Ze zullen ingerekend worden en ondervraagd worden, en later naar huis gestuurd worden.
Ik wil niet zeggen dat het nu ook gaat gebeuren maar het is niet uit te sluiten.
Wikipedia: Staatsgrepen in Turkije
Al was 1980 we een stukje erger op het eerste gezicht.
Neden sadece İstanbul ve Ankara da? Sadece soruyorum ?
Oftewel, @akbaspinar 7 min.7 minuten geleden
Pinar Akbas heeft geretweet ☀E&A
Goeie vraag: waarom enkel in Istanbul en Ankara? #Turkey
[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 16-07-2016 02:23 ]
5 jaar geleden had ik je wel geloofd, maar nu niet meer. Erdogan is juist keihard de confrontatie aangegaan met "terroristen", en deze mensen zijn dat in zijn ogen echt wel.sevinc schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:13:
[...]
Laat met alsjeblieft niet lachen, hij kan en gaat heus niet tientallen mensen omleggen of laten verdwijnen.
Maar, ik blijf het ergens vreemd vinden.
Het leger van Turkije heeft inderdaad de traditie om telkens als de regering de grondwet tart, de regering af te zetten. Dit is volgens mij altijd wel gelukt, want het hele leger kwam in actie.
Waarom nu dan niet? De grondwet wordt immers echt wel moet voeten betreden, dus waarom deed niet het hele leger mee?
En ja, Erdogan is "gek", maar, op dezelfde manier als Putin dat is: Vrijheden de nek omdraaien, oorlogen beginnen omdat het handig is en het Westen overal de schuld van geven. Maar echt niet achterlijk genoeg om "zijn volk" de dood in te sturen door te zeggen "ga de straat op, versla het leger!"
En het leger liet zich ook wel heel makkelijk verslaan. Je hebt tanks en zware wapens, burgers hebben die dingen niet. Een hele meute ongewapende mensen tegenhouden moet dan niet al te lastig zijn.
Voor mij klopt het gewoon niet helemaal, het is wat vreemd. En als ook Virtuozzo zoiets zegt, ben ik vast niet een al te erg alu-hoedje
Er zit sowieso vertraging in, om gevoelige informatie te kunnen filteren.SYQ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:19:
is flightradar echt live? is toch niet handig om zulk informatie te delen tijdens een mogelijke coupe? komt nu zelfs voor op enkele turkse zenders
Los daarvan;

...maar de #NOS heeft deze avond al heel veel foute info verstrekt - dus dat valt niet altijd serieus te nemen.
Ankara lijkt me logisch, dat is nu eenmaal de hoofdstad. En Istanbul is met afstand de grootste stad van het land, en volgens mij ook zo'n beetje de economische hoofdstad?Leo1010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:22:
E&A @elfbms
Neden sadece İstanbul ve Ankara da? Sadece soruyorum ?
Oftewel, @akbaspinar 7 min.7 minuten geleden
Pinar Akbas heeft geretweet ☀E&A
Goeie vraag: waarom enkel in Istanbul en Ankara? #Turkey
Virussen? Scan ze hier!
Leiderschap is een paar jaar geleden wat opgeschud, verschillende generaals met pensioen gestuurd/de cel in.RobinHood schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:23:
Het leger van Turkije heeft inderdaad de traditie om telkens als de regering de grondwet tart, de regering af te zetten. Dit is volgens mij altijd wel gelukt, want het hele leger kwam in actie.
Waarom nu dan niet? De grondwet wordt immers echt wel moet voeten betreden, dus waarom deed niet het hele leger mee?
Dit topic is gesloten.
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.
Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten
Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije
Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.